1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29

Please log in

Registration
Forgot password
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Next page

kokrno 18775 23. Mai 2019 23:09  
Aha, fizetni kell a tesztekért. Akkor ez nem az én spúr lelkemnek való. Abból inkább a motorom kapna valamit.
    

kokrno 18774 23. Mai 2019 22:59  
Én még azt sem tudom, hogyan lesz visszahozva a motor a szerelőtől. Kicsit problémás a dolog.
    

inazuma400 18773 23. Mai 2019 20:36   reply to: 18772
Rendben, semmi gond. :) csak fel dobtam hátha. Érdemes lett volna pedig Neked is el jönni, mert lesz cb1000 neo Cafe, ki is próbálhattad volna! :) azért gondoltam h hasznos lehet ez a rendezvény itt mindenkinek. Még én se biztos h el jutok oda, de ha igen, remélem h lesz lehetőségem kipróbálni pl a bmw Boxerét, kíváncsi lennék h milyen, sose mentem boxerrel. De előre nem merek foglalni, mert kitudja még mi jön közbe addig...
    

cblaci 18772 23. Mai 2019 20:20   reply to: 18771
Sajnálom Ricsi de vasárnap reggelig ügyeletes vagyok, aztán ezzel még nem lesz vége az elfoglaltságoknak, talán délután majd tudok menni egy kört, de abba a körbe nem fér bele Kiskunlacháza.
    

inazuma400 18771 23. Mai 2019 07:37  
Vasárnap jön vki Kiskunlacházára?! Én tervezek menni, ha nem jön közbe semmi, meg nem fog esni az eső.... Kint lesz v 6 márka, meg 40 féle tesztmotor. Dodorféle grillparty. Hátha érdekel vkit. :)
    

kokrno 18770 21. Mai 2019 21:12   reply to: 18769
Mondjuk pont ez volt az egyik pont, amit felhozott vételkor a szerelő, hogy a kék Inának már kissé súrlódósan, szorosabban járt a kuplungja, az enyém meg milyen finoman, puhán ahhoz képest.
    

jimy_L 18769 21. Mai 2019 18:09   reply to: 18766
Kedves barátom is kínlódott a kuplungjával. Elvitte szerelőhöz, ki is cserélték az összes lamellát, meg rugót, de jelentős javulást nem értek el.
Pont olyan szar maradt mint volt.
Ha ló nincs, a szamár is jó, alapon elhozta hozzám. Kicseréltem a kuplungkart, megkentem a bovdent, átpucoltam a működtető szerkezetet. És azóta ecce kellett állítani a kar holtjátékán, és jól teszi a dolgát.
Szóval mielőtt megbontod a kuplung oldali deklit, érdemes átnézni a működtető szerveket, lehet ott a hiba.
    

inazuma400 18768 21. Mai 2019 07:22   reply to: 18767
Hat igen, elméletben nagyon sok mindenen lehetne változtatni, de a valóság sajnos nem ilyen....
    

kokrno 18767 20. Mai 2019 22:38   reply to: 18763
Sok mindent lehetne egy elméleti szép világban, de sajnos a valóságban kevesebbre van esély. Valószínűleg nem véletlenül van kevesebb vezetéstechnikai drágán, mint ahány jogosítványképzés. Lényegében akkor minden motoros jogsi csoportra jutnia kellene egy tréningnek. Mert az alap , némi kanyartechnika, meg ilyenek, amit írtál, az másként nem megy.
    

kokrno 18766 20. Mai 2019 22:28   reply to: 18762
Kicsit fura, hogy a motor megkíméltnek tűnik, de úgy tűnik, a kuplung lelakott. Sanszos a béna sofőr, aki nyírta.
    

inazuma400 18765 19. Mai 2019 22:27   reply to: 18762
A kis etz nekem is csinált ilyet, mmint behuzott kuplungnal sebességben rendesen megindult, hiába vettem bele új lamellakat, kosarat, fityfenét, jobb lett de sose lett tökéletes... Azzal a motorra mondjuk jól befürödtem, jól ki volt nyírva... Hála istennek az Inaval jól jártam, pedig simán megvettem volna akkor is ha szar, mert nem értettem hozzá.
Viszont Te nekem jó példa vagy arra h érdemes várni, keresgélni, mert nem gondoltam volna h szalon állapotú motort lehet venni, Neked mégis sikerült. Valszeg a vfrt nem fogom túlspilazni, mert úgyse kell hosszú időre, meg öreg is, meg ára se annyi. De azért a triple 2 millas árával, nem fogok elsiklani semmi felett, legalábbis remélem... Mondjuk az nehéz szülés lesz, mert itthon ritka, kintről kéne venni majd sztem, bár idén már láttam egy jónak tűnő vételt, de már nincs fent. Persze zsír új motor lenne a tuti, de nem merek, meg nem érné meg, meg 2 millaval a zsebben, még minsig ki kell csengetni másik 2őt az "r" re, ami azért elég húzós lenne... Elméletileg még 2 év, már nagyon várom! :D annyira ritka jószág h a tegnapi motoros talin, ahol elvileg 455en voltunk a szervező szerint, összesen volt 3db triumph, 1 daytona, 2 triple, abból is csak az egyik volt olyan ami nekem kell, de az is csak majdnem, mert az 12es volt 2 kipuval az ülés alatt, de nekem 13mas kell aminek csak 1 van lent, közel a blokkhoz.
    

inazuma400 18764 19. Mai 2019 22:15   reply to: 18761
Hat ha be húzott kuplungnal gurul a motor akkor nem emel ki rendesen. Ott tuti vmi gebasz van, az nem normális dolog h csak a végén fog...
    

inazuma400 18763 19. Mai 2019 22:13   reply to: 18759
Meg is látszik... Sok a baleset... Azt a logikát se értem h autónál el is törölték a rutint.... Kresz után rögtön visznek forgalomba... Persze azé gondolom valóságban nem így zajlik. De én pl sose vezettem autót azelőtt, szóval nekem tényleg kellettek az alapok, meg balfasz is voltam.... Amikor először mentünk ki forgalomba, 60 fölött össze vissza rángattam a kormányt... De vissza térve a motoros részre, Azt értem h annyit nem tarthatnak ott, de be kéne építeni vmi alap szintű vezetéstechnikai képzést a jogsiszerzesbe... Az meg h mi jön meg a rutinnal... Vannak akik már több éve v több 10 éve vezetnek, sok 10ezer kmterrrel a hátuk mögött, aztán elmennek egy vez.tech.treningre és nem tudják megcsinálni a gyakorlatokat, v pl kiderül h sok a rossz berogződés, kanyartechnika stb...
    

cblaci 18762 19. Mai 2019 21:44   reply to: 18761
Jobb esetben a kuplung kopólamellái körül kellene keresgélni, nekem még a szoci időszakban volt ehhez hasonló problémám. Motoros másodvirágzásom japó vasainál nem tapasztaltam ilyet, az első Hondával szerencsés voltam az állapotát tekintve, ráadásul egyszerű kéthengeres motor volt, hengerenként 2 szeleppel, sokat tanultam azon a motoron. Aztán a következő választásoknál már tudatosabb voltan, tanulva a haverok mellényúlásaiból, volt közötte költséges kuplung hiba is amit csak a kosár cseréje oldott volna meg. Ráadásul az a motor később is felbukkant ugyanazon a fórumon, mert eladta egy másik olyan madárnak mint amilyen ő volt....
Szóval motorvételnél a kuplung is kizáróok volt ha netalán baját éreztem, nálam meg még soha nem érte el azt a határt ahol megcsúszott volna.
Jó lenne tudni milyen olaj került bele, hallottam én már érdekes dolgokat amikor nem olajfürdős kuplunghoz való olaj került bele, ráadásul szerelő követte el. Normális esetben egy 86 lóerős motor kuplungjának 100ezer km felett kellene teljesítenie megbontás nélkül.
    

kokrno 18761 19. Mai 2019 21:07  
Közben a hétvégén végre nekiduráltam magamat, és összeraktam a kicsit. Meg átvittem a motorot a szerelőhöz a szimeringcserére. Elkezdi szétszedni, kitakarítani, majd csak megjön a cuc is közben.
Meg ismét rá akafok nézetni a kuplungra. Néha megálláskor kicsit húz a motor. Volt, amikor mintha csúszott is volna. Lehet, hogy kopotg, yz magyyrázná, miért a kar útja végén kezd csak fogni. Lehet, hogy amikor le volt fojtva, sok volt neki a motor súlya. Meg nem nagyon tudott motorozni az illető, és sokat csúsztatta. A második tulajnak azzal adták el, hogy nem jött be a motorozás az elsőnek, sokat nem is használta.
    

kokrno 18760 19. Mai 2019 20:55   reply to: 18752
Azért csak eljön majd újra neked is a motorozás. Kitartás!
    

kokrno 18759 19. Mai 2019 20:54   reply to: 18750
Vezetni megtanítani kissé tovább tart, mint egy tanfolyam..Meg rutinszerzés kell hozzá. A tanfolyam inkább alapvető járműkezelésről szól. Addig nem tarthat, amíg némi rutint is szerzel.
Nézd meg az USÁ-t. Ott csak vizsga van, nincsen tanfolyam.Ideiglenes engedéllyel más felügyelete mellett gyakofolhatsz. Nincsen rutinpálya, és olyan tudással érkezel, amilyet családtag, ismerős , valaki átadott neked.
    

inazuma400 18758 19. Mai 2019 18:31   reply to: 18757
Köszi! :) má megin csak a fekete... :D mondtam mán nektek, lesz fekete motorom, de előbb még kell egy piros, egy fehér és majd utána! :D
    

jimy_L 18757 19. Mai 2019 18:10   reply to: 18731
Végre úgy néz ki mint egy motor.
Szép lett. Sötétbe kéne fényképezni, me sötétben minden tehén fekete. ;))
    

inazuma400 18756 19. Mai 2019 12:41   reply to: 18754
Jajaja, ezt dodor is szokta ajánlani, meg azt h a láncból ki kell vágni szemet, h rövidebb legyen, ezáltal közelebb kerül a 2 kerék egymáshoz.
Ja, látszik, de a kezelhetőség és a kényelem a lényeg. Jól személyre szabtad a motorod! Nekem ugye csak az üléssel volt bajom, jó nyilván enis javíthatnék rajta a leirt dolgokkal, de nekem ez így megfelel, amivel esetleg érdemes lett volna még variálnom az a labtartók helyzete, mert az én magassagomhoz túl kicsi a motor és túlságosan be van hajlítva a térdem, de ez is csak több napos hosszú túrákon jön ki. Jövőre meg ha minden igaz jön a következő lépcső, úgyhogy már nem babrálgatom a motort.
    

cblaci 18755 19. Mai 2019 11:56   reply to: 18752
Mielőbbi gyógyulást!
    

cblaci 18754 19. Mai 2019 11:52   reply to: 18751
Ezt a két paramétert mindkét motornál variáltam, a tengelytávot azzal, hogy a kifliket lejjebb engedtem a telószáron, az ülésmagasságot meg azzal, hogy variáltam az ülésszivaccsal. Az Inazumánál mindkét variáció bejött, de a Hornetnél a kiflik leengedése nem javított annyit a fordulékonyságon, mint amennyit rontott az egyenesfutáson kigyorsításkor. Talán a jóval nagyobb teljesítmény miatt, vagy mert nem olyan orrnehéz mint az Ina volt, de a Hornetnél a kifli gyári helyzetét érzem a legjobbnak. Az ülésmagasságon viszont tudtunk javítani Andorral, a szivacs variálásával, ami a második nekifutásra lett tökéletes, majd én még az ülésvázon is tudtam lejjebb engedni 1,5 centit. Most így összesen kb. 3-3,5 centivel közelebb ülök a blokkhoz, ami nem tűnik soknak de amellett, hogy jobban leér a lábam a súlypont is lejjebb került és sokkal jobban érzem így a kanyarokat. Létezik hozzá ültető szett ami 3cm-el engedi lejjebb a hátulját, majdnem meg is rendeltem télen, de Kovács Petivel is beszéltünk erről és arra jutottunk, hogy a terepesebb túráknál nem lesz előny ha a blokkmagasság csökken, ezért inkább az üléssel variáltam. Egy kicsit látszik hogy alacsonyabb az ülés, de engem nem érdekel, mert amennyit vesztett a gyári kinézetéből, annál többet hozott kényelem szempontjából.
    

inazuma400 18753 19. Mai 2019 11:24   reply to: 18752
Az fasza... Jobbulást! Nem úgy értettem h most azonnal... De úgy volt h majd lesz ilyen, meg h Te leszel a góré, mert Te vágod ezt a részt.
    

kantorbalu 18752 19. Mai 2019 09:45   reply to: 18745
B... meg...! Nekem most kimarad a nyeregben ülés. Begyulladt a vállam/lapockám. Pirulákon élek. Dolgozni sem tudok. Kezdődnek a vizsgálatok.
Hát jó motorozást Mindenkinek!!!
    

kantorbalu 18752 19. Mai 2019 09:45   reply to: 18745
B... meg...! Nekem most kimarad a nyeregben ülés. Begyulladt a vállam/lapockám. Pirulákon élek. Dolgozni sem tudok. Kezdődnek a vizsgálatok.
Hát jó motorozást Mindenkinek!!!
    

inazuma400 18751 19. Mai 2019 01:20   reply to: 18750
Csak nem hagyott nyugodni h én itt lököm Nektek a hülyeséget, úgyhogy utána néztem. Nem gondoltam volna, de telleg igazam van. A tengelytav a 400asnak 10mmterrel rövidebb, nem hittem volna h ennyit számít, a 750esnek az ülés magassága pedig valóban telleg 25mmterrel több. Hiába na, a rutin meg az évek... Nahjó nem :D de úgy néz csak ragadt rám vmi a sok olvasásból, és tök jó h meg is tudom ítélni, meg így észre veszem. Eddig nem foglalkoztam vele, de telleg nem értettem h tegnap amikor mentem az övével miért ennyire más, és csak azokra tudtam gondolni amiket előző hszben le írtam. Pedig az a 2,5 centi az ülés magasságban elhanyagolhatónak tűnik, pláne egy magas ember számára, de ezek szerint mégsem. Haverom nézte azt mindig, mert ő alacsony és magasabb motorról nem ér le a lába.
    

inazuma400 18750 19. Mai 2019 01:02   reply to: 18749
Igen, közben rá jöttem ahogy a kommenteket tovább olvastam h ti a rutin pályát gyakoroltátok. Nah annak számomra telleg ninxs értelme, attól vmi komolyabb feladat kell. A jogsi szerzés egy vicc, ott nem tanítják meg az embert vezetni... Ne vedd magadra, ezt már megtárgyaltuk úgyis személyesen, értem h Neked miért kell.

De Laci ez Neked már a sok tízezer kmterhez nem ad plusszt, Neked is vezetéstechnikai szintű feladat kell.

Egyébként mentem fater motorjával, és hiába mind a 2 ina, meg ugyan akkora, vhogy mégis más.. Egyrészt olyan mintha magasabban ülnek, bár nemtudom h ezt nem-e a magasabbra emelt kormány csalja-e el, pedig ugye pont h az én ülésem tömöttebb a gyarinál,szóval nem is értem. A másik meg h vhogy a lábam is olyan mintha hátrébb lenne az övén, de az 100% h nem olyan ugyan olyan mind a 2, pedig azt várná az ember, h ina - ina át ül egyikről a másikra és pont ugyan olyan, pedig nem... Az a 40kg különbség is nagyon durván érződik, meg lehet h hülyeség de én arra tippelnek h más lehet a villaszög, ezáltal a tengelytav, meg utánfutas is, mert vhogy az én motorom sokkal jobban kanyarodik. Sokkal könnyebben kezelhető. Pedig amúgy pont h az enyémnek a villaszöge látszik nagyobbnak. De ez már csak vízió, nemtudom h van e valóság alapja.
    

kokrno 18749 18. Mai 2019 23:17   reply to: 18745
Az én vezényletemmel? Hehe. Én most láttam először az egyik rutinpályát, ami nekem még kihívás, de elmondásod szerint nem nagy feladat, ha megcsináltad a vizsgát. Amihez jópárszor végigmentél a három pályán. A másik kettőt nem láttam.
Más tudja a vezetéstechnikai gyakorlatokat, ha előtte volt rajta, még friss emlékből.
    

inazuma400 18748 18. Mai 2019 23:10   reply to: 18738
Igen, elkezdodott végre! :) de még le fog kelleni adnom szerelőnek, ha lehet akkor le áttételeztetem, ki kell pucolni a karbit, új gumma fel, szelephézag ellenőrzés, meg apróságok. Igazából most jól is indul. Ja meg mondjuk tömítéseket nem ártana cserélni azé a karbiba.
Sajna jövő hétre megint esőt mond.... Úgyhogy még a holnapot ki kéne használni.
    

inazuma400 18747 18. Mai 2019 23:05   reply to: 18736
Oks!
    

inazuma400 18746 18. Mai 2019 23:03   reply to: 18735
Kösz! :) nemnem, ez már így marad! :D
    

inazuma400 18745 18. Mai 2019 23:02   reply to: 18733
Hát arról volt szó h lesz közös gyakorlás vhol vmikor Kokrno és Bazsi vezényletével nem? Mert ők tudják a pályát, meg a gyakorlatot.
    

inazuma400 18744 18. Mai 2019 23:00   reply to: 18732
Kokrno a mester, én csak hallgatom :D
Fú az kemény, ügyes a szaki h rá jött, kutyák ezek a francia verdák...
    

kokrno 18743 18. Mai 2019 22:30   reply to: 18742
Igen, csak ők vezetéstechnikait írtak. Mi csak a motoros képzés rutinpályáját imitáltuk. Nekem az nem volt meg. Abból is a szűken fordulást akartam gyakorolni. Már írtuk, én sem akartam mások előtt bénázni, egyedül valamelyik utcán nekikezdeni forgolódni, meg majd jönnek is. Áruház parkoló sincsen erre olyan, ami nagy , és nem forgalmas helyen van .
Kolléga mondta feléjük ezt a parkolót egy kis kúton. Ritkán van ott kamion. Télen ott rodeóztak. Más nyáron is, nagy keréknyomok voltak. Jött is a kútról valaki, de kolléga beszélt vele, amúgy is oda jár. Hogy nem vadulni akarunk, csak gyakorolgatni. Kiderült, a fickó is motoros, kolléga beszélt is még vele egy ideig. Így jó volt, bár kicsit úgy éreztem, miattam van. Mert a Yamahás srác is akart azért gyakorolni, de kevesebbet ment, pedig ő is rakosgatta le a lábát rendesen. A kolléga csak szokni akarta a Kawát, de jól ment neki, ő gyakorlottabb a krosszozós, ilyesmi előélettel.
    

cblaci 18742 18. Mai 2019 21:24   reply to: 18740
Beszéltünk már erről, mi a fórum tagjai is összerakhatjuk a pályát, bár én azt se tudom milyen egy pálya pontosan, én a vadregényes Erdélyben edződtem, ott meg nincsenek bóják.
    

cblaci 18741 18. Mai 2019 21:22   reply to: 18739
Maga a lámpa háza ázott be, de az is új lesz, mert ki lett ugyan szárítva és meg is van hol engedte be a vizet, de én már nem bízok benne. Kívül van a kocsiszekrényen, beépítve a tetőszárnyba gyárilag, nem az utastérbe folyt be a víz. Egyébként én is azt kérdeztem, hogy vajon van-e még zsákbamacska, de mivel rendesen szét lett rámolva az autó mire meglett a hiba, ezért a szerelő szerint nincs más tákolás, ez az egy a légzsákvezérlő csatijának borítása alatt volt elbújva. Remélem nem lesz több meglepetés, a mester szerint nagyon jó állapotú az autó, de én meg úgy vagyok vele, hogy sok időnek el kell telnie hibamentesen, akkor talán újra bizalmam lesz hozzá.
    

kokrno 18740 18. Mai 2019 20:55   reply to: 18733
Persze, jöhetnél. Csak nem tudom, akarnak-e még az idén ilyet. Bár az ásványvizeket hazavitte a srác, én mondtam, még lehetne használni, ha elférnek valahol. Majd megkérdezem.

Az első rutinpályát raktuk ki, a másik kettőt kihagytuk. Igazából csak a vége volt az érdekes, a forduló. Azt nyolcasként pluszban jelöltük, és sokat abban forogtunk, mindkét irányban, meg próbáltuk szűkíteni.
De még megbuknék rajta, a nyolc másodperces araszolást csak próbálgattam, de még nem ment igazából.
    

kokrno 18739 18. Mai 2019 20:44   reply to: 18732
Kábelátvezető repedés? Vagy csak rosszul lett a lámpa tömítése berakva?
Csak akkor még lehet egyéb tákolás is, bár reméljük, ez volt a vége.
    

kokrno 18738 18. Mai 2019 20:41   reply to: 18730
Most akkor már igazándiból kezdődik a szezonod? Frankó motor már van hozzá.
    

kokrno 18737 18. Mai 2019 20:37   reply to: 18729
Már írtam, nem iszok alkoholt. Ők meg anélkül is bátrak.
    

kokrno 18736 18. Mai 2019 20:36   reply to: 18728
Az ki van zárva, mert nem tudom!

A szerelőre bíztam, hogy belevaló, jó olaj legyen benne. Nem tudom, milyen. Majd megkérdezem, amikor a telót csinálja.
    

cblaci 18735 18. Mai 2019 18:51   reply to: 18730
Szép lett a motor Ricsi, jó az a szín, de ha esetleg mégis meggondolnád magad szólj csak bátran, egy kicsit rámegyünk 800-as vízpapírral aztán mehet rá a fekete metál! ;-)
    

cblaci 18734 18. Mai 2019 18:47   reply to: 18728
Valami 135°C-ra emlékszem, de akkor még nem volt semmi gondja, Peti viszont Isztambulban fölé ment a 140-nek is, de egy jó olaj még azt is simán bírja.
    

cblaci 18733 18. Mai 2019 18:44   reply to: 18725
Ha legközelebb ilyet szerveztek én is elmennék, ha éppen ráérek, persze csak akkor ha nem teher egy idegen.
    

cblaci 18732 18. Mai 2019 18:42   reply to: 18716
Tegnap késő este beleolvastam a fórumba, már ágyban voltam és csak telefonon futottam végig, de amikor a guminyomás témánál elértétek a professzori szintet, az amúgy is fáradt fejemnek az adta meg az utolsó döfést, mert szinte elájultam az elalvás helyett. Most, hogy egy kicsit pihentebb vagyok, csak annyit tudok mondani, hogy én csak suttyó módon felfújom 2,2-2,3 ra, az meg úgy általában jó szokott lenni, egyéb méréstechnikai tudománnyal nem tudok szolgálni.
Na de visszakaptuk a Clio-t, aminél két probléma lett feltárva, a fő gondot a tetőszárny ledes pótféklámpája okozta, pontosabban annak a panelja. Ezért volt az, hogy ha nyomtam a féket eltűntek a hibajelzések, illetve csak a fékpedál lenyomásával volt indítható az autó. Ezt beázás okozta, aminek az eredetét is sikerült megtalálni és megszüntetni. A másik probléma ettől független, de annál nagyobb aljasság bárki is csinálta. Az autóban 4 légzsák és 2 övfeszítő patron van, ebből az utasoldali légzsák meghibásodott valamikor, amit úgy oldottak meg, hogy egy ellenállással becsapták a vezérlőt. Kicsit féltem attól, hogy nagyobb törése volt a kocsinak, de a szerelő megnyugtatott, hogy nem eldurrant a légzsák, hanem valami vékony szalagkábel tört el és így nem tudott kommunikálni a vezérlővel, amit olcsóbb volt egy ellenállással becsapni mint venni egy légzsákot. Most várom a légzsákot ami ki lesz cserélve és aztán elvileg újra teljes lesz a kis Renault.
    

inazuma400 18731 18. Mai 2019 18:02  

    

inazuma400 18730 18. Mai 2019 17:50  
Voltunk ma Vácon, a motoros majálison, és amikor visszafelé jöttünk a Szobi túráról akkor mintha egy fekete inazuma jött volna velünk szembe, innen esetleg vki? A gömbölyded tank stimmelt, meg a nagy suzuki felirat.
Mostmàr enis fel tudok dobni képet az enyémről.
Most néztem at a képeimet és egy normális nincs... :D ez a kép jól szemlélteti a fényezést, viszont rossz a kompozíció, a többi képpel is ez a baj amúgy.
    

jimy_L 18729 18. Mai 2019 17:45   reply to: 18724
Nem jól csinálod!
Sörös rekeszeket kell kerülgetni.
Minden jó kör után, inni egy sört.
A végére sokkal bátrabbak lesztek. ;))
    

inazuma400 18728 18. Mai 2019 17:28   reply to: 18726
Az semmi, majd Laciék megmondjak a tutit, nemtudom már h ki mondta, de beszéltek itt 140fokokrol is tán. Múltkor már votl ez téma, Fenyő meg is mondta a frankót! :) amúgy milyen olajat használsz? 40es v 50est?!
    

inazuma400 18727 18. Mai 2019 17:26   reply to: 18725
Nah, fasza! Csak ügyesen! :) az nem jó, sajna sok a baleset. :(
    

kokrno 18726 18. Mai 2019 14:23   reply to: 18718
Én most 2,3-ra állítottam, úgyis lejjebb megy majd.

Közben néztem a hőfokmérőt, azért, amikor már sokat pötyögtem a napon nyolcasozva, felment 100 fok közelébe.
    

kokrno 18725 18. Mai 2019 14:15  
Megvolt a gyakorlásunk. Jó volt így egy szabad helyen gyakorolni a szűk fordulást. Azért jópárszor le kellett rakni a lábamat, de sokat jelentett. A Yamahás srác sajna bukógombára rakta a mocit, de ez volt a szerencse is a dologban.
Utána még kerültünk egyet, sajna láttunk egy mentőt, rendőrt az út szélén, meg árva motort, hátizsákot, gyanús, hogy egy motorost álltak körbe a töltés partján, csak nem látszott.
    

kokrno 18724 18. Mai 2019 14:08  

    

inazuma400 18723 17. Mai 2019 23:46   reply to: 18722
Naja :D
    

jimy_L 18722 17. Mai 2019 22:37   reply to: 18721
Ez olyan mint a Columbo felesége, mindenki beszél róla, de még senki sem látta.
    

inazuma400 18721 17. Mai 2019 22:29   reply to: 18719
Lehet h nekem sem attól kopott, de én arra gyanakszom, de vki mondott olyat is h a guki profilja miatt kopott úgy, nemtom ez lehetséges e.
    

inazuma400 18720 17. Mai 2019 22:27   reply to: 18717
Befolyásolhatja a telo is, mert én még amikor utassal mentem, 2ot tekertem fel rajta h ne üssön fel, és amikor kipróbáltam úgy nagyon rossz volt egyedül, csak pattogott a motor alattam. Amúgy gumijaid újak? Mert attól is meg csúszhat ha még rajta van a formaleválasztó a szélein. A 2,2es guminyomas jó lesz sztem, Laci is vmi 2,2-2,3mat emlegetett.
Ja amúgy Dodor egy motoros újságíró volt, aztán eltűnt jó pár évre, és amikor újra elkezdett motorozassal és motorosokkal foglalkozni akkor ismertem meg enis őt. Youtobon, meg az adatlapjan utána tudsz nézni h ki is Ő. Vezetéstechnikat is oktat, el szeretnek majd menni oda is.
    

jimy_L 18719 17. Mai 2019 22:27   reply to: 18715
Sok motornál, főleg a túrásoknál, az összsúly függvényében is állítani kell a guminyomást. No meg, én gyári nyomáson toltam a gumiknak, a dunlop kb. kilométer után már tapadt. Olyat, hogy nem akart elforogni.
És csodák csodája, a "túlzott" nyomástól az nem is kopott kagylósra.
Mongyuk a metzelersem.
    

inazuma400 18718 17. Mai 2019 22:19   reply to: 18716
Jó, ezzel mondjuk nem lehet vitában szállni, de hidegen akkor is tudsz játszani vele még. Nekem is az a könyebb, de azért rá fogok mérni melegen is h mit mutat, csak a kíváncsiság kedvéért, nyilván amúgy pályanapokon van értelme ezzel játszani mert ott állandó lesz ez a dolog, az adott nap, és be tudod lőni. De hétköznapokban telejsen egyet értek Veled h nem lesz 2 egyforma mérés, meg körülmények. Eddig gyárin mentem, 2,5 elöl hátul, vagyis előre 2,25ot kér, de én 2,5tel mentem, az biztos h vissza fogom venni 2,3-2,2re hidegen, gumikopaskep miatt is, meg kivancsi leszek érzek e majd vmi különbséget viselkedésbe.
    

kokrno 18717 17. Mai 2019 22:16   reply to: 18715
A gumis cserekor talán 2,2-re állította a gumit. Mivel rutintalan vagyok, így nem tudom, ez jó volt-e. Néha, egyenetlen kanyarokban mintha kicsit csúszna,, vagy bizyonytalanuk mozdulna. Ez talán abból is jöhet, hogy a hátsó telókat a legpuhábbra állítottam, mthogy úgy okoskodtam, ezeken a rossz utakon kényelmesebb lehet, ha nem rázkódik. De lehet, hogy túl puha a hullámos kanyarokra így. De a az én tudásomma csak filózgatás, lehet, mástól van. Pl. amit a cikk írt, hogy a puha gumi az én tempómmal nem elég meleg, hogy frankón tapadjon.
    

kokrno 18716 17. Mai 2019 22:02   reply to: 18715
Ahogyan a cikk is írja, tartom magam az alapvető műszaki szabályhoz, "szobahőmérsékleten" mérek. Melegen esetleg változtatok. Azt ez a Dodor ( nem néztem még utána, ki ő, de kicsit olyan a leírások után, mint a Bükki javasember, hogy van tudása egy téren, csak esetleg más téren nincsen, és néhol rossz konklúzióra jut azon tudás híján ), felismerte, hogy a viselkedés melegen dől el. Csak melegen nem összevethetőek a mérések.
Van egy egyenletünk, aminek a tényezői mindkét oldalon a gumi fizikai tulajdonsága, a hőmérséklete, a nyomása, és a használati mód/ körülmények, amivel a két középsőt elérted. Az egyenlet két oldala akkor összehasonlítható, ha minél több tényező állandó.
"Hidegen", vagyis ez megtévesztő, szóval nem üzemmelegen a gumi fix, a hőmérséklet, ha nem nagy hőingadozású helyen áll a motor, közel állandó. A nyomást akarjuk hasonlítani, az a változtatható érték. A mód/ körülmények nulla,vagy épp nem befolyásoló. Tehát így a nyomás különbsége értékelhető. Ami nekünk kell, az üzemmeleg nyomás, no azt nem fogjuk tudni egyformára hozni, mert használat közben a hőmárséklet változik, a mód/ körülmények szintén, így hiába látsz a pisztolyon egy értéket, az más alkalommal nem összevethető. Mivel három tényező értékét nem ismered az egyenletben, csak kb. tudod, miben más.Esetleg, ha van kőmérős szenzorod, a háromból egy ismert lesz. Miközben a körülmények azonos hőn is lehetnek mások. 30 fokon 200-as pályázás, vagy szerpentines veretés, esetleg 38 fokban kedélyes túrázás. Lehet, mindháromra azonos a hőfokod, de kettőre más nyomás ideális, mint a harmadikra.

Szóval a melegen mért nyomásértékhez ragaszkodni nem műszaki szemléletű dolog, mert a látott érték alig van köszönőviszonyban egy másik alkalom meleg értékével. Ez csak vaktában lövöldözés, folyamatos állítgatás. ( Mintha egy színárnyalatot a fényező úgy akarna bekeverni, hogy az összes színt változtatja, nem csak egyenként, hogy még egy kis fehérre milyen, na még egy kis pirossal. ) Lehet, hogy a menet közbeni folyamatos állítgatás fontos lenne, aki reggeltől estig a határon nyomja a kanyarokban, és az ideális értéken kellene lennie a hűvös reggelen, a meleg délben. De aki pl. normál túrára, kanyargásra megy, annak elég, ha pár jellemző alkalommal belövi a nyomást, és majd otthon leméri másnap, arra mi a jó induláskori érték. Utána majd túrára, élménymotorozásra úgy állítja be indulás előtt, amilyet mért az adott alkalom után.
    

inazuma400 18715 17. Mai 2019 20:36   reply to: 18714
Ez nagyon igaz, minden amit le írtál. Minél jobban ássa bele magát az ember, annál jobban elveszik benne, a sport gumit nehezebb felmelegiteni és hőntartani. Dodor vissza írt a témában, már a misit is lejjebb engedtem, de igazán nem sikerült megtesztelni még.... De majd a pirellire leszek kíváncsi. Az van h melegen 2,2-2,3 a kiindulás és onnantól +-0,1-2 tized h ki tapasztald neked mi a jó. Biztos írtam már, valószínű telleg sok lehetett a gyari nyomás hidegen, gondolom ez okozhatta a kagylós kopásképet.
    

kokrno 18714 17. Mai 2019 20:09  
Guminyomás témára jó ez a cikk. Alapvetően nekem, hétköznapi júzernek az jön le ebből, hogy ne nagyon variálgassak a nyomással, mert annyi tényezőtől függ, hogy az ember elveszik az erdőben. Nekem sportgumi van fent, amit a cikk szerint nehezebb hőfokon tartani, főleg nekem, így ennél jó lesz a gyári nyomásérték. Akik túragumit használnak, azoknak jobb a gyárinál kisebb nyomás. Ugye azt jó maguknak megtapasztalni, mivel érzik frankónak a gépet. Mármint, ha a motort a guminak megfelelő üzemmódban használják. Aki túragumin akar kanyarvadászni a szerpentinen, annak kompromisszumot kell kötnie,,vagy folyton babrálhatja a nyomást, hogy éppen hogyan akar motorozni.

https://tesztmotor.hu/nyomas_a_gumiba/
    

inazuma400 18713 17. Mai 2019 17:12  
Nah, rá kerestem, olyan mint az a "kapszula" alakú jobb oldalt.
    

inazuma400 18712 17. Mai 2019 17:08  
Amúgy Vácon 3 napos majális és motoros találkozó. Hátha esetleg jön vki a közelből, v akár messziről! :)
    

inazuma400 18711 17. Mai 2019 17:06  
Nah, kész van a kecske, úgy néz ki jó lesz. Igazából meg nem mondom mi lehetett a probléma, mert tuti jól le voltak húzva a csavarok, a tömítés se néz ki úgy mint ami cserére szorulna, nem pont olyan amit küldtél Laci, de nagyon hasonló. Ugye egy téglalap alak, a 2 végén félkörrel, v v a felkoriv kezdetenel v beljebb, (igen már most elfelejtettem, mert mind mondottam a szerelés nem nekem való, és már vérbe folytak a szemeim, mert hát persze hogy elsőre nem sikerült a művelet... Hiába engedtünk le egy kanna benzint, nah mind1) szóval még van 1-1 szál, v én nem is tudom minek mondjam, keresztbe, ami össze fogja plusszba, de sehol nem volt elszakadva se meg semmi, szerintem tuti volt már cserélve, túl jó állapotu volt ahhoz h 20 éves legyen, de megfordítottuk vissza tettük, azóta jó. Úgyhogy ez is megoldva.
Szerelésre vissza térve, pedig elvileg még vár rám egy láncszett csere a banditon este felé...
    

inazuma400 18710 17. Mai 2019 10:50   reply to: 18705
Naja, v legalább a kefézés segített volna rajta...
    

inazuma400 18709 17. Mai 2019 10:49   reply to: 18704
Hat ezaz :D tudtam h drága lesz, na de hogy ennyire...
    

inazuma400 18708 17. Mai 2019 08:39   reply to: 18703
Nem vagyunk egyformák, én nem szeretek szerelni :D én tankolni szeretek meg használni.
    

kokrno 18707 16. Mai 2019 23:28   reply to: 18702
Hasonló szempontok.

De a használtautópiac viszonyai között , ha a többi jó, még viszonylag jól megúsztad.
    

kokrno 18706 16. Mai 2019 23:22   reply to: 18701
Hátha a barkács szakkör helyrehozza
    

kokrno 18705 16. Mai 2019 23:19   reply to: 18699
Igaz, hehe
Bár fene a jó dolgát, elromlani képes, megjavulni nem?
    

cblaci 18704 16. Mai 2019 22:43   reply to: 18701
Írj vissza nekik, hogy neked nem a 18 karátosra van szükséged, elég a sima festett műanyag felirat :-)
    

cblaci 18703 16. Mai 2019 22:39   reply to: 18700
Sok mindent megjavítok itthon, de van amihez nem elég a logika ha nincs megfelelő eszköz, főleg diagnosztikai téren.
Mondjuk én szeretek szerelgetni, van is mindig valami, egyedül a Honda kivétel, mert az nem romlik el :-)
    

cblaci 18702 16. Mai 2019 22:36   reply to: 18698
Persze, mindenki újszerűt akar használt autó árán, de én számítottam arra is, hogy költeni kell rá. Voltak viszont sarokpontok amiből nem engedtem, ilyen volt a karosszéria és a motor állapota. Az a vicc, hogy először otthagytuk, pedig nagyon tetszett a feleségemnek, de akkor még az elején voltunk az autóvásárlásnak. Aztán minél többet láttunk annál több szarba futottunk bele, volt közötte japán is...
Végül visszamentünk és a próbakörnél leszállt a rózsaszín köd, mert egy nő amit lát: kényelmes ülés aminek állítható a magassága, csendes beltér, tele extrákkal, szép fényezés, vegyük meg! Hívtam az autószerelő barátomat aki megvigasztalt, kicsit átgondolatlan és nem a legjobb szerelni, nem is túl olcsó az alkatrész hozzá, na meg francia, ami szintén nem előny, de ha az tetszik akkor ne hagyjuk ott. Mi meg elhoztuk, ami így utólag már nem tűnik olyan túl jó döntésnek.
    

inazuma400 18701 16. Mai 2019 22:29  
Sajnos ma sem jutottunk el az inaig, úgyhogy majd holnap orvosoljuk a csap problémát... Viszont megjött a válasz email, mirekmotoréktól, 32ezer az Ina felirat... Darabja... :D szóval az enyémet kell kipofozni, még a kettőért is sok lenne, nemhogy darabjaért, én amúgy ilyen 20ra számítottam a 2dbert.
    

inazuma400 18700 16. Mai 2019 22:21   reply to: 18697
Hát tudom, de utálok költeni a kocsira, minden egyes forint fáj... :D persze karban tartom, ne érts félre, csak nem esik jól... Meg az h foglalkozni kell vele, meg babrálni, az se jobb ha le adom szerelőnek, mer akkor meg arra kell várni, meg nincs itthon a kocsi, meg neki is fizetni kell... Úgyhogy most már igyekszem minnel több dolgot megcsinálni, ami nem igényel különösebb szaktudast, meg nem csinálok vele túl nagy bajt, szóval azért inkább motor, futómű, fék, azt szakra bízom. Én szeretem ha a dolgok zokkeno mentesen mennek, szóval csak tankolni kelljen, meg kötelezok, dehát az élet nem ilyen.... :D
    

inazuma400 18699 16. Mai 2019 22:14   reply to: 18695
Megjavítottam* :D sajna nem javul meg :D
    

kokrno 18698 16. Mai 2019 21:31   reply to: 18696
Persze egy jó autó lenne az ideális. De, ha már beütött valami, akkor, ha jó a kasztni, meg mechanikailag egyben van, az elektronika talán könnyebben helyreállítható jó kezekben.
A kasztni a legrosszabb, ha ahhoz kell nyúlni, az már nem lesz igazi.
A mechanikát egész jó állapotra lehet felhozni, a már összekopott elemek újakkal való találkozása inkább csak elméleti hátrány.
Hacsak nem szétolvadt kábeleket kell cserélni, talán utóbbi a legszrencsésebb az autó későbbi életét tekintve.
Remélhetőleg nem lesz horror összeg.
    

cblaci 18697 16. Mai 2019 19:57   reply to: 18694
Ezek nem olyan nagy problémák Ricsi, bár én is megúsztam volna ennyivel.
    

cblaci 18696 16. Mai 2019 19:51   reply to: 18693
Még mindig beteg a Renault, de szerencsére jó helyen van, egy hete vittem el ahhoz a szerelőhöz akit a legtöbben ajánlottak. Ma is beszéltem a mesterrel, sajnos egy korábbi szakszerűtlen javítás nyomait fedezte fel a rendszerben, ami további problémákat generál. Tavaly szeptemberben vettük, azóta 6ezret futott problémamentesen, sok esély nincs arra, hogy bármiféle garanciális igényt nyújtsunk be, az is csak a pénzünket vinné. Főleg így utólag amikor már nem az első szerelő tornázott rajta és még csak most derült ki hogy valamikor az előző tulaj idejében belebabráltak. Eladni se lehet így, ráadásul a feleségem is ragaszkodik hozzá mert nagyon megszerette, a gyári állapot visszaállítása a cél, még ha húzós lesz is anyagilag. Pedig vétel előtt is átnéztük, felemeltettem a csápossal, a karosszéria makulátlan, a motor, váltó, futómű, kifogástalan, a vezérlés szettet is cseréltettük, akkor is át lett nézve alaposabban. Eddig semmiféle hibajelet nem hozott, aztán több mint fél év múlva jönnek a meglepetések elektronikai oldalról. Ez van, remélem hamarosan megoldódik.
    

kokrno 18695 16. Mai 2019 19:39   reply to: 18694
Legalább az egyik megjavult.
    

inazuma400 18694 16. Mai 2019 18:49   reply to: 18692
Aha, kellett másik utastér ventilátor, 23papir volt, új.

Motorral nem haladtam a rossz idő miatt, meg mer haveromnak segítettem házfelújításba, elvileg majd most megcsinaljuk faterral, csak még ő is be fogott munkára előtte.
    

kokrno 18693 16. Mai 2019 17:44   reply to: 18688
No és Laci, Clio betegeskedik még? Mert a Honda v.színűleg jól van.
    

kokrno 18692 16. Mai 2019 17:43   reply to: 18689
Mi újság Ricsi, fűtést sikerült megcsinálni?

Benzincsap alatti gumit sikerült megnézni?
    

robeeka 18691 16. Mai 2019 07:03   reply to: 18684
Köszi
    

robeeka 18690 15. Mai 2019 22:23   reply to: 18683
Köszi
    

inazuma400 18689 15. Mai 2019 21:59   reply to: 18688
Nah, ez jó dolog. Majd felteszem vmelyik nap.
    

cblaci 18688 15. Mai 2019 21:49   reply to: 18687
Ha Viberen keresztül nézed meg a telefonkönyved, akkor ott látod kinek van feltelepítve az alkalmazás, sőt ki is választhatod hogy csak azokat lásd. Van egy csomó olyan ismerősöm akinek nincs facebook-ja, vagy nem használja, de a telefonszáma megvan. Az első nap sokan rám írtak, olyan is akivel évek óta nem beszéltem, mert a rendszer szétküldte hogy viberes lettem.
    

inazuma400 18687 15. Mai 2019 21:07   reply to: 18686
Én se szeretek mindenen fent lenni, de úgy néz ki muszáj lesz... Én a messegert preferálom, az is tudja azokat a funkciókat, és nem kell hozzá bejelentkezni facebe, ha jól tudom, de nekem éjjel nappal be van kapcsolva, csak nem mindig vagyok fent neten, mmint nem jelentkezek ki az alkalmazásokbol, hanem a WiFit kapcsolom ki a mobilon, nekem nem számít az adatforgalom, mert zsidó vagyok mobilnetre :D
    

cblaci 18686 15. Mai 2019 21:00   reply to: 18685
Idegenkedtem tőle először, nappal nincs időm ilyesmivel foglalkozni a mobilnetet is ritkán kapcsolom be, de aztán Peti is javasolta. Nincs nagy igénye, figyeltem az adatforgalmat az se jelentős. Azon viszont meglepődtem mennyi ismerősöm használja.
    

inazuma400 18685 15. Mai 2019 17:01   reply to: 18681
Akkor majd regelek enis sztem.
    

cblaci 18684 15. Mai 2019 16:14   reply to: 18682
Denso-t vettem a Hondába, az NGK alternatívájaként ugyanúgy írja a manuál, mint ahogy a Suzukié is.
Az NGK-ról viszont nagyon sok rosszat lehetett hallani egy időben, azt nem tudom hogy a Denso-t hamisítják-e, nekem az autószerelő barátom rendelte meg biztos helyről.
A SportMotor oldalon a "Motorszerelés"
topikban regisztráció nélkül is tudsz keresni, ha a keresőbe beírod, hogy Denso, akkor olvashatsz róla többet.
https://www.sportmotor.hu/forum/motorszereles?q=Denso
    

jimy_L 18683 15. Mai 2019 16:11   reply to: 18682
Én csak azt használok. Eddig még mindig beindút.
    

robeeka 18682 15. Mai 2019 13:32  
Sziasztok,
használtok Denso gyertyát ?
Mik a tapasztalatok?
Köszi
R
    

cblaci 18681 15. Mai 2019 09:45   reply to: 18679
Nem rossz a Viber, én is csatlakoztam mert a túraszervezést könnyebbé teszi ha csoportba rendeződnek a résztvevők. Tegnap előtt léptem be de már Rick-el össze is akadtam, ott ő is aktívabb és Kovács Peti is valószínüleg hamarabb elérhető mint itt. Szóval ez is megoldás lehet, bár nekem ezzel a felülettel sincs bajom, mondjuk egy ideje már nem keresem a régi tagokat, aki el akar maradni azt engedni kell...
    

inazuma400 18680 15. Mai 2019 08:28   reply to: 18679
Egyelőre az idő nem sok mocorgast enged, szeretném én azé azt személyesen látni, bár azt mondtam h ki akarok a szervezesbol maradni, mégis muszáj benne segíteni... :D tuti h lesz, úgy kb juni vége Juli eleje, arról volt szó. Május végére már jó időket mond, kb egy hónappal előtte úgyis kiderül, meg azért finomitgatni kell az időpontot, szeretnem ha minnel több embernek jó lenne és el tudna jönni.
    

jimy_L 18679 15. Mai 2019 08:12   reply to: 18678
Pálinkás jóreggelt.
Nagy a csönd a közös megmozdulások terén.
    

inazuma400 18678 13. Mai 2019 22:15   reply to: 18677
Csaknem :D
    

jimy_L 18677 13. Mai 2019 22:05   reply to: 18676
Csak, nehogy az inába szálljon a bátorság.
    

Previous page
Hoterkep

Member count: 22131
5.614 tours so far
14.222.326 km
34073 stat_participants