23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha Xj 600-as
Következő oldal

Jose 2353 2007. november 6. 15:48  
Imre báttya! Nincs a detoxon internet? :-))))))))))))
    

Jose 2352 2007. november 6. 15:47   Válasz erre: 2351
;-)) Már csak egy óra és nyomom az adatot.
    

Bundi 2351 2007. november 6. 14:19   Válasz erre: 2350
Köszönöm elõre is! Imónak valóban hosszú lehetett a tegnapi nap :-))))
    

Jose 2350 2007. november 6. 08:16   Válasz erre: 2346
Ma olvasom hogy a markolat fûtést tervezgeted.Ha haza érek megnézem neked a méretet.Azt tudom csak, hogy a gáz markolat szûkösebb a müanyag persely miatt.
Úgy látom Imonak jól sikerült a névnap, mert nem találta a billentyûzetet :-))))))))))
    

Vilman 2349 2007. november 5. 20:05  
Úgy van Boldog Névnapot !
    

Bundi 2348 2007. november 5. 18:50  
ISTEN ÉLTESSEN IMRE! Remélem éppen bulizól :-))) Egy kis ajándék Neked !
    

Bundi 2347 2007. november 5. 18:16  
Nekem is egyre jobban tetszenek, találtam is egyet, de a mai forgalomban félek, hogy inkább akadály lennék az autósok számára, akik közül biztosan lenne olyan is, ki agresszíven viszonyulna a forgalomban való haladásomhoz. A hivatalossá tétel procedúráját nem is említettem.
    

Bundi 2346 2007. november 5. 18:12  
Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Említettem korábban a markolatfûtést a motorra. Sajnos a Gép most messze van, megtennétek, hogy valaki "régi" XJ-s lemérné a kormánycsõ átmérõjét? 22 mm-esre lehet felszerelni a szerkezetet, ha passzolna meg is rendelném. Köszönöm szépen!
    

antpeter 2345 2007. november 5. 07:36   Válasz erre: 2333
Bundi!Egy ilyen kell neked is,beleférne a család.Talán még a vérebnek is lenne hely:-) Nagyon tetszenek az oldalkocsis gépek,fõleg ez.Kár ,hogy "kihaltak"
Imo Boldog névnapot
    

Vilman 2344 2007. november 5. 07:27  
Jah,asszem igazad van a Babettával kapcsolatban... :D
    

Jose 2343 2007. november 5. 07:26  
Kedves Imo Pajtás!!!!
Remélem a tegnapi névnapos buli, olyan jól sikerült, mint hazánk fiának világbajnoki szereplése!


Neved Napján Sok jót kívánok Neked!!!

    

Jose 2342 2007. november 4. 22:00   Válasz erre: 2333
Sziasztok Pajtik!
Ez a paripa nem semmi! Szélesebb az elsõ kerék, mint az autónkon.Miért? Az oldalkocsis Pancsin vagy más keleti típuson ilyen drasztikus különbség nem volt a szóló és a kocsis között.
Szép volt Talma!!!!! (kár, hogy nem a sportról szólt)

Imo! A nénik futtatását büntetik!!!! Ha maga csinálja, akkor meg lehet vállalkozó is :-)))))

Vilman!
Ha lenne valahol két oldaldoboz a Nonfangóhoz, akkor mint menager és busines mókus annak ügyintézésével megbíználak.
Jó cserét csináltál, mert a babetta vázba nem tudsz túl sokat pakolni.(még benzinbõl is max 3 liter?)
    

Vilman 2341 2007. november 4. 14:14  
Ja ez a Faubel érdekes egy ember az biztos. Hiába nyomta inkább õt jobban a csapat, ha egyszer Talma jobb volt mint õ !
A Babettákért különben jó pénzt szoktak kérni,egy szép állapotban lévõ akár 30-40e forintot is megér...
    

imo 2340 2007. november 4. 13:29  
Hát nehéz szülés volt de meg van a VILÁGBAJNOK TALMA !!!! Ez a faubel gyerek nagyon köcsög volt !!! NEM ? A dobogon látható volt,hogy melyikük örült jobban !!!
    

imo 2339 2007. november 4. 13:24   Válasz erre: 2338
Nagyon jó üzletet kötöttél az biztos !!!! :-)) Nekem van egy automata válltós babettám azért mit adnának ? :-)))
    

Vilman 2338 2007. november 4. 12:49  
Kaptam egy komplett Krauser rendszert, 3 dobozzal, cserébe egy leharcolt Babetta vázért...na most mondjátok azt hogy nem vagyok jó üzletember ! A Babetta úgyis csak kakasülõnek volt jó... :D
    

imo 2337 2007. november 4. 09:55   Válasz erre: 2336
Ok Berber ! Addig még felhajtók párat lehet,hogy a többiek is kedvet kapnak megismerkedni a domborzatokkal ! :-))))))
    

Berber 2336 2007. november 4. 08:03   Válasz erre: 2329
Ezt a csajt ismertem fiatalkoromban! Mercinek hívják mint az autót... Aztmondod van arrafele alteregója? Megvan merre gurulok tavasszal!
    

imo 2335 2007. november 3. 23:34   Válasz erre: 2333
Nagyon pöpec ! Csere lesz Bundi ? :-))) Azért kiváncsi lennék,hogy milyen lehet így túrázgatni ? Biztos frankó ! Volt régebben egy oldlkocsis 650-es uralom,hát meg kell tanulni igy is vezetni . :-) Beválalnám mert nemigen ér le a lábam a paripáról sokszor ! :-)))))
    

imo 2334 2007. november 3. 23:19   Válasz erre: 2332
Igen az alsó határok.Én ezekre a mértékekre probálom beállítani a hézagokat, ha egy picit nagyobb az nem baj ! Melóból szoktam hozni a digitális tólóméröt aztán neki esek a paripának :-)))
    

Bundi 2333 2007. november 3. 22:22  
A FOGAT !
    

Jose 2332 2007. november 3. 21:44   Válasz erre: 2331
Ezek a számok az alsó határok nem ?Vagy valamit rosszul néztem?Hát egy-két lapka még elmegy.
    

imo 2331 2007. november 3. 21:24   Válasz erre: 2330
Hát, ha szerencséd lesz akkor ok ! De szerintem 1v.2 db lapkát venned kell ! Az enyém : szivó 0.10 kipuf : 0.15 -re szoktam állítani, eddig még mindig vennem kellett min 1 lapkát ! :-(
    

Jose 2330 2007. november 3. 21:00   Válasz erre: 2320
Nem kell mégegyszer levennem, mert addig nem is lesz visszatéve.Hát egy kicsit biztos több hézagot lõtél már be a paripán mint én.Milyen értékre szoktad belõni? Mert itt nálunk inkább elfogy a hézag nem? Az lenne egy szerencsés dolog ha össze lehetne cserélgetni õket, mert akkor nem kell annyit várni vele.
Bundi! Én mát találkoztam a nejeddel és a kutyáddal is................szerintem alkalmi vétel volt!!!!!! :-))))))))))

Antpeter! Ahhoz képest, hogy a kivonatás volt a nyitó pozíció , nagyon nyomod!Ez már szerelem! A paripával csalod az asszonyt! ? :-))
Imo! Hogy bírsz ilyen környezetben élni? :-))) (Talma 1. helyrõl indul és elsõ is lesz!!! Kelet-Európai bajnok? Igen!!)

Megér egy imát a rövid tél!!!!
    

imo 2329 2007. november 3. 20:24  
Ha rossz az idõ vagy baj van a paripával ö szokott vigasztalgatni ! :-)))) Mert erre fele ilyen csajszik vannak ám !!! :-)))
    

imo 2328 2007. november 3. 20:00  
Na az én házi állatom se kutya ! :-)))
    

antpeter 2327 2007. november 3. 18:47  
+1 a ráadás
    

antpeter 2326 2007. november 3. 18:46   Válasz erre: 2319
Igen,ma elugrottam egyet a Velencei tóhoz.De túl hideg volt a víz..
Nagyon ígérik a rossz idõt,ez volt a búcsúkör a motortól.Most rakom el harmadszor télire az idén :-)
De hát 3 a magyar igazság
    

Berber 2325 2007. november 3. 17:35   Válasz erre: 2321
Én is! Én is! Tudok olcsóbbat! Csak olcsóbbat tudok, meg jobbat és két katétert kérek! :-))))))))
    

Bundi 2324 2007. november 3. 16:57   Válasz erre: 2323
Már feni is a katétert, uszítom az ebet !!!!!
    

krisztian.fz6 2323 2007. november 3. 16:55   Válasz erre: 2321
Jó drágán vetted a gumikat. Picivel több az enyémre az új, bár nem boltban kell venni õket. Feleséged tetszik, elérhetõségem az adatlapomon.
    

Bundi 2322 2007. november 3. 16:52  
Õ a feleségem, ha mérges !!!! (Illetve ha nem mosogatok el, de ez egy másik történet és fórum)
    

Bundi 2321 2007. november 3. 16:49  
Sziasztok. Megrendeltem a Paripára a patkókat, a Continental mellett maradtam. Az elsõ TK 16 Conti-Tour 16.477 Ft, a hátsó TK 17 Conti-Tour 21.746 Ft. 8.400 Ft-al lett kevesebb, mint egy másik lapon. Ha valakit érdekel, szívesen megadom a címet. (Tisztelettel megkérek mindenkit, ha ennél olcsóbban találja meg ezeket a típusokat le ne írja, mert biztosan a kardomba dõlök, de elõtte átharaptatom a kutyámmal a torkát!!! Ja és a feleségem üzeni, hogy az esetlegesen próbálkozó valakinek a küszöbrõl tudja és fogja beadni a katétert!!!! A kutyám egy nagyon agresszív uszkár !!!! Szóval csak óvatosan!!! )
    

imo 2320 2007. november 3. 15:37   Válasz erre: 2318
Jose ! Ha nincs megfelelõ méretû lapka a szelephézag mérésekor akkor még 1X le kell venni a fedelet ha meg jöttek a lapkák ! Úgyhogy rá érsz a szelepfedél csinosításával ! Az enyémet itthon mérem és rakom be ha szükséges a csere :-) Nem nagy meló 1óra alatt meg van ! :-)
    

Jose 2319 2007. november 3. 14:41  
Antpeter lefigyelve!! Várpalota, esso kút!Az idõt azért nem írom ide, mert nehohy az asszony is elolvassa :-))))))
    

Jose 2318 2007. november 3. 14:39   Válasz erre: 2316
"Az igazság oda át van Skali!" A leömlõim még nem fénylenek mert ez még a széria fénye.Az még a jövõ zenéje, mert azzal megvárom a szelepállítást.Megölne az ideg, ha olajos kézzel megfogná esetleg a szerelõ tisztítás és polírozás után.Akkor lesz a szelepfedél is, ha már megbontotta, elhozom oszt gooo.
Nekünk öreg vasmadarasoknak gyárilag krómos a leömlõnk.Ilyen könyörtelen az élet!
    

Jose 2317 2007. november 3. 14:35   Válasz erre: 2315
Hali! Egyben lesz tartva? Nem ám besörözve rosszul lássad a befutót!! :-))
    

Berber 2316 2007. november 3. 07:14   Válasz erre: 2303
Az rendben, hogy a telód fénylik mint a tücsök "tatja", de a kipufogó leömlõid mitõl olyan fényesek? Nekem gyárilag sem krómos, hát még egy bajusztépés után! Neked mér fénylik?
Ez nem igazságos!
    

imo 2315 2007. november 2. 22:14   Válasz erre: 2314
Holnap lesz az igazi idõmérõ és utánna ha lehet akkor megyek egy kis kört max 100 Km-t ! :-) Ma nem voltam sehol készülünk a vasárnapi GP-re és az imre napra :-))))
    

Jose 2314 2007. november 2. 21:28   Válasz erre: 2312
Na mit csinált Talma? Én szusszantam egyet.Elnyomott a kerti munka.Még holnap lehet egyet gurulni és utána hó lapátolás lesz!!Imo! az aksit vissza raktad egy picit ma?
    

Jose 2313 2007. november 2. 14:37   Válasz erre: 2310
Az erõ legyen Veled Veder! A 22o nem is elég? És mit dugjak abba? Mert hozzánk a falból jön és kicsiny lyukkal, korlátozott a lehetõség.Lehet, hogy kissebb korong kell ?
Nem gyanusítás volt! Csak feltételezés, ami, ha bebizonyosodott volna, akkor romlásnam indult volna a népszerûségi indexed nálam :-)))Így örülök, hogy cáfoltál.
    

imo 2312 2007. november 2. 13:02  
Hi mindenki ! Kezdödik az edzés az eurosporton Góóó TALMA !!!! :-)
    

Berber 2311 2007. november 2. 12:28  
A kegytárgyak....:
    

Berber 2310 2007. november 2. 12:26   Válasz erre: 2308
Kikérem magamnak a gyanusítást! Nem én flexeltem le a gépet! Ekkora barom nem vagyok! Elég volt 6 év és egy félnótás a dologhoz! Gondolom úgy 3-4 méterre csinálhatták a féltetõt, ami alatt volt....
Hihetetlen volt, amikor fényezés közben beleakadt a körmöm az apró porszemcsényi szikrákba. Szabályosan egyenként pirgáltam ki. Eleinte....

Krisztián, az enyém szerintem türkiz kékes... a többi stimmt. Azt mondták Oceán deep purle gyöngyház hááááááááát..... :)

Khm. Közzététel? pü? 3 dolog kell hozzá. Nem annyira occsó mint a rongykorongos dolog, de nem annyira drága mint egy ujra festés.

1. dolog: A kegytárgyaknál a kicsi fúrógépbe fogható tépõzáras szivacs korong. (1600,-)
2. dolog: Szinvax. Eddig egyértelmû (1200,-)
3. dolog: A fehér flakon, közepes csiszolópasztával. (800,-)

No Fiam Luke, mindent tudsz. Használd az ertõt, (230V) és végy mogyorónyit a turgyellókól, de egyszerre!
És légy bátor.
    

krisztian.fz6 2309 2007. november 2. 11:08   Válasz erre: 2306
Azóta sem kever a yamaha ilyen szép színt. Egy irányból lakkfekete, más szögbõl lilás-fekete, ha meg közelrõl nézed metálfekete tele zöld pöttyökkel.
    

Jose 2308 2007. november 2. 09:14   Válasz erre: 2306
Jól sikerült a top secret cucc!Hát ez már nem piti!Hát a flexes story miatt egy kicsit csalódtam benned!Nem kellõ körültekintés eredményeként további plussszzz munkát csináltál magadnak?
Látod Veder beszereltem a fénykardot az elsõ futómûbe, így az erõ velem van :-))Hát ez a pirosozás meg nem esett jól!!!
BÍBOR-LILA !!!!!!!!!!!!!!!!!! A fiat bravo szinpalettán található CGH2341H9 kód :-)))))))))))
Na jól van ! Jóvá teheted a top fénycsináló technológia közzé(!!!!) tételével.
    

Berber 2307 2007. november 2. 05:45   Válasz erre: 2303
"Mondtam Luke, használd az erõt!!! " Gondolj a kegytárgyakra, minden ott van.... A piros is szépen tud fényleni... ha akar... Kellemes "új" motort kívánok! :-)

    

Berber 2306 2007. november 2. 05:10   Válasz erre: 2302
Sajnos nem úgy volt hogy lemostam, azt ez lett belõle. :-( Az igazság, hogy rengeteg karc, mattulás, és egyéb, a festákbe is beivódott ragya után jöttem rá, hogy köszörültek a közelében, és az apró szikrák beleégtek a festékbe. Ez volt a pillanat amikor át akartam az egészet festeni. Aztán egy haver aztmondta, ha nagyon rendbeteszed, majd nem mersz kimenni vele az utcára. Ezért inkább tovább vixoltam.
Gondoltam nincs mit veszteni.... Kevertem egy TopSecret anyagot, felkentem egy titkos szivacsra és esküszöm kb. 10 perc után így virított.
Még nekem is leesett az állam!
A durva karcokkal sajna nincs mit tenni, bár az ujra festést még nem adtam fel.......
    

Jose 2305 2007. november 1. 19:56   Válasz erre: 2304
ÚÚÚÚÚ ! Tényleg, még a végén azt hiszik, hogy valami újgazdag cso/es jön.Az gáz lenne :-)))Esõbe a láthatósági mellényemmel szoktam vakítani.Az nagyobb ( még az arcomnál is) felület :-))))) Ha valaki kedvet kapott akkor ilyen hengeres alumínium biz-bazt ne hogy vegyen!!!!! Kölcsön adom, mert én ezt életem végéig fogyaszthatom ( ha 120 évig élek)
    

imo 2304 2007. november 1. 19:47   Válasz erre: 2303
Jose ! Gondolj a chopperekre azokon minden csillog ! :-) Meg aztán ha esöben mész akkor nem fog ennyire vakítani !!! :-)))))
    

Jose 2303 2007. november 1. 19:29  
Szerintetek, így átmegy mûszakin, ha ennyire elvakít az elsõ teló? :-D Nem baj ha nagyon visszatükrözõdik?
    

krisztian.fz6 2302 2007. november 1. 19:12   Válasz erre: 2296
Ez az a koszos motor amit a sportmotoron volt???? A tank fényét mivel ujítottad fel? vagy így megúszta az amortizációt?? Szép!!
    

Vilman 2301 2007. november 1. 17:36  
Ehe, tényleg föss lesz a sárkány,fõleg ha lesz valamilyen elülsõ fényforrás is... :)
    

Jose 2300 2007. november 1. 16:58   Válasz erre: 2296
:-))) Látom azért igyekszel!!!! Tavaszi találkozóra lehet, hogy meg sem ismerjük.Hát így már egész motor formája van.
    

Berber 2299 2007. november 1. 16:53   Válasz erre: 2298
Valószínû, fagyban, hidegben a Mûszaki Vizsgán! :-)))) Amúgy megyek ahova mondjátok!
    

imo 2298 2007. november 1. 16:25   Válasz erre: 2296
Ki hinné,hogy abból a valamibõl ez lett .Gratulálok Berber! Good job ! :-) Hol lesz az évadnyitó ?
    

Bundi 2297 2007. november 1. 16:15   Válasz erre: 2296
Gratulálok !!!! Csak így tovább, szépen alakul az a Paripa !!!
    

Berber 2296 2007. november 1. 15:51  
Hm.. itt tartok...
    

imo 2295 2007. november 1. 15:37  
Én hiába dörgölöm a rongy már lángot kapott de semmi látszatja a munkámnak :-((((
    

imo 2294 2007. november 1. 15:33  
Hi Pajtások ! Most jöttem meg ! Miröl van itt NAGYBASZÓ ? :-)))
    

Berber 2293 2007. november 1. 15:17  
Hát Ti tényleg borotválkozó tükörnek használjátok az Öreg Vasakat! És ezek a dekorok! (Megjegyzem Bundi jobb témát válaszott... :-D) Ezt észrevenni sem piskóta!

Akkor se ugrok neki levakarni a gyári színt. Majd jól eloxál nektek azt leshettek! Hõálló lakk meg nem is van...:-P

Azt még csendben hozzátenném, hogy nagy az isten kisujja! Ugyhogy nagyon várom az idénnyitót, és az isteni kisúj materializálódását! :-)))
    

Jose 2292 2007. november 1. 12:55   Válasz erre: 2291
:-))) Na-na!!! Lehet, hogy fiatalkoruak is nézik a lapot! :-)))
    

Bundi 2291 2007. november 1. 12:41  
Azt a kicsi fehér pukifelhõt tessék figyelni !!!
    

Bundi 2290 2007. november 1. 12:40  
Az én gravírozásom emlékeztetõül :-)))))
    

Jose 2289 2007. november 1. 12:36   Válasz erre: 2287
Jól van még a fény sem a tuti és nyárra nekem is lesz olyan gravírozásom, mint neked, de ahoz már hideg van:-)))
    

Bundi 2288 2007. november 1. 12:34   Válasz erre: 2286
Gyulám ! Mennyire kényelmes a hátul ülõnek az átalakítás a motorodon? A lába elfér a dobozoktól és a csövektõl? A téli átalakítást ki kell terjesztenem a kétszemélyes üzemmódra, ezt az utasítást kaptam az Asszonytól. Kedves Jose látom Te is be lettél fogva, nálunk is így mûködik, elõször a porszívózás, mosogatás, utána jöhet csak a hobby :-))
    

Bundi 2287 2007. november 1. 12:27   Válasz erre: 2286
Apám az a csillogás!!! És a középsõ képen a gravírozás nem semmi ! Bár az én gravírozásom sokal izgibb :-)))) Hát igen, az a fülecske valóban nem semmi :-))) Gondolom a mûködési elve kb. az lehet, hogy "támaszkodom" rajta. Nekünk is a K&H-nál van a biztosításunk és 17.600 Ft-ot fizettünk.
    

Jose 2286 2007. november 1. 12:21   Válasz erre: 2285
Hát egy kb 20 ft-os anyagköltségbõl nem kis haszon az biztos!!!
Egy kis ízelítõ :-))) Berber által ajánlott csodaszerekkel már a kb 50%-os készûltségig eljutottam.Az alsó idomon még a legutolsó nap sárfelhordáson való átmenetel nyomai.De még úgy is lemosom a végén addig meg le is kell vennem a hozzáférés miatt.Szép napos idõt és jó gurulást, ha valaki bûnbe esne.Mennem kell porszívozni, hogy délután mehessek polírozni :-((((
    

Berber 2285 2007. november 1. 04:16   Válasz erre: 2280
Ez a fülecske laza 3000,- az az HÁROMEZER forintért elkáõpráztatott! Alkalmi vétel! Lehet ilyennnek a gyártásával fogom kényeztetni a motoros világot! Mellesleg meggazdagodni sem rossssszzz! :-D
    

Gyugyu75 2284 2007. október 31. 19:37  
Sziasztok!
Ma gurultam laza 65-öt. Mindjárt jobb kedvem is volt. :-))
Ami a biztosítást illeti, én tavaly a K&H-nál kaptam a legjobb ajánlatot, de idén is megkeresem a LEGÓCSÓB-at. Péternek: A jobb szélsõ hengerfej csavaroknál megy az olaj a vezérmû tengelyekhez, és ott található a két gumigyûrü. Elméletileg a hengerfej tömítés is tömít, de a japán biztosra ment ez ügyben, legalábbis a 650P-nél van két gumigyûrû is.
    

Vilman 2283 2007. október 31. 15:58  
Egész évre majdnem 11000Ft.- volt Imo.
    

Jose 2282 2007. október 31. 15:33   Válasz erre: 2281
Ez jó duma :-)))) Nem is önjáró az átiratás :-D (tudom csak vicc)
    

imo 2281 2007. október 31. 15:05  
Hi Pajtások ! Vilman neked mennyi volt a teljesítmény adód ? Mert én még ebben az évben nem fizettem,mert nem jöttek még meg a dokumentumpk az önmormányzathoz .
    

Jose 2280 2007. október 31. 08:14  
A motorkiegészítõk, tuning-kormány, markolat, karok- markolat tartozék lépésekkel jutsz el a fülecskéig.
    

Jose 2279 2007. október 31. 08:11  
http://www.bazismotor.hu/#ide erre gondolok Bundi.A fülecske az.
    

Jose 2278 2007. október 31. 07:50   Válasz erre: 2270
Bundi! teljesen átlagos markolat, de ez nem csúszik le.Úgy kukáztam használtan, de nekem nem is a gyári volt rajta.A gyári egy kicsit valóban vékonyka,de jobban tapad mint ezek a csiri-birik.Tegyél rá egy "tempomat" néven
csúfolt fület, ha csak a vékonyság a baj és még nincs nagyon lekopva.

Nekem idén a postánál volt 21.900/év. de én is váltok valszeg a k&h mivel ott van a gk. is.

Peti! Két gumigyûrût tudok majd adni valszeg, no para.

Vilman! Te aztán tudsz élni.Ennyi lóvéból vagy 4 tank benyát elpöföghettél volna, még eplénybe is :-(((((((

Berber! Nekem nem hengerfej tömítésem lesz, hanem a szelepállítás miatt szelepfedél töm.A biker-world lett
a befutó.Tegnap beszéltem velük és a fékkar, meg a fékpofák is jönnek.Várhatóan jövõ hét hétfõ-kedd, és igyekeznek a mostani megrendelésnél is.
    

Berber 2277 2007. október 31. 05:48   Válasz erre: 2253
Jose, Te hogy oldod meg a hengefej töm. beszerzést? Louis? Esetleg máshonnan?
    

Berber 2276 2007. október 31. 05:13  
Ne csináljátok már velem, én most fogok kötni, és a számok amiket írtok attol kilettem! A teherautóm kerül évi 40 eFt-be (AB)! Az SMK-ért fizettem valami 2-3 eFt-t(Hungária)! Most hova kössek? :-O
    

Berber 2275 2007. október 31. 04:36   Válasz erre: 2270
Bundi, ez a markolat dolog... Én is ujat voltam kénytelen aplikázni rá, és énis kitaláltam, hogy puha legyen. Fel is raktam, szép is volt, meg jó is volt fogni. Alig egy év után viszont a gumi megváltozott, talán a kezem zsírosságától, és olyan érzésem van tõle, mintha mindíg izzadna a tenyerem, és csúszik. Állandóan törölgetem a gatyámba, pedig nem nedves. Nem használt a vegsszeres tisztítás sem....

Esetleg a zselések jók lehetnek, és talán még nem is állat drágák....
    

Vilman 2274 2007. október 30. 22:07  
Nekem az ótépégaranciánál van, és garanciát vállalnak arra hogy ha valami történik akkor tuti hogy nem fizetnek.
Anyumat tavaly mûtötték de kevesebb bizt. összeget (a felét sem) kapott mint amennyi járt volna.
Öcsémnek pedig Júliusban volt motorbalesete, nem is õ volt a hibás, mégsem fizettek egy fillért sem.
Ma délután el is adtuk a GSX750F-jét mert a javítása drágább lett volna mint amennyit érne jó állapotban...

Ezek után természetesen biztosítót váltok.Az utóbbi két hétben visszamondtuk az összes OTP-Garancia biztosításunkat.
A család ÖSSZES biztosítása OTP-s volt mert anyu ott dolgozott négy évig. Ja, az XJ éves díja 35840 Ft.- volt idén.
Havonta családi szinten befizettünk nekik kb. 80000 Ft-ot és ez a hozzáállásuk.
Na erre varrjatok gombot...
    

imo 2273 2007. október 30. 21:26   Válasz erre: 2272
Nekem a K&H-nál van már egy éve 11796 Ft az éves dij .
    

antpeter 2272 2007. október 30. 21:04  
HI Pajtik
Nézzetek be a Netrisk.hu-ra.
Én most kötöttem biztosítást a motorra .32000FT helyett most 11058 ft lesz az éves díj.
    

imo 2271 2007. október 30. 20:28   Válasz erre: 2269
Hi Pajtik ! Igen peti, valóban van 2db gyûrü még ott,jól mondja Gyugyu75 ! :-)
    

Bundi 2270 2007. október 30. 20:16  
Sziasztok! Jose milyen markolatokat vettél? Én is lecserélem, mert nem tudom, hogy Ti hogyan vagytok vele, de nekem az eredeti túl vékony. A gázkarnál folyamatosan kell fogást váltanom, mert idõ elõtt elfárad a kezem.
    

antpeter 2269 2007. október 30. 19:16   Válasz erre: 2267
Hi!
A hengerfejtömítést már Jose megrendelte nekem,de milyen +2db tömítõ gyûrüre gondolsz?
    

Jose 2268 2007. október 30. 13:36   Válasz erre: 2266
:-((( akkor nem lesz párja a vasmadárnak? De az országban van az tuti! Egyszer megtalálja Õ is a párját!Akkor ahogy írod, Te is úgy használod a paripát mint én.Nálam is bejárós. :-)
    

Gyugyu75 2267 2007. október 30. 10:00  
Ja, és antpeter-nek üzi: Tuti hogy hengerfej pakolás+2db tömítõ gyûrû megoldja az olajszivárgás problémáját. Én már csak tudom, :-))
Jose-val történt találkozásunk elõtti napon pakoltam össze én is a gépet. Azóta nyoma sincs olajnak, bár azóta még csak kb. 30 km.-ert gurultam.
    

Gyugyu75 2266 2007. október 30. 09:48  
Hello mindenki!
Jose el kell hogy szomorítsalak. A Balatonfüreden látott XJ igen nagy valószínûséggel az én gépem volt, és nem egy másik XJ, mivel rendszeresen azzal járok melózni.
    

Jose 2265 2007. október 30. 07:52   Válasz erre: 2261
Jó reggelt!Ez így van! Akik most közlekednek az utakon azok a normális motorosok szerintem, mert van kontrol.
Az eszementek nem jönnek már ilyenkor ki, max az egyenesekbe egy kicsit átmelegítik a motort és vissza a garagéba.Jó azért elolvasni egy-egy ilyen szösszenetet.Ilyenkor úgy érzem, hogy rám is figyel valaki. :-))))))
    

Vilman 2264 2007. október 29. 22:12  
Hmmm...na igen, ezek örök igazságok és tanácsok egy motoros számára.Kösz Bundi.
    

imo 2263 2007. október 29. 21:05  
Bundi ma nem érek rá,igérem holnap elolvasom ! .-D
    

Bundi 2262 2007. október 29. 21:03  
A szerzõ Richard, a cikk a Totalcar honlapjáról való.
    

Bundi 2261 2007. október 29. 21:00  
Szép estét mindenkinek :-) Tudom, hogy az ide bevágott cikk tartalma nem ismeretlen senkinek, de mint már hallottuk: "ismétlés a tudás anyja" és mindenkivel jó lenne tavasszal találkozni !
Ha már egyszer elolvassa mindenki, nem hiába másoltam be :-) A cikk bár a dátum alapján már régi, de az aktualitását nem vesztette el !

" Összefoglaló az õsz veszélyeirõl
Õsszel motorozni jó
2003. november 5., szerda 12:19

Falra hányt borsó az õszi motorozás veszélyeirõl írni, mert a mi fajtánk csak olyan, hogy a saját kárán tanul. Az öreg motoros csak legyint, ha valaki okosabbnak akar látszani, elég tapasztalatot gyûjtött. A fiatalok meg azt hiszik, hogy a jogosítvánnyal megszerezték a tudást is.

A motorozás tudománya ugyanis nem csak abból áll, hogy hány métert bírunk egykerekezni, vagy leér-e a térdkoptató a Pilis kanyarjaiban. Természetesen a biztonságos motorozáshoz elengedhetetlen a motor magabiztos kezelése, de a technikai tudáson kívül nagyon fontos az, ami a fejben van. A vészhelyzeteket nem akkor kell megoldani, amikor már benne vagyunk, hanem még kialakulásuk elõtt kell megelõzni azokat. Fel kell ismerni a veszélyt az úton, és a megfelelõ idõben lassítani kell. Ehhez viszont nem árt némi tapasztalat.

A rutin hiánya
Sokan egyáltalán nem sejtik, milyen útviszonyokra számíthatnak a különbözõ évszakokban. Mit gondoljunk arról a fiatalemberrõl, aki kölcsönmotorokkal és a Hungaroringen vett leckékkel már megtanulta kezelni a motort, de saját CBR-jét már az elsõ útján összetörte? Mindössze annyi történt, hogy eddig csak nyáron jutott hozzá a kölcsönzött motorokhoz, és amikor október elején megszerezte saját motorját, a szokott magabiztosságával döntötte be a szerpentinen a gépet. Nem számított a hûvös idõben a fák alatt megmaradt vízre, és a fák közé repült. Súlyosbította a helyzetet, hogy a motor ára mellett már nem maradt pénze bõrruhára. Nos, aki õsszel, hûvös, nedves idõben, egy szál farmerban térdig ráborít egy vizes útra, az tud motorozni?

Nekem kellemes emlékeim fûzõdnek az õszhöz. Ebben talán az is benne van, hogy eddig minden gépemet õsszel vettem, ami már eleve megszépíti ezt az évszakot. Elfogadható a hõmérséklet, nappal nem fagyunk le a motorról, de nem is sülünk bele a bõrruhába. A tavasszal ellentétben, amikor még bennünk van a téli elgémberedés, õsszel az egész szezonban felszedett rutinnal vezethetünk. Szóval õsszel motorozni jó, de nem árt elõre felkészülni egy-két dologra.

A ruha

Bõrruha-párti vagyok, de ez csak ízlés kérdése. Lehet szintetikus anyagból is az öltözék, a lényeg, hogy jól zárjon. Nyáron még elmegy egy kis huzat, de õsszel és télen (már aki a téli motorozás perverziójára vetemedik) semmilyen utat nem adhatunk a hideg levegõnek. A didergõ motoros sokkal lassabban reagál vezetés közben. Egyrészt a saját hidegérzetével van elfoglalva, másrészt mozgása is lelassul. Elgémberedett ujjakkal még a fékezés is gondot okozhat, de abból is származhat baleset, ha nem találjuk meg idõben az indexet a remegõ kezünkkel. A fázó emberre a befelé fordulás a jellemzõ. Ez az önkéntelen összehúzódás és beszûkült figyelem annyira ösztönös lehet, hogy észre sem vesszük.

A hûvös idõben még akkor is óvatosan kell bánni a kanyarokkal, ha teljesen száraz az út, mert a motorkerékpárok gumiját nem erre a hõmérsékletre tervezték. Nagyobb tapadást lágyabb gumikeverékkel érnek el, viszont ezeknek a keverékeknek az üzemi hõmérséklete magasabb. Ez nyáron nem is okoz problémát, mert a forró aszfalton igen gyorsan bemelegszik a gumi, de egy hûvös, esõs napon sokkal lassabban következik be. Üzemmeleg guminál a motoros érezheti a tapadási határt, de egy hideg, merev anyagú abroncs minden elõjel nélkül elengedi az aszfaltot, és akkor már menthetetlen a helyzet. A kemény gumi miatt hosszabb féktávra kell számítani, ezért a satufékkel csak óvatosan.

A nyári gumik tapadása 7Co felett megfelelõ. Az autósok ilyenkor vehetik elõ a téli gumikat. Sajnos a motorkerékpárt idényjármûnek tartják, ezért nem nagyon gyártanak hozzá téli gumit.

Különösen a városi villamoshálózatnál, de egy-két vasúti keresztezõdésben is alkalmazzák azt a technikát, hogy a sínek között gumiborítású lapokat helyeznek el a zökkenõmentes áthaladás érdekében. Ezeken a helyeken fokozott a csúszásveszély. Az abroncsok gumi-aszfalt párosításra valók, ezeknél a keresztezõdéseknél viszont úgy viselkednek, mint két csúszós mûanyagfelület.

Nedves út

Amint elkezd szemerkélni az esõ, átnedvesedik az utat borító porréteg, ami szemmel alig észrevehetõ, de a gumik tapadása a szennyezõdés miatt csökken. Nem csak a kanyarokban, hanem az intenzív fékezéskor is sokkal óvatosabbnak kell lenni, mert sokkal hamarabb blokkolhat a kerék, mint várnánk! Amint megjelennek az elsõ esõcseppek a sisakplexin, árgus szemekkel figyeljük az út állapotát, és a biztonság kedvéért nem árt nagyobb követési távolságot tartani.

A modern abroncsok nem csak egyszerûen elvezetik a vizet, hanem nagy nyomással préselik ki oldalra. A gumi mintázata igen precíz mérnöki munka, de csak akkor jön létre a megfelelõ áramlás, ha a megfelelõ forgásirányban szerelték fel az abroncsot. Minden gumi oldalán nyíl mutatja a forgási irányt.

Nagy sebességnél, ha a kerék alá bejutó víz több mint amit a mintázat elbír vezetni, felléphet az aquaplaning jelensége. Ilyenkor a túl sok víz megemeli a kereket és elszakad az úttól. A motor a gumi és az aszfalt közötti vékony vízrétegen úgy csúszik, mint egy vízisí. Az oldalirányú tapadás megszûnése miatt az elsõ kerék szinte biztos, hogy kitör oldalra. A motoros már csak az úton csúszva állapíthatja meg magában, hogy ez bizony aquaplaning volt.

Esélye a sebesség növekedésével egyenesen arányos. Függ még a bordázat mélységétõl is természetesen, hiszen egy kopott gumi az alacsony barázdákkal sokkal kevesebb vizet bír elvezetni. A legnagyobb veszélyt a magyar utakra sajnos oly nagyon jellemzõ nyomvályúk jelentik. Ezekben összefüggõ vízréteg alakul ki. Az aquaplaning elkerülése mellett itt még arra is figyelni kell, hogy a hosszanti barázda megvezeti a motor elsõ kerekét, mintha ki akarná csavarni a kezünkbõl a kormányt.

Szélsõséges eset, de azért Magyarországon nem ismeretlen: akkora a tócsa, hogy elrejti a mélyében rejlõ kátyút. A motor szárazföldi jármû, kerüljünk ki minden nagyobb vízfelületet vele.

Ha jó minõségû úton haladunk, akkor egy kiadós esõ nem annyira vészes. Az elsõ öt percben átázik az a bizonyos porréteg, de késõbb a víz lemossa az utat, és onnantól csak a gumi vízelvezetésétõl függ a tapadás. Márpedig kiadós esõre szeptember után már mindig van kilátás, ezért lehetõleg ne tükrösre kopott gumikkal próbáljunk ilyenkor országos túrákat tenni.

Lehullott falevelek

Ritkább forgalmú útszakaszokon komoly veszély a lehullott falevelekbõl kialakult lombszõnyeg. Szárazon is el lehet rajtuk csúszni, de esõben még csak hülyeséget sem kell csinálni ahhoz, hogy padlóra kerüljünk.

A mezõgazdasági gépek minden motoros õsellenségei. A KRESZ ugyan szigorúan elõírja minden jármû kerekeinek megtisztítását, ha földútról szilárd burkolatú útra hajt, de a tapasztalat szerint a keréktisztítást nagyon kevesen hajtják végre, hiszen mindenhol lehet sárdarabokat dobáló traktorokkal találkozni. Szerencsére a gépek által felhordott sár már messzirõl jól látható, ezért fel lehet rá készülni, de erre is vonatkozik az esõ álcázó hatása.

Ha nagyon zordra fordul az idõ, érdemes az autópályát választani, ha van rá mód. Ott nincs éles ív, tükrös aszfalt, kátyú, traktor, sár. Ködben pedig egyenesen életmentõ lehet, hogy nem kell félni a szembejövõ forgalomtól.

Talaj menti fagy

A hajnali pára ráfagy az útra. A fékút megnövekszik, a kanyarok lelassulnak. Legalábbis ha okos a motoros. A váratlan esés ellen egyedüli ellenszer a nagy követési távolság és a - szégyen, de így van - sarkos kanyarvétel.

Hidegben, esõben nem szabad sietni! Ha valaki nekiindul egy szép õszi túrának, jobb úgy terveznie a távolságokat, hogy sötétedésre végezzen az aznapi szakasszal. Estére drasztikusan megváltozhat a hõmérséklet, és egyáltalán nem biztos, hogy elég a nappali ruhamennyiség.

Az autósok

A türelmetlen autósokkal nem kell törõdni. Õk egy elcsúszással semmit sem kockáztatnak, mi motorosok viszont mindent. Még azt is, hogy ha nagyon a nyakunkra másznak és elcsúszunk, még át is mennek rajtunk.

Az õsz semmiképpen sem a sportos motorozás ideje. Ilyenkor nem kell szégyellni a gumi két szélén a széles rinyacsíkot. Sarkos a kanyarodás? Esetleg hosszabb a menetidõ? Kit érdekel! Öt perc késést még mindig könnyebb megmagyarázni, mint megvenni a letört alkatrészeket. A legfontosabb, hogy egyben odaérjünk, az már másodlagos, hogy mikor. "


    

antpeter 2260 2007. október 29. 20:28  
Igen,meggyõztetek :-)
    

Jose 2259 2007. október 29. 19:42   Válasz erre: 2258
Én akkor vettem a vasmadarat(!!!!!) és +10 volt amíg sütött a nap. Jöttem vele haza Martfûrõl mint a szél :-))))))))))))))))))))))))Azóta függõ vagyok, így én sem vonatom ki.
    

Vilman 2258 2007. október 29. 19:00  
Én sosem vonatom ki, fölösleges és nincs értelme. Egyrészt pénzkidobás meg utánajárás, másrészt meg az idõjárás már teljesen kiszámíthatatlan. Pontosan emléxem ez év januári 15 Celsiusfokra...szerintetek mit csináltam akkor ??? :D
    

antpeter 2257 2007. október 29. 18:20  
Igen, én is mentem 1et a városban.Nem vontam ki a forgalomból a vasat,meggondoltam magam.Csak lesznek még jó idõk.Ha nem ,akkor majd öltözködünk.
    

imo 2256 2007. október 29. 18:18   Válasz erre: 2255
Nálunk egész nap borús párás idõ volt :-( Talán hétvégén kicsit jobb idõ lesz és mehetek egy karikát én is !:-))))
    

Vilman 2255 2007. október 29. 18:09  
Ma mentem egy kört! Tök jó idõ volt ! :)
    

imo 2254 2007. október 29. 18:03   Válasz erre: 2248
Hi Peti ! Hát igen az elsõ kép mindent elárúl ! Ez biza hengerfej pakolás :-((((( Egyben a vezérmû láncot is kicserélheted .
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22124
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők