Ciprus Aphrodité szigete
(by kacsa74 ) |
Date(s) | 21. Juni 2018 - 7. Juli 2018 | Tour type | Társas gurulás |
Difficulty: | 3 | Max. participants: | 9 (2 free places) |
Distance: | 5500 km | Appr. speed: | 100 km/h |
Description: Sziasztok! Ez a túra egy MEGHÍVÁSOS motorozás. Csak azok jelentkezzenek a gurulásra akiket érint! Az érintett csapattagokon kívül, ha valakit érdekel a motorostúra írjon részemre privát üzenetet. 2018 nyarán ismét nagy motoros kalandba lesz részünk. Egy igazán izgalmas területre merészkedünk, mely sokunk bakancs listáján szerepel. Ki motorozunk a kényelmes európai komfortzónánkból és megismerkedünk a mesés Ázsia nyugati térségével. Szerbián és Bulgárián autópályán gyorsan átcsapatunk nem pazaroljuk a drága időnket. Isztambulnál kezdődik a csodák birodalma, majd a Boszporuszon átkelve be gurulunk Kis- Ázsia vadregényes tájaira és megküzdünk az Anatoliai-magasföld hegységrendszerével, melyben sok hegycsúcs a négyezer méteres magasságot ostromolja. Kappadókia egyedülálló föld alatti városait sem hagyjuk ki a túratervből. Sok kilométert fogunk motorozni a Holbéli tájon nehéz körülmények közt. Számolni kell az extrém forrósággal. A Tündér- kémények megtekintése után délnek tartunk, átmotorozunk a Toros-hegységen melynek legmagasabb pontja 3916 méter, aztán tovább kanyargunk le egészen a Földközi-tengerig Tasucu városig. Ahonnan egy izgalmas komputazást teszünk a Mediterrán régió egyik ékszerdobozába a titokzatos Ciprus szigetére. Arra a szigetre, ahol 8500 évvel ezelőtt már városokban éltek az emberek. Arra a föld darabra, ahol megannyi kultúra és nép csoport igényt tartott az évezredek során. A titokzatos sziget sok-sok látnivalót rejteget a turisták számára. A bronzkor óta lakott területen ó Görög, Római kori, Középkori, Arab, Muzulmán, Keresztény régészeti alkotásokkal kápráztatja el a kiránduló közönséget. A mitikus helyek is részei a pazar szigetnek. Leghíresebb mítosz Aphroditéhoz fűzhető, ki a szerelem istennőjeként ismeretes. Cipruson belül a különleges északi részen fogunk partot érni, hol kevés kalandvágyó teszi tiszteletét. Erre a csodás szigetre még nem igazán szervezett motorostúrát Magyar motoros. Így a terület Magyar motoros szemmel még szűznek mondható. A szigeten hat napot tartózkodunk és többé kevésbé szeretnénk megismerni minden tájegységét. Mivel a sziget két ország területén fekszik így határátkelésre is szükség lesz. Jelen helyzet szerint a Török és Görög nem túl barátságos szembenállása miatt SAJÁT motorral lehet, hogy csak a Török részen tudunk gurulni. A Görög részen motorokat kell bérelni, mely még különlegesebbé teszi a programot. Ciprus további élményeket biztosít számunkra. Ugyanis az Angol gyarmati múltnak köszönhetően a közúti közlekedés a bal oldalon történik. Ez igazi csemege a magunk fajta motoros túrázóknak. És,ami még érdekességként a túrához tartozik az Angol felségterület, melyből kettő is van a szigeten. Természetesen a túratervben szerepelni fog az Angol földön való motorozás. A gurulást gazdagítani fogja a sziget földrajzi adottsága, mely két magas hegylánccal több síksággal és egy sivatagos területtel büszkélkedhet. A tengerpartjai változatosak a sziklástól az apró szemű arany homokig. A kulináris élvezeteknek is helyet biztosít Ciprus. A gasztronómiai sokszínűség a történelmi hányadtatásnak köszönhető és a tenger szomszédsága alapvetően befolyásolja az étlapot. Szinte minden déligyümölcs megterem Cipruson és remélhetőleg fáról szedni is tudunk pár szemet. Az hatnapos szigettúra után újra egy komphajón fogunk éjszakázni. Majd másnap korán reggel Tasucu város kikötőjében érünk partot. A dokkolást követően újból Ázsia földjén motorozunk és elindulunk északnak a csodaszép Földközi-tenger partmenti utján. Jobbunkon a Nyugati-Toros hegység 3000 méteres csúcsai magasodnak, balunkon az Antalyai-öböl kristálytiszta vize hullámzik. Egész nap robogunk északnak áthaladunk a Török riviérán. Antalyánál bemotorozunk a Toros hegységbe. Késő délutáni órákban érkezünk meg az egyedülálló látványossághoz a Pamukkale csepkőteraszokhoz. Az estét Pamukkale körzetében töltjük. Következö nap kora délelőttjén meg tekintjük a cseppkőteraszokat melyekben termálvíz csordogál és kis szerencsével fürdőzni is tudunk. A program végesztével lóra pattanunk és elgurulunk a Dardanellák térségéhez. A Földközi és Márvány-tenger partján fekvő Canakkale városában tanyát verünk két éjszakára. Ott a környék igencsak színes látványosságaiból választunk párat. A Trójai faló egyértelmű úti cél. De a Gallipoli csatatér sem maradhat ki a túratervből. Cannakkale város kis testvére Isztambulnak ugyanis hasonló földrajzi adottságokkal rendelkezik. Egyik fele Ázsia másik Európa. Ezáltal a városban működő kompjárattal térünk vissza Európába. Canakkaléből két nap alatt autópályán gurulunk vissza szeretett hazánkba. Túrán mindenki saját felelõsségére vesz részt! 0.nap:Este Szekszárd 1.nap:Szekszárd- Belgrád-Szófia-Bulgár/Török határ Svilengrad 970km 2.nap:Svilengrad- Török határátlépés- Isztambul 270km 3.nap: Isztambul PIHENŐNAP városnézés 4.nap:Isztambul- Kappadokia (Göröme település) 740km 5.nap:Kappadokia PIHENŐNAP helyben kirándulás 6.nap:Kappadokia- Tasucu 370km (este komp) 7.nap:Ciprus (reggel érkezés) Nicosia 8.nap:Ciprus dél-keleti kör 9.nap:Ciprus déli kör 10.nap:Ciprus nyugati kör 11.nap:Ciprus keleti kör 12.nap:Ciprus (este komp) Girne 13.nap:Tasucu-Pamukkale 620km 14.nap:Pamukkale-Canakkale 480km 15.nap:Canakkale,Troja (Truva) PIHENŐNAP 60km 16.nap:Canakkale (reggel komp) Európa, (délelőtt Galipoli csata helyszín) -Török Bulgár határ (Svilengrad) 300km VAGY Plovdivig, Bulgária 500km 17.nap:Svilengrad vagy Plovdiv - Szekszárd 970km vagy 770km össz.táv 4780km + Ciprus (Kb:500-1300km fakultatív) = 5300km-6100 km Szállás: Apartman:14 éj (két éj a kompon 0 euro): - 1 fõ: 42000 Ft (140 euro) - utasnak: 42000 Ft (140 euro) ---------------- Tervezett benzinköltség: 5500 km - 5,0 L/100km= 100 000 Ft (330 euro) - 5,5 L/100km= 110 000 Ft (360 euro) ---------------- Kompjegyek: - Ciprus: - 1 fõ + motor: retur = 32000 Ft (105 euro) - 2 fõ + motor: retur = 47000 Ft (155 euro) - Canakkale: - 1 fő + motor: 600 Ft (8 Török Líra 2 euro) ---------------- - autópálya díj: - Szerb retur 3000 Ft (10 euro) - Bulgár motorra díjtalan - Török 1800 Ft (25 Török Líra 6 euro) - Ciprus Török/Görög motorra díjtalan - Híd díj Boszporusz: 300 Ft (4 Török Líra 1 euro) - Török HGS matrica: 400 Ft (6 Török Líra 1 euro) ----------------- Össz. minimális költség: 1 fõ / motor / szállás: 180 000 Ft (590 euro) 2 fõ / motor / szállás: 247000 Ft (810 euro) ---------------- További költségek: - élelem:igény és pénztárca függõ - útlevél: 6000 Ft - vízum nem kell Fakultatív költségek: - (motorbérlés?): 12-24 euro - belépõk - búvárkodás (palackos merülés) - ajándék |
Meeting points
|
Comments: |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
Participants: 7 Persons, 5 bikes |
teszt cim, 22. November 2017 06:23 |
voice
(1 persons)
|