classic | 610 | 4. Oktober 2010 16:46 |
Olajválasztás szemponjából a literteljesítmény elég jó alap hiszen egy Harley soha nem fog ugyanolyan olajat kívánni mint egy R1000RR BMW. Még akkor sem ha magasabb teljesítményszintû olajat ír elõ a gyár. Persze a váltóval közös házban szerelt fõtengelyû konstrukcióknál a váltó kenési igénye is befolyásol. Gondolom ha meg a szerkezeti felépítést,és az elért végfordulatszámot nézzük az R1-es széria össze típusa annak számít. |
classic | 608 | 4. Oktober 2010 15:28 |
Elhinnéd ha valaki mondaná? Yamaha R1 2000-es évjárat: SAE20W40SE or SAE10W30SE. Ugye nem? Te is bedõlsz a korszerû motor 4500ft per liter verziónak......És csak 2002-ben variáltak rajta: Yamalube 4 (20W40) or SAE 20W40 type SE motor oil (5 °C (40 °F) or higher) È Yamalube 4 (10W30) or SAE 10W30 type SE motor oil (15 °C (60 °F) or below) É ez már az injektoros blokk... A teljesítményszint pedig az ABC betûrend szerint nagyjából minél távolabbi betû az A-tól annál jobb: SE;SF;SG;SH Na ugye???? |
balagee | 607 | 4. Oktober 2010 11:37 | reply to: 597 |
MA2 az a kuplungra vonatkozo telj szint. A Dynamic tudja ha jol emlekszem. A full synt meg kb minden esetben jobban teljesit, egy modern motorba az valo es kesz :)
|
Audimania | 605 | 3. September 2010 11:07 |
Ugyan mást kerestem, de ha már ráleltem: http://www.mol.hu/moto/motorkerekpar-olaj-teljesitmenyszintek.php Nekem még ez is új volt :) |
C1800Rider | 604 | 2. September 2010 23:22 | reply to: 600 |
Hmmm. Ha tudi hát tudi. :-) Azzal biztos nem csinál bajt az ember ha a service vagy a user manual gyári ajánlását követi, én is ezt szoktam javasolni a bizonytalankodó ilyen-olyan fórumon ezt meg azt olvastam embereknek. :-) A viszkozitással babráláshoz már nagyon otthon kell lenni a kenéstechnikában, tudni mit rontunk/javítunk és megtalálni az arany középutat.
|
tsanyi | 603 | 2. September 2010 21:54 | reply to: 602 |
Igazad van! Nem erre gondoltam, ezt nem is láttam......:))
|
TPBalaton | 602 | 2. September 2010 21:13 | reply to: 601 |
http://www.sportmotor.hu/motoros_forum/honda/?cmd=showtopic&id=474&p=9 No,+van!Alulról a 8.hsz! |
TPBalaton | 601 | 2. September 2010 21:06 | reply to: 599 |
Húúú,lehet,hogy a Honda XR topikban??!! Mingyá kutakodok,talán +találom. |
tsanyi | 600 | 2. September 2010 21:05 | reply to: 597 |
A Liqui Moly, Motul jobb olajai már MA2 teljesítésûek, igaz még csak a sima MA-t írják elõ, MA2-õs elõírásal még nem találkoztam......mondjuk az is igaz, hogy hozzám már a gar lejárta után kerülnwek gépek így nem nagyon követem csak ha épp kell az új követelményeket......:))
|
tsanyi | 599 | 2. September 2010 21:03 | reply to: 598 |
Konkrétan melyik beírás volt?.....több szálon futott a vita..
|
TPBalaton | 598 | 2. September 2010 21:00 |
Igen,a sportmotoron olvastam. Ritkán és keveset olvasom,csak guvvadtak a szemeim ezen a beíráson!:-)))) |
C1800Rider | 597 | 2. September 2010 20:55 | reply to: 596 |
MA2-rõl még nem hallottam. mindig tanul valamit az ember. :-) Van olyan moci amibe már ezt írja a gyári ajánlás? Vagy ez is csak annak a fejlõdésnek az eredmény hogy egy átlagos 10W-40-es olaj is tud manapság minimum API SH-t de sok már az API SJ-t is?
|
tsanyi | 596 | 2. September 2010 20:45 | reply to: 595 |
Az tény, hogy nem kifejezetten a synt-et írja elõ hanem az általad vázolt teljesítéssel bíró olajakat....viszont az MA2-õt tudók már mind azok...
|
C1800Rider | 595 | 2. September 2010 20:36 | reply to: 594 |
Én is neki válaszoltam. :-) Nemtom a Busába mit ír elõ a Suzuki, több Suzuki típushoz a service manualban vagy a user manualban 10W-40 a gyári ajánlás a mi klímánkra, de ez variálható a környezeti hõmérséklet és az igénybevétel függvényében, ha a másik elõírás a JASO MA és az API SG teljesül. Más kérdés hogy sûrû ásványi olajat egy finoman illesztett blokkba nem kéne erõltetni plusz mire a kenõfilm kialakul az se 1 sec hidegindításnál ami károsabb mint nyelezni kilométereken keresztül |
tsanyi | 594 | 2. September 2010 20:12 | reply to: 593 |
Ez így van, én arra reagáltam amit a kolléga írt.......konkrétan a sportmotoron volt egy ilyen "vita", hogy egy Busás srácnak ajánlották a Motul 3000 20W-50-et mondván az jó lesz a K8-as Busájába mert az XX-be is kiválóan mükszik.......ott többen mondtuk, hogy egy jobb lehetõleg fullsynt olajat tegyen bele ne azt az ásványit....mondjuk egy szóval nem hangzott az el, hogy az ásványi nem lenne jó motorkerékpárokba, csak épp abba nem való...
|
C1800Rider | 593 | 2. September 2010 20:07 | reply to: 590 |
Az hogy egy motorba melyik olaj alkalmas vagy nem alkalmas azon múlik hogy van-e JASO MA minõsítése. A gyártástechnológiának semmi köze nincs ehhez, ez egy (vagy több) adalékon múlik. Az hogy melyik motorhoz milyen gyártástechnológiájú motorkerékpár olaj való azt már nehezebb megválaszolni. Ahogy a Zsigulik sem díjazzák a fullszint olajat úgy a régebbi konstrukciók sem fogják motoroknál és ahogy egy új Audiba nem felel meg a 20W-50-es Botond úgy egy új konstrukciójú motorkerékpárba sem töltünk 15W-50-es API SG-s ásványi olajat. |
tsanyi | 592 | 2. September 2010 16:49 | reply to: 590 |
Nem azt írták szerintem hanem, hogy az ásványi olaj abba a motorba(Busa) nem való.....a régiekbe sokszor kimondottan az kell, de az újakba már tényleg kevéshez írják elõ(ha van olyan egyáltalán)........ma már az olcsóbb 10W-40-esek is néhány gyártónál fullsynt-ek....
|
Rudo | 591 | 2. September 2010 15:15 | reply to: 590 |
Marhaság,azért van ráírva,hogy motorkerékpárba való (4T) mert van benne adalék a kuplungnak.
|
TPBalaton | 590 | 2. September 2010 12:39 |
1 másik fórumon olvastam,hogy az ásványi olaj nem valami jó a motorkerékpárokba a kuplung miatt. Errõl ki mit tud??:-)))) |
balagee | 589 | 5. Dezember 2009 21:54 |
Lajosba jovo heten jonnek a minuszok. Majd akkor halgatozz.:) De csak nem fagy bele a 10w40 :)
|
lajosba | 588 | 1. Dezember 2009 00:02 |
Jelentem eddig minden renben. Igaz mocsok jó idõ van még, 0 fokba se sikerult indítózni, inkább 5 körül. De a hangok amiket hallok az teljesen ok. Más visszajelzésem az olaj mûködésérõl egyelõre nincs :) Reméljük nem is lesz :)
|
ferko78 | 587 | 14. November 2009 21:31 |
Jó régi cikk azért ez. Itt még az is valami volt, hogy teljesítményben helyt áll a MOL, sõt volt amiben jobb is. Azóza már komplett új termékcsalád van, sokkal jobb teljesítmény szintekkel. Köszönöm hogy kiraktad a beszkennelt oldalakat! Kár hogy mostanában nem készülnek ilyenek.
|
ferko78 | 584 | 5. November 2009 23:23 | reply to: 569 |
Balagee küldd át nekem is ezt a MOL-os tesztet légyszíves! Köszönöm!
|
zoligs | 583 | 1. November 2009 21:43 | reply to: 582 |
érdekes elolvasni a dobozon az írást ami primary and gear lube.Ebbõl következtethetném ,hogy sima váltó olajat is rakhatnék a primõrbe ? csak lehethogy van valamilyen adalék benne .A dolog nem nagyon kéne ,hogy ilyen bonyolult legyen mivel a 40 es éves traktortechnológiájáról beszélünk.:))
|
pandamaci | 582 | 1. November 2009 20:12 | reply to: 578 |
különben 3 féle ilyen hd váltó- hajtás olajat találtam, egyikre sincs irva viszkozitás v egyéb api gl stb szabvány, csak cikkszáma, neve alapján lehet kitalálni melyik évjártat és tipusnál melyik mibe jó.
|
pandamaci | 581 | 1. November 2009 20:07 | reply to: 578 |
miert? a hd áráéert 2 japánt is kaptál volna, az nem volt drága? .:)) |
pandamaci | 580 | 1. November 2009 20:04 | reply to: 579 |
na, ezért kell beletenni amit kitaláltak neki,fõleg ha beazonosítani se tudod, mi az,és a másik se lényegesen olcsóbb..Meg ugye nem hordónyi tételek, havonta :)
|
tsanyi | 579 | 1. November 2009 19:51 |
A hajtómûolajak tényleg drágák.....a sima 80W90-et kapom beszer áron majd 3 rugóért a 75W90-et pedig közel 4-ért. Persze gagyi márkákból lehet olcsóbbat kifogni, de nekem már sikerült saját jármû váltóját síróssá tenni egy feltörekvõ márkával pár éve.....
|
zoligs | 578 | 1. November 2009 19:42 | reply to: 576 |
Nem annyira az összeg , hanem az elv, hogy palinak veszik az embert, és arany árába eladják ,amit feléért is meg lehetne venni. Mindig megveszem a HD olajat, csak sokallom az árát.
|
pandamaci | 576 | 1. November 2009 16:19 | reply to: 575 |
mivel évente más olajjal kb 1300 Ft ot lehetne megtakarítani,én ez esetben beletenném a beazonosíthatatlan gyári spec löttyöt:) /ésszerûen nézve egy ezeréves hajtómû konstrukciónak még a gl4 sima váltóolaj is megfelene aminek a nyírást se kell kibirni, de ha a paripa bármi okból idõelott kidugja a nyelvét, rajtad fog röhögni mindenki ,te meg verheted a fejed a falba:))) |
zoligs | 575 | 1. November 2009 13:43 |
HD primer hajtáshoz 1 liter olaj 4000 péz, ásványi olajért sokallom, viszont semilyen referencia számokat, betûket nem tüntetnek fel a dobozon, ami alapján be tudnám azonosítani , és helyettesíteni egy normál árú olajjal. Valkinek esetleg tapasztalata , gondolata e téren , azt megköszönném. |
lajosba | 574 | 1. November 2009 12:02 |
-5 alatt már nem motorozok. Meg nagy locspocsban sem. De így is a fél tél motorozható szokott lenni.
|
frpeter | 573 | 1. November 2009 07:52 |
-10 alatt már azért nem az igazi, ott illene bele 5W-s vagy 0W-s olaj, de ezek sajnos nem olcsók általában.
|
lajosba | 572 | 31. Oktober 2009 23:46 |
Köszönöm akkor marad ez :) Toltam én már sokat hidegben, de mint írtam most kint is fog állni, csak ezért voltam bizonytalan.
|
f1gp | 571 | 31. Oktober 2009 22:54 | reply to: 570 |
Elég a 10W40 télre. 2 éve télen 400-as burgival jártam - nekem mondjuk castrol actevo volt benne. Nyárra jobb bele a 20W50 - szerintem. A kis kerékre figyelj, mert nagyon könnyen blokkol a hideg nedves úton :) |
lajosba | 570 | 31. Oktober 2009 22:32 |
Üdv! Ismét kérdés. Még tavasszal kérdeztem itt olaj ügyben, és most csere lesz megint. Mivel BP közlekedést télen is kénytelen leszek a burgonyával megoldani. Azt szeretném tudni, hogy amit most használok (mol dynamic 10W40) elég lesz télre? Motoroztam már sokat hidegben, de most sajnos sokat is fog kintt állnia motor, és sok lesz a hidegben indítás...
|
balagee | 569 | 29. Oktober 2009 15:26 |
Peti elkuldom privatban (de ha mast is erdekel akkor kirakhatom webre) indian: nekem is ette a fazer. de nem csinaltam belole gondot, annyira nem draga az olaj :) viszont igy jobban szennyeztem a kornyezetet :( |
indián | 568 | 28. Oktober 2009 20:19 | reply to: 565 |
És még a BMW-re mondják , hogy eszi az olajat ? He-he :-)))
|
fazerpeti | 567 | 28. Oktober 2009 18:48 |
Bent van az olaj. Mûködik. Minõ meglepetés :) De nem ezért írtam. Balage a tesztet amit említettél, hol lehet megnézni?
|
fazerpeti | 566 | 26. Oktober 2009 17:00 |
Rendben köszönöm az információkat, elvileg megjön az olaj a héten és azonnal meg is ejtem a cserét. Remélem lesz is értelme most cserélni, és jó idõnk lesz télen is :)
|
balagee | 565 | 26. Oktober 2009 02:13 |
Peti nyugodtan probald ki, nem lesz gond a minoseggel. A fazer meg elpusztithatatlan, egy kicsi olajat mindig enni fog, 10e km alatt 1 liter az boven belefer szerintem.
|
fazerpeti | 564 | 24. Oktober 2009 23:22 |
Én közeledek a 90ezerhez. Nem olyan sok, de 2002 óta szép lassan beleszaladt pár kilóméter :) MOL-t kipróbálom lehet... hol lehet ezt a superbike magazin tesztet megnézni? Nekem a nagy ellenállás nem gond, mûködjön a vas még 90ezret ha lehet :)
|
balagee | 563 | 23. Oktober 2009 20:43 | reply to: 556 |
Nekem nem tunt fel hgy gyengult volna a 600as es a 750es a MOL miatt :D Viszont az is igaz hogy ez amit hasznalok mar egy uj termek csalad, nem az ami a tesztben volt (megvan a teszt bescannelve).
|
balagee | 562 | 23. Oktober 2009 20:37 | reply to: 543 |
2005ben 30ezerrel adtam el a hon szeretett fazerem, most ugy 70-75ezer van benne. JO anyira azert nem sok :) Meg azota oda lett verve 2x, de mukdik jol :) En 2005 ota 2 gixxerb eberaktam ugy 70ezret, de ezek is mukodnek jol :) En MOL-t es Castrol hasznalok jo ideje, de az utobbit 1-2 eve hanyagolom, foleg amiot ezek a hamisitos storyk terjengnek.
|
Pegaso650 | 558 | 23. Oktober 2009 18:47 | reply to: 557 |
Legutóbb ilyet tettem a kawába, a quick moto-tól vettem
|
ztaki | 557 | 23. Oktober 2009 18:37 |
ezekrõl tudtok valamit? "http://www.silkolene.com/index.php?calling=product&sub=offroad#offroad_p2" engem érdekelne valamelyik 2T-jük... |
viktorazallat | 556 | 23. Oktober 2009 17:33 |
ellenállás?? hát az van és számít is mocskossul. a motor forgási hajlamán látszik a legjobban az olajellenállás. nekem a honda olaj kivételével mind jó volt(mol motul mobil olajokat nem használtam még) ,de a honda olaj használata óta van az hogy a szûrõn semmilyen szennyezõdés nincs,a mágnesen minmális a fémreszelék és a motor olyan fordulatszámokon olyan bõdületes erõvel ,forgási hajlammal van ami szinte már egy tuningolt berg lenne. úgyhogy a motorok életében biztos hogy a legfontossabb dolog a jó olaj,mert akkor csak az kopik!!! hosszú az élettartama, nincs meghibásodás mert minden jól megy. |
krisztian.fz6 | 555 | 23. Oktober 2009 16:43 | reply to: 554 |
van ilyen, egy superbike magazinban teszteltek 5-6 éve így olajokat gsxr600-asokba. 4 félét. Olajcserekor leengedték, és egy laboratóriumban megvizsgálták, milyen és mennyi szennyezõdést, fémport stb-t tartalmaz. Arra emlékszem, hogy a MOL 10W60-asában volt a legkevesebb fém részecske, de annak is volt a legnagyobb ellenállása üzem közben.
|
viktorazallat | 554 | 23. Oktober 2009 15:16 |
az igazi az lenne ha az olyjból vennénk mintát motorzás elõtt és akkor meg tudnánk mondani -ha lenne otthon egy ilyen kis olaj laboratórium:-))-hogy jó e még az olaj illetve közelítõleg mennyit bir. ill az olajban található szennyezõdések elárulnák a motor kopódó alkatrészeinek a nevét. mivel ilyn nincs ott hon ezért hagyatkozunk a legbiztosabbra a könyvre. pl nekem a berghez azt írja ha krosszversenyzem vele akkor 10üzóra egy olajcsere vagy 60litykó benzin. ha endúrozom vele akkor 15 üzóra ill 100 liter benzin. ebbõl az jön ki hogy a motorex már 40 liternél a repsol is 40-42 liternél ez a honda olaj meg elviszi 45-47 liter benzinig is a csereperiódust. a gyári 60lityer benzint nem tudom melyik olaj birja de a javasolt motorex 10w-50 synpower az a legygyengébb mert az már a 2/3 nál kezd behalni.-otthon csak annyi látszódik hogy az olaj kezdi nem a szennyezõdéseket kiengedni. itt még a kenéssel nincs gond ,de ... nem sokára lenne! |
C1800Rider | 553 | 23. Oktober 2009 13:38 | reply to: 551 |
Az olajcsere-intervallum (6ekm) végére minden esetben erõsen sötétbarna az olaj a gépemben, átlagosnak mondható hajsza mellett. Ilyen az elsõ szervíztõl kezdve. Az elsõ ezresig szinte semmi elszínezõdés, de utána egyre jobban megbarnul. Repsol Moto4T Sintetico-t kap 10W-40-eset, ez a gyári ajánlásnak megfelelõ cucc (a 10W-40, gyártó és gyártástechnológia nincs elõírva!).
|
viktorazallat | 552 | 23. Oktober 2009 09:56 |
ki tudja hogy szeged környékén hol tudok beszerezni honda pro 10w-40 ill 20w-50 racing gyári olajat. mert mióta a vehli tönkre ment... |
viktorazallat | 551 | 23. Oktober 2009 09:53 |
ez így van. de ha egy jó egy gép akkor nem "szinezõdik" az olajad az olajcsere legelején. majd ha megvárpd mikor már "fekete" az olaj akkor az már gáz. fõleg ha addig vár az ember mikor már szurok szerû akkor már les em kell cserélni mert a blokk széthúzáskor úgy is kifolyik a munkaasztalra:-)) az igaz hogy hidegen a benzinmolekulák és nem benzincseppek!!lejutnak. ezek is öregítik az olajat +az olajtörés olajsurlódás adalékok kifáradaása stb amitõl tönkremegyaz olaj, ill a hidegindításnál az olajfilm kinem alakul. erre av na az hogy tapad az olaj és egyszerûen nem folyik le a felületrõl. odaragad mint a muslinca a szélvédõre:-)) |
C1800Rider | 550 | 21. Oktober 2009 16:33 | reply to: 548 |
Hogy mi a fenét köpköd az olajba? Szerinted mitõl feketlik az olajod mikor leereszted? Attól hogy a dugó alján "megég"? Ugyan már... A gyûrûk soha mondom SOHA nem tömítenek tökéletesen. Hidegen meg fõleg nem. No ilyenkor (és üzemmelegen is csak akkor kevésbé) szépen le is fúj a gyûrûk mellett a nagy nyomás (barna csíkok a gyûrû szoknyáján a dugógyûrûk környékén, új mociknál is látható!). Picike elégett benzinrészecskéket, a még hideg henger falára kiülõ benzincseppeket és még pár ezt-azt. No ezek vagy eltávoznak az olajból (nem tud minden az üzemi hõfokán elillanni) vagy benne maradnak és dúsítják. Ha pedig nem fogy az olaj az annyit jelent hogy pont annyi fogy el belõle mint amennyi beledúsul. :-)
|
viktorazallat | 549 | 21. Oktober 2009 15:11 | reply to: 542 |
király. de mit köpköd bele félszinti vagy szinti anyagot:-)) van olyn hogy nem szív emennyit sem. pl nekem 450 egyhegeres gépem van 10500 nál tilt le. mostanában már elértem arr a szinrtre ha versenyen vagyunk akkor a rajtnál leteszem a gázt a félóra óra mulva(enduro-cross) meg a célba veszem vissza. és az új olajból az elsõ 5 üzórában (2-3 verseny) nem fogy el egy deka sem majd ezután a következõ 3 versenyen az egy literhez kell versenyenként 0,3 dl megy. ez levetítve egy 4 literes olajtartályú gépre azt jelenti hogy olajcsrétõl olajcseréig kb fél liter megy el,de!!!ez verseny üzemmmód és itt az 500-1000km enként cserélem az olajat!!!ez 3 ezerig akkor birná csak ha gurulgatunk akkor viszont nem fogyasztana olajat sem!!:-)) az olajra visszatérve az hogy 10w-40 v 20w-50 v 10w-50 v 10w-60 az egy szabvány dolog,de minden típusú olajnál ez mást jelent. pl a 20w-50 honda racing olaj az nem sûrûbb mint a 10w-50 repsol racing 4t ill hígíbb, mint a 10w60 minerva pedig a 10w szám az jelentené hogy hígabb hidegen is és mégsem. az egyhengeresekre ill V2 re inkábba a 20w-50 olajat írják télire meg a 10w-40 est erre találták ki a 10w-50. nálam komoly dilemma volt hogy jó és olcsó olaj legyen a gépbe mert a versenyek és a sûrû olajcsere ezt mind megköveteli. és az eddigi legjobb olaj amit használtam:repsol 10w-50, motorex 10w50 minerva 10w-60 elf 10w-50 ez mind 3000 körül volt és ezután jött a honda racing amibõl a 3,87 liter kerül 5800ftbe. ezt kipróbáltam és azóta et használom nyáron a 20w-50 hidegben a hígabbat. a motor ezt a valszeg félszinti olajjal a legjobb(a gyár a bergnek szinti 10w-50 ír!). megmagyarázhatatlan ,de valahogy azóta könnyebben forog a verda erõsebb is.+olajcserél a szûrõkön egy kisforgács sincs!! |
Pegaso650 | 548 | 21. Oktober 2009 13:03 | reply to: 547 |
4T Rotax blokkos Pegaso! Mi a fenét köpködne az olajba? Na, de innen is látszik, hogy nem tömegmotorom van :P |
KT | 547 | 21. Oktober 2009 11:00 | reply to: 542 |
Olyan motor nincs ami nem eszi az olajat, max olyan van ami az elfogyasztott olaj helyére köpköd mást ezért a szint nem látszik változni Ez binyony nagy igazság !!! |
Pegaso650 | 545 | 21. Oktober 2009 07:50 | reply to: 542 |
Cáfolom!!! Ez enyém nem eszi, tudom nem elsõsorban olajfüggõ. Castrol Magnetic 5W-40, Motul 7100 10W-40, Motul 5100 10W-40 olajakat használtam eddig. 6000-ként kell cserélnem és millire annyit mérek leengedés elõtt a nivo pálcán, mint feltöltéskor. |
Macko | 544 | 21. Oktober 2009 07:00 | reply to: 542 |
A BMW-nek 1 liter/1000 km a gyári tûréshatár. :o))) Másik kérdés, hogy én most érem el lassan az 1 liter/10000 km-t, 80000 kilométernél. |
Macko | 543 | 21. Oktober 2009 06:58 | reply to: 541 |
Csak érdeklõdésképpen: a Fazernél mennyi számít "meglehetõsen sok kilométer"-nek? Balageetõl és Fazerpetitõl is kérdezem. |
C1800Rider | 542 | 21. Oktober 2009 06:56 | reply to: 541 |
Amennyiben 10e km-es intervalluma van a cserének akkor 1 literes olajfogyasztás tekinthetõ normálisnak, az 1 deci/1000km. Olyan motor nincs ami nem eszi az olajat, max olyan van ami az elfogyasztott olaj helyére köpköd mást ezért a szint nem látszik változni.
|
balagee | 541 | 20. Oktober 2009 22:49 |
Peti milyen fazered van meg az fzs600-as? Mert nekem volt olyanom es az szerette az olajat nagyon :) Tolthettem bele akarmit, valamennyire mindig ette. De nem volt vele gond, mukodik azota is, nyomon kovetem a sorsat, mostmar meglehettosen sok km van benne, es semmi baja. Ja a lenyeg:felszint ment bele.... MOL: a fazerben nem hasznaltam csak most a gixxerben az utobbi 2 evben, es minden ok.
|
fazerpeti | 540 | 20. Oktober 2009 21:54 |
Áááh nem gondoltam volna hogy ennyi infót kapok 1 nap alatt :) Jó cikk, beis lehet zárni a topicot :) Na komolyra fordítva, akkor félszintetikust veszek, MOL-ra gondoltam mert jókat írnak róla, de nem tudom hasznája valaki itt? Dynamic Moto 4T Street 10W-40 részszintetikus-t néztem ki, 1900ft-ért talltam ilyet. Nekem ez kb meg is felelne. Motul verzió milyen árban mozog?
|
C1800Rider | 539 | 20. Oktober 2009 16:20 | reply to: 538 |
A gyárak általában viszkozitási osztályt és teljesítményszintet (minimális) írnak elõ. Se gyártástechnológiát, se olajgyártót nem szoktak (általában) megkötni.
|
bajor-attila | 538 | 20. Oktober 2009 14:20 |
Elolvastam,és továbbra is az a véleményem,hogy azt tedd bele amit elõír a gyár. A cikk nagyon tudományos,biztosan sokat tudnak az olajokról,bár olvastam már életem során hasonlóan felépített szakvéleményt amit egy év múlva cáfoltak,hasonlóan tudományos alapon. |
night-rider | 537 | 20. Oktober 2009 13:38 | reply to: 536 |
remélem elolvassa mindenki,és nem irkálnak egyesek a továbbiakban marhaságokat az olajakról.))))
|
danyila | 536 | 20. Oktober 2009 13:10 | reply to: 535 |
Ha ezt elolvassátok, akkor már önállóan is választ találtok az örökösen újra és újra felvetõdõ kérdésre hogy : milyet is ? "http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html" |
bajor-attila | 535 | 20. Oktober 2009 11:32 |
Sokan beleesnek abba a hibába,hogy szintetikus olajat tesznek a résszszintetikus olaj helyett a mociba.Rendszerint rájönnek amire Te is rájöttél,mármint hogy eszi a gép.Mivel vékonyabb az olajfilm.,még lehet hogy kárt is okozol vele.Azt tedd bele mindíg,amit a gyár elõír!!! Nekik nem érdekük hogy elromoljon a motorod idõ elõtt.
|
frpeter | 534 | 20. Oktober 2009 06:48 |
Nem kell :) Motul 5100-ast tegyél bele, 10W-40-est. Bár ha az evés nem csökken, akkor valszleg ott már más gond is lesz. |
fazerpeti | 533 | 19. Oktober 2009 23:34 |
Sziasztok! Olyan segítség kellene, hogy a fazerem már eszegeti az olajat (2002es sok km-el, majd 1litert benyel két olajcsere között), és kéne valami kevésbé eszegetõs olaj :) Eddig 10W40 ment bele szintetikus. Kell egyáltalán nekem szintetikus? Nem tépem neki már sokat :) MOL, CASTROL, MOTUL közül nézegettem, de nehezen igazodok ki. Köszi.
|
C1800Rider | 532 | 10. September 2009 07:30 | reply to: 531 |
Igen sztem elforognak azok 6-7e-ig is. Esetleg meg kéne nézni egy mai chopper adatlapját. 6e környékén (inkább felette!) adják le a teljesítménymaximumukat ami a nagyobbak esetében már bõven 100 paci fölötti (Suzuki M1800R 125 paci/6200RPM és itt még nem tilt le!). A 10.500-at pörgõ szintén V2-esembe 10W-40 van elõírva, ezek zömmel félszintetikuok. A chopikba is ez van elõírva Suzukiéknál, azokba is az való. A 12000-et pörgõ vinnyogókba mondjuk 650-es Bandit asszem szintén 10W-40-et ajánlanak. Akkor? A gyártástechnológia elõnye azoknál a motoroknál jön ki ahol a csúcsteljesítményre gyúrnak, nagyon precíz illesztésekkel, versenytechológiával, azok viszont igénylik is a nagyon széles fordulatszámtartományban és széles terhelési skálán stabil olajfilmet. A nagyon sok R-es megnevezésû motoroknál leginkább. A mai átlag utcai motorokat elkenik a félszint olajok choppertõl a nem kihegyezett vinnyogókig.Vagyis kielégítõ kenést nyújt egy félszint olaj is nekik..
|
helianthus | 531 | 9. September 2009 22:14 |
Ez volna itt a lényeges mondat: A 3000RPM-es choppermotor (szerinted, elforognak azok 6-7e-ig is) meg egy 12e-t pörgõ 4T vinnyogógép ugyanolyan kenést igényel: KIELÉGÍTÕT!!! :-))) |
C1800Rider | 530 | 9. September 2009 19:06 | reply to: 528 |
Tévedsz. Ahhoz kizárólag az adalékolásnak van köze. :-) A gyártástechnológiának valamicske köze inkább az illesztési hézagokhoz van és ahhoz hogy vékonyabb rétegben is képes kielégítõ kenést nyújtani. De ez megintcsak nem fordulatszámfüggõ. :-) Mint ahogy a kenési igény sem fordulatszámfüggõ. A 3000RPM-es choppermotor (szerinted, elforognak azok 6-7e-ig is) meg egy 12e-t pörgõ 4T vinnyogógép ugyanolyan kenést igényel: KIELÉGÍTÕT!!! :-D Ehhez pedig nem a gyártástechnológiának van köze, hanem a viszkozitás/teljesítményszint kettõsének. A gyártástechnológiából másféle elõnyök származnak.
|
pandamaci | 529 | 9. September 2009 19:00 | reply to: 522 |
ha a léghûtéses gépeddel csak nyáron motorozol,nem lesz gond a 20w50 olajjal sem-ha feltéve motorkerékpár olaj( min: API SG, és JASO MA legyen ráirva) Ha télen is használod, rakj 10w40 et bele. És 6 ezrenként cseréld, de 2 évnél tovább ne hagyd bent. És ha közeleg a csere, inkább tiszta olajjal tedd el ha télen nem használod.
|
helianthus | 528 | 9. September 2009 18:17 | reply to: 526 |
Viszont annak köze van a fordulatszámhoz, hogy az olaj tartalmaz-e a kõolajból valamit, vagy szintetikus úton állították elõ. :-D Merugye' egy 12000 percenkéni fordulatszámon dolgozó motor másfajta kenést igényel, mint egy fõterezõ 3000RPM-es chopper. :-] |
C1800Rider | 526 | 9. September 2009 00:09 | reply to: 523 |
Még annyit: a fordulatszámnak nem sok köze van a gyártástechnológiához. :-)
|
C1800Rider | 525 | 9. September 2009 00:03 | reply to: 522 |
Az olaj minõségét a különbüzõ indexek jelölik. Mint például API SG vagy API SH. Ez a teljsítményszintje. Motoroknál kell még a JASO MA ez a nedves kuplunghoz való alkalmaságot jelöli. Van még a viszkozitás, ezt többfokozatú olajnál két szám jelöli, pölö 10W-40 az elsõ a hidegoldali a másik a melegoldali viszkozitást mutatja. És van még a gyártástechnológia, de ez megint csak nem 100%-ig van összefüggésben a minõséggel, egy Tesco gazdaságos szintetikus olaj sztem nem jobb egy márkás félszintetikusnál. Az hogy szezon elõtt vagy után cserélj ez sztem mindíg vita tárgya lesz. Én inkább a friss olajjal elrakást találom értelmesebbnek, de mindenki mást fog mondani erre. :-) |
C1800Rider | 524 | 8. September 2009 23:59 | reply to: 523 |
A 10W-40 vs 20W-50 olajfogyasztás dolog után a neten utána tudsz olvasni, most nem mennék bele csak nagy vonalakban. Az alsó index a hidegindítási viszkozitást jelöli a másik a 100 Celsiusnál fellépõt. Ha 100 fokon sûrûbb a kelleténél az olaj akkor nem tudja lehúzni a gyûrû. Ha öregebb a motor és eszi a gyári ajánlás szerinti olajat akkor nem sûrûbb olaj kell bele hanem túlméretes henger+dugó a javítóméretre fúrt hengerbe. :-) Már ha lehet ha nem akkor szopás, de a motorgenerál a megoldás.
|
helianthus | 523 | 8. September 2009 23:17 | reply to: 522 |
A 10w40 a viszkozitás, és nem a minõség. Ha 6000km-et ír a könyv, akkor 6000-nél kell cserélni. Nem vagyok gépészmérnök, (még) de az én véleményem az, hogy a sportmotorba, ami nagy fordulaton jár, abba fullszintetikus, ami "hagyományos" motor, abba félszintetikus. Ha öregebb a motor, akkor mehet bele 10w50 vagy 15w50. Nekem a régi Dominator kevesebbet evett a 10w40-bõl, mint a 20w50-bõl. Érdekes...Az olaj neve, tök mind1, mert majdnem mind ugyanaz. Mondjuk, egy tecso gazdaságos olajat nem tennék bele, de ezt leszámítva bármelyik jó.
|
kisfeher74 | 522 | 8. September 2009 21:52 |
Nekem Suzuki Gz-250-van a szak szervizben 20W-50 olajat tettek bele, a gépkönyv 10W-40 olajnál rosszabb minõségû olajat nem használható. Kérdés: Mi a rosszabb minõség?. Nekem is 6000 Km -t mondtak, de mondták azt is , hogy mindig szezon kezdet elött cseréljek olajat és szûrõt. |
C1800Rider | 521 | 8. September 2009 21:13 | reply to: 520 |
Bizony-bizony! Olajcsere 6e-ként, plusz a szûrõt sem árt, az olaj mellett nem tétel. A viszkozitásra is ügyelni kell (nem változtatni rajta önfejûleg) hogy a gyári ajánlásnak megfelelõt kapja és a használat módjától is függ az olajfogyi. Csak túrázással az enyém nem fogyasztja (Repsol), autópályán esetleg pályatempó +10%-nál már picit belecsíp, de nem veszélyeset. |
tsanyi | 520 | 8. September 2009 19:46 | reply to: 519 |
A suzukinál 6000km-ént kell cserélni.....ráadásul a legtöbb érzékeny az olajra, nem mindegy mit töltesz bele.....
|
helianthus | 519 | 8. September 2009 19:43 | reply to: 514 |
Olajcsere: Vettem egy motort több mint 3 millio forintért, és a nagyon sok éjszakás mûszakba került, mire összeszedtem a pénzt. A kötelezõ olajcsere 12.000km-nél lenne. Én kicserélem 6000km-nél, és ennek a többszörösénél az olajat a szûrõvel együtt 20.000Ft-ból. Valahogy úgy érzem, hogy egy 3+ milliós motornál ez nem egy nagy tétel. A cimbinek van egy S*ZUKI motorja, amiben 12.000-nél cserél olajat. Most 40.000km van benne, és egyformán eszi az olajat a benzinnel. Lehet, hogy nem a 12.000-es olajcsere periódus miatt van, de mi van ha mégis???????? :-) |
tsanyi | 518 | 4. September 2009 20:08 |
Motul 7100 10W60-as jó áron, 3500/l. Az elõzõ hsz. tartalma továbbra is érvényes.
|
tsanyi | 517 | 4. August 2009 10:36 |
Motul akció! Motul 5100 10W40: 2700/l, Motul 7100 10W40: 3300/l, Valvoline Durablend 10W40 2650/l, olaj+szûrõ vásárlása esetén a csere ingyenes. Denso és NGK gyertyák is akciós áron minden típusba.
|
Trysii | 516 | 17. Juli 2009 08:13 |
Van pár liter Castrol Super TT /2T/ olajom, ha valakit érdekel. 1500Ft/l. Ha mindet elviszi valaki /asszem 4 liter/, adok kicsi kedvezmény. :)
|
lajosba | 515 | 30. Juni 2009 12:36 | reply to: 445 |
Köszönöm az infókat MOL ment a burgonyába, eddig minden ok és jól szuperál :)
|
byo | 514 | 9. Juni 2009 10:19 |
Én annyit tennék hozzá az olajcsere periódus témához. Nem lehet pontosan meghatározni azt mikor öregszik el az olaj annyira hogy na most kell cserélni. a 6e 10e 12e az csak 1 kalkulált érték, amibe lehet hogy van tartalék, de lehet hogy nincs. Némely gémjármûgyártók feltüntetik az olajcsere periódus mellett azt is, hogy normál körülmények mellett mondjuk 15e km, sok várossal sok porral sok meleggel sok hidegindítással meg mondjuk 7e km. Jah és ehhez hozzájön még az olaj minõsége is. A szûrõt megint nehéz kiszámolni mikor kellene. Valszeg a gyártók az ilyen 6ekms periódussal biztosra mennek és túl van biztosítva, persze sok várossal sok porral melegbe hidegindításokkal még az is lehet hogy egy gyengébb olaj hamarabb megdöglik. |