19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
SEGITSÉG!!!
Következő oldal

zooli 8473 2012. február 17. 16:42   Válasz erre: 8471
Ha megkérdezed mi történik a motoroddal,hûtõvíz nélkül esetleg olaj nyomás nélküli üzemeltetéskor,nagyon szívesen elmesélem.De erre csak amit hondaadam mond irány a doki,bárhol élsz.


Bár attól függ melyik lábad ha jobb akkor dual fék esetleg csak elsõ,viszont ha bal
..........marad a robogó.:-)))))

Még valami szép magyar találmány:telejósda!!:-)))
    

TTné 8472 2012. február 17. 16:28   Válasz erre: 8470
Itthon így van, de õ Angliából ír. ;-)
    

qqriq64 8471 2012. február 17. 15:53  
Köszönöm a válaszokat.
Milyen súlyosabb következménye lehet ennek?
    

hondaadam 8470 2012. február 17. 14:47   Válasz erre: 8468
Te most komolyan egy motoros fórumon érdeklõdsz, hogy mit tegyél részleges izomszakadás esetén? Érdekes, minden esetre köszönöm a bizalmat a többiek nevében is :)
Javaslom, hogy minél hamarabb keress fel egy ultrahang/MR orvost, és nézesd meg, hogy melyik izomrost szakadt és milyen mértékben (vagy ha más a baj, akkor mi).
Addig is pihentetés, polcolás, jegelés (mert ez minden sérülésnél alap).
Fõleg azért érdemes kideríteni, hogy mi a baj, hogy ezzel egy esetleges még nagyobb bajt megelõzhess.
Egy ultrahang vizsgálat kb. 8-10eFt, ennyit mindenképpen érdemes rászánni. Az ingyenes ultrahangra kb. 2 hetes elõjegyzéseket adnak.

    

zooli 8469 2012. február 17. 14:46   Válasz erre: 8468
Ne hanyagold el,nekem a vállam csinált hasonlót több éve azóta is szopom.
Mivel ülve-rázós melód van gondolnék egy vérrögre,rokon daruzik neki már krónikus.
    

qqriq64 8468 2012. február 17. 14:25  
Urak az van hogy tegnap lefelé tartva a lépcsön a vádlimban elpattant valami. Pedig nem léptem rosszul. Nagy nehezen hazavonszoltam magam meg ma bevánszorogtam a melóba. Nem látszik semmi de úgy fáj hogy besza behu.
Van valakinek ilyen tapasztalara?
Lesz még szölö lágy kenyér vagy szóljak az eltakarító brigádnak?
Még szerencse hogy pedált taposni nem kell de valami brutálisan fáj.
    

ekowob 8467 2012. február 17. 12:02   Válasz erre: 8459
Ha majd tervezed, akkor beszéljünk róla.
Vannak tapasztalataim (Kb.5000km.) Mindenképpen tisztában kell legyél a hátrányokról is.

    

ekowob 8466 2012. február 17. 11:59   Válasz erre: 8458
Jobban jársz ha eladod és az árán veszel gázolajat.
    

kawa70 8465 2012. február 16. 17:32   Válasz erre: 8460
Az még nem is igen piros, ha 30-35 éves. Abban meg végképp semmi különbség nem volt a dizellel összehasonlitva. Viszont a kéntartalom azóta csökkent. De bármely régi adagolósba jó lehet még. Kár kiönteni.
    

Geeza 8464 2012. február 16. 16:06   Válasz erre: 8458
Add oda egy traktorosnak. A jó kis MTZ-be, vagy hasonlóba jó az még:)
    

zooli 8463 2012. február 16. 16:05   Válasz erre: 8459
A nem használt minõségi étolajat nyugodtan tedd bele (nyáron),esetleg használj adalékot.
    

zooli 8462 2012. február 16. 16:01   Válasz erre: 8461
Nem tenném, a legkisebb keverést sem kellene.Ha meg is szûröd tökéletesen, min 5 micron-os szûrõn.Így megvéded a PD elemeket de lehet olyan az összetétele,hogy oda vág a részecskeszûrõnek.
    

klimas 8461 2012. február 16. 15:41   Válasz erre: 8460
Kösz a reagálást, erre nem gondoltam, már mint a kénre! Az avar égetés nálam nem játszik , inkább bedarálom, aztán 1-2 év után visszaadom az anyaföldnek....)))
Na mindegy, úgy látom, inkább azzal spórolok ha nem spórolok, a pálya szabad , ha valakit érdekel a cucc.
    

Audimania 8460 2012. február 16. 15:26   Válasz erre: 8458
Emlékeim szerint anno a hto úgy keletkezett, hogy a normál gázolajat pirosra festették. Gyanítom, hogy a régi összetételû gázolaj magas kéntartalma nemigen tenne jót az újabb technikának, azt már nem ilyenre tervezték, még nagy hígításban is szétmarna benne dolgokat.
Viszont az õszi avar elégetéséhez jól jöhet még.
    

galoscsabus 8459 2012. február 16. 15:19   Válasz erre: 8456
És mit szólna az étolajhoz az SX4 1.6-os Hdi motorja?
Na nem mint ha tervezném a dolgot, de végszükség esetén......
    

klimas 8458 2012. február 16. 15:07  
Ha már így szóba került! Van vagy 150 l kb. 30-35 éves jó öreg HTO-m , szerintetek bele öntsem, persze keverve úgy 80-20% -ban , a Pdtdi-s autóba??? A 80 a "rendes" olaj, a többi az átszûrt fûtõolaj lenne...
Mielõtt jön a ciki, pénzem nincs porlasztóra,motorgenerálra stb., az olajkályhát meg már vagy 10 éve elvittem a MÉH-be.
    

Bedouin 8457 2012. február 16. 11:24   Válasz erre: 8456
Traktorral örülni fognak neki :)))))
    

ekowob 8456 2012. február 16. 11:19  
Tök eccerü: Ki kell menni a sógorokhoz, ott tankolni biodieselt.
A számlát persze meg kell örizni.
Utána már szagolhat! :-))

Persze télen inkább ne locsoljunk a tankba ilyeneket.
    

Sandokan13 8455 2012. február 16. 11:13   Válasz erre: 8452
Nem nekem kell, csak én voltam az ismerõs "magyar hangja"... :-)
    

fakerekû 8454 2012. február 16. 10:51   Válasz erre: 8453
Én használom és használni is fogom,(igaz traktorba)és olyan jó látni hogy a rókák csorgó nyállal követnek a barázdában.Akinek nem tetszik bekaphatja(ha kicsinek találja akkor a lovamét is).Ott spórolok ahol tudok.Nekem nincs gondom arra,hogy esetleg duplán vettem fel a költségtérítést.
    

Bedouin 8453 2012. február 16. 10:29  
Rengeteg cikk megjelent a témában, pl: http://www.boon.hu/diosgyor/szagot-fogtak-a-rendorok-etolajjal-ment-a-szakacs-autoja/1705966

De emlékszem egy riportra, amiben egy ember a Tesco parkolóban öntött 2 litert a tankba és az úton hazafelé megfogták, de azt hiszem még börtön fenyegetettsége is volt a dolognak :(
    

Bedouin 8452 2012. február 16. 10:23   Válasz erre: 8450
Technikailag lehet, jogilag meg bûncselekményt követsz el vele!
Egybõl megfog a rendõrbácsi, mert messzõl olyan szaga van a kocsinak, mint egy mozgó McDonald's :)
Azt hiszem adócsalással fognak vádolni (jövedéki adó megnem fizetése)!!!
De errõl majd az illetékesek bõvebbet mondanak :)
    

fakerekû 8451 2012. február 16. 10:17   Válasz erre: 8450
Lehet,és jobb is,mert tisztább.Ja meg kb.1000frt-tal olcsóbb 10l mint a diesel.
    

Sandokan13 8450 2012. február 16. 10:09  
Szevasztok!
Nem éppen motoros kérdés: diesel autóba, használt étolajon kívül lehet(ne) frisset is használni?
    

Winchi 8449 2012. február 15. 14:50  
Volna egy kérdésem!

Tudd-e valaki Óbudán kiadó pecót,cc 4-5 hétre az április,május kõrnyékén?!
A mi pecónkat felújítanánk és addigra,hogy ne legyünk lábalatt a mestereknek...na meg nem is kivitelezhetõ!

Minden meg oldás érdekel!

Tel a reg lapon vagy Pû-ben,vissza hívlak!
06/20-336-1906.
köszi
    

KawaÉvi 8448 2012. február 14. 18:48   Válasz erre: 8447
NEM!!!! :-)))
    

kawa70 8447 2012. február 14. 18:43   Válasz erre: 8446
Úgy ismersz? :-)
    

KawaÉvi 8446 2012. február 14. 18:42   Válasz erre: 8445
Ne szerénykedj :-)
    

kawa70 8445 2012. február 14. 18:41   Válasz erre: 8442
Dehogyis, csak már láttam olyat :)
    

KawaÉvi 8444 2012. február 14. 18:36   Válasz erre: 8442
Laci??? Meghiszem azt!!!
    

KawaÉvi 8443 2012. február 14. 18:35   Válasz erre: 8440
Nekem csak a hátsó ajtó fagyott be (a nagyon hideg napok alkalmával). De már "elmúlt" - hála a szerelõnek :-)
    

Zsoli86 8442 2012. február 14. 18:33   Válasz erre: 8439
Nagy szakértõje vagy az aksiknak, úgy látom! :-)
    

Zsoli86 8441 2012. február 14. 18:31   Válasz erre: 8437
Azt meg nem is mondom, mekkora idióta helyen van a VS1400-ban az akku. Semmi rálátás, apólusokhoz alig lehet hozzáférni..

Szóval ha le akaro kontrolálni a sav-szintet, ki kell vennem.
    

kawa70 8440 2012. február 14. 18:31   Válasz erre: 8437
Gyakorlatilag sem fagy be. Ha igy lenne a kint álló autókba naponta kellene uj akksi ilyenkor.
    

kawa70 8439 2012. február 14. 18:30   Válasz erre: 8432
A sav sohasem tûnik el az akkuból csak a viz. Kivéve, ha kiboritod. A savsûrûség a töltöttségi szinttel (feszültség) csökken, illetve a deszt viz fogyásával. Emiatt sohasem szabad savat utánna tölteni, mert megemelkedik a savsürüség, és szétmarja a lemezeket.
    

KawaÉvi 8438 2012. február 14. 18:29   Válasz erre: 8429
...meg hát nõbõl vagyok. Mikor kivettem letisztítottam a celladugó mellett, mert iszonyat kosz telepedett rá. Így küllemre is újszerû "hajlott kora" ellenére.
    

Zsoli86 8437 2012. február 14. 18:29   Válasz erre: 8433
Mert nekem a garázsban rosszabb napokon van -15 fok is. :-) Nem tudom, hogy képes -e ilyenkor befagyni, ha tötés alatt is van -e. Elméletileg nem... A kazánházban meg tartós 20 fok van.

Dehát nekem a motorom most sok darabban van, az akku is kikerült, mert akartam felönteni vízzel, szint alatt volt. A szezon végén ezért is szoktam kiszedni, hogy ezt leellenõrizzem. Szezonközben benne van állandóan.

    

kawa70 8436 2012. február 14. 18:27   Válasz erre: 8433
Egy jól feltötltött igen. De ha félévre magára hagyod, simán lemerülhet 10 volt környékére, ott pedig már annyira lecsökken a sav sûrûsége, hogy simán megfagyhat az elektrolit egy téli idõjárásban. Az pedig game over. Abban is teljesen igazad van, hogy a meleget sem szereti. Én sem szedtem ki soha, viszont havonta kétszer háromszor ránéztem, feszmérés, vagy inditózás, és telente legalább kétszer töltõre raktam.
    

KawaÉvi 8435 2012. február 14. 18:26   Válasz erre: 8432
Ez a Yuasa nem AMG típusú, hanem hagyományos. Hát ezt búsulom, hogy az enyémhez nincs csak a retro...

A feszültséget kitûnõen tartotta, bár a sav sûrûségét mindig lusta voltam megméretni (valahol), inkább gyorsan visszapakoltam és mentem motorozni :-)
Tavaly elõtt õsszel teljesen száraz volt mind a hat cella, és még úgyis indított. Tehát azt mondhatom, nem csak "illant" belõle a folyadék, hanem drasztikusan fogyott...
    

kawa70 8434 2012. február 14. 18:24   Válasz erre: 8429
Én sem szoktam. Egyébként biztonsági okokból.
1: Ha a jármûvedben van valami elektromos hiba (pl. a generátor dióda zárlatos, emiatt az akku is merül) nehogy kigyulladjon, illetve egyes elektronikák érzékenyek lehetnek a töltõ nem teljesen sima, lüktetõ egyenfeszültségére
2: ha az akkud cellazárlatos, és állandó árramal töltöd órákon keresztül, simán felrobbanhat - ami jobb, ha a jármûvön kivül következik be
    

ekowob 8433 2012. február 14. 18:23   Válasz erre: 8430
"Télen csak azért szedem ki, hogy a kazánházban, melegen legyen, "

Miért kell, hogy melegen legyen?
Tudom, hogy nincs olyan meleg a kazánházban, de egy jól feltöltött akksinak nem árt a hideg.
Viszont a meleg (>40°C) igen.
    

Zsoli86 8432 2012. február 14. 18:22   Válasz erre: 8431
Évi, az nem lehet, hogy túl sok víz van már a Tiedben (a régiben), elektrolit helyett? Tehát annyira megritkult a sav a víz miatt, hogy forrásnál van minek elpárolognia?! Gondolom sûrûbben is kellett töltened, nem tartotta a feszkót..

A mostani Yuasádból, mivel AMG típusú, nem fog elfolyni a sav még ha fejenállva is tartod. :)
    

KawaÉvi 8431 2012. február 14. 18:20   Válasz erre: 8429
Szûk a hely - tudod szûz lány a motorom :-)
Vízzel történõ töltéshez mindenképp bontani kell (szélte-hossza ki van számolva), akkor meg már úgy töltöm árammal is.
    

Zsoli86 8430 2012. február 14. 18:19   Válasz erre: 8429
Egyébként én sem veszem le a sarukat sem évközben. Télen csak azért szedem ki, hogy a kazánházban, melegen legyen, ott meg egész télen csepptöltõn van.

Évközben, ha kell tölteni, akkor a plusz pólusra teszem csak a töltõ pozitív pólusát. A Negatívot meg rácsípem a motor vázára.
Nem féltem a félvezetõ diódát, mivel a csepptöltõ nem tölt nagy árammal.
    

Bedouin 8429 2012. február 14. 18:16   Válasz erre: 8426
Töltéskor miért kell kiszedni az akksit?
Én még a sarukat sem bontom meg ...
    

KawaÉvi 8428 2012. február 14. 18:16   Válasz erre: 8427
Csak menet közben tartom döntve :-))) Egy két esettõl eltekintve, függõlegesen van az akksi álló helyzetben :-)))
    

kawa70 8427 2012. február 14. 18:09   Válasz erre: 8426
A nyarat, a kifolyást, meg a túltöltést nehéz bármilyen technológiával kiküszöbölni :) Pláne ha oldalra döntve tárolod a motort:)
A töltésed jó, attól nem nagyon kéne fogyni a szintnek. Viszont a rázkódás és a döntés mozgatja a folyadékot, és apránként a túlfolyó csonkon mehet ki az edénybõl. Annyira nincs sok benne cellánként, igy elég kis mennyiség hiányzása esetén is már után kell tölteni. Nyáron egyébként is két hetente kellene nézegetni a szintet. Teljesen meg lezárni nem lehet a hagyományos akkut, mert elõbb-utóbb felrobban.
    

KawaÉvi 8426 2012. február 14. 18:04  
A most leselejtezett akkum állandóan fogyasztotta a folyadékot. Pár hét alatt minimum szint alá csökkent (akksi ki, deszt víz bele, majd töltõre). Nagyon macerás volt, ráadásul sok bontással jár az akkumulátorhoz való hozzáférés.
Én is arra gondoltam - amit írtál -, hogy túltölt a generátor és forralja az akksi víztartalmát, ezért párolog jobban. Alapjáraton 14,4-14,5 V, míg fordulaton 14,2 V a töltõfeszültség. Tehát ez kizárt. Maradt a "B" verzió, miszerint kifolyik a döntéskor (vagy párolog a nagyon meleg nyári napokon).
Most is savas akksit vettem (nincs más a gépbe való), remélem ezt a problémát valami új technológiával kiküszöbölik.
    

kawa70 8425 2012. február 14. 17:13   Válasz erre: 8421
Ismerõsömnek is volt hasonló rossz tapasztalata Bannerrel, neki sem kedves azóta. Nekem most is az vana motorba, nincs vele semmi baj. Én viszont nem is vagyok elkötelezve egyetlen gyártóhoz sem, pontosan azért, mert a nevesek is tudnak hibát véteni. Viszont ami meghatározó az akku élettartamát illetõen a gyártási minõségen kivûl, az a felhasznált ólom lemezek tisztasága, minõsége. Sok olcsóbb akku emiatt végzi ideje korán, szinte egy se képes 3 évnél tovább üzemelni a legolcsóbb kategóriából.
Ami a motorakkut illeti, ott viszont vannak jellegzetes akkunyüstölõ problémák. Egyetlen akku sem szereti és dijazza a túltöltést, fajtájától függõen rövidebb élettartammal honorálja a jármû töltõrendszerének hibáit. A motorkerékpárok nagy többségében helytakarékosságból, súly csökkentés miatt, és gazdasági okokból teljesen más rendszerû generátort alkalmaznak, mint az autókban. Szerencsére az én motorom ebbõl a szempontból kivétel, olyan generátort építettek rá a konstruktõrök, mint az autókra. Nincs is töltési és feszszabályzós gondom. Míg az autóknál a töltõfeszültség nagyon pontosan szabályozható a generátor forgórészének gerjesztésével ( a feszszabályzó ezt a kisáramú gerjesztõ feszültséget állítja be), addig a motorkerékpárok többségén állandó mágneses forgórésszel ellátott statikus gerjesztést alkalmaznak. Ennek hátránya viszont a nehezen szabályozható feszültség, illetve a különbözeti feszültség által kiallakult áram a szabályzóban fog hõvé alakulni és terheli az ottani alkatrészeket. Emiatt könnyen elszáll a feszszabályzó, illetve nehezen tartható az akku számára oly kedves 14,4 V. 14,8 V felett már károsodhat az akku, holott a motor gyártók egy része normális töltõ feszültségnek még 15 V-ot is megjelöl. Tehát értelemszerû, hogy ilyen igénybevétel mellett nem biztos, hogy 6-7 évig is tökéletes lesz az akkumulátor. Ilyen megfontolásból célszerûbb a jobb minõségû akku használata, azonban gazdasági megfontolásból érdemes élettartamra is vissza osztani a beszerzési költséget, mert lehet olcsóbb lesz 2-3 évente egy olcsó akkut cserélni, mint 4-5 évente egy meglehetõsen drágát.
    

Zsoli86 8424 2012. február 14. 15:11   Válasz erre: 8423
Már megrendeltem a JMT-t.

http://tatramoto.motonet.sk/files/goods/7073687.JPG

Én "Fiamm" márkájú aksival vettem, használtan. De ha 1 hétig nincs indítva a motor, akkor azért már érdemes rátenni a töltõre, ha tudom, hogy készülök valahová.
Készülök egy hoszabb egyhetes túrára, biztosra akarok menni.
Mert szerintem ez a Fiamm, hiába volt egész télen csepptöltõn és feltöltve vízzel, már nem sok van neki hátra...
    

kisti 8423 2012. február 14. 13:26   Válasz erre: 8421
egyébként Vartával pl: 5 évet jártam(és használtan benne volt a motorban mikor vettem), azóta kb: 2 éve egy Bosch van benne és kifogástalan.
Sztem bármelyik ismert gyártó akkuját megveheted, lényeg a karbantartás. A motorkerékpár töltõrendszere csak hoszabb út alatt képes feltõlteni az akkut rendesen, rövid 2-5 km-es uton használva(pl. munkába meg haza) képes 2-3 hét után lemerült tüneteket mutatni.Ezért ilyen használat mellett ,javasoljuk 2 hetente töltõre tenni(legegyszerübb kiépített töltõvezetékkel).
    

kisti 8422 2012. február 14. 13:20   Válasz erre: 8417
YTX Yuasa mindenképpen savas, gondozásmentes,külön tartozék a kimért sav tartályba, üzembehelyezéskor feltöltendõ.
YTZ Yuasa újjabb fejlesztés szintén savas gondozásmentes, de emelt teljesítményû, és a sav már a forgalmazáskor is benne van,nem kell külön beletölteni.
YTX pl. a Honda inkább 125ccm-s motorokhoz ill. robogóhoz ajánlja, míg a YTZ-t nagyobb teljesítményû sport,túra,cruiser,egyéb motorokhoz. motorokhoz
    

Zsoli86 8421 2012. február 14. 12:36   Válasz erre: 8417
Köszi a szakszerû leírást, tapasztalatot.

Így az utánajárás végén úgy döntöttem, hogy veszek féláron egy nem olyan márkás, de méretbeli és technikai adatok elõírásának megfelelõ AMG, akkut, amihez külön küldenek savat és nem kell babrálni utána már. Jelenleg egy német mrákájú (feltehetõleg méd in csájna) JMT márkájút nézegetek 17.500-ért.

http://www.auto-moto-shop.sk/1/img3/produkty/MOTODOPLNKY/BATERIE/YTX16-BS-1.JPG

A Bannerral nekem nincs jó tapasztalatom, de lehet, csak én fogtam ki egy rossz darabot a kocsimba. 3 év után elkárhozott, pedig vigyáztam rá. :)
    

kawa70 8420 2012. február 14. 10:16   Válasz erre: 8419
Lehet, értek hozzá? :-) De lehet, hogy csak láttam olyat :-))
    

qqriq64 8419 2012. február 14. 07:35   Válasz erre: 8417
Nagyon pontos szakszerü leírás:)
    

kawa70 8418 2012. február 14. 07:15   Válasz erre: 8416
Azt nem tudom, de miért nem teszel bele mondjuk Bannert? Szerintem megfelelõ gondoskodás, és a túltöltés elkerülése mellett a taiwani is ki fog birni 4-6 évet, többet meg ne várj tõle, bár képes 8-9 évig is mûködni egy jó akku egy kis odafigyelés mellett.
    

kawa70 8417 2012. február 14. 07:13   Válasz erre: 8415
Az elsõ kettõ mindenképp AGM akku, de elõszeretettel nevezik még a kereskedõk is zselésnek, mivel megtévesztõ, hogy felöntés után eltûnik a folyékony állapotú kénsav. A harmadik talán zselés, de határozottan nem állitanám. A zselésbe soha semmit nem kell beleönteni beüzemeléskor, teljesen zárt a háza, nincsenek utólagos lezárásra utaló dugósorok. Az AGM-et a mellékelt kiadagolt savval fel kell önteni, azt mindenesetben az akkuhoz adják, és pontosan ki van adagolva, majd az akkut egy bepattintható dugósorral véglegesen lezárni - de ezt utólag ki lehet feszegetni és visszazárni, de az akku élete során semmilyen, folyadék utántöltést nem igényel, sõt kimondottan tilos. A sav betöltés után felszivódik a lemezek közt lévõ üvegszövetbe, és olyna mintha nem is lenne benne semmi, illetve ha belenézel fehéres krémszerû anyagot látsz. Talán ez is megtéveszti a hozzá nem értõt, és zselésnek gondolja. De a két akksi teljesen más szerkezeti felépitésû és tulajdonságokkal bíró, nem összekeverendõ.
    

Zsoli86 8416 2012. február 13. 23:14   Válasz erre: 8415
A képek közül a 2. az Taiwani, vagy Japó szerintetek? Mert olyat tudok keríteni.

A 3.-ra rá van írva, hogy japán.

Az elsõ kicsit homályos, de az a Taiwani.
    

Zsoli86 8415 2012. február 13. 23:10  
Nem szeretném túlbonyolítani a dolgokat, de próbálok utána járni ennek az egész "made in ?" dolognak!

Hölgyeim-Uraim!
Nos a Yuasa YTX16-BS-1-bõl találtam háromfélét is!
Mind a három "MF" Maintenace Free típusú, néhol zselésnek feltüntetett típus, ami szerintem hülyeség! Egyszerûen nem lehet kiigazodni a webshopokból.

Tessenek megfigyelni a képeket! :)))
    

kawa70 8414 2012. február 13. 22:35   Válasz erre: 8412
Pályafutásom során egyetlen akkuval találkoztam, ami nem birt ki egy hónapot se......Azt is tavaly vettem az autóba - és nem tul hires vagy hirhedt cucc volt, viszont occsó.
Biztos, hogy jó savat kaptál, nincs többféle:) Töményet meg nem adnak ugyse.
    

KawaÉvi 8413 2012. február 13. 22:33  
...meg ahogy az idõjárást elfigyelem, egy darabig nem lesz még beüzemelve. Sajnos.
    

KawaÉvi 8412 2012. február 13. 22:30   Válasz erre: 8411
Sem a használati utasítás, sem a garanciajegy nem tér ki erre. Csupán azt írták, hogy milyen típusú bekevert savat kell bele tölteni (felsõ szintig). Remélem olyat küldtek mellé...
A franc se foglalkozik a pecséttel. Egy fél évet biztos kibír, utána meg úgyis mehetek panaszra akárhová. De azt gondolom odafigyelve, gondoskodással jól meghosszabbítható az élettartama.
    

kawa70 8411 2012. február 13. 22:26   Válasz erre: 8410
Ja igen...A garancia feltétele (mivel nem adtak savat hozzá) a szakmûhelyben történõ igazolt beüzemelés szokott ilyenkor lenni. Lehet szerezned kell majd egy pecsétet........
    

KawaÉvi 8410 2012. február 13. 22:24   Válasz erre: 8407
Az érdeklõdés egyrészt kényszer is :-(((

A Varta akksival ellentétben ehhez nem adtak savat (a Vartához, 6 egyforma mûanyag savval töltött "géppuskatölténnyel" szállítják). Ehhez venni kellett.
Azonban ha egy kukkot sem értenék hozzá, se volnék bajban, ugyanis rendkívül alapos használati utasítással mellékelték.
    

kawa70 8409 2012. február 13. 22:22   Válasz erre: 8407
Egyébként teljesen rosszul látod, mert ott az akkun a szint jelölés....Az pedig kizárólag csak a sima savason van..... Vajon miért is?
    

kawa70 8408 2012. február 13. 22:20   Válasz erre: 8407
Minden üvegszövetes gondozásmentes, de nem minden gondozásmentes üvegszövetes...Komprende?
    

Hardbiker 8407 2012. február 13. 22:18  
Szõke nõ létedre érdeklõdsz a mûszaki dolgok iránt, ez dícséretes!
A gondozásmentes az üvegszövetes, de ha jól láttam, a képeken is ezek vannak! Egyszerre belefordítod a 6 tartályt, cellákra illeszkednek, és ráteszed a kupakcsíkot, amit a továbbiakban nem kell és nem tudsz leszedni!

A klasszikus savas a cellánként levehetõ/kitekerhetõ kupakú, ellenõrizhetõ elektrolitszintû, szükség esetén desztvízzel feltölthetõ, tényleg lötyögõs! Az átlátszó/ fehér hasonlít rá!
    

kawa70 8406 2012. február 13. 22:17   Válasz erre: 8405
Ami késik, nem múlik :-)
    

KawaÉvi 8405 2012. február 13. 22:16   Válasz erre: 8404
Hát tölteném már! Csak nem jön a tavasz :-(

Amúgy a régi akksim mind a motorban (a mostani Yuasa elõdje), mind az autóban (abban most Banner van 1 éve), 5 évet bírt. Az autóban lévõ már haldoklott a végén, a motoros azonban még mindig bírná szusszal, ha nem lenne szarrá a saruja - meg azért a kapacitása sem 100%, de még mindig indít kifogástalanul.
    

kawa70 8404 2012. február 13. 22:11   Válasz erre: 8403
Ez igy igaz. Neked kell felönteni, mivel a sav addig sem inditja be az amortizációs folyamatokat amig raktározzák.
    

KawaÉvi 8403 2012. február 13. 22:10   Válasz erre: 8402
Az a "lötyögõs". Csak még nem lötyög benne semmi, mert szárazon küldik :-)
    

kawa70 8402 2012. február 13. 22:08   Válasz erre: 8400
Ez nem a gondozásmentes! A gondozásmentes sima lötyögõs savas akku! Amirõl te emlitést teszel annak AGM a becsületes neve (üvegszálas, felitatós) És persze van még a zselés ezeken kivül......
Ettõl függetlenül én még félévnél hosszabb garis motor akkuval nem találkozta, de ez persze lehet kereskedõ vagy gyártó függõ.......

Ha esetleg valaki jobban el akar merülni az ólom akkumulátor rejtelmeiben:
http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html
Nagyon szép tananyag.....
    

KawaÉvi 8401 2012. február 13. 22:06   Válasz erre: 8400
Savas Yuasa.
Bár gondozás menteset szerettem volna (nem zseléset), de az én motorom típusába csak ilyen van.
    

Hardbiker 8400 2012. február 13. 22:04   Válasz erre: 8399
A gondozásmentes is savas, csak egy rongyot tekertek a cellák köré, és azzal van felitatva! A zselés ára többszöröse ezeknek!

Milyen akksit is vettél? :-)))))
    

KawaÉvi 8399 2012. február 13. 21:57  
Sziasztok, szép estét!
A mai napon postai úton megérkezett Japán gyártású Yuasa akksimra fél év garancia van, mivel savas. A gondozásmentes változatra 12 hónap.
    

kawa70 8398 2012. február 13. 21:24   Válasz erre: 8397
Sajnos nem...Motor akksira meg taxi üzemre félév........A többiben igazad van.
    

Hardbiker 8397 2012. február 13. 21:13   Válasz erre: 8396
Minimálisban! Írtam, hogy "asszem" , de nem egy év a törvényileg elõírt?

Eddig egy motoromban cseréltem akksit, azt is azért, mert hosszabb idõt terveztem vele!
    

beton 8396 2012. február 13. 21:10   Válasz erre: 8395
Minimális tévedésben vagy.
A motorakkura fél év a garancia!
    

Hardbiker 8395 2012. február 13. 20:52   Válasz erre: 8373
�Ne vergõdj tudományosan, nem éri meg! Minden akksira asszem 2 év a gari, ha kétszer a napon hagyod, vagy rajtamarad valamilyen fogyasztó (pl. vészleállítóval állítod le, és nem kapcsolod le a gyújtáskapcsolóval a világítást), csökken az élettartama. 4-5 év egy motorakksinál már jó, vegyél olcsóbbat! Már minden Kínában készül, a márkanév sem garancia semmire!
    

Zsoli86 8394 2012. február 13. 20:48   Válasz erre: 8393
Köszi a hozzászólást!

Lassan én is azon vagyok, hogy veszek féláron valami másat.
JMT-t, vagy Moto Startot.
    

Rudo 8393 2012. február 13. 20:37  
Az én motoromhoz is csak a yuasát írják,hogy csak az jó bele majd 50 ezerért....,egy lófaxt,van bele való banner is,minden paraméterében ugyanaz és 16eft.
Szóval azt vettem bele már 2éve dolgozik tökéletesen pedig ugye terepen kapja a nyírást mikor 1órán belül már 20-adszorra van indítva.
A véleményem/tapasztalatom az,hogy nyugodtan vedd a bannert.
    

tsanyi 8392 2012. február 13. 20:06   Válasz erre: 8390
Elvileg ez a japán....ebbõl a méretbõl találni japánt, de Zsoliéból nehéz.....a banner pedig nekem eddig jó volt mind magamnak mind másnak.....igaz már minden kínában készül....
    

tsanyi 8391 2012. február 13. 20:05   Válasz erre: 8389
Hááát ezért hagytam a yuasa-t a fenébe... a francnak van kedve állandóan garis dolgokkal foglalkozni......
    

pandamaci 8390 2012. február 13. 20:00   Válasz erre: 8388
yuasa -enyém ilyen lesz, ez mi lehet ?
Diesel autóhoz Banner-rel van tapasztalatod ?
http://eshop.micronixkft.hu/akkumulatorok/motorkerekpar-akkumulatorok/yuasa/gondozasmentes-zseles/ytx12-bs.html
    

Zsoli86 8389 2012. február 13. 19:49   Válasz erre: 8388
Ez a Yuasa weboldalán van, ami a képrõl kivehetõ, hogy Made in Taiwan.

Én meg innen akartam elõször:
http://motomike.sk/category/10304000000/vehicle/20640/article/85040

Itt is Taiwan..
De már ajánlottak ennél jóval olcsóbban is, csak az nem tiszta, hogy ki tud Japánt keríteni ennyiért.. Mert nekem az kellene lehetõleg!
    

tsanyi 8388 2012. február 13. 19:43   Válasz erre: 8387
Linkeld be ahol találtad és talán sikerül megmondani......bár ezért az árért már a japán szokott lenni..., de a fene tudja.
    

Zsoli86 8387 2012. február 13. 19:41  
Yuasát én is tudok keríteni.
De itt a fõ kérdés, hogy amiket írtok, hogy jó áron, az JAPÁN -e? Mert Taiwanit nem szeretnék ennyi pénzért.
    

tsanyi 8386 2012. február 13. 19:37   Válasz erre: 8385
Akksit. de ha Classic annyiért amit írt yuasa-t tud azzal nem tudok versenyezni, kínaival meg nem foglalkozom....
    

Zsoli86 8385 2012. február 13. 19:35   Válasz erre: 8384
Van magyarországi címem is. :)
De mit is szeretnél nekem postázni?
    

tsanyi 8384 2012. február 13. 19:34   Válasz erre: 8383
Néztem, hogy Szlovákiában laksz.....még nem postáztam külföldre, igaz már Magyarországon sem postázok...:))
    

Zsoli86 8383 2012. február 13. 19:25   Válasz erre: 8381
Suzi Intruder VS1.4 (96-os évj.)
    

classic 8382 2012. február 13. 19:23  
Én tudok neked 21 ezer forintos megoldást.
Természetesen újat. Ha kell írj....
    

tsanyi 8381 2012. február 13. 19:16   Válasz erre: 8380
Ez tényleg nem olcsó típus, milyen motorba is kell?
    

Zsoli86 8380 2012. február 13. 19:10   Válasz erre: 8374
Nekem YTX-16-BS-1 kell bele. 35.000 Ft-ba jön ki és Taiwan. Nem olcsó...
    

Zsoli86 8379 2012. február 13. 19:09   Válasz erre: 8377
Egyébként az USA-ban is van és Angliában is gyártósora a Yuasának.

Ha tényleg van érzéeklhetõ különbség a Japán és nem Japán között, akkor sz@rok a Taiwanira, veszek valami másat, olcsóbban.
    

tsanyi 8378 2012. február 13. 18:06   Válasz erre: 8377
Lehet, hogy a dobozán volt, annak az alsó felirata a made in taiwan.....az akksira nem emlékszem, hogy rá van-e írva?
    

pandamaci 8377 2012. február 13. 18:01  
serviced by in USA .. yuasa gar jeggyel, se japán,se taiwan felirat..akkor ez mi a t .köm ?? Jónak, jó, csak meddig ?
    

tsanyi 8376 2012. február 13. 17:58  
Némely kínaiak jobbak mint a taiwani yuasa.....inkább varta vagy banner akksi amit talán érdemes...
    

pandamaci 8375 2012. február 13. 17:56   Válasz erre: 8373
Hát, nekem a mostani 2 éves yuasa (voltmérõ szerint) nem tartja úgy a feszültséget, mint az elõzõ, eredeti..most lemegyek megnézem hol gyártották.
    

tsanyi 8374 2012. február 13. 17:30   Válasz erre: 8373
Nem, a taiwani nem jobb az átlag kínainál.....lehet kapni japán yuasa-t is, de annak az ára igen magas....
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22107
5 623 Eddigi túrák
14 222 466 km
34072 Eddigi túra-résztvevők