Please log in

Registration Forgot password






VEZETÉSTECHNIKAI KÉPZÉS - kell vagy nem?
Comment
Előző oldal Következő oldal
kawa550 (msg) 90 Jan. 10, 2018, 9:22 p.m.   reply to: 89 x
Aztat nem tom, de a következő topiknyitásra már megvan az ötletem(igaz smittpálgium) : Bukósisak motorra - kell vagy nem? :))))))))))))))
     Reply to this


Hr.Geiger (msg) 89 Jan. 10, 2018, 8:54 p.m.   x
De most akkor vezetéstechnikai tréning kell vagy nem kell?
:-)))))))))))))))))
     Reply to this


Sander67 (msg) 88 Jan. 10, 2018, 2:29 p.m.   reply to: 78 x
Örülök néki,hogy akko most már tisztázódott, az erő csúsztatásos kerékkipörgetés fogalma anyanyelvünkön ékes tájszólásokkal, meg idegen szakkifejezések szintjén is. Na meg vizuálisan a yotubeos videók hivatkozásaival egyetemben.
     Reply to this


kawa550 (msg) 87 Jan. 10, 2018, 12:16 p.m.   reply to: 86 x
Készíts ide valami sámlit, mert sokat kell még várnod. Nem szoktam tévedni. És még cíííííp is vagyok! :))))))))))))))))
     Reply to this


Utalatos (msg) 86 Jan. 10, 2018, 12:03 p.m.   reply to: 79 x
Volt egyszer egy gyerekem.
Pusztai Karcsikának hívták. Az ő teljes nevét leírhatom, csekély elégtételt véve a közösség ellenes bűneiért:-)
Ma állitólag taxis hiéna Pesten.
Karcsika bűn rossz gyerek volt. Kötözködésben nála Te legfeljebb csak kisinas lehetnél.
Mondom egyszer neki:
-Karcsika, mi lenne ha egyszer, csak egyetlen egyszer jó lennél? Belebetegednél?
-Ja, azt hiszem.

Gondolom sokan igy lehetnek Veled is.
Majd kivárjuk, hogy egyszer azt mond: " a francba, lehet hogy most nem volt igazam"
Egy ovatlan pillanatban, akár csak tévedésből.:-)
Meg engem olyan nagyon nem is zavar.
Szeretem a balhékat, ha nem én vagyok az áldozat:-))
     Reply to this


KTib962 (msg) 85 Jan. 10, 2018, 11:27 a.m.   reply to: 84 x
Sejted hogy akkor és ott rohadtul nem érdekelt mit szól hozzá a kuplung mikor küzdök magamért meg az utasomért. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 84 Jan. 10, 2018, 11:23 a.m.   reply to: 83 x
És akkor most elfér még valami a garázsod polcán a 3 garnitúra kuplung mellett? :D
     Reply to this


KTib962 (msg) 83 Jan. 10, 2018, 11:05 a.m.   reply to: 81 x
Egyébként a Transzalpinán mikor felfele visszafordítóban megállt előttem a kisbusz a sergetéssel tudtam talpon maradni.
     Reply to this


KTib962 (msg) 82 Jan. 10, 2018, 10:56 a.m.   reply to: 81 x
A "mi is az?" nekem túl egyszerű, a magyarázkodás magyarázat, kötözködésért meg nem megyek a szomszédba, legfeljebb pajkos évődésnek hívom.
     Reply to this


kawa550 (msg) 81 Jan. 10, 2018, 10:51 a.m.   reply to: 80 x
Kötözködésben világbajnok gyanús vagyok!:)))))
Szerintem szó nem volt ott az interakció igényéről, mert ahhoz egy egyszerű " mi is az?" kérdés is elég lett volna, nem fordultál volna a gugli mankóhoz, ez meg egy elég rosszul sikerült magyarázkodás volt. Szerintem.
És bár a közúti ember számára ez érthetetlen, de ha a győzelem múlik rajta, akkor senki sem törődik azzal, ha egy üzemórás versenymotor futamonként megeszik egy kopó alkatrészt. De ha egy dombon feljutásnál is ez húz ki a szarból, akkor is jobb ötlet mint visszaesni a siratón. Másrészt ez a technika a kétüteműekkel együtt sírba is szállt napjainkra. De mégis, ha tudja a motoros hogy mi is ez, attól kevesebb nem lett, csak több.
     Reply to this


KTib962 (msg) 80 Jan. 10, 2018, 10:38 a.m.   reply to: 79 x
Kawa ha most rám céloztál a youtube-s okoskodással az nem az volt, hanem kötözködés. Hogy miért? Hát csak. Hogy legyen interakció. És lett!
Egyébként az említett kifejezésekre lehet hogy én is csak néztem volna, de átfutottam a szakirodalmadat és sergesse az a kuplungot akinek még három komplett garnitúrája van otthon és nem sajnálja szétcseszni.
     Reply to this


kawa550 (msg) 79 Jan. 10, 2018, 10:03 a.m.   reply to: 76 x
Ne sz@rjál be ovinéni, nem harapom le a fejed. Nem ez az első eset mikor átmegy a köznyelvbe valami, ami nem azt jelenti, de szép lassan annyi hülye kezdi használni hogy végül elfogadottá válik. A szomorú az, hogy így kezdi el az ostoba birkatömeg vezetni azokat is, akik esetleg jobban tudják.
Kölyökkoromban még volt Sopronban is krossz pálya, meg Nagycenken(ott sikerült eltörni a bokámat) meg Vejkén még most is van kettő, egy versenyt se hagytunk ki, közöttük meg amikor csak elviselt bennünket, ott lógtunk a motorszerelő/versenyző Horvát Endre "Boni" műhelyének az udvarán, a benzin meg olajszaggal szívtuk magunkba a tudást. Brodszájd, mandiner, talpas, sergetés, ezek nekem mind mondanak valamit, közben meg a legtöbb motoros manapság jó esetben csak néz, rossz esetben meg okoskodik valamit vissza a youtube-ra hivatkozva, hogy ilyen nincs is, ahelyett hogy örülne hogy bővülnek az ismeretei. Nagyon nincs mit csodálkozni, lassan a motorosoknál is kialakul a Z nemzedék, ahol már az internetről összeolvasott baromságok adják a "tudás" alapját.
     Reply to this


kawa550 (msg) 78 Jan. 10, 2018, 9:45 a.m.   reply to: 77 x
Persze hogy van backi, ezt modellezik le a játékban is, nem beléd kötök meg a videódba, hanem abba, hogy egy xbox játék videójára hozsannáztok hogy micsoda félelmetes meg micsoda profik!:)))))))))))
https://www.youtube.com/watch?v=TqKShV-iN5M
     Reply to this


Sander67 (msg) 77 Jan. 10, 2018, 8:53 a.m.   reply to: 74 x
A videoba beleköthetsz, de én élőben is jelen voltam MotoGp futamokon, és mikor nem volt ennyi szar elektronika a versenymotorokban, bizony nyomták a powerslideo-kat a kanyarokban Rossi-val az élen.
     Reply to this


Utalatos (msg) 76 Jan. 10, 2018, 8:21 a.m.   x
Driftelés vagy broadside-olás?
Lassan az idei választások sorsa is ezen dől el:-)
Fiúk, én már abban sem vagyok bíztos, hogy ugyanazt a tevékenységet, technikát takarja a két kifejezés.
Az megdőlni látszik, hogy a driftelés kifejezést az autóknál használják, míg ugyanez a technika a motorozásban a "brodszájdolás".
Olyan egyértelműen többségi arányban találni hivatkozásokat a motorral való driftelésre, hogy ha valamikor esetleg valóban csak az autókra értették is( hiszen önálló sportággá vagy szakággá is vált), mára a motorsportban is elterjedt, elfogadott kifejezés.
Igyekeztem nem you tube videókra alapozni ezt a hozzászólásomat, helyette sok kivánnivalót hagyó angol tudásommal igyekeztem tájékozódni.
Nem kawa550-nel szeretnék konfrontálódni( mert félek a csípős riposztjaitól):-))), egyszerűen már én is kiváncsi voltam, mi az igazság?
Azt most sem tudom, de biztos nem is létezik.
     Reply to this


Utalatos (msg) 75 Jan. 10, 2018, 8:01 a.m.   reply to: 69 x
Köszönöm Kawa70, este letöltöm és kipróbálom. Mindig segítesz:-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 74 Jan. 9, 2018, 10:55 p.m.   reply to: 73 x
Van ott még sok más videó is, attól ez a youtube, de abban hogy valaki megosztja a moto gp 14 xbox játék felvételét, abban nincs semmi félelmetes, és egyáltalán nem profik, se kibaszottul, se másképp. :))))))
     Reply to this


KTib962 (msg) 73 Jan. 9, 2018, 10:50 p.m.   reply to: 72 x
Az az igazság, hogy további videókat néztem és az hihetőnek tűnt:

https://www.youtube.com/watch?v=6y5G8zsCMbM
     Reply to this


kawa550 (msg) 72 Jan. 9, 2018, 10:47 p.m.   reply to: 68 x
Baccki, minnyá tökön szúrom magam! Hát tényleg nem látjátok, hogy a linkelt videó egy számítógépes játék "külső kameraállás" felvétele és nem valódi felvétel? Ezt Józsika hozta össze a kisszobában a kontrollert markolva izzadó homlokkal. :))))))))))))))
     Reply to this


KTib962 (msg) 71 Jan. 9, 2018, 10:43 p.m.   reply to: 68 x
Na ez már egy másik műfaj, félelmetes amit csinálnak és kib*tt profi.
     Reply to this


kawa70 (msg) 70 Jan. 9, 2018, 10:38 p.m.   reply to: 66 x
.
     Reply to this


kawa70 (msg) 69 Jan. 9, 2018, 10:26 p.m.   reply to: 66 x
Töltsd le a play áruházból az Anysoft keybroad nevű alkalmazást. Évek óta használom, akár a gombok méretét és szinét is meghatározhatod, több bill. formátumot kijelölhetsz és váltogathatsz köztük melyik a jobb. Beállitásoknál kijelölni a használatát és kész.
     Reply to this


Sander67 (msg) 68 Jan. 9, 2018, 10:21 p.m.   reply to: 53 x
A profik powerslide-ként űzik. https://youtu.be/yF96BULIy_0
     Reply to this


lendvai (msg) 67 Jan. 9, 2018, 8:26 p.m.   reply to: 66 x
Nem nagyon érdekel ki károg fórumidegen témák miatt. :-) A többség szerintem elfogadja, nincs semmi gond vele. :-)
A meleg autós hozzászólást a telefonról írtam. :-) A Swype kiosztása a klasszikus magyar kiosztású billentyűzetet követi, de emlékeim szerint lehet választani közülük, kipróbáltad őket?
     Reply to this


Utalatos (msg) 66 Jan. 9, 2018, 8:02 p.m.   reply to: 65 x
De Te nem arról netezel ugye?
Mert nekem sajnos nincs asztali gépem, sem laptopom, az óvodai gépet pedig nem használom privát célokra, ezért mindent ezen a pici vackon intézek.
A levelezéstől kezdve a banki ügyekig, vagy épp a közmű számlák rendezéséig.
De tényleg nem mehet így tovább!
Korábban letöltöttem az általad is javasolt magyar billentyűzetet, de képtelen voltam megszokni a kiosztását.
Annál még ez a többlépéses módszer is kezelhetőbb.
Majd kapunk a fejünkre, mert ennyire fórum idegen témával hozakodtunk elő.
     Reply to this


lendvai (msg) 65 Jan. 9, 2018, 7:48 p.m.   reply to: 64 x
Nekem is Samsung van, alapból tengerentúli, de le lehet hozzá tölteni magyar billentyűzetet, ha esetleg még nem tetted meg. Biztos van több is, nekem a Swype van rajta.
     Reply to this


Utalatos (msg) 64 Jan. 9, 2018, 7:45 p.m.   reply to: 63 x
Ennek a bejegyzésnek minden sorával egyetértek, még az engem érintővel is.
Tennem kell valamit!
Inkább kevesebbet írok és nem szólok olyasmihez hozzá, amihez nem is sokat konyítok.
Engem is nagyon zavar az ékezet nélkűli írás, mégha van is rá indokom.
Minden karakter 3 mozdulat ezen a vacak Samsung billentyűzeten.
De innentől vége.
Jó lenne az ifjúságot is rávenni erre!
Tegyünk érte!
     Reply to this


lendvai (msg) 63 Jan. 9, 2018, 2:56 p.m.   x
Azt hiszem akkor nekem az első taknyolásom "broadside" technika segítségével jött létre, csak én továbbgondoltam a szürkeaszfalton. :-)
Brodszájd-broadside, szelfi-selfie, értekezlet-meeting, meg a sok angol jövevényszó, amit mi olyan szívesen használunk, mert talán többnek érezzük magunkat azáltal, hogy sokszor nem értjük. Vagy már ciki a magyar nyelvet használni, pedig olyan szép választékos kommunikációs eszközzel áldott meg bennünket az Univerzum. :-) Káromkodni is sokkal választékosabban tudunk, mint a környező népek nagy része, hogy a magasságos rogyassza rá az eget erre a globalizációs-hunglish-agymenéses szarra. :-)
Drága motoros kolléganő, te mindig olyan szépen és választékosan írsz, nem lehetne megkoronázni ezt ékezetes betűkészlettel? Nekem személy szerint a szemem hasogatja néha, mert vizuális vagyok és az agyam nem azt írja le belül, amit látok. :-)
     Reply to this


KTib962 (msg) 62 Jan. 9, 2018, 10:10 a.m.   x
Mutatom mire gondolok.

https://youtu.be/EGcE2mRMJgA
     Reply to this


KTib962 (msg) 61 Jan. 9, 2018, 9:49 a.m.   reply to: 58 x
Én meg helyreigazítom a nem teljesen korrekt helyreigazítást. A brodszájd csak az egyik kanyarodási módszer, nem tisztán erről van szó, ebbe most csak belekapaszkodtunk kicsit. Ja és a bánat se kért tanácsot motorvásárláshoz, azt csak kaptam és köszönöm.
     Reply to this


KTib962 (msg) 59 Jan. 9, 2018, 9:41 a.m.   reply to: 57 x
A balatoni lány megelőzött, én csak a kávé elkortyolása után kívántam közreadni ugyanezt. Még tegnap este rákerestem tanult kollegánk által hivatkozott szakirodalomra és a kanyarodási technikák között megtaláltam az erőcsúsztatásos kanyarodásnál, amint az lentebb igen helyesen elhangzott. A könyv ezt nevezi a legtechnikásabb és legnagyobb bátorságot kívánó technikának. Na én nem helyezem ilyen magasra a lécet, bőven elégedett lennék először a fékezéses-erőcsúsztatásos módszer elsajátításával is.
     Reply to this


Fido71 (msg) 58 Jan. 9, 2018, 9:18 a.m.   reply to: 53 x
Látom Te is egy igazi okostojás vagy....
Még ahhoz is segítséget kérsz, hogy milyen motort vegyél, de nem tűröd el, ha valaki segítő szándékkal helyreigazít.
Sok barátod lehet. ;)
     Reply to this


Utalatos (msg) 57 Jan. 9, 2018, 8:29 a.m.   reply to: 56 x
Kikepeztem kozben magam es segitett az autoszerelo Szlavik apuka is megerteni a "brodszajdolas" lenyeget:
Pont az a lenyeg, hogy ugy csusztatjak meg a brina feneket, hatso kereket, hogy kozben nem fekeznek, hanem erobol a pedal nyomatekos tekeresevel es ellenkormanyzassal kanyarodva.
Teljes koroket is tudnak igy tenni, mint a gumiegetesnel a motorral.
De az interneten is van talalat, ha magat a "brodszajdolas" kifejezest irjatok be.
"Erőcsúsztatásos fordulás"
     Reply to this


Utalatos (msg) 56 Jan. 9, 2018, 8:12 a.m.   reply to: 55 x
Bar balatoni lany vagyok, nagyon ritkan van lehetosegem vitorlas hajoval elvezni ezt a helyzeti elonyt, de abban biztos vagyok, hogy a vizen sokszor hasznaljak ezt a kifejezest.
Probaljatok az eredeti angol kifejezesbol kiindulni! "broadside" es mindjart ertelmet is kap a dolog.
Meg az en 4-6 eves gyerekeim is hasznaljak ezt a szot, ha kontras bicajjal kifarolnak. Valoszinuleg egymastol es valamelyikuk apjatol tanulhattak.
Az biztos, hogy letezik es a szlengben is hasznalatos.
     Reply to this


gezasz (msg) 55 Jan. 9, 2018, 7:46 a.m.   reply to: 52 x
Ez egy régi motoros szleng szó. Valami angol szó elferdítése a motorozás őskorából. Sok öreg motoros ismeri szerintem a szó jelentését. Manapság nem igen használt szó, talán csak salakmotorozásba
     Reply to this


kawa550 (msg) 54 Jan. 8, 2018, 11:53 p.m.   reply to: 52 x
Egy újszülöttnek minden vicc új, és ami nincs a youtube találati listáján, az nem is létezik. Azért azt megjegyezném, hogy az öreg Kökényesi akkor írta a Porban az igazságot, mikor mi még csattogós lepkéket toltunk, ő meg bajnokságokat nyert. Na, jojjécakát és további jó szórakozást. És semmiképpen ne tanuljatok, mert még megárt az a sok tudás....:)))))))))))))
     Reply to this


KTib962 (msg) 53 Jan. 8, 2018, 11:23 p.m.   reply to: 50 x
De sokan tudjuk rosszul. Tiszta ciki.
     Reply to this


KTib962 (msg) 52 Jan. 8, 2018, 11:20 p.m.   reply to: 50 x
Köszi a segítséget!
     Reply to this


gezasz (msg) 51 Jan. 8, 2018, 12:18 p.m.   reply to: 48 x
Vegyél egy öreg nagy egyhengerest XL 600 vagy valami hasonló azzal már lehet. Talán bírsz is vele. De utcai motorral ne terepezz. Mégha a nagy menők az enduróbajnokok tudnak is. De ők profik, gyerekként kezdték.
     Reply to this


kawa550 (msg) 50 Jan. 8, 2018, 10:59 a.m.   x
Az autósok driftelnek. A motorosok brodszájdolnak.....
     Reply to this


HoGo (msg) 49 Jan. 8, 2018, 10:25 a.m.   reply to: 48 x
Igen. Meg qrvasok gyakorlás.
     Reply to this


KTib962 (msg) 48 Jan. 8, 2018, 9:20 a.m.   x
Idén szeretnék megtanulni driftelni, vagy legalább megtudni képes vagyok-e rá. igen, 50 fölött elmentek otthonról, elgurult a gyógyszer, stb, de mégis. A terepes tréning adhat alapot erre?
     Reply to this


KTib962 (msg) 46 Jan. 7, 2018, 11:22 p.m.   x
Valaki mondja már meg miről maradtam le. Meló után át akartam olvasni és látom hiányoznak hozzászólások.
     Reply to this


HoGo (msg) 45 Jan. 7, 2018, 2:42 p.m.   reply to: 33 x
Az árral kapcsolatban nem neked válaszoltam, a többivel meg egyet értek. A hasonlat viszont rossz, medence helyett edzö :)
     Reply to this


zoligs (msg) 44 Jan. 7, 2018, 2:26 p.m.   reply to: 41 x
A lóhere összejött a tréning végére :)

https://youtu.be/2CvZ3N9Fds0
     Reply to this


zoligs (msg) 41 Jan. 7, 2018, 1:45 p.m.   reply to: 36 x
Félkézzel a nyolcas , vagy a lóhere , azt nem csak azért kell megtanulnod , hogy vagánykodj a többiek előtt ,hanem azért hogy amikor a szezon elején előveszed a vasad , akkor ezen gyakorlatok mutatják meg magadnak , mennyit is zökkentél ki a rutinból , és látod mennyit kell még gyakorolnod ahhoz a tudáshoz mint amivel leraktad a verdát . ,
     Reply to this


kawa550 (msg) 38 Jan. 7, 2018, 11:22 a.m.   reply to: 36 x
Hogy ki hova menjen, mit csináljon a motorjával, ahhoz nekem semmi közöm, nem is szólok bele. Hogy kinek hány motor fér bele a költségvetésébe, ahhoz sincs több. Hogy a motoros pályafutása alatt az ember leragad egyféle motornál, vagy cserélgeti őket és van olyan időszak, amikor terepmotorral tolja, az is egyéni döntés. Én endúrókkal kezdtem, sportmotor is volt, túra is, most meg naked. De hosszú évekig tartottam az utcai mellé endúrót is. Aztán ahogy a korral arányosan csökkent a kondícióm, meg a gyerek is abbahagyta a krosszozást és már nem jártunk hétvégenként pályára, meg a vége felé már én is csak 5 kört bírtam vejkén, letettem róla, most már csak 1 motorom van. Meg persze szép lassan épül (és ha így folytatom sose készül el)egy erdőszéli Rat-scrambler egy 250-es chopperből, mert hát mégiscsak kell disznólkodni is néha. :))))))
https://www.youtube.com/watch?v=yjBrpN9nmZQ
     Reply to this


zoligs (msg) 37 Jan. 7, 2018, 10:31 a.m.   reply to: 36 x
"minden motor enduro csak úgy kell használni."
Nagyon jó , 40 éve motorozok , de ezt még nem hallottam .:))
     Reply to this


KTib962 (msg) 36 Jan. 7, 2018, 10:05 a.m.   reply to: 28 x
Azért a félkézztel megcsinálod a nyolcast is jelent valamit addig amíg vannak olyanok akik két kézzel sem teszik meg ezt ugyanolyan szűk íven.
A terepképzéssel és gyakorlással egyetértek, több helyen is olvastam, hogy amit ott kapsz, nagyon jól tudod kamatoztatni a mindennapokban.
Kérdésem: menjek szerinted terepre egy túramotorral vagy tartsak egy endurót is? Habár olvastam már olyat, hogy minden motor enduro csak úgy kell használni.
     Reply to this


lendvai (msg) 35 Jan. 6, 2018, 7:44 p.m.   reply to: 34 x
Nem is hasonlítom magam, csak az alázat szóról jutottak eszembe. Részben az emberekkel szembeni alázat, másrészt meg az alkalmanként alattam dühöngő géppel szembeni alázat. Azt szerintem nem tanítják a vezetéstechnikai tréningeken, pedig kellene. Nagyon is kellene. Én a magam részéről a saját káromon tapasztaltam meg, hogy ha nem tisztelem azt az erőt, amit nem tudok uralni, akkor az előbb-utóbb megpróbál elpusztítani. :-)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 34 Jan. 6, 2018, 7:07 p.m.   reply to: 32 x
Rossikhoz, meg Marquez-ekhez felesleges magunkat hasonlítgatni. Vannak emberek, akik különleges tehetséggel születnek, ami nem tanulható. Gyakorolhatunk mi akármennyit, sose leszünk hozzájuk foghatók, ők így születtek. Ami nekik zsigerből megy, azt mi csak sovány utánzatként tudjuk megtanulni.
     Reply to this


kawa550 (msg) 33 Jan. 6, 2018, 7:04 p.m.   reply to: 29 x
Visszaolvastam párszor amit írtam, de nem találom azt a részt, ahol én akár csak érintettem volna a drága/nem drága részt, szóval hogy is került ez ide a nekem szánt válaszodba?
Másrészt a csőre tett deszkán egyensúlyozás, meg az oszlop tetején bekötött szemmel ácsorgás is fejleszti az egyensúlyérzéket, de én azoknak a gyakorlását is hanyagolom, ahogy a szűk visszafordulás közbeni egykezezést is(ezzel asszem sokan vagyunk így). Rengeteg gyakorlat fejleszti, de nem hinném hogy azt nekem mindet gyakorolnom kéne, és nem hinném hogy te is az összes létező egyensúlyfejlesztési gyakorlatot állandóan gyakorlod, szóval ne akarjuk megmondani másnak hogy milyen gyakorlatra van szüksége. Szakember csinálja, oktasson, az a dolga. De csak mert én már úsztam 10 különböző medencében, és azt gondolom hogy egész jól megy ez nekem, még nem biztos hogy úszó tanfolyamot kéne tartanom másoknak, főleg nem versenyedzést.
     Reply to this


lendvai (msg) 32 Jan. 6, 2018, 6:25 p.m.   x
Ezt meg a telemetria alapján kb. 160-as tempónál adta elő a jóember:

https://www.youtube.com/watch?v=Wr-QnZ0x0b0

Tudom, ezek más dimenziók, de épp ezért vagyok én úgy vele, hogy elmotorozgatok, de a tudás még messze van, a "felülsz oszt húzod" meg kissé megmosolyogtató kijelentés. :-) Na ezért kell a tréning (ahogy a biztosítás is). :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 31 Jan. 6, 2018, 6:17 p.m.   x
Ez például egy olyan gyakorlat volt tavaly, amihez sok-sok tréning és rutin kell, én nem tudom mit csinálnék ilyen szituációban.
Az a fehér valami, ami a pályára hullott a plexiből volt, mert mentés közben lefejelte. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=zu-6bQTqNxI
     Reply to this


lendvai (msg) 30 Jan. 6, 2018, 6:12 p.m.   reply to: 29 x
Hát igen, ez a drága-nem drága mindig relatív. Olyan ez, mint a biztosítások, fizetem a vakvilágba, általában nincs rá szükség, de amikor igen, akkor jól jön. :-)
Vannak egyébként ingyenes tréningek is, azt hiszem motoros rendőrök szervezik, csak el kell gurulni az ország adott szegletébe.
Autóval is voltam már tréningpályán, az is hasznos, ahogy a frissen esett hóban a parkolóban próbálgatni a fizikát. Ha másért nem azért, hogy ne szarjam össze magam, ha egyszer valamiért keresztbe áll alattam az autó. :-))
     Reply to this


HoGo (msg) 29 Jan. 6, 2018, 6:07 p.m.   reply to: 28 x
Egyensúlyérzék motorra? Szerintem is felesleges hülyeség. (ja, nem.)
A gyakorlat valóban gyakorlással jön meg, ahogy a rossz beidegződések is, ha valaki nem koppint itt-ott az orrodra, hogy ez nem így kéne.
Minden évben elmegyek legalább egyre tavasszal, van olyan év, hogy kettőre is. Eddig mindig máshová, szépen lehet ötvözni a tapasztalatokat (meg elfelejteni a hülyeséget).
Hogy drága? Az.
Az, hogy jobbik esetben csak pár hónapig nem tudsz dolgozni (meg járni, ülni, enni, üríteni) az nem drága? Egy ripityára tört idomdarab az ár többszöröse, pedig az gyorsan megkerül.
     Reply to this


kawa550 (msg) 28 Jan. 6, 2018, 2:51 p.m.   reply to: 27 x
Mert az ilyesmitől nő a pénisz is?! Hol lehet ilyen növelő tanfolyamra jelentkezni?:))))))))))))))
Na, hogy valami okosat is mondjak, a dirt tréningeket (ahogy arról beszéltünk is a minap) mindenkinek ajánlom, a keresztbe kasba csúszkálás megismerése egészen biztosan hasznos lesz a normál napokon is, ellentétben a keresztbe tett félkézzel csináljunk nyolcasokat a parkolóban gyökkettes tempóval, ami az egyensúlyérzéket talán fejleszti, de a gyakorlati haszna elhanyagolható.
Ugyanakkor megjegyezném, hogy úszni vízben, sok gyakorlással lehet JÓL megtanulni, egy néhány órás úszótanfolyamon még senki sem lett se rövid, se hosszú Katinka.:)))))) Egy ilyen dirt tréning pont elég lesz arra, hogy az ember ráérezzen a dolog ízére, de főzni nem ott fog megtanulni, hanem a hétköznapok 10.000km-én. Én személy szerint az egyik legalapabb dolognak tartom a lehető legtöbb krosszos tapasztalatszerzést, kinél több, annál jobb, a folyamatos kitörések, keresztbe csúszások lejtőn lefelé keréktolás olyan mennyiségű gyakorlásra és valós tapasztalatra kényszerít, hogy idővel tényleg ösztönössé válik. Természetesen a sima tréningeket is támogatom, akinek lehetősége van menjen, csak tessenek helyén kezelni a dolgokat. A tréningről kifelé jövet még nem leszel Rossi, meg még sokáig sem, ne csak a (néha hamis) önbizalom nőjön.
     Reply to this


lendvai (msg) 27 Jan. 6, 2018, 12:19 p.m.   reply to: 26 x
Ezt szimpla péniszirigységnek tudom be, nem szép dolog a másik igyekezetét kifigurázni. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 26 Jan. 6, 2018, 11:24 a.m.   reply to: 24 x
Ez még a crikvenicai megfordulások előtt vagy után volt? Mert ha után, akkor csak azt tom mondani amit Herr Untermaier mondott Gáborka vékony bicepszét megtapogatva: falsches Training.....:))))))))))))))))
     Reply to this


KTib962 (msg) 25 Jan. 6, 2018, 10:18 a.m.   reply to: 24 x
Szívemből szóltál, több gondolatnál mintha csak magamat hallottam volna. Én a Riliclub 2 napos képzésén voltam és teljesen átalakították a stílusomat, amikor csak tudok gyakorlok, és épp nemrég döntöttem el, hogy idén megyek terepmotor tréningre pont azon okok miatt és indittatásból amiket leírtál. Az uralomamotorom.hu oldalon találtam olyan lehetőséget ahol ehhez motort is adnak. Várom a jó időt és nagy várakozással tekintek a jövőbe.
     Reply to this


lendvai (msg) 24 Jan. 6, 2018, 9:53 a.m.   x
A címben szereplő mondatra reagálva: én azt mondom kell, de a megfelelő módon használva. Én is vettem részt vezetéstechnikai tréningen, és fogok is. Nekem a Safety-Hungary képzése megfelelő volt, van, aki szereti, van, aki szidja, nekem helyileg is kedvező. Amit ott tanultam annak egy részét éles helyzetben is volt alkalmam megtapasztalni, kipróbálni, így állva maradtunk az utasommal, meg tudtam állni, ki tudtam kerülni stb. De! A képzés lényege nem az, hogy elmegyek egy tréningre és onnantól már többet tudok. Ezeket folyamatosan gyakorolni kell, mert különben szépen, lassan elfelejtődnek. A gyakorlatok egy része nem a mindennapi helyzeteket modellezi, hanem a vészhelyzeteket, amiből nagyságrendekkel kevesebb van. Én ha tehetem és találok egy megfelelő területet mindig gyakorlok egy kicsit, mert pl a kikerülésnél nem egy szolványos mozdulat az, hogy pont az elék kerülő akadály felé fordítjuk a kormányt, hogy ki tudjuk időben kerülni, az agyam tiltakozik ez ellen, így muszáj gyakorolni, különben ha éles vészhelyzet van egyszerűen nem tudom alkalmazni. A rutin és az évek, mondják...
A hazai átlag útviszonyok között motorozás egy utcai használatra tervezett géppel véleményem szerint közelebb van a túlélési gyakorlathoz, ha pl egy osztrák kanyargással vetem össze. Itt folyamatosan figyelnem kell az úton a kátyúkat, a homokot, kavicsot, egyéb felverődéseket, sokszor változik az út anyaga, a szürkeaszfalt alattomos hatásait már több alkalommal volt alkalmam megtapasztalni. Ezért idén egy dirt-track tréningre is el fogok menni, mert nem érzem jól, ha a motor hátsó kereke sodródni kezd egy kanyarban, pedig sok öröm forrása lehet, ha "driftelve" kanyarodik be az ember egy lendületesebb szerpentinezés között. Csak hát ezt is gyakorolni kell, különben könnyen a szalagkorlát alatt végzi a motor. Azt mondom jó terep egy tréning után, ha ideálishoz közeli útviszonyok között gyakorolhat az ember, akár a Dolomitokban, akár az Alpokban, de Magyarországon is lehet találni megfelelő útszakaszokat. Persze a gyakorláshoz én inkább forgalommentes területet keresek, szélesebb bekötőutakat, nagyobb parkolókat. De számomra annyi bizonyos, hogy egy tréning csak az alap: ha nem gyakorlom rendszeresen az egyébként kicsi valószínűséggel előforduló vészhelyzeteket, akkor egyszerűen nem leszek képes tudatosan alkalmazni az arról tanultakat. Kanyarodni, egyenesen menni minden alkalommal tudok, ha motorozni indulok, a "felülsz oszt húzod" motorosok nagy része kerül ki pl egy Mulholland drive videóra a Youtube-on. Érdemes megnézni néhányat, vannak ott is tanulságos esetek, szerintem ezekből is lehet tanulni, ha az ember érti hol rontotta el a videón a delikvens.
Két dolog még: a Safety-Hungary tréningje nekem azért is megfelelő, mert ott adnak körbecsövezett motort, így bár nem a sajátomat használom, más az érzés, de nyugodtan le lehet dönteni, el lehet dőlni vele, nem lesz baja, maximum a ruházat látja kárát, így akinek van régi cucca érdemes abban menni.
A másik az öltözet: mi mindig beöltözünk, a legnagyobb melegben is. Nálam a bőr jött be, lévén sokkal jobban véd, mint a cordura. másrészt nyáron nem olyan kurva meleg. Én kétszer csúsztam eddig el, a cordura felső mindig elszakadt, másodszor bőr nadrág volt rajtam, azon csak a festés sérült. És a balesetin láttam robogóval csúszott párocskát, valószínűleg rövidgatya-papucs-trikó kombóban mentek a melegre való tekintettel, hát rajtam felszíni sérülés nem volt (szerencsére belső sem), ők meg igen rosszkedvűek voltak és tetőtől-talpig be voltak mázolva valami rózsaszínes trutyival.
Mindent összevetve tréningre szükség van, mert meglepetés érhet, amikor kiderül, hogy nem tudom eléggé uralni a gépet, márpedig Marc Marquez is esik néha a versenyeken. Ehhez el lehet menni egy tréningre, akinek nincs rá elég anyagi fedezete, az gyakorolhat az utakon vagy egyéb forgalommentes területen a netről szedett videók alapján is. Mert ha nem gyakorlok, akkor nem is tudom alkalmazni a tanultakat.
     Reply to this


KTib962 (msg) 23 Jan. 6, 2018, 8:52 a.m.   reply to: 22 x
Látom ez a Dolomitok dolog nagyon beégett nálad. Na és aki nem jut el, vagy még nem jutott el a húzzon földet magára?
Tudod az a gondom, hogy én motoroztam csapattal, több féle összeállításban, és egy enyhébb mecseki vagy bakonyi túra is feladja sokaknak a leckét, nem kell ahhoz Dolomitok. Ez természetesen azzal jár, hogy vagy irtózatosan lassítja a haladást, vagy ha bátorkodik annak meg rossz vége van.
     Reply to this


gezasz (msg) 22 Jan. 6, 2018, 8:18 a.m.   reply to: 21 x
KImész a a Dolomitokba, Dél-Tirolba. A harmadik nap már karcintod az aszfaltot utassal csomagokkal nem is hiszed el ,hogy mennyire tudsz. És ott a körforgalom nem olajos, néhol igen csúszos aszfaltján keringsz! Az állandó gyakorlás viszont kell hozzá,hogy szinten maradj
     Reply to this


KTib962 (msg) 21 Jan. 5, 2018, 11:01 p.m.   reply to: 20 x
Szia! Alapvetően egyetértek veled, de...
Tudod én abból indultam ki, hogy ha fordítva van és én nem tehetem meg, hogy kifizessek egy képzést, de van valaki az ismeretségi körömben aki ezt meg tudta lépni és látom az eredményeit is, biztos, hogy megkérem hogy próbáljon segíteni nekem.

A cimborám, akivel gyakoroltam egy fél napot megjegyezte a nap végén, hogy nem gondolta volna hogy ekkora helyen is meg lehet fordulni, a felesége, aki az utasa egy későbbi beszélgetés alkalmával megjegyezte, hogy észrevette a körforgalomban hogy mennyivel dinamikusabban és magabiztosabban kanyarodik az embere.
     Reply to this


HoGo (msg) 20 Jan. 5, 2018, 5:26 p.m.   reply to: 5 x
1) Kell!
2) Nem mindegy hol, kinél.
3) Add 2: miért téged kerestek volna? Miért nem egy olyan céget, aki ezzel foglalkozik? Nem elég tudni motorozni (habár egy motoros sosem fog tudni, csak folyamatosan tanulhatja), hanem tudni kell elmondani, felépíteni a "tananyagot" és odafigyelni a másikra. Ide már gyakorlott szem kell, aki ránézésre kiszűri, hogy rossz helyen van a talp, rossz felé néz a tekintet, rossz a testtartás, stb.
     Reply to this


KTib962 (msg) 19 Jan. 4, 2018, 9:39 p.m.   reply to: 18 x
Tudom, zuhanó repülőgépen nincs ateista utas :-)
     Reply to this


Bulldog1100 (msg) 18 Jan. 4, 2018, 9:30 p.m.   x
Te csak azt hiszed.....
     Reply to this


KTib962 (msg) 17 Jan. 4, 2018, 9:22 p.m.   reply to: 16 x
Hithű ateista vagyok, de azért köszi.
     Reply to this


Bulldog1100 (msg) 16 Jan. 4, 2018, 9:05 p.m.   reply to: 15 x
Nagyon ügyes vagy! Bár így könnyű, végéig a Jézuska árnyékában csinálod a gyakorlatokat. Próbáld meg egyszer úgy is, hogy nem a kő kereszt mellett csinálod.
     Reply to this


KTib962 (msg) 15 Jan. 4, 2018, 6:49 p.m.   x
Anno csináltam néhány rövid videót a gyakorlásaimról. Ideteszem vagy kedvcsinálónak vagy gondolatébresztőnek.vagy olyannak amibe bele lehet verni a csúfot, vagy csak úgy.

https://www.youtube.com/watch?v=NyXKMVteKyU

https://www.youtube.com/watch?v=eBwUV6pUipQ

https://www.youtube.com/watch?v=PKYoiwbCVQk
     Reply to this


Flenegen (msg) 14 Jan. 4, 2018, 6:36 p.m.   reply to: 11 x
Itt is a tudatosság a lényeg ! Sportmotoros volt a tréningeken ahol voltam, igaz a túrások voltak többen!

Nem kell meggyőzni senkit, ha maga nem érzi fontosságát.
     Reply to this


Bulldog1100 (msg) 13 Jan. 4, 2018, 2:15 p.m.   x
Én is láttam már sport motorost ezeken a tréningeken, de nem ők vannak többségben az való igaz. Egyébként mindegy milyen motorral mész, csopper, cruser, túra vagy gyorsasági mindenki fejlődik ha saját magához viszonyítjuk.

Ami fontos, hogy lényegesen többen járnak már ilyen vezetés technika oktatásokra mint korábban. Nagyon sok motoros rendőr tart teljesen ingyenes oktatásokat, azért, hogy minél kevesebben végezzük rosszul.

Szerencsére ma már a jogsi megszerzéséhez is kell némi vezetéstechnikai tudás, korábban (jóval korábban) ez nem volt így. Úgyhogy csak így tovább, minél többen legyenek az oktatásokon és minél kevesebben az úttesten krétával körbe rajzolva.
     Reply to this


KTib962 (msg) 12 Jan. 4, 2018, 2:03 p.m.   reply to: 11 x
2 dolog: a technikás egyenes kifejezés tetszik, a másik személyes tatasztalás: én találkoztam a képzésen egy sportmotoros lánnyal, és lássanak csodát fejlődött és olyan helyen is megfordult amit azelőtt nagy ívben elkerült.
     Reply to this


Tomi1 (msg) 11 Jan. 4, 2018, 1:52 p.m.   x
Sziasztok!

Többször voltam ilyen tréningen és mindig megállapítottam, hogy a nap végére mindenki egy kicsit ügyesebben kezelte a gépet.
Az első körökben a rossz beidegződéseknek köszönhetően röpködtek a bóják, aztán az oktatók útmutatásit követve (ha valaki tényleg leküzdötte a "rutint") úgy ment, mintha kötélen húznák a motorokat.
Szerintem akik akarnak bőven tanulhatnak ilyen rendezvényeken, akik pedig a jó 'technikás egyeneseket' szeretik, azok úgysem mennek ilyen helyekre.
Nyilván a következő miatt sokan támadnak, de sportmotorosokkal én még sosem találkoztam a tréningeken.
Sokszor van ingyenes oktatás, csak észre kell venni a lehetőséget.
Széles utat mindenkinek!
     Reply to this


KTib962 (msg) 10 Jan. 4, 2018, 1:27 p.m.   reply to: 9 x
Csatlakozom a záró gondolatodhoz, mert így sokkal kevesebb kétkerekű időzített bomba és/vagy potenciális áldozat rohangálna az utakon.
     Reply to this


Flenegen (msg) 9 Jan. 4, 2018, 12:32 p.m.   reply to: 7 x
3 évvel ezelőtt voltam egy motoros tréningen mely szintén alapjaiban rengette meg a technikám. Sok esetben jó volt a szűk helyen történő megfordulás begyakorlása, bója kerülgetés meg előkészít a vészfékezést. Aztán 2017-ben voltam egy másik oktatáson, ahol megint máson volt a hangsúly. Idén biztosan megyek megint, már ki is fizettem csak a jó időre várok:) Volt az elmúlt 3 évben 2-3 olyan közlekedési szituáció, melyben a begyakorlott dolgok voltak a megmentők. Én a tapasztalataim alapján ajánlom mindenkinek.
     Reply to this


KTib962 (msg) 7 Jan. 4, 2018, 10:24 a.m.   reply to: 6 x
Az eddigi hozzászólásokkal egyetértettem, de veled kivételt kell tennem. Az előzőekben említetett írás tanulás példánál maradva gondolj vissza hogyan is csináltuk. Először kis lépések, később a gyakorlásnak köszönhetően egyre folyékonyabb lett, majd kellő rutin kialakulása után megkapta a személyre szabott formáját. Szerintem hasonóképpen van a motorozással is. Valóban sok mindent meg tudsz tanulni
magadtól is, én is autodidakta módon tettem,
bátor is voltam, de amióta képzem magam bátrabban és jobban döntöm a motort.
     Reply to this


gezasz (msg) 6 Jan. 4, 2018, 9:51 a.m.   x
Annyiból jobb egy vezetés technikai tréning,hogy megtanít fékezni, vészfékezni. Sokan nem tudnak ,én se igazán. A bóják közti kacskaringozásnak , uttesten helyben való megfordulásnak nem sok értelmét látom. Inkább jó móka ,hogy ilyet is tudok.
A való életbe, hogy mennyire döntöd a kanyarba a motort az országuton az függ attól mennyire vagy bátor. Mert a tréningen nem azt tanuljátok,hogy hogyan csapassunk 120-al a kacskarigós uton majrécsík nélkül. Azt mered vagy nem ! A lassú bólyás kacskaringó tudása mondjuk egy Stelvió-s csapatásnál jól jön, mivel ott sok a visszafordítós hajtűkanyar. Arra technikára is rá lehet jönni magadtól csak tovább tart egy picit mint egy tréningen ahol elmagyarázzák és megmutatják hogy hogyan csináld. Megtanulni motorozni viszont szerintem nem egy nagy túragőzösön lehet, egy könnyű kisebb köbcentis motor alkalmasabb rá
     Reply to this


KTib962 (msg) 5 Jan. 4, 2018, 9:20 a.m.   reply to: 3 x
Egyetértek veled, de tudod mi az érdekes? Az ismerősi körben mindenkinek elmeséltem és dícsértem, sőt csináltam pár videót a gyakorlásokról és az eredményekről, szétküldtem a linkeket, megnézték, alkalomadtán dícsérték, de - és ez már nem pénz kérdése - senki nem keresett meg azzal, hogy tanítsam, vagy gyakoroljak vele. Ennyit az igényről.
     Reply to this


KTib962 (msg) 4 Jan. 4, 2018, 9:14 a.m.   reply to: 2 x
Szia!

Köszi a véleményedet és az egyetértésed. A cimborámat azóta már tanítottam és sokat profitált abból a fél napból, habár az együtt motorozásokkor néha figyelmeztetnem kell, hogy használja a tanultakat, most tavasszal meg el akarom csalni egy alapszintű terepképzésre csak még nem tud róla. :-)
     Reply to this


Hanyistok (msg) 3 Jan. 4, 2018, 9:11 a.m.   x
Már a kérdést sem értem?! A tréning ellen egyetlen érv tud szólni, nevezetesen az, ha nem tudod megfizetni az árát.
     Reply to this


Bulldog1100 (msg) 2 Jan. 4, 2018, 6:43 a.m.   x
Szia!

Nem tudom, hogy helyes-e a kérdés feltevés. Olyan mintha azt kérdeznéd, hogy érdemes-e megtanulni írni és olvasni. És hát aki tud írni és olvasni, az tudja mennyit veszítene ha nem lenne birtokában ezeknek a képességeknek. Viszont aki nem tud, annak lövése sincs, hogy mit hagy ki. Szerintem a haverod ebbe a második kategóriába tartozik, de ne mondjál le róla. Győzd meg!
     Reply to this


KTib962 (msg) 1 Jan. 4, 2018, 12:48 a.m.   x
Sziasztok!

Kíváncsi vagyok ki hogyan látja ezt a kérdést. Én 2 éve részt vettem egy képzésen. Mikor cimborámnak mondtam, hogy hova készülök, azt kérdezte: nem tudsz motorozni? Felülsz oszt húzod.
Az igazság az, hogy nem tudtam mire számíthatok, mire vállalkoztam, viszont ez a két nap alapjaiban változtatta meg a motorozáshoz való viszonyomat, a motorkezelési technikámat. Olyan szinten megfogott az újszerű motorkezelés, hogy hosszú időn keresztül havonta legalább egyszer kimentem pár órát gyakorolni és egyre magabiztosabban irányítottam a jószágot, és minden szerénytelenség nélkül kijelenthetem, hogy gyengébb motorral és utassal haladva a szólóban és izmosabb vasakon ülő csapattagok a szerpentineken nem igazán tartották a tempót.
Minden vélemény érdekel!
Széles utat!
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26681