tsanyi | 89 | 20. November 2015 11:12 | reply to: 86 |
Ezen én nem akadok ki annyira, aki ment SV-vel az tapasztalhatta, hogy ha a gyári alapjáratot meghagyja és nem emeli 1400 körülire akkor igencsak hajlamos kis fordulaton hirtelen leállni amit kisebb testû és magasságú ember nagyon könnyen nem tud kezelni (fõleg a váratlansága miatt) és egyszerûen az 1-2-esben megtorpant motorral elesik, errõl sok lány tudna mesélni, hogy miért adták el az SV-t (azért õk mert õk bevallják, egy faszi soha:) ), de nagyobb embernek is összejött már ez miatt, pl. amit láttam, hogy járdáról óvatosan lejõve állt le és ugye a láb még nem ért le így jött a borulás. Amúgy az új segítõ elektronikáknak sem vagyok az ellensége, miért ne lehetne, hogy bármilyen jármû vezetése minél egyszerûbb és könnyebb legyen? |
zooli | 88 | 20. November 2015 10:18 | reply to: 87 |
Kell ez,kell ez....nagy problémát oldmeg! pl. egy két rövid esetleg egy joint utáni elindulást..):
|
johnny | 87 | 20. November 2015 09:06 | reply to: 86 |
Az autóknál ugyanez megy, nem? Beparkol, bekanyarodik, lefékez helyetted, megbüfiztet és még a popsidat is kitörli.....
|
1Laciapu | 86 | 20. November 2015 08:01 |
Milyen motort vegyek? Nagypapák, nagymamák figyelem! Kisunokának szigorúan tíz év alatt, ha motort keresnek, itt az igazi! A legújabb SV leírásában olyat találtam, amitõl fel ment a pumpám. "A másik hasznos apróság a Low RPM Assist, ami a kuplung kiengedésénél finoman megemeli a fordulatszámot, így a bizonytalan sofõrök is a lefulladás veszélye nélkül indulhatnak el." http://totalbike.hu/hirek/2015/11/19/penge_lett_az_uj_suzuki_sv650/ Bakker, most már ez lesz a trend? Egyre több vezetést, motorozást "segítõ" elektronikát tesznek a gépekbe, mostanság nem kell érzék, tehetség, rátermettség, hallás, finommotorikai készségek a motorozáshoz, veszel egy gépet, aztán mindent megcsinál helyetted. Elindulássegítõõõõõõõõõ????? Nooooormális?????? Bakker, aki elindulni sem tud , az minek vesz motort? Azt nekem ki ne engedjék az utcára!!! Teljesen kész vagyok! Nagyon-nagyon sajnálom azt a generációt, aki soha nem fogja megtudni, milyen a MOTOROZÁS ! Amikor az Ember uralja, irányítja a gépet és nem fordítva. És ezek fogják büszkén mondani, mekkora motorosok... Egy teljesen hagyományos géppel 2 percen belül perecelnének. Szomorú vagyok... És egyre jobban tisztelem és szeretem a gépemet :))) |
Bogyo01 | 84 | 21. Januar 2015 17:39 | reply to: 78 |
Miért nem veszel már egy normális motort? MONDOM, MOTORT!!!!!!!!!!!!!!!!!! Használod még az airbag dzsekit? |
Bubó Doki | 83 | 21. Januar 2015 16:19 | reply to: 81 |
Vegyél már valamit, mit válogatsz.......úgyis lepusztítod...hihihihi-:)
|
szelekt | 81 | 21. Januar 2015 07:56 | reply to: 79 |
Zoltán, szelektálok,szelektálok, és túlkombinálom, általában ez a forgatókönyv. :) Ezért inkább érdeklõdöm elõtte,legalábbis most így próbálom :) |
balkanbistrohu | 80 | 21. Januar 2015 07:20 |
http://www.africatwin.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=105&Itemid=27 |
szelekt | 78 | 20. Januar 2015 18:51 |
Sziasztok. Peugeot LXR 125 i(SYM HD Van,volt valakinek ilyen motorja, véleményt szeretnék kérni, érdekelne ...alkatrész,stb. Vagy felejtõs... köszönöm. |
gstibb | 76 | 26. November 2013 13:30 | reply to: 74 |
Igen, konkrétan ezzel a két típussal való tapasztalatokra voltam kíváncsi. Köszi. ;)
|
czubacsi | 75 | 26. November 2013 12:27 |
Egy általános tanács/vélemény: ha 500e a limit, akkor 350-400e között nézelõdj. A maradék pedig kelleni fog átírásra és szervizelésre. Ha így csinálod, akkor legalább egy évre nyugtod van. Szerintem.
|
Barla | 74 | 26. November 2013 09:13 |
Nem hinném, hogy számít a kor. Vannak nálam sokkal fiatalabbak jelentõsen nagyobb km futással a hátuk mögött, és persze nagyobb tapasztalattal is. Lánc vagy sem, azt mindenkinek magának kell eldöntenie. 500 EFt környékén már kapni kardánosat is, meg láncosat is. Gstibb #59 az NTV 650-en, és a VX 800 után kérdezett. Mindkettõ kardános. Nyugodt túrázáshoz kell neki, és tapasztalatot kért másoktól. Csak elmentünk a lánc lánc Eszterlánc irányba. :-)
|
KawaÉvi | 73 | 25. November 2013 22:11 | reply to: 70 |
Visszaolvasva a hozzászólásomat, kissé félre érthetõ, és ezúton igazítanám ki a csorbát. A tapasztalatlanságot nem Rád értettem, hanem azokra a kezdõ motorosokra akik kellõ tudás és szerzett tapasztalat hiányában állítanak valamit olyasmirõl, amirõl bizonyosságuk nincs, csupán azt tudják amit a számukra hiteles réteg a szájukba adott. Tudom, mert én is beletartoztam ebbe a körbe :-) |
KawaÉvi | 72 | 25. November 2013 22:03 | reply to: 70 |
Fiatalabbnak gondoltalak :-) Le a kalappal a "szamárlétra" elõtt. Te biztosan többet tudsz mint én. És eszemben sincs az okosabbal vitatkozni. Nekem csak láncos motorom volt. Nem mondom, hogy gondozásmentes, de azért nem akkora "púp" a motoros hátán mint sok kezdõ azt hiszi. Én csupán az irányú nézeteimet osztottam, hogy nem kéne egy motorvásárlás elõtt álló honfitársunkat rossz vagy téves irányba terelni. Tényleg van árnyoldala a láncos motornak, de legalább ugyanannyi mint a kardánosnak vagy a szíjhajtásúnak. |
krisztian.fz6 | 71 | 25. November 2013 10:39 | reply to: 70 |
Nekem most 40 ezer km van a láncomban, és még nem kellett állítani, piszmogni vele...stb. Fújkálni azt kell, de ha száraz az idõ, akkor 600-1000 km-enként. Ha lánc csere van, az sajnos drága. Bár a lánc költsége így 1ft/km. FZ6-nál, kíméletes vezetésnél. A mai láncok jobb motoroknál elmennek 40-50 ezer km-t, és kb ennyi ezer ft-ba is kerül a szett. Bár ennyi idõ alatt a benzin-gumi-olaj kb 1,3 millió ft-ba került, így a láncszett 40-50 ezer ft-os ára már elenyészõ. |
Barla | 70 | 25. November 2013 08:34 |
Szia KawaÉvi. A szülés témában tájékozatlan vagyok. A láncos témában 1974-ben kaptam jogsit "A" kategóriára. Egy T5 Pannóniával tanultam, követte egy P12-es Pancsi, majd 20 évre rá egy VF750-es, ezek mindegyike láncos volt. Késõbb vettem ST1100 Pánt, majd, VS800 Intrúdert, jelenleg Egy Deuvillem van, ezek mind kardánosak. Nem fikció, tapasztalat az amit írtam. A lánc fújkálása a nyúlásának megfelelõen a feszítéssel, a kerekek egyenesfutásának beállításával, és idõvel persze a cserékkel, lánc fogaskerekek, is együtt jár. Ha szeretsz piszmoszgni vele akkor OK. Nekem a kardános megoldás jött be. Egyébként ha már túráról beszélünk, ne feledkezzünk meg a nagyrobogókról sem.
|
1Laciapu | 69 | 23. November 2013 09:10 |
Szerintem meg nem olyan bonyoláde 500-ért motort választani, mert ez máris szûkíti a kört. Akinek nem számít az összeg, na annak fõhet a feje! Tehát a legfontosabb tényezõ már adott. Következik, hogy mire szeretném használni? Túra, s-raketta, chopper vagy netán terep? Ezek után máris töredéke a kínálat. Következõ, hogy egyedül vagy párosan gurulunk? Már alig maradt a választhatók közül. Idõsebb, kicsit kedvezõbb menettulajdonságokkal, vagy fiatalabb, de több kompromisszumot kívánó? Ezek után, nézd meg a maradék két-három motort, aztán sorsold ki, milyen sorrendben nézed meg. Ami a képek alapján és telefonos esküdözések végett jobbnak ígérkezik, az biztos, hogy az ország másik végében van. Megtekintés és próba után rájössz, milyen sz.rokért mennyit mernek kérni, a végén vagy veszel valamit, ami pár évig tûrhetõ, vagy emeled a limitet és kezded elõlrõl... Hidd el, hogy ilyenek, mint láncos-kardános, szeles-szeletlen, ebben az összegben pitiáner dolgok, nem befolyásolják a döntést! Ja, a méretedet kihagytam! Nyilván adott, hogy milyen lovat tudsz megülni biztonsággal, és ne egy kissámli legyen alattad, amire rá vagy hajtogatva egy fél óra után véglegesen ... Tudom, mert én is keresek, kutatok két éve... :)))))))))))) |
szappy | 68 | 22. November 2013 23:19 |
Elsõ és sokadik motornak olyat vegyél amire van pénzed! A Mai felhozatalba nem találsz mindenkinek megfelelõ motort, de mindegyik Jó alapvetöen. A tudásodat pedig csiszolgatod a motor tudásához. Alapból annyit dönts El hogy túra speed vagy csooper a te stilusod. Ha meghallgatod mások véleményét a tipus és szin válasstásrólösszekeveredsz :) |
KawaÉvi | 67 | 22. November 2013 21:00 | reply to: 61 |
Barla! Ez a láncfújkálós rémálmod egy fikció. A valóságban nem ennyire mumus az a lánc. Egy nagyobb volumenû túrán sem. Egyébként én is hallottam már elsõ motor vásárlása elõtt álló körültekintõ motorostól, hogy sokak egybehangzó véleménye alapján csak kardános vagy bordás-szíjas motort keres, mert a láncossal csak a baj van. Ez szerintem szinonim azzal amit a szenzációhajhász filmeken látni, miszerint minden nõ torkaszakadtából ordít szülés közben, és minden terhesség úgy derül ki, hogy a nõ végighány mindent. Ez elõbbi egy fantázia, amitõl aztán minden elsõ gyermekét váró nõ megijed a szüléstõl (pedig a legszebb élmény amit egy nõ átélhet), ez utóbbi pedig megint csak ritka és szélsõséges esetekben fordul elõ. Tudom ez nem férfitéma, de nekem legtöbbször ez jut az eszembe, ha valamirõl tapasztalat nélkül állítanak valamit, mert x ember ezt mondta. |
ZRXRUDI | 66 | 22. November 2013 18:50 | reply to: 64 |
20-30 évesen is vehetsz BMW-t: K 1200-1300 S/R. Nem hinném, hogy "nagypapás" motor.Túrára is jók, de ha menni kell, akkor is ott vannak.
|
TomRed | 65 | 22. November 2013 16:44 | reply to: 59 |
A Honda Deauville-rõl sok mindent olvashatsz a fórumunkon. A 650-esemet újonnan vettem 2005-ben. Jelenleg 83 ezer km felett járok, de egyhamar nem fogom eladni, mivel bármikor el merek vele indulni Európa távolabbi részeire is.
|
Barla | 64 | 22. November 2013 13:55 |
Kinek a pap, kinek a paplan. Ezért lehet ennyi féle mocit eladni... A baj az, hogy nem sok lehetõség van vásárlás elõtt kipróbálni több féle gépet, mielõtt döntessz. 20 30 Évesen inkább VFR mint BMW. De már 50+ nál inkább az utóbbi... Ezek mondjuk nem 500 000 FT környéke, mint az említett NTV650, vagy VX 800.
|
Fido71 | 63 | 22. November 2013 13:33 |
Sokan használják a Scottoiler automata láncolajozót is. Jó a kardán, de ha besz@rik ott valami, az nem olcsó. Meg olyan nehéz mint a dög és a teljesítménybõl is levesz, nõ a fogyasztás, bár ezt nem vesszük észre. De sokkal kényelmesebb és elegánsabb a kardán, ezt senki nem vitatja! |
krisztian.fz6 | 62 | 22. November 2013 13:27 | reply to: 61 |
Azért egy több 100 km-es túra után nem a láncspray-tõl lesz a legkoszosabb a motor. Sõt, létezik száraz spray is, ami nem taknyolja össze a semmit. Olvastam már pár túraleírást, amiben pont a kardán hajtás miatt tartottak kényszerpihenõt.
|
Barla | 61 | 22. November 2013 12:36 |
Az "igazi" túramotor kardános. Gondold végig, egy több száz km-es túrán felmálházva, egy kiadós esõ után már fújkálhatod a láncot. Feltéve ha nem akarod idõ elõtt leamortizálni. Tele csomagokkal jobbik esetben felhúzot közép állványra(ha van rajta), és fújkálsz. Közben tiszta trutyi lesz tõle mindened, vagy lepakolsz és letakarsz mindent. Természetesen ha csak néhány száz km-es túrákban gondolkodsz akkor jó a láncos is. Szerintem kell a szélvédelem a pakolhatóság, és fõleg a megbíthatóság. Nincs nagyobb szívás mint amikor több száz km-re a lakástól megáll a technika, esetleg külföldön. Az olcsóbb gépeknek hátránya, hogy nehéz az alkatrész ellátása, még itt is. Viszont már elérhetõ áron kapni belõlük. A kardánosok hátránya hogy nehezebbek 10-20 kg val mint a láncos társaik.
|
varajani | 60 | 21. November 2013 10:10 | reply to: 59 |
Én még nem vezettem egyiket sem de nem utolsó szempont a vásárlásnál, hogy mióta nem gyártják már a VX800-at? Melyikbõl hány db-ot adtak el? Az NTV-t fejlesztették 650-rõl 700-ra. Biztosan azért, mert sokat eladtak a 650-bõl, és az új modell is sikeres lett. Túramotornak kell egy kis szélvédelem, ebben jobb a Honda. Nekem volt 3 féle kardános motorom, meg többféle láncos. Semmi elõnyét nem látom a kardánnak közúti túramotorként. |
gstibb | 59 | 20. November 2013 21:14 |
Hello! Honda NTV 650, vagy Suzuki VX 800 típusokkal kapcsolatban van valakinek személyes tapasztalata? Nyugodt túrázásra érdekelne olcsó és kényelmes motor. Mindkettõ kardános és ilyenem még nem volt. ;) Köszi. |
Fanyuvo | 56 | 20. November 2013 19:18 |
Sziasztok Elsõ motornak A2-es jogsihoz mit ajánlotok? GS 500-akat néztem illetve a 250-esek közül a CBF 250-et, de arról sokan lebeszélnek. Alacsony fogyasztású-fenntartási költségû kéne, városba és rövidebb túrákra. 500.ezer forint a plafon. |
Bubó Doki | 54 | 20. Juli 2011 11:32 | reply to: 51 |
És hová tegye a ruhát, ha leszáll a motorról? És melyik irányban kell leszállni a motorról? Ezek fontos kérdések lehetnek, már alig várom az ezzel kapcsolatos topicokat....)))))))))) Vegyen ruhát is! Pl: Milyen ruhát vegyek a motoromhoz??????? |
lendvai | 53 | 20. Juli 2011 11:22 |
De elõbb írjon már be valamit, hogy nem hiába adtuk ezt a rengeteg hasznos tanácsot! :-)))
|
fragile | 51 | 20. Juli 2011 11:03 | reply to: 49 |
akkor most megerõsítettelek írásban:-))))))))) és VEGYEN ! mert majd kell hozzá neki ruha, ruhatartó csomagtartó, kesztyû, sapka, sál.................. és abban is adhatunk majd jó tanácsokat :-) |
Hooliboy | 50 | 20. Juli 2011 11:02 | reply to: 45 |
Lehet,hogy már rég megvette,közben meg itt szopat bennünket:DDD |
fragile | 47 | 20. Juli 2011 10:51 |
jó ez a topic :-) nagyon fontos lehet neki: Nick: Sikoly Azonosító: 16487 Megye, régió: Magyarország, Hajdú-Bihar Lakóhely: Kaba Utolsó aktivitás: 2011-07-17 18:59:05 |
Bubó Doki | 45 | 20. Juli 2011 10:47 |
Naaa, de inkább mégis.....vegyen.......És annak is nyisson topicot.......naaaaa, mi lesz máááááá???????????????? Vegyen,vegyen,vegyen, olyan kis kíváncsi vagyok milyet vesz?
|
Hooliboy | 43 | 20. Juli 2011 10:36 | reply to: 42 |
Jaj,már milyen vagy:DD Ne vedd el a kedvét szegény gyereknek:DDD |
Olga | 42 | 20. Juli 2011 10:34 | reply to: 41 |
Itt a megoldás,ha értelmezi már tudja is ,hogy NE VEGYEN motort! :-))
|
Hooliboy | 41 | 20. Juli 2011 10:31 | reply to: 38 |
Most próbálja értelmezni azt a sok infót,amit eddig kapott:DDDD
|
Olívia | 38 | 20. Juli 2011 10:11 | reply to: 36 |
Az nem tûnt fel senkinek, hogy a topik nyitó nem lép be?:-)) A kissé (nagyon !!)hiányos lapjáról nem is beszélve.:-)) Ez úgy kamu megint, ahogy van.:-)) Azért jól elbeszélget a csapat a témáról!:-)) |
Olga | 37 | 20. Juli 2011 10:04 | reply to: 36 |
Had gondolja át rendesen!És persze vegye jól figyelembe az itt elhangzott tanácsokat.Elsõsorban természetesen az enyémet.NE VEGYÉL MOTORT!
|
Bubó Doki | 36 | 20. Juli 2011 09:57 |
De igen, vegyél mááá valamit!!! Mindegy mit, csak vegyél végre valamit!!!!!
|
Olga | 35 | 20. Juli 2011 09:14 | reply to: 33 |
A topikkal semmi baj! remek! :-)Ne vegyél motort,mert soha sem lesz pénzed! :-))
|
Macko | 34 | 20. Juli 2011 08:50 | reply to: 23 |
Pedig éppen ezen gondolkoztam amit írsz. Tegnap mentem egy közepes karikát a Deauville-lel, ami ugye rohadt nehéz túramotor, viszont cserébe kicsit sem erõs. Közben az fogalmazódott meg bennem: minek kell ennél jobb (erõsebb, gyorsabb) motor? Egyszerûen úgy jó, ahogy van! |
Dodiba | 33 | 20. Juli 2011 08:46 |
Ez a kiváló kezdõ motor és nem a Simson. :-)) Sikoly jó lenne,ha te is írnál valamit az "okosan" nyitott topikodba. |
Ispan | 27 | 19. Juli 2011 21:03 |
Jajaj... lemaradt a jótanácsom. Minél hamarabb........... döntsd el...... kell, vagy nem kell ez itt a kérdés........ Na iszom még egy sört. |
hamster | 26 | 19. Juli 2011 21:03 | reply to: 25 |
Neked amúgy sem aktuális.Még most vettél új motort.Vagy már váltani akarsz?:))Apropó!Sok balesetmentest hozzá!:))
|
Ispan | 25 | 19. Juli 2011 21:00 |
Azért megfigyeltétek? Bármilyen topik is elindul, a sok grafomán biztos hogy hozzá tud tenni valami okosat. Mint most pl.én.....:-)))))))))) |
Ispan | 24 | 19. Juli 2011 20:57 | reply to: 22 |
Az a lényeg, hogy mi viszont jól érezzük magunkat! :-))))))))
|
desiderus | 23 | 19. Juli 2011 20:54 |
Minél nagyobbat. A motorozás a modern emberiség Taigetosz hegye. Csak a legjobbak maradnak nyeregben...és életben... Vicc vót.... :-)))) De van benne valami.... |
hamster | 22 | 19. Juli 2011 20:36 |
Jó kis topic ez.Mondjuk a topic inditója picit passzív.:))Pedig jótanácsból már van egy kosárra való.:))
|
lendvai | 21 | 19. Juli 2011 20:32 | reply to: 20 |
Jaja, ahogy megboldogult nagyapám is nevezte a gépet. Az elsõ motoromat, egy korallpiros Simson S51 Endurót 1986-ban. Az tartott 1990-ig. Aztán tartottam húsz év szünetet, hadd ülepedjen a megszerzett rutin, majd jött a 850-es TDM. Fõ a fokozatosság! :-)))
|
bob | 17 | 19. Juli 2011 16:57 |
vegyen motort... :) hogy milyet, azt meg döntse el annak tükrében, h mire szeretné használni - no meg, h mennyi pénzmag van rá félretéve
|
szsolt | 16 | 19. Juli 2011 16:56 | reply to: 15 |
Akkor kövezzetek meg:))))))))))))) MOTORT KELL VENNI,MER' AZ JÓÓÓÓÓÓÓÓ:))))))))))))) Bár nem lenne hátrány,ha konkrét elképzelésed lenne...És abban már biztos többet tudnak segíteni..... |
lendvai | 15 | 19. Juli 2011 16:37 |
Szerintem nincs értelme motort venni. Aki ide jár az már mind megbánta és most kommentezéssel próbálja rendbetenni háborgó lekét :-)))
|
Olga | 12 | 19. Juli 2011 13:49 |
És azt is el kell dönteni ,hogy hova akarsz tartozni!bój motoros?gaj motoros, gój motoros? vagy csak Frenkizni akarsz?Ezt még nagyon át kell gondolnod ,de NE VEGYÉL MOTORT!
|
lendvai | 10 | 19. Juli 2011 13:41 | reply to: 9 |
Ne beszélj caciszágokat, a motoroszok között nincenek buzik! :-)))))
|
Olga | 9 | 19. Juli 2011 13:16 | reply to: 1 |
Drága az üzemanyag, drága a motoros ruha,hideg van rajta ,ha új a motorod,mibõl vetted?? ,ha régi ,akkor mi ez az ócska car?mindenki azt mondja majd rád ,hogy buzi motoros!NE VEGYÉL!!
|
Ice333 | 8 | 17. Juli 2011 21:01 |
Sikoly! Venni vehetsz bármikor, de határozottságod miatt szerintem még maradj a Simsonodnál és ne hívd ki a sorsot magad ellen...... |
Bubó Doki | 6 | 17. Juli 2011 09:03 | reply to: 1 |
Hogy mennyi idõn belül vehetsz 125-ös motort? Ne is gondolkozz rajta! Ha eljössz hozzám, fél órán belül....))))))))
|
kispeti | 5 | 17. Juli 2011 06:12 | reply to: 1 |
Szerintem elõbb a reglapodat kellene tisztességesen kitöltened és ha az sikerült, na akkor nyitni topikot, bár az már nem annyira fontos !
|
ErErpower | 2 | 16. Juli 2011 22:01 |
Én segítek tapasztalatból!!! csak Naked bike!! ha túrázni szeretsz! kép eldönti nézd meg! :)
|
Sikoly | 1 | 16. Juli 2011 21:12 |
Segítsetek legyetek szívesek abban a kérdésemben, hogy milyen motort vegyek, vagy vegyek-e egyáltalán. A helyzet a következõ: Nem rég kezdtem a motorozást, kb. 3-4 hónapja Simsonozok, amely 50ccm-es, és azon gondolkozom, hogy mennyi idõn belül vehetnék 125-ös motort. Köszönöm a válszokat! (: |