pandamaci | 12123 | 2014. szeptember 21. 19:36 | Válasz erre: 12119 |
Sz..r akku pedig le tud annyira merülni, hogy ,,ipari,, kivitelû, ujjnyi vastag sodrott réz bikakábellel SEM tudod elindítani, teherautó akkuról sem.. Vékonybelû teckós kábellel meg dieselt reménytelen bebikázni. 7 éves akku helyett -tél elõtt- nem pazarlás újat venni, de választásnál az Ah óra mellett azt is kérdezd meg mekkora az indítóáram,mivel dieselbe lesz. |
kicsi | 12122 | 2014. szeptember 21. 19:30 | Válasz erre: 12119 |
Ha nem sikerült rendesen bebikázni sokszor a gagyi bikakábelnek is köszönhetõ.Ha van lehetõség, kettõt-hármat is rá lehet tenni,akkor talán lesz olyan keresztmetszet, ami átviszi a nagy áramerõsséget.
|
Tarol | 12121 | 2014. szeptember 21. 19:25 | Válasz erre: 12119 |
Szia! Fõ bûnösnek az akksi cella zárlata tehinkhetõ (fonnyadt ablak emelõ), de a bikával sem indulást ez nem magyarázza. Az erõlködés az akku testkábelének érintkezési hibája is lehet ( az ablak emelõt is befolyásolja ez), illetve zárlatos önindító tekercs. |
galoscsabus | 12120 | 2014. szeptember 21. 18:47 | Válasz erre: 12118 |
Még a régi 2,5-ös HiLux-szal jártam így. Egyik nap még havajdizsinapszemüveg, másnap meg irány a bolt, 2 db 72 Ah-s akksi vásárol.....nem voltam túl boldog tõle :-) Nézegettem, ezek a Suzuba való elemek sem olyan veszettül olccók :-( |
galoscsabus | 12119 | 2014. szeptember 21. 18:45 | Válasz erre: 12117 |
Nem sikerült beindítani járatás és 6 órányi töltés után sem. Az elektromos ablakot figyeltem, lefelé megy rendesen, de felfelé igen csak vánszorog. Holnap begurulok vele, aztán meglátogatom a helyi elektronyos szakit, hogy mérjen rá az akksira. Ha az akksi kuka, akkor lehet, hogy amiatt nem sikerült bebikázni sem? Megforgatta ugyan a motort, de nagyon lassan. Nem akartam kínozni a vadi új terepjárót, nehogy még annak is valami baja legyen a másik, sz@r akku miatt. |
tsanyi | 12118 | 2014. szeptember 21. 18:23 | Válasz erre: 12115 |
Akksi...szerintem......szokott így megdögleni.
|
XJRider | 12117 | 2014. szeptember 21. 17:03 | Válasz erre: 12115 |
Szia ! Miután beindult és járattad, utána sikerült elindítani saját áramforrásról? Bár örökké semmi nem tart, egy hétéves akkumulátor már inkább az élettartama vége felé járhat. De akár az önindítód is tönkremehetett... |
Powerslave | 12116 | 2014. szeptember 21. 16:55 | Válasz erre: 12115 |
Nem a kivetõ mechanizmussal lesz ott gond?
|
galoscsabus | 12115 | 2014. szeptember 21. 16:50 |
Üdvözlet! Autóvillamosságban jártasak segítségét kérném. 1.6-os diesel SX4-esünk ma reggel egyszerre csak nem indult be. Lámpák égnek, ablakemelõ megy, de indítózásra csak kerreg. Ráakasztottam a töltõt, 9 amperrel kezdte tölteni, majd megállt 2-3 között, annál lejjebb nem megy. Levettem az akkusarukat, megpucoltam õket, a testkábel csatlakozását is a blokkra. Így se semmi. Amikor tettem vissza a sarukat (elõször a +-t) a - saru visszahelyezésekor eléggé szikrázott. Megbikáztam a Ranger nagy akksijáról, akkor pár gyenge forgatás kitelt indítózásra tõle, de nem indult be. Begurítottuk lejtõnek, úgy azonnal indult. 7 éves a kocsi és az akksi is. Meghalhatott az akku, esetleg zárlatos lett? |
pandamaci | 12114 | 2014. szeptember 21. 13:08 | Válasz erre: 12112 |
Egy motorgumi elõbb elkopik, mint elöregszik. Szilikont ne fújj rá, attól rendesen csúszik. Viszont hA fél évig nem jársz vele, tedd emelõre ,vagy néha tologasd elõbbre, hogy ne egy helyen nyomódjon a gumi.
|
Powerslave | 12113 | 2014. szeptember 21. 12:39 | Válasz erre: 12112 |
Nemigen. Nem is vagyok benne biztos, hogy jó ötlet.
|
tom0919 | 12112 | 2014. szeptember 21. 11:35 |
Sziasztok! Télen a gumiabroncsra használtok valami ápolószert? |
Daty | 12111 | 2014. szeptember 18. 18:14 | Válasz erre: 12108 |
Tegnap történt ugyan ez a mi házunk ablakával is. Nem értem a a jegyzõkönyvet, meg utánajárást. Elkaptam a közmunkások fõnökét, ma délelõtt, megmondtam neki, hogy délutánra be legyen üvegezve az ablak. Egy órán belül intézkedett. Van biztosításom, de hülye lettem volna még azt is belevonni, hogy vissza ugorjon a bónusz. Fizessen csak az önkormányzat, õk alkalmazzák a közmunkásokat. |
Dodiba | 12110 | 2014. szeptember 17. 23:01 |
"Talán" ide való. http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/halalos-beteg-kisfiunak-segithetsz-elete-almaban// |
Powerslave | 12109 | 2014. szeptember 14. 10:49 | Válasz erre: 12108 |
Igen, ismerem a "gyertyás" trükköt. De azért gyalog sem szívesen állnék egy ilyen repesz elé...
|
KawaÉvi | 12108 | 2014. szeptember 14. 10:20 | Válasz erre: 12107 |
Sõt még a biztonsági ablaküveget is. A múlt héten a barátnõméknél történt ugyanígy, csak a házuk utcára nézõ biztonsági üvegét lõtték be. Egy pisztolytöltény által ütött lyukhoz hasonlított a kár. Még idõben szólt a közmunkások fõnökének, fölvették a jegyzõkönyvet, és így a biztosító téríti. Csak a sok utánajárás kellemetlen!
|
kawa70 | 12107 | 2014. szeptember 13. 22:20 | Válasz erre: 12106 |
Sürün elõforduló dolog. Ne nagy követ képzelj el. Apró kavicsot, de ha hegyes az üveget azonnal berobbantja.
|
Powerslave | 12106 | 2014. szeptember 13. 18:45 | Válasz erre: 12105 |
De édesek... Még jó, hogy nem egy motorost (vagy bárki mást) b*tak fejbe vele. |
zoligs | 12105 | 2014. szeptember 13. 17:50 | Válasz erre: 12104 |
Közmunkások a damilos szegélyvágóval nekiküldtek egy követ , és annyi :(
|
Powerslave | 12104 | 2014. szeptember 13. 17:40 | Válasz erre: 12103 |
Ha feldobod ide a cikkszámot, talán valaki meg tudja mondani a tutit... Esetleg amerikai autókra szakosodott szervizeknél próbáltál már utánakérdezni? BTW engedtessék meg, hogy irigyelljelek egy kicsit a Corvette miatt, meg mert megeteheted :) Amúgy feltörték, vagy mi történt? |
zoligs | 12103 | 2014. szeptember 13. 16:22 | Válasz erre: 12102 |
Ennek már én is nekifutottam , sajnos sikertelenül . Valószínûleg itt egy zártabb adatbázisban kellene mazsolázni,
|
Powerslave | 12102 | 2014. szeptember 12. 17:56 | Válasz erre: 12101 |
Természetesen. Tapasztalatom szerint nem a legegyszerûbb a cikkszámokat lenyomni a gugli torkán, értelmes eredményre vadászva, de nem lehetetlen. Magam is cikkszámokat vadásztam, amikor alkatrész kellett a Kawához.
|
zoligs | 12101 | 2014. szeptember 12. 13:44 |
Sziasztok ! Amerikából sajnos nem megfelelõ ajtóüveget küldtek a 2006 Corvette re , miután kifizettem a szállítást -vámot-fát , nem tudtam visszaküldeni. Az eladó pedig nem tudta megmondani , hogy véletlen mit küldött helyette . A kérdésem az lenne , mivel OEM Gen. Mot. alkatrészrõl van szó , a cikkszám alapján ki tudom e silabizálni melyen jármûhöz való , hogy el tudjam esetleg adni . Elõre is köszönöm segítséget Zoli |
KawaÉvi | 12100 | 2014. szeptember 9. 10:22 |
Sziasztok! Volna valaki aki Miskolc-Kecskemét útvonalon utazik, és útitársat keres? Nem feltétlenül, sõt nem igazán motoros útitárs szeretnék lenni. Miskolcról kéne leutaznom Kecskemétre, és még aznap vissza is jönnék. Ja és hétköznap (motor nézõbe mennék, és a lábam még a balesetem folyamodványaként nem képes arra hogy vezessek). Hívjatok kérlek! Elõre is köszönöm a segítséget!!! Évi |
klimas | 12097 | 2014. szeptember 5. 17:15 | Válasz erre: 12095 |
Nem nagyon..)) De sebaj! Az elsõ fontos szempont, a klíma régi ún. on-off-os vagy inverteres ? Az elsõ pont úgy mûködik mint a hûtõszekrény, amikor kell bekapcsol, és ha eléri a beállított hõfokot kikapcsol. Ebben az esetben a teljes teljesítményt megeszi a villanyoldalon. Az inverteres (jármûves hasonlattal) , automata váltó, vagyis induláskor pörög a motor , késõbb a kisokos processzor visszaveszi a fordulatot. Így, bár idulás után valamivel több a fogyasztás, késõbb ez visszaesik,és tényleg az összesítésben 30% körüli megtakarítás elérhetõ!!!!! Ha elmegy a hûtõközeg (nem gáz), azaz mégis gáz hogy elment, akkor nincs hûtés, a villanyfogyasztás totál ráfizetés!!! Még egy fontos dolog! A kívánt szobahõmérsélet sose legyen a külsõ hõmérsékletnél 6-7 fokkal alacsonyabbra állítva. Ez egyrészt zsebre megy, másrészt mindenféle náthás, orrfolyásos nyavalya kockázatát csökkenti. A megspórolt forintok benzin formájában inkább a paripa tankjába....)))) |
Danivagyok | 12096 | 2014. szeptember 5. 16:21 | Válasz erre: 12094 |
Az én Saunier kazánomban hasonló jelenséget okozott a szivattyúk utáni 2 db visszacsapó szelep. Szabályosan elolvadtak a mûanyag szeleptányérok, össze vissza ment a víz a HMV hõcserélõ és a radiátorok közt. Kicseréltem, azóta jó, kb 1000 Ft/db.
|
Bedouin | 12095 | 2014. szeptember 5. 16:12 |
Azt szeretném kérdezni, hogy egy split klíma áramfogyasztása függ-e a szobában beállított hõfoktól, vagy pedig ha megy, akkor fullgázon és a hûtést a motorjáratásának idõtartamával szabályozza? Illetve, ha elmegy a gáz a rendszerbõl, akkor elkezd folyamatosan mûködni és az áramfogyasztása is az egekbe megy? Nem tudom mennyire sikerült világosan fogalmaznom :( |
tsanyi | 12094 | 2014. szeptember 5. 12:45 | Válasz erre: 12090 |
Ha a készülék fõkapcsolója off állásban van akkor is vezérli a termosztát és képes bekapcsolni? Esetleg van rajta valami fagyveszély funkció?
|
Tiger | 12093 | 2014. szeptember 5. 08:56 | Válasz erre: 12092 |
Köszönöm, közben a neten én is dolgoztam rajta, most elfogadható árú kölcsönzõt keresek.
|
kawa70 | 12092 | 2014. szeptember 5. 08:50 | Válasz erre: 12091 |
A levegõ mozgás és a levegõ nedvesség tartalmának megkötése a fontos nem a hõtartalom. Bérelni is lehet ilyen készüléket.
|
Tiger | 12091 | 2014. szeptember 5. 07:57 |
S.O.S. kérés. Átvizesedett (talajvíztõl) fal gyors kiszárításához alkalmas berendezést keresek. Hol lehet ilyet kapni vagy bérelni? Azt sem tudom, mi a neve, hogy egy egyszerû hõsugárzó szerû dolog vagy épp a ventilátor fontos benne és nem is kell fûtenie.? Biztos volt már másnak is ilyen gondja. Köszönöm az ötleteket.
|
kawa70 | 12090 | 2014. szeptember 4. 21:56 | Válasz erre: 12089 |
Termosztát? Magától nem igazán indul. Kösd ki és nézd meg akkor is indul e. |
tsanyi | 12089 | 2014. szeptember 4. 21:16 | Válasz erre: 12088 |
Nem igazán....már rég megfürdött mindenki, nyugalom, este, sötét a szobában és a fejemben....és egyszer csak felzúg a szivattyú, kattog a piezo és süvölt a gáz a fúvókákon.....és meleg a radiátor....
|
kawa70 | 12088 | 2014. szeptember 4. 21:12 | Válasz erre: 12087 |
Meleg viz engedesevel összefüggésben van? Mert akkor a váltószelep van letapadva.
|
tsanyi | 12087 | 2014. szeptember 4. 13:39 | Válasz erre: 12085 |
Eddig mûködött, de idén elkezdte azt, hogy bekapcsol a fûtés a legnagyobb melegben is, gyanús volt, hogy 40°-ban is forró volt a radiátor...:))....ja, és akkor is ha a fõkapcsolót kikapcs állásba tekerjük....
|
NRT67 | 12086 | 2014. szeptember 4. 12:04 |
Sziasztok! Lehet valahol tanktáskára esõvédõ huzatot csináltatni??? Fogalmam sincs hová tettem. |
kisfeher74 | 12085 | 2014. szeptember 3. 22:18 | Válasz erre: 12080 |
Üdvözöllek! Mi a problémád ezzel a csodálatos" olasz remekmû"-vel. Üdv: Rozsdás. |
kisfeher74 | 12084 | 2014. szeptember 3. 22:14 | Válasz erre: 12079 |
Üdvözöllek Kedves barátom! A patikában kapható glicerines kúp? fél óramulva meghozza a kívánt hatást. Csak otthon probáld ki, mert igen gyors hatású. Lassabb hatású a guttalaksz cseppek, másnap reggelre megjön a hatása. jóbbulást kívánok. Üdv: Rozsdás. |
Larten | 12083 | 2014. szeptember 3. 21:05 | Válasz erre: 12079 |
Addig mesélj neki vicceket, míg össze nem carja magát. :-)) |
gazesmas | 12081 | 2014. szeptember 3. 15:56 | Válasz erre: 12079 |
Tessék. Ez olyan mint a jó májusi esõ. Mindent kihoz! :)
![]() |
pistike76 | 12079 | 2014. szeptember 3. 12:10 |
Gabó barátunk nem tud carni. Ötleteket várunk.:-) köszönjük
![]() |
klimas | 12078 | 2014. szeptember 1. 15:22 |
Sziasztok! Felteszem ide is , hátha.. Baján, közel a központhoz, igényes, elsõ emeleti lakás kiadó, hosszabb távra is. A részleteket PÜ-ben. |
Kawakarika | 12077 | 2014. augusztus 26. 22:31 |
Sziasztok! Szerelt valaki fokozatkijelzõt km óra spirálos motorjára? Vélemény a Prop-Tech termékrõl? ![]() ![]() |
punkgizmo | 12076 | 2014. augusztus 26. 13:16 |
Sziasztok nemrégiben szert tettem egy MBK Boosterre de nem pontos az üzemanyagszintjezõm. Kérdésem van e valami állitási lehetõség vagy ez az alkatrész cserés?
![]() |
Penzi | 12074 | 2014. augusztus 24. 12:35 | Válasz erre: 12066 |
Szia csokabi ! Köszönöm, írtam nekik :-) A sok útmutató közül csak egyet nem tudok megnyitni, szerinted.....?:-))) üdv: penzi |
árpi64 | 12073 | 2014. augusztus 24. 12:15 |
Sziasztok! HA valakinek lenne elfekvõben egy 2002-es Suzuki VL 800-hoz karbija szóljon. CSak egy alkatrész kellene belõle, azaz az állapota nem érdekel, úszóház fedélre lenne szükségem, köszi |
csokabi | 12072 | 2014. augusztus 24. 10:48 | Válasz erre: 12071 |
Szerencsére nem egy agresszív anyag (ezért is moshatod le vele a motorod gumiját), de mégis csak vegyszer. Ajánlatos egy gumikesztyû és szemüveg használata.
|
prokait | 12069 | 2014. augusztus 24. 10:22 | Válasz erre: 12068 |
nagyon köszönöm! már csak azt nem tudom hol lehet vasárnap ilyet kapni:-) |
XJRider | 12068 | 2014. augusztus 24. 09:55 | Válasz erre: 12067 |
Szia, próbáld meg Brigéciollal, az segíteni fog. |
prokait | 12067 | 2014. augusztus 24. 09:38 |
Sziasztok, Elkövettem azt a hibát, hogy a láncolajozó spray mögé nem tettem takarást és a hátsó kerék gumija is be lett olajozva. mivel lehet azt letakarítani? CIF-fel próbáltam, de nem lett kevésbé olajos. Köszi! Timi |
csokabi | 12066 | 2014. augusztus 24. 09:20 | Válasz erre: 12064 |
Szia Penzi! Szerintem vedd fel velük http://www.agomotors.hu/webshop/product.php?id_product=3815 a kapcsolatot! |
gencsydani | 12065 | 2014. augusztus 24. 08:55 | Válasz erre: 12059 |
Telót "felújítani" (olaj és szimmering csere) minimum kétévente ajánlatos volna a gyári elõírás szerint is. Ha meg esetleg a remek magyar utakon elfosta magát, akkor nem is lehet kérdéses hogy miért...
|
Penzi | 12064 | 2014. augusztus 24. 08:14 | Válasz erre: 12058 |
Szia gaborgyula ! Köszönöm a választ :-) Sajnos nincs kapcsolási rajzunk ( örököltem a kijelzõt ) és már az is felmerült, lehet kiépített csatlakozási lehetõsége sincs ....... üdv: penzi |
czubacsi | 12062 | 2014. augusztus 23. 23:24 | Válasz erre: 12059 |
Nem biztos, hogy visszatekerték, lehet simán átfordult. Akkor már inkább ez: http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cg_125-8198123 |
Powerslave | 12061 | 2014. augusztus 23. 22:08 | Válasz erre: 12059 |
Karambol? Futárkodás és tekert óra? Nem vagyok szakértõ, de ez a két tippem van, így elsõre. Ha megteheted, menj el, próbáld ki, aztán aludj rá egyet, esetleg nézz meg élõben pár másikat, hogy kijöjjenek a különbségek. Remélhetõleg idõben kibukik, ha fos... |
Bedouin | 12059 | 2014. augusztus 23. 19:28 | Válasz erre: 12057 |
Köszi a tippet nézegetem. Viszont ezt lehetségesnek tartjátok egy ilyen motornál: "Eladóvá vált megkímélt, jó állapotú, folyamatosan karbantartott motorom új kuplunggal, új féktárcsával, új fékpofákkal, illetve felújított teleszkópokkal. Használatból adódóan a fényezésen elõfordulnak esztétikai hibák, de motorikusan hibátlan. Az ár reális kereteken belül alkuképes!" 17 258 km futott motoron, miért kellett már a fenti alkatrészeket cserélni, illetve telót felújítani? http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_ybr_125_re05-8101735 |
gaborgyula | 12058 | 2014. augusztus 23. 19:11 | Válasz erre: 12056 |
Én a Fazer-re szereltem, kapcsolási rajz birtokában nem egy nagy ördöngösség, de azért érdemes alaposan áttanulmányozni a dolgot, mert az én esetemben volt vezeték szín eltérés a leírtakhoz képest. A betanításhoz kell elég hosszú sík egyenes út ha nincs kéznél fékpad. :) Azt nem tudom hogy pontosabban be lehet e tanítani, nálam 1., 2., 3., 4. és a 6. mindig pontosan van jelezve az 5-et néha 4-nek néha 6-nak jelezi 5. helyett.
|
Powerslave | 12057 | 2014. augusztus 23. 17:21 | Válasz erre: 12055 |
Penzi | 12056 | 2014. augusztus 23. 12:47 |
Sziasztok! Olyan motoros segítségét keresem, aki már szerelt Honda CBF600-ba Gipro fokozatkijelzõt, vagy hallott már olyanról ..... :-) Elõre is köszönöm: penzi |
Bedouin | 12055 | 2014. augusztus 23. 09:29 |
Vásárolnék Yamaha YBR125 motorkát életem értelmének! Ha valaki tud egy ilyet, akkor segítsen hozzájutni, köszönöm elõre. |
kawa70 | 12052 | 2014. augusztus 22. 15:01 | Válasz erre: 12051 |
Valóban nehezen megy........de ha sokat elmondod attol még nem lesz igazad. És valóban hagyjuk a fenébe, amugy se en vagyok az érintett. A magam dolgait kiharcolom ha ugy ítélem meg hogy jogtalan az intézkedés. Nyertem már igy ügyet, a bíróság nem a rendõri intezkedesnek adott helyt. Egyébként sok itteni önkéntes rendõrrel szemben én egy idõben elég komolyan foglalkoztam a kresszel, de ettõl még nem mondom azt hogy minfig igazam van. |
csokabi | 12051 | 2014. augusztus 22. 14:41 | Válasz erre: 12050 |
Neked elég nehezen megy ez a KRESZ dolog. Igazam van? Sehol nem fogsz méterben megadott adatot találni, max. a festõ cégnél és a mérnököknél. Itt például van még egy buszmegálló is a keresztezõdés elõtt amit figyelembe kellett venni a besorolást engedélyezõ "szaggatott" felfestés készítésekor. Arra is figyelmet kell fordítani, hogy vajon mennyire erõs a forgalom jobbra, mert akkor hosszabban engedélyezik a besorolást. Ezért nem fogsz méter adatot találni. Tehát, ha klimas már jóval a megálló elõtt a buszsávban haladt, akkor jogos a bünti. Lassan lezárhatnánk ezt a buszsávos dolgot, mert elég elkeserítõ az ismeretek hiánya. Pláne annak fényében, hogy a fõvárosban van belõlük dögivel. |
kawa70 | 12050 | 2014. augusztus 22. 14:15 | Válasz erre: 12049 |
Akkor sincs meghatározva méterben vagy távolságban a jogszabályban;) Innen kezdve szubjektiv es rendõre válogatja kinek mennyi az annyi. És en megint azt olvastam hogy nem volt zarovonal. Felejtsétek már el azt a rohadt zarovonalat. Ha van ha nincs. Nem azért büntettek. |
csokabi | 12049 | 2014. augusztus 22. 14:13 | Válasz erre: 12048 |
Már írtam, hogy azért "szaggatott" a buszsáv eleje, mert ha záróvonal lenne ott is, akkor még a helyi járatos busz sem hajthatna be szabályosan. Jobbra kanyarodási lehetõség pedig kb. 400 méter után lesz. Ez bõven több, mint amennyi a "felkészüléshez" kellhet... Ebbõl adódik, hogy szabályosan jártak el a rendõrök. A helyszínivel meg szerintem jobban jártál, mint a kipostázottal. |
klimas | 12048 | 2014. augusztus 22. 13:46 | Válasz erre: 12045 |
Így igaz, a fõútvonalon a Fuvallat utcai keresztezõdés után /az Örs felé haladva/ lesz egy buszsáv és egy "nem" buszsáv , a buszsáv pedig szaggatott vonallal van leválasztva, semmi záróvonal.... A következõ jobbra fordulási lehetõség a sashalmi Hév megálló elõtt van a Batsányi J. utcára, amerre a 92-s busz is közlekedik... |
zooli | 12047 | 2014. augusztus 22. 09:58 | Válasz erre: 12046 |
Igaz és a tiltó is csak rendõrrel együtt érvényes.:))
|
Dodiba | 12046 | 2014. augusztus 22. 07:49 | Válasz erre: 12042 |
Ha motorozok, akkor ebbõl van a legtöbb. :-))
|
csokabi | 12045 | 2014. augusztus 22. 07:41 | Válasz erre: 12044 |
Ha jól emlékszem, ott nincs ilyen lehetõség. A buszsáv kezdete és a keresett utca között nincs másik.
|
Macko | 12044 | 2014. augusztus 22. 07:33 | Válasz erre: 12019 |
Ez alól viszont van egy kivétel, és az akár mentesítheti is Klímást. Ugyanis ha mellékutcából kanyarodsz a fõútvonalra és a következõ lehetõségnél újra elhagyod azt, addig szabályosan haladhatsz a buszsávban!
|
furoember | 12041 | 2014. augusztus 21. 22:29 | Válasz erre: 12039 |
Kemény, összetett feladat a vezetés, egyértelmû..... :-)))))
|
Dodiba | 12040 | 2014. augusztus 21. 21:32 | Válasz erre: 12038 |
Egyébként táblából is van többféle: - tájékoztató - utasító - tiltó - stb.... |
Dodiba | 12039 | 2014. augusztus 21. 21:31 | Válasz erre: 12038 |
Ha a táblákat figyeled, akkor nincs idõd a sok idiótára figyelni, aki az életedre tör. :-)) |
furoember | 12038 | 2014. augusztus 21. 20:32 | Válasz erre: 12034 |
Nem kell guglival járni, elég figyelni a táblákat. Nagyjából ezért vannak kint...
|
kawa70 | 12037 | 2014. augusztus 21. 20:21 |
Ja, és még valami a jelen magyarázatokkal kapcsolatban. Ha már voltam olyan balfasz, mert nincs helyismeretem és azt gondoltam közelebb lesz az a keresztezõdés, ahol be kivánok fordulni, és az elsõ adandó szaggatott vonalnál bemegyek a buszsávba, mit tegyek? Mert ugye a záróvonal miatt szabályosan ki nem mehetek onnan.................
|
kawa70 | 12036 | 2014. augusztus 21. 20:18 |
Na azért egy elfogulatlan, nem okoskodásra hanem fixen rögzitett elõírásra kiváncsi lennék most már, hogy jogszerûen mennyit tartózkodhatok a következõ utkeresztezõdésig a buszsávban, ha be szeretnék fordulni jobbra.................Záróvonalaktól függetlenül, mert olyat sehol nem ír a kresz ezzel összefüggésben.
|
csokabi | 12035 | 2014. augusztus 21. 20:13 | Válasz erre: 12034 |
A KRESZ szerint elõírt helyen használhatod a buszsávot, a rendõrök csak ellenõrzik azt. Egyébként sem a KRESZ, sem a közlekedésmérnök aki megtervezi a felfestést nem kér lehetetlent és kivitelezhetetlen manõvereket. Ha pedig tényleg ilyen bonyolult betalálni egy utcába, akkor már fillérekért lehet hangos navigációkat is venni... |
klimas | 12034 | 2014. augusztus 21. 20:02 | Válasz erre: 12033 |
Ha jól értem, akkor minimum guglival kell járnom, hogy ismeretlen helyen meg tudjam elõre nézni, hol is van szaggatott vonal és a rend õrei szerinti helyen használjam a busz sávot ?
|
furoember | 12033 | 2014. augusztus 21. 13:42 |
Csokabinak van igaza. A kérdéses keresztezõdés (ahol a jobbra kanyarodás történt) elõtt van egy buszmegálló, és már a buszmegálló ELÕTT van szaggatott vonal a záróvonal mellett, valamint a buszmegállótól a keresztezõdésig már nincs záróvonal. Tehát mivel jóval hamarabb hajtott rá a buszsávra (konkrétan a buszsáv kezdetkor) az baromira szabálytalan. Tisztán látszik a Google Street View-n, hogy a Fuvallat utcánál kezdõdik a buszsáv. Nem kiskapukat kell keresni, hanem megtanulni a KRESZ-t és betartani, vagy ha már nem tartjuk be akkor odafigyelni, h ne bukjunk le. Ha ez sem jött össze, akkor lenyelni a békát és dellázni. Bemehetsz háborogni de semmi értelme, mert szabálytalan voltál. Meg egyébként is elfogadtad a helyszíni bírságot, tehát ezzel elismerted a szabálysértést. |
Fido71 | 12032 | 2014. augusztus 21. 13:17 | Válasz erre: 12031 |
Na, a buszos dologgal vitáznék! Eddig elõ kellett segíteni az elindulását, szükség szerint akár megállással is. Most viszont elsõbbséget kell adni neki! A kettõ között van azért különbség, pláne baleset helyszínelõi szemszögbõl! |
kawa70 | 12031 | 2014. augusztus 21. 09:54 | Válasz erre: 12027 |
Ezt én is igy látom. Hivatkoztak valamire hogy régen ki kellett engedni a buszt aztán nem a megállóból lakott területen, és most ismét ki kell szerintük. Holott a kresz ide vonatkozó 24.§ (3) bekezdése mindig is érvényben volt. Mindig is ki kellett engedni akár megállással is. Ennyit a szakértõjükrõl.
|
Fido71 | 12030 | 2014. augusztus 21. 08:30 | Válasz erre: 12029 |
De! Igazad van. Szarul sikerült a fogalmazás. ( Mindegy a lényeg érthetõ. |
Dodiba | 12029 | 2014. augusztus 21. 08:23 | Válasz erre: 12027 |
"Semmiféle jogszabály nem tiltja ennek ellenkezõjét. " Mert ez nem zavaros mi? :-)) |
csokabi | 12028 | 2014. augusztus 21. 08:21 | Válasz erre: 12026 |
Ha megbüntették, akkor csak két helyen hajthatott be a buszsávba. Ahol kezdõdik (itt szaggatott a felfestés, hogy a buszok szabályosan hajthassanak be) és záróvonal átlépése mellett. Innen a záróvonal. A buszsávot pedig csak a keresztezõdés elõtt kezdõdõ szaggatott felfestés hosszában használhatja jobbra kanyarodás céljából. Nincs méterben megadva, a felfestés hossza határozza meg. |
Fido71 | 12027 | 2014. augusztus 21. 08:12 |
Ha már a buszsávban vagy, akkor akár 10 km-t is autózhatsz benne /feltéve, ha addig nem volt jobbra kanyarodási lehetõséged pl. akár behajtani tilos táblák miatt is/! Semmiféle jogszabály nem tiltja ennek ellenkezõjét. Az autonavigátor "amatõr jogászai" sok zavart keltenek a neten Kresz ügyben. |
kawa70 | 12026 | 2014. augusztus 21. 07:59 | Válasz erre: 12025 |
Még mindig zarovonal :)))) Jövõ héten elmegyek arra megnezem kíváncsiságbol. Nem mondom hogy nincs igazad, de záróvonalrol szó sem volt. De a távolság tényleg érdekelne terelõ vonal megléte mellett honnan kedve szabályos az ott tartózkodásom. |
csokabi | 12025 | 2014. augusztus 21. 06:51 | Válasz erre: 12024 |
Megnéztem az említett szakaszt google-lal és, ha az elõzõ keresztezõdés után hajtott a buszsávra a terelõvonalon keresztül, akkor vigyen magával pénzt is befizetni a bírságot! Az a vonal azért szaggatott, mert még a busz sem léphet át záróvonalat, nekik csinálták. Mellette ott a tábla, amely jelzi, hogy az egy buszsáv. A gondolom megvan, hogy kik használhatják ezt a sávot. A következõ jobbra kanyarodási lehetõség pedig igencsak messze van, ráadásul táblával elõre jelzik. A szaggatott vonal elég korán kezdõdik (már a buszmegálló elõtt), hogy mindenkinek legyen ideje besorolni. Akinek ez túl bonyolult, annak nem biztos, hogy járna jogsi... |
kawa70 | 12024 | 2014. augusztus 20. 23:12 | Válasz erre: 12023 |
Így rémlett nekem is, de nem mertem megesküdni rá. Szerintem szabályos volt az ott tartózkodásod, én futnék egy kört a magam helyébe. A Kresz csak felkészülést emlit a bekanyarodásra, méterben nem jelöli meg. Innen kezdve minden rendõrnek más mérték lehet a sok. Amennyiben az elõzõ keresztezõdés után hajtottál rá a buszsávra, és nem érintettél záróvonalat, teljesen felesleges azon matekolni hogy kinek hány méter a vélhetõen megfelelõ távolság a bekanyarodás elõtt. Mert innen kezdve jobb ha mindenki mérõszalaggal a zsebében közlekedik és sávváltás elõtt inkább mérje vissza hogy mikor soroljon át. De mennyit is mérjen akkor vissza?
|
klimas | 12023 | 2014. augusztus 20. 22:58 |
A kérdéses buszsáv egy lámpás keresztetõdés pontosabban a Fuvallat utca (balkéz felõl van) UTÁN kezdõdik, szaggatott vonallal, egyenesen folytatódik, míg a "rendes" haladó sáv kissé az úttest közepe felé hajlik. A szaggatott elõtt kék , besorolást jelzõ tábla mutatja a buszsávot. A linket elolvastam, én sem találok egyértelmû tiltást a sávhasználat mértékére, kivé ha nem a legközelebbi keresztetõdésben akarok jobbra fordulni!!! |