Jani55 | 120 | 2021. május 28. 06:36 |
Ismét túlvagyunk az aktuális műszaki vizsgán. Kormányhivatali Vizsgahelyen pár nap kivételével tartották a 30 napos adminisztrációs határidőt. Adott időpont előtt fél órával ügyfél nem volt, egyből beállítottak a csarnokba. Bejelentkezés, kérelemírás, pénztár. Mire a fizetés megtörtént, a fényképezkedés is elkészült... Vizsgabiztos közölte: minden rendben, mindjárt kiadja a papírokat, elköszönt, Gyakorlatilag ennyi. Kis adminisztrációs hibát leszámítva, hogy a vizsgaösszeg felét fizettették velem... Újra pénztár. Mire előkerült a pénztárosnő és tudtam fizetni, előkerült egy másik vizsgabiztos, újra fényképezés, majd megállapította: minden rendben... Igen, indexelni kellett... ennyi. Tulajdonképpen a fél órával előbbi érkezésem is beszámítva 3 óra alatt végeztünk. |
Jani55 | 118 | 2019. november 22. 07:53 | Válasz erre: 117 |
Köszönöm, Mindről kiderül, már elkelt, vagy, ha az előző érdeklődő nem viszi, akkor az enyém... olyan konkrét hirdetés is van, hogy majd jövőre, a II. negyedévben... meg olyan is, hogy a kép csak illusztráció, egyébként sérült... Egy konkrét van valahonnan Kanadából, előreutalás után küldik... meg 130 + az egyéb költségek... Előbb megérkezik a tovariséktól, fele ennyiért... a tavasszal. Gondoltam, itthon talán egyszerűbb és 35-50-ből. |
vkami | 117 | 2019. november 21. 16:58 |
https://www.ebay.com/itm/Drum-Brake-Wheel-for-a-motorcycle-URAL-19/191559377210?hash=item2c99d4213a:g:PtoAAOSw3ydVnjcR Illetve sok alkatrésze is van, érdemes körülnézni nála |
vkami | 116 | 2019. november 21. 16:49 |
https://www.ebay.com/itm/1995-Ural-Rear-Wheel-Rim-STRAIGHT-no-tire-included/254427264016?fits=Make%3AUral&hash=item3b3d0bf410:g:Ok8AAOSwENZd1GWn
|
vkami | 115 | 2019. november 21. 16:30 |
ráfot árul valaki: http://veteranapro.hu/index.php?page=item&id=14860 |
Jani55 | 114 | 2019. november 21. 08:00 |
URAL komplett kereket keresek megvételre. 19-es, dobfékes, nikkelezett, vagy feketére színezett. (csak ez a típus érdekel)
![]() |
Jani55 | 88 | 2018. november 29. 00:30 |
Aki a hangjára is kíváncsi, hallgassa meg: https://vimeo.com/299884118
|
Jani55 | 87 | 2018. november 15. 22:28 |
2019-es modellek: http://www.uralmoto.ru/?fbclid=IwAR3YIkAyVAXpXBU-xtn4T0FiT-r5X1rbfkvQcZX5wN37yEzZeDC0EhjZ0Ys
|
Utalatos | 86 | 2018. november 10. 09:07 | Válasz erre: 85 |
Ez így van, de érdeklödő ember vagyok, szeretem az újdonságokat, de mégjobban a nosztalgikus formákat, tárgyakat és szeretek is ezekről beszélgetni, mert alapvetően kiváncsi vagyok szinte mindenre. Nem gondoltam, hogy ezzel "megzavarom a köreidet". De igérem ezután csak "női dolgokba" szólok bele. Természetesen semmi sértődés nincs, becsülöm az izlésedet, vonzódásodat, küldetésedet a ritkább járművek iránt. |
Jani55 | 85 | 2018. november 10. 08:37 | Válasz erre: 84 |
Szíved joga szkeptikusnak lenni. Ha simán csak a műszaki adatokból indulok ki, úgymint tömeg, akksikapacitás, motorteljesítmény, akkor az eautókhoz képest jobbnak, használhatóbbnak tűnik. Kéretik nem megsértődni, de a szavaidból az tisztán látszik, nem te vagy a célközönség, nem neked gyártották... (nem is akarsz te oldalkocsis lenni) |
Utalatos | 84 | 2018. november 10. 07:49 | Válasz erre: 83 |
Ezeket az aksikat hűteni is kell vagy a bordák csak a design része? Szkeptikus vagyok én azzal a 165km-es hatótávval is. Itt a Balatonfelvidéken szerintem 100 se jönne össze. A 13 órás (beépített töltős) töltés pedig egyszerűen nevetséges egy életszerű használathoz, valódi túrázáshoz pedig eleve alkalmatlan. De legalább jó drága lehet:-((( Nem bántom tovább, de ha lesz ilyened, vagy akár az új benzinesed szívesen megnézném. Az öregeket mindig körüljárom a rendezvényeken, utcán, használat közben már keveset látok. Zundappok, BMW-k pedig csak veterán találkozókat gazdagítják, pedig azokban szívesen gyönyörködöm. |
Jani55 | 83 | 2018. november 9. 22:00 |
A legújabb: https://www.imz-ural.com/electric?fbclid=IwAR1bP-g2F62z2ALlDbAEaKLn5qL-nNpdHyM3rsnxs7e6zFM1OuU5wX998YI
|
Jani55 | 82 | 2018. november 8. 19:53 | Válasz erre: 81 |
Azt nem tudhatod, mit hoz a jövő, milyen motorokat fogsz venni 10-20-akárhány év múlva. Ha találkozókon, vagy kirándulások alkalmával, vagy bármi okból találkozunk, felülsz rá, kipróbálod, meg fog változni a véleményed és nagyon meg fogsz lepődni! Majd eldöntöd később, akarsz-e ilyen gépet magadnak. Megbízhatatlan, korszerűtlen... Nagy tévedésben vagy! Elnyűhetetlen, abszolút megbízható, teljesen kiforrott technika. Nincs mi tönkremenjen rajta/benne, egyszerű, nem szervizigényes, mindenki ért hozzá, ezért kedvelik nagyon. A 2000 utániakon az elődmodell minden kényes pontját átdolgozták, minden japán: karburátorok, stb. Nem olcsó játék, (16e Euro-tól), ennek ellenére kb 1év a várakozás rá. A legújabbak már injektorosak, katalizátorosak, máskülönben nem lennének eladhatóak sem az unióban, sem az usában. (nem tudnak eleget gyártani, hiánycikk) Problémás példányokról, esetekről nem nagyon hallani, még a net világában sem, pedig a rosszhír gyorsan terjed... (egyébként meg, mint minden technikai dolognak, ennek is el szabad romlani, nem örökös semmi sem: egy-két karbantartási hiányosságra, elhanyagoltságra visszavezethető meghibásodásról hallani ezt-azt, mint minden más márka esetében) |
Utalatos | 81 | 2018. november 8. 08:12 | Válasz erre: 80 |
Tudom soha nem lesz ilyenem, nem is venném meg, mert valahogy megbízhatatlannak, korszerűtlennek érzem, különösen a blokkját(lehe nem az, de akkor is dolgoznak a régi reflexek, hogy az oroszoktól csak durva, robosztus, energiapazarló dolgok jönnek), szóval ennek ellenére nagyon tetszik. Talán mert gyerekkort idéz, pedig már az én gyerekkoromban is más motorokkal jártak, talán mert a motorokrol alkotott képemet testesíti meg, vagy mert azt hiszem ezzel valami más dimenzió jelentene a motorozás, talán mert kb.15 éve néztem egy angol gasztro sorozatot, ahol két idős nő fözött, mindig más helyen és egy oldalkocsis Triumph-al közlekedtek? Nagyon szép, mert az úton levés érzetét kelti bennem. Persze az oldalkocsit elhagynám, de az sem biztos:-) A cikkben azért van egy szó, ami csípte a szememet: miért van az, hogy egy újságíró nem tud különbséget tenni "légzsák" és "szélzsák" között, mégha egyes nyelvekben lehet azonos is. Ő magyarul írt, ott egyértelmű, miről van szó. Persze nem ettől vacak a világ:-))) |
Jani55 | 80 | 2018. november 7. 22:51 |
Ajánlom figyelmetekbe: http://www.automotor.hu/motor/mult-es-jovo-oldalkocsis-ural-dronnal/
|
tiberius | 78 | 2018. november 1. 18:44 | Válasz erre: 76 |
Akkor kétfajta Velorex létezett,mert amit én ismertem,abban egy kb. 50 centis "botkormányt" kellett hirtelen hátrarántani a két ülés között,az volt az önindító. De az első önindítós motor a Tatran S 125 volt 1967-ben, (az ára 7600 Forint) dinaster volt benne,a dinamó és starter szóösszetételből adódik az elnevezés. Ha áramot kapcsolok rá,indít,ha forgatom áramot termel. 2 db 12 voltos akku működtette. (az 1960-as 500-as BMW már tudta ugyanezt)
|
varajani | 76 | 2018. október 30. 21:08 | Válasz erre: 75 |
A bőregérben is ezt használta a JAWA indítómotor-generátor üzemben.
|
KTib962 | 75 | 2018. október 30. 09:36 | Válasz erre: 70 |
Ebben a motor-generátor kombiban jók az elvtársak, már a T-55-ös harckocsikon is használták, igaz ott csak indítómotor volt ha jól rémlik.
|
nferro | 74 | 2018. október 29. 19:51 | Válasz erre: 69 |
Megoldható. Ha az oldalkocsi is hajtva van, akkor trükköseb, a crova szárat elhajtja, ha azzal akarja az emer rögzítani a kihajtást. Ha szóló a hajtás, az nagyjából de. Leakaszt és gyááá.
|
Itil900 | 73 | 2018. október 29. 15:40 | Válasz erre: 62 |
Még a drótok is kilátszanak! Speckó beázásmentes orosz kötés???:)))
|
Utalatos | 71 | 2018. október 29. 09:04 | Válasz erre: 70 |
Jó, igazad van. Azért mégis csak nőből vagyok:-) Legalább azt díjazhattad volna, hogy ennek ellenére mennyire megfogott a látvány és a téma!:-))) Akkor az a csatlakozás kizárólag a töltést, világítást, akkuk kapcsolatát szolgálja és az oldalkocsinak nincs külön, szinkronizált meghajtása. Értem. És mekkora teljesítménye van az e motornak? Meg hatótáv, végsebesség, stb, mert látom a BMW is megcsinálta a saját e motorját? |
Jani55 | 70 | 2018. október 29. 08:47 | Válasz erre: 69 |
62-es képet nézd meg jobban, a meghajtó e-motor a hagyományos kardántengelyen keresztül hajtja a hátsó kereket. Az akksiegységek a hagyományos tank-motor helyén és az oldalkocsi csomagterében. Töltő, energia-visszatápláló elektronikák hálózatról működik, erős lejtmenetben, féküzemben automatikusan töltő üzemmódba kapcsolnak, ekkor az e-motor generátorként működik. |
Utalatos | 69 | 2018. október 29. 08:09 | Válasz erre: 66 |
Azért a benzines még mindig jobban néz ki. Azt szívesen kipróbálnám, ha oldalkocsi nélküli, szoló változatban is gyártják. Gondolom, nem egyszerűen csak lekapcsolják az oldalkocsit róla. Hülye vagyok hozzá, de tetszik a kinézete és már arra gondoltam, lányként mekkora királyság lenne egy ilyennel járni:-) Az oldalkocsist is ki tudnám használni, gyerekmotoroztatásra, ami persze a saját ovisaimmal tilos, illetve olyan felelősség, amit én nem engedek meg magamnak, de több olyan rendezvényen voltam, ahol szinte a legnagyobb sikere az oldalkocsisoknak volt. Az e-ural szerintem csúf és nem is értem, milyen elven müködik. Eddig csak olyan elektromos motorokat láttam, amiknél a kerékagyon volt a motor. Ez a láncot hajtja központilag? És az oldalkocsinál? Mert a benzinesnél ugye kardántengellyel viszik át a hajtást? Azért környezettudatos emberként egy jó elektromos robogóra szívesen beneveznék:-) Szünetünk van, ezért ne toljatok le, hogy munkaidőben miért fórumozok! |
Jani55 | 60 | 2017. november 28. 07:59 |
4.00x19 URAL eredeti orosz 4db külső+belső+védőszalag 10 éves, 10ekm-t futott, kompletten eladó. Futófelület kb élete felénél, nem javított, nem volt defektes, egyben 10eFt.
|
Jani55 | 59 | 2017. november 24. 15:18 | Válasz erre: 57 |
Van egy katalógusom, amiből rendelni tudsz olyan csomitartót, ami nekem van. https://www.ebay.de/itm/Zubehoerkatalog-URAL-DNEPR-ENFIELD-Origialkatalog-plus-Preisliste-Enfield-/192360594148 Bármikor érkezhetsz, elviheted, nekem már nem kell. |
Jani55 | 58 | 2017. november 23. 15:57 | Válasz erre: 57 |
Attila85 | 57 | 2017. november 22. 11:24 | Válasz erre: 56 |
Bocsánat lehet, hogy nem volt egyértelmű... Jani55 nek volt egy posztja 2016. szeptember 3-án Viktormegyében cimmel. Azon a képen láttam a motort. |
Attila85 | 56 | 2017. november 22. 11:20 | Válasz erre: 40 |
Szia! Van egy Dnepr MT16 os motorom és pontosan olyan oldalkocsi pótkerekére szerelhető csomagtartót keresek, mint amilyen ezen a képen van. Tudnál-e tippet adni, hogy hol kaphatnék ilyet. Köszönöm a választ előre is. Attila Kecskemétről. mail: csertoatyi@gmail.com ![]() |
varajani | 51 | 2017. április 19. 15:52 | Válasz erre: 50 |
Ha már van oldalkocsid, ezt ki ne hagyd! http://onroad.hu/2017/04/18/oldalkocsis-motorok-versenye-a-bajkal-to-jegen-extrem/ |
dlsatya | 50 | 2017. április 6. 11:00 |
Dönthető oldalkocsit készítésével foglalkozik itt valaki? Vagy ismertek ilyen személyt?
|
varajani | 49 | 2017. április 5. 11:23 | Válasz erre: 47 |
Úgy értettem, hogy az új motor a gyári promóciós videón nagyon szép. A házilag épített összkerékhajtású szerkezet nem szép, de igen hasznos,mert kihúzta a sárból az egész kócerájt!
|
csanyi | 48 | 2017. április 5. 08:52 |
Ééés itt a nem szép és csak adott helyzetekben hasznos változat is, 2.30 körül látható miképp kell vele menni:): http://www.youtube.com/watch?v=UFK4A2XczlI
|
Jani55 | 47 | 2017. április 5. 08:37 | Válasz erre: 46 |
"Ez nem olyan szép, de hasznos!" Ne haragudj, de ez így értelmezhetetlen, (minthogy a fordítottja is: nem olyan ronda, de haszontalan!) Szép, kecses, csinos, vagy ronda, kecstelen, ízlés, megítélés dolga és erősen szubjektív. Hasznos, vagy kevésbé hasznos, esetleg haszontalan, a használó igényei, a használat módja alapján lehet változó, sőt az is lehet, egyáltalán nem használjuk ki a gép biztosította tulajdonságokat, lehetőségeket. Szerintem mindkettő szép (a maga módján), a hasznossága is alapvetően ugyanaz (miután ugyanarról a gépről, típusról, de újabb és értelemszerűen korszerűbb modellváltozatról van szó). |
varajani | 46 | 2017. április 4. 12:21 | Válasz erre: 45 |
Ez nem olyan szép, de hasznos! https://www.youtube.com/watch?v=TLr-7nPFQBs |
Hr.Geiger | 42 | 2017. február 18. 15:21 | Válasz erre: 40 |
Jani55 | 39 | 2016. augusztus 30. 18:06 | Válasz erre: 25 |
Most visszaolvasva, 4 év és 33ekm után jelezném, semmi probléma, abszolút üzembiztos, nyáron-télen, esõben, bármikor, bárhol indul és megy (hegynek-völgynek, földúton, hóban, sárban,) maximális megelégedésemre. Az új gumigarnitúrák, 1db új akksin, 2db új gyertyán (olajak+szûrõkön), 3x-i szelephézag ellenõrzésen (egyszeri állításon) kívül hozzányúlni semmihez nem kellett, minden gyári, eredeti. |
freund | 38 | 2016. augusztus 29. 10:50 |
Sziasztok! BMW R1100RT-hez keresek oldalkocsit. Tud valaki valami infóval szolgálni? Köszönöm. |
Jani55 | 36 | 2015. szeptember 30. 21:04 |
4.00X19 URAL új, gyári eredeti gumikat keresek megvételre. Ismét aktuális, megint nem tudok beszerezni. (Esetleg 4.10x19 is megfelel) Elõre is köszönöm. |
Rudo | 34 | 2013. február 4. 10:03 |
Nekem is volt egy 350-es jaffám oldalkocsival szép gyári állapotban,mikor meguntam alig tudtam elsütni 30eft-ért (kb10 éve) most meg látom 300körül beszélgetnek,wazze.... Mostani IZS-em is oldalkocsis volt de hozzám már szólóba jött,rajta a kapcsolódási pontok mindenhol,ha találnék emberi áron hozzá kocsit biztos rámennék a dologra,komoly feeling. |
gazesmas | 31 | 2013. február 3. 05:57 | Válasz erre: 30 |
Szia. Gumim nincs. Van viszont pár eredeti alkatrésem. Kipufogó, Chopperes lábtartó, új gyári oldalkocsi ülés. Meg a fene tudja micsodák.
|
Jani55 | 30 | 2013. február 2. 20:46 |
4.00X19 URAL gyári eredeti gumikat keresek megvételre. Ha tud valaki valamilyen megoldást, kérem, jelezze. Köszönöm. |
gazesmas | 28 | 2012. június 7. 18:00 |
A lényeg inkább az, hogy uralt az vesz aki veterán motor kedvelõ. Oldalkocsist az, akinek volt, vagy valóban meg akar tanulni motort vezetni. :)))))) |
rosejblee | 27 | 2012. június 6. 11:00 | Válasz erre: 26 |
Igen ez a lényeg,õ már negyvenöt,és 5-9.Nagy külömbség,az még vasból van.
|
uraltom | 26 | 2012. június 6. 10:14 |
Én 10 éve gyilkolok egy m63-ast,van elõnye is hátránya is,3 éve csak tankolni kellett.Könnyen javítható(kalapács,csavarhúzó,féltégla:))Szerethetõ gép.Nyilván nem vagyunk egyformák,valakinek nem jön be.De ha megállok vele valahol,akkor mindig csodálják.Tiszteletet ébreszt.Ja és 45 éves!
|
varajani | 25 | 2012. június 6. 09:58 | Válasz erre: 23 |
Hadmérnök barátomnak volt. Nagyon sokat dolgozott rajta, hogy üzembiztos legyen. Nem ajánlotta ezt a modellt.
|
rosejblee | 23 | 2012. június 5. 19:28 | Válasz erre: 22 |
Én kérek elnézést a szar nagyképû válaszod miatt.Akkor nyugodtan vegyél belõle,mert te megteheted,és használd egészséggel.A valós fõtengely,kuplung,váltó,elektromos problémákkal meg ne foglalkozzunk:)De csak halkan jegyezném meg,én már 2005-ben mentem,használtam ilyen(nagyon jó motort)sõt le is foglalóztam,de a jó szerencsém tovább vezérelt.Nem kérek választ,elõre is köszönöm.
|
Jani55 | 22 | 2012. június 5. 16:19 | Válasz erre: 21 |
rosejblee | 21 | 2012. június 5. 14:28 | Válasz erre: 19 |
Sajnos ez nem így van,mert a mai gyártásúak már sajnos szart sem érnek a trehány munka végzés,és a pocsék anyag minõség miatt.Nem véletlen volt szinte mind eladó már az 1 éves koruk elõtt.Magam is szemeztem eggyel,de a jó szerencse tovább vitt.Pedig külsõre az embernek igen fáj a foga rá.Még mindig azt mondom,kimész veszel a szájízednek megfelelõt,Lehet az ultra modern 3 személyes,vagy régi vágású, akár érvényes papírok nélkül is,majd P rendszám,és csak a jaszkarizás marad:)
|
Mi legyen | 20 | 2012. június 5. 13:46 |
Most volt itt nálam a Csabi. Saját bevallása szerint kb 5 éve nem frissítette a honlapját,mert nincs ideje rá. Most ládázott be Portugáliába valamint Norvégiába 3 oldalkocsit. Az intruderre készített oldalkocsiról fotó van nálam,de erröl a géprõl nem tudom feltenni.Ahogy lesz rá idõm,felrakom. Az ára 1 millió alatt van levizsgáztatott állapotban. A vizsgáztatás most lesz majd.
|
Jani55 | 19 | 2012. június 5. 08:57 |
A Varához kb 2MFt lett volna az oldalkocsi, a szükséges kellékekkel, újonnan. Ezután jött volna az engedélyeztetés, az összeépítés, a vizsga. (és ez az, ami nem megy magyarországon) Az Ural újonnan 14.500$ Nincs semmi probléma, ezer éves, erõsen túlméretezett gyári konstrukció, mindent kibír!!! (lásd a videokat http://www.ural.cc/index.php?de_index ) |
Mi legyen | 18 | 2012. június 4. 16:56 | Válasz erre: 17 |
Sok a munkája ezáltal nem igazán internetezik és nem frissül a honlapja,de azért itt látható pár információ. Ha írsz neki akkor hivatkozz a Gyurira az intruderesre. http://www.veteranmotorcycle.hu/menu_hu.html |