KTib962 | 25418 | 8. April 2021 22:14 | reply to: 25415 |
Távol álljon hozzám a kötözködés, de... Fiatal és erős? Nem pótol semmit. Utána néztem pár dolognak. Rossi 42 éves, 69 kg, Marquez 65 kg, szűk 170 cm. Hát nem kifejezetten body builder egyik sem, de mégis a világ összes motorosát maga mögé utasítja. Hogy miért? Hát részben azért mert technikai rutinjuk van. Ezzel csak arra kívánok utalni, hogy megfelelő technikai ismeretek és sok gyakorlással megszerzett rutin nélkül csak donorjelöltek maradnask. Ez nem kifefjezetten csak a fiatalokra igaz, hanem mindenkire aki megfelelő képzettség és rutin nélkül száguldozik az utakon. Az a baj, hogy sokan úgy vélik motorozni annyi tesz, hogy felülök rá és húzom mint a barom. |
mandli.istvan | 25417 | 7. April 2021 21:45 | reply to: 25415 |
Persze, megvan az esélye. Annak is, hogy rutinosabb lesz, és egy elnézett féktávnál nem az előtte megálló motort bámulja és tolja le az útról, hanem kikerüli. Ez már adott szituációtól függ, az biztos, hogy aki motorozik, az találkozni fog zűrös helyzettel (nekem negyvenes tempónál lett kvázi balesetem, "vicces" volt..) Szeretem azt hinni, hogy a rutin, a tapasztalat önmagunk korlátainak megismerése ad egyfajta alázatot is, bár lehet, hogy idologista vagyok.. Az mondjuk a minimum lehetett volna már régen, hogy legalább egy vezetéstechnikai tréningen részt kelljen vennie egy friss jogsisnak. Autóval sem árt, motorral meg tényleg életmentő lehet..
|
csanyi | 25415 | 7. April 2021 16:39 | reply to: 25413 |
A fiatal sporttárs (mondjuk mennyire sport a túrázás nem tudom, nekem inkább örömködés) könnyen lehet, hogy magát a motort sokkal jobban kezeli mint én hisz erősebb, jobbak a reflexei stb. így magát a nehezített vizsgát könnyebben megcsinálja mint mi csak épp magát a közlekedést nézi lazábban, gyorsabban hajt, veszélyesebb helyzeteket (pl. előzések) vállal be és kisebb féktávokat tart és ezért lehet hamarabb balesetük.
|
mandli.istvan | 25414 | 7. April 2021 08:30 | reply to: 25413 |
A Szakoktatók Országos Érdekképviseleti Egyesülete már az első tapasztalatok után jelzett néhány pontosítása, jobbítási igényt, emiatt kisebb változások már történtek (a bólyák talpától számít a 7m, járműkezelési vizsga technikai feladatainál egyértelművé tették, hogy a második lábletétel a buktató, illetve 80,5-ről 84 m-re nőtt a pálya hossza). Ha ezek a visszacsatolások mennek (és figyelembe is veszik őket), az pozitívum, és hozható ki valami jó is az egészből. Egyébként akár ténylegesen bele is férhet a teljes órakeretbe a dolog, ha jól emlékszem, én anno vizsgával együtt 5 órát vezettem városban (pszt, senkinek ne mondjátok...). |
KTib962 | 25413 | 6. April 2021 23:40 | reply to: 25412 |
Több web oldal is hozta a témát. https://infostart.hu/gazdasag/2021/02/12/marciustol-megvaltozik-a-motorosok-jogositvanyszerzese oldalon elég jó összefoglalót olvastam. Két gondolatot kiemelek: - Dobrocsi Endre szerint a motorkerékpáros balesetek elsősorban nem azért következnek be, mert a közlekedési szabályokat nem ismerik, hanem technikailag nem nagyon tudják követni a nagy tömegű és teljesítményű járművek vezetését. - "Egy akadály kikerülése nem feltétlenül döntéssel oldható meg, hanem más kormányzástechnikával" – mondta példaként az igazgató, Két évvel ezelőtti túrán egy huszonéves "sporttárs", akitől egész úton hallgattuk, hogy a haverja milyen faszán megtanította mindenre egy vitatható megállásom során elkaszált hátulról. Na itt ment el a kedvem attól, hogy ismeretlenekkel motorozzak. |
mandli.istvan | 25412 | 6. April 2021 20:23 | reply to: 25411 |
Igen, pont ez volt a baj, eredetileg nem erről volt szó, de a túravezető nem volt profi, a többiek meg nem foglalkoztak nagyon ezzel a dologgal... Azóta már tudom, hogy a túrán nincs demokrácia: a túravezető szava szent, akinek nem tetszik, az váljon le a csapattól és intézze maga a dolgait. Nehéz ügy a másik, igazad lehet, de szerintem a baj az, hogy a gyakorlatlansággal másnap megölhati magát az ember, sokkal könnyebben mint autóval. A kemény legények pedig meg tudnak lepődni, amikor szembesülnek vele, mennyi mindent nem tudnak, mert azért a gázt húzni nagyjából bárki képes (szo-szo, motortól függően mondjuk úgy, hogy sokaknak sikerül), a manővereknél már kezdődnek a gondok. Tréningeken tapasztaltam... |
csanyi | 25411 | 6. April 2021 16:26 | reply to: 25410 |
Az első túrádhoz, ott talán épp az volt a baj, hogy ahogy magad mondod a "gyengébbek" hátra kerültek, akik lassabban motoroznak azoknak inkább az első bolyban kéne haladni mert hátul tépkedni kell néha nagyobb csapatnál is. A nagy szigorítással viszont én nem értek egyet, akinek nem fekszik az abbahagyja hamar aki pedig amúgy is veszélyesen közlekedik, de egyébként a motort jól kezeli annak pont, hogy könnyebb lesz ezt a nehezített vizsgát letenni mint egy egyébként átlagos "normálisnak" mondható ember, ennyi erővel az autós vizsgát is szigorítsuk mindenféle nehezített elemmel amit az oktatók, de akár egy versenyző is évek alatt tud elsajátítani.
|
mandli.istvan | 25410 | 6. April 2021 09:46 |
Jogos, tény, hogy autós közlekedéshez sem biztonságos a jogsihoz már elegendő tudás, motorral ez hatványozottan veszélyesebb.. Maradjunk annyiban, hogy néhányszor megköszöntem az őrangyalaimnak, hogy életem első túrját épségben abszolváltam (mert igaz, hogy nem ment nagyon gyorsan a csapat, de mi, gyengébbek az első 10 km-en a hátsó traktusba kerültünk, győztük húzni a többiek után...). A jogsi ára biztosan emelkedni fog, valószínűleg több sérülés lesz az oktatómotorokon, ezt kb. mindenki sejti (nekem is van oktatói papírom, bár nem oktatok, de az éves továbbképzéseket lelkiismeretesen megcsinálom. Ismerőseim között iskolavezető, aktív oktató is van.) Ettől függetlenül a szigorítással egyetértek, a tapasztalatokra kíváncsi leszek.. |
KTib962 | 25409 | 5. April 2021 19:27 |
Elmékkedem valamin. Valószínűleg mindenki tudja, hogy év elejétől változik a motoros vizsga követelmény. Ez már közelít ahhoz, amit évek óta sokan - jómagam is -, több tízezer forint fejében vezetéstechnikai képzéseken gyakorolnak és csiszolják a tudásukat. Ha jól rémlik azt olvastam, hogy csak olyan oktathat, aki maga is le tudta tenni ezt a vizsgát. Nos azon elmélkedem hányan szerzenek vajon új jogsit, valamint hogy hány oktató fog tudni levizsgázni és oktatni oly módon, hogy be tudja mutatni mit vár el, illetve a városi képzést min. 50%-ban ő maga is motorral teljesíti, mert úgy emlékszem ez is előírás, nem pedig a kocsiból osztja az észt. Abba meg már bele se akarok gondolni, hogy az aktívan moptorozók közül hányan tudnának megfelelni ezeknek a követelményeknek.
|
Jani55 | 25408 | 12. April 2020 23:06 | reply to: 25407 |
Ha még aktuális (mert már ritkán nézek ide be), én korábban minden esetben a GANZ, most Fémépítő (Bp., Soroksári u. 45.) rendelem meg az ilyen munkáim, http://oldtimer-info.hu/index.php/site/show_specialist/27 az öcsém pedig itt rendelt http://wcs.oisz.hu/27475/
|
gencsydani | 25407 | 18. Februar 2020 13:58 |
Ismer valaki olyan céget (Budapesten vagy a közvetlen környékén) amelyik tud feketekróm bevonatot csinálni (küllőre)?
|
Itil900 | 25406 | 11. Oktober 2019 07:35 | reply to: 25405 |
...én meg lemázolom...mármint az ajtótokot...ha már lefejeltem róla a zománcot... :)))
|
cizi | 25405 | 7. Oktober 2019 18:21 | reply to: 25404 |
Igazad van. Sem fiatal, sem szép nem vagyok. Ráadásul még egy 178cm magas bejárati ajtón is simán beférek!:) |
Itil900 | 25404 | 5. Oktober 2019 22:53 | reply to: 25402 |
Jár így aki fiatal és szép... Tudod már miért maradsz ki belőle? :)))
|
cizi | 25402 | 5. Oktober 2019 08:28 | reply to: 25397 |
Csúnya egy vírus lehet ez, mert már májusban is voltak tünetek, de akkor még nem tudtuk a nevét. Melyik klinikán derült ki?
|
Itil900 | 25400 | 4. Oktober 2019 21:21 | reply to: 25398 |
Azt hiszem egy körből kimaradtam. Hová és mikor?
|
Ullyses | 25398 | 4. Oktober 2019 17:28 | reply to: 25397 |
...de mint láthatod is volt aki megszervezze!!! (Hála Kilósnak) neked már csak jelentkezned kell. (kifogás nem érdekel, gyere... max ha qrva hideg -10fok alatti - v. esős idő lesz) szval gyere! ☺
|
Itil900 | 25397 | 2. Oktober 2019 20:28 |
Volt bizony! Én nem vagyok jó szervező, nem tudom hogy is kell azt... Valahonnan kérek gyorstalpalót, aztán jövőre hátha... Nameg sürgős munkálatok függvénye is. Előre két hónapot tudok, amikor nem jó....nahát már én is elkaptam a " kifogás- vírus"- T. ;)))
|
Ullyses | 25396 | 17. September 2019 21:25 | reply to: 25389 |
Látod-látod! Volt egy jó ötleted Itil, de mégse ''röffentetted'' össze az itteni motorosokat, pedig a tagszámláló szerint lassan 150 motoros érzi magát idetartozónak (?) , ...és mégsincs élet az oldalon, fórumokon. Nem is értem! ...s azóta se tettél bejegyzést... kár.
|
Ullyses | 25395 | 30. Juli 2019 20:35 | reply to: 25389 |
Nosza ! Szervezd meg, erkölcsileg támogatlak, mögötted állok(gurulok) a túrákban szervezd meg! Csak gondolj arra, hogy most jön aug a szabadságok hava!
|
Ullyses | 25394 | 30. Juli 2019 20:32 | reply to: 25390 |
jó ötlet Itilé! A melyik település hová tartozzon, azon lehet segíteni, mert pl Üllő, Ráckeve = Pest megye? De Kópháza ? azt fogadd el GYSev-nek... :) jó lesz?
|
csanyi | 25393 | 28. Juli 2019 16:22 | reply to: 25392 |
Mondjuk a szétröfögtem is oldalhelyes, de szétröhögtem akart lenni.:))
|
csanyi | 25392 | 28. Juli 2019 16:21 |
Eleddig valamiért nem hallottam a karánsebesi csatáról, de most itt: http://tortenelmiportre.blog.hu/2019/07/27/jozef_antoni_poniatowski olvasva szétröfögtem magam rajta, vazze, annyira szép, hogy az na...:)))
|
lendvai | 25391 | 25. Juli 2019 11:19 | reply to: 25390 |
Egyetértek, én a Kék-hegységhez csatolom magam mint tájegységhez. :-))))
|
cizi | 25390 | 25. Juli 2019 10:29 | reply to: 25389 |
Nem roszz ötlet, csak Kópháza , Üllő és Ráckeve ne Budapesthez tartozzon!
|
Itil900 | 25389 | 25. Juli 2019 07:28 |
Mi lenne, ha tájegységenként összeröffentenénk kis csapatokat? Aztán...
|
csanyi | 25386 | 18. Juli 2019 06:57 | reply to: 25376 |
Áááá kamuzol, kizárt a hiányom.:) .......amúgy miről elmélkedjünk? Anno elment a politika irányába először a topic és később sajnos a fórum is mert a haverságok is ezek mentén határozódott meg, hogy ki kivel és miért hajlandó szóbaállni és együtt gurulni. Ezért nagy kár és szívesen viszaforgatnám az időt, hogy ezt átugorjuk. No meg a válság ami sokaknak "elvette" a kedvét a motorozástól és egy hétvégi guriga sem fért bele ha egyáltalán megmaradt a motor, most javult kissé a helyzet etéren, de azért még kevesebben vagyunk mint régebben.
|
Ullyses | 25385 | 17. Juli 2019 23:08 | reply to: 25383 |
Ma nekem is volt egy guriga, de autóval... családilag.... Bfüredre. (Vajh összefutok Utival???) |
Ullyses | 25382 | 15. Juli 2019 23:53 | reply to: 25381 |
Ebben -valószínűsítem, mert egyet értek-nagy igazságod van... Az idő nem volt igazán ''motoros-barát'' tegnap, így felhoztam régi témákat topikokat....
|
Nmiki | 25381 | 15. Juli 2019 21:46 | reply to: 25374 |
Sztem nagyon sokan olvassuk most is rendszeresen a fórumot, csak egyre kevesebben reagálnak egy-egy hsz-re, eseményre. Amikor megnyitom az oldalt, és látom, hogy megint tele van "szeméttel", ( Fernando és társai) ....sok kedvem nincs olvasgatni. Sztem ezzel a többség is így van. Többek között ez is közrejátszott az oldal hanyatlásában.
|
Ullyses | 25378 | 15. Juli 2019 17:51 | reply to: 25376 |
Naaaccerű!... azért csak akadnak hozzászólók! :) mégha ez a dirrel-durral-t kissé övön alulinak érzem, mert nem én voltam a provokatőr - ha kicsit visszalapozol, olvashatod... (Kicsit most úgy érzem mint akitől ellopták a kabátját, majd mindenki úgy emlékszik, igen ő az aki kabátlopásba keveredett...) No mindegy, lényeg h csak előkerültetek! :) de csak nem jött le nekem h érdemes e felhozni a topikokat. Főleg tegnap én "produkáltam" magam, (na milyen hős vagyok?) mára meg látom, gd meg engem nyomott le. :) |
lendvai | 25377 | 15. Juli 2019 10:28 | reply to: 25374 |
Kérem én itt vagyok, szívesen elmélkedek bármiről, a politikát kivéve, az ellen be vagyok oltva. :-) Sajnálatos, hogy Utálatos kisasszony eltűnt, lehet túl mélyen tapostunk a lelkébe. Részemről sosem volt semmilyen ártó szándékom senkivel kapcsolatban. Magam részéről a közelmúltban munkahelyet váltottam, tanfolyamra jártam ezért kicsit csökkent az elmélkedési kapacitásom, de most már rendben van. :-) |
Tiger | 25376 | 15. Juli 2019 08:39 | reply to: 25374 |
Jogos a kérdés. Mikor te érkeztél, /nem kis dirrel-durral, lásd dunakeszi motorosok/ még akkor is volt néhány száz motoros, aki, ha nem is írogatott, de nyomon kísérte a fórumokat, eljárogatott az itt szervezett túrákra. És mi ez a 10-12 évvel ezelőtti hőskorhoz, nyüzsgő élethez képest, mikor egy Évadnyitóra is 2-3000 motoros jött el? Nem tudom a pontos okokat, hogy miért jutottunk el idáig, persze az alap okokat mindnyájan ismerjük: a lap összeomlása, gazdátlanul hagyása, mostani fertőzött és korlátozott működése, a facebook elterjedése, sok nagyon meghatározó aktív arc eltűnése, néhány ámokfutó, kizárólag bomlasztani tudó seggfej feltűnése, majd lelépése, általános megcsömörlés politikától, közhangulattól, kisebb csapatokba, baráti társaságokba, csoportokba szerveződés, stb/. De ez sem indokolná teljesen, hogy ekkora legyen a pusztítás, különösen a fórumozásban. Haragszom a márciusra ígért fejlesztések, rendbehozatal elmaradásáért, különösen, mert nem tudjuk, mi zajlik a háttérben, zajlik-e egyáltalán valami, vagy az oldal csendes és tudatos 'elhalasztása' a végső cél? Az alternatív oldal létrehozását azért nem ösztökélném, mert magam is osztom azok álláspontját, hogy könnyebb lenne életet lehelni ebbe az oldalba, mint a semmiből felépíteni egy újat. De ettől függetlenül, drukkolok azok sikeréért is. Gencsydaninak akartam írni, de talán őt illeti legkevésbé, de nekem külön fájdalmam, hogy 'kihipóztátok' innen az utolsó nőket is. Rájöttem, hogy sokszor már eleve ők adtak életet a fórumoknak, hiszen más szemmel láttak, más dolgok motiválták őket és mi is máshogy írtunk, fogalmaztunk, ha nem csak 'kanok', kan témákkal, kan stílusban,egymás közt nyűglődtünk. Arról nem is beszélve, hogy milyen jó volt a hétvégi túrákon, rendezvényeken, motoros találkozókon összefutni azokkal a lányokkal, asszonyokkal, akikkel hét közben csak a fórumokon érintkezhettünk. Ilyenkor még a legnagyobb vitapartnereknek is kijárt egy ölelés, puszi. Sőt ehhez még motorosnak sem kellett lennie. De most tucatszám tudnám felsorolni azok nevét, akikből itt vált igazi motoros lány, itt talált társra és társaságra is. Van egy külön kategória, akiket ugye csak 'benzintyúkoknak hívunk és azt hisszük, hogy, na ahhoz aztán tényleg nem kell nagy tudomány, dehogynem! Sőt, én pl. soha nem lennék képes arra az odaadásra, alkalmazkodásra, akár fizikai tűrőképességre sem, mint ami számukra természetes és még élvezetes is. Tényleg nagyon becsülöm őket. Azt is bevallom, ismertem itt olyan motoros lányt, aki motorozásban is simán kenterbe vert. Persze azért legjobban az hiányzik, hogy szint hoztak, hoznak az életünkbe. Lehet alaphibám, hogy én még öreg fejjel beszélgetni, vitázni, elmélkedni is sokkal jobban szeretek női társaságban. Konklúzió: követelem vissza a lányainkat, asszonyainkat, mert nélkülük dögunalom az élet! Itt is. No, jó tsanyi is hiányzik, jobb híján:-) |
Ullyses | 25374 | 14. Juli 2019 15:23 |
Azon ''elmélkedem'' hogy érdemes állandóan fel-felhozogatni a topicokat? Alig vagyunk 20-an akik olvassák, és irnak is ... Hol van Utálatos, lendvai, kawa... és a többiek? Nincs már min elmélkedni??? |
mandli.istvan | 25368 | 12. Juni 2019 08:03 | reply to: 25365 |
Több oldalról is megközleíthető a dolog: nem vagyok vallásos, de hiszek dolgokban, néhány alkalommal már "élesben" is megtapasztaltam, hogy előbb-utóbb sok minden értelmet nyer. E felfogás szerint persze mondhatnánk azt, hogy mindenki maga rakja össze az életét, halálát. De ennek az elmélkedésnek semmi esetre sincs helye egy friss gyászhír alatt... Viszonylag sokat megyek motorral és autóval egyaránt, tudom és látom, hogy rengeteg hülye helyzet van az úton. Sokkal több mint amennyi hülye ember, hiszen a legjobb sofőr is hibázik (én is). Sokszor banálisat. Sokszor akkorát, hogy majdnem kiszalad az ember száján, hogy "kenődnél fel az első fára, te ökör!". Holott lehet, hogy élete első benézése volt. Természetesen ezzel adott esetben kivégezhet másokat (sajnos a családomon belül volt rá példa). Anno, amikor a gépjárműoktatói vizsgát letehettük a főiskola keretein belül, a gyakorlati képzésvezetőmnek volt néhány megfontolandó bölcsessége: 1. A leghosszabb út is 50m-es szakaszokból áll. Ne csak akkor kösd be magad (öltözz fel motoron), ha több száz km-re indulsz, hanem minden alkalommal! 2. Az idő a helyes döntés meghozatalára és végrehajtására (azaz a belátható, szabad hely) az életedet jelenti, ez az egyedüli biztosíték a rázós szituációkban. 3. Mindig próbálj a másik fejével is gondolkozni, az, hogy te azt hiszed, hogy látszol, hogy értik a szándékodat, nem biztos, hogy így van. Figyelj az előtted / mögötted / melletted lévők mozgására, és ne szégyelld elvenni a gázt vagy megnyomni a féket, ha egy pici bizonytalanság is felmerül benned, hogy a másik nem azt fogja tenni, ami elsőre látszott. És még sok más is volt, de ezeket tartom a leglényegesebbnek. Igyekszem nagyjából eszerint közlekedni. Nem mondom, hogy nem húzom meg a gázt néha, de például záróvonalon, kanyarodósávon, terelőszigeten nem előzök (a hideg ráz, ha olyan csapattal megyek, akik igen, és kvázi "muszáj" nekem is). Igyekszem láttatni magam, a mozgásommal minél egyértelműbbé tenni a szándékomat. Igyekszem figyelni előre-hátra minél messzebb. És mégis lehet baj. Tavalyi sztorim volt, még a chopperrel: egy néptelen, sokadrendű úton gurutam 100-as tempóban, amikor feltűnt előttem egy méretes pótkocsi, nagy dög traktor húzta. Mivel kanyar jött, visszavettem a gázt, az ívről kiérve kinéztem, és láttam, hogy három autó érkezik, semmi gond, majd utána megelőzöm. Ekkor már minimális sebességkülönbség volt kettőnk között, hely is volt bőven. Majd a bal padkán, a pótkocsi takarásából előtűnt valami nagy, fekete, mozgó tárgy. Elsőre azt hittem, vaddisznó. Ösztönösen jobbra húztan a motort és próbáltam rájönni, mi az. Aztán észleltem, hogy műanyag burkolat. Előre kaptam a tekintetem, ott állt a traktor előttem: mint kiderült, leszakadt a kabinról a bal oldali kapaszkodó és a beleszerelt méretes visszapillantó tükör házát láttam a földön pattogni. Vészfékezés után el kellett döntenem a motort, kb. 5 km/h-val érte utol az első gumim a pótkocsi hátsó gumiját, lényegében a bukócső hajolt picit hátra, más baj nem történt. Ha a jobb oldali tükör szakadt volna le, azt észre sem vettem volna, csak a traktor fékezését láttam volna, és simán megállok. Ugyanakkor rohadt mákom volt, hogy nem akkor szakadt le, amikor mellette vagyok. Hülye voltam? Technikailag igen, én értem utol. Ha nem akarok mindenáron (ösztönösen?) meggyőződni arról, mi is az, akkor megálhattam volna simán. Megérdemeltem? Biztosan. A közlekedésben veszélytelen helyzet nincs, de úgy sem érdemes közlekedni, ha csak erre tud koncentrálni az ember. Legalább 600e km autó- és 3 év alatt több mint 30e km motorovezetés során igazából ez az egy saját hibás balesetem volt, ezen kívül két őzet és egy szarvast ütöttem el, szerencsére autóval. Egyszer tolattak belém úgy, hogy én álltam az úton, összesen ennyi. Sok alkalom volt, amikor az előre gondolkodásnak köszönhetően sikerült balesetet elkerülnöm, a másik hülyeségét (tévedését, benézését, hibáját, nevezzük, aminek akarjuk) kivédenem. Lehetőség szerint igyekszem minimalizálni a kockázatot és élvezni a motorozást, de biztosan sok ember szemében csak egy hülye motoros vagyok, aki megérdemli. Azt már meg sem említem, hogy munkaidőben fehér furgont hajtok.... :D |
Itil900 | 25366 | 12. Juni 2019 06:57 |
https://hegylakok.hu/2019/06/tiz-dolog-ami-veszelyesebb-a-motorozasnal/ Ennyi a megjegyzések. Ezt sem értik bizonyos IQ alatt, inkább ide másolták, hátha valaki nem tudná. |
Ullyses | 25365 | 11. Juni 2019 23:33 |
...sajnos megint meghalt egy motoros. Mint azt a "MEGHALT" topikban olvashattátok voltak olyan negatív hoz.szólások amiben nem csak h a motorost hibáztatják, de kárörvendőn le is írja a primitívje , hogy "úgy kell neki". Sajnos ilyen és ehhez hasonló elszólással(?) én is találkoztam, hallottam. Azt gondolom ez annak az eredménye, hogy több akciófilmben a negatív személy/ek többnyire az üldöző motoros/ok.(pl Piedone filmek, Terminátor1 stb.) Szval egy egyszerű " agymosás tanui" lehetünk ha ilyen beszólással találkozunk. Ti hogy látjátok? Mit lehet / kell ez ellen tenni? |
Ullyses | 25362 | 26. Mai 2019 13:06 | reply to: 25361 |
most látom, sikerült eltrollkodni a kezdőlapot, de legalább eltűnt a HOW TO JOIN....
|
Ullyses | 25359 | 30. April 2019 22:33 | reply to: 25358 |
...avagy a coitus-ban vki elmegy... Nem így akartad írni? :)
|
lendvai | 25357 | 30. April 2019 10:43 | reply to: 25355 |
Bár a latinom nem tökéletes, de a coitus az a főnévi alak. Ha a cogito igét vesszük alapul akkor a coito akár még jó is lehet. :-)
|
Ullyses | 25355 | 26. April 2019 22:10 | reply to: 25354 |
nem erősségem a latin, de a coito helyett a "coitus" a helyes (?)
|
KTib962 | 25352 | 16. April 2019 12:15 | reply to: 25350 |
Nekem ennek a betűhiányos verziója jobban tetszik: Coito, ergo sum. (Közösülök, tehát vagyok) :-)
|
csanyi | 25351 | 16. April 2019 06:07 | reply to: 25350 |
Hallottam reggel egy kiváló számot melyben előadták, hogy a gondolat vérré válik és kiderült róluk, hogy rendszeres véradók lehetnek ami jelentős gondolatvesztéssel járt esetükben így esetedben ha voltál véradó akkor az említett állapot amúgy is beállt.:)
|
Ullyses | 25350 | 11. April 2019 22:09 |
Van egy régi latin mondás: Cogito, ergo sum! (Gondolkodom, tehát vagyok!) Viszont: ha nem gondolkodok, nem vagyok? Szerinted? :) |
Spapa | 25346 | 17. März 2019 15:22 | reply to: 25345 |
Nem hagyom magunkat, küzdök amíg tudok! :-) Ja, én leszek a ronda, de finom. :-) |
Ullyses | 25345 | 16. März 2019 17:25 |
Spapa! Nagyon belejöttél, minden fórumot lenyomsz, lassan te leszel a troll... :)))))) |
Utalatos | 25342 | 13. März 2019 14:12 | reply to: 25341 |
Akkor adok neked egyet ingyen: Az eszedet pénzre válthatod, de a pénzedért nem tudsz szerezni!! |
Ullyses | 25341 | 13. März 2019 12:30 | reply to: 25340 |
...hát nem is tudom? De vajon azok az okos szavak megérnek annyit? ☺ lehet h kipróbálnám.... de próbaképp előszőr csak eggyel.... ☺ az ugye akkor félpénz?
|
Utalatos | 25340 | 13. März 2019 08:02 | reply to: 25339 |
Próbáld fordítva! Ötezerért én simán adok neked pár okos szót, de az apródat is beváltom.:-)))
|
Ullyses | 25339 | 12. März 2019 22:38 | reply to: 25332 |
Szeretnék én is egy pár okos szót váltani... de elég nehéz dolog ... Eddig senki nem akart adni érte egy ötezrest! :))
|
Itil900 | 25334 | 5. März 2019 22:04 | reply to: 25332 |
Én nem vagyok nő, de én is a szépséget választottam...az okosság mellé...:)))
|
Utalatos | 25332 | 5. März 2019 08:04 | reply to: 25329 |
Pedig nagy a nyomás: legalább naponta egyszer válts néhány okos szót valakivel! No, ez nehezen megy:-) Ez az egész "okosság" pedig csak egy nagy kamu. Ha megkérdeznéd a nőket, mit választanának inkább, a szépséget vagy az észt, 100-ból 99 biztos hogy a szépséget választaná. Így tettem én is:-))) |
Utalatos | 25331 | 5. März 2019 07:57 | reply to: 25329 |
Pedig nagy a nyomás: legalább naponta egyszer válts néhány okos szót valakivel! No, ez nehezen megy:-) Ez az egész "okosság" pedig csak egy nagy kamu. Ha megkérdeznéd a nőket, mit választanának inkább, a szépséget vagy az észt, 100-ból 99 biztos hogy a szépséget választaná. Így tettem én is:-))) |
KTib962 | 25330 | 5. März 2019 00:48 | reply to: 25324 |
És ha egy tyúk egy nap alatt egy tojást tojik, akkor hány tyúk hány nap alatt mennyit?
|
lendvai | 25329 | 4. März 2019 22:00 | reply to: 25328 |
Nagy teher? Ne kelljen már csalódnom benned. :-) Egy okos embernek nem lehet teher a saját tudásának tudata. :-)
|
Utalatos | 25328 | 4. März 2019 21:40 | reply to: 25327 |
Tibor, ezt jól látod:-)) Csak tudod, nagy teher ám ennek tudatában élni.:-))) |
lendvai | 25327 | 4. März 2019 18:23 | reply to: 25325 |
Így van, akár van kakas az egyenletben, akár nincs. Köszönöm, ön egy okos hölgy. :-)
|
lendvai | 25324 | 4. März 2019 13:22 | reply to: 25321 |
Ööö...milyen logikai bukfenc van egy határozatlan névelőben? Maximum az, hogy nincs meghatározva hogy paralelogramma, trapéz, deltoid vagy hasonló az igény, ezért ez maximum azt határozta meg, hogy 1db bármilyen négyszög, mint síkgeometriai alakzat megfelelő. De mivel elmélkedünk ezért szívesen veszen a te álláspontodat is. Timi leleményesen lecsapott a "vonal" elnevezésre, ami nem egyenlő a "szakaszzal", amire én gondoltam és amivel szintén meg lehet oldani. Én ebbe belekötöttem, de azért elismerem az ő megoldása is megállja a helyét annak ellenére, hogy én más tartalomra gondoltam a "vonal" szó mögött. :-) Így itt két megoldás is született ere a feladványra. A gyerekek egyébként nagyon kreatívak tudnak lenni abban, amikor bele kell kötni szavak és mondatok értelmezésébe. Kamaszkorban különösen, amikor a szülőket szembesítik azzal, hogy mit is mondtak annak idején és akkor most miért nem ugyanazt mondják. :-) Emlékeim szerint ebben én is nagyon jó voltam. :-) Bónuszként egy másik, amivel apám szekált annak idején alsó tagozatos koromban: ha két tyúk két nap alatt két tojást tojik, akkor hat tyúk hat nap alatt hány tojást tojik? |
Ullyses | 25321 | 4. März 2019 12:03 | reply to: 25257 |
Helyes a megfejtésed, de a következtetésed már nem. Egyelőre nem kell noszogatni...! :) ... Lendvai motorosunl elcseszte a rejtvénye kiírását azzal h odaírta " egy " négyszöget. Ezzel a határozatlan névelővel sikeresen meghatározta azt a fogalmat amit sejtetni akart,de nem azt. Így a Timi megfejtése a jó. No majd legközelebb... :) |
Utalatos | 25320 | 4. März 2019 08:18 | reply to: 25319 |
Igeeen...közben még a padot is, amin ülsz, megtaláltam a Google Earth Street View segítségével. Legközelebb megállok ott én is:-) Az erődre biztos emlékeznék, ha már elmentem volna előtte, alatta, vagyis nem onnan szoktunk felmenni a Mangarthoz. Köszönöm a tájékoztatást. |
Utalatos | 25317 | 3. März 2019 08:19 | reply to: 25315 |
Köszönöm, a Mangartot felismertem, mert már 3 alkalommal is jártam ott, de soha nem láttam erről a hágóról, vagy csak nem emlékszem rá. Megzavart az a kastélyszerű épület, gyorsan meg is nézem, mi az.
|
Zsida | 25315 | 2. März 2019 23:10 | reply to: 25314 |
Szlovénia Predil-hágó, háttérben a Mangart. Igen, délután gyorsan lehűlt, még nem az igazi. De már nem kell sokat aludni :)
|
Utalatos | 25314 | 2. März 2019 14:30 | reply to: 25313 |
Köszönöm a megfejtést Zsida, de lejjebb már némi segítséggel megválaszolta cblaci. A reg. lapodon szereplő fotó hol készült? Felelötlenül motorral jöttem fel Pestre, hiba volt, majd megfagytam az úton:-((( |
kawa550 | 25312 | 1. März 2019 18:11 | reply to: 25311 |
Nem tom mi az, mi a dézsában vizet tartunk. :))))))))
|
László_atya | 25310 | 1. März 2019 12:53 | reply to: 25307 |
Hm. Tulajdonképp rájöttem, mi a probléma: Hogy nem tipikus troll vagy, hanem lopakodó. Nem gond, rohadt sokan vagytok szerte a neten, ne érezd magad kellemetlenül. Ahol én hibáztam, az az, hogy nem ismertem fel ezt az első alkalommal. Na, szép napot, Mr. Pusztakéz, aki nem ijed meg senkitől és semmitől, beleáll a gyúrós hurkanyakúba, akármekkora is! :DDD
|
cblaci | 25309 | 1. März 2019 11:46 | reply to: 25306 |
Akkor marad a bodobács, amire legelsőnek gondoltam, csak túl könnyűnek tűnt a megoldás. Egyébként lehet nem annyira ismerte a bogarakat Jutka néni, az én egykori óvónénim, ezért nem találtam el elsőre, de abban biztos vagyok, hogy abban az időben Ő volt a világ legnagyobb szívű ovonénije. Erre az a legjobb bizonyíték, hogy még 46 évesen is emlékszem kedves arcára.
|
lendvai | 25307 | 1. März 2019 11:37 | reply to: 25301 |
Ha már atyának nevezed magad, akkor az Isten áldjon meg, ne úgy viselkedj mint egy hisztis primadonna! :-) Látod, milyen könnyen eljuttattalak ebbe a státuszba? Pedig nem is autóban ülünk. :-) Mindenesetre ezek után ne várd, hogy bárki elhiszi azt, hogy te Buddha-nyugalommal viseled a körülötted zajló közlekedési kulturálatlanságokat. :-) Ahogy azt valaki tegnap megjegyezte: buddhista viperával, persze. :-) |
Utalatos | 25306 | 1. März 2019 11:10 | reply to: 25304 |
Szívesen mondanám, hogy igazad van, és örülök a megfejtésnek, de nem tehetem. Pont amiről azt gondolod, hogy nem az, az az:-) A gyerekek is borzadoznak, mert ez itt van a séta körünkön és még legalább 150 hasonló nagyságú boly van még ezen a fán Vagyis a "hársfát" eltaláltad. A rovar más. Természetesen a gyerekek tudják mik ezek, mert állati klassz óvónénijük van, aki már kifejlett formájukban is "bemutatta" őket:-) |
László_atya | 25305 | 1. März 2019 10:43 | reply to: 25302 |
Viperával nem lehet széttépni senkit. Csaxólok... :DDDDDD
|
cblaci | 25304 | 1. März 2019 10:23 | reply to: 25302 |
Hársfa poloskák, csak úgy tűnik fát tévesztettek, bár ilyen sok poloska nem tévedhet :-)
|
kawa550 | 25303 | 1. März 2019 10:21 | reply to: 25301 |
:)))) Látod, ilyen az, amikor valaki képes mosolyogva reagálni problémás helyzetekben, nem úgy viselkedve, ahogy azt az "ellenfél" várná. :D
|
Utalatos | 25302 | 1. März 2019 10:11 |
Mielőtt látványosan széttépnétek egymást, a harcban nem érdekelt szereplőknek felajánlok egy fényképet, ha megfejtik a 25294-es hozzászólásomban szereplő lények kilétét:-)))
|
László_atya | 25301 | 1. März 2019 09:09 | reply to: 25300 |
Nah, megjött a következő. Erre már nem is reagálok érdemben, mert tök fölösleges. Tudod mit? A vipera még a legfinomabb eszköz, ami szokott lenni nálam. Remélem, így már mindenkinek, akinek erre volt szüksége a lelki nyugalma helyreáll és elégedetten hátradőlhet, hogy naugye. Így jó lesz? Ez már szerintem elég rövid és egyszerű szöveg a funkcionális diszlexiásoknak is.
|