Please log in

Registration Forgot password






Comment
Szerbia egy kicsit másképp
Departure date June 7, 2019 Tour type Társas gurulás Max group size: 15
Arrival date: June 10, 2019 Difficulty: 2 Organizer: Motoride
Distance: 1200 Appr. speed: None Tour id: 5970
Tour type: Társas gurulás


Participants:    0 persons 0 motor
Description:
Szerbia egy kicsit másképp
A túra 2019. június 7-10 közt kerül megszervezésre.
Erre a túrára azokat a motorosokat szeretnénk invitálni, akik szeretik a vízpartot, a hegyeket… a nagyon nagy hegyeket, és persze az ínycsiklandozó balkáni finomságokat. Ne feledjük a hegyek közti sétabarangolást sem, amiből ebben a túrában nem lesz hiány. Várlátogatás, duzzasztógát-szemle és persze hegymászás light-osan.
1. nap
A túra a szerb határt átlépve Horgos közelében veszi kezdetét a kora délelőtti órákban. Autópályán haladunk a sík vidéken, hogy időt nyerjünk, Újvidék-et, Belgrád-ot érintve egészen Pozsarevác-ig. Pozsarevácnál letérünk a pályáról és a Galambóc-i várnál fogunk megpihenni egy kávé erejéig. A Duna szerbiai szakaszának legjelentősebb várromja található Galambóc mellett. A galambóci erődön 2014 óta végeznek teljes körű restaurálási és régészeti munkákat. Galambóc várának tekintélyes romja a Duna jobb partján, közvetlenül a Vaskapu-szoros bejáratánál található. A középkori galambóci vár a 13. és a 14. század fordulóján épült fel. A vár stratégiailag olyan jelentős helyen fekszik, hogy a várért és környékéért gyakran háborúztak egymással a bizánciak, a magyarok, a bolgárok, a törökök és a szerbek is. A tervek szerint 2019 tavaszára kellene, hogy befejeződjenek a munkálatok, kis szerencsével elsőként csodálhatjuk majd meg új pompájában. Indulunk is tovább, hogy megnézzük a gyerdap-i Vaskapu-t néhány kilométerrel odébb. A Vaskapu I vízerőmű a legnagyobb gát a Dunán és az egyik legnagyobb vízerőmű Európában, mely a Románia és Szerbia közti Vaskapu-szorosban található. Az energetikai projekt 1964-ben indult Románia és Jugoszlávia közös vállalkozásaként. 1972-ben készült el, annak idején ez volt az egyik legnagyobb vízerőmű a világon. Az erőmű szomszédságában fogjuk tölteni az első éjszakát.
Napi szakasz cca. : 430 km
2. és 3. nap
Reggeli után tovább haladunk délfelé, a napi szakasz mindössze 200 km lesz. Mivel ez az szakasz korántsem mondható ingerszegénynek, erre a napra nem véletlenül terveztünk ,,csak ennyi ’’-t. Ez fokozottan igaz lesz majd az utolsó ötven kilóméterre, ahol kanyar kanyart fog érni egészen a célig. Itt két éjszakát fogunk majd eltölteni. 1750 méter tengerszint feletti magasságig fogunk felemelkedni, ahol már a levegő is igazán frissnek mondható, nem beszélve arról, hogy másnap délelőtt felkapaszkodunk majd gyalogosan egészen 2169 méter tengerszint feletti magasságig. Innen már csak egy karnyújtásnyira vannak a felhők felettünk. Ha most meginognál, ne tedd, ha egyszer ide eljössz, hidd el, hogy vissza fogsz vágyódni. Stara Planina télen síparadicsom, nyáron és ősszel viszont tökéletes azok számára, akik szeretnek barangolni a természet lágy ölén. Hangulatos pihenőhelyeket alakítottak ki útközben, megpihenni, szusszanni tökéletes azoknak, akik kevésbé járatosak az erdei túrázásban és hamar elfáradnak, vagy csak egy frissítőt szeretnének elfogyasztani a baráti társasággal.
Napi szakasz cca.: 200 km
Napi szakasz a 3. napra : amennyit a lábad elbír

4.nap
Miután kipihentük a túrázás fáradalmait, reggeli után ismét nyeregbe pattanunk és hazafelé indulunk. Ezúttal Nis felé jövünk, autópályán, egészen a horgos környéki-i kiindulópontig, ahol elbúcsúzunk egymástól, innen mindenki egyénileg folytatja a hazavezető utat.
Napi szakasz cca.: 500 km.

Menetrend, program(ok):
www.motoride.info

Koltsegek:


Meeting points
( Add new meeting point )
Address Region Coordinates Arrival here Leaving here Note I join here

Hozzászólások:



Participants: 0 Persons, 0 bikes
Felhokep
Hirdetések




Member count: 26768