Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal
.HLaci. (msg) 122552 Sept. 20, 2018, 11:06 a.m.   reply to: 122548 x
Szia,

Én ilyennel csináltam meg egy lökhárítót,mondhatni tökéletes lett.

https://autofejlesztes.hu/ketkomponensu-muanyag-ragaszto-mannol-9918-af100862

Az "üvegszál szövet" amit adnak hozzá,az szúnyogháló,tehát ha az elfogy,akkor könnyen pótolható.
     Reply to this




kawa550 (msg) 122550 Sept. 20, 2018, 9:35 a.m.   reply to: 122548 x
Nem jó. Sem az epoxi, sem a géz. Ha már erősíteni akarod, akkor festékboltokban kapni üvegszálas anyagokat különböző sűrűségekben. Az epoxik meg azért nem jók, mert egyrészt rideg, később könnyen megreped, másrészt nem fér össze az ABS-el amiből az idom készül, évekkel később is gáz fejlődik belőle a fényezés alatt és kis hólyagok lesznek a fényezésen. A hegesztés e megfelelő javítás, ha az valamiért nem lehetséges, akkor meg direkt ABS-hez való Hosch ipari ragasztó, kis készletben is kapni valami 8 rugóért, nem véletlenül ennyire drága, ez nem háztartási taknyoló. A gyerek motorját is ezzel raktuk össze mert a helyi műanyagos nagyságos úr nem vállalta a pepecs munkát.
     Reply to this


Fido71 (msg) 122549 Sept. 20, 2018, 8:45 a.m.   x
Az apja f...t már ennek a buzigyereknek...
     Reply to this


Itil900 (msg) 122548 Sept. 20, 2018, 6:54 a.m.   x
Szerintetek az Epokitt- géz kombi jó a műanyag idom ragasztására?
Hol találok színkódokat az újrafényezéshez?
Köszi előre is!
     Reply to this


csanesz (msg) 122547 Sept. 20, 2018, 12:28 a.m.   x
Jól olvastam, hogy a fórum nincs felügyelve?
Viszont valami készülődik...
     Reply to this


csanesz (msg) 122546 Sept. 20, 2018, 12:15 a.m.   reply to: 122545 x
:))))))
     Reply to this


csanesz (msg) 122545 Sept. 20, 2018, 12:14 a.m.   reply to: 122544 x
Hát gyerekek van úgy, hogy a régi már kopott....
     Reply to this


lendvai (msg) 122544 Sept. 19, 2018, 8:30 p.m.   reply to: 122543 x
Tényleg? Akkor nevessünk! :-))))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 122543 Sept. 19, 2018, 7:18 p.m.   x
Vicc az egész
     Reply to this


lendvai (msg) 122542 Sept. 19, 2018, 12:51 p.m.   reply to: 122541 x
Kell egy ügyes hacker aki eltakarítja innen. Talán van köztünk is. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122541 Sept. 19, 2018, 12:01 p.m.   x
ez a fernando gyerek fogja végleg kicsinálni ezt a szart
     Reply to this


Kawakarika (msg) 122540 Sept. 18, 2018, 9:08 p.m.   reply to: 122538 x
Feri!
Vess egy pillantást e fórumon a privát üzenetedre!
     Reply to this


cblaci (msg) 122539 Sept. 18, 2018, 7:28 p.m.   reply to: 122538 x
Akkor talán nem is indokolt a szelepszár szimeringek cseréje, egy jó beállítással és megfelelő kenőanyaggal még tovább javulhat a helyzet, feltéve ha a lerakódások okozták a problémát.
     Reply to this


fer (msg) 122538 Sept. 18, 2018, 7:12 p.m.   reply to: 122537 x
Az enyém nem füstöl, a füstöt az anticarbon spray használata utánra írtam, akkor okádta a füstöt, ahogy kellett is neki, és ahogy a leírásban is szerepel!
     Reply to this


cblaci (msg) 122537 Sept. 18, 2018, 6:59 p.m.   reply to: 122536 x
Volt egy 74-es évjáratú veterán CB 250G típusú Hondám kb.15 évvel ezelőtt. Az elején nagyon rossz vételnek tűnt, hidegen fehéren füstölt, melegen kéken, de ettől függetlenül olyan szép zörejmentes hangja volt, hogy a hasonló konstrukciójú motorok (pl.az akkor új GS 500-as Suzukik) a nyomába se értek. Egyik hengerben alig 8, a másikban "erős" 9 volt a kompresszió értéke, vagyis minden arra utalt, hogy gépműhely lesz a vége. Amikor szétszedtük legnagyobb meglepetésre nem lógtak a hajtókarok, nem volt hordós, vagy vállasra kopott a henger, a szelepek is tömítettek, a gyűrűk viszont szorultak nem is kicsit. Nyilván a 70-es 80-as években nem ott járt a kenéstechnika ahol most és nem lehet tudni mennyire voltak gondosak az előző tulajok, ráadásul állt a motor vagy 5 évig mielőtt hozzám került. A gyűrűhornyokat kitakarítottam, egy gyűrűt sikerült eltörni de szerencsére tudtam pótolni a megfelelő méretben. A 250 ccm ellenére a szelepszárak jó combosak voltak, az a régi "benne van az anyag" gyártású motor volt, így aztán szinte lehetetlennek tűnt hozzá való szelepszár szimeringet rendelni, ráadásul a 4-ből egy se jött ki egészben, úgy törtek szét mint a ropi. Végül egy japán autó szelepszár szimeringje lett jó hosszas keresgélés után.
A végeredmény minden reményen túlmutatott, a füst teljesen elmúlt, a kompresszió mindkét hengerben visszatért, pár tized különbséggel de 10 környékén volt mindkettő. Sajnos akkor még nem ismertem a Xado-t amivel ezen még egy minimálisat lehetett volna javítani, vagy legalábbis az állapotát hosszabb időn át fenntartani. Egyébként én nem vagyok a Xado elen, sőt... de mint ahogy írtam nem kell túlgondolni és teljes motorgenerált senki ne várjon tőle. Sokan használjuk és beszélgettünk róla, régebben saját fényképpel is érveltem két szelepbeállítás közötti, 15ezres futás után látható felületi változással a szelepbütykökön, de sajnos nyilvános fórumon hamar céltáblává válik az ember, ezért inkább kevésbé nyilvános felületen folytatódtak a tapasztalatok megosztása. Ma már nem új ez a dolog, én lassan 10 éve ismerem, de aki akar az is rengeteg anyagot talál róla a neten, sokan tesztelték, több mérési eredmény is fel van jegyezve. A Xado olaj tanusítványai eléggé figyelemre méltóak, nevét adta hozzá a Volvo, Merci, BMW, MAN... stb. A revitalizálót a TÜV is vizsgálta és "Tanúsított hatékonyságú termék” minősítést kapott, a mérési jegyzőkönyv is letölthető ha valaki kíváncsi rá. Állagmegóvásra szerintem nagyon jó és szerencsére az ára sincs még nagyon elszaladva.
     Reply to this


fer (msg) 122536 Sept. 18, 2018, 3:47 p.m.   reply to: 122529 x
Én is erre tippelek, hogy valamelyik a kettő közül, (vagy mindkettő) feloldotta a kokszot és újra mozgásba lendültek a gyűrűk, mivel a használat után nagyon nehezen indult a motor és füstölt is rendesen, először sötéten majd szép fehéren! Az olajfogyasztásról meg annyit, hogy szerintem szelepszárak mellett jöhet az olaj, mivel a kompresszióm jónak mondható, és kartergáz semmi sem jön a csövön! Úgy hogy jövőre lehet beiktatok egy szelepszár szimering cserét, remélem addig még meg lesz a moci, mert nagyon a szívemhez nőtt!
     Reply to this


lendvai (msg) 122535 Sept. 17, 2018, 11:22 a.m.   x
Akkor sem veszek hamis személyit. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 122534 Sept. 16, 2018, 10:26 p.m.   x
Aki meg a kilométereken pampog majd az nem érdemli meg a gépet, mehet venni visszatekert példányt, nem fogok egy könnycseppet sem hullatni miatta. :-)))) De nem fog a nyakamon maradni, abban biztos vagyok. Ahhoz túl jól néz ki. :-))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122533 Sept. 16, 2018, 10:22 p.m.   reply to: 122531 x
Igen, kibírták, most már jól megérdemelt helyükön pihennek a többiek között. :-))) Előreláthatólag nem lesznek hosszú életűek. :-)))) Köszönjük szépen!
Merthogy ma meglátogattuk Bélát is, aki mostanában már négy hölgy szorításában próbál érvényesülni. :-)))))
     Reply to this


PalmBela (msg) 122532 Sept. 16, 2018, 9:40 p.m.   reply to: 122531 x
És köszönöm a fáradságot!
     Reply to this


PalmBela (msg) 122531 Sept. 16, 2018, 9:37 p.m.   reply to: 122530 x
ST-t!
Tibi!Pedig ahogy azok a leömlők kinéznek, 33ra is tekerheted! :)
Akartam is kérdezni, hogy mi a titok!

Remélem az ikrek, kibírták hazáig!

Üdv:B
     Reply to this


lendvai (msg) 122530 Sept. 16, 2018, 9:10 p.m.   reply to: 122526 x
Majd eldöntöd kell-e valami. Én mindenesetre kicserélem a tárcsákat és a betéteket, mert a tárcsák elérték az alsó határt, mellette meg a TRW betét barázdásra koptatta őket, így vannak részek, amik már alatta vannak a minimum szélességnek.
A hátsó betét meg tárcsa már vadiúj gyári, jövő szezon elején új első tárcsákkal és betétekkel indulok, így azt hiszem aki a jövő szezon után (rosszabbik esetben a 2020-as szezon után, de azt nem szeretném kivárni) megveszi a motort az jól fog járni a beépített gyári alkatrészeket illetően. :-)))
De a kilométerórát senki kedvéért nem fogom visszatekerni 35 ezer km-re. :-))))))
     Reply to this


cblaci (msg) 122529 Sept. 16, 2018, 8:52 p.m.   reply to: 122528 x
A Vita Flush is csinál ilyet, ha a leragadt gyűrűk felszabadulnak látványos (mérhető) a változás. A Xado egyébként állagmegóvásra nagyon jó, sajnos a reklámja hibás, ez vitákat is generál, nyilván nem fogja felújítani a motort, de sajnos mindenkiben ez marad meg aki hallott már róla.
     Reply to this


fer (msg) 122528 Sept. 16, 2018, 8:19 p.m.   reply to: 122525 x
Nem hinném:))), lehet, hogy ez segített:
https://aruhaz.kauffer.hu/prodgfx/99/990057-SCM.jpg
vagy ez:
https://xado.co.uk/image/cache/data/!products/verylube/Products-for-engine_Oil-system/verylubeanticarboncan500x500-585a9490bdebb-400x400.jpg
bár ez az utóbbi is xado:)))))))))))))))))))))))))))))
     Reply to this


Fido71 (msg) 122527 Sept. 16, 2018, 7:57 p.m.   reply to: 122525 x
Te milyen kis g.ci vagy.... :))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122526 Sept. 16, 2018, 7 p.m.   reply to: 122523 x
Az utóbbitól tartok én is! Majd megkérdem itt helyben a salamonnál hogy vaszkosztet a gyári, onnyuk perpill abennlévő TRW szinterrel semmi bajom, és a tárcsán se látszik hogy gond lenne, szóval nem bax hanyatt ha nem beszélnek velem godzilláék. :))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122525 Sept. 16, 2018, 6:58 p.m.   reply to: 122524 x
Szerintem az inteligencs xadomazók visszaépítették a kopott hengert, majd vigyázzál hogy nehogy megszoruljon, szóljál nekik hogy időben hagyják abba a további építkezést. :)))))))))))))
     Reply to this


fer (msg) 122524 Sept. 16, 2018, 6:51 p.m.   x
Ma kivettem a gyertyákat, hogy meglessem milyen lett a módosított karbi beállítás! Hát nem túl kecsegtető, dúsan járt a moci, ezt az is bizonyította, hogy amikor megálltam kb. 5 percre, nehezen akart indulni, rá kellett húznom a gázt, valamint a fogyasztása is megnőtt! Ha már kint voltak a gyertyák mértem egy kompressziót is, és most lestem nagyot, bal: 10,5 bar, jobb: 10,8 majdnem 11! Korábbi mérésem bal: 7 bár, jobb: 10, mindkét mérés hidegen 1 napi állás után volt! Korábban észrevettem motorfék növekedést, de nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget! Nekiláttam a karbi visszaállításának, és most jött a másik meglepetés, de ez már kellemetlenebb volt, nem zárt el a tank alatti benzincsap, és miért is ne, pont előző nap tankoltam tele, csupán háromnegyed órámba telt míg leengedtem a közel húsz liter benyát a pumpán keresztül! Csap szétszedése után láttam a is hibát, a 4 lyukú gumi tömítés sérült meg egy helyen, de sikerült úgy fordítanom, hogy jó legyen, ezzel "egyenlőre" megúsztam a felújító árát! Kinek van tippje, hogy mitől jött vissza több mint 3 bár nyomás a bal hengeremben?
     Reply to this


lendvai (msg) 122523 Sept. 16, 2018, 8:34 a.m.   reply to: 122522 x
Akkor lehet, hogy nincs egyik raktáron sem és attól függ az ár, hogy honnan szerzik be.
Vagy olyan kurva drága, hogy csak súgva merik megmondani az árát. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122522 Sept. 16, 2018, 6:43 a.m.   reply to: 122520 x
A többi cuccnál ott az ár, csak pont ezek mellett van hogy kérdezz ha akarsz valamit.
     Reply to this


lendvai (msg) 122521 Sept. 15, 2018, 10:47 p.m.   reply to: 122520 x
Próbálkozhatsz a boats.net-en is, mert miután bejelentkeztem hirtelen lett féktárcsa meg fékbetét is, a fene se érti ezt. Mindenesetre rákérdezek majd náluk, van-e készleten, vagy csak a világhálón léteznek. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 122520 Sept. 15, 2018, 10:32 p.m.   reply to: 122519 x
Az meg hogy? Nekem a cikkszámra megvolt minden, árral együtt, lehet a kosárba tenni.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122519 Sept. 15, 2018, 10:12 p.m.   reply to: 122514 x
Eeeemehet ez a godzilla a pitsába, persze hogy se a fékhez se a vezlánchoz nincs ár csak kérdésre! :))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122518 Sept. 15, 2018, 8:51 p.m.   reply to: 122517 x
Jaja, én ezért raktam csetreszeket is a legutóbbi rendelésbe: lábtartó gumit, váltókar gumit. Sose lehet tudni, a régi váltókar gumit már szét is szedte azóta a csizmám, ott volt a csere a garázspolcon.
Szedd össze mi kell aztán hozzácsapjuk a rendeléshez. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122517 Sept. 15, 2018, 7:34 p.m.   reply to: 122516 x
akkó majd ránézek, egy fékbetét, esetleg vezérműlánc sose baj ha van itthon, télen úgyis szétkapom a szelephézaghoz.
     Reply to this


lendvai (msg) 122516 Sept. 15, 2018, 6:58 p.m.   reply to: 122515 x
Ha találsz ott magadnak miért ne? Nem Yamaha webáruház, sok minden van. :-)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122515 Sept. 15, 2018, 4:27 p.m.   reply to: 122514 x
Kawa cucc nem jáccik?
     Reply to this


lendvai (msg) 122514 Sept. 15, 2018, 1:55 p.m.   x
Szezon után kicserélem a két első féktárcsámat, ehhez a partzilla.com-ról rendelem a cuccot. Ha valaki tervez alkatrészcserét és gyári Yamahával szeretné megoldani akkor jelezze pü-ben, volt már ilyen, megoszlik a szállítási díj és jóval olcsóbb a gyári cucc USA-ból. Megvan a veszélye, hogy fennakad a vámon, de ez eddig néhány százalékos valószínűséggel fordult elő.
Sajnos a boats.net nem árulja ezt a féktárcsát, ezért került most képbe a partzilla.
     Reply to this


csanesz (msg) 122513 Sept. 14, 2018, 11:24 a.m.   reply to: 122511 x
Köszönöm szépen! :)

Cimbora is látta.
     Reply to this


csanesz (msg) 122512 Sept. 14, 2018, 11:23 a.m.   reply to: 122510 x
Sebaj!
Értékelem a törődést! :)))
     Reply to this


Tomchy (msg) 122511 Sept. 14, 2018, 10:56 a.m.   reply to: 122509 x
JBX szerint nem egyezik a méret.

TDM900 & TDM850 (1996-2001)
Type GT12B-4
Dimensions 151 x 70 x 131 mm

TDM850 (1991-1995)
Type GTX12-BS
Dimensions 150 x 87 x 130 mm
     Reply to this


lendvai (msg) 122510 Sept. 14, 2018, 10:43 a.m.   reply to: 122509 x
Hááát, ha valakinek van 3VD és 4TX szerviz pdf-je is akkor az a legegyszerűbb, ha összehasonlítja a specifikációs részben az akksi típusát.Ha ugyanaz, akkor igen, a típusból meg katalógusban meglehet a méret. Nekem itt most csak 900-as pdf-em van, de odahaza is csak 4TX. Innen meg nem enged a JBX-be a céges szigor miatt. :-)))
     Reply to this


csanesz (msg) 122509 Sept. 14, 2018, 10:16 a.m.   x
Én meg belevágok ebbe a mélységes eszmecserébe két kérdéssel:
Akksi kérdés lenne.
3VD és 4TX -be azonos méretű akksi való?
Mi lenne a fizikai mérete és kapacitása?

Cimbora kérdezi.

Válaszokat előre is köszönöm!
     Reply to this


lendvai (msg) 122508 Sept. 14, 2018, 6:39 a.m.   x
Az elméleti fizikának valóban megvannak a korlátai, modellek alkotására viszont remek tudomány,
De legyünk gyakorlatiasak, ha azt mondod ahány gyártó annyi profil akkor kérünk szépen forrásokat, metszeti képekkel. :-)
Én erre most tényleg kíváncsi vagyok, mert megveszekedett mérnökként szívesen nézegetek ilyen anyagokat. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122507 Sept. 14, 2018, 6:34 a.m.   reply to: 122506 x
Látom tényleg nem érted, nem a hátulja magassága a baj, főleg hogy nekem megvan fordítva az excenterem(mint sok zrx-nek) hogy a tengely alul legyen ne felül, így azonnal magasabb vagy 3 centivel mint eredetileg. A probléma a kép szélén van, a fekete és piros vonalak metszéspontja után.
     Reply to this


Levi990 (msg) 122506 Sept. 14, 2018, 12:06 a.m.   reply to: 122504 x
Tehát neked 170 helyett 180 van, Franc se gondolta hogy a yamahán kívül van más gyártó is ilyen “buta” méretezéssel.

Az a baj ezekkel a rajzokkal hogy csak elméletben jók. Ahány gumi ahány típus annyi eltérő profil. Ott van pl a 180/55 dunlop sportsmart2 vagy a szintén 180/55 dunlop d212 vagy a z8 vs RR.

Az hogy magasabb lesz a motor hátulja, nem feltétlen baj az enyém eleje le is van engedve kicsit hogy mégjobban forduljon, igaz hogy 200nál már szitált be, de nem megyek ennyivel.

A gumiról a képet bármiféle arcoskodás nélkül rakom ide, ez közúti tempó, jobb lenne ha maradna benne tartalék.
     Reply to this


lendvai (msg) 122505 Sept. 13, 2018, 9:29 p.m.   reply to: 122501 x
A 190/55-el 1.1cm-rel megnő a hátsó kerék átmérője is. Nem sok, de okozhat eltérést a viselkedésben, én még nem kísérleteztem ilyesmivel.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122504 Sept. 13, 2018, 6:40 p.m.   reply to: 122501 x
Persze hogy nem érted, ezért mondtam hogy majd tágítunk kicsit azon a tudástáron. Kezdésnek itt van ez a kép, ami a nehéz felfogásúaknak is jól láthatóan mutatja, hogy amikor az eredeti 180 gumi már a pereméig van döntve, ugyan akkora dőlésszögné a 190 széle még 1 centivel a föld felett van mert torzult az eredeti tervezett forma. És mi előtt ide is eljutnánk, előre szólok hogy nem májerségből vettem rá nagyobb gumit, mert szükségem van arra a tartalékra mint a nagyvitézeknek, hanem csak mert egyik kereskedő se tudott még közelítő határidőt se adni a 170-es méret szállítási idejéről, nekem meg kellett a gumi.
     Reply to this


Fido71 (msg) 122503 Sept. 13, 2018, 1:05 p.m.   x
40ezer...
     Reply to this


ktomy (msg) 122502 Sept. 13, 2018, 11:43 a.m.   x
Sziasztok!
Tdm900-ason milyen időként kell ellenörizni a szelephézagot és vezérműláncot?
Szelephézag utoljára 35e km volt ellenörizve mikor vettem a gépet. Most 64e km van benne.
Előre is köszönöm a segítséget!
     Reply to this


Levi990 (msg) 122501 Sept. 13, 2018, 7:52 a.m.   reply to: 122500 x
Biztosan velem van a baj de nem értem hogy kerül ide a keskeny felni-széles gumi dolog. Én feltennék a 180/55 helyett 190/55-öt, hogy maradjon egy kis majré, ezzel tartalék de nem fér el, torzul a gumi és beleér a lánc :(
     Reply to this


kawa550 (msg) 122500 Sept. 13, 2018, 6:52 a.m.   reply to: 122496 x
Megint csak ismételni tudom magam hogy jaja, megesik hogy néha magukra vesznek ezt azt az emberek még ha nem is név szerint róluk van szó, megesett ez veletek is itt nem is olyan régen. Hát így megy ez, akinek nem inge vagy hogy írtad?.... :)))) A különbség csak annyi hogy én ezen viccelődök és nem rendezek becsületbeli műkirohanást. De persze akinek nem inge az ezt se vegye magára. :D Most sajnos mennem kell melózni, de majd eccer tágítok kicsit a tudástáradon, hogy változik a kopáskép ha eredetileg vékonyabb felnire szerelnek 180-as gumit. :D
     Reply to this


Fido71 (msg) 122499 Sept. 13, 2018, 5:29 a.m.   reply to: 122490 x
Amíg béjemvéd van..... :)))
     Reply to this


csanesz (msg) 122498 Sept. 13, 2018, 12:25 a.m.   reply to: 122484 x
mati12!

A Pb egy dolog az száraz akksi. A töltő a sarus száraz akksihoz van.
DE
A savas akksit ugyanakkora töltő feszültséggel töltik mint a száraz ólom akksit így feltölthető, de ne csinálj belőle rendszert, mert az a töltő nem savas akksihoz van. Ugyanis a savas akksinak kisebb a belső ellenállása így feltöltve károsodhat a töltő. Félig töltsd fel azt mehet a motorba.
     Reply to this


csanesz (msg) 122497 Sept. 13, 2018, 12:17 a.m.   reply to: 122470 x
mati12!

Első és legfontosabb kérdés hány volt van az akksira írva?
Második kérdés: Ugye nincs rajta Ca/Ca jelölés?

Ha 12 volt van ráírva, akkor nincs gond.
Zárt akksit is úgy töltsd ahogy az az előírásnak megfelel. Normál esetben a kapacitás tizedével. De tudjuk, hogy a generátor is jóval többet tölt bele. Azért 30 amperral ne küld meg. Jó oda a hagyományos töltő is csak érdemes időnként ránézni. 35 foknál ne legyen melegebb töltés alatt. Ha később elkezd melegedni - közelít a 35 fokhoz - akkor fel van töltve. A zárt akksikon van túlnyomás szelep így nem fog kidurranni. Ha lehet pólusaival ne lefelé kerüljön a helyére, mert a szelep, akkor eldugulhat.

Amúgy meg félig, ha feltöltöd - már ha szükséges - motorba berak és a többit intézi a vas. Fél töltéssel már szépen beindul a motor.
     Reply to this


Levi990 (msg) 122496 Sept. 12, 2018, 11:28 p.m.   reply to: 122495 x
Kedves Gyula, magyarázd el légyszíves, hogy mivel mértem magam hozzád és mi volt az a mondat amin újfent fennakadtál.

De ha már magadra vetted a 8-as utat és a 2cm majrét, mert ezt hangoztattad, elnézésedet kérem, elvonatkoztatva írtam ezt bárkitől, a 8-as út egy köztudottan motoros célpont, jó kanyarokkal, érdes aszfalttal ahol ráadásul meleg is szokott lenni. Sajnálom, hogy ezt magadra vetted. Akinek nem inge...
     Reply to this


kawa550 (msg) 122495 Sept. 12, 2018, 11:06 p.m.   reply to: 122494 x
Jaja, így lehet! :))))))))))) Azért az kérdés hogy miért mindig hozzám méred magad, miért én vagyok neked a túlszárnyalandó mérce, ha te vagy olyan kurva jó, én meg olyan kurva szar. De hát az úr útjai kifürkészhetetlenek. :)))))
     Reply to this


Levi990 (msg) 122494 Sept. 12, 2018, 9:31 p.m.   reply to: 122493 x
Úgy érzem valamivel beletapostam a lelkedbe :)
     Reply to this


kawa550 (msg) 122493 Sept. 12, 2018, 9:29 p.m.   reply to: 122489 x
Ennyit a szakértelmedről kisgyerek. :)))))) Kérd meg a Tibit, hogy dobjon fel egy képet a majrécsíkjáról, ami kb a harmada se az enyémnek. Oszt kérdezd meg tőle, hányszor várt rám a nyolcason a kanyargós részeken. :))))))
     Reply to this


mati12 (msg) 122492 Sept. 12, 2018, 9:28 p.m.   reply to: 122489 x
Én az ex rendőrmotorost nem nevezném átlagmotorosnak,a többi meg azért nekem sem szokott olyan nagy problémát okozni...
     Reply to this


mati12 (msg) 122490 Sept. 12, 2018, 9:26 p.m.   reply to: 122488 x
Hányszor kapom még ezt meg??? (csodálkozós smyle)
     Reply to this


Levi990 (msg) 122489 Sept. 12, 2018, 9:23 p.m.   reply to: 122488 x
A 900-as feldobozolva, utassal nem farnehéz ? :)
Ha csak én ülök rajta a 75kilómmal már akkor is farnehéz :) Nagyon hátul ül a pilóta, az utasról nem is beszélve aki jóformán a hátsó tengely mögött.

Fura ez amit Kawa ír hogy az átlag bmw-s nem tud motorozni. Bármerre járok, mindenhol találok olyan gs-t akit nehéz lerázni, pedig én nem 2cm majréval motorozok a 8-ason...
Úgy már jobban hangzana hogy a gs-sel az átlag motoros is magabiztosabban és gyorsabban tud motorozni.
     Reply to this


Fido71 (msg) 122488 Sept. 12, 2018, 9:17 p.m.   reply to: 122486 x
Azért nem mindenben. Az súlyelosztása sokkal jobb és ezt a béjemvések is elimerik...Egyszer láttam egy Yamahát kívűlről kötbemotorozni egy béjemvét a szerpentinen felfelé, hiába volt ott az a +25 ló. A béjemvé sofőrje meg azt mondta, hogy két személlyel, feldobozolva nagyon farnehéz.
Na, ezért vettem én Yamahát, az stabil 2 személlyel és 3 dobozzal is! Szóval, van amiben a Yami jobb... :))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 122487 Sept. 12, 2018, 9:06 p.m.   reply to: 122486 x
A fejlesztések motorja mindig az, hogy igény merül fel rá a vásárlók körében. Köllött már valami, ami vezetni is tud, ha már az átlag béjemvés képtelen rá......:)))))))))))))))))))
     Reply to this


mati12 (msg) 122486 Sept. 12, 2018, 8:54 p.m.   reply to: 122482 x
Ja hát ha propelleresék nem előznék meg mindenben a Yamahát,akkor akár még azt is vehettél volna... :-)
"A Google, a Yamaha és a Honda is kísérletezett már robotizált motorokkal, ám egyelőre egyik fejlesztés sem ért el átütő sikert. Ezek után nem meglepő, hogy a BMW Motorrad is előrukkolt saját önálló boxerjével, amely immáron megtette első tesztköreit is..."
     Reply to this


mati12 (msg) 122484 Sept. 12, 2018, 8:47 p.m.   x
Köszönöm mindenkinek a hasznos infókat,de szerintem hülyén raktam fel a kérdést.
Van egy szuper intelligens töltőm amivel tudok tölteni Lilon,LiPo,LiFe,,NiCd,NiMH,Pb,
akkumulátorokat.Az eddigi "felsavazós" akkumulátorokat a Pb programon töltöttem és igazából arra lettem volna kíváncsi,hogy a zselés akkumulátor is ugyanolyan Pb akkumulátor-e mint a többi. Tehát nem LiPo,NiCd stb. magyarul a Pb programon tölthetem ugyanúgy mint eddig.
     Reply to this


Fido71 (msg) 122482 Sept. 12, 2018, 8:40 p.m.   x
Na, veszek a gyereknek egy kinemongggyukot. Ahhoz még motorozni sem kell tudni: https://www.youtube.com/watch?v=XExaWApSnWY&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=ynM5aDcAfrA
     Reply to this


jobbkormanyos (msg) 122481 Sept. 12, 2018, 7:18 p.m.   reply to: 122470 x
Az igazi "zselés" akku a töltőfeszültségre érzékeny . Max 14,4 V lehet.
Nekem volt traktorban, sokáig bírta, Optima gyártmány.
https://www.auto-motor-akkumulator.hu/sprialcellas_akkumulator_optima_red_top
     Reply to this


Nmiki (msg) 122480 Sept. 12, 2018, 7:02 p.m.   reply to: 122470 x
A legegyszerűbb töltés: beteszed a motorba, és elindulsz vmerre, kihajtasz 1 tank benzint. :)
     Reply to this


pandamaci (msg) 122479 Sept. 12, 2018, 3:37 p.m.   reply to: 122470 x
Akárhogy nézem ez egy leragasztott zárt akku, do not open nem kicsavarható záródugós.Ez az akkut kizárólag automata töltővel töltsd,öregapádtól örökölt ruszki töltő amiben a trafón kívül 4 dióda van ,és nyom 16voltot, valamint kis akkut is min 5-6 amperrel kezd tölteni, ehhez nem lesz jó...
*Lidl..Aldi valóban árult olcsó, működőképes automata töltöt ami alkalmas gondozásmentes, zárt , agm, gel motorkerékpár akku töltésére is. Töltés befejeztével átáll csepptöltésre, azaz napokig is rákötve hagyhatod.
*motorba beszerelve is lehet akkut tölteni, de nem mindenfajta töltővel-olvasd a kezelési utasítását
     Reply to this


lendvai (msg) 122478 Sept. 12, 2018, 12:15 p.m.   reply to: 122477 x
Sima gélhez sima töltő kell? Na ezt se tudtam. :-))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 122477 Sept. 12, 2018, 11:11 a.m.   reply to: 122475 x
Szerintem ez sima gél a sav helyett. Sima tőltőt neki oszt kész.
     Reply to this


lendvai (msg) 122476 Sept. 12, 2018, 11:09 a.m.   reply to: 122475 x
Ennyiből nem derül ki egyértelműen, mert mint lentebb írtam zselésnek nevezik azt is, ami nem az. De az ára alapján sima savas üvegszövetesnek tűnik.
Minek tölteni? Ezeket általában szárazon töltve szállítják. Tedd be a BMW-be oszt menj vele, a generátor majd töltögeti. Ha nem robban fel a pöcsöd alatt, akkor jó hozzá. :-))))))))
     Reply to this


mati12 (msg) 122475 Sept. 12, 2018, 10:10 a.m.   reply to: 122471 x
Pontosan ilyen: https://www.amazon.de/dp/B01MXL99J7/ref=cm_sw_r_cp_apa_nKmMBb8CXERCX
     Reply to this


Fido71 (msg) 122472 Sept. 12, 2018, 10:02 a.m.   reply to: 122470 x
Lidl-is töltővel simán töltöm a motoros piktogrammal.
     Reply to this


lendvai (msg) 122471 Sept. 12, 2018, 9:59 a.m.   reply to: 122470 x
Hát ha ezt berakod a motorba akkor ugyanúgy lesz töltve, nem igaz? :-)
Ez most milyen zselés? Mert sok helyen zselésnek nevezik azt is, amiben ugyanaz a sav van, csak üvegszövetbe felitatva. Azt ugyanúgy kell tölteni. Meg van, ahol az elektrolit maga zselés anyag. Na azt nem tudom. :-) De a Google biztos megmondja.
     Reply to this


mati12 (msg) 122470 Sept. 12, 2018, 9:20 a.m.   x
A tapasztaltabb Amper vadászoktól szeretném kérdezni,hogy a zselés akkumulátort ugyanúgy kell-e illetve lehet-e tölteni mint pl. a felsavazósat?
     Reply to this


lendvai (msg) 122469 Sept. 11, 2018, 10:21 p.m.   reply to: 122468 x
Úgy általában az emberek egy része nem áll készen a vezetésre. Fogalmuk sincs hogy működik az autó, hogyan kell vezetni és közben a telefonjuk is ott van. :-)
     Reply to this


csanesz (msg) 122468 Sept. 11, 2018, 9:44 p.m.   reply to: 122462 x
A manőverrel nem is lenne gond, de amikor nem néz oda és elindul a mellék utcából, hogy az álló kocsisorba beférkőzzön és nincs lehetőség manőverre csak egy szív megállás és fék. Aki szemből akart elkanyarodni az előttem haladó után az is olyan szorosan próbálkozott nagy gázzal, hogy ott sem tudtam hova menni. A lényeg amit korábban aszem facén írtam, hogy legyen idő. Az a legfontosabb! :)
Általában úgy vezetek, hogy több autót figyelek magam előtt. Sokat segít. És folyamatosan figyelem a környezetem. Talán ezért is van időm megállni.
De, hogy 3 szor ilyen történjen velem ez nagyon ritka. Korábban volt egy sejtésem, hogy a nyaralásból visszatért emberek zöme szerintem még nem áll készen a városi közlekedésre. Elszoktak mint egy tavaszi motoros...
     Reply to this


fazakas66 (msg) 122467 Sept. 11, 2018, 9:25 p.m.   reply to: 122464 x
Az a tároló nagyon praktikus a spaniferek vannak benne .
A matricát az rakta fel akitől vettem mert neki olyan motorja volt és csak azért nem vettem le,hogy most legyen téma .Meg lehet veszek egyet én is és akkor már nem kell matricázzak :))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122466 Sept. 11, 2018, 8:51 p.m.   x
Csak hogy süllyedjen a szar. :-))))
     Reply to this


lendvai (msg) 122465 Sept. 11, 2018, 8 p.m.   reply to: 122464 x
Úgy tűnik karitatív alapon lerohadt BMW-ken is szokott segíteni. :-))))))
     Reply to this


cizi (msg) 122464 Sept. 11, 2018, 6:10 p.m.   reply to: 122463 x
És az is látszik a képen, hogy van tároló a tartalék alkatrészeknek is!:)
     Reply to this


fazakas66 (msg) 122463 Sept. 11, 2018, 5:54 p.m.   reply to: 122460 x
Ne búslakodj Jocó én kimondottan erre a célra vettem egy spéci futót.Ha akarom motor szállító és ha akarom 10 perc és van egy 250×150 es sík plató ami akár méh kaptárak szállítására is kiváló.
     Reply to this


lendvai (msg) 122462 Sept. 11, 2018, 11:48 a.m.   reply to: 122459 x
Biztos a kék-fekete színű motor teszi. Nekem soha nem volt semmi ilyen problémám, vagy van valami intuitív képességem, mert minden esetben egy elegáns ívvel, kényelmes fékezéssel ki tudtam védeni minden autós szerencsétlenkedést. Ennek mondjuk örülök, úgy tűnik én alapból óvatosabban közelítek a forgalomban a gyanús autók felé. Az nálam alap, hogy ha van hely akkor a balról tolatni készülő vagy gyanús autó előtt szépen átmegyek az út bal szélére, meg ilyenek.
Sokszor az is segít, hogy korlátozottan vagyok szabálykövető, nekem nem okoz gondot egy zűrösebbnek látszó situációban a dupla záróvonalat is átlépni, vagy út közepén lévő szigetet balról kikerülni, ha szemből nincs senki, de előttem szerencsétlenkednek és nagyot kéne fékeznem.
A lámpám meg úgy tűnik alapból kicsit magasabb, néha villognak, de nem zavar, mert azért nappal annyira nem vakít, sötétben meg igyekszem nem motorozni. :-))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 122461 Sept. 11, 2018, 11:25 a.m.   x
A cégnél van egy 1-es és egy 2-es utánfutó. Mindkettő egy emberes, kb 5-8 perc le és 10-15 perc fel a lekötéssel együtt. Jó dolog lehet ez, az idén mi is így terveztük a Glochnert. Kocsi oda / vissza és ott 2 nap motorozás. Kocsi meg utánfutó volt, csak a motor hiányzott:)
     Reply to this


ati5995 (msg) 122460 Sept. 11, 2018, 9:08 a.m.   x
Nappal-mindig reflektorral megyek-menjünk!!! Páran villognak szemből....ebből tudjuk hogy jól látszódunk!!!
     Reply to this


vasutas (msg) 122460 Sept. 11, 2018, 9:08 a.m.   x
A hétvégén kipróbáltuk az "utánfutós" motorozást, mondhatom nagyon jók a tapasztalataink. Csak egy napunk volt a faaker-seei találkozóra és a környékére, így mindenképp autópályás utazást terveztünk. A szlovén autópályát választottuk, Kranjska Gorában hagytuk az autót és a futót, onnantól tömény hét órát motoroztunk. Gyönyörű utak, hágók, no és a Mangart. A motorostalálkozóra már alig maradt időnk, inkább csak körbeszaladtuk a tavat. Reggel fél nyolckor indultunk, éjfélre itthon voltunk. Autóban 660 kilométer töltöttünk, közel kétszáz kilométer motoroztunk. A motor felpakolása kb húsz perc, lefele elég tíz is .
Egy kellemes útitárssal, váltott vezetéssel, szinte repült az autópályán az idő, mosolyogva szemléltük a Mariborig meg-meg eredő esőt. A főpróba sikerült, a jövő évi nagyobb túráinknál már ezzel a lehetőséggel is tervezünk. Ráadásul a vontató kisbusz ideálisan pótolja a sátrat.
Változnak az idők, így közel a hatvanhoz egy jó alternatíva az utánfutózás, pedig még nem is oly régen, magam is elszörnyedtem az utánfutóra tett motorok látványától.-:))
     Reply to this


csanesz (msg) 122459 Sept. 10, 2018, 10:24 p.m.   x
Én a múlthéten a mai nappal együtt 3 szor purcantam volna ki, ha 1 másodperccel hamarabb érek oda. 2 szer kikanyarodtak elém és ez péntek reggel és melóból hazamenet. Egyik sem nézett oda, hogy érkezem. Ma hazajövet főúton szemből érkező hőőőgyike bevágott elém, majd megtorpant kicsit. Úgy gondolta, hogy az előttem haladó autó után kanyarodik el. Végül is úgy lett.

Vigyázzatok magatokra és picit inkább lassabban és előzékenyen vezessetek!
És nagyon odafigyelni!!!!

Ezért buli a túramotor, mert a legtöbb autó fölött ellátni! :)
     Reply to this


Flenegen (msg) 122458 Sept. 10, 2018, 9:41 p.m.   reply to: 122456 x
Valamit bármikor lehet venni:) de fogok szólni ígérem
     Reply to this


lendvai (msg) 122456 Sept. 10, 2018, 9:32 p.m.   reply to: 122455 x
Akkor azért szólj, ha veszel is valamit. :-)))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 122455 Sept. 10, 2018, 6:30 p.m.   x
Lassan a sok rémtörténet miatt szinte csak mx5 hirdetéseket nézek.
     Reply to this


kawa550 (msg) 122454 Sept. 10, 2018, 2:46 p.m.   reply to: 122453 x
Hát a Zsuzsi sikítva röhögött velem együtt, vidámmá tette a csávó az egész hazautunkat. :D
Persze a napi gyilok is megvolt odamenet. Hegyről lefele éles, de belátható kanyar, vonatozik felfele szemből 3 autó egymás seggében. Jobb a békesség, korlát mellett maradtam. A kanyar közepén a középső autó minden ok nélkül szépen átjött úgy 1.5 métert az én sávomba. Ha a sáv közepén mentünk volna, nem a szélén, letarol a picsába. Még egyszer mondom, mindezt jól belátható kanyarban, látta hogy jövünk, lámpával, nagydarab csávó feltűnő fehér piros ruhában. És nem vesz észre bazmeg, nem lát. Nem is én, hanem a mögötte haladó kocsi dudálta le, hogy mit csinálsz te állat.
     Reply to this


lendvai (msg) 122453 Sept. 10, 2018, 1:56 p.m.   reply to: 122451 x
Ilyet már én is láttam vazze, Rita is mosolygott mögöttem :-))))
De az is lehet, hogy a száraz kuplunghoz nincs még hozzászokva és azért lógott le, hogy a blokk hangját hallgassa, honnan jön a csörömpölés. :-)))))
     Reply to this


VVLaci (msg) 122452 Sept. 10, 2018, 12:08 p.m.   reply to: 122451 x
Ezt Te nem értheted, a kockásra kopott gumi élét próbálta kivenni, ami éppen ezt a vezetéstechnikát kívánja meg! :D :D :D
     Reply to this


kawa550 (msg) 122451 Sept. 10, 2018, 10:07 a.m.   x
A legszebbet még nem is meséltem gyermekeim!:))))))))
Tegnap estefelé leugrottunk Bozsokra sütiért, hazafelé jövet az 56-os szerpentinen egy lágy kis kanyarban jön velem szemben egy piros ducati 999. A csávó segge az oldalidom mellé lógatva, a térde a generátorfedélen, a sisakját oldalról verte a kormányvégsúly, úgy lelógott hogy majd leesett, marquez ehhez képest lófasz, miközben a tempója lehetett úgy 70, a "dőlésszögét" meg bármelyik magyar kőműves elfogadná falazásnál függőlegesnek. Még 3 kanyarral később is úgy röhögtem, hogy beszitált a kormány. :)))))))))
     Reply to this


fer (msg) 122450 Sept. 10, 2018, 8:40 a.m.   reply to: 122444 x
A benzintank nem kapott levegőt, és nem tudott utánafolyni a benya, kimostam a túlfolyó szűrőjét, és kivettem a dugót a cső végéből, amit nem is értek, hogy miért tettek bele egyáltalán!?
     Reply to this


csanesz (msg) 122448 Sept. 9, 2018, 8:55 p.m.   reply to: 122445 x
Ez egy ilyen sport! :)))
     Reply to this


mati12 (msg) 122447 Sept. 9, 2018, 8:08 p.m.   reply to: 122442 x
Megkérdezhetem,hogy milyen színü a géped? Szoktam néha látni felénk egy fekete sárga 850-es Tdm-et.
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26743