szakalas | 12524 | 2015. március 13. 17:17 | Válasz erre: 12523 |
Hej, amikor még posta galamb volt, Bubóka!:-)))
|
Bubó Doki | 12523 | 2015. március 13. 16:19 |
Szia, nincs kapcsolat a weboldallal. Csak a fehér képernyõ. és egy idõ után kiírja, hogy nem érhetõ el. ennyi. |
ztaki | 12522 | 2015. március 13. 15:50 | Válasz erre: 12521 |
1. lépés: próbáld meg pingelni parancssorból: ping www.kutyafasza.hu ha megy, akkor... ha nem megy, akkor keresd meg az ip címét és próbáld meg úgy pinggelni parancs sorból pingelve kiírja az célgép IP-jét is... próbáld azt is. ping 161.111.111.18 számolj be az eredményekrõl. |
Bubó Doki | 12521 | 2015. március 13. 15:47 |
Na, számítógép mûvészek, programozók, segítsetek! Ilyen hiba nincs! Mi lehet az oka, hogy ha egyetlen egy oldalt nem tudok elérni a gépemmel? Minden más oldal megy, külföld, belföld OK. Az oldal fenntartójával felvettem a kapcsolatot, hogy hátha le van a gépem elérése IP cím alapján tiltva, de ott minden rendben. A szolgáltatóm azt mondja, hogy itt is minden rendben. Lehet, hogy meg van a gépem hekkelve, hogy azt a bizonyos oldalt ne érjem el? Csak egyetlenegy oldalról beszélünk! Az oldal más helyekrõl és gépekrõl hibátlanul bejön, csak és kizárólag az én irodámból nem. Mi az ötlet? Elõre is kösz a segítséget! |
Bedouin | 12518 | 2015. március 12. 14:07 |
Kellene nekem rozsdamentes anyagokkal szépen dolgozó emberke SOS! 1.4301 anyagminõségû zártszelvénybõl kellenek asztalok. |
galoscsabus | 12517 | 2015. március 11. 21:41 |
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, hogy megosztottátok velem és ezen keresztül majdan a közönséggel a gondolataitokat. Sokan írtatok hosszabban-rövidebben, ezért elnézéseteket kérem, hogy nem külön-külön mondok érte köszönetet. Ha csak pár tamáskodó fejben sikerül elültetni a magját annak, hogy a motor és a motorozás nem ördögtõl való, akkor már megérte vele foglalkoznunk. Üdv mindenkinek! Gálos Csaba |
galoscsabus | 12516 | 2015. március 11. 09:44 |
Tisztelt Hölgyek és Urak! Rendhagyó kéréssel fordulok hozzátok. Felkértek egy 2-3 órás elõadásra, amiben mesélni fogok a laikus publikumnak a motorozásról, a saját élményeimrõl, az indíttatásról, ami miatt motorossá váltam (vagy annak születtem). Szeretném azt, hogy a közönség (akik közül már nagyon sokan "megtámadtak" a -Mi a fene jó a motorozásban? címû kérdéseikkel) kaphatna egy átfogó képet arról, hogy az a sok kétkeréken guruló izé (akik mi lennénk) mit is keres a forgalomban az autók között.... Ezért arra kérlek benneteket, hogy szánjatok rám 3-4 percet és egy privát üzenetben fogalmazzatok meg 1-1- rövid választ az alábbi két kérdésemre: 1. Miért motorozol? 2. Mit találtál meg a motorozás által önmagadban, a körülötted lévõ világban, ami nélkül a továbbiak során szegényebb lenne az életed? Természetesen a nevek felhasználása nélkül írnék errõl pár mondatot a készülõ anyagban. Elõre is köszönöm a segítségeteket! Üdv. Gálos Csaba |
piratson | 12515 | 2015. március 8. 12:42 | Válasz erre: 12504 |
Én már csináltam házilag egy korábbi gépemnél, nem ördöngõsség, figyelem és türelem kell hozzá (pár jutyúbos videót azért nem árt megnézni hozzá :-))) ). A Louisban minden kapható hozzá, a habosított szivacstól az üléshuzatig - ráadásul van náluk "csúszásgátolt" huzat is. Egy kárpitosipari "mûremeknél jóval" olcsóbban kijön, ráadásul egyes cégek átalakításairól sok rosszat hallottam - a régi szivacsba aplikálnak darabokat és teljes felújításnak adják el, kényelmetlen, mindamellett, hogy azt hirdetik személyre szabott, egészen más formát hoznak ki, mint amit a megrendelõ kér (megjegyzem, nagyon felkapottak esetében is). Én mostanában fogok belevágni a sajátom csúszásgátló "újrabõrõzésébe". A hozzávalókat a fenti cégtõl rendelem. |
Bedouin | 12514 | 2015. március 8. 08:54 | Válasz erre: 12504 |
Esetleg próbáld meg Õt: http://karpitman.hu/elerhetosegek Nagyon nem lutri a srác, nekem Õ cserélt huzatot a pegazuson, egyébként igazi profi, veterán jármûveket is kárpitoz, épített motorokra is gyárt ülést, csak az alaplemez kell hozzá és az elképzelés, kárpitozott yachtokat is, jó szívvel ajánlom! Rég néztem már a weblapját, akkor még nem feltétlen kellett regisztrálni, de talán érdemes és akkor elõtûnnek a munkáinak a referencia képei. |
tsanyi | 12513 | 2015. március 8. 08:31 | Válasz erre: 12510 |
Olyat én nem használok, de úgy tûnik megoldódik a dolog, kösz!
|
Balkan Bistro | 12512 | 2015. március 8. 08:00 | Válasz erre: 12509 |
Szûkitõt lehet csináltatni, inkább az e jelre figyelj, hogy rajta legyen ! Hivatalosan még mûbizonylatot is kérhetnek. |
Balkan Bistro | 12511 | 2015. március 8. 07:57 | Válasz erre: 12504 |
Huzatot bárki tud csinálni, a baj a szivacs! Arra a butorszivacs nem jó, csak az öntött gumihab, ezt viszont csak a tommot csinál kb. 39 eft ! tehát bontóban/neten keress ülést aminek jó a "szivacsa" aztán kárpitos. Nekem itt készültek: www.motorkarpit.hu |
Balkan Bistro | 12510 | 2015. március 8. 07:54 | Válasz erre: 12506 |
A facebokkon van Mercedes alkatrészek 1998-ig topic, na ott !
|
drungvari | 12509 | 2015. március 8. 07:52 |
Sziasztok, Az iránt érdeklõdöm, hogy tudtok-e ajánlani olyan céget, aki kipufogó dobok gyártásával foglalkozik. EGy CAGIVA RAPTOR 650 i.e.-re szeretnék dobokat feltenni, olyanokat, amik szólnak mint a géppuskaropogás, de azért van benne szûkítõ a mûszaki és a külföldi rendõrök kedvéért. A (stílusosan) RAPTOR márkájú dobokat gyártó céget már kerestem email-en, telefonon, de nem intézkednek (ezek szerint van jó sok megrendelésük). Elõre is köszönöm Ungvári Gábor |
dl996 | 12508 | 2015. március 6. 05:30 | Válasz erre: 12504 |
Érdemes mindenképpen! http://www.somotokarpit.hu/index.htm |
nagyárpi | 12507 | 2015. március 4. 17:10 | Válasz erre: 12504 |
Ezen a számon érdeklõdj:0630 6803274 Pár hete átszabattam én is az ülést,igaz még csak álló helyzetben teszteltem,de úgy érzem jó lesz ![]() |
tsanyi | 12506 | 2015. március 4. 12:02 |
Régi 124-es 3000TD mercibe kéne automata váltó, ha tud valaki szóljon.
|
Balu | 12505 | 2015. március 4. 01:09 | Válasz erre: 12503 |
Na azaz... Ez a tetû gumiparagrafus véd mindenkit, kivéve azokat akik az utakat használják...
|
Cs.Atesz | 12504 | 2015. március 3. 21:19 |
Sziasztok! Kis segitséget szeretnék kérni! A motorom ülését szeretném átszivacsoztatni, valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata hogy érdemes e vele foglalkozni. Elõre is köszönöm. |
matador | 12503 | 2015. március 3. 15:48 | Válasz erre: 12500 |
A Hungária krt az Erzsébet királyné saroknál.az út vályú dobot meg egy motorost aki az ott lévõ korlátokba repült s meghalt. Perek tucatjai kezdõdött ki a felelõs az út állapotáért s a motoros haláláért.... a vége nem az útviszonyoknak megfelelõ sebesség megválasztása volt.
|
Balu | 12502 | 2015. március 3. 03:09 | Válasz erre: 12500 |
Egy fiatal chopperes fiú/ lány? asszem így halt meg a hungárián a stadionoknál kb 4-5 éve. sokat elmélkedtünk rajta, mi is történhetett... Nem elbagatellizálandó téma...
|
czubacsi | 12501 | 2015. március 2. 21:16 | Válasz erre: 12500 |
Csak nem az évnyitós baleset? Hátsó felnit már tett nekem tönkre kátyú, Sziszinek is, nekem nem emelkedett el az eleje, kérdezd esetleg õt. Mondjuk a Burgonyán elöl van a súly, nagyon kell gépészkedni az egykerékért. |
olika | 12500 | 2015. március 2. 21:06 |
Sziasztok! Olyan motoros kollégát keresnék akinek elõfordult már, hogy úthiba miatt a motor instabillá vált illetve megdobta a kátyú az elsõ kereket.Esetleg a kátyúba hajtás miatt elemelkedett az elsõ kereke a földtõl. Egy barátom kért meg, hogy kérdezzek itt rá ezekre a dolgokra. A válaszokat elõre is köszönöm! |
czubacsi | 12499 | 2015. március 2. 20:12 | Válasz erre: 12497 |
Nagyon sok modder most igen csúnyán néz rád. ;) Ha újdonságot mondtam, akkor katt ide: https://www.google.hu/search?q=modder&espv=2&biw=1510&bih=937&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9rX0VNLwMM7laPeEgqAO&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=pc+modder |
czubacsi | 12498 | 2015. március 2. 20:11 | Válasz erre: 12491 |
Mint szakmabeli, néhány megjegyzés a gépigényrõl. A "minimum" azt jelenti, hogy angyali türelem és esetleg valamilyen szórakoztató berendezés (TV, HIFI) mellett lehet róla szó, hogy elterelje a figyelmet a botrányos (értsd nem arra való) teljesítményrõl. 125-ös motorral is fel lehet menni az autópályára, de nem fogod élvezni. Az "ajánlott" az a vas, ami elé már leülne a programot készítõ undor nélkül. Az a gép ami igazán alkalmas a feladatra = az "ajánlott" teljesítmény x1,5 Minimum. Szerintem. Persze vannak elvetemültek, akik Pentium 3-ason futtatnak AAA kategóriás játékot, de azok meg is érdemlik. |
Dodiba | 12497 | 2015. március 2. 20:09 | Válasz erre: 12493 |
"Mivel magamnak veszek gépet funkcionálisan - nem mutogatni, nem hencegni, nem szomszédnak villogni " Asztali géppel nehéz is lenne villogni. :-)) Van akinek ez a célja egy otthoni asztali géppel? |
ztaki | 12496 | 2015. március 2. 20:02 | Válasz erre: 12495 |
ezt nem vitatom - de ha így van, akkor a szaküzletbe meg fog világosodni. ;)
|
czubacsi | 12495 | 2015. március 2. 20:01 | Válasz erre: 12490 |
Ennyi pénzbõl új alkatrészekkel nem kap normális gépet, az általam ajánlott gép viszont márkás és garanciális, eredeti Windows-zal együtt.
|
ztaki | 12494 | 2015. március 2. 20:00 |
túl sokat beszélgettek... ha az összeg be van határolva, akkor nincs mirõl beszélni. Vásárolni kell. Abból a lehetõ legjobbat. Ehhez meg mindenki ért - én is... De azért mégis inkább egy szaküzletre bíznám a döntést. |
Bedouin | 12493 | 2015. március 2. 19:59 | Válasz erre: 12490 |
Ha az oldalon lenne like, akkor jelölnék :) Köszönöm a tanácsot, számomra is értelmezhetõ. Mivel magamnak veszek gépet funkcionálisan - nem mutogatni, nem hencegni, nem szomszédnak villogni - ezért jó megoldásnak tûnik a tanács. |
Bedouin | 12492 | 2015. március 2. 19:55 | Válasz erre: 12491 |
Na látod, itt a kutya elásva! 2000 óta haszálok Cad-et - akkor még R12. Most a 2004-et használom jó ideje egy olyan gépen, amit 2006-ban vettem. Ezek szerint ennek nem is kellene mûködnie? Jó tudom a AutoCAD Civil 3D 2015 (64-bit) az nem ez, de hát ágyúval nem lövünk verébre :( |
Dodiba | 12491 | 2015. március 2. 19:09 | Válasz erre: 12488 |
Itt leírják a gépigényt. http://www.hungarocad.hu/main.php?folderID=1427&articleID=6075&ctag=articlelist&iid=1 |
ztaki | 12490 | 2015. március 2. 18:58 | Válasz erre: 12488 |
Beduin: Csak egy teendõd lenne - a 60eFt-tal bemész a legközelebbi számtech boltba (nem tesco, nem cora, nem media makrt.... stb...) és megkéred, hogy ebbõl a pénzbõl rakják össze a legjobbat, amit ajánlanak. Mivel a garanciát õk vállalják, így hidd el, hogy az lesz a legjobb, amit ki lehetett belõle hozni. És amúgy is illik támogatni a magyar gazdaságot. ;) |
Dodiba | 12489 | 2015. március 2. 18:33 | Válasz erre: 12488 |
Bedu láttál egyáltalán olyan gépet valahol a neten, amilyet elképzeltél? Mert ha nem, akkor lehet, hogy rossz az elképzelés. :-)) |
Bedouin | 12488 | 2015. március 2. 17:50 |
Hát nem tudom, valószínûleg megyek saját fejem után :( Általában olyan gépeket ajánlanak, mintha barokk szobrokat terveznék 3D-ben :( Egy szaros AutoCad-re és sima Office-ra akarják eladni a messze jobb gépeket, mint ami felettébb szükséges lenne. Tesco-ba járni sem veszünk A8-as audit ugye! :( |
pocak75 | 12487 | 2015. március 2. 07:41 |
Nem tudom az AutoCad mit fejlesztett az utolsó pár évben 2010-et használtam utoljára az nagyon régi szutyok gépen is jól elfutott... Ami miatt érdemesebb szerintem izmosabb gép, mert legtöbbször eljön az a pillanat amikor az AutoCad-et leváltja valami 3D-s modellezõ szoftver( Catia, SolidWorks.. na oda már inkább kell a teljesítmény. Legalábbis szerintem.... Én már nem szívesen váltanék vissza!! |
Dodiba | 12486 | 2015. február 27. 10:18 | Válasz erre: 12485 |
Az asztali mindig sokkal olcsóbb. Mondjuk az AutCad igényel "némi" teljesítményt. :-)) |
Bedouin | 12485 | 2015. február 27. 10:05 | Válasz erre: 12484 |
Köszi, gondolkodom rajta :) Igazából ami most van annál már bármi jobb (FS amilo 700MHz). Mivel nem nagyon cipelem sehova, ezért döntöttem egy asztali gép mellett. Gondolván, ugyanannyi pénzért asztaliból jobbat kapok, mint egy hordozhatóból :) |
czubacsi | 12484 | 2015. február 27. 09:52 | Válasz erre: 12481 |
gép: http://www.marseus.hu/hu/csomagakciok/elotelepitett-szamitogepek/fsc-esprimo-p5925-c2d-e85002gb80gbdvdwin-7-h.html monitor: http://www.marseus.hu/hu/monitor/20quot/feketeezust/22quot-tft-samsung-225bw.html billentyûzet és egér: http://www.aqua.hu/akai-mkc-3380-billentyuzet-es-eger-254836.html összesen 66.180 Ft Ez belefér a keretbe, bár AutoCad-re érdemes izmosabb vasat választani, szerintem. |
Bedouin | 12483 | 2015. február 27. 09:49 | Válasz erre: 12482 |
A mostani laptopom is 17"-os és elvagyok vele, azt tapasztaltam, hogy egy nagyobb felbontás némileg ellensúlyozni tudja a kisebb képernyõméretet.
|
Pettya | 12482 | 2015. február 27. 09:22 | Válasz erre: 12481 |
Szia. Ha sûrûn akarod használni a CAD-et, akkor a 17 colos monitor kicsi lesz. Én 22 coloson rajzolok, de ez is kicsi néha.
|
Bedouin | 12481 | 2015. február 27. 08:23 |
Asztali PC vásárláshoz szeretnék tanácsot kérni. A feladat amire meg kell hogy feleljen az Office irodai alkalmazások, illetve AutoCad. 17"-os monitor minimum, nyilván egér+billentyûzet. Árban úgy maximum 60-70 ezret szánnék rá. Milyen konfigurációk jöhetnek szóba. Köszönöm az építõ jellegû fáradozásaitokat :) |
Flenegen | 12480 | 2015. február 26. 16:46 | Válasz erre: 12477 |
Elméletben a biztosítási törvény szerint ha a biztosító DNF ( díjnemfizetés ) miatt modta fel a biztosításod, csak oda köthetsz ahol voltál. És a felmondástól számítva az új kötésig MABISZ díjat számol fel.. Ha minden igaz, akkor ezt üzemben tartóival kikerülheted. Viszont ha el akarod adni, akkor lehetnek zûrök.
|
csokabi | 12479 | 2015. február 26. 16:04 | Válasz erre: 12477 |
Tesóm cirka 3 éve adta el az autóját amire egy összegben fizette évente a kötelezõt. A múlt héten küldte el az Allianz postán a túlfizetést. Azt se szabad elfelejteni nálad, hogy te az államnak is tartozol a baleseti adóval ami a kötelezõt terheli. Az NAV pedig nem felejt, csak nagyon lassan dolgozik... |
boxer | 12478 | 2015. február 26. 15:53 | Válasz erre: 12477 |
"Behajtani" úgy fogják, hogy egész egyszerûen addig nem fognak arra a gépjármûre sehol kötelezõt kötni, amíg az elmaradásodat nem rendezed. Csodálkoznék, ha az üzembentartóival sikerülne.
|
AAkos | 12477 | 2015. február 26. 15:48 |
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Amúgy nem hinném hogy be fogják hajtani az elmaradást, akkor már szerintem kerestek volna ez ügyben. Annyit tudok hogy fölmondták a szerzõdést jó ideje, kárt nem okoztam, ennyi. Megpróbálom elõször az újrakötést másik biztosítónál, - bár szerintem ez nem fog menni,- utána jöhet az üzembentartói az asszony nevére. A pár ezer forintos forgalmi cserét még vidáman benyelem, a fedezetlenségi díjat már kevésbé. |
tsanyi | 12476 | 2015. február 25. 08:58 | Válasz erre: 12472 |
Ugyanebben a cipõben járt haver és mivel már vagy szintén 3 éve nem volt rajta kötelezõ így újra tudta kötni mert a kötelezõ volt biztosítós újrakötés egy idõ után elévül, ez 2011-ben volt, ha azóta nem változott akkor ez van, de ha mégsem így van ma már akkor egy átírás és annyi.
|
Gixef | 12475 | 2015. február 25. 07:23 | Válasz erre: 12472 |
Szia.Mindenféleképpen be fogják hajtani rajtad!A biztosító el fgoja adni a tartozásodta egy független behajtócégnek és õk fognak neked kellemetlen napokat okozni,aminek a vége az lessz hogy fizetsz,vagy ingatlanra terhel vagy közmunkán ledolgozod!
|
csokabi | 12474 | 2015. február 24. 22:29 | Válasz erre: 12472 |
Szerintem szakértõvel egyeztess: http://www.biztoshely.hu/uj-kotelezo-biztositas-kotes-dijnemfizetes-utan.html
|
Audimania | 12473 | 2015. február 24. 21:07 | Válasz erre: 12472 |
Talán arra gondolsz, hogy a motor forgalmijába (szerzõdés alapján) új üzembentartó kerül bejegyzésre, akkor az új üzembentartó megkötheti a saját nevére a motorra az új biztosítást. Ez a része mûködik is, azonban ekkor egy új forgalmi kiállítását is ki kell fizetned. DE szerintem a korábbi elmaradt díjat mindenképp behajtja Tõled a biztosító. Esetleg, ha idõközben tényleg lejárt a mûszaki, érvelhetsz azzal, hogy mûszaki nélkül nem vehettél részt a forgalomban, ezért abban az idõszakban nem állt fenn a biztosító kockázatvállalása, de VISSZAMENÕLEG nem szokta érdekelni õket semmi. Mindegy, hogy a sajátodon vagy más nevén fut tovább a jármû, a tetejébe még a bónuszt is elvesztetted :( |
AAkos | 12472 | 2015. február 24. 19:56 |
Sziasztok ! Egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e esetleg bármilyen lehetõség arra, hogy ne kelljen kifizetnem visszamenõleg a kötelezõ biztosítást? Gyakorlatilag 3 és fél éve áll a mocim, sajnos hülye voltam mert ki kellett volna vonatni a forgalomból, de nem tettem meg. Pontosabban kivonattam egy fél évre csak késõn, tavaly szeptemberben. A biztosítást már rég fölmondták, csak sajnos ha újra meg akarom kötni, akkor visszamenõleg ki kell csengetni a közel négy évet, függetlenül attól hogy nem hogy kárt nem okoztam, de még be sem röffentettem a vasat. Ha átmegyek másik biztosítóhoz, az sem járható út állítólag, mert oda meg kell a az elõzõ biztosítótól papír. Van esetleg bármilyen lehetõség hogy ne kelljen kipengetnem visszamenõleg egy valag zsetont ? Vagy kénytelen vagyok benyelni ezt a békát ? Fél füllel hallottam valami olyasmit, hogy ez esetben üzembentartóra kéne iratni a motort, de nagyon nem vagyok képben errõl az opcióról, egyáltalán hogy mi a módja ennek a bürokratikus gányolásnak. Ha tudtok segítsetek légyszi ! Nagyon szépen köszi elõre is ! |
csokabi | 12470 | 2015. február 24. 14:59 | Válasz erre: 12468 |
Ahogy tiberius írta, mellékelik külön tartályban a savat az aksi mellé. Pont annyit adnak amennyire szükség van az akkumulátor felsavazásához. Utána még várni kell vele, mert nem azonnal üzemkész. A hozzáadott használatin minden fel van tüntetve. Nagyon egyszerû mûvelet, de nem veszélytelen. Gyerek, kutya ne legyen közelben és valamilyen védõszemüveget vegyél fel!
|
tiberius | 12469 | 2015. február 24. 13:55 |
Szia! A savat bele kell tölteni az akksiba,árammal nem kell tölteni és kész. Legtöbb üzletben/ha ott veszed/ bele is töltik a savat. Figyelned kell a sav szintjére/alsó és felsõ szintjel között kell hogy legyen,inkább a felsõhöz közelebb/! |
tom0919 | 12468 | 2015. február 24. 13:50 |
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék! A legtöbb akkumlátort már úgy árulják, hogy szárazon töltve sav a flakonokban mellékelve. Mit kell tenni, hogy üzemkész állapotba kerüljön? |
kicsi | 12467 | 2015. február 23. 09:18 |
Köszönöm a segítséget mindenkinek, továbbítottam is a havernak, remélem tud majd választani a jobbnál-jobb lehetõségek közül!
|
Tarol | 12466 | 2015. február 22. 21:19 | Válasz erre: 12461 |
Szia Kicsi! Most foglaltam itt jó áron: http://en.hrs.com/austria/tarrenz/anni-kiechl-gastehaus.html 25€/éj/fõ, reggelivel és bármelyik irányba indulhhatsz. A Bookingon láttam hasonló árú szállásokat. |
Csaba250 | 12465 | 2015. február 22. 20:39 | Válasz erre: 12461 |
https://www.facebook.com/pages/Tr%C3%B6polach-181/276432682458744?fref=ts Szia! Ott sajnos nincs, de ez egy szegedi barátunk igen kedvezõ szálláshelye. Sajnos csak fb-os oldalt tudok belinkelni, honlapjuk nincs. Egy következõ útvonalhoz hasznos lehet! Tröpolach 181. Térkép: https://fbexternal-a.akamaihd.net/safe_image.php?d=AQAgjRB96BpqAyi9&url=http%3A%2F%2Ffb-ecn.api.tiles.virtualearth.net%2Fapi%2FGetMap.ashx%3Fkey%3DAqSHdMNkhSvgWwMhbqyiqgW1IhMNeV56Gb0WkfgEDm6jSsfX9gDGmlOUEt3i44Jk%26td%3DD1%26h%3D200%26w%3D341%26z%3D15%26b%3Dr%252Cmkt.en-US%252Cstl.fb%26ppl%3D54%252C%252C46.615%252C13.2805%26c%3D46.615004333884%252C13.279724121094&jq=100 |
Flenegen | 12463 | 2015. február 22. 17:32 |
Fa kerti tároló gyártással / forgalmazással nem foglalkozik valaki??????
|
Flenegen | 12462 | 2015. február 22. 17:31 | Válasz erre: 12460 |
Ha kintrõl behozott jármûvet veszel akkor nem kell eredetvizsga... Ha érvényes a kinti mûszaki akkor a kpm nem szarozik annyit. Folyamat: Elsõ a kpm Màsodik a nav ( regadó befizetès ) Harmadik az okmányiroda Sok sikert ... Nem gond csak mindent vègig kell jàrni.... |
kicsi | 12461 | 2015. február 22. 10:51 |
Ausztria Tirol tartományában keres a haverom jó szállást 6 fõre, az se baj ha olcsó. Ha tud valaki ilyet, megköszönném.
|
Bedouin | 12460 | 2015. február 22. 06:48 | Válasz erre: 12459 |
Akkor meg eredet vizsga nem kell. Valami nem kell, erre emlékszem, mert ha van érvényes mûszakija a jármûnek akkor sokkal!!! olcsóbb a történet :) |
KawaÉvi | 12459 | 2015. február 21. 20:02 | Válasz erre: 12458 |
Regisztrációs adót mindenféleképpen kell fizetni. A többi stimmel.
|
Bedouin | 12458 | 2015. február 21. 08:27 | Válasz erre: 12457 |
Ha van a motornak érvényes mûszaki vizsgája még kint, akkor egyszerûen honosíttatni kell, ez egy olcsóbb történet, nem kell regisztrációs adót fizetni. Lépések: - Közlekedés felügyelet > mûszaki vizsga (honosítás) (kb 8 ezer HuF az egész) - eredet vizsga - biztosítás, de ez lehet, hogy már a kpm elõtt kell, megkötik vázszámra és motorszámra is - okmányiroda névreírás. Vagy valami ilyesmi, tavaly õsszel majdnem vettem egy motort (német volt) és akkor jártam utána. |
drungvari | 12457 | 2015. február 21. 07:59 |
Üdvözlet, Abban kérnném a motorostársak segítségét, hogy pontosan mi kell olasz import motor magyar forgalomba helyezéséhez, ugyanis ajánlottak konkrét motort, amihez állítólag minden papír megvan, de én nem értek hozzá. Tud-e valaki segíteni vagy ajánlani valakit aki segít? Amennyiben valaki személyesen tud segíteni, azt készpénzzel hálálnám meg. Elõre is köszönöm Ungvári GÁbor |
Dodiba | 12456 | 2015. február 17. 22:14 | Válasz erre: 12451 |
Na én is hasonlót magyaráztam, csak az enyém 2 lépéssel több lett volna. :-))De a derékszög állítás stimmel nálam is. :-))
|
Bedouin | 12454 | 2015. február 17. 19:53 | Válasz erre: 12453 |
Egy 466x466 mm-es alapú 300 mm-es magasságú csonka gúla, melynek a felsõ síkja 276x276 mm, a szomszédos oldallapok által bezárt szög pontosan 95°.
|
Bedouin | 12453 | 2015. február 17. 19:46 | Válasz erre: 12451 |
Nagyon szépen köszönöm!!! Ez volt a megoldás :) Nem is kell számolnom, mert egyszerûen szerkeszthetõ. A trapézoldal alsó sarkából húzok egy egyenest, amelyik derékszögben kimetszi a trapéz másik szárát, ezt megmérem, majd rajzolok egy olyan (egyenlõ szárú) háromszöget, melynek a két szára ilyen hosszú a harmadik oldal pedig megegyezik a négyzet alakú gúla alapjának átlójával. Nincs más dolgom, mint az egyenlõ szárak által bezárt szöget megmérni :) |
Muju | 12451 | 2015. február 17. 15:59 |
Hátha ez a feladat segít. Ha megvannak az itt leírt adatok, természetesen más méretekkel akkor így ki tudod számolni.
![]() |
klimas | 12450 | 2015. február 17. 15:58 | Válasz erre: 12419 |
Küldj egy elérhetõséget!!!!! PÜ-ben, vagy csörgess meg !!!
|
kawa70 | 12449 | 2015. február 17. 14:33 | Válasz erre: 12448 |
Nem. Mert nem kockát akar hajtogatni. Mivel az oldallapra merõlegesen kell a hajtást elvegezni igy valóban kisebb szöget kell hajtani mivel befelé dõl.
|
Tompecs | 12448 | 2015. február 17. 13:47 | Válasz erre: 12447 |
Ha igen, akkor ugyanaz a szöge mint az alapjának: derékszög
|
Tompecs | 12447 | 2015. február 17. 13:45 | Válasz erre: 12446 |
Mondjuk mint amikor kockát akarsz hajtogatni papírból és csinál "füleket" a ragasztáshoz?
|
Bedouin | 12446 | 2015. február 17. 08:21 | Válasz erre: 12445 |
A gúla két szemben lévõ oldalain kell hajtani egy 10 mm-es részt, erre fekszenek fel a mellette lévõ oldalak. Ha nem megfelelõ a szög akkor nem fekszenek rá. |
kawa70 | 12445 | 2015. február 17. 08:06 | Válasz erre: 12443 |
Palástot kihajtogatni nem lehet:) Mert egy csigavonal jönne ki. Szögmeressel amugyse, inkább él hossz méréssel menne. Itt inkább másról lehet szó. Pl. Az él belsõ részébe kell helyezni valamit amit ki kell vágni. De tényleg érdekelne mihez szükséges ez az infó ha nem sima matek példa. |
Bedouin | 12444 | 2015. február 17. 07:45 | Válasz erre: 12436 |
Na így van! Te megértetted :) "És mivel az oldalak szögben dõlnek, ezért nem 90 fok a bezárt szög. :-)) Az oldalak által bezárt szögre van szükség. " |
Dodiba | 12443 | 2015. február 17. 07:14 | Válasz erre: 12442 |
És mi van, ha csak a palást kell? :-)) Mondjuk egy daráló betöltõ nyílásához.. :-)) Ja és egy pl vastagabb lemez nem áll be magától. :-)) |
kawa70 | 12442 | 2015. február 17. 07:04 | Válasz erre: 12441 |
Dehat mint irtam ha az alap lap és az oldalak szögét beállítja az összes többi magától beáll:))) ezen nem kell gondolkodni:))) Hajtogassa az alaplap irányából ne oldalról kezdve:)) |
Dodiba | 12441 | 2015. február 17. 07:00 | Válasz erre: 12440 |
Azért, mert szerintem Bedunak hajlítani kell egy ilyen gúlát lemezbõl. :-)) Gondolom a palástot hajtogatja. És akkor nem árt tudni milyen szögben. :-)) |
kawa70 | 12440 | 2015. február 17. 06:57 | Válasz erre: 12439 |
És azt miért kell tudni? :) Különös tekintettel arra hogy ismert mind az oldalak alaplappal bezárt szöge mind az éleké. Az oldalak automatikusan beállnak a kívánt szögben ugyis :)))) |
kawa70 | 12438 | 2015. február 16. 23:29 | Válasz erre: 12436 |
Egy esetben nem igaz az elmélet. Ha az oldal lapokra merõlegesen kell mérni a szöget. De akkor a kérdés nem jó. Ezesetben valoban bonyolultabb a számítás. Szögfüggveny....... |
kawa70 | 12437 | 2015. február 16. 23:28 | Válasz erre: 12436 |
Kizart. A négyzet alap masolodik felfelé egyre kisebb mértékben. Tehát hasonlóak. A hasonloaknal a szög megegyezik. Ha alul 90 fent is annyi.
|
Dodiba | 12436 | 2015. február 16. 23:24 | Válasz erre: 12435 |
Nem. :-)) Az egészet. És mivel az oldalak szögben dõlnek, ezért nem 90 fok a bezárt szög. :-)) Hajtogassad ki papírból és meglátod. :-)) Az oldalak által bezárt szögre van szükség. Egy téglatest vagy kocka esetében 90 fok ez a szög. |
kawa70 | 12434 | 2015. február 16. 22:59 | Válasz erre: 12420 |
Ha négyzet alapu akkor nem 90°? A négyzet minden metszetben négyzet marad. Igaz egyre kisebb és ezáltal dõl minden oldal befelé, de attól még a kiindulasi alaplap 90 fokos szöget viszi tovább. Ha négyzet és nem négyszög........ Persze lehet én se értem a kérdést... Rajzot........ |
Dodiba | 12433 | 2015. február 16. 21:51 | Válasz erre: 12432 |
Bedu én lerajzoltam és ki is jön szerintem, de számolni kell rendesen. :-))
|
Bedouin | 12432 | 2015. február 16. 21:41 |
Holnap lerajzolom, most feladom és dõlök, mint a rohadt nád :)))
|
Tompecs | 12431 | 2015. február 16. 21:40 | Válasz erre: 12429 |
Sõt! Ha mindegyik oldal és él ugyanolyan szöget zár be akkor egy csak négyzet alapú lehet, tehát két egymás melletti (meg mindegyik) oldallapnak muszáj az alaphoz igazodnia, tehát amilyen az alaplap egymás melletti oldalainak viszony, olyan az oldallapoké is egymáshoz. Derékszög |
Tompecs | 12430 | 2015. február 16. 21:37 | Válasz erre: 12429 |
És a csonka gúlát nem csonkává kiegészítve milyen a felülnézeti vetület? Nem egy négyzet benne két "átlóval"? Ha ettõl eltér akkor csak simán derékszögû háromszögezd ki a felülnézetét. De lehet még mindig nem értem a kérdést sem! :-) |
Bedouin | 12429 | 2015. február 16. 21:26 | Válasz erre: 12427 |
Nem az él és az alap, illetve az oldal és alap szöge kell, hanem az oldal és oldal bezárt szöge. Az oldal-alap szögét kiszámoltam az 9°, az él-alap szöge pedig 13°. |
Muju | 12427 | 2015. február 16. 21:08 | Válasz erre: 12420 |
Mintha ebben a feladatsorban is benne lenne. Vagy nem:) www.gimsz.sulinet.hu/docs/muszakimk/matek/ism12.doc |
Dodiba | 12426 | 2015. február 16. 21:06 | Válasz erre: 12423 |
Egy általad meghatározott magasságban derékszöget kellene állítani a gúla élére.Innen szögfüggvénnyel kiszámolod hol metszi az alapot.Mindkét oldal felé.És tudni fogod az oldalak hosszát is. Ha összekötöd a két metszéspontot akkor kapsz egy egyenlõ szárú derékszögû háromszöget. aminek ismered a két befogóját és a köztük lévõ szöget. Kiszámolod az átfogót. És akkor már tudod az oldalak hosszát, amibõl ki lehet számolni a szögeket. Szerintem. |
Suprati | 12425 | 2015. február 16. 20:52 | Válasz erre: 12423 |
Tompecs jól mondja. Derékszög. Valami rajzot esetleg, hogy mire gondolsz...
|