| Lamb | 83876 | 2014. június 23. 20:59 | Válasz erre: 83875 |
|
Hülyén fogalmaztam :-)))) Én vettem be a fogalmazás gátlót az asszony helyett :-)
|
| Lamb | 83874 | 2014. június 23. 20:55 | Válasz erre: 83872 |
|
Neeem. 3 krossz mocim van. Igazából a kérdés annak a ténynek szól, hogy én még mai utcai motorban nem találkoztam nedves, mosós szûrõvel. Persze nem vagy egy szûrõguru :-)))) |
| Lamb | 83873 | 2014. június 23. 20:53 |
|
Aha... Gondolom egy enyémben gyárilag is száraz volt. Talán azonos a Fazerrel. |
| Kilos | 83872 | 2014. június 23. 20:53 | Válasz erre: 83868 |
|
Ezt komolyan kérdezed? Valamikor "1000 éve" úgy tanultam, hogy a nedves légszûrõknél a beszívott levegõ egy olajba mártott acélhálón vagy acélszöveten áramlik át. A szennyezett levegõ porrészecskéi a szûrõbetét beolajozott felületén megtapadnak. Leggyakrabban a zárt helyen üzemelõ, statikus motoroknál alkalmazták, de annó a motorkerékpárok nagy része is ilyen levegõszûrõvel volt ellátva, például a Pannónia, de még ma is gyakorta találkozhatsz vele. |
| csokabi | 83871 | 2014. június 23. 20:49 | Válasz erre: 83870 |
|
Igen, így http://www.ebay.de/itm/Original-YAMAHA-TDM-900-A-Luftfilter-Air-Filter-5PS-14451-01-/171310817968?pt=DE_Motorradteile&hash=item27e2eba2b0 néz ki. A gyári mindig zöld.
|
| Lamb | 83870 | 2014. június 23. 20:41 | Válasz erre: 83869 |
|
Okos gondolat, de akkor az ugy az száraz, papíros
|
| csokabi | 83869 | 2014. június 23. 20:40 | Válasz erre: 83868 |
|
A yamaha gyári légszûrõbetétje az utángyártottakkal szemben át van itatva olajjal. Rákérdeztem a Worldben is és a szerelõ megerõsítette. Én mondjuk nem éreztem nedvesnek tapintásra, de szerinte az.
|
| csokabi | 83867 | 2014. június 23. 20:31 | Válasz erre: 83865 |
|
Tessék a yamaha hivatalos álláspontja. Nálam ez a motul van már másodjára betöltve és semmi panaszom nincs rá.
|
| 1Laciapu | 83866 | 2014. június 23. 20:27 | Válasz erre: 83864 |
|
Na, akkor tudod, mirõl beszélek :))) Ezen a hétvégén kaptam vissza a motort a szerelõtõl, még várok egy fesszabályzót, amit ki kell cserélnem és csak utána lesz gurulás képes a gép. Két hét alatt két xj-s taliról maradtam le. Mondjuk errõl az utóbbiról nem is tudtam... |
| gezasz | 83864 | 2014. június 23. 19:30 | Válasz erre: 83860 |
|
1Laciapu! Nekem volt már S1, S2, S4 többféle , csak V2 nem. Az S1-es motorom csapkodta ennyire a láncot 2000 alatt mint TDM, de meg lehet szokni. Azt lehet,hogy nem mondtam, hogy kb egy éve van meg a motor 13500 km mentem vele idáig, annyira utálom. Még most is néha mosolyt csal a számra amikor egy szép íves kanyarban odahúzva megindul mint a gõzös. Most volt XJ-s tali Fonyód mellett eljöhettél volna
|
| 1Laciapu | 83860 | 2014. június 23. 18:51 | Válasz erre: 83829 |
|
Úgy látom, nekünk együtt kéne motorozni! :))) Pontosan ez a vágyam nekem is, a látvány, az érdekességek felfedezése, nem a lapradöntött kanyarvadászat és a sebesség. Sajnos, akivel el szoktunk menni gurulni a szomszédba a sógorokhoz, elborul az agya a második kanyar láttán, és a nagy dög csopperével Rossinak képzeli magát. Hiába vagyunk asszonyostól és beszéljük meg, hogy kirándulunk, nem hajtunk. Persze aztán megvárnak :))) Késõbb meg kérdezzük, hogy láttad ezt, milyen szép volt az, úgy megnéztük volna amazt. Fogalma nincs, mirõl beszélünk, Õ semmit nem vett észre. De muszáj volt döntögetni! Egyébként sor4-et próbáltál már? Az elõzõ 750-es és a mostani 900 is olyan, hogy alig kell váltani, még két személlyel, szerpentinen is simán gyorsul 4-be 5-be 40km/h-tól. Nem csapkodja a láncot /jó, az utóbbi kardános/, nem köhécsel, szinte mint egy autóval, lehet közlekedni. Próbálj ki egyet, ha módod lesz rá. A fogyasztásom sosem volt 5 liter... De én 100 fölött ritkán megyek, tényleg nézelõdve túrázom, kényelmesen. A párom is ezt szereti. |
| kormi1313 | 83859 | 2014. június 23. 17:42 |
|
Üdv! Fene tudja, talán én kifogtam egy nagyon jó TDM-et és semmi, de semmi kifogásom nincs ellene! Néztem a héten az olajszintet, nagyon jó. Olvastam, hogy eszegeti a hûtõvizet, nekem ezt sem teszi.Nem szeretném ha nem lökne a szél hátrafelé. A majestyn nem volt szél nem is volt meg pár hónapnál tovább. A fék kitûnõ, az egyenes derék nálam elõny.Csendessége nekem megfelel, volt már elég hangos motorom nem kívánok dübörgést.Szépen kanyarodik, talán csak a visszafordítón ügyetlen esetleg én vagyok totya.Már nem szeretnék kétszézzal hasalva kirándulni ezért nekem kitûnõ.Elengedhetem a kormányt sebesen haladva, visszalassulva sem rázza azt. Motorfék miatt a fékeket sem kell sûrûn használni. Kétszáz kilós terhelésig nincs gondom a rugóstaggal sem. Nagy elsõ kerék jó a hazai utakra . A váltóval sincs semmi problémám. A fogyasztása olyan amilyen, nem tartom soknak az öt litert.Nem kívánnék jobbat, csak világosabbat. Ilyen gyenge lámpája még nem volt egyetlen gépemnek sem! Pedig az van az égõn, hogy osram 100% + Száz szónak is egy a vége nekem bevált! |
| VVLaci | 83858 | 2014. június 23. 14:55 |
|
Nicsak, a "tökéletes" Varátoknál is faragják a plexiket! :-)))))))))))
|
| VVLaci | 83857 | 2014. június 23. 12:51 | Válasz erre: 83854 |
|
Tolókerekes váltót nem tudsz úgy megoldani, hogy ne csattanjon. Szinkront bele???? :-)))))))
|
| VVLaci | 83856 | 2014. június 23. 12:49 | Válasz erre: 83853 |
|
Apámmal közösen használtuk (na jó, idõnként megkaptam), nem nagyon lehetett tuningolni! :-)
|
| gezasz | 83855 | 2014. június 23. 12:39 |
|
Ha csattan az egyes mindig a HD jut az eszembe nem negatív értelemben. Való igaz az olyan érzést ad, mintha rengeteg LE dübörögne alattad. A HD ráfejel azzal hogy az egész motor dübörög, rezonál alattad, szinte az aszfalt is beleremeg amikor állsz a lámpánál.
|
| kawa550 | 83854 | 2014. június 23. 12:04 |
|
Én nem tom mi a baj ezzel a váltóhanggal. A HD tábor fellázadna ha nem csattogna a váltójuk meg nem rázná ki a fogadból a tömést. A béjemvének fele ekkora tábora se lenne a hülye ósdi boxer nélkül. A ducattisok ráverik a farkukat a csörgõ szárazkuplungjukra. A tádénak meg néha csattanik, hát ez van. :)))
|
| kawa550 | 83853 | 2014. június 23. 12:01 | Válasz erre: 83849 |
|
Má bocs, de nekem már a simsonomba is bekerült egy kisipari 4. sebesség, igaz, szét is estek a golyók úgy évente 2x-3x....
|
| lendvai | 83852 | 2014. június 23. 10:57 | Válasz erre: 83851 |
|
Bennem nem, elõzött már meg Daewoo Matiz is a lámpánál, nem csinálok presztízskérdést belõle. :-) A problémás tömörülésektõl szoktam csak ellépni, hadd öljék egymást mögöttem. :-)
|
| VVLaci | 83851 | 2014. június 23. 10:55 | Válasz erre: 83850 |
|
Talán tombol benned a versenyszellem, mióta 900-ra váltottál? :-)))))
|
| lendvai | 83850 | 2014. június 23. 10:49 | Válasz erre: 83845 |
|
Két Tanuló a motoron. Vagy mi a kórság. :-) Egyébként én is 2T-n kezdtem, 4 sebességes Simson Enduro. És szeretek váltani, a TDM-nek amúgy is elég határozott érzés a disznó nehéz kuplungkosár miatt. Pszichológiai esettanulmány néha, amikor a piros lámpánál elõrecsorgok és érzem a gyûlöletteli kisugárzást némelyik komplexusos autósból. Szinte biztos, hogy padlógázal szeretne eltiporni az 1.3-as erõgépével, amiért elé mertem állni. Aztán egyesbe rakva egy határozott csattanással megugrik egy picit a gép és a versenyzõk egy része lélekben el is fogy. :-) De lehet, hogy én vagyok kettyós azért érzek ilyeneket. :-)
|
| VVLaci | 83849 | 2014. június 23. 10:26 | Válasz erre: 83844 |
|
Jó volt az a Simson is! :-))))))))))))))))))))) Hol volt még akkor 6-os váltó! Jó, ha 3 fokozat jutott, esetleg kéziben 2! :-) |
| dinnyemag | 83848 | 2014. június 23. 10:11 | Válasz erre: 83842 |
|
Egyszer az életben lehetne igazad, de sajnos nincs:-( :-))))))))))) |
| galoscsabus | 83847 | 2014. június 23. 10:04 | Válasz erre: 83844 |
|
Hát igen....téged lassan múzeumban fognak mutogatni....a "Kihalt emlõsök" tárlaton :-)))))
|
| kawa550 | 83844 | 2014. június 23. 09:41 |
|
Néha olyan érzésem van hogy én vagyok itt az egyetlen aki üveghangig nyüstölt 6 sebességes 2T-n tanult és szeretett meg motorozni, ahol pont a váltó használat volt a lényeg.....
|
| galoscsabus | 83843 | 2014. június 23. 09:07 | Válasz erre: 83825 |
|
Attól az ótómata sebességváltótól nem kell a falnak menni ;-) Volt "szerencsém" kipróbálni egy hosszabb próbaúton a Crosstourer automatáját. Ha ingyen adnák, akkor sem kellene!!!!! Autópályától lefelé a 2 számjegyû utakig talán van létjogosultsága. De ahogy elkezdene az ember motorozni, annan kezdve csak nyûg. Egy lassú visszafordító meg egyenesen agyhalál vele. Az egysávos megfordulásról nem is beszélve. Amikor a forduló kellõs közepén, a mélyen bedöntött és hátsófékkel stabilizált motoron visszavált egyet........... Pár milliméteren múlott csak, hogy nem dobtam el a kurvadrága tesztmotort. Ha már komfortról beszélünk, akkor viszont nagyon tetszett az FJR automata kuplungja. Az tényleg segítség lehet egy interkontinentális túrán, vagy városban sokat araszolgatva. |
| csokabi | 83842 | 2014. június 23. 08:38 | Válasz erre: 83841 |
|
Aha, égési sérüléseket kezelni. Gondolhatod hogyan égette Carment a kávéscsésze míg Dezsõ elkészítette a reggeli fotót...:))) |
| Kilos | 83840 | 2014. június 23. 08:15 | Válasz erre: 83833 |
|
Jó reggelt MindenkiNET! Húdeszéééép! - hol a kávé? Ja, télleg, az is van! :) |
| VVLaci | 83839 | 2014. június 23. 07:49 | Válasz erre: 83825 |
|
A nyomatékváltósoknál pont a kanyargós részeken kell nagyon figyelni a késése miatt. Meghúzod a gázt és a motor majd egyszer követi a parancsot.
|
| scopy | 83837 | 2014. június 23. 07:36 |
|
Minnyá uccu neki a kis kölökkel horgászni!!! 8 év után ismét van horgász engedélyem. Bendegúz 7,5 éves és már nagyon élvezi a pecát. Így nem elhanyagolom, ha horgászom, hanem pont fordítva! Jön velem és "agymosunk" együtt. Bocs! Tudom, hogy sokan mentek bútyizni, de szerettem volna megosztani veletek az örömömet. Igen Gyula! Megyek és hógolyózok a házunk elejbe! :-) |
| Annonymus | 83836 | 2014. június 23. 07:36 |
|
Jó reggelt naccságosurak...az kávé nagyon csábítóan néz ki... |
| scopy | 83835 | 2014. június 23. 07:31 |
|
Jól hergelt! Hogy milyen gyönyörû, ahogy gõzölög a friss kávé! :-) |
| Fido71 | 83832 | 2014. június 22. 22:32 | Válasz erre: 83825 |
|
Na, én meg éppen azt nem szerettem a Burgmanban, hogy nem volt váltó. Kanyarból kigyorsításkor húztam neki, azt egyszer, valamikor elindult vánszorogva. Két személlyel szerpentinen, megpakolva felfelé meg idegbajt kaptam tõle. :(((( Lefelé még oké, tényleg tudott meglepetést okozni a kétszer olyan erõs gépeknek is /bár ez erõsen pilótafüggõ/. Rászokik mindenki a "digitális gázra", 0 és 1. Nyélen húzod vagy teljesen visszaengeded. Robogót /akár 600-ast is!!!/ csak munkába járásra ill. városba szaladgálni vennék. Praktikuma verhetetlen. Az ülés alá befért 2 karton tej stb. Esõben, ha 30-40-nél lassabban nem mentem, akkor szárazon szálltam le róla /a hátsó ülésrõl folyt csak vissza a víz a fenekem alá/. Hosszabb távon többe is kerül a variováltó költsége, karbantartása, mint a láncos motoré. A 650-es váltójáról meg ne is beszéljünk... :( |
| VVLaci | 83830 | 2014. június 22. 21:22 | Válasz erre: 83818 |
|
Akkor én mit szóljak az 5XL-es kabáttal-nadrággal????? :-)))))))
|
| gezasz | 83829 | 2014. június 22. 20:44 | Válasz erre: 83827 |
|
Menj el a Transzalpinára! Megváltozik a véleményed. Sok kanyar, sok látnivaló. Nemrég voltam harmadszor, még mindig elvarázsol , nagyon tetszik. De sok éles meredek kanyar vezet a csúcsig meg vissza. Szerdán indulok a Dolomitikba, kanyarokkal teli hágókkal, de ott is nézelõdni szeretek nem mindig gépészkedni.Többször voltam a Grossglockneren valahogy ott sem a szerpentin volt a lényeg, vagy hogy felrohanjak az Edelweisspitzre. Szeretem a táját menetközben nézni. Azért írom le ezeket a helyeket, mert sokan kanyarvadász területnek tartják. Ami igaz is lehet aki ott él, de nem nekem. Nekem ezeken a túrákon a táj szépsége adja meg elsõsorban az élményt.
|
| Flenegen | 83828 | 2014. június 22. 19:49 | Válasz erre: 83823 |
|
Az Aprilia mana ilyen. A honda még nem is gondolt rà a Mana màr automata nagymotor volt. Vàltókar is van igy ha akarsz vàlthatsz.
|
| Suprati | 83827 | 2014. június 22. 19:33 | Válasz erre: 83825 |
|
Szerpentinre nem nézelõdni megyünk szerintem...:) Arra ott vannak a kilátópontok... |
| cxkopi | 83826 | 2014. június 22. 19:32 |
|
Szerényen a TáDéM-ról! Honnda cx 500 E-m volt. nagyon sokat melóztam rajta, nagyon rendben volt, teljesen kielégitett az 500ccm, az 50 le. A hátsó rúgó ut 75mm. Itt vérzett el. 2 szem, meg málha túl a 220 kg-on. Ha felkeményítettem a hátsó rugóstagot ütött, ha lágyítottam levert. Moli motoros társam javasolta az endúrót a magyar utakra.A tdm meg jött igaz azt is dicsérte, pedig neki nem az van. ÉS BEJÖTT! 180cm vagyok max 120-130 al nincs gondom a széllel -olyan mint kell legyen. De ahogy kisimitja az utakat az szuper. A váltó szépen mükszik, igaz viszonylag kis kihuzatás után kapcsolok a nyomaték meg birja. ÉN igy látom!, és hálás vagyok sorsnak hogy váltottam. |
| gezasz | 83825 | 2014. június 22. 19:23 | Válasz erre: 83824 |
|
Nem görcsösen koncentrálok a fokozatokra meg a fordulatra, de néha jó lenne csak húzni a gázt nem gyorsan vissza pakolgatni majd fel, illetve figyelni a fordulatot közben . Pl egy hajtúkanyarokkal teli szerpentinen felfelé az Alpokban vagy a Kárpátokban. Jobban lehetne nézelõdni egy olyan motoron amin nem kell váltani.
|
| csokabi | 83824 | 2014. június 22. 19:15 | Válasz erre: 83823 |
|
Akkor én õstehetség vagyok, mert igaz, hogy csak 3 éve élvezem a motorozást, de nem számolom a fokozatokat és a fordulatszámot is inkább csak érzem, mint nézem:))) Volt egy robogóm, de nagyon idegesített a hangja. |
| gezasz | 83823 | 2014. június 22. 18:59 | Válasz erre: 83822 |
|
Érdekes módon én egyre többet gondolkodok azon, hogy a következõ egy robogó legyen minimum 400-as de inkább több. Van egy nagy elõnyük a robogóknak ami motorkerékpároknál igen ritka, bár manapság a Honda kezd vele foglalkozni. Ez pedig az automata váltó. Kezdek 30 év után utálni váltani , mindig figyelni a fordulatszámra, meg hogy hanyadikban vagyok. Valamint az automata váltó, legalábbis a robogóé mindig ideális forgatónyomatékon tartja a motort. Ezáltal sokszor dinamikusabban lehet közlekedni vele mint egy nálánál akár 20 LE erõvel erõsebb motorral aminek hagyományos váltója van. Ami viszont negatív a robogóknál az a kisebb kerék, rövid rugóutak. Ez pedig hátrány a vacak magyar utakon. A TDM ilyen szempont elég jól vasalja az utat.
|
| Flenegen | 83822 | 2014. június 22. 14:21 |
|
Mint ahogy màr irtam , nem volt egyszerû a dõntès nekem sem. Van màr turaplexi meg àtszabott ülés ami sokat javított a hasznàlaton. Mint ahogy jeleztétek kompromisszum nélkül nincs motorozàs. Én is vennék a TDM mellé egy 250-es robogót meg valami nagy túragèpet . Mondjuk egy FJR-rt. De nincs felesleges több millàm de ha lenne se vennèk több motort. A burgmant utàltam el is adtam 3 hónap utàn. Elötte honda volt megvolt 2évig. A TDM meg egész jól bìrja, max 900-asra cserélném.de nem fogom . Engem meggyõzött. Marad s kész. Akinek meg nem felel meg az tegye azt mint èn a burgmannal. El a hàztòl, örüljõn neki màs.
|
| Lamb | 83821 | 2014. június 22. 14:13 |
|
Schindlerrel motoroztunk egy jó. Cseréltünk is. Tanulságos volt mindkettõnknek. A kölcsön kapott teszt plexivel sokkal jobb a védelem. Végül is bárhonnan nézzük, igazi öröm motozás volt. Valaki nagyon jól fogalmazott. Egy kompromisszumos motorról átültem egy másik kompromisszumosra. Az én cirkálós stílusomhoz nagyon rendben van. A kárpit alá én is be fogok nézni a szélesítés miatt. Asszem az én betegségemet hívják szakmai szóval agyrágó bogárnak. Ja és Schindler, köszönöm a gépemet illetõ dicsérõ szavakat. |
| yamatomo | 83819 | 2014. június 22. 13:57 |
|
Szép napot Mindenkinek! Olvasva a motorválasztással kapcsolatos hsz.-eket, tulajdonképpen sok egyéni dolog /szubjektív és objektív egyaránt/ dolog dönti el,hogy ki milyen motort választ magának,nem beszélve az anyagi lehetõségekrõl. Tökéletes motor pedig nincs... Ha mindenki olyan motort venne amilyet szeretne,mert egy anyagilag sokkal jobb helyzetben lévõ országban élnénk,akkor biztosan átrendezõdnének a motorvásárlási szokások,és minden bizonnyal több motor is ácsorogna egy tulaj garázsában. Van ahol ezt megtehetik,és ez lenne a normális,illetve kívánatos. Egy városi szaladgálós robogó,egy kisebb távolságokra szolgáló 400-500 köbös könnyû motor,egy kis terepezõs masina,meg egy nehézbombázó a hosszabb túrákra,amit felmálházhatunk rendesen,és egy hölgyemény is elfér mögöttünk kényelmesen. Ezt a verziót kevesen engedhetik meg maguknak,így legtöbben kompromisszumokat kötve a lehetõségek hiánya miatt egy bizonyos motorra vetítik ki a vágyukat. Így is meglehet találni az ideális "társat",és attól még boldog lehet a motoros,hogy nem áll a garázsban 2-3-4 paripa. Van a dolognak jó oldala is,mert egy vágyott motor birtoklása esetén már-már érzelmi kapocs is kialakul a moci és a gazdi között,ami persze egyoldalú és talán patetikusan is hangzik,de túlnyomórészt így van. Amit nehezen,vagy kevésbé nehezen megszereztünk azt próbáljuk becsben tartani,és a legjobb módon ápolgatni. Egy nyugat-európai, a középosztályhoz tartozó motoros nem agyal annyit,ha gondja van a motorjával... Bedugja egy szervizbe,és viszlát. Ezt a fórumot olvasva pedig a kreativitás,és problémamegoldás olyan fokával találkozik az ember,ami a sokkal jobb anyagi körülmények között élõ nyugati motorostársainknál egyszerûen nem létezik,legalábbis nem ilyen módon. Ez persze részben kényszer szülte helyzet,de mindenképpen pozitív a végeredmény. Visszatérve a TDM-re... Ettõl ideálisabb motor a hazai adottságokat, az utak minõségét figyelembe véve nem igen találni. Szélvédelem? Motorozunk,vagy mi? Ültem már olyan nagy vasakon / pl. Pan Európa/ amelyek szinte tökéletesek voltak,csak számomra valahol elveszett benne a motorozás élménye éppen a tökéletességük miatt. Azért kéne! :) Nekem egyetlen komoly problémám van a mocimmal,az pedig az ülés... Már faragtattam rajta,de komolyabb komfortosításra van szükség,mert számmora kényelmetlen... Ez az egyetlen olyan dolog amivel nem tudok megbékülni,és rövidesen megoldom ezt a problémát. A váltó egyesbe téve nekem is kattan egyet,de ez minden motornál hallható jelenség. Utána viszont teljesen zajmentes és vaj puha. Visszaváltáskor finom gázfröccs,és semmi zaj,vagy kattanás. Az üzemanyag fogyasztás meg tényleg optimális,vagy még jobb is. Le sem írom,mert nem szeretnék vitát generálni,pedig tényleg nem lopakodó üzemmódban közlekedem... :) Széles utat Mindenkinek!
|
| Fido71 | 83818 | 2014. június 22. 12:26 | Válasz erre: 83816 |
|
De mondom, hogy ez volt passzentos. Feszül a belemen, mint a hordó abroncsa... :( Jó lenne az XXL-es méret is, ha ledobnék vagy 10 kilót és azt mind a hasamból. Volt 52-54-56 méret, de nem vettem észre különbséget közöttük. A Shox nem gyárt "pocakos" konfekciót. A dagadtak ne motorozzanak vagy vegyenek más gyártótól rucit... |
| Fido71 | 83817 | 2014. június 22. 12:23 | Válasz erre: 83814 |
|
A nagyrobogó is csak kb. 200 km-ig volt kényelmes nekem egy huzamban. Utána már óránként meg kellett állnom. Pár km-re verhetetlen volt, mintha fotelben ülnél. Az összes súlyod a farpofáidon van /mivel a lábad elõrébb van nyújtva/ és semmi nem tehermentesíti azt. Ott nem tudsz felállni, ha már zsibbad a hátsód. Nekem a térdem /ezt máig nem értem/ és a derekam szokott fájni már egy 500 feletti túrán. Az én magasságommal csak olyan "languszta-szerûen" tudtam ülni rajt. A másik, hogy a "tökéletes" szélvédelem miatt /bogár szinte sosem volt rajtam sehol, csak a sisakom tetején/ olyan szívóhatás lép fel túraplexinél 120 felett, hogy nem gyõzöd tolni magad a kormánytól. Ott is farigcsálnak a plexin az emberek és soha semmi nem jó... ;) |
| Robi70 | 83816 | 2014. június 22. 12:14 | Válasz erre: 83813 |
|
Derékban paszentosabbat kellene megpróbálni. Annak rövidebb az ujja.
|
| Robi70 | 83815 | 2014. június 22. 12:12 |
|
Tegnap + olyat láttam, amit eddig még nem. Tinnye és Pilisjászfalu között. Állt egy FJR-er kolléga a szembe sáv közepén, le sem szállt és csak vizslatta a motort. Megálltam megkérdezni mi történt. Két gyerek áthajtott az úton 8 malacot. Már nem tudott megállni és elütötte az egyiket. Mivel nem volt semmi gond indultam tovább. Kb. 100 méterrel késõbb láttam az elcsapott állatkát. 30-40 kg. közti süldõ malacka, vérzõ pofával vízszintes "testhelyzetben". Nem szerettem volna a helyeben lenni. Két kanyarral odébb pedig egy kifejlett, félig vaddisznónak kinézõ mázsa körüli disznó állt a sávom közepén. Lelassítottam, kikerültem. Ezután már csak motoroztunk. Minden gond nélkül. |
| gezasz | 83814 | 2014. június 22. 12:09 | Válasz erre: 83809 |
|
Pár kilométeres próbaút alatt nem derül ki, hogy pl nem is annyira kényelmes az ülés és az üléspozició, csak egy egésznapos motorozás után.Megjegyzem úgy gondoltam, hogy ez a motor nagyon kényelmes lesz, félig ezért vettem meg ezt a tipust.De nem rossz annyira csak nem lett jobb mint a régi motorom kényelme. A szélvedelem gyári plexivel szerintem jó, váltóval semmi gond. Viszont amit nehezen tudtam megszokni a túl hosszan áttételezett elsõ fokozatot. A sornégy után még a 2000 fordulaton való rángatás is furcsa volt. A Varás ismerõs is panaszkodott az ülésére hosszútávon, talán egy nagy robogóé lehet kényelmes, de ott meg más a problémák vannak.
|
| Fido71 | 83813 | 2014. június 22. 12:04 | Válasz erre: 83812 |
|
Na, ja! Ami nekem a hasamon feszül, annak hosszú az ujja. :) Me, potrohos vagyok... :( |
| Robi70 | 83812 | 2014. június 22. 12:00 | Válasz erre: 83795 |
|
Szasztok! A Shox-os nyári kabáthoz azért nem kell multi milliomosnak lenni. Ahogy Fidó is írta 13 ezerbõl megvan. Nyáron a nagy melegben sokkal jobb, mint bármelyik motoros cucc. Hûvösebb idõben berakom az esõ bélést, (fogja a szelet) és már nem is fázom benne. Az ujja valószínû azért hosszú, mert túl bõ kabátot választottál. Az egy feszülõs, passzos nyári kabát, és akkor az ujja hossza is stimmel. |
| walla | 83810 | 2014. június 22. 11:36 |
|
Sziasztok. Bocs, hogy nem TDM tulajként belefolyok itt a beszélgetésbe. Errõl a lenti eszmecserérõl az IMC honlapjának kezdõ gondolata jut eszembe "Mindegy min ülsz, csak az nem, hogy hogyan".. Nem is tartalak fel titeket tovább, szép napot és mennyetek motorozni :-) |
| kawa550 | 83809 | 2014. június 22. 11:09 | Válasz erre: 83805 |
|
Fido már leírta a lényeget, nem kell itt senkinek se megfelelni, mindenki azt csinál és azzal van baja amivel csak akarja. Amit én nem értek az ilyen véleményeknél, az az, hogy ti úgy mentek motort venni hogy a fejetekre szigszalagoztok egy hegesztõszemüveget, bedugtok egy füldugót és felvesztek valami sebességi rekordokhoz használt áramvonalas sisakot? Hát a próbaút alatt csukva volt a szemetek meg a fületek vagy mi? Vagy csak 2-3 teszt elolvasása után úgy döntöttetek hogy igen, ez kell nekem és megvettétek az elsõt próba nélkül amibe belebotlottatok? Ha ez a legutóbbi, akkor meg is érdemlitek amit kaptatok. Az összes bajod ami ezzel a géppel van, mind olyan ami nem valami rejtett tulajdonság ami csak egy 3 napos túra során derül ki, hanem olyasmi ami az alatt kiderül míg elmegyek vele a szomszéd faluig. Autószerelõ vagy, kell hogy legyen füled a motorhoz. Én ha valamit hallok a kocsiinkon, akkor leviszem a Gyurihoz, õ autószerelõ, beül, megy egy kört az utcában és visszajön hogy bal hátsó kerékcsapágy. Mikor megvetted nem mentél apróbúton felnyitott plexivel a zajokra figyelve? Én mindig ezt csinálom. Akkor nem tûnt fel? Ha nem, akkor nem is olyan hangos az. Nem mentél vele a próbaúton egy jó teligázast 5.-ben? Nem tûnt fel hogy jobban rángat a szél az elviselhetõnél? A váltó és a szélvédelem mind olyasmi, ami eddig az összes általam olvasott tesztben negatívumként szerepelt. Persze lehet hogy elkerülte a figyelmemet az a teszt ahol direkt kiemelik a tdm váltó finomságát meg az átlagon felüli szélvédelmet, ha van ilyen, szívesen elolvasnám én is..... Tehénke váltója is hangos, már 23 éve, sõt már fogaskereket is kelett benn cserélni, igaz attól nem lett halkabb. Plexibõl meg túra MRA volt rajt mikor vettem, visszacseréltem a gyári kicsire mert azzal a legjobb. Igen a legjobb, már ami egy ekkora plexitõl elvárható. 100x jobb mint a Z1000 szélvédelme, és sokkal rosszabb mint a ZZR-é. De nem is fárad el a csuklóm meg a térdem a hasalós üléstõl. Ez a motor ilyen, ilyennek tervezték. Ha vállalni tudod a velejáró kompromisszumokat, szereted mint én, ha nem, utálhatod mint te. De ebben a motor nem hibás, csak az aki választotta..... |
| lendvai | 83808 | 2014. június 22. 10:27 | Válasz erre: 83805 |
| Fido71 | 83807 | 2014. június 22. 10:00 |
|
Soha eszembe nem jutott, hogy kamu nyalással kell vagy lehet beilleszkedni ide. Egyáltalán minek beilleszkedni? Vannak itt béjemvések, Varások stb. Váltottak, de senki nem utálja õket ezért. Sõt, még a találkozókra is eljárnak. Jól érzik magukat és ennyi. Személy szerint lesz@rnám, hogy mondjuk éppen Robi, Scopy, Csokabi, VVlaci, Kawa stb. venne egy másik gépet. Nem hiszem, hogy emiatt nem ülnék velük egy asztalhoz többet. Nem errõl szól itt a történet. Egy azonos típus összehozott pár embert, akik szimpatikusak voltak egymásnak. Ár-érték aránya miatt választottam ezt a gépet, persze egyik motor sem hibátlan. Menetszél nálam is van, az ülés is lehetne kényelmesebb. De én igénytelen vagyok, mint egy teve, így fogadom el. A Babettám kényelmetlenebb és a szél is nagyobb /40-nél mérve/, mégis imádom. Vannak a TDM-nél sokkal jobb motorok is 2-3 milláért, de nekem annyit nem ér és nem is tudok adni egy motorért. Amúgy én a mai napig járok az éves Burgman találkozókra /a béjemvés barátaimmal együtt/, de emiatt semmilyen hátrányos megkülönböztetést nem vettünk észre. Ha majd észreveszem, nem megyünk többet... A Burgmanon nem volt szél és rohadt kényelmes volt az ülése, mégis erre váltottam. Mazoista vagyok... Ott a váltó sem recseg /nekem mondjuk csöndbe van a Tádén is/. Próbálj ki egy 650-es Burgmant. Ami hibákat itt felsoroltál, Õ azokban a legerõsebb. Van helyette más hibája. |
| aramo69 | 83806 | 2014. június 22. 09:09 | Válasz erre: 83756 |
|
Szia, sziasztok! :) A 172 es magasságomhoz nagyon jó!! Nem cibál még 160 nál sem. Csak mögülem ne nézzen ki a párom, km órára. Mert az gáz! Akkor becibál a vas! Már pedig megteszi!!!!!! :))))))) |
| Lamb | 83805 | 2014. június 22. 07:59 | Válasz erre: 83804 |
|
Na ez egy jó ötlet. Tdm azért lett, mert nem volt kényelmes a régi motorom. (Bandit 1200) Valóban a TDM most jóval kényelmesebb üléspozíciót biztosít. Talán két dolog, ami megfogott ez és a dönthetõsége a keskeny abroncsok miatt. Sajnos ezen kívül semmi. A ülés sokkal kisebb és a széle is nyom. Az, hogy erõben a fele, azt nem feszegetjük, mert autószerelõ létemre ezt elõre tudtam. Persze ez elég is lenne. Az a baj, hogy ha teszteket olvasol TDM-rõl, ott ömlengenek és dicsfényben úsztatják ezt a gépet. Igen, tetsztett a szokatlan forma és nagyon jónak tûnt a csere. Igazából hidd el. Tõlem mindenki azt ír amit akar de az nem normális egy váltótól, hogy ha finoman váltasz akkor megüti a lábfejedet. Lehet, hogy az enyém szar....csak az enyém.... Még1x mondom nekem ez is csak egy motor és nem egy életérzés, mint nektek. Ha ezek mellett megszeretem és végre nem szakítja le a fejem 90nél a szél, akkor marad. Ha nem, ennek is mennie kell és jö egy másik. És hidd el, ott sem a tárasaágba akarok beolvadni kamu nyalással, hanem leírom õszintén amit gondolok. Ha így nem illeszkedem be, hát nem...tuti lesz aki egyet ért csak mex nem nyilvánosan.. Hidd el, ez nem a TDM-esek ellen szól, hanem reális meglátás. 27 év motorozás után kialakul némi vélemény. Persze az is más aki 15-20 év után ül vissza az elsõ Nagy mocijára... Na itt az olvasni valo.. a többi pü-ben. És köszönöm, élnék a lehetõséggel... |
| Schindler | 83804 | 2014. június 22. 07:35 | Válasz erre: 83788 |
|
Szia Lamb! Olvasgatom amit írtál,és azon gondolkodom,hogy tulajdonképp miért is vettél TDM -et? Szubjektív dolgokról lehet vitatkozni,csak nem érdemes. Ha nem tetszik,add el, minket nem kell gyõzködni,hogy milyen a motor,itt mindenki ezzel jár!:) Ugorj át, itt lakom a szomszédban,meghallgatom a váltódat, és közben megbeszéljük ezt a kérdést, mint TDM-es a Varással! :))) |
| Flenegen | 83801 | 2014. június 21. 20:54 |
|
Tudom hogy csak az irìgység beszél belõletek és ezért szívjàtok a vérem:)
|
| Flenegen | 83799 | 2014. június 21. 20:42 | Válasz erre: 83795 |
|
Csokabi köszi a tàmogatàst, tudtam hogy bízhatok bennetek:)
|
| Flenegen | 83798 | 2014. június 21. 20:41 | Válasz erre: 83796 |
|
Kedves Baràtom. Akkor kérlek jegyezd be hogy nekem mint gibbonnak pont jó a kabàt. Mindenhol. Nem tudom hogy mennyire fogom szeretni, kényelmesnek tûnik. Nagyon melegben szeretném hasznàlni, ott meg a protektor többet fog èrni mint ha polóban lennèk:) |
| Flenegen | 83797 | 2014. június 21. 20:37 | Válasz erre: 83794 |
|
Baràtom. Sok èv utàn az elsõ motoros cucc amit vettem magamnak.
|
| Fido71 | 83796 | 2014. június 21. 20:29 |
|
Nekem is van, kemény 13ezer pénzért vettem. Én nem szeretem. Gibbonoknak készült, mert olyan hosszú az ujja! A gatyán viszont gondolkodok én is, de a farmert jobban szeretem. Abban be lehet menni bárhova "inkognitóban". Azok a vékony szivacsprotektorok nem tudom mennyit érhetnek? :( |
| Flenegen | 83793 | 2014. június 21. 19:36 |
|
Ma hirtelen felindulàsból vettem egy Shox nyàri protektoros kabàtot. Holnap ha az idõ engedi ki is próbàlom:)
|
| kawa550 | 83792 | 2014. június 21. 18:25 | Válasz erre: 83786 |
|
�Aki nem vak, látja mi a lényeg. Ez egy tanksapka szám címe..... :)))))
|
| tulok99 | 83791 | 2014. június 21. 18:15 | Válasz erre: 83788 |
|
én is próbáltam a varát is, motoroztam vele, nem csak az udvarban ültem rá... de annyival nem éreztem többnek, mint amennyivel drágább. nem akartam millió felett venni motort, a tdm meg 500 volt 3 dobozzal... a váltó meg átlagos, az enyém legalábbis. én még nem nagyon ültem olyan motoron, amin észrevétlenül lehet váltani. lehet nem értek hozzá, rosszul kezelem a gépet, de egy fazer-es cimbi mondta múltkor, menjek a motorjával, mert a váltó kicsit néha reccsen, meg érzi rendesen mikor beugrik sebességbe. mentem vele, mondtam neki olyan mint az enyém, meg másik, meg a harmadik... egyik sem megy rezzenéstelenül. lehet van egy kisebb kopás, ami miatt hangosabb a 3-4-5 nálad, mint kéne... volt már ilyenre példa.. |
| Lamb | 83789 | 2014. június 21. 18:00 | Válasz erre: 83784 |
|
Este leszek, elolvasom :-)))))) Persz a fórum egy görbe tükör. Nem igazán jönnek át az érzések. Mindenki azt gondol mögé, amit akar. Ma is motoroztam száznéhány kilómétert és qrva jó volt. Én azt érzem, ha egy picit hanyagul, vagy lassan váltok, csattan a szerkezet. 3.4.5 között. Ilyen 1-2-3 között soha nincs. Értem én, hogy fütyike vagyok csak ha van rá alkalom, mehetnél a gépemmel. A többi mocimon akárhogy váltottam, nem csattant, sak az üresbõl egybe. Na itt nálam olyan a 3-4-5. |
| Lamb | 83788 | 2014. június 21. 17:54 |
|
Nem. Nincs ezzel baj. Én mást vártam. Azt, amit ad egy DL vagy egy Vara. Akkor valszeg az én váltóm nem tökéletes. Van, amikor nagyon lágy és finom. Van amikor pedig a lelkivilága szerint akkorát csattan a fokozatok között, hogy rossz hallgatni. Persze ettõl még nem hiszem, hogy tönkr fog menni. Ellentétben a más gépeknél minden esetben finoman váltott. Szívesen odaadnám egy fórum társunknak, hogy próbálja ki. A szélvédelemmel kapcsolatba igazatok lehet, eddig túra gépem volt és nem túraendurom. Van másik sisakom de valahogy a felnyithatós jött be. Persze az meg hangos mint a dög. |
| jobbkormanyos | 83787 | 2014. június 21. 17:26 | Válasz erre: 83783 |
|
Lakott területen 50, kívül 90, autópálya 130km/h , arra jó, plexi nélkül is.
|
| tulok99 | 83786 | 2014. június 21. 16:51 | Válasz erre: 83784 |
|
Gyula lefordítottam diplomatikusra amit gondoltál... :D
|
| tulok99 | 83785 | 2014. június 21. 16:50 | Válasz erre: 83783 |
|
Elég sok motort volt szerencsém kipróbálni már fiatal korom ellenére, és nyugodtan elmondhatom, hogy a tdm váltójával nincs semmi gond. az enyém mûködik olyan szépen és finom, mint az átlag, pedig legutóbb is olyan gépekkel mentem, amik legalább az én motorom árának a duplája, és semmivel nem volt puhább, vagy csendesebb. a szélvédelemrõl pedig annyit, hogy túraenduró jellegû motor, alapvetõen az építési mód meghatározza a motor jellegét. nincs becsomagolva, magas az eleje, kicsit nehéz stb... ha valakinek ez nem jön be, akkor kell keresni egy sportmotort, ami alacsony, és ha ráhajtogatja magát az ember, fejedelmi kényelemben szélcsendben utazhaz 280-al is. legalábbis azok a 180 lóerõs 200kg-os motorok amiket próbáltam, 240-ig huzatmentesek voltak, ha nyomorgtam rajtuk. nem hiszem hogy a tdm-el van a gond, függetlenül attól, hogy ez egy tdm fórum, hanem más stílusú gépet kéne vásárolni. egy sportmotort, vagy egy goldwinget, vagy kinek mi az ízlése. nem egyformák a riderek sem, meg a sisakok sem, nekem pl a robi féle túraplexi másolattal semmi gondom nincs, egy rendkívül olcsó sisakom van, és nem rángatja a szél a felyemen, pedig két hete pályán jöttem haza tartósan 180-al... nem mondom, az autómnak jobb a szélvédelme, ezt elismerem, de mikor a tdm-re ülök, motorozni indulok. fanatizmus ide vagy oda, bár én ár/érték arány miatt vettem tdm-et, nem mondtam sosem hogy világ legjobb motorja, de ha nem jön be, cserélni kell más felépítésû motorra.
|
| kawa550 | 83784 | 2014. június 21. 16:24 | Válasz erre: 83783 |
|
Kár hogy telóról nehéz írni,különben most itt sokan igenjól szórakoznának.....:))))))
|
| Lamb | 83783 | 2014. június 21. 16:14 | Válasz erre: 83782 |
|
Akkor most az jön, hogy nakedet csinálok a TDM-bõl. Vagy megy a háztól. Tudom, hogy ciki ilyet írni itt a TDM fanok között de gondolom ti is tisztában vagytok vele, hogy ez így nagyon sovány.... Igazából a szélvédelem és a váltó amivel nem tudok megbarátkozni. Messze alul marad a Suzukihoz képest. És még ez a javított???? :-) Akkor milyen volt a szar????? Atya ég. Na de még ez is elmenne. De nekem is ez van. Olyan, mintha ezt a mocit nyolcvanra tervezték volna és ennél többel nem szabad menni vele. |
| lendvai | 83782 | 2014. június 21. 12:34 | Válasz erre: 83756 |
|
Lamb, a Givi túraplexi+4TX+181cm testmagasság nálam azzal járt, hogy a bogarak ugyan kevésbé kopogtak a sisakon, de 100-tól jött a turbulencia, ami 140-nél más olyan mértékû volt az autópályán, hogy az éleslátásomat zilálta szét. Szóval nekem nem jött be.
|
| fazakas66 | 83779 | 2014. június 21. 11:58 | Válasz erre: 83777 |
|
Ha kis ledes indexeid vannak elférnek de a gyáriak nem,legalábbis nekem a tartókon vannak. Függ a dobozok méretétõl is. |
| fazakas66 | 83778 | 2014. június 21. 11:56 | Válasz erre: 83775 |
|
Nekem a Pádisra nem volt idõ az egy másik idõpontba lesz.De szépen körbe jártuk Erdély határvidékét kívül belül. A Transfogaras és a Transalpina meglátogatása idõjárás fûggõ ,mert ha szar az idõ nem sokat látsz,nekem szerencsém volt mert elõzõ nap nagyon nagy vihar volt zivatarral,aznap már elég tiszta volt az idõ,csak a csúcsok voltak felhõbe. |
| men | 83777 | 2014. június 21. 11:53 |
|
Sziasztok! Keresek monokey platnit Wingrack 2 tartóhoz. Ha ilyen tartót szerelek fel a hátsó indexek elférnek? Ha válaszol valaki köszönöm. |