Please log in

Registration Forgot password






Suzuki Inazuma 400 750 1200
Comment
Előző oldal Következő oldal
jimy_L (msg) 17303 Jan. 8, 2019, 9:49 p.m.   x
Most látom van ebből dizel is, én vettem eszt a szar benzinest. :)))))))))))
https://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx_750_e/suzuki_gsx_750_e_csere_is-13753435
     Reply to this


lecso (msg) 17302 Jan. 8, 2019, 9:38 p.m.   x
Ma szereztem kölcsön egy bika laptopot. Összevágom a székelykői effektet.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17301 Jan. 8, 2019, 7:23 p.m.   reply to: 17300 x
Elméletileg igen a válasz mindkét dologra, de majd az idő megválaszolja.
     Reply to this


kokrno (msg) 17300 Jan. 8, 2019, 7:19 p.m.   reply to: 17299 x
Ha becsülettel odatette magát a mester, téged már csak kiszolgál a tank problémamentesen.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17299 Jan. 8, 2019, 3:58 p.m.   reply to: 17296 x
Hát ez is gondolom attól függ hol tárolják a motort, nalunk a garázsba azért nincs olyan hideg sose h ez megeshessen szerintem.... A cikket most nem olvasom el, mert ez most nagyon sok betű nekem :D meghat ugye 20 éves motorról beszélünk... Lehet h ha új korától lett volna nálam, nem lenne iylen baja.... Meg lehet h a japány levegő se tett jót neki... Passz...
     Reply to this


jimy_L (msg) 17298 Jan. 8, 2019, 9:42 a.m.   reply to: 17296 x
Eggyik haverom dl 650-es tankjában annyi vízvolt, hogy már azt szívta a szivattyú, nem a benzint.
Habár a gép télen nyáron kint állt a szabadban. Eső verte, nap szívta.;)))
Szerintem érdemes évente a téli elrakás előtt, leengedni a tankot és kipucolni. Majd újra tölteni, benyával.
     Reply to this


kokrno (msg) 17297 Jan. 7, 2019, 9:02 p.m.   reply to: 17296 x
Ilyesmi kellene ellene kicsiben

http://www.trinexus.hu/termek/zemanyag_szuro_vizlevalasztoval_mercyam_10_micro-p9765
     Reply to this


kokrno (msg) 17296 Jan. 7, 2019, 8:40 p.m.   reply to: 17295 x
Először arra gondoltam, az etanoltartalom miatt. De abban sem szabad víznek lenni. De, ha a benzinbe víz kerül, akkor kiválik, és alulra kerül. Nem tudom, hosszú téli álláskor mennyi plusz pára jut a tankba, de, ha van víz, és esetleg némileg gyűlik is, az egy kis alsó rétegben áll ösze. Ha tényleg az aljuk hajlamos rozsdásodni, az vízre mutathat.
Egyik cikkben arra is utaltak, hogy régebben voltak a motoroknak vízgyűjtő kis tartáyuk a beincsap alján, amit üríteni lehetett.
A cikk hasznos a vizes tulajdonságokra nézve sima benzinre is, ha kivonjuk az alapvető etanolos dolgokat belőle.

http://etanolblog.blogspot.com/2008/09/ellensegunk-viz_6144.html?m=1
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17295 Jan. 7, 2019, 8:02 p.m.   reply to: 17294 x
Nemcsak Suzukik, én meglepődtem h a csavonak mennyi meloja van... Nagyon sok tank rozsdásodik... Pl amit nekem a szerelőm mutatott, már megjavitva, az egy 919es cbr volt....
     Reply to this


kokrno (msg) 17294 Jan. 7, 2019, 5:39 p.m.   x
Más Suzukik is a tankrozsdával küzdenek. Ez is 2001, és ennek az évjáratnak a környékét írtátok ti is problémásnak.

https://totalbike.hu/technika/motordoktor/2019/01/07/benzintank_javitas_vagy_csere/
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17293 Jan. 5, 2019, 1:37 p.m.   reply to: 17292 x
''''''''Kovács Fater """"
Ezt megkaptad :-)
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17292 Jan. 5, 2019, 10:24 a.m.   reply to: 17291 x
Köszi!
Mondjuk Kovács Fater járhatott már az 1200-vel a Holdon is, tuti megoldotta! De hát én nagyon mazsola vagyok Hozzá képest.
     Reply to this


kokrno (msg) 17291 Jan. 5, 2019, 8:54 a.m.   reply to: 17290 x
Beírtam, hogy Grossglockner karburátorral, az elején volt két motoros cikk. Az egyiiben írta is, hogy a karbis kicsit gyengült fent, meg a másikban is írták hozászólásoknál. Meg, hogy háromezer alatt erőtlennek érezte a motort, és sokszor kellett visszakapcsolni alacsony fokozatba. De azért még kisköbcentis gépek is felmennek, az 1200 is fel fog.
Az itteni túrás srácok, akik jártak magasban, ők elsőkézből majd megmondják a frankót, én csak "fotelből", másodkézből vettem az infót, hehe
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17290 Jan. 4, 2019, 11:51 p.m.   x
Én is Buék Mindenkinek!

Nyárra Grossglocknert tervezünk. A jó öreg karburátoros 1200 mit szól a 2500 méteres magassághoz? Már ami a keverékképzést illeti. Van ottan elegendő oxigén? Kell számítani valami meglepetésre?
     Reply to this


hacse (msg) 17289 Jan. 4, 2019, 6:02 p.m.   x
Boldog és kiegyensúlyozott 2019 - es esztendőt kívánok mindenkinek !
     Reply to this


KTib962 (msg) 17288 Jan. 2, 2019, 9:19 a.m.   reply to: 17286 x
De jó, hogy nem IKEA-s motorom van :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17287 Jan. 2, 2019, 5:56 a.m.   reply to: 17286 x
Egy jó tanács, legközelebb felül a gázkarnál old el a húzó toló gázbovdeneket, sokkal kevesebb szívás mint alól kikötni, főleg visszaszerelésnél praktikusabb és azokat sem árt átkezelni. A potméter helyzetét jegyezd fel a házra.
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17286 Jan. 2, 2019, 4:59 a.m.   reply to: 17284 x
Igen, Kantorbalu jól mondja, kézi alapjárat szaszeráló kézikészülék, igen, gyári!
Az állvány azért praktikus, mert karbi tisztítás után fel tudom tölteni benyával, hogy minden ok-e, mert előfordul, hogy valamelyik tűszelep rendetlenkedik ilyenkor, túlfolyik, vagy zárva marad!
Így feltöltöm és megspórolok egy esetleges hibát, ami egy plusz karbi ki-be szereléssel jár, ami azért elég szopás!
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17285 Jan. 1, 2019, 9:12 p.m.   reply to: 17284 x
Alapjárat:-)
     Reply to this


kokrno (msg) 17284 Jan. 1, 2019, 8:32 p.m.   reply to: 17283 x
Micsoda infúziós állvány.
A bal alsó tekerentyű micsoda? Az a motoron is rajta van?
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17283 Jan. 1, 2019, 7:29 p.m.   x
Ezzel kezdtem az évet, (pucera,stb) szükséges rossz letudva:-)
     Reply to this


lecso (msg) 17282 Jan. 1, 2019, 6:26 p.m.   reply to: 17263 x
Készült bizony, nem is kevés videó. Sok giga, össze kellene szerkeszteni.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17281 Jan. 1, 2019, 6:03 p.m.   reply to: 17280 x
Tamiya makettek jók, enis csináltam egy nsr 500ast, de nem festettem le, meg nem matricáztam fel, ám se annyira az én világom ez, van egy csomó kész modellem, már nem is tudom őket hova rakni :D
     Reply to this


kokrno (msg) 17280 Jan. 1, 2019, 4:48 p.m.   reply to: 17279 x
Ezek érdekesek, csak nekem jobban az jön be, ami minél jobban hasonlít az eredetire. Azért összeraktam, jópofa. Makettből is csináltam csoppert. Nekem tetszik mindenféke motorstílus.
A mechanikai szemléltetőmodellek jók ebből, amik önmagukért vannak, és megmutatják, mit tudnak kihozni ebből a technikából. De magamnak nem vennék, van sok más dolog, amire kell a pénz.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17279 Jan. 1, 2019, 3:08 p.m.   reply to: 17277 x
Haverommal pont ezt raktuk össze néhány napja, hugatol kapta, mondjuk nekem ez a csopper feeling nem jön át, de van egy régi autó meg egy régi versenyautó ami kéne, de azoknak 16ezer forint darabja sajnos.... Pedig jó cuccok ezek! :)
     Reply to this


kokrno (msg) 17278 Jan. 1, 2019, 1:36 p.m.   reply to: 17276 x
Nekem is száraz volt a szilveszter.

De csak azért, mert utálom az alkoholt, és sohasem iszom, hehe

Ez a szerencsém, mert az édességet szeretem, és az abban tanúsított mértékletességemet ismerve , ha szeretném az alkoholt, valami lecsúszott tróger alkesz lennék, ha még élnék.
     Reply to this


kokrno (msg) 17277 Jan. 1, 2019, 1:31 p.m.   x
Boldog új évet!

Így az évváltást "motorozva" töltöttem, hehe Páromtól kaptam.
     Reply to this


cblaci (msg) 17276 Jan. 1, 2019, 10:08 a.m.   reply to: 17271 x
Nálam is, sőt volt egy kis bevetés is, de szerencsére javarészt nyugodt volt az ügyelet.
     Reply to this


cblaci (msg) 17275 Jan. 1, 2019, 10:05 a.m.   reply to: 17269 x
Nem volt rá szükség mert tudta, mint kiderült ismerte a motort a SportMotor oldal galériáiból, ahol van fotóalbum a Nagy-Bihar meghódításáról is. Olyan apró részletre is figyelt, mint pl. a tank felirat, mert először csak egy logó volt aminek a széle egy kicsit felvált a pasztázás miatt, akkor cseréltem feliratra, ami rá lett lakkozva. Használva volt, de megkapott az a motor mindent, az új talaj ezzel is tisztában volt és tudta mit vesz, szerintem jó üzletet csinált.
     Reply to this


fenyooldrider (msg) 17274 Jan. 1, 2019, 9:31 a.m.   x
Mindenkinek boldog, motorozásban gazdag új évet kívánok, legyen olyan az évetek, amilyet szeretnétek!
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17273 Jan. 1, 2019, 2:28 a.m.   x
B.U.E.K!!!!
Petivel hszére reagálva, én matta vagyok! :D alig bírtam ezeket a sorokat le írni, ha nem lenne helyes írás javító v hogy hívják ez esélytelen lenne XDDDDD
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17272 Dec. 31, 2018, 7:49 p.m.   reply to: 17271 x

     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17271 Dec. 31, 2018, 7:48 p.m.   x
Búék!
Nálam száraz a szilveszter mert bevetés következik. Igyatok helyttem is.
     Reply to this


jimy_L (msg) 17270 Dec. 31, 2018, 4:07 p.m.   reply to: 17265 x
Ide mán sárkányröpülő köll, nem motor.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17269 Dec. 31, 2018, 12:40 p.m.   reply to: 17265 x
Az új tulajnak nem mondtad hogy a gép 'tudja' a Nagy-Bihart is?:-)
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17268 Dec. 31, 2018, 12:36 p.m.   x
Bosch-ról jut eszembe: Az akkumulátoruk motorkerékpárba. Olyat ne vegyetek.
Legutóbbi akkucserekor az akkumulátorosnál volt kétféle noname amit ajánlottak, nevükre nem emlékszem az egyik legyen Csingcsang, a másik Limlom. Kérdeztem hogy más nincs?. Azt mondja van, Yuasa, több mint kétszer annyiért.
Na ne már, a kettő között nincs valami, aminek a nevét is ki tudom mondani? Erre azt válaszolta hogy tulajdonképpen van, Bosch, csak ezerpárszáz forinttal drágább a 'Limlom'-nál, de azt semmiképp ne vegyem meg, az már nem az a Bosch...
Egyik Inazumás ismerősöm, Laci földije szívott is vele, megvette, beüzemelte ahogy kell, majd mért rajta 11,7 V-ot...A töltést sem vette, így visszavitte gariba, becserélték vmi másra.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17267 Dec. 31, 2018, 12:20 p.m.   reply to: 17264 x
Jahogy a HT Bosch, értem. A Makita gondolom biztos kiszolgál nyögdíjig.
     Reply to this


cblaci (msg) 17266 Dec. 31, 2018, 11:34 a.m.   x
Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok!
     Reply to this


cblaci (msg) 17265 Dec. 31, 2018, 11:30 a.m.   reply to: 17261 x
Bizony van mire emlékezni. Ha tényleg igaz, hogy a végén lepörög az a bizonyos film, ezek a képek biztosan benne lesznek!
     Reply to this


jimy_L (msg) 17264 Dec. 30, 2018, 10:23 p.m.   reply to: 17260 x
Háztartási bosch, a züd. Anná nem nehezebb drágábnak lenni.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17263 Dec. 30, 2018, 10:06 p.m.   reply to: 17224 x
Tanárúr, jól emlékszem hogy a Transzszékelykő utazásról mintha készült volna valami videó?
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17262 Dec. 30, 2018, 10:04 p.m.   reply to: 17261 x
A 120/70
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17261 Dec. 30, 2018, 10:03 p.m.   reply to: 17257 x
Az mindig jó ha van. De hát voltál már a Nagy-Biharon is a keresztnél az Inazumával, súlyban, kezelhetőségben mégiscsak hasonló motor.
De van hátra 180/55-ben is TKC, és elől is befér a sárvédőtől:-)
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17260 Dec. 30, 2018, 10 p.m.   reply to: 17255 x
Nem semmi hogy egy Makita szerszámgép 5x annyi mint a Bosch. Kemény.
     Reply to this


jimy_L (msg) 17259 Dec. 30, 2018, 6:11 p.m.   reply to: 17258 x
"Ha most megrendeli INGYENES katalógusunkat, akkor 9999 forintért postázzuk önnek."
     Reply to this


cblaci (msg) 17258 Dec. 30, 2018, 5:53 p.m.   reply to: 17256 x
Csak számkijelzéssel dolgozok és gagyi dolgokkal nem foglalkozok!
Ellenben tudok jó áron kiváló minőségű porszívó készüléket, csak most, csak Neked! Száraz vagy nedves porszívású, akár a kettő együtt, mindez elképesztő teljesítmény mellett, bármekkora gyűjtő tartály, vagy igény szerint annál is nagyobb, beállítható hajlékony fémcső, ultra halk készenléti állapot, kerekes kivitelben (téli-nyári gumi szettel alufelnin), beépített on-off kapcsolóval... stb.
Cégem szlogenje: A takarítással többé nem szív, ha Cébé László porszívójával szív!
A többit akkor majd szóban :D
     Reply to this


cblaci (msg) 17257 Dec. 30, 2018, 5:46 p.m.   reply to: 17253 x
Nagyon biztató ez a völgy, de úgy gondolom minél hamarabb szereznem kell bukócsövet a Hondára...
     Reply to this


hacse (msg) 17256 Dec. 30, 2018, 4:53 p.m.   reply to: 17248 x
Ha számkijelzéssel hívsz felveszem , és ha nem eldobható Perkins motoros , műanyag utánzatú hajkiegyenesítő készüléket , vagy hasonló, széles körűen kihasználható terméket kívánsz értékesíteni számomra , akkor nagyon szívesen beszélgetek veled .
mindenjókat! :o)
     Reply to this


jimy_L (msg) 17255 Dec. 30, 2018, 12:31 p.m.   reply to: 17240 x
Nem bosch lett, hanem makita 5x annyié. :(( Sose hozza vissza az árát, nagyon ritkán kell, de akkor nagyon.

Tök jó idő van, lehet motorkázok egyet, vagy még egyet. ;))
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17254 Dec. 29, 2018, 10:15 p.m.   reply to: 17249 x
Hát vannak olyanok akik ezt csinálják, de én nem vagyok úgy elengedve anyagilag, meg a személyiségem sem olyan, lásd audi, van már újabb, nekem mégis b8 kéne, mert külsőre az tetszik, viszont ugye egy rakás szar.... De nekem attól újabb tényleg nem kéne, és valszeg az Ina cseréje se lenne sürgető ha 750es lenne... Bár ez úgyis sokáig így marad sztem... Majd alakul...
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17253 Dec. 29, 2018, 9:25 p.m.   x
https://www.geocaching.hu/caches.geo?id=2618
     Reply to this




Kovacspeter (msg) 17251 Dec. 29, 2018, 9:04 p.m.   reply to: 17223 x
Az Exide jó áron volt régebben, de ahogy elterjedt, mostanra meg is drágult.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17250 Dec. 29, 2018, 9:02 p.m.   reply to: 17217 x
Nekem volt ctx is, nem Yuasa, méretben, paraméterekben ugyanaz, most ytx van.
Van taiwani Yuasa is.
     Reply to this


cblaci (msg) 17249 Dec. 29, 2018, 7:03 p.m.   reply to: 17245 x
Ha újat veszel és azt 2-3 évente ki tudod cserélni, akkor az is jó megoldás lehet :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17248 Dec. 29, 2018, 7:01 p.m.   reply to: 17238 x
Örülök hogy megvagy, kicsit aggódtam, már majdnem felhívtalak :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17247 Dec. 29, 2018, 6:58 p.m.   reply to: 17237 x
Sajnos Tesco minőség lett már az is.
     Reply to this


cblaci (msg) 17246 Dec. 29, 2018, 6:57 p.m.   reply to: 17235 x
Az 1.4-es alap és a turbó benzin kizárva, az 1.3-as dízel szintén felejtős. Amit nézegettem az a sima 1,6 benzin (116 ló), vagy az 1.7 CDTi (125 ló), de ezek közül is inkább a dízel felé hajlanék mert csak hosszabb utakra használnánk, mint ahogy most a G-t. Napi használatra van egy kis Clio, amit főleg a feleségem nyúz.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17245 Dec. 29, 2018, 6:21 p.m.   reply to: 17242 x
:D az a baj h mindenből csak a régit.... Még az új triple se biztos, az előző széria már ismert, itthon is vannak sokat futott példányok. De ám kocsinal is tényleg ez van, mind1 h bmw audi merci Opel az új mind szar, mondjuk egy prémium márkánál ez szerintem nagyobb cink...
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17244 Dec. 29, 2018, 6:19 p.m.   reply to: 17239 x
Hát az olcsó is drága :D amúgy alulról vettünk, majd most kiderül mennyit bír, 5 év gari van rá. Előzőt használtan vettük.
     Reply to this


kokrno (msg) 17243 Dec. 29, 2018, 4:38 p.m.   reply to: 17238 x
Mercibe is úgy vettem akkut a Skoda után, hogy melyiknek van még kupakja, utántöltés céljából. Kb. 5-6 év múlva azzal is adtam el, annyit kibírt.Valami Szász, vagy ilyesmi akku volt.
     Reply to this


hacse (msg) 17242 Dec. 29, 2018, 4:08 p.m.   reply to: 17233 x
BMW - ből csakis újat , azt is csak a régi típusokból . Én tudom nekem sose volt ...:o)
     Reply to this


hacse (msg) 17241 Dec. 29, 2018, 4:05 p.m.   reply to: 17232 x
Ez a világ nem érdemel meg minket Laci . :o)
     Reply to this


hacse (msg) 17240 Dec. 29, 2018, 4:03 p.m.   reply to: 17237 x
Valami olcsó ződet vásároljál , ha nem válik be majd akkor minőségibbet ... :-)
     Reply to this


hacse (msg) 17239 Dec. 29, 2018, 3:59 p.m.   reply to: 17236 x
Mosógépből csakis olcsót ....
     Reply to this


hacse (msg) 17238 Dec. 29, 2018, 3:58 p.m.   x
Én már csak "névtelen" távol keleti és lehetőleg óccó akkumulátorokat használok a motorjaimba , mert egyszer nagyon durcás lettem , majd egy másik alkalommal is ... stb.
Tapasztalatom is van bőven ebben a témában , de azok nyilván az ÉN SAJÁT tapasztalataim . Jó egészséget mindnyájatoknak !
     Reply to this


jimy_L (msg) 17237 Dec. 29, 2018, 9:39 a.m.   reply to: 17232 x
Nemrég akartam venni műhelybe gépet, évente talán ha ecce használnám. Így nem gondolkodtam ipari kivitelben. Boschnál mérnök ismerősömet kérdeztem, mit tud a masináról, mondjon már valamit, erő, használhatóság, stb...
Aszonta a zűdet azt meg ne vegyem, mert 70 óra használatra tervezték. Ha találok régebbit használtan, inkább azt vegyek, az biztos jó.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17236 Dec. 29, 2018, 1:28 a.m.   reply to: 17230 x
Néhány éve nekünk is szenkefe baja volt a mosógépnek, fater csinálta meg házilag. Most vettünk másikat, mert már teljesen beszart...
     Reply to this


kokrno (msg) 17235 Dec. 28, 2018, 9:41 p.m.   reply to: 17231 x
J Astrára, meg akkori Insigniára több helyen írták, hogy a motorjaik korszerűtlenebbek voltak a kortárs , versenytárs Fordoknál, VW-eknél, a kasztnik meg olyan 200 kg- mal nehezebbek, mert még nem álltak rá a könnyebb, nagyszilárdságú szerkezetekre.
A motorok így régebbi, kiforrottabbak, de ebből, meg a súlyból adódóan szomjasabbak a versenytársaknál.
     Reply to this


kokrno (msg) 17234 Dec. 28, 2018, 9:35 p.m.   reply to: 17232 x
Tudsz azzal gondolkodni, hogy megértsd, neki a részvényes felé lényeges a haszon, te csak a gariideig hagyd békén. Csak neked fogyasztóként nem ez az érdeked, hanem amit leírtál.
Ma már nagyon fontos ezért az intenet, hogy megnézzük, mások tapasztalatai alapján mit érdemes venni. Tapasztalat meg csak már egy ideje a piacon lévő termékekről van.
     Reply to this


kokrno (msg) 17233 Dec. 28, 2018, 9:28 p.m.   reply to: 17230 x
A mosógépes jó példa, hogy mennyi ilyen trükk van. A normálisabb szerelő maga kitalálja, hogyan lehet gazdaságosan javítani a cucot, a trehány csak cserél.
De talán írtuk itt példának a diesel BMW-t, aminél nem egy, de jópár év után a szívócsonk visszacsapó lemezkéi elfáradnak, és beszívja a motor. A gyár csak komplett szívócsövet árul. Fifikás javítk meg szettet, amivel cserélni lehet a lemezkéket.
     Reply to this


cblaci (msg) 17232 Dec. 28, 2018, 6:18 p.m.   reply to: 17228 x
Nevezhetjük azt a levest bárhogy, én nem tudok a tömeggyártó fejével gondolkodni, nekem az a lényeg mennyire használható amit kapok a pénzemért és milyen várható kiadásokkal járhat az üzemeltetése. Szerintem ezzel te is így vagy.
     Reply to this


cblaci (msg) 17231 Dec. 28, 2018, 6:15 p.m.   reply to: 17227 x
A kiút az, hogy bevált technikát kell venni, mint neked a Merci, persze annak is lehet baja, ha viszont normálisan felújítod és karbantartod, elmegy ugyanannyit mint eddig.
Annyira tetszik az Astra J kombi, nézegetem egy ideje de félek tőlük, alap motorral lusták, de az erősebbeknél is olvasok gondokat (ékszíj feszítő, üzemanyag rendszer, elektromos hibák, rohadások...stb), ezek között több olyan is van ami költséges és ha bekövetkezik ott hagy az úton. Ettől függetlenül használtan is túlértékelt, úgyhogy sokadszorra engedtem el a gondolatot, aztán beültem az öreg 2003-as G Astrába és karácsonykor megjártam vele Svájcot, ami ~2500km volt összesen. Annak legalább már ismerem minden porcikáját, persze raktam oda szerszámot is de szerencsére nem kellett :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 17230 Dec. 28, 2018, 6:09 p.m.   reply to: 17224 x
Nagy divat lett pl. a Lean menedzsment, fokozni az értékteremtő képességet, elektronika, autóipar stb... ezt valóban tanítják és mivel áldoznak rá, gondolom a hatékonyság is növekszik. Ezzel szemben a "fogyasztó" azt látja, hogy pl. vesz egy 130ezres mosógépet, ami a garancia lejárta után két hónappal beszarik és vehet helyette másikat, mert gazdaságtalan javíttatni. A miénk 1 évet éppen kibírt, elkopott a szénkefe, az meg csak híddal együtt kapható ami 30ezer, ha szerelőhöz visszük erre még számol alsó hangon 15ezret. Mit csináljak? Vegyek hozzá kefe hidakat, ami bír megint egy évet, de az se biztos mert a kommutátor is lehet szar anyagból..? mondjuk még akkor is megspóroltam a szerelőt. Gondoltam egy merészet és szétbontottam az egyébként egybe öntött hidat, majd vettem nagyobb méretű keféket amit asztal lapján csiszoló vászonnal méretre csiszoltam és azokkal raktam össze a hidat. Azóta eltelt 3 év és tökéletesen működik a mosógép. A vásárlástól számítva most több mint 4 éves a gép és érdekes, hogy a csapágyak nem lógnak, nem folyik, csendes, de egy ilyen egyszerű dolog miatt lett volna aki simán kidobja, vagy esetleg rááldoz a gyári (gagyi) hidakra és legfeljebb még egy évet használja. Az viszont tuti hogy megjegyzi a nevét és attól a gyártótól a büdös életben nem vesz még egyszer készüléket. Persze vesz majd egy másiktól, amivel ugyanúgy megszívja a nagypaszújt, ezekre a kóklerokra meg soha nem rohad rájuk a szaruk, mert azt meg megveszi más, aki még nem szívott vele, mert valamit mégiscsak kell venni.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17229 Dec. 28, 2018, 4:14 p.m.   reply to: 17228 x
Hát igen...
Ez olyan finánc gondolkodás (na nem a Tiéd). Boldog béke időkben a fináncokat elásták a határban...
     Reply to this


kokrno (msg) 17228 Dec. 28, 2018, 12:21 p.m.   reply to: 17227 x
Nem az avulás, hanem a költséghatékonyság levesébe. Pont, amiről írtam az akkuval példálódzva: mindenen spórolni kell, és az olcsóbb a végösszegnél sokat jelent. Ha meg tudják oldani pár centtel olcsóbban, megteszik. Mert a tömeggyártó fejével kell gondolkozni. Lehet, hogy pár cent egy autón, de egy modell élettartama alatt az már összeadódik, valamint ezt minden alkatrésszel eljátsszák, szóval egy-két ezer alkatrész egy autón már számottevő összeg, no és a gyártási ciklus folyamán még jópár százezerrel be lehet szorozni, és az már feltűnő összeg.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17227 Dec. 28, 2018, 12:01 p.m.   reply to: 17224 x
Talán ezért is van, hogy valahogy a múltba révedezve irtózom (irtózunk) az “új cuccoktól”. És igazából az a baj, hogy a drága cuccok is hasonlóan vannak kalibrálva. Egy barátom mesélte, hogy egy olyan felület kezelő műhelyben járt, ahol a különböző fém alkatrészek felület kezelésével foglalkoznak. Az ottani ember elmondta, hogy az autógyárak a legolcsóbb és legpuhább felület kezelést alkalmazzák. Minimálisan lenne drágább a keményebb anyag, de az beleköpne az avulás boszorkány levesébe. És ez még mindig rendben lenne, de egy új autó az egy vagyon. A szar autó szervizelése, javítása is egy vagyon. Az alkatrészek drágák. Úgy tűnik, nincs kiút.
     Reply to this


kokrno (msg) 17226 Dec. 28, 2018, 11:11 a.m.   reply to: 17224 x
Persze, ez tartja fenn a profitot, ami a kapitalizmus lényege. Kevesebb haszonnal is működne, de a részvényesek nem örülnének neki.
     Reply to this


kokrno (msg) 17225 Dec. 28, 2018, 11:08 a.m.   reply to: 17223 x
Sajnos nem tudjuk, csak a használat dönti majd el, hogy egy bevált termék jelenlegi gyártmánya mit bír.
Én a Fabiát 3 évesen vettem, és 6 éves koráig használtam benne a gyári Exxide akkut.Azoknál 45, vagy hány Ah-s volt az alap. Az enyém Cool volt, és az akkor még nem alap klíma miatt 60 Ah-s volt benne. Pedig alapvetően városi üzemben volt használva, sok indítással, kevés hosszú útal, amikor alaposan feltöltődhetett. De azt még fel lehetett tölteni, meg Akkuvitet is raktam bele.
A Suzukinál is ezt tapasztaltam, a régi Swiftnél a gyári 35Ah-s akkuk keveset bírtak, akik nagyobbra cserélték azoké már tovább, hiszen a nagyobb kapacitásúnak kevesebb erőfeszítésbe kerül a sok indítás, mint a kicsinek. Én is egy gyári 35Ah-s után, ami keveset bírt, gyári, de 45Ah-sra cseréltem inkább, pedig ahhoz sarukat kellett cserélni. Mert a 35-nek a kisebb méretű sarui voltak, ami nagy tételben mind az akku, mind a kábelezés oldalon költséghatékonyabb a gyárnak . ( Ez is egy példája a Suzuki akkori szükséges minimum hozzáállásának. )
Az Opelemben is a vásárlás után ősszel behalt az akku. A gyári talán 55Ah lenne. Abba is Exide, talán 62Ah-sat vettem. Eddig ok, bár a napi bő fél órás ingázás oda és vissza is hasznos az akku élletartamára nézve. Úgyhogy a moci is valószínűleg a nagyobbat kapja.
     Reply to this


lecso (msg) 17224 Dec. 28, 2018, 11:04 a.m.   reply to: 17223 x
"áruk viszont nem csökkent a minőségromlással párhuzamosan"

Ezt hívják úgy, hogy hatékonyság növelése. Tanítják, istenítik, példaként állítják elénk. Tapsoljuk meg.
     Reply to this


cblaci (msg) 17223 Dec. 28, 2018, 7:39 a.m.   reply to: 17221 x
Az én Varta akkum 9 évet bírt, az általad tapasztalt alapjárati fesz.ingadozást csak a végefelé éreztem. Úgy döglött meg végül, hogy reggel mikor indultam még nem volt érezhető problémája, Petivel mentünk egy közeli veterán börzére, de ott sem állt sokat a motor mert dolgom volt és korábban indultam haza. Akkor éreztem először hogy nehezen fordította át a motort, de még éppen beindult. Arra gondoltam valami kontakt hiba lehet, otthon leállítottam a kapu előtt de már nem tudtam beindítani, a jelzőfények is elhalványultak a műszerfalon. Exide akkut vettem akkor, mert a boltos ember arra esküdött, egy év garanciát kaptam hozzá, de azt már az új gazdánál élte meg. Csak úgy csendben jegyzem meg, hogy a Varta se olyan már mint régen és a Yuassa sem, az áruk viszont nem csökkent a minőségromlással párhuzamosan. A Vartával pl. nagyot szívtam az autónál, megvettem a huszonezrest, a rohadék éppen kibírta a garancia időt, aztán vehettem helyette másikat.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17222 Dec. 28, 2018, 12:35 a.m.   reply to: 17220 x
Tesztüzem, ha keveset fog bírni kipróbálok mást.
     Reply to this


kokrno (msg) 17221 Dec. 27, 2018, 11:09 p.m.   reply to: 17220 x
Ránéztem, valószínűleg Louis-os lehet az a Delo akku, ami nekem benne van. 9 évesen még most is végigtekert 5-6 indítást másfél hónap után . Előtte egy fél órányi utat ment, meg korábban is csak rövidet, és azt meg megint egy hónapnyi állás előzte meg. Annyi, hogy alapjáraton már pulzáltak vele a fények, ami CBLacinál már az akku élettartam végét jelentette. A tapasztalata miatt néztem rá, mert amúgy nem volt vele gond, nálam még csak a motor töltötte, pedig keveset mentem. Csak eléggé drága.
     Reply to this


jimy_L (msg) 17220 Dec. 27, 2018, 6:11 p.m.   reply to: 17219 x
Mindegy milyen, csak öt, hat évet kidírjon.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17219 Dec. 27, 2018, 3:11 p.m.   x
Nekem jp Moto volt benne, azt vettem enis, majd kiderul h bírja...
     Reply to this


jimy_L (msg) 17218 Dec. 27, 2018, 12:21 p.m.   reply to: 17217 x
Én vartát használok. Nincs pézem olcsó aksira. :))
     Reply to this


kokrno (msg) 17217 Dec. 27, 2018, 10:44 a.m.   reply to: 17203 x
Máshol is gond volt, mi a különbség a ctx, meg ytx között. Van, ahol a gyártót írják. De yuasa név alatt van mindkettő. Bár képen pl. A ctx Yuasa made in USA volt. Talán tényleg az YTX lenne az igazi? Hazai gyártás? Vagy nem japán a Yuasa?
     Reply to this


kokrno (msg) 17216 Dec. 27, 2018, 10:26 a.m.   reply to: 17200 x
Gondoltam, az alapokkal kellene kezdeni. Amivel kiengedik utcára a motorosokat. Utána jöhetne rá az építkezés, vagy a vezetéstechnikai nem a következő szint a jogsi rutinnál?
     Reply to this


kantorbalu (msg) 17215 Dec. 27, 2018, 8:37 a.m.   reply to: 17209 x
Jelenleg alszanak...
Tavasszal kezdődnek a tréningek. Mindenféle van: tavaszi “bemotorozás”, kezdő szint, haladó szint, távmotorozás, gyorsasági (pálya motorozás). A szabály az, hogy az első szintet, ami egy két napos tréning, el kell végezni, hogy bármelyik másikat választhasd. Meg kell mondjam, volt ott mit csinálni! Én kezdőnek számítok, csak egy emberre emlékszem, aki úgy ügyesebben vette az akadályokat. Ez nem azt jelenti, hogy zseni vagyok, hanem hogy combosak a feladatok. De annyira jól magyarázzák és javítanak, hogy végül is a lehetetlennek tűnő alakzatokat is meg lehet csinálni. Ami nekünk (mondjuk úgy: túra motorosoknak) a leghasznosabb, az a vész fékezés és -kikerülés. Talán ezt tartják ők is a legfontosabbnak. Szerintem nagyon jól oktatják mindkettőt.
http://riliclub.hu/
Itt a link. Érdemes néha rájuk nézni, mert olyan hirtelen indul be az oldal téli álmából utána meg fogynak a helyek.
Én tavasszal ha tehetem, elmegyek újra a kezdő tanfolyamra is.
     Reply to this


KTib962 (msg) 17214 Dec. 27, 2018, 8:28 a.m.   reply to: 17212 x
Meg ez is:
https://www.youtube.com/watch?v=PKYoiwbCVQk&t=30s
     Reply to this


KTib962 (msg) 17213 Dec. 27, 2018, 8:28 a.m.   reply to: 17212 x
Mekem meg ez:
https://www.youtube.com/watch?v=eBwUV6pUipQ
     Reply to this


jimy_L (msg) 17212 Dec. 27, 2018, 8:22 a.m.   reply to: 17211 x
Nekem ez a nagy kedvencem.
Nem is kell hozzá nagy hely.
https://www.youtube.com/watch?v=XqZKk7xC6Qw
     Reply to this




inazuma400 (msg) 17211 Dec. 27, 2018, 12:55 a.m.   reply to: 17204 x
Nem akarok bele wau wauzni, de azt szokták mondani h minél több és minél sokféle képzésre érdemes elmenni. Egyébként dodor is tart képzéseket, ott is el lehet tanulni ezt az. :) én talán az ő képzésre szeretnék a legjobban eljutni.
Bár tény h azért a safety se kutya, néhány éve az amts keretein belül voltak a hungxepon, kaptam az alkalmon, még videó is készült ahogy töketlenkedem egy 500as cb nyergében, hatalmas bukókerettel, ami tovább nehezítette a dolgot, a 8ast meg se bírtam csinálni :D bár azért saját motorral kíváncsi lennék... De a "bácsi" nagyon ügyesen verette az 1100as cbvel még utassal is, a gumi az má le volt kopva teljesen, de még ígyis a földön huzkodta a keretet kanyarodasoknal :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17210 Dec. 27, 2018, 12:47 a.m.   reply to: 17202 x
Ezé szoktam itthon kiszedni a kerekeket, és csak azt elvinnie a gumishoz, és akkor nincs iylen gond, meg másmilyen se! :) igaz, eddig még csak 1 gumicserem volt, és az is lehet h következőt a szerelőm fogja feltenni, de ő meg nem szaggassa rá azanyát. :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17209 Dec. 27, 2018, 12:41 a.m.   reply to: 17196 x
Milyen időközönként van ez és mennyibe kerül? Engem is érdekelne. Van vmi honlapjuk? Be tudnád linkelni, köszi! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17208 Dec. 27, 2018, 12:34 a.m.   reply to: 17170 x
Értem, biztos nagyon szép lehet de Aklor én inkább kihagynam. De Te biztos hasznát fogod venni annak a Nagy bütykös guminak.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 17207 Dec. 27, 2018, 12:31 a.m.   reply to: 17167 x
Köszi! Hát enis nagyon remélem!
Oh már értem. :D és hol található a völgy?
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17206 Dec. 27, 2018, 12:08 a.m.   reply to: 17198 x
Tervezzük össze előre.
Amikor kijártam, (szűk másfél éve) akkor még traktorgumi nélküli szemmel néztem a lehetőségeket:-) Nekem se biztos hogy lesz zetor gumi éppen akkor, főleg ha így fogy.
A leszakadt híd volt rosszabb ügy, ha az még úgy lesz, meg ha gondolod azon átviszem a géped.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 17205 Dec. 26, 2018, 11:58 p.m.   reply to: 17197 x
Zselést nem is fogsz találni, mert az motorokhoz, autókhoz nincs. Ha az akkumulátor kereskedő azt mondja hogy van, akkor sincs:-)
Teljesen zárt akkuk között kétféle van: sima savas akku, általában biztis szeleppel, valamint AGM akku. (Absorbent Glass Mat, felitatott üvegszálas) Ezt is ugyanúgy kell felsavazni mint a simát, csak a savazás után az ólomlemezek közötti üvegszálas csíkok felisszák és megtartják a beleöntött savat, így ebben nem lötyög semmi folyadék.
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26790