10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
SEGITSÉG!!!
Következő oldal

Powerslave 12223 2014. november 22. 23:36   Válasz erre: 12222
Nem az a lényeg, hogy igazam van-e. :)
Sokkal fontosabb, hogy nyitott szemmel kell járni és ésszel közlekedni, mivel egy meggondolatlan manõverrel nem csupán lehetõséget adsz Állambácsi kezének, hogy alkalmasint kiosszon egy kokit és mélyen a zsebedbe nyúljon, de másoknak is sok kellemetlenséget okozhatsz, rosszabb esetben veszélyhelyzetet teremthetsz. Mondanom sem kell, ez annyira nem volna jó. A közlekedés egy olyan társasjáték, amit nem egymás ellen, hanem inkább egymást segítve kellene játszani.

    

klimas 12222 2014. november 22. 19:51   Válasz erre: 12215
Igazad van !!!
    

tsanyi 12221 2014. november 22. 19:47   Válasz erre: 12211
Anno mikor tanulóként naponta utaztam a 7.-es buszon egyszer egy motoros rendõr 80' tájékán az Urániával szemben a reggeli csúcsban megállította a buszt és felelõsségre vonta a sofõrt, hogy túl közel és gyorsan ment el a járda mellett.....nem büntette meg, de rendesen leb@szta....ott álltam a fülke mellett mindig és hallottam....:)
    

klimas 12219 2014. november 22. 18:55   Válasz erre: 12216
Meg kellene tanulnod olvasni alapvetõen.....

Amúgy tényleg igaza van Powerslave-nek
    

csokabi 12218 2014. november 22. 18:54   Válasz erre: 12214
Az a véletlen mûve, hogy neked még van jogosítványod!
    

csokabi 12217 2014. november 22. 18:52   Válasz erre: 12215
Troll mi?! Hát inkább az, mint fórumokon keresztül mások golyóit masszírozni...
    

csokabi 12216 2014. november 22. 18:48   Válasz erre: 12213
Te most komolyan mondod, hogy ebbõl http://kreszvaltozas.hu/page/15/motorkerekpar a segédmotoros kerékpárral és motorkerékpárral közlekedõket érintõ kresz-változásokból ki tudtad olvasni, hogy szabályosan közlekedtél autóval a buszsávban és a rendõr a hülye?! Ez nem semmi! Lassan kezdem megérteni azokat a motorosokat is akik úgy ülnek a motorra, hogy szerintük az autósok az életükre akarnak törni. Téged olvasva már cseppet sem érzem alaptalanak a halálfélelmüket.
    

Powerslave 12215 2014. november 22. 15:35   Válasz erre: 12214
1. Hagyd, mindig trollkodik
2. Gumicsontot rágsz. A jobbra való bekanyarodásra való felkészülésbe objektíven nem fér bele a 400 méter (lemértem, ennyi). Ezt akármelyik oldalról kerülgetheted, nem fog változni. Ez a kérdéskör történetesen nincs rendesen szabályozva, ugyanakkor a buszsávot a többi forgalmi sávtól minden esetben útburkolati jel választja el, ez pedig a jobbra kanyarodási lehetõség elõtt közvetlenül, egyértelmûen jelzi, hol hajthatsz rá, így ha ezt elõbb teszed, akkor közlekedési szabálysértést valósítasz meg, különös tekintettel arra, hogy ahol te besoroltál a buszsávba, ott nem is volt jobbra kanyarodási lehetõség.

Kishazánk csodálatos jogrendszere kimondja, hogy defacto szabályként kell kezelni és nem szükséges törvénybe foglalni a köztudott, illetve magától értetõdõ dolgokat, valószínûsíthetõen idesorolva azt is, hogy a bekanyarodásra való felkészülés részének tekinthetõ sávváltást/kihúzódást (a bekanyarodás irányától függetlenül), a kanyarodási rendet egyértelmûen feltüntetõ jelzések hiányában csak a bekanyarodás helyéhez legközelebbi megengedõ jelzésnél hajthatsz végre; minden egyéb esetben a jobbratartási kötelezettségednek, a párhuzamos közlekedés szabályainak, valamint a közúton való haladás egyéb szabályainak (pl. a buszsáv használatának rendje) kell maradéktalanul eleget tenni.
Gumitörvény, és kiváló táptalajt ad a lehúzásnak, de ez van, ezzel kell együtt élni.

Azt hiszem, ha a történet jogi hátterét ennél jobban, pontosabban ki lehet fejteni, azt már csak egy joggal foglalkozó szakember fogja tudni megtenni neked.
    

klimas 12214 2014. november 22. 13:59   Válasz erre: 12209
Megpróbálom raktározni..
De ajánlom szíves figyelmedbe:http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
különös tekintettel az ötös pontra.
Ezen kívül Zooli linkjét is éredemes lenne tanulmányozni .
Sületlenség amit írsz, ki írta itt bármikor is azt amire hivatkozol!
A 36§. 8. pontja szerint ...... ez értelemszerûen az elsõ jobbrafordulási lehetõséget takarja, nem a második, harmadik stb.
Az a tény, ha megnézed Zooli linkjét, hogy ott kezdõdik a buszsáv, csupán a véletlen mûve, ez nem is hivatkozási alap.
Kérdésem: a párhuzamos közlekedés elõírásaiban van-e kitétel az egymás mellett haladás hosszára? Ha nincs, akkor nem lehet hivatkozási alap az én esetemre, szerintem.
    

klimas 12213 2014. november 22. 13:44   Válasz erre: 12210
Az én álláspontom látszik igazolódni.
    

klimas 12212 2014. november 22. 08:44   Válasz erre: 12211
Egyet sem....:!!!
    

Pépépe 12211 2014. november 21. 19:43   Válasz erre: 12210
Nem szorosan ide tartozik, de:

"Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedõ autóbusz és trolibusz – a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve – csak ebben a forgalmi sávban haladhat"

Ezen szabály megszegése miatt vajon hány gyors 7-es busz sofõrt büntettek már meg a Blaha és és a Keleti között???
    

zooli 12210 2014. november 21. 19:08   Válasz erre: 12209
http://kreszvaltozas.hu/page/15/motorkerekpar


    

csokabi 12209 2014. november 21. 18:30   Válasz erre: 12208
Inkább írok neked pár szabályt, hátha megmarad valami.
-Az autóbusz forgalmi sáv párhuzamos közlekedés szempontjából nem vehetõ figyelembe besorolás céljából személyautóval. Ez volt a 12197-es hsz-ben is, remélem azóta utánanéztél már mit jelent a párhuzamos közlekedés. Egyébként ebbõl a szabályból következik, hogy nem hajthatsz be a buszsávba ott ahol kezdõdik.
-A folyamatos felfestést záróvonalnak hívják és önmagában (nincs mellette terelõvonal) nem léphetõ át. Ebbõl meg az jön, hogy utána sem hajthatsz szabályosan be a buszsávba. Egészen a buszmegállóig, ahol már pár méterrel elõtte fel van festve a szaggatott vonal a záróvonal bal felére, majd a buszmegálló kezdetétõl csak az említett terelõvonal. Ezek valamelyikén keresztülgurulva kerülhetnél be szabályosan az ominózus sávba.
Olyan szabály pedig véletlenül sincs a KRESZ-ben, hogy keresztezõdéstõl keresztezõdésig haladhatsz a buszsávban legyen bármekkora is a távolság a kettõ között. Ez egy sületlenség.
    

klimas 12208 2014. november 21. 17:50   Válasz erre: 12207
Ha ennyire jó vagy a magyarországi KRESZ-bõl, légyszíves citáld ide a vonatkozó paragrafust!!!
    

csokabi 12207 2014. november 21. 16:46  
Vicces, hogy még mindig ezen a buszsávos dolgon rágódtok. No meg az is vicces, hogy "fejõhelynek" meg "csapdának" nevezitek. A saját tudatlanságotok miatt kaptok büntetést. A sok feltételezést gyorsan rövidre lehetne zárni egy kis KRESZ könyv forgatással vagy ingyenes tesztek le illetve kitöltésével.
    

Powerslave 12206 2014. november 21. 15:47   Válasz erre: 12205
Nem, én jóval korábbi táblára gondolok, amely egészen a buszsáv kezdetekor látszik, illetve pártíz méterenként megismétlõdik.
Itt ni: https://www.google.hu/maps/@47.5099344,19.1850155,3a,75y,258.38h,78.43t/data=!3m4!1e1!3m2!1sMu6EXT6wyicDtZFnFST9BA!2e0

Ez bizony üvölt, hogy a jobbos egy buszsáv, és mivel elég sûrûn le van rakva másik (keresztezõ utcánként egy, ha jól látom), nagyon figyelmetlennek kell ahhoz lenni, hogy valaki véletlenül ne vegye észre, hogy tilosban jár. :)

A vasúti átjáróra figyelmeztetõ tábla a buszmegálló végében látható, ahonnan már elméletileg legálisan sorolhatsz át a külsõ sávba, ha le akarsz kanyarodni, azonban, ha jól értelmeztem az alant látható hozzászólásokat, illetve a határozatot, akkor te végig a buszsávban haladtál.

Eméletileg ugyan lehet valami F2 fejtegetésében, miszerint ha csak lekanyarodni akarsz, akkor úgysem zavarsz senkit, de játsszunk csak el egy kicsit a gondolattal, hogy mi van akkor, ha az arra járó autósok egyharmada kanyarodni akar és ebbõl kifolyólag a buszsávot veszi igénybe! Amennyiben az adott útszakaszon egy irányban egyszerre 180 autóval számolunk, úgy a buszsávot 60 autó fogja ellepni, akik így már zavarhatják a tömegközlekedés akadálymentes lebonyolítását, arról nem is beszélve, hogy ha ennyi járgánynak akár csak a negyede beszopja a pirosat, akkor 15 autó fogja elállni magát a buszmegállót az érkezõ busz elõl, a jelenlegi szabályzás mellett azonban - ha jól emlékszem - kanyarodás céljára sem sorolhatsz be a buszsávba, ha a megállót elõreláthatólag nem fogod tudni elhagyni. Azt hiszem, ezek alapján beláthatjuk, hogy teljesen jogosan tilos a buszsáv ilyetén használata, illetve hogy ebben az esetben most épp nem "hülye" a kresz. Azt, aki a forgalomszervezésért volt felelõs a környéken, most ne firtassuk, az õ józan eszében kételkedem...

Egy szó mint száz, legyen ez most számodra tanulópénz.

    

klimas 12205 2014. november 21. 14:03   Válasz erre: 12204
Na végre valaki...
Köszi a higgadt hozzászólást!
Természetesen azt pillanatig sem vitatom, hogy a buszsávot több helyen is jelezték, mint ahogy egyéb más helyeken is így van.

Arra a táblára gondolsz, ami a buszmegálló közvetlen közelében van? Az nem arra szolgál, hogy jelezze, a sáv vasúti átjáróban folytatódik?
Rosszul tudom???
    

Powerslave 12204 2014. november 21. 10:59   Válasz erre: 12203
Hát igen. Az indoklás, tegyük hozzá, szvsz a jelen formájában nem állja meg a helyét, mivel olyan a kreszben nincs, hogy egy terelõvonal csak egy bizonyos jármûnek szól. Ugyanakkor, az Utcakép tanúsága szerint, táblával egyértelmûen jelezve volt, hogy az adott sáv buszsáv, illetve a becsatlakozási lehetõség is világosan ki van jelölve a Batsányi úti buszmegálló közelében, így ezt a büntit biztosan nem lehet megúszni. Ez bizony egy well-established fejõhely, aminek a csapdájába szépen belemásztál.

A több utcahossz krédésével pedig az a baj, hogy a keresztezõdések jellegétõl (tehát attól a ténytõl, hogy van-e lehetõség jobbra fordulni) függetlenül leginkább minden keresztezõdés figyelembevételével értelmezik, így az is elképzelhetõ, hogy megbüntetnek úgy is, ha az erre kijelölt terelõvonalon keresztül, de még a Galgahévíz utca, vagyis a buszmegálló vonala elõtt besorolsz; kitelik tõlük, elvégre nem a rend a fontos, hanem, hogy fizess.

Itt az egyetlen megoldás, hogy nem sétálsz bele többet a csapdájukba.

(Teszem hozzá, ha a rendõr elvtársak valóban a buszmegálló után kb. 5 méterrel álldigáltak, áldozatukra várva - tehát nem forgalomban - akkor az MINDKÉT megkülönböztetõ jelzés együttes használata híján teljesen szabálytalan, ami ugyan téged nem mentesít a büntetés alól, de ha felaggatsz egy GoPrót a mûszerfal fölé, és lõsz egy-két szép képet a tilosban tartózkodó szolgálati jármûrõl, akkor legalább fel lehet nyomni a tekintetes urakat, akik pár ilyen eset után talán inkább nem fognak odaállni horgászni; persze ez már csak elméleti fejtegetés)
    

klimas 12203 2014. november 17. 17:33   Válasz erre: 12202
Hááát! Valami ilyesmi rémlik nekem is és nem is volt több utcahossznyi távolság!!!! Egy balról betorkoló utca és a következõ, jobb oldali utca közti távolságról van szó. Ez a valóságban akár 400 m is lehet.....
    

Powerslave 12202 2014. november 17. 10:09   Válasz erre: 12194
Nekem valamiért úgy rémlik, hogy egy utcahossznyi távolságban van maximálva a buszsáv ilyetén célra való használata. Konyhanyelven akkor kocsikázhatok a buszsávban, ha "a következõnél lefordulok".

A "bekanyarodásra felkészülés" egyébiránt a közvetlenül a kanyarodás elõtti jobbra sorolást jelenti, amit értelmeszerûen nem csinálhatsz több utcahossz távolságban, amennyiben az adott sávot csak kanyarodáshoz vagy jogosult használni.
    

kawa550 12201 2014. november 16. 18:03  
ha egy elég drága(150 rugó) bmx alapból hiányosan érkezik,ezt forgalmazó is elismeri, az alkatrészeknek 1,5 hónap után sincs még híre sem, a pedálja szétesik, ez elég ok a vásárlástól elállásra,vagy van valami ilyesmi lehetõség? A teljesítés ugye a hiányzó alkatrészek miatt még a vételár kifizetése után ennyivel sem történt meg szerintem.
    

klimas 12200 2014. november 14. 19:27   Válasz erre: 12199
Mára én is , megyek inkább a hóhelyzetet tanulmányozni...:)))
    

F2 12199 2014. november 14. 19:23   Válasz erre: 12198
Ezt ne mlehet nem érteni... :):):) ha nem érted, akkor megadom magam... :):):)
    

klimas 12198 2014. november 14. 19:15   Válasz erre: 12197
?????
    

F2 12197 2014. november 14. 19:14  
Mert ez a párhuzamos közlekedés, amit megvalósítottál... :)
    

klimas 12196 2014. november 14. 19:05   Válasz erre: 12195
Miért kellene ide belépnie a párhuzamos közlekedésnek? Nem a jobbra tartási kötelezettségnek (amire sokszor teszek..)akarok eleget tenni ebben az esteben..

Na jó kis " vita " alakult ki..))))
    

F2 12195 2014. november 14. 18:56   Válasz erre: 12194
Jajj, ne már... :):):) Te ennél sokkal komolyabb ember vagy.

Miután mincs megengedve a párhuzamos közlekedés a busz forgalmi sávjában, ez az érv itt elvérzett...


    

klimas 12194 2014. november 14. 18:53   Válasz erre: 12193
"(8)223 Az autóbusz forgalmi sávban"
" Más jármû erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá." ???????????

A bekanyarodásra felkészülés a fontos szerintem, és itt nincs meghatározva távolság és idõtartam ....


    

F2 12193 2014. november 14. 18:31  
Pont, hogy egzaktul le van írva (36§. 8.). A Te eseted nincs benne megengedve, tehát tilos.

A 25. § 3. bekezdése azt is kiköti, hogy a buszsávot még kikerülés és elõzés szempontjából is figyelmen kyívül kell hagyni a párhuzzamos közlekedés szempontjából.

Ennél egzaktabbul már nem is lehet megfogalmazni.
    

klimas 12192 2014. november 14. 18:12   Válasz erre: 12191
A bibi ,Szomszéd? Csak annyi, hogy nincs sehol egzakt módon (többek között ez sem ) szabályozva a buszsáv használata.
/ KRESZ 36§. 8. pontja / Csupán ez szúrja az oldalamat, nem az ötezer Forint.....
Volt mostanában egyéb ok miatt ejnyebejnye, szó nélkül fizettem a büntit, mert teljesen jogos volt az indok....
    

F2 12191 2014. november 14. 18:06   Válasz erre: 12190
Szomszéd...

Most miért a magyarázkodás egy egyértelmû helyzetben? Elég világos a helyzet. Szabálytalan voltál, elkaptak, befizeted. Ennyi.
Buszsávban mentél? Igen. Tábla jelezte? Igen (ez az elsõdleges jelzés) Felfestés van? Igen. (ez a másodlagos jelzés). Rendõr megítélheti a tartós haladást a buszsávban? Igen (ahogy a bizt.övet, a kézbõl tel. használatot... stb.) Az index használat felmentést ad ez alól? Nem. Akkor mi a bibi? Nem "egy fasza kis fizetõs hely", hanem buszsáv. (Teszem hozzá, hogy én is meglépem uezt, ha a helyzet úgy hozza...)
    

klimas 12190 2014. november 14. 15:57   Válasz erre: 12189
Kérdésedre : Igen , koptattam az indexet.

Nem ! Nem próbálkozom, ha bárki is ilyenre bíztatna, nincs jogi hatása, egy ilyenre hivatkozni több mint ostobaság lenne részemrõl..

Ha beáll egy busz a megállóba, vagy akkora sor a lámpa miatt , gyakorlatilag semmit sem látni....hát ez egy fasza kis fizetõs hely.
    

pandamaci 12189 2014. november 14. 15:22   Válasz erre: 12188
A Batsányi elõtt kb ahol a szaggatott vonal kezdõdik, ott az út mellett van egy q rvanagy tábla is, hogy aki át akar menni a vasúton (jobbra) az soroljon át a szélsõ sávba...Havas úttesten a magas furgonból ha nem látod a szaggatott felezõvonalat, a táblát akkor is láthatod. Ha csak az elé meg pont be nem áll a busz:))
Szerintem te csak próbálkozol, hogy valaki arra biztasson, hogy igazad van ne fizesd be :)))

Ja , és az irányjelzõt is villogtattad, jobbra, folyamatosan, 500méteren keresztül a Fuvallat utcától, végig???

    

klimas 12188 2014. november 14. 14:55   Válasz erre: 12187
" ...jobbra meg utca sem volt ..." Hát ez az amiért okoskodok! Egyszerûen fizikailag lehetetlen jobbra fordulni hamarébb mint ahol én akartam a Batsányira ráfordulni. A rendõr meg a buszmegálló után 5 m-re álldogált, ahol a HÉV sineken keresztül befordulhatok a Batsányira...
Viszont, és nem újabb akadékoskodás, honnan kell tudnom, hogy az ominózus szaggatott vonal ott van,ahol van????? At úttest pont arra görbül lefelé, és még egy kisebb furgon viszonylag magas ülésébõl sem látszik. Jó-jó! Lehet arra hivatkozni , ott lakom a környéken, ismerhetem a helyszínt! DE! Mi van egy ismeretlen helyen?
A Rákóczi úton pl. egyértelmû, a behajtani tilosos utcáknál van kötelezõ haladás tábla, ez OK.
    

pandamaci 12187 2014. november 14. 13:04   Válasz erre: 12186
Nagyon ráértem, maps.googl.. térképen megnéztem..
Legalább 500 métert mentél a buszsávban, a záróvonalon belül, úgy hogy alattad jöttek a busz feliratok, balról 4-5 keresztezõdésen áthaladtál, jobbra meg utca sem volt ....
Jogi háttér? (nem betû szerint,de:) Buszsávot csak lekanyarodásra lehet igénybe venni. Ehhez az adott helyen is-ahol jobbra lehet kanyarodni- az utolsó kb 50méteren meg van szaggatva a záróvonal. Itt kellett volna csak átmenned a buszsávba,azaz csak az utolsó 50 méteren, nem 500zal elõbb. Gondolom a rendõr a másik sávban a dugóban ülve objektíven végignézte, milyen szépen haladsz.
    

klimas 12186 2014. november 14. 10:20   Válasz erre: 12183
Miért??? Nem a kötözködni akarok, csak kíváncsi vagyok a jogi háttérre!!!
Mert az ugye nem jogyszerû, ha a helyszínenen a rendõr szubjektíve ítéli meg a helyzetet????
    

Powerslave 12185 2014. november 14. 10:10   Válasz erre: 12184
Például http://tablet-pc.arukereso.hu/f:4,1-gb,kijelzo-merete=1;2/?orderby=1 target=_blank rel=nofollow>itt</A> válogathatsz
    

dl996 12184 2014. november 14. 05:28  
Hali!
Kérem segítsetek! 9 éves kisfiamnak keresek karácsonyra legalább 7"-es tabletet 1 GB RAM-al 4 magos procival megfizethetõ áron. Fõleg játékra és videó nézésre kellene. És az ár, hát az sem mellékes!!! Köszönöm!!!
    

F2 12183 2014. november 13. 22:30   Válasz erre: 12181
Szevasz Szomszéd!

Sajnos jogos a büntetés. Igaz, hogy én is szoktam így használni ezt a buszsávot, ha nagy a torlódás az egyenes sávban, és itt amúgy is csak kanyarodni lehet a buszsáv végén, tehát semmilyen egyéb irányú forgalmat vagy buszt nem zavarsz, ha itt mész, de akkor is jogos :(
    

pandamaci 12182 2014. november 13. 21:07   Válasz erre: 12181
Ebbõl nekem úgy tûnik, 2 keresztezõdés között kb 80-90?- %ban a busz sávban haladtál, ezt sokallta a rendõr ,aki megbüntetett vagy feljelentett.
Aki felülvizsgálta, az is folyamatos haladásnak minõsítette, bár méterre nincs meghatározva..
Vélemény?
Széllel szemben úgy sem lehet-vagy lehet, de hülyeség..azaz ezek után fizetni kell.
    

klimas 12181 2014. november 13. 18:43  
Sziasztok!
Pár héttel ezelõtt felvetettem egy közlekedési problémát, egy buszsáv használatával kapcsolatos büntetés(?) kapcsán.
Ez a levél jött a rendõrségtõl. Kíváncsi vagyok a véleményekre, elsõ sorban az építõ jellegûekre, a köpködésre kevésbé......
    

ztaki 12180 2014. november 13. 16:59   Válasz erre: 12179
ezek jók: http://www.wayteq.hu/hu
    

dl996 12179 2014. november 13. 16:55  
Hali!
Kérem segítsetek! 9 éves kisfiamnak keresek karácsonyra legalább 7"-es tabletet 1 GB RAM-al 4 magos procival megfizethetõ áron. Fõleg játékra és videó nézésre kellene. És az ár, hát az sem mellékes!!! Köszönöm!!!
    

ztaki 12178 2014. november 13. 08:08   Válasz erre: 12177
Izike: hát mert nem értesz hozzá... ;)
(Bár azt sem értem, hogy mit kell hozzá érteni? Tudatosan felvett nyersanyagból nagyon könnyedén és gyorsan lehet vele tök jó videót összevágni.
És a Vagassal vagy a Pscs4-gyel is könnyedén lehet szar anyagot készíteni - de ennek az oka szinte mindig:
- hozzá nem értés
- a kiindulási anyag is szar volt már.)

Ha idõd engedi, akkor egyszer feltöltetnéd valahova a nyersanyagodat és szívesen megvágom MM-mel... Csak, hogy bebizonyíthasd, hogy a vegasos lett a jobb... ;)
    

Izike86 12177 2014. november 13. 07:33  
2 gb rammal a pscs4-et használom úgy, hogy csomó minden megnyitva + nagy felbontásban dolgozok, és max belassulok, de semmi extra. Ezért nem értem, h a GoPro miért hadakozik velem. Vasárnap kipróbálom a Vegast. A Mm nekem olyan volt, mint amikor egy három számmal kisebb gagyát akarok felvenni, sok munka, a végeredmény meg pffffff :)
    

SZICSU 12176 2014. november 13. 01:08   Válasz erre: 12175
Nekem is elég lenne az amit a Movie Maker tud nyújtani,De sajnos csak 1GB-os a gépem,és nem tudom elmenteni normális minõségben...:-(A Sony Vegas-t is kipróbáltam,de nem jött be.Számomra túl bonyolult...
    

ztaki 12175 2014. november 12. 18:17   Válasz erre: 12174
A movie makernek is több változata van... a Live movie maker-nél jobb egyszerûen nem kell egy videó elkészítéséhez.

    

Izike86 12174 2014. november 11. 20:42  
KÖszi, köszi, köszi. Movie Makerrel már készítettem vágást, de vagy nagyon amatõr volt és túlkomplikáltam mindent, vagy nem tudom. Egyszerûen nem tetszett a végeredmény. Kezdem a Vegassal, azután, ha nem jött be, sorra veszem a többit is :) A végeredményt meg Szezonnyitó elõtt úgy is látni fogjátok :D
    

klimas 12173 2014. november 9. 08:39  
FIGYELJETEK !
Ha a Deutsche Telekom-tól érkezne mobil számla e-mail-ben, vigyázat !!!! VÍRUS !!!!! NE NYISD MEG!!!
Kivétel, ha tényleg van esetleg elõfizetésed náluk.
    

Powerslave 12172 2014. november 3. 16:18   Válasz erre: 12171
Csak hogy én is beleböfögjek, Final Cut Pro :D
    

Ispan 12171 2014. november 3. 15:58  
Én mint a számítógéptudományok doktora, csak azért szavazok a Movie M-re mert ezzel még én is tudok valamit kezdeni...:-)))
A fiam is a Sony Vegas Pro ra akart rábeszélni,de nekem az egy más dimenzió.Egyébként nagyon jó fõleg úgy hogy a fiam csinálta,én csak a zenét válogattam, meg okoskodtam, na az ment a legjobban.:-)))
    

László_atya 12170 2014. november 3. 15:55  
Egyetértek Kovee kartárssal, a Vegas sem rossz (másodikra azt ajánlanám), de oda valóban kell egy kis affinitás, ami túlmutat csak kizárólag a program használatán.

Én csak akkor használom a Vegast, ha olyasmit szeretnék, amit a Pinnacle nem, vagy nem jól tud. Ez simán betudható a lustaságomnak... :)
    

kovee 12169 2014. november 3. 15:42  
Na majd ha szereztél tapasztalatokat a videóvágás terén, akkor jusson eszedbe ez a program: Sony Vegas Pro.
Angol nyelvû, de a youtube tele van magyar nyelvû oktató programokkal. NAgyon sokat tud.
Szóval ha van egy kis számítógépes felfedezõi érdeklõdésed, akkor a Sony, ha nincs akkor Pinnacle.
A Pinnacle jó program, régóta fejlesztik, az arany középút jó minõségben.
Viszont a W movie makert nem ajánlom. Igaz, mit vár az ember egy ingyenes programtól?

üdv!
    

László_atya 12168 2014. november 3. 12:30  
Pinnacle Studio-t javaslom videó szerkesztésre. Régóta használom már, nagyon stabilan és megbízhatóan mûködik közepes teljesítményû számítógépen futtatva is, soha egyetlenegyszer sem veszett kárba munkám. Igaz, hogy nem ingyenes (kb. 10 éve 20 000 ft-ot fizettem a kulcsért a Pinnacle-nek) - nyilván a "netpóstás" olcsóbban hozza, de az meg lopás -, de minden fillérjét megérte.
Egyetlen gond - már akit zavar -, hogy bizonyos plugin-eket és feature-öket külön pénzért lehet csak megszerezni. Engem ez nem zavart sosem, mert a licencért cserébe elérhetõ tartalom is bõven elég otthoni használatra. :)
    

galoscsabus 12167 2014. november 2. 19:11   Válasz erre: 12165
Csatlakozom a W. Movie Makert ajánlók táborához.
De egy dolgot fontos még hozzá tenni.
A géped legyen eléggé a toppon, úgy stabilitásban, mint memóriában hozzá.
Egy gyengébb gépen elkezded a munkát, beleölsz több órát és a végén úgy hajít ki mentés nélkül, mint a sz@rt :-((((
Egyszerûen leáll a mûködése és ennyi.
Maga a program nagyon egyszerûen kezelhetõ, még nekem is megy, aki hótt hülye vagyok a számítástechnikához :-)
    

Beverly 12166 2014. november 2. 10:31  
Mások is küzdenek ezzel a problémával, (lent egy fórum link).
Javaslom az alap videószerkesztõt, Movie Maker-t melyet a Windows tartalmaz
magyar nyelvû, kiválóan használható.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9216754
    

Izike86 12165 2014. november 2. 07:35  
Sziasztok, kis tapasztalatra lenne szükségem. Szeretnék videókat vágni, amik sisakkamerával készültek. Megnyitom a GoPro studiót, importálnám a videókat, utána nem történik semmi se. Viszont képeket tudok importálni. Mi a probléma? Próbáltam rövid videót is, 1,45 Gb-osat is, más kamerával készült felvételt is, egyik sem sikerült. Mit tegyek? Esetlen a GoPronak külön szoftvere van a videókhoz?
    

tom0919 12164 2014. október 22. 11:00  
Sziasztok!
Lelkiismeretes motor villamosági szakit ismertek?
    

Powerslave 12163 2014. október 17. 12:44   Válasz erre: 12160
Viszont a Z-vel kivezérelhetsz teszemazt egy IGBT-t, ha jól sejtem. Ebbõl a párosból, ha van három, akkor mind a három fázisra jut feszszab. Vagy mégsem?

Ha elküldöd a rajzot, illetve a képet, azt megköszönöm, mert mindig érdekelnek az ilyen nyalánkságok - maximum nem értek belõlük egy kukkot sem :D

Áttelepszünk ezzel a remek beszélgetéssel a PUB-ba, hogy ne zavarjunk itt másokat?

    

koma* 12162 2014. október 17. 10:43  
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Van egy kedves ismerõsöm, akinek ruhásszekrényre volna szüksége, viszonylag nagy méretû. Szekrényt én tudok adni, viszont a szállítását nem tudom megoldani személyautóval. Aki esetleg tudna segíteni egy kb. 1,8 m magas, 1,2 mszéles szekrény elszállításában Bp. 3. kerület Flórián térrõl Békásmegyerre, azt megkérem keressen meg privátban. Köszönve segítségeteket! koma*

    

collosmester 12161 2014. október 16. 22:02   Válasz erre: 12160
Köszönöm Kawa70! Szép kis ismertetõ volt, még én is okosabb lettem tõle pedig nem vagyok villanyász. Köszönöm szépen!

    

kawa70 12160 2014. október 16. 21:15   Válasz erre: 12159
Sajnos mint irtam a dióda nem képes önmagában megoldani ezt a kérdést. Ha gondolod elkuldom egy általában használatos japán fesz szab. rajzát illetve egy általam kihamozott kawasaki szabályzó paneljenek képét. Aránylag egyszerû megoldás azonban a javitasukat illetõen ott akad meg a dolgozó hogy simán csak ugy nem kapsz belevaló kapcsoló elemet. Lévén hogy a tipusa nem beazonosithato igy paramétereit se mindig tudni. De a lényeg hogy a három fázist elektronikusan testre teszik a feszültség különbség mértékében. Mint ahogy a z-dioda is csak ez akár több ampert is képes levezetni.
A z-diodat valóban sok esetben nem különbözteti meg még a szaknyelv sem a zenertõl. Én is csak Zener Ur kifejezett eziranyu kéréset tartom tiszteletben;)
    

Powerslave 12159 2014. október 16. 09:58   Válasz erre: 12158
Érdekes. Én úgy tudtam, hogy a Zener és a Z-dióda egy és ugyanaz, illetve mindkét fajta diódát Zenernek nevezik; referenciákban is így találtam.

Persze, nem az én szakterületem, legfeljebb érdeklõdési köröm, így vitatni nem fogom és nem is akarom a dolgot. :)
Ettõl függetlenül valóban van pont 14,4V -os darab, így elég furcsa számomra, hogy felugorhat 15-ig a töltõfesz. (_fejvakarós_szmájli_nincs_)
    

kawa70 12158 2014. október 15. 22:26   Válasz erre: 12157
Egyébként ez egy szép téma, ha már z-dióda szóba került. A Zener-hatást C. Zener fedezte fel a szigetelõkön fellépõ feszültségátütések vizsgálatánál. Lényege, hogy a nagy térerõ egy kritikus térerõ átlépése után a rácskötésbõl elektronokat tép ki. Ezáltal a szabadelektronok száma növekszik és nõ a vezetõképesség. Ez a hatás nyilvánul meg a z-diódák kisebb csoportjában. (mintegy hat voltig).
A nagyobb csoportban a lavina hatás érvényesül melyet Mckay fedezett fel, ahol a nagy térerõ következtében a szabad elektronok akkora sebességet vehetnek fel, hogy további elektronokat ütnek ki a kötésükbõl és ennek hatására nõ a vezetõképesség.
Kezdetben a z-diódákon fellépõ feszültségletörést Zener magyarázata alapján Zener hatásnak nevezték, az így viselkedõ diódát pedig Zener-diódának. Késõbb Mckay vizsgálatai kideritették, hogy a feszültségletörést legtöbb esetben nem közvetlenül a nagy térerõ okozza, hanem az elektronok lökésionizációja.
Zener az IEC-hez fordult, hogy azokat a diódákat amelyek ilyen hatás alapján dolgoznak, ne nevezzék Zener diódának.Ennek a kérésnek helyt adva változtatta a bizottság a lavina hatás alapján mûködõ diódák nevét z-diódára. A bizottság a z-dióda elnevezéssel a diódáknak a z formájú áram-feszültség jelleggörbéjére kivánt utalni.

Röviden ennyit Zener és Mckay urak munkásságáról, akik a feszültésgszabályzás alapjait lerakták nekünk, és ezáltal tudjuk tölteni az akkumulátorunkat is :)
    

kawa70 12157 2014. október 15. 21:40   Válasz erre: 12156
Na. Zener dioda asszem 5,6 V-ig van, utanna már Z-dioda a neve. De ez nem is lényeg. A töltõ feszültséget az elég tekintélyes áram miatt nem lehet Z-diodaval szabályozni, ahhoz teljesitményeszközök kellenek. Triak illetve más több csatornás félvezetõ. De hidd el, a 15 V sajnos nem sok. Míg autógenerátornál és egyes motorkerékpároknál (inkább régebbi tipusok) pl. ZZR1100, forgórész gerjesztéses generátorok vannak, aminek a a forgórészén elhelyezett tekercsét kis árammal lehet gerjeszteni és ezáltal pontosan, könnyen szabályozható az állórészen termelt feszültség, addig a súlycsökkentés miatt és az olcsóbbsága miatt a motorkerékpárok többségén a generátor forgórésze egy állandómágnes.
Ez igy állandó gerjesztést létesit és a feszültség a fordulatszámmal emelkedni fog, az állórész nagy áramú feszültségét lehet szabályozni csak. Viszont itt a termelt és a szükséges közötti összes feszültség hõvé alakul amit el kell disszipálni valahogy. Emiatt fontos a jó hûtés a fesz szabályzónál.
Az ólomakkuk cellafeszültsége 2,0 V, amit tökéletesen 2,2-2,4 V-al lehet feltölteni. 2,8 V felett már káros folyamatok indulnak be. Így a töltõfeszültség 13,2-14,4 között egészséges. De motorkerékpároknál nem ritka a 15 V környéki kiugrás sem, ez általában terheletlen (világítás nélkül) alapjárat környékén és magasabb fordulatszámokon szokott elõfordulni. A permanens gerjesztés ideális mértéke inkább a közepes fordulatszámokhoz van belõve, mivel azt használjuk többnyire.
    

Powerslave 12156 2014. október 15. 19:26   Válasz erre: 12155
Azért az akku és a generátor közt még illik ott lennie egy stabkockának, vagy legalább egy zenernek; érzésem szerint 15 voltig már nem szabadna elszaladnia, sõt, istenigazából van 14,4-es zener...
    

kawa70 12155 2014. október 15. 19:19   Válasz erre: 12154
Ne sokalld. A motorok többségének permanens mágneses gerjesztesû generátora van, amit sokkal nehezebb szabályozni mint a gerjesztett forgoreszest. Ezeknél nem ritka akár a 15 V-os töltõ fesz. sem. A névleges töltõ feszültség egyébként 14,4V és a mûszered sem biztos hogy hiteles és hajszál pontos. Én a helyedben ezen nem aggodnek
    

adri7406 12154 2014. október 15. 16:21   Válasz erre: 12152
szeretek bíbelõdni :-)
egyébként meg gyanús, hogy nemcsak akku probléma lesz, nézegettem a töltõ feszt hát... fel fel ugrott 14,77V-ra is amit sokallok, ki tudja nyírni az aksit
    

zoligs 12153 2014. október 14. 14:24   Válasz erre: 12149
Szegeden méterre vettem 20 cm t a rádióhoz , 4300ft/m . Amennyiben nem találsz máshol , szívesen elpostázom .
    

kawa70 12152 2014. október 13. 16:35   Válasz erre: 12150
Mihez kell az Neked?
Ha már nem indit csere, ha meg rákapcsolt világítás mellett is határozottan indít akkor megfelelõ az akkud. Azt a huszadresz áramot úgyse tudod beállítani egyszerûen, ráadásul áram mérõ is kell hozzá meg idõ.
    

kawa70 12152 2014. október 13. 16:35   Válasz erre: 12150
Mihez kell az Neked?
Ha már nem indit csere, ha meg rákapcsolt világítás mellett is határozottan indít akkor megfelelõ az akkud. Azt a huszadresz áramot úgyse tudod beállítani egyszerûen, ráadásul áram mérõ is kell hozzá meg idõ.
    

Pettya 12151 2014. október 13. 15:22   Válasz erre: 12150
Szia.
Begurulsz egy villamosság szerelõhöz és megkéred, hogy mérje meg. Van nekik általában olyan mûszerük, hogy mûteher. Ezzel meg tudják állapítani, hogy milyen állapotú.
    

adri7406 12150 2014. október 13. 13:53  
Sziasztok!
Az akkumlátor kapacitását szeretném ellenõrizni.
Van valami, hogy huszadrészével terhelni nem tudom hányóráig stb.
ezt kéne pontosítani

    

ducse 12149 2014. október 9. 15:29  
Sziasztok! Olyan kollégát keresek, aki ipari tépõzárat (3M dual lock) vett, és adna el belõle - egy csomag 9000 körül van, nem akarok megvenni egy egész szalagot. Ha valaki megvette, lehet õ meg nem használja fel. Természetesen az általa szabott áron. Kb 30-40 cm-re lenne szükségem. Köszi!
    

desiderus 12148 2014. október 8. 20:41   Válasz erre: 12147
Nagyon köszönöm a segítséget.
    

gaborgyula 12147 2014. október 8. 20:19   Válasz erre: 12146
Givinek a Shox a hivatalos magyar forgalmazója.

Alternatív beszerzési lehetõséget pü-ben küldök.
    

desiderus 12146 2014. október 8. 19:29   Válasz erre: 12145
Nagyon úgy tûnik, hogy ez az...nagyon köszi.
Ezt Magyarhonban forgalmazza vki ?
A gugli erre a típusra német, angol site-okat dob...
    

zbrab 12145 2014. október 8. 19:17   Válasz erre: 12144
Ha jól látom, ez a Givi A760-as. Nekem az A750-es van, az egy picit keskenyebb.
http://www.sv650.org/docs/Windscreens_for_SV.pdf
    

desiderus 12144 2014. október 8. 18:43  
Sziasztok, segítségeteket szeretném kérni a fényképen látható GIVI plexi típusának kiderítésében...a neten nem sikerült megtalálnom, ami nem zárja ki azt, hogy én bénáztam :-)))))
A plexi GSX 1400-ashoz kellene.
A képeket a hahu-ról lopikáltam.
Elõre is köszönöm.
    

KawaÉvi 12143 2014. október 7. 09:00   Válasz erre: 12140
Vagy az ortopéd-sebészeti szakrendelés. Az elõjegyzés ott is sok idõ hacsak nincs ismerõsöd (lehet mûtõs röntgenes is), de ott megoldást találnak a problémádra!
    

Balu 12142 2014. október 6. 12:04  
Sziasztok!
Autóüveg fóliázós ismerõs Bpesten?
Van-e valakinek ?
    

Tarol 12141 2014. szeptember 27. 21:34   Válasz erre: 12140
Szia Dokypapa!
Megkaptam meghívót, arra felé sokat jártam, de hozzád fûzõdik elsõ igazi motoros túránk (Szlovénia 2009) rengeteget tanultam és még szeretnék tanulni tõled, 60000 km túra után is.
A bokáddal kapcsolatban: három választásod van---
1 bemész az a legközelebbi baleseti sebészetre és az mondod, hogy az elõbb kezdett el fájni egy rossz lépés után ( röntgen, vizsgálat, diagnózis, terápia) ez a legolcsóbb, de hosszú ideig tart
2.) idõpontot kérsz a reumatulógushoz ( 1-2 hónap) ez is olcsó, de ez is hoszú ideig tart
3.) interneten beütöd a legközelebbi maszek reumatológust, utána olvasol, vagy felhívsz egy egészségügyest az ismerõseid közül ( lehet hölgy is :-) és információkat gyûjtesz. Vannak ilyen fórumok is. Ez Sokba Fog Kerülni, de ez is hoszú ideig tart
Üdv: Tarol

    

Dokypapa 12140 2014. szeptember 27. 20:57  
Segítséget kérnék ,. Profi Ortopédust keresnek , aki ambulánsan hajlandó lenne , megnézni és esetleg kezelni is.
A bal bokámmal van elég nagy gond, jelenleg nem tudok lábra állni,.
Tehát még sürgõs is , fekve nem tudok sennit sem tenni.
Nagyon köszönöm.

    

Bedouin 12139 2014. szeptember 23. 20:21  
Komolyan szükségem lenne olyan bádogos(ok)ra, aki szépen tud dolgozni vörösrézzel.
Idei munka lenne.
Komoly jelentkezõk keressenek pü-ben.
    

tsanyi 12138 2014. szeptember 23. 17:36   Válasz erre: 12137
Kösz!!4! Már ideje volt.
    

Bedouin 12137 2014. szeptember 23. 17:31   Válasz erre: 12135
Ok, én segítek!
    

tsanyi 12136 2014. szeptember 23. 17:18   Válasz erre: 12134
Már ezzel is többet mondtam mint kellett volna.:)
    

tsanyi 12135 2014. szeptember 23. 17:18   Válasz erre: 12133
Tök mindegy csak segítsenek.
    

Powerslave 12134 2014. szeptember 23. 17:16   Válasz erre: 12132
Húúú, hát ennél egy kicsit több infó kéne :)))
    

Bedouin 12133 2014. szeptember 23. 17:13   Válasz erre: 12132
Mihez?
    

tsanyi 12132 2014. szeptember 23. 17:12  
Kéne egy kis segítség.
    

tom0919 12131 2014. szeptember 23. 08:09   Válasz erre: 12126
meg van, csak ki kellett pattintani
    

galoscsabus 12130 2014. szeptember 22. 15:35  
Köszönöm, hogy foglalkoztatok a nyûgömmel :-)
Megjöttem az autóvillamosságis szakitól.
Az akksi totál kuka lett, mára az egy napi töltés ellenére már kerregésre sem futotta az erejébõl.
Megmutattam neki a bikakábelt is, erre egy enyhe lenézõ mosoly jelent meg a szája sarkában és csak legyintett egyet :-)))))
Azt mondta, hogy ha a motoromat akarom indítani lemerült akksinál, akkor talán használható valamire :-))
Így nagyon gyorsan könnyebb lett a zsebem 27 Mátyással és további közös boldogságunknak (mármint az SX4-gyel) immár semmi akadálya nincs :-))))
    

tsanyi 12129 2014. szeptember 22. 12:14   Válasz erre: 12128
Ééés mégsem indul, akksicsere után minden jó. Dolgoztam egy darabi akksisként a postánál és pont azt tanultam amit írtál. Ennek ellenére mégis van, hogy úgy döglik meg, hogy minden eergiát elszív a jó kábel és csatlakozás megléténél is.:)
    

kawa70 12128 2014. szeptember 22. 11:05   Válasz erre: 12127
A felvett áram mennyiségét a belsõ ellenállás határozza meg. Az indító motorok belsõ ellenállása nagyon kicsi. Az akku cellakbol áll. Az akku hat cellajabol általában egy szokott elsõ körben zárlatos lenni. Ilyenkor már csak öt cella dolgozik rendesen, de az akku belsõ ellenállása igy is nagysagrendekkel nagyobb mint az indító motore, tehát az áram nagy részét az fogja felvenni. Azonban a gyenge minõségû kis keresztmetszetû bikakabel itt is buktató lehet és nem fog inditani rendesen. Nálunk a volánnál a bikazo kábel belsõ réz ere kb hüvelyk ujj vastagságú volt, na azon nem esett le a feszültség semmikor. Illetve általában az indító motorra tettük a pluszt és nem az akkura, hogy minden más ami feszültség esést okozhat ki legyen küszöbölve. Soha nem volt inditasi gond. Ha a kábel keresztmetszet megvan és a bikazo akku vagy forrás mérete alkalmas az indítandó jármû rendszerehez be fog indulni bármilyen szar a benne lévõ akku. Egyébként legjobb bika kábel az ivhegeszto kábel vagy ahhoz hasonló kábel. Nagysagrendekben azonos áramerosseg veszi igénybe mindkettõt (60-120 A)
    

tsanyi 12127 2014. szeptember 22. 08:58   Válasz erre: 12124
Lehet, hogy kizárt, de valamiért nem ritkán jártam így fõleg kamionnál, nem értek hozzá viszont mégis jártam így.
    

retrix 12126 2014. szeptember 22. 08:52   Válasz erre: 12125
Az enyém olyan konstrukciójú volt, hogy a tetejét le lehetett lecsavarni és belül egy teljesen hagyományos óra volt.
    

tom0919 12125 2014. szeptember 22. 08:06  
Sziasztok!
Tud valaki segíteni, hogy lehet elemet cserélni, meg beállítani a képen látható órát?
    

kawa70 12124 2014. szeptember 21. 22:20   Válasz erre: 12123
Kizárt dolog, hogy lemerült akkut ne lehessen bebikázni. Ezen még nincs akkora cellazárlat sem hogy elszivja az energiát, ha az ablakemelõt képes mozgatni. Ha mégsem akkor:
-gagyi bikakábel, kis keresztmetszetû vezetõvel amin a feszültségesés meglehetõsen nagy
-testkábel a motoron vagy akkusaru kontakthiba
- inditó motor menetzárlat ritkábban, gyakrabban pedig forgórész
persely szorul
Egy hétéves akku már matuzsálem, mindenképp cserére érett de egy terhelõvillás mérés bizonyító erejû. Dizelben nem nagyon bírnak ennyit sem. régen létezett nyolc évig kitartó akku gondos karbantartás mellett, ma már ilyet nem kapni (fogyasztó társadalom, gyártási technologia, gyenge anyagminõség)
Én a télnek nem indulnék neki ezzel semmiképp.
De a hibajelenségbõl következtetve nagy valószínûséggel akku. Bikázás egyébként nem tesz kárt a másik jármûben, ha mindent megfelelõen csinálnak. A bikakábelllel lesz ott gond. Én csináltam magamnak, amit kapni az mind gagyi vacak. Sajnos még a teherautós kivitel is. Alig van benne réz, csak mûanyag dögivel. Az meg nem vezet semmit :)
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22120
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők