Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal
vasutas (msg) 116930 Aug. 16, 2017, 11:29 p.m.   reply to: 116929 x
Volt három kardán lehajtás (egyik Marokkóból), egynél motor nem indult, a mostani esetnél még nem tudom.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116929 Aug. 16, 2017, 11:04 p.m.   reply to: 116927 x
Én azért kíváncsi vagyok hogy milyen típusokon milyen hibák jöttek elő ami miatt utánfutón kellett hazahozni a motort. Messze nem motoroztam még anyit mint Te, de nálunk eddig egyetlen bmw-vel sem volt olyan baj ami miatt futózni kellett volna.
1200R, GS meg s1000r(na ez biztos nem életbiztosítás hosszútávon)
     Reply to this


kormi1313 (msg) 116928 Aug. 16, 2017, 10:26 p.m.   reply to: 116924 x
Szevasztok!

Az is probléma, hogy hiába motorozok ötven éve, nem próbáltam ki a különböző gyártmányokat, kisebb nagyobb kategóriákat pláne huzamosabb ideig. A 850 es tetszett, még belefért a keretbe, mentem vele megvettem és használom. Most jöttem haza vele, csapnivaló a lámpája. Ez van. És lesz.
     Reply to this


vasutas (msg) 116927 Aug. 16, 2017, 10:19 p.m.   x
Nem akartam hozzászólni,,, de itt sokan tudjátok, hogy évekig szinte csak BMW-sekkel túráztam. No és egy multisztráda jött még mindig a csapattal. Néha kölcsön kaptam a Ducattit, egy élmény volt vele döngetni, különösebb problémák nem voltak vele .
A Bömösök közül azonban jó néhány az utánfutómon végezte, és ezek nem tizenéves gépek. A futóm jelenleg is Bled felé tart, hazamenteni egy GS-t.
Nem teszek fel képeket,,,
     Reply to this


lendvai (msg) 116926 Aug. 16, 2017, 9:58 p.m.   reply to: 116925 x
Az igazat megvallva nem sokat láttam a színéből meg a rajta ülő ruhájából. Tegnap szembejött, mintha metálbarna szín lett volna, ha létezik ilyen.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116925 Aug. 16, 2017, 9:47 p.m.   reply to: 116919 x
Most megfogtál, nem vagyok jó angolos, nem is értek mindent. Én még mindig azt mondom hogy amíg a gyártó cserél mindent addig ez nem hatalmas probléma, az a probléma ha köztudott a hiba de nem javítja a gyártó.
Ítod hogy sokminden nem tetszett gyárilg neked, na ez a különbség, ha felülök a gs-re(amit egyébkent magamnak nem vennék mert fiatal vagyok hozzá) vagy a ktm-re akkor pont azt érzem hogy semmit sem kell cseréljek rajta, úgy jó minden ahogy van.
Az a gs véletlenül nem egy fekete 15ös vizes, szürkés ruhában? Mert akkor az Yoss lesz.
     Reply to this


lendvai (msg) 116924 Aug. 16, 2017, 9:07 p.m.   reply to: 116922 x
Hát nem is a TDM-en rugóztak, akik rugóztak, hanem sérelmezték mert beszélni mertünk itt az általuk birtokolt motorok kapcsán felmerült problémákról. Aztán jó kis szájkarate kerekedett belőle olykor. :-) Biztos szidják a Yamahákat is valahol, de engem pl nem érdekel, mert nekem megfelel ez a gép. A GS amúgy a két csöcstől eltekintve nagyon tetszik, ezt be kell valljam, de egyelőre nincs a listán. :-)
Mellékesen ide tartozik, hogy a Mátra északi oldalán lefelé már kétszer találkoztam egy 1200GS-el, hát úgy kente a kanyarokban lábtartóig döntve lefelé, hogy öröm volt nézni. Valószínűleg jó az a futómű, lehet a TDM is dönthető lenne ennyire, de jelenleg előbb szarom össze magam, mert eddig mindig megcsúszott a hátsó gumi már feleennyire ledöntve is, így még nem próbálkozom vele.
     Reply to this


kawa70 (msg) 116923 Aug. 16, 2017, 9:01 p.m.   reply to: 116922 x
Valóban nem, de nem is gondolják hogy az általuk használt motoron kivül nem létezik másik überfasza, meg a többi szart se ér :))
     Reply to this


night-rider (msg) 116922 Aug. 16, 2017, 8:57 p.m.   x
érdekes a bmw-sek és ktm tulajdonosok meg a ducattisok sem rugóznak egyáltalán a yamaha tdm-en meg aztán a hd-sek sem intrudereznek és dragstaroznak....a fene sem érti)))
     Reply to this


kawa70 (msg) 116921 Aug. 16, 2017, 8:55 p.m.   reply to: 116915 x
Na meg mi van azzal a számtalan bmw-vel amit lehet látni a motorosparadicsomokban ?


Erre pl. azt tudom mondani, hogy akinek bmw-je van, az rendszeresen el tud menni ilyen helyekre - sőt egyenesen kötelező, de látni azért más motorokat is. Igaz, többségében turaendurók, de sok a gs is.
Nekem nincs bmw-m, nem i s lesz de szivesen megküzdenék az alpokba minden hónapban 2-3 napot vagy többet.
     Reply to this


lendvai (msg) 116920 Aug. 16, 2017, 8:54 p.m.   x
Séf bácsinak tisztelettel: mert minden rendes férfiember garázsában van egy ultrahangos tisztító, ami legalább 2 literes. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 116919 Aug. 16, 2017, 8:51 p.m.   x
Közkívánatra KTM visszahívások és egyéb hibák:

http://www.motorcyclenews.com/news/2016/december/ktm-adventure-recall/

http://thebikestig.com.au/problems-with-ktm-1190-adventure-electronics/

http://www.ktmforums.com/forums/adventure/75865-1190-reliability.html

http://www.motorcyclistonline.com/long-term-ktm-1290-super-adventure-update-electronic-issues-and-bad-battery#page-2

Legyünk objektívek, ha már a minőségről és a megbízhatóságról van szó. A BMW-kről már esett szó korábban, ahogy a Yamaháról is. Van, akinek ezek a problémák bosszúságot okoznak ugyan, de együtt tud élni velük. Van, akiknek (nekem is) ezek válóokok. Ezért is várnék ki akkor is, ha most meglenne a keret egy másik gépre.
A Yamaha TDM-et szeretem, de nem tökéletes gép, ott is vannak olyan dolgok, amik a fejlesztési büdzsé korlátairól árulkodnak. A gyári nyereg van, akinek OK, nekem a 4TX-en és a 900-on is vállalhatatlan volt, átalakítva, megoldva. A gyári kormány fogása is fura egy kicsit, kicserélve. A fék- és kuplungkar sem tetszett, azt is kicseréltem. Így már jóval szerethetőbb a gép, de ha valaki azzal jön, hogy ez neki nem üti meg a mércét és gyatrának tartja a minőséget/technikát/felszereltséget hát nem vágom szájon, neki mások az igényei. A korai Multistradáról is mesélte itt kolléga, hogy sokszor hisztizett a technika és nem indult be (ez nálam az azonnali válóok), de ha beindult, akkor volt ereszd el a hajam. :-) Na ez is egy kategória, ha ott van a boogie a gépben akkor azért előfordul egy kis hiszti olykor. :-)
Ezért aztán várok türelemmel, ha eljön az ideje, akkor feltúrom a netet és kipróbálom a szóba jöhető gépeket. És nem érdekel, ha fikázzák a Hondát, Yamahát, Ducatit, KTM-et. :-) Meg az se zavar, ha hülye seggfejnek titulálnak. Mert nem érzem magam annak. :-) Ez így működik. Vannak népi bölcsességek, amikre érdemes hallgatni, erre mostanában jöttem rá. Pl nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja, vagy számolj el tízig, mielőtt megszólalsz. :-) Meg ilyenek. :-)
     Reply to this


Fido71 (msg) 116918 Aug. 16, 2017, 8:24 p.m.   reply to: 116915 x
Van ismerős, aki azért vesz béjemvét, mert megteheti...
Azt mondta, így messziről látszik, hogy nem "kispályázik".
Elmegy 30 km-t és már 20 képe van fent róla a facsén.
Státuszszimbólummá vált és van , aki nem adja alább.
Az igazat megvallva egy boxi nekem is elférne itt a garázsban, de sajnos nincs időm annyit motorozni /meg így is elég nagy az arcom már/. Még a TDM is sok, ahhoz az évi 3-4 ezer km-hez.
Bár, ez két szép külföldi túra...
     Reply to this


Levi990 (msg) 116917 Aug. 16, 2017, 4:32 p.m.   reply to: 116916 x
A gyorsaság csak véletlen volt. Autókat szerintem felesleges ilyen temába belekeverni hisz nem sok köze van egyiknek a másikhoz, persze, ugyanaz a nevük :)
     Reply to this


lendvai (msg) 116916 Aug. 16, 2017, 4:03 p.m.   reply to: 116915 x
Ha Yamaha lett volna, akkor azt is berakom ide. Volt is visszahívása a TDM900-nak, egy szóval se tagadtam itt soha. A Hondáinknak is volt visszahívása, lásd Takata légzsákpatron. És autóipari beszállítónál dolgozom, így van egy kis rálátásom a folyamatokra, nem légből kapott információk alapján beszélek/írok stb. Gyanúsan gyorsan reagáltál és szerintem meggondolatlanul ítélkeztél. Én a magam részéről feléd, mint ember felé nem tettem semmilyen tiszteletlen kijelentést. Javaslom, hogy gondold ezt át. Nem várok semmit cserébe. :-)
     Reply to this


Levi990 (msg) 116915 Aug. 16, 2017, 3:52 p.m.   reply to: 116913 x
Na ez inkább csak egy gyenge és nevetséges visszavágás volt számodról :D erre nem lehet mit mondani. Keresgéljünk már yamaha vagy ducati típushibakat, mi van a váztörős fz1gyel ? Az szent és sérthetetlen ? Jaaa hogy a bmw legalább kijavítja ha valamit elszúrt :D Ez egy nevetséges hiba, de ez minket soha sem fog érinteni, kivéve aki innen rendőrmotoros...

Na meg mi van azzal a számtalan bmw-vel amit lehet látni a motorosparadicsomokban ? Magyarázd már el hogy lehet ennyi hülye ember akik megveszik és több tízezer km-t pörgetnek bele hiba nélkül ? Ez a bmw fikázása már egy rögeszme, pláne ilyen vicces hibákat idehozva...
Na meg az emlegetett KTM hibákról is linkelgess már, nem muszáj itt offolni, privátban is jó nekem :)
     Reply to this


lendvai (msg) 116914 Aug. 16, 2017, 3:45 p.m.   reply to: 116913 x
Kiegészítésképpen: ezért egyébként mi, a fogyasztók is felelősek vagyunk. Mert a mindent akarok, de azt most rögtön és lehetőleg ingyen mentalitásnak köszönhetően ne csodálkozzunk, ha sok területen szart kapunk cserébe. Ha a gyártás is lefekszik az ilyen igényeknek, akkor sajnos semmi alapunk rinyálni a minőség miatt, nem igaz? De ebbe az irányba haladunk, ez sem kétséges. Ebben a képben a Ducati gagyi kínai műanyag kézvédője már csak egy apró porszem, azt ki tudom cserélni, ha nem tetszik. Még egy alulméretezett feszültségszabályzót is aránylag olcsón lehet kopenzálni. Ilyenkor javítjuk mi a fejlesztési és büdzsé problémákból származó minőségi bakikat. Mondjuk van az a költséghatár, amikor már nincs értelme megvenni az adott típust, kivéve, ha szeret szopni az emberfia, de hát vannak ilyenek is. :-) Mindemellett ott is futnak hibamentes példányok és ezek tulajdonosai védik habzó szájjal a mundér becsületét, de számomra ez az adott gyártó minőségbiztosításának a kudarca.
     Reply to this


lendvai (msg) 116913 Aug. 16, 2017, 3:37 p.m.   x
Ha már csak a BMW és a KTM tud minőséget gyártani, akkor itt egy példa a BMW minőségre:
http://totalbike.hu/hirek/2017/08/15/rendormotorokat_hiv_vissza_a_bmw/
Ez nagy valószínűséggel fejlesztési baki, lehet a feszített időtervek miatt volt. De alapvetően egy blőd mérnöki bakinak lehet minősíteni, mert ha normál módon végigmegy a fejlesztés és a tesztelés folyamata, akkor ez már időben ki kellett volna derüljön. Ahogy egy mechanikus hibánál, törésnél a végeselem számítás az, ami segíthet a hosszadalmas tesztek modellezésében. A határon történő egyensúlyozgatásnak általában ez az eredménye, lásd a minimálkészletek az autógyártásban, ahol a legkisebb beszállítói hibának egy olyan leállás az eredménye, mint nemrég a BMW-nél volt. Na én ezt nem nevezném jó minőségnek. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 116912 Aug. 16, 2017, 1:49 p.m.   reply to: 116911 x
Ebben lehet valami, mert az enyémben vannak zselés betétek, ha jól emlékszem pont a tojástartó környéken és volt már, hogy bőrgatyán keresztül sokáig sütött. :-)
     Reply to this


pocak75 (msg) 116911 Aug. 16, 2017, 12:10 p.m.   reply to: 116910 x
Hát nem tudom....
Nem tudom mi az igazság de valaki mondta hogy a napon nagyon átmelegszik és sokáig főzi a tojást....mint egy hőn-tartó akku...
     Reply to this


csokabi (msg) 116910 Aug. 16, 2017, 12:07 p.m.   reply to: 116908 x
Én a helyedben kinyomoznám mely zselék a legjobb minőségűek és vásárolnék egyet az ülésbe. A mesternek csak egy fészket kell kialakítania a betét számára és beleragasztania. Ekkora volumenű átalakításnál nem hagynám ki a lehetőséget.
     Reply to this


VVLaci (msg) 116909 Aug. 16, 2017, 10:26 a.m.   x
Eladóvá vált egy barátom 2005-ös TDM 900-a. Gondos gazda, szépen karbantartott motor. Nyugodt szívvel tudom ajánlani.

A pontos részletek hamarosan megszületnek.
     Reply to this


pocak75 (msg) 116908 Aug. 16, 2017, 9:53 a.m.   x
Na úgy néz ki találtam egy helyi kárpitost, aki 20-25 között vállalja az átalakítást pár képet láttam, zselés betétet nem tud bele tenni, de most nem is az lenne a lényeg nekem. Autó és bútor kép van fent bőven az alapján szépen dolgozik, motorból kevesebb van,(de a piac itt szűkösebb is bolhavégen) az is főleg cruiser vagy oldtimer, most kb 1-2 hétre vállalja, és 3 napos átfutással. Valamikor megnézem személyesen is meg hogy milyen anyagai vannak.
     Reply to this


lendvai (msg) 116907 Aug. 16, 2017, 8:25 a.m.   reply to: 116905 x
Na igen, mindenkinek a saját tehene a legszebb, de azért nem jelenteném ki tényszerűen, hogy ez meg ez a gyártó gyárt csak minőséget. :-) Mert nem lehet, lévén a minőség definíciója és az egyes részek különböző funkcionalitása miatt. A Ducati mellett nézegettem én a KTM-eket is mint lehetséges utódokat. Tesztek, vélemények, fórumok. Aztán abban maradtam, hogy jelen állapotban van ott is néhány számomra megbocsáthatalan mérnöki ballépés, vagy fejlesztési időszűke problémából származó hiba, mindenesetre jelenleg nem jöhet szóba, mert nem az a megbízhatóság, mint pl a Yamaha. :-) Vagy a Honda. :-) Vagy a Kawasaki, még mielőtt beszólnak. :-) A neten bőséges infó áll rendelkezésre ezekről a meghibásodásokról. Megvárom idővel megszűnnek-e ezek a hibák, illetve az 1290 Super Adventure megbízható minőségi konstrukciónak bizonyul-e.
A szivárgó Ducati teleszkóp bosszantó lehet, de valószínűleg könnyen orvosolható. Na meg ez a motor egy igazi kócos vad ribanc, ha ez kell akkor ott van hiszti is. :-)
     Reply to this


nferro (msg) 116906 Aug. 16, 2017, 6:16 a.m.   reply to: 116898 x
Köszönöm Laci.
     Reply to this


kawa70 (msg) 116905 Aug. 15, 2017, 11:47 p.m.   reply to: 116903 x
Monjuk a bmw-t meg a minőséget csak módjával. Az emlitett túrán volt egy fiatal 1600 gt, ami azért már motorszámba megy még az én szememnek is. Na de hogy az olaj elfogyjon belőle ausztria közepén, erre egy japán rizskályha sem képes. Nekem volt közel 100 ezret futott kawasakim, abból két olajcsere között egy kicsi se fogyott, nemhogy rá kelljen locsolni menetközben plusz olaj után kutakodni a vadidegenben. GS-ek sem kivételek.
     Reply to this


kawa70 (msg) 116904 Aug. 15, 2017, 11:42 p.m.   reply to: 116901 x
Egy ilyen volt velünk ausztriába turázni. Nem igazán kedvelem a multistradat, de ugyanilyen szin volt. Többnyire mögöttem jött, és azért megnézegettem, kellemes látvány a szemnek, és nem is rossz technikának néz ki.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116903 Aug. 15, 2017, 10:48 p.m.   reply to: 116901 x
Nemrég állt egy az enyém mellett, nyomatékosította bennem hogy csak BMW és a KTM tud minőséget gyártani a mai piacra.
Ez tipikus ducati, szép és ennyi, a kézvédője olyan igazi kínai gagyi műanyag vagy alu vagy nem is tudom mi az de azt sugallta hogy hozzá ne érjek mert eltörik. Több részletében is az látszott hogy azrrt messze nem egy átgondolt motor, tervezgetjük, legyártjuk és lesz belőle valami. Az csak a hab volt a tortán hogy a jobb első telója folyatta az olajat, pedig nem egy sokat futott peldány volt.
Tudom megint el leszek küldve messze, de nem érdekel. Egymás mellé kell rakni az 1200gs-t 1290adventure meg a multistradat.
     Reply to this


Flenegen (msg) 116902 Aug. 15, 2017, 10:32 p.m.   reply to: 116901 x
Ez egy gyönyörű motor. Igazi olasz design. Nekem a kissebb is elegendő lenne:)
     Reply to this


lendvai (msg) 116901 Aug. 15, 2017, 10:09 p.m.   reply to: 116896 x
Azért ezt ragasztóval elég macerás lenne összehozni. :-) Kezd körvonalazódni mi lesz a sorsunk Ritával kb 5-10 év múlva, amikor a TDM eladósorba kerül. :-) Az idő mejd igazolja, hogy megbízható-e az új technika. :-) Addigra meg talán még motorozni is megtanulok. :-) Ha meg kiderül, hogy ez is a szokásos hisztis olasz technika, akkor marad a japán vas. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 116900 Aug. 15, 2017, 10:01 p.m.   reply to: 116899 x
Engem ár függvényében érdekelhet. Még játszanék a Givi Airflow-val, kell hozzá egy 900-kompatibilis plexi. Referencia a Karex-féle, már ami az árat illeti. :-) Ha eljön az ideje küldj egy pü-t.
     Reply to this


Flenegen (msg) 116899 Aug. 15, 2017, 9:37 p.m.   x
Ha esetleg lesz egy eladó TDM900 gyári túraplexim érdekel valakit?
     Reply to this


VVLaci (msg) 116898 Aug. 15, 2017, 9:27 p.m.   reply to: 116888 x
De a fordulatszám jelvezeték is lehet szakadt.
     Reply to this


VVLaci (msg) 116897 Aug. 15, 2017, 9:25 p.m.   reply to: 116888 x
TPS-szenzor bekakált.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116896 Aug. 15, 2017, 9:13 p.m.   reply to: 116895 x
Az új VASAKTÓL? Könnyűfém szarok műanyaggal meg ragasztóval csavarok helyett. Annyira motorok, amennyire a mai emós srácok férfiak. :)))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 116895 Aug. 15, 2017, 9:09 p.m.   reply to: 116894 x
A közlekedési múzeum jó hely. A modern technika a környezetemben nem egyszer megadta már magát. :-) A múzeumi daraboknál ilyesmiről még nem hallottam. :-)
A minap benn voltam egy Honda szalonban, de akárhogy próbálkoztam egyik gép sem izgatott fel. :-) Funkcionális célgépeknek tűnnek, de egyikben sincs ott a boogie. :-) Márpedig ha motorozik az ember szerintem kell egy ribanc alá, amit be kell törni. :-) Attól is nő a bré, nem csak az új vasaktól. :-)
     Reply to this


night-rider (msg) 116894 Aug. 15, 2017, 8:26 p.m.   reply to: 116891 x
A közlekedési múzeumban a helye mindegyiknek)))))))...
     Reply to this


kawa70 (msg) 116893 Aug. 15, 2017, 8:09 p.m.   reply to: 116890 x
Nem jó hondára ültél :))
Van néhány ami kurvajoo :)
     Reply to this


Flenegen (msg) 116892 Aug. 15, 2017, 6:33 p.m.   reply to: 116891 x
Akko megnyugodtam:)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116891 Aug. 15, 2017, 6:13 p.m.   x
És itt is nyugodjon le mindenki a pitsába, csak egy reggeli fuvart vállaltam a tevével a sérült tulaj helyett, nem az enyimé, kawa után nem veszünk szart.....:)))))))))))))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 116890 Aug. 15, 2017, 6:09 p.m.   reply to: 116884 x
Az milyen az a normálisabb? Ami nem akarja a fejedet letépni egy nagyobb gázra? Akkor ez olyan. :))))))
A kiskawász öregebb volt mint ez, és csak 500ccm, szintén 2 hengerrel, de még a lefojtott 34 lovas állapotában is messze virgoncabb volt, mint ez a sivatagi teve. :D 100-ig még talán az sx4 gyorsulását is hozza, de 100 felett ezzel már meg kell tervezni minden előzést. De legalább a fék méltó hozzá, 2 kézzel tépve ha fékezni nem is, de lassítani lehet vele. A kormány kibaszott kényelmetlen, 5-5 centivel lejjebb és előrébb lenne a helye, a lábtartónak meg ugyan ennyivel hátrébb, mert úgy ül rajta az ember, mint egy vén buzi. :)))))))))) A mellközépig érő szélvédő pont olyan szar mint a tdm-é, 100 felett már örvényeket kelt, az ülés már 30km után is kényelmetlen volt, utassal a tulaj szerint még szarabb, mert előrecsúszik, nincs külön ülőfelület.Magas fokozatban 3000-alatt ugyan úgy rázza csak magát, mint a tádé, csak ez fenn se tér magához, végig olyan uncsi komótos marad. Honda.
Hogy valami jót is mondjak, lassú tempónál kifejezetten könnyed és kezes, indulásnál olyan érzése van az embernek, hogy ezt még direkt se lehet lefullasztani. Azért a tulajnak sikerült az udvaron..... :) Könnyű terepen fasza lehet, de azt nem próbáltam, csak érzésre gondolom.
     Reply to this


kawa550 (msg) 116889 Aug. 15, 2017, 5:48 p.m.   reply to: 116885 x
Az utolsó kb 6-7km-es szakasz a kassza után(fizetős a természetvédelmi terület) földút, amit tavaly kavicsfeltöltéssel foltozott be valami idióta, motorral nagy öröm. Tádéval simán leküzdhető, ati a béjemvé rt-vel jött fel gond nélkül. Mi motoros csizmában sétálgattunk, kb 1km-t kell menni a parkolótól a csúcsig, az úttal páthuzamosan kezdődő kis ösvény a domboldalban a rövidebb út.
     Reply to this


nferro (msg) 116888 Aug. 15, 2017, 5:41 p.m.   x
Hello.
A múltkori elektromos gond megoldódott, valóban akksi zárlat volt. Most meg hazafelé jövet megadta magát a fordulatszámmérő.
Gyújtásnál holthelyzetből felugrik a nulla állásba, de utána semmi, csak lopja ott a napot.
Jó lenne valami ötlet, hogy mi lehet.

köszi
     Reply to this


Eugen (msg) 116887 Aug. 15, 2017, 5:12 p.m.   reply to: 116880 x
Köszi a hozzászólást!
     Reply to this


Eugen (msg) 116886 Aug. 15, 2017, 5:10 p.m.   reply to: 116879 x
Köszi a hozzászólást ! Én is hasonló dologra gondoltam, csak ez úgy nyüszít mint egy rossz lada difi.
     Reply to this


zsotli (msg) 116885 Aug. 15, 2017, 4:12 p.m.   reply to: 116866 x
szia Kawa! a zavizan-ra meddig megy aszfaltos út? kell sportcipő a csúcsra vagy motoroscsizmában leküzdhető?
     Reply to this


Flenegen (msg) 116884 Aug. 15, 2017, 2:21 p.m.   reply to: 116881 x
Végre valami normálisabb motor.....
     Reply to this


rimen (msg) 116883 Aug. 15, 2017, 1:29 p.m.   reply to: 116882 x
De vannak kivételek!
     Reply to this


mati12 (msg) 116882 Aug. 15, 2017, 1:02 p.m.   x
Ezeken a típusú motorokon kezd kinézni valahogy az ember... :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116881 Aug. 15, 2017, 11:54 a.m.   x
"Mikor az ördög templomba ment, síri csend lett odabent"
Hát ezt is megértük emberek, szárnyascsirkés lettem! :))))))))))))
     Reply to this


lendvai (msg) 116880 Aug. 15, 2017, 8:56 a.m.   reply to: 116878 x
Síró harmadik fokozat: nagy valószínűséggel olasz import. Nekem is nyüszített, de gondot nem okozott, amíg nálam volt nem kellett foglalkozni vele.
Ha valaki esetleg sűrűbb olajat javasol a hang megszüntetésére azzal ne barátkozz többet. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116879 Aug. 15, 2017, 8:23 a.m.   reply to: 116878 x
Pitting, apró kis felületi hibák a fogaskeréken. Amíg csak sivít, nem kell vele foglalkozni, esztétikai hiba. Probléma akkor van, ha elkezdi kidobálni a fokozatot, vagy gyorsításnál olyan rángatást érzel, mintha átugrana a lánc, ilyenkor a fogaskerékpár cserés. De ez esetben sem a felületi kopás a baj, ami a hangot adja, hanem a kapcsolókörmök éle kopik le.
     Reply to this


Eugen (msg) 116878 Aug. 15, 2017, 2:32 a.m.   x
Üdv tdm-esek!Most vettem egy 2001-es 4tx-et.Kérdésem az lenne,hogy a harmadik fokozata (nyüszítös).Mi a probléma? Vagy tipus jelenség lehet? Olaj levegős suzukiknál létező jelenségvolt .Ha gyorsítok akkor csendesebb de terheletlenül fel erösödik ahang. A többi fokozat zajmentes és szépen veszi a fokozatokat. Elöre is köszi az észrevételeket.
     Reply to this


varajani (msg) 116877 Aug. 14, 2017, 8:58 p.m.   reply to: 116876 x
Köszönjük!
     Reply to this


C.J.Jani (msg) 116876 Aug. 14, 2017, 7:07 p.m.   x
Üdv Mindenkinek!
Néhány fényképem, hogy a Transzalpina közelében mennyi szép dolog bújik meg.

"Transzalpináig és vissza"

https://www.facebook.com/janos.czirok.9/media_set?set=a.1492708287445503.100001190371271&type=3
     Reply to this


Nmiki (msg) 116875 Aug. 14, 2017, 10:47 a.m.   reply to: 116872 x
Jó helyen jártál, csak rosszkor. :)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116874 Aug. 13, 2017, 10:27 p.m.   reply to: 116873 x
Ezzel most nem tudnék vitatkozni, és még az emberek nagy részét is utálom. :)))))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 116873 Aug. 13, 2017, 10:20 p.m.   x
Egy türelmetlen anticociális kawás vagy, az a te bajjod:)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116872 Aug. 13, 2017, 9:37 p.m.   x
Belekóstoltam ma kicsit ebbe a Balaton kerülésbe, na nem nagyon, csak el akartunk menni előbb Vonyarcról a Cserszegtomaji kilátóba, ami persze már nem megközelíthető magánterület. Onnan visszaindultunk Badacsonyba, kis kilátás ilyesmi. Na, még mielőtt odaértünk volna, meguntam az életem a 2 irányból özönlő autósorok közt. Oszt húztunk a csába a felvidékre, hegyestű meg velőspirítós Gyulakeszin, meg a káptalantóti piac(szerintem zsibvásár), de ott is ami embertömeg volt, hát az valami hihetetlen és a felvidéken is böszme forgalom volt a szokotthoz képest. Nem nekem való ez, hiába szép a vidék.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116871 Aug. 13, 2017, 9:22 p.m.   reply to: 116870 x
Bocsánat, nem a horvát partot, az adria partját motoroztam végig az olaszoktól az albán-montenegroi határig :)
     Reply to this


Levi990 (msg) 116870 Aug. 13, 2017, 9:13 p.m.   reply to: 116867 x
Ti tudjátok, én kerülöm a pályát, tőletek vagyis kawa környékéről teljesen más lemenni a Horvát partra mint tőlünk. Nekem pl a legjobb ha Drávaszabolcsnál megyek be a horvátokhoz, onnan jobbra vagy balra a bosnyákokhoz és egyenesen le a partra. Így hogy az olaszoktól az albán határig végig motoroztam a horvát partot, engem kizárólag Zengg-Starigrad szakasz érdekel, vannak nagyon jó útjaik de a parton ez a szakasz visz mindent, na jó az isztrian is van egy 60km nagyon jó, de nekem nem éri meg arra menni, max egy szlovén körbe becsapni egy kis fürdés miatt.
Én innen Zadar, Karlobag, Zengg mindegy, majdnem ugyanannyi idő mintha pályáznék, csak kevesebb km-ben meg pénzben. Mellesleg a bosnyakoknál 1euró alatt van jóval a benzin, 260körül átszamolva és egy jó ebéd is ki jön 7-8euroból.

Tőlem bármerre indulok a pálya csak szenvedés.
     Reply to this


Kawakarika (msg) 116869 Aug. 13, 2017, 8:58 p.m.   reply to: 116868 x
szept 9-10-11-én mi is arra leszünk,jó időt rendeltem!:))))
     Reply to this


zsotli (msg) 116868 Aug. 13, 2017, 8:51 p.m.   reply to: 116866 x
Szeptember 8-10 a terv. Addigta már talán nem lesz annyi turista.
     Reply to this


lendvai (msg) 116867 Aug. 13, 2017, 6:57 p.m.   reply to: 116864 x
Van az a hőmérséklet, ahonnan az embert nem érdekli sem a szép táj, sem a csúnya. Ilyenkor autópályára megy ENC kütyüvel a zsebében, hogy véletlenül se kelljen a kapuknál sorban állni és csak az jár a fejében, hogy mielőbb egy hűvös szobába jusson. Ahogy tettük mi is szerdán hazafelé jövet. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116866 Aug. 13, 2017, 4:51 p.m.   reply to: 116863 x
Krk környékén a 8-ason sok jóra szombaton, a turnusváltás napján ne számítsatok, zsúfolt lesz mindkét irányba, nem ritka a több kilométeres dugó, főleg ahol településeken megy át.
     Reply to this


lendvai (msg) 116865 Aug. 13, 2017, 3:49 p.m.   x
Na, cserés lesz a hátsó féktárcsám a következő szezonra. 4.5mm az alsó limit, nekem 4.45-nél tart. Érdekes, hogy az elsők még messze nincsenek elkopva. Lehet, hogy a Brembo karbon-kerámia betétei jobban eszik a tárcsát? Mindenesetre visszatérek a gyári Sumitomo betétekhez a tárcsacserével együtt.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116864 Aug. 13, 2017, 3:01 p.m.   reply to: 116863 x
Én baranyából egy métert sem mennék autópályán. Teljesen normális tempóban reggel 7kor indulva 5kor már a parton voltunk Starigradnal, Bihácsot érintve. Starigrad-Senj közötti szakasz ami érdemes, Bosznián keresztül nagyon jó, meg a Bosnyák-horvát határ mentén a horvát oldalon is jó. Baranyából egy értelmetlen kerülő a pálya mert rengeteg szépet kihagysz.
     Reply to this


zsotli (msg) 116863 Aug. 13, 2017, 1:01 p.m.   x
Zágrábtól krk felé ment már valaki a 3ason? leugranánk egy hosszú hétvégére szeptember elején de nem akarok pályázni. Kíváncsi lennék időben mennyivel több ha van valakinek ilyen tapasztalata. A spliti lejáróig már budásoztam tavaly igazából onnan érdekelne. érdemes e lejönni? Pénteken leugrunk szombaton megyünk egyet a d8-ason vasárnap meg haza.
     Reply to this


lendvai (msg) 116862 Aug. 13, 2017, 12:20 p.m.   reply to: 116860 x
Ezt csak megerősíteni tudom: mi is voltunk olyan időben, hogy alig láttam az esőtől meg a ködtől. Malta felől startoltunk, lenn sütött a nap, a hegyen esőruha meg vacogás...aztán a Hochtor után ragyogó napsütés, az Edelweissspitze és utána hibátlan. Elég szeszélyes nőszemély ez a Glockner. :-)
     Reply to this


Flenegen (msg) 116861 Aug. 13, 2017, 11:32 a.m.   reply to: 116860 x
Nézzük az időjárást és csak 1 napot tudunk rászánni. Lehet hogy màs irànyba kell orientálódni. Majd meglátjuk
     Reply to this


zsotli (msg) 116860 Aug. 13, 2017, 11:24 a.m.   reply to: 116855 x
Minnél később mész annál rizikósabb. Nyáron is lutri de legalább 2 napot szánjatok rá, hogy ha rossz idő van fent legyen egy B nap is mert ködben nem túl élvezetes 4-5 fokban motorozni, pláne ha még esik is és az útdíj sem olyan olcsó.
     Reply to this


Flenegen (msg) 116859 Aug. 13, 2017, 11 a.m.   reply to: 116858 x
Eredetileg mi is akkor mentünk volna, de csúsztatni kell.
     Reply to this


ati5995 (msg) 116858 Aug. 13, 2017, 9:25 a.m.   x
Flenegen:majd szólok mi a helyzet fent, mert mi szept. 9-10-én leszünk arra(Faaker) és akkor tervezzük felmenni.
     Reply to this


rimen (msg) 116857 Aug. 13, 2017, 9:16 a.m.   reply to: 116856 x
3 hete voltam,igen szeptemberben még lehet szerencséd.Figyeld a Wetter.at-t
     Reply to this


kawa70 (msg) 116856 Aug. 13, 2017, 6:44 a.m.   reply to: 116855 x
Akár. Ahhoz képest hogy ezen a héten itéletidő miatt meg hóesés miatt nem jutottunk fel, bármi lehet. De szeptember még esélyes.
     Reply to this


Flenegen (msg) 116855 Aug. 12, 2017, 10:31 p.m.   x
Haver kitalálta hogy szeptember 20 körül menjünk ki a Grossglochnerre. Akkor van még értelme? Lehet olyan idő ami még élvezhetővé teszi a karikát?
     Reply to this


Flenegen (msg) 116854 Aug. 12, 2017, 10:16 p.m.   reply to: 116852 x
Kérdés az árképzés kapcsán sok van, elhiszem amit îrsz. Nekem a Baron van kéznél. Nem dolgoznak drágán a helyi viszonyokhoz képest.
     Reply to this


Hitmanus (msg) 116853 Aug. 12, 2017, 8:57 p.m.   x
Ma tekeregtünk egy rövidet...
     Reply to this


Hitmanus (msg) 116852 Aug. 12, 2017, 8:54 p.m.   x
Gyakorlatilag mindenki drágábban dolgozik, mint a World..de annyira, hogy itt a környékünkön dolgozó motorszerelő maszekban, mint a World..akkor inkább felviszem Pestre, hozzájuk és tudom, hogy jól csinálják, van róla számla és lehet reklamálni, ha úgy van..Bár ilyen sosem volt..ellenben a maszek szerelő meg elhajt, ha valamit elbasz és vissza akarsz menni..

A Baron kb.hússzal többért csinálta volna meg, mint a World, úgy, hogy náluk vettem a gépet..
     Reply to this


Flenegen (msg) 116851 Aug. 12, 2017, 7:32 p.m.   x
A Red Baronhoz odamehetsz, úgy hajtanak el a motoroddal együtt a szervizből, hogy a lábad nem éri a földet. Ami nem tőlük való, még rá sem néznek. A 850-esre meg a 6 èv alatt nem szàmláztak 20 ezer munkadíj költséget.

A nem tőlük vásárolt motort meg csak akkor javítják vagy szervizelik ha elötte csinál egy komplett szerviz/átvizsgálást. Az árát 2015-ben kérdeztem, akkor volt 50 ezer körül. Kurva sok a semmiért.

Viszont ha un. klubszerviz tag vagy korrekt áron javítanak szerintem. Habár csak a haverok által elmondottakból indulok ki.
     Reply to this


Hitmanus (msg) 116850 Aug. 12, 2017, 12:54 p.m.   x
Nekem 64 ezer van a Tdm-ben.55-nél szelep ellenőrzés, állítás volt.
Múlt hónapban bevittem a Yamahához, mert hangosnak tartottam a blokkot..nézzenek már rá légyszi a vez.láncra(60 ezernél szoktak láncot cserélni)..megnézték és megnyugtattak, hogy hibátlan, gyári értéken van minden..a hangja maradt, de ez ilyen..nem egy szép, halk blokk..

Szerintem ne parázz rá..nem nagyon hallottam blokk beállást ilyentől..főleg a Yamahánál..

Ellenben kuplung bovden szakadásról igen..Az km függő vagy használat?
     Reply to this


sirgit (msg) 116849 Aug. 12, 2017, 12:09 p.m.   x
Köszönöm, gondoltam hogy nem általános problémáról van szó, de azért ezt a wd 40 es dolgot megnézem :) A kolléga egy facebokk csoprotban írt rám ahová feltettem a motorom képépt, és inkább amiatt mert attól félt hogy az Ő motorját vettem meg, mert mint írtam nála ez kettő alkalommal fordult elő.
Közben kiderült hogy sem a rendszám, sem alvázszám alapján nem az Ő motorja került hozzám, tőle egyébként az Almamotor vette be, és ezek szerint tovább is adták az idén.-
A kérdéses motor rendszáma: UMK-517-alvázszám:JYAR084000005471

Amúgy úgy írja hogy a vezérlésben van egy patron ami a vezérlést szabályozza.

Azért szerelő barátommaml ránézertek és összefújkáltatok pár dolgot :D
-Azért beugrott a sportszelet hogy a semmi hibás 750 GSX Inazuma (kaburátor,olaj-levegő hűtő) után belenyúltam a "jóba"
     Reply to this


Levi990 (msg) 116848 Aug. 12, 2017, 11:05 a.m.   reply to: 116845 x
Én biztosra venném hogy a feszítőre gondolt, sokan hívják patronnak és igazából csak ez okozhat nagy galibát ha átugrik, egy túletetett motor azért nem akad össze.
Ha a redbaron az olcso munkadíjjalcseréli a feszítőt, láncot, vezetőket akkor lassan ott járhatunk 150ezernél. De fogalmam sincs mennyibe fájnak most ezek az alkatrészek gyári yamahában.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116847 Aug. 12, 2017, 10:56 a.m.   reply to: 116833 x
Ahol az olaszból hozott, lelakott, olcsón megjavított motor egy kis waxolás és alapos mosás után simán gazdát talál a piaci ár felett 30-50%-kal :D
     Reply to this


Levi990 (msg) 116846 Aug. 12, 2017, 10:54 a.m.   reply to: 116837 x
Az alma motor is egy olyan kereskedés amitől nem nagyon vennék semmit... biztos van kivétel, egyszer egy kis 50es dt-t néztünk ott meg, egy szar volt.
Most van náluk egy olyan KTM mint az enyém, 1,8millió!!! és az első futómű ami benne van az egy 950sm-é ami kb 5centivel hosszabb...
     Reply to this


lendvai (msg) 116845 Aug. 12, 2017, 9:58 a.m.   reply to: 116843 x
Kételkedsz a szavamban, te hitetlen pogány? :-))))
A vezérműlánc feszítőt én nem nevezném patronnak, de lehet tényleg erre gondolt a kolléga. Ha fasz módon rakják be talán az is tud problémát okozni, de maga a szerkezet túl egyszerű ahhoz, hogy aggódni kezdenék miatta. Persze ha megütögetik a racsnis rudazatot beszerelés után, hogy biztos, ami biztos feszítse azt az istenadta láncot akkor aggódnék egy kicsit. De a vezérlés körüli problémák általában nagy zajjal járnak. :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 116844 Aug. 12, 2017, 9:16 a.m.   x
Nem mellesleg, ha ma valaki a pókháza-vonyarc-fonyód vonalon egy körlámpát pillant meg a visszapillantójában, az jobban teszi ha egyből lehúzódik, mer esélye sincs.....:)))))))))))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 116843 Aug. 12, 2017, 9:09 a.m.   reply to: 116838 x
Ha a Tibike által említett patron tényleg létezik, akkor a kolléga keveri a szezont a faxommal, a Tibike féle patront meg a vezérműlánc feszítő patronnal. Annak a meghibásodásáról 9 év alatt 1x hallottam, letört a végéről a gomba ami nyomja a láncot. Így aztán ezt általános problémának tartani botorság, maga a patron meg kb 156 eur perpill, szóval ennek az igen ritkán előforduló egyedi hibának a kijavítása(már ha létezik) akkor a fél órányi csere munkadíjjal együtt sem üti meg az 50-et, a maradék százból vidd el a kollégát nyaralni. A redbarmot meg csókoltassuk, ha egy fél órás melóért 20 rugót számláz......
     Reply to this


lendvai (msg) 116842 Aug. 12, 2017, 9:09 a.m.   reply to: 116841 x
Ha mechanikus lélek vagy, akkor ugyanazon oldalon a részletes link:
http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=CS1
Red Baronék jó esetben valószínűleg ezt csinálják 20 ezerért. Rossz esetben megfújják WD40-el. 20 ezerért. :-)
     Reply to this


lendvai (msg) 116841 Aug. 12, 2017, 9:06 a.m.   reply to: 116839 x
Amit én tennék a helyedben: most, hogy már tudod, hol van hidegen el kell indítani a motort és figyelni, hogy mozog-e a mechanika. A fordulatszámnak is szépen be kell állnia kb 1600-ról kb 1050-re, persze atól függ, mekkora alapjáratot állítottál be. Ha már látod, mi mozog meg lehet fujkálni valamivel (WD40 mint univerzális csodaszer pl). És nem kell beálló blokkot, széttörő mechanikát vizionálni, törődni kell a géppel, amennyit kell. A TDM-el nem sokat kell, csak a szokásos karbantartásokat. :-)
     Reply to this


gezasz (msg) 116840 Aug. 12, 2017, 9:04 a.m.   reply to: 116838 x
Szerintem a vezérmű láncfeszítőről van szó. Nem volt és nem is hallottam olyan hibáról mint amit írtál. A szelephézag ellenőrzésnél viszont nézesd meg a vezérműláncod állapotát. Ilyenkor van lehetőség kivenni a feszítő patront és megnézni,hogy hogy áll, mennyi van még a láncba. Csak úgy nem szabad kivenni, mert egyből elállítódik a vezérlésés és jön a baj.
     Reply to this


lendvai (msg) 116839 Aug. 12, 2017, 9:01 a.m.   reply to: 116838 x
Érdekes dolgokat mond ez a kolléga. Az a vezérlő patron a 900-ban van és a hidegindítási keveréket van hivatva vezérelni, ha jól gyanítom. Az hajlamos néhány motornál, gondolom bizonyos környezeti feltételek és karbantartási szokások esetén megszorulni, bár nekem még soha nem okozott problémát. Tudomásom szerint még senkinek nem állt be tőle a blokk, többet fogyaszt a kelleténél, dús marad a keverék.
Alant a link:
http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=CS0
A szerző WD40-el fújja meg időnként. Az szerintem nem árt neki.
     Reply to this


sirgit (msg) 116838 Aug. 12, 2017, 8:33 a.m.   x
Sziasztok, lenne egy kérdésem mint új tulajdonos.Tegnap egy TDM-et használó kolléga azt mondta hogy Ő kettő alkalommal is benyalt valami vezérlő patron cserét, ami alsóhangon is 150 000 Ft/ db- .
Ez még úgy ahogy bár én eddig ilyen hibát nem hallottam a TDM-ről, de ami mégjobban belement a fülembe az az hogy állítólag menet közben ha ez a patron rossz vagy meghibásodik, beáll a blokk és ha szerencséd van nem törik benne sok minden illetve Te sem töröd magad sz@rrá.-
A régi öreg TDM-ek véleményét és tapasztalatát használnám ki, mi erről a vélemény????
Azt javasolta ha nem sajnálok 20 000 Ft-ot vigyem a RED Baronba és megvizsgálják a patront-OK,ok de akkor havonta vigyem be a motort???

Kíváncsi vagyok mit írtok, mert már fenntartással ülök fel a motorra
     Reply to this


kawa550 (msg) 116837 Aug. 12, 2017, 8:23 a.m.   x
A redbarom keze is benne van a zőccségben. :))) Megnéztem a kilenccázat az almánál, árban ott van ahol kell, állapota szar, a 35-nél már cserélt féktárcsa gyanús, de mellette a zrx az nagyon szép. Nem baj, átmegyünk a redbaromba ott is van 900. Ja szép is, és a 15 éves gép majd 1.4 milla. Meg a k anyátok. Visszamentem a zőccségért. És milyen jól tettem!
Csak kicsit gyöngécske, aszongyák ettől http://www.ebay.co.uk/itm/152646007682 jobban harap középen, mert most csak akkor emelgeti az elejét ha hirtelen nagy gázt adok. És ez csak harmad annyi postával mintha az usából rendelném az ELS változatot. :))))))
     Reply to this


Flenegen (msg) 116836 Aug. 12, 2017, 7:45 a.m.   reply to: 116833 x
Te meg ne erősítsd meg a valótlant:)
     Reply to this


Flenegen (msg) 116835 Aug. 12, 2017, 7:25 a.m.   reply to: 116832 x
Nem jól érted, kevesebb volt
     Reply to this


Hitmanus (msg) 116834 Aug. 12, 2017, 6:18 a.m.   reply to: 116830 x
Szerintem a kollegám túl sok pozitív zenét hallgatott mellettem tegnap, és világbéke lett nálam estére:-)Ezért változhatott a véleményem...
Na látod..még a megmondó embernek is okozhatok meglepetést:-)

Én is a Red Baronban vettem a gépet...le sem írom mennyiért, de hát a tanulópénzt meg kell fizetnem...az én esetemben meg többször:-)
     Reply to this


mati12 (msg) 116833 Aug. 12, 2017, 3:29 a.m.   reply to: 116832 x
Made in Redbaron és már érteni is fogod.
     Reply to this


Levi990 (msg) 116832 Aug. 12, 2017, 1:09 a.m.   reply to: 116828 x
Lehet nem értem jól de Te 1,5rrt vetted a 900asodat ?
     Reply to this


Flenegen (msg) 116831 Aug. 11, 2017, 11:37 p.m.   reply to: 116829 x
Látod, hogy lehet a 900-at szeretni:)

Nincs azzal gond, csak le kell szarni mindentés élvezni....
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26433