Powerslave | 18580 | 4. August 2015 11:05 | reply to: 18579 |
Futárok elõszeretettel meg is teszik. Egyébként pont az a baj a hazai közlekedéssel, hogy mindenki saját belátása szerint bírálje felül "az értelmetlen, hülye szabályokat". Nyilván, a rendszer korántsem tökéletes, de ha még fel is rúgjuk a szabályait, ráadásul mindenki a maga módján, a saját hasznára csavargatva, akkor sajnos ilyen helyzetek fognak elõállni: http://hegylakok.hu/2015/07/cikkek/balesetmegelozes/olvasoi-es-akkor-jott-a-q7-es-audi 30-as táblánál lelassítasz 40-re(!), és záróvonalon kielõznek 70-nel. Ez mitõl normálisabb, mint 50-es táblánál 50-nel haladni? Valahogy nem kerek, hogy a szabály mindig hülye, aki meg nem tartja be, az pedig soha. Az ujjal mutogatás, hogy "nem az a veszélyes, hogy átmegyek a piroson, hanem amit õ csinál", az persze nagyon megy. |
TIZ | 18579 | 4. August 2015 09:06 | reply to: 18578 |
És hol a határ? Gyalog átmész a piroson, biciklivel már nem? És akkor ezt lehet autóra/motorra is kiterjeszetni?
|
Balu | 18578 | 4. August 2015 08:26 | reply to: 18577 |
Bizony én is, sõt gyalogként sem várom meg a zöldet ha nincs értelme, egyszerûen haladok tovább. Tetézem is azzal, hogy a vasúti átjárón is keresztülsétálok ha úgy van.. Lehet megkövezni, utálni , elítélni, de én így közlekedem, viszont az egészséges túlélési ösztön is bennem van- . Például nem lépek le vakon a gyalogátkelõhelyre, csak mert elsõbbségem van , és ha épp bringázom , alaposan körülnézek az úttal párhuzamos kerékpárúton a keresztezõdések elõtt, mert nekem elsõbbségem , az autónak meg karosszériája van, és nekem jobban fáj ha dinamikus egymást érintõ kölcsönhatásba lépünk egymással :) |
TIZ | 18577 | 4. August 2015 07:55 | reply to: 18561 |
"õ bizony biciklivel át szokott menni a piroson- persze megfelelõ körültekintés mellet- mert ez sokkal "logikusabb" mint amit a kresz diktál" Itt van minden bajok forrása: a szabályok mindig csak másokra vonatkoznak, rám nem mert én okosabb, szebb és ügyesebb vagyok. Pedig dehogy! És persze ha a másik csinálja ugyanígy akkor annak a kurvaanyját. |
banat | 18576 | 3. August 2015 23:03 | reply to: 18573 |
Örülök hogy elhiszed ha a vizsgálat lezárul minden tisztázatlan körülmény a helyére kerül....
|
zbrab | 18574 | 3. August 2015 17:54 | reply to: 18572 |
Erre a balesetre gondoltál? Tegnap még azt írták "tisztázatlan körülmények között". http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kek-hirek-bulvar/halalos-baleset-soltvadkerten-nem-tudtak-megmenteni-a-motorost-fotok-623107 A képekbõl sejthetõ a baleset lefolyása. Nyugodjon békében! |
tsanyi | 18573 | 3. August 2015 17:31 | reply to: 18572 |
Nem csak 6-8 órával, de 6-8 hónappal késõbb sem biztos, hogy mi történt amíg a vizsgálat le nem zárul. Nem szerencsés ítéletet mondani senki fölött mielõtt az nem bizonyosodik be.
|
banat | 18572 | 2. August 2015 22:28 |
Hogyan lehet egy baleset után 6-8 orával késõbb azt a tájékoztatást adni hogy "tisztázatlan körülmények között" meg halt egy motoros??Eddig mit csináltak???
|
Mecsekkawa | 18571 | 2. August 2015 20:14 | reply to: 18570 |
Pécs, belváros, sétálóutca, ami ugye azért jó, mert nyugodtan el lehet engedni a gyerek kezét, hadd szaladgáljon. Kint is van az utca végén a behajtani tilos tábla, kivéve kerékpár kiegészítéssel. Kérdés: a sétálóutca járda-e, ahová nem mehet fel biciklis, vagy a behajtani tilos kiegészítése azt jelenti, hogy itt szabad biciklizni? Másrészt gondolom egy csomó olyan helyzet van, ahol a kRESZ szabályi eléggé életszerûtlenek és néha nem is azért szegjük meg, mert olyan csúnya bácsi vagyunk, hanem mert egy általános elvekben gondolkodó jogszabályt nehéz minden forgalmi szituációra egyértelmûen alkalmazni. Ha így lenne, nem lennének perek sem. Lehet, hogy igazad van, és lehetne úgy módosítani, hogy a zebrán is át lehet hajtani biciklivel, de jelenleg nem ez van érvényben. Arra próbáltam utalni, hogy hiába teker a biciklis mondjuk lassabban a zebrán, mint egy gyalogos, ha elgázolják akkor is azt fogja nézni a hatóság, hogy nem tolta a biciklit. Ez persze senkit nem ment fel az óvatosság, körültekintés kötelezettsége alól, ha látom, hogy a Tesco parkolóban nem fogja megadni a másik autó a jobbkéz szabályt, akkor nem hajthatok ki eléje szándékosan. A közlekedés alapvetõen a kooperációról kéne szóljon, ahol még a jogos elõnyünkrõl is lemondunk néha a balesetveszély elhárításáért vagy csak a gördülékeny elõrejutásért (lásd pl. zipzárazás). |
vlevi | 18570 | 2. August 2015 19:51 | reply to: 18569 |
Lehet, hogy túl hosszú voltam, szóval rövidebb verzióban csak azt akartam írni, hogy amilyen töketlenül van feltáblázáva a kerékpárút, az autós jobban teszi, ha számít a biciklire, mert lehet, hogy csak a sárga felfestést nem vette észre. A másik pedig, hogy járdán nem szabad tekerni. Ja. Igen. Aztán holnap reggel gyalog lesz tilos arra járni, mert az önkormányzat kerékpárúttá nyilvánítja. Vagy gyalogos-kerékpáros osztott kerékpárúttá. Az a fasza. Olyan járdaszakaszokat is, ahova épeszû ember biciklivel nem megy fel, de mégis, mivel kerékpárút, ott a helye. A gyalogos meg méltatlankodik (hozzáteszem, végülis joggal), hogy akkor meg õ hol a fenébe menjen, ha ez már nem járda, hanem kerékpárút? |
vlevi | 18569 | 2. August 2015 19:47 | reply to: 18566 |
Az a baj, hogy hülyeség ragaszkodni ahhoz, hogy nem tolhatja. Bakker, teygék bele a kreszbe, hogy a zebrán áttekerés elõtt MEG KELL állnia, és utána tekerhet át. Mert, ha megáll, akkor szétnéz, az autósnak is van ideje reagálni rá. Most az a baj, hogy tényleg szar az, hogy a semmibõl, a sövény mögül elõront valaki a biciklivel. Ami sabáyltalan. Persze lehetne ez bicikli helyett rohanó gyerek is, az meg szabályos? Szóval nem kerek ez az egész. Van 1-2 hely, ahol tudom, hogy szoktak állni sünök, ott tudom, hogy leszállok, és szó szerint szopatom az autósokat, a kresz betartása miatt. Mert ahelyett, hogy szétnézés után 2másodperc alatt ott se lennék, megállok, leszállok, kászálódok, átbaktatok, fél perc. A másik, pedig a kerékpárút. Ha fel van festve a kerékpárút a keresztezõdésben, akkor szabályosan tekerhetek át a zebra mellett. Kérdem én, hány autós nézi úgy a zebrát, hogy van-e mellette kerékpárút (mert akkor szabályos a kerékpáros?). És a következõ keresztezõdésben nincs felfestve, akkor szabálytalan, a másikban megint fel van, akkor szabályos? Nézzétek meg ezt a kerékpárutat, Nyíregyháza, Széchenyi utca. Fõút, több becsatlakozó mellékúttal, mindegyik mellékúton macisajt. Nos, egy ideig a páratlan oldalon van a kerékpárút, aztán átterelik a páros oldalra, úgy, hogy a zebra mellett ott a fõúton áthaladó kerékpárút felfestés. Tehát szabáylosan tekerek át. De egy sarokkal arréb, ahol már a kerékpárút a másik oldalon folytatódik, ott, ha maradok a páratlan oldalon, egy tökugyanolyan kereszteõzédben más szabálytalan vagyok. Megjegyzem, ütöttek már el ezen a szakaszon, a kerékpárúton szabályosan, a mellékutcán keresztben áttekerõ kerékpárost. Itt küldik át a kerékpárutat balról jobbra. https://goo.gl/Y8NmHT De csak azért, hogy 3 sarokkal arrébb visszajöjjön jobb oldalról balra. Ez ugyanaz az utca, 1 sarokkal elõrébb. https://goo.gl/XEJMcw Itt nincs kitéve macisajt a tábla a kerékpárútra. A zebra melletti kerékpársávról van személyes tapasztalatom, van autós, aki gyakran jár ilyen környéken, az tudja, mi a helyzet, de aki nem ismerõs arrafelé, az el fogja csapni a zebra melletti kerékpársávon hirtelen elékerülõ biciklist. Van mifelénk egy olyan szakasz, ahol szintén fõút, a keresztezõdés lekanyarodó sávjaival együtt 4-5 sávnyi út, és mégis a semmibõl felbukkan egy kerékpárút tábla, ráadásul még sísáncot is építettek a sétálóutcából kifelé. Íme : https://goo.gl/kLo0Rv De a dolog ellenkezõ oldala is vicces, amikor orrbaszájba táblázzák észnélkül a kerékpárutat. Pár éve fotóztam, azóta a táblákat már levették. De ahogy látom, a streetview-ban még mindíg úgy szerepel. Ha vége a kerékpárútnak, akkor kinek szól az elsõbbségadás kötelezõ? Vagy, akkor miért van felfestve a kerékpárút a fõútra keresztben? És, ha a kerékápárútra ki van téve a macisajt, akkor miért van kitéve az autósnak is? https://goo.gl/dBBwyd Külön kiegészítõ táblával jelölve, hogy kerékpáros számára is elsõbbséget kell adnia. Milyen kerékpárosnak, hiszen ott kerékpárút vége volt? Zebra meg pont itt ezen az egy sarkon nincsen. |
F2 | 18568 | 2. August 2015 19:46 |
Én sokat járok a Vágány-Dózsa keresztezõdésnél, aki ismeri tudja, hogy itt rendszeresen fekszik kerékpáros. A járdán van kerékpárút, ahonnan lassítás nélkül jönnek a zebrára, bár ki van rakva mindkét oldalról a kerékpár út vége tábla. Miután a vasúti híd alól az oszlopok mögül érkeznek nagy sebességgel, relatív kicsi az esélyed kocsiból észrevenni félig a hátad mögül. Nagy félelmem nekem is, hogy egyszer elcsapok egyet, na nem a biciklis miatt, hanem hogy nincs nála elég kp a kárt kifizetni.... Az pedig, hogy nem ismeri a KRESZ rá vonatkozó szabályait, nem mentesíti, de mivel nincs biztosítása így csak polgári peres úton lehet érvényesíteni a kártérítést.
|
Gábor 63 | 18567 | 2. August 2015 18:49 |
Sziasztok. A link alatti Comments pár sorát kiragadtam bár a folytatás is gyönyörû számomra: "de biciklire tudtommal "meg" nem kell jogositvany. Ami azt jelenti, hogyha nincs jogositvanya a biciklisnek, es (ne adj Isten) nem mondta el neki senki, hogy zebran ne hajtson at, akkor honnan tudja? Visszaterve az autosokhoz.... Nem tudom, csak nekem remlik, hogy azt tanitjak az oktatok, hogy ugy kozelitsd meg a zebrat, hogy barmikor meg tudj allni?!?! És ha nem?? Saját tapasztalat a gyalos és a bringás nagy többsége tisztában van azzal ,hogy hol és mikor van elsõbbsége és azt ki is használja könyörtelenül!! Arra gondolok mikor a bringásnak elsõbbsége van még véletlenül sem néz sem jobbra sem balra.A gyalogos bármikor eléd lép mert tudja hogy majd te megállsz. És ha nem??? |
Mecsekkawa | 18566 | 2. August 2015 18:25 | reply to: 18565 |
Természetesen a szabálytalan biciklist/gyalogost/mozdonyvezetõt sem gázoljuk el, de más lesz a felelõsség megállapítása, esetleges kártérítési igények behajthatósága, ha a kerékpáros szabálytalanul áttekert a zebrán. http://kecelinfo.hu/tudta-hogy-a-kerekparozot-nem-vedi-a-zebra/ |
Powerslave | 18565 | 2. August 2015 17:42 | reply to: 18564 |
Ez azért ebben a formában igencsak ki van facsarva. Az autósnak/motorosnak a zebrán számítania kell a gyalogosokra. A gyorsabban haladó, semmibõl elõbukkanó biciklisekre viszont nem igazán. Minél kevésbé vagy gyalogos egy zebrán, annál kevésbé számítanak rád, így annál nagyobb az ütközés/gázolás esélye.
|
banat | 18564 | 2. August 2015 17:32 |
A zebrán csak tolni lehetne,gyalogosként áthaladni ,igy valamivel tovább tart az átkelés,több a zebrán eltöltött idõ növekszik a gázolásnak az esélye is...
|
tsanyi | 18563 | 2. August 2015 15:55 | reply to: 18562 |
Szabálytalan kerékpárosnak, ott csak tolni lehet ha nincs mellette kijelölt kerékpársáv.
|
Botanikus | 18562 | 2. August 2015 14:52 | reply to: 18561 |
Egyetértek veled ! Nekem még az nem tiszta teljesen hogy a zebrán kerékpárral áthaladó, minek minõsül !?
|
Mecsekkawa | 18561 | 2. August 2015 14:03 | reply to: 18560 |
Én a 444-hu-n láttam ezt az esetet, érdemes megnézni a kommenteket is... Egyrészt ugye nem látjuk, hogy mi volt elõtte, tehát az irányváltoztatás elõtt hátranézés, irányjelzés megtörtént-e (hú de naív vagyok vagyok :)) és hogy kinek inkább a kúrva anyját. Ettõl függetlenül teljesen felesleges és veszélyes dolognak tartom ezt a "rendreutasítós önkéntesrendõr " magatartást. Most tényleg azt hiszi bárki, hogy azzal, hogy ráhúzom a kormányt, beleállok a seggébe, befékezek elõtte (nem kívánt rész törlendõ) azt éri el, hogy a másik fél azt gondolja: Ó tényleg hibáztam, legközelebb jobban figyelek és betartom a közlekedés szabályait. Szerintem ez így hülyeség, elég veszélyes amúgy is a közlekedés, felesleges ezzel még fokozni is. Kettõ vagy négy keréken is sokszor találkozok türelmetlen, frusztrált emberekkel, ha tehetem inkább elengedem õket, inkább érezzék gyõztesnek magukat minthogy a bõröm/bõrünk bánja. A videón a biciklis is rendesen beleáll a konfliktusba és õ sem az választja, hogy megáll, aztán megbeszélik vagy úgyis elmegy a motoros. A 444 videón egyébként látszik a motor rendszáma is, többen is ajánlgatják, hogy fel kellene jelenteni a motorost. Ugyanitt a kommentek között fejti ki valaki, hogy õ bizony biciklivel át szokott menni a piroson- persze megfelelõ körültekintés mellet- mert ez sokkal "logikusabb" mint amit a kresz diktál. És ugye rajta nincs rendszám, ami alapján fel lehetne jelenteni.... Úgy vélem, hogy amíg a kerékpárosok nem úgy gondolnak a saját jármûvükre, mint közlekedési eszközre (amivel a még oly hülye kresz szabályokat is be kell tartani) és a motoros jármûvek nem veszik közlekedési eszköz számba a kerékpárokat (aminek akkor is elsõbbsége van, ha ez miatt akár meg is kell állnom) addig a szükségesnél több konfliktus bele van kódolva a helyzetbe. A járdán száguldozó, gyalogosokra csengetõ barmokra meg nincs mentség! (tudom, ez nem az a szituáció volt, csak ez kikívánkozott belõlem:) |
Dodiba | 18560 | 1. August 2015 21:04 | reply to: 18559 |
A leszorítósdit ilyen forgalmi helyzetben én is elítélem. Ha valaki mutogat, akkor kiszállok és megkérdezem mi a gond. :-)) |
tsanyi | 18559 | 1. August 2015 08:27 | reply to: 18557 |
Igazad van, azt nem tudhatjuk, hogy a bringás mit csinált elõtte amiért "fegyelmezték". A gond itt inkább a fegyelmezéssel van amibõl sérülés is könnyen lehetett volna mindkét részrõl ( a bringás is lökhetett volna egyet és a tgk alá eshetett volna a motoros). A közlekedésben szerintem az egymás büntetése nem túl jó dolog, manapság még mutogatni is alig mutogatok.:))
|
Dodiba | 18557 | 31. Juli 2015 22:30 | reply to: 18556 |
Úgy gondolom néhány dolog itt elferdülhetett: - ahogy elnézem a biciklis is futár lehet (ki biciklizne ott kedvtelésbõl és ráadásul nem is lassan) - nem látom, hogy jelezné az irányváltását bármivel - a motorosfutár nem motoros, hanem motoron munkát végzõ személy De a cím (persze megint a motorosokat fikázza) szokásosan (ha már õk is ezt a szót használják) köcsögösen bulvárújságírós. |
ErErpower | 18556 | 31. Juli 2015 21:45 |
Na tessék mi folyik Pesten.... http://index.hu/mindekozben/poszt/2015/07/31/ime_egy_video_arrol_milyen_az_amikor_a_vaci_uton_a_kocsog_motoros_szivozni_kezd_a_biciklissel/ |
Mecsekkawa | 18555 | 31. Juli 2015 20:21 |
Úgy érzem magam, mintha neodímiumot dobtam volna egy tóba :) Vagy mezodímumot? Paleodímium? :)
|
mati12 | 18554 | 31. Juli 2015 16:09 |
Akkor módosítanék... Tételezzük fel,van egy olyan keresztezõdés ahol legalább 3 irányba lehet haladni és a haladást minden irányba jelzõlámpa szabályozza... |
Powerslave | 18553 | 31. Juli 2015 15:50 | reply to: 18552 |
Nanana, hátrább az agarakkal, kérem! Egyébként nem olyan ritka, hogy nincs ilyen ciklikusság, mert pl. vagy neked van zöld, vagy egy másik iránynak, gyalogos átkelõ pedig nincs, ami miatt indokolt lenne megszakítani a fõ irány zöldjét; ha téged nem lát a tekercs, akkor a másik iránynak konstans van zöld, neked pedig piros. Arcpirító szívás tud lenni. |
mati12 | 18552 | 31. Juli 2015 14:34 |
Nem értem mit okoskodsz....? A saját sávodban állva látod,hogy a különbözõ irányba tartók már legalább 2x kaptak zöldet amíg te nem. Ha állsz a sávodban és figyeled a lámpát tudod,hogy mikor következnél. Ha ez 2x kimarad akkor a piros jelzés ellenére is áthajthatnál a keresztezõdésen.
|
csokabi | 18551 | 31. Juli 2015 14:33 | reply to: 18548 |
A keresztezõ út folyamatos szabad jelzését megszakítja, de a másiknak mégsem ad zöldet. Szerintem erre gondolt.
|
MadBob | 18550 | 31. Juli 2015 14:27 | reply to: 18549 |
+1 másik: http://belsoseg.blog.hu/2007/11/01/neodimium_magnes_motorra
|
MadBob | 18549 | 31. Juli 2015 14:25 | reply to: 18547 |
Cikk már volt róla: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/05/16/a_hurkok_mindenit/
|
Powerslave | 18548 | 31. Juli 2015 14:05 | reply to: 18547 |
"ha ilyen keresztezõdéseknél egymást követõleg 2x nem ad szabad jelzést a lámpa" - és ha folyamatosan piros, akkor hogy jön össze a 2x egymás után? :) |
mati12 | 18547 | 31. Juli 2015 13:47 |
Ezzel az érzékekõs dologgal én is rendszeresen szívok a 85-ös és a régi 1-es út találkozásánál lévõ rendõrlámpánál. Ha Mosonmagyaróvár felé szeretnék kanyarodni és nem jön mögöttem autó akkor egyszerûen nem hajlandó a lámpa tudomást venni rólam. És sajnos nincs más megoldás mint a piroson áthajtás. Amúgy néhány éve valamelyik értelmesebb politikusunknak volt valami törvénytervezete az ilyen jellegû problémákra,de sajnos valahol elhalálozott az ügy. Úgy emlékszem valami olyan volt,hogy ha ilyen keresztezõdéseknél egymást követõleg 2x nem ad szabad jelzést a lámpa akkor ezekután a piros jelzés ellenére is át lehetne hajtani a kersztezõdésen. Sajnos hazai vonatkozású cikket nem talok sehol..http://www.totalbike.hu/hirek/2011/08/04/a_motorosok_atmehetnek_a_piroson/ |
Audimania | 18546 | 31. Juli 2015 13:11 |
Powerslave | 18543 | 31. Juli 2015 10:28 | reply to: 18542 |
Meg a geomínium, a tininidzsium és a delírium is, azonban hivatalosan a dodírium, pontosabban DODíRIUM használatos.
|
kawa70 | 18541 | 30. Juli 2015 23:56 | reply to: 18539 |
Igy van. Õ az. De az a neoridium vagy mi a retek különösen jó fogalom. És ahogy lenni szokott vérre menõ obegatas a saját hülyesége mellett :) A másik hasznalatos neve helyesen valóban neodiMium es nem neodinium. A vitatkozobb hajlamuak írják be gugliba. https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Neod%C3%ADmium Bár maga a mágnes ötvözet ettõl függetlenül errõl az anyagról lett elnevezve. |
Sasa53 | 18539 | 30. Juli 2015 20:07 |
Erre gondoltatok? https://magnetplanet.eu/index.php?oldal=MagnetPlanet_Webshop_neodym_magnes_ferrit_magnes_szupermagnes&q=adw&gclid=CJre4824g8cCFWnLtAodXD8A3g |
Dodi007 | 18537 | 30. Juli 2015 19:16 | reply to: 18536 |
NE KIABÁLJ BAZMEG, attóll nem leszel hangosabb fórumon!!! Nálunk így mondják: NEORíDIUM, nem raccsolófalván élek!
|
Balu | 18535 | 30. Juli 2015 11:19 | reply to: 18533 |
Vagy csak várd meg szépen az elsõ autóst aki arra menne :) |
Dodi007 | 18534 | 29. Juli 2015 22:39 | reply to: 18532 |
Winyóban van neorídium mágnes, azt kell a blokk aljára ragasztani, váltani fog a lámpa!
|
Powerslave | 18533 | 29. Juli 2015 22:10 | reply to: 18532 |
A rendszer konkrétan egészen biztosan nem érzékeli a motorost, mert túl kicsi. Ismerve a csoda szabályzásainkat, meglepõdnék, ha erre a szituációra létezne legális megoldás. Tavaly az okos hölgynek hiába integettem, hogy guruljon elõrébb, emrt addig nem lesz zöld, amíg mi állunk ott. Ha az alapvetést nézem, akkor minden tõled telhetõt megtettél a balesetveszélyes helyzet elkerülése érdekében, ami szintén a KRESZ-ben foglaltatik. Az a gyanúm, hogy erre a hivatalos csatornákon valami olyasmi faszságot röfögnének, hogy ilyen esetben hívj rendõrt. |
Mecsekkawa | 18532 | 29. Juli 2015 21:03 |
Sziasztok! Lehet hogy nem pont ide való, de nem találtam kresszel (KRESZ-szel?)foglalkozó topicot. Szóval belefutottam egy olyan szituációba, hogy az egyik útvonalamon van egy-feltehetõen- indukciós hurokkal szabályozott közlekedési lámpa. Ami iskolaidõben nem probléma, mert mindig volt a sávomban autó, most viszont egyedül vagyok és a rendszer-nagy valószínûséggel- nem érzékeli a magányos motort. Többször is próbáltam ide-oda lökögetni magam, sajnos sikertelenül, sosem bírtam váltásra bírni a lámpát, így szabálytalanul, de áthajtottam a piroson. Gondolom aki látta, az egybõl "lehülyemotorosozott", de nem tudom, van-e erre a szituációra szabályos megoldás. Ha leszállok és áttolom a gépet az inkább balesetveszélyes, mert nem öt másodpercet, hanem 30-at bóklászok a keresztezõdésben (s ugyanúgy a piroson tologatok). Van esetleg jogvégzett ember, aki tudja a szabályos megoldást? Illetve volt valakinek hasonló szituációja? Ha nem felejtem el, akkor felhívom az önkormányzatot, hátha tudnak valamit csinálni azzal a lámpával... |
cblaci | 18531 | 29. Juli 2015 19:54 | reply to: 18530 |
Errõl nekem is ugyanez a véleményem, a sokadik órában én is hibáztam már, szerencsére nem történt baj és ezért hálát adok az égnek, hiszen akkor már hiába mondtam volna hogy a fáradtság miatt... a lelkiismeret elõtt ez nem lenne enyhítõ körülmény. Ugyanakkor okoztak már nekem is nehéz pillanatokat de tudtam tenni azért hogy elkerüljem a bajt, nem kalimpáltam és nem ragadtam rá a kürtre mert nem ítélkezhetek olyan ember felett akirõl nem tudom milyen "súlyokat" cipel. Az utolsó két mondatod példaértékû! |
Botanikus | 18530 | 29. Juli 2015 16:57 |
Szerintem valami nagy gáz van az emberekkel ! Fel van pörgetve a világ, és az aki amúgy képes józanul mérlegelni , az is kerül olyan helyzetbe, ami nem rajta múlik ! Igen van akinek a lelkiismeret mardosása lesz a program évekig, ha nincs szerencséje évtizedekig ! A másik eltávozik ! Hívhatjuk sorsnak, de fékezzetek az Isten áldjon meg titeket ! Fékezz a keresztezõdésnél, és minden olyan helynél, ahol máson is múlhat valami ! Mindent úgy sem tudsz kiszûrni, de amit lehet tégy meg magadért, és a családodért !
|
csokabi | 18529 | 29. Juli 2015 13:58 | reply to: 18528 |
Én nem ítélkeztem felette, arra ott a bíróság. Megkapta a büntetését még, ha ez már senkin sem segít. De azért egy vállrándítással mégsem lehet elintézni a dolgot, hisz megölt két gyereket! Csak azért, mert nem vette a fáradtságot, hogy megbizonyosodjon szabad-e az út. Hogy a kérdésedre is válaszoljak, velem is volt már, hogy elvakított a nap. De megálltam (szerencsére volt rá lehetõségem) és kiszállva utánanéztem, hogy mi a helyzet elõttem. Pont azért, mert nagyon nem szeretnék azzal a tudattal élni, hogy megöltem valakit csak, mert lusta voltam. Gyorsan megtanultam, hogy autóba alaptartozék a napszemüveg. Az öreglánynak még helyismerete is volt. Tudhatta volna, hogy számítania kell a napra és az út szélén babakocsira. Ott van a kommentek között, hogy az teljesen normális arra felé, hogy az úton tolják, mert hulladék a járda. Mondjuk ennél a pontnál odaültettem volna mellé a polgármesterüket is...
|
Penzi | 18528 | 29. Juli 2015 10:51 |
Én sajnálom (( Sajnálok mindenkit, aki ilyen teherrel kénytelen tovább élni az életét . És haragszom, ilyen értelmetlen halál és azok az átkozott másodpercek …… Nem hiszem, hogy szánt szándékkal tették volna tönkre más és a saját életüket. Tegyétek már a szívetekre a kezeteket, még soha senki nem került olyan helyzetbe, ahol nem rajta múlott a baleset elkerülése, vagy nem lát kettõig a szembe sütõ naptól ? Akkor is így ítélkeznétek, ha a Családotokból lenne valaki a baleset okozója ??? |
Gábor 63 | 18527 | 28. Juli 2015 18:08 |
A tisztánlátás az élet olyan ajándéka, amely gyakran megkésve érkezik. Wass Albert |
csokabi | 18526 | 28. Juli 2015 16:04 | reply to: 18524 |
A kommentek sem gyengék... Voltam olyan hülye, hogy elolvastam párat.
|
TIZ | 18524 | 28. Juli 2015 15:41 | reply to: 18523 |
Én sem a korra akartam kihegyezni a dolgot, inkább a hozzáállásra. Reméltem hogy ekkor társoságban van valakinek híre a korábbi esetek okozóiról. Pont az ilyen esetkre gondoltam: http://www.origo.hu/itthon/20150525-masodfoku-itelet-az-erdi-ikergazolas-ugyeben.html Természetes emberi reflex hogy védi magát a hölgy csak épp gusztustalan a viselkedése. Egy pillanatig nem sajnálom azért amit majd át fog élni odabent. |
sj66 | 18523 | 28. Juli 2015 12:23 |
Én sem 20 éves vagyok.35 éve vezetek,sz.g.k.-t,kamiont,motort,kerékpárt,néha buszt,és gyalogolok is,és szeretnék még jópár évig.Nem kor függõ,szerintem.Ügyes,és kicsit ügyetlenebb,és nagyon ügyetlen van a férfiak,nõk,fiatalok,és idõsebbek,"profik",és "amatõrök" közt is.Mindenki lesz idõs,aki megéri,ehhez kell az ész,önuralom,önismeret. Elnézést. |
Muju | 18522 | 28. Juli 2015 11:48 | reply to: 18521 |
Véletlenül sem szerettem volna senkit sem megsérteni ezzel, de sajnos sokan vannak olyanok akik az idõsebb korosztályba tartoznak de az egészségi állapotuk már nem felel meg azoknak a követelményeknek amit meg kellene hogy követeljen a doki. Mégis vezetnek, pedig már pl. egy méterre is alig látnak. Én az ilyen emberekre gondoltam. Még1 szer bocs ha valakit megbántottam. |
Sasa53 | 18521 | 28. Juli 2015 01:00 |
Címzett:Muju. 62 éves vagyok autót és motort is vezetek. Ez nem korfüggõ hanem egyén függõ, hogy ki hogy viselkedik az utakon (és egyéb fórumokon). Ilyen baromságot csinálhat az is aki 60 év alatti. Kívánok Neked baleset mentes közlekedést és közlekedõket. U.i.: 45 év alatt nem okoztam balesetet, ezt kívánom neked is. |
Dodi007 | 18520 | 27. Juli 2015 21:10 | reply to: 18519 |
F@szság ez az általánosítás, vedd meg a múlt havi motorrevüt! Nekem 3 éve még volt szerencsém Nagy Jani bácsival motorozni, akkor 88 éves volt, és aki a csapatban legjobban fikázta a a lassúsága miatt, már nem él (Õ is Jani volt, 34 éves).
|
Muju | 18519 | 27. Juli 2015 20:47 |
Èn pèldául ilyen idõs embereknek már nem adnèk jogsit egy percre sem, se pènzè se semmi másèrt.
|
Dodiba | 18518 | 27. Juli 2015 17:50 | reply to: 18516 |
Ha gyenge az ítélkezés ilyen súlyos esetekben, akkor rá kell segíteni. Szerintem. |
Tizedes | 18517 | 27. Juli 2015 17:33 | reply to: 18516 |
És vajon ez az öreg mennyit fog kapni? Valszeg semennyit. Pedig megölt két embert!
|
TIZ | 18516 | 27. Juli 2015 16:05 | reply to: 18515 |
Ez sajnos így van, ha a motorok elõzés közben hajtottak volna bele a vétlen autósba annak lenne hírérétéke: meramotorosokmennkámmintazõrültek! Érdemes lenne utánkövetni mi is történik ilyen esetekben. Például volt egy eset amikor egy idõs autós hibájábõl halt meg két motoros (talán Balatonalmádiban?) és állítólag még viccelõdni is volt kedve az öregnek a kórházban ahová kisebb sérülések miatt került (ha igazak a hírek). Na például õ mennyit kapott? És mikor jön ki a fogházból? Én nem járok motoros felvonulásokra de az õ szabadulására szívesen szerveznék egy csapatot. |
zbrab | 18515 | 27. Juli 2015 11:45 | reply to: 18511 |
Nyugodjanak békében! Régebben a hasonló balesetek még felzaklatták a közvéleményt, a motoros társadalmat, manapság egy néhány soros hír és kész... Ha egy motorost baleset ér mindenki csak legyint. Sajnos nem vagyuk a közlekedõk szíve csücske:( A kommentekben olvasom, hogy õk is gyerekeket hagytak árván maguk után. Szörnyû! |
Dodi007 | 18514 | 25. Juli 2015 22:23 | reply to: 18510 |
Timike, ez nem ízléstelen, és kegyeletsértõ, hanem tényszerû!
|
geggencs | 18513 | 24. Juli 2015 23:08 |
Dunakömlõdiek voltak.Együtt jártunk dartsozni :( Õszinte részvétem.Nyugodjanak békében!!!!
|
ErErpower | 18511 | 24. Juli 2015 18:00 |
http://www.pecsma.hu/pecs-aktual/ket-halottja-van-6-oson-tortent-motoros-balesetnek/ :(
|
Utalatos | 18510 | 14. Juli 2015 07:42 | reply to: 18509 |
Ha nem ismerted, akkor ne tegyel izlestelen es kegyeletserto bejegyzest! Ha pedig ismerted volna, akkor ugysem tennel ilyet. |
Dodi007 | 18509 | 13. Juli 2015 22:14 | reply to: 18508 |
Jani volt a néhai, a gázt tudta húzni, de elqrta... :-((( |
ErErpower | 18508 | 11. Juli 2015 16:31 |
Ismerte valaki? :-( http://www.origo.hu/itthon/20150710-halalos-motorbaleset.html |
TIZ | 18507 | 1. Juli 2015 18:06 | reply to: 18505 |
Lehet hogy jogilag nem hibás de ez egy annyira tipikus baleset helyzet amit defenzív vezetéssel el lehetett volna kerülni. Pl. az útkeresztezõdés után elõzi meg az autót. http://velvet.hu/gumicukor/2015/07/01/nehez_lesz_igazsagot_tenni_rekasi_karoly_baleseteben/ |
eröt | 18506 | 30. Juni 2015 22:05 |
Gyõrben a Tarcsay-Kiss J. sarkon is koccolt egy kolléga.Remélem nem lett nagy baja.Az autó csúnyán nézett ki de a Yama nem volt nagyon lebontva.
|
tsanyi | 18505 | 30. Juni 2015 17:51 |
: http://comment.blog.hu/2015/06/30/sulyos_motorbalesetet_szenvedett_rekasi_karoly?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2015_06_30&utm_campaign=index
|
ErErpower | 18504 | 29. Juni 2015 14:10 |
:( http://www.origo.hu/itthon/20150629-motorbaleset-halalos-baleset-nagykanizsa-kozuti-baleset.html |
tsanyi | 18503 | 25. Juni 2015 09:11 |
: http://robogo.blog.hu/2015/06/24/eluthetem_a_robogost_ha_beintett?utm_source=TC&utm_medium=link&utm_content=2015_06_25&utm_campaign=index
|
koma* | 18502 | 23. Juni 2015 20:40 | reply to: 18501 |
�Ha jól tudom, a motoros, és az utasa is horzsolásokkal megúszta. Viszont a motor sajnos rossz állapotban van.
|
ErErpower | 18501 | 21. Juni 2015 19:31 |
Ma Tarcal és Tokaj közt csúnya baleset volt vmi kékszínû csopperes beleszaladt fehér furgon hátuljába! vki nem tud errõl e vmit remélem a gazdája jól van :-(
|
johnny | 18499 | 8. Juni 2015 13:56 |
Szegény.... :( http://index.hu/kulfold/2015/06/08/szikla_zuhant_egy_magyarra_az_osztrak_motorversenyen_meghalt_erzberg_rodeo_baleset_ausztria_eisenerz_motorverseny/ |
drfarago | 18498 | 28. Mai 2015 09:13 |
És ismét egy állat !!! http://index.hu/belfold/2015/05/28/motor_drotkotel_nyakvedo_motokrossz_36_oltes/ |
Hooliboy | 18497 | 24. Mai 2015 15:26 |
:-( http://www.hir24.hu/sotet-oldal/2015/05/24/keritesnek-utkozott-majd-meghalt-egy-motoros-szegeden/#sl |
walla | 18495 | 19. Mai 2015 20:49 |
Ilyen esetekben azért kicsit elgondolkodom, biztos jól van e összerakva kis hazánkban mindenki.... Legyen neki könnyû a föld. http://www.origo.hu/itthon/20150519-motoros-baleset-halalos-baleset-vas-megye-nyoger.html |
KToM | 18494 | 19. Mai 2015 18:41 |
Valamicskét hasonló a tegnapi esetem: Földes utca, kapunktól 200 méterre. Autó mögé érkezek, aki lehúzódik jobbra... de rendes mondom... Elkezdem elõzni, mire minden jelzés nélkül elkezd megfordulni balra... ...sikerült kikerülnöm, majd megállnom... Mit mond ember: 1. túl gyorsan jöttem, mennyivel mentem. Mondom 50 a megengedett,de talán 20-30-cal elõztem 2. nem látott... Mondom index és körültekintés Magamnak meg, hogy még nagyobb figyelem!!! És az örök igazság: balesetek jelentõs része az otthonhoz közel történik, mert lankad a figyelem, istállószag, stb stb! |
eröt | 18493 | 15. Mai 2015 07:18 | reply to: 18492 |
Ezen én is megdöbbentem.Elég nagy bajt is okozhat ezzel.Persze az úttest közepe se életbiztosítás ahány vakegér közlekedik.
|
Balu | 18492 | 14. Mai 2015 09:00 | reply to: 18489 |
Simán kikerülhetõ lett volna, sok hely volt a furgon mögött, de ami a másik óriási hiba az az ahogy felkapta és kivitte az út szélére az utasát ...
|
Audimania | 18491 | 13. Mai 2015 23:47 | reply to: 18490 |
Ha mint a furgonos által elkövetett átverést, vagy mint a motoros (lehetséges) sérülését nézzük, akkor az. Azért, ha ijedtében nem fékezi állóra az elsõ kereket (ergo nem csúszik, hanem lassul), szerintem kb. épp elsuhanhattak volna a furgon mögött ...
|
eröt | 18490 | 13. Mai 2015 21:34 | reply to: 18489 |
Hát tényleg ez a brutális.Nem a szombaton összetört fiatal chopperes.Szegény talált egy kék szutyukit ami elé fordult.Még próbálkoztak vele mikor elmentünk mellette.Rossz ómen.
|
tsanyi | 18489 | 13. Mai 2015 18:14 |
: http://videa.hu/videok/jarmuvek/brutalis-baleset-egy-kanyarodo-furgon-N9XrXcKvKmVjLjIG?start=69.25959
|
Penzi | 18488 | 12. Mai 2015 07:36 | reply to: 18487 |
Én ezt a hírt tegnap láttam a facsén , azóta ezen kattogok :-(((((( Ott még azt is írták, hogy 25 éve volt együtt a párjával ,akivel szombaton volt az esküvõjük ((((((((((((((((( Jahh és az autó nagy sebességgel elõzött, a vezetõ elvesztette az uralmát felette ....... Hol itt az igazsááááág ?????????? |
szabcsab | 18487 | 11. Mai 2015 19:09 |
:(http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/sokkolo-foto-motoros-vesztette-eletet-a-balesetben-2357489
|
szabcsab | 18486 | 27. April 2015 16:49 |
http://motorinfo.hu/magazin/2015/04/27/motorbalesetben-meghalt-veszpremi-megye-katasztrofavedelmi-igazgatoja/#.VT5MI9Ltmko
|
Powerslave | 18485 | 25. April 2015 15:35 | reply to: 18484 |
Sajnos nem úszta meg ilyen olcsón: http://hegylakok.hu/2015/04/cikkek/motorral-sem-jarhato Reméljük, azért nem lett komoly baja... |
szabiboy | 18484 | 24. April 2015 16:27 |
Remélem kisebb ijedtséggel megúszta a kolléga. Szerintem a buszosnak azt mondta a navigációja, hogy itt fordulj be balra a várhoz... :( http://index.hu/mindekozben/poszt/2015/04/24/baleset_az_alagutnal/ |
Audimania | 18482 | 17. April 2015 15:24 | reply to: 18479 |
És mondd, 0 km/ó-nál is próbáltad vagy csak menet közben? :)
|
banat | 18481 | 16. April 2015 22:46 |
A Dunaujvárosi elkerülõn a 6-os út 66 kméterének közelében nagyon hosszu motorkp. féknyom van és a további utsérülések sem mutatnak semmi biztatót afelõl hogy szerencsés kimenetelû baleset tõrtént......bár ne legyen igazam!
|
varajani | 18480 | 14. April 2015 08:58 | reply to: 18479 |
Vágj a cipõ talpába új mintázatot flex-el! Ha a motorguminál beválik...
|
ztaki | 18479 | 13. April 2015 22:18 |
Én idén más harmadjára csuszok meg úgy, hogy lerakom a lábam és megcsúszik a cipõm... Lehet, hogy elöregedett a cipõm talpa??? Vagy a beton lett csúszósabb... |