Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal Következő oldal
csokabi (msg) 116449 July 17, 2017, 1:55 p.m.   reply to: 116448 x
Akkor mégiscsak működött!:)))
     Reply to this


rimen (msg) 116448 July 17, 2017, 12:22 p.m.   reply to: 116447 x
Akkor jól megszivatott:)))
     Reply to this


Flenegen (msg) 116447 July 17, 2017, 10:36 a.m.   reply to: 116446 x
Csak az eladás miatt!

Nekem akkor reggel tört el a szivató kar, amikor jöttek a gépért. Sík ideg voltam, nagyon kellemetlen volt.
     Reply to this


zsivand (msg) 116446 July 17, 2017, 9:55 a.m.   reply to: 116443 x
kiegészítésként...8 évig hajtottam a gépet soha semilyen műszaki problémám nem volt így teljesen nyugodtan adtam el...ő ment vele másfél kilómétert.
     Reply to this


zsivand (msg) 116445 July 17, 2017, 9:43 a.m.   reply to: 116443 x
igen...jól tudod és a nevetéssel mindketten hadi lábon álltunk...már az eladó és a vevő is, de aztán minden jóra fordult.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116444 July 17, 2017, 9:38 a.m.   reply to: 116442 x
Ezt most úgy kell érteni hogy a 10x nulla is nulla? Kikérem magamnak! Nagyon erősen hegesztek, csak nem szépen....:))))))))))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 116443 July 17, 2017, 9:37 a.m.   reply to: 116440 x
Amennyire én tudom, ez motor vétel után hazafelé történt, ami este az út szélén nem annyira vicces...
     Reply to this


lendvai (msg) 116442 July 17, 2017, 8:38 a.m.   reply to: 116439 x
Ez dicséretes arány, de attól még lehet ehetetlen egy hegesztő által készített libamájpástétom. :-)
     Reply to this


zsivand (msg) 116441 July 17, 2017, 7:23 a.m.   x
köszönöm a segítséget...meg oldódott. A kitámasztó vezetéke szakadt el, hogy hogyan az rejtély és letestelt.
     Reply to this


rimen (msg) 116440 July 17, 2017, 6:17 a.m.   reply to: 116437 x
Garázsba visszatol,oszt nem piszkál:)))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 116439 July 16, 2017, 10:54 p.m.   reply to: 116436 x
Hehehe. :)))) Természetesen a hegesztés utáni próbaútról van szó. És jelzem, hogy kb 10x jobban hegesztek, mint ahogy egy átlagos hegesztő készíti a libamájpástétomot. :D
     Reply to this


kawa550 (msg) 116438 July 16, 2017, 10:47 p.m.   reply to: 116437 x
Ha se a kitámasztó se a kuplungkar kapcsoló piszkálása nem hozott eredményt, akkor egy utánfutó lesz a megoldás meg egy műhely ahol már lesz idő meg szerszám rendesen átnézni. Ennyiből senki nem tudja távgyógyítani. Ha elakadtok, vv laci a valódi tdm szakértő, a típust is ismeri, a képzettsége is megvan.
     Reply to this


zsivand (msg) 116437 July 16, 2017, 10:41 p.m.   x
Kérdés.kapcsolodva az előbbi kéréshez..ha bent van sebességben...álló motornál és ráönindítóznak...káros következmények?? Van-e összefüggés azzal, hogy utána beindítják a motort beteszik sebességbe azonnal leáll? mi a megoldás?
     Reply to this


lendvai (msg) 116436 July 16, 2017, 10:27 p.m.   reply to: 116430 x
Azért kellett meghegeszteni, vagy a hegesztés még a rajta állva motorozás előtt történt? :-)
     Reply to this


pocak75 (msg) 116435 July 16, 2017, 10:25 p.m.   reply to: 116434 x
Majd jönnek bölcsebb emberek de első blikkre a sztender kapcsoló....
     Reply to this


zsivand (msg) 116434 July 16, 2017, 10:18 p.m.   x
bocsi...a négy elküldés túlzás..., de a segítség sürgős lenne..
     Reply to this


zsivand (msg) 116433 July 16, 2017, 10:17 p.m.   x
SOS...Emberek!!! TDM 850...ha berakom sebességbe. a motor leáll.... mi a teendő??!!
kérem akinek van tapasztalata...osssza meg...köszi.
     Reply to this


zsivand (msg) 116433 July 16, 2017, 10:17 p.m.   x
SOS...Emberek!!! TDM 850...ha berakom sebességbe. a motor leáll.... mi a teendő??!!
kérem akinek van tapasztalata...osssza meg...köszi.
     Reply to this


zsivand (msg) 116432 July 16, 2017, 10:17 p.m.   x
SOS...Emberek!!! TDM 850...ha berakom sebességbe. a motor leáll.... mi a teendő??!!
kérem akinek van tapasztalata...osssza meg...köszi.
     Reply to this


zsivand (msg) 116431 July 16, 2017, 10:17 p.m.   x
SOS...Emberek!!! TDM 850...ha berakom sebességbe. a motor leáll.... mi a teendő??!!
kérem akinek van tapasztalata...osssza meg...köszi.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116430 July 16, 2017, 8:56 p.m.   reply to: 116429 x
Kiscsikó, én már mentem vele a lábtartón állva, igaz fogytam kicsit, de így is rádverek vagy 20 kilót. :)))))
     Reply to this


lendvai (msg) 116429 July 16, 2017, 8:43 p.m.   reply to: 116425 x
Ezzel a hegesztéssel akarsz te engem kiereszteni a vadonba? :-) Azt hiszem pár kilót még le kell dobnom. :-)
     Reply to this


mati12 (msg) 116428 July 16, 2017, 8:30 p.m.   reply to: 116425 x
Ausztriába mindig keresnek minősített heggesztőket,esetleg ha befucssol a főzőcske simán pályázhatsz oda is. :-))
     Reply to this


fazakas66 (msg) 116427 July 16, 2017, 7:37 p.m.   x
Első szállás
     Reply to this


fazakas66 (msg) 116426 July 16, 2017, 7:35 p.m.   x
A tengeres hegyes túrának vége a plexi tesztelés véget ért 2000 km en nekem bevált.Jó volt a tenger víz hőmérséglet a Horvát, Szlovén és Olasz részen is.Szép a Mangárt a Bledi tó és környékbeli hágok.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116425 July 16, 2017, 7:05 p.m.   x
A motorkészítés alapvetően egy egyszerű dolog. Átgondolt mérnöki tervezést követő precíz gondos kivitelezés. Csupán ennyi a titok. Vagy valami ilyesmi..... :)))))))))))))))))))
     Reply to this


csokabi (msg) 116424 July 16, 2017, 6:07 p.m.   reply to: 116423 x
Az jó ár csanesz, én 5 frankot fizettem érte. Tegnap találtam a szett mellett még mágneses hamutartót is csavaroknak meg minden apró fém vacaknak, azt is megvettem.
     Reply to this


csanesz (msg) 116423 July 16, 2017, 5:10 p.m.   reply to: 116391 x
A mágneses csoda meg a tükör most van az Aldiban. Nekem cimbora hozta 1 000 Ft ez így egyben. Legalább is ő ennyit kért tőlem.
Parapet légkondit raktam össze vele, mert kanyarban kellett nézni a csavar helyét. Jó cucc és a tükör is kellő méretű.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116422 July 16, 2017, 12:20 p.m.   reply to: 116421 x
Épp azt teszem. A nokedli már kész, még 10 perc oszt a paprikás csirke is kész.
Addig használjuk ki az időt, mert nagyon kíváncsivá tettél! Magyarázd el kérlek, hogy pontosan mit is tudsz már megint jobban az ÉN MOTOROMRÓL mint én magam? Vagy béjemvés gondolatmenettel csak simán a pénisz irigység beszél belőled a fele annyi(se) köbcentidről? :)))))))))))))))
A fogyasztási adat pontos, ki szoktam számolni. A téli saját kezűleg végzett nagyszerviznél meggyőződhettem a vezérmű állapotáról, mértem kompressziót, ami tökéletes és egyforma minden hengernél, belenéztem endoszkóppal a hengerekbe, hibátlanok. Szétszedtem és pontosan beállítottam meg szinkronizáltam a karbisort. Lecseréltem az összes lét, sehol semmi nem ereszt, nem szivárog. A futómű és az elektromos rendszer is hibátlan. Pöcröff hidegen/melegen, semmi füst, semmi olajfogyás, semmi gondra utaló hang. Azt meg hogy kívülről szinte mint az új, én látom mikor lemosom és kifényesítem, te még csak nem is sejted. Akkor mifaxomtól vagy már megint ilyen okos? De ne ilyen általános kocsmaokossággal gyere, hanem valami konkrétummal, kézzelfoghatóval.
     Reply to this


night-rider (msg) 116421 July 16, 2017, 11:57 a.m.   reply to: 116420 x
Te gyula ezt el is hiszed magadnak...inkább főzzél
     Reply to this


kawa550 (msg) 116420 July 16, 2017, 10:03 a.m.   reply to: 116419 x
Én ilyen örömteli 4.5 literekről nem tudok beszámolni, de nem is csoda, azt az 1100ccm-t etetni kő valamiből, és ha ráadásul még nagy villával is szórja eléje a szénát az ember, akkor a nagy étvágyon se kell csodálkozni. Tavasszal stabil 6 litereket evett a rexi, most meg hogy itt a jó idő és lehet csapatni meg bátran nyüstölni a gázt inkább már 7 az a 6. Fél év alatt több min 10.000 belegurult, probléma nincs, észlelhető olajfogyás nincs, a kis tavaszi rángatás 2 flakon karbitisztító után eltűnt. Felsorolhatjuk az összes sztereotípiát, hogy öreg(?? 17 éves, még tini!:))) ráadásul neppertől vettem(Alma motor), olaszoktól jött, oszt mégis hibátlan, csilivili, mint az új. Gyors, erős, kényelmes és csudicííííp! :)))))))
     Reply to this


1Laciapu (msg) 116419 July 16, 2017, 12:08 a.m.   x
Az öreg Zongorámmal a héten lejátszottam 1400 km-t gond nélkül. Két személlyel, három doboz plusz emeletes tanktáska. átlag 4.5L benzin fogyasztással, és az aljas még így túl 74 ezer km-en sem hajlandó enni az olajból egy kortyot sem. :)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 116418 July 15, 2017, 10:01 p.m.   reply to: 116417 x
Na, azt a szájbakúrt hétszentségit! Minnyá itt lesz 10 mercitulaj, megaszongyák hogy a yamaha egy szar, csak a merci, csakazszámít, különben is irigyek vagyunk a masszázsülésükre csak azért pofázunk, oszt megint én leszek a g@ci ha elküldöm őket a 'csába....:))))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 116417 July 15, 2017, 9:27 p.m.   reply to: 116416 x
Nem lepődöm meg. :-) A Merci az kétszer is megállt a tulaj alatt. 2017-es. Maradok a régebbi vasaknál. Azoknak még érzem a lelkét. :-) És gyógyítani is egyszerűbb.
     Reply to this


Flenegen (msg) 116416 July 15, 2017, 8:45 p.m.   reply to: 116415 x
A Mercin már ne lepődj meg. Ezek már ilyenek.
     Reply to this


lendvai (msg) 116415 July 15, 2017, 8:24 p.m.   reply to: 116412 x
Ne keltsed itten a feszültséget a BMW-s körökben! :-) De ha már itt tartunk, ismeretségi körömben két ember is van, aki alatt megállt a szalonból újonnan vásárolt BMW, illetve Mercedes. Autókról van szó. Prémium vagy miatököm kategória. Benzinesek vazze! Na jó, a BMW az hibrid. Nadeajóistenáldjameg az autógyártókat! :-) Nálam ez alapból válóok. Egy W126-al szerintem ilyen gyalázat nem történt, talán azért, mert ott a gyártók nem voltak ilyen időnyomásnak kitéve, mint amit a mai "fogyasztói társadalom" által vezérelt piac diktál. Privát véleményem szerint elmehet ez a fogyasztói társadalom a picsába. :-) Meg az a szolgáltatói szektor is, amelyik beáldozza a fejlesztéseket és a teszteket azért, hogy a metroszexuális kisköcsögök segge alatt lehetőleg minden évben facelift vagy új modellév legyen.
Most ítélkeztem, amiért lehet kicsit szégyellem is magam. :-) De hát én is esendő vagyok olykor. :-)
     Reply to this


Flenegen (msg) 116414 July 15, 2017, 7:19 p.m.   reply to: 116412 x
Nyomatékkulcs az van, csak kulcsom nincs a céghez:)

Majd hétfőn megoldjuk:)
     Reply to this


csokabi (msg) 116413 July 15, 2017, 7:16 p.m.   reply to: 116412 x
Brutál nyomatékkulcs, 800-2000 Nm kalibrálással! :)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116412 July 15, 2017, 7:07 p.m.   reply to: 116411 x
Abban az idegállapotban amibe én kerültem ott Maunika, megmondom az őszintét, az egyetlen kiemelő ami az eszembe jutott, az az volt, hogy kiemelem a kiscsávót a pult mögül, oszt tettleg bántalmazom őfele irányában és sérelmére. :)))))))
Nincs nyomatékkulcs a szervizben? Má a merciék is ilyen csórók? Merthogy a bömösék azok, azt már tudjuk...... :D
     Reply to this


Flenegen (msg) 116411 July 15, 2017, 6:13 p.m.   reply to: 116397 x
És a kiemelőmet megint elfelejtetted mi?

Na mindegy, már nem is kell. Van itthon egy, már csak a nyomatékkulcs kell:)
     Reply to this


Jani55 (msg) 116410 July 15, 2017, 12:43 p.m.   reply to: 116398 x
Üdv Tibcsike68. Ez a vackom olyan öreg, hogy még képem sincs róla! (meg nem is dicsekedtem vele, csak a magam kedvtelésére készítettem... de most láttam meg, van gyári és állítható) A héten készítek képet és küldöm.
     Reply to this


lendvai (msg) 116409 July 15, 2017, 9:47 a.m.   reply to: 116407 x
Én a King Tony szerszámokat gyűjtöm. Igaz nem német, hanem taiwani, de a 63 Eurós 1/4"-os nyomatékkulcsot ők kb 50 Euróért adták, a minőséggel meg maximálisan elégedett vagyok, így én is érzek némi túlárazottságot. (Séf bácsi kormányvégsúlyát is King Tony szerszámmal szabadítottuk ki. :-) )A német precizitás legendája már úgyis rég odavan. :-) Csokabi, szerintem valljuk be, hogy ez valószínűleg csak látens irigység, majd elmúlik, ha lesz elég pénzünk, hogy bárhol megvegyük a Proxxon szerszámait. :-)
     Reply to this


csokabi (msg) 116408 July 15, 2017, 4:24 a.m.   reply to: 116404 x
Ááá bakker, most esett le, hogy mire való ez a cucc! Lesz ez még télen akciós...
Kösz Jani!
     Reply to this


csokabi (msg) 116407 July 15, 2017, 4:20 a.m.   reply to: 116403 x
Aha, láttam náluk szombaton a pulton. Kicsit drágán adják a portékájukat, neten lehet tálalni olcsóbb szerszámkereskedőt.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116406 July 15, 2017, 12:03 a.m.   reply to: 116399 x
Én is ezt szoktam mondani mikor becsönget valaki: Nem adok el semmit, nem veszek semmit, nem térek át másik hitre, viszlát! :)))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 116405 July 15, 2017, 12:01 a.m.   reply to: 116404 x
Én csak arról beszéltem most hogy "köze nincs a hagyományos állítási procedúrához", és itt a procedúra a lényeg, vagy inkább tortúra a sima módszerrel, csavargat, nézeget, méricskél, átmegy a túloldalra ott is csavargat nézeget, méreget, meghúz, rákontráz stb. Ehhez képest én, ha fel van bakolva és odakészítem a 2 imbuszt, akkor szó szerint 20 másodperc alatt beállítom a feszességet, úgy hogy fel se kell állnom közben. És így nincs is szükség mankókra.
     Reply to this


Jani55 (msg) 116404 July 14, 2017, 10:23 p.m.   reply to: 116396 x
Természetesen nem vitatkozunk, mert nem is egyről beszélünk!
Te a láncfeszesség konkrét állítási lehetőségéről beszélsz, ami nálad excenteres megoldású, nálam csavaros... Teljes egészében tisztában vagyok vele! (mellesleg nem is erről volt szó)
Én a lentebb említett láncbelógás könnyebb gyár által megadott "méretreállítását" elősegítő bizbaszról... és ebből a szempontból mindegy, hogy a konkrét láncfeszesség állítás milyen műszaki megoldással történik. (aminek a lényege: ha a láncon van az a vacak, feszesre állítod a láncot, - mindegy, milyen megoldással -
kiveszed a vackot és lám: a névleges láncbelógás a végeredmény) Ha akarod, biztosan érted... főleg, hogy jobban értesz hozzá.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116403 July 14, 2017, 10:02 p.m.   reply to: 116401 x
A Gericke ezeket a proxxon készleteket árulja https://www.hein-gericke.at/catalogsearch/result/?q=proxxon
     Reply to this


kawa550 (msg) 116402 July 14, 2017, 9:36 p.m.   reply to: 116400 x
Ha nincs rendesen fellazítva a bilincs rész, akkor el tud kicsit csavarodni, de egyébként nem. Feladták, mert a szájbakúrt irodakukacok kiszámolták a 20 centnyi spórolást motoronként egy lényegesen szarabb és kényelmetlenebb, igénytelen megoldással. Nekem ez, meg a lengővilla az egyik kedvenc részem, csak úgy a magam örömére nézegetem néha a mai napig is. Csak mert cíííp! :)))))))))) Kibaszott szép motorom van! És le van szarva az összes bömös! :)))))
     Reply to this


csokabi (msg) 116401 July 14, 2017, 9:35 p.m.   reply to: 116397 x
Beta? Miért nem mindjárt Hazet vagy Gedore?!:))) Viccet félretéve ez a Proxxon cucc valahogy bizalomgerjesztőbb, mint például a Lajosban árult nyomatékkulcsok. Az autóhoz, motorhoz vettem, nem szándékozok műhelyet nyitni. Apropó Lajos! Errefelé jobban neveltek a lányok, srácok, nem jellemző az ilyesfajta hozzáállás a problémákhoz.
     Reply to this


kawa70 (msg) 116400 July 14, 2017, 9:26 p.m.   reply to: 116396 x
Azé arra figyelj, hogy a két excenteres belső, képes elmozdulni egymáshoz képest, mégha nehezen is. És akkor is együtt fog mozogni ám.
A nagy zizin is ilyen volt, nekem volt rá precedens, hogy egy fél osztásnyira valahogy elmászott az állítgatás közöpette valahogy. Viszont tényleg a legnagyszerűbb megoldás volt, ezt akkor is és most is megállapítom. Valahogy feladták ezt is.
     Reply to this


kawa70 (msg) 116399 July 14, 2017, 9:22 p.m.   reply to: 116397 x
Többedjére bizonyítod, Te nagyon rossz vásárló vagy :) Nem adok el semmit Neked:)
     Reply to this


Tibcsike68 (msg) 116398 July 14, 2017, 9:04 p.m.   reply to: 116376 x
Szia Jani55, tennél fel képeket a láncfeszesség beállítódról, ahogy használod? Köszi.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116397 July 14, 2017, 8:54 p.m.   reply to: 116391 x
Proxxon? Hobby werkcajgban a jobbak közé tartozik, ha nem is egy beta. A kis mágneses kiszedő a jóisten találmánya, több órányi szereléstől mentett már meg. :))))))
Sajnos nekem is mennem kellett megint a lajosba ma is. Reggel venném fel a sisakot, és ahogy áll a szekrény tetején a 2 tök egyforma sisak felnyitott arcrésszel, feltűnt hogy az enyémen kiáll egy műanyag fedél, ami a plexitartót takarja. Mondom mi faxom? Hát alaposabban megnézve azért áll el, mert van rajta egy repedés tartó szegecs mellett. Na, vissza is csomagoltam, és meló után gó lajos.
Mondom az alkalmazottnak mi a gáz. Nagy vita nem volt, ez biza hibás, csere. Nincs ilyen méret ilyen színben másik. De van a kagraniban, menjek át oda. Menjen anyád át Bécsen a péntek délutáni csúcsban esőben b+. Akkor rendelnek egyet ide, oszt jöjjek majd vissza. Eljöttem 1x 150km-t megvenni, most megint 150 visszahozni, aztán még 150 dögunalom hogy elhozzam az újat?! Beteg vagy öcsém?? Hát más megoldás nincs. De van, utánam küldöd postán te kis köcsög. Ja, az is jó, igazam van. De Magyarországra nem tudja utánam küldeni ingyen. Akkor küldd a melóhelyemre b+! Azt nem lehet, csak a regisztrált címemre küldheti, fizessem ki a postát. Anyádat fizetem. Hibás cuccot kell visszahoznom oszt még én fizessek? Itt fejeztük be a beszélgetést, most meg indulj a gesaftfűrerért kisöcsém, mert beszédem van vele. Pontosan 2 perccel később lehetővé vált az ingyen utánam küldés külföldre is.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116396 July 14, 2017, 8:23 p.m.   reply to: 116394 x
Hiába, mondom én, régen minden jobb volt, mikor még mérnökök terveztek motorokat, nem elektrotechnikusok meg gazdasági szakemberek. :))))))))))
Természetesen az excenteresnek köze nincs a hagyományos állítási procedúrához. A 12-es iibusz lyukba betolod a megfelelő szerszámot, és attól függően hogy előre vagy hátra tekered a kulcsot, feszül vagy lazul a lánc, és természetesen ahogy mondtam, a két oldali excenter együtt mozog, elég csak ezen az oldalon tekerni és a másik oldalon is mozdul vele együtt. Ezt onnan tudom hogy többször is csináltam már, idén is a kerékcserénél, meg amúgy is állítottam 2x is a láncon, mert van benn egy szakaszos nyúlás, és azt akartam megnézni hogy feszítve vagy lazítva érezni jobban. Szóval ezen inkább ne vitatkozzunk, akárhogy is, de ezt én tudom jobban. :D És hogy még megfejeljem, attól függően hogy az imbusz nyílás vagy a keréktengely van alul, a motor hátsórésze emelhető, süllyeszthető kb 3cm-el, ehhez más motorokon pl alátétekkel játszanak a teló felfogatásnál. Nekem most pont a magasabb állásban van, ami onnan látszik, hogy a rovátkák nem együtt vannak a külső és a belső részen. Így kicsit orrosabb a gép, könnyebben kanyarodik, meg kényelmesebb is a 2 méter közeli magasságomhoz.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116395 July 14, 2017, 7:17 p.m.   reply to: 116393 x
Azt hittem a vázrepedésre van infod. A tps-t most is kicserélik az érintett motorokban, ha még nem voltak cserélve, bár van ahol kell az asztalt ütni.
Na mindegy csak azt akartam hangsúlyozni hogy nem csa bmw-nek van visszahívása hanem mindnekinek csak van aki könnyebben és van aki nehezebben ismeri el ha hibázott.
     Reply to this


Jani55 (msg) 116394 July 14, 2017, 7:13 p.m.   reply to: 116386 x
Nekem is Kawám van, új konstrukció, mégis a hagyományos módon kell a láncfeszítést megoldani... (Meg az excenteres tengelyűnél is.)
     Reply to this


lendvai (msg) 116393 July 14, 2017, 7:10 p.m.   reply to: 116392 x
Így van, de nem is csak a TDM900-at érintette:
http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=TPS
     Reply to this


Flenegen (msg) 116392 July 14, 2017, 6:46 p.m.   reply to: 116389 x
A 900-asra pl a TPS szenzor.
     Reply to this


csokabi (msg) 116391 July 14, 2017, 6:36 p.m.   x
Ez a kis vacak pedig pár hete jött volna igen jól és akkor nem kellett volna a gép hátulját egyetlen piszok csavar miatt lebontani.
     Reply to this


csokabi (msg) 116390 July 14, 2017, 6:34 p.m.   x
Shoppingoltam ma egy kicsit:) Régóta motoszkált bennem, hogy kéne pár rendes szerszám. Pláne mikor Lendvai kolléga szívott az olajszűrő fedelével, illetve annak a csavarjaival. Nekem már lazult fel a hátsó kerékcsavar is, nem lettem nyugodtabb mikor rájöttem a motor kóválygásának rejtélyére.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116389 July 14, 2017, 6:24 p.m.   reply to: 116387 x
Pontosan mire volt visszahívás a yamahánál?
     Reply to this


lendvai (msg) 116388 July 14, 2017, 5:55 p.m.   reply to: 116385 x
Így már érthetőbb, de akárhogy gondolkodom nekem nem adna annyi pluszt, amennyiért megvenném. A lánccal elmegyek 30-40-50 ezer km-t, olyan gyakorisággal kell eljátszanom a feszesség beállítását. Ezzel a kütyüvel is el kell játszani néhányszor, mire pontosan tudom hol van az az 5,5cm, amire beállítom a feszességemet a villán lévő csavarokkal. Ezzel még azt is ki kellene kísérleteznem, hogy mekkora meghúzási nyomaték változás hány mm-t okoz a láncfeszességben. De ettől eltekintve igazából ki kellene próbálnom, hogy eldöntsem érdemes lenne-e vennem egy ilyet. Ha valakinek bevált akkor ok, van benne valami, gondolkodás eredményeképpen született, mint sok hasonló apróság. De egyelőre még nittelőt is kölcsönbe kértem, mert olyan ritkán használom.
     Reply to this


lendvai (msg) 116387 July 14, 2017, 5:48 p.m.   reply to: 116374 x
Yamahánál is volt visszahívás, a korai évjáratoknál. Elismerték, visszahívták, így szerintem nem igaz az a tényként beállított kijelentés, amivel itt nagyeszejobbantudja kolléga már megint előrukkolt.
Kicsit szerényebben kéne előadni ezeket, ez az én privát véleményem. De hát hogy másokat idézzek demokrácia van, így ki-ki személyisége szerint... :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116386 July 14, 2017, 5:39 p.m.   reply to: 116385 x
Vagy úgy! Szóval ez azoknak a szerencsétleneknek segít, akiknek a motorjára nem csináltak rendes excenteres, egy mozdulattal mindkét oldalt állító, szép és igényes láncfeszítést, hanem ilyen kétoldali csavarok tekergetésével baszakodnak? Há' én ezt nem is értem. Monnyuk nekem Kawám van.....:))))))))))))
     Reply to this


Jani55 (msg) 116385 July 14, 2017, 11:31 a.m.   reply to: 116381 x
Lendvai, Kawa550, Csokabi (és akit még érdekel): az a rövid megtámasztott szakasz pont elég ahhoz, hogy be lehessen lőni azt az 5-6cm lógást ami meg van adva. Ugyanis az össz kerületi hossz azonnal rövidül, ha ilyen módon kinyomjuk azt az 1-2 láncszemet az egyenesvonalú részből. Ebben a helyzetben kell rögzíteni a hátsó kerék tengelyanyát. Ezután, ha kivesszük a kis szerkezetet, az ott levő láncszemek is kiegyenesedve, a lánc felveszi a tényleges kerületi hosszát. Ami meg automatikusan a névleges méretű belógást biztosítja.
Ez a szerkezet két okból állítható: 1, hogy minden motortípushoz, minden láncfeszességhez, pontosabban láncbelógáshoz jó legyen, 2, hogy készrehúzott kerék tengelyanyánál a szerkezetet "visszalazítva" le lehessen venni a láncról. (az én vackom le lehet húzni, mert olyan kivitelűre készítettem, olvasd lejjebb 76-nál).
Honnan tudod? Második alkalommal fogod látni, két, vagy három és fél, vagy X fordulat szükséges, hogy a várt végeredményt elérd. Felesleges a skálázás.
Tegyél egy kísérletet a motorod láncánál, hogy milyen kismértékű "benyomás" két-három láncszemnél, mekkora "belógás" méretváltozást eredményez, rögtön érteni fogod.
     Reply to this


kawa70 (msg) 116384 July 14, 2017, 11:08 a.m.   reply to: 116375 x
Nem, csak olyan külső tényezők vannak hatással előre a végtermékre, amivel nem számoltak, tesztelni meg nem tudják mert nem mind rossz, de ha mindet kipróbálják akkor nincs mit eladni:)
     Reply to this


csokabi (msg) 116383 July 14, 2017, 9:15 a.m.   x
Szerintem még most fogjátok meg ezt a beszélgetést, mert a tegnapi csörte is elég gusztustalanra sikeredett.
     Reply to this


SzVZoli (msg) 116382 July 14, 2017, 9:02 a.m.   reply to: 116379 x
Lehet hogy rosszul írtam az imént ,pár hsz el lentebb valami hasonló szöveggel operált valaki
(Csak telefonon most nem pörgetek visza)
Hogy bizony a BMW hez sok pézike kell és bizony az nagyon prémium
Talán én is tudnék venni új Gs-t ,de bizony az a házam rovására menne ,megálna egy időre a szépülése
És ismerek is olyan BMW-s emberkét aki verimagát a Gs-re hogy ő ezt vadiújonan vette ,csak nemsokantudják hogy hitelből és bizony 40 párévesen még anyuékkal lakik
Volt szerencsém kerülni 1-2 tipusával a Bmw nek és van is amelyik tetszik ,de semmi plusz meg prémium nem volt benne
Volt amiben jobb volt 1 másiknál és volt amiben rosszabb
És nem vagyok véres szájú Bmw utáló ,csak azokat nem csípem akik rápatanak a Bmw re és onnan fogva csak az a jó,csak nekik van pénzük csak nekiklehet mindent
Persze tisztelet a kivételnek
     Reply to this


csokabi (msg) 116381 July 14, 2017, 9:01 a.m.   reply to: 116376 x
Oké, de még mindig nem értem honnan tudok majd, 5-6 cm lett a lógás? Nem látok rajta skálázást vagy más jelölést.
     Reply to this


rimen (msg) 116380 July 14, 2017, 8:20 a.m.   reply to: 116379 x
Minek vitatkozni?Egyszer majd kipróbálja és változik a véleménye:))))
     Reply to this


Levi990 (msg) 116379 July 14, 2017, 8:16 a.m.   reply to: 116377 x
Te honnan tudod hogy nekem mennyi pénzem van ? Állhatna a garázsban bmw, a ktm helyett de nem, mert nincs a bmw-nek olyan stílusu motorja ami nekem kell, ha idősebb lennék pár évvel vagy jobban szeretném a terepet akkor 800-12000gs állna a ktm helyett. És viztos vagyok benne hogy a tdmből is egyszer bmw lesz :) egyszerűen azert mert baromi jó motor.

Kibújik a szög, nem csak látsns az irigység már
     Reply to this


rimen (msg) 116378 July 14, 2017, 8:10 a.m.   reply to: 116365 x
Én személy szerint 5 éve használom a bömöst 45ezret mentem vele idáig hibátlanul. Hozzáteszem egy csomó hágót végigjártam vele(olasz,szlovén,osztrák,montenegro)
Természetesen ha szétesik valahol megírom.
     Reply to this


SzVZoli (msg) 116377 July 14, 2017, 8:09 a.m.   reply to: 116374 x
Igen-igen ,minden márkának vannak jó és rossz tipusai ,tipushibái
Csak ne legyen már hogy a BMW mindenek felett ,meg ha az életben összekaparsz anyi pénzt hogy vehes egy béjemvét ,akkor majd megtudod
Nem jobb semmivel sem mint a többi motor
     Reply to this


Jani55 (msg) 116376 July 14, 2017, 8:08 a.m.   reply to: 116368 x
Bocs, hogy beleszólok ebbe a kérdésbe, de feltétlen jó megoldásnak tartom a láncfeszesség beállítást hülyebiztossá tevő szerkezetet. Főleg, hogy univerziális, minden motortípushoz alkalmazható.
(Mert ugye a motorgyártók nem hajlandóak végre gyártásba tenni azt a kivitelt, aminél a hátsó lengővilla forgáspontja egybe esik a kihajtótengely (kislánckerék) forgáspontjával. A megoldás többféle kivitelben is megszületett, de eléggé bonyolult lett a szerkezet, nehéz szervizelni és feleslegesen drágábbá tenné a gépet.)
Én is készítettem magamnak ilyent huszonéve, igaz fix megoldással: egyszerűen egy 5x15-ös laposvasba 3db M5-ös fejnélküli csavar, aminek csak a végén van menet, az megy a laposvasba, hátul 1-1 anyával biztosítva... az egyenes vonalban megfelelő távolságra kiosztott csavarszárak között a láncot jobbról-balról (alulról-felülről) átvezetve pont akkora kerületi hossz rövidülést lehetet elérni, mint a segédszerkezetet kivéve, a névleges "láncfeszesség", amivel ugye rögtön a megfelelő lánclógás biztosítva lett. Hátsókerék tengelyanya készrehúzása után ezt a vackot egyszerűen lehúztam a láncról, (tehettem, mert a fejnélküli csavarok simán engedték) és garantáltan jó volt a láncfeszesség.
Még XT600 -as időmben készítettem magamnak, jó volt a Transalpra, a Varára és most kíváncsi leszek, a Versysre is jó lesz-e!
Lényegesen megkönnyíti a láncfeszesség beállítását pontos méretre, nem kell saccolni-méregetni, gyorsan, egyszerűen és garantáltan jó. Az én vackom ehhez képest azért is jobb, mert időmként, (célszerűen láncápoláskor) csak rányomom a láncra és rögtön látom, nyúlott-e a lánc az előző beállításhoz képest... Kell-e foglalkozni vele.
Ez a kivitel állítható, tehát minden típushoz használható. Bocs, nem ment rövidebben.
     Reply to this


csokabi (msg) 116375 July 14, 2017, 8:04 a.m.   reply to: 116372 x
Tehát a japán minőségi előírások csak a szigetországban előállított termékekre vonatkoznak... Pláne egy ilyen különösen veszélyes alkatrésznél.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116374 July 14, 2017, 7:46 a.m.   reply to: 116365 x
Mi van a suzuki levegősödő fékével, mi van a gsxr kettétörő vázával vagy ugyanez az fz1, de a yamaha természetesen nem javított, nem garanciázott, vagy az mt09/r1 váltóhibák? Ezernyi típushiba volt/van/lesz amíg emberek tervezik a motorokat. Mellesleg ez a hiba amit linkeltél nem is volt annyira jellemző, inkább marketingfogás mert a bmw-vel lett tele minden. Hidd el hogy ezt a teleszkopot is ki fogják javítani.
Baj hogy visszahívják és javítják amit elszúrtak? Ez butaság, Yosst idézve, látens irigység :)
Bocs de én inkább örülök ha visszahívják és cserélik ellenben a yamahával ahol ha hibáznak azt sem ismerik be :)
     Reply to this


kawa70 (msg) 116373 July 14, 2017, 7:44 a.m.   reply to: 116372 x
Inflátor akart lenni, telefonon nehézkes az irás még reggel:)
     Reply to this


kawa70 (msg) 116372 July 14, 2017, 7:41 a.m.   reply to: 116369 x
A légzsák beszállitós cucc. Ott a gyártási körülmények ( nevezetesen a levegő páratartalma) amik hátrányosan befolyásolják az eszközt. Leginkább a dél amerikai előállitással van a gond. A miskolci takatába rendszeresen járok be karbantartani, illetve mi raktuk össze azoknak a légkezelőknek a nagyrészét, ami az inflantátor gyártósoron biztosítja a megfelelő száraz levegőt.
Nagyon szűk határok közt kell tartani a beállitott értékeket.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116371 July 14, 2017, 7:37 a.m.   reply to: 116361 x
Nem tudom mi a baj az irányjelzővel, nekem spec sokkal jobban tetszik annak a használata mint a hagyományos. A vészleállító/indítógombal sem tudom mi a baj, tökéletesen használható.
     Reply to this


csokabi (msg) 116370 July 14, 2017, 7:20 a.m.   reply to: 116365 x
Az meg, hogy eszi az olajat nem nagy durranás egy léghűtéses motortól.
     Reply to this


csokabi (msg) 116369 July 14, 2017, 7:16 a.m.   reply to: 116365 x
Senki nem mondta, hogy kötelező bmw-t venni. Vásárlás előtt utána lehet olvasni és tesztvezetésre is van lehetőség. Halkan jegyzem meg, hogy az oly nagyra tartott japán minőség keretein belül tömegesen hívják vissza az ott gyártott autókat légzsákcserére. Az sem kevesebbé veszélyes, mint a bmw sumáksága.
     Reply to this


csokabi (msg) 116368 July 14, 2017, 7:10 a.m.   reply to: 116367 x
Az érdekelne engem is, hogy ezzel a cuccal hogyan jön ki az 5-6cm-es lógás. Ezt a részt valahogy átugrották a bemutató videóban. Ha jó dolog, akkor megvenném, de egyelőre nekem úgy tűnik, hogy semmire való.
     Reply to this


lendvai (msg) 116367 July 14, 2017, 7:03 a.m.   reply to: 116362 x
Szerintem ez semmire sem jó. :-) A láncfeszességet nem ilyen módon mérem, túl rövid az a megtámasztó szakasz ahhoz, hogy be lehessen lőni azt az 5-6cm-t ami meg van adva.
     Reply to this


SzVZoli (msg) 116366 July 14, 2017, 6:25 a.m.   x
Jah a 116361 hsz nál a videó ha bejön kllikeljetek a jobb felső sarokba a play gombra és lesz hang is :)
     Reply to this


SzVZoli (msg) 116365 July 14, 2017, 6:21 a.m.   x
Meg az hogy van hogy pár évente a prémium márkákat visszahívják mert életveszélyesen szarok !?
Eddig 2 BMW-s ismerősömet kellett hazahozni külföldről mert kiesett a hátulja
http://totalbike.hu/technika/2015/03/18/gigavisszahivas_300_ezer_motor_erintett/
Most meg az elejük megy szét
A legtöbb motor visszahívás általában azért szokott lenni mert valami szenzor nem tökéletes vagy nem szól a kürt ,stb...
Persze van bőven BMW amivel semmi baj , max a tulajjal csak ,de azokból is ismerek rendeset nem is egyet
De az is biztos hogy 2 motorról is tudok ami újkora óta eszi az olajat
     Reply to this


kawa550 (msg) 116364 July 14, 2017, 6:17 a.m.   reply to: 116363 x
Baszki, ennyi még nekem is megy ánglisul, de hogy miért jó ez, meg mire gondolt a költő mikor ezt megtervezte, ara volnék kíváncsi. :D
     Reply to this


night-rider (msg) 116363 July 14, 2017, 5:37 a.m.   reply to: 116362 x
na mindent tudó szakács ))) rájöttél már?...láncfeszesség beállitó "gyógypedagógusoknak"...
     Reply to this


kawa550 (msg) 116362 July 13, 2017, 10:30 p.m.   x
Tibike, ez mijjafaxom és miért jó nekünk? :)))))
https://www.tru-tension.com/product/cm-motorcycle/
     Reply to this


SzVZoli (msg) 116361 July 13, 2017, 10:30 p.m.   x
Na most aztán a büdös csába is !
Be kell hogy dobjam a Jokert a béjemvéseknek !
A cimborám is első nagymotorjának egy BMW R1150R-t vett (Kicsit rosszul is lettem ahogy leírtam,jézusom !!! Pfffhúú )
Gondoltam hogy meg is viccelem mert eléggé rutintalan volt a motorok terén
Főleg a lógós csöcsűek terén
amin a kezelő szervek olyanok hogy pff
az irány jelző mint egy flipper
jobbra jobb kéznél egy gomb,balra bal kéznél egy gomb ,és egy harmadikkal meg lekapcsolod
Az indítógomb meg a vészleállító is egy külön csoda (nem is csoda hogy ráindít a videón izgalmában
A mellékelt kép egy Rt de ugyan az az idióta kezelőszervek
Nah és a videó (amit megígértem hogy nem szivárogtatok ki ,de nem bírom tovább tartogatni )

https://photos.app.goo.gl/iKssPURQyLutanm13
     Reply to this


Sander67 (msg) 116360 July 13, 2017, 9:59 p.m.   x
Lehet hogy újra gyártásban lesz a TDM?
http://www.kardesignkoncepts.com/koncept-bikes/yamaha-tdm1000-digitally-remixed-for-the-21st-century/
     Reply to this


rimen (msg) 116359 July 13, 2017, 12:26 p.m.   reply to: 116356 x
Íme...
     Reply to this


rimen (msg) 116358 July 13, 2017, 12:24 p.m.   reply to: 116356 x
Íme....
     Reply to this


rimen (msg) 116357 July 13, 2017, 12:16 p.m.   reply to: 116356 x
Csak a kipörgésgátló kapcsolható ki.
     Reply to this


mati12 (msg) 116356 July 13, 2017, 7:26 a.m.   reply to: 116355 x
Ha van rajta Abs akkor tuti,hogy kikapcsolható.Ráadásul két lépcsőben.
     Reply to this


rimen (msg) 116355 July 13, 2017, 6:21 a.m.   reply to: 116353 x
Az enyém is 12-es abs-es,de nem kapcsolható ki.
     Reply to this


csokabi (msg) 116354 July 12, 2017, 10:40 p.m.   reply to: 116353 x
Még tavaly láttam valamelyik angol nyelvű oldalon, úgyhogy akár amcsi vagy ausztrál cikk is lehetett. Azoknál meg a fene sem tudja milyen szabályok vonatkoznak az ABS-re.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116353 July 12, 2017, 10:11 p.m.   reply to: 116352 x
Mindegyiken kapcsolós az abs tudomásom szerint, de lehet hogy 12ben még extra volt, ezt nem tudom.
     Reply to this


csokabi (msg) 116352 July 12, 2017, 10:01 p.m.   reply to: 116348 x
Nevében a rejtély megoldása, rallye. Az ABS opciós extraként volt hozzá rendelhető kapcsolóval.
     Reply to this


mati12 (msg) 116351 July 12, 2017, 9:50 p.m.   reply to: 116350 x
Nem is hallottam még ilyenről. Ami persze nem zárja ki,hogy van ilyen.
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26416