10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
SEGITSÉG!!!
Következő oldal

pandamaci 12123 2014. szeptember 21. 19:36   Válasz erre: 12119
Sz..r akku pedig le tud annyira merülni, hogy ,,ipari,, kivitelû, ujjnyi vastag sodrott réz bikakábellel SEM tudod elindítani, teherautó akkuról sem.. Vékonybelû teckós kábellel meg dieselt reménytelen bebikázni.
7 éves akku helyett -tél elõtt- nem pazarlás újat venni, de választásnál az Ah óra mellett azt is kérdezd meg mekkora az indítóáram,mivel dieselbe lesz.
    

kicsi 12122 2014. szeptember 21. 19:30   Válasz erre: 12119
Ha nem sikerült rendesen bebikázni sokszor a gagyi bikakábelnek is köszönhetõ.Ha van lehetõség, kettõt-hármat is rá lehet tenni,akkor talán lesz olyan keresztmetszet, ami átviszi a nagy áramerõsséget.
    

Tarol 12121 2014. szeptember 21. 19:25   Válasz erre: 12119
Szia!
Fõ bûnösnek az akksi cella zárlata tehinkhetõ (fonnyadt ablak emelõ), de a bikával sem indulást ez nem magyarázza. Az erõlködés az akku testkábelének érintkezési hibája is lehet ( az ablak emelõt is befolyásolja ez), illetve zárlatos önindító tekercs.
    

galoscsabus 12120 2014. szeptember 21. 18:47   Válasz erre: 12118
Még a régi 2,5-ös HiLux-szal jártam így.
Egyik nap még havajdizsinapszemüveg, másnap meg irány a bolt, 2 db 72 Ah-s akksi vásárol.....nem voltam túl boldog tõle :-)
Nézegettem, ezek a Suzuba való elemek sem olyan veszettül olccók :-(
    

galoscsabus 12119 2014. szeptember 21. 18:45   Válasz erre: 12117
Nem sikerült beindítani járatás és 6 órányi töltés után sem.
Az elektromos ablakot figyeltem, lefelé megy rendesen, de felfelé igen csak vánszorog.
Holnap begurulok vele, aztán meglátogatom a helyi elektronyos szakit, hogy mérjen rá az akksira.
Ha az akksi kuka, akkor lehet, hogy amiatt nem sikerült bebikázni sem?
Megforgatta ugyan a motort, de nagyon lassan.
Nem akartam kínozni a vadi új terepjárót, nehogy még annak is valami baja legyen a másik, sz@r akku miatt.
    

tsanyi 12118 2014. szeptember 21. 18:23   Válasz erre: 12115
Akksi...szerintem......szokott így megdögleni.
    

XJRider 12117 2014. szeptember 21. 17:03   Válasz erre: 12115
Szia !
Miután beindult és járattad, utána sikerült elindítani saját áramforrásról?

Bár örökké semmi nem tart, egy hétéves akkumulátor már inkább az élettartama vége felé járhat. De akár az önindítód is tönkremehetett...


    

Powerslave 12116 2014. szeptember 21. 16:55   Válasz erre: 12115
Nem a kivetõ mechanizmussal lesz ott gond?
    

galoscsabus 12115 2014. szeptember 21. 16:50  
Üdvözlet!
Autóvillamosságban jártasak segítségét kérném.
1.6-os diesel SX4-esünk ma reggel egyszerre csak nem indult be.
Lámpák égnek, ablakemelõ megy, de indítózásra csak kerreg.
Ráakasztottam a töltõt, 9 amperrel kezdte tölteni, majd megállt 2-3 között, annál lejjebb nem megy.
Levettem az akkusarukat, megpucoltam õket, a testkábel csatlakozását is a blokkra.
Így se semmi.
Amikor tettem vissza a sarukat (elõször a +-t) a - saru visszahelyezésekor eléggé szikrázott.
Megbikáztam a Ranger nagy akksijáról, akkor pár gyenge forgatás kitelt indítózásra tõle, de nem indult be.
Begurítottuk lejtõnek, úgy azonnal indult.
7 éves a kocsi és az akksi is.
Meghalhatott az akku, esetleg zárlatos lett?


    

pandamaci 12114 2014. szeptember 21. 13:08   Válasz erre: 12112
Egy motorgumi elõbb elkopik, mint elöregszik. Szilikont ne fújj rá, attól rendesen csúszik. Viszont hA fél évig nem jársz vele, tedd emelõre ,vagy néha tologasd elõbbre, hogy ne egy helyen nyomódjon a gumi.
    

Powerslave 12113 2014. szeptember 21. 12:39   Válasz erre: 12112
Nemigen. Nem is vagyok benne biztos, hogy jó ötlet.
    

tom0919 12112 2014. szeptember 21. 11:35  
Sziasztok!
Télen a gumiabroncsra használtok valami ápolószert?
    

Daty 12111 2014. szeptember 18. 18:14   Válasz erre: 12108
Tegnap történt ugyan ez a mi házunk ablakával is.
Nem értem a a jegyzõkönyvet, meg utánajárást.
Elkaptam a közmunkások fõnökét, ma délelõtt, megmondtam neki, hogy délutánra be legyen üvegezve az ablak.
Egy órán belül intézkedett.
Van biztosításom, de hülye lettem volna még azt is belevonni, hogy vissza ugorjon a bónusz.
Fizessen csak az önkormányzat, õk alkalmazzák a közmunkásokat.

    

Dodiba 12110 2014. szeptember 17. 23:01  
"Talán" ide való.
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/halalos-beteg-kisfiunak-segithetsz-elete-almaban//
    

Powerslave 12109 2014. szeptember 14. 10:49   Válasz erre: 12108
Igen, ismerem a "gyertyás" trükköt. De azért gyalog sem szívesen állnék egy ilyen repesz elé...
    

KawaÉvi 12108 2014. szeptember 14. 10:20   Válasz erre: 12107
Sõt még a biztonsági ablaküveget is. A múlt héten a barátnõméknél történt ugyanígy, csak a házuk utcára nézõ biztonsági üvegét lõtték be. Egy pisztolytöltény által ütött lyukhoz hasonlított a kár. Még idõben szólt a közmunkások fõnökének, fölvették a jegyzõkönyvet, és így a biztosító téríti. Csak a sok utánajárás kellemetlen!
    

kawa70 12107 2014. szeptember 13. 22:20   Válasz erre: 12106
Sürün elõforduló dolog. Ne nagy követ képzelj el. Apró kavicsot, de ha hegyes az üveget azonnal berobbantja.
    

Powerslave 12106 2014. szeptember 13. 18:45   Válasz erre: 12105
De édesek...
Még jó, hogy nem egy motorost (vagy bárki mást) b*tak fejbe vele.
    

zoligs 12105 2014. szeptember 13. 17:50   Válasz erre: 12104
Közmunkások a damilos szegélyvágóval nekiküldtek egy követ , és annyi :(
    

Powerslave 12104 2014. szeptember 13. 17:40   Válasz erre: 12103
Ha feldobod ide a cikkszámot, talán valaki meg tudja mondani a tutit...
Esetleg amerikai autókra szakosodott szervizeknél próbáltál már utánakérdezni?

BTW engedtessék meg, hogy irigyelljelek egy kicsit a Corvette miatt, meg mert megeteheted :)

Amúgy feltörték, vagy mi történt?
    

zoligs 12103 2014. szeptember 13. 16:22   Válasz erre: 12102
Ennek már én is nekifutottam , sajnos sikertelenül . Valószínûleg itt egy zártabb adatbázisban kellene mazsolázni,
    

Powerslave 12102 2014. szeptember 12. 17:56   Válasz erre: 12101
Természetesen. Tapasztalatom szerint nem a legegyszerûbb a cikkszámokat lenyomni a gugli torkán, értelmes eredményre vadászva, de nem lehetetlen. Magam is cikkszámokat vadásztam, amikor alkatrész kellett a Kawához.
    

zoligs 12101 2014. szeptember 12. 13:44  
Sziasztok !
Amerikából sajnos nem megfelelõ ajtóüveget küldtek a 2006 Corvette re , miután kifizettem a szállítást -vámot-fát , nem tudtam visszaküldeni. Az eladó pedig nem tudta megmondani , hogy véletlen mit küldött helyette .
A kérdésem az lenne , mivel OEM Gen. Mot. alkatrészrõl van szó , a cikkszám alapján ki tudom e silabizálni melyen jármûhöz való , hogy el tudjam esetleg adni .
Elõre is köszönöm segítséget
Zoli

    

KawaÉvi 12100 2014. szeptember 9. 10:22  
Sziasztok! Volna valaki aki Miskolc-Kecskemét útvonalon utazik, és útitársat keres? Nem feltétlenül, sõt nem igazán motoros útitárs szeretnék lenni. Miskolcról kéne leutaznom Kecskemétre, és még aznap vissza is jönnék. Ja és hétköznap (motor nézõbe mennék, és a lábam még a balesetem folyamodványaként nem képes arra hogy vezessek).
Hívjatok kérlek! Elõre is köszönöm a segítséget!!!
Évi
    

klimas 12099 2014. szeptember 6. 19:21   Válasz erre: 12098
Szívesen! Ezért vagyok...)))))
    

Bedouin 12098 2014. szeptember 5. 17:23   Válasz erre: 12097
Köszönöm :)
    

klimas 12097 2014. szeptember 5. 17:15   Válasz erre: 12095
Nem nagyon..)) De sebaj! Az elsõ fontos szempont, a klíma régi ún. on-off-os vagy inverteres ?
Az elsõ pont úgy mûködik mint a hûtõszekrény, amikor kell bekapcsol, és ha eléri a beállított hõfokot kikapcsol. Ebben az esetben a teljes teljesítményt megeszi a villanyoldalon.
Az inverteres (jármûves hasonlattal) , automata váltó, vagyis induláskor pörög a motor , késõbb a kisokos processzor visszaveszi a fordulatot. Így, bár idulás után valamivel több a fogyasztás, késõbb ez visszaesik,és tényleg az összesítésben 30% körüli megtakarítás elérhetõ!!!!!

Ha elmegy a hûtõközeg (nem gáz), azaz mégis gáz hogy elment, akkor nincs hûtés, a villanyfogyasztás totál ráfizetés!!!

Még egy fontos dolog! A kívánt szobahõmérsélet sose legyen a külsõ hõmérsékletnél 6-7 fokkal alacsonyabbra állítva. Ez egyrészt zsebre megy, másrészt mindenféle náthás, orrfolyásos nyavalya kockázatát csökkenti.
A megspórolt forintok benzin formájában inkább a paripa tankjába....))))
    

Danivagyok 12096 2014. szeptember 5. 16:21   Válasz erre: 12094
Az én Saunier kazánomban hasonló jelenséget okozott a szivattyúk utáni 2 db visszacsapó szelep. Szabályosan elolvadtak a mûanyag szeleptányérok, össze vissza ment a víz a HMV hõcserélõ és a radiátorok közt. Kicseréltem, azóta jó, kb 1000 Ft/db.
    

Bedouin 12095 2014. szeptember 5. 16:12  
Azt szeretném kérdezni, hogy egy split klíma áramfogyasztása függ-e a szobában beállított hõfoktól, vagy pedig ha megy, akkor fullgázon és a hûtést a motorjáratásának idõtartamával szabályozza?
Illetve, ha elmegy a gáz a rendszerbõl, akkor elkezd folyamatosan mûködni és az áramfogyasztása is az egekbe megy?
Nem tudom mennyire sikerült világosan fogalmaznom :(
    

tsanyi 12094 2014. szeptember 5. 12:45   Válasz erre: 12090
Ha a készülék fõkapcsolója off állásban van akkor is vezérli a termosztát és képes bekapcsolni? Esetleg van rajta valami fagyveszély funkció?
    

Tiger 12093 2014. szeptember 5. 08:56   Válasz erre: 12092
Köszönöm, közben a neten én is dolgoztam rajta, most elfogadható árú kölcsönzõt keresek.
    

kawa70 12092 2014. szeptember 5. 08:50   Válasz erre: 12091
A levegõ mozgás és a levegõ nedvesség tartalmának megkötése a fontos nem a hõtartalom. Bérelni is lehet ilyen készüléket.
    

Tiger 12091 2014. szeptember 5. 07:57  
S.O.S. kérés. Átvizesedett (talajvíztõl) fal gyors kiszárításához alkalmas berendezést keresek. Hol lehet ilyet kapni vagy bérelni? Azt sem tudom, mi a neve, hogy egy egyszerû hõsugárzó szerû dolog vagy épp a ventilátor fontos benne és nem is kell fûtenie.? Biztos volt már másnak is ilyen gondja. Köszönöm az ötleteket.
    

kawa70 12090 2014. szeptember 4. 21:56   Válasz erre: 12089
Termosztát?
Magától nem igazán indul. Kösd ki és nézd meg akkor is indul e.
    

tsanyi 12089 2014. szeptember 4. 21:16   Válasz erre: 12088
Nem igazán....már rég megfürdött mindenki, nyugalom, este, sötét a szobában és a fejemben....és egyszer csak felzúg a szivattyú, kattog a piezo és süvölt a gáz a fúvókákon.....és meleg a radiátor....
    

kawa70 12088 2014. szeptember 4. 21:12   Válasz erre: 12087
Meleg viz engedesevel összefüggésben van? Mert akkor a váltószelep van letapadva.
    

tsanyi 12087 2014. szeptember 4. 13:39   Válasz erre: 12085
Eddig mûködött, de idén elkezdte azt, hogy bekapcsol a fûtés a legnagyobb melegben is, gyanús volt, hogy 40°-ban is forró volt a radiátor...:))....ja, és akkor is ha a fõkapcsolót kikapcs állásba tekerjük....
    

NRT67 12086 2014. szeptember 4. 12:04  
Sziasztok!
Lehet valahol tanktáskára esõvédõ huzatot csináltatni???
Fogalmam sincs hová tettem.

    

kisfeher74 12085 2014. szeptember 3. 22:18   Válasz erre: 12080
Üdvözöllek! Mi a problémád ezzel a csodálatos" olasz remekmû"-vel.

Üdv: Rozsdás.
    

kisfeher74 12084 2014. szeptember 3. 22:14   Válasz erre: 12079
Üdvözöllek Kedves barátom!
A patikában kapható glicerines kúp? fél óramulva meghozza a kívánt hatást. Csak otthon probáld ki, mert igen gyors hatású.
Lassabb hatású a guttalaksz cseppek, másnap reggelre megjön a hatása.

jóbbulást kívánok.

Üdv: Rozsdás.
    

Larten 12083 2014. szeptember 3. 21:05   Válasz erre: 12079
Addig mesélj neki vicceket, míg össze nem carja magát.
:-))
    

szakalas 12082 2014. szeptember 3. 16:58   Válasz erre: 12081
:))))!
    

gazesmas 12081 2014. szeptember 3. 15:56   Válasz erre: 12079
Tessék. Ez olyan mint a jó májusi esõ. Mindent kihoz! :)
    

tsanyi 12080 2014. szeptember 3. 12:28  
Gázkészülékhez értõt keresek, Beretta Caio...
    

pistike76 12079 2014. szeptember 3. 12:10  
Gabó barátunk nem tud carni. Ötleteket várunk.:-) köszönjük
    

klimas 12078 2014. szeptember 1. 15:22  
Sziasztok!
Felteszem ide is , hátha..
Baján, közel a központhoz, igényes, elsõ emeleti lakás kiadó, hosszabb távra is. A részleteket PÜ-ben.
    

Kawakarika 12077 2014. augusztus 26. 22:31  
Sziasztok!
Szerelt valaki fokozatkijelzõt km óra spirálos motorjára?
Vélemény a Prop-Tech termékrõl?

    

punkgizmo 12076 2014. augusztus 26. 13:16  
Sziasztok nemrégiben szert tettem egy MBK Boosterre de nem pontos az üzemanyagszintjezõm. Kérdésem van e valami állitási lehetõség vagy ez az alkatrész cserés?
    

csokabi 12075 2014. augusztus 24. 12:41   Válasz erre: 12074
Tudom, azt nekem sem sikerült:)
    

Penzi 12074 2014. augusztus 24. 12:35   Válasz erre: 12066
Szia csokabi !

Köszönöm, írtam nekik :-)
A sok útmutató közül csak egyet nem tudok megnyitni, szerinted.....?:-)))
üdv:
penzi
    

árpi64 12073 2014. augusztus 24. 12:15  
Sziasztok!
HA valakinek lenne elfekvõben egy 2002-es Suzuki VL 800-hoz karbija szóljon. CSak egy alkatrész kellene belõle, azaz az állapota nem érdekel, úszóház fedélre lenne szükségem,
köszi
    

csokabi 12072 2014. augusztus 24. 10:48   Válasz erre: 12071
Szerencsére nem egy agresszív anyag (ezért is moshatod le vele a motorod gumiját), de mégis csak vegyszer. Ajánlatos egy gumikesztyû és szemüveg használata.
    

prokait 12071 2014. augusztus 24. 10:43  
de szuper vagy!
kesztyûben használatos?

    

csokabi 12070 2014. augusztus 24. 10:31   Válasz erre: 12069
Tescoban az autós részlegen...
    

prokait 12069 2014. augusztus 24. 10:22   Válasz erre: 12068
nagyon köszönöm! már csak azt nem tudom hol lehet vasárnap ilyet kapni:-)

    

XJRider 12068 2014. augusztus 24. 09:55   Válasz erre: 12067
Szia,

próbáld meg Brigéciollal, az segíteni fog.
    

prokait 12067 2014. augusztus 24. 09:38  
Sziasztok,
Elkövettem azt a hibát, hogy a láncolajozó spray mögé nem tettem takarást és a hátsó kerék gumija is be lett olajozva. mivel lehet azt letakarítani? CIF-fel próbáltam, de nem lett kevésbé olajos.
Köszi!
Timi
    

csokabi 12066 2014. augusztus 24. 09:20   Válasz erre: 12064
Szia Penzi!

Szerintem vedd fel velük http://www.agomotors.hu/webshop/product.php?id_product=3815 a kapcsolatot!
    

gencsydani 12065 2014. augusztus 24. 08:55   Válasz erre: 12059
Telót "felújítani" (olaj és szimmering csere) minimum kétévente ajánlatos volna a gyári elõírás szerint is. Ha meg esetleg a remek magyar utakon elfosta magát, akkor nem is lehet kérdéses hogy miért...
    

Penzi 12064 2014. augusztus 24. 08:14   Válasz erre: 12058
Szia gaborgyula !

Köszönöm a választ :-) Sajnos nincs kapcsolási rajzunk ( örököltem a kijelzõt ) és már az is felmerült, lehet kiépített csatlakozási lehetõsége sincs .......
üdv:
penzi
    

Powerslave 12063 2014. augusztus 24. 04:25   Válasz erre: 12062
Egész pofás.
    

czubacsi 12062 2014. augusztus 23. 23:24   Válasz erre: 12059
Nem biztos, hogy visszatekerték, lehet simán átfordult.

Akkor már inkább ez: http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cg_125-8198123
    

Powerslave 12061 2014. augusztus 23. 22:08   Válasz erre: 12059
Karambol? Futárkodás és tekert óra?
Nem vagyok szakértõ, de ez a két tippem van, így elsõre.

Ha megteheted, menj el, próbáld ki, aztán aludj rá egyet, esetleg nézz meg élõben pár másikat, hogy kijöjjenek a különbségek. Remélhetõleg idõben kibukik, ha fos...
    

csokabi 12060 2014. augusztus 23. 19:46   Válasz erre: 12059
Ne becsüld le a 11 ló erejét! :)))
    

Bedouin 12059 2014. augusztus 23. 19:28   Válasz erre: 12057
Köszi a tippet nézegetem.
Viszont ezt lehetségesnek tartjátok egy ilyen motornál:

"Eladóvá vált megkímélt, jó állapotú, folyamatosan karbantartott motorom új kuplunggal, új féktárcsával, új fékpofákkal, illetve felújított teleszkópokkal. Használatból adódóan a fényezésen elõfordulnak esztétikai hibák, de motorikusan hibátlan. Az ár reális kereteken belül alkuképes!"

17 258 km futott motoron, miért kellett már a fenti alkatrészeket cserélni, illetve telót felújítani?
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_ybr_125_re05-8101735
    

gaborgyula 12058 2014. augusztus 23. 19:11   Válasz erre: 12056
Én a Fazer-re szereltem, kapcsolási rajz birtokában nem egy nagy ördöngösség, de azért érdemes alaposan áttanulmányozni a dolgot, mert az én esetemben volt vezeték szín eltérés a leírtakhoz képest. A betanításhoz kell elég hosszú sík egyenes út ha nincs kéznél fékpad. :) Azt nem tudom hogy pontosabban be lehet e tanítani, nálam 1., 2., 3., 4. és a 6. mindig pontosan van jelezve az 5-et néha 4-nek néha 6-nak jelezi 5. helyett.
    


Penzi 12056 2014. augusztus 23. 12:47  
Sziasztok!
Olyan motoros segítségét keresem, aki már szerelt Honda CBF600-ba Gipro fokozatkijelzõt, vagy hallott már olyanról ..... :-)
Elõre is köszönöm: penzi
    

Bedouin 12055 2014. augusztus 23. 09:29  
Vásárolnék Yamaha YBR125 motorkát életem értelmének!
Ha valaki tud egy ilyet, akkor segítsen hozzájutni, köszönöm elõre.
    

csokabi 12053 2014. augusztus 22. 15:07   Válasz erre: 12052
Ja, ja...
    

kawa70 12052 2014. augusztus 22. 15:01   Válasz erre: 12051
Valóban nehezen megy........de ha sokat elmondod attol még nem lesz igazad. És valóban hagyjuk a fenébe, amugy se en vagyok az érintett. A magam dolgait kiharcolom ha ugy ítélem meg hogy jogtalan az intézkedés. Nyertem már igy ügyet, a bíróság nem a rendõri intezkedesnek adott helyt.
Egyébként sok itteni önkéntes rendõrrel szemben én egy idõben elég komolyan foglalkoztam a kresszel, de ettõl még nem mondom azt hogy minfig igazam van.
    

csokabi 12051 2014. augusztus 22. 14:41   Válasz erre: 12050
Neked elég nehezen megy ez a KRESZ dolog. Igazam van?
Sehol nem fogsz méterben megadott adatot találni, max. a festõ cégnél és a mérnököknél. Itt például van még egy buszmegálló is a keresztezõdés elõtt amit figyelembe kellett venni a besorolást engedélyezõ "szaggatott" felfestés készítésekor. Arra is figyelmet kell fordítani, hogy vajon mennyire erõs a forgalom jobbra, mert akkor hosszabban engedélyezik a besorolást. Ezért nem fogsz méter adatot találni.
Tehát, ha klimas már jóval a megálló elõtt a buszsávban haladt, akkor jogos a bünti.
Lassan lezárhatnánk ezt a buszsávos dolgot, mert elég elkeserítõ az ismeretek hiánya. Pláne annak fényében, hogy a fõvárosban van belõlük dögivel.
    

kawa70 12050 2014. augusztus 22. 14:15   Válasz erre: 12049
Akkor sincs meghatározva méterben vagy távolságban a jogszabályban;)
Innen kezdve szubjektiv es rendõre válogatja kinek mennyi az annyi.
És en megint azt olvastam hogy nem volt zarovonal.
Felejtsétek már el azt a rohadt zarovonalat.
Ha van ha nincs. Nem azért büntettek.

    

csokabi 12049 2014. augusztus 22. 14:13   Válasz erre: 12048
Már írtam, hogy azért "szaggatott" a buszsáv eleje, mert ha záróvonal lenne ott is, akkor még a helyi járatos busz sem hajthatna be szabályosan. Jobbra kanyarodási lehetõség pedig kb. 400 méter után lesz. Ez bõven több, mint amennyi a "felkészüléshez" kellhet...
Ebbõl adódik, hogy szabályosan jártak el a rendõrök. A helyszínivel meg szerintem jobban jártál, mint a kipostázottal.
    

klimas 12048 2014. augusztus 22. 13:46   Válasz erre: 12045
Így igaz, a fõútvonalon a Fuvallat utcai keresztezõdés után /az Örs felé haladva/ lesz egy buszsáv és egy "nem" buszsáv , a buszsáv pedig szaggatott vonallal van leválasztva, semmi záróvonal....
A következõ jobbra fordulási lehetõség a sashalmi Hév megálló elõtt van a Batsányi J. utcára, amerre a 92-s busz is közlekedik...
    

zooli 12047 2014. augusztus 22. 09:58   Válasz erre: 12046
Igaz és a tiltó is csak rendõrrel együtt érvényes.:))
    

Dodiba 12046 2014. augusztus 22. 07:49   Válasz erre: 12042
Ha motorozok, akkor ebbõl van a legtöbb. :-))
    

csokabi 12045 2014. augusztus 22. 07:41   Válasz erre: 12044
Ha jól emlékszem, ott nincs ilyen lehetõség. A buszsáv kezdete és a keresett utca között nincs másik.
    

Macko 12044 2014. augusztus 22. 07:33   Válasz erre: 12019
Ez alól viszont van egy kivétel, és az akár mentesítheti is Klímást. Ugyanis ha mellékutcából kanyarodsz a fõútvonalra és a következõ lehetõségnél újra elhagyod azt, addig szabályosan haladhatsz a buszsávban!
    

klimas 12043 2014. augusztus 22. 06:55   Válasz erre: 12036
Na erre várok én is!!!!!

    

Penzi 12042 2014. augusztus 22. 06:50   Válasz erre: 12040
-ajánló :-)
    

furoember 12041 2014. augusztus 21. 22:29   Válasz erre: 12039
Kemény, összetett feladat a vezetés, egyértelmû..... :-)))))
    

Dodiba 12040 2014. augusztus 21. 21:32   Válasz erre: 12038
Egyébként táblából is van többféle:
- tájékoztató
- utasító
- tiltó
- stb....
    

Dodiba 12039 2014. augusztus 21. 21:31   Válasz erre: 12038
Ha a táblákat figyeled, akkor nincs idõd a sok idiótára figyelni, aki az életedre tör.
:-))
    

furoember 12038 2014. augusztus 21. 20:32   Válasz erre: 12034
Nem kell guglival járni, elég figyelni a táblákat. Nagyjából ezért vannak kint...
    

kawa70 12037 2014. augusztus 21. 20:21  
Ja, és még valami a jelen magyarázatokkal kapcsolatban. Ha már voltam olyan balfasz, mert nincs helyismeretem és azt gondoltam közelebb lesz az a keresztezõdés, ahol be kivánok fordulni, és az elsõ adandó szaggatott vonalnál bemegyek a buszsávba, mit tegyek? Mert ugye a záróvonal miatt szabályosan ki nem mehetek onnan.................
    

kawa70 12036 2014. augusztus 21. 20:18  
Na azért egy elfogulatlan, nem okoskodásra hanem fixen rögzitett elõírásra kiváncsi lennék most már, hogy jogszerûen mennyit tartózkodhatok a következõ utkeresztezõdésig a buszsávban, ha be szeretnék fordulni jobbra.................Záróvonalaktól függetlenül, mert olyat sehol nem ír a kresz ezzel összefüggésben.
    

csokabi 12035 2014. augusztus 21. 20:13   Válasz erre: 12034
A KRESZ szerint elõírt helyen használhatod a buszsávot, a rendõrök csak ellenõrzik azt.
Egyébként sem a KRESZ, sem a közlekedésmérnök aki megtervezi a felfestést nem kér lehetetlent és kivitelezhetetlen manõvereket.
Ha pedig tényleg ilyen bonyolult betalálni egy utcába, akkor már fillérekért lehet hangos navigációkat is venni...
    

klimas 12034 2014. augusztus 21. 20:02   Válasz erre: 12033
Ha jól értem, akkor minimum guglival kell járnom, hogy ismeretlen helyen meg tudjam elõre nézni, hol is van szaggatott vonal és a rend õrei szerinti helyen használjam a busz sávot ?
    

furoember 12033 2014. augusztus 21. 13:42  
Csokabinak van igaza. A kérdéses keresztezõdés (ahol a jobbra kanyarodás történt) elõtt van egy buszmegálló, és már a buszmegálló ELÕTT van szaggatott vonal a záróvonal mellett, valamint a buszmegállótól a keresztezõdésig már nincs záróvonal. Tehát mivel jóval hamarabb hajtott rá a buszsávra (konkrétan a buszsáv kezdetkor) az baromira szabálytalan. Tisztán látszik a Google Street View-n, hogy a Fuvallat utcánál kezdõdik a buszsáv. Nem kiskapukat kell keresni, hanem megtanulni a KRESZ-t és betartani, vagy ha már nem tartjuk be akkor odafigyelni, h ne bukjunk le. Ha ez sem jött össze, akkor lenyelni a békát és dellázni.
Bemehetsz háborogni de semmi értelme, mert szabálytalan voltál. Meg egyébként is elfogadtad a helyszíni bírságot, tehát ezzel elismerted a szabálysértést.
    

Fido71 12032 2014. augusztus 21. 13:17   Válasz erre: 12031
Na, a buszos dologgal vitáznék!
Eddig elõ kellett segíteni az elindulását, szükség szerint akár megállással is.
Most viszont elsõbbséget kell adni neki!
A kettõ között van azért különbség, pláne baleset helyszínelõi szemszögbõl!
    

kawa70 12031 2014. augusztus 21. 09:54   Válasz erre: 12027
Ezt én is igy látom. Hivatkoztak valamire hogy régen ki kellett engedni a buszt aztán nem a megállóból lakott területen, és most ismét ki kell szerintük. Holott a kresz ide vonatkozó 24.§ (3) bekezdése mindig is érvényben volt. Mindig is ki kellett engedni akár megállással is. Ennyit a szakértõjükrõl.
    

Fido71 12030 2014. augusztus 21. 08:30   Válasz erre: 12029
De!
Igazad van.
Szarul sikerült a fogalmazás. (
Mindegy a lényeg érthetõ.
    

Dodiba 12029 2014. augusztus 21. 08:23   Válasz erre: 12027
"Semmiféle jogszabály nem tiltja ennek ellenkezõjét. "
Mert ez nem zavaros mi?
:-))
    

csokabi 12028 2014. augusztus 21. 08:21   Válasz erre: 12026
Ha megbüntették, akkor csak két helyen hajthatott be a buszsávba. Ahol kezdõdik (itt szaggatott a felfestés, hogy a buszok szabályosan hajthassanak be) és záróvonal átlépése mellett. Innen a záróvonal.
A buszsávot pedig csak a keresztezõdés elõtt kezdõdõ szaggatott felfestés hosszában használhatja jobbra kanyarodás céljából. Nincs méterben megadva, a felfestés hossza határozza meg.
    

Fido71 12027 2014. augusztus 21. 08:12  
Ha már a buszsávban vagy, akkor akár 10 km-t is autózhatsz benne /feltéve, ha addig nem volt jobbra kanyarodási lehetõséged pl. akár behajtani tilos táblák miatt is/!

Semmiféle jogszabály nem tiltja ennek ellenkezõjét.

Az autonavigátor "amatõr jogászai" sok zavart keltenek a neten Kresz ügyben.
    

kawa70 12026 2014. augusztus 21. 07:59   Válasz erre: 12025
Még mindig zarovonal :))))
Jövõ héten elmegyek arra megnezem kíváncsiságbol. Nem mondom hogy nincs igazad, de záróvonalrol szó sem volt. De a távolság tényleg érdekelne terelõ vonal megléte mellett honnan kedve szabályos az ott tartózkodásom.
    

csokabi 12025 2014. augusztus 21. 06:51   Válasz erre: 12024
Megnéztem az említett szakaszt google-lal és, ha az elõzõ keresztezõdés után hajtott a buszsávra a terelõvonalon keresztül, akkor vigyen magával pénzt is befizetni a bírságot!
Az a vonal azért szaggatott, mert még a busz sem léphet át záróvonalat, nekik csinálták. Mellette ott a tábla, amely jelzi, hogy az egy buszsáv. A gondolom megvan, hogy kik használhatják ezt a sávot. A következõ jobbra kanyarodási lehetõség pedig igencsak messze van, ráadásul táblával elõre jelzik. A szaggatott vonal elég korán kezdõdik (már a buszmegálló elõtt), hogy mindenkinek legyen ideje besorolni. Akinek ez túl bonyolult, annak nem biztos, hogy járna jogsi...
    

kawa70 12024 2014. augusztus 20. 23:12   Válasz erre: 12023
Így rémlett nekem is, de nem mertem megesküdni rá. Szerintem szabályos volt az ott tartózkodásod, én futnék egy kört a magam helyébe. A Kresz csak felkészülést emlit a bekanyarodásra, méterben nem jelöli meg. Innen kezdve minden rendõrnek más mérték lehet a sok. Amennyiben az elõzõ keresztezõdés után hajtottál rá a buszsávra, és nem érintettél záróvonalat, teljesen felesleges azon matekolni hogy kinek hány méter a vélhetõen megfelelõ távolság a bekanyarodás elõtt. Mert innen kezdve jobb ha mindenki mérõszalaggal a zsebében közlekedik és sávváltás elõtt inkább mérje vissza hogy mikor soroljon át. De mennyit is mérjen akkor vissza?
    

klimas 12023 2014. augusztus 20. 22:58  
A kérdéses buszsáv egy lámpás keresztetõdés pontosabban a Fuvallat utca (balkéz felõl van) UTÁN kezdõdik, szaggatott vonallal, egyenesen folytatódik, míg a "rendes" haladó sáv
kissé az úttest közepe felé hajlik. A szaggatott elõtt kék , besorolást jelzõ tábla mutatja a buszsávot.
A linket elolvastam, én sem találok egyértelmû tiltást a sávhasználat mértékére, kivé ha nem a legközelebbi keresztetõdésben akarok jobbra fordulni!!!
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22120
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők