Please log in

Registration Forgot password






Yamaha TDM
Comment
Előző oldal
Robi70 (msg) 115333 April 29, 2017, 12:01 p.m.   reply to: 115331 x
Már szerveződik a hétfői programunk, de máskor nagyon szívesen.
     Reply to this


Robi70 (msg) 115332 April 29, 2017, 11:48 a.m.   reply to: 115330 x
Azért nem szakadtam meg!:)
     Reply to this


VVLaci (msg) 115331 April 29, 2017, 9:50 a.m.   reply to: 115325 x
Egy Mátraszentimrei sztrapacskázás? :)
     Reply to this


VVLaci (msg) 115330 April 29, 2017, 9:49 a.m.   reply to: 115320 x
Köszönöm Robi, ahogy látom, megkínlódtál vele! :D Zánkán kártalanítalak! :D
     Reply to this


kawa550 (msg) 115329 April 29, 2017, 9:14 a.m.   reply to: 115328 x
ugye ha lenne facse, nem kéne itten tolmácsolnom....:)))))))))
     Reply to this


Robi70 (msg) 115328 April 29, 2017, 8:02 a.m.   reply to: 115326 x
Nem esetleg, biztos!:)
Beszállunk az egyeztető tanácsba.:)
     Reply to this


Robi70 (msg) 115327 April 29, 2017, 8 a.m.   reply to: 115326 x
Nem esteleg. Biztos!:)
Beszállunk az egyeztetésbe.
     Reply to this


tudike (msg) 115326 April 28, 2017, 8:51 p.m.   reply to: 115325 x
Az. :) Tibikéékkel és Atiékkal egyeztetés alatt vagyunk valami Balaton kerüléses ügyben. Ti esetleg?
     Reply to this


Robi70 (msg) 115325 April 28, 2017, 8:20 p.m.   reply to: 115324 x
Hétfőn happy idő lesz. 20 fok napsütés.
Lehet zabálni a km-eket.
     Reply to this


Flenegen (msg) 115324 April 28, 2017, 7:37 p.m.   reply to: 115323 x
Ha már egyszer többet fizetek pont a garancia miatt a motorért mert az adott helyen veszem akkor ha gond van oldják meg rendesen.

Mivel 1 hónap garancia és további 11 hónap szavatossági garancia jár a motorra akkor ha tényleg bármi gond van akkor azt a vállaltak szerint oldják meg. Kicsit agilisan kellett fellépni, de megoldódott. Bízom benne hogy a hétvége hoz olyan időt hogy legyen lehetőségem végre élvezni a gépet:)
     Reply to this


fazakas66 (msg) 115323 April 28, 2017, 6:33 p.m.   reply to: 115322 x
Jól csinálod legalább jól meg van csinálva.
     Reply to this


Flenegen (msg) 115322 April 28, 2017, 5:30 p.m.   reply to: 115321 x
26000 van benne.

Maradjunk annyiban, hogy a csapágyat biztonsági okokból cserélték, hogy biztos minden tuti legyen, mert kellő aroganciával léptem fel, miután 2 hétig állítólag nem találták a hibát. majd a szétszerelés után 2 hét volt mire visszakaptam. Elég zabos voltam, mert eléggé elhúzódott a javítás úgy, hogy állítólag Ők nem találták a hibát.

Összességében a kopó és fém lamellék cseréje lett volna indokolt, de csak a gyári alkatrészekkel történő teljes felújítást fogadtam el. Így cseréltek mindent.

Van egy garancia szerződésünk. Mindehez az újra átvétel dátumához igazítva újabb 1 hónap teljes körű garanciát kaptam a 12 hó szavatossági garancia mellé.
     Reply to this


fazakas66 (msg) 115321 April 28, 2017, 3:46 p.m.   reply to: 115319 x
Hali!
Menyit futott a gép hogy a csapágy is gajra ment?Még a lamellákat megértem hogy nem volt jól beállítva a kuplung .
Különben most egy darabig örökös lessz :))
     Reply to this


Robi70 (msg) 115320 April 28, 2017, 1:43 p.m.   x
1 kép VVLacinak!
Sajna priviben nem lehet képet küldeni.
     Reply to this


Flenegen (msg) 115319 April 28, 2017, 11:45 a.m.   reply to: 115318 x
Komplett kuplung csere.

3 kopó lamella meg volt égve. Cseréltek gariba mindent. Kopó és fém lamellák, rugók , csapágy, tömítés. Viszont csak gyári alkatrészt építettek be így kicsit több idő volt plusz bejött a husvét is.

Még egy esztétikai javítás van hátra ha az idő engedi akkor jobb oldalra felkerül a gyári matrica és kész.
     Reply to this


Fido71 (msg) 115318 April 28, 2017, 11:35 a.m.   reply to: 115317 x
... és mi volt a gyógyszer?
     Reply to this


Flenegen (msg) 115317 April 28, 2017, 11:17 a.m.   x
lassan átázik a motortakaró ponyvám....

Remélem a hét végén lesz olyan idő, hogy ki tudjam végre rendesen próbálni a vasat mert végre újra otthon van...

Megoldódott a hidegen hangja van kigyorsításkor probléma ha minden igaz..
     Reply to this




gezasz (msg) 115315 April 26, 2017, 7:14 p.m.   x
Sziasztok! Zánkai tábor számát,vagy elérhetőségét tud valaki adni?
     Reply to this


sagipet (msg) 115314 April 26, 2017, 10:08 a.m.   x
Köszi szépen a jókívánságokat, alkatrész felajánlásokat, jól esik!
A motorozástól nem tántorít el ez az eset, fogok motorozni még, de hogy a mocinak mi lesz a sorsa még nem tudom.
     Reply to this


sagipet (msg) 115313 April 26, 2017, 9:58 a.m.   x
A figyelmetlenség okozza szerintem a balesetek java részét. Ez a dolog tényleg független a kortól, ezzel teljes mértékben egyetértek. Sokat vezetek, tudjátok buszos vagyok. Rengeteg helyzetet megoldottam már ami más hibája volt és baleset lett volna belőle, és ebből is volt nem egy olyan hogy a másik fél még csak észre sem vette! Veszélyes dolog a közlekedés, főleg motorral, mert tényleg nehezebb észrevenni egy motorost, engem is lehet éppen az A oszlop takart ki abban a pillanatban, nem tudom. Éppen ezért szoktam én többször szétnézni mielőtt kifordulok, de emberünk vagy nem tette, vagy ha igen, még akkor sem látott meg, mert reflexei, vagy éleslátása nem működtek megfelelően. Most már nem haragszom rá, lenyugodtam. Nem ő a hibás, az ember öreg korában nehezen veszi észre romló képességeit mert fokozatosan történik és hozzá szokik. Tisztelem és becsülöm azt aki megteszi, mert ilyet is ismerek, hogy leteszi a jogsit és nem vezet többé. Orvosi hibának tarom ezt hogy meghosszabbítják egy ilyen idős ember jogsiját midenféle szigorított vizsgálat nélkül.
     Reply to this


lendvai (msg) 115312 April 25, 2017, 9:23 p.m.   reply to: 115308 x
Engem még soha nem "túrt le az útról" sem kamionos, sem autós. Fékje mindegyiknek van és használni is szokták. Nem ijedek meg az ilyen színjátékokról, mert ezek általában puhapöcsök, akik csak addig kemények, míg ellenállásba nem ütköznek. Ez tapasztalat. Aki veszélyes az nem keménykedik sem az úton, sem máshol.
A figyelmetlenséget illetően nem mindig szándékos a dolog. Korábban már volt itt, vagy valamelyik másik topikban egy értekezés arról, hogy kortól függetlenül egész egyszerűen az történik, hogy az agyunk szelektál és nem látja a közeledő motorost, autóst, gyalogost stb. Akár ez is lehet az ilyen kifordulós-keresztbe kapós balesetek oka. Ennélfogva én figyelek ezekre is. Napi szinten autópályázok autóval, néha motorral, igaz, ami igaz, szociológiai esettanulmány, de soha nem volt még igazán gondom a többiekkel. Ebben benne vannak a balkáni-hungarikum kigyúrt kopasz pöcsök is. Nem szoktam megijedni egyiktől sem, de nem is akarok oktatni az úton, lassítással, makacsul belső sávban maradással vagy fékezgetéssel. Haladok a saját tempómban és ha van hely akkor szépen elengedem őket, érvényes ez autóval és motorral is. Ha én felveszem a fonalat, akkor nagy valószínűséggel bajba kerülök, mindegy ki a problémás körülöttem, ha elengedem a témát, akkor elmaradnak körülöttem a hülyék is.
     Reply to this


cxkopi (msg) 115311 April 25, 2017, 8:35 p.m.   x
DEBRECEN KÖRNYÉKIEK
TI HOGY TERVEZITEK?
HA TUDOK TÁRSULOK!
     Reply to this


cxkopi (msg) 115310 April 25, 2017, 8:04 p.m.   reply to: 115300 x
Igen, ez valóban igy van!
Mindeki hibázhat!
Kinek kórházban, kinek börtönben a lába.
Csak vezetni kell hozzá!
     Reply to this


cxkopi (msg) 115309 April 25, 2017, 7:17 p.m.   x
BOCSI,De !
Lemaradt a lényeg!

Ezek 20, és max 30 közöttiek, legalábbis látsatra.
     Reply to this


cxkopi (msg) 115308 April 25, 2017, 7 p.m.   reply to: 115279 x
Az égiek veled voltak, s legyen ez így mindig!

DE!
rendszeresen motorozom 1 csapattal, és ebben 1 70-en túli "öreggel".
Az egyik legfigyelmesebb, a képeségeit max. kézbentartó motoros TÁRSAM(!).
Más:
havi 4-6 ezer km Munka miatti vezetés során a" valaha elit kamionosok" sokkal több bajt okoznak!!
A lába az ablakban, a tempomet bekapcsolva, a fülén a fülhalgató, és letúr
az útról 90- 95 nél.
Kérdést mindeki mga tegye fel, és a választ is mellé!
     Reply to this


csokabi (msg) 115307 April 25, 2017, 6:32 p.m.   reply to: 115305 x
Kösz Angol! Cserébe Pistáról egy korai skicc:)))
     Reply to this


Englishman (msg) 115306 April 25, 2017, 6:24 p.m.   x
Akkor már a 3VD se legyen mostoha!
     Reply to this


Englishman (msg) 115305 April 25, 2017, 6:19 p.m.   reply to: 115301 x

     Reply to this


csokabi (msg) 115301 April 25, 2017, 4:31 p.m.   reply to: 115298 x
Tudja ezt a képet valaki produkálni 900-asban?
     Reply to this


csokabi (msg) 115300 April 25, 2017, 4:28 p.m.   reply to: 115299 x
Vasárnap előzés közben az éppen lekörözés alatt álló sporttárs gondolt egyet és ő is előzni kezdte az előtte haladót. Tükör, körbenézés vagy index nuku. Sose volt bajom a TáDé fékjeivel, most is tették a dolgukat. Emberünk észre sem vette, hogy mi történt körülötte. A manőver után nézegetett a tükörbe, keresve a társát. Persze a visszapillantója velem volt kitöltve amitől úgy meglepődött, hogy majdnem padkára futott. Később találkoztam velük a parkolóban és megbeszéltük ezt a kis bevágást. Nem volt nehéz, anyanyelvi szinten beszélték a magyart:)
Nem nehéz hibázni, mindenkivel előfordulhat.
     Reply to this


kájé (msg) 115299 April 25, 2017, 4:10 p.m.   x
Az autósoknál ez nem csupán korfüggő.. Iszonyatosan figyelmetlenek, főleg szezon elején tudomást se vesznek a motorosokról. Sajnálom,mielőbbi felépülést.
     Reply to this


kájé (msg) 115298 April 25, 2017, 3:55 p.m.   x

     Reply to this


Traktoros (msg) 115297 April 25, 2017, 3:32 p.m.   reply to: 115279 x
Szia! Mielőbbi felépülést kívánok! Írtam egy privátot, nézd meg légyszives.
     Reply to this


VVLaci (msg) 115296 April 25, 2017, 12:18 p.m.   reply to: 115279 x
Bakker!!!! Gyors és teljes gyógyulást Peti!
     Reply to this


kawa550 (msg) 115295 April 25, 2017, 10:09 a.m.   x
There is a similar device on some Honda bikes ( VFR-VTEC / FireBlade / RC45).
It is also present on some cars : Honda VTEC / PGM-FI, BMW, Mercedes, Lotus, Ferrari, Volvo, Toyota, etc.

The arguments used by manufacturers are varied, but the general policy is to pass a mandatory (EURO standards on admission noises bellow 4000 rpm) for a customer benefit : "increased speed in the ducts admission ", " improved cylinder filling at low rpm ", etc. Yamaha says that this function "improves conductability and reduces admission noises".

http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=AIR
     Reply to this


Kucsi (msg) 115294 April 25, 2017, 9:25 a.m.   reply to: 115279 x
Mi is gyors gyógyulást kívánunk! Remélem a lelked is túlteszi magát ezen a szörnyü eseményen.
     Reply to this


Tomchy (msg) 115293 April 25, 2017, 9:22 a.m.   reply to: 115279 x
Bakker, olvasni is rossz...

Jobbulást!
     Reply to this


Endruz (msg) 115292 April 24, 2017, 10:42 p.m.   reply to: 115279 x
Peti!

Mielőbbi talpra állást és motorra ülést!!!
     Reply to this


hgemini (msg) 115291 April 24, 2017, 10:03 p.m.   reply to: 115290 x
Az f@sza...
     Reply to this


kawa550 (msg) 115290 April 24, 2017, 9:49 p.m.   reply to: 115289 x
Autót és 3.5t-nál kisebb tehert csak hivatalos bontási igazolással lehet kivonatni végleg.
Motort simán, csak bemész, kéred a végleges kivonást, leadod a rendszámot, kilyukasztják a forgalmit és törzskönyvet, fizetsz valami 2300Ft-ot, aztán azt csinálsz vele amit akarsz.
     Reply to this


hgemini (msg) 115289 April 24, 2017, 9:41 p.m.   x
Mielöbbi gyógyulást Peti. GYula, ilyen esetben, ha az ember el szeretné bontani az autóját, vagy motorját, kivonatás után szabadon gazdálkodhatsz vele? Valaki egyszer olyasmit gagyogott, hogy veszélyes holladék, és le kell adni a megfelelő helyen, és ott adnak vmi igazolást... Akkor ez hülyeség?
     Reply to this


Fido71 (msg) 115288 April 24, 2017, 9:29 p.m.   x
Gyógyulj meg, Peti!

De szar dolog ilyeneket olvasni, mikor tudom, hogy ez velem is megtörténhet bármelyik nap... :(
     Reply to this


Sander67 (msg) 115287 April 24, 2017, 8:41 p.m.   reply to: 115279 x
Üdv. Peti!
Sajnálatos hogy mindig a vétlen húzza a rövidebbet, ezért kívánom neked,hogy egészséged újra a régi legyen és a motorozás élménye visszatérjen az életedbe.
     Reply to this


Kilos (msg) 115286 April 24, 2017, 8:33 p.m.   reply to: 115279 x
Mielőbbi teljes gyógyulást Peti!
     Reply to this


Zsozso197 (msg) 115285 April 24, 2017, 7:59 p.m.   x
Szia Peti!

Minnél gyorsabb gyógyulást kìvánok Neked!
     Reply to this


kawa550 (msg) 115284 April 24, 2017, 7:36 p.m.   reply to: 115279 x
Na fasza. Épp 5 perce hallottam hogy baleseted volt, pont ezt akartam kérdezni hogy mi van veled.
Sok minden már nem maradt a tehénből, de lámpa meg fejidom konzol kettő is van kompletten, ha kell viheted őket, ajándék a gyorsabb felépüléshez, megvannak a kormánykiflik is tengelyestől, indexek,természetesen azok is grátisz. Meg ha esetleg sérült a nyak, akkor a váz is, csak az már forgalomból kivonva, nem tom így használható-e egy vázcseréhez.
Jobbulást!
     Reply to this


gezasz (msg) 115283 April 24, 2017, 7:13 p.m.   reply to: 115279 x
Csak érteném, miért hosszabítják meg az ilyen 80 plusszos embereknek a jogsit? Kies városunkba is idétlenkedett egy 90plusszos bácsi. A végén egy Smartba ült. Képes volt az út közepén álldogálni percekig és nem tudta eldönteni, hogy elinduljon vagy ne.
     Reply to this


Englishman (msg) 115282 April 24, 2017, 7:04 p.m.   reply to: 115279 x
Óóóóó .....!
Mielőbbi teljes felépülést, Peti!
     Reply to this


Robi70 (msg) 115281 April 24, 2017, 6:55 p.m.   reply to: 115279 x
Nabammeg!
Mihamarabbib teljes felépülést Peti!
A 90 éves csávó meg monnyon le!
     Reply to this


csokabi (msg) 115280 April 24, 2017, 6:52 p.m.   reply to: 115279 x
Bakker! Közel jártál a kipurcanáshoz... Jobbulást öregem!
     Reply to this


sagipet (msg) 115279 April 24, 2017, 5:57 p.m.   x
A VW testvériség is csinált elég sok ötszelepes motort, szóval ez egyáltalán nem egyedi dolog.
Sokáig nem írtam de mentségemre szolgáljon hogy frankón kitörtem a gerincemet egy balesetben motorral. Főúton haladtam teljesen szabályosan amikor az útra egy mellékútról jobbról kifordultak elém, majd mikor már meg is látott a csávó úgy ott ahogy volt keresztben előttem meg is állt. Természetesen féktávon belül, esélyem nem volt kerülni csak fékeztem mint az állat és csatt. A csávó kereken 90 éves, egy vadiúj román csodával! Tehát voltak még tervei, de nekem is lettek volna és nem pont ez. Két csigolyám tört, hat hét fekvés. Már a harmadiknál tartok, most már egy hámmal felülhetek. Motor eleje tanktól előre minden ami műanyagból van+ a fejidom konzol szarrá ment. A futómű látszatra úgy tűnik megúszta de még nem nyúlok hozzá amíg alaposan le nem fényképezgetik.
     Reply to this


Robi70 (msg) 115278 April 24, 2017, 12:56 p.m.   reply to: 115276 x
Igen. Ez a funkciója jó.
     Reply to this


kawa70 (msg) 115277 April 24, 2017, 12:44 p.m.   reply to: 115272 x
Nem parasztvakítás (szerintem), jobb lesz tőle a futómű. A rugó menetek menetemelkedése a hossz mentén változik, igy kisebb igénybevétel mellett megmarad a komfortos rugózás, szarabb úton vagy drasztikusabb igénybevétel esetén egy feszesebb futóművet kapsz anélkül hogy állítgatni kellene bármit is.
     Reply to this


csokabi (msg) 115276 April 24, 2017, 12:39 p.m.   reply to: 115275 x
Én ötleteket merítek mások útvonalaiból, hogy merre menjek majd, ha megnyílnak a hágók. Persze cserébe nekem is lesznek feltöltéseim.
     Reply to this


Robi70 (msg) 115275 April 24, 2017, 12:07 p.m.   reply to: 115274 x
Az RBiker-t elindítottam 2 túrán is tavaly. De sok értelmét nem láttam. Megnéztem otthon, hogy merre jártam, de emlékeztem rá enélkül is. Nem jó, ha túl sok a kütyü.
Idegen helyen jó a gps, csacsogó zenének és beszélgetéshez, kamera..... még ez is?!
     Reply to this


csokabi (msg) 115274 April 24, 2017, 11:09 a.m.   reply to: 115273 x
A hétvégéről majdnem lemondtam, mert elég lehangoló volt az előrejelzés. Aztán szombaton hétágra sütött a nap, felhő sehol így összekaptam magam és egy jót kanyargásztam a környéken. Közben tesztelgettem ezeket az útvonalrögzítő programokat is. Egyelőre kettő jön szóba, az RBiker és a Motoglobe.
     Reply to this


Robi70 (msg) 115273 April 24, 2017, 10:39 a.m.   reply to: 115263 x
1700 km, az szép, gondoltam elsőre. Aztán belegondoltam merre jártam idén és kb. ennyi lehet nekem is. Az igazi szezon még el sem kezdődött. Egyenlőre lessük az időjósokat és az eget, elinduljunk-e, ha van egy kis szabadidőnk.
     Reply to this


csokabi (msg) 115272 April 24, 2017, 10:13 a.m.   x
Cserélt már valaki gyári telórugót progresszívre? Van értelme vagy parasztvakítás?
     Reply to this


csokabi (msg) 115271 April 24, 2017, 9:27 a.m.   reply to: 115270 x
De igen.
     Reply to this


Levi990 (msg) 115270 April 24, 2017, 9:09 a.m.   reply to: 115269 x
A pegasoban volt 5szelep de a bmw már 4szelepes hengerfejet rakott arra a blokkra, nem ?
     Reply to this


SzVZoli (msg) 115269 April 24, 2017, 6:31 a.m.   x
5 szelepes még például,az 1 hengeres 650 Rotax blokk is 3 szívó,2 kipufogó
Ez a blokk az Aprilia Pegasoban és a Bmw 650 es motorjaiban is ott volt
     Reply to this


SzVZoli (msg) 115269 April 24, 2017, 6:31 a.m.   x
5 szelepes még például,az 1 hengeres 650 Rotax blokk is 3 szívó,2 kipufogó
Ez a blokk az Aprilia Pegasoban és a Bmw 650 es motorjaiban is ott volt
     Reply to this


SzVZoli (msg) 115269 April 24, 2017, 6:31 a.m.   x
5 szelepes még például,az 1 hengeres 650 Rotax blokk is 3 szívó,2 kipufogó
Ez a blokk az Aprilia Pegasoban és a Bmw 650 es motorjaiban is ott volt
     Reply to this


Levi990 (msg) 115268 April 23, 2017, 11:53 p.m.   reply to: 115267 x
Úgy érzem teljesen felesleges érdemi választ adni erre, mivel többször leírtam hogy nem volt helyes kijelentés az hogy "csak a yamaha" de te ezen nem tudsz tovább lépni annak ellenére hogy te kötöttél bele, illetve megint megmaradtunk annál hogy csak belekötöttél de kijavítani nem tudod.
A többi ismét teljesen felesleges beszéd, lovagolj rajta ha akarsz, szerintem értelmetlen minden szót pazarolni erre tovább. Régóta olvasom ezt a forumot de nem szóltam hozzá mert mindenek az lett a vége hogy Kawa megmondja az igazat, mint most is.

Bocs hogy fiatal és ismeretlenként beleszóltam a topicba, maradok inkább csöndbe és meghagyom Neked az utolsó szót :)
     Reply to this


kawa550 (msg) 115267 April 23, 2017, 11:25 p.m.   reply to: 115266 x
Az volt az a kérdés hogy hány motort ismersz ilyen behatóan, hogy egyértelműen és kategorikusan kijelentheted, hogy CSAK a yamahánál van ilyen. Erre csak 1 válaszod lehetett volna, az hogy az ÖSSZESET. Így van? MINDEN motort ennyire ismersz hogy biztosan tudod, nincs bennük ilyesmi? Ha igen, akkor elnézést kérek és minden tiszteletem, hozzád foghatóan nagy tudású emberrel én még nem találkoztam
Ha van néhány amit nem ismersz ennyire, akkor egy "én nem tudok olyanról amiben lenne, de nem tartom valószínűnek" a helyes reagálás, nem a kategorikus kijelentése valaminek, amit nem tudsz, csak szerinted úgy lehet.
Én sehol nem állítottam, csak kérdeztem és azt mondtam hogy azért valószínű máshol is van.
A préseléses dolog meg felesleges okoskodás volt. Mert még soha nem hallottam, hogy valaki arról beszélt volna, hogy a gravitáció kényszeríti be a levegőt meg az üzemanyagot a hengerbe, pedig szigorúan fizikai oldalról nézve ez történik. A légynyomás(ami beprésel) nem más, mint a levegő súlya, ami nem más, mint a levegő részecskéire a gravitáció által kifejtett erő, a légnyomás annyiva nyomja, amennyivel a gravitáció vonzza, ezért nem ugyan az a súly meg a tömeg, még ha a köznép nem is tesz nagyon különbséget. Ezért csökken a légnyomás magasban, a gravitációs központtól távolodva, mert csökken a gravitáció. Mégis mekkora baromság lenne gravitációs motornak nevezni a szívómotort. A motor feltöltő hiányában beszívja a keveréket, ez az elfogadott szóhasználat, mind a népnyelvben, mind a műszaki nyelvben.
     Reply to this


Levi990 (msg) 115266 April 23, 2017, 10:45 p.m.   reply to: 115265 x
Melyik kérdésedre nem válaszoltam ami ennyire frusztrál? Az hogy nem írtam típust amelyikben ilyen klappeval oldják meg a zajszennyezést? Nem írtam mert nem tudok másik típust holott biztosan van hiszen azt írtátok hogy van egy lista. De utólag elnézést kértem a "miért csak a yamahánál" nem volt helyénvaló, mert lehet hogy van más típus,gyártó is amelyik így oldja meg, de melyik az?!
Vagy a préselő szelep? Ez csak egy gyerekes kötekedés volt a részedről. Szót sem érdemel.

Ezt az utolsódat nem is értem, hol írtam azt hogy a manis tananyagban nevezik robbanómotornak?

Ez egy kicsinyes kötekedés.
     Reply to this


kawa550 (msg) 115265 April 23, 2017, 10:12 p.m.   reply to: 115262 x
Nem akarásnak nyögés meg sértődés a vége, érted te hogy mit kérdeztem először, csak nem akarod érteni.
Azé majd tedd ide a mami tankönyvedet ahol robbanónak hívják a belsőégésűt. De a szívót azt szívónak hívják ott is.
     Reply to this


csokabi (msg) 115264 April 23, 2017, 10:10 p.m.   reply to: 115263 x
.
     Reply to this


csokabi (msg) 115263 April 23, 2017, 10:08 p.m.   x
Olyan jól sikerült ez a hétvége, ne öljétek már egymást. Tegnap meg ma is összejött pár kilcsi, már 1700 felett járok az idei szezonban:) Mondjuk van mit bepótolnom...
     Reply to this


Levi990 (msg) 115262 April 23, 2017, 9:55 p.m.   reply to: 115261 x
Robbanómotornak is hívják, mégsem robban. Hajtókarnak is nevezzük a hajtórúdat, holott amagyarban a kar teljesen mást jelent mint a rúd és a magyarban helytelen a hajtókar megnevezés. Fékolaj-fékfolyadék... Nekem mindegy ki hogy mondja, tudjuk miről van szó, nem is én kötöttem bele a Te szóhasználatodba.
     Reply to this


kawa550 (msg) 115261 April 23, 2017, 9:24 p.m.   reply to: 115259 x
Erre kicsi az esély. :))))
Nyelvtannáciskodhatunk itt, hogy a légköri nyomás nagyobb szívóütemben mint a benn uralkodó és az préseli be, de attól még a mami szakkönyvei is a szívómotor és szívószelep kifejezéseket használják, mint az összes műszaki szakkönyv. Kifacsart magyarázat az, hogy most valaki bejön, vagy bemegy egy szobába, mert csak ennyi a különbség hogy szív vagy présel
     Reply to this


kawa550 (msg) 115260 April 23, 2017, 9:20 p.m.   reply to: 115258 x
Tudom hogy más, csak példának hoztam fel, hogy ugyan annak a problémának a megoldására ugyan azon elvek alapján kis különbségekkel hasonló megoldásokat dolgoztak ki, hogy ugyan azt a teljesítményt érjék el, vagy ugyan annak az előírásnak feleljenek meg. Nem hinném hogy pont a zaj előírásoknál ez annyira másképp működne, de te úgy írtál, mintha te tudnád hogy igen. Én csak ezt furcsállom.
     Reply to this


Levi990 (msg) 115259 April 23, 2017, 9:17 p.m.   reply to: 115254 x
Rosszul tudod, menj be a Mamiba, hallgasd végig az órákat és akkor neked is megtanítják és elmagyarázzák hogy mi miért.
     Reply to this


Levi990 (msg) 115258 April 23, 2017, 9:12 p.m.   reply to: 115252 x
Akkor bocsánat, rosszul fogalmaztam és ezen te nagyon fennakadtál. De a kötekedéseddel előrébb nem lettünk. A másodlagos levegőt ne keverjük ide mert az kötelező, euronorma feltétele volt. A powerszelep megint teljesen más.
     Reply to this


csokabi (msg) 115257 April 23, 2017, 8:55 p.m.   reply to: 115256 x
Ja, tényleg kár lenne érte. A flappantyús oldalt lementettem, de sajnos csak azt.
     Reply to this


kawa550 (msg) 115256 April 23, 2017, 8:48 p.m.   reply to: 115251 x
Nekem se müxik, volt már ilyen, akkor új linkkel működött. Az ugye egy magán oldal volt, lehet már nem foglalkozik vele a csávó. Kár lenne érte, sok okosság volt ott összegyűjtve.
     Reply to this


csokabi (msg) 115255 April 23, 2017, 8:46 p.m.   reply to: 115253 x
Köcsög foci...:)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 115254 April 23, 2017, 8:45 p.m.   reply to: 115249 x
Há én meg eddig aszittem, bepréselés csak kompresszoros meg turbós motoroknál van és a szívást a szívó szelepeken keresztül(mint a neve is mutatja) a lefelé mozgó dugattyú felett kialakuló alacsony nyomás csinálja, de hát mindig tanul az ember....:))))))))
De miért nem préselő szelepnek híjjuk akkor? :D
     Reply to this


mati12 (msg) 115253 April 23, 2017, 8:42 p.m.   reply to: 115246 x
Férfi ember Real-Barcát néz....!!! :-)
     Reply to this


kawa550 (msg) 115252 April 23, 2017, 8:42 p.m.   reply to: 115248 x
Én nem vok akkora májszter hogy sorolni tudjam a típusokat, ezért kérdeztem hogy te honnan tudod hogy csak a yamahánál van ilyesmi(ÉS NEM PONTOSAN UGYAN ILYEN!) ? Annyi típust szedtél már szét vagy láttál már belülről hogy tudod hogy ilyesmi csak a yamahánál van?
Én csak az elvről írtam, aminek aztán a megvalósítása márkánként ugyan úgy változhat, ahogy pl a 2T powerszelepek, amik lehettek ypvs, atac, kips, attól függően hogy ki hogy hívta. A megoldásokban is voltak különbségek, de attól még a cél ugyan az volt, a kipuffnyílás magasságának a változtatása.
Én pl most hogy kikötöttem a szekunder levegő rendszert, előtte nézelődtem, és az láttam hogy gyakorlatilag nem csak kawa, de suzuki, honda, yamaha modellekben is voltak szinte megegyező megoldások erre, ami szintén nem teljesítmény növelő, csak az előírásoknak próbálnak megfelelni. És az a zajvédelemnél is mindenkire vonatkozik, tehát valószínű hogy más modellek is próbálják csökkenteni a szívászajt, ahogy azt az idézetben is olvashatjuk, egyáltalán nem kizárhatóan hasonló módszerekkel.
     Reply to this


csokabi (msg) 115251 April 23, 2017, 8:39 p.m.   x
Van valakinek élő linkje a jbx-hez?
Ott voltak példák, hogy mely gyártók alkalmazák ezt a fajta megoldást.
     Reply to this


kawa70 (msg) 115250 April 23, 2017, 8:37 p.m.   reply to: 115245 x
Ako ezé nincs nékem zongorám:) evoluciós zsákucca:))
     Reply to this


Levi990 (msg) 115249 April 23, 2017, 8:36 p.m.   reply to: 115243 x
Azon kívül hogy felesleges, semmi más bajom. Az elv az jó lenne, hogy minél nagyobb keresztmetszeten préselje be a külső nyomás az égéstérbe a tüzelőanyag-levegő keveréket, de nincs olyan drasztikus különbség a 2 és 3 szelep között felületben hogy ezért megérje a többlet pénzt a gyártásban, +1szelep,rugó,ék,csésze,bütyök,szimering,vezető,fészek.

Kereshetünk a ktm-en fura megoldásokat, én még nem találtam olyat amin nagyon fennakadnék.
     Reply to this


Levi990 (msg) 115248 April 23, 2017, 8:24 p.m.   reply to: 115239 x
Akkor légyszives mondj még típusokat amelyeknél igy van megoldva a "zajszennyezés"!
     Reply to this


jobbkormanyos (msg) 115247 April 23, 2017, 7:48 p.m.   reply to: 115244 x
Fordítva !
     Reply to this


kawa550 (msg) 115246 April 23, 2017, 7:46 p.m.   x
9-kor moto gp a spilertv-n. :))))
     Reply to this


kawa550 (msg) 115245 April 23, 2017, 7:42 p.m.   reply to: 115244 x
Ehhez képes a yamahánál szívóból van 3, mivel a motorban keletező szívóhatást kizárólag a lökettérfogat határozza meg, így ott sokkal inkább számít hogy minél nagyobb felületen tudjon szívni, ellenben a kipuff oldalon a terjeszkedési ütemben összehasonlíthatatlanul nagyobb a nyomás, így ott nem akkora stájsz hogy kicsit nagyobb-e a lyuk. Szerintem. :))))
Azonkívül láss csodát, yamakka is elvetette az 5 szelepes csoda hengerfejet, aminek a hasznosságát sose sikerült bizonyítani, mert a konkurencia ugyan azt a teljesítményt hozta 4-el. Viszont legalább drága volt, a hengerfejet nehezebb volt kompaktabbra építeni az eltolt szelepsíkok miatt,, nem lehetett annyira meredekre venni a beömlőket és az égéstér formája is távol állt a tökéletestől.
Összességében inkább csak olyan "márka imidzs" volt, mint az elavult boxer faszság meg telibever futómű a bömösnél, tessék megnézni, a gixer koppintás s1000R és leszármazottai mennyivel jobbak, éveig verték a konkurenciát.
     Reply to this


kawa70 (msg) 115244 April 23, 2017, 6:53 p.m.   reply to: 115238 x
Az 5 szelep nem, csak a yamakka specialitása. A kipuffogó gázok gyors távozására lett kitalálva, kettő a szivó három a kipuffogó szelep.
     Reply to this


csokabi (msg) 115243 April 23, 2017, 3:52 p.m.   reply to: 115238 x
Mi bajod az 5 szeleppel?:) Az új, fura és érdekes fejlesztések viszik előre a technikát. Szerintem Katiéknál is tálalnánk pár agymenést amire csak fejvakarás lenne a válaszunk.
     Reply to this


hamster (msg) 115242 April 23, 2017, 3:37 p.m.   reply to: 115240 x
Köszi szépen!
     Reply to this


Sander67 (msg) 115240 April 23, 2017, 3:20 p.m.   reply to: 115237 x
Én korábban megmértem,és vörösrézből kiesztergáltam,mert szegényes a méretválaszték a hidraulika szaküzletekben mert szabvány szerinti a méretük.Na itt vannak a méretek: 10x20x1,5 mm és
14x22x1,5mm
     Reply to this


kawa550 (msg) 115239 April 23, 2017, 3:06 p.m.   reply to: 115238 x
Pontosan hány motormárka mely típusaival vannak olyan mély személyes ismereteid, ami alapján kijelenthető, hogy csak a yamahában van ilyen zajcsillapítás?

"Mi határozza meg a mérőmikrofonok előtt elhaladó motor zajszintjét? Az első a mechanikai zaj. Ide tartozik a láncmeghajtás zaja, a váltó sírása, a motor, a szelepvezérlés mechanikus hangja. Megvannak a módszerek, hogyan csökkentsék: gumirátétes első lánckereket, speciális ötvözetű kuplungfedelet, gumiágyazott burkolatokat használnak.
A másik jelentős zajforrás a motor szívóhangja. A nagy összenyitású, sportos vezérműtengelyek alkalmazásával, a nagy légnyelésű, pörgős motorok megjelenésével ez is tényező lett. Komoly energiát fordítanak az airbox csillapítására, a fojtás csökkentésére, a halk üzemre. Tovább rontják a helyzetet a kis ellenállású, így kisebb hangcsillapítású, sportos légszűrők. Nem is nagyon találunk manapság homológ motorkerékpárban mosható sportszűrőt. Gyakran a gyári, első szerelésű papírbetétes levegőszűrőn még van egy vékony, kb. 10 mm-es szivacsréteg is. Igen, ez is zajcsillapító, és nem a jobb szűrési hatásfokot hivatott szolgálni."
     Reply to this


Levi990 (msg) 115238 April 23, 2017, 2:35 p.m.   reply to: 115232 x
De akkor miért csak a yamahában van ? Ez szerintem sokkal inkább egy "változó szívócsőre" hasonlító elképzelés, hogy véletlenül se tudjon kis fordulaton nagy gázra túlszegényedni. De mint látjuk felesleges, yamahának vannak fura dolgai mint pl az 5 szelep.
     Reply to this


hamster (msg) 115237 April 23, 2017, 1:58 p.m.   x
Üdv Urak!

Egy kis segítség kellene.Elsősorban a 900-as tulajoktól.Szóval ki tudja a pontos méretét az olaj leeresztő csavarok alatt található,réz alátétekeknek?Próbáltam gyorsba utánna nézni de így hirtelen nem jutottam sokra,aki tudja az ossza meg légyszí! :-) Így a 6. olajcsere közben csak kicserélem,míg baj nem lesz.
     Reply to this


csokabi (msg) 115236 April 23, 2017, 1:49 p.m.   reply to: 115234 x
Szerintem sem lesz gond az enyémmel, a régi sem csinálta, igaz azzal nem nagyon voltam ilyen hidegben úton. Tegnap viszont már szükségem volt egy jó menetre:)))
Ezzel a dunloppal meg tényleg nem jutok dűlőre, eléggé kétarcú gumi. Van benne potenciál, de vigyázni is kell vele.
     Reply to this


csokabi (msg) 115235 April 23, 2017, 1:44 p.m.   reply to: 115233 x
Én is itt tudtam meg:)))
A hűtő részleges letakarásával igazad lehet. Alacsonyabb fordulaton sokat segíthet. Nálam viszont elgurult tegnap a gyógyszer...:)))
     Reply to this


kawa550 (msg) 115234 April 23, 2017, 1:40 p.m.   reply to: 115230 x
Rexi ugyan ezt csinálja 2-3 fokban. Érzékenyebb a beállításokra. Nyáron szerintem nem lesz vele gond, annyit meg nem megyek ilyen hidegben hogy foglalkozzak vele.
     Reply to this


Sander67 (msg) 115233 April 23, 2017, 1:38 p.m.   reply to: 115232 x
Köszi hogy helyretetted a teóriámat,de a zajterhelésre sosem gondoltam volna.
     Reply to this


csokabi (msg) 115232 April 23, 2017, 1:24 p.m.   reply to: 115231 x
Hidd el, üzemi hőfokon volt a bringa:)
A motorban nincs magasságmérő vagy oxigénszintmérő. A flappantyúnak egy a szerepe, a környezeti zajterhelést kell csillapítania. Ahogy kiiktatod azonnal egy kicsit erősebb hangja lesz. Egy motornál ez semmi, de több millió gépjárműnél már rendesen mérhető. Az EURO normákat pedig olyan országok politikusi, szakemberei találják ki ahol a zajszennyezést legalább olyan komolyan veszik, mint a károsanyag kibocsájtást.
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26325