Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal Következő oldal
csanesz (msg) 124039 April 8, 2019, 1:23 a.m.   x
40-50mm -t ír a manual, de azt a gugli fordító nekem konkrétan nem deríti ki, hogy rajta kell ülni vagy sem. A leírásból azt veszem ki, hogy a hátsó keréknek lógnia kellene így lenne meg az a 40-50mm.
Sajna segítségem ebben pillanatnyilag nincs. Végül is mindegy, kipróbálom középsztenderen és majd összerakom, mit, hogy szeret.

A hátsó tengely anyát is 100Nm -re saccoltam. 110Nm -el kell meghúzni a manual szerint.
     Reply to this


csanesz (msg) 124038 April 7, 2019, 11:05 p.m.   reply to: 124036 x
Ott a pont!
     Reply to this


kawa550 (msg) 124037 April 7, 2019, 10:21 p.m.   reply to: 124036 x
Ne beszélj németül. :)))))))))))
https://www.youtube.com/watch?v=FnzfhJV2fLQ
     Reply to this


lendvai (msg) 124036 April 7, 2019, 9:39 p.m.   reply to: 124035 x
Nein, nein! Átfogója csak a derékszögű háromszögnek van. Ez itt szimplán a leghosszabb oldal. Ezt itt tudod számolgatni szinusz- vagy koszinusztétellel, de a franc foglalkozna ezzel, ha a szöget sem ismerjük. Állítsd lábra azt a motort és mérd meg úgy a láncot. :-))))
     Reply to this


csanesz (msg) 124035 April 7, 2019, 9:14 p.m.   reply to: 124033 x
Lendvai!
Ezek szerint az első lánckerék tengely-hátsó tengely szakasz a háromszög átfogója lenne. Erre kellene számolnom egy átfogó méretet.

Azért érdekel, mert egyedül középsztenderen könnyebb lenne ellenőrizni.
Utánanézek a manualban is szerintem ott csak oldaltámasz szerint lesz adat. Az is okés.
     Reply to this


csanesz (msg) 124034 April 7, 2019, 9:03 p.m.   reply to: 124033 x
Ok!
Ezt így korrektül leírtad. Így menni fog, nem gond.
Köszi! :)
     Reply to this


lendvai (msg) 124033 April 7, 2019, 3:06 p.m.   reply to: 124032 x
Nagyon jó kérdés. A szervizkönyv keréken állva (vagy hátsó emelőn, egyedül úgy könnyebb) határozza meg.
Javaslom, hogy nézd meg a hátsó tengely-hátsó villa tengely-első lánckerék tengely háromszöget keréken állva, illetve középtámaszon. Nem egyszerű, mert egy csomó kitüremkedés akadályozza a pontos mérést. A háromszög leghosszabb oldala az első lánckerék tengely-hátsó tengely szakasz lesz. Ha a középtámaszon állva ez az oldal rövidebb, akkor ott nagyobb a lánc belógása a gyári értékhez képest, ha hosszabb, akkor meg kisebb. Azt most ne kérdezd mennyivel, ki lehet azt is számolni, csak keresztül-kasul kell méricskélni meg számolgatni sok mindent, egyszerűbb, ha kerékre állítod vagy hátsó emelőre teszed, a terhelés ugyanaz lesz és szépen, nyugodtan beállítod a gyári értéket. :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 124032 April 7, 2019, 10:34 a.m.   x
Hali!
Egy kérdés:
Ha középsztenderen van a 4TX, akkor milyen láncfeszességnek kell lennie?
     Reply to this


kawa550 (msg) 124031 April 6, 2019, 1:39 p.m.   reply to: 124030 x
De mi az a cavinton?......:))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 124030 April 6, 2019, 12:45 p.m.   reply to: 124028 x
Ez is biztos a kezdődő szenilitás miatt van, ahogy valószínűleg az is, hogy 28 kommenttel utána döbbensz rá, hogy te nyertél. :-)))))))) Mindezt úgy, hogy emlékeztetnek rá. :-)))))))
Szerintem a Cavintonos doboz mellett lesz az a lista. :-)))))))))))))))))))))
Csak hogy érezd a baráti törődést. :-)))))))
     Reply to this


csanesz (msg) 124029 April 6, 2019, 11:43 a.m.   reply to: 124027 x
Azta, tényleg...
     Reply to this


kawa550 (msg) 124028 April 6, 2019, 11:18 a.m.   reply to: 124027 x
És persze megint én nyertem, de már faxom se tudja hol van az a lista, amire ezt fel kéne írni. :)))))))))
     Reply to this


tdm.friend (msg) 124027 April 6, 2019, 11 a.m.   reply to: 124000 x
Csak szólok: 124000
     Reply to this


lendvai (msg) 124026 April 6, 2019, 8:56 a.m.   reply to: 124025 x
Egy dologra biztosan jó: egy mozdulattal le tudom ellenőrizni mind a négy izzó és a két visszajelző működőképességét. :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 124025 April 5, 2019, 9:58 p.m.   reply to: 124020 x
Szerintem gegnek szánták.... :)))
     Reply to this


yamaszaki (msg) 124024 April 5, 2019, 9:50 p.m.   x
Fel!!
     Reply to this


tomhahn (msg) 124023 April 5, 2019, 5:16 p.m.   reply to: 124022 x
...
     Reply to this


lendvai (msg) 124022 April 5, 2019, 12:43 p.m.   reply to: 124021 x
Ez van Laci, nyamvadjunk együtt. :-))))
     Reply to this


VVLaci (msg) 124021 April 5, 2019, 11:58 a.m.   reply to: 124006 x
Sajnos én is nyamvadt vagyok! :))))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 124020 April 5, 2019, 11:18 a.m.   reply to: 124019 x
Én meg azon gondolkodom miért kell egy TDM-re vészvillogó? Egy Yamaha nem robban le. :-)
Az enyémen van, soha nem használtam még.
     Reply to this


csanesz (msg) 124019 April 4, 2019, 11:09 p.m.   reply to: 124017 x
Vagy csak okoskodok... :)))))))
     Reply to this


csanesz (msg) 124018 April 4, 2019, 11:08 p.m.   reply to: 124014 x
Kettő izzó van párhuzamosan oldalanként és ez a 2x2 izzó sorosan. Mert sorba összeadódnak párhuzamban meg feleződnek az ellenállás értékek.
Ez utóbbi csak azonos értékű ellenállások esetén igaz!

Így lesz azonos az ellenállás érték 2db ill. 4db esetén is. A relé nagyobb terhelést fog kapni valóban, de az bakkfity.

Kétféle irányjelző kapcsolás van az egyiknél a fogyasztók ellenállása nem befolyásolja a relé működését, mert egy telesen különálló saját áramkörrel rendelkezik. Ha itt az egyik irányjelződ kiég vagy nem kontaktál, akkor is ugyanabban az ütemben fog szaggatni a relé és nem veszed észre, hogy kiégett. Ezt a változatot szokták használni a LED -es irányjelzőknél, mert ott megaohmos ellenállás van.
A másik a hagyományos megoldás ahol a fogyasztók ellenállása határozza meg a szaggatás ütemét. Ha az egyik kiég változik az ellenállás és gyorsabban villog (szaggat a relé).
Mindkét esetben az elektronika a relében van, csak a második változatnál a relé az áramkör része.
Bár igaz a Yamaha gyártott olyan irányjelző áramköröket ami külön állt a relétől - Yamaha Majesty sorozatból voltak.

Piaggionál csináltam ilyen átkötést, mert ott sem volt vészvillogó.
     Reply to this


kawa550 (msg) 124017 April 4, 2019, 10:32 p.m.   reply to: 124014 x
Delejes témákban én nem vitatkoznék csanesszal, eccerűen azért, mert úgyis neki van igaza. :))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 124016 April 4, 2019, 10:21 p.m.   reply to: 124013 x
Mert a 98-ason nem volt. :-)
     Reply to this


men (msg) 124015 April 4, 2019, 10:12 p.m.   reply to: 124014 x
Itt a fórumon találok alkatrész TDM-hez?
Kellene a tank,nyereg és váz takaró fekete műanyag amit egy csavar tart,a másik tartója letört.
     Reply to this


men (msg) 124014 April 4, 2019, 10:09 p.m.   reply to: 124013 x
És még azon is gondolkodtam, hogy mindegyik izzó párhuzamosan lesz kötve a Te elképzelésed szerint.
Index izzók mindegyike kap egy negatívot és a kapcsolón keresztül jut el hozzájuk a szaggatott pozitív.Indexnél csak kettőhöz,vész villogásnál négyhez.relé terhelése dupla annyi lesz.
Szerintem...
     Reply to this


men (msg) 124013 April 4, 2019, 9:49 p.m.   reply to: 124012 x
Letöltöttem a 98-as ill. 99-es áramköri rajzokat és azon látok "hazard relay-t".A 99-esen.de a másikon nem.
     Reply to this


csanesz (msg) 124012 April 4, 2019, 9:10 p.m.   reply to: 124010 x
Nem kell relé.
Bár nincs előttem, de ha jól elmélkedem 3 vezetékről beszélhetünk. egy amin érkezik a szaggatott táp az irányjelző kapcsolóba (irányjelző táp) a másik vezeték az egyik oldal irányjelzés a harmadik meg a másik oldal irányjelzése. Ha ezt a hármat egy kontaktusra viszed, akkor az a szaggatott táp megy jobbra és balra is egyszerre.

És ami téged nem érdekel, az az hogy nem fog sem gyorsabban jelezni sem lassabban, mert így 2db fogyasztó sorba van kötve és 2db meg párhuzamosan. Vagyis az ellenállás érték nem változik. :)
     Reply to this




men (msg) 124010 April 4, 2019, 6:22 p.m.   reply to: 124009 x
Sziasztok !
Tudnátok segíteni vészvillogót szeretnék a 98-as motoromhoz.Kormánykapcsolót már vettem,de kéne tudnom milyen relé kell hozzá.
Tudtok típust mondani (akinek gyárilag van)
és talán egy képet hogy hova kell szerelni?
     Reply to this


lendvai (msg) 124009 April 4, 2019, 2:37 p.m.   x
Csak hogy szem előtt legyen. :-)))
     Reply to this


lendvai (msg) 124008 April 4, 2019, 2:35 p.m.   x

     Reply to this


lendvai (msg) 124007 April 4, 2019, 2:34 p.m.   reply to: 124006 x
Én kivárok, tudod hogy megy ez nálam. Erre a kategóriára én nem adok i pénzt, inkább gyűjtök majd egy masszívabb cuccra. Bosch-nak, Hitachi-nak láttam 230V-ról működő verziót, nagyobb egyelőre úgyse kell, mert nem férne el a garázsban. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 124006 April 4, 2019, 10:38 a.m.   reply to: 124004 x
Sok esélyed nincsen, asszem már csak a Tibike olyan nyamvadt itt, hogy még nincs ilyenje. :))))))))
     Reply to this




cizi (msg) 124004 April 4, 2019, 9:13 a.m.   x
Szekrénytakarítás közben rátaláltam pár motoros ruhára. Most raktam fel az eladó motoros cuccok közé. Vålogassatok! És van még ilyen is! Egy igazi TDM-esnek nem hiányozhat a műhelyéből!:)
     Reply to this


lendvai (msg) 124003 April 4, 2019, 8:34 a.m.   reply to: 123999 x
Miért, mivel akarod a saját belső nyomásodat kompenzálni, hogy ne durranj szétfele? :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 124002 April 3, 2019, 11:08 p.m.   reply to: 123990 x
Nem ezek lesznek a kedvenc szerelőim az biztos, de más nem vállalta itt a környéken.
Az egyik testvezeték(ráadásul ami elől van a hűtő meg a blokk között, szem előtt) a levegőben lafogott, nem tették vissza, meg valami vákuumcsövekbe épíett kis szolenoid is ugyan így, holott csinos kis fülescke van rajta, hogy legyen mivel a légszűrőház megfelelő fülére rögzíteni, nekem se tartott egy percig se csavarkereséssel együtt. Szóval trehányak az biztos. De most jó a verda, úgy müxik ahogy szokott.
     Reply to this


csanesz (msg) 124001 April 3, 2019, 11:02 p.m.   reply to: 124000 x
Kevés vagy mint a gondolataim! :)))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 124000 April 3, 2019, 10:55 p.m.   reply to: 123996 x
A vákuumba én vagyok a szagértő, meg se próbáljatok kikezdeni velem. Ma is beprogramoztam egy kis fűszerekkel levákuumozott desznyó ódalast 03:15-ös kezdéssel hogy a reggeles műszak érkezésére kész legyen. 82 fok, 5 óra, 100%páratartalom. Sehol se vagytok, még a fasorba se. :)))))))))))))))
     Reply to this


csanesz (msg) 123999 April 3, 2019, 10:41 p.m.   reply to: 123996 x
Túlnyomásos ruha vákuumban? Ej more... :))))
     Reply to this




lendvai (msg) 123996 April 3, 2019, 8:41 p.m.   reply to: 123995 x
Vákuumban hegeszd, abban szebben mozognak az elektronok. :-) Csak szerezz túlnyomásos ruhát hogy ne guvadjon ki a szemed, mert akkor nem fogsz élesen látni. :-) Na meg a felpuffadt gyomrod miatt se férnél hozzá a hegesztőgéphez. :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 123995 April 3, 2019, 7:48 p.m.   x
Ja és holnap szerintem lesz időm és megcsinálom a láncfeszítőt. Vagy jó lesz vagy nem. De csak akkor kerül vissza, ha tényleg jó lesz. kókler melót nem építek vissza.
     Reply to this


csanesz (msg) 123994 April 3, 2019, 7:46 p.m.   reply to: 123992 x
Nem véletlen, hogy tananyag volt az elektronok vándorlása vákuum környezetben.
Ott is másképp viselkednek.
     Reply to this


csanesz (msg) 123993 April 3, 2019, 7:32 p.m.   reply to: 123992 x
Ez igyen van! :)
     Reply to this


lendvai (msg) 123992 April 3, 2019, 6:47 p.m.   reply to: 123991 x
Ammán igaz, de mivel a hézag ellenállását a szikra pillanatában az ionizációs csatornában lévő töltéshordozók száma határozza meg ezért elég nehéz az áramerősséget egzakt módon meghatàrozni, mert az a légkör ami a hengerben van nem egy atomstabil környezet. :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 123991 April 3, 2019, 4:41 p.m.   reply to: 123989 x
Nem hülyeség!
Minél kisebb a hézag annál kisebb az ellenállás, DE van ellenállás és ez a lényeg. Amíg van ellenállás egy fogyasztón addig nincs baj.
     Reply to this


lendvai (msg) 123990 April 3, 2019, 4:32 p.m.   reply to: 123988 x
Ha a gyertya feszültséget kap és áthúz az a trafónak mindegy, hogy milyen hézagon megy át, az ionizációs csatorna szinte ugyanaz, csak rövidebb az ív, kevesebb töltéshordozó van benne szabadon, így kisebb energiát képvisel. A kisebb hézag a trafónál csak kisebb átütési feszültséget jelent, de a trafót ez nem érdekli, mert ő a tekercseléstől függően állítja elő azt a feszültséget, amivel az ívet húzza a gyertya elektródái között. A gyertyát meg a motort viszont igen, mert ha hamarabb húz át az ív akkor hamarabb robban a keverék, ergo kopogásos égés lehet az eredmény ami nem jó se a motornak, se a gyertyának, de a trafó pont leszarja. :-)
Ha oszcilloszkóppal nézed akkor kisebb feszültségnél épül fel az ionizációs csatorna, ergo hamarabb indul meg a trafóban az áram, talán jobban melegszik, de nem hinném, hogy bármit tönkretesz. Ha be- beragad ott egy kis korom vagy ilyesmi akkor permanensen rövidzárból indul abban a ciklusban a gyertya, így már nulla feszültségtől indulva van áram, így még jobban melegszik a trafó, ellenben nincs szikra és nincs gyújtás. De ha nem ég át a tekercs, akkor az még rendben. Mérd ki mindkét trafót, ha a tekercsek ellenállása ugyanaz a réginél meg az újnál, akkor nem sínylette meg a csökkent hézagot.
A gyertyakábelt is érdemes kimérni ilyen összevissza áramoknál, mert az van még terhelve ha nagy az áram.
Viszont a szerelő egy picsán rúgást megérdemel, mert vagy sík hülye és nem tudja mire jó az elektródahézag, vagy nulla felelősségvállalással dolgozik, ergo semmi keresnivalója a szakmában egyik esetben sem.
     Reply to this


.HLaci. (msg) 123989 April 3, 2019, 4:05 p.m.   reply to: 123988 x
Ha egy trafón van a két gyertya,akkor minden felső holtponti helyzetben mindkettőnek szikráznia kell.Értelem szerűen gyújtás abban a hengerben lesz,ahol sűrítési ütem van,a párjában a kipufogás közben keletkezik szikra,de ez általában senkit nem zavar.
Ha az egyik gyertya hézaga rossz,az kihat mindkét hengerre,mivel amikor a rossz gyertya gyújtana,akkor kicsi az elektromos ív a kis hézag miatt,ha meg a párja,akkor szintén,mert a nem megfelelő hézag miatt a gyújtófesz nagy része ott törekszik a test felé,ahol könnyebben utat talál,és ez szintén a rossz hézagú gyertya,ahol akkor épp kipufogás történik.Szerintem a trafónak lehet semmi baja,lehet elég lett volna csak gyertyát cserélni/beállítani.Ha nagy hülyeséget írtam,úgyis kijavítanak az elektromos szakik! :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123988 April 3, 2019, 10:45 a.m.   x
Visszakaptam hétfőn este a kocsit, másnap reggel már feltűnt melóba menet hogy valami nem kerek, trtott gáznál alacsony fordulatszámokon finoman rángatott, menet közben ránéztem a kínai olvasóval, égéskimaradás a 3. hengernél. Hazafelé már sokkal jobban és tágabb tartományban rángatott, itthon újra ránéztem, már a 2. hengernél is égéskimaradás. Mivel ezek 1 trafón vannak, így kézenfekvő volt a trafócsere, szerencsére volt a bárdiban polcon, nem is vészes 14 rugó. Nekiálltam kicserélni, de ha már úgyis kinn van akkor ránéztem ezekre a gyertyákra is, oszt egyből fejem vertem a falba. A 3 henger gyertyáján úgy meg volt ütve a testelektróda, hogy gyakorlatilag nem volt gyertyahézag, 1.1 helyett 0.2, így nem nagyon van mit csodálkozni az égéskimaradáson. Most viszont az itt a kérdés, hogy a 2 henger jó gyertyájával miért volt már abban is égéskimaradás? Van arra esély hogy a szinte testelő rossz gyertya túlterhelte trafót és attól szarakodott hazafelé már a 2 henger is? Mert akkor fejbe baszoma szerelőt, mert ilyen elgörbülés csak attól lehet, ha szerelés közben leejtették a gyertyát és úgy rakták vissza, hogy meg se nézte sérült-e.
     Reply to this


levio (msg) 123987 April 3, 2019, 8:29 a.m.   reply to: 123986 x
Köszi.
Mindent gyújtás után kötöttem, hogy ne tudjak még csak véletlenül se úgyfelejteni se ködlámpát, se semmit ha kivettem a kulcsot. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123986 April 3, 2019, 8:17 a.m.   reply to: 123982 x
Csak óvatosan az usb alzatokkal. Ha direktre van kötve, nem kapcsolt szálra, akkor egy hét alatt leszívja az akkut az állásban.
     Reply to this


levio (msg) 123985 April 3, 2019, 8:12 a.m.   reply to: 123984 x
Ezzelőtt Transalpom volt.
Rengeteget szoptam a töltés - feszültségszabályző problémával.
Úgy döntöttem, hogy egy "tojásfőzőt" mindenképp akarok az orrom elé, hogy mindig tudjam ellenőrizni és idejében észrevegyem, ha probléma van kialakulóban és akkor nem hagy az úton, mert az csak az utolsó momentuma az eseményeknek, amik a motorban zajlanak. (+ telefont és GPS-t vagy bármi egyebet tölteni is nagyon jól bevált.)
Amúgy tojásfőzőtartóként fg gubellini gázas hátsó lengéscsillapító van rajta, meg hasonló extrák kerültek és folyamatosan kerülnek a gépre.
     Reply to this




levio (msg) 123982 April 3, 2019, 7:39 a.m.   x

     Reply to this


levio (msg) 123981 April 3, 2019, 7:38 a.m.   x
Sziasztok !
Dobtam egy kis töltéskijelzőt 2 drb.USB dugasszal én is a gépre .
     Reply to this


csanesz (msg) 123980 April 3, 2019, 12:22 a.m.   x
Most dobta be fordításkor. :)))))
Googli fordítós gyöngyszem:
A szöveg: The attitude of our customer service is friendly and patient.
Fordítás: Ügyfélszolgálatunk hozzáállása barátságos és beteg.

Ez kész. :)))
     Reply to this


csanesz (msg) 123979 April 2, 2019, 11:57 p.m.   reply to: 123973 x
:)))))))))
     Reply to this


cizi (msg) 123978 April 2, 2019, 8:44 p.m.   reply to: 123977 x
Most rendeltem vízumot Fernandónál!:)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123977 April 2, 2019, 8:38 p.m.   reply to: 123976 x
Rossz országban élsz vazzeg, neked pakisztán lenne az igazi hazád. :)))))))
http://pinkdama.egologo.transindex.ro/pakisztan-teherauto/
     Reply to this


cizi (msg) 123976 April 2, 2019, 8:20 p.m.   reply to: 123975 x
Majdnem sok lett, de majd felét átszerelem tolatólámpának!:)
     Reply to this


lendvai (msg) 123975 April 2, 2019, 8:16 p.m.   reply to: 123974 x
Micsoda világítós bazarat építettél magad mögé! :-)))
     Reply to this


cizi (msg) 123974 April 2, 2019, 8:10 p.m.   reply to: 123969 x
Ha ez bevillan akkor tuti, hogy összszalad mögöttem a sor!:)
     Reply to this


lendvai (msg) 123973 April 2, 2019, 8 p.m.   reply to: 123971 x
Bazmeg Csanesz, ne gerjessz itt fölösleges pletykákat! :-))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123972 April 2, 2019, 7:57 p.m.   reply to: 123968 x
Ha zsírozott az áramlik az elektron gyorsabban áramlik, tudom én, tanultam eztet is. :-))))
     Reply to this


csanesz (msg) 123971 April 2, 2019, 7:55 p.m.   reply to: 123966 x
A számból vetted ki.
...a szót! :)
     Reply to this


lendvai (msg) 123970 April 2, 2019, 7:55 p.m.   x
Na, nézzük meg Timi mit szól ehhez. :-) Mindig sejtettem, hogy Milne-el valami nem stimmel. :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 123969 April 2, 2019, 7:53 p.m.   reply to: 123964 x
Cizi!
Az nem lehet! :)
Szereld le! :))))
     Reply to this


csanesz (msg) 123968 April 2, 2019, 7:50 p.m.   reply to: 123961 x
Kisebb az elektronok ellenállása. Nem tudtad? :)
Ma is tanultál valami újat. :))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123967 April 2, 2019, 6:49 p.m.   reply to: 123961 x
Azé' hogy olajozottan menjen a dolog és zsír legyen a végeredmény. :))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123966 April 2, 2019, 6:34 p.m.   reply to: 123965 x
Én úgy vagyok vele, hogy amíg ennyiért van rá kereslet addig a Givit nem lehet hibáztatni érte. :-) Ahogy amíg a gyári Yamaha alkatrészekre is lesz olyan megszállott motortutujgató, mint én addig a teleszkópszimmering is 5 rugó marad pedig senki nem kényszerített arra, hogy az AA Athena helyett ezt vegyem. :-)))
A LED-csíkok általában méterre vannak és el lehet nyesegetni őket, legalábbis láttam ilyet.
Ha kell tudok neked olyat, ami a W222-es S-Merci kijelzőjének háttérvilágítása, az biztos kurva jó minőség, de szerintem a fényereje nem üti meg a megfelelő szintet.
Csanesz kolléga most biztos azt mondaná, hogy hajtsam meg kisebb ellenállással, akkor fényesebben ragyog, de akkor meg lehet, hogy elkezdenek eldurrani azok a LED-ek is. :-)
     Reply to this


cizi (msg) 123965 April 2, 2019, 5:14 p.m.   x
A Blade doboz féklámpájáért a mocskos Givi elkér húszezret, ennyiért inkábbb nekiállok barkácsolni a maradékból pedig benzint veszek.
     Reply to this


cizi (msg) 123964 April 2, 2019, 4:58 p.m.   reply to: 123963 x
Lassan kész lesz és rakok fel fényképet.
Jobban fog sütni hátradelé, mint Csanesz lámpája előre!:)
     Reply to this


lendvai (msg) 123963 April 2, 2019, 3:32 p.m.   reply to: 123962 x
Hát én ezért is adtam el a Givi doboz ajándékba kapott gyári LED-esítő szettjét. Ott van a LED-szalag, aztán a kontakthiba a doboz és a platni csatlakozójánál, kábelek, forrasztások, vibrációk, én másféle izgalmakat részesítek előnyben. :-))))
     Reply to this


cizi (msg) 123962 April 2, 2019, 2:45 p.m.   x
Féklámpásítom a dobozom. Összeszereltem, minden forrasztás, rögzítés kész...erre az egyik szalag végén nem világít 5 db led! Hogy rohadna meg az összes led szalag gyártó!
     Reply to this


lendvai (msg) 123961 April 2, 2019, 11:36 a.m.   reply to: 123960 x
Az olaj meg a zsír minek kell a hegesztéshez? :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 123960 April 1, 2019, 10:40 p.m.   reply to: 123959 x
Ez csak természetes. :)
Sőt az olaj és a zsír is azonos bázisú!
     Reply to this


lendvai (msg) 123959 April 1, 2019, 10:19 p.m.   reply to: 123957 x
Kíváncsi vagyok. Ha már szakmunka ne feledd el vibrációs tesztnek és szakítópróbának is alávetni. :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 123958 April 1, 2019, 9:53 p.m.   reply to: 123956 x
Csak hogy mire számíthattok.
Az első kép a "Z" alakú bowdenvéggel egy tengelykapcsoló bowden egy kerti géphez. 6 hónapja cseréltem házzal együtt. A bowdenház rögzítőcsavarja elvágta a motor vibrációja miatt, mert nem volt besüllyesztve, lesorjázva a bowdenház rögzítő. Új véget kellett kitalálnom, ami vibráció álló és kevésbé tud elszennyeződni mivel kap minden szutykot munka közben. Ez a megoldás már a végében lévő csavar nélkül is megfogja a bowdent. M12 -es metrikus nyakas csavarból készült. Bowdenem volt hozzá 1,5mm. Így a 9 000Ft -os időszakos csere anyagára már csak 900Ft és a munka nem 3 óra hanem 30 perc.

http://kepkezelo.com/images/grlu1ej05nsf1k39qd9u.jpg
http://kepkezelo.com/images/g36vhcil4z0iwekkqrxh.png
http://kepkezelo.com/images/m6d5mvsc8e7l3jb6qt09.png
http://kepkezelo.com/images/iydlng5463270boy1x0e.png
http://kepkezelo.com/images/a1fy9c7mulpvjfn5qw3d.png
Összeszerelés előtt 20ml fecskendővel végig nyomtam a bowdenházba hajtómű olajat és a bowdent bezsíroztam. Ilyen finoman bowden még nem működött.
http://kepkezelo.com/images/ymbxy2bsj3hqwad23zvk.png

Szal a hegesztés egy próbát megér!
     Reply to this


csanesz (msg) 123957 April 1, 2019, 9:15 p.m.   reply to: 123956 x
Szebb lesz, mint azt gondolod! Ez szakmunka lesz! Amúgy kb 30 perc.
     Reply to this


lendvai (msg) 123956 April 1, 2019, 8:37 p.m.   reply to: 123951 x
Ha itt jobban megnézed akkor a technológia valószínűleg az volt, hogy a menetes szár vége köré öntötték az alumínium formát. Ha te ezt elkezded hegeszteni szépen, alaposan akkor valamennyire meg fog olvadni az alumínium. Azon kívül meg kurva ronda lesz, hacsak nem vagy hegesztő guru és utána nem esztergálod vagy köszörülöd le szép hengeresre.
Biztos, hogy ezt akarod? Amennyi melót én ebben látok csak jobb lenne kicserélni, ha már annyit tutujgatod a motorodat. :-)))
     Reply to this


night-rider (msg) 123955 April 1, 2019, 8:14 p.m.   reply to: 123951 x
Na az nagy kókányolás lesz...szegény motor
     Reply to this


Fido71 (msg) 123954 April 1, 2019, 7:14 p.m.   x
Az a ferderick nekem szimpatikusabb. :D
     Reply to this


cizi (msg) 123953 April 1, 2019, 6:20 p.m.   x
Csak azért, hogy visszakerüljünk..., mert úgy látom Fernandónk rokonlelket talált!:)
     Reply to this


Fido71 (msg) 123952 April 1, 2019, 5:37 p.m.   reply to: 123948 x
:))))))))))))
     Reply to this


csanesz (msg) 123951 April 1, 2019, 4:12 p.m.   reply to: 123941 x
A lényeg, hogy a sérült menetes szárat levágom, de nem tőben. Majd hozzá hegesztek egy épp menetes szárat. And joy...
     Reply to this


csanesz (msg) 123950 April 1, 2019, 4:07 p.m.   reply to: 123942 x
Vagy csak simán WTF. :)
     Reply to this


csanesz (msg) 123949 April 1, 2019, 4:06 p.m.   reply to: 123941 x
Jól látod a helyzetet! :)
     Reply to this


cizi (msg) 123948 April 1, 2019, 2:52 p.m.   reply to: 123947 x
Üzentem neki, hogy írjon ki túrákat is!:)
     Reply to this


lendvai (msg) 123947 April 1, 2019, 2:38 p.m.   reply to: 123946 x
Ja, de szerintem senki nem vett még tőle semmit, hiába erőlködik. :-)
A szomszédságban szoktak nyivákolni ilyenkor egy kevéskét, aztán megy minden tovább. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123946 April 1, 2019, 2:26 p.m.   x
Fernandó belehúzott így bolondok napján rendesen!:D
     Reply to this


csigafrédi (msg) 123945 April 1, 2019, 1:19 p.m.   reply to: 123944 x
Az elekromos rész az rajta van, az nem gond, viszont a túlfolyó és a sapkánál a szellőző nincs. Az alsó csapot kicsrréltük a két csöcsösre, de így sem volt jó. Visszacsere szerintem nem fog játszani, vidékről hozta a kolléga kb 1 hónapja. Felrakja jófogásra, vagy FB piactérre, aztán akkor vagy ki lesz húzatva ez, vagy vadászni kell egy ilyen régebbi ép darabot. Nem mókolunk. Köszi a segítséget!
     Reply to this


lendvai (msg) 123944 April 1, 2019, 1:01 p.m.   reply to: 123943 x
1999 után elektromos lett az üzemanyag szivattyú. Ennélfogva azon a tankon eleve van egy jókora lyuk pluszban az elektromos csatlakozásnak. Próbáljátok meg visszacserélni, mert bár a szelepház nyílása ugyanaz ha nem adtak hozzá elektromos csatlakozást, ami betömi azt a likat elég kellemetlen azt ott hegeztgetni. Na meg a réginél van ott egy csőcsatlakozás, talán a túlfolyóé. Az újabbakon azt nem tudom hol van.
     Reply to this


csigafrédi (msg) 123943 April 1, 2019, 10 a.m.   x
Sziasztok,
Technikai segítség kéne. TDM 850 4TX2 tankot próbáltuk cserélni haver paripáján, de a vásárolt tank alján más a kiosztás, mint a fent lévőn. Kotorásztam a neten, arra jutottam, hogy 1999-től változott a 850-esek tankja. Kérdés, hogy az újabb változatot fel lehet-e valami átalakítással úgy rakni, hogy jól működjön. Van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata? (A fent lévő össze van gyűrődve, azért próbáltuk cserélni, de mivel - szerintem - nem kapott levegőt, elkezdte kinyomni az alsó csap illesztésénél a naftát.)
     Reply to this


lendvai (msg) 123942 April 1, 2019, 9:45 a.m.   reply to: 123939 x
Jaja, szerintem is, írjuk már ki rendesen, hogy baszd meg! :-)
Elnézést, ha nyers voltam, sokszor nem bírok a kibaszott stílusommal, a kurva életbe. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 123941 April 1, 2019, 9:43 a.m.   reply to: 123937 x
Hegeszteni?Alumíniumot acélhoz? Demiért? :-)))
Ha jól emlékszem az a láncfeszítő elem a menetes szárral benne van a villa szelvény belsejében, egy tengelynyi lyukkal és a csavargatással csak a tengelyt cibálom előre-hátra. De nincs előttem az alkatrészkatalógus. Nem is tudom milyen anyagból van, de ha hegeszteni kell akkor acélhoz acélt, mert az az M6 menet acél, mást nem tudok elképzelni.
     Reply to this


csanesz (msg) 123940 April 1, 2019, 8:31 a.m.   reply to: 123938 x
Bocsika! :)
     Reply to this


Utalatos (msg) 123939 April 1, 2019, 8:18 a.m.   reply to: 123938 x
Remélem a "wazzeg és a má'ki" csak az irónia része, mert legalább olyan pro...s!
De tudjátok ezt Ti is.:-))
     Reply to this


Fido71 (msg) 123938 April 1, 2019, 7:49 a.m.   x
Wazzeg! Írd má' ki, hogy alumínium!
Ne buziskodjunk.... ;)
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26845