1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29

Please log in

Registration
Forgot password
24 órás TÚRAVERSENY
Next page

Macko 745 2. September 2012 20:46   reply to: 744
Nekem sajnos idén elmaradt. :-(

Na de majd jövõ tavasszal! :-)
Elõtte majd konzultálunk a tapasztalataidról!
?
    

DZSOSZ 744 2. September 2012 20:28   reply to: 742
Heló Mackó!
Nem rég jöttünk Albániából 133km szerpentín......így utólag már szép emlék....
üdv
    

Macko 743 2. September 2012 20:00  
Nem kell valakinek egy igen stabilan motorozó csapattárs a Bike Maratonra?
Balázs barátom menne, de nincs neki kivel. 18 évi motoros rendõri múlt van mögötte, és BMW 24 órást már nyert. Még fehér motoron. :-)

Alapvetõen túraendúrós csapattársat- vagy csapattársakat keres, õ 1150 Adventure-rel jön.
    

Macko 742 29. August 2012 13:14  
Jelentem, a Bike Maraton elsõ bejárása sikeresen befejezõdött.

Mi több: elkészült az itiner!

Természetesen megyünk még ellenõrizni, de az elsõ bejárásból egy valami kiderült: nem is a "Csillag futam" elnevezést kellett volna adni a versenynek. A helyes név ez lett volna:

"SZERPENTIN FUTAM"

Ilyen töményen ennyi kanyart 24 óra alatt lehet hogy még egyikõtök sem tett meg.

Szerintem brutálisan élvezetes lesz!!!
    

Macko 740 16. August 2012 16:32  
Na, legalább egy 24 órás lesz az idén! :-)

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY: ELINDULT A JELENTKEZÉS A BIKE MARATONRA!!!

Nem írok ide webcímet, de szerintem mindenki megtalálja...
    

classic 739 31. Mai 2012 09:29   reply to: 736
Nem az egyetlen...kunmadaras pl.
    

Gyurci 738 31. Mai 2012 08:16  
Ez is szomorú és egyben fontos információ:

"PetrichA - 2012.05.29. 10:59
A IX. 24 Órás Verseny törlése
Kedves Jelentkezettek!

A jelentkezési határidõ lejártáig, az elvárt 99 jelentkezõbõl (33 csapat), 63 fõ érvényes jelentkezése érkezett be. Sajnos, ilyen jelentkezõ létszámmal, a IX. 24 Órás Túraversenyünket a már korábban említett indokaink alapján, nem tudjuk megrendezni.
A Versenyt áttesszük a jövõ évre és reméljük, hogy az idei, a jelentkezést visszatartó okok, jövõre már nem akadályozzák majd a minimális csapatlétszám elérését.
Köszönjük a visszatérõ és újdonsült versenyzõinknek a jelentkezését, és reméljük, hogy jövõre ismét megtisztelnek azzal, hogy részt kívánnak venni a Versenyen.

Addig is balesetmentes motorozást kívánok, üdvözlettel,

Petrich Ákos"
:(
    

Macko 737 16. November 2011 09:07  
Ugyan még nem tudjuk, jövõre lesz-e 24 órás Bike Maraton, de ettõl még a motoros teljesítménytúrák iránt érdeklõdõ motoros társak figyelmét szeretném felhívni, hogy lesz decemberben

Bike Maraton Klub Nap!

Kiírtam a túrák közé, de a www.bikemaraton.hu oldalon is minden részlet megtalálható (sõt, igazából csak ott).
    

Macko 736 5. Februar 2011 08:30  
SZOMORÚ, DE TALÁN FONTOS INFORMÁCIÓ.

Idén sajnos biztosan nem lesz Bike Maraton. Így aki 24 órásozni akar, annak egyetlen választása a BMW MTM megmérettetése.
    

Macko 735 22. Juni 2010 20:17  
Beszámoló az idei BMW MTM 24 órásról:

http://www.onroad.hu/cikk/24-ora-keleti-pokolban.html


    

Flip 734 15. Juni 2010 13:56  
Eredmények

http://www.bmwmtm2.hu/hu/2010/ered.htm
    

Macko 733 15. Juni 2010 06:20   reply to: 731
Gyere jövõre is, akkor a nyugati országrészben lesz a menet, ott mindig jobbak a viszonyok.
Szerintem tényleg összeszedjük magunkat mi is addigra, ideje újra megnézni, megy-e még a navigáció. :-)
    

Dokypapa 732 15. Juni 2010 00:20   reply to: 731
Winchi , gratula ,akárhogy is ,akárhol is .
Ember vagy és ez a fontos ,........csá tesó.

    

Winchi 731 14. Juni 2010 19:02   reply to: 729
Köszi!
Itt mindennel nagy SZÓ lehet!
De az utak baxot szarok voltak!!!:-((
    

Olívia 730 14. Juni 2010 18:37   reply to: 728
Gratulálunk!!!:-))
    

Macko 729 14. Juni 2010 18:29   reply to: 728
Nekik is GRATULA!!!

Legóval különösen nagy szó! :-)))
    

Boszika 728 14. Juni 2010 18:28   reply to: 725
Sziasztok!

Az ALVAJÁROK síkeresen haza tértek! ( gcs,Pistike,Winchi)
BMW 24 órás tájékozodási verseny.
16. helyezettet hozták:)
A vége 23 óra 52 perc és 1.260 km lett!

    

Macko 725 14. Juni 2010 05:40   reply to: 724
Az nem gyenge!
Jövõre el kell indulnunk, nincs mese... :-DDD

GRATULA!

(De indultak innen mások is, nagyon érdekelne mindenkinek az eredménye!)
    

night-rider 724 13. Juni 2010 22:59   reply to: 723
posapék az elsõk ,mint tavaly.1xbmw 1150gs adventure 2x 1200 gs adventure.
    

Macko 723 13. Juni 2010 22:13  
NA KI HOGY VÉGZETT???
    

Spider 722 29. April 2010 20:06  
Akinek sok lenne a 24 óra
Szervezünk mi is csak rövidebbet
a túrák között fent van 2010.06.26 ára
Szívessen várunk mindenkit
    

Dodiba 721 24. April 2010 21:15   reply to: 719
Na akkor 24 NAP is kevés lenne,hogy teljesítsük a távot. :-DDDD

Nélküle nem indulhatnék - ezt már tudatta velem - úgyhogy így kell készülnöm a feldatra. :-))
    

Macko 720 24. April 2010 21:10   reply to: 719
Erát hátra, meg az itinert is.
Dodi hátára!
:-DDD
    

Flip 719 24. April 2010 21:09  
Itt az idõ arra az "egyszerre" !

Erát hátra, oszt majd irányít téged !
    

Dodiba 718 24. April 2010 08:44   reply to: 717
Egyszer majd talán sikerül rábeszélni magam. :-))
    

Flip 717 24. April 2010 08:33  
Elindult a nevezés.

http://www.bmwmtm2.hu/z/node/53
    

Spapa 716 1. April 2009 22:44   reply to: 715
Igen, -a válság miatt- idén elmarad a 24 órás Szallerbeck. Fönt vagyok a fórumukon.
    

Pépépe 715 1. April 2009 20:05  
Nézegettem a "http://www.bikemaraton.hu/" (bikemaraton.hu) oldalt, és van ott egy számláló ami a következõ verseny kezdetéig számol vissza. Nos ez a számláló ma 450 napon áll, és az van fölötte, hogy ennyi van még hátra bike maraton 2010 ....
Ezek szerint ez a buli idén elmarad? Van valakinek hiteles infója?
    

tomi_GS 714 22. Januar 2009 19:23   reply to: 712
Minek mész Te Ukrajnába ? Addigra már csak kinyitják a gázcsapot. :)))
    

soka63 713 22. Januar 2009 19:18   reply to: 712
Szebb idõben újra? :-)
    

Macko 712 22. Januar 2009 19:15   reply to: 711
Kiírhatom, de nem leszek ott. Valahol Ukrajnában leszek akkor.
    

soka63 711 22. Januar 2009 18:14  
Ez évben is megrendezésre kerül.
Mackó írd ki ahogy szoktad :-)))

2009.06.13-14. szombat-vasárnap BMW MTM 24 órás túraverseny.

    

Jose 710 14. Oktober 2008 09:00   reply to: 708
A Motorinfo újságban egy egész hosszú cikk jelent meg a Honda Szallerbeck marattonról.Ha jól emlékszem akkor a szeptemberi számban van.Ha igényled megnézem a pontos dátumot.
    

Macko 709 14. Oktober 2008 08:13   reply to: 708
Az enyém rövidesen el fog készülni, egy cikkben lesz a BMW és a Honda. Objektív okokból várom a fejleményeket, ugyanis a Szallerbeck még számunkra "folyamatban van".
    

figusa 708 14. Oktober 2008 07:45  
Sziasztok

Idén is megrendezésre került több túraverseny is, de sehol nem találok cikket egyikrõl sem.
Pedig tudtommal több újságíró csapat is elindult ezeken.
Én vagyok béna, vagy tényleg nem készültek el ezek a cikkek?

Ha vki tud ilyenrõl kérem linkeljen.

Üdv
András

    

Balu 707 18. Juni 2008 19:14   reply to: 706
Ne tedd rá .....
Szerintem vállalja .. ahogy megismertem tibit, imádja a kihívásokat

    

ztaki 706 18. Juni 2008 19:12   reply to: 704
Mackó az életemet teszem rá, hogy Fektibi nem fogja vállalni, mert õ szereti a simsonját. Én meg ugye gyilkolom a derbit. Nekem az utazom minimum 70. (Az unokatesómnak is...) Ha ez nem így lenne el se mernék indulni, tehát az olyan nagyon "kalsszikusan" értelmezett segédmotorral nem hiszem, hogy meg lehetne csinálni.
Vagy szerinted igen??
Mondjuk a Budapest-Szeged Offroad Moped Rallyra is sokan azt mondták, hogy képtelenség és csak így négyszemközött: tök laza volt... Vagy az Egy tank benzinnel túrán is kiröhögtek a drz-vel a haverok és tessék: 12 óra alatt könnyedén, vidáman és kényelmesen meg volt az 1000 km... sõt ott Fektibivel még egy jót "versenyeztünk" is... :))

Ja - és holnap megyek el a Dongo2 motorral szerelt biciglimért. Az elõzetes információk alapján 40 felett van a végsebessége és 100 km körül a ható távolsága... ;)
    

Balu 705 18. Juni 2008 19:11   reply to: 697
látom sõt reméltem is :-)

    

Macko 704 18. Juni 2008 19:03   reply to: 703
Fekti és az Õ Simsonja.
Rohadjak meg, ha nem vállalja be veled, Taki! :-DDD
    

ztaki 703 18. Juni 2008 19:02   reply to: 702
Hát még nagyon messze a jövõ év, de ha meg lesz még a derbim, akkor megpróbálom nem kihagyni. Az unokatesómat tuti rátudnám beszélni és ugye õ azt csinálja, amit én mondok... már csak egy tökös legény kéne.

Addig megpróbáltam utána nézni, hogy mi is ez... de az elsõ kisérletem kudarcba fulladt... de meglepõ eredményt is hozott. Ezt szívesen meg is osztom veletek: "http://www.24oras.hu/"
    

Macko 702 18. Juni 2008 19:00   reply to: 701
Fixáld a szervezõkkel, hogy mindenképpen elsõnek rajtolhassatok el! :o)))
    

ztaki 701 18. Juni 2008 18:54  
Ezek után teljesen kedvet kaptam egy jövõ évi induláshoz... Már keresem is azokat a félõrülteket, akik velem együtt szívesen beneveznének egy kizárólag segédmotorokból álló és az utolsó helyért versenybe szálló csapatba...
Gyertek!!!
    

boxer 700 18. Juni 2008 16:48   reply to: 699
"És ezzel a témával kapcsolatban én végképp off, a megszólításokra sem reagálok."

Hello, hello! Mindig védd meg a gondolataidat vazze, ne legyél puding! :-)

Ui: Még jó, hogy önkritikus módon meg sem fordul a fejemben elindulni egy ilyen versenyen/túrán.

    

Macko 699 18. Juni 2008 16:39   reply to: 686
Drága Flip Barátom!

Béke és nyugalom van, részemrõl mindig is az volt.
Nem pattant el semmi. Egyre többet foglalkozom a biztonsággal kapcsolatos dolgokkal, és megpróbálok ennek megfelelõen is közlekedni. Nem ismételgetem magam, és mivel itt offtopic, a Bukta, balesetek... fórumban idézem Nagy Dani (Hidra Julika) kollégám és barátom egy régebbi, még nyomtatott sajtóban megjelent cikkét. Ugyan nem motorkerékpárra, hanem autóra vonatkozik, szerintem érdemes mindenkinek elolvasni.

Esetleg gondolkozni kicsit rajta.
Nem szeretnék én senkit semmirõl meggyõzni, nem véleményezem senkinek a vezetõi képességeit sem, valamint egy árva fél szónyi kritikai észrevételem sincs. Csupán annyit kérek mindenkitõl: gondolkozzatok el egyetlen pillanatra. Nem demagógia, talán a saját érdeketek.

És ezzel a témával kapcsolatban én végképp off, a megszólításokra sem reagálok.
    

krisztian.fz6 698 18. Juni 2008 15:08   reply to: 696
"Biztos tudta mindenki hogy hol indul ? "

Szerintem nem.
    

apach 697 18. Juni 2008 14:40   reply to: 695
Szega Bélám!
Látod? Figyellek! :))
    

indigo 696 18. Juni 2008 13:59   reply to: 695
�Tisztelt mindenki

Szólt a fõnök : ugyan olvass már bele a Motorozz. hu -ba, ím megtettem.

Egy rövid magánvélemény :

Én elõzõ nap hajnal 2 ig zenéltem, majd Szegedrõl 8 kor indulva Pest, 13.15 kor start, lenyomtuk a távot, /a csapatunkból ketten most indultunk életünkben elõsször/ mivel elfogyott a benzinem, és lemerítettem az akksit, így vontatással együtt csak 4. ek tudtunk lenni.
Igaz, vér profi volt a csapatfõnökünk, mégis a technikán csúsztunk el.

Majd eredményhirdetés, autópálya, mars haza Szegedre

1600 Km , 30 óra, és hétfõn már motoroztam, nem azért mert motoros futár vágyok , hanem mert szeretek.

Aki ismer, láthatja hogy nem vagyok egy iron man,úgyhogy felmerül a kérdés :

Biztos tudta mindenki hogy hol indul ?


Köszönöm a figyelmet :

Tisztelettel


Fodor István

Szöged
    

Balu 695 18. Juni 2008 12:54   reply to: 688
Bélám bélám :-)))
Szegaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    

gratis71 694 18. Juni 2008 12:51  
Sziasztok Srácok!

Olvasva a sok hozzászólást, egyszercsak úgy éreztem, hogy nekem is hozzá kell szólnom, már csak azért is, mert abból a szemszögbõl láthatom a dolgokat, ami Nektek nem adatott meg: egy NÕ szemszögébõl!
Mivel én is végig motoroztam a 24 órát Veletek az északi középhegységben, úttalan utakon, szerpentineken, éjszaka és esõben (ráadásul ostobaságomra egy olyan motororral, ami egy napja volt az enyém),ezért bátorkodom véleményt mondani a megmérettetésrõl.
Az etapokat valóban lehetett teljesíteni idõn belül, ha nem tévedtél el, nem tankoltál az etapon belül, és nem pihentél. Én az idén -pont az új motor ismeretlensége miatt- nem tudtam úgy haladni, mit a korábbi versenyeken, nem hoztam a tudásom felét sem!
Ennek ellenére, mi csak azért szedtünk össze fél órás késést az éjszakai Pontkeresõ etapon, mert másfélszer annyi utat tettünk meg a szükséges tankolás miatt,mint ha rendesen "felfûztük" volna a helységeket a lehetõ legrövidebb útvonalra. Bizonyítja ezt az elsõ napi pontkeresõ, ahol kb fél órával elõbb végeztünk a kiírt idõnél. Sajnos a fél óra csúszást most nem tudtuk ledolgozni a Mályinkás szakaszon, mint azt a korábbi években már többször sikerült! Ezért volt most ez a verseny sokkal nehezebb, mint a korábbiak, mert ha egyszer is hibáztál, nem volt lehetõséged könnyem kijavítani. Csak az tudott nyerni, aki nagyon toppon volt, jól motorzik, jól tájékozódik, jó a csapat össszhangja, bírja fizikailag, mentálisan a terhelést, és persze a szerencse sem árt a vadállatok miatt!
Az viszont igaz, hogy a pontozás olyan dolog, amin mindig lehetne javítani, de ez csak a gyakorlatban tesztelõdik. Én is fogok javaslatot tenni a változtatásra, (a fél órás késés és a titkospont hihagyás egymáshoz viszonított arányszámára)de nem reklamációként, hanem építõ szándékkal, pont azért, hogy taktikázással ne lehessen akár 10 hellyel is elõre kerülni.

Én gratulálok mindenkinek aki végig motorozta, mert tényleg nagy teljesítmény!!

Kriszta




    

NOrbixj 693 18. Juni 2008 11:54  
Sajnos én csak a háttérbõl figyelhetem az eseményeket,de ha lenne rá lehetõségem elindulnék.Emelem kalapom a resztvevõk elött!
    

ztaki 692 18. Juni 2008 09:57   reply to: 691
Hát az qurva sok biciklivel... :( Ennek max. a felét nézném ki magamból - és valószínûleg már ott is meghalnék. :o)
De még motorral se kevés.

    

Pisti 691 18. Juni 2008 09:55   reply to: 690
Idén asszem 1216
    

ztaki 690 18. Juni 2008 09:54   reply to: 689
ez a nyitvatartás igy elsõre jónak tûnik, gondolom a gondok akkor jönnek, amikor már ez elõzõre is csak ipeg, hogy beért, vajon ilyenkor is marad ennyi ideje, hogy max. 50/90-nel elérje a következõt?
De mit kotyogok én itt beléje - még csak azt sem tudom, hogy mirõl szól ez az egész... :-)))

Ellenben ez a biciklis dolog érdekelne.
Hány kilóméter a teljes táv?
    

Pisti 689 18. Juni 2008 09:41   reply to: 687
"Mondjuk biztos jól esne, ha a szervezõk az ellenõrzõ pontokon (vagy hol?) hosszabb nyitvatartást ígérnének, esélyt adva az amatör pancsereknek is... ;)"

ztaki, 2006-ban és 2007-ben magam is indultam, idén sajnos volt egy balesetem, ezért csak pontõrként vettem részt, így már mindkettõre van rálátásom. Az ellenõrzõ pontok nyitási és zárási ideje úgy van kitalálva, hogy már akkor nyitva legyünk, ha valaki 110-es átlagot hajt (nem nagyon volt ilyen... :-), zárás ideje pedig a 30-as átlagot hajtókhoz. Mi 3 ponton voltunk (14-16.35-ig, 01.00-05.20-ig és 9.10-12.05-ig), ez azt jelenti, hogy még át is kell érni a másikhoz. Ezalatt a 24 óra alatt közel 700 km-t autóztunk, mi sem csak autópályán. Ha ettõl hosszabb idõkre lennénk nyitva, akár kerékpárosok is idulhatnának.
    

apach 688 18. Juni 2008 09:30   reply to: 686
"szinte minden kanyarban korrigálni kell menet közben (plusz murva, olaj,biciklis, stb),"

ügye, ügye,,, az a kib... biciklis! :)))))

Gratulálok mindenkinek! :))
    

ztaki 687 18. Juni 2008 09:23   reply to: 686
Flip: a kresz nem azt írja elõ, hogy 90-nel kell menni... Azt mondja, hogy a út- és látási viszonyoknak megfelelõ sebességgel, de maximum 90-nel.
Valószínûleg ez okozta a gondot, mert így ugye mindenkinek magának kellett megítélni, hogy mi az a még biztonságosnak mondható... és egyeseknél ez nem volt összeegyeztethetõ a verseny teljesítéséhez szükségessel. Gondolom a legnagyobb gondot a fránya idõjárás és az éjszakai motorozás okozta, hiszen éjszaka a 90-n tényleg nem nagyon ajánlott haladási tempó (Nézd meg, hogy ha besötétedik, akkor mindenki visszabb vesz - talán csak autópályán nem.)
De szerintem leginkább azoknak van igazuk, akik azt mondják, hogy ez egy jó buli volt.
Mackónál azt nem értem, hogy miért ne mehetne a következõre? Hiszen, ha tényleg csak vállalható sebességgel volt gond, akkor jövõre még lassabban kell menni, de egy jó bulit emiatt nem lenne értelme kihagyni.
Mondjuk biztos jól esne, ha a szervezõk az ellenõrzõ pontokon (vagy hol?) hosszabb nyitvatartást ígérnének, esélyt adva az amatör pancsereknek is... ;)
    

Flip 686 18. Juni 2008 08:43   reply to: 664
Szia Mackó !

Nem ismerek rád, mintha valami elpattant volna? Motoroztunk már együtt, soha nem emlékszem, hogy bármikor is problémát okozott a sebesség. Jelen versenyen soha nem volt olyan szakasz, ahol a kressz által megadott sebességet azért kellett túllépni mert elõírta a verseny, hanem csak azért, mert egyébként is úgy motorozol.
A másik, hogy SOHA nem motorozok úgy, hogy korrigálni kelljen, ha szembe jön valaki, sõt felkészülök arra, hogy esetleg õ sodródik az én sávomban. Nem hogy a versenyem, de 3 éve óta (mikor ezt kénytelen voltam megtanulni) soha nem volt ilyen. Ezért is furcsáltam mindig az oktatónapokon az ideáls iv eröltetését, mert közüton ritkán van állandó görbületi sugarú kanyar, a szinte minden kanyarban korrigálni kell menet közben (plusz murva, olaj,biciklis, stb), és erre soha semmilyen utalásotok nem volt. Annak idején ezért veszekedtem Zsoréval is, mert Õ úgy nyilatkozott, hogy néha belefér az átsodródás. Akkor leírtam, hogy nem, soha nem fér bele. Mindenki megteszi, de az intõ jel, hogy elfogyott a tudása, már jóval hamarabb figyelmezteti a motorost, mielött átsodródna. Egyébként mint irtam, a legnehezebbn teljesíthetõ szakasz a Mályinkai volt, és ott semmilyen kressz szabályt nem kellett megszegni, ugyanis messze nem tudták 90-nel menni, még az egyenesben sem.

Béke és nyugalom


    

balats 685 18. Juni 2008 00:46  
Kedves Motoros Barátaim!

Az idei 24 órás verseny gyõztes csapatának tagjaként engedjetek meg pár gondolatot.
Az idei verseny, hasonlóan az elmúlt évekhez remekül sikerült. A szabadon választott útvonal tervezéssel megtett szakaszok megtörték a verseny egyhangúságát, gondolkodásra kényszerítették a versenyzõket. A Számkivetettek csapata 3-4 nappal a verseny elõtt állt össze, arra egyáltalán nem készültünk. Jómagam biztos voltam benne, hogy az elsõ tízben végzünk, mert ismerem a társaim képességeit. A versenytávon egyetlen igazán fogós szakasz volt, az általatok is említett Lilafüred, Eger, Ózd táv, amin, köszönhetõen a hajnali idõpontnak, az esõnek és a rossz utaknak kapaszkodni kellett. A többi szakasz kényelmesen teljesíthetõ volt. Egyáltalán nem kellett esztelenül száguldanunk, én egyetlen pillanatig nem éreztem, hogy nem vagyok ura a helyzetnek és olyan kockázatot kell vállaljak ami meghaladja a képességeimet. Érzésem szerint itt van az eb elhantolva. A motoros képességek ugyanis egyénenként változnak. Az a sebesség ami az adott úton az egyik motorosnak esztelen száguldás, a másiknak normális tempó. Nincs ezzel semmi gond, szerencsére nem vagyunk egyformák. Én soha életemben nem tudtam egykerekezni, esélyem sincs egy zárt versenypályán a sportmotorosokkal szemben, ellenben sok százezer kilómétert vezettem országúton a legváltozatosabb körülmények között és megtanultam, ha kell hosszú ideig koncentrálni. Egyetlen versenyen sem ismertem az útvonalat, ha ismertem volna, nem indulnék, ugyanis sportembernek tartom magamat, aki megveti a csalás minden formáját. Ákos rendkívüli munkáját, amellyel évek óta megrendezi ezeket a versenyeket, csak elismerés illeti. Ezekkel a versenyekkel a magyar túramotorozásért is sokat tesz. Nem véletlen, hogy szerencsére sok követõje akad. A mára számos versenybõl mindenki kiválaszthatja a képességeinek megfelelõt. Az biztos, hogy a BMW MTM 24 órása a legnehezebb verseny, de ez mindenki elõtt ismert. Kérlek benneteket, hogy a KRESZ szabályainak ismertetését, valamint a remélem soha be nem következõ tragédia emlegetését, illetve a mi lenne ha a vad elénk ugrana típusú érveket ne erõltessük. Ezeket csak az tegye, aki nem indult a versenyen és ellenzi annak megtartását is. Aki elindult az tudta mire vállalkozik. Senki nem erõltette, hogy esztelenül száguldozzon lakott területen, senki nem kényszerítette, hogy éjszaka motorozzon, esõben, hidegben, vadveszély közepette. Ha valaki véletlenül elmulasztotta az elõzetes érdeklõdést és nem tudta mire számíthat, az szembesülve a valósággal, bármikor abbahagyhatta volna a versenyzést, hogy a szabályokat betartva hazatérjen szerettei körébe. Aki végigcsinálta, az amellett, hogy minden tiszteletet megérdemel sportteljesítményéért, képet alkothatott magának, hogy hol tart a túramotorozás területén. Ha ez a kép nem egyezik a magáról kialakított képpel, vagy nem azonos az elvárásaival, az nem a verseny szervezõinek a hibája.

(Pisti barátomnak üzenem, hogy a Számkivetettek csapata nyerte az 1. szabad gyakorlatot, valamint a szlalomban is jobban teljesített a Rohamcsigáknál. Csak a tényszerûség kedvéért.)

Remélem soraimmal nem bántottam meg egyikõtöket sem, mert nem állt szándékomban. Mindannyiótoknak jó motorozást, mert ne feledjétek, mi mindannyian a kétkerekûek családjához tartozunk és mindig segítenünk kell egymást.

Motoros barátsággal dr Nemeskéri Balázs
    

hi_hu 684 17. Juni 2008 23:55   reply to: 683
"Egy ilyen összetett és bonyolult pontrendszer kialakításához pedig egy matematikust kérnék fel aki javítani tudna rajta mert van mit."

akkor mondjad...
    

tomago 683 17. Juni 2008 21:48   reply to: 667
Kedves Ákos!
"Miért van az,hogy a sikertelenség... Maximálisan elégedett vagyok a 12. helyezéssel. Ha csak azt nézem, hogy milyen tapasztalt csapatokat és milyen motorokat hagytunk magunk mögött.
A rutinpályával is elégedett vagyok. A verseny végén a legtöbben be sem vállalták.
Az 50-90 és a 100-150 között gondolom a vállalható sebességet. A vadveszély tábla 60 km-es sebességkorlátozást is jelent!
Egyszer pisiltünk az éjszakai pihenõ alatt.
2-3 liter üzemanyag maradt a tankomban minden tankolás elõtt.
Csak menet közben ettem.
Egyszer sem tévedtünk el. Max 1-2 km kerülõ.
Két szakaszon is az volt az érzésem, hogy földúton kelett volna menni, hogy idõre ott legyünk.
De nem is ez a lényeg. Sokkal fontosabb kérdés a felelõsség. Aki egy ilyen versenyt megrendez annak biztosítania kell a verseny teljes szakaszát úgy mint egy rally-n. Itt ha tragédia történt volna, lehet hogy kevés lett volna a nyilatkoztatás a saját felelõsségrõl. Errõl egy jogász töbett tudna mondani.
Egy ilyen összetett és bonyolult pontrendszer kialakításához pedig egy matematikust kérnék fel aki javítani tudna rajta mert van mit.
Ezeket távolról sem panasz képpen, pusztán jobbító szándékkal mondom.
A verseny lebonyolításában résztvevõ valamennyi ember akivel csak találkoztam nagyon készséges volt. Minden elismerésem az övéké. Köszönöm a lehetõséget, hogy megmérethettem magam. További sikeres versenyeket kívánok.

    

tp 682 17. Juni 2008 21:31  
Uraim,
Ez ismét egy nagyon profi szinten megrendezett reális futam volt.
Nem vagyok tisztában az útvonaltervezés körülményeivel, de valószinüleg az idõ/km arányok száraz körülmények között lettek felmérve.
A HA-val kezdõdõ mondatok minden esetben sánták de, HA nem esik az esõ (mint 2007-ben)és megint van 8-10 hibapont nélküli csapat akkor most mirõl folyna a vita. 2006-ban ugyanígy jártunk az esõ elött mindenki tök jó volt, aztán egy csapat kivételével mindenki megkezdte a szorgos pontgyüjtést.
Az útvonal tervezõs szakaszokat is jól választották ki, mert ott volt arányaiban a legkevesebb lakott terület.
Szerintem nem sok kezdõ motoros volt az indulók között, ezért mindenki fel tudta mérni a saját határait, ezt bizonyítja a megtett közel 200.000km nagyon kevés balesettel.
Természetes emberi tulajdonság, hogy ha valaki nem felel meg a saját maga által felállított elvárásoknak akkor másban keresi a hibát. Mindenki gondolja át mit tehetett volna másképp.
    

Macko 681 17. Juni 2008 20:55   reply to: 680
Látnád néha kikkel találkozunk mi is a Wenson és a Yamaha tréningeken. :o(

Ahogy Tóth Zoli szokta mondani: azt nem érti, szegény hogy jut el Örkényig...
    

Demoapo 680 17. Juni 2008 20:42   reply to: 679
Én minden motorosnak kötelezõvé tenném, hogy elmenjen profi oktatókhoz, mielõtt kimegy a forgalomba a friss jogsijával (már ha van)...talán kevesebbet írnának be a Bukta topicba.

...de ez már nem ide tartozik.
    

posap 679 17. Juni 2008 20:31   reply to: 677
Köszönjük, és naná, rengeteget érnek és számítanak az ilyen vezetéstechnikai tréningek. Nagy hasznát veszem évek óta a túrázás közben is, és most is nagyon jól jött a rutinfeladatnál.
    

KingB 678 17. Juni 2008 20:21  
Sziasztok!

Elõre bocsátom, hogy mi eddig csak egyszer, 2007-ben vettünk részt a versenyen. Akkorra sikerült összeszedni egy olyan csapatot, amelyikkel volt esély rá, hogy végig tudunk menni. És sikerült is. Mi nagyn elégedettek voltunk magunkkal, hiszen elsõ versenyhez képest igazán szépen szerepeltünk (szerintünk, de ítéljétek meg Ti, PAMSE I csapat).

Idén az egyik csapattárs tartós külföldi távolléte és a másik csapattárs balesete (lesodorták az útról, miközben szabályosan elõzött) miatt nem mehettünk. Mert egy ilyen versenyre nem lehet leakasztani a szögrõl "beugrót". Aki mentálisan és fizikálisan alkalmas, megbízható, elég technikás és alkalmasint rutinos, hiszen sokszor egymásra vagyunk utalva. De azt hiszem értitek.

Olvasgatva a hosszászólásokat nagyon vegyes érzéseim vannak. Egyszerre vitatkozom és igazat is adok szinte mindegyikõtöknek.
Ákosék sokat dolgozhattak, aki próbálkozott már hasonlóval (nekünk van egy 600 km-es túraversenyünk, ehhez képest mókuspisi, mégis mekkora meló megszervezni), az tudhatja.
De szerintem hibás taktika csak azért magasra tenni a sebesség elvárást, mert a motorosok amúgy sem 50-el mennek lakotton. Véleményem szerint más, elsõsorban navigációs trükkökkel kell megszorongatni a résztvevõket.
Nem biztos hogy jó, ha valakinek az elszántsága vagy õrültségének foka (bocsánat a szándékosan túlzó szóhasználatért) határozza meg, hogy hol fut be.
Persze ezek elvi síkon elhangzott mondások, nem vádak!

Azt gondolom, hogy az döntött jól, aki annyival ment, amennyit biztonságosnak tartott. Mivel nem vettem részt, nem tudom megítélni. Szerintem ha összeáll jövõre a csapatunk, nekivágunk. De biztos, ha azt fogom érezni, hogy olyanba hajszolnak bele, ami az életembe kerülhet, akkor feladom. Ezért nevezhetnek pudingnak, felvállalom. (Magamnak már bizonyítottam. És én nem másnak, magamnak motorozom!!!!)

A szervezõknek köszönöm, pedig nem voltam ott. Minden indulónak, fõleg a láthatóan (a verseny során kialakult helyzet miatt) esélytelenül is végigmenõknek õszinte tiszteletem!

Szerintem a parttalan vita a barátságok rovására mehet. Viszont mindkét véleményt képviselõ motoros társamnak javaslom, azért alaposan olvasgassa a másik véleményét. Az igazság úgyis valahol a kettõ között lehet. :-)
    

Demoapo 677 17. Juni 2008 20:18   reply to: 674
Peti, ezek szerint csak ér vmit az a Mobitt-os képzés;)Gondolom, ezzel Cero is egyetért...

Ja, és GRATULÁLOK Nektek, szép volt:)

    

Pépépe 676 17. Juni 2008 19:36   reply to: 665
Pisti,

Eszünkbe sem jutott, hogy Flip-ék azért hagytak ki egy pontot, hogy idõt spóroljanak.
De ha figyelmesen végignézed az eredménylistát, akkor az elsõ 10-ben van 2-3 csapat aki erõsen gyanús.
Ezzel együtt abszolút elfogadom az eredményt. Ez a szabály és ezt elfogadtuk akkor amikor neveztünk. Ezzel együtt mindenkinek lelke rajta, hogy az elõirt útvolnalon megy, avagy levág egy kicsit hogy a késést kárpótolja.

Én is köszönöm a rendezõknek, pontõröknek, a redbullos lányoknak :-) és mindenkinek aki bármit hozzátett ahhoz, hogy mi ilyen jót "versenyezzünk"
    

figusa 675 17. Juni 2008 19:05  
Nem tudom mi ez a vita, de kicsit azt érzem mindenki elbeszél a másik mellett.
A verseny baromi jó volt, ki nem hagytam volna semi pénzért.
Az hogy húzós és tempós lesz mindenki tudta.
A szervezésnek pedig köszönet.Hihetetlen utakon jártunk, és nagyon szép helyeken.
Én személy szerint kevés voltam ahoz hogy az elején végezzek, valóban voltak helyek ahol nem mertem jobban húzni.
És valószínûleg a motorom is alkalmatlan arra hogy ezeken az utakon gyorsabban teljesítsek.
Ettõl függetlenül most azt mondom jövõre újra ott vigyorgok a rajtnál:)
Már lesz 1 verseny tapasztalata mögöttem és tudom mire számítsak.
    

posap 674 17. Juni 2008 18:47   reply to: 664
Mackó, én komolyan õszinte lelkiismerettel azt tudom mondani Neked, a csapattársaimnak és magamnak is, hogy igen. Igen, tudtam volna korrigálni, ha bármi szembe jön. Jött is, nem is egyszer, és korrigáltunk. Ráadásul, ha én nem tudtam volna korrigálni, az régen rossz, ugyanis én mentem középen. Én úgy gondolom, hogy fõleg az ilyen veszélyes szakaszokon (egysávos, beláthatatlan vagy vizes, kavicsos szerpentin) különösen óvatosan mentünk, nehogy baj legyen.
    

olzsalmi 673 17. Juni 2008 18:23  
az idén nem mentünk egy sajnálatos baleste miatt, de olvasva a beszélgetéseteket véleményem azért van. Mi 3x 24 BMW órát már teljesítettünk és egy Szallerbeck 24 -et is, ezek alapján nem csodálkozom az Ákos levelén,aki kritizálni merészel : puding. És még valamit. Nem vagyok hajlandó falukon keresztûl menni 50-nél gyorsabban.
Ákosnak teljesen igaza van abban, hogy csak az érhet el jó erdményt akik együtt lélegeznek 24 órán keresztûl, másképp esélyed sincs. És aki azt gondolja, h ez egy jó kis hétvégi program az nagyot téved. Ez a 24 óra egy qrva nagy túlélés annak aki azért indul el mert nyerni akar. Csak a vakszerencsén múlik ha valaki megússza baj nélkûl. Mi akkor lettünk másodikok a rendõrök mögött amikor szintén észak magyarországon ment a futam, jól emlékszem, nagyon fáradtak voltunk, 150 alatt nem mentünk mégis volt olyan szakasz amire csak beestünk és már mehettünk is tovább. Nagyon kemény volt, örûltünk, hogy megúsztuk baleset nélkûl. De nagyon büszkék voltunk hogy végig csináltuk.És ehhez az kellet, hogy az Ákos megszervezze. De nagy a kockázat , ezt kell mérlegelni annak aki indul és nyerni akar. Számomra ez a tanulság.
PS: Ja és ha lehet ne vedd észre a hiányosságokat mert fekete seggû leszel.
    

krisztian.fz6 672 17. Juni 2008 16:35  
Aki jelentkezett szerintem tudta, hogy mire vállalkozik. Egyértelmû, hogy a megszokottnál tempósabban kell majd haladni, egyértelmû, hogy az észak-keleti országrészben lesz a verseny, és ez nagy vadveszéllyel párosul. Egy BMW 24 órás verseny az ilyen. Sajnos most nem tudtam indulni, de a három versenyen szerzett eddigi tapasztalataim szerint valóban annyival kell haladni, amennyit a motor és az útviszonyok megengednek..... kressz ide, vagy oda. Ez nekem éjjel okoz problémát, mivel a mi környékünkön rengeteg vadbaleset történik. A tavalyi versenyen nagyon tetszett az átlagsebességmérés, jó volt a 2 pihenõs szakasz, ezt most hiányoltam volna.
    

gsmisi 671 17. Juni 2008 16:26  
Kedves Ákos !

Majd talán egyszer személyesen. Elbeszélünk (írunk) egymás mellett. 75/110-et írtam és távol áll tõlem az álszentség.

Sok sikert a folytatáshoz!
    

soka63 670 17. Juni 2008 15:50   reply to: 656
A track letölhetõ a www.bmwmtm.hu-ról
    

Macko 669 17. Juni 2008 15:47   reply to: 667
Lehet, hogy nem nekem szólt, de megismétlem: én maximálisan elégedett vagyok a teljesítményünkkel. Hogy ez a 9. helyhez elég, a másodikhoz vagy a 24.-hez, igazából nem érdekel.
Ettõl még ugyanolyan, általam a normális motorozás kategóriájába nem sorolható veszélyeket kell felvállalni az ideinél jobb eredmény reményében. Ezt pedig nem fogom megtenni.

Annyit hadd jegyezzek meg, hogy az 50-90-es tempó és az itt szükséges között szerintem van egy egészséges átmenet. Azt próbálom én járni. Elfogadom, hogy ehhez a versenyhez én kevés vagyok. Ennyi. Ezzel befejezem a nyavalygást.
    

Pisti 668 17. Juni 2008 11:59   reply to: 665
"Szerintem az ilyesmi az egész verseny alapelveivel ELLENKEZIK." Mármint bármiféle taktikázás a pontokkal és a késéssel. Bocs az elírásért.
    

Pisti 667 17. Juni 2008 11:57  
Ákos szót kért rajtam keresztül, íme:

Kedves Fiúk!
Nagy érdeklõdéssel olvastam írásaitokat.
Miért van az, hogy a sikertelenség és az eredménytelenség elégedetlenséget szül, az elégedetlenség pedig a másik szemében történõ szálkakeresést?
Miért nem tudjátok elfogadni azt, hogy pillanatnyilag nem tudjátok azt a szintet teljesíteni, amely a mezõny elejére sorolna Titeket (elért helyeitek: 8., 12., 18., 39.). Nem brillíroztatok a zárt és veszélytelen tanpályán sem, hiszen a kettõ perces „álomhatártól” igen távol teljesítettetek.
Csodálkozom az álszenteskedõ önkéntes rendõri megnyilatkozásaitokon, amelyek érdekes módon a 24 Órás Verseny kapcsán kerültek elõ. Ti valóban a hétköznapokban 50-el mentek át a lakott területeken és 90-el a közúton?
Azt is tudtátok, hogy Kelet-Magyarország útjainak minõsége gyenge, sõt éjszakánként az erdõkben vadak keresztezik az utat.
Azt is tudnotok kellett volna, hogy egy ilyen versenyen együtt kell „lélegeznie” a három embernek. Sikerült ez Nektek? Együtt pisiltetek, tankoltatok, ittatok és ettetek, megtettetek mindent azért, hogy az ellenõrzõpontokat a leggyorsabban elhagyjátok? Nem arra kell hivatkozni, hogy a késést képtelenség behozni az egyes szakaszokon, hanem nem szabad késni. Itt 24 órán keresztül kegyetlenül kell koncentrálni, mert ez az a képesség, amely itt megkülönbözteti a gyengét a közepestõl, a jót pedig a legjobbtól.
Miért gondoljátok azt, hogy amit Ti nem tudtok teljesíteni, vagy teljesíthetetlennek aposztrofáltok, az valóban teljesíthetetlen? A hétvégi példa nem ezt mutatta. Nagyon örülök, hogy az elsõk között több olyan csapat is végzett, amely nem a BMW M.T.M.-bõl került ki. Így talán annak a vádját elkerülhetem, hogy huszonhatszor gyakoroltattam be a Verseny elõtt az útvonalat a mieinkkel.
A három ártatlan kicsúszásból kettõnél jelen voltam és segédkeztem. Egyik szenvedõ motorosnak sem jutott eszébe azt mondani, hogy "Ákos, de nagy barom vagy, mert esik az esõ, nem sima az út, meg ketyeg az óra." Levonva a tanulságot, miszerint elkottázták a vizes kanyart, belenyugodtak a történtekbe és jövõre ismét jönnek.
Nem azért ragadtam tollat, hogy a Versenyt megvédjem, mert nincs miért. Ez a Verseny még akkor is el fog indulni, ha legnagyobb sajnálatomra, a jövõben Ti nem indultok és nem olvashatok majd ilyen nagyszerû hozzászólásokat.
Mindezek után, õszintén köszönöm a hétvégi részvételeteket és várlak Titeket sok szeretettel jövõre is, amikorra már megbékéltetek, a VI. 24 Órás Versenyünkön, Dél- és Nyugat-Magyarországon.
Üdvözlettel: Petrich Ákos, a BMW Motoros Túraklub Magyarország elnöke, a Verseny felelõs fõrendezõje.

    

csango 666 17. Juni 2008 11:55  
Bocs hogy külsõsként beleugatok, de úgy látom, két csoportra oszlik a társaság. Közös a két csoportban, hogy mindenki nagyobb gond nélkül túlélte.
Az egyik csoportban tudatosul, hogy milyen veszélyknek volt kitéve, a másikban legalábbis a tudat szintjén nem.
Ha igaz az éjszakai százas tempó lakott területen, ill. a 140-150 lakott területen kívül, akkor az illetõ gyorsan mondasson egy hálaadó misét.

Többen emlegettétek a vadakat. Annyi személyes élményt hadd tegyek hozzá, hogy Pünkösd vasárnap oldalról nekem ugrott egy õz. Kiütötte alólam a gépet. 90-nel mentem, így csak 71 métert csúszott a motor a szelepfedélen a lehûlt, poros aszfalton, egyenes úton, semmi forgalomban este 10 órakor. Én megúsztam egy kulcscsonttöréssel, a GS pár esztétikai hibával, de mindketten "lábon" hagytuk el a helyszínt. Ha ez kanyargós úton nagyobb tempónál történik...
Ami meg a várost illeti, minden évben itt a fórumon is szerveznek túrát az Olaszliszkán meglincselt Szögi Lajos emlékére. Pedig Õ épp hogy érintette a purgyét. Már csak ezért sem húznám neki 100-zal.

Röviden ennyit. Mindenkinek szívbõl kívánom, hogy ne egy baleset után gondolkodjon el az addigi vezetési szokásairól.
    

Pisti 665 17. Juni 2008 11:46   reply to: 658
Misi! Vegyük csak a Rohamcsigák (Flip csapata) példáját: ha ismered õket, fel sem merülhet benned az, hogy szándékosan kihagynak egy ellenõrzõ pontot (ebben az esetben a 24-est, pont ahol én voltam). Minden alkalommal gyõzni mennek, szerintem sincs értelme, hogy másképp csinálja az ember. A pont kihagyása a gyõzelmükbe került, õk voltak mindenütt a leggyorsabbak, még a Számkivetetteknél is gyorsabbak. Ha 30 percet késik valaki, annak nem lehet egyszerûen az az oka, hogy "KRESZ-t betartva nem lehet megcsinálni", ott már elnavigálás, pisikaki, piciszendvics, csokika, minden kell hogy játsszon. Az a lényeg, hogy ne lehessen taktikázni. Ki a francnak jut eszébe egyáltalán erre játszani??? Szerintem az ilyesmi az egész verseny alapelveivel egyezik.
    

Macko 664 17. Juni 2008 10:55   reply to: 663
Peti, nekem egy kérdésem van: biztos vagy abban, hogy a verseny minden szakaszán úgy közlekedtél, hogy ha egy beláthatatlan, egysávos úton levõ kanyarban szembejön egy autó, akkor azt korrigálni tudod?
Ha õszinte lelkiismerettel, magadnak azt tudod mondani, hogy igen, akkor jó. Ha nem, akkor érdemes talán picit gondolkozni.
(Nem nyilvános választ várok, ez csak gondolatébresztõ kérdés volt.)

Egyébként én nem lázadozok, szó sincs errõl. Rettentõen tetszett a verseny, csupán levontam a szükséges következtetéseket magamra és az én motorozással kapcsolatos szemléletemre nézve, így jutottam arra, hogy nagyon megköszönve mindent, többet nem indulok. Ez nem negatív kritika részemrõl, csupán érzem, hogy ezeknek az elvárásoknak nem tudok megfelelni. Navigációs hibánk nekünk sem volt, egyszer nem tévedtünk el, és nekünk is minden kontrollpont a helyén volt. Így összegezve azt mondom, mi a magunkkal szemben támasztott követelményeknek megfeleltünk, így teljesen elégedett és boldog vagyok az elért eredményünkkel. Csupán nem tudtuk felvállalni a szükséges tempót. Nem fizikai képességeink okán, hanem mentális gátlások (értsd: öreg és egyre óvatosabb vagyok) miatt.
    

posap 663 17. Juni 2008 10:47  
én most kerültem csak gép elé, látom nagy a lázadozás...

Elõször is köszönet a szervezõknek, pontõröknek a verseny lebonyolításáért, mi elégedettek voltunk mindennel.

Én egyetértek Flippel, a Kazincbarcika - Pétervására szakasz tényleg necces volt kicsit, de a többi szakasz nekünk sem okozott gondot, hogy idõben beérjünk. Az igaz, hogy volt ahol csak 2 percünk volt, máshol meg 20 vagy 40, de mindig be lehet érni idõben. Okosan kell menni, odafigyelve, nem szabad eltévedni. Azt nem mondom, hogy végig betartottuk a kresz szabályait, de azért eszeveszett száguldásról, meg õrült hajszáról szó sem volt.
Aki pedig azt mondja, hogy az elején lehet csak jól menni, az megint csak a kifogásokat keresi...mi a 40-es csapat voltunk, a második helyen végzett Crazy Riders pedig a 43-as, mégis gond nélkül végigcsináltuk, minden ellenõrzõ pont ott volt, ahol kellett lennie, nyitva volt, ahogy kellett lennie. Egyszerûen csak idõben oda kell érni.
Kell hozzá néha igyekezni, de meg lehet csinálni, sajnos a technika ördöge kibabrált velünk, és az utolsó szakaszon kaptunk egy defektet, mire megcsináltuk, lett 8 perc késésünk, pedig addig hibátlanok voltunk. Benne van a pakliban.

A másik dolog, ami szerintem marhaság: azt mégis hogyan gondoltátok, hogy a vadak is a rendezõk hibája?? Nevetségesek vagytok, aki városon kívül motorozik, fõleg éjszaka, kell, hogy számoljon a vadveszéllyel! Elõttünk is átszaladt több is, vissza is fordult, egy macskát el is ütöttünk, de ez is hozzátartozik az éjszakai motorozáshoz. Errõl a rendezõség nem tehet.

A virago sajnos nem ezekre az utakra való, ez tény, de az, hogy a gumid 60%-a elkopott, az sem lehet a 24 órás hibája...

Mindegy, a lényeg, hogy nekünk tetszett, biztosan ott leszünk jövõre is. :)

Üdv,
posap /Szigetlakók/

a hivatásos fotósok képeit, akik végig fotóztak a verseny alatt, hol lehet megnézni?
    

gsmisi 662 17. Juni 2008 10:43   reply to: 660
jó ötlet...
    

Macko 661 17. Juni 2008 10:31   reply to: 659
Jerry, tavaly mi majdnem 50 percet hoztunk egyetlen etapon, éjszaka!
Idén szikrányi esélyünk nem volt erre!
    

ztaki 660 17. Juni 2008 10:24  
Hát nekem a szervezéshez semmi közöm, de az biztos, hogy ha egy adott távolságra azt írom elõ, hogy 50 perc alatt kell és lehet teljesíteni, majd a következõre azt, hogy 30 perc, akkor ha az elsõ szakaszon késel 10 percet, de a másodikara odaérsz 80 percen belül, akkor tõlem két büntetõ pontot is kapnál. Az elsõt a késért, a másodikat a kapkodásért...
Legalábbis a gyalogos teljesítmény túrákon így szokott lenni. Ott soha nem a 0-tól számitják, hanem mindig csak az adott szakaszokra vonatkozó elõírások, teljesítések számítódnak.
    

jerry 659 17. Juni 2008 09:52  
.....hát ezek után kezdem nem bánni, hogy kihagytam, pedig tényleg tõlem kívül álló családi ok miatt nem tudtam részt venni.

..Valahol én is inkább a biztonságos haladás mellet tenném le a voksomat, mert tavaj 20 perc késést a következõ ellenörzõ pontig, simán behoztuk, sõt, és így fenn tartotta a reményt a végcél érdekében.
    

gsmisi 658 17. Juni 2008 09:42  
Sziasztok!

Még egy apró, de annál fontosabb dolog:
Tavaly elvileg azért lett bevezetve a pontkihagyás szigorú büntetése, hogy ne lehessen ezzel taktikázni. Gondolom a szervezõk számára is elsõdleges cél hogy a versenyzõk végigmenjenek a távon. Ez az idei 30perc késés=pontkihagyás szabály minden jószándék ellenére szerintem balul sült el. A végeredményt nézve látszik, hogy 1-1 pontot akár taktikai okból kihagyó csapatok elõrébb végezhettek mint akik rendben de késéssel végigmentek. Akik egyszer bekeveredtek a 30percbe azok utána 4-5 kihagyásnyi hibapontot kaptak, pedig õk VÉGIGMENTEK. Ezt át kellene gondolni, mert ez így nem fair. Szerintem.

Üdv. Misi
    

Macko 657 17. Juni 2008 08:02   reply to: 656
Taki, úgy lehet, hogy kijön. DE! A GPS lakott területen kívül 90-es konstans sebességgel tervez. A Bükk hajtûkanyarkaiban, amikor beláthatatlan, gyakorlatilag egysávos úton kell haladni, ezt (én legalábbis) nem vállalom tartani.
Ez ugyanis annyit tesz, hogy a hajtûkanyarok után az egyenesekben nyélgáz, 140-150 kell hogy kijöjjön az átlag.

OTTÓ BÁCSITÓL pedig én egy életre megtanultam, hogy <b>A KÖZÚT NEM VERSENYPÁLYA</b>!!! Ugyan nem ismertem eléggé meg Ottó Bácsit (legnagyobb bánatomra), de egy életre megváltoztatta a motorozással kapcsolatos szemléletemet az a két hosszabb beszélgetés, ami megadatott nekem. Szerencsére.
    

ztaki 656 17. Juni 2008 07:46   reply to: 655
Hátha megvan a nyomvonal track-je, akkor ezt könnyedén tudjátok ellenõrizni, mert a gps-ek útvonal tervezõje a kresz szabályait figyelembe véve készít utitervet - tehát az általa saccolt érkezési idõ pont a kresz szabályok maradéktalan betartása esetén teljesíthetõ. (persze abban az esetbe ha más nem jön közbe...)
    

Macko 655 17. Juni 2008 07:41   reply to: 653
"lazán meg lehetett csinálni a szabályok betartásával"

Bocsás meg Zoli, de ez nem igaz. Lapozz át egy Kresz könyvet. Pl. a "megengedett legnagyobb sebesség lakott területen" c. fejezetet ajánlom figyelmedbe...
    

soka63 654 17. Juni 2008 07:30   reply to: 649
Sziasztok!
Pár kép a honlapomon.
"http://www.soka63.hu/motor/20080624/20080624.html"
Most nem fotóztam, mert húztam én is.
    

Flip 653 17. Juni 2008 06:48   reply to: 650
A két speciális szakasz kivételével lazán meg lehetett csinálni a szabályok betartásával(bár valószínüleg ott is, csak ott számított az idõ), de ha valamiért megélltél, eltévedtél, sokat élltél egy ellenörzõ ponton, akkor bizony húzni kellett. A legdurvább a Kazincbarcika-Pétervására szakasz volt a 62 km/h átlagsebességével, a Bükkön keresztül. Az necces volt.
    

r1150gs 652 17. Juni 2008 00:16  
Sziasztok,

elõször is köszönettel tartozom Giovanninak, és Kajli Attilának, hogy egy ilyen kemény versenyt közösen be tudtunk fejezni, pedig a vége felé már nagyon eluralkodott "a minden mindegy, csak érjünk már be a célba" hangulat.
Tudom, hogy többekben ellenérzést vált ki, de mivel fotózni aztán végképp nem volt idõm, így felcsattintottam a kiskamerát a bukócsõre,aztán csak forgott-forgott,több, mint 4 Gb lett az on-bord felvétel "a kresz szabályok szigorú betartásával":) lezajlott versenyrõl.
Igaz 320x240-es a felbontás, de a lényeg így is lejön.
Ha érdekli valamelyikõtöket 06309537895 Bp.-en ütközhetünk.
Üdv:Laci

    

hi_hu 651 16. Juni 2008 23:52   reply to: 648
A pontok idõelszámolása független egymástól. Késés göngyölítésrõl csak annyiban beszélhetünk, hogy ha késve indulsz akkor kevesebb versenyidõd lesz a szakaszon, de az elvárt érkezési idõd nem változik.

Az ellenõrzõlap szerint a 14-et úgy követi 11, hogy Putnoknál 20:08 helyett 20:22 az idõtök(14 perc), míg a következõ encsi pontnál 22:38 helyett 22:49 (11 perc).
    

tomago 650 16. Juni 2008 23:49   reply to: 640
A verseny renkívüli volt. Nagyon élveztem. Örülök, hogy kipróbáltam. Köszönöm az alkalmi Csavargók csapat többi tagjának a becsületes helytállást. Mindezek ellenére többet nem indulok ezen a versenyen:
1. Nem igaz az az állítás, hogy a közlekedési szabályok betartásával eredményesen meg lehet csinálni.
2. A szívem szakadt meg, úgy sajnáltam a viragot, remélem megbocsájta nekem.
3. Új gumikkal indultam. A 60% elkopott!
4. A három gyermekem.

    

figusa 649 16. Juni 2008 23:37  
Ettõl függetlenül azért nem bánom hogy elmentünk.Így utólag már nagyon sajnálnám.
Az idõjárással pedig szerencsénk volt.
Sajnálom akik buktak, remélem azért rendben vannak.
A rendezõknek pedig köszönöm.
Ha van vkinek képe a versenyrõl azt felrakhatná, megköszönném.
Gratula mindenkinek aki végigcsinálta, találkozunk a Szallerbecken.
Az nem ennyire hajtós, de legalább ilyen izgalmas és érdekes!
    

Spapa 648 16. Juni 2008 23:30  
Hát tényleg eszetlen egy futam volt. 100-al megyek a faluban, és megelõznek, 150-nel megyek az országúton és megelõznek.........:-((((
Meg aztán, két helyen is elment már az állomás, pedig idõben voltunk. Így aztán már nem is erõltettük a dolgot akkora lelkesedéssel.Pedig addig nem álltunk rosszul.
A pontõrök meg váltig állították, hogy be lehet hozni a késést(sõt kell). Úgy tudtam nem lehet, hanem göngyölíteni kell.
Az egyik helyen szerepel is helyesen a 14 perc késésünk (a pontõr ugyan nekünk 16-ot mondott), a következõnel egy perccel elõbbi idõt írtak (a göngyölített esethez képest) és mégis 11 perc késés van beírva. Tehát vagy 1-nek kellene lenni, vagy 13-nak.
    

BonusA 647 16. Juni 2008 22:37   reply to: 647
Igen. Szerencsére már jó elõre villogtak a szembejövõk. Mi is végigrohantuk a versenyt. Nagyon toltuk neki és ennek ellenére is állandó késésben voltunk. Még jó, hogy majdnem minden szakaszra 50 körüli átlagot írtak a szervezõk. Az én számításom szerint átlagunk 65 körül volt és késtünk...
    

figusa 646 16. Juni 2008 22:25  
Ja mégegy dolog: A vadak
-4 õz
-1 szarastehén
-számolatlan róka
-nyûl
-macska
-kutya

A kisebb állatokat nem számoltam már a végén, de ami azokban az erdõkben lakik az mind elõttem vándorolt.
    

figusa 645 16. Juni 2008 22:22  
Egyszerûen hihetetlen hogy ezt vki hibapont nélkül végig tudja csinálni!
Érthetetlen számomra!
Úgy mentünk mint egy barom állat végig az egész verseny alatt és mégsem értünk idõben sehová.
Az pedig egy óriási hátrány hogy a legutolsó csapatként indultunk.
Egy csomó ellenõrzési pont zárva volt mire odértünk.
Én is azt tartom hogy aki elõl indul annak több ideje van beérkezni, max kap egy kis késést de legalább igazolják hogy megjelent.
Mi pl Aggtelekre nem értünk oda, így nem kaptunk itinert Aggtelek-Kazincbarcika útvonalra.
A száguldozás pedig...Kicsit aggódtam amikor felvezetõ motorként a BRFK2 csapat elõtt 120-al mentem át a falvakon.
Bíztam benne hogy nem helyezik szolgálatba magukat:)

    

Macko 644 16. Juni 2008 22:01   reply to: 641
Misi, maximálisan egyetértünk.
Ezért írtam, hogy én többet nem indulok.

Szallerbecken (persze elõbb nézzük, milyen lesz az idei) meg Long Dayen igen, ezen a streetracingen nem.
    

GABO-81 643 16. Juni 2008 12:51  
sziasztok!

Óhutánál ott mentetek el a nõvérem esküvõje mellett (kresztezõdés elõtt jobbra nagy vadászház) (valaki igazán bejöhetett volna ha már én nem mentem motorral :))! durva volt a sok (fõleg nagylámpás GS-t) látni!
gratula minden résztvevõnek!
az a szakasz nappal, ismerve a környéket sem semmi, nemhogy éjjel!
respekt! :)
    

Previous page
Hoterkep

Member count: 22131
5.614 tours so far
14.222.326 km
34073 stat_participants