Please log in

Registration Forgot password






SEGITSÉG!!!
Comment
Előző oldal
Englishman (msg) 13503 Aug. 3, 2017, 9 a.m.   x
Még mindig nagyon kell a segítség❗❗
Vasárnap a barátunk súlyos motor balesetet szenvedett. Sürgősen vérre lenne szüksége. A veszprémi kórházban fekszik.Bárhol adhatsz vért csak irányított véradást kell kérni Norbert Molnár névre. (született Gyor, 1971. 12. 17. Taj száma: 030465648) A vércsoportja A negatív.(Nem gond ha más a vércsoportod mert kicserélik az övére)
- Kérjük, aki tud az segítsen❗
Kérlek, osszátok, hogy minél több emberhez eljusson!
     Reply to this


zizipapa (msg) 13500 July 17, 2017, 9:08 p.m.   reply to: 13494 x
mikori gyártásu a gumi? DOT számot nézd meg
elso 2szám a gyártas hete,a másik két szám jelzi az évet.
     Reply to this


piratson (msg) 13499 July 6, 2017, 12:49 p.m.   x
Sziasztok!
Van egy öreg, de eddig tökéletesen működő JAT AP9970 típusú emisszió (CO) mérőm. Pár napja a kijelzője csak úgy kezdett működni, hogy meg kellett egy kicsit rázogatni a ketyerét, de most már ez sem segít. Végigfutottam a közeli Keszthely ismert elektroműszerészeit, de ilyen-olyan indokkal nem vállalták még azt sem, hogy ránézzenek.

Abban kérem a segítségeteket, ha valaki tudna olyan mestert, Szombathely, Veszprém, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Kaposvár körön belül, aki tudna segíteni, nagyon örülnék neki.

A műszert rendszeresen használom, és óriási segítség a diagnosztikában és a pontos beállításában.

Segítségeteket előre is megköszönöm!
     Reply to this


palibá (msg) 13498 July 3, 2017, 8:12 a.m.   x
RENDSZÁM aki elveszitette ide írjon.
     Reply to this


Larten (msg) 13497 June 7, 2017, 8:16 p.m.   reply to: 13495 x
A glicerin egyébként azonos hatású a nem kevés pénzért kapható Black Chrome (gyártó:Turtle Wax) kezelésével,csak anyagilag beljebb vagy.
A glicerin felvihető gumicsíkok, ablaktörlő szár (nem lapát !!!), és minden olyan felületre amit az UV. (napsugár) kifakít.
     Reply to this


Larten (msg) 13496 June 7, 2017, 8:04 p.m.   reply to: 13495 x
Glicerinnel kezeltük annak idején, kis rony-darabbal bedörzsöltük, a felni melett meg elhasznált fogkefével. Egész évben tartotta magát és nem repedezett.
A futó felületre természetesen tilos!
Gyógyszertárban kapható 1-1,5 deciliter elég vagy két évre, csak ne arabosan állíts be mert akkor nem kapsz. :))))
     Reply to this


Szabó Z (msg) 13495 June 6, 2017, 8:22 p.m.   x
Elnézéseteket kérem, ha butaságot kérdezek, de nem kezeltétek le a gumikat v.milyen szerrel?
     Reply to this


Utalatos (msg) 13494 June 6, 2017, 6:47 p.m.   reply to: 13493 x
Nem is a dongetessel van baj, hanem, hogy erosebb fekezeskor elindul az eleje is meg a hatulja is. Most kb. 6 metert csusztam vele, pedig csak a korforgalom elott akartam finoman lelassitani.
Honda sh 125i, 16-os kerekekkel, Dunlop 100/80 ill. 120/80-as gumikkal.
De eddig minden robogom csuszkalt, fuggetlenul a gumiktol:-(( Evi 7-8000 km alatt annyi necces helyzet van, hogy mar kicsit besokaltam a szánkázástól.
     Reply to this


Fido71 (msg) 13493 June 6, 2017, 6:35 p.m.   x
Nekem a KisScarán /50 2T/ 16" kerekek vannak IRC gumival szerelve.
Lehet döntögetni rendesen, nincs vele gondom...
     Reply to this


ztaki (msg) 13492 June 6, 2017, 6:04 p.m.   reply to: 13491 x
Nem... tényleg mondom.
Eddig csak robogóval sodródtam szalagkorlát-kocra... és rendszeresen megcsúsztatom az első kereket fékezésnél is...
Már próbáltam a téli gumit is... - nem sokat javult.
     Reply to this


Utalatos (msg) 13491 June 6, 2017, 5:54 p.m.   reply to: 13490 x
Most komolyan? Tenyleg neked is van ilyen rossz tapasztalatod vagy csak "főrobogósként" kicikizel?
     Reply to this


ztaki (msg) 13490 June 6, 2017, 5:29 p.m.   reply to: 13487 x
:)
én meg azt hittem, hogy ez csak engem érint... évente teszek rá új gumit, mert olyan nincs, hogy mindegyik csúszik... pedig de. ;)
     Reply to this


Yossarian (msg) 13489 June 6, 2017, 5:24 p.m.   reply to: 13488 x
"..Eleve a fel oldala hianyzik is a lapnak( fomenu).."

.., de már elmúlt!.." :)
     Reply to this


Utalatos (msg) 13488 June 6, 2017, 7:17 a.m.   x
Sajnalom a sok peldanyozast, de nem en okoztam:-(
Eleve a fel oldala hianyzik is a lapnak( fomenu)
     Reply to this


Utalatos (msg) 13487 June 6, 2017, 7:14 a.m.   x
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
     Reply to this


Utalatos (msg) 13487 June 6, 2017, 7:14 a.m.   x
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
     Reply to this


Utalatos (msg) 13487 June 6, 2017, 7:14 a.m.   x
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
     Reply to this


Utalatos (msg) 13487 June 6, 2017, 7:14 a.m.   x
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
     Reply to this


Utalatos (msg) 13487 June 6, 2017, 7:14 a.m.   x
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
     Reply to this


Hadvezér (msg) 13485 May 31, 2017, 10:50 p.m.   reply to: 13484 x
Lakihegy (bizonytalan ideig zárva, de egy érdeklődést megér), http://faza.web.elte.hu/racsidepo/yamaha.html , tarjáni bontó ( http://www.gerecsemotor.hu ), bár az olyan 50 km.
     Reply to this


TPBalaton (msg) 13484 May 31, 2017, 11:02 a.m.   x
Sziasztok!

Bp.-en vagy a környékén tudtok motorkerékpárbontót?
A XX.-kerben találtam eddig a neten csak.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13483 May 30, 2017, 4:49 p.m.   x
Nem igazán találtam megfelelő topicot, ide teszem, aztán aki látja, látja...
Gyújtógyertya átváltó kézikészülék. Hasznos lehet.

http://hu.sparkplug-crossreference.com/
     Reply to this


mati12 (msg) 13482 April 29, 2017, 3:04 p.m.   x
TPali-nak.
Ha most ismerkedsz a videózással akkor én mindenképp a Windows gyári programját a MovieMaker-t ajánlom neked. Az összes általad felsorolt kritériumnak megfelel,egyszerű,ingyenes,magyar nyelvű. A Youtube-on bőven találsz hozzá oktató videót.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13481 April 28, 2017, 3:22 a.m.   reply to: 13479 x
Köszi, ez jól hangzik, megnézem!
     Reply to this


kawa550 (msg) 13480 April 27, 2017, 10:26 p.m.   x
Sveti Jurajból fél óra ez is egy tök üres szerpentinen át. :))
     Reply to this


kawa550 (msg) 13479 April 27, 2017, 10:21 p.m.   reply to: 13478 x
Zadar szép, én is voltam 2x, de az aztán nem nyugis az tuti, este az óvárosban csak könyökölve lehet közlekedni, egy tisztességeset nem lehet lépni a tömegben. A tengeri orgona(a víz zenél nem a szél) meg a nap köszöntésének hívott világító naprendszer makett nagyon buli este, de annyian vannak hogy kis túlzással sorba kell állni hogy te is rámehess a kb 30m-es körre. Ezen kívül a drágább régiókhoz tartozik.
Az isztriai kisvárosok is nagyon jók, Porec, Rovinj, meg Pula, de az az anfiteátrumon kívül nem egy nagy durranás, a környéke viszont szép (premantura). Szintén drágább régió.
A kvarner öböl olcsóbb, nyugisabb(mondjuk a crikvenicai plázs este pont hogy tömeg), ha nem bulizni akar esténként az ember, az is egy jó választás. Senj és környéke(pl Sveti Juraj) nyugisabb, kevesebb a túrista, nincs akkora tömeg, látnivaló ott is van, én azt javasolnám elsőnek hogy ne utáld meg a tömeg miatt. :)))))
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13478 April 27, 2017, 9:04 p.m.   reply to: 13477 x
Köszönöm, pont Privlakát néztem egy hirdetésben :)
     Reply to this


kisfeher74 (msg) 13477 April 27, 2017, 8:56 p.m.   reply to: 13475 x
Szervusz! Én első körben Zadar és környékét javaslom, kitünő látnivalók vannak a belvárosban és este a kikötőben megnézhetitek-meghallgathatjátok a szél orgonát. A szállást Zadartól 12 Km-re lévő Privlakán lehetséges ott mindig van kiadó apartman és van kemping is.
A tenger isteni homokos a part és nem utolsósorban nincsenek sünök a vizben.
Én csak ajánlani tudom.

Üdv: Rozsdás.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13476 April 27, 2017, 8:48 p.m.   reply to: 13475 x
( Miért nem lehet szerkeszteni az előzőt?.... )

Még annyit, hogy nem ragaszkodunk a nagy tömeghez, inkább szeretjük a nyugisabb, csendesebb helyeket. :)
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13475 April 27, 2017, 8:15 p.m.   x
Sziasztok!

Párommal először mennénk Horvátországba a tengerpartra. Július elején lenne a túra. Hova érdemes menni 4-5 napra, ahol jó a strand, egyéb látnivalók is akadnak, szállásnak apartman vagy lakókocsi is megfelel. Ha tudtok jó áron bejáratott szállást, megköszönném! Jöhet privátban is!

Köszönöm előre is!
     Reply to this


kawa70 (msg) 13474 April 9, 2017, 1:50 p.m.   reply to: 13472 x
Viszont előbb utóbb mindenkit érint a téma, amennyiben idősebb vagy többet futott autója van :)
     Reply to this


kawa70 (msg) 13473 April 9, 2017, 1:49 p.m.   reply to: 13472 x
Mindenképp érdemes a tisztitás, amig nem szakad le a tányér vagy nem megy tönkre a mozgató motor vagy mechanika, a tisztitás egy időre megoldás lehet.
     Reply to this


Tiger (msg) 13472 April 9, 2017, 8:36 a.m.   x
Köszönöm, hogy ilyen sokan segítőkészek voltatok. Ami számomra megnyugtató, hogy első lépésben érdemes "csak" egy tisztítással indítani és a csere esetlegesen csak sikertelenség esetén elkerülhetetlen.
Remélem, hogy mások számára is hasznos volt ez a kis beszélgetés, pontosabban abban bízom, hogy senkit nem érint soha ez a téma, mert nem lesz hasonló gondjuk a trágya technikákkal!:-)))
     Reply to this


pandamaci (msg) 13471 April 7, 2017, 9:03 p.m.   reply to: 13463 x
Abban az autóban elektromos működtetésű egr szelep van. A típust az ebayen vehető 30 eurós , meg android telefonos , de a ..sch xy típusú (300-400eFt) kiolvasók sem kezelik megfelelő szinten.,ha valamiket pl megvezérelni kell. A 8 év alatti 80e Km ha városban ment bele, a részecskeszűrőd,+ annak érzékelője is rettenetesen tele lehet..
Egr szelep mechanikus kivakarással kimosással nemigazán tudsz neki ártani, de visszaszerelés után egy kikényszerített regenerálás (koromleégetés, álló helyben vagy menet közben) még rá fog férni..Gyári műszer a DPF szűrő koromtartalmát is kiolvassa, kitisztított egr-t megvezérli, turbó töltőnyomást és elobbi összeset gyári értékekhez hasonlitja.
Sokáig a kocsit igy ne használd , ha végkeppen nem indulvagy leáll az a kisebbik baj, de a dpf q rvadrága..(bár magyar embör azt is kimossa,, ha tudja..)
     Reply to this


kawa70 (msg) 13470 April 7, 2017, 7:48 p.m.   reply to: 13467 x
Ebben igazad van. A korom az már nem az üzemanyag környezetében van, arra ha már meg van mehet akár kamillás borogatás is.....
Egyébként meg mechanikus eltávolitás amig hozzáférni, aztán meg sok-sok féktisztitó. Ha kint van a helyéről 1-2 óra alatt meg van. Kárt tenni nem nagyon lehet benne, hacsak nem véső kalapács a szerszámod.
     Reply to this


Tompecs (msg) 13469 April 7, 2017, 3:02 p.m.   reply to: 13468 x
Pontosabban nem a csatlakozót kell leszedni, bár emlékeim szerint azt is le lehet, hanem a szelepház külsején lévő ki műanyag kupakot.
Ez a típus ott szokott szorulni leginkább
Megnézni, hogy működik-e a tisztítás után lehet, vissza kell dugni a csatit a helyére és valamilyen diag.szoftveren keresztül megvezéreltetni.
     Reply to this


Tompecs (msg) 13468 April 7, 2017, 2:52 p.m.   reply to: 13463 x
Egy ilyenre készülhet a szerelőd : https://www.youtube.com/watch?v=qOIm_8ekuF4

és ez még nem is koszos nagyon..
Szét lehet szedni a csati felőli részét is és ott is szokott korom lenni vastagon...
     Reply to this


Audimania (msg) 13467 April 7, 2017, 2:38 p.m.   reply to: 13464 x
Kritika helyett csak Idézném a Shell-t:
http://www.shell.hu/motorists/shell-fuels/shell-v-power-nitro-plus/shell-v-power-nitro-plus-diesel.html

A Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyag segíthet megvédeni autója motorját a korróziótól és lerakódásoktól.*
A Shell V-Power Nitro+ speciális Shell adalékanyagot tartalmaz, a legújabb technológiával.
Hogyan tisztíthatja és védheti az üzemanyag a motorját? A Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyagot erőteljes tisztító adalékkal alakítottuk ki, amely megelőzheti a lerakódást, ill. megszabadíthatja a motort a teljesítményt csökkentő lerakódásoktól.
Hogyan véd az üzemanyag a korróziótól?
A Shell V-Power Nitro+ Diesel korróziógátló összetevőket tartalmaz, amivel megóvhatja az üzemanyag-befecskendező rendszert a rozsdásodástól.

*A valós hatást és előnyöket több tényező befolyásolhatja, többek között a jármű típusa és állapota, a vezetési körülmények és a vezetési stílus. ...

Röviden: segítHET, tisztítHAT, megóvHAT, megelőzHET, megszabadítHAT. Igen, ahol üzemanyagként halad át. A korom viszont korom marad, és ott áll meg, ahol akar. Én max. annyiban látok különbséget, hogy aki plusszost tankol, valószínűleg jobban is nyomja neki (ha már úgyis erősebb a gép) és ki sem nyit az EGR, ergo nem is tud eltömődni.
     Reply to this


Audimania (msg) 13466 April 7, 2017, 2:18 p.m.   reply to: 13465 x
Köszi :)
Ennyi km-rel én sem akarnám kicserélni. A sajátomon tapasztaltak (erős keresztmetszet szűkülés volt) alapján mondom, ha türelmes a szerelő, és tudja, mihez nyúlhat, akkor legfeljebb pár óra, és csodát tesz az autóval.
     Reply to this


Tiger (msg) 13465 April 7, 2017, 12:38 p.m.   reply to: 13461 x
Pedig bíztam benne, hogy bevállalod, és Te leszel nagyon koszos:-))))
Tudom, hogy milyen precíz ember vagy, Rád szívesen bíztam volna:-))
Csak hülyéskedem itt kínomban:-)
     Reply to this


Tiger (msg) 13464 April 7, 2017, 12:33 p.m.   reply to: 13462 x
Köszönöm, egyértelmű is volt.
Természetesen nem én akarok barkácsolni, annak csak rossz vége lenne, de szeretném orientálni a régi szerelőmet, hogy nehogy olyasmit vállaljon be( megteszi zokszó nélkül, azután széttárja a kezét, ez nem jött be, mondta ő előre:-))
Szóval, ha értek valamit, akkor könnyebben nyelem le a békát, ehhez pedig fontos körültekintően tájékozódnom, mert ha látom, hogy nekiesik valami rettenetes maró anyaggal, akkor azt ne hagyjam.
Csak egy példa, pénteken követ is kaptam a szélvédőre. Az agyonreklámozott Carglass 17000 körül vállalta volna, míg a 20 éve ezt csináló szaki a Praktiker előtt, 5000-ért hibátlanul megcsinálta( megjegyzem korábban is volt hasonló esetem, minden ilyen szaki után szélvédő csere volt a vége).
Természetesen a Carglass háromszoros áron sem ígér biztosabb munkát, de az a rengeteg fénykép, ami a neten található az elcseszett munkáik után, meggyőzött, hogy semmivel sem különbek a sokat ígérő kóklereknél.
De már messzire mentem, csak azt akartam érzékeltetni, hogy a magukat nagyon ajánlgató cégek, iparosok sokszor szélhámoskodnak.
Pl. a klímából eddig még senki nem tudta végérvényesen kiirtani azt a rohadt penészgombát, ami megkeseríti az életemet.
Ha olyanoktól kérek tanácsot, akikkel összeköt valami( mint itt a motorozás), akkor abban mindig jobban hiszek, meglehet maguk is laikusok, de legalább nem érdekeltek abban, hogy feleslegesen átverjenek, hitegessenek.
     Reply to this


Tiger (msg) 13463 April 7, 2017, 12:13 p.m.   reply to: 13460 x
Hello, nincs benne semmi titkolódzás, csak már a megrendítette a "szakemberekbe" (nem az itteniekben, nehogy félreértsétek, épp azért írtam ide, mert eddig mindig kaptam hasznos segítséget) vetett bizalmamat, hogy a hibakód kiolvasása, pontosabban értelmezése is csak harmadszorra sikeredett, három diagnosztikán még gyári műszer birtokában is.
Mercedes C osztály, 200cdi, W204 típusjel, 100kw-os diesel, sedan, 2009-es, automata, 86000 futott km.
     Reply to this


vkami (msg) 13462 April 7, 2017, 9:37 a.m.   x
Nem véletlenül linkeltem a cikket : finoman próbáltalak a még nem nagyon fájó,de profi megoldás felé orientálni :)
     Reply to this


Audimania (msg) 13461 April 7, 2017, 9:20 a.m.   reply to: 13459 x
Szia! Osztom pandamaci #13455 véleményét. Ha körültekintően szeditek szét, akkor nem sérülhet elektronika (az enyémben pl. nincs is azon a részen semmi, hiszen ott sok-sok Celsius fok van, a vezérlése pedig vákuumos). Tompecs pedig a tisztítás lehetséges módjait sorolja fel az általam is támogatott sorrendben. Arra azért készülj fel, hogy nagyon koszos leszel :)
     Reply to this


Tompecs (msg) 13460 April 7, 2017, 8:12 a.m.   reply to: 13459 x
Általában nem kell tanítani az új vagy tisztított EGR-t, de típusa válogatja.
Tisztítani bármivel amihez hozzáférsz benzin, gázolaj, brigéciol, féktisztító, kis csavarhúzó, fogkefe, drótkefe stb. nagy kárt nem tudsz csinálni, ha jó akkor nem ázik be az elektronikája, ha rossz akkor meg mindegy. Kapcsolási rajz ismeretében általában még tápot is lehet neki adni és "satupadon" tesztelni, hogy egyáltalán működik-e
Persze lehet pontosabb választ is kapnál, ha például tudnánk, hogy milyen kocsikád van? Gyártmány, típus, évjárat, térfogat, motorkód...
     Reply to this


Tiger (msg) 13459 April 7, 2017, 6:56 a.m.   x
Sajnos csak most kerültem gép elé, ezért nem tudtam korábban megköszönni a tanácsaitokat.
Vkami, a cikket már korábban olvastam, meg még vagy ötvenet, azért lett volna jó, ha valaki már esetleg maga is csinált ilyen tisztítást és megosztja a tapasztalatát, hogy elkerüljek valami fatális hibát.
Pl. a megbontás nem jár-e kockázattal, milyen tisztítóanyagot érdemes használni, mire kell figyelni, vigyázni?
Pandamaci, a spray-röl eleve letettem. A nagy dilemma, hogy pl. az elektronika nem sérül-e benne a tisztítástól, nem változnak-e a beállítási értékek, újra kell-e kalibrálni vagy a gyári hibakiolvasón tesztelni a tisztítás vagy csere után, stb?
Tudom nyűglődöm, miközben a csere lenne az ideális, de nagyon húzós az ára és nem is feltétlenül indokolt.
Emzse, függetlenül az ötletedtől, mert akkor még nem olvastam, mintha megéreztem volna, mert tegnap már pont ezt tankoltam bele, valamiért azt gondolva, hogy esetleg ez kiégetheti a lerakodott kormot.
Egyelőre még nincs változás.
Megy a kocsi, csak egyenetlenebbül jár a motor, lukak vannak a gyorsításban és jóval megnőtt a fogyasztás, már ez is nagy fejlemény azután, hogy hétfőn megállt alattam legalább 10 alkalommal és csak a gyári műszerrel lehetett pontosan kiolvasni a hibát és törölni a hibaüzeneteket, amik egyébként egészen másra vonatkoztak addig (esp hibák, amik tartalék üzemmódba tették a motort).
Köszönöm még egyszer mindenkinek, indulok Szolnokra, remélem kibírja:-((
     Reply to this


emzse (msg) 13458 April 6, 2017, 7:16 p.m.   x
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
     Reply to this


emzse (msg) 13458 April 6, 2017, 7:16 p.m.   x
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
     Reply to this


emzse (msg) 13457 April 6, 2017, 7:16 p.m.   x
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
     Reply to this


emzse (msg) 13456 April 6, 2017, 7:16 p.m.   x
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
     Reply to this


pandamaci (msg) 13455 April 6, 2017, 4:26 p.m.   reply to: 13453 x
Ha becsületesen meg van állva a koromtól, akkor az üzemanyag adalékok, vagy a szivócsövon át beszívatott spré már nem segit rajta..Azaz ki kell szerelni , mechanikusan kivakarni a kormot, kimosni kint megjáratni. (autótól függően
ez elég hosszadalmas szopás s lehet..)
     Reply to this


vkami (msg) 13454 April 6, 2017, 10:14 a.m.   x
Ebben a cikkben van egy cég:
http://www.carstyling.hu/magazin/szerviz/szerviztema-egr-szelep-pucolasa-7522
     Reply to this


Tiger (msg) 13453 April 6, 2017, 9:02 a.m.   x
Sziasztok, autós kérdésem lenne:
Nincs valakinek jó (hatékony) ötlete diesel motoros autó EGR szelepének házilagos tisztítására, javítására?
Nem tűnik indokoltnak a csere, mert csak 80000km van benne, hátha egy alapos tisztítás vagy kikormozás is segítene.
köszönöm
     Reply to this


Tomi1 (msg) 13452 April 5, 2017, 10:40 a.m.   reply to: 13451 x
Köszönöm szépen!
     Reply to this




Tomi1 (msg) 13450 April 4, 2017, 9:34 p.m.   x
Sziasztok!
Keresek Krauser doboztartóhoz 2 db mellékelt alkatrészt!
Ha valakinek van felesleges, vagy tudja hol található, kérem jelezze!
Üdv!
     Reply to this


kisfeher74 (msg) 13449 March 24, 2017, 8:10 p.m.   reply to: 13447 x
Szia! Nekem is belassult már vagy egy hete vagy kettő.

Üdv: Rozsdás.
     Reply to this


kawa70 (msg) 13448 March 24, 2017, 7:57 p.m.   reply to: 13447 x
Nem tom, nekem nem lassú asztali gépen meg telefonon sem. Pedig mostanság sűrűn nézem.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13447 March 24, 2017, 5:15 p.m.   x
Nem tudjátok, miért olyan lassú pár napja a ha.hu?
Vagy nálam lehet valami gond?
Bár a többi oldal jön rendesen, ez meg olyan lett mint a tetű...
     Reply to this


pandamaci (msg) 13446 March 20, 2017, 8:24 p.m.   reply to: 13444 x
Ez is elég király, főleg rövidgatya-póló mellé..

Különben minden motoron van gyárilag kialakított kapaszkodó az utasnak-ha más nem, egy bőröv az ülés közepén.Az miért nem jó?

http://www.motostyling.hu/webshop/motoros-ruhazat/egyeb-ruhazat_rider-hold-tight-utaskapaszkodo
     Reply to this


pandamaci (msg) 13445 March 20, 2017, 8:24 p.m.   reply to: 13444 x
Ez is elég király, főleg rövidgatya-póló mellé..

Különben minden motoron van gyárilag kialakított kapaszkodó az utasnak-ha más nem, egy bőröv az ülés közepén.Az miért nem jó?
     Reply to this


Audimania (msg) 13444 March 20, 2017, 7:51 p.m.   reply to: 13443 x
Hali. Kevés gépre terveznek gyárilag ilyesmit, az itt levő képek esetleg adhatnak ötletet: https://www.sportmotor.hu/teszt/honda/?c=1003&r=1187
De az is lehet, ha van a háta mögött egy stabil túradoboz, aminek alkalomadtán nekidőlhet, azzal is beéri.
Oldalirányba meg ne akarjon kapaszkodni (akkor inkább maradjon a földön:( ), beszéld rá, hogy együtt dőljetek.
     Reply to this


01ricco (msg) 13443 March 20, 2017, 7:27 p.m.   x
Hááát srácok...nem segítettetek :/ :/
     Reply to this


Larten (msg) 13442 March 18, 2017, 7:07 p.m.   reply to: 13441 x
Ez nem a motorosnak kell, hanemaz utasnak aki attól érzi biztonságban magát hogy kapaszkodik egy fix valamiben...
Magyarázd meg egy majrés utasnak amit írtál.
De amit írtál abban igazad van, csakhogy a mi szemszögünkből.
:-)))
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13441 March 18, 2017, 4:10 p.m.   reply to: 13440 x
Nekem az a tapasztalatom, hogy normális tempóban nem kell kapaszkodni sehol. Ha állandóan kapaszkodnia kell, előbb utóbb le fog szállni es nem megy sehova. Utassal a hatunk mögött nem száguldozunk. Ha meg neha olyan csajt viszel, az meg csak olelgessen rendesen ☺
     Reply to this


01ricco (msg) 13440 March 18, 2017, 1:56 p.m.   x
Sziasztok,

valaki esetleg használt már utas kapaszkodó övet?
Kellene vmi amiben a lány tud kapaszkodni rajtam kívül is, de mivel BMW a tank az ülés alatt tehát a "hagyományos" tankra szerelhető kapaszkodó nem megoldható. Ötleteket, tapasztalatokat várnék.

KÖszi
     Reply to this


Botanikus (msg) 13439 March 13, 2017, 8:03 p.m.   x
Sziasztok!
Úgy döntöttem, még nem veszek új sisakot, inkább lefújom a régit ! Nagyon tetszik az új Mazdákon látott metál bordó szín ! Kikevertettem, és lefújtam a bukót ! Azonban a szétszedésnél elszakadt a plexi tömítő gumi ! Szerintetek be lehet valahonnan szerezni ?
     Reply to this


SZICSU (msg) 13438 Feb. 23, 2017, 6:15 p.m.   reply to: 13437 x
Köszi!Megnézzük...
Jöhet még...
     Reply to this


F2 (msg) 13437 Feb. 23, 2017, 4:57 p.m.   reply to: 13436 x
szia

sztem erre a célra egy probiker traveller bőven jó, nem drága és vízálló

több csizmám is van, az egyik ilyen én meg vagyok vele elégedve, persze bőrruhához nem megy :)
     Reply to this


SZICSU (msg) 13436 Feb. 23, 2017, 4:13 p.m.   x
Üdv Hölgyek,Urak!
Egy barátom most lépett be a motorosok táborába,egy GSR 600-al.Már minden felszerelése megvan,csak egy csizma kellene még.Főként túrára,és napi melóba járásra...
Tippek,tapasztalatok érdekelnék,hogy milyen,márkát,típust nézegessen.Én ebben nem tudok neki segíteni,mert a cross csizma nem opció.:-)))
Előre is köszönök minden segítséget!
     Reply to this


Winchi (msg) 13435 Feb. 22, 2017, 6:27 p.m.   x
Helló!
Keresek profi GPS hozzá értő szakit.
Lehetőleg Bp..vagy pest megye..
     Reply to this


László_atya (msg) 13434 Feb. 16, 2017, 10:27 a.m.   reply to: 13431 x
Na, mondtam én, hogy MLM, mert ugye az is pilótajáték, csak azt nem tiltják, mert valamennyit adózik... :)
     Reply to this


Annonymus (msg) 13433 Feb. 15, 2017, 2:11 p.m.   x
2016
     Reply to this


Annonymus (msg) 13432 Feb. 15, 2017, 2:10 p.m.   x
Jó napot naccságosurak...Lacus...megjöttek az új cip?k...remélem olyan jók lesznek mi t ahovy mesélted...55000 be álltak meg
     Reply to this


Yossarian (msg) 13431 Feb. 15, 2017, 1:51 p.m.   reply to: 13428 x
Ez konkrétan egy pilótajáték. Hozz még két embert, azok pengetnek, a fentiek meg kapják a lét. Egyszer? ez, mint a faék, aki elkezdte simán meg is gazdagodik bel?le, a többiek meg tejelnek. A hülyének is megéri. Ja nem, CSAK a hülyének éri meg :)
     Reply to this


kawa70 (msg) 13430 Feb. 15, 2017, 1:47 p.m.   reply to: 13429 x
Én se most jártam???? internet akkor se volt postán kellett küldeni, kapott levél alapján. Mindenesetre kiváncsi lennék mib?l gondolják hogy ez a megoldás és lehet?ség bármire. Meddig és kinek juttatnak vissza meg mennyit. Akik intézik az egész ügymenet azok ingyé teszik felebaráti segit?szándékból vagy azt is finanszirozni kell ebb?l a tagdijból? Mer akkor ez megint csak egy olyan próbálkozás mint amikor autót akartak igy intézni csoportban havi tagdij befizetéssel és ha összegyült valamennyi lé akkor sorsoltak ki kapjon autót.
     Reply to this


Audimania (msg) 13429 Feb. 15, 2017, 12:36 p.m.   reply to: 13427 x
Amikor meg iskolaba jartam, nem volt ilyen. Na jo, internet se nagyon volt. Itthon.
     Reply to this


László_atya (msg) 13428 Feb. 15, 2017, 11:19 a.m.   reply to: 13423 x
Mi a f@szom ez? Mert a szöveg a legocsmányabb MLM "konferenciák" m?sorszámaira emlékeztet...
     Reply to this


kawa70 (msg) 13427 Feb. 15, 2017, 6:14 a.m.   reply to: 13425 x
Ja, és ilyet már kitaláltak egyszer, amikor még iskolába jártam ugyanez már megvolt csak akkor 500 ft volt a beugró.
     Reply to this


kawa70 (msg) 13426 Feb. 15, 2017, 6:12 a.m.   reply to: 13425 x
Mondjuk én meg se néztem egyik linket sem, csak megnyitottam. Aztán mivel láttam mir?l van szó már zártam is be mert rühellem az efféle néphülyítést.
     Reply to this


Audimania (msg) 13425 Feb. 15, 2017, 12:03 a.m.   reply to: 13424 x
Nemhogy itt, sehol.
"kb. 9-10ezer Ft önkéntes küldésével már tag lehetsz..." Pfff
     Reply to this


kawa70 (msg) 13424 Feb. 14, 2017, 11:01 p.m.   reply to: 13423 x
Valamit nagyon elnezhettel.....nem biztos, hogy ennek itt a helye.
     Reply to this


xell (msg) 13423 Feb. 14, 2017, 9:41 p.m.   x
Egy kis összefogásra lenne szükség:
Egy elképzelt párbeszéd Én és a Lehet?ség között.
Történik napjainkban a sok hazugság félrevezetés közepette.
Továbbikban én= É lehet?ség= L

L: Szia,kerestél!
É: Én a lehet?séget kerestem.
P: Igen én vagyok és itt vagyok nem ismersz fel?
É: Végre már nagyon hiányoztál sehol nem találtalak,már azt hittem nem is létezel.
É: Jaj de jó mutasd magad!
L: https://www.youtube.com/watch?v=6o3YbKaUFoU
É: Hát nem így képzeltelek el.Biztos te vagy A lehet?ség?
L: igen.Nem tetszem?
É: Hááát nem ilyennek gondoltalak.Azt hittem a TV-ben látlak,vagy az utcán a földön talállak mert valaki elhagyott,vagy a lottózóban találok rád, vagy csak úgy beléd botlom.
De a képzeletemben csillogsz villogsz,mindenki téged akar és azonnal.
L: Mi a baj velem?
É:: Hát nekem nem t?nsz lehet?ségnek!Szerintem az emberek sem ismernének fel.Olyann izé ....semmilyen vagy mint egy egy fogkrém reklám.
Szerintem nem hiszik el az emberek nekem ha megmutatlak nekik.
L Miért nem akarnak jól élni?
É: Mert csak legyintenek és azt gondolják ez nem lehet az! Túl egyszer?nek t?nsz!Els?re túl könnyen elérhet?nek t?nsz Nincs semmi titkod? Apróbet?s rész?
L: Pedig nem vagyok álruhában!Ez vagyok én akire sokan vágynak. Miért gondolnak olyan elérhetetlennek ? Ha túl egyszer? vagyok akkor már nem lehetek igazi?
É: Mert még sose olvastak rólad az újságban és nem szerepeltél a TV-ben,csak olyan aki utánozott téged és már nem hisznek benned.
L: És te hiszel?
É: Bizalmatlan vagyok mert azt mondták az emberek.

L: Kik azok az emberek?És mit mondtak rólam?

É: Szinte mindenki.És azt mondták te nem lehetsz az mert nem kell nehéz fizikai munkát végezni,nem kell a hidegben dolgozni,
nem kell éjszakai m?szakot vállalni miattad,nem kell korán kelni,nem kell messzire utazni,nem kell a családodtól távol élni.
Mert ezt szokták meg az emberek, csak ebben hisznek sokan.
Tudod itt mindenkinek egész életében ezt vésik az agyába.

L Próbát tettek velem ,és csalódtak bennem?

É Szerintem nem,csak megszokták a nyavalygást és azt,hogy mástól várják a megoldást,de maguk nem akarnak semmit se tenni.Meg ugye a család,média hatása.

L És te hiszel bennem?

É: Kétségeim vannak,de ki akarlak próbálni mit veszíthetek?Nem akarok tovább abban a hitben élni amit mások mondanak,és akarnak velem elhitetni.ÉN akarok meggy?z?dni rólad és inkább magamhoz hívlak,mert bízom benned.Biztos nem véletlenül kerestél meg.Mert már tudom véletlenek nincsenek.Ezt viszont tudom nem hiszem.És téged is inkább TUDNI akarlak NEM hinni

É De kihez irányítsalak tovább?

L Bárkihez akinek szüksége lenne rám!

É És mit kell tennem?

L Mutatom is , ez lenne az els? lépésed:

https://www.youtube.com/watch?v=z3AaCUn4FzE

É Megtettem de nem felejtettél el valamit?

L Nem felejtettem el csak most keresem a társam.Hoppá meg is van:
https://www.btcrising.com/ref/fd660cea23
É Neked van társad?
L Persze csak nem gondoltad,hogy egyedül járok a nagyvilágba?Egyedül nem jutnék semmire,de te sem.Ugye rájöttél már?
L Most már veled vagyok élj velem,légy a társam!
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13422 Feb. 8, 2017, 9:55 p.m.   x
Köszönöm a válaszokat!

Maszek vállalkozás a cég. A munkaszerz?dés és a munkaköri leírás alapján szinte bármi lehetnék :)
Semmi konkrétum. Kollektív szerz?dés? Ugyan már...
A szakmunkás bérminimumra is azt mondták, hogy itt az nem vonatkozik. Igazuk is van, megvan a kiskapu hagyva, csak meg kell találni, nem nehéz.

Hogy miért jöttem akkor ide dolgozni? Mert eddig szuper jó hely volt minden szempontból. Most beütött a megbízónknál a krach, borul minden.
Na, majd kialakul, még egyszer köszi!
     Reply to this


kawa70 (msg) 13421 Feb. 8, 2017, 8:36 p.m.   reply to: 13420 x
Ha meg még jobb akkor van kollektiv szerz?dés, ami szabályozza. Ha meg egyikse, akkor bemondásra megy minden. Mindkét oldalról.....
     Reply to this


Audimania (msg) 13420 Feb. 8, 2017, 7:45 p.m.   reply to: 13419 x
Ha egy kicsit is normálisabb helyed van, kell lennie munkaszerz?désnek. Abban le van írva, hogy mit, mennyi ideig,mennyiért. Ha ennél is jobb, akkor munkaköri leírásodnak is kell lennie. Abban elég jól körül van határolva a mit? Ha írásban megkapod az új munkaköri leírást, akkor érthet? lesz, hogy a mennyiért-nek is változnia kell. Ha csak szóban, akkor csak az addigiakat lehet számonkérni. Ha nem tetszik nekik, megegyezhettek, vagy felmondhatnak. (arra azért számíts, hogy nem fognak eltekinteni a felmondási id? kitöltését?l) Én magamtól csak akkor tenném, ha volna kilátásban elfogadható ajánlat.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13419 Feb. 8, 2017, 6:40 p.m.   x
Röviden a kérdésem:
felszólíthat-e a munkáltató, hogy adjam be a felmondásomat abban az esetben, hogy ? jelent?s mértékben megváltoztatja az elvégzend? munka mennyiségét, folyamatát, körülményeit, idejét plusz fizetés nélkül, és ezt nem vállalom el. Vagy mondhatom, hogy a felsoroltakra tekintettel mondjon fel ?? Hogyan tudom ezt elérni?
Privátban is jöhet, megköszönném a segítséget.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13418 Feb. 8, 2017, 5:24 p.m.   reply to: 13417 x
Pontositanek, munkajogban, felmondással kapcsolatban kéne infó.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13417 Feb. 8, 2017, 1:40 p.m.   x
Munkaügyben jártas illet? segítségét, tanácsát kérném, inkább telefonon, ha lehet. Ha megcsörget, visszahívom!
elérhet?ségem az adatlapomon található. Köszönettel!
     Reply to this


kawa70 (msg) 13416 Feb. 7, 2017, 6:45 p.m.   reply to: 13415 x
Azért naptári nap, mert az a munkaadónak könnyités, hogy annyi ideje van a távozó munkaer?t pótolni adott esetben. Ez régen nagyobb jelent?séggel bírt, mint maanpság amikor állitólag az utcán százan várják hogy mehessenek dolgozni - ami egyébként egyáltalán nem igaz, mert egy gyakorlott jó szakember helyett nem fog azonnal lenni egy másik. Másrészt vannak olyan munkahelyek, ahol a szolgálat vagy munka nem hétf?t?l péntekig és állandó napközbeni meló, hanem adott esetben lehet hogy egy hónapban összesen 10-12 napot dolgozik, azt is össze-vissza. Ezek nem 8 órás munkák, azonban a munkanapot abban kéne számitani, ez elég bonyolult lenne, ráadásul nem is biztos hogy a dolgozó és a munkaadó egyformán értelmezné.
A naptári nap meg elég egzakt kikötés. A felmondás beadásától indul, és tart ameddig a munkaszerz?désben vagy szóbeli megállapodásban ki lett kötve.
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13415 Feb. 7, 2017, 6:11 p.m.   x
Köszönöm szépen, minden egyebet megtaláltam, csak ezt nem pontosítják sehol.
Köszi!
     Reply to this


kawa70 (msg) 13414 Feb. 7, 2017, 6:04 p.m.   reply to: 13413 x
A kilépett az a dolgozói cselekvés amikor felmond, de nem tölti ki a felmondási id?t - ami ugyebár az eltöltött szolgálati id?b?l származtatott napok száma. Akár szabadsággal is eltölthet? a felmondási id?.
De ma már sehol senki se kérdezi mi volt az el?z? munkahelyén.
     Reply to this


kawa70 (msg) 13413 Feb. 7, 2017, 6:01 p.m.   reply to: 13412 x
Naptári nap. De amugy szinte mindegy, mióta a munkakönyv megszünt, hogy kilépett, kirugták, megszünt vagy leszámolt........
     Reply to this


1Laciapu (msg) 13412 Feb. 7, 2017, 5:57 p.m.   x
Szeretném megkérdezni a hozzáért? olvtársak véleményét, hogy felmondás esetén a felmondási id? napszáma hogyan értend?? Naptári nap, vagy munkanap?
Guglival nem jutottam d?l?re...

El?re is köszönöm!
     Reply to this


klimas (msg) 13411 Jan. 31, 2017, 3:38 p.m.   reply to: 13410 x
Pont így találtuk meg a rosszalkodó alkatrészeket és tényleg az általad írt h?mérsékleteknél így viselkedik a motor. Ami zavar , ha beindult -10°C -nél, akkor egy darabig sántítva jár, eléggé rázkódik, majd úgy 15-20 mp után szépek kisímul a járás és mintha semmi sem történt volna. Ez a rázkódás nem igazán tesz jót a kett?stömeg?nek, mert az van benne, hála a fasz mérnököknek.......Na most ennek a halálát nem akarnám siettetni ,ezért akarnám rendbe tenni a gyertya kérdést. ...
     Reply to this


pandamaci (msg) 13410 Jan. 30, 2017, 8:05 p.m.   reply to: 13409 x
Ha ebbe a csatlakozóba bekotsz egy próbalámpát, reggel meg tudod nézni a tényleges el?izzítás, majd járásnál az utóizzítás idejét.(h?t?viz h?fok jeladó vezérli). A sárga kontroll ezt sem direktben jelzi ki..Egyébként egy jó cdi hdi motor minusz 1-2 fokban izzítás nélkül is beindul, de -10ben tutira nem.
1 kiégett gyertya viszont nem lesz akadálya hogy röffenjen-ha más gondod nincs,
     Reply to this


pandamaci (msg) 13410 Jan. 30, 2017, 8:05 p.m.   reply to: 13409 x
Ha ebbe a csatlakozóba bekotsz egy próbalámpát, reggel meg tudod nézni a tényleges el?izzítás, majd járásnál az utóizzítás idejét.(h?t?viz h?fok jeladó vezérli). A sárga kontroll ezt sem direktben jelzi ki..Egyébként egy jó cdi hdi motor minusz 1-2 fokban izzítás nélkül is beindul, de -10ben tutira nem.
1 kiégett gyertya viszont nem lesz akadálya hogy röffenjen-ha más gondod nincs,
     Reply to this


klimas (msg) 13409 Jan. 30, 2017, 6:31 p.m.   reply to: 13407 x
Szia! Az izzítás vezérl?r?l a stekkert le lehet könnyedén húzni, a bekötés is meg van és így derült ki , az egyik gyertya nem m?ködik, vagy elromlott vagy kontakt hiba van.
Alaphelyzetben a vezérl? is szar volt de ezt kicseréltük, ez most jó.
Gyakorlatilag - 2-3 fokig észre sem vettem az izzítás hiányát, amikor bejött az els? komolyabb -10 körüli id? , akkor nem akart indulni, a szokásos kör, akksi csere, így sem indul... na akkor kezdtük a mélységeket kotorászni. Ami a szemét megoldás oroszlánoséknál, a m?szerfalon semmi nem tájékoztat arról hogy valami b...meg van..((((
     Reply to this


desiderus (msg) 13408 Jan. 29, 2017, 7:50 p.m.   x
Sziasztok, a kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek tapasztalata IGOL motorolajokkal ?
El?re is köszi.
     Reply to this


pandamaci (msg) 13407 Jan. 29, 2017, 7:30 p.m.   reply to: 13405 x
Az izzitógyertyákat kiszerelés nélkül is meg lehet nézni, hogy jó-e..Persze a csatl.kábelt ehhez le kell szedni róla. Ha szakadt,akkor nem vesz fel semmi áramot, azaz rossz. Ebben a pözsóban kb 5voltos gyertyák lesznek, azaz 1 méter dróttal direktben az akkuról ne próbálgasd .
Különben mi a gondod,nem indul a minuszokban?
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26435