Please log in

Registration Forgot password






Suzuki Inazuma 400 750 1200
Comment
Előző oldal
cblaci (msg) 17040 Dec. 9, 2018, 9:06 p.m.   x
A téli elrakás utáni első ébresztés nálam megtörtént ma. Sajnos egy makacs izomszakadás miatt idén sokkal hamarabb elaltattam a motort mint a korábbi években.
Még nem volt eddig befecskendezős gépem, jó dolog az, úgy indult mintha tegnap tettem volna le. Igaz én egy kis benzinjavító (tartósító) szert is használok. Ja és egy lényeges dologgal bővült a téli felkészítés protokollja, mérnem kellett a fagyállót, az is tuti, jöhet akár a kemény orosz tél is! ;-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17039 Dec. 9, 2018, 8:57 p.m.   reply to: 17034 x
Egyik ismerősöm lepődött meg azon, hogy én mindig tavasszal cserélek olajat, merhogy olvasta valahol hogy savasodik.
Valahogy így hangzott a beszélgetésünk, én voltam a kérdező:
Mitől savasodik az olaj?
-A sok hidegindítás.
Milyen járműről beszélünk?
-Motorkerékpárról.
Hányszor indítunk motorkerékpárt nulla közeli, vagy alatti hőmérsékleten?
-Nem sokszor, lehet egyszer sem.
Akkor az savasodik?
-ööö... izé... nem biztos.
Télen beindítod néha?
-Hát... be.
Az új olajjal???
-Hú tényleg...
Akkor mikor is cserélsz olajat?
-Tavasszal...
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17038 Dec. 8, 2018, 10:34 p.m.   reply to: 17032 x
Én még dolgozom rajta, pár nap múlva kész... Csak vàrom, hogy a beton tuskó, amit az oszlophoz öntöttem megkössön, utána már csak pár óra és kész a lakosztály. Két lakásos! Árammal, világítással. Utána Fenyő kolléga javaslataival élve berakom a nagyvasat, a kis műanyagot meg tovább hergelem.
     Reply to this


jimy_L (msg) 17037 Dec. 8, 2018, 10:04 p.m.   reply to: 17036 x
A ponyva alá érdemes bubisfóliát tenni,
és nincs bepállás.
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17036 Dec. 8, 2018, 9:05 p.m.   reply to: 17035 x
A ponyvát felejtsd el, azalatt bepállik a vas, viszont az esővédett hely teljesen jó, lényeg, hogy jól szellőzzön!
     Reply to this


kokrno (msg) 17035 Dec. 8, 2018, 3:47 p.m.   reply to: 17034 x
Csak vannak eléggé párás időszakok is, és, ahogyan kantorbalu is írta, a ponyva alatt is párás a motor. Ezért vittem télire zárt helyre.
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17034 Dec. 8, 2018, 9:24 a.m.   reply to: 17032 x
Részemről fűtött garázsban tartom a verdákat, de nincs semmi baj az általad összedobott Inakenellel:-) sem, egyre figyelj, csapadék ne érje a verdát a hideg teljesen mellékes!
Ha helyesen akarod elrakni a verdát, akkor először megmosod nagyon szépen, igen a láncról is lepucolod a ganét:-) ezután azt leszárítod, lefújod lánc spray-val ezután olaj-olajszűrő csere! Megtankol csurig 100-as prémium benyával, mert ez etanol mentes és stabil! Ezután gurulsz vele egy pár kilométert amíg minden be nem mozog és le nem szárad! Ezután betolod a kis kennelbe, majd aksi kivesz és nyílások bedugóz! Ez biztos téli tárolási módszer!
Tudom, jön mindjárt a kérdés, hogy az olajat minek cserélni, nem ér rá tavasszal? Nos, a mostani olaj, főleg, ha már a vége felé van eléggé elsavasodik és ha ez tavaszig benne van szépen finoman megmarja a belét! Ez nem veszélyes jelenség, de ha megnézel egy olyan blokkot amit tavasszal szétszednek, meglátszik az olaj szintje, mert addig minden beszürkül a főtengelytől a váltóig! Részemről javaslom ezt megelőzni egy olajcserével, abból biztos nincs gond!
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17033 Dec. 8, 2018, 9:09 a.m.   reply to: 17024 x
Bizony, jól emlékszel, én szoptam be legjobban a tank rozsdát, de az ebay ról rendelt Angliai tankomat is csak a festék fogta össze! Amúgy ezzel kapcsolatban beszélgettem több külföldi fórumon is inás srácokkal, nem ismeretlen a jelenség sajnos! Itthon talán azért van erről kevesebb hír, mert itt a fórumon talán 20-30 750-es van, vagy annyi sem..... Gondolom, hogy azoké a probléma mentes, akiknél az előző tulajok adalékolták a benzinjüket, ezzel azzal:-) Úgyhogy nálam kettőből kettő szar volt, azért ez nem lehet véletlen! Akiknél probléma mentes most attól még nem biztos, hogy nem rohad, csak még nem lyukas, csak rozsdás, ezt persze megfogja a csap szűrője, esetleg az utólagos papír szűrő! Ahol megjelenik a rozsda, azt semiféle láma nem világítja meg, mert mint láttátok anno a fotóimat a tank alsó élénél fogyott el a lemez, ezt én is csak kábel flexibilis kamerával láttam először!
     Reply to this


kokrno (msg) 17032 Dec. 7, 2018, 10:55 a.m.   reply to: 17031 x
Ez itt a reklám ... , izé a motor helye. Ez mondjuk nem téliesített. Csak az volt a cél, hogy ne ázzon. Eredetileg az egyik kutya kifutója volt. Azért, hogy hátrajöhessen, a másik mellett, attól elválasztva. Meg fedett helyre jöhessen. De aludni nem használta, csak hátrajönni, ha ott voltunk.
Így fel lett ajánlva a motornak. Az eső miatt az oldalát, meg az ajtóját OSB-vel letakartam. Meg, mivel a víz a betonon befolyik, padlót is kapott. A hátulja a kutyaól keresztbefordítva. A másik kutya felől csak a rács van, arról a tető véd. De még több OSB-vel le lehetne teljesen zárni, szigetelni a pára ellen az éleknél. Igaz, a hideg ellen akkor sem védene. Ezért van télen fateroméknál a ház alatti garázsban.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17031 Dec. 6, 2018, 9:53 p.m.   reply to: 17029 x
Köszi Fiúk! Holnap lesz időm, mosok, olajozok, oktán számot növelek, meg gondolkodom, hogy tudnám becsukni a tárolót. Aztán ráülök a robeszra és nyélgázon vinnyogtatok. Kopjon a tajvani!
     Reply to this


cblaci (msg) 17030 Dec. 6, 2018, 9:27 p.m.   reply to: 17028 x
Nem feltétlen, régi hsz-okból rémlik, de ezt könnyen ellenőrizheted, mint írtam.
     Reply to this


cblaci (msg) 17029 Dec. 6, 2018, 9:25 p.m.   reply to: 17026 x
Elrakás előtt egy kicsit nagyobb dózisú viaszos samponnal mosom, a törlés-száradás után visszamaradó viaszréteg védi a levegő páratartalmától a felületeket. Szezonban meg arra jó, hogy könnyebben lejönnek a bogarak és a kosz se tud annyira ráragadni. A rászáradt sáron és koszon a pára is jobban megül, az meg jó táptalaja a rozsdának, ahogy Kokrno is írta. Ha nyitott a tároló oldala akkor úgyis lecsapódik a pára a hőingadozás miatt, ezen a ruha nem segít, de a ponyva rosszabb mert még bent is tartja a nedvességet. A karbi leengedését én kerülném, az állandó benzines közegben lévő tűszelep gumikúpja kiszárad, kikeményedik, aztán nem zár rendesen.
A láncot legalább olajozd meg.
     Reply to this


kokrno (msg) 17028 Dec. 6, 2018, 8:54 p.m.   reply to: 17024 x
Akkor az enyém veszélyeztetett a kora miatt.
     Reply to this


kokrno (msg) 17027 Dec. 6, 2018, 8:53 p.m.   reply to: 17026 x
Szerintem tisztán álljon a lánc. Eleve, ha nem tudod száraz helyen tartani, pláne . A kosz csak pluszban gyűjti a párát. Ahol már ledolgozta magáról a fém a kenőréteget, és "csupaszon" áll párás dőben, az korrózióesélyes. Ha még ki sem tud száradni mert a koszréteg megszívja, megőrzi rajta a nedvességet, az pláne rossz ómen.
Sajna a ponyva alatt is megáll a pára, mint tapasztaltad. A legjobb lenne valami vaxszal beködölni, csak macerás lemosni tavasszal. Oldószeres gőzborotvával lehetne lemosni.De a levaxolás is csak mosás, leszáradás után jó. Az meg most nehéz ebben a párás időben.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17026 Dec. 6, 2018, 7:20 p.m.   reply to: 17025 x
Bízom benne, hogy ez így is marad, (mármint, hogy az 1200-es nem rohad) mert kialakulóban van nálam is a tankrozsda fóbia.
Tapasztalt kollégáktól kérdezem:
tető alatt áll az Inazuma, de most nincs minden oldalról védve. Amikor jött a párás idő, benéztem a ponyva alá, nedves volt a járgány. Le is téptem azonnal. Takarjam, ne takarjam örök kérdése. Ha jól emlékszem, Fenyő kartárs javasolta a rossz pokróc/lepedő megoldást...
Itt-ott piszkos most. Gond, ha tavaszig rajta marad? Láncot tisztítsam, olajozzam, vagy azt is tavasszal? Karbi leengedés? Vagy ezek a kérdések a motoros vallás tárgykörébe tartoznak?
     Reply to this


cblaci (msg) 17025 Dec. 6, 2018, 6:42 p.m.   reply to: 17024 x
750-es Inából behozott volt a legtöbb, itthon rengeteget adtak el hitelre és úgy nem volt nagy különbség árban, ezért főleg az 1,2-est vitték, azoknál nem is emlékszem hogy hallottam volna tankrozsdásodásról.
     Reply to this


cblaci (msg) 17024 Dec. 6, 2018, 6:37 p.m.   reply to: 17023 x
Régi berögződés amit már cáfoltak többen is, ettől függetlenül én is tele tankolom, az viszont érdekes hogy eddig még csak olyan tankot láttam aminek az alja rohadt nem a felső része. Egy vékonyabb csőlámpával bele lehet világítani a tankba, nem kell hozzá beledugni csak a megfelelő szöget kell megtalálni és akkor szépen látszik az alsó él belső felülete. Az én Inazumám 99-es volt, egy deka rozsda nem volt a tankjában, de ez valószínűleg csak a szerencsén múlott. Fenyőnek már nem volt ilyen szerencséje, sőt vett másik tankot és az se lett jó. Inkább az újabb 2001-2002-es tankok voltak rohadósak emlékeim szerint, de ez lehet véletlen is, vagy a sós tengerparti klíma eredménye behozott motorok esetében.
     Reply to this


kokrno (msg) 17023 Dec. 6, 2018, 6:17 p.m.   reply to: 17022 x
Igazából nem tudom, hogy rozsdásodik-e. Csak a nyílásba néztem bele, de, hogy lentebb mi van, nem tudom.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17022 Dec. 6, 2018, 5:36 p.m.   reply to: 17021 x
Én nemtom, vki arra esküszik h tele vki meg arra h üres, szerintem nyomd tele, amúgy ha nem rozsdásodik a tankot, akkor Neked nem a rossz széria jutott, és nem kell ettől félned, szerintem...
     Reply to this


kokrno (msg) 17021 Dec. 6, 2018, 8:54 a.m.   reply to: 17020 x
Nekem is 100 van benne. De csak szűk félig. Tele kelllene kannáznom vajon? Többször írtatok itt a tankrozsdáról. Az ellen talán a telitank valamit számíthat télen?
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17020 Dec. 5, 2018, 11:16 p.m.   x
Én meg szivogatom le a 95-öst az Ina-ból a robogóba, hogy hadd apadjon. A helyére 100-as kerül és megy alukálni a nagyvas. Akku ki, kipuff be, ajtó becsuk, középtámasz és horkolás. Itt az ideje az új szerzeménynek, robesznak. Amúgy nagyon élvezem, jól felöltözöm, maszk, lábzsák, nagyplexi, bélelt kesztyű. Vigyorgok, köszöngetek illedelmesen a dugóban a 3 literes fogyasztás tudatával alázom a kocsisort. Jópofa ez a Kymco...!
     Reply to this


kokrno (msg) 17019 Dec. 5, 2018, 10:27 p.m.   reply to: 17017 x
Ott dolgoztak szemben, csak az ajtóból lőttem a képet, nem láttam közelebbről.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17018 Dec. 5, 2018, 5:23 p.m.   reply to: 17015 x
Foh, ez kemény :D
     Reply to this


cblaci (msg) 17017 Dec. 5, 2018, 4:25 p.m.   reply to: 17015 x
Bennem nem ébresztett nosztalgikus érzéseket. Nem néztél a ruhája alá? Át lett alakítva vízhűtésesre, vagy elkúrták a hűtést is az idommal?
     Reply to this


kokrno (msg) 17016 Dec. 5, 2018, 12:11 p.m.   reply to: 17015 x
Mármint a moci, a képet nemrég csináltam.
     Reply to this


kokrno (msg) 17015 Dec. 5, 2018, 12:10 p.m.   x
Megint egy kis nosztalgia.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17014 Dec. 5, 2018, 7:11 a.m.   reply to: 17013 x
Hát remélem h nem! :D vmi olyat kéne kifognom amin már javítva van, mondjuk ez még évek, de mégis idegel, nyugodtabb lennék ha tudnám h csak az idő és a pénz áll a közénk, és nem egy ilyen dolog, mert az számomra kivitelezhetetlen, ígyis túl nagy projekt, de majd kiforja magát....

A tankommal kapcsolatban nem tudok semmi érdemlegeset mondani, hívtam hétfőn, még mindig nincs kész, majd hívjam pénteken... Képeket se küldött amit mondott h h néz ki.... Csak h legyen vmi fórum téma is! :D
     Reply to this


kokrno (msg) 17013 Dec. 4, 2018, 11:04 p.m.   reply to: 17012 x
De a többség szerintem csak akkor "tud" majd ezekről, amikor már motort kellene cserélni.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17012 Dec. 4, 2018, 8:43 p.m.   reply to: 17011 x
Hat úgy igen, meg közbe láttam konkrét szettet az 7 kiló, azt a 3 mat meg simán elkerik munkadijba, de ám nem akarom elhinni h 10 éves kocsikba ez nincs kijavitva már... Mmint h előző tulaj gariba megcsináltatta v vmi...
     Reply to this


kokrno (msg) 17011 Dec. 4, 2018, 8:40 p.m.   reply to: 17010 x
Gondolom a szerviz úgy számol, hogy ők szerzik be az anyagot. Gyűrűk is, tömítések, ilyesmik. Azután jön a munkadíj.Úgy már közelíthet a millához talán.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17010 Dec. 4, 2018, 5:45 p.m.   reply to: 16951 x
Megnéztem a dugattyús cikket, amit küldtél kokrno, de rájöttem h ezt már olvastam előtte, és most megnéztem a dugót a kocsiba amit írtál márkát, rádasul 211lovashoz írja, 42 ezer, de most le van árazva 35re, de számoljunk 50 el, a 4 dugó 2 kiló, ez még mindig nem egy milla, akkor az hogy jött ki? Kell még mást is cserélni v csak dugót? Nem akarok lemondani a típusról... Néztem skodakat is, rohadt jók, dehat az is konszern, meg mégse audi... :D
     Reply to this


kokrno (msg) 17009 Dec. 3, 2018, 7:58 p.m.   reply to: 17002 x
Igen, megint lett motorom, nagyon hosszú idő után, de most talán motoros is lehetek még.
Amúgy, bár sok minden tetszik, a céo, meg az anyagi lehetőségek behatárolják, mit veszek végül. Mindig megvolt, hogy mennyi van rá, és, hogy azok, amik tetszenek, melyik van annyiért. Meg voltak célok is, kevest egyen. Hol, hogy aztomata. Kabrio, de lemeztetős.
A motort leírtam, hogy milyen kacskaringókkal jutottam az Ináig.A pénz, mi tetszik, a kor, és végül a felhasználási mód, lett végül a döntő, hogy a lehetségesek közül mi legyen a befutó.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17008 Dec. 3, 2018, 5:39 p.m.   reply to: 17005 x
Hát ja, csak ugye a Petivel az volt a téma h mennyire van keletje a retro dolgoknak, de csak ha a ducati sport classicból indulok ki, már az tükrözi h mennyire igazad van! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17007 Dec. 3, 2018, 5:37 p.m.   reply to: 17004 x
:) de a hajam még mindig külön életét él, és lassan kezdek hasonlítani kiskori önmagamra, hízok felfelé szépen :D a képen egy másik kedvencem is látható, a ruhámon, a csokoládé :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17006 Dec. 3, 2018, 5:35 p.m.   reply to: 17003 x
Köszönöm! Rajta leszek az ügyön! Hát az lenne a minimum! :D hát ha összejön az A5 a következő projekt a streety lesz. Kacsingattam a skoda felé is, de mivel konszern, meg tsi az is, így ott lennék vele ahol a part szakad... Pedig 15től jól néz ki az octavia meg a superb is, és nem csak kívülről...
     Reply to this


cblaci (msg) 17005 Dec. 3, 2018, 5:27 p.m.   reply to: 17001 x
Azt viszont ne feledd, ha valamiből kevés van, az csak az értékét növeli!
     Reply to this


cblaci (msg) 17004 Dec. 3, 2018, 5:25 p.m.   reply to: 17000 x
Nahát, simán felismertelek volna, bár azóta nőttél egy kicsit :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17003 Dec. 3, 2018, 5:24 p.m.   reply to: 16999 x
Remélem egyszer összejön az a Triple és nem okoz csalódást! Ilyen sok szorgalmas teszt olvasás után megérdemelnéd hogy adjanak egyet ingyen ;-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17002 Dec. 3, 2018, 5:21 p.m.   reply to: 16998 x
Akkor ezzel a motorral egy egészen új fejezet indult el? Ettől szerencsésebb választás nem is lehetett volna!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17001 Dec. 3, 2018, 4:32 p.m.   x
Sajnos csak használt statisztika van, de ez is tükrözi h Neked volt igazad Kovács Peti, ebben a listában egy hajszálnyi retro motor sincs... Gondolom az új motorok forgalomba helyezése is hasonló lehet....

https://totalbike.hu/hirek/2018/09/19/a_hasznaltmotor-piac_idei_sztarjai/
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17000 Dec. 3, 2018, 1:37 p.m.   reply to: 16996 x
A kép 1 éves korban készült 92ben. Bocsánat a minőségért most fotoztam le gyorsan teloval.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16999 Dec. 3, 2018, 1:29 p.m.   reply to: 16996 x
Hát nekem a genjeimben volt, (itt nem arra kell gondolni h én vagyok valentino Rossi, hanem úgy maga a motorozas szeretete) lehet h ez így hülyén hangzik, de asszem volt róla vmi tudományos tény is, h az emberek örökölhetnek ilyet is a génekkel. De mondjuk h faszság és nincs ilyen, akkor is annyira kiskoromra nyúlik vissza ez h én már nem emlékszem, csak mesélték, hogy már 2-3 évesen is le kellett fogni mert ha fater ment vhova motorral én szaladtam utána. Ott már eldőlt az egész! :) arról viszont már vannak halovány emlékeim h még az udvarban sokat vitt körbe körbe az mz tankján amit szintén nagyon élveztem. Utána apám életében is jött egy hosszabb időszak motor nélkül, aztán úgy 10 éves koromra már volt egy riga a háznál, amivel sokat korozgettem enis az udvarban amíg nem volt jogsim, éveken át órákat tudtam körbe korbe menni az udvaron, és közben a szomszéd idegeire menni :D aztán ahogy idősödtem és jobban felfogtam a dolgokat jöttek a magazinok, internet stb, és több ralatasom lett a dologra, de vhogy mégis mindig a naked bikeok felé húzott a szívem. A Honda felé meg főleg azért mert apám mindig ódákat zengett róla h mennyire jók, és megbízhatóak. Szóval nálam így alakult ki a Honda buzeria. Van egy vfres kép is a falamon, már nagyon rég óta, még régen lehetett búcsúba kapni ilyeneket, mivel a modell 94-97 közötti, ezért vhogy max 98ra tenném esetleg 2000 amikor kaphattam, de már nemtudom pontosan, arra emlékszem h ez tetszett meg egy sárga sportmotor, amire nem emlékszem, de a kor tekintetében minden bizonnyal egy ducati 748 v 916 lehetett... A fali kép is meghatározó lett számomra. Aztán később tetszett sok típus, persze csak képek alapján, amikor meg csináltam a jogsit es egyre több motort tudtam kipróbálni, akkora már körvonalazódott bennem h mi az ami fekszik nekem és mi az ami nem, hengerszám, stílus stb...
Nagyon sokáig a 2003mas 600as hornet volt a vágyálmom, de mindig ott lebegett a vfr is, meg egyéb típusok, és mivel a naked bikeok vonzottak igazán, mindig ezeket a teszteket olvastam, és így jutottunk el a street tripleig, mivel az első motorrevüt 12ben kaptam, onnantól kezdett érdekelni a téma ilyen szinten is, és tudjuk h addigra már a triumph is elfogadhatóan nézett ki, bár az elején nem tetszett se a 3 henger se a külleme, de mivel mindig ő nyerte a teszteket, ezért felkeltette az érdekelődésem, és végül megfertőzött, és már nincs vissza út, előben már láttam, sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni, csak kiállításon felülni rá. De hiszen h ő a nekem való naked bike, ami még kecsegtető benne számomra, h ritka, plussz a hornet már most öreg, persze nem biztos h baj, de jobb egy fiatalabb masina, meg már nem csak az számít h egy motor jól nézzen ki, arra itt van az Ina, nem is igazán a teljesítmény számít, mi egyszerű halandók úgysem tudjuk kimotorozni még a 100 lovat sem, csak ezt a motorosok 90% nem tudja beismerni az egoja miatt.... A sok teszt ráebresztett arra h egy jó futómű az ami igazán kell, az autó is lehet 1000 lóerő, ha nincs ami az aszfalton tartsa semmit sem ér... Nyugodtan kijelentem és nem szégyellem h a triple utáni vagyodasom forrása az újságírói nyomás volt. Asszem kimeritő választ sikerült adnom. :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16998 Dec. 3, 2018, 1:26 p.m.   x
Én autómániás voltam kicsi koromtól. Mindig faterom Auto-motorjait bújtam, `75-ből volt a legöregebb. Meg BNV-ről hozott prospektusokat. Így egyszerre ivódtak belém a régebbi, meg az aktuális gépek. Azóta is lennék veterános is. Meg kellene az új is. Az a lényeg, higy mi jön be formára. Az meg elég tág nekem. Érdekel egy régi gőzgéptől a régi automobilokon át minden. Alapvetően technika fan vagyok.
Így autóból, motorból rengeteg tetszik. ( Mint nőből, lehet vékony, teltebb, szőke, vörös barna fekete, látok-e benne valamit, ami megtetszik.) És nem csak ritkaságok, tucatmodellek is. Úgyhogy nálam nincsen egy szűk réteg, aminek fanja vagyok, hanem mindené, ami tetszik.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16997 Dec. 3, 2018, 1:02 p.m.   reply to: 16995 x
Értem, nincs ezzel baj, tiger nem tetszik a típusból adodoan, és h hiába a legjobb sportmotor a daytona, inkább vennék cbrt v gixert, mert az jobban teszik, és amúgy kényelmesebb is, a daytona az igazi sportmotor, egy kínpad... Enis csak néhány éve buzulodtam rá a márkára, bár a boni meg a thruxton régen is tetszett, előtte mégis inkább a Hondahoz húzott a szívem! :)
     Reply to this


cblaci (msg) 16996 Dec. 3, 2018, 11:34 a.m.   x
Sajnálom hogy este már nem volt alkalmam bekapcsolódni a beszélgetésbe, igazából most sincs sok időm de egy kérdés azért megfogalmazódott bennem. Másoknál hogyan alakul ki a fanság? Elég hozzá egy kép? Vagy látni, hallani, birtokolni kell ahhoz hogy kialakuljon?
Nálam ez úgy működött, hogy jó pár évet kihagytam, de közben folyamatosan vágytam rá, nem egy adott márkára, csak úgy általában a motorozásra, akár újra egy ETZ hátán. A CB 250 egy barátomé volt, de őt inkább az endurok érdekelték, ezért úgy döntött eladja és először engem kérdezett meg. Az építkezésből még ki se lábaltunk, de azért játszottam a gondolattal, anélkül hogy ezt tudattam volna a külvilággal. A külvilág viszont ismert, főleg az akivel az életemet kötöttem össze, hiszen anno az első randira is motorral mentem...
Először fel se fogtam a kérdést: "Tetszik neked az a motor?" Tetszik, de tudod mennyibe kerül? Nem, de majd kigazdálkodjuk"
El se hittem hogy az enyém lehet, de az enyém lett és újra 18 éves lettem amikor hazavittem. Az, hogy mi volt a tankjára írva teljesen mindegy volt, mint ahogy az is hogy a sok éve eladott utolsó ETZ-m is fiatalabb volt nála több mint 10 évvel. Késő ősz volt, hidegek voltak már motorozni, de sok időt töltöttem vele a garázsban, egyszerűen elbűvöltek a részletei pedig 74-ben gyártották. Aztán elváltunk mert nagyobbra vágytam, nagyobbra de nem egy akármilyen másikra. Ekkor jött a CB-1, 89 évjárat, 16 szelep, fogaskerekes vezérlés... ott aztán végleg legyűrt a kór és úgy lettem (egyik nyers, de nagyon jó barátom szavaival élve) faszfej hondás. Majd jött az Ina aminél szebbet akkor nehezen találtam volna, de attól még én ugyanúgy f. fej hondás maradtam, erre a legjobb bizonyíték az, hogy ezt itt a fórumon se titkoltam. Nem véletlen említette Balázs anno új belépőként, a "lamentációkat" amitől már neki is herótja volt amikor visszalapozott :-)
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy ez nálatok hogyan müködik, elég volt hozzá egy kép? Vagy videó? Mi kell ahhoz hogy pl. valaki pl. triple fan legyen, úgy hogy testközelségbe még nem is igazán került vele?
Ja és még az jutott az eszembe az olvasottak alapján, hogy mindegyik kornak voltak sajátosságai, de ezt nem szerencsés összekeverni, legalábbis nem sok mindenkinek sikerül, az Ina is attól szép amilyen, mint ahogy egy CaféRacer se egy üléspúptól lesz az ami... láttam én már sok motort az egyediség oltárán feláldozódni.
     Reply to this


kokrno (msg) 16995 Dec. 3, 2018, 9:50 a.m.   reply to: 1 x
No látszik, a szimpla lámpára nem is emlékszem. Az Daytona, meg Tiger formaterve anno olyan nehézkesnek hatott. Mint az Ina burkolt testvére, a GSX-F. No és onnantól nem követtem figyelemmel a márkát. Látszik, hogy nem is tudtam, milyen szinten áll.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 1 Dec. 3, 2018, 9:08 a.m.   reply to: 16993 x
Instan láttam egy street triplet, ami kapott egy kerek lámpát előre, nagyon furcsán hat, amúgy az első speed triple még kerek lámpás volt, mmint h 1db nagy nem 2 kicsi. De aztán a 2 típus sajátja lett a 2 kicsi kerek lámpa, az ortodox tripleseknek nem is tetszik az új lámpa amit 12tol kapott, nekem meg pont az tetszik.
Micsoda???? :D hogy szűnt volna már meg, amikor évek óta a legjobb nakedbike?! :D arról meg csak annyit írnék h mennyire veszik, h a 14es cikk szerint a triumph (idézem) "legnepszerűbb modellje, és legfőbb bevételi forrása" régebben olvastam h itthon azért nem annyira elterjedt ez a márka, mert nem ismerik, és félnek tőle, egyébként a tiger is felkapott modell, a daytona meg a legjobb középkategorias sportmotor! :) a 12-13mas triple amit így 17ig gyártottak, arról már azt is tudjuk h megbízható, itthon is fut belőle olyan ami már átlépte az 50-60ekmtert problémamentesen! :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16994 Dec. 2, 2018, 10:29 p.m.   reply to: 16992 x
Mármint a modern Triumph fanok. A régi / új twinekét tudom, mert az nekem is bejön. Pl. USA filmekben előbukkantak, előbukkanak macsó srácok mocijaiként.
     Reply to this


kokrno (msg) 16993 Dec. 2, 2018, 10:24 p.m.   reply to: 16992 x
Emlékszem az időszakr, csak nekem nem tetszettek annyira a Triumphok. Meg nekem egy naked marad egy lámpával. A Triple mindig is furcsa volt nekem a duplalámpával. Az a burkolt mociknál jött be, ZXR, Fireblade, ilyenek. Nekem azóta is outsider státuszban van, nem tudom, mennyire veszik sokan, miegymás. I nkább folyamatosn csodálkoztam, hogy még nem szűnt meg? Jó ideje csak mellékszálon néztem a motorokat. Csk tudtam, hogy vannak olasz, meg BMW, Harley, japán fanok, de a Triumph tábor nem került nekem képbe.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16992 Dec. 2, 2018, 9:50 p.m.   reply to: 16991 x
Az első részét amit írtál nem vágom, mmimt nem ástam bele magam ennyire a dolgokba, viszont a végére figyeltem, és ismét elolvastam a triumph történetét, (mert régen már olvastam, de már a nagy részét elfelejtettem)
Szóval igen, anno a 2 hengeresei voltak legendásak, de ugye 83ban másodjára is majdnem kihalt a márka, ekkor pénzügyek miatt, és ekkor jött egy gazdag vállalkozó aki felvasarolta a gyárat, és később újra is indította, és 94ben piacra dobtak a 3 hengeres speed triplet, aminek a sikere mai napig töretlen. És innentől lett érdekes a márka, itt támadt fel igazán, mint a nagy főnix madár a poraiból.
     Reply to this


kokrno (msg) 16991 Dec. 2, 2018, 8:59 p.m.   reply to: 16990 x
Az a fejlődési llépcső volt a 2 meg. a 4 henger. között. Csak a Kawa, meg utána a Suzuki még kétütemben nyomta a háromhengert. De a Kawa 1 évvel hamrabb kijött háromhengeressel, mint a Triumph. Utóbbi meg ősrég négyütemben nyomta, így a hármas azzal jött. A Honda ekkor már négyütemmel, de rögtön néggyel jött ki. Később a négyütemre más japók is két, meg négyhengert nyomtak. De a Suzuki is 6 évig nyomta a GT 750-et. Az azért nem kísérletezgetés, hanem rendes gyártási ciklus. A Triumph meg a két hengerrel lett legenda anno. Ő is csak 6 évig nyomta a 3 hengereseket, 75-ig.. Utána 90-ig a régi kéthengeresekkel vegetált.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16990 Dec. 2, 2018, 8:26 p.m.   reply to: 16989 x
Hat azé szerintem nem, az csak vmi kísérletezkedés lehetett, sor4et tolták nagyon. Látod a triumphnak a 3 henger hozta meg a sikert a feltámadásakor, ők is próbálkoztak 4 hengerrel, de maradtak a 3nal végül, most meg a japanyok is 2-3 hengereznek, a sor4 a mai világban kihalo félben van... :/
     Reply to this


kokrno (msg) 16989 Dec. 2, 2018, 8:03 p.m.   reply to: 16987 x
Hehe, a hetvenes évek neked már? A köbcentinövelést ők isma hengerszámnöveléssel öezdték, és mindegyik japó gyár kihozott háromhengerest a kéthenderesek után. Csak utána ráálltak a négyre, és a hármasok rövid fejezet voltak.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16988 Dec. 2, 2018, 7:44 p.m.   reply to: 16985 x
Lehet h egy street triplere fáj a fogam, de a nagybetűs motort mindig az Ina, hornet, cb, és társai fogják jelenteni, mert ha meghallom a motor szót, sor4es csupasz klasszikus formájú naked bikera asszocialok, nem cbrerre stb, pedig abból is van kedvenc, de nekem a motor szó mindig ezt fogja jelenteni. Meg a sor4, sor3 ide vagy oda, ezt a sor4et témát nem lehet kiverni az emberből, pedig imádom a v4 hangját is, de mint mondottam volt, a motor szó hallatán az a kép (és ez a hang) ugrik be nekem amit már feljebb is említettem.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16987 Dec. 2, 2018, 7:35 p.m.   reply to: 16985 x
Ez a 3 henger nálam újkeletú dolog, és ha 3 henger akkor triumph! Hiába csinálják már a japánok is, és hiába jó... Az idomos motorokon mindig fog látszódni a kor, de egy szép kerek retro motoron soha! Talán majd idővel a mostani gsx mt stb is bután fog hatni, de egy ina soha! Bár nem mondom van egykét halhatatlan klasszikus forma az idomos motoroknal is, pl az mv agusta f4, az első kiadás, idomok ide vagy oda, szerintem időt álló forma!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16986 Dec. 2, 2018, 7:31 p.m.   reply to: 16983 x
Túl kocka, túl széles! :) nem szerettem az újabb fajta cbk kockás tankjat, a régi szép kerek, nekem az jött be! Ám van is ilyen stílus, csak nemtom a nevét, mmint olyan h fognak egy régi vasat, és lecserelik a féket, futóművet, esetleg kap egy kis tuningot, így lesz egy gyönyörű forma, ami már jól is motorozhato, asszem még a kereket is ki szoktak cserélni.
     Reply to this


kokrno (msg) 16985 Dec. 2, 2018, 7:30 p.m.   reply to: 16981 x
Pedig a GT három henger. Ráadásul külön cső a háromnak.
A kilencvenesekben kezdtek alakulni formára a motorok. De az akkori idomok ugyanúgy divatjamúlttá válnak lassan, mint a nyolcvanasok. Az akkori idomos motorok mára nagyon bénák nekem. Az Ina is a klasszikus, régi vonalak megidézése miatt jött be. Ahogyan évtizedekig kinézett egy motor, mikor még nem voltk idomok, csak motor, tank, ülés, kerekek.. Persze ott is megvannak a stílusváltozások, de már elég idős vagyok ahhoz, hogy inkább a régi dolgok jönnek be, de amiknek meg megértem az elavulását, továbbra is divatjamúltnak látom őket.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16984 Dec. 2, 2018, 7:27 p.m.   reply to: 16978 x
Ezigen! Szép vas, és a hangja is király! :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16983 Dec. 2, 2018, 7:22 p.m.   reply to: 16978 x
Ez. még a szép CB-kből való.

Nekem hangban ez is tetszik. Meg. blokkja. Az egy gyönyörűség. Csak a forma már bénácska. Ezt is öregíteném. De, ahogyan ezeket jellemezték, hogy az erőforrás bőven meghaladta a vázak, futóművei tudását, egy modern CB-be kellene belerakni, és azt retrósíttatnám küllemre.

https://youtu.be/5vws-JNubmY
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16982 Dec. 2, 2018, 7:22 p.m.   reply to: 16975 x
Jók is a Hondak! Talán a legtöbb kedvencem onnan van, főleg azért mert régen enis Honda imádó voltam, kocsiba meg motorba is. Bár még mindig nagyon jó, és azt mondom h 2dik helyen van nálam mind a 2ben!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16981 Dec. 2, 2018, 7:19 p.m.   reply to: 16973 x
Nem is tudom... Talán az h büdös és hangos?! :D

Ezek a regi Suzukik soha nem tetszettek... Motorból is én inkább vhogy 90 és 2005 között mondanám h a legtöbb kedvencem akkor készült, de nem kezdek bele, mert reggelig írhatnam a listát :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16980 Dec. 2, 2018, 7:15 p.m.   reply to: 16972 x
Hat ja.... Éppen tegnap kanyarodott ki elém egy kamaz, olyan füst jött belőle aszittem megfulladok, pedig kocsival voltam...
     Reply to this


kokrno (msg) 16979 Dec. 2, 2018, 7:06 p.m.   reply to: 16977 x
Csak Suzukiban is retróztam. A GT formailag jön be jobban a GS-nél. Csak álmodoztam.
Igen. CB 750-ből már volt négyütemű abban a korban, ami formailag bejön. Anno olyasmi megjelenést gondoltam, hogy majd az Inán jó lenne megvalósítani. Vagyis én méginkább retrósítanám. Csak, mint írtam, ezt sajnálnám szabogatni.
De valahol tetszenek az építgetések. Jobbára a szememben béna '80 évekbéli formákat kissé öregítik . Más téren modernizálják. De a klasszikus hátul lévő üléspúp nem tetszik, egy csomó olyan lesz..Meg meghagyják a béna öntött kerekeket.Úgy gazdaságos.
     Reply to this


cblaci (msg) 16978 Dec. 2, 2018, 5:45 p.m.   reply to: 16977 x
Van az én öregemről is videó, a minőség nem a legjobb, régi felvételből vágtam össze.
1:12-től lehet hallani a hangját is, sajnálom hogy menet közben nem örökítettem meg.
https://www.sportmotor.hu/video/r6DOg9TSyh0
     Reply to this


cblaci (msg) 16977 Dec. 2, 2018, 5:33 p.m.   reply to: 16976 x
Közben én meg ügyelek és volt hiba, amire ki kellett mennem, lehet azért veszítettem el a fonalat. Mitől jobb a GT? merhogy az előző egy GS 4T volt, illetve azt se tudom most mit akarunk, café racert építeni? Vagy arról ábrándozunk, hogy egy retrós örömmotorozáshoz melyik lenne a megfelelő alany? Ha az utóbbi, akkor én mindenképpen egy sor4, 750-1000 ccm-es gépet választanék, mondjuk a CB 750 four valamelyikét, minél több kipufogóval. Nekem ebből a világból "csak" egy 1974-es 250 es CB jutott, de az is gyönyörűen szólt a dupla kipufogóval, főleg erdős szakaszokon ahol különösen szép háttérhangot adott a fák ölelése. Kigyorsításkor is, de főleg gázelvételkor, amikor elcsendesedett a blokk és a kipufogók visszahörögtek... komolyan mondom annyira tetszett hogy a hátam borsózott tőle!
Ezt a videót nehogy telefonon nézzétek meg és Sokol minőségbe hallgassátok! Vegyetek fel egy fejhallgatót, vagy húzzátok oda a mélynyomónak ha akad egy normális hangtechnika a közeletekben, mert ez csak akkor ér valamit:
https://www.youtube.com/watch?v=c8XGrVMNtjE
     Reply to this


kokrno (msg) 16976 Dec. 2, 2018, 1:26 p.m.   x
https://youtu.be/Lcxy28PG5RQ

Ez a GT750 már jobb. Nuncsen hátul idom, csak sárvédő, meg fogantyú. A lámpa bumszli, de nem téglalap leglább. A tank íveltebb. Az oldaldeklik kicsit drabálisak,de előttük a krótakaróról látom, honnan az Inánk hasonló eleme.
No és a legfontosabb. Már a fánál is azt szeretem,ha fa színe van, nem valami fehér, meg hasonlók. A fémnél is azt szeretem, ha fém színe van minimum. Nem eltakarva festékkel. Pláne, ha polírozva van. A oemezek lehetnek színesek, de a mechanikai elemeket szeretem annak látni, amiből vannak.
Bár kissé széles a hűtő, de az eleje, a motor, műszer, ülés része már eléggé tetszik.
     Reply to this


cblaci (msg) 16975 Dec. 2, 2018, 1:25 p.m.   reply to: 16973 x
Vagy Hondát kell venni, annak nem hangos a motorja, sőt úgy szól a többi motor között, mint a varjak között a csalogány...
:-)
     Reply to this


cblaci (msg) 16974 Dec. 2, 2018, 1:20 p.m.   reply to: 16970 x
Akár, de nem a gazdaságosság motivál és nem is az elektromos járművekhez való vonzódás. Csak szórakozás, ami ha másra nem is jó, de arra igen, hogy karbantartja az agyam :-)
     Reply to this


kokrno (msg) 16973 Dec. 2, 2018, 1:12 p.m.   reply to: 16968 x
Le kelled jönnöd a szerről. Mégis, mi a jó a büdös, hangos benzinmotorban, hehe?

https://youtu.be/ytachZEh8vs

Ez a moci már kissé modern,. a nyereg mögötti idom már nem jön be. A tankja még a Hondákénál is nyúlánkabb.
     Reply to this


kokrno (msg) 16972 Dec. 2, 2018, 1:03 p.m.   reply to: 16969 x
De látod , az autókkal szívóznak, mert a magánembereket könnyebb korlátozgatni, mint az ipart, kereskedelmet. A teherautóknál, buszoknál nincsen akkora emissziós szigor, mert különben bedőlne mknden, ha nem járhatnáhak.
     Reply to this


kokrno (msg) 16971 Dec. 2, 2018, 1 p.m.   x
De pl. van, aki megelőzte az új elektro Schwalbe-t.

https://youtu.be/9k4WZMWo5RA

Talán a Totalcaron láttam, hogy volt, aki eg y elektromos robogóra húzott Scwhalbe kasztnit.
     Reply to this


kokrno (msg) 16970 Dec. 2, 2018, 12:51 p.m.   reply to: 16967 x
Ilyesmiben gondolkodsz?

https://youtu.be/tTOVSCb4ADY

Sokan azzal próbálkoznak, ami otthon van. A videósnak biztosan az a Gamma.
`88-89-ben, amikor a suliból az AFIT-ba jártunk gyakorlatra, láttam egy szakit. Babettával járt dolgozni. Az 50-es helyén valami teherautó dinamója, vagy önindítója volt ( a túrkevei AFIT-ban Tatra, meg IFA felújítás zajlott ). Asszimmetrikusan lógott ki, hogy a hajtással a kerék hajtására legyen síkban. Hátul meg egy nagy ólomakku, de személyautóé. Annyit biztosan kibírt, hogy ingázzon vele. Gyanítom, hogy még a töltést is melóban tudta le. Pláne, hogy ilyen géppel biztosan villamos műhelyben dolgozhatott.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16969 Dec. 2, 2018, 12:04 p.m.   reply to: 16968 x
Nah jó, kicsit pontosítok, az ellenszenv az elekrormos motorok és elekrormos autók felé irányul, a többi nem érdekel.... A buszoknak, kamionoknak szerintem még jót is tenne, ha megoldanak a hatotavot és a gyors töltést.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16968 Dec. 2, 2018, 12:01 p.m.   x
Én mindent elutasítok ami elektromos, és az sem érdekel h mennyivel megy jobban... Persze járjon mindenki nyugodtan azzal, engem nem zavar, csak nekem ne kelljen! :D
     Reply to this


cblaci (msg) 16967 Dec. 2, 2018, 11:50 a.m.   reply to: 16966 x
Van egy öreg robogóm, a sufniban várja a jobb sorsot, szép állapotú, de kellene rá egy hengerfej és egy normális kipufogó, meg egy vákumos benzincsap. Azért nem költök rá mert nincs rá szükségem, legtöbbször csak útban van, eladni viszont sajnálom. Egy ideje játszok a gondolattal hogy átalakítom a hajtását elektromosra, a variátor maradna, ahhoz lenne illesztve az elektromotor, amit olcsón tudnék venni, az egyik fiatal kollégám doktora a külföldi internetes rendeléseknek. Az akkumulátor lenne egy kicsit húzósabb, de ha kész lenne az alapkoncepció akkor már izgalmas lenne a kísérletezés a hatótávval.
A videón szereplő motor nem gondolnám hogy a legjobb alany az otthoni kísérletezéshez, a törekvés viszont dicséretes.
     Reply to this


kokrno (msg) 16966 Dec. 1, 2018, 11:58 p.m.   x
Nemrég írtátok, ehun van ni, elektromos Suzuki

https://youtu.be/rqdo9mMakxU
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16965 Nov. 30, 2018, 9:44 p.m.   reply to: 16963 x
Lehet h itt nem, v itt se mindenki, de a környezetemben vannak egy páran, amit azért vhol jogosnak is érzek, pont amiatt amit Te is írtál. Az új nemhogy jobb, hanem sokkal rosszabb, megbízhatóság és tartósság terén. Vannak szépek még igen, de vhogy nekem mégis ez az A5, meg az A4b8 az ami nagyon tetszik. A többi annyira nem váltja ki belőlem a birtoklási vágyat, ezért is írtam többször is h ha ez nem jönne össze, akkor az erre szánt pénzből inkább streetyt veszek.
     Reply to this


cblaci (msg) 16964 Nov. 30, 2018, 7:12 p.m.   reply to: 16959 x
A 70-es 80-as években eléggé egy kaptafára készültek a japán motorok, ettől függetlenül ebben az időszakban készültek a legszebbek is. Ha több időm van a monitor előtt ülni akkor én is ezek között keresgélek, ilyenkor hamar eltelik egy óra.
     Reply to this


cblaci (msg) 16963 Nov. 30, 2018, 7:09 p.m.   reply to: 16960 x
Nem akar senki lebeszélni Ricsi, merj nagyot álmodni, de legyen az egy olyan álom ami élhetőbb formában teljesedik ki.
Nagyon szép Audik vannak, sokkal megbízhatóbb motorokkal, inkább olyat keress amelyiknél nem lóg a levegőben egy bármelyik pillanatban bekövetkező milliós javítási költség, nem biztos hogy ami újabb az jobb is, sőt!
     Reply to this


Kawakarika (msg) 16962 Nov. 30, 2018, 6:20 p.m.   reply to: 16961 x
.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16961 Nov. 30, 2018, 4:57 p.m.   reply to: 16959 x
Az ősanya az nekem is bejön! :) azzal az arany sárga fényezéssel! A Honda dobhatna a piacra egy 750est olyan ruhába mint a cb 400 nc36
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16960 Nov. 30, 2018, 4:55 p.m.   reply to: 16958 x
Mindenki le akar róla beszélni :D
     Reply to this


kokrno (msg) 16959 Nov. 30, 2018, 4:06 p.m.   reply to: 16956 x
Néztem pár negyvenéves CB750 élesztést, miegymást. A festést leszámítva fele korukat bőven letagadhatták azok a motorok. A krómok, a blokk, nagyon tartják magukat.

De érdekes volt pl. a Suzuki múzeuma is a régi gépekkel. Pláne a Wankeles motorok.

https://www.youtube.com/watch?v=CRSOkFogVkI

https://www.youtube.com/watch?v=plBHrCDrrpk
     Reply to this


kokrno (msg) 16958 Nov. 30, 2018, 4:01 p.m.   reply to: 16957 x
Nem sok, egy rövid bejegyzés, meg némi hozzászólogatás. A lényeget meg itt leírtuk belőle.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16957 Nov. 30, 2018, 3:34 p.m.   reply to: 16951 x
Majd rendesen elolvasom, ha több időm lesz. Hát az 1 millas dugócserr nálam nem játszik az tuti... Nemtom hogy lesz ebből A5... :(
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16956 Nov. 30, 2018, 3:31 p.m.   reply to: 16952 x
Van ina is, ráadásul jók, persze ritka, de ez tényleg a legjobb alap, mindent le kell szedni, tank marad, kap egy pupot, kormányt, és kész is! :) ám én régen cb400n ből akartam építeni, de szerintem ebben az életben már abból se lesz semmi.... :D
     Reply to this


jimy_L (msg) 16955 Nov. 30, 2018, 12:12 p.m.   reply to: 16954 x
Azt a sok üveget visszaviszed, kapsz érte egy liter banyát. ;))
     Reply to this


KTib962 (msg) 16954 Nov. 30, 2018, 8:58 a.m.   reply to: 16953 x
Nálam ez alapértelmezett.
     Reply to this


lecso (msg) 16953 Nov. 30, 2018, 8:37 a.m.   reply to: 16856 x
Egy retinakiégető nappali menetfény felszerelése után napokig azt hittem, dimenziót váltottam. Még akkor is megállt egy-két balfasz, mikor nekik volt elsőbbségük. A gyalogos is ráérősebb.
     Reply to this


kokrno (msg) 16952 Nov. 30, 2018, 12:36 a.m.   x
Ma mindenféle cafe racer átépítéseket nézegettem, meg ilyeneket. Suzukis elég kevés van. Ez nem Ina, csak 250, de GSX.
https://youtu.be/G9CZvRV1cjg
     Reply to this


kokrno (msg) 16951 Nov. 30, 2018, 12:07 a.m.   reply to: 16950 x
Novoth-ék fészbuk oldalán írogattk erről a motorról, és egymillás Kohlbeinscmidt dugócserével látják csillapítottnak az olajfogyiját.
https://m.facebook.com/novothautoszerviz/posts/1516619661751026
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16950 Nov. 29, 2018, 11:02 p.m.   reply to: 16949 x
Amugy 2ezres 211 lovas kotró kéne, de az esélytelen lesz valszeg.... Mennyit ír dugócserére, hol találtad? Igen, az a probléma h azért ez annyira nem nekem való anyagilag, dehát a szerelem az szerelem! :D sajnos nincs, ami még tetszik az az a4b8, de azzal se vagyok beljebb, mert azt is ezekkel az elcseszett motorokkal szerelték....
Ezzel nem csak Te vagy így, de én megtalaltam azt az egy egyet ami igazán kéne, és effektíve elérhető... Mert hát ugye nem megvenni nehéz vmit, hanem fenntartani...
     Reply to this


kokrno (msg) 16949 Nov. 29, 2018, 10:29 p.m.   reply to: 16948 x
Aha, nem tudtam, milyen motorok vannak benne. Az 1.8-ra tényleg még más dolgokat írnk, és dugócserékkel gatyába rántani azt írják, elég borsos. Ott elég nagy összeggel kell még tarcsiban lenni.
Más, kevésbé költségesnek álmos nincsen? Vagy csak én vagyok olyan, hogy egy élet kevés lenne minden frankó autót birtokolni csak fél évre is?
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16948 Nov. 29, 2018, 9:15 p.m.   reply to: 16947 x
A legkisebb motor amivel szerelik, 1,8 tfsi, 170 ló. :)
Egy használt autó/motor ha vesz az ember, alap h a kötelézőket kicsereli ha nem biztos abban h h valóban ki lett cserélve, stb, nyilván autónál és motornál is más és más. De h maradjunk a verdáknál, olaj, vezérlés csere, ez alap a megvételkor. Nekem mondjuk szerencsém volt, mert mindkét autómat ismerőstől vettem, így nem kellett ilyen dolgok miatt tartanom.
     Reply to this


kokrno (msg) 16947 Nov. 29, 2018, 7:03 p.m.   reply to: 16946 x
Hugomé 1,4 , talán 140 ló körüli.
A kettőstömegűt azért írtam, hogy az is drága dolog, de utána évekig nem kell hozzányúlni, átlagos futásteljesítmény mellett.

Gondolom, az A5-be is az 1,4 került, nem az 1,2. utóbbi híre nagyon rossz, de azt is életben lehet tartani rendszeres lánccserével, ha ellenőrzik. De az sem olajcserénként.
No de a vezérműszíjcsere sem olyan ritka. Eleve használt autóknál már az újkori csereintervallumnál pár tízessel rövidebb időszakot javallanak. Mint az VW 1.4 16V-nél. A gyári új 80, vagy 100E volt megadva, használtaknál a 60-at mondják, hogy jobb a békesség. Vagy néz utána tényleg a szíj állapotát, hogy hogyan néz ki. De, ha szíjat cserélsz, akkor már mindnél ajánlják a vízpumát is. Ha azt is a vezérműszíj hajtja. Az Opelnél is, amikor megvettem, megvolt, mert ki tudja, mennyit futott. Az is benne volt 120-140-be mindenestől.
Most, ha veszel egy ilyen vágyott autót, ott is ajánlott a csere, és nem hiszem, hogy a láncszett annyival többe lenne. Cserélni kell azt is, amit a fórumokon előírnak, meg csekkolni, hogy mennyire nyúlt meg. pl olajcserénként. Karbantartás, odafigyelés kell.
Pl. régen a Ford 1.8D-je zabálta a szíjakat. Faterom ismerősének a Sierrában elszakadt a szíj a '90-es évek elején. Generál, szíjcsere. Ötezer után megint elszakadt.
A szerelemre sokszor áldozni kell. Ott vannak az Alfások. Azt szeretik, és nem érdekli őket, hogy pl. a régi 1,6 TwinSpark 100E után elkoptatja a vezérműtengelyt. Aki ép gépet akar, az azután cseréli, de abba vannak belezúgva.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16946 Nov. 29, 2018, 5:16 p.m.   reply to: 16945 x
Az csak tsi, de mivel konszer, ugyan az, amúgy az mekkora? 1,2? 1,4? Hiába van már a benzinesekbe is kettőstömegű, az azért nincs annyira igénybe véve, mint egy dízelnél.
     Reply to this


kokrno (msg) 16945 Nov. 29, 2018, 11:46 a.m.   reply to: 16940 x
Egy ilyen meló nem olcsó, az biztos. Csak a hengerfejlebontásnál biztosan kedvezőbb. Meg gondolom ezt sem félévente kell elvégezni, mint a kettőstömegű cseréjét.
Hugom használtan vett egy Golf VI TFSI-t, 2 éves volt akkor? Most már lassan 5 éves, még nem kellett ilyesmihez hozzányúlni. Persze ő inkább hosszabb távon használja, nem csak városban.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16944 Nov. 28, 2018, 10:30 p.m.   reply to: 16939 x
Ezt kifejtenéd jobban? Miért mondod ezt? Mit hallottál? Hátha van vmi plussz infó! :)
Az a baj h bele szerettem a karosszériaba, szóval mindképp az kéne... Gondolkodtam már esetleg motorcserén is, h vagy régebbit bele tenni v a javítottat, az a baj mire megcsinálták a motort, addigra megkapta a faceliftet, ja igen... Arra is gondoltam h faceliftest venni, és elejét vissza tenni.. Mert a hátuljahoz nem nagyon nyúltak.
Mire gondolsz amúgy? Audin belül, v teljesen más márkára? Sor5 az audinak dízelbe volt csak nem? Sor6 az meg nincs is nekik, az bmwbe van, v rosszul tudom? Az a helyzet h én az audi mellett is elköteleződtem, szóval a legroszabb esetben veszek egy b7et, 2ezres szívo benzint, 130lo, menni nem fog, de legalább jó lesz... Viszont ha tényleg le kell tennem a tfsiről akkor az arra szánt pénzből tuti nem kocsit veszek hanem egy pár éves triplet! :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16943 Nov. 28, 2018, 10:19 p.m.   reply to: 16938 x
Az fasza.... Az elég nagy baj h nem látott, de akkor sem vagyok benne biztos h azért mert nem vagy látható, inkább ő a vak..... Azért az a nightbreaker elég durva cucc, én úgy is láttam a tükörbe h Te zártad a sort... Meg amúgy a láthatósági mellény tényleg nagyon sokat dob a láthatóságon.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16942 Nov. 28, 2018, 10:15 p.m.   reply to: 16937 x
Szoktak lenni cikkek h mik fogynak, lehet h igazad van, manapság a 2 hengeres 500-800 ccm körüli mindenesek fogytak legjobban, legalábbis így rémlik az utolsó cikkből amit olvastam ebben a témában.
Hát nekem nagyon bejön, a legelső kiadás, mert azóta már van ezer féle...
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26768