Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal Következő oldal
pocak75 (msg) 123549 Jan. 26, 2019, 2:50 p.m.   reply to: 123548 x
Sajnos a garázsban szűk a hely, és hogy az autó beférjen a motor be van cipőkanalazva a sarokba.
Amúgy 99-es így a benzincsap nem játszik(a tenere elzárt csappal kijáratott karbival pihen) ez benzines gondolat nekem is megfordult a fejemben tegnap du.
Most vettem krokodilt a házi bikához. Meg vettem sűrített levegős aeroszolt ha valami kosz lenne a gyertya környékén...gyűjtöm az infókat, illetve akkor már minden egyéb cuccot beszerzek ha már bontok cserélek mindent(levegő szűrő, gyertya.....)
És valamikor nekiesek a végére járok...
     Reply to this


lendvai (msg) 123548 Jan. 26, 2019, 10:33 a.m.   reply to: 123547 x
Egy ellenőrzésnek jó, de én kicsi valószínűségét látom. Ha gondos a gazda, akkor eleve el van zárva a benzincsap (ha 1999 előtti a karbis TDM) és le van eresztve a benzin az úszóházból. Ha valami baleset folytán túlfolyik és a hengerbe kerülne akkor sem tud megállni ott, hanem leszivárog a forgattyúsházba, lemosva az olajfilmet a hengerek elülső részéről (előre döntött hengersor van). Akkor olajcsere. De én még nem találkoztam ilyennel. Egy ellenőrzés persze sosem árt, hogy zár-e rendesen a tűszelep.
     Reply to this


pandamaci (msg) 123547 Jan. 26, 2019, 9:11 a.m.   reply to: 123541 x
ha karburátoros a motorod, nézd meg hogy a hengerek nem folytak-e tele benzinnel...
     Reply to this


lendvai (msg) 123546 Jan. 25, 2019, 7:05 p.m.   reply to: 123545 x
Jó észrevétel! Most, hogy mondod én is belefutottam ilyenbe az autómnál. A történethez hozzátartozik, hogy nagy volt az indítómotor áramfelvétele, de nem mindig. A lentebb említett hibára gyanakodtak: kopott indítómotor alkatrészek és a tekercs időnként hozzáért a fémházhoz, emiatt az indításkor felvett áram erőssége kétszerese-háromszorosa lehetett a normál értéknek, az meg szépen kinyírta az akkut.
Ehhez viszont mérni kell az indítóáramot.
     Reply to this


jobbkormanyos (msg) 123545 Jan. 25, 2019, 6:58 p.m.   x
Szerintem cellazárlatos az akksid.
     Reply to this


Nmiki (msg) 123544 Jan. 25, 2019, 9:02 a.m.   x
Ha kiveszed a gyertyákat, akkor teker rendesen az önindító?
     Reply to this


kawa550 (msg) 123543 Jan. 24, 2019, 11:47 p.m.   reply to: 123541 x
Na, az még egy konkrét lehetőség. Az ilyen tescos obis anyjahátás bikakábelek tényleg szarra se jók. Én is jártam úgy vele, hogy a kis 500-as kawát se tudtam megbikázni azzal a szarral, csak nyekkent de nem tekert. Csináltam 380-as 5 eresből kábelt, oszt azzal meg tekert mint az ökör, azóta is az van a kocsiban bikakábelnek. De ha tényleg ez csak a baj, és ezért utána tökön szúrod magad, azt meg fogom érteni. :))))))))))))))
     Reply to this


csanesz (msg) 123542 Jan. 24, 2019, 11:45 p.m.   reply to: 123541 x
Bikakábelt, ha jót szeretnél magad csinálod. Sok a galvanizált alumínium vezetékes sz@r.
Az indítómotornál lehet, hogy csak terhelés alatt jön elő a hiba. Ellenőrizd a tekercsek épségét! Nagyon fontos, hogy a szénkefék akadálymentesen mozogjanak a fészkükbe.
     Reply to this


pocak75 (msg) 123541 Jan. 24, 2019, 11:13 p.m.   reply to: 123538 x
Hát gyertyát nem néztem, mivel ugye nem forgat gondoltam korábban van a hiba de megnézem azt is a következő turnusban...
Bent a helyén direktben megküldve nem próbáltam az önindítót csak kint külön...
A guta kerülget már eddig hosszabb állás után is mindig szépen indult...
Még egy hülye kört futok.... tippként írták a bikakábelt, lehet csak annak néz ki....
     Reply to this


kawa550 (msg) 123540 Jan. 24, 2019, 10:53 p.m.   reply to: 123531 x
Olyan próbát még nem olvastam a listádban, hogy beszerelve a helyére, de a vezetékeit meg a testet közvetlenül egy valóban jó, akkuról megküldve mit csinál, ha ott teker, akkor a probléma az önindító és az akku közt van, ha úgy sem teker, akkor vagy az önindító szar, vagy szorul valami, de azt meg kiszedett gyertyákkkal körbeforgatva meg lehet nézni könnyen.
     Reply to this


csanesz (msg) 123539 Jan. 24, 2019, 10:49 p.m.   reply to: 123535 x
Láttam olyan indító motort, hogy a tekercs beleért a házba, de csak egy kis részen. Volt mikor át tudta pörgetni.
     Reply to this


csanesz (msg) 123538 Jan. 24, 2019, 10:41 p.m.   reply to: 123531 x
Pocak!

Gyertyák rendben vannak? Elektródák nem érnek össze? Mivel vezetékszagra nem panaszkodsz, olyan helyen lenne érdemes keresni ezt a bődületes amper vesztést ahol nem tűnik fel.

Indító motor tekercseit nem mérted ki!!!
Kommutátoron egymással 180 fokot bezáró réz felületeket mérd ki szakadás vizsgálóval. Mint ahogy a szénkefe ér hozzá. Egyforma értékeknek kell lennie. És ugyanakkor az egyik kommutátor pont és vasmag között mérj szakadást. Majd másik kommutátor pont és vasmag között is. 20KOhm -os méréshatárral is ellenőrizd!!!
     Reply to this


pocak75 (msg) 123537 Jan. 24, 2019, 10:39 p.m.   reply to: 123536 x
Levettem emelőről, hogy be tudjak állni autóval, felpakoltam 5be egy picit megmozgattam úgy tűnik átfordul, bár 1,5 méteren nem sok..
Mielőtt letettem semmi gond nem volt...nem ette az olajat, nem zörgött, szóval mechanikus hibának előjele nem volt. Önindító könnyedén a helyére ment nem kellet feszegetni így elvileg nem feszül, benyúlva az önindító helyén a fogaskerék egyik irányban könnyen fut...
     Reply to this


Nmiki (msg) 123536 Jan. 24, 2019, 10:11 p.m.   x
Nem ismerem a tdm-et, de a leírtak alapján csak mechanikus szorulásra tippelnék. Ha indításkor leesik a feszültség 5V körüli értékre, az nagy áramfelvételre utal. Ha próbapadon ( vagy üresen) szépen müxik az önindító, 8-11V közé esik a feszültség, akkor valszeg nem az önindító a hibás. A fogaskerekek nem akadhatnak, feszülhetnek össze? Áramfelvételt nem próbáltál mérni? Az önindító tengelye nem tud befeszülni összerakáskor?
     Reply to this


lendvai (msg) 123535 Jan. 24, 2019, 9:13 p.m.   reply to: 123531 x
Ha a 12V leesik 5V-ra, az nekem azt jelenti, hogy nagyon magas az áramfelvétel, ergo a rendszer ellenállása kisebb, mint kéne.
Lehetséges ok: részleges tekercszárlat az indítómotoron: újratekercselés, vagy másik indítómotor. De az a néhány tized Ohm normálisnak tűnik, így lehet zárlathoz hasonló hiba máshol is a körben. Ha az összes csatlakozó tiszta, akkor az oxidrétegek miatti feszültségesés is kizárható. Igaz, hogy akkor nincs miért leesnie a feszültségnek, mert nem tud elegendő áram folyni.
Vagy ahogy írták szorul a mechanika a blokkban. Kevésbé tartom valószínűnek, mert álltában egy normálisan működő blokk nem szokott megszorulni, de ha ez lenne az ok az komolyabb beavatkozást igényel, egy alapos diagnosztikával kezdve.
     Reply to this


Levi990 (msg) 123533 Jan. 24, 2019, 9:04 p.m.   reply to: 123530 x
Ez megint egy olyan dolog, hogy hozzád hasonlók tudjanak belekötni a BMW-be. Ez egy nagyon rosszul megválogatott cím a cikknek.
Biztosan felkészült vagy már a Ducatiból így tudod, hogy egy telefonos appal azokba is bele lehet nyúlni, mindenbe. Hibatörléstől kezdve a térképeken át a diagnosztikáig. Pontosan nem tudom mettől meddig, talán 2010-12ig.

Nagyjából 10éve a címben lehetett volna Ducati szó is, vagy KTM, Triumph, MW....
     Reply to this


Ferdzso (msg) 123532 Jan. 24, 2019, 8:55 p.m.   reply to: 123531 x
Nem szorul esetleg a főtengely?
     Reply to this


pocak75 (msg) 123531 Jan. 24, 2019, 8:26 p.m.   x
Továbbra sem indul a TDM, valakinek még valami tipp??
a tünetek még egyszer az önindító fordít egy picit és a solenoid átmegy kerregésbe fordít megint egy picit megint kerreg....
Amin túl vagyok eddig: aksi töltés, másik aksiról bika, járó autóról bika. test vezeték és csatlakozás csiszolva. Akkumulátor kikötve csak külsőről próbálva. Solenoid kiszedve csatlakozók csiszolva saruk összébb nyomva...
Solonoid kiszedve külső tápról egy határozott kattanás, ekkor a vezérelt oldalon ellenállás 0,4 ohm. Visszarakva önindítóra menő szál nélkül szintén egy határozott kattanás. Önindító finoman kocogtatva. Önindító leszedve kézzel átforog nem könnyen de forog, széthúzva kifújva tengely csúszó felületén 1-1 csepp olaj, összerakás után teszt külső tápról szépen forog.Önindító és testpont között ellenállás 0,4 ohm, solenoid és önindító között szintén...
de mindig csak egy minimális forgás és a kerregés..
Minden teszt külső autó akkumulátorról amit kiselejteztem 1,4 b autóból, forgatta indult, de 1-2 nap állás után ha indítottam nullázta a napi számlálót és a fogyasztásmérőt. Gyújtást ráadva 12.6V indítózáskor esik 5V körülire..
Merre kellene még keresgélni?
Hol veszhet el a feszültség?
     Reply to this


lendvai (msg) 123530 Jan. 24, 2019, 8:10 p.m.   x
Mati kollégának: neked van már ilyened? :-)))

https://onroad.hu/2019/01/23/bmw-vel-motorozol-mindig-legyen-nalad-mobil-diagnosztika/

A kommentet akár én is írhattam volna, de ez csak annyit jelent, hogy a neten olvasgatva nekem ez jött le eddig. :-)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123529 Jan. 23, 2019, 8:54 p.m.   reply to: 123528 x
Hát már az egy tonnával is bajban lennék. Én fajtánként kb 25 kilóra gondoltam, az elég egy ideig és el is áll, ha nem zsizsikesedik meg. :-)
Ár nem számít, szívesen fizetek többet a jó minőségű cuccokért, amíg nem akarnak visszaélni vele, de téged nem olyannak ismerlek. :-)))
     Reply to this


PalmBela (msg) 123528 Jan. 23, 2019, 8:48 p.m.   reply to: 123526 x
Okaj!
Mi zabot, rozsot nem vetünk, de van ismerős aki igen. Rozs tuti lesz, zab még kérdés.
Sajnos a tavalyiból nem tudok adni, mert az utolsó dekáig eladtuk, de idén akkor a jobb tételekből 5-6 kg félre teszek Neked.
:) Vagy ha nagyon beindulsz komolyabb tételt is tudok! De ott a minimum 24t.
     Reply to this


lendvai (msg) 123527 Jan. 23, 2019, 8:48 p.m.   reply to: 123525 x
Hát ez elég butácska kérdés, mert attól függ épp milyen státuszban vannak a folyadékok meg egyéb cuccok a motorodon. Tessék letölteni valami javítási cuccot (Facebookon van, Séf bácsi mondta), ott vannak benne szép táblázatok is, hogy mikor mit illik ellenőrizni, cserélni stb.
Mert nincs univerzális tavaszi felkészítés.
Én most éppen lehúzom majd róla a ponyvát és beindítom. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 123526 Jan. 23, 2019, 8:42 p.m.   reply to: 123523 x
Bélám, te vagy az én emberem! :-) Jelentkezem majd, köszönöm.
Ha zabot, rozst is vetsz azt is vennék.
A bio nem érdekel, az általában csak marketing maszlag a csomagoláson. :-) Amúgy meg minden búza bio, ki a tököm termesztene szintetikus anyagokból? :-))))
     Reply to this


Itil900 (msg) 123525 Jan. 23, 2019, 8:36 p.m.   x
Ezt szeretem! Jól háziasított vadmotorosok témára akadtunk...! :)))
Aprópopó!: Amihez viszont még rettentően kezdő vagyok: tavaszi felkészítés miről is szól? Aksi feltölt, fagyálló- olaj lecserél...és még?
     Reply to this


Itil900 (msg) 123524 Jan. 23, 2019, 8:32 p.m.   reply to: 123521 x
Te Gyula! Mióta lettél sértődékeny??? ☺
Igyen, szakmabeli vagyok: szobafestő- gipszkartonos...
Csakhogy már kb fél tonna kenyéren túl vagyok kenyérgéppel, villany sütővel, "ler"- ben, rácson, jénaiban, fehér lisztből, teljes kiörlésűből...ne soroljak mindent. Ezért merem mondani: nem nagy macera...bár nekem nincs nyújtó deszkám, ezért a tisztára törölt pulton gyúrom be
     Reply to this


PalmBela (msg) 123523 Jan. 23, 2019, 8:04 p.m.   reply to: 123522 x
ST-t Mindenkinek!
Tibi!
Júliusban írj rám! Akkor friss, általad megadott paraméterű (nedvesség, sikér, fehérje, esés, zeleny stb) , persze ha van ilyenünk, "bármennyi" mennyiségű búzát tudok adni. Bio-ban nem tudok segíteni.
Én kíváncsi vagyok, hogy meddig jutsz el ebben! Hajrá!
     Reply to this


lendvai (msg) 123522 Jan. 23, 2019, 2:54 p.m.   reply to: 123520 x
Nálam nem fog megbukni, mert nem vagyunk kenyérfüggők és azt a mennyiséget, amit elfogyasztunk meg tudjuk sütni elektromos sütőben, aminek van egy csomó opciója, állítólag a légkeveréses a kedvező a kenyérnek.
A pékség jó dolog, nekem is megvan a magam jól bejáratott helye, de beszéltem egyszer a tulajjal és elmondta, hogy a teljes kiőrlésű kenyér sem teljes kiőrlésű gabonából készül, mert a hülye uniós szabályozások kötelezik őket arra, hogy fehér lisztet is tegyenek mindenbe. A magyar vásárlóközönség meg az élesztős fuffadt cuccot keresi, így a kedvenc bucink is másfélszer akkora már, mint azelőtt volt. :-)
Élesztőt én nem fogok használni, erre lesz majd a kovász. Mivel hobbiszintű sütögetésről van szó én amúgy is szeretek szöszmötölni, Séf bácsiék ismerik a kávékészítési folyamatot is nálunk, az sem fekszik mindenkinek, mert ugye azt sugallják manapság, hogy mindenhová rohanni kell, így nincs idő kézzel őrölni meg várni, hogy lefőjön a kávé szépen tamperelve.
Na a rohanást sugallók is bekaphatják, én annyit csinálok meg az életemben, amennyi belefér, rohanjon akinek két anyja van. Na meg az uniós szabályozások is megbaszhatják. Azt meg majd én eldöntöm, hogy miből sütök kenyeret és hogyan. :-)))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123521 Jan. 23, 2019, 10:08 a.m.   reply to: 123519 x
Látom -velem ellentétben- szakmabeli vagy, jobban tudod nálam hogy a konyhákban hogy mennek a dolgok, és hogy a való életben is úgy megy, mint Jamie 5 perces kajáiban a tv-ben. Pikpakk összeszórjuk a kimért alapanyagokat (ki, mikor mérte ki és készítette oda, az nem számít bele az időbe, ahogy az se hogy mennyi időt baszott el az alapanyag keresésre, beszerzésre, Tibikénk esetében az őrlésre és utána a takarításra, mert nálam pl az vált be hogy az udvaron használom a terménydarálót, hogy ne kelljen az egész garázst feporszívózni, mert ahol fát vágnak ott hullik a forgács, tudja ezt aki tanulóidejében többször is járt malomban meg kenyérgyárban mint pl én), nem kell a gyúródeszkát vakargatni utána meg sepregetni, mosogatni stb, csak úgy kész van és kész. Ahogy utálatos kolléganő is írta, kurvára nem mindegy a sütő sem, a miénk pl alul gyengébb, ezért még meg is kell fordítani sütés közben a kenyeret hogy egyformán süljön alul felül. De mint mondtam, igazad lehet, én az ilyesmihez tök hülye vagyok.....
     Reply to this


Utalatos (msg) 123520 Jan. 23, 2019, 9:48 a.m.   reply to: 123513 x
A szándék nagyon szimpatikus és örvendetes. Abban viszont igaza van kawa550-nek, hogy a kezdeti lelkesedés sajnos nagyon sok esetben alábbhagy és utána csak idő és pénz pocsékolásnak tűnik az egész próbálkozás.(tapasztalatból mondom).
Nálam nem az alapanyagokon és az eljárás minél autentikusabb megvalósításán bukott meg a dolog, hanem a sütésen. A kenyérsütő gépek alkalmatlanok jó kenyér készítésére, a gázsütőt felejtsd el, az elektromosak már jobbak, de valami mégsem ua., mint az ipari vagy hagyományos kemencékben.
Ha esetleg mégis elállnál a megvalósítástól, tudok ajánlani egy igazán jó pékséget, ami számodra könnyen elérhető Pesten, míg nekem szinte csak kényeztető luxus, annak ellenére, hogy a Balcsi túloldalán szorgoskodnak.
Fonyódi Kézműves Pékség a nevük és gyakorlatilag ékszerbolti áron értékesítenek, de tényleg jó a "cucc":-))
Próbáld ki! Kenyér függő vagyok, mert szerencsére egyáltalán nem hízom tőle, ezért nagyon kifinomúlt az izlésem, magyarán lehet adni a véleményemre.
Ennek ellenére én is csak akkor jutok hozzá, ha Pesten járok és fizetésnap volt elötte:-)
     Reply to this


Itil900 (msg) 123519 Jan. 22, 2019, 9:57 p.m.   reply to: 123514 x
Te melyik csatornát nézed, Kawa? Milyen macera? 6 összetevőt összegyúrsz, 2x keleszted, kisütöd... Macera?
     Reply to this


pocak75 (msg) 123518 Jan. 22, 2019, 9:03 p.m.   reply to: 123515 x
Kérdezz rá a volt faludbelieknél... a "Csope" gyerekek viszik ugye a kézműves cukrászdát meg mellette kézműves pékséget S.tarjánban. Ők se nagy mennyiségben gyártanak, szerintem biztos segítenek..
     Reply to this


kawa550 (msg) 123517 Jan. 22, 2019, 1:10 p.m.   reply to: 123516 x
Rubicon? Mikor azt átlépik, abból mindig csak a baj van. Még akkor is, ha a kocka el van vetve.:)))))))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 123516 Jan. 22, 2019, 1 p.m.   x
Én most másban utazom:)
     Reply to this


lendvai (msg) 123515 Jan. 22, 2019, noon   reply to: 123514 x
Malmot beszerzem magamnak, más nem kell jelenleg. Nem lisztezek, egy szinttel jobb minőségért vagyok csak hajlandó belefogni, az meg a frissen őrölt magból jön. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123514 Jan. 22, 2019, 11:56 a.m.   reply to: 123513 x
Ha javasolhatom, először csak simán liszteket vegyél, aztán majd ha alább hagyott a kezdeti 3 napig tartó lelkesedés, akkor akarj egyből malmot létesíteni a spájzban.
Másrészt a Zsuzsika tegnap is sütött itthon kenyeret, és bizony kenterbe veri abolti levegővel fújt cuccokat, de azért van vele macera bőven. Ha mégis belecsapsz, van egy 16 kalapácsos terménydarálóm többféle szitamérettel, jöhetsz őrölni. :)
     Reply to this


lendvai (msg) 123513 Jan. 22, 2019, 11:37 a.m.   x
Mivel úgy döntöttem, hogy azt a minimális kenyérmennyiséget, amit mi elfogyasztunk szeretném az élemiszeripari lobbi szemetének kizárásával magam elkészíteni az őrléstől a kovászon át a sütésig, mert most épp ilyen hangulatom van, ezért kérdésem, hogy tud-e valaki olyan gazdát, aki kis tételben is ad el jó minőségű gabonát. Alkalmanként 20-25kg-nál többet nem nagyon tudok tárolni. Búza, tönköly, rozs, zab érdekel.
Találtam fajlagosan egész jó áron cuccokat, de 1 tonnát tényleg nem tudok hová tenni, ha meg tudnék is rövid időb belül hízott egerekkel lenne tele a ház. :-))))
Ha nem tudtok az se baj, akkor elkezdek keresgélni. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 123512 Jan. 21, 2019, 9:58 p.m.   reply to: 123511 x
Ja igen, azt is beleírom, hogy az én motoromon nincs visszatekerve a kilométeróra, mert nem nézem hülyének a vevőt. Aki meg amúgy hülye, azt távoltartja és nem kell nekem elzavarnom. :-)
     Reply to this


mati12 (msg) 123511 Jan. 21, 2019, 8:56 p.m.   x
Azért a kilométerfutást sem érdemes figyelmen kívül hagyni. Két opció lehetséges,vagy valami Japán papírmotoros vagy a Flenegen volt az előző gazdája.:-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 123510 Jan. 21, 2019, 8:50 p.m.   reply to: 123509 x
Hát, a redbarom árainál magasabb áron csak akkor tudnád eladni, ha 0 km-es lenne, és azt a nullát is Steve McQueen tette volna bele a Bullit forgatási szünetében az esküvőjére menet. És erről pecsétes papírod is van. :)))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123509 Jan. 21, 2019, 8:30 p.m.   reply to: 123508 x
Akkor van még remény normális áron adni el az enyémet. Majd azt írom a hirdetésembe, hogy "mélyen a redbarom árai alatt". :-)))))
     Reply to this


mati12 (msg) 123508 Jan. 21, 2019, 7:52 p.m.   x
A napokban volt a kocsim szervizben,és amíg várakoztam rá átmentem a Redbaronba (Győr) szájat tátogatni. Mit mondjak...? Láthat ott csuda dolgokat az ember.
     Reply to this


lajostrom (msg) 123506 Jan. 21, 2019, 5:56 p.m.   reply to: 123504 x
Már szekálom.
Tudod hova megyünk a nyáron?
     Reply to this


gezasz (msg) 123505 Jan. 21, 2019, 5:28 p.m.   reply to: 123503 x
Megvan! Kösz!
     Reply to this


varajani (msg) 123504 Jan. 21, 2019, 5:26 p.m.   reply to: 123494 x
Gratulálok Géza, nagyon szép motor! Széles utat!
     Reply to this


kawa550 (msg) 123503 Jan. 21, 2019, 5:24 p.m.   reply to: 123497 x
Én nem vagyok olyan jogkövető mint Tibike, így én simán feltöltöttem a facebookos tdm csoportba a fájlok közé a 900-as magyar kezelésit. Te is jársz arra, töltsd le magadnak.
     Reply to this


gezasz (msg) 123502 Jan. 21, 2019, 5:13 p.m.   reply to: 123497 x
Ha eltudod küldeni email-ben megköszönném. gezasz65@gmail.com
     Reply to this


gezasz (msg) 123501 Jan. 21, 2019, 5:08 p.m.   reply to: 123498 x
Köszi! Maradtam a régi márkánál, tartottam a Triumph különlegességétől, hogy nem lesz majd aki javítja
     Reply to this


gezasz (msg) 123500 Jan. 21, 2019, 5:06 p.m.   reply to: 123499 x
900 km-t oda-vissza ,de ez egy 2012-es ABS-es gép
     Reply to this


KTib962 (msg) 123499 Jan. 21, 2019, 4:45 p.m.   reply to: 123494 x
Hány száz km-t mentél érte? Már csak azért kérdem, mert a makói cimborám is árulja a különleges színű gépét. Akár még haza is tolhattad volna.
     Reply to this


Robi70 (msg) 123498 Jan. 21, 2019, 4:23 p.m.   reply to: 123494 x
Gratula Géza!
     Reply to this


lendvai (msg) 123497 Jan. 21, 2019, 4:09 p.m.   reply to: 123496 x
Jaja, ott minden fenn van. Angolul érdemes tudni hozzá.
Mivel az én motorom itt lett vásárolva ezért anno beszkenneltem a magyar nyelvű használati utasítást, mailben el tudom küldeni. Drive-ra nem töltöm fel, mert így is szerzői jogsértést követtem el és az ördög nem alszik. :-))))
     Reply to this


jobbkormanyos (msg) 123496 Jan. 21, 2019, 4:02 p.m.   reply to: 123495 x
http://www.tdm-yamaha.heliohost.org/?page=SSP
     Reply to this


gezasz (msg) 123495 Jan. 21, 2019, 2:08 p.m.   x
A hátsó rugóstag felső részén levő tartály tekerőjével mit állítok?
     Reply to this


gezasz (msg) 123494 Jan. 21, 2019, 1:48 p.m.   x
Sziasztok! Megint TDM-es lettem! Olyan kérdésem lenne, hogy az olajszint ellenőrzés ennél a tipusnál hasonló mint a 4TX-nél. Azaz nem hidegen, hanem leállítás után pár percel történjen. Kicsit másabb a 900-as mint a 4TXelsőre de másodikra is
     Reply to this


pocak75 (msg) 123493 Jan. 20, 2019, 10:41 p.m.   reply to: 123492 x
Igen ezeken túl vagyok, érintkezők leszedve, átcsiszolva, összébbnyomva.. csak a solenoidnak adva áramot határozott kattanással húz be, a vezérelt csatlakozó között 0.4 ohm körül mérek. A kimenő ágat lekötve még letesztelem azért..
     Reply to this


csanesz (msg) 123492 Jan. 20, 2019, 10:34 p.m.   reply to: 123491 x
A biztosíték foglalata is lazulhat a solenoidon. Érdemes azt is kicsit összébb nyomni. Egy nagyon pici óráscsavarhúzóval megoldható. Ha ott nincs megfelelő kontaktus esik a feszültség és kerreg a solenoid.
Találtam neked valamit: https://www.youtube.com/watch?v=v92DhCobcng
     Reply to this


csanesz (msg) 123491 Jan. 20, 2019, 10:20 p.m.   reply to: 123489 x
Mielőtt bármit is csinálnál azt a 4 -es csatlakozó papucsait nyomorgasd meg, hogy tutira legyen kontaktus. Ha nem változik kösd le róla az egyik combos vezetéket a solenoidról, hogy ne indítson és úgy indítsd. Közben mérd a feszültséget, hogy megkapja, ami jár neki a behúzáshoz. Ha még kerreg, akkor egy külön vezetékkel is csináld, hogy kizárjuk a solenoid táp hibát.
Hogy mely pontokra kell adni azt előtte ki tudod mérni.
     Reply to this


Endruz (msg) 123490 Jan. 20, 2019, 10:06 p.m.   reply to: 123484 x
Mi szeretnénk ott lenni bárhol is lesz :-)
     Reply to this


pocak75 (msg) 123489 Jan. 20, 2019, 9:40 p.m.   reply to: 123488 x
Így van, egy az egyben ugyanez , vagy egy minimálissal kevesebbet forgat..
     Reply to this


csanesz (msg) 123488 Jan. 20, 2019, 7:34 p.m.   reply to: 123483 x
Pocak!

Ezt csinálja: https://www.youtube.com/watch?v=FvuvtEV1cYE
     Reply to this


csanesz (msg) 123487 Jan. 20, 2019, 7:29 p.m.   reply to: 123484 x
Nekem mindegy hol csak legyen tali! :)
     Reply to this


csanesz (msg) 123486 Jan. 20, 2019, 7:21 p.m.   reply to: 123483 x
Még van remény, de nem sok.
Indítómotor szétszed, kitakarít. Kommutátor közöket kitisztítani felületet polirpapírral felcsiszolni. Ha lehetőség engedi állványos vagy asztali fúróba befogod a forgórészt, de ne a csapágyfelületnél fogva. Alacsony fordulaton "felcsiszolod". A nem indulást a kommutátor közök elszennyeződése is okozhatja. Amit a szénkefe és a kommutátor kopásából képződik. Baromi nagy ellenállása van és képes egy enyhe zárlatot okozni amitől nem ég le semmi, de nem is reagál indításnál. Ugyanakkor el is tudja nyomni a szénkefét a felülettől. Ez utóbbi miatt kell kocogtatni. 32 ezrednél már nem húz át a 15 volt sem.
Szénkefét ellenőrizd, ne legyen erősen barázdás és ne legyen a széle töredezett. Ha mégis ilyen szénkefe csere.
     Reply to this


cizi (msg) 123485 Jan. 20, 2019, 12:02 p.m.   reply to: 123484 x
Igazad van Imi! Én is épp erre gondoltam Az említett három helyszín mindegyike nagyon jó volt, de valamilyen módon egyéni foglalással kellene, hogy ne varrjuk senki nyakába a szervezés nehézségét.
     Reply to this


yamaszaki (msg) 123484 Jan. 20, 2019, 10:53 a.m.   reply to: 123480 x
Régi,nagy,klasszikus" mindenki jöjjön" találkozót még senki nem szervez! Sajnos a motorozz haláltusája miatt a fórumunk se úgy müxik mint régen,nem tudni hányan nem látogatják egyáltalán. Talán meg kéne próbálni egy régebbi helyszínt megismételni,úgy könnyebb lenne a szervezés ha még nincs teljes közöny ! (Felsőtárkány, Kiskunmajsa,Orfű,stb.)
     Reply to this


pocak75 (msg) 123483 Jan. 20, 2019, 10:08 a.m.   reply to: 123482 x
Szia köszi a tippet.
Ma úgy néz ki hó söprés lesz de holnap ha nem lesz mellette az autó és hozzáférek kocogtatok...
Ha ott van a hiba mi a teendő a leszedett motorral?
Takarítás, csapágy és kefe csere? Vagy rakjam olajba, aztán mártsam be szurokba utánna forgassam meg tolyúban és basszam ki a picsába
     Reply to this


csanesz (msg) 123482 Jan. 20, 2019, 9:37 a.m.   reply to: 123481 x
Pocak!
Most olvastam megint vissza. Akkor a test is pipa.
Indítómotor bontás lesz ebből... De azért indításkor a kocogtatással, ha éledezik, akkor fog bebizonyosodni, hogy tényleg bontani kell, ha reagál a kocogtatásra.
Az indító motor reléjét nézted?
     Reply to this


csanesz (msg) 123481 Jan. 20, 2019, 9:27 a.m.   reply to: 123477 x
Pocak!
Kocogtasd meg az indító motort kis kalapáccsal. De tényleg csak kocogtasd!
Egyik ismerős ráb@szott hármat a sajátjára és összetörte a mágnest.

Ellenőrizd, hogy van test kapcsolat. Gyakori hiba szokott lenni....
Akksin mérj feszültségesést indításkor vagy indító motoron mérj feszültségesést indításkor. Ha visszaesik a feszültség nincs elég áram, vagyis kontakt hiba.
     Reply to this


Kilos (msg) 123480 Jan. 19, 2019, 9:20 p.m.   x
Sziasztok!
Tud valaki valami infót az idei TDM Találkozóról? Ki szervezi? Meg van már a helyszín és az időpont? - jó lenne tudni a szabadság tervezése miatt.
     Reply to this


gezasz (msg) 123479 Jan. 19, 2019, 5 p.m.   reply to: 123475 x
Köszi!
     Reply to this


gezasz (msg) 123478 Jan. 19, 2019, 5 p.m.   reply to: 123475 x
Köszi!
     Reply to this


pocak75 (msg) 123477 Jan. 19, 2019, 3:48 p.m.   reply to: 123476 x
Közben levettem a relét, minden kontaktot átcsiszoltam, teszteltem kiszerelve szépen behúz 1 határozott kattanással a két póluson 0.5 ohm mérhető behúzott állapotban elvileg ez ok.. Testelés szempontjából a blokk hol van átvezetve vagy csak simán a rögzítőcsavar?
Most eléggé körbe van pakolva de lehet valamelyik nap megpróbálom az indítómotort lebontani....
     Reply to this


pocak75 (msg) 123476 Jan. 19, 2019, 2:33 p.m.   x
Sziasztok egy kis segítség kellene....850
Apróbb dolgokat megoldok a motoron de nagyobb javításokba nem nagyon megyek már bele főként idő hiányában....Megvétel után volt a motor Surinál átnézte cseréltettem vele vez láncot, szelephézagot állított meg hasonlók, de igazán ez mellékes....
Szóval a lényeg a motor nem indul...elektromos gubanc van valahol, kb 4 éve van nálam, eddig ilyen gond nem volt, 3 év után gyengélkedett az aksi ha több napig állt gyengén forgatta akkor raktam bele újat.
Azóta semmi probléma... A motor fűtött garázsban áll, +10-12C a napokban gondoltam kicsit gurulunk a száraz úton, de éppen egy picit fordult és csak a solenoid kerreg. Gondoltam aksi rátöltöttem másnap ugyanaz...Volt egy tartalék autó akku a benzines fiestát simán indítja, de minden indításkor nullázódott a fogyi meg a napi km azért cseréltem hogy ne akkor halljon meg végleg mikor a legjobban sietek, próbáltam erről bikázni ugyanaz, miután hazaért a párom próbáltam a fiestáról járó motornál, kicsit tovább fordult a motor, de megint csak a kattogás. Ma kikötöttem az aksit csak a pótról próbáltam így is ugyanaz...
Az akku kábelsarut testpontot megcsiszoltam de ugyanaz...
Mit hol merre nézzek még meg?
     Reply to this


jobbkormanyos (msg) 123475 Jan. 19, 2019, 12:39 p.m.   reply to: 123474 x
http://www.tdm-yamaha.heliohost.org/
     Reply to this


gezasz (msg) 123474 Jan. 19, 2019, 12:20 p.m.   x
Sziasztok! Valamikor volt fent egy link ahol meglehetett nézni a TDM-k szineit évjáratok szerint. Ezt ha valaki megtudná adni nekem azt megköszönném
     Reply to this


lendvai (msg) 123473 Jan. 19, 2019, 11:03 a.m.   reply to: 123469 x
Köszönjük a hozzászólást, a viszontlátásra, én a magam részéről úgy vagyok ezzel, hogy a döntéseimet én hozom meg, nem mások. Akinek ez így nem jó, az elballag, akinek jó, az marad. :-)))))
     Reply to this


Fido71 (msg) 123472 Jan. 19, 2019, 10:32 a.m.   x
Veszprémben szintén.
     Reply to this


Nmiki (msg) 123471 Jan. 19, 2019, 9:17 a.m.   reply to: 123463 x
Én a szombathelyi nkh-ra csak jókat tudok írni. Nagyon segítőkészek, korrektek. Érdemes rápróbálnod.
     Reply to this


Hr.Geiger (msg) 123470 Jan. 19, 2019, 9:09 a.m.   x
Sziasztok!
Az NKH vizsgához: 2010-től motorozom újra, azóta voltam többször is náluk - sőt, kizárólag hozzájuk hordom vizsgáztatni a motorjaimat - de mindig személyesen kellett bejelentkeznem időpontra. Akár időszakos műszaki vizsgáról volt szó, akár kintről behozott, első forgalombahelyezés volt a téma. Nekem ennyi macerát megér az, hogy 4360 forintért megvan a vizsga. :-) Persze, olyan köcsög hozzáállást még nem tapasztaltam, mint amit a Séf úr leírt, inkább a segítőkész hozzáállás a jellemző rájuk. Nekem például megengedték, hogy amíg elmegyek a rendszámot meg a forgalmit intézni a hivatalokba, addig a motort a csarnok csendes szegletébe leparkoljam, nehogy valami böszme autós feldöntse a Divit a parkolóban. A haver motorjáról meg hiányzott a hátsó prizma, adtak neki egyet a szekrény tetejéről, hogy a kötelező fényképezésnél frankó legyen a gép. Utána természetesen pótolta a hiányosságot, de ilyen apróság miatt ne kellejen már újból " szopatni" magát az embernek. Szóval hozzáállás kérdése ez is, mint bármi más az életben.

Séf úr!
Szép lett a GS, jól kipofoztátok! Gratula!
:-)
     Reply to this


Hanyistok (msg) 123469 Jan. 18, 2019, 11:50 p.m.   x
Ezért kár volt. Jobb lett volna halni hagyni tisztességben, mint lemenni kutyába, csak hogy legyen még két napig :/
     Reply to this


lendvai (msg) 123468 Jan. 18, 2019, 11:13 p.m.   x
.
     Reply to this


lendvai (msg) 123467 Jan. 18, 2019, 10:44 p.m.   reply to: 123466 x
Azt Csak Norisz tudja. :-))))
     Reply to this


csanesz (msg) 123466 Jan. 18, 2019, 9:47 p.m.   reply to: 123465 x
Jaaaa????
Aszittem letöltöttem a netet. :)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123465 Jan. 18, 2019, 12:09 p.m.   x
He. Feléledt a halott. :)
Eztet itten nem én találtam ki(gondolom a nyelvből is látszik, nem beszélek ánglisul), hanem az amcsi(!!) rexisek szrint:
"HD = the most efficient way to transfer fossil fuels into noise , without any effect ..!"
     Reply to this


lendvai (msg) 123464 Jan. 14, 2019, 9:28 p.m.   reply to: 123463 x
Érdekes az nkh arrafelé. Én simán bejelentkeztem egy vizsgára a Vas Gereben utcába, amikor még autókat is lehetett vizsgáztatni, közöltem, hogy honosítás, viszem a papírokat. Nem volt semmi gond.
     Reply to this


kawa550 (msg) 123463 Jan. 14, 2019, 8:37 p.m.   x
Na, a GS gyógyúltnak nyilvánítva, ma megjött minden hozzá, kész vagyunk.Kisebbik gyerek mindjárt el is repesztett vele csak úgy rendszám nélkül a szomszéd faluig, aszonta húz minta zállat(persze, a cbr125-jéhez képest). Én meg aszittem majd valamelyik nap viszem az nkh-ba szemlére. Aha, ahogy azt Móricka elképzelte. A köcsög aki felvette a telefont, olyan bicskanyitogató stílusban közölte hogy ez nem így megy, hogy én csak úgy betelefonálgatok időpontért, hanem menjek be az összes papírral, aztán azokat majd ő átnézi és eldönti hogy kb 3-4 hét múlva majd mehetek-e, hogy akkor már foglakozzon is a papírokkal meg a motorral, hát mit képzelek én, ő egyedül van ott. Asszem jobb is hogy telefonáltam először, mert ha ezt élőben adja elő, lehet hogy pofán baszom a szarházit. Asszem előbb felhívom a győri meg a szombathelyi állomást is, hátha azok kevésbé köcsögök mint ez a buzernyák.
Másrészt ha már ezzel végeztem, szétkaptam a rexit szelephézag ellenőrzésre (csak jelzem, tisztességes motoron 1 óra alatt probléma és szentségelés nélkül eljut az ember addig hogy mérni tudjon), meg akkor már lekaptam a kuplung fedelet is, hogy ránézzek erre a zrx mumus generátorlánc feszítőre. Hát, a feszítéssel nincs is gond, rendben van a rugó, helyén van minden, de a láncfeszítő sin egyik oldaláról egyból lepottyant az a kis él, ami a kopás miatt képződik, ami arra utal hogy oldalirányban is volt ott mozgás ami letörte, és hát szerintem ez a lötyögés sín tengelyénél már túl sok. Természetesen külön nem kapható, csak egyben a komplett feszítő. Valszeg cserés. Szerintetek?
https://youtu.be/E6zaInKXhfU
     Reply to this


lendvai (msg) 123462 Jan. 13, 2019, 6:19 p.m.   reply to: 123460 x
Há' én ezt az LP bandát nem ismerem, de én meg tudok például AC-DC-t játszani Epiphone G-400 Pro-n. :-) Meg van lemezjátszóm is, az a régi, nagy fekete lemezes fajta: azon leginkább zenét hallgatok. :-))))
     Reply to this


cizi (msg) 123461 Jan. 13, 2019, 6:04 p.m.   reply to: 123459 x
Sajnos csak S-M méret.
     Reply to this


kawa550 (msg) 123460 Jan. 13, 2019, 6:02 p.m.   reply to: 123456 x
Há' mennyi hifista van itten kéremszépen? :)))))) Én még tudok LP-t játszani, Projekt1 Audiotechnika AT95e hangszedővel, Arcam Alpha, meg jó kis magyar Preludium a HB 1 hangszóróival.
     Reply to this


kawa550 (msg) 123459 Jan. 13, 2019, 5:38 p.m.   reply to: 123454 x
A motoros kabátok a te méretedben vannak? A nagyobbik gyereknek kéne valami alapszintű kezdő kabát, aztán ha tényleg komolyan gondolja a motorozást, akkor jöhet a komolyabb bőr majd több pénzért. Magas, vékony, van vagy 190 centi, de csak olyan 75-80 kiló. Szóval valami karcsúsított XL. Van olyanod?
     Reply to this


csanesz (msg) 123458 Jan. 13, 2019, 4:38 p.m.   x
Ha esetleg valaki motorra kottatartóban gondolkodik, itt egy alternatíva:

https://www.ebay.com/itm/272965502358?hlpht=true&ops=true&viphx=1&_trkparms=clkid%3D323607588008028513&_qi=RTM1763578
     Reply to this


cizi (msg) 123456 Jan. 13, 2019, 2:44 p.m.   reply to: 123455 x
Én is szerencsés vagyok, mert itthon elviselik az őrűltségeimet. Lehet, hogy csak azért, mert nagy mínuszban még nem szálltam ki semmiből.
A Tannoy hangfalakat én is nézegettem, de nem szeretek sokat fizetni a prémium cuccokért.
Ezért lett egy ilyen és nagyon bejön, mert nem hittem, hogy mennyit jelent egy jó hangfallal jó zenét hallgatni.
     Reply to this


lendvai (msg) 123455 Jan. 13, 2019, 2:31 p.m.   reply to: 123454 x
Ne is mondd, én is el tudnám költeni a világ összes pénzét ilyenekre. De mostanában használt cuccokat veszek. Egyik barátom most rendezi át a nappali hangosítását, szóba került, hogy a két Tannoy M2 dobozt eladja. El is vittem tőle azon nyomban. Ami eddig a dolgozóban volt két régi Bang&Olufsen "könyvespolc hangdoboz", kb. 30 évesek, mentek ki a garázsba, két Tannoy jött a helyére. A garázsban van egy szintén ősöreg Pioneer SA-540 erősítő, már egyre több ápolást igényel a kontaktosodó potméterek és kapcsolók miatt, de nagyon szeretem.
A nappaliban van egy Bose Acoustimass 10 rendszer, de nem a saját mélynyomójával, hanem egy hangmérnökkel épített falbontó szörnyeteggel, aminek a vágási frekijét feljebb akarom vinni kb 300Hz-re a Bose cube-ok miatt. Ahhoz keresek most egy panelerősítőt, amit a doboz seggébe tudok csavarozni a meglévő helyett. Szóval vigyázni kell, mert ha elkap a gépszíj abból könnyen lehet ajtócsapkodás otthon. :-)))
Engem az élet a tenyerén hordoz, mert Rita elviseli minden ilyen megszállottságomból származó költekezésemet. :-))))
     Reply to this


cizi (msg) 123454 Jan. 13, 2019, 1:11 p.m.   reply to: 123453 x
Nålam ez a téli időszak alkalmas arra, hogy a rég nem hasznålt, vagy felesleges dolgokat selejtezzem és a használhatókat még eladjam. Nyolc motoros kabát és 5-6 nadrág.van a szekrényben.
Az a baj, hogy többet költöm mint ami az eladásokból bejön. Az egyik barátomnål magas minöségben hallottam zenét és most hangfalvásårlás volt..., ez még a motorozåsnål is költségesebb dolog.
     Reply to this


lendvai (msg) 123453 Jan. 13, 2019, 8:54 a.m.   x
Tegnap én is megpróbáltam eladni Rita régi Wilson squash ütőjét. Nem volt használva kb tíz éve, de semmi baja, profi húrozással, új bandázzsal. A bandázs fehér, szürke elszíneződéssel a használattól. Megdörzsöltem, elkezdett lejönni, alatta fehér. Nosza, akkor tisztítsuk meg azért egy kicsit! Csak a dörzsöléssel nem a kosz jött le, hanem a bandázs! Az évek alatt instabillá vált az anyag és valami tapadós, nyúlós cucc lett belőle. Így letisztítottam a bandázst, az ütő így most kuka, én már nem szórakozok vele, most egyeztetek az ügyfélszolgálattal, hogy ne küldjék a háztól-házig futárt, mert baleset történt csomagolás közben. :-))))
     Reply to this


csanesz (msg) 123452 Jan. 12, 2019, 11:59 p.m.   reply to: 123444 x
Szóval, akkor eladtál egy Yamaha kormányt, ami a GS -en volt? Meg egy pizzás doboztartót? Azért lemoshattad volna róla a pizzát.... :))))))))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123451 Jan. 12, 2019, 7:26 p.m.   reply to: 123450 x
Ezt most kérdezted tőlem? :-)))) Mert én a magam részéről nem látok összefüggést a besült dugattyú és az között, hogy kell, vagy nem kell a kormány a motorral. :-)))))))) Amúgy se tudom, gyakorlatlan vagyok még a motoros témákban. :-))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 123450 Jan. 12, 2019, 7:15 p.m.   reply to: 123448 x
Pl az, akinek besült a dugója, és egy új henger annyiba kerül, amennyinek a feléért én egy működő motort adok? :)))))
     Reply to this


Robi70 (msg) 123449 Jan. 12, 2019, 6:45 p.m.   reply to: 123443 x
Nyugi! Csak azért ilyen bizalmatlan, mert még nem látta a kezed alól kikerülő művészi alkotásokat. Amint megtekinti megenyhül. Vagy repül az egész hóbelebanc!:)))
     Reply to this


lendvai (msg) 123448 Jan. 12, 2019, 5:38 p.m.   reply to: 123446 x
Amúgy meg miért emelted ki, hogy a kormányával együtt adtad el a Yamahát, ki lenne olyan szélütött, hogy elviszi a motort, de a kormányt otthagyja? :-)))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 123447 Jan. 12, 2019, 5:21 p.m.   reply to: 123446 x
Aztán én azt honnan tudhattam volna a mondatszerkezetből? Az alapján lapátra kerülhetett volna a GS, a tacskó meg a Yamaha kormány is. :-)
Én túl vagyok az airbrush tréningemen, egész jól ment, hamarabb be is lett fejezve. Most már saját felelősségemre nekifoghatok a modellfestésnek. :-) TIE vadászokkal kezdem, azok a legegyszerűbbek festésügyileg.
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26804