2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Hungarian Cross Country
Következő oldal

pallogabi 2024 2006. november 21. 19:30  
7végére még nincs senkinek ötlete?
Petõfirádión idõjárásba mondták: csütörtökig ramaty idõ, hétvégén hajnalban fagy, napközben napos idõ,15 fok max hõmérséklettel (lehet a múlthetit olvasták be :) )
    

fektitibi 2023 2006. november 21. 06:10  
Én hülye majdnem végig olvastam.Nem is tudok aludni.
    

Macko 2022 2006. november 20. 22:33   Válasz erre: 2021
Nem jutottam a végére, de inkább abbahagyom!
Szerencsére ennyi hülyével nem találkozom azért nap mint nap Nagyfalu utcáin. Brilliáns egy gyülekezet ez a blog...
    

ziksz4 2021 2006. november 20. 20:00  
Ez se semmi, fõleg némelyik komment :-(
http://w.blog.hu/2006/11/20/allatok_ket_kereken#comments
    

frpeter 2020 2006. november 20. 19:22  
Egy kis vitafórum az erdõjárásról... http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9154471
    

polya 2019 2006. november 19. 22:00   Válasz erre: 2018
az elso 2 link elromlott - a kepeknel fentvannak azok is hasonlo neven.
    

polya 2018 2006. november 19. 21:53   Válasz erre: 2015
faki: lightos volt (de telleg, ezt meg ice is egy lassu es konnyu gurulasnak nyilvanitana;) de mindig a leggyengebb lancszemhez igazutjuk a turat - mivel ez most a BIG volt nem kellet sokat gondolkozni: ahol elment ott mindenki tudott jonni,de okulva korabbi hcc-s turakbol ahol szinte lazadas tort ki mikor a franko enduros reszekhez erkeztunk: ugy terveztem meg az utat hogy volt egy zold es egy piros track egymas mellett: ha nem birjuk/megunjuk akkor legyen alternativ megoldas - a zoldon egy gsx-r is vegigment volna karc nelkul... a kepek/videok a szokasos helyen vannak/lesznek.
taki: regisztralj az aeme forumra.

A talalkozot a tapiosagi palyahoz tettuk hogy ha valaki kesik addig a tobbiek ne unatkozzanak, mivel taki majd 1 orat kesett volt idom baratkozni a big-el, pl bemutattam a http://motoros.bnet.hu/kepek/061119-hcc5.1-miert ne akarjunk 250kg-s motorral melyhomokos feljaron lenduletbol menni cimu jelenetet", de aztan Taki is megerkezett.
Elmentunk mende-re lackonak igaza volt itt a domboldalakban baromi suru a bozot a big-el sem birtam utat torni hiaba probaltam ( el is tuntem egy 3 meteres godorben ;) szenvedtunk meg jo sokat beprobalkoztunk par helyen, radoltem egy rozsabokorra a big-el ez kellemes volt egesz sokaig szedegettem a tuskeket a seggembol - aztan egy tarvagasban csunyan odavertem egy tuskohoz a labamat (azt hittem hogy eltort furcsa volt: elsore nem ereztem fajdalmat de hirtelen baromi meleg lett a lambfejem -lehet holnap motorral kell meloba mennem mert amiota levettem a csizmat jarni nem nagyon tudok :)) ) igy egy gyors tankolas utan elindultunk tetepusztara, ahol megallapitottuk hogy a homok:mely es a BIG:nehez, http://motoros.bnet.hu/kepek/061119-hcc5.1-tapio/Clip0042_drbig_kalandjai_tetepusztan.asf, de azert felmaszik a tetepusztai feljarokon
bo'' egy ora http://motoros.bnet.hu/kepek/061119-hcc5.1-tapio/Clip0037_hanyatas_drz.asf homokozas utan tovabbindultunk az ikerfenyohoz: amit elfoglaltak a biciklisek(ez nem baj mert epitettek par ugratot) aztan csabival valo egyeztetes utan lottunk nyikihez kint voltak adam-ek is, elkoszontunk palogabitol. majd megerkezett csabi is akivel kikisertuk albertirsaig Takit, aki mondta hogy lightossan mert nincsen jol rogzitve a rendszama ez sikerult is 750ccm bol csak 150km/h ra futja folduton :D, csabival mentunk 2 kort a szemetdomb mogotti palyan + http://motoros.bnet.hu/kepek/061119-hcc5.1-tapio/Clip0073_big-fuggolegesen.asf megneztuk a falat itt kozben feltunt, hogy elhagytam a telefonom ( mar le is mondtam rola kulonosebben nem erdekelt ugyis egy szar , csak az volt szopas, hogy ma ugyeletes vagyok es igy haza kellett volna huznom - vagyis el se johettem volna otthonrol ;) de ebbol azelott sem csinaltam problemat) a big-nek lett valami az oninditojaval mert nagyon csunya volt a hangja: igy adott volt a feladat ugy kell vegigmenni a nyiki palyan hogy nem fulladhat le a motor ez sikerult sot tul is teljesitettem: el sem estem ;) mondjuk nem ez lesz a legjobb korido adam 2-3 kort ment mig en egyet ;)
miutan konstataltam hogy a BIG-el a palya az ellenkezo iranyan mar nem teljessen trivialis - egy gyors exc200proba utan (nem tudom kie volt de koszi:) ), furcsa erzes volt a big utan mintha biciklire ultem volna - biztos mokas latvanyt nyujthattam ) epp indultunk volna haza amikor szolt adam apja hogy defektem van hatul: mind1 hazaig meg kibirja a c02;) es legalabb jobban kirakja a segget kanyarokban, mikozben a big-el betoltam az xl-t hogy ne kelljen rugdosni a notebookot majdnem otthagytam - a szegedi turan megtetszett a toronyirant haladas ezert most is ezt alkalmaztunk kata fele ahogy kiertunk a surubol mar epp kezdett elmenni a kedvem a motorozastol mert egy unalmas sik szakaszhoz ertunk amikor: ket oz ugrott elenk a szantasra: verseny vazze!!! 4-5 km-ig daraltunk a melyen boronalt foldeken az ozek utan, mikor a barazdas szantas kozepen a BIG elkezdett kacsazni egyre nagyobb kilengesei lettek jobbra-balra, aminek egy nagy esessel vetettem veget :)) Ekozben az ozek eltuntek a szurkuletben ezert raaltunk a "gyorsforgalmira" nyeleztuk hazafele, a bicskei ut tuloldalan a kedvenc kerekezos/broadside-olos reszemmel sotetben zartuk a napot.
    

Macko 2017 2006. november 19. 21:48   Válasz erre: 2016
Majd oda is küldenek quados rendõröket!
Aztán mehet az üldözõsdi! A rendszám nélküli mocikat lefotózni ugye nem érdemes, tehát meg kell fogni. Az lesz az igazi látványosság!
    

kilajsanyi 2016 2006. november 19. 21:16  
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/


    

faki 2015 2006. november 19. 20:09   Válasz erre: 2014
És erre akart engem utcai gumival elhívni Polya! :-)

Nem tudom jártatok-e a Tetepuszta melletti "pályán", de pár hete ki volt téve egy magánterület tábla az északi oldalon. Bár ez az éppen ott lévõ quadosokat nem nagyon zavarta és elmondásuk szerint még senki nem szólt rájuk.
    

ztaki 2014 2006. november 19. 19:44  
Akkor kaptok egy kis élmény beszámolót a Polyaféle ereszd el a hajamról...
Sajnos nem sikerült a tervezett idõben indulnom, mert egyszerûen nem akartam elhinni, hogy az én üzembiztos xt225-ömnek is lehet saját véleménye... Szóval reggel legalább félórán át gyõzkötem, teljesen sikerült leszopatnom az aksiját... Szóval kénytelen voltam a DRZ-vel elindulni Nagykáta felé, ahol is Polya, Robi (aki a salgotarjáni hcc-n is volt...) és pallogabi qvartet (ja, mert én is... :-)) egy kis gurulát szándékoztak elkövetni. Szóval megkésve sikerült csak elindulnom... és hideg is volt és egy idõ után már kedvem se... :-)
De azért keményen "tekertem"... néha már-már annyira elgondolkodtam, hogy csak a szántásban vettem észre, hogy itt kellett volna kanyarodni... :-)
A megbeszélt 9-9:15 helyett 9:45 körül értem oda - már mindenki ott volt és épp engem átkoztak... :-) De minden jó, ha a kezdet jó - mert megvártak. :-)
Gyorsan összeszedtük magunkat és már is indultunk. Sajnos halvány gõzöm sincs, hogy merre mentünk... pedig elvileg, lehet, hogy még rögzítettem is gps-re, de ez a magellán valahogy nem akar nekem megtetszeni...
Szóval gurultunk, anélkül, hogy tudnám, hogy merre mesélek egy-két szituról...
Polya nyugtatgatott, hogy akár az xtz-vel is mehetek, mert õ az amúgyis totálkáros biggel lesz, robi a frissen felújjított honda 500 (600?)-zal, ami annyira füztölt, hogy a sor végére számûztük.... komolyan én még nem láttam motort ennyire füstölni - azt hittem kigyuladt... :-) Szóval Polya mondá, hogy õk úgyis szarral jönnek Gabi meg a 250-nel, ami csak lájtos endurózásra tervezõdött - igy én jöhetek az xtz-vel, de õt nem szeretem, meg balázst ismerve nem is mertem kockáztatni... akkor 225-tel...
Így utólag valószínûleg simán megsejtett valamit, azért nem indult... szóval balázs és gabi egy olyan turát rityentettek, amit azt hiszem ha nem a drz-vel megyek lehet, hogy keményen beszívok...
Mert volt itt toronyirán - át az
- erdõn
- friss szántáson
- régi szántáson
- gallyakon, tuskókon...
- latyakon, sáron
- kisnyomvájun, nagy nyomvájun...
- homokbányában le, homokbányóból fel...
- endurópályázás, pályázás.... :-)
Szóval egy kifejezetten változatos terepen - kifejezetten jó tempójú gurulásban volt részem. Gabi rácáfolt a honad lájtosságára - mindenütt ott volt, ahol a "nagyok" és nem csak, hogy ott, hanem gyarkan épp õ vezette... S az érdekes területeket összekötõ szakaszokat is nagyon jó tempóban tettük meg - vagy csak én öregszem? :-)
Szóval találkozásunk után röktön egy kis szántás járással kezdtük, aztán meredek domboldalban friss irtáson vágtunk át - aztán a változatosság kedvéért egy kis káposzta szüretett követtünk el (szigorúan csak a szélében...), aztán ezt megunva polya egy meredekebb kaptatónak vágott neki - mi közben épp azon tanakodtunk alant, hogy kell-e ez nekünk.... :-) S ekkor polya is meghallgatta kérésünket és az egyik lábával kirúgott egy 1000 éves nyárfa tuskót... vagyis csak próbált... próbálkozásában a big is segített neki... Azt állította, hogy tisztán hallotta a csontjai reccsenését mikozben a krossz csima teljesen kiegyenesedett - benne a lába is... Szóval - kihagytuk a dombot. :-)
A káposztaföld végén kövesút - de elõtte egy ici-pici esõ elvezetõ... no problem... hittik mi, de néha kevés több mint a sok... igy szépen egyesével kiszabadítottuk a beszorult elsõ kerekeket és már mehettünk is tankolni.
Tankoltunk... - ki sokat, ki eleget...
Aztán valami homokbányákba vittek minket a fiúk, ahol nem bányáztunk homokot - ellenben majdnem minden motort megforgattunk frissen szakított homokfalban, majd jól meg is hempergettük õket, hogy nehogy csak az egyik oldala legyen homokos... Emelgettünk a nehéz dögöket és közben nekivetkõztünk, mert bíz a nap 1 óra tájt nagyon-nagyon sütött...
Amikor úgy éreztük, hogy már mindegyik motor elérte e megfelelõ homokossági szintet elindultunk egy másik endurópálya irányába... ide egy nagyon kellemes már-már hegyinek nevezhetõ szûk kis ösvény vezetett, ahol Robit sikeresen elveszítettük... kerestük. Aztán végül õ talált meg minket... :-) Polya örömében a robi nagyakában ugrott... csak elfelejtett leszállni közben a bigrõl... szóval nagy lendülettel ledöntött robi hondáját a talpáról, s mivel mindez a domboldalban történt a két moci szép bukfenc kiséretében egy kis lenületet vett... Siettem segíteni nekik - persze, hogy a drz is elfekütt ha már mindenki feküdt... Szóval elõbb mi, majd a motorok is rendezték soraikat, amikor is kiderült, hogy a hondáról már megint (salgótarjáni túrán is...) letörött a kuplung konzol... (Lehet, hogy egy kézvõdõ jó lenne rá??). Elõször csak ráolvasással próbál koztunk, majd eljártuk az esõ táncot is, de csak nem akart a két darab ujra egyesülni... végül az elõzõ taknyolásunkkor elhagyott - majd az elhagyás tényét észrevéve és visszamenve érte... szóval megtalált szerszámkészletemben lévõ gyors kötözõ (vagy mi az - kötegelõ?) segített... Szóval ismét talpon és ismét keréken... irány a 3. enduró pálya - és a tervezett út vége - mert az idõnk már kezdett nagyon lejárni...
A két pálya meglepõen közel volt egymáshoz - csak egy buzaföldön kellett keresztül átvágni 120-szal...
Odaérve lendületesen indultunk, de big meg gondolta magát és elfeküdt - meg jöttek a helyi vagányok... presze, hogy szembe... Szóval megint rendeztük a sorainkat és elimádkoztunk a biget a domboldalról - polya nem tudott ellenállni a csábításnak. Azt ugyan elfogadta, hogy a biggel az éles hajtû kanyarokat nem lehet bevenni... de a domb az domb... a big meg big. És a bignek lételeme a küzdés - nekifutott toronyiránt szakította az erdõt rendesen, de félúton már megint szembe jönnek - ezek a helyi vagányok nem tanulták meg még mindig a helyes irányt... újra fölállítottuk a biget és úgy döntöttünk, hogy egy kicsit hagyjuk érvényesülni a helyieket is...
Meg kértem egy legényt, hogy mivel nem ismerem a pályát és nagyon soknak tünik a kanyar vezessen körbe... Mondanom sem kell, hogy a legmeredekebb feljáróval indított és igaz, hogy õ valam szar 2t-vel volt, ami csupán 250-ig tudott számolni, de úgy ott hagyott, mintha épp megállni készültem volna... :-) Szóval nekifutottam mégegyszer és kénytelen voltam észrevenni, hogy ezek a kanyarok tényleg szûkek a drz-nek (vagy nekem??) a feljárók meg már-már hegyvidékeket meghazudtoló meredekségeket idéztek.. igaz sziklák helyett fatuskókkal tarkítva... a végén a srác még egy nagy szakadékban is bele vitt, ami egy vízmosásra hasonlított a leginkább - keresztûl dölt fákkal tarkítva... itt hamar megtanultam, hogy nem elég a kerékelõ, hanem a fejem felé is illik figyelni... mert hamar beakadhat a bukód egy kidõlt fába... Szóval nagyon-nagyon jót gurultunk... persze, azért az érzés megmaradt bennem, hogy lehet, hogy a pálya legnehezebb részét mutatták meg nekem - de legalább megváratak mindenhol... :-)
Leérve - gabinak már csak a hült helyét találtam... neki elvileg már 2-kor el kellett volna menni... Errõl jutott eszembe, hogy ma én megyek a gyerekért - telefon.. stb... szóval én is sûrgõsen hazarendelõttem...
Polya és egyik haverja (épp az aki a pályát mutatta) elkísértek Albertirsáig - nagyon-nagyon száguldottak, nem bírtak a vérükkel - persze a drz-t sem kellett sajnálni... Szóval ismét jót gurultunk - gyors búcsú és irány surány...
Hazafelé végül kõre szorultam s ha már ott voltam maradtam is rajta... Balástyánál jelzett a drz, hogy megszomjazott - nem tudom, hogy mennyit bírt egy tankkal, de ez igy soknak tünt (8,5l-t tankoltam - balázs?)
És csodák csodája mar 17-kor itthon is voltam. Lehet, hogy reggel is kövön kellett volna?
Köszönom Polyának és Gábornak a vezetést - az élményeket. Robinak a felejthetetlen szagorgánumot... :-)
Remélem balázs a képeket, videókat is elérhetõvé teszi... egyszercsak...
(Ja - a big már megint bizonyított... õ bizony versenyendurú babérokra tör... a kis honda meg aláza a nagyokat, ha megfelelõ kezekben van - a nagy honda most épp a köd elõttem füzt mögöttemet gyakrolta, de ha robi egyszer egy rendes motort kapna...)
No - pá
    

polya 2013 2006. november 19. 19:34  
fekti kar hogy nem tudtal jonni - szerintem a mai hcc tura nagyon bejott volna neked! a tempo is jo volt es a terepen is voltak kihivasok ;) - de szerintem szerezz egy konnyebb motort - utobbi 5 ev motorozasa alatt osszesen nem szereztem annyi serulest mint ma a BIG-el - mondjuk a fo gond nem is a sulyal volt hanem a nagyon alacsony labtartoval.

    

Logen 2012 2006. november 19. 18:05  
Hi!
Megvagyok, csak keveset tudok gép elõtt lenni...
A logenhulla keresés teccett taki leírásában :) Egyébként Pacel-éket követtem volna ki az 5-ös fõútig, de mentek mint állat énmeg már majdnem lefordultam a gépröl ugyhogy hagytam futni õket. Azán találtam egy aszfaltot amin elindultam Pest irányába, Dabas, 5-ös, M0, 1-es, home... Vasárnap rehabilitáltam magam egész napos dögléssel.
Ami amortizációt sikerült csinálni a túra alatt (a telószimeringem) kicseréltettem garanciában.
Ugyhogy jöhet a következõ nekifutás.
    

ztaki 2011 2006. november 19. 17:22   Válasz erre: 2010
fekti: én beszéltem vele a tura után... - jol van.
    

fektitibi 2010 2006. november 19. 12:29  
A HCC óta nem jelentkezett Logen!Tud róla valaki valamit?
    

ztaki 2009 2006. november 18. 21:15   Válasz erre: 2007
faki: hiszed nem hiszed, de az innova egészen jól boldogul terepen. Amikor az asszony terpezget, akkor én ezzel szokom szorakozgatni és már többször megállapítottam, hogy egy terepgumi csodákra lenne képes... meg persze egy kicsit nagyobb rugóút... De pl. az utolsó hcc-s turát szívesen végig csináltam volna innovával is... persze egy ici-picit lassabban. :-)

Feji: remélhetõleg elindul a xt és akkor nem hiszem, hogy életveszélyes helyzetbe tudnák kerülni... fõleg, ha elalszom (erre nincs sok esély...) és akkor kövön gurulok végig. :-)
    

Feji 2008 2006. november 18. 20:55  
Taki. ne menjél egyedül!!! kemény vagy ,de ne!!! nincs fekete gatyám:)
    

faki 2007 2006. november 18. 19:09  
Taki, Innova túra: http://www.motorinfo.hu/news_new.php?nid=5438&cat=
Menj és vidd le õket terepre! :-)
    

ztaki 2006 2006. november 18. 18:34  
Akkor döntöttem... :-)
Megyek a Polya féle túrára - ha valakinek van kedve, akkor vasárnap hajnalpan csatlakozhato hozzám Szeged-Tápióság közötti úton bárhol. Fõbb állomásaim: Szeged, Pusztaszer, Gátér, Kecskemét-Katonatelep, Csemõ, Albertirsa, Tápióság. Nagyon korán indulok és 9-re érek oda. Ebbõl saccoj idõt... Ha valakinek van kedve egy alföldi gurulásra, csak bátran - egyedül nem a legjobb gurulni... 30/9812-425.
Odafelé nem ismerem az utat - de tépni fogok... Aztán polyáék turáján õk dirigálnak, majd a tura után (9-14 között...) még villágosban haza szeretnék érni. Ha reggel sikerül elindítanom a XT225-t, akkor azzal mék, ha nem, akkor nagy valószínûséggel a drz-vel.
    

ztaki 2005 2006. november 18. 08:39   Válasz erre: 2004
Polya: Nagykáta nagyon messze van Szegedtõl... egy ilyen rövid nap oda-vissza. :-) Nem hiszem, hogy feleférne - de várom még, hogy Gábor barátom jelentkezzen, hogy motorozhatnékja van - s megbeszéljük, hogy merre. Kicsit az a baj az ilyen felfedezõs túrákkal, hogy pl. a hcc-n hazafelé (emléxel?? ;-)) 1-kor indultunk kecskemétrõl és CSAK 4-5 körül értünk Szegedre, ami testvérek között sincs 90 km se... Szóval azt hiszem, hogy egy ilyen hosszú távot csak határozott vezetéssel lehet megtenni - gyere és vezess!! :-)

Amúgy meg a Zalaegerszegi gurulást elõkészítendõ - lehet, hogy Bonyhádra szívesebben gurulnék kisérleti szándékkal....
Feji: nincs kedved velünk lazulni? Én nem szándékozom pályázni... az túl tömör nekem. :-)
    

polya 2004 2006. november 17. 22:30  
taki: pallogabival meg par kornyekbeli endurossal megyunk vasarnap a kozeli erdos dombokra turazni(ha jossz neked hosszutav lesz) amugy lightos mert BIG-el megyek.

gunyi: elkezdtem irni aztan elmentem motorozni es amire hazaertem eltunt ;)
a kamerat le kell teszteni terepen hogy a dvdiro feje mennyire birja a raszkodast.
tobb kameram van(~ 25-35 e ft) memoriakartyara rogzitenek, de gagyi minosegben... mint a hcc5-os tura fejkameras reszletei.
    

Feji 2003 2006. november 17. 19:02  
én lehet kimegyek sanderlandra hajtani. nem nekem való ez a motorárulás.holnap még dolgozok de vasárnap ráérek . úgyse voltál még ott Taki.
    

ztaki 2002 2006. november 17. 18:31  
Fiatalok... vasárnap dulután 3-4-5ig ráérek... Gurulhatnánk valamerre - van valakinek 5lete? Megy valaki valhová, ahol még van egy hely? Csak lájtos gurulás jöhet szóba - még nem szertnék esni!!! Tehát inkább hosszútáv, mint rövid hárd... :-)
    

Feji 2001 2006. november 17. 17:38  
halálra röhögtem a belem a rotátoros témán.:))))))

GenycsDani..köszi reagáltam neki.
    

gunyi 2000 2006. november 17. 17:31   Válasz erre: 1999
taki, a kamerát zolika vette, gondoltam hátha kiderül számotokra hogy megfelel-e azon kritériumnak amiket írtatok polyával.
    

ztaki 1999 2006. november 17. 16:29   Válasz erre: 1998
Gunyi: hát úgy látom nem vittelek elõbbre... :-) De a kamera nagyo sirály.. :-)
    

gunyi 1998 2006. november 17. 11:23   Válasz erre: 1996
köszi taki, ez most így jó bonylultnak tûnik...

polya, milyen is a te kamerád? és mennyibe kerül?

a kamera a következõ:
Samsunk VP-DC161

http://www.samsung.com/hu/products/camcorders/dvdcamcorders/vp_dc161.asp
    

polya 1997 2006. november 17. 11:21   Válasz erre: 1996
jah szerintem is az a legegyszerubb - mar egesz jo valasztek van ;D
egyedul a minosegben kell kompromiszumot kotnod (ami sokkal jobb mint egy webcam-e vagy terfigyelo-e) egyebkent minden szempontbol jobb mint egy kezikamera...
egyebkent van kamerahoz valo szet-em is olyan mint amire webcamal gondoltal.

webcameraval azert nem fog menni mert az usb-s, a kezikamerakon meg alltalaban azert van usb hogy az alltala rogzitett anyagot(regebbieken csak fenykepeket) feltoltsd a szamitogepre.
    

ztaki 1996 2006. november 17. 11:00   Válasz erre: 1995
Gunyi:
1. még soha nem csináltam ilyet...
2. de sok hasonlót igen... :-)

Szóval peremfeltételek:
1. legyen a kamerán valailyen video bemenet (nem mindegyiken szok lenni...)
2. lehessen a kamerával másik eszközrõl felvenni (legyen rajta REC gombocska...)
3. Legyen a webkamerán ugyan olyan jelkimenet, amilyen a videokamarán bemenet... :-)
Osztán már csak dugni kõ... :-) meg elindítani... persze itt jön a nehez... mert ugye a webkamera külön áramot igényel - azt, hogy adsz neki? (Gondolom ügyesen...)
Szóval alapvetõen nem egyszerû dolog - ellenben nem is lehetetlen.
Tehát két probléma van
- képet átvinni ha lehet (ezt egyértelmûen meghatározza az eredeti kamerád - ugy, hogy azt kézbe fogva bemék egy üzletbe és olyan web kamarát kérek ami rákthetõ... különben a tér megfigyelõ kamarák kozül valószínûbb, hogy találszz..)
- ha már megvan, a "web" kamer, akkor jöhet az áramellátási gond... - valamit erre is ki kell találni...

Lehet, hogy egyszerûbb, ha megveszitek Polyától az egyik sisak kameráját - úgyis árulja. :-)

Üdv: taki
    

gunyi 1995 2006. november 17. 10:51   Válasz erre: 1987
még mindig nincs senkinek ötlete hogy lehet összekötni egy webkamerát összekötni egy rendes kamerával?
    

gencsydani 1994 2006. november 17. 10:50   Válasz erre: 1988
Válaszolt neked a srác a fórumban. Amúgy Jimmy a nickje.
    

kveker2 1993 2006. november 17. 10:27  
Ez a rotátorozás azért már nagyon durva. Hogy valakinek errõl is a sordós kanyarok jussanak eszébe. :)
Esetleg ha valakit érdekel, otthon van egy jó kis rotátorpályám, lehet rajta gyakorolni. Napidíj mondjuk legyen 3000 :)
    

ztaki 1992 2006. november 17. 10:00   Válasz erre: 1991
Áh, nem értem én a mai fitalokat... ;-)
Egy-kép óra alatt elfárad, azátán meg hetekig köszködünk a megfászásával...

De komolyan - max. egy órat tudok vele menni - azt is lájtos tempóban... Bezzeg, ha õ vezet, akkor az tetszik neki (vezetés alatt értem, hogy huzogatja a gázt...)... néha alig tudok a motoron maradni mögötte... de olyankor szívbõl kacag. :-)
Elvileg a hétvégére terepjárózás lenne tervezve... da gyerek csak most jött ki a tüdõgyuladásból... valószínûleg rotátorozás lesz belõle... abban legalább van motor. :-) És lehet vele csapatni a kanyarokba... :-)
    

polya 1991 2006. november 17. 09:44   Válasz erre: 1990
akkor idealis alkalom elkezdeni Petit motorhoz szoktatni ;)
    

ztaki 1990 2006. november 17. 09:30  
Tök jó idõ van-lesz... és nekem bébiszitterkednem kell otthon.... szomorúúúúúúuuuuuu vagyok....
    

ztaki 1989 2006. november 17. 07:01   Válasz erre: 1979
Gabi: Bocsi, hogy félrevezetlek... Tegnap egy kedves ismerõsöm felhívta a figyelmemet, hogy földrajórára is be kell járni... Szóval Szeged-Makó között nem a Tisza töltés van, hanem a Maros töltés... De tényleg... :-))
    

Feji 1988 2006. november 16. 21:16  
GenycsDani!

köszi az infót. nem találtam meg ki is kereste,mindenesetre nagynehezen betettem a keres kínál vagy miatúrórovatba. ha esetleg beugrik ki kereste lökd már fel ide és majd üzenek neki valahogy.
    

gunyi 1987 2006. november 16. 08:31  
igazad van tibi, a DRZ-k már lapkásak, meg 2 vezérmûtengelyesek, az tényleg jobb meló lehet.
Meg azokon nincs is kupak a szelepeknél, így továb is tart leszedni a fedelet.
De szerintem azoknál sokkal ritkábban is kell, mert új konstrukció és vízhûtéses, jobb a hõháztartása.
Én évente 2szer állítom a hézagot, de hál istennek nem szokott számottevõen elmászni semelyik szelep sem.

Más: zolika barátom vett kamerát, szeretném megérdeklõdni hogy tudja összekötni egy webkamerával, vagy ilyesmivel, hogy tudjon on-board felvételeket készíteni?
    

ztaki 1986 2006. november 16. 08:17   Válasz erre: 1984
Fektibi: a filmek elég nagyra sikerültek - igy a letöltésük is sokáig tartanak... DE csináld azt, hogy a 80 Gb-os verzióra klikklesz az egered JOBB gombjábal és az igy felugró menübõl a cél mentése másnéven parancsot választod... ekkor elõjön egy sima mentés abalk - mintha csak wordben lennél... ott beállíthatod, hogy a saját géped melyik könyvtárába tegye... Javaslom, hogy a helynél álltsd be, hogy Asztal... ekkor mindig ott lesz elotted...
Ha igy teszel - akkor a letöltés mértékét mindig látod és %-ba is kiirja - igy látod, ha befejezte... ha meg-meg szakad, akkoc ciki... de csak egyszer élünk. :-)
    

ztaki 1985 2006. november 16. 08:13   Válasz erre: 1980
Gunyi: én olyan vérbeli endurós vagyok, aki azt sem tudja, hogy hol találnám a szelepeket - ellenben nagyon jó szerelõket ismerek... :-) A nexusos cimet valamiért leallitottak - legyszives a rhz@freemail.hu ra is átküldeni... bocs.
    

fektitibi 1984 2006. november 16. 07:45  
Autó és motorszerelõ a szakmám csak nem vagyok lelkes.Viszont a számítogéphez tök hülye vagyok amit beszélgetéseink során hangsúlyozni szoktam.Most páldául nem tudom letölteni a filmjeidet.Gunyi:az új tipusú mocikból kikell venni a veztengelyeket, nem olyanok mint a te mocid állítása.Kicsit komolyabb meló.
    

ztaki 1983 2006. november 16. 07:45   Válasz erre: 1982
:-) azt meg már elvileg örkényig tudod is... (Mikor akarsz jönni?) Elvileg polyával beszélj - közülünk õ a leg gpsfüggõbb.. :-)
    

pallogabi 1982 2006. november 16. 07:35   Válasz erre: 1981
már csak a Bp-szeged érdekel. :D
    

pallogabi 1981 2006. november 16. 07:34   Válasz erre: 1979
köszi, mács csak a BP-szeged track érdekel ;)
    

gunyi 1980 2006. november 16. 07:09  
taki, a képeimet megkaptad? elküldtem a nexusos email címedre.
Miért te a szelephézagot nem magad állítod?
    

ztaki 1979 2006. november 16. 06:15   Válasz erre: 1976
Gabi. Szegdig lejössz, ahogy lejössz... Szeged-Makó a tiszatöltésen megközelíthetõ...
    

ztaki 1978 2006. november 16. 06:15   Válasz erre: 1974
Fektibi: ohohoohoooo.... te saját magadnak szoktad nézni és állítani a szelephézagot? :-) Az nem semmi... a végén még hosszabb útra el sem indulok nélküled. :-)
    

polya 1977 2006. november 15. 23:17   Válasz erre: 1974
?
    

pallogabi 1976 2006. november 15. 20:48  
van valakinek Budapest-Mako tracklogja?.gdb-ben? ;)
    

gencsydani 1975 2006. november 15. 20:07  
Feji!

ktmklub.hu-n keres egy arc normális állapotban lévõ 450-est vagy 525-öst. Nem tudsz egyet véletlenül?:)
    

fektitibi 1974 2006. november 15. 19:37  
Ha már eltört a bordám gondoltam megnézem a Kawa szelephézagját.Hát nem volt!Beállítottam és most egy kicsit erõsebb lett.Gondolom. Mivel nem tudom kipróbálni.Polya légyszíves ne próbálkozz!
    

polya 1973 2006. november 15. 16:53  
topoexplorer pc/ppc-s verzioja nincsen meg vkinek?
    

ztaki 1972 2006. november 15. 16:37   Válasz erre: 1970
ok - ztakis cimem egyenlore nem muxik... De köszi a bászámolt ezt is felraktam a www.hcc.bnet.hu oldalra és tettem fel még pár képet polyától...
Közben alakulnak a jövõévi turák is... :-)
    

gencsydani 1971 2006. november 15. 15:47   Válasz erre: 1970
"rám lett szólva"

A macska meg fel van mászva a fára, mi?:P
    

Xerxesz 1970 2006. november 15. 14:33  
Jelentem én is írtam beszámolót, amit - asszem - el is küldtem Takinak, de aztán rám lett szólva, szóval beírom ide is. Olvasható még a ktmklub.hu-n.

Elõzmények:

Igazából már jó régen elkezdtük tervezgetni Szabcsabbal, hogy részt veszünk ezen a túrán. Konkrétan október 9-én indítottuk a megfelelõ topikot a ktmklub.hu-n. Akkor még olyan messze volt minden. A nap sütött, meg meleg is volt. Aztán egyszercsak eljött nov. 10, és azon agyaltunk, hogy szét akarunk-e fagyni másnap reggel. Szabcsab jól meg volt fázva, én viszont nem, így úgy döntöttünk, hogy 2 irányból bevesszük Szegedet. Õ Pécsrõl, és Budapestrõl. 4:40-es keléssel - szombaton! marha! - és 5:10-es indulással kezdtem a napot. Beöltöztem rendesen (póló - hosszú újjú - protektoring - polarpulcsi - sídzseki - esõruha), ergo úgy néztem ki, mint egy plüsbaba, de legalább nem fagytam le a motorról. Nagyon. Azért roppant hálás bírtam lenni a kelõ
nap elsõ gyenge sugaraiért, meg a szegedi Shell kútért is. 7:10 körülre sikerült leérnem (ja, persze a nap tutin indult, mert az elõzõ
este megcsinált GPS töltõ nem igazán mûködött a gépen, így fejbõl mentem, ami Szegedig nem is volt gond, onnan azonban az Ice féle térkép és a Taki féle leírás emlékfoszlányaival tájékozódtam).

A kezdet:

8 elõtt kicsivel már mindenki ott tobzódott a kúton, és indulásra készen álltunk. Taki rövid invitálást követõen - "No, indulunk!" -
eltûnt. Szerencsére nem ment messzire, és így 100m-rel odébb összeállt a mezõny. Rövid betonos rész után egy jobbos kanyar jött, majd földút. Kisebb meglepetésként ért, hogy a tempót nem nagyon csökkentettük a földúton, mondhatni növeltük, de akkor még azt hittem, hogy ahol Taki elmegy a vacak gumiaival a gigabálnájával, ott nekem nem lehet gondom
a minitankerrel. Az út eleje kicsit uncsi, viszonylag tempós hosszú egyenesekbõl állt, majd egy jobb kanyar után azt vettem észre, hogy elhagytuk jobbról Namíbiát. Legalábbis a talaj állaga erre utalt. Egy darabig tempóztam Takival, majd eszembe jutott, hogy szegény Szabcsab valahol küzd a gigatankerrel, ezért megálltam bevárni õt. Kisvártatva a Fektitibi - Atis - 2DRZ (asszem) konvoj tépett el mellettem. Mire láttam valamit a homoktól, Szabcsab is befutott. A hátralévõ nemtom hányszáz métert közösen tettük meg felváltva küzdve az életünkért, nem kevés mosolyt csalva Polyáék arcára. Innen kisebb-nagyobb nehézségek árán eljutottunk az enduropályára, ahol gondoltam megmutatom mit tudok. Megmutattam :) 2 kör alatt nullára írtam a még benne rejlõ energiatartalékokat, meg a jobb tükrömet. Azért jó volt. Innen viszonylag rövid, kissé homokos úton kiértünk az egy benzinkúthoz,
ahol Szabcsab betegsége és fáradtsága okán elhagyott bennünket. Itt jegyzem meg, hogy gyakorlatilag az egész túra alatt fogalmam sem volt, hogy merre járunk. Akartam GPS logot csinálni. Deugye....

A második futam:

Rövid tankolás, és Fektitibi természetgyógyász kurzusa után továbbindultunk, a többiek által egybehangzóan laza terepnek mondott második szakasznak. Biztos csak a fáradtság és az edzetlengség tette, de nekem nem is tûnt olyan lazának. Emlékszem, hogy mentünk homokban ezerrel. Aztán emlékszem, hogy kiértünk egy benzinkúthoz, ahol Polya felborította Ice-t (érdekes volt kívülrõl nézni a trükköt, sokáig hittem, hogy Polya tudja mit csinál ... aztán mégsem :o)). Aztán megint mentünk homokban ezerrel, aztán ledadogott a motor és kinyitottam a jobb tankot - ekkor már volt egy kis rossz érzésem, hogy többet fogyaszt a motor, mint kéne. Aztán mentünk hullámokon, ahol nagy gázzal, állva, az elejét emelgetve kell motorozni, esetleg egész lassan átgurulni rajtuk, de én okosan, közepes gázzal, össze-vissza dobálózva küzdöttem az életemért. Aztán egyszercsak megérkeztünk a katonai gyakorlótérre. Jól esett leszállni a motorról. Fájt a vállam a hátizsáktól, meg úgy mindenem egy kicsit. Itt megpihentünk egy órácskát(?), azonban sajnos - az évszaknak hála - korán sötétedett, így muszáj volt továbbindulni.

A vég:

Pacel vezetésével Gyál felé indultunk - Fektitibi, Atis, én. Kellemes tempóban mendegéltünk, mikor is megint ledadogott a gép. Tartalékra raktam, elmormoltam három imát - egy mohamedánt, egy keresztényt, egyet meg csak úgy :) - és a többiek után indultam. Õk szépen meg is vártak, ahol is szóltam Pacelnek, hogy baj van, benzin nincs.
Megnyugtatott, hogy a legközelebbi kút 10km :o) de Fektitibitõl tudunk benzint lopni, ha kell. Tovarobogtunk, majd kisvártatva egy kettõs ugratónál a Kawasaki megunta a csomagtartóra erõsített zacskót, és levetette magáról. Biztos ami tuti, én még átgázoltam rajta, majd visszafordultam, és összeszedtem Tibi cuccát. Újrainduláskor a motorom egy barátságtalan 'pingggggg' hang kiséretében befejezte a kupplung aznapi mûködtetését. "Öröm-e-bódottá", ahogy mondani szokás. Benzin nincs, kupplung nincs, királyság van. Próbáltam többféleképpen elindulni a motorral, de sajnos nem sikerül akkora lendületet generálnom neki, amitõl ne fulladt volna le. Így az a megoldás maradt, hogy közepes gázzal bevágtam egyesbe, a kerék elpörgött, és valahogyan megindultunk. Természetesen nem sokkal késõbb a motor ismét ledadogott. Üresbe kivesz, tankba belefúj, motor újraindít, közepesgáz - egyes, döcc, motor elindull. És ezt még kétszer. Sajnos Pacel nem tudta, hogy mi van, így elõfordult, hogy visszajött megnézni, miért is
nem jövök, ami kicsit megnehezítette a dolgomat :) Mondanom sem kell, megváltásként érintett, mikor megláttam a fák fölött az Agip táblát. Tankolás, pihizés, majd elbúcsúztam a többiektõl, és betonon indultam haza. A motor az éjszakát már a szervízben töltöttem, én pedig már az estét is az ágyamban :)

Az eredmény:

Így másnapra érzem, hogy milyen is volt a túra. Fáj a vádlim, a csuklóm, a vállam, a hátam, és olyan fáradt vagyok általában, mintha egész éjszaka követ törtem volna. Edzeni kell na. Taki, mit is mondtál, mikor megyünk legközelebb???

Xerxesz
    

Xerxesz 1969 2006. november 15. 09:22   Válasz erre: 1964
Teljesen tökre jó!
    

ztaki 1968 2006. november 15. 05:36   Válasz erre: 1966
Egyáltalán nem áll szándékomba barmit is venni helyette... ez lesz egyebek között a sajat kis megszorito inteszkedesem... :-)
    

polya 1967 2006. november 14. 22:48  
szerintem rmx-et vegyel helyette - a szegedi szerelok azt ajanljak ;)))
    

Feji 1966 2006. november 14. 18:29  
vegyél helyette egy 525 exc -t!! tudok egy jót!! :))
    

ztaki 1965 2006. november 14. 17:02  
Ja - most jut eszembe eladó az XTZ... így a túra után mosatlanul 800eFt... :-)
Terepet még nem látott alig használt stb...
    

pallogabi 1964 2006. november 14. 16:55   Válasz erre: 1963
persze, szó se róla, de csak az ökényi dombig van meg, énmár nemmentem veletek ócsára, de ha kell, akkor a vasárnapi rövid kmétig tartót is küldöm. Mapszósz GDB-ben jó lesz?
    

Xerxesz 1963 2006. november 14. 16:48   Válasz erre: 1962
Annyira nem sürgõs! Valamikor majd megkaphatom????
    

pallogabi 1962 2006. november 14. 15:53   Válasz erre: 1961
kb az enduropálya utántól van, de csak otthon, s csütörtökig nemnagyon készülök haza :P
    

Xerxesz 1961 2006. november 14. 15:04  
Urak! Nincsen valakinek GPS tracklogja a szombati menetrõl?
    

ztaki 1960 2006. november 14. 07:16  
Felraktam a vasárnapi beszámolómat is... ekkor az esõre való tekintettel elcsomagoltuk a technikát igy képanyag nem készült...

Ime:
2. nap
2006. november 13. VASÁRNAP

Hajnali 5:30 körül pattantunk ki az ágyból… próbáltunk a fatüzelésû kályhába életet lehelni, de csak füst jött belõle. Reggeli, öltözködés, sírdogálás, hogy már megint esik… egyre jobban … és esik… Úgy határoztunk, hogy amíg esik, addig nem megyünk… de mennünk kell, mert 9-kor már a felsõ indulási pontról kellene visszafelé gurulnunk… Szerencsére (?) csörgött FekTibi, hogy nem tud jönni, mert a tegnapi bordaroppantást nem sikerült alkoholba fojtania. Nagyon el volt kenõdve – õ nem szokott kihagyni egy gurulás sem. Aztán csörgött Pacel is, hogy hát ezt szívesen kihagyná, így legalább lesz ideje elintézni valami igen fontosat Pesten… Óhhohoóó… ha ez így alakul, akkor a végén még tényleg megvárhatjuk az esõzések végét. Elvileg a meteorológusok azt mondták, hogy délre országosan megszûnik… Remény.
Aztán csörgött PalloGab, õ jön… feléjük is esik, de õ ezt még bevállalónak tartja… No fene – hát mégsem mondhatjuk neki, hogy nekünk meg semmi kedvünk… 
Megbeszéltük, hogy akkor 9 körül a start helyen, addig hátha befutt egy-két kóbor bömbös is… osztán nehogy már épp mi ne legyünk ott.
Polyát ez nem hatotta meg – szerinte esett. Úgy, hogy inkább maradt – aminek én nagyon örültem, mert az xtz helyett legalább a drz-vel gurulhattam fel reggel a randira. Lacást persze max. lekötözve lehetett volna visszatartani – õ jön.
Felvettük az esõ ruhákat és 8 után már a motorokon áztattuk magunkat. A lehetõ legrövidebb utat választottam, de így is nagyon izgalmas volt. Kifejezetten jót motoroztunk kettesben… eleinte kifejezetten jó tempóban, de aztán a szemüvegem párásodása miatt kénytelen voltam visszább venni. Megnyugtató volt hallani Lacika mély dörömbölését mögöttem – így legalább nem kellett hátranézéssel tölteni az idõt – aki motorozott már esõben az úgyis tudja, hogy ilyenkor nem szívesen fordul az ember nyaka – csak mereven elõre… 
Szóval átvágtunk a teljes táborfalvai katonai lõtéren, majd Dabast kikerülve a megnemmondommilyen Fõcsatorna partján haladva jutottunk el a Bugyira vezetõ bekötõ útra és 9 körül megnyugodva és az esõ ruhák ellenére szarrá ázva gurultunk be Gabi motorja mellé. (Lacika az általam is ajánlgatott vadász, halász két részes védõöltözékben volt – vadi új – mégis átázott…)
Természetesen Gabin kívül senki nem vállalta az esõs endurózást.
Visszafelé az elsõ pár (kb. 10) kilometert a régi 5-ön tettük meg, mert a drz-t már rég át kellett rakni tartalékra és nem lett volna kedvem terepen tologatni, plussz gabinak a gumijai (elõl azt hiszem 09-es, hátul 07-es mitas – egyik sem a legújabb) nem szerették volna a fõcsatorna partján fellelhetõ taknyot… 
Dabas-sárin tankoltunk és irány újra a katonai lõtér. Gabi kitartását jutalmazandó bevittük õt a sûrûbe… egy kis endurózásra, ha már endurózni indultunk. Az általam ismert legváltozatosabb útvonalon indultunk Polyához. Volt ebben szántáson át vágás, erdõzés, sõt bokrozás is, ahol a drz-k szélesebb kormánya egészen megdolgoztatott minket, de legalább a hõháztartásunk kezdett helyre kerülni…. Volt erdei csikicsuki, feljáró, lejáró… nagy domb, kisdomb… nagy homokkal… stb… szóval jó volt.
Polyát összeszedtük és indultunk a lajosmizsei MOL kútra, hátha ott vannak a quadosok… Sajnos felkészülésemre jellemzõ, hogy nem csak a videó kamera akkumulátorát, de telefonomét sem töltöttem rendesen fel – így a Polyat telefonjába tettük át a SIM kártyát, hogy ha valaki keres legalább elérjen… persze a teljes címjegyzékem a telefon memóriájába maradt…
Mivel Pacelék jelezték, hogy tegnap nem igen tûnt úgy, hogy Logen megérkezett volna az örkényi aszfaltútra, így azért aggódtak, hogy a nagydomb és a betonút közti részen lehet, hogy valami problémája akadt – telefonja kicsengett, de nem vette fel… Szóval, úgy döntöttük, hogy ezt a kis kitérõt még bevállaljuk és elmentünk Loganhulla keresésre a lõtére… Vagyis csak Polya és Lacika a két drz-vel, mert így õk jobban tudtak haladni… Közben gabi tett egy tisztelet kört… A két gida hamar visszatért jelentve, hogy semmi hullára utaló nyomot nem találtak… . Kissé megnyugodva (bár Logent csak másnap 10 körül sikerült elérni…) folytattuk az utat a randi helyszínére. Bevittem a fiúkat még egy-két izgalmas helyre – végig mentünk a volt szovjet harckocsi vezetõképzõ nyomvonalán…
11 után értünk a MOL kútra – motorosnak se híre sem hamva – úgy, hogy már csaptunk is a lovak közé és irány Kecskemét.
A vasúti vonal mentén indultunk el, majd a régi 5-össel haladtunk párhuzamosan, kifejezetten jó tempót gurultunk – a végére már a Gabi is teljesen otthonosan mozgott – néhol már-már õ tolta a társaságot.
Kecskemét alatt (kb. 3km) az egyik bekötõ utunkat ellepte a sár – itt újra inkább a szántást választottuk, persze csak azt a részét, amit nem frissen szántottak fel.
Gabi itt vált el tõlünk és hazafelé vette az irányt – reméljük élvezte az utat és nem bánta meg az esõ által támasztott kihívás leküzdését.

Maradtunk Polya, Lacika és én…
Kövön gurultunk be kecsóra, majd azon át, egészen a Shell kútig, ami a malom mellett van, mert Gábor (KTM 525) haverom jelezte, hogy ma szívesen legurul elénk és ezt beszéltük meg találka helynek 13 órás idõponttal… bõven volt még idõnk. Közben csörgött is Gábor, aki azt állította, hogy elindult és úton van és végig esik… jaj… már megint terepezés lesz ebbõl…
A kútnál találkoztuk egy rendõrautóval is – így iziben felkerültek a tisztasár mocikra a hót tiszta rendszámok… Szerencsére nem kötekedtek.
Megebédeltünk, kicsit felmelegedtünk és Gábor vezetésével elindultunk Szeged irányában… Gábor nem szívesen vezetett minket így egy természetes szelekció következtében egyszer csak Polya került az élre – a drz-re szerelt iránytû segedelmével tartotta a dél-délkelet irányt… Az XTZ-vel eleinte hátul, késõbb felzárkóztam a szoros második helyre, mert így egyenletesebben tudtam tartani a csapat tempót. Eleinte Balázs tekintettel volt rám, aztán megszokott és már le se ….-ta, hogy az xzt nem drz… Mondhatnám, hogy toronyiránt kezdtünk közelíteni Szeged felé. Ez a nyomvonal már kifejezetten endurózásról szólt…
Például, ha találtunk egy nádas csíkot (ami kb. 50m széles és 2-3 km hosszú volt és az iránya dél-délkelet…), akkor természetesen ezt a 2-3 km-t a közepében tettük meg. Most is akadt szinte minden – még a szántáson való átkelést sem hagytuk ki… sõt a végefelé az autópálya mellett még két vízelvezetõ csatornán is átvezetett minket… Az elsõt csak akkor vettem észre, amikor már benne voltam – persze ez nem drz… így benne is maradtam, szerencsére nem volt vizes így az aljában a megfelelõ lendületet megszerezve sikerült felszaladnom az oldalán – persze ez sem volt gyerek játék… A másodikkal már nem volt ilyen szerencsén, annak állt a sár az alján… persze, hogy megfogott – itt csak Polya és Lacika fizikai ráhatásával tudtunk kiszabadulni…
Közben kifogyott az XTZ-bõl is a benzin… ugye Tázláron tankoltam utojára… Átraktam tartalékra, de csak nem indult… Már-már kezdtem feladni, amikor Gábor azt mondta, hogy õ ért hozzá és szívesen megjavítja…  Mondtam oké… és követtem az instrukcióit…”Elfordítod a slusszkulcsot, úgy… majd megnyomod az a piros gombot…úgy… most ráülsz és mész…” És láss csodát – elsõre elindult… Hogy ez a Gabor milyen nagy szerelõ… 
Szóval az út utolsó 4km-t ismét kövön gurultuk le – így épp sötétedésre értünk haza.

    

ztaki 1959 2006. november 14. 06:28   Válasz erre: 1954
Atya: végüis nem volt gáz, hogy nem jöttetek, mert a reggeli randinál mi is késtünk lajosmizsén legalább egy órat... igy viszont tény, hogy 11-kor már elállt az esõ. :-)
Amúgy bocsi, hogy nem tudtam szólni, de teljesen lemerült a telefonom - igy a polyába raktuk a sim kártyát, de a cimek a lemerült készülékben maradtak...
    

Ice 1958 2006. november 13. 22:45   Válasz erre: 1957
Én csak Takinak akartam jót ezzel az eszme futtatással, mint írtam nekem mindegy a féltáv miatt! ;)
A nem minden arany jelzõvel gondolom a szállásra, azon belül az ágyadra gondolsz, amit sikerült szétfeküdnöd egy pillanat alatt?! ;DD
    

pallogabi 1957 2006. november 13. 22:37  
ICE:,,Vagy akkor miért nem úgy szervezted a túrát hogy szombat le, vasárnap meg vissza, nekem speciel majd mindegy lett volna, én féltávon vagyok mindenhez és mindenkihez?! ;) '' -sztem ez legyen a mindenkori szervezõ kiváltsága, én is valszeg így szerveztem vna(Ócsa-Szged-Ócsa), de csak azért, mert elfogult vagyok. ;-).
- Jó volt ez így! legalább megint rájöttem, hogy nem mind arany, ami drága :), s mindenhova vinni kell a hálózsákot :D -
    

Ice 1956 2006. november 13. 21:47   Válasz erre: 1950
>ICE a tura szervezésénél ha vennéd a fáradságot látnád, hogy a lájtos, nézelõdõs úra (Gabinak is szól...) akkor került szóba, amikor jöttek a bmw-ek utcai gumival...

Én a túra kiírást már csak akkor láttam amikor jelentkeztek a BMW-sek, ergó bennem egy lájtos túra maradt meg, de mint már többször leírtam ez engem nem érdekel, mármint nekem jó volt a tempó, igaz nem tudtam egy szemet sem nézelõdni, mert pl. ugye a full felszántott utat kellett bámulnom folyamatosan, ill. csak ott ahol homok volt, de én ezt sem bánom és nem is tettem szóvá egyszer sem és most sem, mert nem érdekelt, én /majdnem/ mindenhol eltudok menni. ;)

>Amúgy az én véleményem (ami teljesen megalapozatlan...) az, hogy ez a túra teljesen lájtos volt... még így is.
Képzeld el, hogy pl. az esésnek a közelébe sem kerültem - és ez már nagyon régen fordult elõ velem...

E témában inkább privát írok, mert nem fontos amit én gondolok errõl, de téged lehet hogy talán érdekel!

>Szóval ha elolvasod a beszámolót - esetleg ha ne tán-tán részt veszel a turán, akkor feltünt volna, hogy pl. 15 km után megálltunk és megbeszéltük, hogy ez a tempó jó vagy rossz, hogy gyorsabban vagy lasabban...
Azt is csak említem, hogy senki nem kényszerít senkit esztelen száguldásra... az összes olyan helyen bevártuk egymást, ahol a tovább haladás nem volt triviális (tehát nem egyenesen mentünk volna tovább...) De most már sokadszóra hangsúlyozom, hogy igazából hozzászólásokat csak a résztvevõktõl várunk... S amit Gabi a majdnem full utcára tervezett 250-sel lazán bírt (? :-)) azt a többieknek is illett...

Ezt kinek címezted?

>Persze most mondhatod, hogy persze - könnyû neked... De most komolyiból és??? mivel vagyok én más mint a többiek?

Erre, nagyon egyszerû a válasz, neked pont azért könnyû amiért a többieknek esetleg nehéz, mégpedig hogy Te itt nõttél fel, itt kezdtél el motorozni, ezt szoktad meg, míg az ország esetleg más részérõl érkezõk még lehet hogy életükben nem láttak ennyi homokot, csak ennyi, nekünk /mert én is ilyen helyen lakom/ ezért van marha nagy elõnyünk a többiekkel szemben!

>De persze hátrányként elkönyvelhetjük a kulcscsont törést követõ lábadozást is... azt, hogy lényegében két hónapig nem ültem mocin...

Ez tényleg jelentõs hátrány, szerintem, de Te ezt sem megfelelõ komolysággal kezeled, azt pl. a mai napig nem értem neked miért kellett pénteken ennyit motorozni, bár ez is a te dolgod?! Vagy akkor miért nem úgy szervezted a túrát hogy szombat le, vasárnap meg vissza, nekem speciel majd mindegy lett volna, én féltávon vagyok mindenhez és mindenkihez?! ;)
    

polya 1955 2006. november 13. 21:45   Válasz erre: 1950
jah - a drz-rol orom volt atulni az xtz-re, eloszor azt hittem hogy rossz a kilometeroraja: a drz utan 70-80 nyugdijas vanszorgasnak tunt rajta /persze a kanyarokban meg a fektavokon mindig kiderult hogy haladunk:)/
de ehez par dolog kozrejatszott:
-az xtz teljessen kivasalja a kisebb egyenetlensegeket egyenetlensegeket.
-az elso 20km-t leszamitva szemuveg nelkul tettem meg a turat, az xtz szelvedelme tokeletes volt
-regota pihen a BIG igy nagyvas elvonasi tuneteim vannak (persze az xtz terep feelingben nem kozeliti meg a DR-t, de a 250kg-val erzi az ember hogy motor van a laba kozott - a saras szakaszon kecskemet elott alkarban is kezdtem megerezni ;)
-azt,hogy a drz-n egy vekony, de kemeny deszkan ul az ember az csak akkor tunt fel amikor visszaultem ;)
egyedul az nem tetszett hogy vigyazni kellett ra pedig szivessen estem volna azzal is egy jot mondjuk a valtozatossak kedveert a sarban ;)
    

Atyszucs 1954 2006. november 13. 20:38  
Bocs fiúk, a quados brigád megfarolt az esõ láttán. Egyébként itt Kõrösön eléggé esett, igy csak az ügyeletes kocsmáig jutottunk bánatunkba.
    

ztaki 1953 2006. november 13. 20:13   Válasz erre: 1951
Feji: Ne nevesd ki mások esetlennek tünõ próbálkozásait, fõleg ha a te mocid alig üti meg az egy mázsát... Mert azért hidd el, hogy egy 2,5 mázsás motorral egy kör a pályán és te leszel a fáradt ember... Bár téged ismerve lehet, hogy túl sem élnéd... mert ezek a dögök nem szeretik ám a 140-t dombank föl... :-)

Persze azért eljöhettél volna - legalább lett volna valaki aki a gyorsakat vitte volna...
    

pacel 1952 2006. november 13. 20:12  
Na én nem fogok annyit írni mint a többiek, a lényeg annyi hogy eszméletlenül jól éreztem magam és mindenkinek köszönöm aki ebben segített. Elnézést kérek az ökörködéseimért de nagy homokban nem lehet lassan menni lásd FektiTibi példáját, nagyon jó csapat jött össze pénteken amibe még jó kis beszélgetések is belefértek szombaton a nagy létszám miatt már nem tudtam mindenkivel összeismerkedni, na majd a legközelebbi HCC-n bepótoljuk. Igazmondót hiányoltam lehet azért nem jött mert nem tudott volna belekötni semmibe? Az is külön jó volt hogy nem kellett mûszaki hiba miatt megállni senkinek de még egy defekt se volt hacsak magamat ide nem számítom mert a péntek este az kegyetlen volt de így jár az aki a Fektiékkel megy el inni. Ha azt az utólsó sört meg nem ittam volna az én mesém is tovább tartrott volna. Ui. : Béjemvések eddzetek mert a következõrõl már ti sem hiányozhattok a Takitól bármikor vehettek órákat hogy kell ilyen nagy bálnákat terelgetni terepen.
    

Feji 1951 2006. november 13. 19:53  
Taki!!te õrült:)) bevitted a népet a pályára:) láttam a videón(jó lett) hiányzik az a jó kis pálya.hátha nemsoká csapathatok rajta. azért így útólag elég volt nekem a videó .lehet jobb is ,hogy nem tudtam menni.másnap hasizomlázam lett volna:))
    

ztaki 1950 2006. november 13. 19:51   Válasz erre: 1948
Ice csak, hogy lásd - velem lehet beszélni benyomom neked az elõzõ 50-t... :-) Még szerencse, hogy vágólapra tettem, de ezzel nem szeretnék meddõ vitát indítani - és a végén ki fogom kérni Igazmondó véleményét is! ;-)
Lényegében azért nem küldtem el mert egyesekre nézve sértõnek tünhetett volna... Egyesek legyenek szívesek nem megsértõdni! ;-)

Ime:
"Komolyiból mondom rosszabbak vagytok mint a gyerekek...
ICE a tura szervezésénél ha vennéd a fáradságot látnád, hogy a lájtos, nézelõdõs úra (Gabinak is szól...) akkor került szóba, amikor jöttek a bmw-ek utcai gumival...
SzabCsabán kívül nem volt még egy motor utcai gumival... és most a sulyokról sem akarok vitát nyitni, de tuti, hogy a szárazon 235 kg feletti teneremet nem sok moci ugrotta meg... sõt... tuti, hogy megint csak SzabCsab jöhetett szóba.
Alapjában sosem fogom felfogni, hogy mit ne lehet azon érteni, hogyha a peremfeltételek nem teljesülnek akkor a töltelékrõl már kár beszélni. A legtöbb félreértés az üzleti életben is ezzel van... mondanak jó feltételekkel egy kis mesét... azt jól beeszed, megjön a kedved, a hajlandósáod, majd megváltoztatom a kiindulási feltételeket te meg szivod a ... fogadat (?) :-)... és ilyenkor csak átrázásként éled meg míg igazából az egészért csak magadat okolhatod... :-)

Szóval ha elolvasod a beszámolót - esetleg ha ne tán-tán részt veszel a turán, akkor feltünt volna, hogy pl. 15 km után megálltunk és megbeszéltük, hogy ez a tempó jó vagy rossz, hogy gyorsabban vagy lasabban...
Azt is csak említem, hogy senki nem kényszerít senkit esztelen száguldásra... az összes olyan helyen bevártuk egymást, ahol a tovább haladás nem volt triviális (tehát nem egyenesen mentünk volna tovább...) De most már sokadszóra hangsúlyozom, hogy igazából hozzászólásokat csak a résztvevõktõl várunk... S amit Gabi a majdnem full utcára tervezett 250-sel lazán bírt (? :-)) azt a többieknek is illett...

Persze a többiek is kifejthetik véleményüket, de az a vélemény megalapozatlan és teljesen tárgytalan...

Amúgy az én véleményem (ami teljesen megalapozatlan...) az, hogy ez a túra teljesen lájtos volt... még így is.
Képzeld el, hogy pl. az esésnek a közelébe sem kerültem - és ez már nagyon régen fordult elõ velem...

Persze most mondhatod, hogy persze - könnyû neked... De most komolyiból és??? mivel vagyok én más mint a többiek? Az Xtz számomra egy szinte teljesen ismeretlen moci volt - terepen hidd el, hogy ezzel a motorral én mentem a legkevesebbet - sõt összeségében is... pl. rendszeresen elfeljtettem kinyitni a benzincsapot, annyira rutinosan kezeltem... rendszeresen nagyobb gázzal indultam mint kellett volna... rendszeresen túl lassítottam a kanyarokat és rendszeresen rosszul mértem fel a féktávokat... és ez csak ami igy eszembejut...
És hiszed - nem hiszed... élveztem. :-) Mert motorozni jó - és nyugodtan kérdezd meg a Polyát (õ ki próbálta az xtz-t...) kifejezetten kényelmesen viszi a 80-as utazót terepen is.... sõt még nézelõdni is enged. :-)

Persze itt kell megemlíteni az elõnyeimet is.
1. ismertem az utat (persze ez nem azt jelenti, hogy minden bukkanót stb..)
2. magamévá tettem botond mondását, hogy a motorozást nem a motor (gumi) teszi... azt majd pótoljuk tudással... (persze tudom, hogy én igazából nem tudok... de ez nem érdekel... :-))
3. ha azt látom, hogy a mögöttem jövõk simán veszik az akadályokat, akkor általában képes vagyok egy bizonyos határig gyorsítani... (szombaton azt a bizonyos határt meg sem közelítettük.. bezzeg vasárnap... :-))
4. mivel én mentem elõl így nekem nem kellett leküzdenem a többiek által kikapart nyomokat (Talán ez volt a legfontosabb... mert az tuti, hogy Atis és Fektibi olyan nyomokat szoktak hagyni, hogy azon már autóval sem szívesen mennék keresztül...)
5. az elõl utazó max. 80-t hátul már sokkal többként éli meg az ember, ha ragaszkodik, ahhoz, hogy tapadjon az elõtte menõhöz... Vasárnap én mentem végig a polya után... Tapadtam rá mint légy a légypapírra... láttam is az racán az elképedést, amikor kitépte a drz gázát... :-))

De persze hátrányként elkönyvelhetjük a kulcscsont törést követõ lábadozást is... azt, hogy lényegében két hónapig nem ültem mocin... (pénteken szeged határában már alig tudtam húzni a gázt, annyira görcsölt a kezem, az elsõfékrõl már nem is beszélek.)
S persze itt említendõ meg a full utcai gumis is, mert azért tázlár után ezzel mégis csak magamra maradtam persze, amíg én mentem elõl ez sem okozott gondot, hiszen én választottam meg a nyomvonalat... bezzeg vasárnap... :-)"
    

Xerxesz 1949 2006. november 13. 19:43  
Jelentem megnéztem a filmet, és jó volt, különösen, mert sokat szerepeltem rajta - ugye, aki a kamerás elõtt esik-kel :o)
A tempóhoz. Ez ugye mindig kétélû fegyver. Legyen az terep, vagy beton. Egyrészt a gyorsabbak azt mondják, hogy megvárják néha a lassabbakat. Viszont a lassabbak közt van olyan, aki nehezen viseli, ha lemarad, ezért aztán mindent beáldoz, csak ott legyen az élbollyal. Mondjuk szerintem most nem ez volt a helyzet, mert igazából 3an maradtunk le, és ez így jó is volt, mindig megvártatok. Néha kicsit kellett nyomolvasni, de általában elég egyértelmû volt.
A megállók hossza meg ízlés kérdése. Volt, hogy én is idõztem volna még egy kicsit -sõt volt, hogy tovább se mentem volna :) - de utólag akkor sötétben értünk volna a tankos pályához.
De a legfontosabb tanulság, hogy - ha már kész lesz a motorom - nyugodtan szóljatok, szívesen lemaradok legközelebb is ;o)
    

Ice 1948 2006. november 13. 19:28   Válasz erre: 1946
Igazad van, csak én ilyen lelkizõs vagyok! ;)
Most megkavartál egy kicsit, mert mirõl is beszéltem?! :O :D
Ja, megvan hogy én legközelebb lassabban, na mindegy arra még aludni kell úgy is egy párat!
Én nem akarok vitatkozni senkivel, abból már elegem van! ;)
Ja mégegy, nekem senki nem mondta hogy száguldozzak, száguldoztam én magamtól is, felértem ésszel hogy menni kell mint állat, vagy lemaradok mint a borravaló kb. ez a két lehetõség volt, meg valljuk be olyan marha sokat nem beszéltünk a tempóról, na persze én sokkal késõbb kapcsolódtam be a túrába és még mindig nem tudom mirõl beszélek akkor ha ez a tempó nekem totál megfelelt, nem is rinyáltam miatta, most is csak mások miatt rinyálok, és valószínû feleslegesen ill. minek! ;)
Kár hogy törölted az elõzõ 50 sort, olyan szívesen olvaslak, légyszi akkor legalább a következõ 50-t írd le! ;)
    

Ice 1947 2006. november 13. 19:15   Válasz erre: 1944
Hát igen, de az a túra akkor pont arról szólt, hogy megmutogassam a szép és jó helyeket, a mostani Taki féle pedig nem erre volt kihegyezve, ezt mondjuk tudni is lehetett a kiírásból, egyébként én sem vagyok ám annyira neki fekvõs tipus, mint írtam az alföldi találkozó más volt, akkor nem magamból indultam ki, hanem inkább a többiekre gondoltam, hogy biztos szeretnének látni is valamit az alföldbõl nem csak menni meg menni, hanem pl. jókat is enni, stb.. és akkor volt mindenre idõ, itt most gyorsan lement a nap!
    

ztaki 1946 2006. november 13. 19:08  
Ice: lassan eljutok arra a szintre mint polya, hogy minden második beírásomat elküldés nélkül törlöm ki...
Azért ezen ti (mi) is elgondolkodhatunk... Vajon mi lehet az oka, hogy egyesek arra sem tartanak minket érdemesnek, hogy megosszák velünk véleményüket...

Csak gondolat ébrezdõnek neked, mert szertünk... és csak azért. :-)

A kiirás 200 kg feletti túraenduróknak szólt... szerinted hány ilyen vett részt az általad is említett szakaszon??
A tura endurókon mikor szokott krossz gumi lenni???
Akkor most mirõl beszélünk? Vagyis beszélsz... te meg a bmw-ek...? Hogy próbálunk olyasmirõl vitatkozni, aminek már a kiindulási feltételei sem állnak fenn?????
Ki mondta, hogy azt, hogy neked száguldoznod kell???? Volt olyan kanyar, ahol az eleje ne várta volna be a hátulját??? Mondta valaha is az eleje, hogy lassu a hátulja????

Erre sem kérek reagálást - csak gondolat ébresztõnek szántam. :-) Na jó... az elõzõ 50 sort meg a mot következõ 50-t megtartom magamnak... :-)
    

polya 1945 2006. november 13. 19:02   Válasz erre: 1941
Azert erezted gyorsnak mert miutan Gunyi elment vadaszni kb 15percel le voltunk maradva Takiektol es fel kellett zarkozni a csapathoz de tul gyorsan akkor sem mertem menni mert fel volt lagyitva a drz futomuve ;) + a hatso ember mindig gyorsabbnak erzi a tempot mint a csapat eleje.
    

polya 1944 2006. november 13. 18:51   Válasz erre: 1943
Ice! azert teged sem kell felteni terepen szaguldozas teren... ;) - kkfelegyhazai big-es turan sem volt lassabb a tempo.
Szerintem egy nagy kulombseg van: Taki nem szerete megallni - Te(en is:) meg szeretsz nagy pihenoket/kajalasokat hagyni, de az utazosebesseg hasonlo.
    

Ice 1943 2006. november 13. 18:29   Válasz erre: 1939
A következõ ilyen alföldi túrán, szívesen elviszem a lájtosabb csapatot egy nem ennyire mély homokos úton, utakon, hogy tényleg ne a szenvedésrõl szóljon a túra, hanem a motorozásról, persze a trackhez legközelebbi kerülõ utakon, de még OffRoad legyen, ami ugye a lényeg! ;)
    

boxer 1942 2006. november 13. 18:25   Válasz erre: 1940
Ja, akkor majd bátran, hõsiesen futamodunk meg. :-)
    

Ice 1941 2006. november 13. 18:24   Válasz erre: 1936
Látod Taki, a beszámolóval pont azt érted el hogy a nagy bálnások teljesen elijednek a túráidtól, most tényleg nem azért mondom, de és igaz én csak a felén vettem részt, de ez a túra egyáltalán nem lájtos túra volt ahogy a kiírásba is írtad, szerintem a száguldozásról szólt, viszont én ezt nem bántam, de nem is így készültem, gondoltam majd nézelõdünk meg minden, erre amit bír a futómûvem annyival kellett döngetem, egyszer egy darabon Gunyiék mögöttem jöttek, csak õk lennének a megmondhatói hogy hogy járt alattam a Big, már ha tudtak elõre is figyelni egyáltalán a tempó miatt, igaz akkor levoltunk maradva Gunyi elcsámborgása miatt, egy idõ után inkább elõre engedtem õket, mert gondoltam ha felbukok tuti hogy keresztül mennek a nyakamon, szóval a lényeg hogy én a legközelebbire a lassúbb csapatot fogom bevállalni, már ha egyáltalán lesz erre szükség, mert azt sem akarom hogy elrontsam mások száguldozását, szerintem erre máskor sokkal jobban kellene figyelned, na persze lehet hogy Ti megbeszéltétek ezt a rajtnál, csak ugye én lusta voltam reggel korán felkelni, na meg minuszokba nem is szoktam motorozni és a jövõben már nem is fogok, régen más világ volt, de már elmúlt!
Üdv.: Nyugdíjjas
    

Macko 1940 2006. november 13. 17:57   Válasz erre: 1939
Biztos igazatok van. Mindegy, majd fejlõdök, és legközelebb nem futamodok meg ilyen gyámoltalanul!
    

szabcsab 1939 2006. november 13. 17:53   Válasz erre: 1935
Mackó!
Én viszont reagálnék egy - két gondolat erejéig:
Számomra is teljesen újjak voltak ezek a homokos körülmények, de megpróbáltam, ameddig bírtam csináltam.
Az elõzõekben már leírtam a fõbb okokat, amiért idõ elõtt befejeztem a túrát.
Gyakorlatilag én "kicsit" kûzdelmesnek éreztem a körülményeket magamra nézve a túra 1-1 szakaszán.
Kûzdöttem alaposan a mély homokkal, kitapasztaltam, hogy hogyan lehet ebben az én körülményeimmel
/nehéz-nagy motor, tulajdonképpen utcai gumi, rutin hiánya/ megfelelõen közlekedni.
Megfelelõ tempóval haladva nagy gond nem volt, csak itt már úgy éreztem, hogy túl sokat kockáztatok.
Nagy sebességnél nagyot lehet perecelni, ez pedig kicsit sem hiányzott volna.
Lassan haladva viszont igen nagy harcot vívtam a talpon maradásért, de csak a mély homokban.
A többi részen viszont nagyon jól éreztem magam, mégegyszer köszönöm mindenkinet a lehetõséget,
hogy ilyen körülmények között is kipróbálhassam magam és a motorom lehetõségeit.

Zárójelben megjegyezném, ha nem lennének az embernek olyan anyagi elkötelezettségei, mint hitel-család-stb,
akkor sokkal többre is képesek lehetnénk, csak ezek árnyékában sok mindent átértékelünk,
és kevésbé vagyunk bevállalósak, de jó ez így.

    

kveker2 1938 2006. november 13. 17:35   Válasz erre: 1934
Megnéztem a videót, jó kis túra lehetett! Remélem egyszer majd én is eljutok. Zoli
    

Macko 1937 2006. november 13. 16:17   Válasz erre: 1936
Végigolvastam, Taki. Nagyon bizonytalan vagyok én még ilyen körülmények között, a 80-as utazótempó számomra még csak a távoli jövõ. De nyugi, fogok fejlõdni!
    

ztaki 1936 2006. november 13. 16:05   Válasz erre: 1935
Mackó: én már erre nem is reagálok... A lényeget leírtam a beszámolóban.
    

Macko 1935 2006. november 13. 15:56   Válasz erre: 1934
Már a beszámolók mellett levõ fotók alapján kijelenthetem, hogy nagyon helyes, hogy nem mentünk! Én legalábbis még nagyon távol állok ettõl a szinttõl tudásban... Lehet, hogy el sem érem sosenem!
    

ztaki 1934 2006. november 13. 15:51  
Gabi: Köszönjük a beszámolót! :-)

<font color=red size=3>Elkészült a videó!!! Megtekinthetõ a http://www.hcc.bnet.hu oldalon 5. túra címszó alatt!</font>

Utólagos engedelmetekkel ide raktam fel a beszámolóítokat is... ha valakinek van még kedve írni, ne tarsa vissza magát... esetleg képek... stb...
    

pallogabi 1933 2006. november 13. 12:48  
beszámolóm:

(Bevezetés: Szegedre már pénteken lementem, a korábban lefoglalt szállásra, ahol kevesen tudjátok, de ott kezdõdtek számomra igazán az élmények. Elsõ benyomásra nagyon klassz kis vityillónak mutatkozott, s a gondnoknõ is rendkívül segítõkész volt, a panzió és étterem részbõl már csak a panzió üzemelt, de némi felárért kaptam vacsorát és reggelit is, külön tetszett, hogy a kertvárosi szállás zárt udvarán parkolhattam. A kvártély nagyon otthonos, padlófûtés, franciaágy, külön vizesblokk, minden, mi szem szájnak ingere. Egymagam-aludtam itt, de az éjszaka nem volt teljesen problémamentes. Egyedül aludtam a kétszemélyes franciaágyon, s minden elõjel nélkül lifteztem matracostul, mintegy 30cm-t lefele, csakúgy zengett belé a ház &#61514;. Villanyt fel, és hát az ágy már elõzõleg toldozva-foldozva állt úgy ahogy. Óvatosan visszarámoltam mindent, majd padlófûtés lévén egyik takarót a csempére terítve, nomádosan aludtam a hamadosztályú szálláson.;) )

-Szombat reggel a paripa alig akart beindulni, az éjszakai fagynak betudhatóan. Már majd elbõgtem magam, hogy itt vagyok a túra szájában, s egy ilyen apró hiba miatt lekésem, amikor beteges hördüléssel életre kelt a gép. A kútnál Logan és SzabCsab már várakozott, s rövid ismerkedést követõen Xerxész is betoppant, majd a többiek. A társaság az egész túra alatt úgy motorozott, mintha évek óta így jártunk volna. Persze lehet hogy csak nehezék voltam, de amíg a 990es KTM versenyben volt, szinte mindig középütt mentünk, a nagyongyorsak(KTM,Kawa,DRZ,BMW,XTZ) és a hátsók közt(DRZ). Elõbb én mentem elõtte, követve Atis mélyszántását, majd megelégeltem, hogy mindig a nyakamon van, s õ mégiscsak egy bikább, s vélhetõen gyorsabb gépet terelget, így elõreengedtem. De nem nagyon voltunk így sem gyorsabbak, kb. ugyanolyan tempóban mentünk, mint azelõtt &#8211;kényelmes, kímélõ üzemben. Annak ellenére, hogy nézelõdõs laza kirándulásról is esett szó a szervezéskor, szinte semmit nem láttam a tájból, mert lemaradni sem akartam, de tökölni se. A CRM &#8211;lágy rugói miatt, ami elöl állíthatatlan, na meg a nem épp krosszos, kopott e-07 hátsó guminak, valamint tapasztalatlanságomnak is köszönhetõen egy-egy kanyarban, vagy ívesebb útszakaszokon kicsúsztam, vagy túlontúl lassíthattam, aminek nem nagyon örülhettek a mögöttem jövõk. Ez volt az elsõ vad-krosszos túrám. Nagyonklassz volt, hogy szinte egyedül motoroztam, mint máskor &#61514; de elõttem is mentek, így tudtam merre is van a menet, s mögöttem is jöttek, ha esetleg eltévednék. A tázlári tankoláskor még szerencse hogy kiszállt az nagy KTM, mert a következõ szakasz buckás útjain párszor emlegettem Ztaki felmenõit.
,, Én már nem állok tovább, nem ugrálok&#8217;&#8217;, következõ fél pillanatban már megint a levegõben voltam. Szóval ez az út, vagy a tempó nem a bálnáknak való, taki mégis végigment azzal az irdatlan XTZ-vel. Az egyik ilyen huppanós kanyarban elõzött meg Polya és Lacika, aki már-már az út szélén lévõ bozótban landolt, de ügyesen korrigálta. A szombatnak ez volt számomra az egyik legélvezetesebb útszakasza. Az örkényi nagy dombnál félelmetesen jót mentek a merészek. Sajnálom, hogy a Szeged-Ócsa túra ezen a napon már nem ment el teljes létszámmal Ócsáig, de így még aránylag jó idõben hazaértem.

-Vasárnap szemerkélõ esõre ébredtünk, határeset, hogy induljak, izomláz a bal lábban, enyhe fájdalom a jobban-egy kósza tuskó miatt-, na de nem sírunk. Telefon Ztakinak, hogy is legyen, végül elindultam. A gps-szerint 110 perces utat nem egész 50 alatt teljesítettem Ócsáig &#8211;ennyit a gps-rõl. Idejekorán értem Ócsára, ezért játszadoztam az ismertebb dûlõutakon, majd úgy &frac34; 8 körül megérkeztem a találkozási ponthoz. Vártam-vártam, senki nem jött, az esõ egyre csak ömlött. 9 után valamivel Taki és Lacika kíséretében már úton is voltunk Dabas felé. A nehezebb szakaszokat rám való tekintettel kihagytuk, ezzel szemben bevittek az dabas-örkényi buckás sûrûbe, ahol pokoli utakon, irdatlan jót rodeóztunk. Majd megérkeztünk ladánybenére, ahol rövid pihenõ után felvettük Polyát, majd ismét õrültjó, és iszonyatosan szép helyeken mentünk. Azon a két magas dombocskán, ha egyedül megyek, egész biztos kikerülöm, de így, hogy láttam az XTZ-t felmászni, már csak azért sem hagyom a CRM becsületét megsérteni, hát felmentem, és marhára meglepõdtem, hogy lejt&#8230;. Ááá, rövid repülés, majd megint egy olyan domb, lendületben, ami köves is, a kerülõt kerestem, de nem volt. Így megint fel, de most már rafináltan átbuktattam a motort a túloldalra. ,,Még hogy a vasárnapi útvonal dögunalmas lesz!&#8217;&#8217; &#8211;innen már tényleg dögunalmas volt, a szombatihoz hasonló õrült tempó, majd a nap számomra véget ért egy rövidke dagonyázás után. ,, Egy év múlva ugyanitt&#8221; &#8211;vagy hamarabb &#61514;.

    

Xerxesz 1932 2006. november 13. 10:45   Válasz erre: 1925
Nemtom, nekem olyan nehéz motorom még nem volt. Vagyis igen, de az utca nem pedig terep. Az Adventure 165kg-jához pedig kell a bütykös gumi. Nehezebb motorral meg minek megy az ember terepre ;o)))
    

gunyi 1931 2006. november 13. 10:36  
sziasztok, akkor megírom a beszámolót a szombati napról (mi 2en pauval csak akkor vettünk részt).

reggel 8ra volt megbeszélve a találka a helyi (hartai) kisvendéglõben. Pisi, kaki, capuccino után fél9kor már a motorokon is találtuk magunkat, és irány a benzinkút.
Ezután mindjárt a nagy pusztaságon keresztül elmentünk akasztó felé, késõbb kiderült hogy jól el is tévedtünk, de hál istennek elõször és orgoványig utoljára.
Lényeg hogy Erdõteleknél kötöttünk ki, Kiskõröstõl pár kilométerre délre.
Kõrösön a helyi Honda kereskedõtõl megérdeklõdtük a földutat Tabdira, Tabdin pedig Kaskantyúig adták meg az útvonalat a helyiek.

11után nem sokkal odaértünk Orgoványra, de elõtte még Kaskantyún kocsmáztunk egyet - kb fél óráig.
Nagy nehezen megérkeztek Takiék is, szép hangorkán kíséretében.
Polya rögtön megnevettett minket hogy mekkorát tud esni terepmotorral betonon 10km/h-nál, majd megnéztem fekti nagy zöld hétfejû sárkányát.

Utána nagyon kellemes tempóban motoroztunk, szerintem nem volt lassú egyáltalán, de még pont élvezhetõ, nem azon kellett gyötrõdnöm hogy melyik kanyart milyen sebességgel tudom bevenni, hanem igazán élvezhettem a mocizást.
Ja, a pihenõket felejtsük el ha takival vagyunk! El tudtam volna képzelni egy bambi vagy sör elfogyasztását valahol, de végülis szomjas nem túlzottan.
Majdnem örkényig mentünk a többiekkel, ott elváltunk zolikával.
Az örkányi dombról még annyit hogy már bánom hogy nem próbáltam meg felmenni a meredek részén, de rájöttem hogy én ehhez gyenge vagyok mint az algopyrin.
Talán egy pár év múlva - remélem, bár csak rajtam múlik. Egyébként nagyon tetszett az a domb, veszi ki az emberbõl rendesen az erõt.

Miután elváltunk, rá pár kilométerre feltekertem egy drótot a hátsó lánckerék mellé Kunpeszérnél, úgyhpgy azzal szenvedtem egy kicsit, utána viszont nagyon jól haladtunk s egyszer sem tévedtünk el - de jó dolog is az iránytû, ha nincs sólyom GPS-re:))
Fél 5 körül értünk haza, épp kezdet sötétedni.

Megint csak azt tudom mondani hogy fantasztikus volt, szó szerint egy élmény.
Egyszer ki kéne próbálni mennyit tudunk menni egy nap kilométerben.
Mondjuk egy Harta-Sopront megkockáztatnék tavasszal - de nincs GPS, így vezetõ nem leszek:)



    

Ice 1930 2006. november 13. 09:56   Válasz erre: 1928
Hát igen, homokon csak az elindulás gáz az aszfaltos gumival, viszont ha van lendület és elég önsúly, akkor a lendületbõl eredõen bármilyen mély homokban lehet haladni, ugyanolyan jól és szerintem mint már írtam könnyebben mint egy bütykössel, extrém eseteket, mint pl. dombra fel, le, stb. direkt nem említettem, bálnával inkább vízszintes utakon, földutakon szoktam haladni, talán a rally stílusban rá a megfelelõ szó.
    

ztaki 1929 2006. november 13. 09:53   Válasz erre: 1928
Felraktam a beszámolómat a http://www.hcc.bnet.hu/hcc.htm cimre... egyenlõre még csak a péntek, szomat...
De most a videónak állok neki inkább - mert a vasárnap ugyis csak kis létszámot érint.
    

kveker2 1928 2006. november 13. 09:45   Válasz erre: 1925
Érdekes amiket írsz a homokon motorozásról. Én is sokat mentem homokon utcai gumival, végülis teljesen jól lehetett vele haladni. Viszont mély homokban voltak olyan részek ahol kellett volna kellettek volna nagyon a bütykök. Nem egyszer teljesen vízszintes úton majdnem sikerült ottragadnom, aztán ha sikerült lendületbe jönni, onnan már ment a dolog jól. Nálunk a homok nem annyira jellemzõ, szóval így télen abszolút cross gumi fan vagyok. Gyakorlatilag egyszerre cserélem a motoron is meg a kocsin is a gumikat télire, csak a motoron a bütykös a téli gumim.. :)

    

gunyi 1927 2006. november 13. 09:13  
fekti úr, gyúgyulást neked!

taki, polya várjuk a képeket meg a videót.
Nemsoká én is megírom a túrabeszámolót.
    

Ice 1926 2006. november 12. 22:59   Válasz erre: 1923
Hát szerintem baj az van, de szerencsére nem nagy, jobbulást és mielõbbi gyógyulást!
>Mostmár tudom Tázlárnál miért kelett meghúznom az életmentõ laposüveget
Orgoványon akkor ezért mesélted olyan vidámon hogy "kicsit megütöttem a bordámat" ?! ;)
    

Ice 1925 2006. november 12. 22:53   Válasz erre: 1921
Azért hogy Boxer mellett is szóljak, ez a szombati nap nem éppen bálnáknak való alapozó túra volt, igaz ha lett volna rá igény Taki biztos megoldotta volna ezt is, de így hogy nem jött senki a kategóriába csak Taki meg én, ezért mehettünk amennyivel bírtunk.
A gumiról csak annyit, hogy én a 220kg-os vassal már sokat mentem utcai és enduro gumival homokba, de enduro gumival /pl. E09 Mitas/ nehezebb, mert amíg az enduro gumi fog, addig kegyetlenül tudja dobálni a motor seggét, ellentétben az utcai gumival ami éppen azért mert nem fog eleget, nehezebben dobja meg a motor seggét, a nagy önsúly miatt viszont fog annyit hogy homokban is gyönyörûen tud haladni az ember, szinte úszik a tetején, vagy valami hasonló az érzés ;)
Azért sem teszek a Bigre krosszgumit, mert azzal homokban még rosszabb lenne a helyzet, igaz sárba ennek az elméletnek pont az ellenkezõje igaz, oda nagy önsúlyú motorral tabu /szar/ az aszfaltgumi, füvön is /Takinak kivétel, ma bizonyított hogy neki mindegy milyen gumi van fent :)/, szóval egy olyan mindenes gumi kell ami majdnem mindenhol jó, ez most szerintem a Mitas E09 v. Conti TKC80 v. Michellin T63 v. Metzeller Karoo, homokban még elviselhetõ a kitörési kedvük, viszont sárban meg még éppen jók, füvön szintén.
És ezt különös csak a nehéz vasaknál lehet érezni ill. megszenvedni. Amikor 150kg körüli gépeim voltak, akkor nagyon tudtam élvezni a krosszgumikat, a Bigre nem tennék /csak esetleg télen amikor sok a sár, hóba szintén nem mennék vele/, nagyon megvagyok elégedve az E09-el, olcsó és jó. :)
A SuperEnduro sem véletlen jön ki a Karoo-kal, de írhattam volna akár HP2-t is!
És ez csak az én véleményem, mindenki úgy csinálja ahogy akarja!
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők