27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

Lamb 83876 2014. június 23. 20:59   Válasz erre: 83875
Hülyén fogalmaztam :-)))) Én vettem be a fogalmazás gátlót az asszony helyett :-)
    

Kilos 83875 2014. június 23. 20:57   Válasz erre: 83874
Bocs, így már érthetõ a kérdésed! :)
    

Lamb 83874 2014. június 23. 20:55   Válasz erre: 83872
Neeem. 3 krossz mocim van. Igazából a kérdés annak a ténynek szól, hogy én még mai utcai motorban nem találkoztam nedves, mosós szûrõvel.

Persze nem vagy egy szûrõguru :-))))
    

Lamb 83873 2014. június 23. 20:53  
Aha...
Gondolom egy enyémben gyárilag is száraz volt. Talán azonos a Fazerrel.
    

Kilos 83872 2014. június 23. 20:53   Válasz erre: 83868
Ezt komolyan kérdezed?

Valamikor "1000 éve" úgy tanultam, hogy a nedves légszûrõknél a beszívott levegõ egy olajba mártott acélhálón vagy acélszöveten áramlik át. A szennyezett levegõ porrészecskéi a szûrõbetét beolajozott felületén megtapadnak. Leggyakrabban a zárt helyen üzemelõ, statikus motoroknál alkalmazták, de annó a motorkerékpárok nagy része is ilyen levegõszûrõvel volt ellátva, például a Pannónia, de még ma is gyakorta találkozhatsz vele.
    

csokabi 83871 2014. június 23. 20:49   Válasz erre: 83870
Igen, így http://www.ebay.de/itm/Original-YAMAHA-TDM-900-A-Luftfilter-Air-Filter-5PS-14451-01-/171310817968?pt=DE_Motorradteile&hash=item27e2eba2b0 néz ki. A gyári mindig zöld.
    

Lamb 83870 2014. június 23. 20:41   Válasz erre: 83869
Okos gondolat, de akkor az ugy az száraz, papíros
    

csokabi 83869 2014. június 23. 20:40   Válasz erre: 83868
A yamaha gyári légszûrõbetétje az utángyártottakkal szemben át van itatva olajjal. Rákérdeztem a Worldben is és a szerelõ megerõsítette. Én mondjuk nem éreztem nedvesnek tapintásra, de szerinte az.
    

Lamb 83868 2014. június 23. 20:36  
MI az, hogy nedves szûrõbetét???
    

csokabi 83867 2014. június 23. 20:31   Válasz erre: 83865
Tessék a yamaha hivatalos álláspontja. Nálam ez a motul van már másodjára betöltve és semmi panaszom nincs rá.
    

1Laciapu 83866 2014. június 23. 20:27   Válasz erre: 83864
Na, akkor tudod, mirõl beszélek :)))

Ezen a hétvégén kaptam vissza a motort a szerelõtõl, még várok egy fesszabályzót, amit ki kell cserélnem és csak utána lesz gurulás képes a gép. Két hét alatt két xj-s taliról maradtam le.
Mondjuk errõl az utóbbiról nem is tudtam...
    

Vladek 83865 2014. június 23. 20:10  
Sziasztok,

900-ba milyen olajat szoktatok használni?
Köszi!
    

gezasz 83864 2014. június 23. 19:30   Válasz erre: 83860
1Laciapu! Nekem volt már S1, S2, S4 többféle , csak V2 nem. Az S1-es motorom csapkodta ennyire a láncot 2000 alatt mint TDM, de meg lehet szokni. Azt lehet,hogy nem mondtam, hogy kb egy éve van meg a motor 13500 km mentem vele idáig, annyira utálom. Még most is néha mosolyt csal a számra amikor egy szép íves kanyarban odahúzva megindul mint a gõzös. Most volt XJ-s tali Fonyód mellett eljöhettél volna
    

gezasz 83863 2014. június 23. 19:20   Válasz erre: 83862
Ez a te motorod?
    

zozo.d 83862 2014. június 23. 18:56  
Még
    

zozo.d 83861 2014. június 23. 18:53  
Elég csinoska
    

1Laciapu 83860 2014. június 23. 18:51   Válasz erre: 83829
Úgy látom, nekünk együtt kéne motorozni! :)))
Pontosan ez a vágyam nekem is, a látvány, az érdekességek felfedezése, nem a lapradöntött kanyarvadászat és a sebesség. Sajnos, akivel el szoktunk menni gurulni a szomszédba a sógorokhoz, elborul az agya a második kanyar láttán, és a nagy dög csopperével Rossinak képzeli magát. Hiába vagyunk asszonyostól és beszéljük meg, hogy kirándulunk, nem hajtunk. Persze aztán megvárnak :))) Késõbb meg kérdezzük, hogy láttad ezt, milyen szép volt az, úgy megnéztük volna amazt. Fogalma nincs, mirõl beszélünk, Õ semmit nem vett észre. De muszáj volt döntögetni!
Egyébként sor4-et próbáltál már? Az elõzõ 750-es és a mostani 900 is olyan, hogy alig kell váltani, még két személlyel, szerpentinen is simán gyorsul 4-be 5-be 40km/h-tól. Nem csapkodja a láncot /jó, az utóbbi kardános/, nem köhécsel, szinte mint egy autóval, lehet közlekedni. Próbálj ki egyet, ha módod lesz rá. A fogyasztásom sosem volt 5 liter...
De én 100 fölött ritkán megyek, tényleg nézelõdve túrázom, kényelmesen. A párom is ezt szereti.
    

kormi1313 83859 2014. június 23. 17:42  
Üdv!

Fene tudja, talán én kifogtam egy nagyon jó TDM-et és semmi, de semmi kifogásom nincs ellene! Néztem a héten az olajszintet, nagyon jó. Olvastam, hogy eszegeti a hûtõvizet, nekem ezt sem teszi.Nem szeretném ha nem lökne a szél hátrafelé. A majestyn nem volt szél nem is volt meg pár hónapnál tovább. A fék kitûnõ, az egyenes derék nálam elõny.Csendessége nekem megfelel, volt már elég hangos motorom nem kívánok dübörgést.Szépen kanyarodik, talán csak a visszafordítón ügyetlen esetleg én vagyok totya.Már nem szeretnék kétszézzal hasalva kirándulni ezért nekem kitûnõ.Elengedhetem a kormányt sebesen haladva, visszalassulva sem rázza azt. Motorfék miatt a fékeket sem kell sûrûn használni. Kétszáz kilós terhelésig nincs gondom a rugóstaggal sem. Nagy elsõ kerék jó a hazai utakra . A váltóval sincs semmi problémám. A fogyasztása olyan amilyen, nem tartom soknak az öt litert.Nem kívánnék jobbat, csak világosabbat. Ilyen gyenge lámpája még nem volt egyetlen gépemnek sem! Pedig az van az égõn, hogy osram 100% + Száz szónak is egy a vége nekem bevált!
    

VVLaci 83858 2014. június 23. 14:55  
Nicsak, a "tökéletes" Varátoknál is faragják a plexiket! :-)))))))))))
    

VVLaci 83857 2014. június 23. 12:51   Válasz erre: 83854
Tolókerekes váltót nem tudsz úgy megoldani, hogy ne csattanjon. Szinkront bele???? :-)))))))
    

VVLaci 83856 2014. június 23. 12:49   Válasz erre: 83853
Apámmal közösen használtuk (na jó, idõnként megkaptam), nem nagyon lehetett tuningolni! :-)
    

gezasz 83855 2014. június 23. 12:39  
Ha csattan az egyes mindig a HD jut az eszembe nem negatív értelemben. Való igaz az olyan érzést ad, mintha rengeteg LE dübörögne alattad. A HD ráfejel azzal hogy az egész motor dübörög, rezonál alattad, szinte az aszfalt is beleremeg amikor állsz a lámpánál.
    

kawa550 83854 2014. június 23. 12:04  
Én nem tom mi a baj ezzel a váltóhanggal. A HD tábor fellázadna ha nem csattogna a váltójuk meg nem rázná ki a fogadból a tömést. A béjemvének fele ekkora tábora se lenne a hülye ósdi boxer nélkül. A ducattisok ráverik a farkukat a csörgõ szárazkuplungjukra. A tádénak meg néha csattanik, hát ez van. :)))
    

kawa550 83853 2014. június 23. 12:01   Válasz erre: 83849
Má bocs, de nekem már a simsonomba is bekerült egy kisipari 4. sebesség, igaz, szét is estek a golyók úgy évente 2x-3x....
    

lendvai 83852 2014. június 23. 10:57   Válasz erre: 83851
Bennem nem, elõzött már meg Daewoo Matiz is a lámpánál, nem csinálok presztízskérdést belõle. :-) A problémás tömörülésektõl szoktam csak ellépni, hadd öljék egymást mögöttem. :-)
    

VVLaci 83851 2014. június 23. 10:55   Válasz erre: 83850
Talán tombol benned a versenyszellem, mióta 900-ra váltottál? :-)))))
    

lendvai 83850 2014. június 23. 10:49   Válasz erre: 83845
Két Tanuló a motoron. Vagy mi a kórság. :-) Egyébként én is 2T-n kezdtem, 4 sebességes Simson Enduro. És szeretek váltani, a TDM-nek amúgy is elég határozott érzés a disznó nehéz kuplungkosár miatt. Pszichológiai esettanulmány néha, amikor a piros lámpánál elõrecsorgok és érzem a gyûlöletteli kisugárzást némelyik komplexusos autósból. Szinte biztos, hogy padlógázal szeretne eltiporni az 1.3-as erõgépével, amiért elé mertem állni. Aztán egyesbe rakva egy határozott csattanással megugrik egy picit a gép és a versenyzõk egy része lélekben el is fogy. :-) De lehet, hogy én vagyok kettyós azért érzek ilyeneket. :-)
    

VVLaci 83849 2014. június 23. 10:26   Válasz erre: 83844
Jó volt az a Simson is! :-)))))))))))))))))))))

Hol volt még akkor 6-os váltó! Jó, ha 3 fokozat jutott, esetleg kéziben 2! :-)
    

dinnyemag 83848 2014. június 23. 10:11   Válasz erre: 83842
Egyszer az életben lehetne igazad, de sajnos nincs:-(

:-)))))))))))
    

galoscsabus 83847 2014. június 23. 10:04   Válasz erre: 83844
Hát igen....téged lassan múzeumban fognak mutogatni....a "Kihalt emlõsök" tárlaton :-)))))
    

Karex 83846 2014. június 23. 09:53   Válasz erre: 83844
Nem vagy egyedül, már 2Ten vagyunk. :DDD
    

csokabi 83845 2014. június 23. 09:48   Válasz erre: 83844
Jól érzed. Mi az a 2T egyébként?
    

kawa550 83844 2014. június 23. 09:41  
Néha olyan érzésem van hogy én vagyok itt az egyetlen aki üveghangig nyüstölt 6 sebességes 2T-n tanult és szeretett meg motorozni, ahol pont a váltó használat volt a lényeg.....
    

galoscsabus 83843 2014. június 23. 09:07   Válasz erre: 83825
Attól az ótómata sebességváltótól nem kell a falnak menni ;-)
Volt "szerencsém" kipróbálni egy hosszabb próbaúton a Crosstourer automatáját.
Ha ingyen adnák, akkor sem kellene!!!!!
Autópályától lefelé a 2 számjegyû utakig talán van létjogosultsága.
De ahogy elkezdene az ember motorozni, annan kezdve csak nyûg.
Egy lassú visszafordító meg egyenesen agyhalál vele.
Az egysávos megfordulásról nem is beszélve.
Amikor a forduló kellõs közepén, a mélyen bedöntött és hátsófékkel stabilizált motoron visszavált egyet...........
Pár milliméteren múlott csak, hogy nem dobtam el a kurvadrága tesztmotort.
Ha már komfortról beszélünk, akkor viszont nagyon tetszett az FJR automata kuplungja.
Az tényleg segítség lehet egy interkontinentális túrán, vagy városban sokat araszolgatva.
    

csokabi 83842 2014. június 23. 08:38   Válasz erre: 83841
Aha, égési sérüléseket kezelni.
Gondolhatod hogyan égette Carment a kávéscsésze míg Dezsõ elkészítette a reggeli fotót...:)))
    

VVLaci 83841 2014. június 23. 08:30   Válasz erre: 83840
Ez a Dezsõ tud valamit az életrõl! :-)))))))
    

Kilos 83840 2014. június 23. 08:15   Válasz erre: 83833
Jó reggelt MindenkiNET!

Húdeszéééép! - hol a kávé?


Ja, télleg, az is van! :)
    

VVLaci 83839 2014. június 23. 07:49   Válasz erre: 83825
A nyomatékváltósoknál pont a kanyargós részeken kell nagyon figyelni a késése miatt. Meghúzod a gázt és a motor majd egyszer követi a parancsot.
    

VVLaci 83838 2014. június 23. 07:46  
Szép reggelt!

Mán megint csak a meló...
    

scopy 83837 2014. június 23. 07:36  
Minnyá uccu neki a kis kölökkel horgászni!!!

8 év után ismét van horgász engedélyem. Bendegúz 7,5 éves és már nagyon élvezi a pecát. Így nem elhanyagolom, ha horgászom, hanem pont fordítva! Jön velem és "agymosunk" együtt.

Bocs! Tudom, hogy sokan mentek bútyizni, de szerettem volna megosztani veletek az örömömet.

Igen Gyula! Megyek és hógolyózok a házunk elejbe!
:-)
    

Annonymus 83836 2014. június 23. 07:36  
Jó reggelt naccságosurak...az kávé nagyon csábítóan néz ki...

    

scopy 83835 2014. június 23. 07:31  
Jól hergelt!

Hogy milyen gyönyörû, ahogy gõzölög a friss kávé!

:-)
    

Englishman 83834 2014. június 23. 07:05   Válasz erre: 83833
Morgen!

:)))
    

dinnyemag 83833 2014. június 23. 06:18  
Morgen!

    

Fido71 83832 2014. június 22. 22:32   Válasz erre: 83825
Na, én meg éppen azt nem szerettem a Burgmanban, hogy nem volt váltó.
Kanyarból kigyorsításkor húztam neki, azt egyszer, valamikor elindult vánszorogva.
Két személlyel szerpentinen, megpakolva felfelé meg idegbajt kaptam tõle. :((((
Lefelé még oké, tényleg tudott meglepetést okozni a kétszer olyan erõs gépeknek is /bár ez erõsen pilótafüggõ/.
Rászokik mindenki a "digitális gázra", 0 és 1.
Nyélen húzod vagy teljesen visszaengeded.
Robogót /akár 600-ast is!!!/ csak munkába járásra ill. városba szaladgálni vennék.
Praktikuma verhetetlen.
Az ülés alá befért 2 karton tej stb.
Esõben, ha 30-40-nél lassabban nem mentem, akkor szárazon szálltam le róla /a hátsó ülésrõl folyt csak vissza a víz a fenekem alá/.
Hosszabb távon többe is kerül a variováltó költsége, karbantartása, mint a láncos motoré.
A 650-es váltójáról meg ne is beszéljünk... :(

    

tomhahn 83831 2014. június 22. 21:26  
???
http://www.video-mix.hu/motoros-a-jelzolampanal/
    

VVLaci 83830 2014. június 22. 21:22   Válasz erre: 83818
Akkor én mit szóljak az 5XL-es kabáttal-nadrággal????? :-)))))))
    

gezasz 83829 2014. június 22. 20:44   Válasz erre: 83827
Menj el a Transzalpinára! Megváltozik a véleményed. Sok kanyar, sok látnivaló. Nemrég voltam harmadszor, még mindig elvarázsol , nagyon tetszik. De sok éles meredek kanyar vezet a csúcsig meg vissza. Szerdán indulok a Dolomitikba, kanyarokkal teli hágókkal, de ott is nézelõdni szeretek nem mindig gépészkedni.Többször voltam a Grossglockneren valahogy ott sem a szerpentin volt a lényeg, vagy hogy felrohanjak az Edelweisspitzre. Szeretem a táját menetközben nézni. Azért írom le ezeket a helyeket, mert sokan kanyarvadász területnek tartják. Ami igaz is lehet aki ott él, de nem nekem. Nekem ezeken a túrákon a táj szépsége adja meg elsõsorban az élményt.
    

Flenegen 83828 2014. június 22. 19:49   Válasz erre: 83823
Az Aprilia mana ilyen. A honda még nem is gondolt rà a Mana màr automata nagymotor volt. Vàltókar is van igy ha akarsz vàlthatsz.
    

Suprati 83827 2014. június 22. 19:33   Válasz erre: 83825
Szerpentinre nem nézelõdni megyünk szerintem...:)
Arra ott vannak a kilátópontok...
    

cxkopi 83826 2014. június 22. 19:32  
Szerényen a TáDéM-ról!
Honnda cx 500 E-m volt. nagyon sokat melóztam rajta, nagyon rendben volt, teljesen kielégitett az 500ccm, az 50 le. A hátsó rúgó ut 75mm.
Itt vérzett el. 2 szem, meg málha túl a 220 kg-on. Ha felkeményítettem
a hátsó rugóstagot ütött, ha lágyítottam levert.
Moli motoros társam javasolta az endúrót a magyar utakra.A tdm meg jött igaz azt is dicsérte, pedig neki nem az van.
ÉS BEJÖTT!
180cm vagyok max 120-130 al nincs gondom a széllel -olyan mint kell legyen. De ahogy kisimitja az utakat az szuper.
A váltó szépen mükszik, igaz viszonylag kis kihuzatás után kapcsolok
a nyomaték meg birja.
ÉN igy látom!, és hálás vagyok sorsnak hogy váltottam.
    

gezasz 83825 2014. június 22. 19:23   Válasz erre: 83824
Nem görcsösen koncentrálok a fokozatokra meg a fordulatra, de néha jó lenne csak húzni a gázt nem gyorsan vissza pakolgatni majd fel, illetve figyelni a fordulatot közben . Pl egy hajtúkanyarokkal teli szerpentinen felfelé az Alpokban vagy a Kárpátokban. Jobban lehetne nézelõdni egy olyan motoron amin nem kell váltani.
    

csokabi 83824 2014. június 22. 19:15   Válasz erre: 83823
Akkor én õstehetség vagyok, mert igaz, hogy csak 3 éve élvezem a motorozást, de nem számolom a fokozatokat és a fordulatszámot is inkább csak érzem, mint nézem:)))
Volt egy robogóm, de nagyon idegesített a hangja.
    

gezasz 83823 2014. június 22. 18:59   Válasz erre: 83822
Érdekes módon én egyre többet gondolkodok azon, hogy a következõ egy robogó legyen minimum 400-as de inkább több. Van egy nagy elõnyük a robogóknak ami motorkerékpároknál igen ritka, bár manapság a Honda kezd vele foglalkozni. Ez pedig az automata váltó. Kezdek 30 év után utálni váltani , mindig figyelni a fordulatszámra, meg hogy hanyadikban vagyok. Valamint az automata váltó, legalábbis a robogóé mindig ideális forgatónyomatékon tartja a motort. Ezáltal sokszor dinamikusabban lehet közlekedni vele mint egy nálánál akár 20 LE erõvel erõsebb motorral aminek hagyományos váltója van. Ami viszont negatív a robogóknál az a kisebb kerék, rövid rugóutak. Ez pedig hátrány a vacak magyar utakon. A TDM ilyen szempont elég jól vasalja az utat.
    

Flenegen 83822 2014. június 22. 14:21  
Mint ahogy màr irtam , nem volt egyszerû a dõntès nekem sem. Van màr turaplexi meg àtszabott ülés ami sokat javított a hasznàlaton. Mint ahogy jeleztétek kompromisszum nélkül nincs motorozàs. Én is vennék a TDM mellé egy 250-es robogót meg valami nagy túragèpet . Mondjuk egy FJR-rt. De nincs felesleges több millàm de ha lenne se vennèk több motort. A burgmant utàltam el is adtam 3 hónap utàn. Elötte honda volt megvolt 2évig. A TDM meg egész jól bìrja, max 900-asra cserélném.de nem fogom . Engem meggyõzött. Marad s kész. Akinek meg nem felel meg az tegye azt mint èn a burgmannal. El a hàztòl, örüljõn neki màs.
    

Lamb 83821 2014. június 22. 14:13  
Schindlerrel motoroztunk egy jó. Cseréltünk is. Tanulságos volt mindkettõnknek.

A kölcsön kapott teszt plexivel sokkal jobb a védelem. Végül is bárhonnan nézzük, igazi öröm motozás volt.

Valaki nagyon jól fogalmazott. Egy kompromisszumos motorról átültem egy másik kompromisszumosra.

Az én cirkálós stílusomhoz nagyon rendben van. A kárpit alá én is be fogok nézni a szélesítés miatt.

Asszem az én betegségemet hívják szakmai szóval agyrágó bogárnak.

Ja és Schindler, köszönöm a gépemet illetõ dicsérõ szavakat.
    

aramo69 83820 2014. június 22. 13:58   Válasz erre: 83815
Ilyeneket írsz Roby, megéhezek. :))))))

    

yamatomo 83819 2014. június 22. 13:57  
Szép napot Mindenkinek! Olvasva a motorválasztással kapcsolatos hsz.-eket, tulajdonképpen sok egyéni dolog /szubjektív és objektív egyaránt/ dolog dönti el,hogy ki milyen motort választ magának,nem beszélve az anyagi lehetõségekrõl. Tökéletes motor pedig nincs... Ha mindenki olyan motort venne amilyet szeretne,mert egy anyagilag sokkal jobb helyzetben lévõ országban élnénk,akkor biztosan átrendezõdnének a motorvásárlási szokások,és minden bizonnyal több motor is ácsorogna egy tulaj garázsában. Van ahol ezt megtehetik,és ez lenne a normális,illetve kívánatos. Egy városi szaladgálós robogó,egy kisebb távolságokra szolgáló 400-500 köbös könnyû motor,egy kis terepezõs masina,meg egy nehézbombázó a hosszabb túrákra,amit felmálházhatunk rendesen,és egy hölgyemény is elfér mögöttünk kényelmesen. Ezt a verziót kevesen engedhetik meg maguknak,így legtöbben kompromisszumokat kötve a lehetõségek hiánya miatt egy bizonyos motorra vetítik ki a vágyukat. Így is meglehet találni az ideális "társat",és attól még boldog lehet a motoros,hogy nem áll a garázsban 2-3-4 paripa. Van a dolognak jó oldala is,mert egy vágyott motor birtoklása esetén már-már érzelmi kapocs is kialakul a moci és a gazdi között,ami persze egyoldalú és talán patetikusan is hangzik,de túlnyomórészt így van. Amit nehezen,vagy kevésbé nehezen megszereztünk azt próbáljuk becsben tartani,és a legjobb módon ápolgatni. Egy nyugat-európai, a középosztályhoz tartozó motoros nem agyal annyit,ha gondja van a motorjával... Bedugja egy szervizbe,és viszlát. Ezt a fórumot olvasva pedig a kreativitás,és problémamegoldás olyan fokával találkozik az ember,ami a sokkal jobb anyagi körülmények között élõ nyugati motorostársainknál egyszerûen nem létezik,legalábbis nem ilyen módon. Ez persze részben kényszer szülte helyzet,de mindenképpen pozitív a végeredmény. Visszatérve a TDM-re... Ettõl ideálisabb motor a hazai adottságokat, az utak minõségét figyelembe véve nem igen találni. Szélvédelem? Motorozunk,vagy mi? Ültem már olyan nagy vasakon / pl. Pan Európa/ amelyek szinte tökéletesek voltak,csak számomra valahol elveszett benne a motorozás élménye éppen a tökéletességük miatt. Azért kéne! :) Nekem egyetlen komoly problémám van a mocimmal,az pedig az ülés... Már faragtattam rajta,de komolyabb komfortosításra van szükség,mert számmora kényelmetlen... Ez az egyetlen olyan dolog amivel nem tudok megbékülni,és rövidesen megoldom ezt a problémát. A váltó egyesbe téve nekem is kattan egyet,de ez minden motornál hallható jelenség. Utána viszont teljesen zajmentes és vaj puha. Visszaváltáskor finom gázfröccs,és semmi zaj,vagy kattanás. Az üzemanyag fogyasztás meg tényleg optimális,vagy még jobb is. Le sem írom,mert nem szeretnék vitát generálni,pedig tényleg nem lopakodó üzemmódban közlekedem... :) Széles utat Mindenkinek!
    

Fido71 83818 2014. június 22. 12:26   Válasz erre: 83816
De mondom, hogy ez volt passzentos.
Feszül a belemen, mint a hordó abroncsa... :(
Jó lenne az XXL-es méret is, ha ledobnék vagy 10 kilót és azt mind a hasamból.
Volt 52-54-56 méret, de nem vettem észre különbséget közöttük.

A Shox nem gyárt "pocakos" konfekciót.
A dagadtak ne motorozzanak vagy vegyenek más gyártótól rucit...


    

Fido71 83817 2014. június 22. 12:23   Válasz erre: 83814
A nagyrobogó is csak kb. 200 km-ig volt kényelmes nekem egy huzamban.
Utána már óránként meg kellett állnom.
Pár km-re verhetetlen volt, mintha fotelben ülnél.
Az összes súlyod a farpofáidon van /mivel a lábad elõrébb van nyújtva/ és semmi nem tehermentesíti azt.
Ott nem tudsz felállni, ha már zsibbad a hátsód.
Nekem a térdem /ezt máig nem értem/ és a derekam szokott fájni már egy 500 feletti túrán.
Az én magasságommal csak olyan "languszta-szerûen" tudtam ülni rajt.
A másik, hogy a "tökéletes" szélvédelem miatt /bogár szinte sosem volt rajtam sehol, csak a sisakom tetején/ olyan szívóhatás lép fel túraplexinél 120 felett, hogy nem gyõzöd tolni magad a kormánytól.
Ott is farigcsálnak a plexin az emberek és soha semmi nem jó... ;)
    

Robi70 83816 2014. június 22. 12:14   Válasz erre: 83813
Derékban paszentosabbat kellene megpróbálni. Annak rövidebb az ujja.
    

Robi70 83815 2014. június 22. 12:12  
Tegnap + olyat láttam, amit eddig még nem. Tinnye és Pilisjászfalu között. Állt egy FJR-er kolléga a szembe sáv közepén, le sem szállt és csak vizslatta a motort. Megálltam megkérdezni mi történt. Két gyerek áthajtott az úton 8 malacot. Már nem tudott megállni és elütötte az egyiket. Mivel nem volt semmi gond indultam tovább. Kb. 100 méterrel késõbb láttam az elcsapott állatkát. 30-40 kg. közti süldõ malacka, vérzõ pofával vízszintes "testhelyzetben".
Nem szerettem volna a helyeben lenni.
Két kanyarral odébb pedig egy kifejlett, félig vaddisznónak kinézõ mázsa körüli disznó állt a sávom közepén. Lelassítottam, kikerültem. Ezután már csak motoroztunk. Minden gond nélkül.
    

gezasz 83814 2014. június 22. 12:09   Válasz erre: 83809
Pár kilométeres próbaút alatt nem derül ki, hogy pl nem is annyira kényelmes az ülés és az üléspozició, csak egy egésznapos motorozás után.Megjegyzem úgy gondoltam, hogy ez a motor nagyon kényelmes lesz, félig ezért vettem meg ezt a tipust.De nem rossz annyira csak nem lett jobb mint a régi motorom kényelme. A szélvedelem gyári plexivel szerintem jó, váltóval semmi gond. Viszont amit nehezen tudtam megszokni a túl hosszan áttételezett elsõ fokozatot. A sornégy után még a 2000 fordulaton való rángatás is furcsa volt. A Varás ismerõs is panaszkodott az ülésére hosszútávon, talán egy nagy robogóé lehet kényelmes, de ott meg más a problémák vannak.
    

Fido71 83813 2014. június 22. 12:04   Válasz erre: 83812
Na, ja!
Ami nekem a hasamon feszül, annak hosszú az ujja. :)
Me, potrohos vagyok... :(
    

Robi70 83812 2014. június 22. 12:00   Válasz erre: 83795
Szasztok!
A Shox-os nyári kabáthoz azért nem kell multi milliomosnak lenni. Ahogy Fidó is írta 13 ezerbõl megvan. Nyáron a nagy melegben sokkal jobb, mint bármelyik motoros cucc. Hûvösebb idõben berakom az esõ bélést, (fogja a szelet) és már nem is fázom benne.
Az ujja valószínû azért hosszú, mert túl bõ kabátot választottál. Az egy feszülõs, passzos nyári kabát, és akkor az ujja hossza is stimmel.
    

tulok99 83811 2014. június 22. 11:37   Válasz erre: 83809
Mondtam én h egyre gondolunk...
    

walla 83810 2014. június 22. 11:36  
Sziasztok.

Bocs, hogy nem TDM tulajként belefolyok itt a beszélgetésbe.
Errõl a lenti eszmecserérõl az IMC honlapjának kezdõ gondolata jut eszembe "Mindegy min ülsz, csak az nem, hogy hogyan"..

Nem is tartalak fel titeket tovább, szép napot és mennyetek motorozni :-)
    

kawa550 83809 2014. június 22. 11:09   Válasz erre: 83805
Fido már leírta a lényeget, nem kell itt senkinek se megfelelni, mindenki azt csinál és azzal van baja amivel csak akarja.
Amit én nem értek az ilyen véleményeknél, az az, hogy ti úgy mentek motort venni hogy a fejetekre szigszalagoztok egy hegesztõszemüveget, bedugtok egy füldugót és felvesztek valami sebességi rekordokhoz használt áramvonalas sisakot?
Hát a próbaút alatt csukva volt a szemetek meg a fületek vagy mi?
Vagy csak 2-3 teszt elolvasása után úgy döntöttetek hogy igen, ez kell nekem és megvettétek az elsõt próba nélkül amibe belebotlottatok? Ha ez a legutóbbi, akkor meg is érdemlitek amit kaptatok.
Az összes bajod ami ezzel a géppel van, mind olyan ami nem valami rejtett tulajdonság ami csak egy 3 napos túra során derül ki, hanem olyasmi ami az alatt kiderül míg elmegyek vele a szomszéd faluig.
Autószerelõ vagy, kell hogy legyen füled a motorhoz. Én ha valamit hallok a kocsiinkon, akkor leviszem a Gyurihoz, õ autószerelõ, beül, megy egy kört az utcában és visszajön hogy bal hátsó kerékcsapágy. Mikor megvetted nem mentél apróbúton felnyitott plexivel a zajokra figyelve? Én mindig ezt csinálom. Akkor nem tûnt fel? Ha nem, akkor nem is olyan hangos az.
Nem mentél vele a próbaúton egy jó teligázast 5.-ben? Nem tûnt fel hogy jobban rángat a szél az elviselhetõnél?
A váltó és a szélvédelem mind olyasmi, ami eddig az összes általam olvasott tesztben negatívumként szerepelt. Persze lehet hogy elkerülte a figyelmemet az a teszt ahol direkt kiemelik a tdm váltó finomságát meg az átlagon felüli szélvédelmet, ha van ilyen, szívesen elolvasnám én is.....
Tehénke váltója is hangos, már 23 éve, sõt már fogaskereket is kelett benn cserélni, igaz attól nem lett halkabb. Plexibõl meg túra MRA volt rajt mikor vettem, visszacseréltem a gyári kicsire mert azzal a legjobb. Igen a legjobb, már ami egy ekkora plexitõl elvárható. 100x jobb mint a Z1000 szélvédelme, és sokkal rosszabb mint a ZZR-é. De nem is fárad el a csuklóm meg a térdem a hasalós üléstõl.
Ez a motor ilyen, ilyennek tervezték. Ha vállalni tudod a velejáró kompromisszumokat, szereted mint én, ha nem, utálhatod mint te. De ebben a motor nem hibás, csak az aki választotta.....
    

lendvai 83808 2014. június 22. 10:27   Válasz erre: 83805
Nekem a szélvédelmet ez a megoldás javította. Ez a V-Strom Givi Airflow plexije, ennélfogva konzolt külön kellett gyártanom hozzá. Onnantól nem volt turbulencia, hátrányként 70km/h alatt szellõzés se nagyon volt, így nyáron csak felnyitott sisakkal volt elviselhetõ. A nyerget is átalakíttattam, így megduplázódott a hatótávolságom. Persze aki nem szereti farigcsálni a motorját, annak valóban nem biztos, hogy megfelel a TDM gyári formájában. A váltó szerintem konstrukciójánál fogva hangos, elég masszív kuplungkosár van benne, bár másodiktól felfelé nekem azért annyira nem csattog.
    

Fido71 83807 2014. június 22. 10:00  
Soha eszembe nem jutott, hogy kamu nyalással kell vagy lehet beilleszkedni ide.
Egyáltalán minek beilleszkedni?
Vannak itt béjemvések, Varások stb.
Váltottak, de senki nem utálja õket ezért.
Sõt, még a találkozókra is eljárnak.
Jól érzik magukat és ennyi.
Személy szerint lesz@rnám, hogy mondjuk éppen Robi, Scopy, Csokabi, VVlaci, Kawa stb. venne egy másik gépet.
Nem hiszem, hogy emiatt nem ülnék velük egy asztalhoz többet.
Nem errõl szól itt a történet.
Egy azonos típus összehozott pár embert, akik szimpatikusak voltak egymásnak.

Ár-érték aránya miatt választottam ezt a gépet, persze egyik motor sem hibátlan.
Menetszél nálam is van, az ülés is lehetne kényelmesebb.
De én igénytelen vagyok, mint egy teve, így fogadom el.
A Babettám kényelmetlenebb és a szél is nagyobb /40-nél mérve/, mégis imádom.

Vannak a TDM-nél sokkal jobb motorok is 2-3 milláért, de nekem annyit nem ér és nem is tudok adni egy motorért.

Amúgy én a mai napig járok az éves Burgman találkozókra /a béjemvés barátaimmal együtt/, de emiatt semmilyen hátrányos megkülönböztetést nem vettünk észre.
Ha majd észreveszem, nem megyünk többet...

A Burgmanon nem volt szél és rohadt kényelmes volt az ülése, mégis erre váltottam. Mazoista vagyok...
Ott a váltó sem recseg /nekem mondjuk csöndbe van a Tádén is/.
Próbálj ki egy 650-es Burgmant.
Ami hibákat itt felsoroltál, Õ azokban a legerõsebb.
Van helyette más hibája.

    

aramo69 83806 2014. június 22. 09:09   Válasz erre: 83756
Szia, sziasztok! :)
A 172 es magasságomhoz nagyon jó!! Nem cibál még 160 nál sem. Csak mögülem ne nézzen ki a párom, km órára. Mert az gáz! Akkor becibál a vas! Már pedig megteszi!!!!!! :)))))))
    

Lamb 83805 2014. június 22. 07:59   Válasz erre: 83804
Na ez egy jó ötlet.

Tdm azért lett, mert nem volt kényelmes a régi motorom. (Bandit 1200) Valóban a TDM most jóval kényelmesebb üléspozíciót biztosít. Talán két dolog, ami megfogott ez és a dönthetõsége a keskeny abroncsok miatt. Sajnos ezen kívül semmi.
A ülés sokkal kisebb és a széle is nyom. Az, hogy erõben a fele, azt nem feszegetjük, mert autószerelõ létemre ezt elõre tudtam. Persze ez elég is lenne.
Az a baj, hogy ha teszteket olvasol TDM-rõl, ott ömlengenek és dicsfényben úsztatják ezt a gépet.
Igen, tetsztett a szokatlan forma és nagyon jónak tûnt a csere.
Igazából hidd el. Tõlem mindenki azt ír amit akar de az nem normális egy váltótól, hogy ha finoman váltasz akkor megüti a lábfejedet. Lehet, hogy az enyém szar....csak az enyém....
Még1x mondom nekem ez is csak egy motor és nem egy életérzés, mint nektek. Ha ezek mellett megszeretem és végre nem szakítja le a fejem 90nél a szél, akkor marad. Ha nem, ennek is mennie kell és jö egy másik. És hidd el, ott sem a tárasaágba akarok beolvadni kamu nyalással, hanem leírom õszintén amit gondolok. Ha így nem illeszkedem be, hát nem...tuti lesz aki egyet ért csak mex nem nyilvánosan..
Hidd el, ez nem a TDM-esek ellen szól, hanem reális meglátás. 27 év motorozás után kialakul némi vélemény. Persze az is más aki 15-20 év után ül vissza az elsõ Nagy mocijára...
Na itt az olvasni valo.. a többi pü-ben.
És köszönöm, élnék a lehetõséggel...

    

Schindler 83804 2014. június 22. 07:35   Válasz erre: 83788
Szia Lamb!

Olvasgatom amit írtál,és azon gondolkodom,hogy tulajdonképp miért is vettél TDM -et?
Szubjektív dolgokról lehet vitatkozni,csak nem érdemes.
Ha nem tetszik,add el, minket nem kell gyõzködni,hogy milyen a motor,itt mindenki ezzel jár!:)
Ugorj át, itt lakom a szomszédban,meghallgatom a váltódat, és közben megbeszéljük ezt a kérdést, mint TDM-es a Varással! :)))
    

Schindler 83803 2014. június 22. 07:13   Válasz erre: 83787
:))
    

Lamb 83802 2014. június 21. 22:48   Válasz erre: 83792
Hallgatom..
    

Flenegen 83801 2014. június 21. 20:54  
Tudom hogy csak az irìgység beszél belõletek és ezért szívjàtok a vérem:)
    

csokabi 83800 2014. június 21. 20:47   Válasz erre: 83799
Nincs mit, Gibbon tesó:))
    

Flenegen 83799 2014. június 21. 20:42   Válasz erre: 83795
Csokabi köszi a tàmogatàst, tudtam hogy bízhatok bennetek:)
    

Flenegen 83798 2014. június 21. 20:41   Válasz erre: 83796
Kedves Baràtom.

Akkor kérlek jegyezd be hogy nekem mint gibbonnak pont jó a kabàt. Mindenhol. Nem tudom hogy mennyire fogom szeretni, kényelmesnek tûnik. Nagyon melegben szeretném hasznàlni, ott meg a protektor többet fog èrni mint ha polóban lennèk:)






    

Flenegen 83797 2014. június 21. 20:37   Válasz erre: 83794
Baràtom. Sok èv utàn az elsõ motoros cucc amit vettem magamnak.
    

Fido71 83796 2014. június 21. 20:29  
Nekem is van, kemény 13ezer pénzért vettem.
Én nem szeretem.
Gibbonoknak készült, mert olyan hosszú az ujja!
A gatyán viszont gondolkodok én is, de a farmert jobban szeretem.
Abban be lehet menni bárhova "inkognitóban".

Azok a vékony szivacsprotektorok nem tudom mennyit érhetnek? :(
    

csokabi 83795 2014. június 21. 20:18   Válasz erre: 83794
Már nem az, vett egy Shox nyári kabátot:)))
    

Annonymus 83794 2014. június 21. 20:12   Válasz erre: 83793
Mesélj...milyen érzés gazdagnak lenni????
    

Flenegen 83793 2014. június 21. 19:36  
Ma hirtelen felindulàsból vettem egy Shox nyàri protektoros kabàtot. Holnap ha az idõ engedi ki is próbàlom:)
    

kawa550 83792 2014. június 21. 18:25   Válasz erre: 83786
�Aki nem vak, látja mi a lényeg. Ez egy tanksapka szám címe..... :)))))
    

tulok99 83791 2014. június 21. 18:15   Válasz erre: 83788
én is próbáltam a varát is, motoroztam vele, nem csak az udvarban ültem rá... de annyival nem éreztem többnek, mint amennyivel drágább. nem akartam millió felett venni motort, a tdm meg 500 volt 3 dobozzal...

a váltó meg átlagos, az enyém legalábbis. én még nem nagyon ültem olyan motoron, amin észrevétlenül lehet váltani. lehet nem értek hozzá, rosszul kezelem a gépet, de egy fazer-es cimbi mondta múltkor, menjek a motorjával, mert a váltó kicsit néha reccsen, meg érzi rendesen mikor beugrik sebességbe. mentem vele, mondtam neki olyan mint az enyém, meg másik, meg a harmadik... egyik sem megy rezzenéstelenül. lehet van egy kisebb kopás, ami miatt hangosabb a 3-4-5 nálad, mint kéne... volt már ilyenre példa..
    

Lamb 83790 2014. június 21. 18:02   Válasz erre: 83787
Ott a pont. De te a másik oldalon ülsz... :-)
    

Lamb 83789 2014. június 21. 18:00   Válasz erre: 83784
Este leszek, elolvasom :-))))))
Persz a fórum egy görbe tükör. Nem igazán jönnek át az érzések. Mindenki azt gondol mögé, amit akar. Ma is motoroztam száznéhány kilómétert és qrva jó volt. Én azt érzem, ha egy picit hanyagul, vagy lassan váltok, csattan a szerkezet. 3.4.5 között. Ilyen 1-2-3 között soha nincs.
Értem én, hogy fütyike vagyok csak ha van rá alkalom, mehetnél a gépemmel. A többi mocimon akárhogy váltottam, nem csattant, sak az üresbõl egybe. Na itt nálam olyan a 3-4-5.

    

Lamb 83788 2014. június 21. 17:54  
Nem. Nincs ezzel baj. Én mást vártam. Azt, amit ad egy DL vagy egy Vara. Akkor valszeg az én váltóm nem tökéletes. Van, amikor nagyon lágy és finom. Van amikor pedig a lelkivilága szerint akkorát csattan a fokozatok között, hogy rossz hallgatni. Persze ettõl még nem hiszem, hogy tönkr fog menni. Ellentétben a más gépeknél minden esetben finoman váltott.
Szívesen odaadnám egy fórum társunknak, hogy próbálja ki.
A szélvédelemmel kapcsolatba igazatok lehet, eddig túra gépem volt és nem túraendurom. Van másik sisakom de valahogy a felnyithatós jött be. Persze az meg hangos mint a dög.

    

jobbkormanyos 83787 2014. június 21. 17:26   Válasz erre: 83783
Lakott területen 50, kívül 90, autópálya 130km/h , arra jó, plexi nélkül is.
    

tulok99 83786 2014. június 21. 16:51   Válasz erre: 83784
Gyula lefordítottam diplomatikusra amit gondoltál... :D
    

tulok99 83785 2014. június 21. 16:50   Válasz erre: 83783
Elég sok motort volt szerencsém kipróbálni már fiatal korom ellenére, és nyugodtan elmondhatom, hogy a tdm váltójával nincs semmi gond. az enyém mûködik olyan szépen és finom, mint az átlag, pedig legutóbb is olyan gépekkel mentem, amik legalább az én motorom árának a duplája, és semmivel nem volt puhább, vagy csendesebb. a szélvédelemrõl pedig annyit, hogy túraenduró jellegû motor, alapvetõen az építési mód meghatározza a motor jellegét. nincs becsomagolva, magas az eleje, kicsit nehéz stb... ha valakinek ez nem jön be, akkor kell keresni egy sportmotort, ami alacsony, és ha ráhajtogatja magát az ember, fejedelmi kényelemben szélcsendben utazhaz 280-al is. legalábbis azok a 180 lóerõs 200kg-os motorok amiket próbáltam, 240-ig huzatmentesek voltak, ha nyomorgtam rajtuk. nem hiszem hogy a tdm-el van a gond, függetlenül attól, hogy ez egy tdm fórum, hanem más stílusú gépet kéne vásárolni. egy sportmotort, vagy egy goldwinget, vagy kinek mi az ízlése. nem egyformák a riderek sem, meg a sisakok sem, nekem pl a robi féle túraplexi másolattal semmi gondom nincs, egy rendkívül olcsó sisakom van, és nem rángatja a szél a felyemen, pedig két hete pályán jöttem haza tartósan 180-al... nem mondom, az autómnak jobb a szélvédelme, ezt elismerem, de mikor a tdm-re ülök, motorozni indulok. fanatizmus ide vagy oda, bár én ár/érték arány miatt vettem tdm-et, nem mondtam sosem hogy világ legjobb motorja, de ha nem jön be, cserélni kell más felépítésû motorra.
    

kawa550 83784 2014. június 21. 16:24   Válasz erre: 83783
Kár hogy telóról nehéz írni,különben most itt sokan igenjól szórakoznának.....:))))))
    

Lamb 83783 2014. június 21. 16:14   Válasz erre: 83782
Akkor most az jön, hogy nakedet csinálok a TDM-bõl. Vagy megy a háztól. Tudom, hogy ciki ilyet írni itt a TDM fanok között de gondolom ti is tisztában vagytok vele, hogy ez így nagyon sovány....
Igazából a szélvédelem és a váltó amivel nem tudok megbarátkozni. Messze alul marad a Suzukihoz képest. És még ez a javított???? :-) Akkor milyen volt a szar????? Atya ég.
Na de még ez is elmenne. De nekem is ez van. Olyan, mintha ezt a mocit nyolcvanra tervezték volna és ennél többel nem szabad menni vele.
    

lendvai 83782 2014. június 21. 12:34   Válasz erre: 83756
Lamb, a Givi túraplexi+4TX+181cm testmagasság nálam azzal járt, hogy a bogarak ugyan kevésbé kopogtak a sisakon, de 100-tól jött a turbulencia, ami 140-nél más olyan mértékû volt az autópályán, hogy az éleslátásomat zilálta szét. Szóval nekem nem jött be.
    

fazakas66 83781 2014. június 21. 12:26   Válasz erre: 83780
Nekem givi tartó van.
    

men 83780 2014. június 21. 12:17  
Ha nem rakok fel oldaldobozt akkor elfér?

    

fazakas66 83779 2014. június 21. 11:58   Válasz erre: 83777
Ha kis ledes indexeid vannak elférnek de a gyáriak nem,legalábbis nekem a tartókon vannak.
Függ a dobozok méretétõl is.
    

fazakas66 83778 2014. június 21. 11:56   Válasz erre: 83775
Nekem a Pádisra nem volt idõ az egy másik idõpontba lesz.De szépen körbe jártuk Erdély határvidékét kívül belül.
A Transfogaras és a Transalpina meglátogatása idõjárás fûggõ ,mert ha szar az idõ nem sokat látsz,nekem szerencsém volt mert elõzõ nap nagyon nagy vihar volt zivatarral,aznap már elég tiszta volt az idõ,csak a csúcsok voltak felhõbe.
    

men 83777 2014. június 21. 11:53  
Sziasztok!
Keresek monokey platnit Wingrack 2 tartóhoz.
Ha ilyen tartót szerelek fel a hátsó indexek elférnek?
Ha válaszol valaki köszönöm.
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22113
5 623 Eddigi túrák
14 222 466 km
34072 Eddigi túra-résztvevők