Please log in

Registration Forgot password






Suzuki Inazuma 400 750 1200
Comment
Előző oldal Következő oldal
Kovacspeter (msg) 15195 March 27, 2018, 10:21 p.m.   reply to: 15193 x
Nem felejtettem el, pedig de:-)
Amit találtam hőálló tömítést, már nem ad ki egy Inazuma hűtőnyi méretet. Két utcányira vannak a tömítésesek, majd szerzek egy darabot. Jövő hétre meglesz, csörgess meg csütörtökön hogy el ne felejtsem.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15194 March 27, 2018, 10:14 p.m.   reply to: 15193 x
A helyzetet felmérve különböző helyekről érkeznek a cuccok, spec. csatlakozók, olajcső stb, tuningcég, Ebay, miegymás.
Pénteken Tanár Urat az idegösszeroppanás kerülgette, mert amikor a legalsó olajjáratoktól kezdett volna felépítkezni, kiderült hogy egy csatlakozóval kevesebbet küldtek...idehaza nem is kapni. Szóval nem egyszerű, nameg hogy ezen az úton korábban nemigen járt senki.

Tiszta Budapesti üzemben télen simán összejöhet a 8 liter. A sok hidegindítás télen iszonyatosan zabálja az üzemanyagot + húzod is neki. No meg legnagyobbrészt be sem tud melegedni a célállomásig. Nálam ritkán fordult elő a tiszta BP-i üzem, de nyáron olyan 7 l-t tudtam mérni, úgyhogy a 8 l-t bőven be tudja kapni a télen. Hűtőtakarással sokat lehet segíteni. Fél és teljes takarással lehet játszadozni a hőmérsékletnek megfelelően. 0 fok körüli hőmérsékleten teljes hűtőtakarással is nehéz elérni a 90-95 fokos olajhőt, inkább csak dugóban. A múlt télen szoboszlói járatásnál 80 fok felé nem akart menni a hőmérséklet sehogy sem, feljebb elkapcsolva a sebességi fokozatokat, stb. Mégse húzhattam a városban mint a barom, kimentem az elkerülőre, 3-ikban felhuzattam 8500 fordulatig, (csak ugye ilyenkor 170-180-al megy harmadikban...)na utána lett megy a 90 fok teljes hűtőtakarással.
Hangja, ereje, mi a baj vele? A hangján az hallatszódhat hogy fázik.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 15193 March 23, 2018, 9:02 p.m.   reply to: 15172 x
Én már elhoztam Tanár Úrtól a paripát. A Tiédet az állványon láttam (akkor még), nagyon kiváncsi vagyok a tuningolt olajhűtésre, ahogy mondtad, hidegben abszolút érezhető a túlhűtöttség. Csak az aszfaltot nézem (száraz legyen), a hideg nem érdekel. Ezért hidegben is hajtom a gépet: rettenetes, milyen nehezen melegszik be. A hangja sem az igazi, az ereje sem és a fogyasztás...! (Nagyon kínos, de 8 liter fölötti fogyasztást számoltam. Persze én még az első szerelem időszakában vagyok, ezért állandóan csavargatom a gázkart. Sokat jártam városban, dugóban.) Szóval ezért is érdekel ez a fejlesztés.
Első rugó csere is volt az enyémben ugyebár.
Az új progresszív rugó és a leharcolt gyári rugó közti különbséget ha zongorázni tudnám, megboldogult főnököm (Kocsis Zoltán) szelleme szállt volna belém (csak egy maradhat...). Éri a pénzt...! A felújított hátsó is fincsi. Andor ülése is tökély. Na szóval elégedett vagyok a téli “fejlesztésekkel”.
Már csak az időjárást kellene Valakinek fejlesztenie...
     Reply to this


Rick (msg) 15192 March 23, 2018, 6:44 p.m.   reply to: 15185 x
Azért így becsomagolva ostornak néz ki... :-)
     Reply to this


hacse (msg) 15191 March 23, 2018, 2:05 p.m.   reply to: 15187 x
A rugók rendszerint mostoha körülményeknek vannak kitéve . Minden tiszteletem az övék ..
     Reply to this


hacse (msg) 15190 March 23, 2018, 2 p.m.   reply to: 15189 x
Olvasd el a hsz-t amire reagáltam , onnan megtudod , hogy miért reagáltam , most meg leírom , hogy abban a bizonyos - Egy póló története - című többsoros írásban szereplő ruhanemű a sz.r. Motort és kiegészítőt , főleg házi készítésűt nem fikázunk. ...vagyis én nem.
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15189 March 22, 2018, 9:55 p.m.   x
A szart a motorra érted, vagy a házi végsúlyra, vagy miszöszre? :)
     Reply to this


hacse (msg) 15188 March 22, 2018, 7:35 a.m.   reply to: 15186 x
Ez most komoly .
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15187 March 21, 2018, 9:53 p.m.   reply to: 15183 x
Volt az a törött 1.2-es amit Kucsera Laci vett meg, na azon kinézett a rugó a villaszáron keresztül:-)))
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15186 March 21, 2018, 9:51 p.m.   reply to: 15182 x
Ez most komoly?
Már nem tudom mikor írsz poént és mikor nem:-)
     Reply to this


hacse (msg) 15185 March 20, 2018, 10:08 p.m.   reply to: 15171 x
Én is szeretem megbecsülni a dolgaimat , de tudod sz.rból nem fonsz ostort , de ha fonsz is nem pattogtatsz vele ..... ;0))
     Reply to this


hacse (msg) 15184 March 20, 2018, 9:55 p.m.   reply to: 15159 x
El tudom képzelni , hogy bőrfelületen kívül is lehet maró hatása, az alapján ahogy bőr alatt dolgozott ....
     Reply to this


hacse (msg) 15183 March 20, 2018, 11:14 a.m.   reply to: 15179 x
Az én rugóm még soha nem nézett ki , pedig már épp ideje lenne. :o))
     Reply to this


hacse (msg) 15182 March 20, 2018, 11:10 a.m.   x
Egyre sűrűbben tartózkodok rat bike - os oldalakon, aminek vonz az a mérsékeltebb ágazata . Már régebben is érdekelt , de akkor elnyomtam magamban , mondván én nem ilyen vagyok, de nem hagy nyugodni , és most asszem engedékenyebb leszek ..
     Reply to this


hacse (msg) 15181 March 20, 2018, 11:05 a.m.   reply to: 15178 x
Lehet , de az biztos hogy valószínű asszem. Habár előfordulhat azt garantálom ... :o))
     Reply to this


hacse (msg) 15180 March 20, 2018, 11:02 a.m.   reply to: 15175 x
Na, hányé' van , millen áras az a ing sógorom ha meg nem kérdezem? :o))
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15179 March 19, 2018, 11:28 p.m.   x
Nekem máképp nézett ki a rugóm. Az egyik végén fel volt sűrítve a menetelés.
A végsúlyhoz pedig készítek majd egy kúpot, ami kap egy 6mm belső menetet, és azt húzom bele a szűkebb keresztmetszetbe. Persze előtte félbevágom egy darabon, hogy tudjon tágulni.
Ma kipróbáltam a fogkrém polírt a végsúlyon. :D A 7075ös alumíniumon remekül szuperál a sensodune :D:D
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15178 March 19, 2018, 10:22 p.m.   reply to: 15175 x
Hácsé lehet átvenné:-)
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15177 March 19, 2018, 10:20 p.m.   reply to: 15174 x
Gyári, harcát megvívott 1.2 rugó:
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15176 March 19, 2018, 10:19 p.m.   reply to: 15174 x
Ok, köszi. No igen, átlag autósboltban a teknőcöstől jobbra nemigen lehet ráakadni.
A legszebb és legtartósabb munka amit eddig láttam az a Totalcarban is emlegetett Polír Laci melója volt. Igaz motort szerintem nem vállal.
Nyilván jobb a friss olajjal a villa, de a teljes kitakarítás az igazi megoldás.
Kormányvégsúly szétfeszítés: gyárilag úgy van hogy kívülről egy hosszú csavarral lehet feszíteni egy anyát ami szilentblokkba van öntve, a két végén egy-egy nagy alátéttel. Le kell mérni pontosan, és meg lehet próbálni a Pákozd utcai szilentesnél, nekem már sikerült olyan kisméretű szilenteket készíttetni vele, amit elég eldugott helyre kellett beszerelni. Mondjuk konkrétan be volt baszva, de amit csinált az tartós lett, bírja a rezonanciát meg a motorhőt jópár éve :-)
Vagy ha más nem, kifaragni kereskedelemben kapható szilentből, nagy alátét+anya összehegeszt, aztán kivülről meghuzatni megfelelő csavarral.
     Reply to this


Penge (msg) 15175 March 19, 2018, 10 a.m.   x
Sziasztok ! Nekem van egy xxl-es új (inazumás) pólóm ha valakit érdekel.
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15174 March 18, 2018, 10:47 p.m.   x
Én apósomtól szereztem polírpasztát, festékboltban lehet kapni, majd lefényképezem a tubust. A teknőcös sem rossz, bár az inkább hobbi termék. Sajnos nem sokat tudok a moci előéletéről, így fene tudja hogy milyen rugó van benne. Most, hogy tettem bele 500ml olajat, sokat javult.
Elkezdtem a kormányvégsúly gyártását. a szétfeszítő kúpot még nem tudom miből készítem, de a végek már majdnem kész vannak.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15173 March 18, 2018, 9:21 p.m.   reply to: 15168 x
Ja és jut eszembe, a 2 db Inazuma közül ő az egyik, amelyik megjárta a Nagy-Bihart, ha már a "legekről" van szó:-)
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15172 March 18, 2018, 9:13 p.m.   reply to: 15170 x
Az 1.2-es gyári rugójáról majd csinálok képet összehasonlításképpen.
A progresszív ruganynak elvileg nem kellene azt az üzemállapotot elérnie hogy összekoppanjon.
A fényezés polírozását én is kézzel csináltam, a teknőcös pasztával, de nem annyira tartós.
     Reply to this


Rick (msg) 15171 March 18, 2018, 5:47 p.m.   reply to: 15143 x
Egy póló és egy gyűrű története.
Az én pólóm hibátlan. Pont olyan mint a 26 éves cizellált karikagyűrűm. A feleségemé nagyon kopott, az enyémen minden kis rece látszik, csillog-villog. Szóval az én majd' egy éves inazuma pólóm, és a 26 éves házassági gyűrűm olyan mint újkorában... :-) Az értékes dolgokra vigyázok. :-)
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15170 March 18, 2018, 9:02 a.m.   x
Amikor kivettem a rugót, én is meglepődtem hogy progresszív van benne. Fene tudja hogy gyári e.
A fényezést azt tisztességesen pamutrongyal kézzel políroztam. Pepecs munka, de szeretem csinálni. Most nekiálltam kormányvégsúlyt esztergálni. Szeretem 30as jó minőségű alu ötvözetet. Meglátjuk mi sül ki belőle.
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15170 March 18, 2018, 9:02 a.m.   x
Amikor kivettem a rugót, én is meglepődtem hogy progresszív van benne. Fene tudja hogy gyári e.
A fényezést azt tisztességesen pamutrongyal kézzel políroztam. Pepecs munka, de szeretem csinálni. Most nekiálltam kormányvégsúlyt esztergálni. Szeretem 30as jó minőségű alu ötvözetet. Meglátjuk mi sül ki belőle.
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15170 March 18, 2018, 9:02 a.m.   x
Amikor kivettem a rugót, én is meglepődtem hogy progresszív van benne. Fene tudja hogy gyári e.
A fényezést azt tisztességesen pamutrongyal kézzel políroztam. Pepecs munka, de szeretem csinálni. Most nekiálltam kormányvégsúlyt esztergálni. Szeretem 30as jó minőségű alu ötvözetet. Meglátjuk mi sül ki belőle.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15169 March 17, 2018, 11:26 p.m.   reply to: 15166 x
Az 1.2-es tuning (Wilbers) rugójánál pl más a feltöltés a gyárihoz képest.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15168 March 17, 2018, 11:17 p.m.   reply to: 15160 x
Elkelt.
Szerintem némileg áron alul ment el, igaz nem akarta sokáig árulni. Új gumiszett, pár napja volt műszakin, fékbetét új, mindent megkapott ami a szezonra kell. Idősebb mérnökember a leendő tulaj, bizony nagyon jól járt vele.
A 750-esek között amikkel találkoztam kis hazánkban, az első 3-ban benne van...
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15167 March 17, 2018, 11:09 p.m.   reply to: 15157 x
Levegőszűrő gyárilag 18000 km-nél cserés.
A fényezést is géppel políroztad?
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15166 March 17, 2018, 11:07 p.m.   x
Sajnos én is tapasztaltam a dokumentáció hiányát, így be kell érnem azzal ami van. Kb fél decivel töltöttem bele többet mint amennyit kiszívtam belőle. Pontosan fél litert oldalanként. Meglepően pozitív irányba változott a dolog.(pl nagy fékezésnél nem üt fel az első teló) De elvileg egyik motorszerelő ismerősöm utánanéz, hátha talál a villa légrésről valami adatot, és akkor beállítom. Remélem talál valamit. Én is újra szerettem volna fényezni a télen a mocit, párom még terveket is készítet(ő képzőművész, és airbrushal akartam rászabadítani :D ) de lusta voltam leereszteni a tankot, és szétszedni. Elmondva pár csavar az egész, de mellette állva, valahogy sosem sikerült nekikezdenem :D:D
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15165 March 17, 2018, 11:06 p.m.   reply to: 15152 x
motoralkatresz.eu - nál is sokminden van.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15164 March 17, 2018, 11:04 p.m.   reply to: 15143 x
Ez kemény lehetett hogy korommá vált a fekete póló...
Pedig a nyomtatás előtt átnéztem hogy biztos ugyanaz-e mind, ráadásul a jobb anyagból készültre esett a választás.
Asszem beszéltük hogy 2xl-es már nem maradt, majd utángyártásnál mindenesetre pótoljuk.:-)
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15163 March 17, 2018, 10:58 p.m.   reply to: 15134 x
Igen. Elviekben 85 foknál nyit. Választható még 71 és 93 fokos nyitású, az első kevésnek, a második soknak tűnik. Egy amerikai tuningcég örökélet garanciás kisméretű termosztátja tűnt a legjobb választásnak, ez így szépen hangzik csak hát a beépítés az elég szívás. Ez bizony teljesen járatlan út...
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15162 March 17, 2018, 10:46 p.m.   reply to: 15129 x
Hátöö, csak nehogy az első nagyobb bebólintós fékezésnél kifossa a szimeringnél az esetleges többletet...:-)
A 750-ben meg az 1.2-ben nem nagyon progresszív a rugó, a 400-ast nem tudom, még az is lehet hogy a japók azt tettek bele maguknak.
Az okozza a nehézséget a 400-nál hogy nincs hozzá dokumentáció, az 1.2-vel közös cuccokkal nyilván nincs baj, + érdemes átrágni hogy a 400-as Bandival mi az ami ugyanaz.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15161 March 17, 2018, 1:05 p.m.   reply to: 15160 x
Vagy meggondolta magát :D tény h az itthoni kínálatban nincs párja, rögtön ki is szúrtam h ez tuti az övé lesz! Ez onnan indult h kint nézegettem az inakat, szépek vannak kevés kmterrel, nem sok pénzért, rohadt jó vétel el vannak kint! Nézegettem az állapotukat, főleg az óra csoport és környéke, minden kevés km, szinte makulátlan, Lacijeba volt vmi 60+ ezer km, de az övé is gyönyörű volt, kissé kiábrándító volt, h az enyémen az oracsoport este környéke milyen állapotban van... Persze amikor megvettem azért az gondoltam h nem 28ezer van benne, de így arra következtetek h bőven van az enyémbe km.... Plussz elég hanyagok voltak az előző gazdái..... Jó egy fenyezes az enyémen is sokat dobna, meg már ráférne... Azóta mondogatom mióta megvettem, szezon végén talán el is jutok odáig... De mindig közbe jön vmi... Egyébként tegnap beszéltem Andorral, jövőhèten küldöm neki az ülést! :)
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 15160 March 17, 2018, 8:47 a.m.   reply to: 15154 x
Már nincs is fent a verda, lehet, hogy el is vitték?
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 15159 March 17, 2018, 8:45 a.m.   reply to: 15143 x
Lehet, hogy a csilis pálinka marta szét a pólód? :-)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15158 March 17, 2018, 12:24 a.m.   reply to: 15157 x
Azt nekem is kell idén... Tavaly az első telo lett szétszedve, kimosva, új olaj, új cimering meg porvedo, mutatta a szerelőm amit kiszedett belőle... Mmimt a szimeringet, nah az gyalázatosan nézett ki... az se volt azóta cserélve mióta kijott a gyárból sztem... Vannak nagyon kutya tulajok...
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15157 March 16, 2018, 10:41 p.m.   x
Az biztos, én is elkeringtem azon a telepen mire megtaláltam őket. :D
Ma lecseréltem a fékolajat, meg szétszedtem, kitakarítottam a fékeket. Mintha új motor lenne:D Bele se merek gondolni az előző tulaj mikor ellenőrizte ezeket. Amikor vettem a mocit, megkérdeztem, hogy mikor cserélt légszűrőt. Majd megkérdezte hogy minek, hiszen nem volt koszos. Csere után majdnem keszon betegséget kapott a zümi. :D
Meg előkotortam a finom polírpasztát, majd néhányórán keresztül simogattam a gépet. :D Et azt mondjuk simogató géppel. :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15156 March 16, 2018, 1:01 p.m.   reply to: 15155 x
Én onnan szereztem a pótülést :D nem volt egyszerű megtalálni őket, jól el vannak dugva....
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15155 March 16, 2018, 10:43 a.m.   x
Mirekékkel csináltattam a vezérlés cserét, még a karbi felújítást. Tényleg nem olcsók, de legalább jól beállították a paripát. Hú az a 750-es egy nagyon szép darab!
Én középsztendert bontóból szereztem hozzá, 12-ért. Egy szépséghibája van, hogy csak egy rugót kaptam hozzá, így a másikat le kell gyártatnom. Pesten a Fáy utca 2.-alatt van Ricsi-bontó
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15155 March 16, 2018, 10:43 a.m.   x
Mirekékkel csináltattam a vezérlés cserét, még a karbi felújítást. Tényleg nem olcsók, de legalább jól beállították a paripát. Hú az a 750-es egy nagyon szép darab!
Én középsztendert bontóból szereztem hozzá, 12-ért. Egy szépséghibája van, hogy csak egy rugót kaptam hozzá, így a másikat le kell gyártatnom. Pesten a Fáy utca 2.-alatt van Ricsi-bontó
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15154 March 16, 2018, 2:16 a.m.   x
Mit találtam?! :) Laci bácsi vásárra adta a paripat!
https://new.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx_750_e/suzuki_gsx_750_e_inazuma-12684393
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15153 March 16, 2018, 1:24 a.m.   reply to: 15152 x
Ja értem. Nekem azt még nem kellett, de azt simán kapsz hozzá ha beirod Googlebe, egyedül azt hoz hozzá csak név szerint XD sokat szoptam, sokat telefonálgattam, szóval neked már nem kell bejárni ezt az utat :D annyit mondok mirekmotors, minden van hozzá, persze arany áron, de legalább be tudjak szerezni! :) sajnos vmelyik előző idióta gazdája megszabadította a motoromat a középsztendertől amit pótolni szerettem volna, vmi 20valahany ezer, igyjihy inkább hanyagoltam... :D
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15152 March 15, 2018, 9:33 p.m.   x
Nekem Pilot Power megy fel a jövőhét elején. Nekem is öregek a gumik azért olyan huncut a kanyarokban. Én már nem a red barontól vettem, hanem a sráctól, aki tőlük vette. Tavaly Július óta van nálam. Azóta beletettem 5500km-t(azóta motorozom még csak). Csak a mocsok matricájuk odaégett a villához. :D:D Első fékbetéteket cseréltél már? honnan szerzed be az alkatrészeket?
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15151 March 15, 2018, 9:18 p.m.   reply to: 15150 x
Woah, nekem is ilyen gyönyörűszép bordó van! :D hát igen ismerős, nekem is csinálta hűvös időben, kiderült a 10+ éves gumi volt az oka :D road 3mat kapott szettben, nagyon elegedett vagyok vele!
Látom redbaronos a motor, mióta van nálad? Mik a tapasztalatok, anno enis gondoltam rájuk, leginkább a hitel miatt, de sok rosszat olvastam róluk, ígyhát inkább vártam vele és összegyűjtöttem rá a pénzt...
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15150 March 15, 2018, 9:04 p.m.   x
Hirtelen ezeket találtam. Azóta kapott egy nagy polírt, meg gyártattam oldaltáska tartókat, hátra egy kis platnival, Sima team-el. Jó srácok, és jó áron dolgoznak. A hétvégén viszem gumishoz, kap 2 szép új cipellőt, hátha nem rakosgatja többé a farát a kanyarban :D Roppant kényelmetlen érzés :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15149 March 15, 2018, 5:11 p.m.   reply to: 15148 x
Rendben, jó mozizást! Majd tehetnél fel v küldhetnél képet az inadrol! :) szia!
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15148 March 15, 2018, 4:59 p.m.   x
Az biztos :) most mennem kell moziba. Szia, szép napot!
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15147 March 15, 2018, 4:59 p.m.   x
Az biztos :) most mennem kell moziba. Szia, szép napot!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15146 March 15, 2018, 4:59 p.m.   reply to: 15143 x
Azigen :D én már a nyakas történetnel sejtettem h a póló lesz a ludas :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15145 March 15, 2018, 4:54 p.m.   reply to: 15142 x
Hat igen, minden tekintetében sokkal jobb mint a gs :D 8ezer fölött azért elég eleven tud lenni :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15145 March 15, 2018, 4:54 p.m.   reply to: 15142 x
Hat igen, minden tekintetében sokkal jobb mint a gs :D 8ezer fölött azért elég eleven tud lenni :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15144 March 15, 2018, 4:54 p.m.   reply to: 15142 x
Hat igen, minden tekintetében sokkal jobb mint a gs :D 8ezer fölött azért elég eleven tud lenni :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15144 March 15, 2018, 4:54 p.m.   reply to: 15142 x
Hat igen, minden tekintetében sokkal jobb mint a gs :D 8ezer fölött azért elég eleven tud lenni :D
     Reply to this


hacse (msg) 15143 March 15, 2018, 4:50 p.m.   x
Egy póló története

2017 augusztus 25-én, pénteken magamra öltöttem Inazuma logóval , illetve felirattal ellátott fekete pólómat, amiből 2 darabot rendeltem , a párját pedig betettem a tanktáskámba. Felöltöttem a motoros ruházatomat és valamivel 10.00 óra után elindultam az ez évi Ina konferenciára Tiszaszigetre. Nagyjából 380 km –es út várt rám , a nap mindvégig erőteljesen ontotta magából a meleget , ennek ellenére nagyon élvezetes stressz mentes utat tudhattam magam mögött.
Motoros kabátom mindvégig rajtam volt. A találkozó helyszínére érve , a kabát levétele után a fekete anyagon jól látszott, hogy az izzadtság milyen kreatív impresszionista stílusban rendezte el a só foltokat a pólón. Úgy terveztem , hogy bármi lesz is, ebben a ruhadarabban feszegetem magamat még a szombati napon is , hiszen nem volt egészen egy hete annak , hogy teljes fürdési procedúrának vetettem alá magamat. Így is lett. Rengeteg érdekes témát ismertünk és vitattunk meg a tali ideje alatt, új ismeretségek kötődtek, mindenki erején felül igyekezett a leghihetőbben elhazudni a mondanivalóját. Én jól éreztem magamat , amiért köszönetet mondok mindenkinek, aki részt vett abban az eseménydús kavalkádban. A vasárnapi hazafelé készülődés közben a frissen mosott bőrfelületemre ráhúztam a még null kilométeres , második darab Ina pólóinget. Elérkezett a könnyes búcsú ideje , szétszéledt ismét a nagyszerű társaság. A perzselő nyári időjárkálás ellenére felvettem a kabátomat és útra keltem . Már a szegedi forgalomban elindult az absztrakt só művész parádé a ruházatom alatt, de ez akkor tetőzött igazán , amikor Szeged után hosszú- hosszú kilométereken át útfelújítási munkálatokat végeztek felmarással sebességkorlátozásokkal, villanyrendőrös és jelzőőrös szakaszolással , helyenként jóleső aszfaltszaggal és hőmérséklettel. Az egyik hosszú várakozás során leakasztottam magamról a kabátot , gondoltam megyek pólóban amíg tart ez az útrekonstrukció, aztán majd beöltözök ha úgy adja. Mivel továbbra is teljes erővel tűzött a nap, nem találtam indokoltnak felvenni a kabátomat. Az első pihenő alkalmával feltűnt ,hogy a könyökhajlatom belső ráncaiban indokolatlanul vastagon telepedett meg valami csúnya fekete por. Azt gondoltam akkor , hogy az útépítésnél keletkezett mocsok rakódott rám , de nem voltam igazán biztos benne , mert nem szállt a levegőben feltűnően a por. Tovább indultam. Verőfényes napsütésben, gyér forgalom mellett 100-110-es tempóban fogyasztottam a kilométereket boldogan fütyörészve. A benzinska pumpánál fizetéskor a csinos pénztárkezelő leány feltűnően stírölte azt a rövid , vastag ,rusnya nyakamat .(?) Gyanús lett valami … Mondom ennyire nem lehet perverz nyak fetisiszta ez a fiatal hölgy . Indulás előtt belenéztem a visszapislantóba , hát amit ott láttam azután rögtön megértettem miért szegeződött rám a benzinkutasnyica tekintete ; az egész nyakam koromfekete volt hasonlóan a könyökhajlatomhoz , de úgy , mintha egy elhanyagolt kéményből mentettek volna ki 2 másodperccel azelőtt. A kút WC-jében sikáltam tisztára magamat, majd elindultam. Nyugodt eseménymentes , ennek ellenére élvezetes utam volt hazáig. Otthon vetném le magamról az inazumás pólót, de amint hozzáérek szakad , reped, feslik, amelyik darabját sikerült ’lehasítanom „ magamról az egész egyszerűen ha összegyűrtem a kezemben elporladt ! Világossá vált számomra , hogy az a bizonyos fekete mocsok az nem az út pora volt , hanem a fogyó textil. Mire teljesen lefosztottam magamról , már csak a rávasalt logók tartották össze az anyagot maguk alatt. Úgy döntöttem , hogy azokat megmentem és valahogy rávarrom egy másik fekete pólóra , de sajna nem sikerült ..
Valami furcsa anyaghiba okozhatta ezt a korai amortizációt , mivel a másik ugyanilyen pólómnak 2 mosás után sincsen semmi baja ugyanannyi viselés után. Fotót is szerettem volna mellékelni , de nem sikerült , mert nem készítettem ..
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15142 March 15, 2018, 4:41 p.m.   x
Én sem bántam meg, hogy nem nagyobbat vettem. És azt sem, hogy nem egy GS500 nyergében kötöttem ki. Apósnak az van, de játékmotornak tűnik még a kis ina mellett is.
Én sokszor megyek kettesben párommal, de ha egyedül vagyok, néha elgurul a gyógyszer, és a kicsi is tud meglepetést okozni. :D
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15141 March 15, 2018, 4:38 p.m.   x
Nem kellett soha sokat indítgatni, mindig elsőre röffent. És nem egyhelyben járattam, hanem mentem egy tisztességes kört vele 2-3 hetente, hogy átmelegedjen rendesen. Azóta sincs gondom vele.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15140 March 15, 2018, 4:14 p.m.   reply to: 15138 x
A szakirodalom szerint a legjobb békén hagyni, nem indítgatni... Tavaly év vége elég moslekra sikerült így ensem épp úgy tettem el ahogy kellett volna, szoptam is vele rendesen mire beindult...
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15139 March 15, 2018, 4:12 p.m.   reply to: 15137 x
Nekem a 3ik, régóta nyomom az ipart, de elhúzódtak a lépcsőfokok, leginkább anyagiak miatt, ígyhát életem nagyrészét egy Rigan töltöttem, utána jött pár év mz-zés, és most 3 éve vagyok büszke tulaja a kicsi inanak! Ensem akartam nagyobbat, 400zasokat nézegettem... A fokozatosság elvét vallom, amit nem is bántam meg, mert első évben azért volt pár necces szitu, amihez ígyis sok szerencse kellett h most itt irkaljal... Egy erősebb motorral tuti meghaltam már volna... Még ígyis néha hülye vagyok, mert teljesen ismeretlen terepen is úgy húzom neki mint az ökör... De próbálok erről is leszokni.
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15138 March 15, 2018, 3:56 p.m.   x
Mondjuk én 2-3 hetente megjárattam a télen, annyi rémhírt hallottam a karbiba rohadó benyáról, hogy nem édekelt ha lefagytam róla :D még az első féket lell szétkapnom, mert mióta kapott egy szélesebb kormányt, azóta nem tetszik ahogy működik.
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15137 March 15, 2018, 3:52 p.m.   x
Nekem is a legkisebb Inazumám van! Legelső motorom, így gyáva voltam egy 600as-hoz, de a 250-essel sem akartam kínlódni annahegyen :D Egyenlőre elégedett vagyok vele, pláne vezérlés csere, és karbi restauráció után. ^^
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15136 March 15, 2018, 3:25 p.m.   reply to: 15130 x
Múlt hét vasárnap enis felebresztettem, mert megyünk műszakira jövőhèten, feltéve ha nem esik le a hó.... Mentem is vele egy nagyon kicsit, hiányzott már és aztakurva :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 15135 March 15, 2018, 3:24 p.m.   reply to: 15120 x
Nah! Azt hittem csak én vagyok itt vagyok itt egyedül 400zassal! :D
     Reply to this


kantorbalu (msg) 15134 March 12, 2018, 2:27 p.m.   reply to: 15128 x
Akkor termosztátról van itt szó, ha jól értem! Az érdekelne, hogy hány C fokos?
     Reply to this


Rick (msg) 15133 March 11, 2018, 7:03 p.m.   reply to: 15132 x
Felhívtam. Lekoccolt. :-(
     Reply to this


Rick (msg) 15132 March 11, 2018, 5:34 p.m.   reply to: 15131 x
Már úgy értem a fórumról.
     Reply to this


Rick (msg) 15131 March 11, 2018, 5:31 p.m.   reply to: 15130 x
Visszaolvastam pár hónapot. Ugye nem koccoltál le cbLaci?
     Reply to this


Rick (msg) 15130 March 10, 2018, 6:04 p.m.   x
Sziasztok! Vége a téli álomnak! :-)
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15129 March 9, 2018, 11:16 p.m.   x
Nem találtam semmilyen(még japánt sem) szakirodalmat, így megszavazom az 500ml-t. Egyébként furi, de progresszív rugó van benne. Vagy az gyári?
10mm-es pogácsára gondoltam, elsőre csak kipróbálni.
Teljesen ki kell venni a teleszkópot az olajcseréhez? Oktalan dolog. :D
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15128 March 9, 2018, 8:50 p.m.   reply to: 15126 x
Azt azért talán mégsem, de kíváncsi lennék hogy a japonéz mérnökök, akik anno a Suzuki olajhűtés-fronton dolgoztak mit szólnának ezekhez a dolgokhoz:-)
     Reply to this


kantorbalu (msg) 15126 March 8, 2018, 10:58 p.m.   reply to: 15125 x
Akkor jól érzem, hogy lassan a NASA bekéri Tőled a paripát tanulmányozás céljából....;-)))
Csak tanuljanak...
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15125 March 8, 2018, 8:13 p.m.   reply to: 15122 x
Még nem mert további fejlesztés körvonalazódik, az alkatrész meg jó 3 hétig jött USA-ból kassai kitérővel.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15124 March 8, 2018, 8:10 p.m.   reply to: 15121 x
Ez nem Jawa 350 hogy oldalt leereszted az olajat:-)
Ki kéne venni és szétszedni mert nem biztos hogy kijött minden olaj, meg elmosni a cuccokat hogy a kopadék-üledék is kijöjjön...ki tudja mi van benne.
Fémpogácsát esztergáltatni vmit segít, túl vastag azért ne legyen
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15123 March 8, 2018, 8:03 p.m.   reply to: 15120 x
Hátöö, korántsem biztos hogy annyi kell bele, ránézésre a 750 villája is ugyanaz, és mégis más a feltöltés. Guglizni kéne hátha találsz vmit, mert Európában nem forgalmazták ezért szervizkönyvet sem találni, max japánul.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 15122 March 8, 2018, 3:13 p.m.   reply to: 15115 x
Nagyon ciki, tudom, de meg se kérdeztem, milyen olaj került bele...
Te már elhoztad Tanár Úrtól a gépet?
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15121 March 7, 2018, 10:52 p.m.   x
Mégvalami! Hol a rossebbe kell leereszteni a villaolajat? Sehol nem találtam leeresztőcsavart. Így készítettem egy lopótököt flakonból, meg 8as benzincsőből, de majdbehorpadt a homlokom mire kiszívtam az olajat a villákból :D
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15120 March 7, 2018, 10:50 p.m.   x
Köszönöm szépen a választ!
Egyébként 400-asom van, de azt hiszem a roller egy az egyben megegyezik a nagytesókéval. így az első teleszkópba is ugyanannyi kell.
15W olajat vettem, mert egy cseppet gyöngének éreztem az első rugókat. Van értelme egy közbetétet esztergálnom, hogy a rugókat megtámasszam picit? 10-15mm-re gondoltam.
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15119 March 7, 2018, 10:50 p.m.   x
Köszönöm szépen a választ!
Egyébként 400-asom van, de azt hiszem a roller egy az egyben megegyezik a nagytesókéval. így az első teleszkópba is ugyanannyi kell.
15W olajat vettem, mert egy cseppet gyöngének éreztem az első rugókat. Van értelme egy közbetétet esztergálnom, hogy a rugókat megtámasszam picit? 10-15mm-re gondoltam.
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15119 March 7, 2018, 10:50 p.m.   x
Köszönöm szépen a választ!
Egyébként 400-asom van, de azt hiszem a roller egy az egyben megegyezik a nagytesókéval. így az első teleszkópba is ugyanannyi kell.
15W olajat vettem, mert egy cseppet gyöngének éreztem az első rugókat. Van értelme egy közbetétet esztergálnom, hogy a rugókat megtámasszam picit? 10-15mm-re gondoltam.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15118 March 7, 2018, 10:49 a.m.   x
Urak, Németországban bontódott egy 1.2-es 17 ezer km-el, vannak fent cuccok az E-bay-en.
Ha valaki vásárol, a postacímet ékezetek nélkül javasolt megadni.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15117 March 7, 2018, 10:46 a.m.   x
250 ezer km:
https://www.youtube.com/watch?v=sMJEtTxWMLc
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15116 March 6, 2018, 8:07 p.m.   x
Van akinek Alaszkában sincs holt szezon:
TKC80 sportmoccra☺
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15115 March 6, 2018, 8:03 p.m.   reply to: 15112 x
Balázs, néztem a múltkor az elkészült gàtlódat, szép munkát végzett Déczi apuka. Milyen oil-t tett bele?
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15114 March 6, 2018, 8:01 p.m.   reply to: 15111 x
Én sajnálnám használni ebben a sós trutymóban, inkább novemberben szoktam még kihúzni amennyire lehet.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15113 March 6, 2018, 7:58 p.m.   reply to: 15111 x
Üdv!
A gyári manuál is 582 ml-t ad meg ahogy Balázs is írta, (értelemszerűen száranként) tehát nem elég az 1 l. Persze csak akkor ha minden gyári. Ja és ez az 1.2-esre érvényes. A 750-nél más mennyiség van, a tied 750 v 1.2?
     Reply to this


kantorbalu (msg) 15112 March 5, 2018, 9:13 p.m.   reply to: 15111 x
A felhasználói füzetben ezt találtam:
582ml
     Reply to this


Retekszisz (msg) 15111 March 4, 2018, 11:16 p.m.   x
Sziasztok!
Tudnátok esetleg segíteni, hogy az első villákba mennyi olaj kell? Nem találok sehol róla szakirodalmat. Előre is köszönöm!
Csak érdekesség képpen: A héten többször is motorra pattantam(nem téliesítek, inkább havat pucolok a sárvédőről:) ), és ezt megtettem kedden este a "nagy" havazás alatt is. Senkinek sem ajánlom hogy emelkedő közelébe menjen frissen letaposott hóban. :D Sokszor kicsit többet haladtam oldalra, mint előre, de rettentően mókás volt, élveztem! :D
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15110 March 3, 2018, 9:32 p.m.   reply to: 15109 x
Aztán lehet csorogni a 75-ösön tovább.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15109 March 3, 2018, 9:32 p.m.   reply to: 15108 x
Hát ja, de elvileg még mindig jobban jársz a 763-as rossz szakaszával mintha alulról próbálkoznál. (1O km Ic-Ponortól a Mócok templomáig) Szárazabb időben azért jobb a helyzet a képen látottnál.
A 75O-esről átmenni a Pádisra pár éve kemény meló volt.
Na de hátha lesz frissebb, meg jobb:-) infó.
A 75O-es utat amúgy mindenképp érdemes útbaejteni az Aranyosfői-jégbarlang miatt. Nagyon szép látványos út vezet fel, és jó minőségű.
     Reply to this


KTib962 (msg) 15108 March 3, 2018, 11:53 a.m.   reply to: 15106 x
Megnéztem a javasolt útvonalat, jó az ötlet, viszont a 763-ast elkerülni nem tudom, mert a Padis felé az visz a vízeséstől. Találtam Lecso bejegyzést, amiből az tűnik ki, hogy tavaly volt arra, küldtem neki levelet, hogy adjon infót, majd látjuk. Köszi mégegyszer!
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15107 March 2, 2018, 9:20 p.m.   reply to: 15105 x
A 750-ről átmenni a 763-ra viszont még rosszabb, bár mint írtam nem frissek az infóim, kérdezősködni kellene endurós szaktársaktól.
Bár most jut eszembe ColargoTJ a V-Stromosoktól pont erre a szakaszra kérdezett rá vmikor a nyáron, végül is nem tudom kijárta-e? Meg kéne kérdezni, most már engem is érdekelne.
Térképet itt tudsz rendelni: http://www.dimap.hu/ Románia, Erdély+ a részletes helyi térképek itt a legprofibbak, jól áttekinthető.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15106 March 2, 2018, 9:12 p.m.   reply to: 15105 x
Értem. A 750-es útról a 763-as pádisi útra nem javaslom az átkelést, nagyon rossz, bár régiek az információim. Inkább javaslom elmenni a 75-ösön Fehérvölgyig (Albac) majd onnan megindulni a Bélesi-víztározó, Kalota felé, majd balra lefordulni Havasrekettye (vízesés) felé. Itt is lesz egy rosszabb szakasz Ponor-Ék-től a Mócok templomáig, a kép ott készült tavaly nyáron kb erre lehet számítani, helyenként rosszabb.
https://www.sportmotor.hu/foto/m1Ot0GquOAU
     Reply to this


KTib962 (msg) 15105 March 1, 2018, 10:36 a.m.   reply to: 15103 x
Alsóvidrától keletnek indulva a 75-ös, majd 750-es, 763, 108C, Rekicelli-vízesés. Onnan vissza a 108C-n a 763-ig, azon Pádis irányába. Ezen maradunk elvileg, amíg el nem érjük a 76-ost, azon délnek fordulunk, majd rátérünk a 75-ösre, ami visszavisz a kiindulási pontra. Túl nagy gyaloglások nincsenek betervezve, de a Mócok temploma, Medve-barlang valószínű beleférnek, de majd látjuk. Térkép az információs ponton található?
A motorok túragépek, szerintem terepezés max murvás út, száraz földút.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15104 Feb. 28, 2018, 11:45 p.m.   reply to: 15101 x
Érdemes ezt beszerezni:
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 15103 Feb. 28, 2018, 11:41 p.m.   reply to: 15101 x
Gondolom az útvonal Alsóvidra-Aranyos-völgy, 75-ös út-1R út-Medve-hágó-Havasrekettye vízesés-pádisi út-Vasaskőfalva-Biharlonka-megint 75-ös-Alsóvidra?
Az a helyzet hogy a Pádison a természeti látnivalókhoz gyalogtúrás több nap kellene és az is csak egy kis szeletére elég. A 'nagy hármasból' (Galbina-kőköz, Szamosbazár, Csodavár) legjobban a Csodavárat lehetne beszorítani az egynapos körbe. A Bál (Bălileasa) rétnél kell letérni a Glavoj felé, egy murvás úton lehet megközelíteni. Azonban csak óvatosan, helyenként vannak vasas kapaszkodók, túracipő legyen nálatok.
Ha ezt sokalljátok, akkor fel lehet sétálni a Mócok-templomához, (Biserica Moțului) ahonnan a panorámakép is készült, nyáron könnyebb gyalogtúra akár motoros csizmában is. Ha esetleg az időbe belefér, akkor még hazafelé meg lehet nézni a kiskohi Medve-barlangot is. Itt csoportos beengedés van, bár az idegenvezetés románul történik, csak nagyobb csoportnál előzetes kérésre magyar vagy angol nyelvű vezetés. Ha a Csodavárat választjátok, akkor mellé már aligha fér be a Medve barlang.
A Ponor-Ék és a központi Pádis közötti 1O km-es aszfalt néküli útszakasz elég ramaty, milyen motorokkal mennétek?
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 15102 Feb. 28, 2018, 4:37 p.m.   reply to: 15098 x
Köszi!
     Reply to this


KTib962 (msg) 15101 Feb. 27, 2018, 10:57 p.m.   reply to: 15100 x
Egy napot leszünk a környéken: Alsóvidra - Rekicelli vízesés - Pádis - Boga - Alsóvidra körút.
     Reply to this


Felhokep
Hirdetések




Member count: 26655