Please log in

Registration Forgot password






Suzuki Inazuma 400 750 1200
Comment
Előző oldal
kokrno (msg) 16784 Nov. 21, 2018, 8:54 a.m.   reply to: 16773 x
Ha tapasztalat szerint van némi pozitív különbség, akkor továbbra is megadom neki ezt az előnyt. Én nem tudom, mert csak ezt tankoltam, meg még nem ismerem úgy a gépet, mint ti.
Mint amikor régen a Skodába iridiumhegyű gyertyák lettek rakva hagyományos helyett. Picit simult az alapjárat, javult a gázreakció. Annál már észrevettem. Tényleg , még ezt sem néztem, milyen gyeyákat kér? Mert pl. azautóknál a 2000 években a Suzuki csak iridiumhegyű gyetyát használt.Mocinál is elkezdte ezt?
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16783 Nov. 21, 2018, 12:25 a.m.   reply to: 16777 x
Nekem tetszik a 4T is :D kajak szeretem ahogy a kiegyenlítő tengely vinnyog benne, a régi vfreknek is tetszik a sírós hangú fogaskerekes vezérlése.
Ha 2T akkor ez a hang az über! :D

https://youtu.be/EmnsXTMLzCE
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16782 Nov. 21, 2018, 12:18 a.m.   reply to: 16774 x
A levegős gondoltam h a Mach Kawasaki lesz, asszem a csúcsmotorok Kawasakis részében láttam, de ez nem biztos, és az asszem a Mach3 volt, azt mondták nem volt jó konstrukció mert nem tudták összehozni a 3 hengert, v vmi ilyesmi remélik, ki hitte volna h napjaink legnagyobb slágere lesz a 3 henger?! :) bár azt tudom h a Triumphnak az hozta meg a sikert, próbálkoztak a sor4 gyel is de nem ment nekik a dolog.
Ám a linkelt videóban szereplők gépek biztos egy vagyon érnek, azt viszont nem is tudtam h a Suzukinak van ilyenje.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16781 Nov. 21, 2018, 12:10 a.m.   reply to: 16773 x
Foh! Te oroszorszagban is jártál vele? Nem is tudtam! Nem volt hideg?
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16780 Nov. 21, 2018, 12:06 a.m.   reply to: 16771 x
De a motorokra visszatérve, szerintem manapság nem is olyan szűk ez a szegmens, tombol a retro láz, minden gyártónak van mivel harcba szállni a vásárlókért. Úgyhogy szerintem lenne keletje. De ezt sajnos nem fogjuk megtudni... :(
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16779 Nov. 20, 2018, 11:58 p.m.   reply to: 16771 x
Nem, pont ezaz h 17esre, és 190/55ös méretig

https://hegylakok.hu/2018/11/vegre-nagymotorokra-is-kaphato-valodi-teligumi/
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16778 Nov. 20, 2018, 11:27 p.m.   reply to: 16770 x
Nem akarom belinkelni, mert nemtudom már h melyik videó volt, de a YouTubeon, a vezess tv csatornáján beszél erről Gajdán Miklós, több videóban is, aki jobban bele akarják magát ásni, nézze meg őket. Ott elmondja h mi a különbség a 95 és 100 között (nagy vonalakban, az adalék) , h mikor érdemes 100ast tankolni (bizony sűrítési arány felett, amit asszem egyébként tudnak is a motorjaink, de erre már nem mernék megesküdni)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16777 Nov. 20, 2018, 11:19 p.m.   reply to: 16776 x
Hát akkor *
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16776 Nov. 20, 2018, 11:18 p.m.   reply to: 16767 x
Hát amikor így lehet benne vmi, de azt h kinti benzinnel kevesebbet eszik a kocsi / motor, már mástól is hallottam. :)
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16775 Nov. 20, 2018, 9:30 p.m.   reply to: 16774 x
Mármint kétté.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16774 Nov. 20, 2018, 9:29 p.m.   reply to: 16634 x
Ezt hallgasd Laci, levegős és vizes 3 henger, az én kedvenceim: https://www.youtube.com/watch?v=UCeY9wbQhyY

https://www.youtube.com/watch?v=XGkJe0K4sQk
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16773 Nov. 20, 2018, 9:15 p.m.   reply to: 16765 x
"de akkor megkapja a neki kellő oktánszámot is."
Ez nem így van, majd olvasd el a Magyar Motorkerékpárszerelő Szakiskola benzintesztjét. Minden bevizsgált benzinnek megvolt a 95-ös oktánszáma, még a kisebb kutak naftáinak is. Sőt, túlteljesítették az oktánszámot. Az Inazuma oktánszámigénye a gyári előírás szerint 91.
Bár én úgy tapasztaltam hogy a 100-assal hangyányit szebben jár, (nyilván az adalákolás miatt) de egy dekával nem fogyasztott kevesebbet mint a sima 95-el. Amikor Oroszországban motoroztunk, pár helyen előfordult hogy nem volt 95-ös kútoszlop, csak 91-es. Ilyenkor többen a náluk lévő kaniszterből töltöttek utána, én meg tettem bele szépen a 91-est. De amikor még jobban koptattam az Alpok útjait ott is 91-est kapott, az osztrákok valami 10 éve szüntették csak meg.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16772 Nov. 20, 2018, 9:04 p.m.   reply to: 16740 x
Hát, nagyon kb... a valóság ettől bonyolultabb volt.
Mindenesetre volt egy nagy kihagyott lehetőség: A Yamaha. Csak hát a politikai vezetésnél pár dolog kiverte a biztosítékot.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16771 Nov. 20, 2018, 8:57 p.m.   reply to: 16734 x
De nem lépték meg. Ha a japók között elsőként meglépik, (még a cb1100 előtt) akkor lett volna némi esély. Ez a retro dolog egy szűk körű szegmens, veszteséget meg egyik gyár sem szeret termelni.
Téli gumi: Köszi ha belinkeled, bár nagyon hidegben már nem megyek. De szerintem csak 19-es meg 21-es méretben lesz téli gummesz.
     Reply to this


cblaci (msg) 16770 Nov. 20, 2018, 7:27 p.m.   reply to: 16764 x
Ez a benzin kérdés is olyan egy kicsit mint a választás, mindig elmegyek leteszem a voksom, de vajon elég információ jut el hozzám ahhoz, hogy felelősen döntsek?! Szerintem nem, mint ahogy a benzint se lehet a szagáról felismerni, vagy urbán legendák alapján véleményezni, főleg ha mindenre találnak magyarázatot. Az osztrák nafta "erejét" a magasabban fekvő nyugati sztrádával is magyarázzák, kifelé több az emelkedő, ami hazafelé lejtmenetben mutatkozik, ráadásul az uralkodó szélirány is nyugati, még szép hogy takarékosabban szalad az autó hazafelé a kint tankolt üzemanyaggal, ráadásul kint nem csak a kerítés van kolbászból hanem az utak is "energiatakarékosak". Ettől persze még lehet szar az itthoni benya, de azt meg olyan tisztességtelennek érezném, ha viszont mégis igaz lenne, akkor inkább csesszenek át az olcsóbbikkal mint a drágábbikkal, mert ha már átbaszás, akkor mi a biztosíték arra, hogy azért a literenkénti 30-40Ft-os plusszért prémium minőséget kapok?
Ez csak olyan hangos gondolkodás volt, a lényeg, hogy én 95-öst tankolok mindegyik járművembe, kivéve a tél beköszönte előtt a motorba, de tavasszal már az is 95-ös benzint kap az első tankolás alkalmával.
Egyébként a 100-as benzinnel történő téli tárolást is megcáfolta az egyik hondás barátom, de azt se tudnám két mondattal leírni, egy újabb esszéhez most fáradt vagyok.
     Reply to this


kokrno (msg) 16769 Nov. 20, 2018, 7:10 p.m.   x
Most le is takartam a téli alvóhelyén a motort, mert faterom csak rárakta. Most rohanásban voltunk, de majd szabi alatt kiveszem megnézni az akkut, hogy mikori is. Szerintem az lesz, mint előző télen, néha kigurítom beindítani, melegedni.
     Reply to this


kokrno (msg) 16768 Nov. 20, 2018, 7:06 p.m.   reply to: 16767 x
Valahol pont azt írták, hogy nálunk a tovább használt, a kocsik által jobban kisimított aszfaltnak kisebb az ellenállása, mint nyugaton a hamarabb újraaszfaltozott , és így jobb tapadásúaknak.
     Reply to this


Jam Clerk (msg) 16767 Nov. 20, 2018, 1:07 p.m.   reply to: 16765 x
Apróság, de az ilyen hozzászólásoknál mindig eszembe jut a tavalyi megfigyelésem. Kocsival mentünk Ausztriába nyaralni, autópályán kifelé, meg ott is inkább elkerülve a városokat. Induláskor tankoltunk itthon, 95-ös simát. A fogyasztásmérő a határig 5.3-on állt. A határ utáni 1-200 km után lement 5.1-re, majd az alá is, maradt a 4-gyel kezdődő tartományban (4.7-4.8). Hazafelé jövet ismét tankoltunk egy abszolút noname kútnál (egész nyaralás alatt nem láttam azt a céget), szintén 95-öst. A határig klíma, főút meg autópálya, azon egyenletes 110 körüli tempó, a fogyasztásjelző szerint 4.8. Átléptük a határt, végigjöttünk az M1-esen, Tatabánya környékén már 5.1-5.2 volt az érték.
Szóval lehet valami abban a "külföldi benzin jobb" dologban, de ha nekem ugyanaz a benzin a határ két oldalán, azonos használattal különböző értékeket mutat, akkor ott talán szóba jöhet mondjuk a gördülési ellenállás is, mint fogyasztásnövelő tényező...
De ez csak az én véleményem, nem szentírás :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16766 Nov. 20, 2018, 10:41 a.m.   reply to: 16765 x
Kocsiba sose tankoltam 100ast, mert abba enis sajnálom! :D de motorba se fogok rendszeresen azt tankolni mint idén, csak mondjuk ezer kmterenkent v vmi ilyesmi... Viszont télen mindenképp azzal rakom el, bár idén nem érint...
     Reply to this


kokrno (msg) 16765 Nov. 20, 2018, 8:37 a.m.   reply to: 16764 x
A kocsiba prémiumnak nevezett 95-öt tankolok. Ott már azért majd heti tankolásoknál nem 100-ozok.
Viszont folyamatosan azt írják több helyen is azok, akik nyugaton dolgoznak, hogy a kinti 95-el kevesebb a fogyijuk, jobban megy az autó.
Énnebből kiindulva veszem úgy, hogy a magyar 95 nem igazán teljes értéiű. A 100 lehet, higy sok, de akkor megkapja a neki kellő oitánszámot is. 95-el meg nem. A motor kis mennyiségénél hem feltűnő az árkülönbözet. A kocsinál már spúr vagyok. Abba már bő éve nem ment 100. Csak a V-Power 95.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16764 Nov. 20, 2018, 12:13 a.m.   reply to: 16763 x
Persze, lesz egy teljes értékű tankom, gyakorlatilag mintha új lenne, csak töredék áron. Hát idén 100assal mentem, de utána olvastam, és igazából arra jutottam h nincs érteleme, 100as benzin arra jó h télen azzal tedd el, esetleg időnként tankolj azt, de mindig felesleges, legalábbis én így értelmeztem, érdekel a többiek véleménye is erről, szóval írjatok! :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16763 Nov. 20, 2018, 12:02 a.m.   reply to: 16761 x
De utána már csak kiszolgálja a motort. Amúgy milyet szoktál bele tankolni? A 100 állítólag jobban eláll, így, ha nem alakul át, talán nem is bántja annyira.
Nem néztem meg, mi az előírás az Inára, én 100-t tankolok bele. Az én futásteljesítményemmel nem nagy különbség árban.
     Reply to this


kokrno (msg) 16762 Nov. 19, 2018, 11:56 p.m.   reply to: 16754 x
Ez olyan érdekesség. A három papíron mind az első forgalombahelyezést 2003-nak írja. Ettő mégl, amikor a motor kora szóba kerül, én a 2001-et mondom.
De amúgy az állapota volt lényeg.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16761 Nov. 19, 2018, 11:53 p.m.   x
Nah de h enis elpanaszoljam a saját dolgaimat! :) beszéltem a tankos csavoval, olyan 60 papír lesz a tankom, 30 ezer a belseje, 3500 full homokszórás, aztán ki lesz javítva az összes hiba rajta, az alja az kuka, teljesen át van korrodálva.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16760 Nov. 19, 2018, 11:49 p.m.   reply to: 16757 x
Hát én ezzel nem értek egyet.... Gondos tulajra vall, az ha vkit ez elijeszt, az régen rossz, pláne ha 20on éves motorokról van szó, vagy akár 10+os... Azért azt senki ne vajra h egy ilyen korú motor / autó hibátlan... Szerintem csak a kezdőket ijeszti el...
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16759 Nov. 19, 2018, 11:36 p.m.   reply to: 16753 x
:DDDD
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16758 Nov. 19, 2018, 11:34 p.m.   reply to: 16751 x
Haveromnak amikor a Bandit vettem, magánszemélytől, utána el vittem a szerelőmhoz h nézze át, rögtön az első gyertyát amit kicsavart tiszta rozsda volt.... De csak az az egy. Úgy rémlik pedig h arról volt szó le van szervizelve a motor.... :D
     Reply to this


jimy_L (msg) 16757 Nov. 19, 2018, 11:28 p.m.   reply to: 16756 x
Nekem csak olyan képem van, amit senki nem akar látni hirdetésben.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16756 Nov. 19, 2018, 11:21 p.m.   reply to: 16744 x
Nekem is megvannak a hirdetési fotók a motorokról! :) autókról azért nincs mert nem is volt! :) viszont ha ez számít egy halom hirdetés van elmentve kocsi motor amiket eddig akartam A-tól Z-ig minden :D
     Reply to this


kokrno (msg) 16755 Nov. 19, 2018, 11:12 p.m.   reply to: 16753 x
Ugye, hogy a kék? De azután nem mertem, nem vagyok én rodeobohóc. Pedig kantár nélkül egészen szelídnek tűnt.
     Reply to this


cblaci (msg) 16754 Nov. 19, 2018, 9:42 p.m.   reply to: 16752 x
Ez alapján én se tudok eligazodni, olyat hallottam már hogy bemutató darab volt és eltért a gyártási év az üzembe helyezés dátumától, ill. régebben volt rá precedens hogy "fiatalították" a járművet értéknövelés céljából, de ma már ezt se tudják meglépni. Ne foglalkozz vele, ha jó a motor akkor ez nem lényeges szerintem.
     Reply to this


jimy_L (msg) 16753 Nov. 19, 2018, 9:38 p.m.   reply to: 16743 x
Eszt a kíket kellett volna meg venni! Milyen vad lehet, hogy leven kötve?
     Reply to this


kokrno (msg) 16752 Nov. 19, 2018, 9:25 p.m.   reply to: 16750 x
Igen, Kecsón, a Rodeo Ride 34-ben, amikor rendeltem a foresmérő küblijét, az alvázszámból mondták, hogy K1 a motor, 2001. évi gyártású. Az eladó mondta, hogy második, vagy hanyadik tulajtól vette. Az első talán nő volt. De nem nagyon használta. Meg 25 kW-ra volt folytva. Valóban, le is fényképeztem a kinti doksikat, be volt jegyezve a 25kW, majd kivették a folytást, és kategóriát váltott a motor az eredetire vissza. Bevezetve a szőkítő, az engedélyszámai. Majd a kivétel is. Csak nem értem, hogy ez az eredeti papír? A keltezése 2003. De a változtatásoknak nincsen dátuma. Vagy az eredeti alapján később újat állítottak ki, de akkor minek az áthúzások, hogy ilyen kódú a motor, majd olyan, meg vissza.
     Reply to this


kokrno (msg) 16751 Nov. 19, 2018, 9:06 p.m.   reply to: 16749 x
Már azért néztem be, hogy ideírom, mi van, csak én szedek itt Béres-cseppet?
Nem tudom,hány van ott. Elsőre normálisnak tűntek. Lebeszéltem, kihozták a motort, hogy meghallgathassam. Másodjára, amikor ketten mentünk, is kitolták. Ott veszítettek bizalmat, amikor Jancsi észrevette a laza szegecses tárcsát. Már mozdításkor megütötte a fülét. Kint megmozgatta, igen lötyögött. Mikor mondta, akkor a fickó radiálisan húzogatta, persze, hogy úgy nem mozgott. Uancsi mutatta oldalra, akkor ő is lötyögtette. Jött a bagatellizálás, hogy kopó alkatrész,az ilyesmit úgyis cserélni kell.
Meg volt a sztori, hogy mivel. nagyja motor külföldi, ezt, mint magyr rendszámosat vitték volna ki Mikulás-gurulásra, vagy ilyesmire. De nem indult. Elmindásuk szerint két gyertya gallyr ment. Azokat kicserélték, és utána jó volt.
No ez is gáz. Eleve, miért csak két gyertya rossz? A motorban nem stimmel valami, hogy csak két hengerben gázak? Valamint miért nem cserélték mind a négyet? Annyi motorral. kereskedésben, szervízzel nem fért bele mind cseréje? Úgyis beleépítette volna az árba, de nem jobb sales pozíció, hogy négy újat raktak be? Már nem emlékszem, hogy a kettőre is újat mondott, vagy csak cserét, ami két használhatót jelent.
Ez már cigánykodás, nem bizalomkeltő.
Jancsi folmqtosan mondogtt, hog be kellett volna nézni. másikkal hozzájuk, hogy nézzétek, olcsóbban klasszisokkal jobbat lehet venni. Persze, ez nagy rezsijű kereskedés, amaz magánnepper.
De ennyi korrektség sem fér bele?
     Reply to this


cblaci (msg) 16750 Nov. 19, 2018, 8:48 p.m.   reply to: 16744 x
Így elnézve a lehetőségeket jól választottál, ráadásul a legutolsó kiadások egyike! Nem nagyon volt belőle 2003-as forgalomba helyezésű, 1998-2002-ig gyártották a 750-est.
     Reply to this


cblaci (msg) 16749 Nov. 19, 2018, 8:16 p.m.   reply to: 16748 x
Köszönöm kedvességed, szívem csücske a Sevenfifty is :-)
Cserében elmesélem hogyan vettem meg végül a motort, persze ha az elejétől kezdeném sokkal hosszabb lenne a történet, a sok felesleges úttal, szédült eladókkal, meg az azzal járó idegeskedéssel... mire végre megtaláltam az igazit, de ezzel most nem untatnám a közösséget. Nem tudom hány kereskedés van a mai első bejegyzésedben említett településen, így azt se tudhatom, hogy az akivel én telefonon beszéltem az ugyanaz volt, mint ahol te motort néztél, de az biztos, hogy engem már a telefonbeszélgetés elriasztott attól, hogy megnézzem a kiszemelt motort. Lehet velem van a baj, de én úgy gondolom ha kinézek egy motort és úgy döntök, hogy megveszem, akkor azért foglalót hagyok ott, akár 2-300ezret, amiből ők bőven forgalomba helyezik, aztán ha érte megyek kifizetem a fennmaradó 7-800 ezret és elhozom. Ott ez úgy működött volna, hogy kifizetek kb. egy millcsit, aztán kb. két hét múlva mehetek érte, vagyis már az átadás előtt teljesen magukhoz kötöttek volna. Bennem meg volt egy kis félsz, olvastam már fura dolgokat, mert mi van ha esetleg mégse lehet forgalomba helyezni, netalán közben sérül a motor, vagy bármi adódik, akkor az további huzavona amíg visszacsináljuk az üzletet, a pénzem meg benne van, vagy esetleg választhatok másikat a készletből...?
790-re volt hirdetve a gép, 50ezer lett volna az üzembehelyezés ügyintézési költsége, de ez csak az ő fáradozásaikat fedezi, erre jön az összes többi költség ami ahhoz kell, hogy a nevemre kerüljön a motor, így számolt ki nekem kb. egy misit, amit én ott hagyok náluk aztán ők intézik a többit, ami 2 hét.
Lehet én vittem túlzásba az aggódást, de vettem már autót kereskedésben és soha nem kértek tőlem teljes összeget az átadás előtt, csak foglalót, aztán ha készen voltak a papírok még mindig maradt volna lehetőségem visszalépni, ha nem úgy találom az autót ahogy azt az átvizsgálásnál és a próbakörnél rendben találtam.
Végül magánembertől vettem meg a motort, igaz drágábban és jóval messzebbről, ami tovább növelte a költséget, viszont korrekt volt az eladó, az otthonában fogadott, próbakör, motorszemle megvolt, aztán megegyeztünk a vételárban, majd együttesen elindultunk a legközelebbi eredetvizsgálati helyre. Előzetesen a telefonbeszélgetéskor kikötöttem, hogy csak úgy hozom el a motort ha eredetvizsgát csinálunk, ebből volt is egy kis fennakadás mert időpontot kellett volna kérni, ezért csak a második helyen fogadtak soron kívül bennünket. Megvizsgálták a motort ami rendben volt, megírtuk az adásvételit, kifizettem a kölcsönösen megbeszélt vételárat és ezek után nyugodt szívvel indultam haza 400km távolságból. Nem bántam meg, most se csinálnám másképp.
     Reply to this


kokrno (msg) 16748 Nov. 19, 2018, 7:40 p.m.   x
Ja, és hogy tartva legyen az off szokás is,itt CBLacinak kedvezve. Bár képet nem csináltam, de egy ilyesmi bordó, szalonállapotú Honda CB 750 Sevenfifty volt még nála.
     Reply to this


kokrno (msg) 16747 Nov. 19, 2018, 7:17 p.m.   reply to: 16743 x
Ja, a kék az enyémnél volt 100E-el olcsóbb, nem a paksinál. Ennek is csak ezüst a lámpatök, nem krómos, mint itt valaki írta, csak még nem ugranak be a nevek.
     Reply to this


kokrno (msg) 16746 Nov. 19, 2018, 7:13 p.m.   x
Az eladó az első alkalommal kérdezte, nem x városból ( elfelejtettem, melyik dunántúlit mondta ) jöttem. Nem. Mert telefonált egy srác onnan, hogy megnézné, csak még nem jutott el hozzá.
Amikor már a papírokat intéztük, már meghozta a következőt. Mondta, hogy újra kereste az a srác, aki le volt törve, hogy közben elkelt a motor. de , hogy mondta, lesz másik, arra már bejelentkezett, hogy nem akar még egyről lecsúszni, és állítólag aznap délután majd jön. Az is szép volt, nem annyira, mint az enyém, de, ha csak azt látom, annak is örültem volna. Persze, ez kevéssel olcsóbb is volt.
     Reply to this


kokrno (msg) 16744 Nov. 19, 2018, 7:07 p.m.   x
No és a befutó, amilyennek először láttam. Megvannak a mentések a hirdetésről, a hirdetés fotóiról. Vannak autóim, amikről ugyanígy megvannak, pl. a Merciről.
     Reply to this


kokrno (msg) 16743 Nov. 19, 2018, 7:03 p.m.   x
Ez volt a százassal olcsóbb kék. Ennek már kicsit nehezebben járt a kuplungja. zörgősebb a motorja, persze magasabb futással, az óra szerint. Karcos volt a fényezése. Kirepedve az ülés eleje. Ehhez hozzá lehetett volna nyúlni kicsit egyénre szabni.
     Reply to this


kokrno (msg) 16742 Nov. 19, 2018, 6:59 p.m.   x
Megmutatom, mit néztem meg a vásárláskor. Ez volt a paksi motor. A kereskedő példálózott, hogy a srác egy V-Maxba számoltatta be náluk, és azt is hogy kipofozta. ezt is így csinálta meg. Mint írtam, ez azt jelentette, hogy kicsicsázta, hogy az egyszeri motoros ráharapjon, De a technikához nem nyúlt, hogy kijavítsa a hibás dolgokat. Szóval az elhanyagolt motor kapott némi sminket.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16741 Nov. 19, 2018, 12:40 a.m.   reply to: 16740 x
Olvastam vmi olyat is h egy mz mérnök kiszokot Japánba, és ők utána jöttek fel, mert h előtte állítólag az mzk vitték a prímet a versenyeken.
     Reply to this


kokrno (msg) 16740 Nov. 19, 2018, 12:20 a.m.   reply to: 16736 x
A Pannonia régóta nagy viták tárgya. Valahol középen lehet az igazság. Egyrészt az igazi gazdinak sohasem volt szíve-csücske a motor, de amíg hozta a számokat, megtűrték. Még hagyták is játszani a mérnököket, igazit fejleszthettek. Csak nem volt olyan piac gazdaságilag. Az orosz piac rengeteg elavult régit vett fel, sokáig fentartották a gyárat. Később már nem tudtak olyan olcsón adni. Az újak nem kellettek nekik. Közben a források egy része arra ment el. Közben a japánok olyan pályán voltak, amitől már rég lemaradtunk, a nyugatnak nem tudtunk versenyképes motort csinálni. A japók miatt nyugati márkák is bedőltek.
Így egyik helyen sem voltak már meg az alapok a számokhoz. Így azután a gazdi már nem akarta fenntartani . Ha véletlenül motormániás lett volna a nagy veztés, lehet, dotálták volnaa még.De lehet, hogy csak 10 évvel később szűnik meg. Persze nem mindenki volt ott közgazdász, csak a. politikai döntést értették,hogy elkaszáltak.
Pont nemrég írtuk őket, a hozzánk képest igazi ipari múltú nemzetek, cseh, német szoci motorok is csak zombivá lettek. Az MZ már.por, a Jawa még vergődik.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16739 Nov. 19, 2018, 12:18 a.m.   reply to: 16737 x
Így van, új konstrukciót átdolgozására gondoltam. De lentebb már kifejtettem.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16738 Nov. 19, 2018, 12:16 a.m.   reply to: 16736 x
Hat igen, az nagy királyság lenne ha még gyártanánk motort!
     Reply to this


kokrno (msg) 16737 Nov. 19, 2018, 12:01 a.m.   reply to: 16731 x
Lehet, hogy nem konkrétan a lég-olajos blokkra gondolt, hanem , hogy ugyanúgy valamelyik meglévő blokkot adaptálják, mint anno. Pláne, hogy azt sem mondtam volna meg, hogy a GSX F testvére. Azonos alapokon elég más stílust ki tudtak hozni.
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16736 Nov. 19, 2018, midnight   reply to: 16631 x
Voltak érdekességek, de az autógyártás hamvában holt történet volt sajnos.
Én a magyar busz és motorkerékpárgyártás kivégzését fájlalom. Az előbbi felelőseit a közelmúltban kell keresni, a motor fronton a 90 előtti bagázs a bűnös. Nyugdíjas korú gépjárműmérnök barátom sokmindent mesélt a Pannonia gyár utolsó éveiről. Frissen végzett győri mérnökként első munkahelye a Motorkerékpárgyár volt.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16734 Nov. 18, 2018, 11:55 p.m.   reply to: 16731 x
Azért írtam h blokk az van, kiemelték volna a gsx 1000 ből, úgyis a big bikeok a trend... Akár fejleszthettek volna neki vázat is, igazából a Suzukinal nincs olyan amit egy lapon lehetne említeni az általad felsorolt gépekkel, és vihetnék a retro vonalat tovább ők is... De lehet vázat sem kéne fejleszteni, fogni a gsxst ledontani váz + blokk, az első futómű maradhat is, esetleg a hátsó is, a kawa is központi oldotta meg a használhatóság jegyében..... Kapott volna egy másik segédvázat, és már lehet is pakolni rá a retro elemeket, ez a katana se lett nagy durranás... Mondjuk nekem az előd modell sem tetszett....

Egy kicsit más téma, örülök h megjelentél, mert láttam egy cikket, bár nem vagyok tisztában a motorhasználati szokásaiddal, de tudom h vállalkozó szellemű vagy (lsd. Bütykösgumi :D) szóval arra gondoltam lehet Téged érdekelhet a motorra való téli gumi. Ha igen, megkeresem és belinkelem a cikket.
     Reply to this


kantorbalu (msg) 16733 Nov. 18, 2018, 11:42 p.m.   reply to: 16698 x
Sima Béláékat kellene megkérdezni a 14. kerületben (Budapest),(Sima Team).
     Reply to this


kantorbalu (msg) 16732 Nov. 18, 2018, 11:35 p.m.   reply to: 16687 x
Ahhh...
Azok a díjnyertes leömlők!!!! ;-)))
     Reply to this


Kovacspeter (msg) 16731 Nov. 18, 2018, 11:28 p.m.   reply to: 16727 x
"nem értem a Suzukit, miért nem vette elő újra az Inát... Átrajzoltak volna egykét vonalat itt ott, jobb futómű, blokk van... Sokat nem kellett volna agyalni rajta szerintem..."
Bárcsak ilyen egyszerű lenne... csak közben pl. a japók: a Honda meglépte a Cb 1100-at, a Kawasaki kihozta a Z900-at, feltelítődött a pálya. Viszont folyamatosan volt retromotorja a Ducatinak, Moto-Guzzinak, Triumphnak, Bmw-nek, Harley-Davidsonnak, amiket folyamatosan fejlesztgettek.
Aztán adott egy karburátoros blokk amit így vagy úgy 1985-2007-ig gyártottak, ez már önmagában rekord, csak hát azóta egy-két emissziós limit bejött a képbe.
     Reply to this


jimy_L (msg) 16730 Nov. 18, 2018, 10:58 p.m.   reply to: 16729 x
ok
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16729 Nov. 18, 2018, 10:02 p.m.   reply to: 16728 x
Arról is tegyél fel képet légyszi, nem akarom más elöl elhalaszni, de ha másnak nem fog kelleni, akkor nekem jól jönne :)
     Reply to this


jimy_L (msg) 16728 Nov. 18, 2018, 9:50 p.m.   reply to: 16723 x
Eszt az egyik barátom követte el.
Ez egy 14-es gsx-é, színterezett vas.
Nekem van inára való, fekete, csúszott, de ingyen elvihető.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16727 Nov. 18, 2018, 9:45 p.m.   reply to: 16722 x
Nemtudom, ezek szerint akkor nagyobbakat is...
Hát talán az sv650x akarta hozni a retro vonalat, nem sok sikerrel.... Komolyan nem értem a Suzukit, miért nem vette elő újra az Inát... Átrajzoltak volna egykét vonalat itt ott, jobb futómű, blokk van... Sokat nem kellett volna agyalni rajta szerintem....
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16726 Nov. 18, 2018, 9:40 p.m.   reply to: 16719 x
Ugyan az a 2, mivel a blokk megegyezik.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16725 Nov. 18, 2018, 9:38 p.m.   reply to: 16718 x
Jajaja, hát ilyenek ezek a japány népek! Mindent komolyan vesznek! :D
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16724 Nov. 18, 2018, 9:36 p.m.   reply to: 16717 x
Jaaaa, igen, de azt is tisztáztad. :)
Hát én a leömlőket is nagyjából ezen az elven csináltam, dörzsi, utána meg hosszú rongy csíkok, egyszer át hurkol, aztán rángat ide oda, azért votl gatya a végére az ujjaimnak :D
     Reply to this


kokrno (msg) 16723 Nov. 18, 2018, 9:35 p.m.   reply to: 16721 x
Egy bibi van azon kívül, hogy csak elméletben ismerem a feltöltő hegesztést. Én fémszínben, krómosan tudnám elképzelni. Ahhoz nagy művészet kell, hogy ép csőformára csiszolja valaki.
     Reply to this


kokrno (msg) 16722 Nov. 18, 2018, 9:31 p.m.   reply to: 16716 x
Nem tudom, otthon csak a 400-at árulták, vagy a nagyobbakat is? Mert azért árulnak ott 1200 gépeketis,,csak a nagy többség a kedvezményes adózásúkat veszi. De igzai retrot most csak a kicsikben találtam. De ez is ST, mint amit a minap linkeltem, csk 250.

http://www1.suzuki.co.jp/motor/product/st250xk9/top

De itt a választék. Még van egy 250, olyan scramblerszerűség. De a cruisereken kívül nem látok retrot.

http://www1.suzuki.co.jp/motor/lineup
     Reply to this


cblaci (msg) 16721 Nov. 18, 2018, 9:25 p.m.   reply to: 16719 x
Ezen látszik hogy csúszott, lepke koronggal le kell csiszolni fémig, az leviszi a nagyobb karcokat is és a cső ívét is vissza lehet vele állítani, vagy ha durvább a sérülés akkor ívvel feltölteni majd újra csiszolni, majd a felületet tovább finomítani gittel és lefesteni, ez még simán menthető. Az enyém 1,2-es Banditon volt, lehet annál van eltérés a 600-ashoz képest.
     Reply to this


kokrno (msg) 16720 Nov. 18, 2018, 9:21 p.m.   reply to: 16717 x
No, ilyesmire gondoltam én is.
     Reply to this


kokrno (msg) 16719 Nov. 18, 2018, 9:16 p.m.   reply to: 16710 x
Pl. amit linkeltem, azt inára és banditra is írják. De akkor mégsem jó mindkettőre?
Láttam hsználtat Inára, de az csúszott, és demulálódott a cső. Sajna abból szépet nehezen lehetne csinálni. Így is 10E.

http://batszimotor.hu/conts/aruk/44/mirelitmirelitmirelitmirelitmireitmirelitmirelit_(18).jpg
     Reply to this


cblaci (msg) 16718 Nov. 18, 2018, 9:07 p.m.   reply to: 16716 x
Ezek kirekesztő Inások, nálunk vegyesebb volt a bazár :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 16717 Nov. 18, 2018, 9:05 p.m.   reply to: 16715 x
A Hahu-s elszólás ami félreérthető volt.
A rugót nem nagy kaland átkezelni, vágni kell egy jó fél méter hosszú és kb. 3cm széles ruha csíkot, ezt áthurkolni a rugón. A pasztát a ruhára kell kenni mielőtt áthurkolod a rugón, aztán a ruha két szárát fel-le húzogatva haladni a spirálon. Ahol besűrűsödnek a rugómenetek, ott oldalirányban pasztával bekent fogkefével ki lehet tisztítani a menetek közét belül is. Majd eztán megismételni a folyamatot tiszta ruha csíkkal és tiszta fogkefével a nehezen hozzáférhető részt.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16716 Nov. 18, 2018, 9:05 p.m.   x
Egy kis "hazai" :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16715 Nov. 18, 2018, 8:51 p.m.   reply to: 16712 x
Aha igen! :) miért mi votl az első? :D én a felnin akkor gondolkodtam el amikor láttam a z900rs-en, h ez az enyémen is jól nézne ki, de nemhiszem h meglépem, majd meglátom! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16714 Nov. 18, 2018, 8:46 p.m.   reply to: 16711 x
Akkor nem hiszem h lesz kedvem a rúgóstagokat is helyre pofozni, nem vészes, de azért vannak rajta nekem is pöttyök.
Köszönöm! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16713 Nov. 18, 2018, 8:42 p.m.   reply to: 16709 x
Köszi! :) hát az volt, de tényleg csak egyszer kell megcsinálni, utána sokkal könnyebb karbantartani. Nézegettem akkor amikor a tankot szedtem le, nem vészes... Legalább évente meg kell csinálni v esetleg ahogy kéri, attól függ mennyire lesz dzsuvás.
     Reply to this


cblaci (msg) 16712 Nov. 18, 2018, 8:38 p.m.   reply to: 16711 x
Ja hogy Te a rugóra értetted, én meg a felnire... ez már a második bakim mára, azt hiszem ideje lepihenni :-)
     Reply to this


cblaci (msg) 16711 Nov. 18, 2018, 8:33 p.m.   reply to: 16703 x
Annyi különbséggel, hogy a festéket le kell szedni, 280-a vízpapír, majd 500-as, 800-as és végül 1500-al átmenni rajta. Mindezt ujjbeggyel és nagyon pontosan, hogy az ívről még véletlenül se pattanjon le a kezed. Aztán jön a krómpaszta, az is több sorral.
Tényleg szépek lettek a leömlők, egyszer ha jól megcsinálod utána már az ismétlő polír nem olyan sok meló.
     Reply to this


cblaci (msg) 16710 Nov. 18, 2018, 8:27 p.m.   reply to: 16698 x
Nagyon drágák ezek a kiegészítők, én használtan vettem egy Banditról 5e Ft volt, annyit kellett csinálnom, hogy az alsó rögzítési pontot levágtam, majd 180° ban elfordítva visszahegesztettem. Többet ér mint a bukógomba.
     Reply to this


kokrno (msg) 16709 Nov. 18, 2018, 8:24 p.m.   reply to: 16707 x
Szép munka, tényleg nagy meló lehetett.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16708 Nov. 18, 2018, 8:16 p.m.   reply to: 16702 x
Persze ebben az esetben nem árt azért pontosan fogalmazni, szóval a mosogató Szivacs dörzsiére kell gondolni! :) pedig attól is féltem de tényleg nem báncsa! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16707 Nov. 18, 2018, 8:06 p.m.   reply to: 16706 x
Maradt egy két pötty ott középen de azzal már nem volt kedvem szórakozni. Én ígyis nagyon örültem neki h ezt ki tudtam belőle hozni! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16706 Nov. 18, 2018, 8:04 p.m.   reply to: 16702 x
Enis attól féltem, de nem, először nem is merem, de mivel a szép szó nem használt neki, ezért bekeményítettem! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16705 Nov. 18, 2018, 8:02 p.m.   x

     Reply to this


inazuma400 (msg) 16704 Nov. 18, 2018, 8 p.m.   x
Vmiért megint nem tudok csak egyesével képet küldeni....
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16703 Nov. 18, 2018, 7:58 p.m.   reply to: 16700 x
Gondolom a technika ugyan az mint a leömlőnél csak sokkal pepecselősebb. :)
Itt van pár előtte meg utána kép
     Reply to this


kokrno (msg) 16702 Nov. 18, 2018, 7:52 p.m.   reply to: 16695 x
A dörzsi nem karcolja fel?
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16701 Nov. 18, 2018, 7:51 p.m.   reply to: 16698 x
Venni nem, de megcsinálni igen, erről Laci tud Neked mesélni! :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16700 Nov. 18, 2018, 7:50 p.m.   reply to: 16696 x
Köszi, nekem elég lesz,ha a csíkot felrakom. A rugó az érdekesebb.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16699 Nov. 18, 2018, 7:49 p.m.   reply to: 16697 x
Csak az baj én se voltam soha Suzukis, enis mindig hondat akartam. Bár tudjuk h ez változott, viszont a kicsi ina költségei nem indokolják h megváljak tőle, meg az a 400 papír se túl sok, amit kapnék érte valós piaci értéken... Ha csak a nappaliba fog állni akkor sem adom el! :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16698 Nov. 18, 2018, 7:48 p.m.   x
https://citybike.hu/spd/TN392/Bukocso-Suzuki-GSF-600-Bandit-S-96-99-Suzuki-GSF-6

Ennél vajon lehet olcsóbban ilyet venni? Annyira nem vészes a bukógomba, de ez utentikusabb lenne.
     Reply to this


cblaci (msg) 16697 Nov. 18, 2018, 7:42 p.m.   reply to: 16692 x
Nem is szabad Ricsi, ha én olyan Suzukis lettem volna, mint amilyen Hondás vagyok, akkor én se adtam volna el soha.
     Reply to this


cblaci (msg) 16696 Nov. 18, 2018, 7:40 p.m.   reply to: 16689 x
Ez mind könnyen javítható, én a rugót is átpasztáztam krómtisztítóval, elsőre egy kicsit több meló, de aztán már csak néhány perc a szintentartás. A felnipolírt megcsináltam a Hondán is, a gumiszerelések nyomát ezzel lehet a leginkább eltávolítani és tartósabb mint a felnicsík. Persze nem kis meló, én kétszer fogtam hozzá és szép kis vízhólyagokat is szereztem az ujjaimra, de nagyon tetszik a végeredmény, egészen feldobja a motort. Ha érdekel leírom a technikáját.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16695 Nov. 18, 2018, 7:37 p.m.   reply to: 16694 x
Nagy meló, elején énis féltem tőle, de az a helyzet h rá kell menni dörzsivel, én krómpasztával csináltam, amikor már lent van akkor meg jöhet a zsibi, ujjaimnak annyi volt a végére..... :D de megérte! Legalább 2 órát szoptam vele, de már nem emlékszem pontosan, csak h órákig tartott.
     Reply to this


kokrno (msg) 16694 Nov. 18, 2018, 7:33 p.m.   reply to: 16693 x
Majd próbálkozok krómtisztítóval is. Ami polírpasztám van, azzal nem sok sikerült.
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16693 Nov. 18, 2018, 7:22 p.m.   reply to: 16689 x
Tudom, ez nálam is így van, nemtom láttad e a leömlős képeimet, ensem hittem de tényleg csumára helyre lehet hozni. Plussz ugye ha vissza kapom a tankot, akkor megy fényezőhöz. Nekem ennyi elég, meg h műszakilag tipp topp legyen, néhány karc semmit nem von le a használati értékéből. Nem dísztárgyak...
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16692 Nov. 18, 2018, 7:14 p.m.   reply to: 16688 x
Olyat azé mi nem teszünk! :D én el nem adom az tuti! :)
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16691 Nov. 18, 2018, 7:12 p.m.   reply to: 16687 x
Én még láttam is hahun a hirdetesed. :)
     Reply to this


kokrno (msg) 16690 Nov. 18, 2018, 7:07 p.m.   reply to: 16687 x
Jó a felniperem. Én fényvisszaverő csíkot vettem rá, csak nem tudom, hogy hová raktam.Meg a csillogó bordasor. A fémes csavrfejek.Szép gép.
     Reply to this


kokrno (msg) 16689 Nov. 18, 2018, 7:01 p.m.   reply to: 16682 x
Képeken mindig szebb, mint a valóságban. Azon nem látni a karcokat a sárvédő elején. A tanksapka mellett, bár csiszolták, polírozták. Eleve, a polírfoltosságot lámpafényben. A hátsó rugók belső felének a kezdő vakrozsdááját. A csizma bokájától a karcokat a váznál. A blokk elején kívül a kavicsleverődéseket. A leömlőkön a rozsdapöttyök, meg lent valami foltok. Alulról a villahíd rozsdája. A lötyögő bal kormányvég. A gumija belül elvált. Vajon jó az új gyári? Vettem már gári forszámmérő krómos kupakot,, ami törött volt, azt 10-ért adták
     Reply to this


cblaci (msg) 16688 Nov. 18, 2018, 7:01 p.m.   reply to: 16687 x
Bocsánat! Félreérthető volt, követendő példán nem azt értettem, hogy tegyétek fel ti is a használtautó.hu-ra :-) hanem a kitűnő állapotra való törekvésre gondoltam!
     Reply to this


cblaci (msg) 16687 Nov. 18, 2018, 6:54 p.m.   reply to: 16685 x
Az utolsó fotók, amelyek a használtautó.hu-ra készültek. Csak azért mutatom meg, hogy legyen előttetek követendő példa :-)
Ez a motor felmászott a Nagy-Biharra is, nem volt vitrinben tartva, de megkapott mindent amit meg kellett kapnia ahhoz, hogy bármikor és bárhova el merjek vele indulni.
     Reply to this


kokrno (msg) 16686 Nov. 18, 2018, 6:47 p.m.   x
A kép gyenge, de ez taláh a legjobbb szöge, ahonnan nézzü, hehehe
     Reply to this


inazuma400 (msg) 16685 Nov. 18, 2018, 6:34 p.m.   reply to: 16683 x
:)
     Reply to this


jimy_L (msg) 16684 Nov. 18, 2018, 6:29 p.m.   reply to: 16652 x
Hali!
Eladtam, sok éve már. Budán egyszer láttam kb. 12 éve, azóta semmi.
Jó volt mert, ha levettem a tetőt, a lányokról hamar lehúzta a ment szél a bugyit.
     Reply to this


cblaci (msg) 16683 Nov. 18, 2018, 6:20 p.m.   x
Nekem már csak emlékeim vannak róla, de azok olyanok, amelyek örökké velem maradnak.
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26764