MarkyMark | 139 | 18. Oktober 2017 15:14 |
Sziasztok! AGV bukó plexi belső részén valami dzsúz van. Szerintem páramentesítő, ami vacak. Tisztítás közben lejött egy része és megpróbáltam leszedni az egészet. Nem jön le... Nem nagyon merem vegyszerezni. Olyan, mintha ragasztó réteg lenne rajta. Tud valaki esetleg biztos módszert a tisztítására? Próbáltam zsíroldós mosogatószerrel, ecettel, nedves törlőkendővel. Nem szeretném elcseszni. Nagyon jó kis bukó egyébként. |
MarkyMark | 138 | 18. Oktober 2017 15:13 |
Sziasztok! AGV bukó plexi belső részén valami dzsúz van. Szerintem páramentesítő, ami vacak. Tisztítás közben lejött egy része és megpróbáltam leszedni az egészet. Nem jön le... Nem nagyon merem vegyszerezni. Olyan, mintha ragasztó réteg lenne rajta. Tud valaki esetleg biztos módszert a tisztítására? Próbáltam zsíroldós mosogatószerrel, ecettel, nedves törlőkendővel. Nem szeretném elcseszni. Nagyon jó kis bukó egyébként. |
F.Jani | 137 | 12. Oktober 2017 07:53 |
Sziasztok! Arlen Ness csizmát használóktól szeretném kérdezni, hogy milyenek a tapasztalataik, mennyire vannak vele megelégedve? Esetleg beszerezni hol a legérdemesebb? Köszönöm. |
F.Jani | 135 | 1. Oktober 2017 06:24 |
Üdc! Hevesen lakom. Viszont tudunk Találkozni Füzesabonyban, Egerben. Ahol neked megfelel. Előtte csörögj, hogy még meglegyen a csizma, és megbeszéljük a részleteket! |
F.Jani | 133 | 30. September 2017 20:27 |
FORMA ARROW-SX újszerű állapotban(2Xhasznált) 26.000ft.- Érd:06-70/379-9919 forgacsj@citromail.hu |
F.Jani | 130 | 22. September 2017 19:24 |
PROBIKER TRAVELLER használt túracsizma 45-ös eladó. 5000ft.- BERIK RACE-GP 45-ös újszerű állapotban eladó. 28.000ft.- |
kawa550 | 129 | 22. September 2017 14:40 | reply to: 126 |
Az utólag felszereltek tartópöcke excenteres, épp azért hogy valamelyest korrigálható legyen egy nem pontos fúrás. Lehet hogy elfordult a pöcök és nem feszíti rendesen. Az is lehet hogy alapból nem jól fúrtad meg. A bejelölést enyhén szétlapított plexinél kell csinálni, hogy eredeti helyén ráfeszüljön a pinlock.
|
MentoL | 126 | 22. September 2017 12:26 |
Sziasztok, Raktam a bukó plexijére pinlockot, ami egy darabig jól működött, de mostanában sajnos önálló életet kezdett élni: magától lenyílik. (pl.: hozzá sem nyúlok a felhajtott plexihez, és egyszer csak az arcomba csapódik a pinlock) Mit lehet vele kezdeni? |
.HLaci. | 121 | 18. September 2017 17:01 | reply to: 119 |
Azt hiszem 8.000 Ft volt egy Bearing cordura nadrág 20 centis megtoldása,és 6.000 a kabát ujjának szűkítése,szintén ugyan itt. Profi munka,csak ajánlani tudom őket. |
csanyi | 120 | 18. September 2017 17:00 | reply to: 119 |
Hm, a derék mester ahogy közeledett bemutatkozott, hogy Szabó Béla szabó vagyok és hiteles, ez és ez a hiteleim vannak amiket fizetnem kell ezért szabok. :)
|
lendvai | 119 | 18. September 2017 16:15 | reply to: 118 |
Ruhaklinika.eu, mi ott szűkíttettük be egy protektoros bőrnadrág szárát és hibátlan munkát végeztek. Azt már nem tudom mennyibe került, de közel nem fizettük ki egy Shox alap bőrnadrág árát. Jött egy hiteles, szemüveges, bajszos mellényes szabó papucsban, mérőszalaggal a nyakában és betűzögette a nadrág szárát, majd egy héten belül kész volt. :-)
|
gencsydani | 118 | 18. September 2017 14:39 |
Tud valaki ajánlani Budapesten vagy környékén olyan szakit (céget) aki be tudja szűkíteni egy (protektoros) bőrdzseki ujját és nem kell kifizetnem érte egy másik dzseki árát?
|
F.Jani | 114 | 31. August 2017 18:42 |
Igen. 2XL-es (58-as) férfi méret. a Bering kabát. 93kg-105kg-ig ajánltt!!! :) |
F.Jani | 111 | 30. August 2017 10:46 |
Bering full protektoros, 2x használt, makulátlan új állapotú ,Cordura kabát, kivehető thermo béléssel eladó. Ár:35.000.- Érd:06/70-318-2151 |
vlevi | 110 | 28. November 2016 20:05 | reply to: 108 |
"és egyéb funkciók" pl. ráírják Rossi, akkor 2x annyiba kerül :) viccet félretéve, sisaknál a megfelelõ biztonsági szintet könnyen el lehet érni, utána már a kényelem a következõ, és sokkal nehezebb dolog. Ami az én fejemre jó, az lehet, hogy másnak már kényelmetlen, és könnyen elõfordulhat, hogy az enyém is lehetne más, kényelmesebb sisak, csaképpen nem szántam elég idõt a kiválasztásra. Aztán a felhasznált anyagok, a béls minõsége, a héj anyaga, emiatt a súlya, szép apránként tízezrenként növeli az árát. |
kawa70 | 108 | 28. November 2016 19:19 | reply to: 102 |
Igazad van, és szerintem a mondás lényege nem is abban van, hogy csillagos ég a határ, merugye tényleg senki nem adná adott esetben bármennyi is az ára, de a lényeg a kockázati tényezõkön mulik és az elvárásokon. Ha csak kizárólag az ütéselnyelés és a biztonság számit akkor elég hamar el lehet érni azt az értéket amely már drágább sisak esetén sem fog többet nyujtani. Tehát nem kimondottan csillagos ég az ára a biztonságnak. Azonban ha kényelmi és egyéb funkciók is szóba jönnek máris emelkedik a tét. Azonkivül a nevesebb gyártók lényegesen többet áldoztak a tesztelésre és fejlesztésre mint a noname másolók - ennek pedig a költségét értelemszerûen beleépitik a termék árába.
|
lendvai | 106 | 28. November 2016 18:43 | reply to: 105 |
Akkor most megnyugodtam, hogy vigyázol a hátadra, a te korodban már fokozottan kell ügyelni az ilyesmire.:-)
|
kawa550 | 105 | 28. November 2016 17:20 | reply to: 101 |
Ne legyél kirekesztõ Tibike, a kabátba tehetõek nem egyenlõek a rövid kis vicces darabokkal.:)))) Megmértem a kedvedért, az enyém pl 58cm hosszú, a kabát akasztója alatt 1cm-el kezdõdik és alul a zipzár felett 2cm-el végzõdik, szóval 3 cm híján kitölti a teljes kabát hátát. Persze én is láttam már ilyen arasznyi méretût, azt most nem kommentálnám.... |
kawa550 | 104 | 28. November 2016 17:14 | reply to: 100 |
Mindkettõ van nekem, sõt, mindhárom,mert még protektor ingem is van a teknõc meg a kabátba épített mellett. Egyértelmûen a kabátba tett minõségi(!!!! nem szivacs meg ilyenek!) a legpraktikusabb és legkényelmesebb is, abba rohad bele legkevésbé az ember nyáron. Védelem terén talán a külön teknõc egy paraszthajszállal jobb, de ebben sem vok biztos. Enyém ütésre keményedõ gumihab szerûség, ha szép lassan nyomod bele a körmöd, simán benyomható, de ha ráversz kalapáccsal, akkor visszapattan róla mint a kemény mûanyagról. Viszont hajlékony, a motoron ülve hozzáidomul a háthoz.Lyukacsos, szellõzik és még ott van közted meg közte a kabát hálós szellõzõ bélése is. |
kawa550 | 103 | 28. November 2016 17:06 | reply to: 97 |
Ha most itt lennél, a tenyeredbe csapnék hogy ez az tesó!:)))))) Soproni lévén sokat járunk ki csak úgy, nézelõdni a louisba meg a gerickébe is, és a zweiradba is sikerült már akcijjós dainese gatyát meg kesztyût lõni. De hogy ne fussunk messzire a témától: Mikor utoljára voltam csak nézelõdni a lajosban, a párommal(õ is motorozik) fél órán keresztül próbálgattuk a sisakokat, minden cél nélkül, mert nem tervezek sisak vételt mostanában. És lehet röhögni kedves schubertaraishoei fanok, én is, meg õ is egy olcsó probiker sisakban éreztük a legjobban magunkat, konkrétan egy KX5-ben. ha sisakvételt terveznék, az lett volna a kezemben kifelé jövet. Mert semmi sem fontosabb, mint hogy kényelmes legyen, jól érezd benn magad és ne vonja el a figyelmedet a vezetéstõl hogy itt nyom meg ott szorít, mert a figyelmetlenség okozza a legtöbb balesetet és sérülést, nem az hogy milyen csillagászati a kidolgozása a menõ matricának a sisakon. És tetszik vagy sem, de az emlegetett sharp teszt mérései szerint se jár egyértelmûen együtt az ár és a biztonság. Persze akinek a drága sisakja alul maradt ezeken a teszteken, az csak legyint, hogy ugyan má sharp, meg mérések, meg számok.... |
kawa550 | 102 | 28. November 2016 16:56 | reply to: 96 |
Egyetlen szavadba se tudok belekötni, fõleg hogy most nem is akarok, mert igazad van. :D Csak ettõl az okoskodó faszságtól áll fel a hátamon a szõr hogy "annyiévegyésisakovazzegamennyitafejedér!" Bárkit megkérdezel a világon, mindenkinek felbecsülhetetlenül sokat ér a feje és semennyi pénzért nem adná oda! És akkor hány okoskodó vesz felbecsülhetetlenül sok pénzért sisakot? Egy se! Mert az igényeid és az anyagi lehetõségeid döntik el a kérdést, nem az hogy mennyit ér a fejed. |
lendvai | 101 | 28. November 2016 16:54 | reply to: 100 |
Nekem van egy Dainese Back Shield gerincprotektorom, még régebbi modell, de a nyaktól a medencéig takarja a gerincem. A kényelmet, szellõzést tekintve gyakorlatilag nem érzem a kabát alatt, pedig méretes darab, de jó a dizájn. Anno úgy lett kiválasztva, hogy az újságíró kolléga, aki tesztelte összetörte magát, de a gerincének semmi baja nem lett. Nekem ez hiteles tesztnek minõsül, így megvettem. A dzsekibe rakható protektorok eleve nem védik a teljes gerincoszlopot, így szerintem maximum alibinek jók. Szerencsejátéknak is persze, mert a lebénuláshoz elég egyetlen csigolya sérülése is, lehet fogadni rá, hogy a rövid protektoron belül kapjuk az ütést, vagy azon kívül. Ez tipikusan olyan kiegészítõ, amire nem sajnáltam a pénzt, kockáztatni így is tudok épp elég módon.
|
Lacy | 100 | 28. November 2016 16:42 |
Üdv Mindenkinek! Arról érdeklõdnék,hogy kinek milyen tapasztalata van a felcsatolható gerinc protektorral. Mennyire éri meg a kabátba tehetõ protektorral összevetve? Szellõzés, használat egy hosszabb túra során ? Elterjedt vagy csak néhány fanatikus használja? Üdv LAcy |
.HLaci. | 99 | 28. November 2016 12:03 | reply to: 98 |
Igen,egyetértek,fontos a biztonság,de ez nem egyenesen arányos az árral,illetve a divatos anyagok felhasználásával - ez nem csak szerintem,hanem a SHARP tesztek szerint is így van. Innentõl kezdve az "annyiért vegyél sisakot,amennyit a fejed ér" tézis részemrõl csak egy jól hangzó szlogen,de semmiképpen sem jelenti azt,hogy ha sok pénzt adtam valamiért,akkor abban nagyobb biztonságban is vagyok,esetleg a lelkem nyugodtabb. Zárban a dupla D gyûrû praktikus,és biztonságos,eleve nem értem,hogy egy ilyen olcsó megoldás miért csak a felsõbb árkategória sajátja,de a az átlag sisakok mikrocsatos kivitel az elterjedt,azon belül meg nem tudom,mekkora minõségi eltérések lehetnek. |
Hentes0910 | 98 | 28. November 2016 11:09 | reply to: 97 |
Sziasztok Nem akarok belevau, de nyilván ha motorozol akkor a kényelem dominál, attól szarabb nincs ha azért kell megállni h le tuddvenni a sisakot. De ha jön a baj akkor már a birtonság, héj és a zár lesz a domináns. A kényelmet és a biztonságott egyszerre kell fontosnak tartani sisak vásárláskor. |
.HLaci. | 97 | 28. November 2016 08:39 |
Sisak téma. Szombaton voltam Bécsben,a Triester strassen,egy apróság miatt. Idõm volt,hát körbenéztem az ott található 3 motoros boltban,végigpróbáltam az összes márka minden sisakját. NEKEM az LS2 F322 Concept II. arcpumpás,napszemüveges,zárt,pinlock elõkészített jött be a legjobban,azt hiszem a Hein Gericke-ben 77 Eur akciósan. Ha ebbõl indulok ki,nem sokat ér a fejem! :-) Igaz,alapvetõen a Shoei sisakok érdekeltek,és adnék is érte annyit,amennyire be van árazva,de csak akkor ,ha úgy érzem a fejemre húzva,hogy:Ez igen!! Nos,sem a Schubert,sem a Shoei nem nyújtotta ezt. A sisaknál sokkal fontosabb a kényelem,mint a héj anyaga,szerintem. Elöregedni úgysem fog,max.3-4 év múlva le fogod cserélni,mert használat közben rájössz,hogy mire van IGAZÁN szükséged. Bármelyik sisak megvédi a fejed,ez nem elsõsorban árfüggõ(20.000-es sisakban is van SHARP 4-5 csillagos),inkább azt keresd,hogy melyik a kényelmes,ezt viszont úgysem mondhatja meg más,mert ahány fejforma,annyi más érzés. |
kawa70 | 96 | 28. November 2016 06:30 | reply to: 94 |
Az én fejem pl baromira sokat ér és nem is eladó, a Tiéd és másoké valamivel kevesebbet :) Komolyra forditva a szót és a mondást: lehet kapni sisakot akár már 12ezerért is, és mindenféle szabályoknak elõírásoknak meg is fele ennek ellenére nem szivesen motorznék benne huzamosabb ideig. Továbbá nem biztos hogy ugyanazt az árkategóriáju sisakot választanám egy 125-ös vagy más kisebb motorra mint egy 100 LE felettire. Megintcsak más ár és komfort kategóriában gondolkodnék ha csak melóba meg idõnként ide-oda járnék a motorra, mintha több napos túrákra készülnék. Arról nem is beszélve, ha pályázni is járnék.És még lehet sok más apró szempont is az érték meghatározásánál, figyelembevéve a kockázati tényezõket is. |
vlevi | 95 | 27. November 2016 22:49 |
Nekem mosthjc fg14 sisakom van. Nem tudom, mennyire jó, vagy rossz, tul sok összehasonlitasi alapom nincsen. Valami olyan tesztet olvastam, ahol középkatehóriában a nolan n87-t ajanlották De a korábbi hjc sisakom miatt szemezgetek az fg17-el, és az fg-st-vel. Elõbbiben csak pinlock van, utóbbiban napszemüveg is. És persze biztosan ezermásik gyártó rengeteg sisakja is megfelelne ezeknek a követelményeknek, hasonló árban, a lényeg, hogy ne nyomja szét az ember fejét. Mégegy sze pontom lenne, ne mattfeketelegyen, hanem valami vilagos szín. Napszemüveg témához még annyit, hogy (meghazudtolva saját magamat), sosem tdhatod, hogy a kiválasztott sisakba a kedvenc napszemüveged kényelmesen belefér-e. Nem nyomja-e ra az orrnyeredre a sisak felsõ széle a szemüveget, mert az nagyon hamar kegyetlen tud lenni. |
kawa550 | 94 | 27. November 2016 22:24 | reply to: 93 |
Nincs olyan hogy pl egy ilyen, sisakot kizárólag próba után lehet venni, a külsõ max annyit számít hogy mik lesznek azok, amiket majd felpróbálsz. Ezt sem lehet katalógusból venni. Viszont ha már témánál vagyunk. Valaki árulja már el nekem pontosan, hogy forintra mennyi a feje értéke? És miért pont annyi? És annyiért meg is vehetem tõle kp-ra?:))))))))))))))) |
tizso | 93 | 27. November 2016 22:05 | reply to: 92 |
:DD ott a pont. Próbakör egyelõre nem játszik, marad a séta :) pl egy ilyen http://www.bazismotor.hu/shop/nolan-n86-louis-special-bukosisak-valtozat-37089.html ? Köszi. |
kawa70 | 92 | 27. November 2016 21:51 | reply to: 91 |
Nem elsõ sisakot kell venni...hanem olyat ami megvédi a fejedet. Magyarul annyit szánj rá, amennyit megér a fejed épsége:) Persze költséghatékonyan kell gondolkodni, és nem biztos hogy rögtön 100 ezer feletti sisakban kell próbálkozni, de ha napszemüveg és társai szóbajönnek akkor ötven felett kellene számolnini. Karbon-kevlár lassabban öregszik, jobban birja az UV sugarakat. A nevesebb gyártók siskajai kényelmesebbek, jobb anyagminõséggel készülnek. A Shark sisakjai között egész jó áron találtam tetszetõsebb példányolat amikor keresgettem, esetleg nézegess köztük. Mindenképp kellene egy próbakörre elvinni, illetve a fejeden a sisakkal járkálni vagy negyedórát a boltban mielõtt megveszed. |
tizso | 91 | 27. November 2016 21:38 |
Köszönöm a sok hozzászólást/tapasztalatot, amit megosztottatok. (ezek szerint Pinlock, napszemcsi jó ha van mind2). Ahogy nézegettem a sisakokat, felmerült bennem még egy kérdés: kompozit/mûanyag/stb vagy üvegszálas? Azt mondták páran, hogy nem érdemes elsõre drága sisakot venni, mert.... Azt néztem, hogy a kompozit sisakok (amiben napszemcsi és/vagy pinlock) majdnem ugyanannyiba kerülnek, mint az üvegszálas "belépõ" sisakok. Kérdés röviden: melyik anyagú és milyen árban érdemes elsõ sisakot választani? |
kawa70 | 90 | 27. November 2016 18:00 |
Tavalyig nem volt pinlockos napszemcsis sisakom, de mindkettõ vitathatatlan dolog és célirányosan igy is kerestem a csere sisakot plusz kényelmes legyen, mert az elõzõ nem volt teljesen az, és hat éven keresztül szidtam miatta magamat. A felnyithatóságot nem igazán szeretem, de biztos hogy vannak elõnyei annak is. Végülis egy X-lite 702 n-commal lett egy scubert s2-vel szemben a választás ami jónak tünik egy szezon után.
|
.HLaci. | 89 | 27. November 2016 16:47 |
A saját szempontjaim,fontossági sorrendben: Kényelem Napszemüveg (alagútban egy mozdulattal felhajtható) Pinlock Sharp teszt Felhajthatoság Most egy Nox felhajthatos,napszemüveges sisakot használok,semmi rosszat nem tudok rola mondani,kivéve a párásodás,de ez pinlock nélkül jött ki a gyárból. |
kicsi | 88 | 27. November 2016 15:58 | reply to: 87 |
"...... kis tempójú szûk helyeken is felnyitva használom, komfortosabb, jobban látsz minden irányba. " Igen, értem én, erre értettem, hogy én sosem szoktam így használni. Ha más, másképp használja az õ dolga. :) |
kawa550 | 87 | 27. November 2016 14:28 | reply to: 85 |
Én már a felnyithatósághoz is ugyan úgy ragaszkodom mint a napszemcsihez. Egy percig sem vitatom, hogy a szerkezeti szilárdság valszeg kisebb mint egy zárt sisak esetében. Azt sem, hogy a beépített napszemcsinek kell a hely, és ezt csak a héjméret növelésével(+ súly) vagy a belsõ hungarocell vékonyításával(kisebb védelem) tudják elérni. De az is biztos, hogy jobb elkerülni a balesetet, mint védeni ha megtörtént, és ebben a felnyitható és napszemüveges sisakok egyértelmûen jobbak. A rosszabb szellõzés miatti dekoncentráltság, a naptól elvakultan nem láttam az akadályt, ezek mind valós veszélyek. Én csak hosszabb megállóknál veszem le, tankolásnál csak felnyitom és nem szoktak szólni érte, telefonálás megállónál, fényképezés stb is egyszerûbb. Nem rossz az, ha, fõleg hûvösebb idõben amikor a nyakvédõt is alá kell tuszkolni minden felvételnél, nem kell annyiszor levenni. Nyáron összehasonlíthatatlan hogy városban az egészet felnyitom vagy csak a plexit, kis tempójú szûk helyeken is felnyitva használom, komfortosabb, jobban látsz minden irányba. Szóval valamit valamiért, de ez nagyon egyénfüggõ. |
kawa550 | 86 | 27. November 2016 13:58 | reply to: 84 |
Gondoltam hogy valami ilyesmi félreértésrõl lesz szó. Az ilyen felvitt rétegeknek, felkent kencéknek, felragasztott fóliáknak közük sincs a pinlockhoz, csak a cél, ami felé tartanak, az egyezik meg: a párásodás meggátlása. Ezzel csak az a probléma, hogy a pinlockon kívül egyik se ér be tartósan a célba. :))) Azért az nem véletlen, hogy különbözõ sisakgyártók próbálkoztak különbözõ megoldásokkal, de csak egyetlen egy lett egyeduralkodó, amit jóformán minden neves gyártó átvett és berakja a sisakjaiba, az eredeti pinlock. Tökéletesen mûködik, ugyan úgy tisztítható mint a sima plexi, semmivel sem érzékenyebb a karcokra és még át is rakható, ha esetleg egy baleset után sisakot kell cserélned, ez utóbbi szintén saját tapasztalat. |
kicsi | 85 | 27. November 2016 13:56 |
Én nem régen cseréltem le 7 éves bukómat, de amikor az újat kerestem az elsõ számú szempont volt hogy legyen benne napszemüveg. Nekem anélkül elképzelhetetlen egy túra, azért, mert nyáron 5-600 kilométeren keresztül nem szerencsés hunyorogni az erõs napsütésben. A nem bukóba integrált napszemüveggel csak annyi a bajom, hogy ha beérsz egy alagútba, másodpercekig nem látsz, és ugye ott szeretünk motorozni, ahol minél több az alagút :) A pinlock hasznos, de másodlagos követelmény, míg a mostanában divatos felnyithatóság egyáltalán nem volt az. Egyszerûen azért, mert az elõzõ olyan volt, és sosem használtam menetközben. Talán a határátlépések alkalmával van némi elõnye, ha felnyitod általában nem vetetik le a sisakot. |
gabyyh | 84 | 27. November 2016 13:38 | reply to: 81 |
Az ICON sisakok plexijére belülrõl fel van gõzölve egy anyag ami nem engedi párásodni a plexit. Hogy ez pinlock-e avagy sem azt nem tudom, de mûködik. Az elsõrõl levakartam, vagyis az aceton leoldja, utána párásodott mint állat. Amiatt viszont, hogy ennyire karcolódik Évente egy plexi elfogy és hát 15 ropi a cseredarab. Akárhogy vigyázok rá ezer mikrokarc lesz rajta és este esõben nagyon zavaró.
|
vlevi | 82 | 27. November 2016 10:32 | reply to: 80 |
Szerencsére mostmár egyre több sisakhoz adják a Pinlockot. Nem csak elõkészítés, hanem benne is van. Mennyibe kerül utólag beletenni egy sityakba a pinlockot (8-10 ezer ft)? Ennél sokkal olcsóbb megoldás, ha már eleve ilyen bukót keres az ember. Napszemüveg? Hát, jó kérdés. Én inkább a polárszûrõs napszemüvegeket preferálom, olyan pedig szerintem nincs ezekben a sisakokban. De pl. aki szemüveges, annak nagyon jó lehet, mert nem kell szemüveget cserélgetni. Fényre sötétedõ szemüveg se jó (ha valaki erre gondolna), mert találkoztam már olyan emberrel, akinek az UV szûrõs bukó plexi mögött nem sötétedett be a szemüvege. Jövõre én is gondolkodok bukósisak cserén, mert a mostani már 8 éves elmúlt. |
kawa550 | 81 | 27. November 2016 09:08 | reply to: 80 |
gabyyh | 80 | 26. November 2016 23:18 | reply to: 78 |
Pinlock jó, mindenképpen olyan sisakot vegyél amibe lehet tenni, mert hideg idõben nagyon párásodik. Viszont egy jó tanács, olyan sisakot ne vegyél amiben a plexire van felgõzölve a pinlock mert nagyon könnyen karcos lesz, lehetetlen úgy tisztítani, hogy ne karcold össze. Beépített napszemüveg is jó, kínszenvedés egy zárt sisakba beerõltetni a napszemcsit és simán használható szemüveggel is.
|
kawa550 | 79 | 26. November 2016 22:46 | reply to: 78 |
tizso | 78 | 26. November 2016 22:27 |
Sziasztok! Sisak választással kapcsolatban lenne néhány kérdésem (pro és kontra): - Pinlock. Mennyire fontos/hasznos/jó ha van? - Belsõ napszemüveg. Szemüveges lévén mennyire tudom/tudnám használni? Köszi, |
kawa550 | 77 | 26. November 2016 18:58 | reply to: 76 |
Mi ugyan ezt csináljuk a bõrrel is. Dzsekik a dobozokba, sisakok a tükörre és egy sodronnyal meg a tárcsazárral a villahídhoz.
|
varajani | 76 | 26. November 2016 10:26 | reply to: 75 |
Noha a Louis-ban vettem a ruhát, általános mosószerrel mostam, soha sem fújtam be semmivel, mégis vízálló. A protektorok valóban töredeznek, összevarrtam õket. Nekem a textil ruházat jobban megfelel. Könnyû és kényelmes. Ha városnézésre megyünk, üres dobozzal indulunk a szállásról, belegyûrjük a dobozba és könnyû ruhában sétálgatunk. Sisakot a motorhoz zárjuk.
|
Spapa | 75 | 25. November 2016 19:39 | reply to: 72 |
Természetesen mostam én is. Kímélõ mosással centrifugálás nélkül, Louis-os hozzávaló mosószerrel. Utána meg a hasonló márkájú impregnálószerrel befújtam. Fél óra esõ után akkor is átázott. A protektorokat mindig kiszereltem, ennek folytán ezek nagyrészt eltörtek. Pótlásuk meg nem megoldott. Otthon gányoltam hozzá valamiket, azok meg nyomják a vállamat. :-(
|
varajani | 74 | 25. November 2016 12:26 | reply to: 73 |
Én is vásároltam így, valamint figyeltem a kereskedõk akcióit. Pl: ma is vannak ilyen akciók.
|
.HLaci. | 73 | 25. November 2016 11:24 |
A motoros cuccok tipikusan azok a dolgok,ahol elõször nem kell megvenni a legdrágább-legújabb dolgokat. Ezek közül ki lehet fogni újszerû darabokat,az új ár feléért,a használat jellegébõl adódóan. Én egy Gore-tex,BMW Seattle nadrág+kabát kombinációt vettem,egy új,középkategoriás kabát áráért(25) kezdésnek. Ilyet: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-motorradanzug-seattle/536311832-306-1835 A nadrág vadonat új volt,a kabát használtabb,de sérülés mentes,igaz nem a legújabb desing,de a kialakítása minõségi. Azóta sem érzem,hogy le kéne cserélni bármire is,de ha majd eljön az az idõ,akkor már tudni fogom,hogy mik az igényeim,minek van nagy jelentõsége,és mi az,ami számomra nem lényeges. Kezdésnek én ezt tanácsolnám. |
varajani | 72 | 25. November 2016 10:20 | reply to: 70 |
" Nem büdösödik be mint a textil" Ki lehet mosni a Gore-Tex ruhát. 40 fokon mosógépben, de nem szabad hozzá öblítõ szert használni. Kefével nem szabad dörzsölni, csak szivaccsal. Nekem 8 éves, több mint 100.000Km-t használt öltözetem van, még vízálló. |
kawa550 | 71 | 25. November 2016 09:28 | reply to: 70 |
Spapa | 70 | 24. November 2016 23:31 |
Nekem is volt Cordura ruhám, de áttértem bõrre. Szerintem is a szövetbe is ugyanúgy bele lehet rohadni, de a bõr az mégis kellemesebb. Mert ugye lélegzõ. Nem büdösödik be mint a textil. Most Shox-os dupla-cipzáros dzsekim van. Télen alá lehet öltözni, akkor a külsõt használom. Átmeneti idõben kevés aláöltöztet, akkor a belsõt. Nagy melegben pedig szintén a külsõt, hogy alámenjen a levegõ. Fönt a patentet bekapcsolom, de a cipzárt kicsi lehúzom. A nadrág sliccét meg egészen. Így nem gond a 35 oC-os hõség sem. :-) Esõruha meg kell. A textilhez is kellett pedig nem valami olcsó vettem. Meg milyen már, hogy bele kell tenni az esõbélést. Akkor kívülrõl tök vizes a ruha, belül pedig dunsztolódsz. |
lendvai | 69 | 24. November 2016 12:46 | reply to: 68 |
Én elégedett vagyok a Shox saját bõr termékeivel. Nadrágjukban csúsztam, megvédett. Nem Shox, szerintem nem alap (50 ezer ft 6 éve) cordura kabátban is csúsztam kétszer, mindkét alkalommal kiszakadt. Alatta protektor volt, az védett meg. Drágább, nevesebb dzsekim, nadrágom (Dainese pl) még nem volt, így összehasonlítani nem tudom õket.
|
gezasz | 68 | 24. November 2016 08:57 | reply to: 66 |
Az úgynevezett Cordurákkal az az szövetruhákkal azért vigyázni. Az olcsó az nem cordura szövésû, valamint én inkább neylon zacskóknak nevezném. Melegbe nagyon bele lehet izzadni. Drágább Goretex-el nincs tapasztalatom, de szerintem azok melegben sokkal elviselhetõbbek illetve esõ állók. Én bõrt használok szívesebben, valahogy abban jobban érzem magam összeszedetteb vagyok. Nem lobog, libeg rajtam. Ha a bõrt jól befújom impregnáló spray-el akkor azért viszonylagosan vízálló is legalábbis egy 15-20 perces záport szárazon átvészelek benne. Nekem elsõsorban Shoxos cuccaim vannak, de szerintem azért az árért csak annyit is kapok, bár látom most már ott is mennek az árak. A minõség nem tudom.
|
kawa550 | 67 | 23. November 2016 22:37 | reply to: 66 |
Én azt gondolom, hogy ahogy más sem, te sem fogod megúszni a tanulópénzt. Veszel majd valamit ilyen olyan tanácsok alapján, aztán mikor már hordod, akkor rájössz hogy nem a te stílusod, neked mások a prioritásaid mint az okos tanácsadóknak, aztán másodszorra majd azok szerint veszel, aztán a tapasztalataid alapján azokat majd lecseréled még megfelelõbbre ésatöbbi. Ez egy tanulási folyamat, amit szerintem nem lehet átugrani. Épp ezért szerintem hülyeség egybõl a nagyon drága cuccokat nézni, elõbb érdemes kitapasztalni hogy kb mire van szükséged. Engem legutoljára is hülyének néztek a louisban, mikor sorban próbáltam fel a bõrkombikat, aztán mikor kérdezte az eladó hogy milyen motorom van és mire használom, akkor nézett hogy túramotorosként utassal miafaszért nem a cordurákat nézegetem? Hát azért, mert az én tapasztalatom többféle cordurával is az, hogy ugyan úgy belerohadok nyáron mint a bõrbe, és ugyan úgy nem melegebb hidegben mint a bõr aláöltözve, a vízállóság(viszonylagos) az egyetlen valódi elõnye. És mivel túl vagyok pár esésen, csúszáson, bõrben és cordurában egyaránt, így a saját sommás véleményem, hogy a cordura a fasorban sincs a vastag bõrhöz képest egy csúszás során. Így aztán bõrkombiban túrázok, szétcipzározható, könnyû levenni ha séta van túra közben, ezen is vannak szellõzõk, kényelmes is, biztonságos is. Esõhöz meg ott van a dobozban az esõruha. Meg nekem jobban is tetszik. Most pl egy Hein Gericke Misano kombim van, elõtte egy Probiker PRX4 volt, csak hastájékra túl sokat gyúrtam oszt szûk lett. :D A Motoros csizma meg motoros csizma, nem túrabakancs, nem munkavédelmi cipõ stb. Márkát nem erõltetnék, nekem pl TCX van, asszem olyan 3-4 éves, évi 8-10.000-et megyek, semmi baja. Jóféle. A kesztyû fogyóeszköz, ritkán bírnak ki 2-3 évnél többet, jellemzõen az ujjuk kopik ki pl az indexnél. Kényelmes legyen, tetsszen(fõleg neked, ne másnak), legyen rajt szellõzõ, nem baj ha vízálló valamennyire, a kivehetõ bélés sem hátrány, protektorok kötelezõk, kemény vagy ütésre keményedõ kivitelben. Nadrágra kb ugyan ezek igazak. Csizma szintén. Kesztyûben szerintem a kemény bütyök(lehetõleg zsebes, nem a kesztyûbe varrt, nem szorít mikor fogod a markolatot) és izület protektor, és a tenyértõnél is legyen valami szivacs, meg a csukló külsõ részénél, szellõzés ott sem árt. |
tizso | 66 | 23. November 2016 22:12 | reply to: 59 |
Értem, amit mondasz. (dzseki pipa; farmernadrágból nem érdemes ezt megvenni, mert az olcsóbb is tudhatja ezt a 'védelmet'?) Mit javasolsz milyen irányba induljak el? Cordura? Tudom, hogy fontos a jó felszerelés, de elsõre nem tudom megítélni nulla tapasztalattal a hátam mögött, hogy milyen is lenne jó Nekem. Az biztos, hogy elsõre nem szeretném a motor árát ott hagyni a felszerelésre :) |
Daty | 65 | 23. November 2016 21:22 | reply to: 64 |
Veled még sosem fordult elõ, hogy fáradt voltál, és nem épp úgy értelmeztél valamit mint kellett volna? Sorry.... |
kawa550 | 64 | 23. November 2016 20:41 | reply to: 62 |
Nem volt semmi sértõ, csak homlokegyenest mást olvastál ki belõle, mint amit a jóvanazúgy hozzáállással mondani akartam.
|
gabyyh | 63 | 23. November 2016 19:32 | reply to: 57 |
A Macna azért annyira nem belépõ. A Sixgear a saját márkájuk. Nekem is Macna vagyon, nem volt olcsó, de benne egy szezon és kutya baja. Az olcsóbb ott is gyengébb de a Mountain-tõl fölfelé már jók a kabátok, a fulcrum gatya pedig egyenesen tökéletes. A szürkés esõbélés ami az olcsóbbakban van, hajlamos átázni, illetve a mandzsetta tépõzára szokott hamar elköszönni. Én most is motorozok benne és egy vékony aláöltözõvel 0 fokig jó.
|
kawa550 | 61 | 23. November 2016 18:14 | reply to: 60 |
Akkor te valamit nagyon félreértettél az írásomban, javaslom utánanézni az irónia szónak....
|
kawa550 | 59 | 22. November 2016 22:38 | reply to: 58 |
Kizárólag funkcionálisan nézve- mivel az ízlése mindenkinek más- a kabát szellõzése nulla, nincs semmiféle szellõzés, nyáron halál. A leírás szerint váll és könyék protektor benn van, ami azért érdekes, mert az oldal is jelzi hogy õk a magyar louis kereskedõ, a highway a louis márkája, és az osztrák louis leírás szerint ezek nincsenek benn a kabátban, hanem utólag beépíthetõk. Erre rá kéne kérdezni, mert ezek a szükséges hátprotektorral együtt további minimum 40 eur költség. Nadrágnál te tudod mi az a viscofoam? Ha az azt jelenti ami a neve alapján következik, hogy szivacs protektor(???) akkor az egyenlõ a szarnak egy pofon kategóriával. És én még a w-rep víz elleni kezelésrõl se hallottam, gyanítom hogy ez sem jelent mást mint valami impregnáló sprével befújás, ami szintén szarnak pofon kategória. És természetesen az is lehet hogy tévedek. :)))) Meg a totalbike-os így menjünk afrikába a csajunkkal túracikk hozzászólásaiból azt is megtanultam, hogy aki motoros cuccokra költ az hülye, jóvanazúgy munkavédelmi boltos cuccokkal is. Merthogy a vélemények elég sokfélék.... |
tizso | 58 | 22. November 2016 22:09 |
Én - a kezdõ tudásommal - a következõket találtam eddig (árban, stílusban): Kabát http://www.bazismotor.hu/shop/ruhazat-es-bukosisak/motoros-borruhazat/bordzsekik/highway-1-jacket-7848.html Nadrág https://www.insportline.hu/10797/motoros-farmernadrag-spark-track/kek Lábbeli http://www.fokt.hu/termekek/segura-motoros-ruhazat/Cipok/Trek-4938 Sisakból és kesztyûbõl nem tudtam még választani :) Ha egyszer "nagy leszek" chopper/cruiser motort szeretnék venni :). Ehhez próbáltam összeválogatni a dolgokat |
Flenegen | 57 | 22. November 2016 20:47 |
A Shoxos cuccok olcsók, cserébe azért erõsen belépõ szint. Minõségibb a Sixgear brandjük, nem rossz de ott anyagminõséggel van a gond szerintem. Most vettem egy Macna kabit, kipróbálni motoron még nem tudtam de nagyon jókat olvastam róla..
|
kawa550 | 56 | 22. November 2016 19:59 | reply to: 54 |
Azért azt halkan megjegyezném, hogy bár tényleg nem kell a legolcsóbb szart venni, de azért a 12.000-es shox meg a 180.000-es akármi közt még van egy csomó lépcsõfok, amiket már semmiféle módon nem lehet szar választásnak minõsíteni. Azért az alapszint árának 15x-e, az nem éppen egy kicsit többet áldozás. |
endre55 | 54 | 22. November 2016 18:34 | reply to: 53 |
Bizony, a felszerelést mindenkinek magának kell belõnie, no meg a pénztárcának. Én pl. úgy jártam, hogy az elsõ motorom megvásárlása után döbbentem rá, hogy hoppá, kellene valami gönc is. No, de arra már nem nagyon maradt forint, így megvettem az elérhetõ szinte legolcsóbb shox-os cuccokat. Eredmény borítékolva volt már ekkor, a csizmát 3x talpaltattam, de sosem volt vízálló(igaz nem is ígérte senki) a dzseki, nadrág megvan még, de már elég régóta használhatatlan. Annyi hasznom lett belõle, hogy megfogadtam, betartom az íratlan szabályt: Szegény ember mûszaki cikket olcsón ne vásároljon. Nyilván ezzel nem arra akarok biztatni bárkit is, hogy a családi kasszát merítse nullára, csak annyit, hogy talán megéri egy kicsit többet áldozni a felszerelésre, mert kihordási idõben szolgáltatásában, komfortban jóval többet tud adni, mint egy gagyi cucc. Én pl.: ezt a csizmát használom teljes megelégedésre: http://www.revzilla.com/motorcycle/sidi-adventure-rain-boots A dzsekit is most vettem, még nincs tapasztalatom vele, 0 kilóméteres, de remélem beválik, mert nagyon nehezen fizettem ki: https://www.motostorm.it/en/clothing/jackets/dainese-d-explorer-gore-tex-dark-gull-grey-warm-sand.html |
tizso | 53 | 18. November 2016 08:58 | reply to: 52 |
Igazából mind2 tetszik (csizma, bakancs), de amiben van protektor és jól néz ki az elég drága (pláne, hogy nem motoroztam nagy motorral). Ami egész jó áron van, abban meg nincs protektor. No meg nyáron nem tudom, mennyire lesz meleg pl a csizma. A csizmától amúgy is tartok, mert széles trampli lábam van magas rüszttel. (ja és kicsi is :) ) 1x próbáltam egy 41-eset, de elég nagy volt viszont pár perc után alig bírtam levenni :)) Most egy ilyet találtam http://www.fokt.hu/termekek/segura-motoros-ruhazat/Cipok/Trek-4938 , ami talán köztes megoldás. |
Butcher | 52 | 18. November 2016 07:02 | reply to: 50 |
Csizma vagy bakancs mindegy. Legyen kényelmes! Neked mi jön be? A stílusodat Te határozod meg.
|
vkami | 51 | 18. November 2016 06:55 |
http://www.ebay.com/itm/Mens-ARIAT-Workhog-Pull-On-H2O-CT-Brown-Leather-Work-Boots-sz-10-EE-/391624272556?hash=item5b2ea02aac:g:dyAAAOSwKOJYK4Um
|
tizso | 50 | 17. November 2016 21:15 |
Sziasztok! Chopper/cruiser stílusú motorhoz milyen csizmát/bakancsot ajánlanátok? Köszi |
bagigabi | 49 | 11. November 2016 10:50 | reply to: 48 |
A méret 46-os, nem grytex, hanem DRYTEX, csak elírtam. Ami vízálló, lélegzõ termo. Télen nem motorozok, õsszel tavasszal nagyon jó. |
bagigabi | 46 | 10. November 2016 21:21 |
Sziasztok! Hátha valakit érdekel!Forma Adventure túra csizma, grytex ( vízálló, lélegzõ) jó állapotban, tiszta belsõvel, 4 darab tartalék csattal 30.000.- Ft.ért eladó. |
Vulpes | 45 | 8. Juni 2016 20:26 |
Üdv! Érdeklõdnék, hogy van e esetleg valaki, akinek volt dolga Furygan motoros ruhákkal? Leginkább a textil kabátok és a protektoros motoros farmer, esetleg cordura nadrág érdekelne ezen márkán belül. Tapasztalatok, vélemények, méretezés...stb. témakörben. Köszönöm!
|
kawa550 | 43 | 16. Dezember 2015 19:17 | reply to: 42 |
Nem egészen. :)) A stokedli szót a robogós cimbik esetében használom, vérszívás céljára, különösebb rosszindulat nélkül. Mert ugye amin úgy ülünk mint egy stokedlin, az az is, stokedli.....:D
|
Butcher | 42 | 16. Dezember 2015 19:09 |
Suzuki VZ800 Intruder-rel csámpázok. Mi az a "STOKEDLI"? Ugye nem ez a motor az?
|
kawa550 | 41 | 16. Dezember 2015 19:07 | reply to: 40 |
Esélytelen! Be vagyok ótva stokedli ellen! Természetesen engem nem kell komolyan venni, fõleg nem ez ügyben, csak érezzétek magatokat továbbra is jól zárt térdekkel. :))))))))))
|
Nmiki | 40 | 16. Dezember 2015 18:56 | reply to: 39 |
Ezt most nem olvastam. Kár lenne a "Stokedlin" rugózni vagy vitázni. Talán majd 1x személyesen elbeszélgethetünk róla 1 kv mellett....:)
|
kawa550 | 39 | 16. Dezember 2015 18:19 | reply to: 38 |
Bocsikaaaaaaaa! Aszittem MOTOROS cuccokról beszélünk, azt nem tudtam hogy STOKEDLIS is lehet! Arra gyó a bakancs is!:)))))))))))))))
|
Fido71 | 38 | 16. Dezember 2015 18:16 | reply to: 36 |
Burgmanon még sportcipõben is mehetsz, az sem ázik be... ;)
|
kawa550 | 37 | 16. Dezember 2015 17:31 |
Én már elkoptattam pár motoros csizmát, túra meg cross kivitelben is, talán már nem a levegõbe beszélek. Egy jó minõségû vastag bõr túracipõ simán védi annyira az esésnél a lábfejet meg a bokát, mint egy átlagos túracsizma és + elõnynek még ott van, hogy a városnézéseknél sokkal kényelmesebb mint a motoros csizmák. Meg az is tuti, hogy kurtára nem fér be rendesen a váltókarom alá, meg nincs rajt sípcsontvédõ, meg nem elég magas ahhoz hogy textilgatyánál ne fújjon alá a szél, bõrgatyánál meg bõrkombinál meg bele tudd húznia szárba a gatya végét. Az is tuti, hogy az elõbbiek miatt esõben simán beázik a boka felõl, akármennyire goretexes anyámhátás, nem arra tervezték hogy 100-al vízszintesen ömlik rá a víz. Természetesen egy demokrácijjában mindenki azt hord amit akar. Meg az is biztos, hogy motorostúrán a legmegfelelõbb kompromisszum minden irányból egy kényelmes túracsizma, amit arra terveztek. |
Nmiki | 36 | 16. Dezember 2015 16:47 |
Nekem van western csizmám is, surranóm is, téli csizmám is, de motorozásra csak magasszárú túrabakancsot viselek. Tökéletesen vízálló, szellõzik, (légáteresztõ,) és qrva kényelmes viselet. "Valódi, " protektoros bakancsom még sosem volt, de nem is vágyom rá.
|
varajani | 35 | 16. Dezember 2015 16:33 | reply to: 33 |
"a magasszárú bakancsok mint pl. amit a Deichman árul." Nem motorozásra valók. Lásd az elõzõ hozzászólást! |
pandamaci | 34 | 16. Dezember 2015 09:50 | reply to: 33 |
A valódi bõr-kígyóbõr betétes hegyesorrú western csizma viszonylag kényelmetlen,kellõképpen drága, de q rva jól néz ki. Protektor (plusz védelem) nincs bent, semennyire sem vizálló. Kondicipõ-félcipõ-strandpapucs változatoknál azért jobb.. Motoros csopper csizma és bakancs elõzõknél nagyobb védelmet,kényelmet ad - ezeket mérsékelten vízállónak mondanám. Próba nélkül ne vegyél csizmát, mert lehet hogy a megfelelõ talpméretút nem tudod a lábfejeden át fellhúzni |
Butcher | 33 | 15. Dezember 2015 19:13 |
Kezdõként kérdezem. A "chopperos" és a "weszkó" csizma között mi a különbség? Gondolok itt arra, hogy a motoros vs utcai kivitel. Vagy a magasszárú bakancsok mint pl. amit a deichman árul. Visszafele olvasgatva a vízállóságot emlegetitek nagyon. De azt leszámítva. Köszönöm a h.szólásokat
|
F2 | 32 | 15. Juli 2015 22:31 | reply to: 31 |
Nekem a leghosszabb táv alig 2 szezon volt, még a bõr erõsítésû hálós nyári kesztyûkkel is, igaz nyáron szinte napi használatban vannak... Ha találsz egyet, ami többet bír, engem is érdekelne, de az a tapasztalatom, hogy a szövet anyagok bizony elkopnak :)
|
Lacika-FZ6 | 31 | 15. Juli 2015 11:08 |
Sziasztok. Nyári kesztyû vásárlás elõtt állok, valakinek ötlete/tapasztalata egyes kesztyûkkel kapcsolatban van e? Kemény protektoros kesztyût keresek, hosszabb távra. |
szilisanyi | 30 | 23. Juni 2015 17:59 |
Sziasztok! Eredeti japán Honda kabát . Japán l-es méret tehát inkább m-es.
|