kawa70 | 12324 | 2015. január 14. 21:34 | Válasz erre: 12322 |
Attól kicsit több mert az a kalkulátor nem szamol az 1 százalékkal ami a mérõmûszer tûrését veszi figyelembe és a bírságnal jóváírásra kerül. Asszem ott is 17 et kell még hozzaadni talán. De inkább kev3sebbre számoljunk abból baj nem lehet.
|
kawa70 | 12323 | 2015. január 14. 21:29 | Válasz erre: 12311 |
Ha utanna fordítja akkor azzal csak egy ujabb probalkozas masik kép keszitesere. Mivel a rendõr nem tud sem képet sem felvetelt csinalni igy csak abban bizhat hogy ugyanabban a távolságban amire a gép be van allitva még mindig nem lassitanak és talán sikerülhet egy bizonyító erejû kép készítés. Épp ezért nem is fog megallitani senki, mert kép csak közigazgatási bírság esetén készül. Szabalysertest nem tudja bizonyítani. Felénk egy buzgó mocsing rendõr beprobalkozott ezzel és a radipn be mondott sebesség alapján szedte ki az autosokat. Két napig. Aztan emberére talált aki kérte a képet és kisebb pataliat csapott. Onnan kezdve nem csinált ilyet. De egy pár autós benyelte a csekket szabalysertes miatt. Minden bizonnyal jogosan, de ezt a játékot nem bemondasra játszák.
|
Kawakarika | 12322 | 2015. január 14. 21:22 | Válasz erre: 12320 |
Nem volt korlátozás,tehát 90,vagyis 105km/ó-ig jó vagy(.http://kalkulatorlap.hu/gyorshajtas_buntetes_kalkulator.html) |
kawa70 | 12321 | 2015. január 14. 21:21 | Válasz erre: 12315 |
Nem készít videofelvételt. Csak képet. A közigazgatási bírság kitalalasa miatt olyan keszulekeket kellett hadrendbe allitani ami a keszitett képet a gps koordinatakkal együtt automatikusan 30 percen belül tovabbitja szombathelyre illetve tavalyi évtõl Vásárosnaményba a keleti regiobol. A rendõr ne tudjon a kép készítésbe beavatkozni illetve alkalmas legyen a készülék a közeledõ es a távolodo jármûveket is mérni. Az akkori eszközök képtelenek voltak igy uj eszköz került bevetesre. A video felvételt készítõ készülék sem volt alkalmas igy azokat néhány kivétellel kivontak a forgalombol. Jelen pillanatban motorral szembõl készült felvétel szerencsés helyzet.
|
kawa70 | 12320 | 2015. január 14. 21:11 | Válasz erre: 12310 |
Ha szembõl mér nincs semmi. Nyugodt legyél. Az altalaban alkalmazott scs103 mérõ az elõre beallitott távolságban és csakis ott készít egyetlen darab felvételt. A kép készítés 50 korlatnal 69 nél vagy felette történik. Ha szerencséd van és abban a pillanatban nem haladtál csak mondjuk 67 tel akkor egyébként se készül kép. A rendõr nem forgolodik már csak azért sem mert ha csak egy pillanatra sem te vagy a képen akkor nem bizonyító ereju. Még akkor sem ha minden más stimmel. Szin ruha sisak. Olyan villámgyors rendõr pedig nincs aki erre képes. Akkor sem bizonyito erejû a fekvetel ha csak egyetlen karakter nem azonosítható hatarozottan a rendszamon. Meg állítani nem fog senki mert ha közigazgatási bírság áll fenn akkor minek. Ha meg nem akkor nincs bizonyító erejû kép a sebesség túllepesrol. |
Nmiki | 12319 | 2015. január 14. 21:01 | Válasz erre: 12310 |
A megfordulás a legrosszabb, amit elkövethetsz. Ha autóból fotóztak le szembõl, akkor húzz egy kövér gázt, és gooo tovább. Még nem láttam olyan autóba szerelt kamerát, amit utánad tudna fordítani a rendõr. ( szerencsére!) Ha meg szembõl mér és megállít, akkor el ne ismerd, hogy te vagy a képen! Szembõl hiába mér, be, ott nincs azonosításra alkalmas hatósági jelzés.
|
pandamaci | 12317 | 2015. január 14. 20:29 | Válasz erre: 12310 |
Osztrákoknál láttam olyan kamerát (69es úton, motoros paradicsom) hogy 1 helyen V alakba kettõ volt felállítva. Egy fotózott szembõl, egy meg rögtön hátulról.. Ha csak 1 fotózza le szembõl a motorod, és azonnal , ott nem állítanak meg, akkor ugyan kinek küldjék a csekket ?? |
Kawakarika | 12316 | 2015. január 14. 20:19 | Válasz erre: 12315 |
Hát jól megnyugtattál!:(( Bár abban sem vagyok biztos hogy fenn állt a gyorshajtás ténye. Na de ha jövõ hétvégéig nem lesz Szombathelyrõl megkeresés,akkor hátradõlök a karosszékben:)) |
Powerslave | 12315 | 2015. január 14. 17:39 | Válasz erre: 12312 |
Nem nagyon ismerem ezeknek a kütyüknek a mûködését, de 2015-ben bátorkodom feltételezni, hogy ezek a sebességtúllépés érzékelésének pillanatától videofelvételt készítenek. Ebben az esetben pedig az sem használ, ha megfordulsz, mert mind a gyorshajtás ténye, mind a rendszám szerepelni fog a felvételen. Olyasvalakit kellene megkérdezni, aki jól ismeri ezeket a kacatokat... |
tsanyi | 12313 | 2015. január 14. 16:13 | Válasz erre: 12312 |
Ez jó kérdés, szerintem a bizonytalanság miatt nem nagyon alkalmazzák.
|
Kawakarika | 12312 | 2015. január 14. 16:06 | Válasz erre: 12311 |
Nem láttam,hogy megfordult-e a kamera,de ha meg is fordul,akkor mi a helyzet? Hisz ott már nincs sebességtúllépés.Vagy be tudja azonosítani hogy ez a motor jött szemben?
|
tsanyi | 12311 | 2015. január 14. 15:51 | Válasz erre: 12310 |
Ha nem állít meg akkor semmi, a kamera utánfordítást egyszer láttam pár éve Érden mikor egy csapat után fordította a szerv a kamerát, de hogy lett belõle valami azt nem tudom (én szembe mentem autóval és ezt láttam), azóta viszont nem láttam ilyet.
|
Kawakarika | 12310 | 2015. január 14. 15:49 |
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani hogy mi van akkor ha motorral közlekedve szembõl mérnek a rend éber õrei? Valahol hallottam,hogy olyankor -ha netán túllépted a megengedett sebességet-meg kell fordulni még a kamera elõtt. Vélemény? |
OcsiÚr | 12309 | 2015. január 11. 10:40 |
Sziasztok! Tud valaki segíteni abban, hogy Windows 8.1 alatt hogyan lehet megváltoztatni a programok munkaterületének háttérszínét? Pld. az Excel táblázat háttérszíne ne fehér legyen! |
Tompecs | 12308 | 2015. január 8. 07:46 | Válasz erre: 12305 |
120000 km vagy 5évente csere... Ha meg nemrég szerezted, akkor László_atya gondolatai is megszívlelendõk... |
Taro | 12307 | 2015. január 6. 22:10 | Válasz erre: 12306 |
Vedd meg a TimoCom szoftvert, az sokat segít kezdetben a fuvarszervezésnél.
|
vz-800 | 12306 | 2015. január 6. 13:12 |
. Sziasztok. Segítségeteket kérném! 1.6t hasznos teherbírású Opel Movanoval szállítást vállalok belföld- külföld 4 eupaletás, cmr biztosításom van. Megkereséseket elõre is köszönöm. Széles utat mindenkinek |
László_atya | 12304 | 2015. január 6. 10:04 | Válasz erre: 12302 |
80 000, de maximum 100 000 km-enként. Ha az autót használtan veszi az ember, akkor pedig km óra állástól (meg az eladó esküdözéseitõl) függetlenül vásárlás után szinte azonnal. Nem csak a szíjat kell cserélni egyébként, hanem a feszítõ- és vezetõ görgõket, ill. ahol a vezérmûszíj hajtja a vízpumpát, ott azt is cserélni kell. |
Tompecs | 12303 | 2015. január 6. 09:56 | Válasz erre: 12302 |
Szia! Mikori, mekkora motorja van, mi a motorkódja, benzines vagy Diesel?? |
tom0919 | 12302 | 2015. január 6. 09:54 |
Sziasztok! Vezérmûszíjat Fiat Puntónál mennyi kilomternél kell cserélni! Köszi! |
F2 | 12301 | 2015. január 5. 20:35 | Válasz erre: 12300 |
Szia. Valóban ütõs gép :) és nincs mit, bármikor... :) BÚÉK
|
Larten | 12300 | 2015. január 5. 19:14 | Válasz erre: 12298 |
Heló Feri! Work station lap-top eladva! (Fujitsu Celsius h710) Kösz az akkor nyújtott segítségedet. 180-ért elment, sajnáltam egy kicsit mert a 30 másodperces felállás egy i7 brutál géptõl hát nem egy átlag lap-top. Én úgysem tudtam volna kihasználni, legalább jól járt vele valaki. |
F2 | 12298 | 2015. január 4. 20:00 | Válasz erre: 12297 |
Nem vagyok guru, de szívesen megnézem. Az adatlapomon az elérhetõségem.
|
ZRXRUDI | 12297 | 2015. január 4. 19:18 |
Köszönöm a tanácsokat. Esetleg akad itt egy guru, aki visszavarázsolná a dolgokat?
|
László_atya | 12296 | 2015. január 4. 18:16 | Válasz erre: 12291 |
F2 kolléga hozzászólásával egyetértve: Vannak olyan programok, amikkel az elveszett adatok egy részét vissza lehet állítani. Amikor néhány éve hasonló cipõben jártam, az akkor még ingyenes GetDataBack nevû progit használtam, nagyjából az elveszett adatok 60%-át tudta visszaállítani úgy, hogy használni is lehetett. Az adatok visszaállíthatósága nagyban függ attól, hogy a formázás/inicializálás milyen mélységben történt, illetve hogy az adatterület felül lett-e már írva mással, és ha igen, hányszor. Érdemes körülszimatolni a neten "data recovery software" kulcsszóval, esetleg párezer forintos licencköltséget rááldozni valami komolyabbra. Ha nagyon fontos adatok voltak a lemezen és van elég pénzed is, akkor meg Kürt zrt. Õk ebben a témában világhírûek. |
F2 | 12295 | 2015. január 4. 18:02 | Válasz erre: 12291 |
Én kivenném, pc-re dugnám és runtime getdataback-el rápróbálnék. Ha alacsony szinten történt az inicializálás, az adatok (legnagyobb része) visszanyerhetõk. Sajnos, ha magas szinten történt az inicializálás (ez igen sokáig tart) akkor valószínûleg az adatok oly mértékben felül lettek írva, hogy elvesztek :(
|
tsanyi | 12294 | 2015. január 4. 12:36 | Válasz erre: 12293 |
Csak nyugodtan...nálunk is lefagyott a vigyor a képükrõl mikor rájöttek, hogy õ filmjeiknek is annyi..:)))
|
tsanyi | 12292 | 2015. január 4. 11:54 | Válasz erre: 12291 |
Így már jártam én is.....meg akartam nézni valamit és túl lassan töltögetett meg ilyenek mire mérgemben elkezdtem nyomogatni és végigtoltam egy formázást.....már közben rájöttem, hogy így az is eltûnt amit meg akartam nézni..:)))))....a gyerekek röhögése még rátett pár lapáttal..:)))
|
ZRXRUDI | 12291 | 2015. január 4. 11:37 |
Ha már itt tartunk: az asztali dvd író készülékemen( amelyen a családi videókat gyûjtöttem) sikerült csinálnom egy hdd inicializálást, magyarul minden eltûnt! Van valami megoldás a visszaszerzésükre vagy forduljak a titkosszolgálathoz?
|
tsanyi | 12290 | 2015. január 4. 11:02 |
Kaptunk videót a hard resetrõl és azzal sikerült megoldani, kösz a segítséget!
|
tsanyi | 12288 | 2015. január 4. 10:32 | Válasz erre: 12287 |
Sajna az emlékeztetõhöz emlékezet kéne....no az nincs:)).....viszont a hard resetre kaptunk ötletet, most azzal próbálkoznak, de igazából rögtön a pin beütése után azonnal kéri a guglis bejelentkezést így még nem tudnak hozzáférni a menühöz sem.
|
Balu | 12287 | 2015. január 4. 09:51 | Válasz erre: 12286 |
Elvileg egy jelszóemlékeztetõ az jó kell legyen, mert valamilyen alternatív megoldást meg kell adni a google nél, arra az esetre ha valami galiba adódna.. ha nem megy akkor telefon reset lesz
|
tsanyi | 12286 | 2015. január 4. 09:49 | Válasz erre: 12285 |
Amivel az elsõ aktiválásnál belépett a teló vételekor 1 éve azt nem. Másikkal meg nem lehet feloldani.
|
tsanyi | 12284 | 2015. január 4. 09:34 |
Szilveszterkor egyik lányom a másiknak sikeresen letiltotta a telóját (jót röhögtem a kiabáláson:) ), nem a pin-t hanem a képernyõ feloldást sikerült túlspilázni így a bekapcsolásnál kéri a gugli fiókot amit persze már rég elfelejtett. Van erre megoldás azon kívül, hogy vissza kell vinni a magentához feloldani?
|
kawa70 | 12283 | 2015. január 3. 16:05 | Válasz erre: 12282 |
Sajnos tudjuk. Jo nagy kitolas. Pedig még örültem volna is a megyei matricanak. Igy marad az éves és tiszta szerencse hogy az az egy tétel nem lett duplája. Igy már havit sem érdemes venni.
|
klimas | 12282 | 2015. január 3. 11:21 |
BUÉK mindenkinek! Jobb lett volna mással nyitni ezt az évet: FIGYELJETEK!!!!!! http://totalcar.hu/magazin/gumikacsa/2015/01/01/feher_furgonosok_pickuposok_kisbuszosok_vigyazzatok/ |
ztaki | 12280 | 2014. december 30. 20:06 |
Szeretnék az MB100-as kisbuszomra téli gumit venni... de nincs rá pénzem. Viszont 15collos felnire már viszonylag elfogadható áron tudnék venni rá. A kérdésem: nem kallódik valakinek az udvarba 4 db suzuki vitara, samurai legalább 15 collos - még használható felnije..? Tudom: olx... de fuvarral együtt 30e alatt nem találok - na annyit a teljes projektre se szánok. |
cseppecske | 12279 | 2014. december 29. 19:24 |
A fészbukon lehet keresni, ott majd megad minden infót. Nagyon örülnénk, ha minél többen jelentkeznének, sajnos nekünk nem csoportazonos a vérünk... :-( |
cseppecske | 12277 | 2014. december 27. 19:28 | Válasz erre: 12276 |
Szia Papi! Igen, a Karolina út 19-21 Vérellátóba kell menni, az Ortopéd Klinika mellett van. Még egyszer köszönök (köszönünk) minden motoros segítséget. Puszi: Csepp |
cseppecske | 12275 | 2014. december 27. 15:59 |
Motoros Barátaim! Egy Barátom segítség kérését szeretném közzé tenni, motoros ember, Kukám kollégája. Remélem lesz aki komolyan veszi és segít, hogy egy fiatal motoros újra kezdhesse az életét... Az irányított véradáshoz kellenek majd a személyes adatai, aki segíteni szeretne, kérem a fészen keresse "Szkokán József" néven. Nagyon szépen köszönöm Mindenkinek, ha csak 1 ember lesz, aki segíteni tud, már nem hiába volt a kérése!! Szkokán József Kedves ismerõsök! Komoly ortopédiai mûtét elõtt állok. Január 8.-án lesz az operáció, melyhez szükség lesz 10 egység 0 RH + vérre. Kérem, hogy aki csoportazonos vérrel tud engem segíteni a gyógyulásban, keressen meg! December 31.-ig lehet nekem irányítottan 0 RH + vért adni. Az irányított véradáshoz szükséges adatokat privát üzenetben küldöm a jelentkezõknek! Elõre is köszönöm |
vlevi | 12274 | 2014. december 26. 23:13 | Válasz erre: 12273 |
Mármint melyiket nézegetted? Androidra nem hiszem, hogy lenne Silverlight, de az Atom Z73.. procis gépekre minden gond nélkül telepíthetõ. Azok a táblák, amikben ez a 4magos atom van, azokon teljesértékû Windows van (és nem az ARM procira készült RT változat). Ilyen pl. az Asus Transformer Book T100, T200, satöbbi. Itt van két cikk, olvasgatni : http://prohardver.hu/teszt/windows_8_1_tabletek_10_huvelyken/felvezetes.html És http://prohardver.hu/teszt/melyik_windows_8_1-es_nyolchuvelykes_tabletet_a_tu/megjelenes.html És az említett Transformer T100 http://prohardver.hu/teszt/asus_t100_windows_tablet_ujratoltve/uj_atom_es_uj_windows.html és a T200 http://logout.hu/cikk/asus_transformer_book_t200_bemutato/bevezeto.html Én a T100-ast vettem a húgomnak 1 éve, azóta nem tudja letenni :) A T100-as egyik nagy elõnye a társaihoz képest, hogy a Windows 8 mellé jár hozzá alapáron az Office. Legalábbis 1 éve járt hozzá, remélem még mindíg így van. |
TPBalaton | 12273 | 2014. december 26. 20:26 | Válasz erre: 12271 |
Nézegettem múltkor trémobilnál egyet. Grafikont akartam rajta nézegetni,de nem lehetett. Silverlight hiánya miatt. Telepíthetõ rájuk? |
vlevi | 12271 | 2014. december 26. 20:09 | Válasz erre: 12267 |
Tényleg kell laptop? Mi az, amit egy okosteló, vagy egy 7-8"-os tablettel nem tudsz megcsinálni? Csak azért, mert hát ugye ezekben nincs mozgó alkatrész, biztosan jobban bírják. Van már 8-10"-os Windowsos tablet is, ezt azért említem, hátha droid ellenes vagy :) |
ztaki | 12270 | 2014. december 26. 18:38 | Válasz erre: 12267 |
Vannak nagyon jó fémvázas, SSD-s gépek... válogass. Csak a pénz számít. ;)
|
TPBalaton | 12267 | 2014. december 26. 13:26 |
Sziasztok Melyik laptop márka bírja a motorozást? Tapasztalat? |
klimas | 12266 | 2014. december 23. 18:23 | Válasz erre: 12265 |
Csak úgy nézelõdtem, hamár itt ugrál az oldalon..)) Egyébként tervben van egy új ruha, sisak... (meg talán paripa is) A méret miatt vagyok igazából bajban. |
klimas | 12264 | 2014. december 22. 16:07 |
Sziasztok! Vásárolt már valaki az inSPORTline-tõl ?? Tapasztalat, vélemény??? |
olika | 12263 | 2014. december 18. 19:24 |
Sziasztok! Keresnék valakit aki jár esetleg Celldömölk felé.Egy 4 méter hosszú rudat kéne haza fuvarozni Budapestre. Részletek pü.-ben. köszönöm! |
olika | 12261 | 2014. december 17. 13:13 |
Sziasztok! Keresnék valakit aki jár esetleg Celldömölk felé.Egy 4 méter hosszú rudat kéne haza fuvarozni Budapestre. Részletek pü.-ben. köszönöm! |
Balu | 12260 | 2014. december 15. 17:04 | Válasz erre: 12258 |
Kidobni akkor kell ha lejárt a szavideje, ha a ragacs zavar akkor vagy fólia, vagy festés lehet a megoldás, persze kérdés az is hogy mitõl lett ragacs.. Szerintem |
klimas | 12259 | 2014. december 14. 09:18 |
Szia Mindenkinek! Keresek normális áru argon vagy corgon palackot , 4 m3 körülit. Drága pénzért van a különbözõ hirdetési oldalakon..... |
keresztapi | 12258 | 2014. december 7. 17:54 |
üdv! Van egy Takachi és egy Caberg tipusú sisakom, amiknek a felülete nagyon ragadós lett. Lehet valamivel takarítani, vagy dobandók? |
czubacsi | 12256 | 2014. december 4. 20:30 | Válasz erre: 12255 |
Felejtsd el a DVD+R lemezeket, csak a gond van velük, elba***** egy szabvány. DVD-R lemezt használj, csak mínuszost, és inkább Verbatim, vagy TDK. |
johnny | 12255 | 2014. december 4. 17:37 |
Sziasztok! DVD írásban tud valaki segíteni? Vadonaúj Maxell DVD+R 4,37 GB szabad területtel. Erre szeretnék írni egy 3,14 GB nagyságú videót (Matroska Media File). Nem sikerül. Azt írja ki, hogy nincs elegendõ szabad terület a lemezen. WTF? Tegnap ugyanez a mûvelet gond nélkül ment egy 1,8 GB-os videóval. Windows Intézõvel írnám. Nero Burning ROM 10-el sem megy... |
pandamaci | 12253 | 2014. november 30. 10:45 | Válasz erre: 12244 |
Álló fûtéshez : meleg levegõsön kívül van még a melegvizes változat. Ez annyiban különbözik a lent leirtaktól, hogy ebbe a motor hûtõvize van belekötve, azt melegíti fel. Nagyon jó arra, ha minusz 20fokban az elõmelegített (kb üzemmeleg ) motort indítod, de arra nem annyira hatékony ,ha a kocsi belsõ terét is ezzel akarod fûteni...Áram fogyasztása azért nagyobb a meleg levegõsénél, mert van bent plusz egy vizszivattyú -ami forgatja a hûtõvizet- meg közben 2es fokozaton jár az autó eredeti szellõzõventillátora is ,ami fujja ki a meleget a mûszerfalból. Ja és van 12 meg 24 voltos is, meg benzin , illetve diesel üzemanyagos változat is mindegyikbõl. És a q rva nagy teljesítményû sok kw os a 6-7m3 légterû kis furgonhoz nem lesz jó, mert az saját magát ott gyorsan lekapcsolja...(ha esetleg gyorsan olcsón találnál egyet...) Esetleg Neked még a ,,truma,, lakókocsi gázfûtés lenne jó (ami szintén nem a belsõ tér levegõjét fogyasztja) Siesta gázpalackos hõsugárzót, meg olajkályhát, jancsikályhát ,villanyfûtést erre a célra elfelejtheted |
Ferko | 12252 | 2014. november 30. 07:03 |
Így van, minden kályha külsõ levegõt szív. Beépítéskor nagyon kell figyelni a kályha kipufogó csõ elvezetése környékénél nem lehet gyúlékony anyag, ( szigetelés,üzemanyagcsõ, mûanyag burkolatok stb.....) Sok esetben ahogyan lejjebb is helyesen írták az ülés alatt szokták a készüléket elhelyezni és a padlót átfúrva egy fémházas gégecsõvel van elvezetve az égéstermék. Ugyancsak nagyon kell figyelni arra, hogy szívócsõbe semmiképpen ne kerülhessen égéstermék. Magyarul a csövek kivezetését nagyon nagy figyelemmel kell kialakítani, hogy semmilyen szél, légörvény esetén se tudjon égésterméket visszaszívni és ezáltal bejuttatni az utastér levegõjébe.
|
kawa70 | 12251 | 2014. november 29. 22:13 | Válasz erre: 12250 |
Szerintem mindegyik kályha kintrõl szivja. Bentrõl minek? Ez egy dobkályha, aminek a belsõ dobjában ég az anyag, a fülke vagy utastér levegõjét pedig a külsõ dobban forditja meg a ventillátor. Mintegy hõcserélõként mûködik, épp azért hogy se gáz ne menjen be, se oxygén ne fogyjon bentrõl. Egyébként ha valakinek kell, Ikarus levegõs kályhám van :) Amit az utastér alján sziv, az a keringtetett levegõ belépési pontja, és azért szivja lentrõl mert ott van hideg, lévén a meleg felfelé száll. |
Nmiki | 12250 | 2014. november 29. 22:01 | Válasz erre: 12245 |
Ez így csak részben igaz, mivel a kamionok kályhája a fülkébõl, a padló fölött szívja a friss levegõt. Pont azért, hogy amennyiben elfogy a fülke alján az oxigén, megáll a kályha.
|
klimas | 12249 | 2014. november 29. 18:48 | Válasz erre: 12248 |
A fedélzeti kisokos minden bizonnyal figyeli az akksit és lekapcsol minden fogyasztót.
|
tsanyi | 12248 | 2014. november 29. 14:21 | Válasz erre: 12246 |
Magamat pontosítom, ha a gyújtáskulcsot kiveszem adott idõnél hosszabb idõre (pár perc) akkor valóban kikapcsol kb. 2 óra múlva hiába teszem vissza a kulcsot.
|
klimas | 12247 | 2014. november 29. 08:37 | Válasz erre: 12246 |
A Burkusban , ha jól emlékszem, külön üzemanyagtartálya volt a kályhának a keverék miatt. A Záporjóskánál szívta az AC pumpa a nagy tartályból a benzint. Ha kotorásznék a sufniban, talán még megvan a pumpa valahol..
|
tsanyi | 12246 | 2014. november 28. 21:54 | Válasz erre: 12245 |
Így van némi pontosítással, csak kevés autóban megy mindössze 2 órát (1 kolléga panaszkodott eddig azt hiszem Scaniaban), szinte mindben addig megy míg kap naftát vagy van áram. Az áramfogyasztás nem sok nekem talán 80W maxon, de úgy csak addig megy míg fel nem fût utána csak fél/negyed gõzzel megy.
|
pandamaci | 12245 | 2014. november 28. 17:44 | Válasz erre: 12244 |
Meleg levegõs állófûtés (mint pl kamionokban van , webasto ,eberspacher) : A kályha égéstere a fülkén kívülrõl szivja az égéshez szökséges levegõt ,egy kb1 collos fém gégecsövön át. A ,,kipufogója,, ugyanilyan módon a fülkén kivülre van elvezetve-tehát nem az utastér levegõjét használja,és nem oda megy ki a füst... A KÁLYHA háza különben nem forró, ezért lehet akár az utasülés dobozába is betenni. Egyik végén (ventillátora) beszivja a levegõt, belül átmelegszik, a másikon oldalon meg ezt kifújja. A kimenõ oldalra a porszivó csövéhez hasonló karnyi vastag gégecsövet raknak, azzal vezethetik a kivánt befuvási helyekre a meleget. A kályha kb 0,5 lit/ óra gázolajat eszik az autó saját üzemanyagtankjából. A táplálását a motor adagolóját ellátó üzemanyag csõre is rá lehet kötni,de ez esetben 0-ra ki lehet ,,fûteni,, a tankban levõ gázolajat..Ja , nagy kapacitású autó akku nem hátrány, mert üzem közben a ventillátorához, ac pumpájához villany is kell..És egyszerre max 2 órát megy egyfolytában. Meg ha akarod, órával stb vel programozható az indulása.
|
ztaki | 12244 | 2014. november 28. 17:24 |
és az állófûtés kipufogója elvezetõdik? elvileg az is belsõtér levegõjét használja nem? Nem is értem, hogy az miért jobb (persze értem - kényelmesebb, de azt épp leszarom..) mint a jancsi kályha...? Kérem a magyarázatokat! ;) |
csokabi | 12242 | 2014. november 28. 15:37 | Válasz erre: 12235 |
Semmi. Egészen eddig a tábláig elmehetsz törvényesen és innen már kockáztatsz. Ha az osztrák oldalt nézzük, akkor lesz rendõr aki kifejezetten a láncot fogja figyelni az elhaladó kocsik kerekein. Ha nincs láncod és nyári gumikon vagy még mindig, de már havas az út, akkor nem szeretnék a helyedben lenni mikor összetalálkozol az oszi zsaruval.
|
tsanyi | 12241 | 2014. november 28. 13:31 | Válasz erre: 12240 |
Az, és nem volt rossz, volt 4 zapim és a kályha mindben hibátlanul mûködött, -15°-ban is csinálta pár perc alatt +25-öt és le kellett húzni az ablakot.:)
|
tsanyi | 12239 | 2014. november 28. 12:59 | Válasz erre: 12234 |
Az ol valamin rögtön találtam benzineset 10 rugóért dieselt meg 50-ért.
|
S.Csaba | 12238 | 2014. november 28. 12:54 | Válasz erre: 12237 |
Idézem: HÓLÁNC Hólánc használata elõtt vegye le a dísztárcsákat (ha vannak), hogy elkerülje a dísztárcsák sérülését. • Tartsa be a hólánc gyártójának utasításait. • Csak 215/70R16 méretû elsõ gumiabroncsok esetén használjon hóláncot. Ettõl eltérõ méretû keréken ne használjon hóláncot. A 235/60R17 és 235/55R18 mérethez használjon téli gumiabroncsot. • Körülbelül 1 km megtétele után szorítsa meg újra a hóláncokat. |
tsanyi | 12237 | 2014. november 28. 12:51 | Válasz erre: 12235 |
Egyiké sem ajánlja. Legfeljebb duzzogva teszed fel ha kell.:)
|
tsanyi | 12236 | 2014. november 28. 12:50 | Válasz erre: 12234 |
Sajna olcsó jó ötlet nem hiszem, hogy akad. A legjobb tényleg az állófûtés, de ami mükszik az kb 100 rugó ha diesel kell viszont benzines az akadhat 30 körül olyasmi mint ami a barkasokban volt, azok jó kályhák, sokat használtam és soha semmi baj nem volt velük (még a zaporozseccel sem, de azt már nem kapni) a fogyasztása pedig olyan 4dl/h.
|
S.Csaba | 12235 | 2014. november 28. 12:47 | Válasz erre: 12232 |
Mi van akkor, ha a kocsim gépkönyve kifejezetten nem ajánlja a hólánc használatát?
|
ztaki | 12234 | 2014. november 28. 12:31 |
Van egy MB100as kisbuszom... hosszított. Nyaranta azzal megyünk nyaralni a hegyekbe. 2-3 hét. Full nomád. 5-en alszunk benne. Nagy ritkán - néha - a hegyekbe iszonyat hideg szokik lenni. A kérdésem: ezekre az alkalmakra, az összebújáson kívül tudtok-e ajánlani valami nagyon olcsó fûtési lehetõséget? Gondoloataim: 1) Jancsi kályha (a füstelvezetés megoldható) 2) kis teljesítményû olajkályha... (a füstelvezetés megoldható) Sajnos ezekre egy fûtés szerelõ azt mondta, hogy mivel a belsõ oxigénbõl táplálkoznának és mivel így is sokan vagyunk kis légtérre - ezért határozottan NEM ajánlja. 3) parapetes gáz fûtés (ezt õ ajánlotta), mivel mindig van nálunk egy nagy palack bp gáz palack, így elég logikusnak tûnik. De ez meg nekem nem szimpatikus, hiszen közvetlenül a kocsi mellé nyomjuk az égésterméket... Plsz ez igényelné a legnagyobb átalakítást... 4) Elektormos 12V-os fûtés... csak nagyon kis teljesíményûeket találtam, de lehet, hogy ezekre a ritka alkalmakra elegendõek lennének, hiszen nem minuszokról beszülünk, inkább csak 10 fok környékérõl... 5) rendes álló fûtés kiépítése - ne ez lenne a legdrágább... Ha mégis emellett döntenék, akkor valami kurva olcsó vennék (mx. 30e, de inkább a fele...). És itt sem vagyok meggyõzõdve az égéstermék helyes elvezetésérõl... 5letek? |
zoligs | 12233 | 2014. november 26. 20:54 | Válasz erre: 12232 |
Köszönöm a részletes leírást , szerintem a síszezon elõtt , nem árt ha tudjuk a frankót .
|
csokabi | 12232 | 2014. november 26. 18:57 | Válasz erre: 12231 |
Hali! Ausztriában november 1-tõl április 15-ig kötelezõ úgymond felkészülni a téli útviszonyokra. Ez azt jelenti, hogy téli gumi a megfelelõ profilmélységgel vagy nyári gumi és mellé a csomagtartóba a hólánc (ezt csak a jog teszi lehetõvé, az életben nem túl szerencsés választás a kollégáim szerint és sehol sem ajánlják). Hóláncot csak teljesen vagy majdnem teljesen behavazott útszakaszon szerelhetsz fel (az út felületében nem szabad kárt elõidézni). Ha jelzõtáblával beélesített útszakaszhoz érsz (minden nap ellenõrzik az utakat, tehát ha nem indokolt a lánc, akkor befordítják a táblát), akkor szintén kötelezõ minimum egy hajtott tengely két kerekét hólánccal ellátni. Nincs elõírva az összes hajtott kerékre, de értelemszerûen hatékonyabb. Az osztrák forgalmiban a kollégák szerint jelölik, hogy melyik típusnál melyik tengelyre kell szerelni összkerekes autó esetében. A zsaruk valóban utaznak a hóláncra a táblás szakaszokon, de egy pár elég. http://www.oeamtc.at/portal/winterausruestungspflicht-was-gilt+2500+1127991 |
Taro | 12230 | 2014. november 26. 07:59 | Válasz erre: 12229 |
Igen, kötelezõ. Minden hajtott kerékre (a hegyekben büntetnek is, ha 4x4 ed van, de csak egy hóláncod).
|
zoligs | 12229 | 2014. november 26. 07:55 |
Sziasztok ! Ausztriában , összkerék hajtású autónál is kötelezõ a hólánc jelenléte az autóban ? Tapasztalatokat , vagy konkrét infót megköszönnék tõletek . |
XJRider | 12227 | 2014. november 23. 21:52 | Válasz erre: 12226 |
Miért szeretnéd leengedni? Nem fagyálló hûtõfolyadékkal jársz, hanem tiszta vízzel? Végy mintát a kiegyenlítõtartályból, bármelyik benzinkúton megmérik, hány fokos... Ha nem víz van benne, felesleges leengedni, mert hûtõközeg nélkül elindul belül az oxidáció, kiszáradnak a tömítések, aztán tavasszal ereszteni fog, mint a szita. :-) |
Adibacsi | 12226 | 2014. november 23. 21:39 |
Sziasztok! Van egy 97' honda cb 500-m amit eltennék télire. Le szeretném engedni a hûtõvizet de nem tudom hogy kell, illetve a majdani feltöltéssel sem vagyok tisztában. Köszi! |
Powerslave | 12225 | 2014. november 23. 16:32 | Válasz erre: 12224 |
Hehe :D Éljen a magyar közlekedési kultúra. Nno, mindegy, kezdünk nagyon offolni... :) |
klimas | 12224 | 2014. november 23. 09:02 | Válasz erre: 12221 |
Na ezt manapság egy reggeli, Rákóczi úti, csúcsban képzeld el......:)))
|