Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal Következő oldal
lendvai (msg) 122690 Oct. 1, 2018, 5:54 p.m.   reply to: 122689 x
Tesztút megvolt, hátsó ABS továbbra sem működik, a kosz mélyebben van, mint azt kívülről elérhettem volna. Csere.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122689 Oct. 1, 2018, 4:04 p.m.   reply to: 122688 x
Ja, tuti úgy lesz, főleg ha a fordulatszám korlát mellé még az első kerekét is ki kell szerelnie Rea-nek hogy még jobban lejtsen a pálya dukiknak. Mit lejtsen, az már baszki lassan függőleges, oszt úgy se mennek vele szarra sem. :))))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122688 Oct. 1, 2018, 3:10 p.m.   reply to: 122686 x
Anno az NKH-nál nekem is ez volt, látták, hogy nagy meg nehéz, senki nem akarta meghúzni a derekát, nagyjáből körbeszaglászták és rendben volt.
Idén már máshová vittem, bevitték, kihozták, nem is láttam, viszont levizsgázott a Leo Vince dobokkal, elkérték a típusbizonylat másolatát, berakták a doksik mellé, ennyi volt.
Felgyújtani nem fogom, jó kis gép ez, a légtelenítő szerintem csak engem szívat, hidraulikára meg igen jó ajánlatot szereztem, ha kell. Az új tárcsákat is megkapja, fő a biztonság. :-)
Rexikéről jut eszembe: vasárnap, Kawasaki, Rea 8. helyről, a pálya negyedénél már negyedik volt, majd megnyerte a második futamot is. :-)
De azt mondják az új V4 Panigale bitang gyors, jövőre talán izgalmasabb lesz, ha Davisék meg tudják rendesen lovagolni. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122686 Oct. 1, 2018, 2:21 p.m.   reply to: 122685 x
Gyújtsd fel a gecit, ha kell, adok hozzá vágott rőzsét! :))))))))) Rexikének elég volt egy morcos nézés, és már töltötték is ki a papírjait a friss műszakira. Komoly vizsgálat ez baszki, megmérik a féket, meg fényképeznek vázszámot, motorszámot, km órát meg kipuffot oszt kész. Még azt se nézték meg, hogy a lámpák vagy az idex müxik-e, nem hogy nem indítják be.
     Reply to this


lendvai (msg) 122685 Oct. 1, 2018, 11:38 a.m.   x
Na, érzi a motor, hogy el akarom adni, elkezdett bosszantani. Kezdődött az ABS hidraulikával, ma délután kiderül sikeres volt-e a tisztítás. Emellett csálé az első kerék, görgőztetni kell. Az első tárcsák elkoptak, cserélni kell.
A három légtelenítő csavarból a bal első tövénél szivárgásnyom van, a többinél nincs. Mivel egyszerű a tömítés, mint a faék nem értem mitől. Csavart kiszedtem, nincs ráragadva kosz, nem sérült a felület. A féknyeregbe még nem néztem be hosszabban. Feltételeztem, hogy mivel kifújtam a csavar furatát is féktisztítóval és utána ráraktam a kupakot az elpárolgó anyag belülről, a menetek mentén kinyomta a maradék fékfolyadékot. De akkor a másik háromnál miért nem láttam ilyet? Ez a jobbik eset, együtt tudok élni vele, ellenkező esetben rendbe kell szedni a féknyeregben a furat fenekét, mert vagy kosz van ott, vagy levált belőle egy darab, akkor meg jó eséllyel csere. Az már a sokadik légtelenítés lesz, különösen ha az ABS hidraulikát is cserélnem kell, amihez már rendeltem Kínából kompresszorra köthető cuccot, kíváncsi vagyok mekkora vákuumot tud kreálni, ahogy néztem a festékszórók elvén működik, de annál azért nagyobb nyomáskülönbség kell ide. Majd kiderül.
Szóval úgy tűnik lelke van a gépnek. :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122684 Sept. 30, 2018, 10:14 p.m.   reply to: 122683 x
:))))
     Reply to this


Ferdzso (msg) 122683 Sept. 30, 2018, 9:56 p.m.   reply to: 122675 x
Elfogadható mentség, különösen ami a "hajlott korodat" illeti.)))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122682 Sept. 30, 2018, 9 p.m.   reply to: 122681 x
Tudomány? Ha lazábban van a kazal, akkor több a zoxigén a gallyak között, nagyobb a láng, ugyanúgy begyújtják egymást. Így meg kivered a saját szemed, aztán a másik meg kifolyik mert ott fogod fujkálni a füstölgő kupacot, hogy odajusson a zoxigén. :-))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122681 Sept. 30, 2018, 8:21 p.m.   reply to: 122678 x
Pont ezért baszodalássan!:))))) Tűz lesz belőle, de előbb ugye meg kéne kicsit száradnia hogy égjen. Láttad mekkora fa, ha annak az ágait csak úgy ágas bogasan egymásra hajigálom, abból egy házméretű kazal lesz, de ha összevágom a gallyakat, akkor már csak egy kis kazal, ami ráadásul gyorsabban elég mert egymást gyújtják meg az ágak ahogy szorosan vannak egymás mellett, nem szanaszéjjel. Tudomány vagyon ám ebben is, nem játék ez.:)))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 122680 Sept. 30, 2018, 8:17 p.m.   x
Tatabánya Turul. Tdm 900 Umy rendszámmal, kos koponyával a dobozán. Pacsi!!!
Véletlen, hogy már a 3. Umy rendszámú Tdm- et látom???
     Reply to this


lendvai (msg) 122678 Sept. 30, 2018, 8:11 p.m.   reply to: 122677 x
Fasznak csapkodod a gallyakat baltával? :-))))) Fűrész, vagy tűz és kész. :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122677 Sept. 30, 2018, 7:50 p.m.   reply to: 122676 x
A nagy szeder fát vágom vissza a kapu mellett, oszt amikor a gallyakat csapkodtam szét baltával, az egyik visszaugrott, pont a szemembe, pont akkor mikor nem volt rajtam az a kurva szemüveg, pedig mindig hordom. A kínai pumpa még müxik rendesen, tegnap 10 perc alatt lecseréltem az első fékben a lét. Ki is fényesítettem, holnap délelőtt megyünk műszakira, ha belekötnek a fehér indexbe, pofán baxom őket. :)))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122676 Sept. 30, 2018, 7:19 p.m.   reply to: 122675 x
Ág baszott szemközt? Mivel vágtad te azt az ágat? Mifelénk, faluhelyen azt fűrésszel kezdik darabolni, utána hasogatják fejszével, de ilyen gyalázat engem még soha nem ért. :-)
Visszaraktam a hidraulikát, egy csomót légtelenítettem meg diagnosztikáztam, a fékpedálon nem éreztem változást, így majd kedden, amikor világosban hazaérek kiderül egy próbaúton mit használt a féktisztítós áztatás meg a sűrített levegő.
A lajosos vákuumpumpa meg tényleg megy a picsába, most már a fogantyún folyt a fékfolyadék. Veszek egy kompresszorra köthető cuccot, hadd irigykedhess. :-)))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122675 Sept. 30, 2018, 5:13 p.m.   reply to: 122674 x
Mentségemre szóljon hajlott korom, meg hogy szerdán favágás közben úgy szemközt baszott egy ág, hogy azóta is bevérzett szemmel riogatom a népeket. :)))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122674 Sept. 30, 2018, 5:10 p.m.   x
Hát baszki, én ezt a telón simán egy O gyűrűnek láttam ami árnyékot vet maga alá a fényképen! :))))))) És bár az olajpumpa fedelét minimum 3x leszedtem, még így se ismerős, szerintem én ezt soha nem vettem ki a fedélből. :))
     Reply to this


pbr110 (msg) 122673 Sept. 30, 2018, 1:41 p.m.   reply to: 122672 x
Hálás köszönetem!!
Ez a darab az!
Lógok egy MCs-vel. Folytathatom a blokk összefűzését. Addig nem mertem folytatni amíg ki nem derül, hogy ez még előttem van.
     Reply to this


Ferdzso (msg) 122672 Sept. 30, 2018, 12:52 p.m.   reply to: 122670 x
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/1998-tdm850-motorcycles/oil-pump
Nekem az ötös számú alkatrésznek tűnik.A hatos (egy kis csődarab) van benne
     Reply to this


lendvai (msg) 122671 Sept. 30, 2018, 12:26 p.m.   reply to: 122670 x
Átfutottam az alkatrészkatalógust, de elsőre ott semmilyen alkatrész nem tűnt fel. De ez nem jelenti azt, hogy nincs ott, nézd át jó alaposan.
Ez a gumi pont úgy néz ki egyébként, mint az EGR szelepek csatlakozása, ebbe kell beledugni a szelep műanyag csövét. De a TDM-en ilyen nincs (utánégető szelep, ahogy azt egy sugárhajtású TDM tulajdonosa elmésen nevezte :-) ).
Ha még nincs beépítve a blokk akkor érdemes körbekémlelni, olyan helyeken is lehet ilyen, ha a képek alapján jól látom karimás gumi henger, ahol különböző átmérőjű fém csöveket kell összecsatlakoztatni, vagy a blokkba csatlakoztatni, de nincs nyomás alatt lévő folyadék (olaj, vagy hűtőfolyadék). Vagy szenzor a szelepfedélbe, de emlékeim szerint a 4TX-en nincs ilyen.
Mivel ez ha jól sejtem egy utángyártott szett nem lehet, hogy a derék kínaiak pluszban belerakták? Megvan a szétszedett blokkból az eredeti? Engem néha megtréfált a memóriám ilyen dolgokban. :-)))
     Reply to this


pbr110 (msg) 122670 Sept. 30, 2018, 11:12 a.m.   reply to: 122669 x
Bocsánat, a motor amit felújítok: 97-es évjárat TDM 850, 4TX.
Az egész onnan kezdődött, hogy búgott a sebességváltó 3. és 2. fokozata. A robbantott ábrák oda sikerült visszafejtenem, hogy a sebességváltó tengelyeinek golyóscsapágyazása lehet a ludas. De a csapágyak cseréléséhez 1db csavar miatt szét kell húzni a teljes blokkot. így lett a vége, az összes siklócsapágy, golyóscsapágy, tömítések, gyűrűk, csapszegek cseréje. Mondjuk a golyós csapágyak cseréje se volt triviális, mivel a gyári alkatrész szerint a lánckerék felöli csapágy egy alkatrész a tengellyel. De a csapágygyűrűn és a tömítésén a gravírozás alapján sikerült vissza keresni. Na ez nem egy hétköznapi darab, 130C°-ig hőálló tömítés, a normál kivitelhez képest ~20% nagyobb terhelhetőség, és persze nincs benne a rögzítő gyűrűhöz és stifthez a horony és furat, amit utólag kellett belemunkálni. Most lépek vele a 6 hónapba. Most az összerakással akadtam el.
     Reply to this


lendvai (msg) 122669 Sept. 30, 2018, 10:11 a.m.   reply to: 122667 x
Ott O-gyűrű van 850-nél és 900-nál is. Ezt itt nem tudni milyen motor, de a képen egy olajteknő tömítés van a kérdéses darab körül. Már ha ez jelent valamit, én nem cseréltem semmi ilyesmit amikor az olajteknő tömítés cseréjére került sor. De meglehet, hogy ez valami komplett tömítés szett az egész blokkhoz, mert az a ménkű sok O-gyűrű se nagyon illik a képbe.
Alkatrész katalógusban benne kell legyen, igaz azok rajzok, de hátha sikerül a megnevezéssel együtt beazonosítani. Közben garantáltan kifolyik az ember szeme egyszer, de lehet, hogy kétszer is.
Én az alkatrész katalógus átnyálazásával kezdeném, ha nem lett dokumentálva a szétszedés a felújításkor.
Pdf alkatrész katalógus JBX-ről van?
     Reply to this


lendvai (msg) 122668 Sept. 30, 2018, 10:01 a.m.   reply to: 122665 x
Azt nem engedi a hiúságom haver...izé, mester. :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122667 Sept. 30, 2018, 12:13 a.m.   reply to: 122666 x
Fém vízcső talptömítése ami a hengerfejből jön ki a szelepfedélen át?
     Reply to this


pbr110 (msg) 122666 Sept. 29, 2018, 11:20 p.m.   x
Sziasztok!

Segítség kéne, mert felújítás közben maradt egy tömítés, aminek nem találom a helyét. Nincs benne az alkatrész katalógusban, nincs a szerelési leírásban, de emlékszem rá, hogy szétszedésnél találkoztam vele. Maga a tömítés benne van a tömítés készletekben is.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122665 Sept. 29, 2018, 10:51 p.m.   x
Én most nem írnék ilyen hosszút, csak egy egysoros, az is kérdés. Mi történt volna ma, ha én bólogatok, te meg felkiáltottál volna hogy "taníts mester, iszom a szavaid!" Nem kő válaszolni. :)))))))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122664 Sept. 29, 2018, 6:25 p.m.   x
Az is bebizonyosodott a mai napon, hogy a Yamaha az ABS hidraulikát nem arra tervezte, hogy bárki javítgassa. :-)
Egy gyönyörűen megmunkált alumíniumtömb az egész, furatokkal, amibe szépen elhelyezték a mágnesszelepeket, egyéb fémalkatrészeket, majd szépen lezárták csavarokkal, dugókkal. Némely dugó, ami nekem úgy tűnik vagy bele van ragasztva a tömítettség miatt, vagy be van préselve még le van fedve egy süllyesztett, imbuszfejű csavarral, mások meg egy horony alá vannak préselve és a horonyban biztos, ami biztos még van egy masszív rugalmas gyűrű, amit egy irányban szépen betoltak, a végei végigmarták az alumíniumot, majd becsattantak a horonyba és köszönik szépen, jól vannak, nem is vágynak onnan kijönni. :-)
Mivel a neten semmilyen anyag nincs erről a fajta hidraulikáról (egy angol srácnak van egy jó kis anyaga, de az ha jól emlékszem vagy FJR, vagy Kawasaki, az szépen szétszedhető) ezért elég sokat méricskéltem meg forgattam, mielőtt bármihez nyúltam volna. A mágnesszelep egy fúvókát zár, ami fölött van egy oldalsó furat, ott áramlik normál esetben a fékfolyadék. A fúvókán egy pár tized mm átmérőjű lyuk van, ott vezeti el a nyomást ha behúz a szelep, és amibe óvatosan bele lehet tolni egy vékony tű hegyét tisztítási szándékkal, de a legvékonyabb tűm sem megy rajta keresztül. Erőltetni amúgy sem érdemes, mert nem szerettem volna felfúrni, aztán összevissza kapcsolgatott volna utána az ABS. :-)
Az látszott, hogy a hátsó kör fúvókája körül elég retkes a furat, de a tekercs szépen csattogtatta mindkét szelepet. Így aztán maradt az átmosás féktisztítóval, sűrített levegős átfúvás: sajnos pont a nyomáscsökkentő részt nem lehet rendesen átfúvatni, de azért oda is jutott. Most szépen tele lett töltve féktisztítóval, a furatok meg lezárva, így remélhetőleg fel tudja oldani a maradék retket. Közben a motorral is meg lett párszor forgatva a lé, holnap öblítés, átmosás, kompresszor ismét. Aztán majd jöhet egy próba. Ha makacsul be van rohadva, arra az esetre már kinéztem Lengyelországban egy szép darabot egy 2012-es elbontott gépből. Ez van, nemhiába mondták a MAMI-sok, hogy a Yamaha sem úgy lett tervezve, hogy könnyen szerelhető legyen. :-)))
     Reply to this


lendvai (msg) 122663 Sept. 29, 2018, 6:09 p.m.   reply to: 122661 x
Látod, azt sem fogod fel: minden egyes leírt szóval csak megerősíted amit lenn írtam és ezt rajtam kívül még sokan értik, csak ők annyiban többek nálam, hogy türelmesek és csöndben rád hagyják, nem írnak, különösen nem ilyen direkt stílusban . :-)
Az egy órából most hirtelen másfél óra lett, na meg kérdezem: végigülted te a vonatkozó MAMI-s oktatást? Ha igen, mit hasznosítottál belőle? Megértetted annyira, hogy oktatni tudd? Esetleg valamelyik haver ülte végig, aki mivel nem értette ezért kijelentette a temérdek eszével, hogy ez egy szar? Mint az Égéstérben a Ducati szervizelésről szóló részben: a kontár szerelő sem ismeri be, hogy ő volt a hülye: nem, a motor a szar konstrukció. :-) Ha nem, akkor mit akarsz itt ebben a témában?
Ráadásul a vonatkozó hozzászólásodat nézve mi a francot akarnék én meghallgatni olyantól, aki egy magyar mondatot nem tud helyesen leírni, meg még tapasztalata sincs a témában?
Ha idejössz ezzel az üres, arrogáns stílussal olyanok közé, akiknek már csak a hátuk mögött lévő évek alapján több tapasztalata van sok témában, mint neked, akkor mire számítasz? Ez itt nem a kettőnk fóruma, mindkettőnkben megvan az a fajta alázat, amivel tovább lehet lépni adott területeken. Én a magam részéről sokszor meghallgattam itt olyanokat mindenféle ügyben (elektronika, gépészet, kertészet, konyha stb.), akiknek több a tapasztalata, mert nem az a papír számít amit én anno megszereztem egy területen és ezért úgy gondolom én majd mindent jobban tudok az intelligenciahányadosom alapján. Egy sikeres kapcsolatrendszer nem erről szól. Ezért van itt egy összetartó csapat, amibe te egyszerűen nem illesz bele, csak ilyen-olyan okokból nem fogtad fel, vagy nem vagy hajlandó elfogadni. :-) Ez van, ha nem tetszik el lehet menni a picsába a hasonló generáció fórumaiba, esetleg előtte lehet még itt nyivákolni meg hisztizni (lásd lenti, hosszabb írásomat). Kérdés, hogy mennyi tartás van az emberben. :-)))
     Reply to this


Levi990 (msg) 122661 Sept. 29, 2018, 5:08 p.m.   reply to: 122660 x
A desmora irtam a másfél órát hiszen nagyon keveset tanítottak róla.

Újfent csak annyit tudok mondani hogy mindegy mit ír ide az ember, úgyis elferdítitek ahogy nektek jó.
Mint a Gyula is, lentebb teljesen másról beszél de én vagyok a politikus :) Kár minden egyes szó, vitázni meg pláne

Megmaradt ez a ti kettőtök kis fórumja, ügyesek vagytok, okosak is meg szépek is, nem is csoda hogy a hozzásólások 80%-a a kettőtöké. Elemeztek ti mindenkit de tükörbe nem néztek, persze ti így vagytok boldogok és ketten fel is tornázzátok egymás egoját és el is hiszitek magatokról amiket írtok :)
     Reply to this


lendvai (msg) 122660 Sept. 29, 2018, 3:04 p.m.   x
Benne vagyok néhány HR érdekeltségű projektben, illetve részt vettem előadásokokn, ami érinti ezt az úgynevezett Y generációt, illetve volt, amit ők tartottak, hogy felvilágosítsanak minket az ő motivációikról, jellegzetességeikről, egyfajta "használati útmutatóként" ahhoz elsősorban, hogy bánjunk velük egy munkahelyen és mik az ő elvárásaik egy munkahellyel szemben. A szándék az mindenképpen jó volt, ezért is vettem részt rajta, de az általuk tartott előadás pont egy óriási blama volt, mert a gondosan összeállított érvrendszerük ezer sebből vérzett és ezt percek alatt ízekre is szedtük.
Mindemellett vannak nagyon sikeres és zseniális tagjai is ennek a generációnak, ahogy minden korszakban voltak is, de az úgynevezett maradék viselkedése privát véleményem szerint elég gáz és erről sajnos nem ők tehetnek. Olyan szintű megfelelési kényszerrel és szétesett, rettegő személyiségekkel találkozom, hogy félelmetes. A különbség az, hogy a mi generációnkban ezek a személyiségek valóban háttérbe voltak szorítva és annak megfelelően is viselkedtek, néhány tipikus játszmát leszámítva. Most viszont a kényszeres magabiztosság álarca mögé kénytelenek bújni, ebből származik a "minden az ablakban, de semmi a szobában" jelenség, kényszeres viselkedésformákkal, ami elsősorban arroganciában, agresszív kommunikációban és az alázat teljes hiányában nyilvánul meg, ami viszont az első komoly próbatételnél megtöri őket. Ilyen az is, amikor oktatni akarnak, illetve degradálnak olyanokat, akik nyilvánvalóan többet tudnak a témában, csak a másik oldalon van valamilyen szintű alázat és mivel az adott emberek sikeresek a saját területükön és tisztában vannak a képességeikkel és tudásukkal ezért nem éreznek kényszert, hogy lépten-nyomon azt a látszatot akarják kelteni, miszerint ők a fasza gyerekek. :-)
Sajnos ezen generáció érintett tagjaiba nem sok tartás szorult és bár az élet sok területén nekik áll a zászló azért még elég sokáig fognak dominálni azok a minták, ahová ez kevés, illetve nem illik bele.
A MAMI-ra vonatkoztatva az oktatás témát: vannak olyan mérnökök, szakemberek, akik remek dolgokat alkotnak, de továbbadni, elmagyarázni nem tudják azt. Vannak, akik remek elméleti szakemberek, oktatni is nagyon jól tudnak, de nem igazán hatékonyak a gyakorlatban. És vannak olyanok, akik tudják is, csinálják is és el is tudják minden szinten magyarázni azt. Na ilyen emberektől szeretek én tanulni és nem érdekel, hogy húsz éves, vagy hetven.
A lentebb említett Égéstér műsorban ami megragadta a figyelmem sok egyéb mellett az, hogy egy fékpad működéséről szóló előadás közben jutott eszébe valamelyiküknek a nyúlásmérő bélyeg alapú beépített teljesítménymérés és ezt meg is csinálták: na ez az a tudás, ami előtt én fejet hajtok, annál is inkább, mert én soha a közelébe se jutottam ilyen szintnek.
És erre jön az Y generáció és azt mondja, hogy ő egy óra alatt el tudja magyarázni azt, amit ők oktatnak. És azt hiszi, hogy komolyan is veszik, vagy legalábbis azt várja, mert az kell a szorongásai enyhítésére. Hát én nem játszom az ilyen játszmákat és nem is asszisztálok hozzá. :-))
Na meg mint tudjuk pszichopata is vagyok és picsán rúgom az ilyeneket, ha úgy hozza a szükség. :-)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122659 Sept. 29, 2018, 8:44 a.m.   reply to: 122657 x
Micsoda kis politikus vagy te baszki!:)))))))
Mikor kapsz egy kérdést, amire nem tudsz neked tetsző választ adni, akkor gyorsan témát váltasz és neki állsz sorosozni. Na persze ez most nem szó szerint értendő, hanem úgy, ahogy pártunk és kormányunk csinálja, gyorsan témát vált és maga helyett valaki mást kezd el hibáztatni hogy neki meg büdös a lába vagy stb. Monnyuk viktornak ez bejött, kérdés hogy itt is van-e az olvasók közt arányaiban annyi ostoba paraszt mint amennyi a választópolgárok közt van, oszt akkor akár még sikered is lehet ezzel a stílussal. :))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122658 Sept. 28, 2018, 10:09 p.m.   x
Na, kezdenek a kislányok hisztizni. :-) Amúgy átjött: egy óra alatt akarsz elmagyarázni valamit, amit te sem értesz. Hányszor hallottam már ilyeneket. :-)
     Reply to this


Levi990 (msg) 122657 Sept. 28, 2018, 9:48 p.m.   reply to: 122651 x
Ezt akár mondhatnám neked is, de ez is mindegy, úgyis addig forgatod a szavakat míg elhiszed, hogy igazad van :)
     Reply to this


Levi990 (msg) 122656 Sept. 28, 2018, 9:46 p.m.   reply to: 122653 x
Látom nem ment át. Na mindegy. Mire neked Ducatid lesz addigra ki is tanulod a szervizelést :)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122655 Sept. 28, 2018, 8:48 p.m.   reply to: 122654 x
Addig állj fél lábon......:))))))))))))))
     Reply to this


mati12 (msg) 122654 Sept. 28, 2018, 8:31 p.m.   reply to: 122652 x
Ez a beszéd...! :-)))
     Reply to this


lendvai (msg) 122653 Sept. 28, 2018, 7:55 p.m.   reply to: 122650 x
Hát azt kötve hiszem, hogy te komoly tapasztalattal rendelkezel Desmo szervizelésben. Azt elhiszem, hogy el tudod mondani, azt nagyon tudod, de ugyanazt elmondani én is tudom. :-) De ahogy a Mátrixban mondták, más dolog tudni az utat és más járni rajta. :-)
Azért lássuk be egy Ducati blokk szervizeléséhez te még kevéske vagy. Ahogy én is, de inkább tanulok olyanoktól, akik értik is mi zajlik egy motor belsejében, molekuláris szinten, ha kell. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122652 Sept. 28, 2018, 7:40 p.m.   reply to: 122649 x
Bármi be tud szarni baszki, képzeld el, hogy tegnap mikor kimentem a garázsba, egy féltenyérnyi folt várt a földön a rexi alatt, láthatóan friss szivárgás eredménye. Némi zseblámpázás után a radiátor alsó csöcsének a bilincsénél találódott meg a probléma. Le kellett lazítani, megmozgatni a csövet, oszt újra húzni a bilincset az inkontinencia elhárításához. Állandóan csak a baj van vele, lehet eladom oszt veszek valami jól megtervezett faxa dajcsbikét. :))))))))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122651 Sept. 28, 2018, 7:36 p.m.   reply to: 122647 x
Mily csodás is az emberi elme, mely a lélek békéjének érdekében néha olyan dolgokat láttat velünk, amik nincsenek is ott, máskor meg - mint most is- figyelmen kívül hagy olyan dolgokat is, amik ott vannak. Szóval gyúrjál mégeccer rá az 1:07:00 környékére úgy 2-3 perc erejéig. Komoly PR teljesítmény lesz ezt úgy kihozni, hogy dicséret. :))))))))))
     Reply to this


Levi990 (msg) 122650 Sept. 28, 2018, 5:53 p.m.   reply to: 122649 x
Hidd el, nem éri meg beiratkozz pláne nem a desmo miatt, azt amit ők ott megtanítanak neked, elmondom én is neked 1óra alatt, de ha nekiállsz guglizni 1,5óra alatt megtalálsz mindent :)
Érdekes amit mondanak a teleleverről és érdekes hogy az újságíró simán megkérdőjelezte őket :)
     Reply to this


lendvai (msg) 122649 Sept. 28, 2018, 5:24 p.m.   reply to: 122647 x
Meghallgattam, de ettől még a BMW és a Super Tenere csúnya maradt. :-)))
Amit viszont megerősítettek, hogy a Ducati másféle szervizelést igényel, bár a Yamahát is a nehezen szerelhető márkák közé sorolták. Na meg a motorszerelőkről mesélt tanulságos rész, pont a Ducatival kapcsolatban, szépen össze lehet kötni a Taschner-féle ezermesterekkel a mondandót. :-)))
Ami hasznos volt, hogy a MAMI-nak van oktatása a Ducati Desmo vezérlésű blokkokhoz, oda mindenképpen el akarok menni, még ha az csak része is egy globális anyagnak.
A KTM-et tényleg nem nagyon fikázták, az egyik KTM tulaj műsorvezető mondta, hogy bármikor el tud baszódni rajta bármi. :-) Mondjuk ebből még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen ahogy mondták sokszor pont a trehány szerelés eredményeiből vonnak le olyan következtetést, hogy ez a motor szar. :-)
Na de az a lényeg, hogy kinn van a hidraulika, holnap még méricskélek egy sort, megcsattogtatom a mágnesszelepeket, aztán lehet szétszedni és kitisztítani. :-)
     Reply to this


Flenegen (msg) 122648 Sept. 28, 2018, 1:43 p.m.   x
4 kerekű elöl motoros hátul hajtós vászontetős ami kell:)
     Reply to this


Levi990 (msg) 122647 Sept. 28, 2018, 1:05 p.m.   reply to: 122646 x
Ajánlom figyemedbe a totalcar mai égésterét aminek címe “KTM? Kérlek Toljon Meg!”. A címe ellenére alig fikázzák a KtM-et :( cserébe beszélnek sokat a bmw futóműről, boxerről, Ducatiról... meg ezekke szemben a japánok. Kawáról nincs szó benne.
     Reply to this


lendvai (msg) 122646 Sept. 27, 2018, 9:19 p.m.   reply to: 122643 x
A BMW nekem csúnya, én már nem funkcionális célgépet akarok. A Super Tenere is ezért nem tetszik. Egyikben sincs ott a dög. :-)
     Reply to this


Flenegen (msg) 122645 Sept. 27, 2018, 7:06 p.m.   reply to: 122644 x
Tényleg szar az ülése. A tatabányai kereskedésből indulva kb20 km-t mentem de már ott nem volt jó.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122644 Sept. 27, 2018, 7:03 p.m.   reply to: 122639 x
Én értelemszerűen az ezres versyst tolnám haza, de a tracerrel se lenne semmi bajom, ha nem lenne olyan kibaszott kényelmetlen az ülése, hogy már a boltban ülve se volt kényelmes, nemhogy 200km után.
     Reply to this


Flenegen (msg) 122643 Sept. 27, 2018, 6:56 p.m.   reply to: 122640 x
Én a Tracerből a 700-at és a 900-at is próbáltam, egyik sem jött be igazán. 2 henger???? BMW F850 tiszta mint a TDM vagy az R1200 de abban meg keresztbe állnak a köcsögök;)
     Reply to this


lendvai (msg) 122642 Sept. 27, 2018, 3:52 p.m.   reply to: 122641 x
Nem tetszik a hangja. :-) Nekem a 2 henger dübörgésétől áll fel. :-)))
     Reply to this


Levi990 (msg) 122641 Sept. 27, 2018, 3:46 p.m.   reply to: 122640 x
Próbáld ki a 3hengert, triumph, yamaha mindegy. Mocskos jó, megy lent-fent, nagyon használható.
     Reply to this


lendvai (msg) 122640 Sept. 27, 2018, 11:34 a.m.   reply to: 122639 x
Én 2 henger fetisiszta vagyok, amik nem szanaszét lógnak, így kissé beszűkül a kínálat. a 3 henger is kompromisszum lenne már, de még vállalható.
     Reply to this


Sander67 (msg) 122639 Sept. 27, 2018, 10:38 a.m.   reply to: 122638 x
Izlések és pofonok különbözősége alapján, volt szerencsém idén sokféle motoros nyílt napon részt venni, de nálam a Tracer GT mindent visz.Már csak a banknak kéne rám szakadni.Ennek ellenére design-ban a Multisztráda az egyik legszebb motor a kategóriájában, de ott van még a Versys, a Triumph, az AT, a KTM, stb. úgyhogy van választék bőven.
     Reply to this


lendvai (msg) 122638 Sept. 27, 2018, 8:51 a.m.   x
Ezzel a színnel igen tetszik:

https://totalbike.hu/tesztek/2018/09/26/teszt_yamaha_tracer_900_gt_-_2018./

De egyelőre még mindig a Multistradát választom. :-)))
     Reply to this


lendvai (msg) 122637 Sept. 27, 2018, 8:11 a.m.   reply to: 122636 x
Fokozó vagy nyomatékosító jelző, külön írjuk a hivatalos álláspont szerint. De ahogy a tudós nyelvészek megmondták nem az akadémikusok formálják a nyelvet, hanem annak használói. Most tekintsünk el a műveletlenségből származó, szemet-fület bántó ökörségektől, de ha innentől tömegek kezdik el egybeírni, akkor hamarosan az lesz az elfogadott. Így lett gyermekkorom óta a "frisseség" szóból "frissesség".
     Reply to this


Fido71 (msg) 122636 Sept. 26, 2018, 8:49 p.m.   x
Azt, hogy "jópár", külön kell írni???
Elbizonytalanodtam...
     Reply to this


Fido71 (msg) 122635 Sept. 26, 2018, 8:48 p.m.   reply to: 122634 x
Kérdezd csak meg Atit... ;)
Jópár darabbal és is találkoztam.
     Reply to this


lendvai (msg) 122634 Sept. 26, 2018, 8:18 p.m.   reply to: 122631 x
Honnan tudod, hogy van jogsijuk? :-))))
     Reply to this


Fido71 (msg) 122633 Sept. 26, 2018, 8:05 p.m.   reply to: 122632 x
Na, erről mesélhetnél... :))))
     Reply to this


Nmiki (msg) 122632 Sept. 26, 2018, 7:52 p.m.   reply to: 122629 x
Mati!
Tudtommal te is rajta vagy a google térképen. Vagy tévedek?
     Reply to this


Fido71 (msg) 122631 Sept. 26, 2018, 4:22 p.m.   reply to: 122629 x
Akkor lefigyelhették az összes etnikumot is, mert "tanulóautóban" még egyet sem láttam, de mindegyiknek van jogsija...
     Reply to this


lendvai (msg) 122630 Sept. 26, 2018, 2:06 p.m.   reply to: 122629 x
Te már áldozatként beszélsz róla? :-)))))))
     Reply to this


mati12 (msg) 122629 Sept. 26, 2018, 1:19 p.m.   reply to: 122628 x
Vigyázz ezzel a a street view dologgal! Lefigyel a hamis személyi,és útlevál árus aztán neked annyi. :-))))
     Reply to this




lendvai (msg) 122627 Sept. 26, 2018, 11:45 a.m.   reply to: 122626 x
Street view?
     Reply to this


Fido71 (msg) 122626 Sept. 25, 2018, 11:47 p.m.   reply to: 122625 x
Ja, leesett... :)))))))
     Reply to this


Fido71 (msg) 122625 Sept. 25, 2018, 11:44 p.m.   reply to: 122623 x
Most nem értem ezt... :(
     Reply to this


Fido71 (msg) 122624 Sept. 25, 2018, 11:44 p.m.   reply to: 122622 x
E
     Reply to this


kawa550 (msg) 122623 Sept. 25, 2018, 10:27 p.m.   reply to: 122620 x
Még a google térképen is rajt van. :))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122622 Sept. 25, 2018, 10:16 p.m.   reply to: 122620 x
Nem tudom milyen autód van, de ez úgy hangzik, mint egy Toyota Carina. :-)
     Reply to this


Itil900 (msg) 122621 Sept. 25, 2018, 10:07 p.m.   reply to: 122620 x
Haladj már a korral.. .!
     Reply to this


Fido71 (msg) 122620 Sept. 25, 2018, 9:51 p.m.   reply to: 122614 x
...meg azért is, mert nem tudok olyan autót, amit érdemes lenne megvennem. Nagy is legyen, keveset is egyen, ne kelljen a kútnál tankolni sem, az alkatrész is olcsó legyen, megbízható is legyen és a Pista-bá' is meg tudja javítani. Meg attól se kelljen félni, hogy ellopják és ne kapjak infarktust, ha a Lidl előtt nekitolnak egy kocsit...
Na, a mostani pont ilyen 25 évesen. ;)
     Reply to this


lendvai (msg) 122618 Sept. 25, 2018, 8:22 p.m.   reply to: 122617 x
Nem vagyok az a szopós fajta, én szeretek a másik csapatban maradni. :-)
Van egy ilyen kis Yamaha célszerszám, ezzel lehet működésre bírni a diagnosztikát és azzal lehet légteleníteni a hidraulikát is. Eddig nem volt, ha a mágnesszelepem van beragadva, ahogy az eddigi jelek mutatják akkor az azért van, mert a normál légtelenítés a TDM-nél nem cseréli ki a fékfolyadékot a hidraulikában, én meg elég ritkán fékeztem blokkolásig. Tanulópénz. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122617 Sept. 25, 2018, 8:10 p.m.   reply to: 122615 x
Mi ez, abs kocka?Lesz szopás ennek a légtelenítésével is.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122616 Sept. 25, 2018, 8:08 p.m.   reply to: 122613 x
Akad hogy az isten bacná mög!
Hétfőn műszakira megy a rexi, a hátsó fék nem volt az igazi, gondoltam megpucoljuk kicsit a dugókat, kipolírozom a betét tartó csapokat, légtelenítünk oszt kécc. Ja ahogy azt móricka elképzelte. Az első csap kijött kézzel, a másikat meg se bírtam mozdítani, egyre nagyobb fogókkal se, a végén már lesarkosodott a picsába, a sasszeg lyukába 3 szerszámot törtem bele miközben próbáltam forgatva megmozdítani azt a szart, a vége az lett hogy le kellett venni a nyerget, fűrészlappal kivágtam a csap közepét, aztán ki kellett ütni a maradványt, a túloldalon meg kifúrni a bennmaradt részt, a dugó púpjától persze nem fér oda a tokmány, így aztán lett egy 3 órás szopás a kis karbantartásból mire jó lett. Azannyapicsájátneki.
     Reply to this


lendvai (msg) 122615 Sept. 25, 2018, 8:03 p.m.   x
Íme a "beteg", a hétvégi műtétre előkészítve. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 122614 Sept. 25, 2018, 5:17 p.m.   reply to: 122610 x
Ez azért lehet, mert nem XXI. századi autód van. :-)))) Meg nem attól lesz kemény a pöcsöd, hogy a forgalmiban 2017 vagy 2018 van gyártási dátumként. :-))))
Én is elleszek még a XXI. század elején gyártott szarommal, a pénzből meg, amit megspórolok veszek egy másik motort. :-)))
     Reply to this


lendvai (msg) 122613 Sept. 25, 2018, 5:11 p.m.   reply to: 122608 x
Nem tesznek rá kerékbilincset, mert nem tilosban parkolsz, hanem a kijelölt parkolóhelyen. :-)))
Ha meg mégis, akkor mivel azonosítanák? Ja, az alvázszámod ha a szélvédő sarkában van azt még le kell takarni. De akkor is ott az akkus sarokcsiszoló. :-))))
Rengeteg jó ötletem van, akad még problémád? :-))))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 122611 Sept. 25, 2018, 4:40 p.m.   reply to: 122610 x
Ha sírsz közben úgysem látod a sok embert...;)))
     Reply to this


Fido71 (msg) 122610 Sept. 25, 2018, 1:38 p.m.   reply to: 122605 x
Látom nem ment át....
Magyarul: Leszarom, hogy Pesten mivel lehet közlekedni és mivel nem....
Már akkor is sírok, ha Veszprémbe kell bemennem és sok embert kell látnom.

Az autóm amúgy most éppen fényezőnél van, előtte kapott egy küszöbvéget és két hátsó sárvédő javítóívet. Jövő héten megy műszakira /arra még cserélni kell két külső féltengely gumiharangot és egy balos talpast/ és elketyeg még 25 évet... :)))))) Hihetetlenül hangzik, de 16 éve van nálam és azóta még izzót sem cseréltem.
Amíg szét nem esik, addig megmarad ez nekem. Hűséges típus vagyok.
     Reply to this




kawa550 (msg) 122608 Sept. 25, 2018, 11:48 a.m.   reply to: 122607 x
Az attól függ. Nekem a 4. szélvédő van az sx4-ben kőfelverődések miatt. Az első kettőnél át tudták tenni melegítéssel a matricát, aztán szétszakadt, kellett egy új, valami 4000Ft-volt és csak 1x lehet újat kérni, a másodiknál már az egész autót újra kell rendszámozni, a te költségeden. Az nem vicces. Kerékbilincsről hallott már kend?
     Reply to this


lendvai (msg) 122607 Sept. 25, 2018, 11:22 a.m.   reply to: 122606 x
Leveszed rendszámot, szélvédő matricát, az amúgy sem kötelező tudtommal a szélvédőn legyen, mert egy cserekor sem adnak újat, benn lehet a kesztyűtartóban. Ablakba elakadásjelző, így a jelenleg hatályos szabályozások alapján tudtommal elvontatni sem lehet. Na meg miért is kellene, amikor parkolóhelyen áll. :-)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122606 Sept. 25, 2018, 9:11 a.m.   reply to: 122604 x
Konkrétan én is lexarom mit csinálnak a nagyvárosban a népek, meg azt a 3 napot évente még akkor is kibírom motor nélkül ha kisvárosban is lesz ilyen.
De mekkora parasztság már, hogy ha egy ilyen miatt bennragadsz a városban, akkor 3 napig te fizeted a parkolást mert az előírás miatt nem használhatod a gépet? Meg hogy a 20 litert fogyasztó 6L V8 hibrid az mehet, de a 2 litert fogyasztó babetta meg nem?......
     Reply to this


night-rider (msg) 122605 Sept. 25, 2018, 8:35 a.m.   reply to: 122604 x
tomikám akkor ideje felhivnod a közlekedési múzeumot..))))aztán meg kirázhatod a szalmazsákot ...végre veszel egy 21.században gyártott autót )))
     Reply to this


Fido71 (msg) 122604 Sept. 25, 2018, 7:24 a.m.   reply to: 122603 x
Ez nekem most fenekestül felforgatja az életem.... ;)
     Reply to this


Itil900 (msg) 122603 Sept. 24, 2018, 8:54 p.m.   x
https://hegylakok.hu/2018/09/budapest-szmogriado-2018/

Ezt kapjuk...
     Reply to this


lendvai (msg) 122602 Sept. 24, 2018, 8:25 p.m.   reply to: 122601 x
Na, hogy ez a "ha" hogy került a végére... :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 122601 Sept. 24, 2018, 8:23 p.m.   reply to: 122600 x
Hehe,,,volt szerencsém Csernus dokihoz, egyszer nekem szegezte, hogy hazudok, aztán meg lebaszott, mert kezdtem eluralni a csoportot. :-) Nekem bejön a megosztó stílusa, az én személyiségemnek mindig ez a "bumm a fejbe" módszer használt. ha
     Reply to this


Itil900 (msg) 122600 Sept. 24, 2018, 4:52 p.m.   x
Ebből az eszmefuttatásból még Csernus is tanulhat...;)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122599 Sept. 24, 2018, 4:27 p.m.   reply to: 122598 x
Ja, ma nincs(szak)meló. Fát már vágtam reggel kezdésnek, utána ki kellett mennem kranenkasséba, a helyi közlekedési anomáliák miatt még a böszme szél, hűvös és néha szemerkélős idő ellenére is elő kellett venni a birodalmi romboló dugóhúzót, faxom áll sorba egymás után több dugóban, inkább randalíroztam egy egészségeset, ebben a hideg levegőben jó sok a zoxigén, még a szokásosnál is agresszívabban harapott a rexike.:)))))))) Mostan meg épp döglök meg észosztok, van belőle elég!:))))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122598 Sept. 24, 2018, 4:12 p.m.   reply to: 122597 x
Hát ezt mondtam én is, méghogy nem tudok semmiről, vazze! :-)))))))))
Te meg tán szabadnapos vagy, hogy ennyit tudsz gépelni egy szuszra? :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122597 Sept. 24, 2018, 4:02 p.m.   x
Hű, micsoda pszichológiai brainstorming tombolt itt, míg én motoroztam!:))))) Szoktatok különben azt is egerek?:))))))
Namost.
Én sokkal mélyebbre ástam a gyökerek irányába mint a Tibike( az aknában is, főleg ott!), és arra jutottam hogy leszarom a gyökereket a szó valós és átvitt értelmében egyaránt! :D
Másrészt gyors önvizsgálatot tartottam az ügyben hogy vajon(nem rajta a zsiradékon, hanem a másikon!) akarok-e elfogadottabb lenni, és arra jutottam hogy nem, azt is leszarom. :))))))
Eközben még azon is filózok, hogy Cizi honnan a faxomból ismer ilyen lelki hittérítőket? Ezek okítanak hogy kell még több hitelt kihelyezni a madaraknak vagy mi faxom?:)))))
Hogy még Tibikét is meglepem néha, annak eccerű oka vagyon, én is a B oldalt pörgetem már, és egyre tisztábban látom, rövid az élet ahhoz, hogy seggfejekre pazaroljak belőle akár csak egy percet is, így viccet csinálok belőlük és röhögök egy jót, mert az egészséges. :)))
A kis szarháziakat meg semmibe veszem a sértettségükkel együtt, akik sunyin hátulról mellbe nyomják a szarkeverést, mert nincs még egy írott vitához se merszük vagy elegendő gerincük.
Hogy mi viszonylag gondolati közösséget alkotunk, annak is ide vezethető vissza a gyökere. Nem akarunk kedvencek lenni, még csak sokaknak szimpatikusak se, ezért van bátorságunk egyenesen kimondani a véleményünket, nem kell semmilyen polkorrekt álarc mögül lágyítani a sarkos véleményünkön, csak hogy kapjunk egy kis elismerést, simogatást, dicséretet végre, enélkül is megvan az önbecsülésünk és egónk, nincs szükségünk a megerősítésre másoktól. Meg mert a humortalan, véleménytelen kispolgárok nekem konkrétan az agyamra mennek, unalmas és idegesítő népeknek tartom őket, nem akarok ilyen barátokat. A jó arcok szerintem tudnak viccet csinálni bármiből, tudnak és mernek vitázni, és az érveik közt nem az viszi a prímet ha lebuziznak valakit, csak mert nem hisz abban amiben ők.
Persze ahol fát vágnak, ott hullik a forgács, mit hullik, csak úgy baxa kifele a stihl, még szemüveget is kell tenni! Így aztán néha megesik, hogy kikerül a baráti/szimpatizáns körből olyan is, akinek esetleg lett volna helye, ez az elfogadható veszteség.
Mert nem ők a lényeg, még csak nem is a haragszomrádok, hanem az a nem is olyan kevés pár ember, akiket itt ismertem meg az évek alatt, ők is engem, így ahogy vagyok pokróc modorral, és lettek a legjobb barátaim. Na, ők számítanak, a véleményük is, a többit meg leszarom. :))))))))
     Reply to this


Utalatos (msg) 122596 Sept. 24, 2018, 10:15 a.m.   reply to: 122593 x
Már az is nagy előrelépés, hogy tudtál indulat nélkül viccesen reagálni:-)
Megyünk gesztenyét gyűjteni a gyerekekkel, majd csinálok kis pálcikákkal Lendvait és kawa550-t, hogy woodoo babaként kiűzzem belőletek a rosszaságot:-)
De lehet, hogy inkább kiss disznókat csinálunk, meg szekeret lovacskákkal.
     Reply to this


Utalatos (msg) 122595 Sept. 24, 2018, 10:08 a.m.   reply to: 122592 x
Nem ismeretlen, olyannyira nem, hogy írtózom mindentől, amit ez a név szimbólizál és a magam módján harcolok is ellene, mert látom a környezetemben, hány embert tett ez a szervezet vagy inkább szekta? "akarat nélküli agyhalottá" a tréningjeivel, módszereivel, hazug személyiség képeivel. Nem akarom pozitivan látni azt, ami egyébként szemét és szar!
A Világot sem, ha nem az, csak azért, mert ez az állítólagosan trendi és sikeres gondolkodásmód.
     Reply to this


lendvai (msg) 122594 Sept. 24, 2018, 9:52 a.m.   reply to: 122591 x
Azt ndm tudom mi volt akkor, leginkább a hormonok túltengése lehetett, mert anyám még kiskorú volt, amikor születtem. De ez akkoriban nem volt ritka.
     Reply to this


lendvai (msg) 122593 Sept. 24, 2018, 9:50 a.m.   reply to: 122590 x
Hát mondtuk mi itt egy szóval is, hogy normálisak vagyunk? :-)
Én tisztában vagyok vele, hogy sokakat fel tudok bosszantani, dolgozom rajta, előnyöm, hogy már leástunk a gyökérokokhoz (nem Kawával, neki még a szervizaknája kiásásában sem segítettem :-)) De hajlott koromból adódóan egyre több energiát igényel. :-)
Elvégre te is leírtad, hogy nehéz természeted van. :-)
     Reply to this


cizi (msg) 122592 Sept. 24, 2018, 9:24 a.m.   reply to: 122590 x
Úgy látom Neked nem ismeretlen Franklin Covey!:)
     Reply to this


Utalatos (msg) 122591 Sept. 24, 2018, 9:11 a.m.   reply to: 122589 x
Isten éltessen! Édesanyámnak is ma van a születésnapja, meg két gyerekemnek is:-))
Most visszafelé számolok...mi van volt 9 hónappal korábban?:-)
Hétfői adásszünet a TV-ben ? Vagy a szilveszteri bulik utóélete a sok szeptemberi gyerek?:-)))))
     Reply to this


Utalatos (msg) 122590 Sept. 24, 2018, 9:06 a.m.   reply to: 122584 x
Mivel nekem nincsenek konfliktusaim Veletek( bocsánat, hogy most többesszámban beszélek én is, de nyílvánvaló, hogy kawával azért valamifajta nézet és értékegységet képviseltek) még verbálisan sem, ezért könnyen beszélek.
Saját közösségi létemből (itt is) hamar rá kellett jönnöm, hogy néha, időnként ( lehetőleg megelőzendően) szükség van némi önvizsgálatra is!
Lehet, hogy az eredmény ugyanaz lesz, mint ezt kihagyva, vagyis: "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter", de lehet, hogy fontosabbá válik egy másik felismerés. Ahhoz, hogy a közösségben szabadon, lazán, feszültségmentesebben és főleg élvezetesebben közlekedhessünk és elfogadottabbá válhassunk, szükség van némi alkalmazkodásra, udvariasságra, elfogadást jelző gesztusokra , mert magunkban vagy egy szűk mikro baráti környezetben hamar ellaposodik és érdektelenné válik minden.
Ha a gyerekek megérzik rajtam, hogy mindig csak oktatni( kioktatni akarom őket), akkor hamar megutálnak.
Ha partnernak, de akárcsak ellenfélnek érezhetnek, akkor már közösséget alkotunk és úgy minden együtt töltött óra sokkal könnyebb, élvezetesebb.
     Reply to this


lendvai (msg) 122589 Sept. 24, 2018, 8:15 a.m.   reply to: 122587 x
Köszönöm! Hogy hányadik, azt nem tudom, nem foglalkozom már ilyesmikkel. :-))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122588 Sept. 24, 2018, 8:14 a.m.   reply to: 122585 x
De nagyon titokzatos kee'. :-))) Talán kettős ügynökként mozgatja a szálakat kezdettől fogva a háttérben? :-))))
Mindenesetre bármikor kész vagyok tanulni. Akár egy sör mellett, de meginni nem biztos, hogy fogom, mert nem szeretem ilyen hűvös időben. :-)
     Reply to this


Itil900 (msg) 122587 Sept. 24, 2018, 6:16 a.m.   reply to: 122583 x
Tisztelt Lendvai motorostárs!
Éljen a "B" oldal, erőt, egészséget,
A gatyába keménységet!... Ne hátulról...!;))

Hanyadikat taposod?
     Reply to this


Itil900 (msg) 122586 Sept. 24, 2018, 6:13 a.m.   reply to: 122583 x

     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26750