Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal Következő oldal
Robi70 (msg) 118974 Jan. 14, 2018, 12:22 p.m.   reply to: 118960 x
Az szupi lesz!!!
Ollan vidit rittyentünk a végég, hogy beszabehu!:)
     Reply to this


lendvai (msg) 118973 Jan. 14, 2018, 11:27 a.m.   reply to: 118972 x
Persze hogy nem, mert múltkor is az enyémmel fújtad be. :-)) Mert erre vannak a barátok, ugye. :-))
Téma a másik topikból: Ductape talján játékszer, mi? Nagyobb összegben fogadnék, hogy fülig fog érni a szád miután majd kipróbálod. :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 118972 Jan. 14, 2018, 10:28 a.m.   x
Én még a Tibinél is nagyobb g@ci vagyok, még mini sprét se viszek magammal, majd befújom ha hazajöttem. Ha meg elkopik, veszek másikat. :))))))
     Reply to this


mati12 (msg) 118971 Jan. 14, 2018, 1:55 a.m.   reply to: 118970 x
:-))))
     Reply to this


lendvai (msg) 118970 Jan. 14, 2018, 1:20 a.m.   reply to: 118968 x
Akkor te valamit rosszul olajoztál, én 1000km alatt indulás előtt otthon fújom meg a láncot, nem viszek semmit, egyébként meg egy zsebláncspray megy a dobozba, abban sem olaj van. :-)
De ha követős a drónod és van pár tartalék akksi akkor Szajolig el is kísérhet a levegőben. :-)
Én is nyilatkozhatok majd a videjóba? Három-négy pohárka pálinka után nagyon jól megy. :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 118969 Jan. 13, 2018, 11:52 p.m.   x
Megrendeltem a 4TX -hez a gyári kuplung rugókat meg a dekli tömítést. Az EBC kuplung rugókat nem mertem megrendelni, mert azt mondták kicsit erősebb és így nehezebb lesz a kuplung. Szerintem így az a bazi nagy holtjáték is kifog jönni. Mert jelenleg csak az elején fog a kuplung. Pedig újak a lamellák.
     Reply to this


mati12 (msg) 118968 Jan. 13, 2018, 11:37 p.m.   reply to: 118961 x
Minden cuccom elfér..! A láncolajzó készlet helyén rengeteg hely marad. :-)
     Reply to this


Itil900 (msg) 118965 Jan. 13, 2018, 11 p.m.   reply to: 118960 x
Lesz box??? ;))
     Reply to this


Itil900 (msg) 118964 Jan. 13, 2018, 10:44 p.m.   reply to: 118945 x
Majd megijed az Itilszaurusztól...!
     Reply to this


kawa550 (msg) 118963 Jan. 13, 2018, 10:42 p.m.   reply to: 118962 x
Tehát helyesen: seregéljék ki magukat! :D
     Reply to this


kawa550 (msg) 118962 Jan. 13, 2018, 10:41 p.m.   reply to: 118960 x
Ja és a had, az a sereg!:)))))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 118961 Jan. 13, 2018, 10:40 p.m.   reply to: 118960 x
El nem tom képzelni, kire gondolhatsz......:)))))))))
Mekkora doboz van azon a kinemmonnyukon, hogy még egy drón is befér a szerszámkészlet, az olaj meg a tartalék alkatrészek mellé? :D
     Reply to this


mati12 (msg) 118960 Jan. 13, 2018, 10:19 p.m.   reply to: 118956 x
Ha nem jön közbe semmi akkor a Tdm találkozón alakítunk egy "stúdiót" és csinálunk valami nagyon ütős jubileumi filmet. Viszem a drónt a 360°-os kamerát az akciókamerát és az Osmo-t. A nagy hangú fórumtagokkal még riportokat is csinálhatunk,had éljék ki magukat. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 118959 Jan. 13, 2018, 9:38 p.m.   reply to: 118958 x
Ebbűl pofon lészen, én mán látom! :)))))))))))
     Reply to this


Robi70 (msg) 118958 Jan. 13, 2018, 9:20 p.m.   reply to: 118957 x
Ha mindent tud, oda a meglepetés!:)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 118957 Jan. 13, 2018, 9:03 p.m.   reply to: 118956 x
Home videó? Magdival már megbeszélted? :)))))))))
     Reply to this


Robi70 (msg) 118956 Jan. 13, 2018, 7:28 p.m.   x
Köcce!
Vannak még ötleteim és ezt nyugodtan vegyétek fenyegetésnek!:)))
     Reply to this


lendvai (msg) 118955 Jan. 13, 2018, 1:55 p.m.   reply to: 118954 x
Ez igaz, de a videója se rossz. :-)))
     Reply to this


mati12 (msg) 118954 Jan. 13, 2018, 1:26 p.m.   reply to: 118931 x
Robi tényleg nagyon jó lett...
     Reply to this


Robi70 (msg) 118953 Jan. 13, 2018, 12:50 p.m.   reply to: 118946 x
Jól tetted! Hadd lássa aki csak ott fodul meg.
     Reply to this


Englishman (msg) 118952 Jan. 13, 2018, 11:28 a.m.   x
Mondjuk, abból kiindulva, hogy az oldal képes bármikor, sőt a lehető legrosszabb pillanatokban összeomlani (pl. karácsonykor, a szilveszteri buli szervezése közben), akit érdekel a májusi tali, legyen szíves a google táblázat linkjét a böngészője könyvjelzői közé elmenteni!
Így senki sem marad váratlanul közösségi felület nélkül!
Szerintem...
     Reply to this


Englishman (msg) 118951 Jan. 13, 2018, 11:19 a.m.   reply to: 118950 x
Ezt már nem bírom követni :)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 118950 Jan. 13, 2018, 10:55 a.m.   reply to: 118948 x
Várgyá, karex az atw fórumon van, jobban mondva volt, mert majd 1 éve írt utoljára.
     Reply to this


Englishman (msg) 118949 Jan. 13, 2018, 10:27 a.m.   x
Úgy látom, Kilós kolléga téli álmot alszik. :))

Nem árt ha előre hozom, ugye?
Yamaha TDM Találkozó 2018
2018.05.25. - 27. Szajol

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qxJirH2QsVgNXgoH51Ih_AxamDFabAcT1mxEL22Zj_k/edit#gid=0
     Reply to this


Englishman (msg) 118948 Jan. 13, 2018, 10:24 a.m.   reply to: 118947 x
Az indexes TÁDÉra, mert Karesz csak ott hajlandó.... aktivizálódni.
Én viszont nem vagyok hajlandó indexes fórumra regelni (remélem, nem is kell soha)! Ennyi! Kérem, hogy kapcsolja ki...! :)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 118947 Jan. 13, 2018, 10:18 a.m.   reply to: 118946 x
Melyikre teccik gondolni? A sportmotorra vagy az index tádéra, ahol az elmúlt 4 hónapban 3 lényegtelen hozzászólás volt?
     Reply to this


Englishman (msg) 118946 Jan. 13, 2018, 10:12 a.m.   reply to: 118931 x
Robi!
Utólagos engedelmeddel megosztottam a linket a facebookon is.
Esetleg valaki "kétlaki" megtehetné az indexes fórumban is!
     Reply to this


kawa550 (msg) 118945 Jan. 13, 2018, 9:24 a.m.   reply to: 118943 x
Ha nem ijed meg a Tyrannosaurus REX-től, akkor talán..... :))))))))))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 118944 Jan. 13, 2018, 12:14 a.m.   x
Ki a király,mi a király???

https://index.hu/belfold/2018/01/12/aszfalt_katyu_folt_kozut_muveszet/
     Reply to this


Itil900 (msg) 118943 Jan. 12, 2018, 11:49 p.m.   x
Vajpn lesz ott egy Suzu SV is???
     Reply to this


Itil900 (msg) 118942 Jan. 12, 2018, 11:46 p.m.   reply to: 118931 x
Überfaxa lett!
     Reply to this


nferro (msg) 118941 Jan. 12, 2018, 9:10 p.m.   reply to: 118931 x
Látványos. Lehet, hogy arra fog enni a fene engem is.:)
     Reply to this


Robi70 (msg) 118940 Jan. 12, 2018, 6:50 p.m.   reply to: 118938 x
Figyelsz, mint egy mongúz. Töröltem 1 hsz-t, mert duplázott.
     Reply to this


Englishman (msg) 118939 Jan. 12, 2018, 6:36 p.m.   reply to: 118931 x
Ez jó lett, Robi!
     Reply to this


kormi1313 (msg) 118938 Jan. 12, 2018, 5:24 p.m.   x
A 935 ös hsz. után a 937es jön?
     Reply to this


csanesz (msg) 118937 Jan. 12, 2018, 11:18 a.m.   reply to: 118931 x
Ez naon ott van! :)
     Reply to this


Robi70 (msg) 118935 Jan. 12, 2018, 5:46 a.m.   reply to: 118934 x
Megszokhattad vóna, hogy gyors vagyok!:)
     Reply to this


kawa550 (msg) 118934 Jan. 11, 2018, 11:01 p.m.   reply to: 118932 x
nabazz, egy perce küldtem át a képeket! :))))))))
     Reply to this


furfarag (msg) 118933 Jan. 11, 2018, 9:24 p.m.   reply to: 118931 x
Profi munka.Gratulálok.
     Reply to this


Robi70 (msg) 118932 Jan. 11, 2018, 9:17 p.m.   reply to: 118931 x
Angolnak és Kawának kössz a segítségért, amit a beharangozó vidihez adtak!
     Reply to this




Figo222 (msg) 118930 Jan. 11, 2018, 1:31 p.m.   x
Sziasztok!

Tudtok ajánlani valakit, aki át tudja picit alakítani a középtámaszom, mert a sportkipufogótól nem tud teljesen felhajtódni.

Köszi
     Reply to this


csanesz (msg) 118929 Jan. 11, 2018, 9:53 a.m.   reply to: 118927 x
Az látod lehet! Erre nem is gondoltam...
Az biztos, hogy bivaly lett! :)
     Reply to this


csanesz (msg) 118928 Jan. 11, 2018, 9:48 a.m.   x
Épp azon agyaltam, hogy hidraulikus kuplung kar?!?!...
De eszembe jutott, hogy én csináltam egy szervó vezérlő áramkört egy RC vonat modellező oldalról koppintott sorompóemelő áramkört finomítva. Még a sportkamera mozgatáshoz készült az áramkör.
Mivel a LED -es őrületem a vége felé közeleg, így más fejlesztés után kell néznem. Áramköröm van hozzá. Szervó motorokból van, ami 35Kg -ot képes kifejteni a saját erőkarjával. Csak egy potit kell mozgatnom. Ebből boltot is lehetne csinálni... Igaz a szervó motorok halálra vannak ítélve, de nem drágák és többségük kompatibilisek egymással.
     Reply to this


lendvai (msg) 118927 Jan. 11, 2018, 9:41 a.m.   reply to: 118926 x
Hát én éppen ezért rugókat is cserélni fogok.
Ha induláskor is megcsúszik és jól van beállítva a kuplung, akkor az számomra válóok lenne, nem úgy tűnik, mintha az olaj lenne a ludas.
Vagy a felújítás óta olyan bivaly a géped, hogy gyenge hozzá a kuplung. :-)))
     Reply to this


csanesz (msg) 118926 Jan. 11, 2018, 9:33 a.m.   x
Rugók nem voltak cserélve...

Látjátok, hogy milyen sokat tudtok segíteni! :)
Csak kérdeznem kell... :)))
     Reply to this


csanesz (msg) 118925 Jan. 11, 2018, 9:24 a.m.   reply to: 118924 x
Beszéltem a boltossal. Ismeri a szerelőmet. A féktárcsára mondott egy hibalehetőséget az okés. Elképzelhető, hogy az úszótárcsa egyik szegecse megszorul és pumpáló érzetet ad a fékkarra. Kuplungtárcsára meg a rugók fáradását mondta a boltos. Ha nem préseli ki a rugó álló helyzetben az olajat a lamellák alól, akkor idővel bemézgásodik az olaj - ezt ő is tapasztalta - megfogja a lamellákat és csúszhat a kuplung. Utánanézek, hogy volt rugócserém...
     Reply to this


Flenegen (msg) 118924 Jan. 11, 2018, 9:08 a.m.   reply to: 118923 x
Nekem a 900-on volt ilyen a kuplung.

Az első 2 kopó lamella volt megégve, a komplett gyári csere megoldotta:)

Azóta jó.
     Reply to this


csanesz (msg) 118923 Jan. 11, 2018, 9 a.m.   x
Arról nem is ejtettem szót, ha legalább 2 hétig áll a gép, összeállnak a kuplunglamellák és a kuplung funkció kiesik. Értem ezt úgy, ha beindítom csak közép sztenderen tudom sebességbe rakni, mert utána egyből forog a kerék mintha nem is húztam volna be a kuplungot. Mindaddig így viselkedik amíg egy kicsit be nem melegedik az olaj és nem pumpálok párat a kuplungkarral. Karácsony után egyszer be volt indítva és akkor nem csinálta. Ma vagy holnap ismét próba lesz.

Nem akarok fikázni egy jó márkát, de ha rossz tapasztalat van, azt is illendő megosztani nem csak a szépet és a jót.
     Reply to this


csanesz (msg) 118922 Jan. 11, 2018, 8:47 a.m.   reply to: 118918 x
Viszont azt megtehetem, ha az időjárás engedi, ma vagy holnap elugrom ide mocival: https://ebcbrakes.hu/ és megnézetem a srácokkal a kuplungot.
     Reply to this


csanesz (msg) 118921 Jan. 11, 2018, 8:44 a.m.   reply to: 118920 x
Kétlem, hogy a kuplung rosszul lett összerakva, ismeri a típust.
     Reply to this


csanesz (msg) 118920 Jan. 11, 2018, 8:39 a.m.   reply to: 118918 x
Videót tudok készíteni a kuplung viselkedéséről. Már 1 -es fokozatban dinamikus indulásnál elöregedett 6 éves Metzeler guminál is csúszik a kuplung a kerék bacik kipörögni.
A szerelő nem egy esettel rendelkezik. Gyakran használta a márkát, de tavaly úgy tudom leállt az alkalmazásával. Ha kell hivatalos szakvéleményt kérhetek tőle.
Ezért az olajmárka váltás, hogy esetleg, talán, de biztos nem. De ha mégis jobb lesz a helyzet, amit kétlek. Egy próbát megér... Motulról Repsolra váltok egy olajcsere periódus idejére.
     Reply to this


lendvai (msg) 118919 Jan. 10, 2018, 10:29 p.m.   reply to: 118918 x
Tudnál ilyen jegyzőkönyvet szerezni, vagy lemérni nekünk egy ilyet? Lécci... :-)))
Ha elég sok vevői visszajelzést találni egy termékről akkor az okot adhat véleményformálásra, ami a vásárlás előtt segíthet választani. Mivel hiteles mérési jegyzőkönyvhöz elég nehéz hozzájutni ezért az utca népének marad az internet. Minél több nyelven beszél valaki, annál több visszajelzést szedhet össze. Valahol biztos elégedetlen volt vele valaki, akit nem ismerünk, ezért állítólag. :-)
     Reply to this


Hr.Geiger (msg) 118918 Jan. 10, 2018, 10 p.m.   reply to: 118917 x
" Állítólag romlott a minősége" - ezt ki állítja?
Mert ez így elég gyenge lábakon áll, vagy Te nem úgy érzed?
Egy szerelő véleménye még nem mértékadó...
Ellenben egy mérési jegyzőkönyv arról, hogy kevesebb vitamin van a tárcsában, vagy 80 fokon elgörbül - szemben a korábbi évek vitamindúsabb és hőre ellenállóbb tárcsáival - na az bizonyíték. Tény, amire lehet hivatkozni. A többi csak urban legend... :-)))
     Reply to this


csanesz (msg) 118917 Jan. 10, 2018, 9:31 p.m.   reply to: 118912 x
Állítólag romlott a minősége. Szerelőm is tapasztalta, hogy az EBC féktárcsák, ha bemelegednek hullámosodik. Viszont miután lehűl újra sík lesz a felület.
     Reply to this


kokoga (msg) 118916 Jan. 10, 2018, 5:18 p.m.   x
Bocs igazad van 900-as és köszönöm!
     Reply to this


kawa550 (msg) 118915 Jan. 10, 2018, 5:10 p.m.   reply to: 118914 x
Tipust nem írtál, ezek a 850 adatai:
     Reply to this


kokoga (msg) 118914 Jan. 10, 2018, 4:54 p.m.   x
Sziasztok!
Egy kérdés,mint már az előzőekben említettem csak néhány hete vagyok TDM tulajdonos,ezért nincs tapasztalatom ,tehát kérdezek:-)! Ma lecseréltem az olajat és a hűtőfolyadékot is a motorban,hogy rendesen felmelegedjen elég sokáig járattam,de a ventilátor nem kapcsolt be annak ellenére ,hogy a hőfokmérőóra mutatója a fehér jelzés felső szélén járt(az előző motoromon ilyenkor már üvöltött a ventilátor). Nem mertem tovább járatni ,inkább leállítottam,mi a tapasztalatotok mikor kellene bekapcsolni a ventilátornak?
     Reply to this


kawa550 (msg) 118913 Jan. 10, 2018, 10:16 a.m.   x
Lehet hogy a pirelli gumiknak tényleg van iyen hegyesebb profilja, ami miatt könnyebb a döntés meg lapon nagyobb a felfekvő felület, a diablóval én is sokkal többször tettem le a lábtartót mint utána bármivel, csak hát azért az ha megmelegedett, akkor elég csúszós lett, esőben szar volt, meg hamar el is kopott. A misik kicsit lustábbak, valszeg a laposabb profil miatt. A négyest nekem is sikerült párszor szárazon megcsusszantani, és az nekem se szimpi, de komoly megcsúszás sose volt vele. Esőben meg az a legjobb és a tartósság is jobb mint az általam próbált más gumiknál, leginkább a pr3 ami sokáig bírta.
     Reply to this


kawa550 (msg) 118912 Jan. 10, 2018, 10:10 a.m.   reply to: 118911 x
Nem tom ennyire tragikus-e a helyzet.Tehénbe is ilyen nagyvasos ebc kuplung meg rugók voltak, csere után a 8 év alatt sose kellett többet hozzányúlni a 70.000km alatt amíg használtam.
     Reply to this


csanesz (msg) 118911 Jan. 9, 2018, 10:52 p.m.   reply to: 118907 x
Szerintem sem az olaj lesz a ludas. De én is szeretek próbálgatni. Az EBC márka minősége romlott az idők során. Ezt többször is hallottam. Ha Resolnál is csúszkálni fog, akkor megy a levesbe. És kap egy gyári kuplungot. Ill. csak a lamellákat. Azért lett EBC, mert tavaly anyagilag jobban megérte. De ahogy írtad korábban olcsó a drága.
Nem lesz több variálás a hajtásban. Nem éri meg. De a Repsolra kíváncsi leszek. Eddig csak Motul volt a gépben. Főleg a hidegindítás érdekel, mert a Repsol Sintetico hidegen hígabb, mint a Motul 5100.
     Reply to this


lendvai (msg) 118910 Jan. 9, 2018, 8:37 p.m.   reply to: 118908 x
Állítólag ezt rakták a Ducati Multistradára is, bár a képein Scorpion-t látok. De ha Angel GT-vel is szerelték, akkor olyan csúszós gumi nem lehet, mert ott aztán lehet ereszd el a hajamat játszani. :-)
Ígérem legkésőbb a Ducatin kipróbálom. :-)
     Reply to this


Robi70 (msg) 118908 Jan. 9, 2018, 7:17 p.m.   reply to: 118900 x
Akkó a Pirellin elspekulálhatsz.
PR 4-el a jobb oldali lábtartót tudtam lerakni. Az olasz gumi óta, megy a másik oldal is.
Talán más a profilja, talán fejlődtem, de lehet csak bátrabb lettem és elhittem, hogy meg tudom csinálni. Mindenesetre én a Pirelli számlájára írom.
     Reply to this


lendvai (msg) 118907 Jan. 9, 2018, 6:31 p.m.   reply to: 118904 x
Nem kéne megcsússzon. Nekem se az 5100-al, se a Repsollal nem csúszott meg. Mindkettővel próbáltam, mert kísérletező kedvű ember lévén egyszer megnéztem mit csinál a Metabond a TDM-ben. A súrlódáscsökkentő hatása igazolást nyert, mert a nyomatékcsúcsnál szépen megcsúszott. Természetesen cseréltem azonnal az olajat, de utána azért időnként elpörgettem a piros mezőig és nem csinálta többet, se a Motullal, se a Repsollal.
Nekem következő télen kuplungcsere lesz a program, de nem variálok. USA-ból gyári szettet szerzek be a többi cserélendő csetresszel együtt.
     Reply to this


Sander67 (msg) 118906 Jan. 9, 2018, 6:20 p.m.   reply to: 118903 x
Nyilván a fejlesztési központban nem a magyar aszfaltminőség az etalon, de amikor lehetőségem van felmenni igazi aszfaltra akkor én sem veszem észre azt a "michelin betegségnek nevezett" sodródást.
     Reply to this


Sander67 (msg) 118905 Jan. 9, 2018, 6:09 p.m.   reply to: 118904 x
Az én tapasztalatom a felhozott két olajjal kapcsolatban, hogy repsollal a váltó kissé nyersebb, viszont a kuplung nyivákolása nem jellemző, ellenben a motulnál néha erőteljesebb gyorsításnál előfordul, de a váltó szebben kapcsol.
     Reply to this


csanesz (msg) 118904 Jan. 9, 2018, 5:34 p.m.   reply to: 118896 x
Most nagyon jó áron adják. EBC kuplungom van és Motulnál néha megcsúszik. Lehet, hogy az olaj nem tehet róla, de egy próbát megér. Talán a váltó is másképp müxik. Csodát nem várok...
     Reply to this


Levi990 (msg) 118903 Jan. 9, 2018, 4:39 p.m.   reply to: 118900 x
Ez a sodródás amit írsz, mondhatjuk hogy michelin betegség. Ezért is megkaptam már hogy hülye vagyok meg ilyenek, a power széria is mind ezt csinálja. Nem megcsúszik, csak enyhén sodródik. A pure az elején nem csinálta aztán ahogy kopott, egyre érezhetőbb volt, az RS-re haverom ugyanezt mondta. A tdm-en a road 2, 3 is ugyanezt az érzést keltette, viszont osztrákoknál meg a szlovéneknél nem nagyon éreztem, lehetett karcolni a lábtartót, gondolom a 69-es és hasonló utakon érdesebb az aszfalt.
Nagyon jó gumi a road széria, 2-3-4 és az 5 is biztos nagyon jó lesz.
     Reply to this


lendvai (msg) 118902 Jan. 9, 2018, 4:09 p.m.   reply to: 118901 x
Abban az a jó, hogy csak egy kicsit fosom össze magam. :-) Szakadó esőben 160-nál megnyugató, hogy van vízkiszorítása, de én csak káromkodni tudok olyankor. :-)
     Reply to this


Sander67 (msg) 118901 Jan. 9, 2018, 3:46 p.m.   reply to: 118900 x
Abban a megcsúszós dologban az az érdekes, hogy igaz hogy megindul egy kicsit, de aztán betapad. Engem megfogott néhányszor vizes úton kanyarban, de nem fostam szakadó esőben sem 160-nál, mert a vízkiszorítása kiváló.
     Reply to this


lendvai (msg) 118900 Jan. 9, 2018, 3:11 p.m.   reply to: 118899 x
Én adok még egy esélyt a Michelinnek az új Road 5-el. A PR4-től az igazat megvallva nem voltam elájulva. Az összes teszt meg a többiek tapasztalata alapján vizes úton nagyon jó, de én vizes úton alig, vagy sokkal óvatosabban közlekedek. Száraz úton meg többször megcsúszott alattam, mint a Bridgestone BT023. Cserébe drágább, nem annyival, ami miatt húznám a szám, a guminál én a magam részéről egy középutat keresek a tapadás és a tartósság között, ami ugye üti egymást, de a BT023-al meg mertem karcolni a lábtartót, a PR4 meg érzem, hogy sokszor sodródni kezd alattam mielőtt bármelyik egészséges kontaktus létrejönne az aszfalt és a motoralkatrész között.
Szóval majd figyellek benneteket, Pirelli Robinak, Metzeler Séf bácsinak, meg a többiek. Igazából nekem az kellene, hogy stabilan a lábtartóra lehessen fektetni a gépet egy 2-es fokozatban visszafordítónál, ha valakinek ez többször megy a gumival száraz, nem szürkeaszfalton akkor azon a gumin elgondolkodom. De lehet, hogy csak én vagyok gyáva hozzá, hogy a PR4-el bátran lapra tegyem a motort.
     Reply to this


Robi70 (msg) 118899 Jan. 9, 2018, 2:31 p.m.   reply to: 118898 x
Nekem ez van a 850esen hálul és szerintem teljesen jó gumi. Idén valszeg ezt kapja előlre is, mert meg vagyok vele elégedve.
Árban (és az eddigi kopás alapján) futásteljesítményre is a Misi PR4 konkurenciája. Azt is merem ajánlani.
     Reply to this


abel92 (msg) 118898 Jan. 9, 2018, 8:30 a.m.   x
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy Pirelli Angel GT motorgumit használt-e már valaki. Akár TDM900-on vagy más motoron? Ha igen milyenek a tapasztalatok.

Üdv,
Marci
     Reply to this


Itil900 (msg) 118897 Jan. 9, 2018, 6:21 a.m.   x
Ücsörgés közepette házi feladat:

https://hegylakok.hu/2014/01/mitoszrombolok-a-veszfekezes-tudomanya/
     Reply to this


night-rider (msg) 118896 Jan. 9, 2018, 2:59 a.m.   reply to: 118895 x
8500-ért is van több helyen is
     Reply to this


csanesz (msg) 118895 Jan. 8, 2018, 4:50 p.m.   x
Ez itt a reklám helye:
https://www.olajwebshop.hu/obudai-uzlet.html
Voltam boltban, vettem olajat Repsol Sintetico 10w-40 -et.
A 4lityi 8 000Ft volt. Motulból 5100 10w-40 meg 10 000Ft. Rég volt ilyen jó ára...
     Reply to this


lendvai (msg) 118894 Jan. 7, 2018, 5:33 p.m.   reply to: 118892 x
Lehet, hogy jó, de nincs hova csavarozni eszétikus módon azt a rusnya rudat. :-) Nekem jobban tetszik az Airflow/Airstream.
     Reply to this


lendvai (msg) 118893 Jan. 7, 2018, 5:31 p.m.   reply to: 118889 x
Ki mondta, hogy ugyanaz a 2001-es és a 2005-ös modell? :-) Aki ismer tudja, hogy mindkét gép volt már nálam és a jelenlegi egy 900-as. :-))
     Reply to this


Levi990 (msg) 118892 Jan. 7, 2018, 4:45 p.m.   reply to: 118873 x
Na az előbb jól mellé nyomtam.

Hátha újdonságot mutatok, egy diaveles emberrel beszéltem és azt mondta hogy magyon jó, igaz hogy teljesen más a motor. Hátha hasznosítható lenne belőle valami. Szerintem sokkal esztétikusabb mint az airstream.
     Reply to this


Levi990 (msg) 118891 Jan. 7, 2018, 4:38 p.m.   reply to: 118873 x

     Reply to this


csanesz (msg) 118890 Jan. 7, 2018, 4:17 p.m.   reply to: 118881 x
Nálam is gumi ágy van. Közel 2 cm -es lengése van már évek óta. Bár enyém 850 -es, de kiindulásnak jó adat lehet számodra. :)
     Reply to this


1Laciapu (msg) 118889 Jan. 7, 2018, 4:06 p.m.   x
Na ez a nem semmi!
Egy 2001-ig gyártott típusból hozzájutni egy 2005-öshöz ...
Kivételes szerencse...
     Reply to this


lendvai (msg) 118888 Jan. 7, 2018, 3:51 p.m.   x
Na, eltűnt a tüskebozót utolsó tüskés maradványa is, már csak a gyökeret kell kikapirgálni hogy a helyére almafa kerülhessen. Azt meg majd szépen apránként. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 118887 Jan. 7, 2018, 2:20 p.m.   reply to: 118885 x
Igazából közúton mindenre elég az ereje, csak autópályán fogy el, ott már 160 felett csak gyorsít, nem ugrik, addig viszont nagyon megy, hegyes vidéken főleg a combos középtartománnyal. A Tibi által említett lánccsapkodásra egy kisebb első lánckerék az olcsó megoldás, ráadásul attól még harapósabb lesz. Bőven többet tud mint amit a lóerő adat alapján gondol az ember.
     Reply to this


kawa550 (msg) 118886 Jan. 7, 2018, 2:14 p.m.   reply to: 118885 x
Bowdenes.
     Reply to this


Konrád_EXC (msg) 118885 Jan. 7, 2018, 1:55 p.m.   x
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,

Egy dolgot elfelejtettem, a kuplung az hidraulikus vagy bowdenes?

kawa550

Igen, pont ez az egyik félelmem. Képek alapján, ránézésre látványosan jól néz ki minden, belül meg ki tudja mi van...
900-as sajnos az anyagi keret miatt nem megoldható :(

lendvai

Remekül kifejtetted, pont egy ilyen fejtágításra volt szükségem :D
Forgatni nem, akarom. Szépen higgadtan nyugodtan motoroznék vele. F650-es BMW ben gondolkodtam még, de félek nyomatékban/erőben kevés lenne. Nem száguldozni akarok, de egy dinamikusabb előzésnél jó ha van miből gazdálkodni.
     Reply to this


lendvai (msg) 118884 Jan. 7, 2018, 11:45 a.m.   reply to: 118882 x
Szia. Hát először is, ha a nagyendurózás világa ismeretlen számodra, akkor a TDM-el az is marad, mert az egy utcai motor. Persze kicsit magasabb építésű, mint egy túragép, kicsit hosszabbak a rugóutak, de éppen ezért nem tudnak mit kezdeni vele kategorizáláskor. Be lehet vele menni könnyű terepre, de nem oda való, nehéz, felül a középdobra meg ilyesmi.
Mivel 2001-ig gyártották ezért a legfiatalabb modellek is 17 évesek. És bár vannak még csodák, csak ritkán, ezért a piacon terjengő gépek alapján én nem hinném el, hogy mindenki, évjárattól függően kb 35 ezer km-rel adja el a gépét. Ez az emberi kapzsiság és hülyeség kombinációjából született, szóval azt javaslom ne hidd el. Egy példa: nekem 2005-ös a gépem és kicsivel több, mint 80 ezer km van benne. garantáltan, mert fórumtárstól vettem második tulajként, aki meg idehaza vette szalonból. Így a 4TX-ek inkább 150-200 ezer km körül járnak ha valaki rendszeresen túrázgatott vele tőlünk nyugatabbra, ahol a jövedelmi és útviszonyok jelentősen jobbak, mint idehaza. Persze vannak kivételek, itt is akad néhány keveset futott, jól karbantartott példány, ha eladók meg kell venni.
Típushibáról nem beszélnénk, a hanyag tulajdonosok és az óratekergetés, valamint a nem megfelelő használat a problémák fő forrásai, valamint a fránya anyagiak. Írták, hogy a 4TX-ek hajtókarosak lesznek, ezt én a helyén kezelném, mert sok 4TX tulajdonos van itt, akinek bőven 100 ezer fölött van a blokkban szerintem és nem volt ilyen gondja. Amit tudnod kell: ez egy soros 2 hengeres blokk, nem sportmotor. Tehát ha tartósan a piros tartományban használja az ember, ahol a gyári dobokkal is gyönyörűen ordít (néhányszor kipróbáltam, de nem az én világom, nekem a mélyebb dübörgés jobban bejön), de ott egyrészt eszi az olajat, másrészt meg lehet, hogy tényleg hajtókaros lesz. :-)
A hangjával meg kell barátkoznod, mert olyan, mintha egy varrógépet raktak volna a blokkba. Szóval fül kell a nem oda illő zajok, zörejek kiszűréséhez, ezért azt javaslom vigyél magaddal valakit, akinek hosszabb ideje van 4TX-e és tudja milyen az egészséges motorhang. Ami előfordulhat: vezérműlánc hangja, síró harmadik fokozat, ami főleg olasz import gépekre jellemző, nekem is sírt a 4TX-emben, de ez inkább csak esztétikai hiba: ha nem dobálja ki a fokozatokat, akkor nem kell foglalkozni vele.
A karburátor vákuumos, van benne két membrán, ami ha elöregszik kireped. Az én tapasztalatom: nem lehet rendesen kihúzatni, magasabb fordulaton dadog, erőtlen, de ez persze a repedés helyétől és nagyságától is függ.
Száraz karteres, olajszintet kb 10 perc járatás után lehet nézni a kémlelőablakban, különben hamis amit látsz.
Blokk alacsony fordulaton, 2500 alatti gyorsításnál hajlamos rángatni a láncot, ez normális. 270 fokban elékelt főtengellyel szerelték, ettől kellemesen dadog, kicsit V2 hangja is van.
Szélvédelem olyan, amilyen, örök téma, turbulenciákra számíts, amit lehet csökkenteni, de megszüntetni soha nem fogod emberi léptékű átalakítással. Nekem sikerült embertelen mértékűvel, de akkor meg nyáron megrohadsz mögötte. :-)
Gyári nyereg hosszabb távon kényelmetlen, mert keskeny, ha már át van alakítva, az előny.
Az idomok drágák, így ha sérül sokszor egyszerűbb egy jó műanyagossal javíttatni, én ebből nem csinálnék gondot, ha szépen rendbeszedték. Minden évjáratnak vannak adott színkombinációi, a tákolás kiderítésére érdemes utánanézni, az Inside the TDM by JBX oldalon sok hasznos infó van.
És persze itt is sok hasznos infót találsz, ha belépsz a TDM-esek táborába. Szerintem az a legszerencsésebb, ha innen tudsz választani egy eladó, jó állapotban lévő gépet. Itt azért kisebb a valószínűsége, hogy átverés áldozata leszel, vagy zsákbamacskát veszel. Cserébe lehet, hogy drágább lesz a gép, de én a magam részéről azt mondom hogy az olcsó megoldás hosszú távon mindig drágább.
Gyári új alkarész ellátottsága még van, az angol Ebay-en lehet cuccokat venni, illetve az USA-ból is be lehet jó áron szerezni olyan alkatrészeket, amik közösek más Yamaha típusokkal, mert a 4TX-et kinn nem forgalmazták. Gyári alkatrészkóddal lehet keresni, én a boats.net-ről veszem az ott elérhető gyári alkatrészeket.
Modellek közötti átjárhatóság a közös alkatrészekre szorítkozik: pl tükör, index, gumi alkatrészek stb. De erről is vannak infók a neten, alkatrész katalógusok, cikkszámok stb. Idomok, váz teljesen más a modellváltásoknál.
Ja, és a hírhedt membrán: 4TX 1999-ig kurva drága, de a Suzukinál meg lehet venni negyedannyiért, mivel ott nem kell megvenni a műanyag csúszkát, amire fel van biggyesztve. :-) 1999 utáninál más a helyzet, más karburátorral szerelték, olcsóbb a membrán is, mert külön lehet kapni.
     Reply to this


kawa550 (msg) 118883 Jan. 7, 2018, 11:36 a.m.   reply to: 118882 x
Először is a lényeg, ha teheted, inkább a 900-asokat nézegesd, azok között nehéz mellényúlni, szinte teljesen probléma mentes.
850-ből szinte mindegy hogy 3vd vagy 4tx, mindegyikben van karbantartott szép és jó, meg kalap szar is. Használati értékükben gyakorlatilag nincs különbség. Blokkban, fékben hátsó futóműben sok alkatrész azonos, ellátásban nincs probléma.
3vd-nél tipushibának a 3. fokozat fogaskereke mondható, az elég gyakran búg, néha ki is dobálja, a csere nem olcsó. Ezen kívül még a korból adódó szívócsonk gumi, karbi membrán, kislánckerék szimering, fesszabályzó, gyújtótrafó, hátsóteló meg telószimering lehet problémás. Ez nagyjából a 4tx-re is igaz, kivéve a váltót. Olajfogyasztás leginkább szelepszár szimering miatt szokott lenni.
A fő problémája, hogy nagyon szépen öregszik, szinte nem látszik rajta a 20 éves használat sem, ezért kívülről azok a darabok is jól néznek ki, amiknek belül már véres a torka, így sok a durván visszatekert nepper példány, aztán pont ezért néha megesik egy hajtókaros főtengelyes darab is. Próbálj face csoportban érdeklődni, olyan motort amit esetleg többen is ismernek, kisebb az esélye hogy valami pofátlan átbaxás lesz a vége.
     Reply to this


Konrád_EXC (msg) 118882 Jan. 7, 2018, 10:52 a.m.   x
Sziasztok, BUÉK mindenkinek!

A nem túl távoli jövőben szeretnék venni egy 850-es TDM-et. Ebben kérek tőletek egy kis iránymutatást, segítséget, mivel szinte teljesen ismeretlen számomra a nagyendurozás világa. Olyan motort keresek, amivel minden nap munkába tudok járni, pár hetente el tudok ingázni vele 1-2 száz kilométert és ha van időm akkor nagyobb távolságokra, környező országokba el tudok vele jutni anélkül, hogy azon kellene görcsölni, mi fogja megadni magát benne. Ha ezek teljesülnek, akkor azt hiszem nekem találták ki a TDM-et. Még nem sikerült eldöntenem, melyik szériából válasszak.
Továbbá a következő kérdésekre keresem a válaszokat.:

-Van e a modellnek valamilyen széria hibája, amire oda kell figyelni, mert rendszeresen megadja magát?
-Vásárlásnál mire figyeljek oda? Használatból adódó "láthatalan" sérülések, kopások jellegzetességei? Sajnos nem tudom milyen a hangja, szaga... nincs mihez viszonyítani (pl valami, csörög ,zörög, aminek nagyon nem kéne)
-Van e még gyári új alaktrész ellátottsága?
-Kényelem szempontjából mik a tapasztaltok hosszabb út során?
-Van e átjárhatóság a modellek közöt, építgetés szempontájából? (gondolok itt az idomok, váz szerelhetőségére)

Bocs a hosszú posztért, igyekeztem tömör lenni. A segítséget előre is köszönöm! üdv Konrád
     Reply to this


lendvai (msg) 118881 Jan. 6, 2018, 9:58 p.m.   reply to: 118878 x
A plexi gumiágyas anyával van rögzítve. Ha merevítem azzal többet adok át a fejidomnak a plexi rezgéseiből. A fejidom maga is műanyag, van rugalmassága. Meglátom hogyan mozgatja a szél a jelenlegihez képest (mivel szélcsatornám nincs, amiben előzetesen tesztelhetném, hehe), aztán majd gondolkodom. De sokat nem erőlködöm, a TDm formája miatt csodákra nem lehet számítani, ezt már sokszor átbeszéltük. Ha a turbulencia csökken már sikeresnek tekintem a projektet, de menetszél azért kell a hűtéshez, különben vennék egy Gold Winget. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 118880 Jan. 6, 2018, 9:37 p.m.   reply to: 118878 x
Egy magamfajta nakeden szocializálódott kemény csávó nem is érti miről beszéltek....:))))))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 118879 Jan. 6, 2018, 9:35 p.m.   reply to: 118877 x
Biztos a Venesz is valami régi török könyvet másolt. De sírva ne fakadj, ez csak az itthoni recept. Melóban belebaxuk egy tepsibe, 2x víz, 2 kanál vaj, só, 1 óra a kombisütőben fedő nélkül gőzzel oszt kész. A 3x víz az már jó lesz sushihoz is, tapad majd rendesen. :)
     Reply to this


csanesz (msg) 118878 Jan. 6, 2018, 9:32 p.m.   reply to: 118873 x
Biztos működni fog. Végül is úgy állítod be, hogy jó legyen. Egy dolog viszont kérdéses. Hogy a menetszél mennyire fogja rángatni, mert bár műanyag, de lesz hatása a fejidomra. Én ezért raktam a burkolatra alulról alcsi merevítést.
     Reply to this


Itil900 (msg) 118877 Jan. 6, 2018, 9:29 p.m.   reply to: 118869 x
Érdekes,a török szakácskönyv szintén azt írja,hogy át kell mosni és le kell csepegtetni. Én amúgy 3x- os vízben főzöm,előtte szintén megfuttatom az olajon ( 100- on a sprint 8 sec alatt) üvegesre,ízesítem, aztán hadd főjjebep a levét fedő alat! Ahány ház, annyi szobás...:))
     Reply to this


lendvai (msg) 118876 Jan. 6, 2018, 8:22 p.m.   reply to: 118875 x
Ebay.
     Reply to this


Flenegen (msg) 118875 Jan. 6, 2018, 7:42 p.m.   reply to: 118873 x
Ezeket meg hol lötted?
     Reply to this


kawa550 (msg) 118874 Jan. 6, 2018, 7:26 p.m.   reply to: 118871 x
Látod ez nem is rossz ötlet. Kéznél van ha kényes a meló, akár még egy rövid kábellel fix is csatlakoztatható a gyári kivezetésre. Én felcsavartam az enyémet fixen a csonkra, de a tartálytól nem fér el, így nem teljesen függőleges, kicsit meg van döntve. De ez elég jó, lehet hogy én is megcsinálom valami ilyesmire.
Én meg hevenyésztem egy próba asztalkát a felsömaróhoz, hogy alsómaró legyen belőle, úgy néz ki működik az ötlet, martam vele próbadarabokat keresztbe meg kasba. Szóval most már csinálhatok egy rendes végleges verziót, a mai gyakorlásnál már kiderült hogy mit és hogy lehet elbaxni. Jó kis játék, eccer lehet még majd hasznát is veszem. :)))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 118873 Jan. 6, 2018, 6:07 p.m.   x
Úton vannak az alábbi kirakós játék elemek. :-) Mielőtt Séf bácsi és a hasonlók a fejüket fognák közlöm: centire ugyanakkora a plexi, mint a mostani és nem is akarok nagyobbat, csak az MRA-n kívül kipróbálom a Venturi hatást hasznosító Airflow-t. Hólapát formában nekem bevált, csak nyáron meg lehetett rohadni mögötte. Na ez nem lesz akkora. Ha esetleg beválik, akkor járulékos haszon, hogy állítható plexis lesz a TDM-em. :-) Ha nem válik be, akkor eladom más, kísérletező kedvű TDM 900 tulajnak. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 118871 Jan. 6, 2018, 5:51 p.m.   x
A ma délutánt a garázsban töltöttem a fejemet törve. Először készítettem a kompresszor vízleválasztóhoz egy konzolt, amivel a fogantyúra támaszkodva többé-kevésbé tehermentesítettem a csatlakozást, de mozgott ide-oda, nem tetszett. Majd hirtelen felindultságból felcsavaroztam az oldalára egy darab alumínium segítségével. Így ott van, ha kell festéshez, ha meg nem kell, akkor nem csatlakoztatom.
     Reply to this


lendvai (msg) 118870 Jan. 6, 2018, 5:37 p.m.   reply to: 118867 x
Kézvédőt külön a 900-ra nem gyártottak. Vannak gyártók, akik a 900-hoz való adapterekkel árulják a kézvédőjüket, Ebay-en szét lehet nézni. Meg itt:

http://shop.sw-motech.com/en/by+motorbike+or+scooter/yamaha/TDM+900/index,s100.htm

Már ha hajlandó az ember kifizetni azt a 100Eurót érte. Ha nem, akkor lehet egyszerűbb és olcsóbb kézvédőket venni és némi barkácsmunkával felrakni.
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26574