Feji | 2223 | 2007. január 5. 18:20 |
Taki megtanáltam! úgy üsd be a google keresõbe ,hogy hillclimb-viosport mindjárt bead egy brutált! attól beszarsz! ott autó nem megy föl!! aztán síma hillclimb -re bead csomó hillclimb felbukkanási helyeket címeket.
|
Feji | 2221 | 2007. január 5. 18:14 |
Taki... üssd be a keresõbe hogy hillclimb dirt bike viosport vagy mi.... a husaberg fórumra volt belinkelve ..aztán ott lesz kurvasok kis videó,gyõzzed végignézni!! majd mindjárt megnézem hol is pontosan.
|
ztaki | 2220 | 2007. január 5. 18:03 | Válasz erre: 2213 |
feji: en ezt a filmet a habostortán találtam... ott nem volt több. De ha te emléxel még, hogy hol találtad meg akkor szívesen nézegetnék még párat. :-) Faki: köszi az együtt érzést... még nem tettem magam túl rajta. Lehet, hogy szponzor után kéne nézni? :-) Viktor: ne bántsd már szegény fejit... látod, hogy még motorja sincs... ;-) Inkább segítsünk neki... de hogyan? |
Feji | 2219 | 2007. január 5. 17:52 |
jó kis film. ijenkor mindig szidom az õseinket!! mi a fenéért jöttek be a kárpátmedencébe,a síkságra! nem hogy megálltak volna a hegyekben..akkor most endúrónagyhatalom lehetnénk... nem gondoltak a motorosokra....bár ha jól belegondolok a mienk volt az összes jó hegység csak elvették.. saját kis(nagy)hazánkban milyen csodaszép tájakon lehetne motorozni...
|
ztaki | 2218 | 2007. január 5. 14:02 | Válasz erre: 2216 |
Ez tetszett ez olyan nekem való szenvedõs túra lehetett... Azért én nagyon szartam volna lengyelben a hegyekben sátorozni... lehet, hogy ezért nem jutok el sehová? :-( |
gencsydani | 2216 | 2007. január 5. 13:51 |
Ezt lessétek meg:http://video.google.com/videoplay?docid=-1138563315495479677
|
ztaki | 2215 | 2007. január 5. 13:41 | Válasz erre: 2214 |
Opsz... a Ladoga Trophyra hivtak epp most kisérõnek... 200e Ft... kb. 3 hét. Sajnos az adott idoben nem erek ra és ennyi penzem sincs... :-( (Ezt csak azért irtam, hogy sajnáljatok.) |
faki | 2214 | 2007. január 5. 12:45 | Válasz erre: 2213 |
Kicsit más mûfaj, de ha érdekel, keress rá a Ladoga Trophyra a videómegosztó vagy az off-road-os oldalakon. Az sem tûnik gyenge mulatságnak. :-)
|
Feji | 2213 | 2007. január 5. 12:14 |
Takikám...ott ahol ezt a kis falmászást találtad van sok õrültség...én a minap vagy 3 órán át nyitogattam a kisfilmeket.nem birtam abbahagyni. mellesleg állat a bugi!! volt egy fehér terepjáró is aminek nem átlagos hangja volt,majdnem egyenesen felment aztán visszaborult majdnem legurult ,de kurvaügyes korigációval visszafordult és lejött.nem semmi. Persze tartom magam az állításomhoz:) ahol ezek fölmennek autóva ott én is:)) ha lesz majd mivel.:) |
Feji | 2212 | 2007. január 5. 12:08 |
Viktor...Tucc jobbat? pár dolog már elment..szarabb sisakba meg csimmába is lehet motorozni,de motor nélkül nem.hátha összejön a 180 papír. |
viktorazallat | 2211 | 2007. január 5. 12:04 |
Helló evribidri. Örömmel olvasom hogy feji ilyen jól szituált leszha elad mindent. Már csak a testét kéne eladni ,de csak a testét mert az eszéért biztos egy faBAtkát sem adnának. Mondjuk a teste is satnya az én szép debella testemhez képest. |
ztaki | 2210 | 2007. január 5. 08:12 |
Ezt pl. feji figyelmébe ajánlanám... ;-) www.hcc.bnet.hu/Taki/falmaszas.avi |
pallogabi | 2209 | 2007. január 4. 22:19 |
hali, holnap kimegyek 10után endurózni (nagykáta-pécel-monor körzetben (60%homok) ), pontos utvonal tervezése folyamatban van, vagy mehetünk vaktában is :D kizáró tényezõ: hó, jég, ónosesõ, esõ, (bármiféle csapadék), -5fok vagy hidegebb idõ |
gunyi | 2207 | 2007. január 4. 06:34 | Válasz erre: 2206 |
macko, próbálkozni kell, s menni sokat, hidd el egy idõ után nem úgy fogod fel hogy jön egy akadály, hanem úgy hogy ezen is át fogok menni nagy gázzal ha kell!!:)
|
Macko | 2206 | 2007. január 3. 19:38 | Válasz erre: 2198 |
Endúrózzon Anyám, vazze... A Hringen az Advecsõr Parkban már ott be voltam gittelve, mikor volt egy kisebb rézsû oldalt és egy kárható nyom volt. Ehhez képest az autópálya volt! :-) |
fektitibi | 2205 | 2007. január 3. 18:41 |
Vasárnap reggel fél 9-kor tõlem indulunk.Nem tudom hova majd megírom,de szerintem az a lényeg húzzuk a gázt.
|
Feji | 2204 | 2007. január 3. 11:39 |
mindent eladok. 1 db pro taper kormány 14000 Ft 1 db gyári elsõ sx-exc tárcsa 96% os 10000 Ft 1 garn.használt idomszett 3000 Ft 1 db Arai vx pro 2 narita orange sisak 2006 modell L méret 70000 Ft 1 db tech 8 csimma 42 méret 70% os 30000 Ft 1 pár fox térdvédõ 3000 Ft 1 pár fox könyökvédõ 3000 Ft 1 db fox pro. páncél 14000 Ft 1 l. fuchs silkoline oil 10-50 race 2000 Ft 3 db gyári légszûrõ (nem új) de jók 1000 Ft/db |
Feji | 2203 | 2007. január 2. 19:57 |
aranyos kis ösvény:) az a jó benne,ha véletlen megütöd a jobb kézvédõvel a falat és megcsellensz,akkor nem kell azon gondolkozni mit basztam el és hogyan korigáljam:) egybõl lent vagy a szakadék alján.hehe
|
ztaki | 2200 | 2007. január 2. 08:28 | Válasz erre: 2199 |
áh - boxer mi csak olyan útra megyünk, ahol van esélyünk megfordulni... ;-) Hátha szembõl jön a medve. :-)
|
boxer | 2199 | 2007. január 2. 08:26 | Válasz erre: 2198 |
Még nézni is félelmetes volt számomra. Néhol még gyalog sem próbálkoztam volna. Ha ti is így nyomjátok, akkor csodálom a bátorságotokat. |
ztaki | 2198 | 2007. január 2. 07:45 |
Polya mondta, hogy ezentúl csak itt: http://media.putfile.com/crazy-60-29 |
ztaki | 2196 | 2006. december 31. 16:40 |
meggyüttünk... tök állat vala... idén már valószínûleg nem lesz ilyen klassz idõ... :-) |
frpeter | 2195 | 2006. december 31. 08:28 |
Tartott már fel motoros, de én többször tartottam fel motorost ez igaz. De elõfordul az ellenkezõje is. aki versenyszerûen ûzi azt biztos nem, bár még akár ezt is el tudom képzelni, gondolj csak például a hóra, jégre vagy a végig felázott Dunapartra, ahol nem 50m-t kell átszelni, hanem 5km-t :) A terepjárós feltartásra meg ott volt a multkori Niva verseny, vagy akár ott a Dakar :) |
ztaki | 2194 | 2006. december 31. 06:50 | Válasz erre: 2193 |
Feji: ha lesz motorod - szólj... Megmutatom azt a szakaszot (2-t is...), amit szerintem enduróval be sem próbál az ember... Igaz, hogy a terepjárók is csak csõrlõvel tudtak kijönni, de én már ragadtam be annál sokkal-sokkal kisebb tócsába is úgy, hogy a segítségül hívott haverok is csak farönkökön tudtak bejönni, mert amúgy a sár letépte a kb. 50kg-ra hízott csízmát... és ahonnan a motor kiszabadítása kemény 3-4 órás munka volt... Ekkor döntöttem el, hogy többet nem veszek csak berugókarral rendelkezõ motort. Szóval nem mondom, hogy jellemzõ - de én elhiszem (mert tapasztaltam), hogy van olyan hely, ahol egy tapasztalt (ez nem én vagyok) terepjárós (ui. én terepjáróval sem mernék oda bemenni...) a jól tuningólt terepjárójával át megy - az endurós-krosszos meg max. végig nézi, vagy ha mégis bevállaja, akkor segítség nélkül ott tölti az életét. Szóval, ha meg lesz az új moci és még eszedbe van - szólj. Algyõnél a tisza árvízterülete vagy a Maros északi árvízterülete offroad paradicsom és enduró temetõ. |
Feji | 2193 | 2006. december 30. 20:53 |
hidd el Peti:) van olyan motoros lehet több is amelyiket mem tarthat föl egyetlen terepjáró sem tempóban és a motor sem tarthat föl semmilyen terepen vagy helyzetben senkit és semmilyen jármûvet semmilyen körülmények között. pl. adott egy 525 sx 6 os váltóval. ez pillanatok alatt elérhet egy egyenes szakaszon 150 utazót amit 100 és 150 közt változtathat az úttól függõen. ott egy terepjáró legfeljebb 90 ig gyorsulhat ,de az már lehet nem kordinálható tempó neki. aztán van egy buckás szakasz amin a motor 60 80 nal átrongyol a terepjáró meg átvánszorog. aztán van egy felázott tavaszi mélyszántás (nem szép dolog belemenni) de egy 525 mondjuk 3 ik ban átrongyol idegbõl üvegen és ezt akár több száz méteren megteszi,a terepjáró meg kb 5 méter után beragad a négykerékhajtása ellenére, aztán van egy 10 méteres 70-80 fokos feljáró amit a terepjáró csak megcsodálhat, egysezerûen nem tudom elképzelni hol tud egy dörzsölt endúrós feltartani egy terepjárót vagy egy kvadot akár????? |
frpeter | 2192 | 2006. december 30. 18:44 |
A víz+sár kombókra gondoltam. Itt találsz pár képet és videot, amikor a DRZ-t vagy jó másfél óra alatt sikerült kirángatni (nem volt nálunk kötél), a quaddal meg simán átemntünk: http://svmedia.hu/egyebmoci/SuzukiLTF2502006/061015pilisfrpeter.htm Azt hogy emelkedõn jobban felmegy egy quad azt nem állítottam, sõt a súly miatt valszleg egy azonos kategórájú quad nem megy ott fel, ahol egy motor. Viszont quadból és motorból is rengeteg verzió van, több féle célra. Lásd túraenduro, enduro, cross, versenycross vagy atv, quad, versenyquad. Más felhasználási területekre készültek, felesleges õket hasonlítgatni, nyilván mindegyik másban jó, és más stílust kedvelõknek nyújt megfelelõ élményt. Én például nem szeretek crossozni, de atv-zni és endurozni igen. De egymás mellett a kettõ nem megy, eddig endurom volt, most kipróbálom az atv-t. Jelentõs eltérések vannak, és az én igényeimet ez jobban kielégíti. Több cuccot tudok rá pakolni, teljesen megbízható a gép (mondjuk ebbõl a szempontból a DT is iylen volt), hosszabb túrán kényelmesebb, és használható télen is például, a szélvédettsége is jobb. Persze ez nem megy 130-at, de õszintén szólva egy ATV-nél a 70-es sebesség bõven elég is, azért nincs olyan komoly futómû benne, pláne hogy ez a belépõmodell. A motoros, quados és terepjárós együttmotorozásról annyit, hogy szerintem nem nagyon kivtelezhetõ sajnos, ezért kérdezem énis mindig a sebssséget, mert mi tényleg nem tudunk egyszerûen 60-nál többel huzamosabb ideig menni. az alatt viszont szinte akárhol :) Ha ehhez tudnak alkalmazkodni a motorosok, akkor ez megoldott. Viszont a terepjáró akárhogy is nézem egyenesen szakaszokon lehagy, viszont ahogy van egy !kisebb! technikai rész nagyon elhúz akár a motor, akár a quad. Legalábbis a nem versenycélú terepjárósoknál, bár ittis az van, hogy itt õ tart fel engem, aztán késõbb meg fordítva. Még többféle quadnál is elõfordul ez, nem hogy többféle jármûtípus esetén. |
ztaki | 2191 | 2006. december 30. 17:05 |
feji: más. Ha még nincs mocid ellenben pénzed sem... akkor mi lenne ha te is szereznél egy xar 125 kalibert? Terveztem jövõre egy szeged-zalaegerszegi utat, amit ilyesmi köbcentivel szerintem egy nap alatt is le lehetne nyomni... legalább nem lennék egyedül. :-)
|
ztaki | 2190 | 2006. december 30. 17:03 | Válasz erre: 2189 |
feji: oksza... értelek is meg nem is... Mert a drz-t nem lehet szét hajtani ha nem hajtod... :-) Szóval ha van önuralmad, akkor nyugodtan. Ellenben beszéltem Viktorral. 11-re megyünk megnézni a pályát forráskutra, amit õ már ismer - azt mondja, hogy elég lájtos. Aztán ha lesz kedvünk (amiben általában nem szokott hiány lenni...) talpon kimegyünk a pályához - amit igy elmondás alapján betájoltam (ha van gps koordinádád privibe küldhetnél - de azt hiszem tudom, hogy melyik, csak eddig max. 2-szer játam arra...). Szóval ott találkozunk veletek, ha 12-14 kozott még ott lesztek - aztán talpon haza. Ennyi a holnap. Ha sikerül elérnem Botondot (valahol trialozik..) akkor megbeszélem vele, hogy holnap még idõben tegye üzemkésszé az xt225-t s akkor a drz-m szabad lesz. Ha neked nem kell, akkor felajánlom a szomszédnak, akinek épp most szállt el a hátsó rugóstagja... - s igy mi is legalább 3-4-en leszünk. |
Feji | 2189 | 2006. december 30. 16:30 |
Takikám...le vagy maradva... már egy hónapja sajnos nincs motor. el kellett adni... nagyon rendes vagy ,hogy felajánlod a drz-t! de nem fogadhatom el. nem bocsájtanám meg ,ha nállam menne tönkre! fáradt is felajánlotta már ,de ugyanaz a helyzet. épp most írtam neki a holnapi hajtásról. kurva szar motor nélkül...tiszta beteg vagyok azóta. azért is megyek holnap ,legalább kicsit motorokat látok meg majd videózok jobb híjján.
|
ztaki | 2188 | 2006. december 30. 15:56 |
errõl jut eszmbe... a fáradt embernek is van egy felesleges mocija... ha mázlid van még az is lehet, hogy ktm... :-) õ nem megy erre a gurulásra?
|
ztaki | 2187 | 2006. december 30. 15:55 | Válasz erre: 2186 |
feji: csak nem eladtad a motorod?? Ha megigéred, hogy nagyon-nagyon jólbánsz vele - akkor most elõször és utoljára megkaphatod a drz-met erre a körre... de csak, ha tényleg lájtosra veszed a figurát... ugyanis még nincs kifizetve... :-)
|
Feji | 2186 | 2006. december 30. 15:31 |
polya is jöjjön ha tud!! hívja viktort! és nekem mindegy hol állnak meg. maximum azon is szaladok egy kört gyalog szívesen. én csak nézni megyek. meg legalább motorhangot halljak ... azért majd megemlítem,hátha benéznek oda. |
ztaki | 2185 | 2006. december 30. 15:07 | Válasz erre: 2183 |
polya: tudod, hogy én alapvetõen szeretem viktort - de azért a rehabilitációmat nem bíznám rá... :-) Mert ha valami forró, lüktetõ dolog kerül a lábaközé képes elvezteni a fejét (most épp egy 380-as ktm-re gondoltam). Ha rám hallgatsz, akkor nem veszel semmilyet - simán átutalod nekem a rászánt pénzt, te meg majd jól el leszel az ETZ-vel... Ellenben pl. a yamaha 250-rõl sem hallottam még rosszat... |
ztaki | 2184 | 2006. december 30. 15:02 | Válasz erre: 2182 |
feji: koszi, de közben lefixáltunk egy 11 órás randit forráskútnál egy sráccal, akinek saját pályája van... bemutatja nekünk - tisztán reklám céllal... Nem akarjátok útbaejteni?
|
polya | 2183 | 2006. december 30. 13:32 | Válasz erre: 2181 |
akkor az igazi rehabilitációs gurulás lesz ;) milyen motort vegyek ? :))) |
Feji | 2182 | 2006. december 30. 12:09 |
ja. ez holnap lesz,az lemaradt. 10.00 indulás Viktortól.(futóval)
|
Feji | 2181 | 2006. december 30. 12:08 |
Taki. ha akarod hívd föl Viktort. mennek ketten .......homokvidék és környékére motorozni. úgy tudom csatlakozik Csorba Á. is meg még páran.ucsónapi hajtás.
|
ztaki | 2180 | 2006. december 30. 11:27 | Válasz erre: 2179 |
:-) jég, hó???? Hol? Felénk semmi... Ellenben holnap a környéken gurulunk egy nagyon-nagyon-nagyon lájtosat S.Gabi barátommal meg aki még eljön... Ezt tisztán rehabilitációs céllal - ha nagyon hideg lesz akkor a vitarával... ha nem, akkor motorral kb. 10-11-es indulással. Aztán Január 2-án reggel 8-tol B.Laci barátommal (Navarra) gurulunk egyet - en a Vitaraval megyek. Meg nincs konkret elkepzelesunk, de ami fix. az az, hogy minel korabban indulunk es lehetoleg du. 4kor mar itthon leszunk. Ket valoszinusitett utvonalunk van. 1. Szeged 60 km-es korzeteben teszunk egy kort... pl asothalomra hivott az egyik itteni tag, hogy megnézzuk a palyajat... 2. Lemegyunk a mecsek környekere es ott inkabb a szekszardi dombsagban gurulunk egy nagyon lajtosat. Ha van valakinek kedve, idje... esetleg program otlete - ne kímeljen, keressen! :-) |
pallogabi | 2179 | 2006. december 30. 08:59 | Válasz erre: 2178 |
bocs, mégse megyek... nincs szögesgumim ;D, a tegnapi hó mára jéggé változott :P sziasztok! Boldog.Ú.jÉvet.Kívánok nektek! |
pallogabi | 2178 | 2006. december 30. 00:32 |
hali! megy vki holnap (azaz ma--szombat,dec30--) homokbuckázni?!? szvesen mennék vkivel, (vagy m1ek 1edül rövid20-40km-re) kb10-11körüli indulással |
Feji | 2177 | 2006. december 29. 15:25 |
megnéztem a linket lejjebb. az tök jó lehet amikor 4-6 terepjáró a benne ülõ sleppel, plusz 6-8 kvad(négykerekû) meg még pár motor találkoznak a hegyek közt és elhatározzák hajtsunk együtt tovább!! .... ez tök jó lehet.... biztosan nem ezért utálnak minket minden felé.
|
gunyi | 2176 | 2006. december 29. 14:59 | Válasz erre: 2175 |
tényleg, most eszembe is jutott hogy dumáltunk errõl a 4x4 túrán múlt héten. Az viszont még mindig rejtély nekem hogy quaddal mi az a hely ahol el lehet menni, motorral meg nem. Frpeter, laikus vagyok, kérlek avass be. Nem azt akarom mondani hogy nem hiszek neked, de el nem tudom képzelni. |
ztaki | 2175 | 2006. december 29. 14:19 | Válasz erre: 2174 |
fektitibi | 2172 | 2006. december 29. 13:33 |
Tegnap majdnem elütöttem egy anyadisznót,gáz volt a szitu.40 évessen kell ez nekem?
|
frpeter | 2171 | 2006. december 29. 08:59 | Válasz erre: 2168 |
Hát mi túrások vagyunk, nagyréészt ATV-kkel nem Quadokkal, és van 250-es is, br ebben a kategóriában a nagyok se száguldoznak, így a túratempó olyan 50 körül van. Egyenesben max 60 körül, a többi helyx meg terepviszontól függ. Az átlagtempó azért olyan 30 körülire ki szokott jönni. Voltak velünk többször DRZ-sek, ha akar simán elhagy. Viszont mi megyünk télen is, meg arrafelé is, ahol a motor nem igazán boldogul, max vmi crossgép igencsak tapasztalt versenyzõvel :) Az LTR-esek mondjuk lehet hogy otthagynak valakit, mert azok képesek 120-130-cal száguldozni, de ezek sztem õrültek :D |
fektitibi | 2170 | 2006. december 29. 08:29 |
Kétszer elmentem egy quados barátommal büszkén jelenthetem lemaradtam,viszont szétment a drz blokk!Nem bírta több órán át a tiltáson való üzemelést.
|
ztaki | 2169 | 2006. december 29. 06:35 | Válasz erre: 2165 |
Tibi: hát ha nem törtem volna xarrá magam, valószínûleg soxor találkoztunk volna már idén - sajnos észérvek elõtt meghajolva a HCC1-ig igazából nem is nagyon fogok motorra ülni (de azért a 225-t elvittem nagyszervízre - és vettem rá krossz gumit is... ;-))
|
ztaki | 2168 | 2006. december 29. 06:34 | Válasz erre: 2167 |
:-) Ez jó vala... a végén még nem bánom meg, hogy quad helyett terepjárót vettem (persze a quadot bizotos jobban élvezném ellenben a terepjárót többcélra hasznosíthatom). Hadd kerdezzem már meg, hogy ti egy quados túrán általában milyen sebességgel szoktatok menni? Mi az a sebesség amit hosszú unalmas egyenesekben szerettek, mi az amivel pl. kanyargós utakon mentek és olyan hepe-hupás szakaszonon mit bír a quados? |
frpeter | 2167 | 2006. december 28. 23:03 |
Találtunk egy jó kis enduro pályát :) http://svmedia.hu/egyebmoci/SuzukiLTF2502006/061226dorog.htm Ma meg csatlakoztunk a Nivások versenyéhez, érdemes megnézni a videokat :D http://svmedia.hu/egyebmoci/SuzukiLTF2502006/061228nivatura.htm |
Macko | 2166 | 2006. december 28. 22:50 | Válasz erre: 2162 |
Ez 30 évesen sem jó semmire. Meg 20 évesen sem. Mégis nekimegy az ilyen hülyeségeknek (is) mindenféle korosztály. Egyébként meg arra jó, hogy tudd: végig bírtad csinálni. |
fektitibi | 2165 | 2006. december 28. 20:34 |
Takipapa.Látod én mindig megírom mikor és hova megyünk,de azt nem tudom garantálni,hogy egyenessen oda érek.Általában+ 50km-t kell számolni.Így viszont csak egy-két flúgos jön el velem.Tudod úgy megyek mint egy vak és csak kb.az irány is.Viszont engem nem zavar ha eltévedünk!Jó leszek én tölteléknek,de ha valaki szereti a káoszt csatlakozhat bármikor hozzám.
|
Zsifi | 2163 | 2006. december 28. 18:38 | Válasz erre: 2162 |
Erre nem tudok válaszolni...még sosem voltam 40 éves....)
|
fektitibi | 2162 | 2006. december 28. 18:32 |
Most érünk haza!Nagyon kemény volt.240km,köd,-1234??????fok,sötét,egy centis jégréteg a szemüvegen.40 évesen mire jó ez megmondhatná valaki.
|
ztaki | 2160 | 2006. december 27. 19:52 |
Felraktam a túrákhoz 5 db. hcc-s túrát... persze csak irányadónak. Ha van még valakinek 5lete szóljon... Azon is gondolkodhatnátok, hogy a siroki találkára minél több helyrõl szervezetten juthassunk el... :-) Tibi: szerintem lassacskán ti is összehozhatnátok egy jó kis nyomvonalat - persze, csak ha vállasz minket. :-) |
fektitibi | 2159 | 2006. december 26. 18:54 |
Szerintem 28.-án szétcsapatjuk magunkat.Irány Gyál-Tõserdõ ha minden jó megy.Indulás tõlem 1/2 9-kor.
|
ztaki | 2158 | 2006. december 26. 17:28 |
Valahol találtam(talan az offroadportalon), hátha érdekel valakit: "2007.január.13.-án quad túrát szervezünk a Bükkalján, A túra hossza kb. 50 km . Indulási hely Bükkábrány Malom tanya vendéglõ parkoló, az M3-as út mellet. Információ: 06-30/303-57-37 vagy 06-30/289-87-81 Mindenkit szeretettel várunk! Jelentkezés telefonon vagy email-ben. email cím: duszuf@freemail.hu " |
ztaki | 2157 | 2006. december 24. 07:42 | Válasz erre: 2156 |
No, túl vagyunk a Szeged-Örkény-Szeged offroad túrán. Egy kis élmény beszámoló, hátha máskor más is eljön :-) Meg még az egész család alszik és semmi dolgom... :-) Reggel 7-re tervezett indulásunk sajnos az egyik utas késése miatt csúszott egy 15 percet, de alapvetõen simán történt. Csatlakozott hozzánk még két drz 400-as helybeli endurós is, akik égtek a vágytól, hogy végre valami nagyobb úton gurulhassonak - szerintem kifejezetten hideg volt reggel motorozni. :-) Szegedtõl Balotaszállásig sok izgalmas dolog nem történt - mentünk, ahogy az útviszonyok megengedték... max. 80-nal. Természetesen a sima fölutakat próbáltuk izgalmas erdõs szakaszokkal, szántás átkelésekkel, fakitermeléses nyomvájus szakaszokkal fûszerezni. A balotaszállási enduró pályán bizonyíthatott a vitara, amin még magam is meglepõdtem... egész ügyesen vette az akadályokat - csak egy feljárót kellett három sikertelen kisérlet után - kihagyni. Itt az endurósok is újra normál testhõmérsékletre melegethettek. Kiskunhalas-Pírtó... itt csatlakozott hozzánk a 3. utastársunk - a hátsó ballansz. Tázlár felé a volt katonai lõtér tartogatott meglepetéseket - néhol teljesen felszántották az utat - sõt volt olyan rész, ahol homokbányának nézték és prá köbmétert épp a nyomvonalból vittek el. Volt izgalom rendesen. Tázlár tankolás és irány Kaskantyú-Orgovány. Végig a KK-i Nemzeti Park határán mentünk - nagyon szép volt a táj és jó tempóban haladhattunk. Itt iktattunk be egy teljesen offroad szakaszt is, mikor is az útról letérve egy nagyon meredek katlanon kellett átkelnünk. Sajonos olyan éles volt a katlan szöge (nem volt neki alja, mert röktön kezdõdött a szembe part), hogy a vitara vonohorgához tartozó elektromos ajzat kisebb átalakításon ment át... pedig a vitaránál rövidebb terepjáró nem igen van (3 ajtós - rövid változat). A lényeg, hogy nem sikerült lendületbõl felmenni a túl oldalt - mert nem sikerült lendületet venni. :-) Úgy hogy kisebb szenvedéssel a katlan aljában oldalt haladtunk, majd egy kevésbé meredek részen felezõvel sikerült felkapaszkodni - kisebb erdõírtással (semmi komoly csak száraz fákat nyomtam ki). Orgovány-Kerekegyháza, sima földút - semmi extra, max. a 70-es utazó. A hátsó ballansz egyszer lefejelte a belsõ villágítótestet... Kerekegyháza-Örkény, az egyik enduró defektett kapott - amíg azt szerelték gondoltam megyek egy kört ismerkedve az autóval és a környékkel. Találtam egy nagyon-nagyon durva quad pályát, amelynek egyetlen egy (pedgi volt vagy 10) feljáróján sem jutottam el még a feléig sem... :-( Végül valahogy az egészet megkerülve legalább lefelé sikerült az egyiket magamévá tenni... Közben kész a szerelés - a drz-ek ökörködtek egy kicsit. A szakasz többi része nagyon-nagyon jó volt. Kis erdei csiki-csukik, emelkedõkkel tarkítva... úgy járt a kezem mint a motolla a kormányon :-) Találkoztunk vagy 30 enduróssal - úgy látszik sokan szerettek volna még gurulni egyet az ünnepek elõtt... Az örkényi quadpályát végig nyomtuk, majd irány haza felé. A szembe jövõ endurósok között mitha az orgoványi ismerõsöket véltem volna felfedezni... Benedek - nem ti voltatok azok? Legalábbis az elsõ része...? Örkény-Kecskemét: semmi izgalom, talán csak annyi, hogy a tervezett idõtöl már több mint 2 órás csúszás miatt egyre gyorsabban mentünk... egyre nagyobbakat huppantunk... de az endurósok nagyon élvezték... a végére a vitara és a drz már-már hasonló farolással szedték a kanyarokat... Kecskeméten a motorosok úgy döntöttek, hogy már nagyon hideg van (du. 5) - így õk kövesen folytatták az utat. Mi megszabadulva a lendületes utitársaktól határozottan visszavettünk a tempóból és most már élvezhetõ max. 50-essel gyûrtûk le a távot Gátérig. Választott tempónkara az is nagy hatással volt, hogy az út nyálkás, agyagos, saras vala... hatalmas tócsákkal tarkítva... de hogy azok, hogy kerültek oda... napok óta nem esett.... Gátér után a szokásos nyomvonalamat természetesen felszántották... szerencsére kellõ lendülettel sikerült át kelni a kb. 500 m-es szántáson. Sajnos a fekeföldes barázdákban olyan föld rögök is voltak mint a szikla - így a vitara kipufogó rendszere egy kicsit megsinylõdte az átkelést, a végére határozott férfias brümmögése lett... De nem bántuk, mert már 6-7 között jártunk és sötét volt és még messzejártunk... és fáradtak voltunk... tehát csak nyomtuk elõre. :-) Pusztszer-Ópusztaszer nagyon kafa erdõs részek, kicsit nedves belvízgyûjtõk - sima ügy - lendület... Sajnos itt valahol elnéztem egy keresztezõdést és Ópusztaszernél elvétettem a tervezett útat - igy végül a táv hátralévõ 26km-ét kövön gurultuk le. Hát kb. ennyi volt. Összesen 14 óra alatt megtettünk 496 km-t, ebbõl 400 tisztán terepen, a többit az utitársak haza szállítása és a végsõ kavarás emésztette el... :-) Átlag sebességünk 35 km/h. Átlagfogyasztásunk 8,9l/100km (1,6-os benzines). Átlag érzésünk: nagyon élveztük. Gratulálok az endurósonak a kitartásukért és az irányunkban tanúsított türelmükért. |
ztaki | 2156 | 2006. december 23. 22:03 |
no, megérkeztünk... Ha csak számokban szeretnék értekezni, akkor: Résztvevõk: 2 drz 400 1 vitara - 3 fõvel. Össztáv: 492 km Összidõ: 14:12 Nekem nagyon tetszett - voltak kifejezetten kemény részek is és volta kifejezetten unalmasak is... :-) Gunyi és Peti készített egy-két képet, ha meglesz majd publikáljuk. A két drz-s elõtt le a kalappal reggel 7 kor indultunk... még a kocsiban is hideg volt... :-) Köszönet Peti és Gunyi türelméért, amit a hátsó ülésen ülve (?) tanúsítottak... Nekem egy ici-picit hosszura sikerült ez az út, fõleg, hogy kb. tázlár környékén (kb. 100km) jeleztem elõször, hogy mintha elfáradtam volna... :-) szóval ennyit egy fenékkel nem szívesen vállalnék be még egyszer, még mindig zúg a fejem és ugrál a belem... :-) |
gunyi | 2154 | 2006. december 22. 07:18 |
tibi, ha hamarabb szóltál volna... úgy terveztem volna, de takival megyek terepjárózni. Nektek azonban jó veretést, s vigyázz a KLR-re. Megkaptad a képet amit múltkor küldtem? |
fektitibi | 2153 | 2006. december 22. 05:59 |
Szombaton megyünk csapatni!Ha van kedve valakinek csatlakozni szeretettel várjuk.Elvileg Gödöllõ fele mennénk,de ha nagyon deres lesz a fû akkor monor környékén maradunk,mivel én állandóan elesek a fûben.Tudjátok nagy test nagy élvezet.Kb 8-kor indulunk tõlem és ha minden jó Monorierdõn leszünk 9-1/2 10-kor ez a ktm-tõl függ mikor indul be.Ha valaki elhozza a gépét hozzám kocsival nálam tudja hagyni.Nagy dögökkel megyünk ezért a krossz mociknak nyügös lessz,de kárpótlásul viszünk nekik benyát ha sz.rban lesznek.Olajat viszont kell hoznijuk.
|
ztaki | 2152 | 2006. december 21. 08:40 | Válasz erre: 2150 |
Szóval: reggel 7kor elindulunk, mert hosszú a táv - mondjuk autóval annyira nem számít a zima sem. A haver nem hozza a barátnõjét (aki a felesége - csak néha elfelejtem...), otthon hagyja fõzni. :-) Úgy, hogy a 4 személyes vitarának a hátsó ülése még kiadó. |
ztaki | 2151 | 2006. december 21. 08:33 | Válasz erre: 2150 |
Nem mondom, hogy nincs... egy haver jelezte, hogy jönne és hozná a bnõjét is... de mindjárt rákérdezek, hogy hogyan döntöttek...
|
gunyi | 2150 | 2006. december 21. 08:07 |
néha még én is azt hiszem hogy milyen nehezen indul a Honda, de nekem még sosem tartott pár percnél tovább a beindítás, nemhogy órákig!! taski, nagyon tetszik a 4x4 Offroados ötleted, már csak jármû kéne hozzá. Nálad nincs szabad hely? |
ztaki | 2149 | 2006. december 21. 07:38 | Válasz erre: 2147 |
szerintem ugy voltak vele, hogy ha már elindult, akkor kihasználják... ;-)
|
ztaki | 2148 | 2006. december 21. 07:35 | Válasz erre: 2146 |
Az elsõ endurómat én is akkor adtam el, amikor az ájulás kerülgetett a berugástól... :-)
|
gunyi | 2147 | 2006. december 21. 07:34 | Válasz erre: 2146 |
hu fekti, de tudlak irigyelni mikor ilyen nagy túrákról írsz... mondjuk a KTM-es barátodat már nem annyira. |
fektitibi | 2146 | 2006. december 20. 21:50 |
Ma nyomtunk 260km a KTM-es barátommal.8-kor indultunk és kilencre sikerült beindítani azt a sz.t!Gyerekek!Addig rugdosta ,hogy azt hittem elájul csórikám.Voltunk a tiszánál meg minden felé.
|
pallogabi | 2145 | 2006. december 18. 10:39 | Válasz erre: 2144 |
itt a környéken mociztam tavaly nyáron, s utánamjött a tájvédelmis manus (akit látásból ismerek), perszehogy kocsival: hogy, ha lehet, akkor ne a tájvédelmis mocsárban krosszozzak már, mert az árt az élõvilágnak meg fölsorolt még pár dolgot. énmeg rá, hogy nézze meg a saját nyomát a kocsijának, mejikünk hagyott mélyebb nyomot, nagyobb kárt a mocsárban........ -ezen elgondolkozott, s teljesen ledöbbent, énmeg otthagytam, had' mélázzon a sját hülyeségén :P |
ztaki | 2144 | 2006. december 18. 09:29 |
Tegnap voltunk terepjáróSOKkal terepezni... 1. Hát ha mi ártunk a természetnek akkor õk nagyon... :-) 2. olyan helyeken mentünk, ahol motorral meg sem próbálkoznék... :-) 3. volt egy szakasz ahová enduróval eddig ha elvittem valakit, másodszorra már soha nem vállalta... ezek meg 4 keréken lazán... szóval azért a 4×4-nek is van helye offroadon... nem is hittem volne. 4. lehet, hogy motorra is ki kellene fejleszteni egy csõrlõ rendszert... ;-) 5. a két ünnep között már tuti, hogy lemegyek a faterékhoz terepen, de csak autóval... |
frpeter | 2143 | 2006. december 17. 07:43 |
Najó mind1, legalább nem írtok ide annyit és talán tudom követni is :)
|
ztaki | 2142 | 2006. december 16. 18:04 | Válasz erre: 2141 |
Péter: azért ezt az elköltözést ne vedd annyira komolyan... inkább úgy, hogy más fronton is nyitottunk... :-)
|
ztaki | 2140 | 2006. december 14. 10:36 |
:-) Ha már nagyon gánya - cseréld le... minek azt tisztítani... :-) Egyszer egy új motornál a boltból elvíve azt mondták, hogy semmi dolgom vele - 1000 km-nél vigyem vissza. Visszavittem - kaptam egy nagy-nagy lebaszást, hogy nem ápoltam a láncot... ennyit a semmi dolgom velérõl... A lényeg: ha nem ápolom 3-4e km egy lánc terepen, ha ápolom max. 6e. Ellenben quva drága a láncspre... |
gencsydani | 2139 | 2006. december 13. 22:55 | Válasz erre: 2123 |
Enduro versenyzõ ismerõs tanácsolta, hogy ha homokon motorozunk _egyáltalán_ne_fújjuk_ be semmivel a láncot! Egyébként meg terepre offroad láncspray-t "illik" használni, ami nem olyan sûrû mint az utcára való, így nem ragad bele annyira a dzsuva (persze cserébe hamarabb le is veri a lánc, de terepen ez szvsz tökmindegy). Egyébként szerintem is féktisztító spray (gyûrûs) vagy Brigéciol (nem gyûrûs). |
faki | 2138 | 2006. december 13. 20:42 | Válasz erre: 2131 |
Amit nem tesznek nyugdíjasmotorokra, mert azoknak jó úgy is. :-P
|
pallogabi | 2137 | 2006. december 13. 20:30 | Válasz erre: 2136 |
nem, de ugyanúgy megnyúlik, mint a meghajtólánc, és néha illik utánállítani :P
|
Wili | 2135 | 2006. december 13. 20:23 | Válasz erre: 2123 |
Aha és az szokott "teflonspréberagadtdzsuvás lenni "?
|
pallogabi | 2134 | 2006. december 13. 20:19 |
faki: köszi, akkor valszeg gyûrûs láncom van :D wili: olyasmi haszontalan dolog, mint a vezérlõmû-lánc az elavult 4T-s motorokban ;D |
Macko | 2133 | 2006. december 13. 20:17 | Válasz erre: 2132 |
Ja, meg van egy Abus márkájú, villanyoszlophozkötõs!
|
Macko | 2132 | 2006. december 13. 20:17 | Válasz erre: 2131 |
Van egy rahedli a mienkben is, csak a blokkon belül. Elég is annyi... :-)
|
Feji | 2130 | 2006. december 13. 18:53 |
Polya. megtaláltam és minden símán ment . pest egy okádék. bocs. a nullás meg egy szardarab nem út!! két és fél óra egy koccanás miatt !! remélem tudod valamire használni a gumikat. sajnos a garmin gekkó kiokosítás elmaradt.... remélem majd legközelebb lesz idõ ,és parkolni is tudok.:))
|
faki | 2129 | 2006. december 13. 18:20 | Válasz erre: 2128 |
A patentszemen is láthatod ha szétszeded, a képen lévõ szem felsõ részén az a két fekete gyûrû látható:![]() |
faki | 2128 | 2006. december 13. 18:17 | Válasz erre: 2126 |
http://www.motorcycleanchor.com/motorcycle/how_to/mc_chains.html A gumigyûrûk (O-ring, X-ring, stb. a profil miatti elnevezés) a kosz ellen tömítenek a tartósság érdekében, de mivel ez a teljesítmény rovására megy a versenyzõk pl. nem nagyon használják. Meg tudod nézni a típusát a lánc oldalán és rákereshetsz a neten vagy egy darabon letisztítod annyira, hogy meg tudd nézni. Az alábbi képen a rózsaszínû rész az elmetszett fekete O-gyûrû, azon a helyen keresd! ![]() |
gunyi | 2127 | 2006. december 13. 17:36 | Válasz erre: 2126 |
én kb 2hónaponta tisztítom, leveszem, s körömkefével végigsúrolom az egészet, majd vissza, s már lehet is fújni, aztán GO!
|
pallogabi | 2126 | 2006. december 13. 17:27 |
köszi! õszintén, nemtudom milyen van rajta, ez mibõl derülhet ki? az mond vmit, hogy kb8000km(vagy több)-alatt 2 szer állítottam a feszességen, és nem lötyögnek a láncszemek(oldalra) |
faki | 2125 | 2006. december 13. 16:47 | Válasz erre: 2123 |
Van kifejezetten lántisztító spray. Kettõt használtam, a Louisos olcsó és sz@rt se ér, a Liqui Moly kb. 1400 Ft volt és max. 4-5 alkalomra elég. Ha nem gumigyûrûs a láncod, akkor Brigéciollal bátran nekieshetsz.
|