| Laic | 6947 | 2011. március 25. 07:47 |
|
Tavaly voltam 12ezres szervízen, talán akkor cseréltek légszûrõt meg gyertyát is, de tuti nem ellenõriztek szelephézagot. Én nem sporolás céljából nem vennék légszûrõt, de ha nem kell akkor minek (a kifújásról én is azt hallottam nem tesz jót neki) Mivel azt nem tudom mit csináltak szervízben, nem áltam fölötte végig, kénytelen leszek most megnézni mindent és jövõre már képben vagyok. Mindíg az a biztos, amit te magad megcsinálsz... Légszûrõ beszerzésre helyet nem tudtok? |
| krisztian.fz6 | 6946 | 2011. március 24. 21:31 |
|
Nyíregyháza-Miskolc körzetében görgõz valaki motorkerékpár kereket?
|
| tsanyi | 6945 | 2011. március 24. 19:46 | Válasz erre: 6943 |
|
Az egyesek még hagyján....de a kettesek!?...na azokkal tele a tököm nekem is..:)).......engem konkrétan teljesen hidegen hagy, hogy ki mit mûvel a motorjával vagy máséval.....eszemben sincs minõsíteni ezért senkit hisz nyilván nem rosszindulatból teszi hanem mert úgy tudja, hogy az úgy van jól...
|
| ekowob | 6943 | 2011. március 24. 19:01 | Válasz erre: 6936 |
|
Tökéletesen egyetértek! Hihetetlen, hogy min akarnak spórolni egyesek. Egy új szûrõhöz sem szabad 10barral közelíteni, nemhogy egy használthoz. |
| C1800Rider | 6942 | 2011. március 24. 19:00 | Válasz erre: 6940 |
|
Zsifinek van igaza, tényleg minden harmadik (18e-ként) szervíznél írja a Suzukik manualja a szûrõcserét.
|
| C1800Rider | 6941 | 2011. március 24. 18:59 | Válasz erre: 6938 |
|
Gyanítom a kopadékot még 18e után is megfelelõen tudja szûrni (egyik-másik négykerekû szutyukin is ekkorka szûrõ van nagyobb blokkhoz meg 20e-s szervízintervallum), akkor miért ne lehetne rajta hagyni? Persze nem költség, ezért inkább lecserélem.
|
| tsanyi | 6940 | 2011. március 24. 18:59 | Válasz erre: 6938 |
|
minden 2.-nál és az autóknál is soknál elég akkor elvileg....az csak a mi dolgunk, hogy minden olajcserénél szûrõt is cserélünk...
|
| tsanyi | 6939 | 2011. március 24. 18:57 | Válasz erre: 6937 |
|
Ajánlják, de nem kompresszorral hanem porszívó erõsséggel......és legfeljebb kiütögetem és max porszívóval kiszívatom ha mindenképp ragaszkodik a tulaj valamilyen eszköz használatához..:)))
|
| Zsifi | 6938 | 2011. március 24. 18:57 | Válasz erre: 6937 |
|
a szuzukit hagyjuk... a dl-nél azt írja, hogy minden 3. olajcserénél kell az olajszûrõt cserélni...ki az a fasz aki ezt így le merte írni utasításban?????? |
| C1800Rider | 6937 | 2011. március 24. 18:55 | Válasz erre: 6934 |
|
A Suzukik service manualjában (DL650 és 1000, GS500, kicsi és nagy vizesbandit csekkoltam eddig) sajnos épp hogy ajánlják a kifújást, de a hivatkozott cikk alapján inkább nem fújom ki én sem hanem csak kiütögetem belõle a koszt 6e-nél, majd 12e után kicserélem. Nem akkora plusz költség.
|
| tsanyi | 6936 | 2011. március 24. 18:41 |
|
Ezt emelném ki a jelen témához a cikkbõl: "Hibát követ el az az ember, aki 6-8 baros levegõvel, kompresszorral kifújja a szûrõbõl a port, ugyanis a nagy nyomás a szûrõpapír elemi rostjait, porózusságát mechanikailag teszi tönkre és a szûrési küszöb könnyedén duplájára nõ, de akár megsokszorozódik, hiszen a pórusok megnagyobbodnak. A szûrõpapír nem erre az igénybevételre van mechanikailag méretezve. Aki nem hiszi, meggyõzõdhet maga róla: tegyünk a napra egy új szûrõt, a szûrõ árnyékába egy fénymérõt. Jegyezzük fel az értéket. Majd egy koszos szûrõnél mérjük meg a fényerõsséget az árnyékában és aztán fújjuk ki alaposan kompresszorral az áramlási iránnyal ellentétesen. Most megint tegyük mögé a fénymérõt és lepõdjünk meg, hogy a fényerõsség eléri, sõt, meghaladja a vadiúj szûrõ mögött mértet, pedig a koszos szûrõpapír nem lett fehérebb, mint az új. De a fényt és a koszt jobban átereszti. Ez nem egy tudományos teszt, több helyen támadható is, de elgondolkodtató." |
| tsanyi | 6935 | 2011. március 24. 18:33 | Válasz erre: 6933 |
|
Amúgy eleinte én is fújtam, de meglepõdve vettem észre, hogy az 1X kifújt szûrõ után 6000km-rel a szûrõház belül poros.......mert átszakad az a finom réteg ami a finom port megfogja....
|
| tsanyi | 6934 | 2011. március 24. 18:31 | Válasz erre: 6933 |
|
Nem, akarlak megsérteni meg semmi ilyesmi.....de a kompresszoros kifújást kifejezetten tiltja minden manual.....és a józan ész is....ez elég jól leírja, hogy miért nem fújjuk és miért ne használjunk sportlégszûrõt: http://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/olcso_tuning_a_rossz_levegoszuro/
|
| Bubó Doki | 6933 | 2011. március 24. 17:42 |
|
Tévedések elkerülése végett, én nem 18 ezrenkét tisztítom, hanem 6000-ként. És az olajat is akkor cserélem, egyedül a gyertyákat cserélem 12 ezernél. Bubó |
| Zsifi | 6932 | 2011. március 24. 17:34 | Válasz erre: 6931 |
|
Ja, csak ahhoz nincs Hiflo (meg semmilyen utángyártott) levegõszûrõ..))
|
| kmenyus | 6930 | 2011. március 24. 16:56 | Válasz erre: 6923 |
|
Nekem C800-am van, spórolás miatt a gari lejárta óta én szervizelem, néha telefonos segítséggel :) De szerintem egy milka fölötti motoron nem érdemes anyagot spórolni. Nem tudom milyen horror árra gondolsz, nekem legutóbb ha jól emlékszem 7-8 ezer volt. 18000km-enként ennyit megéri kifizetni azért, hogy még sokáig élvezhesd gond nélkül. Vagy az, akinek majd továbbadod.
|
| pandamaci | 6929 | 2011. március 24. 16:45 | Válasz erre: 6923 |
|
olajcsere_ 6 ezer kmenként esedékes 10w40 motorkerékpár olaj / min:api sg jaso ma / ne menj vele többet. Gyertya csere (1200Ft/dbx2) 12 ezer kmenként elõírva, ugyanugy mint szelephézag ellenõrzés, hátsó hajtás olajcsere sae90 api gl5 bõl. Le kell venni a tankot hozzá. A gyertya folyamatos használatban levõ motoron többek által kipróbáltan 20ezret is kibír. Légszûrõ csere 18 ezer kmenként kell elvileg.Normál országuti közlékedésnél ezután szemmel láthatólag még nem hasonlit a kátránypapirhoz, de én azért 4 x 18 ezret nem mennék vele kifujogatással. Sõt, olajozhtó, mosható örökös sporszûrõt sem tennék bele... Tudod: akinek majma van ,vegyen neki banánt is :) |
| Audimania | 6928 | 2011. március 24. 13:16 | Válasz erre: 6927 |
|
Elvileg érdemes megnézned a számlákat ... gyakorlatilag akár tisztának tûnik, akár nem, fújd ki! Meghálálja :)
|
| Laic | 6927 | 2011. március 24. 10:41 |
|
Elsõ körben én is azzal kezdem, hogy leellenörzöm milyen és megnézem az eddigi számlákon cserélték-e tavaly. (elvileg kellett volna)
|
| Bubó Doki | 6926 | 2011. március 24. 10:28 |
|
Kb negyedszer.... 10 Atm elég jól kifújja, ha egy szûrõ nem olajos, akkor jó újszerû eredményt lehet elérni.
|
| Bubó Doki | 6924 | 2011. március 24. 09:16 |
|
Sajna csak a gyári van hozzá, utángyártott nincs, és én ki szoktam fújni kompresszorral, és annyi. Bubó |
| Laic | 6923 | 2011. március 24. 09:09 |
|
Megjött a jóidõ, felkészíteném motorom a szezonra (olaj, gyertya és légszûrõ csere, átnéz- meghúz itt-ott) De nem találtam neten légszûrõt hozzá, csak valami horibil áron. M800 2008-as. Tudnátok nekem ebben segíteni? És mivel elsõ alkalom, hogy saját kezüleg végzem (eddig garis volt) minden hasznos tanácsot elfogadok. Köszi |
| kawa550 | 6922 | 2011. március 23. 13:28 | Válasz erre: 6902 |
| fragile | 6920 | 2011. március 23. 11:36 | Válasz erre: 6919 |
|
jaham köszi és ki is töröltem mert máris nem aktuális:-)
|
| tsanyi | 6917 | 2011. március 23. 10:04 | Válasz erre: 6916 |
|
Az injektoros az eu szabványok miatt alapjáraton sokat kap ezért van vele gond ha sportdob kerül rá.....csinálhatja ezt még alkalmanként behugyozó vagy épp nem nyitó befecskendezõvel....
|
| Zsifi | 6916 | 2011. március 23. 10:02 | Válasz erre: 6914 |
|
semmi baja nincsen.. A V2-nél annyira levették az alapjárati üzemanyag mennyiséget, hogy az ezt eredményezi... A porlasztós Varaderok csinálták, meg nagynéha az injektoros is.. húzni kell a gázt nem szöszmötölni...arra kell egy 125-ös..)) |
| ozone28 | 6914 | 2011. március 23. 09:58 | Válasz erre: 6913 |
|
Na az injektor térképrõl nem tudok de a dobok és minden más is teljesen gyári rajta nem tuningolt semmit.
|
| tsanyi | 6913 | 2011. március 23. 09:53 |
|
És még egy....ha tettek rá sportdobot vagy kiherélték az eredetit az is okozhatja ha nincs hozzáállítva a gép vagy ha rosszul van átírva az injektor térkép.....
|
| tsanyi | 6912 | 2011. március 23. 09:47 | Válasz erre: 6911 |
|
Hirtelen ennyi amit látatlanban mondani lehet......innentõl lehet gyújtás, injektor vagy bármi...
|
| ozone28 | 6911 | 2011. március 23. 09:45 | Válasz erre: 6910 |
|
Az alapjárat volt a legelsõ amit a szervizbe fölemelték majd jött sorra a többi a tps-t is megnézték és az iap szenzort is kitakarították és semmi hibát nem találtak. Igaz azóta, hogy ezeket megcsinálták ritkábban áll le de azért néha mégis csak csinálja.
|
| tsanyi | 6910 | 2011. március 23. 09:38 | Válasz erre: 6909 |
|
Alacsony az alapjárat.......elsõkörben ez lehet, sokan leveszik 1000 körülire mert ott milyen jó hangja van, de akkor leáll még 2.-ban is kis sebességnél...
|
| ozone28 | 6909 | 2011. március 23. 09:31 |
|
Beszéltem vele és a szervizben ezt a sorrendet már végig játszották ráadásul teljesen újonnan vette a motort és azóta csinálja. Alapjáraton egyszer csak kattan egyet és leáll. menet közben ugyan ez.
|
| ozone28 | 6907 | 2011. március 23. 09:22 | Válasz erre: 6906 |
|
Köszönöm a választ átadom neki és meglátjuk mire jut vele.
|
| tsanyi | 6906 | 2011. március 23. 09:12 | Válasz erre: 6905 |
|
Anak semmi köze a leélláshoz.....az alapjáratot 1400 körülire kell állítani mert 1200-on vagy alatta képes a leállásra......a tps-t is állítani kéne valószínüleg és még sok mást is amit nem nagyon szoktak.....legrosszabb eset ha az iap szenzor kezd szarakodni, az elején még takarítható, de ha megadta magát akkor 65 rugó az új....
|
| ozone28 | 6905 | 2011. március 23. 09:09 | Válasz erre: 6904 |
|
Az a probléma, hogy néha gondol egyet a motor és menet közben le áll. Már ki lett derítve, hogy valószínûleg evvel a szabályozással van kapcsolatba a probléma. Ezért is szeretné ki iktatni.
|
| tsanyi | 6904 | 2011. március 23. 08:57 | Válasz erre: 6903 |
|
Kiiktatja, de normális használatnál nem fogja észrevenni..........ha igénye van a kijelzésre vegye meg amúgy felesleges....
|
| ozone28 | 6903 | 2011. március 23. 08:53 |
|
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy barátom nevébe! Neki 1000-es Vstrom-ja van és az a kérdése, hogy az itt látható fokozat kijelzõ:http://www.tesztmotor.hu/webshop/product.php?id_product=610 valóban ki tudja iktatni a "környezetvédelmi tiltás" a motorjában? És ha igen hogy? Egyáltalán érdemes ilyenben gondolkodnia vagy azon kívül, hogy mutatja a sebességfokokat nem csinál semmit a motorral!? Remélem tud valaki segíteni.
|
| kawa70 | 6902 | 2011. március 22. 23:01 | Válasz erre: 6901 |
|
Nagyon szivesen, ha tudtam segiteni. Majd számolj be az eredményrõl, teljesitette-e az elvárásokat.
|
| kawa550 | 6901 | 2011. március 22. 22:51 | Válasz erre: 6900 |
|
Na, ez így már teljesen tiszta, valszeg menni fog köszönöm!:))
|
| kawa70 | 6900 | 2011. március 22. 22:38 | Válasz erre: 6899 |
|
Ezt most nem is értem....hogy lehet a pluszt és a minuszt is sorba kötni? Egy több érintkezõs váltó kapcsoló vagy relé kell hozzá, ami egyik állásban párhuzamosan kapcsolja a két markolatot (most igy kell lennie) egy másikban pedig sorba : test - markolat be - markolat ki- másik markolat be- másik markolat ki - plusz 12V. Tehát az egyik markolat plusz kivezetését össze kell kötni a másik test kivezetésével persze ugy hogy a plusz és test szálakat elõzõleg lekötöd errõl a két összekötendõ vezetékrõl.
|
| kawa550 | 6899 | 2011. március 22. 22:30 | Válasz erre: 6897 |
|
Ez a sorbakötõsdi jó ötletnek tûnik. Jól értem hogy ez esetben a + szál elõször az egyik lapba megy, onnan meg a másik lapba? Elég a + szálat sorba kötni, vagy a testet is kell? |
| kawa70 | 6898 | 2011. március 22. 22:11 | Válasz erre: 6895 |
|
A kukac sem jön ki, mert a gumi belsejében egy csomó keletkezik rajta miután a bedugó szerszámot kihuzod.
|
| kawa70 | 6897 | 2011. március 22. 22:09 | Válasz erre: 6896 |
|
Az ellenállást méretezni kell, mert ami nem a markolatfûtésen fog hõvé alakulni, az az elenálláson fog eldisszipálni. Ha nem akarsz valamilyen tirisztoros, tranzisztoros vacakkal bajlódni, egy kapcsolóval kösd sorba a kettõt, máris csak a felét fogja fûteni.
|
| kawa550 | 6896 | 2011. március 22. 22:05 |
|
Van valakinek ötlete hogy egy markolatfûtést, ami gyárilag csak ki/be kapcsolós, hogy lehet valahogy fokozatosra átalakítani? Legalább annyit hogy a be állásnál legyen legalább 1 gyengébb is, amikor nem fût teljes gázzal. Egy 3 állású kapcsoló egyik ágára egy ellenállás vagy valami ilyesmi, nem igazán értek hozzá, de azért némi motorvillanyász gyakorlatom meg szerszámaim vannak, ha valaki érthetõen elmondaná mit kellene csinálnom, akkor már menne. |
| bigyula | 6895 | 2011. március 22. 20:32 |
|
Megnéztem a gombás linket, nem egészen ilyenre gondoltam. Nekem olyat mutattak, ami jellegénél fogva megegyezik a kukaccal, csak maga a kukac gomba alakú, tehát ha bepréselik utána nem jön ki. Útszéli javításhoz keresem, tehát csak szétszerelés nélküli megoldás jöhet szóba. A SLIM vízben oldódó rostszálas tömítõt valaki már használta? Vélemények? http://slime.lapunk.hu/
|
| tsanyi | 6893 | 2011. március 22. 20:21 | Válasz erre: 6892 |
|
Volt aki pályára felment kukaccal pedig mindenki hülyézte....és nem volt baja...
|
| kawa70 | 6892 | 2011. március 22. 20:20 | Válasz erre: 6891 |
|
Ezt tanusithatom. Bár motorgumira nem ajánlják az oldalirányú igénybevétel miatt, nekem a hátsómat javitották kukaccal szükségbõl. Több mint 2 ezret ment még a gumi lefutásig, megnéztem a levett gumin a javitás nyomát - semmi baj nem volt vele, tartósan a helyén maradt elválás nélkül.
|
| tsanyi | 6891 | 2011. március 22. 19:53 | Válasz erre: 6883 |
|
A gomba csak gumisnál szétszedett keréknél használható, de az tényleg jó.......viszont az egyszerû kukac meglepõen tartós tud lenni....és 2 perc szétszedés nélkül...
|
| Gyík67 | 6889 | 2011. március 22. 19:50 |
|
Sziasztok Skacok ! Aztat szeretném kérdezni, hogy nincs-e véletlenül valakinek egy Honda 550 sc NightHawk-hoz való NYERSKULCSA elfekvõbe ... Az a helyzet, hogy az enyém nagyon elkopott. Próbáltam másoltatni, de nincs a másolónál ilyen, a márkakereskedésbe azt mondták, hogy nem ígérnek semmit, keresnek de lehet, hogy Japánból kell rendelni ... és háát az ottani állapotolk miatt most nem biztos, hogy sikerül ... Gondoltam megpróbálom hátha valakinek akad :))) Elõre is Köszönöm ... |
| B_Jani | 6884 | 2011. március 21. 21:35 | Válasz erre: 6883 |
|
http://www.shopmania.hu/shopping~online-industrial-gear~vasarlas-gumijavito-talpas-gomba-m6~p-8899342.html A gugli a barátod... |
| bigyula | 6883 | 2011. március 21. 21:23 |
|
�Szevasztok! Mivel a vulkanizáló csíkkal történõ defektjavítást (nálam tapasztaltabbak) nem ajánlják, a spray pedig szerintem nem elég idõtálló, ezért olyan defektjavító szettet keresek, amelyikben a sima vulkanizáló csík helyett gomba alakú betétet kell a lyukba illeszteni. Interneten sajnos nem találtam. Elõre is köszi! |
| desiderus | 6882 | 2011. március 17. 20:36 | Válasz erre: 6881 |
|
Elõre is köszönöm. A Runner-en meg tessen vigyázni, mert a zautósok még téli álmot alszanak. |
| Ispan | 6881 | 2011. március 17. 20:21 | Válasz erre: 6879 |
|
Köszi az érdeklõdést Dezsõ! Egyenlõre várja a doktorbácsit, de mivel sok mindent kell csinálni,láncszett csere, folyadékok cseréje, haspáncél,bukocsõ hegesztés stb,ezért ha kapok idõpontot, akkor viszem. Addig meg marad a Runner. Ha kiderül valami beszámolok. |
| kawa70 | 6880 | 2011. március 17. 20:08 | Válasz erre: 6875 |
|
Így igaz... Én is találkoztam már vele többször az idõk során.
|
| desiderus | 6879 | 2011. március 17. 20:08 |
|
Ispán Uram ! Van valami fejlemény a megdeglett tõttéssel ? HA megvan a hiba, írd meg légyszíves mindannyiunk okulására. Elõre is köszönet. |
| tsanyi | 6877 | 2011. március 17. 19:14 | Válasz erre: 6876 |
|
tudja, Õ keresi a legolcsóbbat....addig is békén hagyom..:)
|
| rosejblee | 6876 | 2011. március 17. 18:30 | Válasz erre: 6872 |
|
Majd tudja meg az asszony hogy milyen helyeket ismersz,fõleg az árlistát is:)
|
| Apu | 6875 | 2011. március 17. 18:24 | Válasz erre: 6866 |
|
Ez egy két-három évente elõkerülõ hoax. Mind a rendõrség, mind a közútfenntartók már többször cáfolták, hogy a közlekedési lámpákba beépítenének trafipaxot. Mûszakilag is kérdéses és a jogi szabályozás sem tenné lehetõvé. Ha most jönnek az okosok, de õk igenis tudják és látták személyesen is, akkor elõre is elnézést kérek, de nem érdemes minden hülyeségen vitatkozni. :))) |
| szsolt | 6874 | 2011. március 17. 18:14 | Válasz erre: 6869 |
|
Nem is bántásnak szántam...4 évvel ezelõtt elég sokat jártam arra(meg most is),nem mondom volt gyomorgörcsöm 3-4 hónapig mikor megkaptam én is,de nem volt igaz,szerencsére..De köszi:XD
|
| pimpa | 6873 | 2011. március 17. 17:55 | Válasz erre: 6872 |
|
Akkor legközelebb arra megyek. Az M3-as drágább, fõleg 50 helyett 90-nél. :D
|
| tsanyi | 6872 | 2011. március 17. 17:50 | Válasz erre: 6870 |
|
Rossz helyre mentél....az 5-ös mellet 3 rugóért lekapnak...:))
|
| KawaÉvi | 6869 | 2011. március 17. 17:48 | Válasz erre: 6868 |
|
Nem lakom a fõvárosban, és nem tudom hogy tényleg létesítették-e. Hivatalból kaptam ma e-mailben.
|
| TTné | 6867 | 2011. március 17. 17:44 | Válasz erre: 6866 |
|
Ez nekem már régrõl olyan ismerõs. hm..... http://www.urbanlegends.hu/2005/10/traffipax-kormail/ |
| KawaÉvi | 6866 | 2011. március 17. 17:35 |
|
Nem akartam önálló hírként feltenni, és ötletem se volt melyik topicba illik igazán. Az is lehet hogy van aki hallotta már ha nem akkor most olvashatja: Május 1-tõl igen drága a büntetés! Automata traffipaxokat szereltek az alábbiakban felsorolt helyeken lévõ közlekedési jelzõlámpákba Budapest területén. Az alábbi lista tuti,mivel a felszerelõ cégtõl jött : -a Róbert Károly krt-on a Róbert Károly krt.és a Reitter Ferenc utca sarok után következõ elsõ lámpasor -Ferenc krt.-Üllõi út sarok -Rákóczi tér,József krt.(Nyugati felé) -Attila utca - Alagút sarok -Hegyalja út - Jagelló út sarok -Fehérvári úti piacnál -Budafoki út -Mártírok útja - Bimbó utca sarok -Moszkva tér -Kõbányai út (Egészségháznál) -Kõbányai út - Könyves Kálmán krt. -Szentendrei út felüljáró + minden lámpasor a csillaghegyi elágazásig -Flórián tértõl a Tímár utca irányában három lámpasor -Szamuley utca - Petõfi híd felhajtónál Az automata traffipax lényege, hogy a piros lámpánál lefotózza a tilos jelzésen áthaladó jármûvet, zöld jelzésnél pedig a keresztezõdésen (mért szakaszon) az áthaladási sebességet. A sebességmérõ mûszer három fotót készít és rögzít a keresztezõdésben. Mindenki aki arra jár vezessen nagyon figyelmesen, mert a büntetések igen magasak lesznek. |
| Mano81 | 6865 | 2011. március 16. 18:55 |
|
http://releszerviz.hu/Motorszerviz/telo_szerviz.htm Vagy szakszervíz. Mondjuk Kawamoto. Jobb ötletem nincs. |
| kawa550 | 6864 | 2011. március 15. 20:01 |
|
Sajnos elfosta magát a hátsótelóm, elfolyt belõle az összes olaj. Nem tud közületek valaki olyan mûhelyt ahol motor rugóstag felújítással foglalkoznak? Ha valaki tud, légyszi dobjatok egy pü-t. Köszi!:)))))))))))) |
| klimas | 6863 | 2011. március 14. 19:22 |
|
Mindig mondom, suszter maradjon a kaptafánál. Ispán is inkább zongorát választott volna:)))))))) Természetesen mielõbbi gyógyulást a gépnek és a gazdi lelkének!!!!! |
| kanyar | 6862 | 2011. március 14. 19:10 | Válasz erre: 6861 |
|
Mindenki az! vagy mi. Fõleg ha kibontakozhat :-)
|
| kispeti | 6859 | 2011. március 14. 18:28 | Válasz erre: 6858 |
|
Me neked mindig ki kell lógnod a sorból ! :-))
|
| gourman | 6858 | 2011. március 14. 17:42 | Válasz erre: 6857 |
|
Igen,nekem kísértetiesen a hasonló zajlott le fél éve...de nekem az állórész sült meg...
|
| Zsifi | 6857 | 2011. március 14. 17:35 |
|
Mielõtt széjjel találgatjátok magatokat, érdemes tudni, hogy a DL-nek a generátora hajlamos beszarni...90%-ban a forgórész krepál be... Nem jelez vissza a töltéslámpa, addig megy a motor ameddig az injektort tudja táplálni az akku. A DL aksija kb 10 percet bír ki, utána kifingik, töltés nélkül.. |
| desiderus | 6856 | 2011. március 14. 17:26 | Válasz erre: 6853 |
|
Viszont, ha nincs elég töltés, a motornak akkor is mûködnie kellene....és a töltésvisszajelzõ lámpának ki kell gyulladnia. De a probléma az, hogy beindulás után pár perccel elhalványodnak a kijelzõk, és a fordulatszámmérõ ill. benzinszintjelzõ nem jelez semmit majd leáll.. És Ispán írta lejjebb, hogy beindulás után rohamosan veszti a feszültséget az akksi. Ez pedig zárlatra utal. Szivárgóáramot mérnék elõször...vagyis az akksi negatív kábelét lekötni és sorosan csatlakoztatni egy ampermérõt....de valami nagy méréshatárút.... Ha töltési feszültség nem éri el a gyári értéket attól még mennie kellene...én évek óta szenvedek egy hasonló problémával, a töltés alig éri el a 12,5 V-ot bekapcsolt világítással...és nyugodtan túrázok több száz kilométert. A probléma megoldását hátráltatja motor életkora és ritka típusa, mivel nem tudok kipróbálni egy ugyanilyen fesszabályozót. És a generátor kapcsain mért váltakozófeszültség értékek sem jók (72 V-ot mérek a service manual 80 V-jával szemben. De egyszer úgyis megtalálom a hibát... :-))) |
| kispeti | 6854 | 2011. március 14. 17:03 | Válasz erre: 6853 |
|
Szégyen ezt mondani, de egyet értek a Fakanál bácsival ! :-)))
|
| gourman | 6853 | 2011. március 14. 16:57 | Válasz erre: 6852 |
|
Hát az a 13.2 kevés,legalább 14-14.4 kellene nincs elég töltésed...generátorra gyanakszom,de mérni kell.
|
| Ispan | 6852 | 2011. március 14. 15:18 | Válasz erre: 6851 |
|
Feszkót mértünk az aksinál,az elején még 13.2 volt majd a többszöri indítás után már csak 11 körül volt. Igen a szervíz man. 60- at írt 5000-nél,és nekünk csak 48-50 volt. Ez nagy differencia???? Most beszéltem Klímás kollegával, aki a diodák esetleges zárlatosságára hívta fel a figyelmemet. |
| pandamaci | 6851 | 2011. március 14. 14:40 | Válasz erre: 6845 |
|
A feszültséget akkun egyszerübb lett volna mérni:kb 14voltot.. Ami 50 et mértetek, az a generátoron lesz ,üresen, de ez 5000f/p-nél kevésnek tûnik..Service manual akinek van, ott le van irva fesszab, generator stb hogy mérhetõ ki.
|
| Ispan | 6849 | 2011. március 14. 14:32 | Válasz erre: 6848 |
|
Mati! Ez nálam is volt, de kb fél éve kiiktattuk azt a kis lemezkét ,azóta remekül üzemel. |
| matador | 6848 | 2011. március 14. 14:28 | Válasz erre: 6847 |
|
No nekem a suzinál az önindító gomb,helyretoló rugója csinálta a galibát, eltörtött és néha zárlatot csinált.Ahogyan mentem hol zárlat, hol nem , aztán egyszercsak leállt hasonlóan mint a tiéd.
|
| Ispan | 6847 | 2011. március 14. 14:25 | Válasz erre: 6846 |
|
Kösz Guri! Úgyis megy nagyvizitre, és akkor egy füst alatt mindent....., de azért elteszem a számot. |
| gourman | 6846 | 2011. március 14. 14:15 | Válasz erre: 6845 |
|
Ispan! motoros villanyos szaki:Kígyós Csaba Õrbottyán,20/3342266 |
| Ispan | 6845 | 2011. március 14. 14:04 | Válasz erre: 6844 |
|
Vagy nem????? Lehet, hogy Kp teste már öreg??, :-))))) 2-3 óra szerelés és méricskélés után sem lettünk sokkal okosabbak. A generátornál nincs szakadás . Mindenhol 50 Volt, vagy Watt ezt nem tudom mutatott, igaz a leírás 60-at írt, 5000 fordulaton. Lekötöttük a markolatfûtést,, megpucoltuk az érintkezõket,biztosítékok rendben, nincs égés nyom. Pöcc-Röffre indult, de mégis rohamosan vesztette a feszültséget, majd a 3. 5. beindítás után már csak a bendix kerepelt megint. Ennél többet én nem tudok tenni, ezért marad valami jó kis szákember. Nekem még az oldalidom leszedése is komoly kihívás volt. :-)))) Köszönöm mégegyszer a segítségeteket |