Please log in

Registration Forgot password






KAWASAKI KLE 500
Comment
Előző oldal
Mecsekkawa (msg) 892 July 20, 2017, 7:21 p.m.   reply to: 891 x
Helló!

Már fenn is van az új konzol, valóban az hajlott el, de két munkanap alatt meglett egy ötezresért. Elég szűk kanyar volt és valószínűleg ott rontottam el, hogy kiengedtem a padka felé és ott már nagyon csúszós volt. De estem el már kb 2 km/h-val is, úgy látszik nálam a sebesség annyira nem is fontos.

Sisak, kabát, térdvédő, kesztyű, bakancs volt rajtam, szóval szerencsére bajom nem lett, a kabát ujján meg a térdvédőn látszik kicsit a csúszás. És tényleg ennyin múlik, hogy az ember a 30 fokban is legalább egy nyári kabátban legyen, valószínűleg ha pólóban meg rövidnaciban lettem volna, akkor a kültakaróm egy része is ott maradt volna az aszfalton.
     Reply to this


Powerslave (msg) 891 July 19, 2017, 8:34 p.m.   reply to: 890 x
Jól sejtem, hogy a lábtartónak a konzolja hajlott el? Nekem az adta meg magát anno, óriási szívás volt beszerezni.

Kissé meglep, hogy 40-nél ilyen történt, mert ahhoz azért elég porosnak kellett akkor - gyanúm szerint - lennie, hogy észrevedd. Gumi okés?

Mindenesetre remélem, hogy (ahogyan elmondásodból kivehető) nem lett komolyabb bajod.

Ha valami esetleg hiányozna, pingeld meg a CMA Motort is, mindig van náluk valami KLE-csetresz, magam is részben tőlük szerelkeztem fel, amikor az oldalsztenderem feladta a földi létet, illetve cmsnl-ről vadásztam cikkszámokat (náluk csak gyári új alkatrész van, annak meg hadd ne ecseteljem az árát).
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 890 July 14, 2017, 6:40 p.m.   x
Sziasztok!
Tegnap sikerült elfektetnem a Kawasakit, ráadásul egy olyan kanyarban, amit naponta kétszer is abszolválok. Nemes egyszerűséggel a bedöntött motor hátulja kicsúszott, utána néztem, hogy elég poros volt az út és talán ezt nem vettem észre a kanyar elején. Olyan 40 körül mehettem, elég szépet csúszott a gép, de egy elgörbült lábtartóval, sebességváltó pedállal meg a bal hátsó index elvesztésével megúszta, már meg is rendeltem hozzá a a vasárut. Meg persze lett pár új karc az idomon is, de ahhoz képest, hogy mennyit csúszott az aszfalton mielőtt benézett az árokba meglepően kevéssel megúszta. Ja, a kormányvéget reszeltem még le, szóval valahogy szerencsés a felépítése, hogy nem tört darabokra.
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 889 June 28, 2017, 4:52 p.m.   reply to: 888 x
Kilométeróra kihajtása, ha nincs kenve eltörhet és az elszabaduló fémmorzsák az agyat is tönkretehetik. Ki kell venni a kereket és az óra kihajtásnál megkenni a fogaskerekeket.
     Reply to this


manncsa (msg) 888 June 27, 2017, 10:32 a.m.   x
Ne paráztassatok!! Mire kell figyelni az első keréknél? Micsoda megy tönkre benne?
+
Sportdobot témában merre induljak el, mi éri meg mi az optimális megoldás nekem a gyári dob vérszegény.
     Reply to this


Powerslave (msg) 887 June 11, 2017, 7:51 p.m.   reply to: 886 x
cmamotornál érdemes lehet utánakérdezni, gyakran bomlik náluk egy-két KLE
     Reply to this


ptys (msg) 886 June 9, 2017, 10:50 a.m.   x
Első kereket keresek. Nekem is tönkre ment a belseje...:( Valaki tud eladót jelezze már nekem!
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 885 June 8, 2017, 10:48 p.m.   x
Meghegesztették, de kéne fényezni is. Most visszaraktam így, majd télen, szezonon kívül megy a fényezőhöz.
     Reply to this


Powerslave (msg) 884 June 6, 2017, 8:23 p.m.   reply to: 883 x
Nekem a kulcsos van szétrepedve, sajnos egyszer már hegesztve volt és a vibrációval már nem bírt megbékülni. Egyelőre keresni kell, hogy az ember észrevegye, de már terjedésnek indult.

Majd lecserélem, és talán beiktatok egy átfényezést is, mert ez a mostani amúgy is elég hülye egy árnyalat.
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 883 May 31, 2017, 9:08 p.m.   x
Holnap inkább műanyaghegesztőhöz megyek. A 20 év rezgés megtette a hatását és elrepedt a faridomom (jobban mondva a motoré) ott ahol a rendszámtábla tartó rész fel van fogatva. Remélem hegeszthető, ha nem akkor jön a barkácsolás.
     Reply to this


Powerslave (msg) 882 May 31, 2017, 4:09 p.m.   reply to: 881 x
Hát ez lehet, hogy engem is érdekelne valamikor :)
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 881 May 25, 2017, 7:38 p.m.   reply to: 880 x
Nekem ez a jó minőségű, száraz mezőgazdasági út valahol a dunántúli dombok között.
     Reply to this


Powerslave (msg) 880 May 24, 2017, 12:22 p.m.   reply to: 879 x
Most épp az bírt szöget ütni a fejemben, hogy keressek egy olyan útvonalat, ahol van látnivaló, és nincs komoly forgalom, nyugodtan lehet akár 30-40-nel is csorogni. :D
     Reply to this


manncsa (msg) 879 May 24, 2017, 9:39 a.m.   reply to: 878 x
Még szép! én is 100-110-el utazom kanyarsebesség 70-80 :P
nagyon jó vele kódorogni, imádom
     Reply to this


Powerslave (msg) 878 May 24, 2017, 12:56 a.m.   reply to: 874 x
Afölött valóban kellemetlenül üvölt (legalábbis az enyém biztosan), de elvileg 8000-nél van a nyomaték-, 9-nél a teljesítménycsúcs, így nagyjából ki is jön a 170 körüli végsebesség.

Én speciel jobbszeretem a laza, kényelmes, kódorgós tempót, pláne ha van időm (és van mit) nézelődni is.
     Reply to this


manncsa (msg) 877 May 23, 2017, 8:07 p.m.   reply to: 876 x
Oké, megvan a fura a kormányban a csöccsel viszont bajok vannak. Van egy csap ami kifele kiáll befelé csak a vége látszik, próbáltam beütni de nem forszíroztam anyag törést, nem moccan. Gyanakodtam is rá, h valami nem az igazi. majd egyszer lefotózom
     Reply to this


kawa550 (msg) 876 May 23, 2017, 7:35 p.m.   reply to: 872 x
Ez ugyan egy zrx kormány, de attól a lényeg még látszik. Van rajta egy furat a kapcsolótömbnek, annak a belső részén van egy ide illeszkedő csöcs, ami megakadályozza az elfordulást. Vagy valaki nem figyelt és rosszul rakta vissza aztán mikor meghúzta a csavarokat letörte a csöcsöt, vagy esetleg nem eredeti a kormány és nincs rajta furat.
     Reply to this


Tomi1 (msg) 875 May 23, 2017, 3:04 p.m.   x
Sziasztok!

Kicseréltük a gyerek gépében a két (valószínüleg barkácsolás útján belekerült) 112-es fúvókáját 95-ösre, és a fogyasztása mindjárt visszaesett 1 literrel :-)
     Reply to this


manncsa (msg) 874 May 23, 2017, 10:22 a.m.   x
az normális, hogy 130 as óraállásnál (ami a valóságban szerintem 10-15-el kevesebb) már 6-7000-et forog hatodikban a motor? nem is volt szívem tovább bőgetni pedig kiváncsi lennék a végsebességre is egyszer :P
     Reply to this


manncsa (msg) 873 May 16, 2017, 5:23 p.m.   x
Még egy dolog:
http://www.kepesmotor.hu/kipufogo_dob/p1708950
ez a gpr sportdob kompatibilis lehet a kle-vel?
szeretném sportdobra cserélni a gyárit a közeljövőben. köszi
     Reply to this


manncsa (msg) 872 May 16, 2017, 5:19 p.m.   x
Azt hiszem tartalék állásban próbáltam leengedni a karbikat, csurgott de nekem úgy tűnt sose áll el kb 3dl engedtem le a kettőből. A pri állás folyamatos nyitott állást jelent ha jól tudom.
Kimostam a légszűrőszivacsot vettem kettő ngk dr9ae gyertyát dr8-asok voltak benne. Most jár mindkettő henger eddig nem jött elő újra a hiba ha holnap az éjszakai állás után is elindul akkor lehet, hogy orvosolva lett a baj.
Az öninditóm nem az igazi még néha csak kattanik a relé meg kell tologatnom sebességben és akkor tudok indítózni, a gázkarral vagyok még bajban valaki segítsen: hiába húzom meg a csavarokat elforog az egész ház valaki tapasztalt ilyesmit már?
     Reply to this


Powerslave (msg) 871 May 15, 2017, 1:09 a.m.   reply to: 870 x
Ich bin nyet szakértő, de nekem ez inkább koksznak tűnik.
Azt mondod, a másik egy merő benzin volt. Próbáld meg leereszteni a karbikat, lehet, hogy túlszaladt az állás alatt. "ON" vagy "PRI" állásban van a benzincsap?
     Reply to this


manncsa (msg) 870 May 14, 2017, 8:44 p.m.   x
így nézett ki:
a jobb oldali hengerben lévő meg tiszta benzin volt, gondolom az indítózástól
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 869 May 14, 2017, 8:38 p.m.   x
Kérdés lehet, hogy a fekete "dzsuva" pontosan mit takar, koksz vagy olaj. A drótkeféből gondoltam, hogy nem olajos szennyeződésről volt szó. Az új/másik gyertya nem csak javítás, hanem diagnosztika is lehet és egyszerűbb otthoni körülmények közt gyertyát cseréni mint karburátort állítani, főleg kettőt.
     Reply to this


manncsa (msg) 868 May 14, 2017, 8:28 p.m.   x
ősszel még nem csinálta ezt, most, hogy a tavasszal elővettem kezdte csinálni. fűtött garázsban volt télen meg be is indítgattam hetente kéthetente. megpróbálkozom egy légszűrő tisztítással első körben. köszi, majd kiabálok ha van valami.
     Reply to this


Powerslave (msg) 867 May 14, 2017, 6:12 p.m.   reply to: 866 x
Quick reference:

http://komplexauto.hu/tudta_e/hogy_hogyan_is_nez_ki_egy__0_15

Ha nem találsz árulkodó problémát sem a benzinellátással, sem a levegőrendszerben, akkor cseréld le a gyertyákat, és ha az sem válik be, mindenképpen fordulj szerelőhöz.

Pánikolni azonban egyelőre nem kell, valószínűleg a légszűrő koszos, vagy el lett tekergetve a keverékcsavar.
     Reply to this


Powerslave (msg) 866 May 14, 2017, 6:07 p.m.   reply to: 865 x
Ne vedd félvállról, mert a gyertya dzsuvázódása azt is jelezheti, hogy olaj kerül az égéstérbe, az meg nem játék. Talán az lesz a legjobb, ha megbízható szakemberrel átnézeted.
     Reply to this


Powerslave (msg) 865 May 14, 2017, 6:05 p.m.   reply to: 863 x
Azért ezt nem érdemes lerendezni egy gyertyacserével. "Root cause analysis" - a gyertya kormolódása nem maga a hiba, hanem tünet. Azt tessék kideríteni, hogy mitől.

Az első tippem, hogy túl dús a keverék. Lamdaszondával ellenőrizhető, de gyanítom, hogy nincs ilyen kéznél. Csekkold le a szivatót, hogy rendesen visszamegy-e a helyére, illetve a nézd meg, nem akadályozza-e valami a levegő útját (elkoszolódott légszűrő, falsot szív valahol, stb.).

Gondolom, eddig jó volt ezekkel a gyertyákkal...
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 864 May 14, 2017, 4:12 p.m.   reply to: 863 x
Én elsőnek kipróbálnám két új gyertyával. Az, hogy kormos volt a régi jelenteti azt is, hogy nem a megfelelő hőértékű van benne. NGK DR9EA
     Reply to this


manncsa (msg) 863 May 14, 2017, 11:11 a.m.   x
Köszi. Sikerült kiszednem olyan csőkulcsal amit ajánlottál. Tiszta feketék voltak a gyertyák , megdrótkeféztem egyből be is röffent. Két napig járkáltam vele, viszont ismét nem indul.
Először leáll a bal henger néha bepöfög és elkapja de ma már megint egyáltalán nem nem indul el. Véleményetek?
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 862 May 7, 2017, 8:29 p.m.   reply to: 861 x
Szia!
Ha jól emlékszem 18-as (?) csőkulccsal, vékonyabb falú kell, hogy elférjen.
ilyesmi: http://www.emag.hu/6-reszes-keszlet-gyertyakulcs/pd/DDXPRYBBM/?gclid=COnTor603tMCFQ-UsgodBwQPvQ&ref_cmp=ps&emagi_click_id=1ae7cacf75875c1ed4a5dfc467d26857
     Reply to this


manncsa (msg) 861 May 7, 2017, 4:11 p.m.   x
Sziasztok! Hogyan tudnám kiszedni a gyertyákat? a gyári kulcsom nincs meg, ami van azzal meg nem férek hozzá :/
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 860 April 22, 2017, 10:05 p.m.   x
Április :)
     Reply to this


Hr.Geiger (msg) 859 April 20, 2017, 9:21 p.m.   reply to: 858 x
Ennek a kereke is jó lenne nektek ( az agy rész 100% ua )
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/kawasaki-klr-650-ersatzteile-200670214/
     Reply to this


Hr.Geiger (msg) 858 April 20, 2017, 9:14 p.m.   reply to: 855 x
Szia Tomi!
Bécsben bontják ezt a táltost, érdemes lenne felhívnotok és rákérdezni a kerékre.
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/billigst-kle-500-rahmen-und-alle-teile-billigst-schlachtung-schlachtung-schlachten-schlachte-78784425/

Ha nincs komplett kerék, talán még az agyat is érdemes lenne kifűzni és csak azt beszerezni- bár az új ára horror.
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 857 April 20, 2017, 8:25 p.m.   reply to: 855 x
Szia!
355-ös kommentnél írtam, hogy én is valami ilyesmi miatt cseréltem kereket. Nálam az volt a baj, hogy az előző tulaj nem zsírozta a kilométerspirál meghajtót és -sajnos-nekem sem jutott eszemben idejében :( Azóta kapja a grafitosat... Nem tudom, hogy lehet-e helyettesíteni, elég nagy kerék egy nehéz motorhoz. Én a bakonymotor.com -tól vettem egy bontottat, nem emlékszem az árára, de nem volt olcsó... :(
     Reply to this




Tomi1 (msg) 855 April 19, 2017, 8:26 p.m.   x
Sziasztok!
A fiam '94-es KLE 500-as gépének az első kereke eltört :-(
A jobb oldalán, a Km spirál meghajtó alatt, a csapágyat lezáró seeger gyűrű mentén apró darabokra.
Valaki találkozott már ilyen jelenséggel?
Esetleg orvosolta más típusú gép kerekével?
Ha igen, milyen kerékkel lehet kiváltani?
Vagy ha van felesleges kerék valakinek, kérem ne titkolja!
További szép estét!
     Reply to this


Powerslave (msg) 854 April 1, 2017, 12:36 a.m.   reply to: 851 x
Szia!

Örülök, hogy tetszett. Remekjó igás. Melyikünk az utód? :)
     Reply to this


Powerslave (msg) 853 April 1, 2017, 12:35 a.m.   reply to: 852 x
Hát nem semmi. Én csak videón láttam ilyesmit, de a sz*r is megállt bennem. Oktathatnak bármit, elmehetsz vezetéstechnikai tréningre is 20-ra, ha úgy jön ki, kivédhetetlen. Örülök, hogy jól végződött.

https://www.youtube.com/watch?v=h2eSo6eQwVc&t=55s
     Reply to this


ptys (msg) 852 March 30, 2017, 10:52 p.m.   reply to: 850 x
Ebből a szempontból is szerencsésnek mondhatom magam, akitől vettem a motort hivatásos biztosítós fényező. Mivel az ő motorja volt, így a 3 idomot 30 ezerért csinálta meg. Mondom nektek egy ilyen őz ütés után, csak szerencsém volt, egyáltalán azzal hogy nem estem el és nem lett semmi bajom. A motort lehet pótolni, viszont az egészséget nem.
     Reply to this


Tomi1 (msg) 851 March 30, 2017, 9:20 p.m.   x
Sziasztok!
Ma mentem egy kört a gyerek KLE 500-asával, hatalmas élmény volt.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen szuper a gép.
Sportkipufogója van nagyon dögös hanggal, hát nem csökkent az átlagfogyasztása az biztos :-)
     Reply to this


Powerslave (msg) 850 March 29, 2017, 5:17 p.m.   reply to: 849 x
Hogyér mérték? No és a fényezés?
     Reply to this


ptys (msg) 849 March 20, 2017, 6:59 a.m.   reply to: 847 x
Vettem idomot, találtam egyből.
     Reply to this


Powerslave (msg) 847 March 19, 2017, 9:01 p.m.   reply to: 846 x
Tényleg! Idomot vettél, vagy hegesztve volt?
     Reply to this


ptys (msg) 846 March 19, 2017, 8:11 p.m.   reply to: 844 x
Köszi szépen! Szerencsém volt 3 évvel ezelőtt amikor vettem, tény és való. Kicsit alakítottam rajta az én szájízem szerint. Kipufogó, visszapillantó tükör, meg index búra, meg matrica cserén esett át. Festésen is átesett az eleje, de az nem volt tervez, egy őzet ütöttem vele telibe.
     Reply to this


Powerslave (msg) 845 March 17, 2017, 3:18 p.m.   reply to: 844 x
Csatlakozom, nagyon tip-top a masina, meg is irigyeltem, de így kitatarozni a Kawicskát még eléggé a jövő zenéje... :)
     Reply to this


1Laciapu (msg) 844 March 15, 2017, 9:03 p.m.   reply to: 842 x
Hú de szép ez a gép!
Gratula!
     Reply to this


Powerslave (msg) 843 March 11, 2017, 4 p.m.   reply to: 842 x
Én egyelőre semennyit. Mostanában elviszem valamikor a Kawicsot wellnessre, ahogy a naptár és a keret kiadja, aztán útrakelünk valamerre.
     Reply to this


ptys (msg) 842 March 11, 2017, 6:37 a.m.   x
Törjem meg a csendet. Mennyit gurultatok már idén? (700km)
     Reply to this


Powerslave (msg) 841 Jan. 26, 2017, 5:40 p.m.   x
...ejj, de nagy a csend, bajtársak! :) Azt ne mondjátok, hogy találtatok valahol jó id?t :D
     Reply to this


Powerslave (msg) 840 Dec. 25, 2016, 6:05 p.m.   x
Boldog Kawácsonyt!
     Reply to this


petya89 (msg) 839 Dec. 3, 2016, 6:45 p.m.   reply to: 836 x
Szia
Én meg tudom oldani. Írtam privátba.
     Reply to this


Tomi1 (msg) 838 Dec. 2, 2016, 7:27 a.m.   reply to: 837 x
Köszönöm!
     Reply to this


Powerslave (msg) 837 Dec. 1, 2016, 9:47 p.m.   reply to: 836 x
cmsnl.com-on csak a gyári oldaltámasz van horror pénzért, de valahol láttam középállványt is, igaz, ott nem rémlik, hogy lettek volna mûszaki részletek.

Ha visszalapozol a 437-es, 420-as hozzászólásokig, ott azért akad minimális diskurzus a témában. Van tag az oldalon, aki legyártja neked igény szerint.
     Reply to this


Tomi1 (msg) 836 Nov. 28, 2016, 2 p.m.   x
Nincs valakinek véletlenül felesleges központi kitámasztója?
Ha valaki tudna egy méretezett rajzot küldeni azt is megköszönném!
     Reply to this


Powerslave (msg) 835 Nov. 26, 2016, 6:28 p.m.   reply to: 834 x
Jogos, hülye vagyok :D
Nézd el, nemrég keltem, elcsúszott a tegnapi nap - és sajna nem piálni voltam ;)

Viszont a gyûrû (látszólag) ott van a képen, csak nem a helyén. :)
     Reply to this


Tizedes (msg) 834 Nov. 26, 2016, 6:04 p.m.   reply to: 833 x
Már bocsi, de a henger nincs rajta a képen. :-)
     Reply to this


Powerslave (msg) 833 Nov. 26, 2016, 5:40 p.m.   reply to: 832 x
Ott figyel a hengerben. Viszont mintha némi karist is csücsülne mellette, ami minden, csak nem jó jel. Ráadásul ha karist, akkor elég jólfejlett; ilyen méretekben már elõferdülhet, hogy kukás a henger. Ha ez igaz, akkor még ennél is nagyobb gond, hogy csak a jóstön tudja, mi verte szét, így meg a vacsiúj szettet is megeheti.
     Reply to this


petya89 (msg) 832 Nov. 25, 2016, 10:41 p.m.   reply to: 821 x
Norbi175
Nem tudom hogy észrevetted e már,de tisztán látszik hogy nincs rajta a dugattyún a felsõ gyûrû! Kellõ kompresszió nélkül nem fog indulni!
     Reply to this


Tomi1 (msg) 831 Nov. 22, 2016, 7:53 a.m.   reply to: 830 x
Köszönöm, már megtaláltuk a hibát.

A villogórelét kellett cserélni, mert elõtte led-es indexek voltak fenn és a normálisat ez nem tudta kezelni.
Az izzókkal is kellett játszani, mert a villogás szám az egyik relével kb. 40/perc volt, a másikkal 200/perc.
A gyorsabbat hagytuk és a hátsó "égõket" cseréltük 3-ról 16 W-osra.
Így most minden tökéletes :-)
     Reply to this


Powerslave (msg) 830 Nov. 22, 2016, 1:50 a.m.   reply to: 827 x
Nekem még az XR1-en volt anno ilyen jellegû problémám, ott a forrás az volt, hogy a megszakító nem kapott megfelelõ terhelést (túl kicsi volt az áramkör ellenállása).
Multiméterrel érdemes lehet körbenyúlkálni, hátha kiderül valami.
     Reply to this


Niko (msg) 829 Nov. 2, 2016, 9:01 a.m.   x
Urak!

94-es évjáratú KLE250esemre keresek akármilyen plexit!Mérete mindegy,azt hiszem,túl sok választási lehetõségem amúgy sincs.Az se baj,ha használt,karcos.
Természetesen a Guglin már túl vagyok,de hátha akad itt valakinek elfekvõben vagy tud ilyet valakinél.Mellékelek egy képet a kecskérõl.Mindenféle segítséget elõre is nagyon szépen köszönök!
     Reply to this


kleali (msg) 828 Nov. 1, 2016, 8:54 a.m.   reply to: 827 x
Hali, valószínû valahol a közös test pont szakadt fel. Ekkor szokott együtt mûködni a bal és a jobb oldali is. Vagy elöl vagy hátul. Ezeket nézzétek meg.
     Reply to this


Tomi1 (msg) 827 Oct. 31, 2016, 8:43 p.m.   x
Sziasztok!

A fiam vett egy KLE 500-ast, amin az index rendetlenkedik.
Mindegy milyen irányba kapcsolunk, nem villog csak világít és az ellenkezõ oldali indexek is halványan világítanak.
Hol kellene keresnünk a hibát?
Ha valakinek van ötlete, ossza meg velünk!
     Reply to this


kawa550 (msg) 826 Oct. 30, 2016, 8:35 p.m.   reply to: 825 x
Pedig de. :)))))
A gyújtáskábelrõl vett jel alapján a stroboszkóp lámpa mindig csak a gyújtás pillanatában villan fel, így a mûködés közben gyorsan forgó lendkerék/jeladó tárcsa jelölése állónak tûnik és pontosan látni a fix jelöléshez képest.
     Reply to this


Powerslave (msg) 825 Oct. 30, 2016, 4:23 p.m.   reply to: 824 x
Nice :)

(Nem oszcilloszkóppal nézted meg véletlenül? :D A strobi nekem valahogy nem illik a képbe)
     Reply to this


kleali (msg) 824 Oct. 27, 2016, 9:20 p.m.   x
Sziasztok!
Sikerült megjavítanom a mocit. Emlékeztek még, alapjáraton kopogó hangja volt. Csak az utókor kedvéért leírom mi volt a helyzet. Túl nagy elõgyújtásra gyanakodtam, megnéztem stroboszkóppal, jónak tûnt. Ekkor a karbi lett gyanús. Szerencsére még mielõtt leszedtem volna a karbit megnéztem a két szívótorokból menõ csövet. A bal hengerbõl az ac pumpába megy a vákuum, a jobb hengerbõl egy váltó szelepbe. Megszívtam a csõ végét és jött át a levegõ belõle. A benne lévõ membrán szakadt át, így fals levegõt kapott a henger, elszegényedett a keverék. A bal henger meg erõsebben dolgozott hogy megmaradjon az alapjárati fordulatszám.. Szétkaptam, pillragasztóval megragasztottam, összeraktam és jobb lett mint új korában. A ragasztó egyenlõre bírja, de rendelek egy ilyen szelepet...
     Reply to this


Powerslave (msg) 823 Oct. 24, 2016, 6:27 p.m.   reply to: 821 x
Jó kérdés, így hirtelen.

Az égéshez üzemanyag kell, oxigén (levegõ), kompresszió és szikra.
Ha nem indul, akkor valamelyik - valamilyen okból - hiányzik, vagy nem elégséges.
Üzemanyag áramlik? Légszûrõ? Becsavarva nem testel le valahol a kábel vagy a gyertya? Falsot nem szív? Minden fúvóka (kiváltképp alapjárati) okés? Nem túl szegény? Nem túl dús?

Átfordulni, gondolom, átfordul, különben már észrevetted volna, hogy besült.
Pöffen? Vagy semmi? Húzásra sem indul már?

Karbit hogyan/mivel tisztítottad?
     Reply to this


Powerslave (msg) 822 Oct. 24, 2016, 6:21 p.m.   reply to: 820 x
Nem hiszem, hogy gond lesz vele, más sem nagyon panaszkodott még rá - legalábbis nekem nem. :)
     Reply to this


Norbi175 (msg) 821 Oct. 23, 2016, 10:39 a.m.   x
Szevasztok.igaz nem kle hanem klr600 de hátha van valami építõ ötlet.Sejohy nem bírom indítani a motorom .szikra van karburátort százszor kipucoltam.membránok épek új dugó gyûrû vezérlés jelen . Mégsem indul eddig a legtöbb amit elértem hogy húzása beindult de utánna ujra semmi .ujra elenõríztem vezérlés nem ugrott el
     Reply to this


manncsa (msg) 820 Oct. 21, 2016, 7:33 p.m.   x
kínai JP moto-t vettem 9000-ért 160 as inditóáram, remélem beválik
     Reply to this


Powerslave (msg) 819 Oct. 21, 2016, 11:55 a.m.   reply to: 818 x
mindenképpen gondozásmentes legyen, mert nyilván nem akarsz desztvizet utánatöltögetni.

12-ért kapsz Vartát, nekem az van, még a Karasnánál vettem, de tulajdonképpen teljesen mindegy milyen, amíg nem a kínai vegyesboltban veszel valami hulladékot.
A Yuasa egy kicsivel combosabb a Vartánál, 150 helyett 180 Amper indítóáramot tud leadni, viszont másfélszer annyiba is kerül.

Nem rocket science, vegyél akármit :)
     Reply to this


manncsa (msg) 818 Oct. 19, 2016, 10:05 p.m.   x
akku ügyben van valami tanácsotok? milyet mennyiért?
     Reply to this


Powerslave (msg) 817 Oct. 19, 2016, 12:48 p.m.   reply to: 816 x
Ó, ez megnyugtató. Nem gondoltam volna, mert amikor nekem akkugond volt, akkor csak kattant egyet, aztán csend.
     Reply to this


manncsa (msg) 816 Oct. 19, 2016, 12:27 p.m.   x
Hahó. Már pöfög a gép, szerencsére csak akku probléma volt.Megbikázni nem tudtam mert hozzáférhettelen helyen van az a k.va akksi az autómban(szerencsére mert állítólag tönkretehettem volna a fesz szabályozót). Kértem egy akkut kölcsön egy TL1000bõl egybõl beröffent. Azt hiszem viszem muterhoz a fûtött garázsba :)
     Reply to this


kleali (msg) 815 Oct. 18, 2016, 8:48 p.m.   reply to: 814 x
Néha elkap az esõ és együtt ázunk... Holnap ránézek a csatira hátha van valami ázásnyom...
     Reply to this


Powerslave (msg) 814 Oct. 18, 2016, 7:35 p.m.   reply to: 813 x
Elsõ blikkre én is a CDI-t, vagy esetleg egy elmászott vezérlést gyanúsítanék, de nem vagyok szakember.
Ha a jeladó ellenállása túl kicsi, az árulkodó jel lehet, de nincs tippem mi okozhatja. Nem ázott be?
     Reply to this


kleali (msg) 813 Oct. 17, 2016, 9:32 p.m.   x
Sziasztok! Van valami tippetek hogy mitõl lehet hogy dízeles lett a mocim alapjárata. Erõsen kopogó benzinszagú kipufogógázzal. A gyertyákat megnéztem - feketék. rendesen indul, nagyobb fordulatszámon nincs észrevehetõ gond. Túl nagy elõgyújtásra gondoltam, leszedtem a jeladós oldalt ahol minden épnek tûnik. A jeladót 110 Ohmnak mértem. A doksi szerint 113-128 Ohmig jó. Helyérõl elmozdítani nem lehet. Menetzárlatra gondoljak vagy a vezérlõ zakkanhatott meg? Köszi a válaszokat.
     Reply to this


Powerslave (msg) 812 Oct. 16, 2016, 1:34 a.m.   x
Hú, györökök, ennyi mindent én már nem tudok ma egy svungra elolvasni, de ha az a helyzet, mint a videón, akkor ez bendix lesz: Nem is kap rá a koszorúra a fogaskerék.
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 811 Oct. 15, 2016, 7:24 p.m.   reply to: 810 x
Valóban CDI :) és a relé kattog. Amíg az ember bõszen nyekteti, addig szaporán és ahogy a nyektetéstõl merül az akkumulátor egyre vérszegényebben. Aztán az ember feltölti az akkut, szaporán nyektet aztán megint lassabban. Aztán elviszi a szerelõhöz, aki megcsinálja, amiinek örülünk, aztán kifizetjük, aminek õ örül :)
Mivel a kattogás az ülés helyérõl jött én is elektromos hibára gondoltam, de végül is nem az lett belõle.
     Reply to this


kawa550 (msg) 810 Oct. 15, 2016, 4:57 p.m.   reply to: 806 x
Szigorúan csak mûszaki oldalon haladva, rossz szándék nélkül:
Az ECU egy motorvezérlõ számítógép, ami eléggé unatkozna a karburátoros kle-ben, mivel nem igen van ott vezérelhetõ befecskendezés. Szóval legyen inkább CDI box, de az is lényegtelen, mert mindkettõ mozgó alkatrész nélküli elektromos kütyü, legtöbbször egy mûgyantával kiöntött dobozkában, így semmiféle hang kiadására nem képes. Max füst tud belõle kijönni, ami azt bizonyítja, hogy füsttel mûködik, mert ha az kijön belõle, akkor nem müxik tovább. :)))))
Viszont van ott egy relé az önindítónak, ami ugye elég komoly áramfelvétellel müxik, így nem célszerû a kormány kis kapcsolójáról mûködtetni, tehát betesznek egy relét. Ez, mikor indítasz, behúz egy elektromágnest és ezzel kapcsolja az önindító vezetékét, ilyenkor hallani egy kattanást. Ha gyenge az akku, akkor ezt a relét még behúzza, megvan a katt, de aztán az önindító áramfelvétele úgy leszívja a gyenge akkut egy pillanat alatt, hogy már a relét sem tudja behúzva tartani, kienged, önindító szál megszakad, újra van elég áram a relé behúzásához, újra kattanik, újra leszívja az önindító és ez a körforgás ismétlõdik míg el nem engeded a gombot, akár 8-10x is másodpercenként. Így lesz a kattanásokból jól hallható kerregés.
Ettõ függetlenül még akár a szabadonfutó is lehet, de az azért jól hallható hogy honnan jön kb a hang, az ülés alól vagy a blokk felõl.
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 809 Oct. 15, 2016, 1:47 p.m.   x
Itt jól látszanak azok a görgök, amik el voltak kopva nálam Link
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 808 Oct. 15, 2016, 1:42 p.m.   reply to: 807 x
Csak felhasználó vagyok, nem szerelõ :) A szabadonfutó tulajdonképp egy kuplung (Link) ami idõvel megkophat és nem tudja rendesen megforgatni a motort. A szerelõm meg tudta javítani, de megküzdött vele, általában cserés és nem is két fillér. Mivel tönkremenõs alkatrész nem nagyon láttam bontottat sem reális áron. Szóval mindenképp nézzen rá szerelõ. Ha van valaki, aki megtolná érdemes lenne talán megpróbálni betolni, én dombon lakok úgyhogy könnyen "begurultam".
     Reply to this


manncsa (msg) 807 Oct. 15, 2016, 9:46 a.m.   reply to: 806 x
megprobálja átforditani, picit sikerül is de aztán jön a kerregés. megpróbálom ma megbikázva. a szabadonfutón mi tud elromlani? javitható?
     Reply to this


Mecsekkawa (msg) 806 Oct. 15, 2016, 8:59 a.m.   x
Szia!

Ha van multimétered mérj rá az aksira. De, nem elkeserítésként, amikor nekem ugyanezt csinálta akkor a az önindító szabadonfutója romlott el. Még az ECU is ugyanígy kerregett. A bal deknin van egy nagy mûanyag csavar, ha azt kicsavarod látod a fõtengely (pongyola voltam) végét és ott látni fogod, hogy átfordítja-e. Valószínûleg nem...
     Reply to this


Kawakarika (msg) 805 Oct. 14, 2016, 10:37 p.m.   reply to: 803 x
Ha nem volt rendesen feltöltve,és amúgy is gyengélkedik,a hideg is leszívhatja,bár még mínuszok sem voltak.
Mérd meg,vagy tedd fel töltõre.Az enyém télen csepptöltõn van.
     Reply to this


kawa550 (msg) 804 Oct. 14, 2016, 10:33 p.m.   reply to: 803 x
Szinte biztos hogy az. Én tegnap bikáztam meg a gpz-t, mert olyan régen állt, hogy mire felpumpálta a karbit, addig le is merült. Autóról simán lehet(szerencsére a gpz-n jó helyen van, ülést elég levenni és mehet), arra viszont figyelni kell, hogy az ilyen szar tescós bikakábelek még arra se jók hogy egy ilyen motort megbikázzon vele az ember, én konkrétan kibasztam a kerítésen miután nem sikerült vele aztán elõvettem a vastagot.
     Reply to this


manncsa (msg) 803 Oct. 14, 2016, 10:21 p.m.   reply to: 802 x
ez most komoly? gyenge lenne az akksi? motoroztunk, leraktam a garázsban kb. 3 nap múlva ezt csinálta. elõtte nap mint nap mentem használtam indult rendesen. a hideg miatt lemerülhet az akku?
     Reply to this


Kawakarika (msg) 802 Oct. 14, 2016, 10:16 p.m.   reply to: 800 x
Én elsõ körben bikázással kezdeném.
     Reply to this


manncsa (msg) 801 Oct. 14, 2016, 10:06 p.m.   x
csináltam egy videót róla
Link
     Reply to this


manncsa (msg) 800 Oct. 14, 2016, 9:56 p.m.   reply to: 799 x
nem hiszem, hogy akksi. van kraft néha blüffan egyet kettõt, indulna el és akkor elkezd kerregni az inditórelé(nem biztos, hogy így hívják de eléggé relé hangja van)ahogy a linkelt youtube videón is.
     Reply to this


Kawakarika (msg) 799 Oct. 14, 2016, 9:51 p.m.   reply to: 798 x
Ha valóban friss az olaj,akkor engedd le egy tiszta edénybe,és minden további nélkül visszatöltheted.

De nem aksi gondod van véletlen?Tolással szerintem ne kísérletezz,inkább bikázd!Akár személykocsi aksiról.
     Reply to this


manncsa (msg) 798 Oct. 14, 2016, 9:46 p.m.   x
visszatérve, ha jól értem egy öninditó javitáshoz- cseréhez társul egy olajcsere is? kivéve ha el nem fektetem de akkor meg minden más kifolyik mindenhonnan.
     Reply to this


manncsa (msg) 797 Oct. 14, 2016, 9:44 p.m.   x
Zirc
     Reply to this


Kawakarika (msg) 796 Oct. 14, 2016, 9:38 p.m.   reply to: 795 x
Nem Nagyvázsonyi a szerelõ srác?
     Reply to this


manncsa (msg) 795 Oct. 14, 2016, 9:35 p.m.   x
kb 2hónapja vettem, friss olajcsrés szûrõs volt. fagyálló is töményen van benne.
lehet felteszem inkább egy utánfutóra van egy szerelõsrác nem messze, még mielõtt szétgányolok valamit. tényleg betolással érdemes próbálkozni? régebben estem egy nagyot egy 200as kdx-el mert felakadt a gáz én meg szaladtam a motor melett :D vagyis a motor esett nagyot én csak hömbölögtem az úton..
     Reply to this


Kawakarika (msg) 794 Oct. 14, 2016, 9:26 p.m.   reply to: 793 x
Egyébként ha most vetted a gépet,és nem ismert a futott km olajcsere óta,én mindenképp lecserélném az olajat.Ahogy a gyertyákat,légszûrõt,fagyállót is.
     Reply to this


manncsa (msg) 793 Oct. 14, 2016, 9:23 p.m.   reply to: 792 x
köszi szépen! így már egy hangyányit jobban képben vagyok.
     Reply to this


Kawakarika (msg) 792 Oct. 14, 2016, 9:20 p.m.   reply to: 790 x
Az lenne a baj,ha ott nem lenne olaj!(a generátor is abban fürdik)
A láncot nem kell kiakasztani,mert az önindító tengelyérõl lecsúszik a fogaskerék,és ugyanúgy vissza tudod csúsztatni.
Az önindító forgórészét célszerû felszabályoztatni,ha még lehet.Valószínû a szénkefék is elkoptak.Én úgy reszeltem bele valami traktor,vagy teherautóét
Az oldal dekni tömítést cserélned kell
     Reply to this


Hoterkep
Hirdetések




Member count: 26414