Please log in

Registration Forgot password






Motoros felszerelés (ruha, csizma, kesztyû) tapasztalat, vélemény
Comment
Előző oldal
vlevi (msg) 110 Nov. 28, 2016, 8:05 p.m.   reply to: 108 x
"és egyéb funkciók"
pl. ráírják Rossi, akkor 2x annyiba kerül :)
viccet félretéve, sisaknál a megfelelõ biztonsági szintet könnyen el lehet érni, utána már a kényelem a következõ, és sokkal nehezebb dolog. Ami az én fejemre jó, az lehet, hogy másnak már kényelmetlen, és könnyen elõfordulhat, hogy az enyém is lehetne más, kényelmesebb sisak, csaképpen nem szántam elég idõt a kiválasztásra. Aztán a felhasznált anyagok, a béls minõsége, a héj anyaga, emiatt a súlya, szép apránként tízezrenként növeli az árát.
     Reply to this


lendvai (msg) 109 Nov. 28, 2016, 7:22 p.m.   reply to: 107 x
Nem, de környékbeli.:-)
     Reply to this


kawa70 (msg) 108 Nov. 28, 2016, 7:19 p.m.   reply to: 102 x
Igazad van, és szerintem a mondás lényege nem is abban van, hogy csillagos ég a határ, merugye tényleg senki nem adná adott esetben bármennyi is az ára, de a lényeg a kockázati tényezõkön mulik és az elvárásokon. Ha csak kizárólag az ütéselnyelés és a biztonság számit akkor elég hamar el lehet érni azt az értéket amely már drágább sisak esetén sem fog többet nyujtani. Tehát nem kimondottan csillagos ég az ára a biztonságnak. Azonban ha kényelmi és egyéb funkciók is szóba jönnek máris emelkedik a tét. Azonkivül a nevesebb gyártók lényegesen többet áldoztak a tesztelésre és fejlesztésre mint a noname másolók - ennek pedig a költségét értelemszerûen beleépitik a termék árába.
     Reply to this


kawa550 (msg) 107 Nov. 28, 2016, 6:49 p.m.   reply to: 106 x
Kend tán degeci? :D
     Reply to this


lendvai (msg) 106 Nov. 28, 2016, 6:43 p.m.   reply to: 105 x
Akkor most megnyugodtam, hogy vigyázol a hátadra, a te korodban már fokozottan kell ügyelni az ilyesmire.:-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 105 Nov. 28, 2016, 5:20 p.m.   reply to: 101 x
Ne legyél kirekesztõ Tibike, a kabátba tehetõek nem egyenlõek a rövid kis vicces darabokkal.:))))
Megmértem a kedvedért, az enyém pl 58cm hosszú, a kabát akasztója alatt 1cm-el kezdõdik és alul a zipzár felett 2cm-el végzõdik, szóval 3 cm híján kitölti a teljes kabát hátát. Persze én is láttam már ilyen arasznyi méretût, azt most nem kommentálnám....
     Reply to this


kawa550 (msg) 104 Nov. 28, 2016, 5:14 p.m.   reply to: 100 x
Mindkettõ van nekem, sõt, mindhárom,mert még protektor ingem is van a teknõc meg a kabátba épített mellett.
Egyértelmûen a kabátba tett minõségi(!!!! nem szivacs meg ilyenek!) a legpraktikusabb és legkényelmesebb is, abba rohad bele legkevésbé az ember nyáron. Védelem terén talán a külön teknõc egy paraszthajszállal jobb, de ebben sem vok biztos.
Enyém ütésre keményedõ gumihab szerûség, ha szép lassan nyomod bele a körmöd, simán benyomható, de ha ráversz kalapáccsal, akkor visszapattan róla mint a kemény mûanyagról. Viszont hajlékony, a motoron ülve hozzáidomul a háthoz.Lyukacsos, szellõzik és még ott van közted meg közte a kabát hálós szellõzõ bélése is.
     Reply to this


kawa550 (msg) 103 Nov. 28, 2016, 5:06 p.m.   reply to: 97 x
Ha most itt lennél, a tenyeredbe csapnék hogy ez az tesó!:))))))
Soproni lévén sokat járunk ki csak úgy, nézelõdni a louisba meg a gerickébe is, és a zweiradba is sikerült már akcijjós dainese gatyát meg kesztyût lõni.
De hogy ne fussunk messzire a témától: Mikor utoljára voltam csak nézelõdni a lajosban, a párommal(õ is motorozik) fél órán keresztül próbálgattuk a sisakokat, minden cél nélkül, mert nem tervezek sisak vételt mostanában.
És lehet röhögni kedves schubertaraishoei fanok, én is, meg õ is egy olcsó probiker sisakban éreztük a legjobban magunkat, konkrétan egy KX5-ben. ha sisakvételt terveznék, az lett volna a kezemben kifelé jövet. Mert semmi sem fontosabb, mint hogy kényelmes legyen, jól érezd benn magad és ne vonja el a figyelmedet a vezetéstõl hogy itt nyom meg ott szorít, mert a figyelmetlenség okozza a legtöbb balesetet és sérülést, nem az hogy milyen csillagászati a kidolgozása a menõ matricának a sisakon.
És tetszik vagy sem, de az emlegetett sharp teszt mérései szerint se jár egyértelmûen együtt az ár és a biztonság. Persze akinek a drága sisakja alul maradt ezeken a teszteken, az csak legyint, hogy ugyan má sharp, meg mérések, meg számok....
     Reply to this


kawa550 (msg) 102 Nov. 28, 2016, 4:56 p.m.   reply to: 96 x
Egyetlen szavadba se tudok belekötni, fõleg hogy most nem is akarok, mert igazad van. :D
Csak ettõl az okoskodó faszságtól áll fel a hátamon a szõr hogy "annyiévegyésisakovazzegamennyitafejedér!" Bárkit megkérdezel a világon, mindenkinek felbecsülhetetlenül sokat ér a feje és semennyi pénzért nem adná oda! És akkor hány okoskodó vesz felbecsülhetetlenül sok pénzért sisakot? Egy se! Mert az igényeid és az anyagi lehetõségeid döntik el a kérdést, nem az hogy mennyit ér a fejed.
     Reply to this


lendvai (msg) 101 Nov. 28, 2016, 4:54 p.m.   reply to: 100 x
Nekem van egy Dainese Back Shield gerincprotektorom, még régebbi modell, de a nyaktól a medencéig takarja a gerincem. A kényelmet, szellõzést tekintve gyakorlatilag nem érzem a kabát alatt, pedig méretes darab, de jó a dizájn. Anno úgy lett kiválasztva, hogy az újságíró kolléga, aki tesztelte összetörte magát, de a gerincének semmi baja nem lett. Nekem ez hiteles tesztnek minõsül, így megvettem. A dzsekibe rakható protektorok eleve nem védik a teljes gerincoszlopot, így szerintem maximum alibinek jók. Szerencsejátéknak is persze, mert a lebénuláshoz elég egyetlen csigolya sérülése is, lehet fogadni rá, hogy a rövid protektoron belül kapjuk az ütést, vagy azon kívül. Ez tipikusan olyan kiegészítõ, amire nem sajnáltam a pénzt, kockáztatni így is tudok épp elég módon.
     Reply to this


Lacy (msg) 100 Nov. 28, 2016, 4:42 p.m.   x
Üdv Mindenkinek!

Arról érdeklõdnék,hogy kinek milyen tapasztalata van a felcsatolható gerinc protektorral. Mennyire éri meg a kabátba tehetõ protektorral összevetve? Szellõzés, használat egy hosszabb túra során ? Elterjedt vagy csak néhány fanatikus használja?

Üdv LAcy
     Reply to this


.HLaci. (msg) 99 Nov. 28, 2016, 12:03 p.m.   reply to: 98 x
Igen,egyetértek,fontos a biztonság,de ez nem egyenesen arányos az árral,illetve a divatos anyagok felhasználásával - ez nem csak szerintem,hanem a SHARP tesztek szerint is így van.
Innentõl kezdve az "annyiért vegyél sisakot,amennyit a fejed ér" tézis részemrõl csak egy jól hangzó szlogen,de semmiképpen sem jelenti azt,hogy ha sok pénzt adtam valamiért,akkor abban nagyobb biztonságban is vagyok,esetleg a lelkem nyugodtabb.
Zárban a dupla D gyûrû praktikus,és biztonságos,eleve nem értem,hogy egy ilyen olcsó megoldás miért csak a felsõbb árkategória sajátja,de a az átlag sisakok mikrocsatos kivitel az elterjedt,azon belül meg nem tudom,mekkora minõségi eltérések lehetnek.


     Reply to this


Hentes0910 (msg) 98 Nov. 28, 2016, 11:09 a.m.   reply to: 97 x
Sziasztok
Nem akarok belevau, de nyilván ha motorozol akkor a kényelem dominál, attól szarabb nincs ha azért kell megállni h le tuddvenni a sisakot. De ha jön a baj akkor már a birtonság, héj és a zár lesz a domináns.
A kényelmet és a biztonságott egyszerre kell fontosnak tartani sisak vásárláskor.
     Reply to this


.HLaci. (msg) 97 Nov. 28, 2016, 8:39 a.m.   x
Sisak téma.
Szombaton voltam Bécsben,a Triester strassen,egy apróság miatt.
Idõm volt,hát körbenéztem az ott található 3 motoros boltban,végigpróbáltam az összes márka minden sisakját.
NEKEM az LS2 F322 Concept II. arcpumpás,napszemüveges,zárt,pinlock elõkészített jött be a legjobban,azt hiszem a Hein Gericke-ben 77 Eur akciósan.
Ha ebbõl indulok ki,nem sokat ér a fejem! :-)
Igaz,alapvetõen a Shoei sisakok érdekeltek,és adnék is érte annyit,amennyire be van árazva,de csak akkor ,ha úgy érzem a fejemre húzva,hogy:Ez igen!!
Nos,sem a Schubert,sem a Shoei nem nyújtotta ezt.
A sisaknál sokkal fontosabb a kényelem,mint a héj anyaga,szerintem.
Elöregedni úgysem fog,max.3-4 év múlva le fogod cserélni,mert használat közben rájössz,hogy mire van IGAZÁN szükséged.
Bármelyik sisak megvédi a fejed,ez nem elsõsorban árfüggõ(20.000-es sisakban is van SHARP 4-5 csillagos),inkább azt keresd,hogy melyik a kényelmes,ezt viszont úgysem mondhatja meg más,mert ahány fejforma,annyi más érzés.

     Reply to this


kawa70 (msg) 96 Nov. 28, 2016, 6:30 a.m.   reply to: 94 x
Az én fejem pl baromira sokat ér és nem is eladó, a Tiéd és másoké valamivel kevesebbet :)
Komolyra forditva a szót és a mondást: lehet kapni sisakot akár már 12ezerért is, és mindenféle szabályoknak elõírásoknak meg is fele ennek ellenére nem szivesen motorznék benne huzamosabb ideig. Továbbá nem biztos hogy ugyanazt az árkategóriáju sisakot választanám egy 125-ös vagy más kisebb motorra mint egy 100 LE felettire. Megintcsak más ár és komfort kategóriában gondolkodnék ha csak melóba meg idõnként ide-oda járnék a motorra, mintha több napos túrákra készülnék. Arról nem is beszélve, ha pályázni is járnék.És még lehet sok más apró szempont is az érték meghatározásánál, figyelembevéve a kockázati tényezõket is.
     Reply to this


vlevi (msg) 95 Nov. 27, 2016, 10:49 p.m.   x
Nekem mosthjc fg14 sisakom van. Nem tudom, mennyire jó, vagy rossz, tul sok összehasonlitasi alapom nincsen.
Valami olyan tesztet olvastam, ahol középkatehóriában a nolan n87-t ajanlották
De a korábbi hjc sisakom miatt szemezgetek az fg17-el, és az fg-st-vel. Elõbbiben csak pinlock van, utóbbiban napszemüveg is.
És persze biztosan ezermásik gyártó rengeteg sisakja is megfelelne ezeknek a követelményeknek, hasonló árban, a lényeg, hogy ne nyomja szét az ember fejét. Mégegy sze pontom lenne, ne mattfeketelegyen, hanem valami vilagos szín.
Napszemüveg témához még annyit, hogy (meghazudtolva saját magamat), sosem tdhatod, hogy a kiválasztott sisakba a kedvenc napszemüveged kényelmesen belefér-e. Nem nyomja-e ra az orrnyeredre a sisak felsõ széle a szemüveget, mert az nagyon hamar kegyetlen tud lenni.

     Reply to this


kawa550 (msg) 94 Nov. 27, 2016, 10:24 p.m.   reply to: 93 x
Nincs olyan hogy pl egy ilyen, sisakot kizárólag próba után lehet venni, a külsõ max annyit számít hogy mik lesznek azok, amiket majd felpróbálsz. Ezt sem lehet katalógusból venni.
Viszont ha már témánál vagyunk. Valaki árulja már el nekem pontosan, hogy forintra mennyi a feje értéke? És miért pont annyi? És annyiért meg is vehetem tõle kp-ra?:)))))))))))))))
     Reply to this


tizso (msg) 93 Nov. 27, 2016, 10:05 p.m.   reply to: 92 x
:DD ott a pont.
Próbakör egyelõre nem játszik, marad a séta :)
pl egy ilyen Link ?

Köszi.

     Reply to this


kawa70 (msg) 92 Nov. 27, 2016, 9:51 p.m.   reply to: 91 x
Nem elsõ sisakot kell venni...hanem olyat ami megvédi a fejedet. Magyarul annyit szánj rá, amennyit megér a fejed épsége:)
Persze költséghatékonyan kell gondolkodni, és nem biztos hogy rögtön 100 ezer feletti sisakban kell próbálkozni, de ha napszemüveg és társai szóbajönnek akkor ötven felett kellene számolnini. Karbon-kevlár lassabban öregszik, jobban birja az UV sugarakat. A nevesebb gyártók siskajai kényelmesebbek, jobb anyagminõséggel készülnek. A Shark sisakjai között egész jó áron találtam tetszetõsebb példányolat amikor keresgettem, esetleg nézegess köztük. Mindenképp kellene egy próbakörre elvinni, illetve a fejeden a sisakkal járkálni vagy negyedórát a boltban mielõtt megveszed.
     Reply to this


tizso (msg) 91 Nov. 27, 2016, 9:38 p.m.   x
Köszönöm a sok hozzászólást/tapasztalatot, amit megosztottatok.
(ezek szerint Pinlock, napszemcsi jó ha van mind2).
Ahogy nézegettem a sisakokat, felmerült bennem még egy kérdés: kompozit/mûanyag/stb vagy üvegszálas?
Azt mondták páran, hogy nem érdemes elsõre drága sisakot venni, mert....
Azt néztem, hogy a kompozit sisakok (amiben napszemcsi és/vagy pinlock) majdnem ugyanannyiba kerülnek, mint az üvegszálas "belépõ" sisakok.
Kérdés röviden: melyik anyagú és milyen árban érdemes elsõ sisakot választani?

     Reply to this


kawa70 (msg) 90 Nov. 27, 2016, 6 p.m.   x
Tavalyig nem volt pinlockos napszemcsis sisakom, de mindkettõ vitathatatlan dolog és célirányosan igy is kerestem a csere sisakot plusz kényelmes legyen, mert az elõzõ nem volt teljesen az, és hat éven keresztül szidtam miatta magamat. A felnyithatóságot nem igazán szeretem, de biztos hogy vannak elõnyei annak is. Végülis egy X-lite 702 n-commal lett egy scubert s2-vel szemben a választás ami jónak tünik egy szezon után.
     Reply to this


.HLaci. (msg) 89 Nov. 27, 2016, 4:47 p.m.   x
A saját szempontjaim,fontossági sorrendben:
Kényelem
Napszemüveg (alagútban egy mozdulattal felhajtható)
Pinlock
Sharp teszt
Felhajthatoság
Most egy Nox felhajthatos,napszemüveges sisakot használok,semmi rosszat nem tudok rola mondani,kivéve a párásodás,de ez pinlock nélkül jött ki a gyárból.
     Reply to this


kicsi (msg) 88 Nov. 27, 2016, 3:58 p.m.   reply to: 87 x
"...... kis tempójú szûk helyeken is felnyitva használom, komfortosabb, jobban látsz minden irányba. "
Igen, értem én, erre értettem, hogy én sosem szoktam így használni. Ha más, másképp használja az õ dolga. :)
     Reply to this


kawa550 (msg) 87 Nov. 27, 2016, 2:28 p.m.   reply to: 85 x
Én már a felnyithatósághoz is ugyan úgy ragaszkodom mint a napszemcsihez.
Egy percig sem vitatom, hogy a szerkezeti szilárdság valszeg kisebb mint egy zárt sisak esetében. Azt sem, hogy a beépített napszemcsinek kell a hely, és ezt csak a héjméret növelésével(+ súly) vagy a belsõ hungarocell vékonyításával(kisebb védelem) tudják elérni.
De az is biztos, hogy jobb elkerülni a balesetet, mint védeni ha megtörtént, és ebben a felnyitható és napszemüveges sisakok egyértelmûen jobbak. A rosszabb szellõzés miatti dekoncentráltság, a naptól elvakultan nem láttam az akadályt, ezek mind valós veszélyek. Én csak hosszabb megállóknál veszem le, tankolásnál csak felnyitom és nem szoktak szólni érte, telefonálás megállónál, fényképezés stb is egyszerûbb. Nem rossz az, ha, fõleg hûvösebb idõben amikor a nyakvédõt is alá kell tuszkolni minden felvételnél, nem kell annyiszor levenni. Nyáron összehasonlíthatatlan hogy városban az egészet felnyitom vagy csak a plexit, kis tempójú szûk helyeken is felnyitva használom, komfortosabb, jobban látsz minden irányba.
Szóval valamit valamiért, de ez nagyon egyénfüggõ.
     Reply to this


kawa550 (msg) 86 Nov. 27, 2016, 1:58 p.m.   reply to: 84 x
Gondoltam hogy valami ilyesmi félreértésrõl lesz szó. Az ilyen felvitt rétegeknek, felkent kencéknek, felragasztott fóliáknak közük sincs a pinlockhoz, csak a cél, ami felé tartanak, az egyezik meg: a párásodás meggátlása.
Ezzel csak az a probléma, hogy a pinlockon kívül egyik se ér be tartósan a célba. :)))
Azért az nem véletlen, hogy különbözõ sisakgyártók próbálkoztak különbözõ megoldásokkal, de csak egyetlen egy lett egyeduralkodó, amit jóformán minden neves gyártó átvett és berakja a sisakjaiba, az eredeti pinlock.
Tökéletesen mûködik, ugyan úgy tisztítható mint a sima plexi, semmivel sem érzékenyebb a karcokra és még át is rakható, ha esetleg egy baleset után sisakot kell cserélned, ez utóbbi szintén saját tapasztalat.
     Reply to this


kicsi (msg) 85 Nov. 27, 2016, 1:56 p.m.   x
Én nem régen cseréltem le 7 éves bukómat, de amikor az újat kerestem az elsõ számú szempont volt hogy legyen benne napszemüveg. Nekem anélkül elképzelhetetlen egy túra, azért, mert nyáron 5-600 kilométeren keresztül nem szerencsés hunyorogni az erõs napsütésben. A nem bukóba integrált napszemüveggel csak annyi a bajom, hogy ha beérsz egy alagútba, másodpercekig nem látsz, és ugye ott szeretünk motorozni, ahol minél több az alagút :)
A pinlock hasznos, de másodlagos követelmény, míg a mostanában divatos felnyithatóság egyáltalán nem volt az. Egyszerûen azért, mert az elõzõ olyan volt, és sosem használtam menetközben. Talán a határátlépések alkalmával van némi elõnye, ha felnyitod általában nem vetetik le a sisakot.
     Reply to this


gabyyh (msg) 84 Nov. 27, 2016, 1:38 p.m.   reply to: 81 x
Az ICON sisakok plexijére belülrõl fel van gõzölve egy anyag ami nem engedi párásodni a plexit. Hogy ez pinlock-e avagy sem azt nem tudom, de mûködik. Az elsõrõl levakartam, vagyis az aceton leoldja, utána párásodott mint állat. Amiatt viszont, hogy ennyire karcolódik Évente egy plexi elfogy és hát 15 ropi a cseredarab. Akárhogy vigyázok rá ezer mikrokarc lesz rajta és este esõben nagyon zavaró.
     Reply to this


vlevi (msg) 82 Nov. 27, 2016, 10:32 a.m.   reply to: 80 x
Szerencsére mostmár egyre több sisakhoz adják a Pinlockot. Nem csak elõkészítés, hanem benne is van. Mennyibe kerül utólag beletenni egy sityakba a pinlockot (8-10 ezer ft)? Ennél sokkal olcsóbb megoldás, ha már eleve ilyen bukót keres az ember.
Napszemüveg? Hát, jó kérdés. Én inkább a polárszûrõs napszemüvegeket preferálom, olyan pedig szerintem nincs ezekben a sisakokban. De pl. aki szemüveges, annak nagyon jó lehet, mert nem kell szemüveget cserélgetni.
Fényre sötétedõ szemüveg se jó (ha valaki erre gondolna), mert találkoztam már olyan emberrel, akinek az UV szûrõs bukó plexi mögött nem sötétedett be a szemüvege.
Jövõre én is gondolkodok bukósisak cserén, mert a mostani már 8 éves elmúlt.

     Reply to this


kawa550 (msg) 81 Nov. 27, 2016, 9:08 a.m.   reply to: 80 x
Errõl a felgõzölt pinlockról megtudhatunk valami konkrétabbat is? Mert ez nekem nagyon új...:))))
Az a pinlock, amit én szereltem fel, egy kis plexi amit 2 kis excenteres állítható pöcök rögzít a nagy plexihez, a peremén körbe egy kis szilikon csíkkal, ami nem engedi összeérni a 2 plexit, így a köztük létrejövõ vékony légrés miatt nem párásodik, mert a benti meleg párás levegõ nem érintkezik a kinti hideg levegõ által lehûtött plexivel. Hogy ezt hogy lehet felgõzölni, azt el se tudom képzelni.
     Reply to this


gabyyh (msg) 80 Nov. 26, 2016, 11:18 p.m.   reply to: 78 x
Pinlock jó, mindenképpen olyan sisakot vegyél amibe lehet tenni, mert hideg idõben nagyon párásodik. Viszont egy jó tanács, olyan sisakot ne vegyél amiben a plexire van felgõzölve a pinlock mert nagyon könnyen karcos lesz, lehetetlen úgy tisztítani, hogy ne karcold össze. Beépített napszemüveg is jó, kínszenvedés egy zárt sisakba beerõltetni a napszemcsit és simán használható szemüveggel is.
     Reply to this


kawa550 (msg) 79 Nov. 26, 2016, 10:46 p.m.   reply to: 78 x
A pinlock az egyetlen általam ismert valódi megoldás a párásodásra, még -5-6 fokban sem párásodik vele a sisak. Ezt semmilyen bevonat, kence és ráolvasás sem tudja, ugyan akkor ha nem tervezel téli motorozást és nem mész sokat városban araszolva esõben, akkor anélkül is van élet. Lehet kapni univerzálisat is, aminek a pöckeit te magad fúrhatod fel a plexidre na nincs gyári elõkészítés, nekem is ilyen volt.
A beépített napszemcsirõl én már nem vagyok hajlandó lemondani, a világ egyik legjobb dolga. Szemüveggel nem tom hogy müxik, fel kell próbálni.
A képen asszem jól látszik mit tud, a tejfehér rész párás, a pinlockos tökéletesen tiszta.
     Reply to this


tizso (msg) 78 Nov. 26, 2016, 10:27 p.m.   x
Sziasztok!

Sisak választással kapcsolatban lenne néhány kérdésem (pro és kontra):
- Pinlock. Mennyire fontos/hasznos/jó ha van?
- Belsõ napszemüveg. Szemüveges lévén mennyire tudom/tudnám használni?

Köszi,
     Reply to this


kawa550 (msg) 77 Nov. 26, 2016, 6:58 p.m.   reply to: 76 x
Mi ugyan ezt csináljuk a bõrrel is. Dzsekik a dobozokba, sisakok a tükörre és egy sodronnyal meg a tárcsazárral a villahídhoz.
     Reply to this


varajani (msg) 76 Nov. 26, 2016, 10:26 a.m.   reply to: 75 x
Noha a Louis-ban vettem a ruhát, általános mosószerrel mostam, soha sem fújtam be semmivel, mégis vízálló. A protektorok valóban töredeznek, összevarrtam õket. Nekem a textil ruházat jobban megfelel. Könnyû és kényelmes. Ha városnézésre megyünk, üres dobozzal indulunk a szállásról, belegyûrjük a dobozba és könnyû ruhában sétálgatunk. Sisakot a motorhoz zárjuk.
     Reply to this


Spapa (msg) 75 Nov. 25, 2016, 7:39 p.m.   reply to: 72 x
Természetesen mostam én is. Kímélõ mosással centrifugálás nélkül, Louis-os hozzávaló mosószerrel. Utána meg a hasonló márkájú impregnálószerrel befújtam. Fél óra esõ után akkor is átázott. A protektorokat mindig kiszereltem, ennek folytán ezek nagyrészt eltörtek. Pótlásuk meg nem megoldott. Otthon gányoltam hozzá valamiket, azok meg nyomják a vállamat. :-(
     Reply to this


varajani (msg) 74 Nov. 25, 2016, 12:26 p.m.   reply to: 73 x
Én is vásároltam így, valamint figyeltem a kereskedõk akcióit. Pl: ma is vannak ilyen akciók.
     Reply to this


.HLaci. (msg) 73 Nov. 25, 2016, 11:24 a.m.   x
A motoros cuccok tipikusan azok a dolgok,ahol elõször nem kell megvenni a legdrágább-legújabb dolgokat.
Ezek közül ki lehet fogni újszerû darabokat,az új ár feléért,a használat jellegébõl adódóan.
Én egy Gore-tex,BMW Seattle nadrág+kabát kombinációt vettem,egy új,középkategoriás kabát áráért(25) kezdésnek.
Ilyet:
Link
A nadrág vadonat új volt,a kabát használtabb,de sérülés mentes,igaz nem a legújabb desing,de a kialakítása minõségi.
Azóta sem érzem,hogy le kéne cserélni bármire is,de ha majd eljön az az idõ,akkor már tudni fogom,hogy mik az igényeim,minek van nagy jelentõsége,és mi az,ami számomra nem lényeges.
Kezdésnek én ezt tanácsolnám.
     Reply to this


varajani (msg) 72 Nov. 25, 2016, 10:20 a.m.   reply to: 70 x
" Nem büdösödik be mint a textil"
Ki lehet mosni a Gore-Tex ruhát. 40 fokon mosógépben, de nem szabad hozzá öblítõ szert használni. Kefével nem szabad dörzsölni, csak szivaccsal. Nekem 8 éves, több mint 100.000Km-t használt öltözetem van, még vízálló.
     Reply to this


kawa550 (msg) 71 Nov. 25, 2016, 9:28 a.m.   reply to: 70 x
Az újabbakon már nem kell trükközni, a bõrruhákon is vannak nyitható szellõzõk elõl hátul, az enyémen is van, pedig(igaz 50%-os akcióban) csak 200eur volt. A régi ruhákat meg simán el lehet adni, csak persze nem az új árán, a 3-4 éves PRX4-et amit szintén akciós áron 200-ért vettem, napok alatt eladtam 25.000-ért.
Megvan még a régi Clover kabátom is, az elvileg(és gyakorlatilag is) teljesen vízálló, kerti slaggal meg kefével, a garázsajtóra akasztva szoktam megszabadítani a bogaraktól, és a zsebében felejtett dolgok mindig szárazon kerültek elõ, viszont esõben nem elég magas a nyaka, csak rövid zipzárral lehet összekötni a gatyával, így a derekánál és a nyakánál menet közben mindig bejut a víz. Esõruhánál nincs ilyen gond, tehát ezek a vízálló kabátok-szerintem- csak arra jók hogy az utolsó pár km-re már ne kelljen elõvenni az esõruhát, annyit kibír benn az ember.
     Reply to this


Spapa (msg) 70 Nov. 24, 2016, 11:31 p.m.   x
Nekem is volt Cordura ruhám, de áttértem bõrre.
Szerintem is a szövetbe is ugyanúgy bele lehet rohadni, de a bõr az mégis kellemesebb. Mert ugye lélegzõ. Nem büdösödik be mint a textil.
Most Shox-os dupla-cipzáros dzsekim van. Télen alá lehet öltözni, akkor a külsõt használom. Átmeneti idõben kevés aláöltöztet, akkor a belsõt. Nagy melegben pedig szintén a külsõt, hogy alámenjen a levegõ. Fönt a patentet bekapcsolom, de a cipzárt kicsi lehúzom. A nadrág sliccét meg egészen. Így nem gond a 35 oC-os hõség sem. :-) Esõruha meg kell. A textilhez is kellett pedig nem valami olcsó vettem. Meg milyen már, hogy bele kell tenni az esõbélést. Akkor kívülrõl tök vizes a ruha, belül pedig dunsztolódsz.
     Reply to this


lendvai (msg) 69 Nov. 24, 2016, 12:46 p.m.   reply to: 68 x
Én elégedett vagyok a Shox saját bõr termékeivel. Nadrágjukban csúsztam, megvédett. Nem Shox, szerintem nem alap (50 ezer ft 6 éve) cordura kabátban is csúsztam kétszer, mindkét alkalommal kiszakadt. Alatta protektor volt, az védett meg. Drágább, nevesebb dzsekim, nadrágom (Dainese pl) még nem volt, így összehasonlítani nem tudom õket.
     Reply to this


gezasz (msg) 68 Nov. 24, 2016, 8:57 a.m.   reply to: 66 x
Az úgynevezett Cordurákkal az az szövetruhákkal azért vigyázni. Az olcsó az nem cordura szövésû, valamint én inkább neylon zacskóknak nevezném. Melegbe nagyon bele lehet izzadni. Drágább Goretex-el nincs tapasztalatom, de szerintem azok melegben sokkal elviselhetõbbek illetve esõ állók. Én bõrt használok szívesebben, valahogy abban jobban érzem magam összeszedetteb vagyok. Nem lobog, libeg rajtam. Ha a bõrt jól befújom impregnáló spray-el akkor azért viszonylagosan vízálló is legalábbis egy 15-20 perces záport szárazon átvészelek benne. Nekem elsõsorban Shoxos cuccaim vannak, de szerintem azért az árért csak annyit is kapok, bár látom most már ott is mennek az árak. A minõség nem tudom.
     Reply to this


kawa550 (msg) 67 Nov. 23, 2016, 10:37 p.m.   reply to: 66 x
Én azt gondolom, hogy ahogy más sem, te sem fogod megúszni a tanulópénzt. Veszel majd valamit ilyen olyan tanácsok alapján, aztán mikor már hordod, akkor rájössz hogy nem a te stílusod, neked mások a prioritásaid mint az okos tanácsadóknak, aztán másodszorra majd azok szerint veszel, aztán a tapasztalataid alapján azokat majd lecseréled még megfelelõbbre ésatöbbi. Ez egy tanulási folyamat, amit szerintem nem lehet átugrani. Épp ezért szerintem hülyeség egybõl a nagyon drága cuccokat nézni, elõbb érdemes kitapasztalni hogy kb mire van szükséged.
Engem legutoljára is hülyének néztek a louisban, mikor sorban próbáltam fel a bõrkombikat, aztán mikor kérdezte az eladó hogy milyen motorom van és mire használom, akkor nézett hogy túramotorosként utassal miafaszért nem a cordurákat nézegetem? Hát azért, mert az én tapasztalatom többféle cordurával is az, hogy ugyan úgy belerohadok nyáron mint a bõrbe, és ugyan úgy nem melegebb hidegben mint a bõr aláöltözve, a vízállóság(viszonylagos) az egyetlen valódi elõnye.
És mivel túl vagyok pár esésen, csúszáson, bõrben és cordurában egyaránt, így a saját sommás véleményem, hogy a cordura a fasorban sincs a vastag bõrhöz képest egy csúszás során.
Így aztán bõrkombiban túrázok, szétcipzározható, könnyû levenni ha séta van túra közben, ezen is vannak szellõzõk, kényelmes is, biztonságos is. Esõhöz meg ott van a dobozban az esõruha.
Meg nekem jobban is tetszik. Most pl egy Hein Gericke Misano kombim van, elõtte egy Probiker PRX4 volt, csak hastájékra túl sokat gyúrtam oszt szûk lett. :D A Motoros csizma meg motoros csizma, nem túrabakancs, nem munkavédelmi cipõ stb. Márkát nem erõltetnék, nekem pl TCX van, asszem olyan 3-4 éves, évi 8-10.000-et megyek, semmi baja. Jóféle. A kesztyû fogyóeszköz, ritkán bírnak ki 2-3 évnél többet, jellemzõen az ujjuk kopik ki pl az indexnél.
Kényelmes legyen, tetsszen(fõleg neked, ne másnak), legyen rajt szellõzõ, nem baj ha vízálló valamennyire, a kivehetõ bélés sem hátrány, protektorok kötelezõk, kemény vagy ütésre keményedõ kivitelben. Nadrágra kb ugyan ezek igazak. Csizma szintén. Kesztyûben szerintem a kemény bütyök(lehetõleg zsebes, nem a kesztyûbe varrt, nem szorít mikor fogod a markolatot) és izület protektor, és a tenyértõnél is legyen valami szivacs, meg a csukló külsõ részénél, szellõzés ott sem árt.
     Reply to this


tizso (msg) 66 Nov. 23, 2016, 10:12 p.m.   reply to: 59 x
Értem, amit mondasz.
(dzseki pipa; farmernadrágból nem érdemes ezt megvenni, mert az olcsóbb is tudhatja ezt a ´védelmet´?)
Mit javasolsz milyen irányba induljak el? Cordura? Tudom, hogy fontos a jó felszerelés, de elsõre nem tudom megítélni nulla tapasztalattal a hátam mögött, hogy milyen is lenne jó Nekem. Az biztos, hogy elsõre nem szeretném a motor árát ott hagyni a felszerelésre :)
     Reply to this


Daty (msg) 65 Nov. 23, 2016, 9:22 p.m.   reply to: 64 x
Veled még sosem fordult elõ, hogy fáradt voltál, és nem épp úgy értelmeztél valamit mint kellett volna?

Sorry....
     Reply to this


kawa550 (msg) 64 Nov. 23, 2016, 8:41 p.m.   reply to: 62 x
Nem volt semmi sértõ, csak homlokegyenest mást olvastál ki belõle, mint amit a jóvanazúgy hozzáállással mondani akartam.
     Reply to this


gabyyh (msg) 63 Nov. 23, 2016, 7:32 p.m.   reply to: 57 x
A Macna azért annyira nem belépõ. A Sixgear a saját márkájuk. Nekem is Macna vagyon, nem volt olcsó, de benne egy szezon és kutya baja. Az olcsóbb ott is gyengébb de a Mountain-tõl fölfelé már jók a kabátok, a fulcrum gatya pedig egyenesen tökéletes. A szürkés esõbélés ami az olcsóbbakban van, hajlamos átázni, illetve a mandzsetta tépõzára szokott hamar elköszönni. Én most is motorozok benne és egy vékony aláöltözõvel 0 fokig jó.
     Reply to this


Daty (msg) 62 Nov. 23, 2016, 6:21 p.m.   reply to: 61 x
Inkább törlöm, ha ennyire sért.


     Reply to this


kawa550 (msg) 61 Nov. 23, 2016, 6:14 p.m.   reply to: 60 x
Akkor te valamit nagyon félreértettél az írásomban, javaslom utánanézni az irónia szónak....
     Reply to this


kawa550 (msg) 59 Nov. 22, 2016, 10:38 p.m.   reply to: 58 x
Kizárólag funkcionálisan nézve- mivel az ízlése mindenkinek más- a kabát szellõzése nulla, nincs semmiféle szellõzés, nyáron halál. A leírás szerint váll és könyék protektor benn van, ami azért érdekes, mert az oldal is jelzi hogy õk a magyar louis kereskedõ, a highway a louis márkája, és az osztrák louis leírás szerint ezek nincsenek benn a kabátban, hanem utólag beépíthetõk. Erre rá kéne kérdezni, mert ezek a szükséges hátprotektorral együtt további minimum 40 eur költség.
Nadrágnál te tudod mi az a viscofoam? Ha az azt jelenti ami a neve alapján következik, hogy szivacs protektor(???) akkor az egyenlõ a szarnak egy pofon kategóriával. És én még a w-rep víz elleni kezelésrõl se hallottam, gyanítom hogy ez sem jelent mást mint valami impregnáló sprével befújás, ami szintén szarnak pofon kategória.
És természetesen az is lehet hogy tévedek. :))))
Meg a totalbike-os így menjünk afrikába a csajunkkal túracikk hozzászólásaiból azt is megtanultam, hogy aki motoros cuccokra költ az hülye, jóvanazúgy munkavédelmi boltos cuccokkal is.
Merthogy a vélemények elég sokfélék....
     Reply to this


tizso (msg) 58 Nov. 22, 2016, 10:09 p.m.   x
Én - a kezdõ tudásommal - a következõket találtam eddig (árban, stílusban):
Kabát Link
Nadrág Link
Lábbeli Link
Sisakból és kesztyûbõl nem tudtam még választani :)
Ha egyszer "nagy leszek" chopper/cruiser motort szeretnék venni :). Ehhez próbáltam összeválogatni a dolgokat

     Reply to this


Flenegen (msg) 57 Nov. 22, 2016, 8:47 p.m.   x
A Shoxos cuccok olcsók, cserébe azért erõsen belépõ szint. Minõségibb a Sixgear brandjük, nem rossz de ott anyagminõséggel van a gond szerintem. Most vettem egy Macna kabit, kipróbálni motoron még nem tudtam de nagyon jókat olvastam róla..
     Reply to this


kawa550 (msg) 56 Nov. 22, 2016, 7:59 p.m.   reply to: 54 x
Azért azt halkan megjegyezném, hogy bár tényleg nem kell a legolcsóbb szart venni, de azért a 12.000-es shox meg a 180.000-es akármi közt még van egy csomó lépcsõfok, amiket már semmiféle módon nem lehet szar választásnak minõsíteni.
Azért az alapszint árának 15x-e, az nem éppen egy kicsit többet áldozás.
     Reply to this


endre55 (msg) 55 Nov. 22, 2016, 6:57 p.m.   reply to: 5 x
Hát errõl van szó!!! hajrá SIDI!!!
     Reply to this


endre55 (msg) 54 Nov. 22, 2016, 6:34 p.m.   reply to: 53 x
Bizony, a felszerelést mindenkinek magának kell belõnie, no meg a pénztárcának. Én pl. úgy jártam, hogy az elsõ motorom megvásárlása után döbbentem rá, hogy hoppá, kellene valami gönc is. No, de arra már nem nagyon maradt forint, így megvettem az elérhetõ szinte legolcsóbb shox-os cuccokat. Eredmény borítékolva volt már ekkor, a csizmát 3x talpaltattam, de sosem volt vízálló(igaz nem is ígérte senki) a dzseki, nadrág megvan még, de már elég régóta használhatatlan. Annyi hasznom lett belõle, hogy megfogadtam, betartom az íratlan szabályt: Szegény ember mûszaki cikket olcsón ne vásároljon. Nyilván ezzel nem arra akarok biztatni bárkit is, hogy a családi kasszát merítse nullára, csak annyit, hogy talán megéri egy kicsit többet áldozni a felszerelésre, mert kihordási idõben szolgáltatásában, komfortban jóval többet tud adni, mint egy gagyi cucc.
Én pl.: ezt a csizmát használom teljes megelégedésre:
Link
A dzsekit is most vettem, még nincs tapasztalatom vele, 0 kilóméteres, de remélem beválik, mert nagyon nehezen fizettem ki:
Link
     Reply to this


tizso (msg) 53 Nov. 18, 2016, 8:58 a.m.   reply to: 52 x
Igazából mind2 tetszik (csizma, bakancs), de amiben van protektor és jól néz ki az elég drága (pláne, hogy nem motoroztam nagy motorral). Ami egész jó áron van, abban meg nincs protektor.
No meg nyáron nem tudom, mennyire lesz meleg pl a csizma.
A csizmától amúgy is tartok, mert széles trampli lábam van magas rüszttel. (ja és kicsi is :) ) 1x próbáltam egy 41-eset, de elég nagy volt viszont pár perc után alig bírtam levenni :))
Most egy ilyet találtam Link , ami talán köztes megoldás.

     Reply to this


Butcher (msg) 52 Nov. 18, 2016, 7:02 a.m.   reply to: 50 x
Csizma vagy bakancs mindegy. Legyen kényelmes! Neked mi jön be? A stílusodat Te határozod meg.
     Reply to this


vkami (msg) 51 Nov. 18, 2016, 6:55 a.m.   x
Link
     Reply to this


tizso (msg) 50 Nov. 17, 2016, 9:15 p.m.   x
Sziasztok!

Chopper/cruiser stílusú motorhoz milyen csizmát/bakancsot ajánlanátok?

Köszi
     Reply to this


bagigabi (msg) 49 Nov. 11, 2016, 10:50 a.m.   reply to: 48 x
A méret 46-os, nem grytex, hanem DRYTEX, csak elírtam.
Ami vízálló, lélegzõ termo.
Télen nem motorozok, õsszel tavasszal nagyon jó.
     Reply to this


lecso (msg) 48 Nov. 10, 2016, 9:56 p.m.   reply to: 46 x
Mekkora? Télen mennyire meleg?
     Reply to this


Tizedes (msg) 47 Nov. 10, 2016, 9:31 p.m.   reply to: 46 x
46-os?
     Reply to this


bagigabi (msg) 46 Nov. 10, 2016, 9:21 p.m.   x
Sziasztok!
Hátha valakit érdekel!Forma Adventure túra csizma, grytex ( vízálló, lélegzõ) jó állapotban, tiszta belsõvel, 4 darab tartalék csattal 30.000.- Ft.ért eladó.
     Reply to this


Vulpes (msg) 45 June 8, 2016, 8:26 p.m.   x
Üdv! Érdeklõdnék, hogy van e esetleg valaki, akinek volt dolga Furygan motoros ruhákkal? Leginkább a textil kabátok és a protektoros motoros farmer, esetleg cordura nadrág érdekelne ezen márkán belül. Tapasztalatok, vélemények, méretezés...stb. témakörben. Köszönöm!
     Reply to this


kawa550 (msg) 43 Dec. 16, 2015, 7:17 p.m.   reply to: 42 x
Nem egészen. :)) A stokedli szót a robogós cimbik esetében használom, vérszívás céljára, különösebb rosszindulat nélkül. Mert ugye amin úgy ülünk mint egy stokedlin, az az is, stokedli.....:D
     Reply to this


Butcher (msg) 42 Dec. 16, 2015, 7:09 p.m.   x
Suzuki VZ800 Intruder-rel csámpázok. Mi az a "STOKEDLI"? Ugye nem ez a motor az?
     Reply to this


kawa550 (msg) 41 Dec. 16, 2015, 7:07 p.m.   reply to: 40 x
Esélytelen! Be vagyok ótva stokedli ellen! Természetesen engem nem kell komolyan venni, fõleg nem ez ügyben, csak érezzétek magatokat továbbra is jól zárt térdekkel. :))))))))))
     Reply to this


Nmiki (msg) 40 Dec. 16, 2015, 6:56 p.m.   reply to: 39 x
Ezt most nem olvastam. Kár lenne a "Stokedlin" rugózni vagy vitázni. Talán majd 1x személyesen elbeszélgethetünk róla 1 kv mellett....:)
     Reply to this


kawa550 (msg) 39 Dec. 16, 2015, 6:19 p.m.   reply to: 38 x
Bocsikaaaaaaaa! Aszittem MOTOROS cuccokról beszélünk, azt nem tudtam hogy STOKEDLIS is lehet! Arra gyó a bakancs is!:)))))))))))))))
     Reply to this


Fido71 (msg) 38 Dec. 16, 2015, 6:16 p.m.   reply to: 36 x
Burgmanon még sportcipõben is mehetsz, az sem ázik be... ;)
     Reply to this


kawa550 (msg) 37 Dec. 16, 2015, 5:31 p.m.   x
Én már elkoptattam pár motoros csizmát, túra meg cross kivitelben is, talán már nem a levegõbe beszélek.
Egy jó minõségû vastag bõr túracipõ simán védi annyira az esésnél a lábfejet meg a bokát, mint egy átlagos túracsizma és + elõnynek még ott van, hogy a városnézéseknél sokkal kényelmesebb mint a motoros csizmák.
Meg az is tuti, hogy kurtára nem fér be rendesen a váltókarom alá, meg nincs rajt sípcsontvédõ, meg nem elég magas ahhoz hogy textilgatyánál ne fújjon alá a szél, bõrgatyánál meg bõrkombinál meg bele tudd húznia szárba a gatya végét. Az is tuti, hogy az elõbbiek miatt esõben simán beázik a boka felõl, akármennyire goretexes anyámhátás, nem arra tervezték hogy 100-al vízszintesen ömlik rá a víz.
Természetesen egy demokrácijjában mindenki azt hord amit akar.
Meg az is biztos, hogy motorostúrán a legmegfelelõbb kompromisszum minden irányból egy kényelmes túracsizma, amit arra terveztek.
     Reply to this


Nmiki (msg) 36 Dec. 16, 2015, 4:47 p.m.   x
Nekem van western csizmám is, surranóm is, téli csizmám is, de motorozásra csak magasszárú túrabakancsot viselek. Tökéletesen vízálló, szellõzik, (légáteresztõ,) és qrva kényelmes viselet. "Valódi, " protektoros bakancsom még sosem volt, de nem is vágyom rá.
     Reply to this


varajani (msg) 35 Dec. 16, 2015, 4:33 p.m.   reply to: 33 x
"a magasszárú bakancsok mint pl. amit a Deichman árul."
Nem motorozásra valók. Lásd az elõzõ hozzászólást!
     Reply to this


pandamaci (msg) 34 Dec. 16, 2015, 9:50 a.m.   reply to: 33 x
A valódi bõr-kígyóbõr betétes hegyesorrú western csizma viszonylag kényelmetlen,kellõképpen drága, de q rva jól néz ki. Protektor (plusz védelem) nincs bent, semennyire sem vizálló. Kondicipõ-félcipõ-strandpapucs változatoknál azért jobb..
Motoros csopper csizma és bakancs elõzõknél nagyobb védelmet,kényelmet ad - ezeket mérsékelten vízállónak mondanám.
Próba nélkül ne vegyél csizmát, mert lehet hogy a megfelelõ talpméretút nem tudod a lábfejeden át fellhúzni
     Reply to this


Butcher (msg) 33 Dec. 15, 2015, 7:13 p.m.   x
Kezdõként kérdezem. A "chopperos" és a "weszkó" csizma között mi a különbség? Gondolok itt arra, hogy a motoros vs utcai kivitel. Vagy a magasszárú bakancsok mint pl. amit a deichman árul. Visszafele olvasgatva a vízállóságot emlegetitek nagyon. De azt leszámítva. Köszönöm a h.szólásokat
     Reply to this


F2 (msg) 32 July 15, 2015, 10:31 p.m.   reply to: 31 x
Nekem a leghosszabb táv alig 2 szezon volt, még a bõr erõsítésû hálós nyári kesztyûkkel is, igaz nyáron szinte napi használatban vannak... Ha találsz egyet, ami többet bír, engem is érdekelne, de az a tapasztalatom, hogy a szövet anyagok bizony elkopnak :)
     Reply to this


Lacika-FZ6 (msg) 31 July 15, 2015, 11:08 a.m.   x
Sziasztok.
Nyári kesztyû vásárlás elõtt állok, valakinek ötlete/tapasztalata egyes kesztyûkkel kapcsolatban van e?
Kemény protektoros kesztyût keresek, hosszabb távra.
     Reply to this


szilisanyi (msg) 30 June 23, 2015, 5:59 p.m.   x
Sziasztok! Eredeti japán Honda kabát . Japán l-es méret tehát inkább m-es.
     Reply to this


Fazer1 (msg) 29 April 20, 2015, 6:19 p.m.   x
Sziasztok!
Hátha kell valakinek...
52 méret, 1,5 éves nagyon jó állapotban van.
Érd. pü.ben
     Reply to this


kilajsanyi (msg) 27 Feb. 23, 2015, 9:19 a.m.   x
sziasztok,

Spyke Pathfinderhez hasonló kabáttal van valakinek tapasztalata? Klim ,Touratech?
     Reply to this


kawa70 (msg) 26 Nov. 29, 2014, 10:41 p.m.   reply to: 16 x
Van. Én kimondottan nyári viseletre vettem igaz csak dzsekit. A Berik is gyárt perforált bõrkabátot, ami teljesen olyan mint a többi, csak épp a mellkasnál apró lyukakkal van teli szórva. Így a menetszél kissé átjár, igaz az esõ is azonnal, ha belszaladsz.
     Reply to this


Nmiki (msg) 25 Nov. 29, 2014, 8:02 a.m.   reply to: 24 x
Nekünk (páromnak és több barátunknak is ) bevált a Lajosban kapható MTR márkájú, ami a Louis saját márkája. Az enyém már 7 éves, a szivacsozás alsó pereme van kicsit megrepedezve.( Januárban elején tervezem újra cserélni, mert olyankor készletkisöprést tartanak. ) Lényegesen olcsóbb mint a nálunk kaphatóak. Ha kettõt akarsz venni, akkor már tõletek is megéri kimenni Bécsbe érte. Múlt szombaton voltunk kint, már 50 eurótól vannak nyithatósak. Utolsó darabok már 40 eurótól is. Mellé most nagyon sok ruha-csizma is le van árazva kint. Én a Kagraneren lévõt javaslom, ott nagyobb a választék.
     Reply to this


wokee (msg) 24 Nov. 28, 2014, 11:31 a.m.   x
Üdvözletem! Szeretnék felnyitató bukósisakot venni. Az AGV Compactot néztem ki. Ha valaki ezt a típust használja,legyen szíves ossza meg velem a tapasztalatait. Tudom, hogy Schubertet,Nolan104-et kellene vennem, de kb eddig ér a takaró. :) Mennyire kényelmes,zajos, stb.
Elõre is köszönöm.
     Reply to this


Lusn (msg) 23 June 21, 2014, 11:30 p.m.   x
Sziasztok ruha vásárlás elött állok nem tudom h goratex vagy a bõr,abs es vagy azt a habprotektortosat.
azon gondolkoztam hogy protektoros mezt veszek es majd arra bõr vagy goratexet kabátot...
     Reply to this


Dokypapa (msg) 22 Jan. 25, 2014, 3:09 a.m.   reply to: 20 x
Nem sarkítok , nézd meg egy Rukka árát , na azért már csináljon is csodákat , nekem van két pár zoknim 18 000Ft volt a kettõ , jó ,de semmi csoda nincs , viszont a normál zoknihoz képest büdös lesz a lábam benne . Vettem 40,000 ért komplett Szellõs rucit , abban nyomom , télen nyáron , és én nyomom , most is , nincs hideg , fel kell öltözni, ha tud szellõzni a ruha akkor jó,ha bepállasz , be párásodsz , fázol. Ennyi , nincs ebben csoda. Én Motorozom , nem divatozok,. Elismerem , a Rukka és még egy kettõ szuper cucc, de negyed áron ugyan azt megoldom , kicsit máshogy,. ettõl még te vehetsz Rukkát és én elfogadom , hogy neked az jó. Akinek van rá , költsön, persze , elismerem , vannak szuper anyagok , én nem adhatok és nem is adok érte annyit , ez a lényege. Az is igaz , kb 2 évente új cuccot kell vennem .
     Reply to this


varajani (msg) 21 Jan. 24, 2014, 1:05 p.m.   reply to: 20 x
Pl. az én Rukka ruhám már nem piros, inkább narancssárga, annyira kiszívta a nap, de még vízálló. kb 100.000Km óta.
     Reply to this


zoligs (msg) 20 Jan. 24, 2014, 12:55 p.m.   reply to: 19 x
Azért ennyire nem kell sarkosítani . Az nyilvánvaló , hogy kis pénzért kevés zene jár , de ha belemászol a 7-800 eurós vagy a fölötti pl. Rukkába , ott már nem fogsz befõni, se fázni , se átázni .(esõruha nélkül sem)
Egy sima aláöltözõvel 10 C tól 30 ig elvagy , alatta kell a bélés .
     Reply to this


Dokypapa (msg) 19 Jan. 23, 2014, 4:08 p.m.   x
Jól szellõzõ ruha és esõ ruha , ennyi, a vízhatlan duma , csak duma , vagy bazi drága és értelmetlen , volt szerencsém kipróbálni pár dolgot, olyan nincs , hogy mindenre jó.
Ha hideg van kellenek a jó zoknik és aláöltözõk , de a vizes láb és test soha nem jó , sem melegben ,sem hidegben , ha egy párazáró lezárja a víz útját , ott csak bepállás jön létre , ez a kifele áteresztõ befele nem , szép szöveg. Volt lehetõségem tesztelni , szellõs ruha , jó aláöltözõ , télen nyáron.
     Reply to this


Oldi (msg) 18 Jan. 23, 2014, 3:42 p.m.   reply to: 15 x
Azért egy egész napos motorozás után nem lennék szívesen a szobatársad...:-D

     Reply to this


boxer (msg) 17 Jan. 23, 2014, 3:12 p.m.   reply to: 16 x
Van, bõrmellénykének hívják. :)

Amúgy tényleg vannak perforált bõrruhák. A profi versenyzõk már talán mind olyanban nyomják. Persze megfelelõ minõségben nem olcsó cuccok.
     Reply to this


bedrock (msg) 16 Jan. 23, 2014, 2:49 p.m.   x
A Mirage mellett döntöttem. Nem volt olcsó, de legalább drága volt :)

Van olyan bõrruha, ami kifejezetten nyári viseletre jó. Tehát komolyabb szellõzése van?
     Reply to this


Rudo (msg) 15 Jan. 23, 2014, 8:05 a.m.   reply to: 13 x
Ez pontosan így van!
Nekem is gyanús volt, vétel után itthon beálltam zokniban a hideg vízzel felengedett kádba.Fura érzés,hogy érzed a közeget de a hidegbõl,nedvességbõl semmit.
     Reply to this


varajani (msg) 14 Jan. 22, 2014, 10:23 a.m.   reply to: 10 x
Ez az, hogy nekem nem kell vízálló zokni:-)
Tudod, mint a viccben:
-Nyuszika bemegy a cukrászdába. Répatorta van?... stb
     Reply to this


zoligs (msg) 13 Jan. 21, 2014, 10:50 p.m.   reply to: 12 x
A Seelskin az egy kicsit vastagabb zokni , a neoprén elvén mûködik , szóval valójában a víz áll csizmában , de a lábad nem érintkezik vele, a pufferzónát felmelegíti a tested , és nem fázik a lábad .
     Reply to this


FeR1 (msg) 12 Jan. 21, 2014, 7:55 p.m.   reply to: 11 x
És akkor a zokni át nem ázik, de a csizmában áll a víz és hûti a lábat? Hmm...fincsi szokott lenni, mikor a krosszcsizmából önteni lehet a vizet - ezen egy vízálló zokni sem segítene szerintem. :D
     Reply to this


zoligs (msg) 11 Jan. 21, 2014, 6:40 p.m.   reply to: 9 x
Vízálló zokni (seelskins) 35 euró , vízálló csizma (Gora Tex es )235 euró minimum :))
     Reply to this


Larten (msg) 10 Jan. 21, 2014, 6:14 p.m.   reply to: 9 x
Jánosom, a 80.000 km-óta vízálló csizmába minek vízálló zokni?
:-))
     Reply to this


varajani (msg) 9 Jan. 21, 2014, 5:44 p.m.   reply to: 8 x
Jó a vízálló zokni? Vagy ez csak vicc?
     Reply to this


Balu (msg) 8 Jan. 21, 2014, 9:06 a.m.   x
vizálló zokni rulez

     Reply to this


Bubó Doki (msg) 7 Jan. 21, 2014, 8:57 a.m.   x
Gummicsimma, vízállóóóóóó!!!!!!!!
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26282