Bundi | 2351 | 2007. november 6. 14:19 | Válasz erre: 2350 |
Köszönöm elõre is! Imónak valóban hosszú lehetett a tegnapi nap :-))))
|
Jose | 2350 | 2007. november 6. 08:16 | Válasz erre: 2346 |
Ma olvasom hogy a markolat fûtést tervezgeted.Ha haza érek megnézem neked a méretet.Azt tudom csak, hogy a gáz markolat szûkösebb a müanyag persely miatt. Úgy látom Imonak jól sikerült a névnap, mert nem találta a billentyûzetet :-)))))))))) |
Bundi | 2348 | 2007. november 5. 18:50 |
ISTEN ÉLTESSEN IMRE! Remélem éppen bulizól :-))) Egy kis ajándék Neked !
![]() |
Bundi | 2347 | 2007. november 5. 18:16 |
Nekem is egyre jobban tetszenek, találtam is egyet, de a mai forgalomban félek, hogy inkább akadály lennék az autósok számára, akik közül biztosan lenne olyan is, ki agresszíven viszonyulna a forgalomban való haladásomhoz. A hivatalossá tétel procedúráját nem is említettem.
|
Bundi | 2346 | 2007. november 5. 18:12 |
Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Említettem korábban a markolatfûtést a motorra. Sajnos a Gép most messze van, megtennétek, hogy valaki "régi" XJ-s lemérné a kormánycsõ átmérõjét? 22 mm-esre lehet felszerelni a szerkezetet, ha passzolna meg is rendelném. Köszönöm szépen!
|
antpeter | 2345 | 2007. november 5. 07:36 | Válasz erre: 2333 |
Bundi!Egy ilyen kell neked is,beleférne a család.Talán még a vérebnek is lenne hely:-) Nagyon tetszenek az oldalkocsis gépek,fõleg ez.Kár ,hogy "kihaltak" Imo Boldog névnapot |
Jose | 2343 | 2007. november 5. 07:26 |
Kedves Imo Pajtás!!!! Remélem a tegnapi névnapos buli, olyan jól sikerült, mint hazánk fiának világbajnoki szereplése! Neved Napján Sok jót kívánok Neked!!! |
Jose | 2342 | 2007. november 4. 22:00 | Válasz erre: 2333 |
Sziasztok Pajtik! Ez a paripa nem semmi! Szélesebb az elsõ kerék, mint az autónkon.Miért? Az oldalkocsis Pancsin vagy más keleti típuson ilyen drasztikus különbség nem volt a szóló és a kocsis között. Szép volt Talma!!!!! (kár, hogy nem a sportról szólt) Imo! A nénik futtatását büntetik!!!! Ha maga csinálja, akkor meg lehet vállalkozó is :-))))) Vilman! Ha lenne valahol két oldaldoboz a Nonfangóhoz, akkor mint menager és busines mókus annak ügyintézésével megbíználak. Jó cserét csináltál, mert a babetta vázba nem tudsz túl sokat pakolni.(még benzinbõl is max 3 liter?) |
Vilman | 2341 | 2007. november 4. 14:14 |
Ja ez a Faubel érdekes egy ember az biztos. Hiába nyomta inkább õt jobban a csapat, ha egyszer Talma jobb volt mint õ ! A Babettákért különben jó pénzt szoktak kérni,egy szép állapotban lévõ akár 30-40e forintot is megér... |
imo | 2340 | 2007. november 4. 13:29 |
Hát nehéz szülés volt de meg van a VILÁGBAJNOK TALMA !!!! Ez a faubel gyerek nagyon köcsög volt !!! NEM ? A dobogon látható volt,hogy melyikük örült jobban !!!
|
imo | 2339 | 2007. november 4. 13:24 | Válasz erre: 2338 |
Nagyon jó üzletet kötöttél az biztos !!!! :-)) Nekem van egy automata válltós babettám azért mit adnának ? :-)))
|
Vilman | 2338 | 2007. november 4. 12:49 |
Kaptam egy komplett Krauser rendszert, 3 dobozzal, cserébe egy leharcolt Babetta vázért...na most mondjátok azt hogy nem vagyok jó üzletember ! A Babetta úgyis csak kakasülõnek volt jó... :D
|
imo | 2337 | 2007. november 4. 09:55 | Válasz erre: 2336 |
Ok Berber ! Addig még felhajtók párat lehet,hogy a többiek is kedvet kapnak megismerkedni a domborzatokkal ! :-))))))
|
Berber | 2336 | 2007. november 4. 08:03 | Válasz erre: 2329 |
Ezt a csajt ismertem fiatalkoromban! Mercinek hívják mint az autót... Aztmondod van arrafele alteregója? Megvan merre gurulok tavasszal!
|
imo | 2335 | 2007. november 3. 23:34 | Válasz erre: 2333 |
Nagyon pöpec ! Csere lesz Bundi ? :-))) Azért kiváncsi lennék,hogy milyen lehet így túrázgatni ? Biztos frankó ! Volt régebben egy oldlkocsis 650-es uralom,hát meg kell tanulni igy is vezetni . :-) Beválalnám mert nemigen ér le a lábam a paripáról sokszor ! :-)))))
|
imo | 2334 | 2007. november 3. 23:19 | Válasz erre: 2332 |
Igen az alsó határok.Én ezekre a mértékekre probálom beállítani a hézagokat, ha egy picit nagyobb az nem baj ! Melóból szoktam hozni a digitális tólóméröt aztán neki esek a paripának :-)))
|
Jose | 2332 | 2007. november 3. 21:44 | Válasz erre: 2331 |
Ezek a számok az alsó határok nem ?Vagy valamit rosszul néztem?Hát egy-két lapka még elmegy.
|
imo | 2331 | 2007. november 3. 21:24 | Válasz erre: 2330 |
Hát, ha szerencséd lesz akkor ok ! De szerintem 1v.2 db lapkát venned kell ! Az enyém : szivó 0.10 kipuf : 0.15 -re szoktam állítani, eddig még mindig vennem kellett min 1 lapkát ! :-(
|
Jose | 2330 | 2007. november 3. 21:00 | Válasz erre: 2320 |
imo | 2329 | 2007. november 3. 20:24 |
Ha rossz az idõ vagy baj van a paripával ö szokott vigasztalgatni ! :-)))) Mert erre fele ilyen csajszik vannak ám !!! :-)))
![]() |
antpeter | 2326 | 2007. november 3. 18:46 | Válasz erre: 2319 |
Igen,ma elugrottam egyet a Velencei tóhoz.De túl hideg volt a víz.. Nagyon ígérik a rossz idõt,ez volt a búcsúkör a motortól.Most rakom el harmadszor télire az idén :-) De hát 3 a magyar igazság |
Berber | 2325 | 2007. november 3. 17:35 | Válasz erre: 2321 |
Én is! Én is! Tudok olcsóbbat! Csak olcsóbbat tudok, meg jobbat és két katétert kérek! :-))))))))
|
krisztian.fz6 | 2323 | 2007. november 3. 16:55 | Válasz erre: 2321 |
Jó drágán vetted a gumikat. Picivel több az enyémre az új, bár nem boltban kell venni õket. Feleséged tetszik, elérhetõségem az adatlapomon.
|
Bundi | 2322 | 2007. november 3. 16:52 |
Õ a feleségem, ha mérges !!!! (Illetve ha nem mosogatok el, de ez egy másik történet és fórum)
![]() |
Bundi | 2321 | 2007. november 3. 16:49 |
imo | 2320 | 2007. november 3. 15:37 | Válasz erre: 2318 |
Jose ! Ha nincs megfelelõ méretû lapka a szelephézag mérésekor akkor még 1X le kell venni a fedelet ha meg jöttek a lapkák ! Úgyhogy rá érsz a szelepfedél csinosításával ! Az enyémet itthon mérem és rakom be ha szükséges a csere :-) Nem nagy meló 1óra alatt meg van ! :-)
|
Jose | 2319 | 2007. november 3. 14:41 |
Antpeter lefigyelve!! Várpalota, esso kút!Az idõt azért nem írom ide, mert nehohy az asszony is elolvassa :-))))))
|
Jose | 2318 | 2007. november 3. 14:39 | Válasz erre: 2316 |
"Az igazság oda át van Skali!" A leömlõim még nem fénylenek mert ez még a széria fénye.Az még a jövõ zenéje, mert azzal megvárom a szelepállítást.Megölne az ideg, ha olajos kézzel megfogná esetleg a szerelõ tisztítás és polírozás után.Akkor lesz a szelepfedél is, ha már megbontotta, elhozom oszt gooo. Nekünk öreg vasmadarasoknak gyárilag krómos a leömlõnk.Ilyen könyörtelen az élet! |
Jose | 2317 | 2007. november 3. 14:35 | Válasz erre: 2315 |
Hali! Egyben lesz tartva? Nem ám besörözve rosszul lássad a befutót!! :-))
|
Berber | 2316 | 2007. november 3. 07:14 | Válasz erre: 2303 |
Az rendben, hogy a telód fénylik mint a tücsök "tatja", de a kipufogó leömlõid mitõl olyan fényesek? Nekem gyárilag sem krómos, hát még egy bajusztépés után! Neked mér fénylik? Ez nem igazságos! |
imo | 2315 | 2007. november 2. 22:14 | Válasz erre: 2314 |
Holnap lesz az igazi idõmérõ és utánna ha lehet akkor megyek egy kis kört max 100 Km-t ! :-) Ma nem voltam sehol készülünk a vasárnapi GP-re és az imre napra :-))))
|
Jose | 2314 | 2007. november 2. 21:28 | Válasz erre: 2312 |
Na mit csinált Talma? Én szusszantam egyet.Elnyomott a kerti munka.Még holnap lehet egyet gurulni és utána hó lapátolás lesz!!Imo! az aksit vissza raktad egy picit ma?
|
Jose | 2313 | 2007. november 2. 14:37 | Válasz erre: 2310 |
Az erõ legyen Veled Veder! A 22o nem is elég? És mit dugjak abba? Mert hozzánk a falból jön és kicsiny lyukkal, korlátozott a lehetõség.Lehet, hogy kissebb korong kell ? Nem gyanusítás volt! Csak feltételezés, ami, ha bebizonyosodott volna, akkor romlásnam indult volna a népszerûségi indexed nálam :-)))Így örülök, hogy cáfoltál. |
Berber | 2310 | 2007. november 2. 12:26 | Válasz erre: 2308 |
Kikérem magamnak a gyanusítást! Nem én flexeltem le a gépet! Ekkora barom nem vagyok! Elég volt 6 év és egy félnótás a dologhoz! Gondolom úgy 3-4 méterre csinálhatták a féltetõt, ami alatt volt.... Hihetetlen volt, amikor fényezés közben beleakadt a körmöm az apró porszemcsényi szikrákba. Szabályosan egyenként pirgáltam ki. Eleinte.... Krisztián, az enyém szerintem türkiz kékes... a többi stimmt. Azt mondták Oceán deep purle gyöngyház hááááááááát..... :) Khm. Közzététel? pü? 3 dolog kell hozzá. Nem annyira occsó mint a rongykorongos dolog, de nem annyira drága mint egy ujra festés. 1. dolog: A kegytárgyaknál a kicsi fúrógépbe fogható tépõzáras szivacs korong. (1600,-) 2. dolog: Szinvax. Eddig egyértelmû (1200,-) 3. dolog: A fehér flakon, közepes csiszolópasztával. (800,-) No Fiam Luke, mindent tudsz. Használd az ertõt, (230V) és végy mogyorónyit a turgyellókól, de egyszerre! És légy bátor. |
krisztian.fz6 | 2309 | 2007. november 2. 11:08 | Válasz erre: 2306 |
Azóta sem kever a yamaha ilyen szép színt. Egy irányból lakkfekete, más szögbõl lilás-fekete, ha meg közelrõl nézed metálfekete tele zöld pöttyökkel.
|
Jose | 2308 | 2007. november 2. 09:14 | Válasz erre: 2306 |
Jól sikerült a top secret cucc!Hát ez már nem piti!Hát a flexes story miatt egy kicsit csalódtam benned!Nem kellõ körültekintés eredményeként további plussszzz munkát csináltál magadnak? Látod Veder beszereltem a fénykardot az elsõ futómûbe, így az erõ velem van :-))Hát ez a pirosozás meg nem esett jól!!! BÍBOR-LILA !!!!!!!!!!!!!!!!!! A fiat bravo szinpalettán található CGH2341H9 kód :-))))))))))) Na jól van ! Jóvá teheted a top fénycsináló technológia közzé(!!!!) tételével. |
Berber | 2307 | 2007. november 2. 05:45 | Válasz erre: 2303 |
"Mondtam Luke, használd az erõt!!! " Gondolj a kegytárgyakra, minden ott van.... A piros is szépen tud fényleni... ha akar... Kellemes "új" motort kívánok! :-) |
Berber | 2306 | 2007. november 2. 05:10 | Válasz erre: 2302 |
Jose | 2305 | 2007. november 1. 19:56 | Válasz erre: 2304 |
ÚÚÚÚÚ ! Tényleg, még a végén azt hiszik, hogy valami újgazdag cso/es jön.Az gáz lenne :-)))Esõbe a láthatósági mellényemmel szoktam vakítani.Az nagyobb ( még az arcomnál is) felület :-))))) Ha valaki kedvet kapott akkor ilyen hengeres alumínium biz-bazt ne hogy vegyen!!!!! Kölcsön adom, mert én ezt életem végéig fogyaszthatom ( ha 120 évig élek)
|
imo | 2304 | 2007. november 1. 19:47 | Válasz erre: 2303 |
Jose ! Gondolj a chopperekre azokon minden csillog ! :-) Meg aztán ha esöben mész akkor nem fog ennyire vakítani !!! :-)))))
|
Jose | 2303 | 2007. november 1. 19:29 |
Szerintetek, így átmegy mûszakin, ha ennyire elvakít az elsõ teló? :-D Nem baj ha nagyon visszatükrözõdik?
![]() |
krisztian.fz6 | 2302 | 2007. november 1. 19:12 | Válasz erre: 2296 |
Ez az a koszos motor amit a sportmotoron volt???? A tank fényét mivel ujítottad fel? vagy így megúszta az amortizációt?? Szép!!
|
Vilman | 2301 | 2007. november 1. 17:36 |
Ehe, tényleg föss lesz a sárkány,fõleg ha lesz valamilyen elülsõ fényforrás is... :)
|
Jose | 2300 | 2007. november 1. 16:58 | Válasz erre: 2296 |
:-))) Látom azért igyekszel!!!! Tavaszi találkozóra lehet, hogy meg sem ismerjük.Hát így már egész motor formája van.
|
Berber | 2299 | 2007. november 1. 16:53 | Válasz erre: 2298 |
Valószínû, fagyban, hidegben a Mûszaki Vizsgán! :-)))) Amúgy megyek ahova mondjátok!
|
imo | 2298 | 2007. november 1. 16:25 | Válasz erre: 2296 |
Ki hinné,hogy abból a valamibõl ez lett .Gratulálok Berber! Good job ! :-) Hol lesz az évadnyitó ?
|
Bundi | 2297 | 2007. november 1. 16:15 | Válasz erre: 2296 |
Gratulálok !!!! Csak így tovább, szépen alakul az a Paripa !!!
|
imo | 2295 | 2007. november 1. 15:37 |
Én hiába dörgölöm a rongy már lángot kapott de semmi látszatja a munkámnak :-((((
|
Berber | 2293 | 2007. november 1. 15:17 |
Hát Ti tényleg borotválkozó tükörnek használjátok az Öreg Vasakat! És ezek a dekorok! (Megjegyzem Bundi jobb témát válaszott... :-D) Ezt észrevenni sem piskóta! Akkor se ugrok neki levakarni a gyári színt. Majd jól eloxál nektek azt leshettek! Hõálló lakk meg nem is van...:-P Azt még csendben hozzátenném, hogy nagy az isten kisujja! Ugyhogy nagyon várom az idénnyitót, és az isteni kisúj materializálódását! :-))) |
Jose | 2292 | 2007. november 1. 12:55 | Válasz erre: 2291 |
:-))) Na-na!!! Lehet, hogy fiatalkoruak is nézik a lapot! :-)))
|
Jose | 2289 | 2007. november 1. 12:36 | Válasz erre: 2287 |
Jól van még a fény sem a tuti és nyárra nekem is lesz olyan gravírozásom, mint neked, de ahoz már hideg van:-)))
|
Bundi | 2288 | 2007. november 1. 12:34 | Válasz erre: 2286 |
Gyulám ! Mennyire kényelmes a hátul ülõnek az átalakítás a motorodon? A lába elfér a dobozoktól és a csövektõl? A téli átalakítást ki kell terjesztenem a kétszemélyes üzemmódra, ezt az utasítást kaptam az Asszonytól. Kedves Jose látom Te is be lettél fogva, nálunk is így mûködik, elõször a porszívózás, mosogatás, utána jöhet csak a hobby :-))
|
Bundi | 2287 | 2007. november 1. 12:27 | Válasz erre: 2286 |
Apám az a csillogás!!! És a középsõ képen a gravírozás nem semmi ! Bár az én gravírozásom sokal izgibb :-)))) Hát igen, az a fülecske valóban nem semmi :-))) Gondolom a mûködési elve kb. az lehet, hogy "támaszkodom" rajta. Nekünk is a K&H-nál van a biztosításunk és 17.600 Ft-ot fizettünk.
|
Jose | 2286 | 2007. november 1. 12:21 | Válasz erre: 2285 |
Berber | 2285 | 2007. november 1. 04:16 | Válasz erre: 2280 |
Ez a fülecske laza 3000,- az az HÁROMEZER forintért elkáõpráztatott! Alkalmi vétel! Lehet ilyennnek a gyártásával fogom kényeztetni a motoros világot! Mellesleg meggazdagodni sem rossssszzz! :-D
|
Gyugyu75 | 2284 | 2007. október 31. 19:37 |
Sziasztok! Ma gurultam laza 65-öt. Mindjárt jobb kedvem is volt. :-)) Ami a biztosítást illeti, én tavaly a K&H-nál kaptam a legjobb ajánlatot, de idén is megkeresem a LEGÓCSÓB-at. Péternek: A jobb szélsõ hengerfej csavaroknál megy az olaj a vezérmû tengelyekhez, és ott található a két gumigyûrü. Elméletileg a hengerfej tömítés is tömít, de a japán biztosra ment ez ügyben, legalábbis a 650P-nél van két gumigyûrû is. |
Jose | 2282 | 2007. október 31. 15:33 | Válasz erre: 2281 |
Ez jó duma :-)))) Nem is önjáró az átiratás :-D (tudom csak vicc)
|
imo | 2281 | 2007. október 31. 15:05 |
Hi Pajtások ! Vilman neked mennyi volt a teljesítmény adód ? Mert én még ebben az évben nem fizettem,mert nem jöttek még meg a dokumentumpk az önmormányzathoz .
|
Jose | 2280 | 2007. október 31. 08:14 |
A motorkiegészítõk, tuning-kormány, markolat, karok- markolat tartozék lépésekkel jutsz el a fülecskéig.
|
Jose | 2278 | 2007. október 31. 07:50 | Válasz erre: 2270 |
Bundi! teljesen átlagos markolat, de ez nem csúszik le.Úgy kukáztam használtan, de nekem nem is a gyári volt rajta.A gyári egy kicsit valóban vékonyka,de jobban tapad mint ezek a csiri-birik.Tegyél rá egy "tempomat" néven csúfolt fület, ha csak a vékonyság a baj és még nincs nagyon lekopva. Nekem idén a postánál volt 21.900/év. de én is váltok valszeg a k&h mivel ott van a gk. is. Peti! Két gumigyûrût tudok majd adni valszeg, no para. Vilman! Te aztán tudsz élni.Ennyi lóvéból vagy 4 tank benyát elpöföghettél volna, még eplénybe is :-((((((( Berber! Nekem nem hengerfej tömítésem lesz, hanem a szelepállítás miatt szelepfedél töm.A biker-world lett a befutó.Tegnap beszéltem velük és a fékkar, meg a fékpofák is jönnek.Várhatóan jövõ hét hétfõ-kedd, és igyekeznek a mostani megrendelésnél is. |
Berber | 2277 | 2007. október 31. 05:48 | Válasz erre: 2253 |
Jose, Te hogy oldod meg a hengefej töm. beszerzést? Louis? Esetleg máshonnan?
|
Berber | 2276 | 2007. október 31. 05:13 |
Ne csináljátok már velem, én most fogok kötni, és a számok amiket írtok attol kilettem! A teherautóm kerül évi 40 eFt-be (AB)! Az SMK-ért fizettem valami 2-3 eFt-t(Hungária)! Most hova kössek? :-O
|
Berber | 2275 | 2007. október 31. 04:36 | Válasz erre: 2270 |
Bundi, ez a markolat dolog... Én is ujat voltam kénytelen aplikázni rá, és énis kitaláltam, hogy puha legyen. Fel is raktam, szép is volt, meg jó is volt fogni. Alig egy év után viszont a gumi megváltozott, talán a kezem zsírosságától, és olyan érzésem van tõle, mintha mindíg izzadna a tenyerem, és csúszik. Állandóan törölgetem a gatyámba, pedig nem nedves. Nem használt a vegsszeres tisztítás sem.... Esetleg a zselések jók lehetnek, és talán még nem is állat drágák.... |
Vilman | 2274 | 2007. október 30. 22:07 |
Nekem az ótépégaranciánál van, és garanciát vállalnak arra hogy ha valami történik akkor tuti hogy nem fizetnek. Anyumat tavaly mûtötték de kevesebb bizt. összeget (a felét sem) kapott mint amennyi járt volna. Öcsémnek pedig Júliusban volt motorbalesete, nem is õ volt a hibás, mégsem fizettek egy fillért sem. Ma délután el is adtuk a GSX750F-jét mert a javítása drágább lett volna mint amennyit érne jó állapotban... Ezek után természetesen biztosítót váltok.Az utóbbi két hétben visszamondtuk az összes OTP-Garancia biztosításunkat. A család ÖSSZES biztosítása OTP-s volt mert anyu ott dolgozott négy évig. Ja, az XJ éves díja 35840 Ft.- volt idén. Havonta családi szinten befizettünk nekik kb. 80000 Ft-ot és ez a hozzáállásuk. Na erre varrjatok gombot... |
imo | 2273 | 2007. október 30. 21:26 | Válasz erre: 2272 |
Nekem a K&H-nál van már egy éve 11796 Ft az éves dij .
|
antpeter | 2272 | 2007. október 30. 21:04 |
HI Pajtik Nézzetek be a Netrisk.hu-ra. Én most kötöttem biztosítást a motorra .32000FT helyett most 11058 ft lesz az éves díj. |
imo | 2271 | 2007. október 30. 20:28 | Válasz erre: 2269 |
Hi Pajtik ! Igen peti, valóban van 2db gyûrü még ott,jól mondja Gyugyu75 ! :-)
|
Bundi | 2270 | 2007. október 30. 20:16 |
Sziasztok! Jose milyen markolatokat vettél? Én is lecserélem, mert nem tudom, hogy Ti hogyan vagytok vele, de nekem az eredeti túl vékony. A gázkarnál folyamatosan kell fogást váltanom, mert idõ elõtt elfárad a kezem.
|
antpeter | 2269 | 2007. október 30. 19:16 | Válasz erre: 2267 |
Hi! A hengerfejtömítést már Jose megrendelte nekem,de milyen +2db tömítõ gyûrüre gondolsz? |
Jose | 2268 | 2007. október 30. 13:36 | Válasz erre: 2266 |
:-((( akkor nem lesz párja a vasmadárnak? De az országban van az tuti! Egyszer megtalálja Õ is a párját!Akkor ahogy írod, Te is úgy használod a paripát mint én.Nálam is bejárós. :-)
|
Gyugyu75 | 2267 | 2007. október 30. 10:00 |
Ja, és antpeter-nek üzi: Tuti hogy hengerfej pakolás+2db tömítõ gyûrû megoldja az olajszivárgás problémáját. Én már csak tudom, :-)) Jose-val történt találkozásunk elõtti napon pakoltam össze én is a gépet. Azóta nyoma sincs olajnak, bár azóta még csak kb. 30 km.-ert gurultam. |
Gyugyu75 | 2266 | 2007. október 30. 09:48 |
Hello mindenki! Jose el kell hogy szomorítsalak. A Balatonfüreden látott XJ igen nagy valószínûséggel az én gépem volt, és nem egy másik XJ, mivel rendszeresen azzal járok melózni. |
Jose | 2265 | 2007. október 30. 07:52 | Válasz erre: 2261 |
Jó reggelt!Ez így van! Akik most közlekednek az utakon azok a normális motorosok szerintem, mert van kontrol. Az eszementek nem jönnek már ilyenkor ki, max az egyenesekbe egy kicsit átmelegítik a motort és vissza a garagéba.Jó azért elolvasni egy-egy ilyen szösszenetet.Ilyenkor úgy érzem, hogy rám is figyel valaki. :-)))))) |
Vilman | 2264 | 2007. október 29. 22:12 |
Hmmm...na igen, ezek örök igazságok és tanácsok egy motoros számára.Kösz Bundi.
|
Bundi | 2261 | 2007. október 29. 21:00 |
Szép estét mindenkinek :-) Tudom, hogy az ide bevágott cikk tartalma nem ismeretlen senkinek, de mint már hallottuk: "ismétlés a tudás anyja" és mindenkivel jó lenne tavasszal találkozni ! Ha már egyszer elolvassa mindenki, nem hiába másoltam be :-) A cikk bár a dátum alapján már régi, de az aktualitását nem vesztette el ! " Összefoglaló az õsz veszélyeirõl Õsszel motorozni jó 2003. november 5., szerda 12:19 Falra hányt borsó az õszi motorozás veszélyeirõl írni, mert a mi fajtánk csak olyan, hogy a saját kárán tanul. Az öreg motoros csak legyint, ha valaki okosabbnak akar látszani, elég tapasztalatot gyûjtött. A fiatalok meg azt hiszik, hogy a jogosítvánnyal megszerezték a tudást is. A motorozás tudománya ugyanis nem csak abból áll, hogy hány métert bírunk egykerekezni, vagy leér-e a térdkoptató a Pilis kanyarjaiban. Természetesen a biztonságos motorozáshoz elengedhetetlen a motor magabiztos kezelése, de a technikai tudáson kívül nagyon fontos az, ami a fejben van. A vészhelyzeteket nem akkor kell megoldani, amikor már benne vagyunk, hanem még kialakulásuk elõtt kell megelõzni azokat. Fel kell ismerni a veszélyt az úton, és a megfelelõ idõben lassítani kell. Ehhez viszont nem árt némi tapasztalat. A rutin hiánya Sokan egyáltalán nem sejtik, milyen útviszonyokra számíthatnak a különbözõ évszakokban. Mit gondoljunk arról a fiatalemberrõl, aki kölcsönmotorokkal és a Hungaroringen vett leckékkel már megtanulta kezelni a motort, de saját CBR-jét már az elsõ útján összetörte? Mindössze annyi történt, hogy eddig csak nyáron jutott hozzá a kölcsönzött motorokhoz, és amikor október elején megszerezte saját motorját, a szokott magabiztosságával döntötte be a szerpentinen a gépet. Nem számított a hûvös idõben a fák alatt megmaradt vízre, és a fák közé repült. Súlyosbította a helyzetet, hogy a motor ára mellett már nem maradt pénze bõrruhára. Nos, aki õsszel, hûvös, nedves idõben, egy szál farmerban térdig ráborít egy vizes útra, az tud motorozni? Nekem kellemes emlékeim fûzõdnek az õszhöz. Ebben talán az is benne van, hogy eddig minden gépemet õsszel vettem, ami már eleve megszépíti ezt az évszakot. Elfogadható a hõmérséklet, nappal nem fagyunk le a motorról, de nem is sülünk bele a bõrruhába. A tavasszal ellentétben, amikor még bennünk van a téli elgémberedés, õsszel az egész szezonban felszedett rutinnal vezethetünk. Szóval õsszel motorozni jó, de nem árt elõre felkészülni egy-két dologra. A ruha Bõrruha-párti vagyok, de ez csak ízlés kérdése. Lehet szintetikus anyagból is az öltözék, a lényeg, hogy jól zárjon. Nyáron még elmegy egy kis huzat, de õsszel és télen (már aki a téli motorozás perverziójára vetemedik) semmilyen utat nem adhatunk a hideg levegõnek. A didergõ motoros sokkal lassabban reagál vezetés közben. Egyrészt a saját hidegérzetével van elfoglalva, másrészt mozgása is lelassul. Elgémberedett ujjakkal még a fékezés is gondot okozhat, de abból is származhat baleset, ha nem találjuk meg idõben az indexet a remegõ kezünkkel. A fázó emberre a befelé fordulás a jellemzõ. Ez az önkéntelen összehúzódás és beszûkült figyelem annyira ösztönös lehet, hogy észre sem vesszük. A hûvös idõben még akkor is óvatosan kell bánni a kanyarokkal, ha teljesen száraz az út, mert a motorkerékpárok gumiját nem erre a hõmérsékletre tervezték. Nagyobb tapadást lágyabb gumikeverékkel érnek el, viszont ezeknek a keverékeknek az üzemi hõmérséklete magasabb. Ez nyáron nem is okoz problémát, mert a forró aszfalton igen gyorsan bemelegszik a gumi, de egy hûvös, esõs napon sokkal lassabban következik be. Üzemmeleg guminál a motoros érezheti a tapadási határt, de egy hideg, merev anyagú abroncs minden elõjel nélkül elengedi az aszfaltot, és akkor már menthetetlen a helyzet. A kemény gumi miatt hosszabb féktávra kell számítani, ezért a satufékkel csak óvatosan. A nyári gumik tapadása 7Co felett megfelelõ. Az autósok ilyenkor vehetik elõ a téli gumikat. Sajnos a motorkerékpárt idényjármûnek tartják, ezért nem nagyon gyártanak hozzá téli gumit. Különösen a városi villamoshálózatnál, de egy-két vasúti keresztezõdésben is alkalmazzák azt a technikát, hogy a sínek között gumiborítású lapokat helyeznek el a zökkenõmentes áthaladás érdekében. Ezeken a helyeken fokozott a csúszásveszély. Az abroncsok gumi-aszfalt párosításra valók, ezeknél a keresztezõdéseknél viszont úgy viselkednek, mint két csúszós mûanyagfelület. Nedves út Amint elkezd szemerkélni az esõ, átnedvesedik az utat borító porréteg, ami szemmel alig észrevehetõ, de a gumik tapadása a szennyezõdés miatt csökken. Nem csak a kanyarokban, hanem az intenzív fékezéskor is sokkal óvatosabbnak kell lenni, mert sokkal hamarabb blokkolhat a kerék, mint várnánk! Amint megjelennek az elsõ esõcseppek a sisakplexin, árgus szemekkel figyeljük az út állapotát, és a biztonság kedvéért nem árt nagyobb követési távolságot tartani. A modern abroncsok nem csak egyszerûen elvezetik a vizet, hanem nagy nyomással préselik ki oldalra. A gumi mintázata igen precíz mérnöki munka, de csak akkor jön létre a megfelelõ áramlás, ha a megfelelõ forgásirányban szerelték fel az abroncsot. Minden gumi oldalán nyíl mutatja a forgási irányt. Nagy sebességnél, ha a kerék alá bejutó víz több mint amit a mintázat elbír vezetni, felléphet az aquaplaning jelensége. Ilyenkor a túl sok víz megemeli a kereket és elszakad az úttól. A motor a gumi és az aszfalt közötti vékony vízrétegen úgy csúszik, mint egy vízisí. Az oldalirányú tapadás megszûnése miatt az elsõ kerék szinte biztos, hogy kitör oldalra. A motoros már csak az úton csúszva állapíthatja meg magában, hogy ez bizony aquaplaning volt. Esélye a sebesség növekedésével egyenesen arányos. Függ még a bordázat mélységétõl is természetesen, hiszen egy kopott gumi az alacsony barázdákkal sokkal kevesebb vizet bír elvezetni. A legnagyobb veszélyt a magyar utakra sajnos oly nagyon jellemzõ nyomvályúk jelentik. Ezekben összefüggõ vízréteg alakul ki. Az aquaplaning elkerülése mellett itt még arra is figyelni kell, hogy a hosszanti barázda megvezeti a motor elsõ kerekét, mintha ki akarná csavarni a kezünkbõl a kormányt. Szélsõséges eset, de azért Magyarországon nem ismeretlen: akkora a tócsa, hogy elrejti a mélyében rejlõ kátyút. A motor szárazföldi jármû, kerüljünk ki minden nagyobb vízfelületet vele. Ha jó minõségû úton haladunk, akkor egy kiadós esõ nem annyira vészes. Az elsõ öt percben átázik az a bizonyos porréteg, de késõbb a víz lemossa az utat, és onnantól csak a gumi vízelvezetésétõl függ a tapadás. Márpedig kiadós esõre szeptember után már mindig van kilátás, ezért lehetõleg ne tükrösre kopott gumikkal próbáljunk ilyenkor országos túrákat tenni. Lehullott falevelek Ritkább forgalmú útszakaszokon komoly veszély a lehullott falevelekbõl kialakult lombszõnyeg. Szárazon is el lehet rajtuk csúszni, de esõben még csak hülyeséget sem kell csinálni ahhoz, hogy padlóra kerüljünk. A mezõgazdasági gépek minden motoros õsellenségei. A KRESZ ugyan szigorúan elõírja minden jármû kerekeinek megtisztítását, ha földútról szilárd burkolatú útra hajt, de a tapasztalat szerint a keréktisztítást nagyon kevesen hajtják végre, hiszen mindenhol lehet sárdarabokat dobáló traktorokkal találkozni. Szerencsére a gépek által felhordott sár már messzirõl jól látható, ezért fel lehet rá készülni, de erre is vonatkozik az esõ álcázó hatása. Ha nagyon zordra fordul az idõ, érdemes az autópályát választani, ha van rá mód. Ott nincs éles ív, tükrös aszfalt, kátyú, traktor, sár. Ködben pedig egyenesen életmentõ lehet, hogy nem kell félni a szembejövõ forgalomtól. Talaj menti fagy A hajnali pára ráfagy az útra. A fékút megnövekszik, a kanyarok lelassulnak. Legalábbis ha okos a motoros. A váratlan esés ellen egyedüli ellenszer a nagy követési távolság és a - szégyen, de így van - sarkos kanyarvétel. Hidegben, esõben nem szabad sietni! Ha valaki nekiindul egy szép õszi túrának, jobb úgy terveznie a távolságokat, hogy sötétedésre végezzen az aznapi szakasszal. Estére drasztikusan megváltozhat a hõmérséklet, és egyáltalán nem biztos, hogy elég a nappali ruhamennyiség. Az autósok A türelmetlen autósokkal nem kell törõdni. Õk egy elcsúszással semmit sem kockáztatnak, mi motorosok viszont mindent. Még azt is, hogy ha nagyon a nyakunkra másznak és elcsúszunk, még át is mennek rajtunk. Az õsz semmiképpen sem a sportos motorozás ideje. Ilyenkor nem kell szégyellni a gumi két szélén a széles rinyacsíkot. Sarkos a kanyarodás? Esetleg hosszabb a menetidõ? Kit érdekel! Öt perc késést még mindig könnyebb megmagyarázni, mint megvenni a letört alkatrészeket. A legfontosabb, hogy egyben odaérjünk, az már másodlagos, hogy mikor. " |
Jose | 2259 | 2007. október 29. 19:42 | Válasz erre: 2258 |
Én akkor vettem a vasmadarat(!!!!!) és +10 volt amíg sütött a nap. Jöttem vele haza Martfûrõl mint a szél :-))))))))))))))))))))))))Azóta függõ vagyok, így én sem vonatom ki.
|
Vilman | 2258 | 2007. október 29. 19:00 |
Én sosem vonatom ki, fölösleges és nincs értelme. Egyrészt pénzkidobás meg utánajárás, másrészt meg az idõjárás már teljesen kiszámíthatatlan. Pontosan emléxem ez év januári 15 Celsiusfokra...szerintetek mit csináltam akkor ??? :D
|
antpeter | 2257 | 2007. október 29. 18:20 |
Igen, én is mentem 1et a városban.Nem vontam ki a forgalomból a vasat,meggondoltam magam.Csak lesznek még jó idõk.Ha nem ,akkor majd öltözködünk.
|
imo | 2256 | 2007. október 29. 18:18 | Válasz erre: 2255 |
Nálunk egész nap borús párás idõ volt :-( Talán hétvégén kicsit jobb idõ lesz és mehetek egy karikát én is !:-))))
|
imo | 2254 | 2007. október 29. 18:03 | Válasz erre: 2248 |
Hi Peti ! Hát igen az elsõ kép mindent elárúl ! Ez biza hengerfej pakolás :-((((( Egyben a vezérmû láncot is kicserélheted .
|