lendvai | 13526 | 9. Februar 2018 18:21 | reply to: 13523 |
Olvasgasd a blogomat, örülök neki, a magam részéről én kicsit sötétnek látom az általad leírtakat. A lényegét tekintve igaz, de ezzel én (és gondolom még sokan mások is) együtt tudok élni. Megkeresem a legjobb ajánlatot és megkötöm. Szemétkednek? Minden relatív, ha jobban belegondolok én is a maximális haszonra hajtok, az meg, hogy ki milyen eszközökhöz nyúl, hát az a lehetőségektől függ. Általában törvény szerint járnak el a biztosítók és alkuszok is. Ha nem, hát akkor lehet reklamálni. Ha úgy érzem nem jöttem ki számomra jól egy ügyletből de nem tudok tenni ellene, mert törvényes, nekem meg kötelező akkor mit tehetek? Lehet dühöngeni, de az a biztosítót nem érdekli, én viszont szarul érzem magam. Vagy megkötöm, fizetek és keresek jó üzletet máshol, így a hangulatom és az egészségem is megmarad. Ha meg sokan tudják egy biztosítóról, hogy "szemétkedik", de ott maradnak, hát az meg az ő bajuk. Nekem a K&H-val soha nem volt semmi bajom, lehet, hogy úgymond "nyerészkedtek" rajtam, de amíg ez nekem nem okozott gondot és az övék volt a legjobb ajánlat addig legyen, én meg majd "nyerészkedek" máshol. :-))) A házasságot illetően meg László atya jól összefoglalta a lényeget, legalábbis az én gondolkodásmódom szerint. Sokan gondolják, hogy kapnak valamit, mert jár nekik, pedig nem. Semmi nem jár, meg kell dolgoznunk mindenért, egy jó kapcsolatért is, mindkét félnek. Csak akkor kapunk, ha adunk, és nem kérünk cserébe semmit, ha kérünk, követelőzünk akkor lófaszt se kapunk, mert az se jár. :-)Ha működik, akkor cserébe észre sem vesszük, hogy dolgozunk érte, mert amit kapunk az elfeledtet minden fáradságot. :-)))) |
Nmiki | 13525 | 9. Februar 2018 17:21 | reply to: 13510 |
A biztosítóváltás idején én rendszeresen megnézem vmi alkusznál, h melyik biztosítóval járnék jobban, majd ezt követően leellenőrzöm a kiszemelt biztosító saját oldalán, és náluk is kötöm meg az új biztosítást. Azért fontos, h az adott biztosítónál kösd meg, mert különben rengeteg utánjárásban lesz részed, ha vki Neked kárt okoz. Sajnos az elmúlt pár évben többször is jártam így. Ugyanis a biztosító a fejedhez vágja, h menj az alkuszhoz, mert Ő fölözte le a hasznot.... Az alkusz azt állítja, h csak Neked tett jót, csak közvetített, menj a biztosítóhoz.... lyen esetekben volt, h az ügyvéddel fenyegetés vezetett csak eredményre. ( Utoljára tavaly októberben jártam így, mikor a városgazdálkodási kft fűnyírója kib@..ta a szélvédőmet.) Én már csak a kiszemelt biztosító saját honlapján kötök kötelezőt. Soha ne legyen szükséged kárügyintézésre, de sztem jobban jársz, ha nem kell alkusszal kínlódnod semmilyen ügyintézéssel kapcsolatban. |
László_atya | 13524 | 9. Februar 2018 15:39 | reply to: 13521 |
Hozzáállás kérdése. A házasság jó dolog, ha mind a két fél annak tartja és aszerint éli meg a problémákat is. Az természetesen nem megy - mint egyébként máshol sem -, hogy az egyik csak követel, a másik meg csak ad. Nem mintha valami tanácsadói vénámat akarnám rajtad kiélni, simán csak ez a véleményem. Ja, meg kurv@ sok kompromisszum. Aki nem tud, vagy nem akar ilyeneket kötni, annak tényleg nem való a házasság, csak ne sírjon majd, ha egy napon magányosan és megkeseredve kell örök álomra hajtania a fejét. |
Utalatos | 13523 | 9. Februar 2018 15:38 | reply to: 13518 |
Szia, természetesen igazad van, de pont ebből a macerából lett elegem. Nem érdekel a biztosítók üzletpolitikája, sem az eredményességi mutatója. Nem lehetőségként élem meg az évenkénti átkötést, hanem szemét szívatásként.( elnézést a nem úrinős kifejezésért) Nem abszurdum, hogy három járműre még két év kivételével egyszer sem annál a biztosítónál adták a legjobb ajánlatot, ahol addig biztosítva voltak? Mi ez, ha nem egy szemét trükközgetés, hátha sokan maradnak az emelt díjak mellett is, mert utálják a változtatgatást. Jövőre meg majd beetetünk egy csomó balekot a szinte irreális ajánlatainkkal. De még ez sem érdekelne, ha nem mindig az ügyfelek terhére és kárára történne mindez, nem kis alkalmazkodásra kényszerítve. És azt se gondolja senki, hogy az általatok ajánlgatott alkuszokat nem mi fizetjük meg. Inkább adnak nekik magas jutalékot a biztosítok, mintsem, hogy visszafogottabban emelve próbálják megtartani a régi ügyfeleket. Áhh, nem is bosszantom magam, inkább olvasok egy kicsit még a Lendvai blogjáról:-) |
lendvai | 13522 | 9. Februar 2018 15:28 | reply to: 13519 |
A munkámat illetően sokszor hazaviszem én is, mellette igyekszem a legjobb tudásom szerint lelkiismeretesen elvégezni. De van, hogy elkezdett jelezni először az agyam, majd utána a testem is. Megelőzendő a visszafordíthatatlan károsodást én hallgatok a testemre, így nincs ebből gondom mostanában. Nem ér annyit az a plusz pénz, ha orvosra meg gyógyszerre kell költenem, így igyekszem a work-life balanszomat harmóniában tartani, ami úgy gondolom működik is.
|
Utalatos | 13521 | 9. Februar 2018 15:23 | reply to: 13520 |
Próbálom nem odadobni. Mondogatom is magamban: "majd jól férjhez megyek, azután sírhatnak utánam":-) De cseberből vederbe? Jó az nekem? |
László_atya | 13520 | 9. Februar 2018 15:17 | reply to: 13519 |
Pedig néha ki kell engedni és elfelejteni a napi dolgokat. Nekem elhiheted, megvolt már a vesszőfutásom, tanultam belőle. Nyilván az pozitív dolog (és részemről maximális tiszteletet érdemel), ha valakinek a hivatása a mindene, de egy hivatás sincs, amiért érdemes az embernek a teljes életét odadobni.
|
Utalatos | 13519 | 9. Februar 2018 14:55 | reply to: 13517 |
De jó neked. Mármint, hogy nem viszed haza a munkádat. De azt hiszem ez nem csupán elhatározás vagy szervezés kérdése, hanem lelki beállítottságé is. Nekem állandóan, még a napi utazások, motorozások alatt is csak az oviban, a gyerekeimen és a rengeteg feladaton jár az eszem. Nagy esélyem van, hogy 50 éves koromra én is begyűjtsem a megfásúlt, idegileg összeomlott, depresszióba zuhanó, munkájából kiábrándúlt pedagógus tipikus jellemzőit, de most még tartom magam:-) Például alkoholista biztos nem leszek, nem úgy mint néhány kollegina:-( Legfeljebb vénlányként, de szoborral az óvoda udvarán épűlök le szép lassan:-) |
Audimania | 13518 | 9. Februar 2018 14:50 | reply to: 13510 |
Szia. Az én autómra is kijött novemberben 25+% emelés. Beléptem a weboldalra (biztositas.hu), az a felhasználónevem alapján kitöltötte az újrakalkuláláshoz szükséges adatokat, végignéztem a kigyűjtött ajánlatlistát, és kattintottam a megfelelő sor melletti Megkötöm gombra. A többit mindenestül intézte az alkusz (amiről tájékoztatott is). Ehhez mindössze az az 1 aláírt, szkennelt oldal (meghatalmazás) kellett, amit Jani55 is említ. Ezt elküldtem 10 éve, azóta ha díjváltozás van, 3-5 perc eldönteni, hogy van-e olyan ajánlat, ami miatt megérné váltani. + Amikor először mentem járművel külföldre, és kellett a zöld kártya, csak egy rövid sort kellett mailben küldenem... azóta van online chat is, tehát biztosítóváltás után is kb. 1-2 perc elintézni, hogy az új biztosító kipostázza. Üdv |
lendvai | 13517 | 9. Februar 2018 12:01 | reply to: 13516 |
A jelszavakat illetően én minimalizáltam, felírtam őket egy papírra, mert még mindig az a legbiztonságosabb és elzártam az egyéb értékek közé. :-) A biztosításokat illetően én alkuszokkal nem foglalkoztam, rászántam azt a pár percet arra, hogy kiválasszam a megfelelőt és utána online elintéztem mindent. De az bizonyos, hogy a bürokrácia sokszor elképesztően bonyolulttá tudja tenni az egyébként sokkal egyszerűbben is elintézhető dolgokat. A megáll az élet problémán én már rég túl vagyok, 100% sikerrel. Kezdetben engem is folyton hívogattak, írogattak, először tisztáztam a felelősségi köreimet, aztán nem vettem fel a telefont és nem válaszoltam a nem engem érintő problémázásra. És láss csodát, mindenki meg tudta oldani, csak egy kicsit gondolkodni kellett, felemelni a feneküket és onnantól nem is zaklatnak fölöslegesen. És az élet nem állt meg, sőt, nagyon jól működnek a dolgok, mert nem kiabál mindenki szerteszét, tudják kinek mi a dolga, nekem meg semmi hátrányom nem szármzik belőle, ellenben nyugodtan el tudok menni szabadságra (beteg nem szoktam lenni, azt nem szeretem :-) ) és nem kell gondolnom a munkámra. |
Utalatos | 13516 | 9. Februar 2018 10:48 |
Köszönöm Sanyi és Jani. Valószinűleg ezalatt az idő alatt már át is mehettem volna másik biztosítóhoz, míg itt fórumozok.( persze nem, mert csak 60 napon belül lehet megtenni a fordulótól) A rendszert úgysem tudom megváltoztatni, csak baromira zavar, hogy az elmúlt 2o évben erre kb. harmincadszor kényszerítenek, ha nem akarok nagyon rosszul járni. Miközben soha, semmifajta káreseményem nem volt még. Két ilyen alkusz cég is levakarhatatlanul a nyakamba akaszkodott az állandó, zaklató ajánlataival,( Netrisk és a CLB) Szinte kivétel nélkül elrontottak valamit, ami nekem mindig utólagos utánjárással, reklamációkkal, levelezgetéssel járt. A fizetési anomáliákról most nem is beszélek. ( éves, féléves, havi, csekkes, utalásos, meghagyásos, bankkártyás, regisztrálásos, jelszavas, felhasználói neved,értesítős, hírleveles, etc., etc) Nem szólhat az emberek élete az állandó ügyintézésről. Amit persze mindig változó feltételekkel, és mindig az én hátrányomra módosítgatnak. Most hírtelen összeszámoltam. Csak a napi ügyintézésekhez, halld és mond 73 azonosítót és jelszót kell állandóan fejben tartani vagy örökké előkeresni a szerződéseket, számlaleveleket, értesìtőket, igazolványokat. Felsoroljam? Tanulságos lista lenne. És én egyedűl élek. Mit kell akkor egy családnak teljesítenie a túlbonyolított bürokrácia oltárán. Azért emellett élni és dolgozni is kellene egy kicsinykét, ami esetemben megint rengeteg, (nem szakmai) felesleges teendővel jár. Most megtehetem, mert betegen itthon fetrengem, de a gyógyúlást nem segíti ez a bosszankodás:-) Persze betegen is félig a gyerekeimen van a szemem, mert tényleg igaz, ha néha, néha én is kidőlök, akkor megáll az élet:-) Félóránként telefonálnak, hogy "Timikém, most mi legyen, mert a Krisztike hányt és fáj a feje is?" Mindenkinek ilyen bonyolúlt az élete vagy csak az enyém?:-) |
Jani55 | 13515 | 9. Februar 2018 10:05 | reply to: 13512 |
Nekem két autónál kb 10%-ot feljebb, két motornál kb 20%-ot lejjebb ment 18-ra. Egyáltalán nem macerás az ügymenet, az Alkusztól jön az e-mail, elolvasod, kinyomtatod (ha akarod), az utolsó lapot mindenképp kinyomtatod, aláírod, beszkenneled, visszaküldöd nekik. Ez 1percnyi munka és garantáltan a leginkább testreszabott, az elérhetők közül a legjobb szerződésed lesz. Hogy ők mit kavarnak, az engem nem érint, de pl nekem az egyik kötvényemben van olyan, ha autómotor előfizető vagyok, akkor x kedvezményt kapok... évek óta előfizető vagyok, ha úgy tetszik "ingyen", mert kb akkora a kedvezmény, mint az éves előfizetés. |
Jani55 | 13514 | 9. Februar 2018 09:50 | reply to: 13510 |
Ha jól gondolom, van autód és motorod, az már legalább 2 járgány. Érdemes felkeresned egy komolyabb biztosítási alkuszt, akik korrektül végzik a dolgukat. Nekem konkrétan a Biztosításország Biztosítási Alkusz Kft. végzi már 14 éve, legnagyobb megelégedésemre, figyeli, intézi a fordulós határidőkre a szerződéseim, felbontja, változtat, újat köt és a legjobb kondíciókkal. Eszméletlen sok pénzt megtakarítottak már nekem...
|
Jani55 | 13514 | 9. Februar 2018 09:50 | reply to: 13510 |
Ha jól gondolom, van autód és motorod, az már legalább 2 járgány. Érdemes felkeresned egy komolyabb biztosítási alkuszt, akik korrektül végzik a dolgukat. Nekem konkrétan a Biztosításország Biztosítási Alkusz Kft. végzi már 14 éve, legnagyobb megelégedésemre, figyeli, intézi a fordulós határidőkre a szerződéseim, felbontja, változtat, újat köt és a legjobb kondíciókkal. Eszméletlen sok pénzt megtakarítottak már nekem...
|
csanyi | 13513 | 9. Februar 2018 09:43 | reply to: 13511 |
Most hívott a lányom, hogy az alkusznál volt és mindenhol drágább lenne kivéve a jelenleginél (alianz), de ott meg ha felmondja nem kötheti újra így marad az emelt tarifa. Állítólag idéntől nem lehet újra kötni ugyanott ahol eddig volt, lehet, hogy csak az alkusz hazudik nem tudom.
|
Utalatos | 13512 | 9. Februar 2018 09:36 | reply to: 13511 |
Hello, azt nekem is írták, hogy nem "büntethetnek" meglévö ügyfélként az újonnan kötőkkel összevetésben, de ennek ellenére ők biztosítási adóval együtt több mint 8000Ft-al emelik az éves díjat. Kössek át olcsóbbra, ha nem fogadom el! Most utána olvastam a neten, hogy a jan. 1.-i fordulósoknak mennyit emeltek és mindenki arra panaszkodik, hogy hasonló mértékben emelt minden biztosító. Ezért is lep meg, hogy Neked még csökkent is. Lehet kapsz valami szuper kedvezményt, ami nekem nincs. Azért örülnék, ha mások is hasonló tapasztalattal rendelkeznének, mint Te, mert nem akarok ilyen könnyen beletörődni ebbe a számomra brutális emelésbe. A két motoromnál is váltanom kellett, de ott nem volt ilyen óriási az emelés az elöző évhez képest a régi biztosítóknál. Viszont olyan macerás volt még alkusz cégen keresztűl is az átkötés, hogy semmi kedvem megint újra kezdeni az autónál is:-( |
lendvai | 13511 | 9. Februar 2018 09:09 | reply to: 13510 |
Nekem kevesebb lett (K&H). Szintén B10. Azt viszont leírták, hogy újrakötésnek náluk nincs értelme, mert nem lesz kevesebb. Az elmúlt években az volt a trand, hogy ha felmondtam és újrakötöttem náluk akkor kevesebb lett. A logikáját nem értettem, gondolom valami üzletkötői dolog, de ez most megszűnt. Szóval lehet, hogy pofátlan biztosítónál vagy. :-) |
Utalatos | 13510 | 9. Februar 2018 08:56 |
Sziasztok. Inkább kérdezek, mielőtt belefognék megint egy hosszas procedúrába. Most kaptam meg az autómra szóló kötelező bíztosítás új díjszabását( évközi fordulós). Azt hittem valami tévedés. 30%-ot emeltek. Semmi kockázati tényező nem változott, B10-es vagyok évek óta. A kérdésem csak annyi, nektek is emelték ennyivel és nincs semmi értelme az újabb biztosító váltásnak, vagy csak az én signalos biztosítom ilyen pofátlan? Köszi. |
kisfeher74 | 13509 | 7. Dezember 2017 19:30 | reply to: 13508 |
Cseréld le a böngésződet, az internet explorert a Totalbike nem szereti, állandoan hibás karaktereket használ. Üdv: Rozsdás. |
Tomi1 | 13508 | 5. Dezember 2017 11:10 | reply to: 13507 |
Köszönöm ezt megtaláltam, de ha egy adott márka adott típusára kattintok, nem azt adja amit régebben. Az autók ítéleteit mutatja, de a motoroknál egy ideje gubanc van :-( |
Tomi1 | 13506 | 5. Dezember 2017 08:25 |
Sziasztok! Megtudná valaki mondani, hogy a népítélet motoros részét hol, hogyan lehet megnézni? Vagy valami hasonló oldal érdekelne! Szép napot mindenkinek! |
Gringo Rider | 13505 | 22. November 2017 20:50 |
Üdv mindenkinek.Valaki,valahol tud yamaha venture 12td gyári lábtartókat fék meg váltó karokkal?Trepnikkel vettem,de nekem szokatlan.Köszönöm előre is.Jaj és 88-as a motor.
|
raszputyin | 13504 | 21. August 2017 21:17 |
Honda Varadero töltő tekercs javítását,újra terkercselését vállaló szakembert keresek .
|
Englishman | 13503 | 3. August 2017 09:00 |
Még mindig nagyon kell a segítség❗❗ Vasárnap a barátunk súlyos motor balesetet szenvedett. Sürgősen vérre lenne szüksége. A veszprémi kórházban fekszik.Bárhol adhatsz vért csak irányított véradást kell kérni Norbert Molnár névre. (született Gyor, 1971. 12. 17. Taj száma: 030465648) A vércsoportja A negatív.(Nem gond ha más a vércsoportod mert kicserélik az övére) - Kérjük, aki tud az segítsen❗ Kérlek, osszátok, hogy minél több emberhez eljusson! |
zizipapa | 13500 | 17. Juli 2017 21:08 | reply to: 13494 |
mikori gyártásu a gumi? DOT számot nézd meg elso 2szám a gyártas hete,a másik két szám jelzi az évet. |
piratson | 13499 | 6. Juli 2017 12:49 |
Larten | 13497 | 7. Juni 2017 20:16 | reply to: 13495 |
A glicerin egyébként azonos hatású a nem kevés pénzért kapható Black Chrome (gyártó:Turtle Wax) kezelésével,csak anyagilag beljebb vagy. A glicerin felvihető gumicsíkok, ablaktörlő szár (nem lapát !!!), és minden olyan felületre amit az UV. (napsugár) kifakít. |
Larten | 13496 | 7. Juni 2017 20:04 | reply to: 13495 |
Glicerinnel kezeltük annak idején, kis rony-darabbal bedörzsöltük, a felni melett meg elhasznált fogkefével. Egész évben tartotta magát és nem repedezett. A futó felületre természetesen tilos! Gyógyszertárban kapható 1-1,5 deciliter elég vagy két évre, csak ne arabosan állíts be mert akkor nem kapsz. :)))) |
Szabó Z | 13495 | 6. Juni 2017 20:22 |
Elnézéseteket kérem, ha butaságot kérdezek, de nem kezeltétek le a gumikat v.milyen szerrel?
|
Utalatos | 13494 | 6. Juni 2017 18:47 | reply to: 13493 |
Nem is a dongetessel van baj, hanem, hogy erosebb fekezeskor elindul az eleje is meg a hatulja is. Most kb. 6 metert csusztam vele, pedig csak a korforgalom elott akartam finoman lelassitani. Honda sh 125i, 16-os kerekekkel, Dunlop 100/80 ill. 120/80-as gumikkal. De eddig minden robogom csuszkalt, fuggetlenul a gumiktol:-(( Evi 7-8000 km alatt annyi necces helyzet van, hogy mar kicsit besokaltam a szánkázástól. |
Fido71 | 13493 | 6. Juni 2017 18:35 |
Nekem a KisScarán /50 2T/ 16" kerekek vannak IRC gumival szerelve. Lehet döntögetni rendesen, nincs vele gondom... |
ztaki | 13492 | 6. Juni 2017 18:04 | reply to: 13491 |
Nem... tényleg mondom. Eddig csak robogóval sodródtam szalagkorlát-kocra... és rendszeresen megcsúsztatom az első kereket fékezésnél is... Már próbáltam a téli gumit is... - nem sokat javult. |
Utalatos | 13491 | 6. Juni 2017 17:54 | reply to: 13490 |
Most komolyan? Tenyleg neked is van ilyen rossz tapasztalatod vagy csak "főrobogósként" kicikizel?
|
ztaki | 13490 | 6. Juni 2017 17:29 | reply to: 13487 |
:) én meg azt hittem, hogy ez csak engem érint... évente teszek rá új gumit, mert olyan nincs, hogy mindegyik csúszik... pedig de. ;) |
Yossarian | 13489 | 6. Juni 2017 17:24 | reply to: 13488 |
"..Eleve a fel oldala hianyzik is a lapnak( fomenu).." .., de már elmúlt!.." :) |
Utalatos | 13488 | 6. Juni 2017 07:17 |
Sajnalom a sok peldanyozast, de nem en okoztam:-( Eleve a fel oldala hianyzik is a lapnak( fomenu) |
Utalatos | 13487 | 6. Juni 2017 07:14 |
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom. Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett. Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is. Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol. Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki. Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb. Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul. Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-))) |
Utalatos | 13487 | 6. Juni 2017 07:14 |
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom. Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett. Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is. Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol. Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki. Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb. Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul. Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-))) |
Utalatos | 13487 | 6. Juni 2017 07:14 |
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom. Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett. Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is. Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol. Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki. Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb. Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul. Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-))) |
Utalatos | 13487 | 6. Juni 2017 07:14 |
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom. Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett. Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is. Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol. Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki. Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb. Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul. Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-))) |
Utalatos | 13487 | 6. Juni 2017 07:14 |
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom. Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett. Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is. Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol. Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki. Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb. Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul. Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-))) |
Hadvezér | 13485 | 31. Mai 2017 22:50 | reply to: 13484 |
Lakihegy (bizonytalan ideig zárva, de egy érdeklődést megér), http://faza.web.elte.hu/racsidepo/yamaha.html , tarjáni bontó ( http://www.gerecsemotor.hu ), bár az olyan 50 km.
|
TPBalaton | 13484 | 31. Mai 2017 11:02 |
Sziasztok! Bp.-en vagy a környékén tudtok motorkerékpárbontót? A XX.-kerben találtam eddig a neten csak. |
1Laciapu | 13483 | 30. Mai 2017 16:49 |
Nem igazán találtam megfelelő topicot, ide teszem, aztán aki látja, látja... Gyújtógyertya átváltó kézikészülék. Hasznos lehet. http://hu.sparkplug-crossreference.com/ |
mati12 | 13482 | 29. April 2017 15:04 |
TPali-nak. Ha most ismerkedsz a videózással akkor én mindenképp a Windows gyári programját a MovieMaker-t ajánlom neked. Az összes általad felsorolt kritériumnak megfelel,egyszerű,ingyenes,magyar nyelvű. A Youtube-on bőven találsz hozzá oktató videót. |
kawa550 | 13479 | 27. April 2017 22:21 | reply to: 13478 |
1Laciapu | 13478 | 27. April 2017 21:04 | reply to: 13477 |
Köszönöm, pont Privlakát néztem egy hirdetésben :)
|
kisfeher74 | 13477 | 27. April 2017 20:56 | reply to: 13475 |
Szervusz! Én első körben Zadar és környékét javaslom, kitünő látnivalók vannak a belvárosban és este a kikötőben megnézhetitek-meghallgathatjátok a szél orgonát. A szállást Zadartól 12 Km-re lévő Privlakán lehetséges ott mindig van kiadó apartman és van kemping is. A tenger isteni homokos a part és nem utolsósorban nincsenek sünök a vizben. Én csak ajánlani tudom. Üdv: Rozsdás. |
1Laciapu | 13476 | 27. April 2017 20:48 | reply to: 13475 |
( Miért nem lehet szerkeszteni az előzőt?.... ) Még annyit, hogy nem ragaszkodunk a nagy tömeghez, inkább szeretjük a nyugisabb, csendesebb helyeket. :) |
1Laciapu | 13475 | 27. April 2017 20:15 |
Sziasztok! Párommal először mennénk Horvátországba a tengerpartra. Július elején lenne a túra. Hova érdemes menni 4-5 napra, ahol jó a strand, egyéb látnivalók is akadnak, szállásnak apartman vagy lakókocsi is megfelel. Ha tudtok jó áron bejáratott szállást, megköszönném! Jöhet privátban is! Köszönöm előre is! |
kawa70 | 13474 | 9. April 2017 13:50 | reply to: 13472 |
Viszont előbb utóbb mindenkit érint a téma, amennyiben idősebb vagy többet futott autója van :)
|
kawa70 | 13473 | 9. April 2017 13:49 | reply to: 13472 |
Mindenképp érdemes a tisztitás, amig nem szakad le a tányér vagy nem megy tönkre a mozgató motor vagy mechanika, a tisztitás egy időre megoldás lehet.
|
Tiger | 13472 | 9. April 2017 08:36 |
Köszönöm, hogy ilyen sokan segítőkészek voltatok. Ami számomra megnyugtató, hogy első lépésben érdemes "csak" egy tisztítással indítani és a csere esetlegesen csak sikertelenség esetén elkerülhetetlen. Remélem, hogy mások számára is hasznos volt ez a kis beszélgetés, pontosabban abban bízom, hogy senkit nem érint soha ez a téma, mert nem lesz hasonló gondjuk a trágya technikákkal!:-))) |
pandamaci | 13471 | 7. April 2017 21:03 | reply to: 13463 |
Abban az autóban elektromos működtetésű egr szelep van. A típust az ebayen vehető 30 eurós , meg android telefonos , de a ..sch xy típusú (300-400eFt) kiolvasók sem kezelik megfelelő szinten.,ha valamiket pl megvezérelni kell. A 8 év alatti 80e Km ha városban ment bele, a részecskeszűrőd,+ annak érzékelője is rettenetesen tele lehet.. Egr szelep mechanikus kivakarással kimosással nemigazán tudsz neki ártani, de visszaszerelés után egy kikényszerített regenerálás (koromleégetés, álló helyben vagy menet közben) még rá fog férni..Gyári műszer a DPF szűrő koromtartalmát is kiolvassa, kitisztított egr-t megvezérli, turbó töltőnyomást és elobbi összeset gyári értékekhez hasonlitja. Sokáig a kocsit igy ne használd , ha végkeppen nem indulvagy leáll az a kisebbik baj, de a dpf q rvadrága..(bár magyar embör azt is kimossa,, ha tudja..) |
kawa70 | 13470 | 7. April 2017 19:48 | reply to: 13467 |
Ebben igazad van. A korom az már nem az üzemanyag környezetében van, arra ha már meg van mehet akár kamillás borogatás is..... Egyébként meg mechanikus eltávolitás amig hozzáférni, aztán meg sok-sok féktisztitó. Ha kint van a helyéről 1-2 óra alatt meg van. Kárt tenni nem nagyon lehet benne, hacsak nem véső kalapács a szerszámod. |
Tompecs | 13469 | 7. April 2017 15:02 | reply to: 13468 |
Pontosabban nem a csatlakozót kell leszedni, bár emlékeim szerint azt is le lehet, hanem a szelepház külsején lévő ki műanyag kupakot. Ez a típus ott szokott szorulni leginkább Megnézni, hogy működik-e a tisztítás után lehet, vissza kell dugni a csatit a helyére és valamilyen diag.szoftveren keresztül megvezéreltetni. |
Tompecs | 13468 | 7. April 2017 14:52 | reply to: 13463 |
Egy ilyenre készülhet a szerelőd : https://www.youtube.com/watch?v=qOIm_8ekuF4 és ez még nem is koszos nagyon.. Szét lehet szedni a csati felőli részét is és ott is szokott korom lenni vastagon... |
Audimania | 13467 | 7. April 2017 14:38 | reply to: 13464 |
Kritika helyett csak Idézném a Shell-t: http://www.shell.hu/motorists/shell-fuels/shell-v-power-nitro-plus/shell-v-power-nitro-plus-diesel.html A Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyag segíthet megvédeni autója motorját a korróziótól és lerakódásoktól.* A Shell V-Power Nitro+ speciális Shell adalékanyagot tartalmaz, a legújabb technológiával. Hogyan tisztíthatja és védheti az üzemanyag a motorját? A Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyagot erőteljes tisztító adalékkal alakítottuk ki, amely megelőzheti a lerakódást, ill. megszabadíthatja a motort a teljesítményt csökkentő lerakódásoktól. Hogyan véd az üzemanyag a korróziótól? A Shell V-Power Nitro+ Diesel korróziógátló összetevőket tartalmaz, amivel megóvhatja az üzemanyag-befecskendező rendszert a rozsdásodástól. *A valós hatást és előnyöket több tényező befolyásolhatja, többek között a jármű típusa és állapota, a vezetési körülmények és a vezetési stílus. ... Röviden: segítHET, tisztítHAT, megóvHAT, megelőzHET, megszabadítHAT. Igen, ahol üzemanyagként halad át. A korom viszont korom marad, és ott áll meg, ahol akar. Én max. annyiban látok különbséget, hogy aki plusszost tankol, valószínűleg jobban is nyomja neki (ha már úgyis erősebb a gép) és ki sem nyit az EGR, ergo nem is tud eltömődni. |
Audimania | 13466 | 7. April 2017 14:18 | reply to: 13465 |
Köszi :) Ennyi km-rel én sem akarnám kicserélni. A sajátomon tapasztaltak (erős keresztmetszet szűkülés volt) alapján mondom, ha türelmes a szerelő, és tudja, mihez nyúlhat, akkor legfeljebb pár óra, és csodát tesz az autóval. |
Tiger | 13465 | 7. April 2017 12:38 | reply to: 13461 |
Pedig bíztam benne, hogy bevállalod, és Te leszel nagyon koszos:-)))) Tudom, hogy milyen precíz ember vagy, Rád szívesen bíztam volna:-)) Csak hülyéskedem itt kínomban:-) |
Tiger | 13464 | 7. April 2017 12:33 | reply to: 13462 |
Köszönöm, egyértelmű is volt. Természetesen nem én akarok barkácsolni, annak csak rossz vége lenne, de szeretném orientálni a régi szerelőmet, hogy nehogy olyasmit vállaljon be( megteszi zokszó nélkül, azután széttárja a kezét, ez nem jött be, mondta ő előre:-)) Szóval, ha értek valamit, akkor könnyebben nyelem le a békát, ehhez pedig fontos körültekintően tájékozódnom, mert ha látom, hogy nekiesik valami rettenetes maró anyaggal, akkor azt ne hagyjam. Csak egy példa, pénteken követ is kaptam a szélvédőre. Az agyonreklámozott Carglass 17000 körül vállalta volna, míg a 20 éve ezt csináló szaki a Praktiker előtt, 5000-ért hibátlanul megcsinálta( megjegyzem korábban is volt hasonló esetem, minden ilyen szaki után szélvédő csere volt a vége). Természetesen a Carglass háromszoros áron sem ígér biztosabb munkát, de az a rengeteg fénykép, ami a neten található az elcseszett munkáik után, meggyőzött, hogy semmivel sem különbek a sokat ígérő kóklereknél. De már messzire mentem, csak azt akartam érzékeltetni, hogy a magukat nagyon ajánlgató cégek, iparosok sokszor szélhámoskodnak. Pl. a klímából eddig még senki nem tudta végérvényesen kiirtani azt a rohadt penészgombát, ami megkeseríti az életemet. Ha olyanoktól kérek tanácsot, akikkel összeköt valami( mint itt a motorozás), akkor abban mindig jobban hiszek, meglehet maguk is laikusok, de legalább nem érdekeltek abban, hogy feleslegesen átverjenek, hitegessenek. |
Tiger | 13463 | 7. April 2017 12:13 | reply to: 13460 |
Hello, nincs benne semmi titkolódzás, csak már a megrendítette a "szakemberekbe" (nem az itteniekben, nehogy félreértsétek, épp azért írtam ide, mert eddig mindig kaptam hasznos segítséget) vetett bizalmamat, hogy a hibakód kiolvasása, pontosabban értelmezése is csak harmadszorra sikeredett, három diagnosztikán még gyári műszer birtokában is. Mercedes C osztály, 200cdi, W204 típusjel, 100kw-os diesel, sedan, 2009-es, automata, 86000 futott km. |
vkami | 13462 | 7. April 2017 09:37 |
Nem véletlenül linkeltem a cikket : finoman próbáltalak a még nem nagyon fájó,de profi megoldás felé orientálni :)
|
Audimania | 13461 | 7. April 2017 09:20 | reply to: 13459 |
Szia! Osztom pandamaci #13455 véleményét. Ha körültekintően szeditek szét, akkor nem sérülhet elektronika (az enyémben pl. nincs is azon a részen semmi, hiszen ott sok-sok Celsius fok van, a vezérlése pedig vákuumos). Tompecs pedig a tisztítás lehetséges módjait sorolja fel az általam is támogatott sorrendben. Arra azért készülj fel, hogy nagyon koszos leszel :)
|
Tompecs | 13460 | 7. April 2017 08:12 | reply to: 13459 |
Általában nem kell tanítani az új vagy tisztított EGR-t, de típusa válogatja. Tisztítani bármivel amihez hozzáférsz benzin, gázolaj, brigéciol, féktisztító, kis csavarhúzó, fogkefe, drótkefe stb. nagy kárt nem tudsz csinálni, ha jó akkor nem ázik be az elektronikája, ha rossz akkor meg mindegy. Kapcsolási rajz ismeretében általában még tápot is lehet neki adni és "satupadon" tesztelni, hogy egyáltalán működik-e Persze lehet pontosabb választ is kapnál, ha például tudnánk, hogy milyen kocsikád van? Gyártmány, típus, évjárat, térfogat, motorkód... |
Tiger | 13459 | 7. April 2017 06:56 |
Sajnos csak most kerültem gép elé, ezért nem tudtam korábban megköszönni a tanácsaitokat. Vkami, a cikket már korábban olvastam, meg még vagy ötvenet, azért lett volna jó, ha valaki már esetleg maga is csinált ilyen tisztítást és megosztja a tapasztalatát, hogy elkerüljek valami fatális hibát. Pl. a megbontás nem jár-e kockázattal, milyen tisztítóanyagot érdemes használni, mire kell figyelni, vigyázni? Pandamaci, a spray-röl eleve letettem. A nagy dilemma, hogy pl. az elektronika nem sérül-e benne a tisztítástól, nem változnak-e a beállítási értékek, újra kell-e kalibrálni vagy a gyári hibakiolvasón tesztelni a tisztítás vagy csere után, stb? Tudom nyűglődöm, miközben a csere lenne az ideális, de nagyon húzós az ára és nem is feltétlenül indokolt. Emzse, függetlenül az ötletedtől, mert akkor még nem olvastam, mintha megéreztem volna, mert tegnap már pont ezt tankoltam bele, valamiért azt gondolva, hogy esetleg ez kiégetheti a lerakodott kormot. Egyelőre még nincs változás. Megy a kocsi, csak egyenetlenebbül jár a motor, lukak vannak a gyorsításban és jóval megnőtt a fogyasztás, már ez is nagy fejlemény azután, hogy hétfőn megállt alattam legalább 10 alkalommal és csak a gyári műszerrel lehetett pontosan kiolvasni a hibát és törölni a hibaüzeneteket, amik egyébként egészen másra vonatkoztak addig (esp hibák, amik tartalék üzemmódba tették a motort). Köszönöm még egyszer mindenkinek, indulok Szolnokra, remélem kibírja:-(( |
emzse | 13458 | 6. April 2017 19:16 |
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
|
emzse | 13458 | 6. April 2017 19:16 |
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
|
emzse | 13457 | 6. April 2017 19:16 |
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
|
emzse | 13456 | 6. April 2017 19:16 |
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
|
pandamaci | 13455 | 6. April 2017 16:26 | reply to: 13453 |
Ha becsületesen meg van állva a koromtól, akkor az üzemanyag adalékok, vagy a szivócsövon át beszívatott spré már nem segit rajta..Azaz ki kell szerelni , mechanikusan kivakarni a kormot, kimosni kint megjáratni. (autótól függően ez elég hosszadalmas szopás s lehet..) |
vkami | 13454 | 6. April 2017 10:14 |
Ebben a cikkben van egy cég: http://www.carstyling.hu/magazin/szerviz/szerviztema-egr-szelep-pucolasa-7522 |
Tiger | 13453 | 6. April 2017 09:02 |
Sziasztok, autós kérdésem lenne: Nincs valakinek jó (hatékony) ötlete diesel motoros autó EGR szelepének házilagos tisztítására, javítására? Nem tűnik indokoltnak a csere, mert csak 80000km van benne, hátha egy alapos tisztítás vagy kikormozás is segítene. köszönöm |
vkami | 13451 | 5. April 2017 09:03 |
http://www.ebay.de/itm/Krauser-koffer-halter-/232291514028?hash=item3615a736ac:g:wV8AAOSwmgJY4iMR
|
Tomi1 | 13450 | 4. April 2017 21:34 |
Sziasztok! Keresek Krauser doboztartóhoz 2 db mellékelt alkatrészt! Ha valakinek van felesleges, vagy tudja hol található, kérem jelezze! Üdv! |
kisfeher74 | 13449 | 24. März 2017 20:10 | reply to: 13447 |
Szia! Nekem is belassult már vagy egy hete vagy kettő. Üdv: Rozsdás. |
kawa70 | 13448 | 24. März 2017 19:57 | reply to: 13447 |
Nem tom, nekem nem lassú asztali gépen meg telefonon sem. Pedig mostanság sűrűn nézem.
|
1Laciapu | 13447 | 24. März 2017 17:15 |
Nem tudjátok, miért olyan lassú pár napja a ha.hu? Vagy nálam lehet valami gond? Bár a többi oldal jön rendesen, ez meg olyan lett mint a tetű... |
pandamaci | 13446 | 20. März 2017 20:24 | reply to: 13444 |
Ez is elég király, főleg rövidgatya-póló mellé.. Különben minden motoron van gyárilag kialakított kapaszkodó az utasnak-ha más nem, egy bőröv az ülés közepén.Az miért nem jó? http://www.motostyling.hu/webshop/motoros-ruhazat/egyeb-ruhazat_rider-hold-tight-utaskapaszkodo |
pandamaci | 13445 | 20. März 2017 20:24 | reply to: 13444 |
Ez is elég király, főleg rövidgatya-póló mellé.. Különben minden motoron van gyárilag kialakított kapaszkodó az utasnak-ha más nem, egy bőröv az ülés közepén.Az miért nem jó? |
Audimania | 13444 | 20. März 2017 19:51 | reply to: 13443 |
Hali. Kevés gépre terveznek gyárilag ilyesmit, az itt levő képek esetleg adhatnak ötletet: https://www.sportmotor.hu/teszt/honda/?c=1003&r=1187 De az is lehet, ha van a háta mögött egy stabil túradoboz, aminek alkalomadtán nekidőlhet, azzal is beéri. Oldalirányba meg ne akarjon kapaszkodni (akkor inkább maradjon a földön:( ), beszéld rá, hogy együtt dőljetek. |
Larten | 13442 | 18. März 2017 19:07 | reply to: 13441 |
Ez nem a motorosnak kell, hanemaz utasnak aki attól érzi biztonságban magát hogy kapaszkodik egy fix valamiben... Magyarázd meg egy majrés utasnak amit írtál. De amit írtál abban igazad van, csakhogy a mi szemszögünkből. :-))) |
1Laciapu | 13441 | 18. März 2017 16:10 | reply to: 13440 |
Nekem az a tapasztalatom, hogy normális tempóban nem kell kapaszkodni sehol. Ha állandóan kapaszkodnia kell, előbb utóbb le fog szállni es nem megy sehova. Utassal a hatunk mögött nem száguldozunk. Ha meg neha olyan csajt viszel, az meg csak olelgessen rendesen ☺
|
01ricco | 13440 | 18. März 2017 13:56 |
Sziasztok, valaki esetleg használt már utas kapaszkodó övet? Kellene vmi amiben a lány tud kapaszkodni rajtam kívül is, de mivel BMW a tank az ülés alatt tehát a "hagyományos" tankra szerelhető kapaszkodó nem megoldható. Ötleteket, tapasztalatokat várnék. KÖszi |
Botanikus | 13439 | 13. März 2017 20:03 |
F2 | 13437 | 23. Februar 2017 16:57 | reply to: 13436 |
szia sztem erre a célra egy probiker traveller bőven jó, nem drága és vízálló több csizmám is van, az egyik ilyen én meg vagyok vele elégedve, persze bőrruhához nem megy :) |
SZICSU | 13436 | 23. Februar 2017 16:13 |
Üdv Hölgyek,Urak! Egy barátom most lépett be a motorosok táborába,egy GSR 600-al.Már minden felszerelése megvan,csak egy csizma kellene még.Főként túrára,és napi melóba járásra... Tippek,tapasztalatok érdekelnék,hogy milyen,márkát,típust nézegessen.Én ebben nem tudok neki segíteni,mert a cross csizma nem opció.:-))) Előre is köszönök minden segítséget! |
Winchi | 13435 | 22. Februar 2017 18:27 |
Helló! Keresek profi GPS hozzá értő szakit. Lehetőleg Bp..vagy pest megye.. |
László_atya | 13434 | 16. Februar 2017 10:27 | reply to: 13431 |
Na, mondtam én, hogy MLM, mert ugye az is pilótajáték, csak azt nem tiltják, mert valamennyit adózik... :)
|
Annonymus | 13432 | 15. Februar 2017 14:10 |
Jó napot naccságosurak...Lacus...megjöttek az új cip?k...remélem olyan jók lesznek mi t ahovy mesélted...55000 be álltak meg
|
Yossarian | 13431 | 15. Februar 2017 13:51 | reply to: 13428 |
Ez konkrétan egy pilótajáték. Hozz még két embert, azok pengetnek, a fentiek meg kapják a lét. Egyszer? ez, mint a faék, aki elkezdte simán meg is gazdagodik bel?le, a többiek meg tejelnek. A hülyének is megéri. Ja nem, CSAK a hülyének éri meg :)
|
kawa70 | 13430 | 15. Februar 2017 13:47 | reply to: 13429 |
Én se most jártam???? internet akkor se volt postán kellett küldeni, kapott levél alapján. Mindenesetre kiváncsi lennék mib?l gondolják hogy ez a megoldás és lehet?ség bármire. Meddig és kinek juttatnak vissza meg mennyit. Akik intézik az egész ügymenet azok ingyé teszik felebaráti segit?szándékból vagy azt is finanszirozni kell ebb?l a tagdijból? Mer akkor ez megint csak egy olyan próbálkozás mint amikor autót akartak igy intézni csoportban havi tagdij befizetéssel és ha összegyült valamennyi lé akkor sorsoltak ki kapjon autót.
|