manóbácsi | 359 | 6. Juni 2016 15:29 |
Sziasztok ! Már több mint 1 éve tettem fel a kérdést ! Megyünk 1 TEREP túrát ? Legalább 1 hetes ERDÉLY ! 64 Km a pálya ! Profi CROSS is van a szuper enduróhoz ! |
manóbácsi | 358 | 10. April 2015 18:53 |
Úgy látom teljesen LEÜLT a terepesek fóruma ! Szervezzek valami TEREP túrát ? |
manóbácsi | 356 | 12. November 2013 07:58 |
Szia ! jó reggelt ! Ha nincs idõd CSINÁLJ magadnak ! Mondj le valamirõl ! |
BIKE-R | 351 | 5. November 2013 08:18 | reply to: 350 |
1-et én is szervezek. Nem saját pályán, és kicsit hosszabb, mint 64 km. Ja,és ez se kezdõ :)))) Erdélytõl egy hajszálnyival keletebbre van :DDDD
|
manóbácsi | 350 | 4. November 2013 18:34 |
A jövõ évben talán többet beszélünk ! Talán szervezek 1 jó túrát ! Van pályám ! 64 Km hosszú tök magas szintû !! ERDÉLYBEN ! |
BIKE-R | 347 | 1. November 2013 17:42 | reply to: 346 |
Nem hiszem. Akinek van ideje, az motorozik. Mi is így tettünk ma :)
|
manóbácsi | 346 | 1. November 2013 16:44 |
Úgy látom már mindenki téli álmát alussza ! Pedig méh jók a pályák ! |
manóbácsi | 345 | 31. Oktober 2013 11:13 |
Terepesek! Mi van ? Mindenki át motorozta a nyarat ? Mi a hír a Magyar Cross életrõl ? |
manóbácsi | 342 | 7. Februar 2012 07:37 |
Szervusztok porfelhõ lovagok ! A kaposvári OFF-ROAD motorosok 1 hetes cross,enduró Quad túrát szerveznek ERDÉLYBE !! Kit érdekel a buli írjon ! |
manóbácsi | 340 | 3. Oktober 2011 07:57 |
zsore | 339 | 2. Oktober 2011 21:00 | reply to: 338 |
Manóbácsi, fogadd szeretettel! Minden itt van, ami egy férfiembert tûzbe hoz... ;o) http://mxonline.hu/veteran_nemzetek_krossza_osszefoglalo |
manóbácsi | 335 | 17. September 2011 07:27 |
Teljes gáz max biztonság ! http://www.youtube.com/watch?v=2aE1wMWg7hk |
manóbácsi | 334 | 16. September 2011 06:53 |
Itt a 7 vége !! Az edzéseken és a versenyeken mindenkinek SOK SIKERT FEKVETÖLTS NÉLKÜL ! |
Okta | 331 | 15. September 2011 11:51 | reply to: 329 |
Most már valami hasonló dolgot fel kell, hogy eszkábáljak, úgy érzem. :-D
|
Okta | 330 | 15. September 2011 11:49 | reply to: 328 |
Köszi Fõnök, én is valami ilyesmire gondoltam. Csak azért nem voltam benne biztos, mert nekem még nem kezdte ki a kezem a pereme. :-)
|
BIKE-R | 328 | 15. September 2011 11:07 | reply to: 324 |
A markolat tövére kell húzni, hogy a markolat pereme ne kezdje ki a kezed. |
Okta | 324 | 15. September 2011 10:46 |
Valaki innen biztos tudja: a "markolatfánk", az mire jó? Meg hova kell tenni. (Gondolom a markolatra, de a belsõ részére?) |
manóbácsi | 322 | 15. September 2011 09:39 |
Most aztán össze kell szorítani a fogakat ! Délután beszélek vele ! Majd írom mit beszél!!!!!!!!!!!! |
Okta | 321 | 15. September 2011 09:01 |
http://totalbike.hu/hirek/2011/09/14/megserult_a_magyar_bajnok/ A mínusz 130 fok elég durvának hangzik... |
manóbácsi | 318 | 11. September 2011 12:57 |
BIKE-R | 317 | 11. September 2011 11:51 | reply to: 314 |
Stefan Everts Training: http://www.youtube.com/watch?v=2ML4hfHT2e0
|
manóbácsi | 315 | 10. September 2011 12:53 |
KIEGÉSZÍTÉS AZ ELÕZÕHÖZ! 1971 - R. De Coster 1972 - R. De Coster 1973 - R. De Coster 1975 - R. De Coster 1976 - R. De Coster a GYÕZTES GÉPEK CZ SUZUKI HONDA !! |
manóbácsi | 314 | 10. September 2011 12:45 |
manóbácsi | 310 | 28. März 2011 19:52 |
Sziasztok ! Gyergyószárhegy és körzete ! Kapnak a srácok vezetõt ki oda valósi ! Én közúton nyomom! |
Okta | 309 | 28. März 2011 10:08 |
Csaxólok :-) hogy de jó volt a monori verseny: Kornél nagyon elment mindenkinek, Bence kétütemmel nyomta, pálya jó volt, idõjárás sem volt gáz, kiskölykeim is élvezték. Manóbá, köszi a meghívást! Idén nekem sajnos erõsen korlátozottak a lehetõségeim mind anyagi és mind idõ terén. :-( Egy hetes motorozás biztosan nem fér bele... Amúgy mennyire hard? Mint a Gas-Gas túrák, vagy teljesíthetõ nagyenduróval is, gumi téren mi az ajánlott, stb? Küldj egy e-mailt ide kérlek a részletekrõl, ha van: drbig-club@freemail.hu és megírom a Biges és egyéb fórumra. |
manóbácsi | 308 | 27. März 2011 12:33 |
Sziasztok ! ERDÉLYI HARD TÚRÁHOZ KERESÜNK TÁRSAKAT! elérhetõség erdely01@citromail.hu |
manóbácsi | 307 | 25. März 2011 16:55 |
Szia OKTATA ! CSAXÓLOK,hogy 6 endurós társakat keres 1 hetes ERDÉLYI motorozáshoz ! július 18-26 között ! |
Okta | 306 | 25. März 2011 16:35 |
Csaxólok hogy Monoron vasárnap MX verseny lesz. http://sportmotor.hu/motoros_esemenyek//?ei=2094 |
BIKE-R | 304 | 20. Februar 2011 19:55 |
"Tisztelt Motorosok és érdeklõdõk! Ezúton szeretnénk meghívni a második alkalommal megrendezendõ, az elõzõ alkalommal nagy sikert aratott Monori Off-road Börzére. A börzét a Kawasaki Ivanics egyesülete szervezi. Helyszín: Monori Motocross Pálya Idõpont: 2011.03.20. (vasárnap) Helypénz és belépõ díj: nincs. A börze célja, hogy típusváltások, évjáratbeli különbségek vagy egyéb ok miatt feleslegessé vált, motorokat,felhalmozódott, elfekvõ alkatrészeket, ruhákat lehessen egymás közt baráti hangulatban csereberélni, a bolti árnál kedvezõbben adni, venni mert ez szezon kezdetén válságos idõszakban ilyen árak mellett különösen hasznos lehet mindenki számára. Mindenki hozza magával a kis portékáját (lehetõleg felárazva) és máris indulhat az adok-veszek, csere-bere. ( Az árusítandó motorokra, alkatrészekre és egyéb kiegészítõkre semmilyen típusmegkötés vagy egyéb szankció nincsen, mindenki szabadon árusíthat. ) Kereskedõket is szívesen látunk. Szezon kezdete elõtt általában nagyobb a lehetõség a motorok eladására, cseréjére. Továbbá nagy elõny, hogy az eladásra kínált használt motorok kipróbálására van lehetõség, ugyanis a versenypálya melletti kis edzõpálya rendelkezésre áll. Így a megvásárolni kívánt motorkerékpárokat „terepen” is ki lehet próbálni díjmentesen. Lehetõség nyílik a motor és a futómû együttes kipróbálására, amire általában nem adódik lehetõség. Célunk, hogy minél szélesebb körû lehessen a börze, a cross-osok mellett ezért quadosokat és endurosokat, pitbikeosokat, supermotosokat, és veterán motorosokat is nagy szeretettel várunk. Jó idõ esetén itt lesz a 2011. idény Magyar Motocross Bajnokságának a hivatalos csapatbemutatója, meg lehet hallgatni az idei év csapatainak bemutatkozását illetve megtekinthetõk a csapatok motorjai. Továbbá Pitbike nyílt nap is lesz, ahol mindenki betekintést nyerhet ebbe a sportágba, az idei bajnokság fõszervezõje pedig készséggel áll rendelkezésre a témával kapcsolatosan. Akik még nem voltak, a pálya Budapesttõl, mintegy 40 km-re keletre Pest megyében, Monor és Monorierdõ között található. Budapesttõl 30 percen belül elérhetõ a pálya. A rendezvényre érkezõket kulturált körülmények várják, nagy egybefüggõ körbekerített, gondozott füves terület, angol WC és kéz (és motor) mosási lehetõség, valamint büfé is üzemel. A pályáról térkép (Google Föld): http://mx1.hu/2008/12/13/monor... GPS koordináták: É: 47fok 19perc 35másodperc (47.3263 fok) K: 19fok 29perc 11másodperc (19.4864 fok) Aki GPS-t használ kérem mindenképpen ellenõrizze, hogy az úti cél Monor és Monorierdõ közé essen. Bármilyen további kérdés ezzel kapcsolatban is, írjon vagy hívjon. Igény esetén utcaszintû „rajzolt” térképet is tudok küldeni. Motorozni a nagypályán természetesen a börzétõl függetlenül a megszokott feltételekkel és módon lehet. A börzét követõ vasárnap, tehát 2011.03.27.-én itt lesz az Motocross és Quad bajnokság idén nyitó futama. A tavalyi évben nagy sikerû volt a verseny itt Monoron, a közel száz magyar induló mellett 36 külföldi élversenyzõ tette tiszteletét, igazi nemzetközi hangulatot varázsolva. Idén is hasonló érdeklõdésre számíthatunk, a Magyar profi bajnoki mezõny krémje, és már most több külföldi csapat is jelezte részvételi szándékát. Ide is mindenkit váruk nagyon sok szeretettel. További infó, kérdés: monorcross@gmail.com Tel.: 06-209-584-148, Vladár Zoltán" |
zsore | 303 | 9. Februar 2011 21:34 |
Kis magyar valóság! (Vagy inkább hányinger?) http://mxonline.hu/czuni_ugy_a_jobarat_velemenye |
manóbácsi | 302 | 9. Januar 2011 17:03 |
Úgy látom itt a terepeseknél UBORKA szezon van! De mikor lesz már poros pálya? |
gencsydani | 300 | 26. November 2010 21:32 |
Picit talán OFF, de máshol meg még inkább az volna... Közelgõ szezonjára való tekintettel ismét felhívom a népek figyelmét hogy van egy pár eladó szöges gumim...részletek: http://gumi.autoalkatresz.hu/motorkerekpar-gumi/egyeb_7_6012_00r450_tt-131261 |
manóbácsi | 299 | 24. November 2010 11:29 |
Szia Laci! Ha tudok valamit szólok de nem nagyon hiszem! Ezek a srácok négyen mennek 1 kocsival szombaton! Manó |
Okta | 298 | 24. November 2010 09:47 | reply to: 297 |
Manó, az "események" között ott van a teremcross. Mivel nem jelentkezett senki, hogy jönne és szétdobnánk az útiköltségek, ezért már le is mondtam róla, asszonykám pedig hétvégére betervezett nekem egy kis parkettázást. Viszont most meg jelezték ketten, hogy érdekelné õket a közös leutazás. Én meg nem tudok menni... Ha esetleg tudsz valakit, aki megy és Budapestrõl vagy Budapesten keresztül, nem érdekelné a két útitárs, akik beszállnak a benzinpénzbe? Köszi |
manóbácsi | 297 | 23. November 2010 10:11 |
Köszi szépen! Vannak kik már mennek! Én sajna nem tudok menni !! Szia! |
Okta | 296 | 23. November 2010 09:59 |
Ide írom, mert néha napján benéz ide is pár embör: Bp. környékérõl valakit érdekel a hétvégi teremcross rajtam kívül?
|
manóbácsi | 295 | 16. November 2010 09:11 |
Okta | 294 | 16. November 2010 08:37 | reply to: 293 |
Köszi, rendes vagy. Akik olvasgatják ezt a fórumot, szerintem már találkoztak az igényfelmérésemmel. ;-) Amúgy megjegyezném, hogy nem is a képzés lenne a "lényeg", hanem elsõsorban egy találkozó 'nagyendurósoknak' egy off-roados pályán. Ha van igény a tréningre, akkor be lehet szervezni a már említett Hessler urat. |
matador | 293 | 16. November 2010 05:49 |
figyelmetekbe ajánlom a Honda Dominátor topikot..... Okta szervezne egy kis motoros-enduros-terep mocis képzést.Persze igény szerint.....
|
manóbácsi | 289 | 7. November 2010 19:07 |
Szépeket írnak! De állítólag a VB-re ismét jönnek a 2 ütemûek! Láttad a Széles útban a KORI nyilatkozatát? Sajna a honi bajnokságról nevetett! De hozzátette! De azért MAGYAROK vagyunk! Szia |
manóbácsi | 286 | 3. November 2010 17:32 |
Szia ! De mint látom a konyhában is otthon van! Mi mást fõzne mint PASZTA RAVIÓLI-t! A csapat igazgatója + az én HAVEROM!!! Csak ne lenne ennyire messze! Sikeresebb lennék a motoros dolgok szervezésében . Erre mérget veszek! Manó |
zsore | 285 | 3. November 2010 16:07 | reply to: 284 |
Hogy õk a jövõ az stimmel! Az elsõ verseny idén endurócrossban március 13-14.-én Sóskúton volt, már ami az OB-t illeti. Más. Ennek a Tony srácnak bejött az élet :o) http://www.youtube.com/watch?v=R0nrIxAKUNQ&feature=uploademail |
manóbácsi | 284 | 3. November 2010 08:51 |
Szia Zsolt! Az "öreg" igen jó videót készített! De képzelj el ezen a pályán 1 fiatal "csikót" ! Mondok 1 nevet:BALÁSI Csabika! Ha már láttad õt menni akkor szerintem õ lesz Bence stílusú versenyzõ!!!!!!!!! Mert ugye abban 1-et értünk,hogy õk a jövõ! Sajnos igen kevesen vannak kiknek a szülei bírják a "STRAPÁT". MÁS! Az ENDURÓS edzõtáborra állítólag/ és miért ne lenne igaz/ 20-15 motoros várható. Szeretném kérdezni tudod e mikor volt itthon idén az elsõ verseny? Nagy könnyedséggel segítene az idõpont kiválasztásában hogy ne késsünk le a "formába hozással". Manó |
zsore | 283 | 2. November 2010 20:13 |
Azé' ott van az "öreg" a szeren...Döbbenet az a könnyedség amivel végigmegy Pannonhalmán. Nagyon megtévesztõ. Azt hinné az ember, hogy milyen fika, aztán ha megy egy-két kört fele ilyen tempóban, mindjárt kidõl a liszt :o) Érdemes megnézni az endurós videóit is, nem pitik azok sem... http://www.youtube.com/watch?v=m1K0Ffsjj_4&feature=sub |
manóbácsi | 282 | 1. November 2010 09:18 |
Én Haász János /Manó/ vagyok Kaposvárról. >> 35 éve dolgozom a motorsport MOTO-CROSS szakágában. >> Van a birtokomban egy 36 Km hosszú profi és amatõr szintû pálya!!! >> A tavasszal EDZÕTÁBORT szervezek. A tréningek levezetõje SZVOBODA >> BENCE és Szvoboda Tamás >> Kérlek ha tudsz segíts a szervezésben! >> Várom válaszod Manó És 1 ilyen bulihoz mit szólnátok? Ez a felkérés BODNÁR MÓNIKÁNAK ment címe:bodnarmoni@offroaddepo.hu Õnála lehet jelentkezni a bulira! |
manóbácsi | 281 | 1. November 2010 09:14 |
Sziasztok! Hát szerénytelenség nélkül mondhatom NAGYON NAGYON tud motorozni a kisgyerek! És még 1!!Nálam ment elõször életében versenyen! Õ a következõ generáció!! |
zsore | 279 | 31. Oktober 2010 22:45 |
Ebbõl a gyerekbõl még lehet valami. Illetve valaki :o) Úgy legyen! http://mxonline.hu/kesz_szvoboda_bence_videoja |
manóbácsi | 276 | 27. Oktober 2010 16:45 |
Okta | 275 | 27. Oktober 2010 09:30 | reply to: 272 |
Javíts ki Manóbá, de a világ nagyot változott: régen volt tehetséggondozás, azaz a különbözõ klubokban a tehetséges srácok kaptak lehetõséget. Ma az versenyezhet, akinek van rá pénze... Ezzel nem leszólom az egész mezõnyt (elsõsorban azért nem, mert én sehol nem vagyok hozzájuk), de ha valaki egy magasabb szinten akarja ûzni ezt a sportot, az nagyon sok pénzbe kerül. Ha valaki tényleg jól megy és eredményes akar lenni, az pénzbe kerül. A szponzori pénzek nem fedezik a költségeket, ezért bizony az illetõ családjának kell áldozni erre a sportra. Ha tehetõs a family, akkor nem gond, ha kevésbé, akkor az bizony sok lemondással jár. És lehet sok tehetséges gyerek az országban, de ezek közül nem mindenki engedheti meg magának. És nem csak ez változott: a mai versenymotorok sokkal szervízigényesebbek, mint a régiek szerintem, azaz a fenntartásuk is többe kerül. Utazni sem olyan olcsó mostanában. És ugye itt az a probléma, hogy a pénz nem minden esetben párosul a tehetséggel... A nevek, kiket felsoroltál (és még lehetne folytatni a sort) nem hiszem, hogy akkoriban nagyon gazdagok lettek volna. Mégis ott tudtak lenni a futamokon. Persze sokáig lehetne még boncolgatni ezt a témát, de ahogy mondják a tények makacs dolgok. |
Szicsu600 | 274 | 27. Oktober 2010 08:56 |
Na az öreg továbbra sem egyszerû, de ezt eddig is tudtam.:D Hihetetlen a stílusa.:))De a lényeg, hogy képben van s ennyi év után ez tisztelendõ. |
manóbácsi | 273 | 27. Oktober 2010 08:37 |
Alig tették le a motorizáció alapjait a XIX. századvég nagy feltalálói és kerültek piacra a kétkerekû motoros járgányok elsõ példányai, a játékos ember már is versenyezni akart vele.Még ebben a században megrendezték a világ elsõ motorkerékpár versenyét és mind össze két évvel késõbb Magyarországon is felbõgtek a versenymotorok. Egy csodálatos új sportág indult el világhódító útjára. Ennek a modern technikai sportnak egyik késõbb kialakult, fiatal szakága a motocross és annak ellenére, hogy fiatal, eredete mégis a legendák homályába vész. Mi azonban azt a verziót fogadjuk el, miszerint a kezdeteket az jelentette, hogy a háború elõtti idõkben az unatkozó angol katonák a laktanyákban motorokkal bravúroskodtak,minden féle akadályo- kon átmotoroztak, kipróbálva gödröket, dombokat, mitöbb még a lépcsõházat is. A kitünõ szórakozást még izgalmasabbá tette a versengés és némi szabályalkotás után már kész is volt az új sportág: a motocross.A szigetországban hamarosan kialakult a versenyrendszere, mely eltejedt Európában, majd az egész világon. 1947-ben kiírásra kerül a Motocross des Nations, tiz évvel késõbb az egyéni világbajnokság a fél litereseknél, 1962-ben a 250, ill. 75-ben a 125-ös géposztályban is. A motocross szabályai a kezdetek óta alig változtak.A pálya hossza általában 1500-2500 begin_of_the_skype_highlighting 1500-2500 end_of_the_skype_highlighting m. hosszú, min. 6 m. széles, teljesen zárt, önmagába visszatérõ,természetes és mesterséges akadályokkal kiépített körpálya.Fontos eleme a rajtegyenes,mely min.85, max.125 m hosszú, beépített, 40 versenyzõ egysorból történõ indítására alkalmas rajtgéppel. A közönségsiker nagyban függ a pálya területének jó kiválasztásától, a nyomvonal kijelölésétõl, mert jó esetben a látványos, izgalmas küzdelmek az egész pályán jó láthatóak. A szabályoknak megfelelõen a pálya vezetésének, akadályok,fordulók kialakításának a versenyzõk biztonsága érdekében olyannak kell lennie,hogy az átlagsebesség az 55 km/ órát ne haladja meg. Két akadály (ugrató) között min. 30 m. távolságnak kell lenni, a cél elõtti szakaszon már akadály nem lehet. Az a versenyzõ, aki a futam közban elhagyja, vagy levágja a pályát, kiesett a versenybõl. Ugyan ez vonatkozik arra is, aki szándékosan akadályozza, feltartja versenyzõtársait. Az elsõként célba érkezõ versenyzõ a futam gyõztese, az õt követõk befutási sorredjük szerint a helyezettek és ennek megfelelõ helyezési pontot kapnak. A versenyek két futamosak és a helyezési pontok összesítése alapján hirdetnek versenyeredményt. Világszerte igen sok kategóriában bónyolítják le ezt a versenyágat (50, 65, 85, 125, 250, és 500 ) valamennyit csak szólóban, de világbajnokságot csak 125, 250 és 500- ban, ill. oldalkocsis géposztályban. Miután a motocross -amellett hogy a bátorság és ügyesség sportja- igen veszélyes is. Gyakoriak a bukások, balesetek, ezért számos elõírás szabályozza a versenymotor felszerelését, a versenyzõ öltözékét. A motor sárvédõinek hossza, a lábtartó szerkezeti kivitele, a kuplung és fékkar kialakítása, a rajtszámtábla elhelyezése ugyanúg szabályozott, mint a csizma, speciális nadrág és mez, bukósisak, szemüveg és kesztyû viselése. A versenyzõ a verseny során nem részesülhet idegen segítségbe, szerelõjének, stábjának közremûködését csak az erre kijelölt pálya melletti külsõ depóban veheti igénybe. Magyarországon a bajnokságokban és díjversenyeken az 50, 65, 85,125, 250 ccm.- es gépek vesznek részt. ( a 250 ccm. géposztály un. open, itt indulnak megkülönböztetés nélkül az ennél nagyobb hengerürtartamú gépek is.) A hazai versenyrendszerben bárki részt vehet,aki MAMS ( Magyar Motorsport Szövetség ) versenyzõi licencével rendelkezik. A versenyrendszer három lépcsõben zajlik, az élsport, utánpótlás sport és tömegsport szintjén. A II.osztályú bajnokság legjobbjainak kötelezõ a felkerülés az élcsoportba, a III.osztály számára nincs ilyen elõírás. A gyerek kategóriákban már akár 5 éves kortól, a felnõtt géposztályokban 125 ?ben 14, a 250 ccm.-ben 15 éves kortól lehet indulni.Sportorvosi alkalmasság és szülõi hozzájárulás természetesen szükséges. Hazánkban napjainkban a motocross népszerûsége a legszebb idõket idézi, 60 szakosztályban 420 licences versenyzõ ûzi ezt a szép és igen költséges sportot.De igen hosszú és olykor válságos idõszakokat is át kellett ehez a sportágnak vészelni. A magyarországi motocross kezdetét az egyes források más-más évszámhoz kötik. Kökényesi könyvében Sztankovics Sándor szakértõ táblázata 58-ban hozza az elsõ motocross bajnoki eredményeket, Rózsa György neves sportújságíró 1964-ben kiadott könyvében viszont 1957-es év motocross bajnokságának eredményeit ismerteti. Figyelmet érdemel azonban az az adat is, hogy 1955- ben terepgyorsasági versennyel bõvült a magyar motorsport és ki is írták a négy fordulós bajnokságot, melynek lebónyolítása lényegében megegyezett az akkor már Európa- szerte ismert motocrossal. A szakág gyors fejlõdését jellemzi, hogy cross versenyzõink már 1958-ban külföldön is rajthoz álltak. Az erõsen Budapest bázisú motorsport vidéken is fejlõdésnek indult, hiszen a motocross mûvelésére viszonylag köny- nyen lehetett pályát építeni. Már 1960-ban megtört a fõvárosi hegemónia, hiszen Máté és Harangvölgyi mellett a vidék is bajnoki címeket szerzett a szabolcsi Nemes és a vásárhelyi Técsy Sándor személyében. Felejthetetlen nagy versenyzõk tették népszerûvé a motocrosst a nézõk, sportrajongók tízerei számára, de az évtized elsõ felének izgalmas párhar- cát a sokszoros bajnok Máté Sándor és a trónkövetelõ Técsy összecsapásai jelentették. Király kategóriában 1965- ben megtört a jég, melyrõl a 66-ban kiadott "MHS Bajnokok" címû könyv igy ír: Az év nagy eredménye a hódmezõvásárhelyi Técsy Sándor nevéhez fûzõdik,aki megtörte az 1958 óta veretlen bajnok Máté Sándor (Újpesti Dózsa) gyõzelmi sorozatát. Ezzel együtt mi sem bizonyitjajobban Máté sportemberi nagyságát mint az, hogy a következõ két évben képes volt visszaszerezni az elvesztett koronát. De már Técsy mögött is felnõtt az új közönség kedvenc, az év 250-es bajnoka, az ajkai Simon Ferenc. A hihetetlen fizikummal és akaraterõvel megáldott fiút az elsõk között jelõlték a crossvilágbajnokságra. A lengyelországi bemutatkozáson nem volt szerencsé je géphiba miatt, Moszkvában rendezett VB. futamon 18.helyezett, a németországi Apoldában 17. lett és a Klagenfurtban tartott VB.futamban a 12. helyen fejezte be 1965-ben világbajnoki szereplését. A következõ évtized Simon és Mohácsi Jenõ meghatározó szerepével folytatódott, majd jelentkeztek a késõbbi bajnokok, egy- egy kivételes tehetség,mint pl. Kiss László, Czuni László, Nátó János, Závodni István.1976-ra azonban a sportág átélte elsõ nagy válságát, megszünt az addig biztonságot nyújtó támogatási sruktúra,neves klubok szüntek meg és sok helyen szélnek eresztették a versenyzõket. A 70-es évek végére azonban feltünnek azok az új tehetségek,akik a következõ évtized meghatározó szereplõi lesznek, Németh Kornél, Borka János,Halász László, Gyurászik és a többiek. A sportág kiheverte a nehézségeket, cégek és vállalatok álltak a sportklubok mögé, jelentõs támogatásokat biztosítva. A szakágnak elsõ alkalommal áll az élére igazán hozzáértõ sportember,az 77 és 78- évi 500-as motocross bajnok Kökényesi György személyében,aki nagy lendülettel építi a versenyrendszert és a válogatott csapatot. Szerencsés körülmény, hogy erre az idõszakra esett egy jelentõs interkontinentális versenysorozat megerõsödése, a BBK, az un.Béke és Barátság Motocross Kupa,mely 7 ország részvételével bónyolódott. A számos világbajnokságot nyert CZ crossmotorok jelentõs szerepet bíztosítottak a keleti tömb versenyzõinek a VB.- ken és sorozatban nyerték is a versenyeket. A VB.menõk csúcsformában tartásához és egy erõs második vonal kialakításához szükség volt egy olyan versenysorozatra, mely felért egy VB-találkozó szintjével. A háromszoros világbajnok Mojszejev ugyanúgy rajthoz állt itt, mint a bronzérmes Rangelov, ill. Khudjakov, vagy Kuntz. Volt tehát lehetõség a nemzetközi szintû felzárkózásra. Ehhez még hozzá vehetjük, hogy erre az idõszakra esett a két legjobb magyar crossozó csúcsteljesítménye. Németh Kornél és Gyurászik László képes volt arra, hogy méltó ellenfelei legyenek a nemzetközi élvonal elején motorozó csehszlovák és szovjet versenyzõknek. Idõközben kialakult a legfiatalabb korosztályból egy tehetséges utánpótlás gárda és 1982-ben kiírásra kerülhetett a 125-ös géposztály bajnoksága is. Beköszöntött a magyar motocross sport egyik legsikeresebb korszaka. Az 1982-es BBK sorozaton Gyurászik megnyerte a német és szovjet, Németh Kornél a romániai versenyt. Késõbbi VB. szereplésüket ugyan nem kísérte különösebb szerencse, de a 84-es BBK.-ra keményen felkészült a csapat és lengyelországban fölényes kettõs gyõzelmet arattak, majd további futamgyõzelmekkel, nehéz küzdelmek árán megnyeri a magyar gárda a 84- évi csapatversenyt és Németh Kornél diadalmaskodik egyéniben is. Sajnos, nemsokkal ezt követõen a két kivételes crossbajnok visszavonul.Közben a 125-ös géposztályban az évek során egy csendes kitartó versenyzõ gyûjti a bajnoki babérokat, a vásárhelyi Horváth Pál, összesen hetet. Az évtized végén ismét két meghatározó, kivételes tehetség tartja lázban a szurkolókat, Kamrás Károly és Balogi Zoltán. Melletük feltûnt újabb tehetséges gárda ellenére sajnos ismét mélypont következik a szakág történetében. Belsõ vitáktól, marakodásoktól hangosak a depók, soha nem tapassztalt gyûlölködés osztja meg a versenyzõket, szakvezetõket. A sajtó csak a szakág botrányairól ir és végül a 90- es évek elején bekövetkezik a szakadás. A távozó kemény mag az MMSz keretein belöl alakit szakágat és beindítja az ún. amatör versenyrendszert. Az idõközben történt politikai rendszerváltás csak súlyosbítja a sport helyzetét, már azok a cégek is megszünnek, akik eddig némi hátteret jelenthettek a kluboknak. Igy nem maradt más lehetõség, minthogy a versenyzõk maguk, ill. családjuk vállalja fel a versenyzés anyagi terheit. Mégis, furcsa módon egy néhány kivételes motocross ünnepnek örvendhet a hazai motorsport kedvelõ publikum; a kaposvári Surján RT. jóvoltából zsinórban négy világbajnoki futamra is sor kerül Cserénfán. Ennek ellenére a szakágban a romló folyamat nem áll meg, egyre több versenyzõ követi a távozókat, a MAMS-ban vészesen lecsökken a bajnoki és díjversenyek száma. A konfliktus az egykor sikeres szakágvezetõ körül csúcsosodik ki, aki 1995 õszén lemond. A szakág romokban hever, eladósodva, mindössze 17 klubbal és alig 50 licences versenyzõvel vág neki az 96-os szezonnak. Új szakágvezetõnek Czuczi Gyõzõt választják meg, aki 1960-tól maga is crossozott néhány évig, majd késõbb a Szakági Bizottságban ténykedett és valamennyi hazai EB. és VB. futam technikai igazgatója volt. Az adósság állomány felszámolásával, stabil versenyrendszer kiépítésével és az utánpótlás bázis létrehozásával kezdi el a munkát és létre jön az, ami akkor a legfontosabb dolognak tünt: a szakágbelsõ békéje. Ha lassan is, de a fejlödés megindult, egyre több klub vállalkozott versenyrendezésre, rendben folyt a bajnokság. De ebben az idõben még egy veszteség érte a szakágat, itthon megszünt az új és a világban oly népszerû versenyforma, a supercross. Közben az élsportban ismét sikeres neveket ismerhetett meg a cross kedvelõ közönség, többek között Grillmayer Gábor, Tóth Ádám, Soóky László, Iváfi Kornél, Hujber Péter mellett felragyogott egy új csillag: ifj. Németh Kornél neve. Ma élversenyzõink már szinte minden jelentõs kontinentális versenyen rajthoz állnak, EB.-n, Európa Kupán és nincs olyan év, hogy a magyar csapat ne állna ott a Motocross des National rajtjánál. Németh Kornél pedig sikeresen járja kivételes útját, megszerezte hazánk számára az elsõ motocross EB. érmet és VB. pontokat. Az utánpótlásra fordított figyelem is meghozta elsõ eredményeit, az alig 10 fõt számláló gárda néhány év alatt több mint 80 fõre emelkedett és kiváló szakemberek, edzõk tevé- kenysége igazán kivételes tehetségeket hozott felszinre. Soha sem szünetelt az a törekvés, hogy a motocross sport megosztottsága megszünjön, és újra együtt meneteljen a gárda. Sok sikertelen egyeztetés, tágyalás után, évek multán mégis eljött az idõ, amikor a motocrossozók nagy családja egymásra talált. 2000.ápr. 30. -án létre jött az a verseny Kõszárhegyen, amely az egyesülést jelentette és azóta is békében és zavartalanul mûködik az amatör gárda versenyrendszere, a III.osztályú bajnokság. Ma már 60 egyesület, 24 versenypálya, több, mint 400 aktív versenyzõ bizonyítja a szakág életképességét és ad hitet ahoz,hogy eredményes jövõ, számtalan jelentõs siker elõtt áll a magyar motocross sport... |
manóbácsi | 272 | 27. Oktober 2010 08:35 |
Sziasztok Jó reggelt! Az biztos,hogy a pénz is sokat dominál a sportban mint minden hol! DE! Sajnos a DEPÓ világán /mármint az MX kategóriákban/ nem érzékelhetõ!Én különbözõ okok miatt nagyon régen voltam MB futamon!!Most mentem el a SZvobodáék és a Balásiék + hívására Kõszárhegyre! Nos A több milliós lakókocsikon és az elõsátrakon kívül SEMMI NEM VÁLTOZOTT! Csak a minõség és a versenyzõk létszáma! De ezek RADIKÁLISAN NEGATÍV irányba! Ti biztosan jobban ismeritek a mai élmezõny mint én! De fogadni mernék Ti sem tudtok mondani 5 versenyzõt kik együtt 1 kategóriában mennek és az 5 közül bárki nyerhet! Kis visszatekintés! Czuni,Borka,Németh,Vesztergom,Nátó, Kökényesi,Závodny,Mohácsi,Gyurászik,Somogyi,Bányai! Nos ha + hívásos verseny volt közülük BÁRKI nyerhetett! Talán ha sikerül még összehoznom 1 igazi pályát akkor személyesen is + ismerhetjük 1 mást! Manó |
BIKE-R | 268 | 26. Oktober 2010 21:48 | reply to: 267 |
Na, ez a kép már sokkal jobban tetszik :) Tudod, van az a mondás: "kis pénz, kis foci". Lehet, hogy ez a motocrossra is igaz? Én bízom benne, hogy a srácok a cseh bajnokságban is megállják majd a helyüket. |
manóbácsi | 267 | 26. Oktober 2010 21:00 |
BIKE-R | 266 | 26. Oktober 2010 18:50 | reply to: 263 |
manóbácsi | 263 | 26. Oktober 2010 15:48 |
Figyelj NÉVTELEN motoros társam! Én nem alázok + senkit! Viszont a véleményemet elmondom mindenkirõl! Legyen az BÁR KI!!!! Én már le tettem a MAGYAR MOTORSPORT asztalára annyit, hogy ezt bátran tehetem. Aztán + mindenki gondoljon azt mit akar!Sajnos ma a motorsport nem arról szól mirõl szólnia kellene!Régen is voltak a depóban hangos kijelentések gyûlölködések és még mondhatnék számos olyan dogot mi még ma is ott vannak! |
BIKE-R | 262 | 26. Oktober 2010 08:46 | reply to: 261 |
Komolyan nem érted? Az baj :( Olvasd végig az itteni hozzászólásaidat, kikrõl és hogyan nyilatkozol... |
manóbácsi | 261 | 26. Oktober 2010 08:18 |
Okta | 260 | 25. Oktober 2010 13:37 | reply to: 259 |
Találtam róla egy újabbat: http://bikeadviceusa.com/wp-content/uploads/2010/07/Ducati-and-Tom-Cruise.jpg :-DDD |
Ispan | 259 | 25. Oktober 2010 13:33 |
Manóbácsi! Csinálj már valami új képet magadról!!! Ez már uncsi egy kicsit.:-)))) Nemsokára megyek Kaposvárra,majd viszem az aparátot:-))) |
Okta | 258 | 25. Oktober 2010 13:32 | reply to: 257 |
Most is voltak elég sokan: http://www.endurokrossz.hu/motoros_kepek/enduro/?dr=42140&cmd=pic&id=574674 (Miért is 102 éves?...) |
manóbácsi | 257 | 25. Oktober 2010 13:15 |
A 102 éves Grill Gábor? Fasza! Hát ezért van csak 2 "igazi" motoros országos szinten!!!!! Bence-Kornél!!! Slussz passz!!! Akkor mikor mi mentünk kategóriánként 40-45 motor állt a startnál!!!!!!!! |
Okta | 256 | 25. Oktober 2010 10:57 | reply to: 254 |
Egyre jobban sajnálom, remélem jövõre el tudok menni nézni: http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/enduro/?dr=42146 Ha jól értelmezem (mily meglepõ...) Grill lett a király: http://www.motorsport.hu/images/stories/pdf/2010/20101023_ec_2o.pdf (Hanyadjára is már?) ;-) |
Okta | 255 | 25. Oktober 2010 10:53 |
Hogy mondják kínaiul, hogy TEREPMOTOROSOK? :-) http://galeria.totalbike.hu/magazin/2010/10/25/benazo_pasik_hodito_csajok/?current_image_num=1&image_size=xl Itt a dombok császárát választhatták meg. ;-) |
Okta | 254 | 25. Oktober 2010 09:39 | reply to: 253 |
Mint írtam én sem tudtam menni, de engem is érdekelne, hogy ki kapta a koronát. ;-) Mindjárt rákeresek. |
Okta | 252 | 21. Oktober 2010 14:09 |
Most szombaton Királyválasztó: http://www.offroaddepo.hu/ Családi programom van már hétvégére, de aki tud menjen! |