10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
SEGITSÉG!!!
Következő oldal

krisztian.fz6 13532 2018. február 18. 12:29   Válasz erre: 13531
Szerintem NTFS a fájlrendszer. Este az Euseus data dolgozott rajta vagy 5 órát, odáig eljutottam, hogy megtalált rajta mindent, ki is jelöltem azt, ami kellene, majd mikor másoltam volna át őket a számítógépre, kiírta hogy mégis fizetős a progi. :-( 60 dollár. Pedig a célegyenesbe voltam. A terv az volt, hogy átmásolom a HDD-ről a számítógépre ami kell nekem, majd teljesen formázom. Elvileg akkor kapok egy szűz külső vinyót, és mehet rá vissza minden fontos adat.
    

Audimania 13531 2018. február 18. 11:52   Válasz erre: 13530
Sajnos találkoztam már tv-vel, amelyik a pendrive fájlrendszerét is összekócolta. Bár van, hogy olyan a formázás, amit nem olvas a tv. Milyen van a hdd-n? Fat32, NTFS, újabb windowsos vagy linuxos ext4?
Nekem csak az adatok mentése, újraformázás és visszamásolás működött.
    

krisztian.fz6 13530 2018. február 18. 11:23  
Adott egy Adata CH94-es külső HDD.

Egy ismerősömnél rádugtam a TV-re, és a tv talán elkezdte formálni, hogy ne töröljön semmit, gyorsan kihúztam. Az Easeus data program szerint a filmek, képek megmaradtak a lemezen, de a TV, számítógép mégsem látja őket. Hibás fájl, meg olvashatatlan..stb ir ki a TV is. Tudna nekem valaki ajánlani olyan programot, ami rendbe tenné? Most futtatom rajta a HDD Regenerálót, hátha...
    

krisztian.fz6 13530 2018. február 18. 11:23  
Adott egy Adata CH94-es külső HDD.

Egy ismerősömnél rádugtam a TV-re, és a tv talán elkezdte formálni, hogy ne töröljön semmit, gyorsan kihúztam. Az Easeus data program szerint a filmek, képek megmaradtak a lemezen, de a TV, számítógép mégsem látja őket. Hibás fájl, meg olvashatatlan..stb ir ki a TV is. Tudna nekem valaki ajánlani olyan programot, ami rendbe tenné? Most futtatom rajta a HDD Regenerálót, hátha...
    

Audimania 13529 2018. február 10. 02:39   Válasz erre: 13523
Szerintem a biztosítók üzletpolitikája olyan, mint a női logika: megfejthetetlen.:)
Viszont amennyiben macera alatt az évenkénti összevisszának tűnő díjváltoztatást érted, attól megszabadulni ugyan nem lehet, de elintézni pár perc alatt pár kattintással igen.
Ami azért elgondolkoztató, hogy:
1. közvetlenül a biztosítóval szerződve is ugyanannyit fizetsz, mint az alkuszon keresztül. Akkor ki is fölözi le a hasznot? (lásd Nmiki). És ha már ugyanannyit fizetek, de az alkusz intézi helyettem az összes papírmunkát, akkor ugye több szolgáltatást kapok ugyanazért a pénzért, és még kényelmet is. A fedezetlenségi díjat is le lehet verni az alkuszon, mert nem időben teljesítette, amit vállalt, és ezzel kárt okozott Neked.
2. Tökmindegy, hogy Te melyik biztosítóval szerződsz, mert ha Neked okoznak kárt, akkor úgyis a károkozó biztosítójánál kell intézned.

Kárügyintézés: két év alatt kétszer húzták meg az autóm, a (talán mondanom sem kell, elektronikus) bejelentéstől számított 72 órán belül megvolt a kárszemle (a munkahelyem parkolójában!). Az elsőnél elfogadtam a kárszámítást, utalták 2 vagy 3 munkanap alatt. Másodszorra a biztosítóval szerződött szervizbe vittem, ahol egyeztetett óra/munkadíjjal számolnak, ezért azt vita nélkül fizeti a biztosító. Közvetlenül a szerviznek. Nekem egy forintot sem kellett megelőlegeznem.
Aztán, hogy nekem volt szerencsém az ügyintézéssel, vagy az önkormányzat fűnyírójának nem volt rendben a kötelező biztosítása... ki tudja? :)
    

Nmiki 13528 2018. február 9. 19:26   Válasz erre: 13527
A "központi nyilvántartás" sztem csak az alkusz meséjében létezik.
Igaz nem biztosítás, de hasonló "központosított" problémát oldottam ma meg: töröltettem az ügyfélkapumat. Nekem eddig csak gondot, problémát okozott ez a nagy össze-vissz-csoportosítás. Egyetlen jó dolog volt benne, az, hogy minden igazolványom lejárati idejére figyelmeztettek emailben, 2 hónappal előtte. Még egy előnyét nem tudok mondani. Nekem ne adjon válaszra,vagy dokumentum megnyitására, tudomásul vételére 5 munkanapot, mikor néha 1-2 hétig sem nézem meg a hivatalos ügyintézésre szolgáló email-címemet. Szerencsére ez a mai nappal megoldódott....
    

Utalatos 13527 2018. február 9. 19:01   Válasz erre: 13525
Szia Miki. Így fogok tenni, már így tettem decemberben is az NC biztosításának átvitelénél is, csak....
-az alkusznál kiválasztott biztosító simán magasabb összeget hozott ki elsőre, mint az alkusznál kalkulált volt
-ez megoldodott, adták azon az áron, de már az első befizetéskor 3040 Ft-ra büntettek fedezetlenség miatt, mert elcseszték a fordulónapot(az sem pont jan.1.-én volt
-nekem kellett elküldenem a felmondást a régi biztosítónak
-nekem kellett januárban beszereznem és elküldenem a "kártörténeti 0-ás igazolást, miközben mindenhol arról papolnak, központi nyílvántartás van már:-(
Látjátok, igaz magam generáltam ezt beszélgetést, de nem csökkent semmit sem bosszúságom, hiába igyekeztetek segíteni:-)
Azért köszönöm mindnyájatoknak!:-)
    

lendvai 13526 2018. február 9. 18:21   Válasz erre: 13523
Olvasgasd a blogomat, örülök neki, a magam részéről én kicsit sötétnek látom az általad leírtakat. A lényegét tekintve igaz, de ezzel én (és gondolom még sokan mások is) együtt tudok élni. Megkeresem a legjobb ajánlatot és megkötöm. Szemétkednek? Minden relatív, ha jobban belegondolok én is a maximális haszonra hajtok, az meg, hogy ki milyen eszközökhöz nyúl, hát az a lehetőségektől függ. Általában törvény szerint járnak el a biztosítók és alkuszok is. Ha nem, hát akkor lehet reklamálni. Ha úgy érzem nem jöttem ki számomra jól egy ügyletből de nem tudok tenni ellene, mert törvényes, nekem meg kötelező akkor mit tehetek? Lehet dühöngeni, de az a biztosítót nem érdekli, én viszont szarul érzem magam. Vagy megkötöm, fizetek és keresek jó üzletet máshol, így a hangulatom és az egészségem is megmarad. Ha meg sokan tudják egy biztosítóról, hogy "szemétkedik", de ott maradnak, hát az meg az ő bajuk. Nekem a K&H-val soha nem volt semmi bajom, lehet, hogy úgymond "nyerészkedtek" rajtam, de amíg ez nekem nem okozott gondot és az övék volt a legjobb ajánlat addig legyen, én meg majd "nyerészkedek" máshol. :-)))
A házasságot illetően meg László atya jól összefoglalta a lényeget, legalábbis az én gondolkodásmódom szerint. Sokan gondolják, hogy kapnak valamit, mert jár nekik, pedig nem. Semmi nem jár, meg kell dolgoznunk mindenért, egy jó kapcsolatért is, mindkét félnek. Csak akkor kapunk, ha adunk, és nem kérünk cserébe semmit, ha kérünk, követelőzünk akkor lófaszt se kapunk, mert az se jár. :-)Ha működik, akkor cserébe észre sem vesszük, hogy dolgozunk érte, mert amit kapunk az elfeledtet minden fáradságot. :-))))
    

Nmiki 13525 2018. február 9. 17:21   Válasz erre: 13510
A biztosítóváltás idején én rendszeresen megnézem vmi alkusznál, h melyik biztosítóval járnék jobban, majd ezt követően leellenőrzöm a kiszemelt biztosító saját oldalán, és náluk is kötöm meg az új biztosítást. Azért fontos, h az adott biztosítónál kösd meg, mert különben rengeteg utánjárásban lesz részed, ha vki Neked kárt okoz. Sajnos az elmúlt pár évben többször is jártam így. Ugyanis a biztosító a fejedhez vágja, h menj az alkuszhoz, mert Ő fölözte le a hasznot.... Az alkusz azt állítja, h csak Neked tett jót, csak közvetített, menj a biztosítóhoz.... lyen esetekben volt, h az ügyvéddel fenyegetés vezetett csak eredményre. ( Utoljára tavaly októberben jártam így, mikor a városgazdálkodási kft fűnyírója kib@..ta a szélvédőmet.) Én már csak a kiszemelt biztosító saját honlapján kötök kötelezőt.
Soha ne legyen szükséged kárügyintézésre, de sztem jobban jársz, ha nem kell alkusszal kínlódnod semmilyen ügyintézéssel kapcsolatban.
    

László_atya 13524 2018. február 9. 15:39   Válasz erre: 13521
Hozzáállás kérdése. A házasság jó dolog, ha mind a két fél annak tartja és aszerint éli meg a problémákat is. Az természetesen nem megy - mint egyébként máshol sem -, hogy az egyik csak követel, a másik meg csak ad.
Nem mintha valami tanácsadói vénámat akarnám rajtad kiélni, simán csak ez a véleményem. Ja, meg kurv@ sok kompromisszum. Aki nem tud, vagy nem akar ilyeneket kötni, annak tényleg nem való a házasság, csak ne sírjon majd, ha egy napon magányosan és megkeseredve kell örök álomra hajtania a fejét.
    

Utalatos 13523 2018. február 9. 15:38   Válasz erre: 13518
Szia, természetesen igazad van, de pont ebből a macerából lett elegem.
Nem érdekel a biztosítók üzletpolitikája, sem az eredményességi mutatója.
Nem lehetőségként élem meg az évenkénti átkötést, hanem szemét szívatásként.( elnézést a nem úrinős kifejezésért)
Nem abszurdum, hogy három járműre még két év kivételével egyszer sem annál a biztosítónál adták a legjobb ajánlatot, ahol addig biztosítva voltak?
Mi ez, ha nem egy szemét trükközgetés, hátha sokan maradnak az emelt díjak mellett is, mert utálják a változtatgatást.
Jövőre meg majd beetetünk egy csomó balekot a szinte irreális ajánlatainkkal.
De még ez sem érdekelne, ha nem mindig az ügyfelek terhére és kárára történne mindez, nem kis alkalmazkodásra kényszerítve.
És azt se gondolja senki, hogy az általatok ajánlgatott alkuszokat nem mi fizetjük meg. Inkább adnak nekik magas jutalékot a biztosítok, mintsem, hogy visszafogottabban emelve próbálják megtartani a régi ügyfeleket.
Áhh, nem is bosszantom magam, inkább olvasok egy kicsit még a Lendvai blogjáról:-)
    

lendvai 13522 2018. február 9. 15:28   Válasz erre: 13519
A munkámat illetően sokszor hazaviszem én is, mellette igyekszem a legjobb tudásom szerint lelkiismeretesen elvégezni. De van, hogy elkezdett jelezni először az agyam, majd utána a testem is. Megelőzendő a visszafordíthatatlan károsodást én hallgatok a testemre, így nincs ebből gondom mostanában. Nem ér annyit az a plusz pénz, ha orvosra meg gyógyszerre kell költenem, így igyekszem a work-life balanszomat harmóniában tartani, ami úgy gondolom működik is.
    

Utalatos 13521 2018. február 9. 15:23   Válasz erre: 13520
Próbálom nem odadobni.
Mondogatom is magamban: "majd jól férjhez megyek, azután sírhatnak utánam":-)
De cseberből vederbe? Jó az nekem?
    

László_atya 13520 2018. február 9. 15:17   Válasz erre: 13519
Pedig néha ki kell engedni és elfelejteni a napi dolgokat. Nekem elhiheted, megvolt már a vesszőfutásom, tanultam belőle. Nyilván az pozitív dolog (és részemről maximális tiszteletet érdemel), ha valakinek a hivatása a mindene, de egy hivatás sincs, amiért érdemes az embernek a teljes életét odadobni.
    

Utalatos 13519 2018. február 9. 14:55   Válasz erre: 13517
De jó neked. Mármint, hogy nem viszed haza a munkádat. De azt hiszem ez nem csupán elhatározás vagy szervezés kérdése, hanem lelki beállítottságé is.
Nekem állandóan, még a napi utazások, motorozások alatt is csak az oviban, a gyerekeimen és a rengeteg feladaton jár az eszem.
Nagy esélyem van, hogy 50 éves koromra én is begyűjtsem a megfásúlt, idegileg összeomlott, depresszióba zuhanó, munkájából kiábrándúlt pedagógus tipikus jellemzőit, de most még tartom magam:-)
Például alkoholista biztos nem leszek, nem úgy mint néhány kollegina:-(
Legfeljebb vénlányként, de szoborral az óvoda udvarán épűlök le szép lassan:-)
    

Audimania 13518 2018. február 9. 14:50   Válasz erre: 13510
Szia. Az én autómra is kijött novemberben 25+% emelés. Beléptem a weboldalra (biztositas.hu), az a felhasználónevem alapján kitöltötte az újrakalkuláláshoz szükséges adatokat, végignéztem a kigyűjtött ajánlatlistát, és kattintottam a megfelelő sor melletti Megkötöm gombra. A többit mindenestül intézte az alkusz (amiről tájékoztatott is). Ehhez mindössze az az 1 aláírt, szkennelt oldal (meghatalmazás) kellett, amit Jani55 is említ. Ezt elküldtem 10 éve, azóta ha díjváltozás van, 3-5 perc eldönteni, hogy van-e olyan ajánlat, ami miatt megérné váltani.
+ Amikor először mentem járművel külföldre, és kellett a zöld kártya, csak egy rövid sort kellett mailben küldenem... azóta van online chat is, tehát biztosítóváltás után is kb. 1-2 perc elintézni, hogy az új biztosító kipostázza. Üdv
    

lendvai 13517 2018. február 9. 12:01   Válasz erre: 13516
A jelszavakat illetően én minimalizáltam, felírtam őket egy papírra, mert még mindig az a legbiztonságosabb és elzártam az egyéb értékek közé. :-) A biztosításokat illetően én alkuszokkal nem foglalkoztam, rászántam azt a pár percet arra, hogy kiválasszam a megfelelőt és utána online elintéztem mindent. De az bizonyos, hogy a bürokrácia sokszor elképesztően bonyolulttá tudja tenni az egyébként sokkal egyszerűbben is elintézhető dolgokat.
A megáll az élet problémán én már rég túl vagyok, 100% sikerrel. Kezdetben engem is folyton hívogattak, írogattak, először tisztáztam a felelősségi köreimet, aztán nem vettem fel a telefont és nem válaszoltam a nem engem érintő problémázásra. És láss csodát, mindenki meg tudta oldani, csak egy kicsit gondolkodni kellett, felemelni a feneküket és onnantól nem is zaklatnak fölöslegesen. És az élet nem állt meg, sőt, nagyon jól működnek a dolgok, mert nem kiabál mindenki szerteszét, tudják kinek mi a dolga, nekem meg semmi hátrányom nem szármzik belőle, ellenben nyugodtan el tudok menni szabadságra (beteg nem szoktam lenni, azt nem szeretem :-) ) és nem kell gondolnom a munkámra.
    

Utalatos 13516 2018. február 9. 10:48  
Köszönöm Sanyi és Jani.
Valószinűleg ezalatt az idő alatt már át is mehettem volna másik biztosítóhoz, míg itt fórumozok.( persze nem, mert csak 60 napon belül lehet megtenni a fordulótól)
A rendszert úgysem tudom megváltoztatni, csak baromira zavar, hogy az elmúlt 2o évben erre kb. harmincadszor kényszerítenek, ha nem akarok nagyon rosszul járni. Miközben soha, semmifajta káreseményem nem volt még.
Két ilyen alkusz cég is levakarhatatlanul a nyakamba akaszkodott az állandó, zaklató ajánlataival,( Netrisk és a CLB)
Szinte kivétel nélkül elrontottak valamit, ami nekem mindig utólagos utánjárással, reklamációkkal, levelezgetéssel járt. A fizetési anomáliákról most nem is beszélek. ( éves, féléves, havi, csekkes, utalásos, meghagyásos, bankkártyás, regisztrálásos, jelszavas, felhasználói neved,értesítős, hírleveles, etc., etc)
Nem szólhat az emberek élete az állandó ügyintézésről. Amit persze mindig változó feltételekkel, és mindig az én hátrányomra módosítgatnak.
Most hírtelen összeszámoltam.
Csak a napi ügyintézésekhez, halld és mond 73 azonosítót és jelszót kell állandóan fejben tartani vagy örökké előkeresni a szerződéseket, számlaleveleket, értesìtőket, igazolványokat. Felsoroljam?
Tanulságos lista lenne. És én egyedűl élek. Mit kell akkor egy családnak teljesítenie a túlbonyolított bürokrácia oltárán.
Azért emellett élni és dolgozni is kellene egy kicsinykét, ami esetemben megint rengeteg, (nem szakmai) felesleges teendővel jár.
Most megtehetem, mert betegen itthon fetrengem, de a gyógyúlást nem segíti ez a bosszankodás:-)
Persze betegen is félig a gyerekeimen van a szemem, mert tényleg igaz, ha néha, néha én is kidőlök, akkor megáll az élet:-)
Félóránként telefonálnak, hogy "Timikém, most mi legyen, mert a Krisztike hányt és fáj a feje is?"
Mindenkinek ilyen bonyolúlt az élete vagy csak az enyém?:-)
    

Jani55 13515 2018. február 9. 10:05   Válasz erre: 13512
Nekem két autónál kb 10%-ot feljebb, két motornál kb 20%-ot lejjebb ment 18-ra.
Egyáltalán nem macerás az ügymenet, az Alkusztól jön az e-mail, elolvasod, kinyomtatod (ha akarod), az utolsó lapot mindenképp kinyomtatod, aláírod, beszkenneled, visszaküldöd nekik. Ez 1percnyi munka és garantáltan a leginkább testreszabott, az elérhetők közül a legjobb szerződésed lesz. Hogy ők mit kavarnak, az engem nem érint, de pl nekem az egyik kötvényemben van olyan, ha autómotor előfizető vagyok, akkor x kedvezményt kapok... évek óta előfizető vagyok, ha úgy tetszik "ingyen", mert kb akkora a kedvezmény, mint az éves előfizetés.
    

Jani55 13514 2018. február 9. 09:50   Válasz erre: 13510
Ha jól gondolom, van autód és motorod, az már legalább 2 járgány. Érdemes felkeresned egy komolyabb biztosítási alkuszt, akik korrektül végzik a dolgukat. Nekem konkrétan a Biztosításország Biztosítási Alkusz Kft. végzi már 14 éve, legnagyobb megelégedésemre, figyeli, intézi a fordulós határidőkre a szerződéseim, felbontja, változtat, újat köt és a legjobb kondíciókkal. Eszméletlen sok pénzt megtakarítottak már nekem...
    

Jani55 13514 2018. február 9. 09:50   Válasz erre: 13510
Ha jól gondolom, van autód és motorod, az már legalább 2 járgány. Érdemes felkeresned egy komolyabb biztosítási alkuszt, akik korrektül végzik a dolgukat. Nekem konkrétan a Biztosításország Biztosítási Alkusz Kft. végzi már 14 éve, legnagyobb megelégedésemre, figyeli, intézi a fordulós határidőkre a szerződéseim, felbontja, változtat, újat köt és a legjobb kondíciókkal. Eszméletlen sok pénzt megtakarítottak már nekem...
    

csanyi 13513 2018. február 9. 09:43   Válasz erre: 13511
Most hívott a lányom, hogy az alkusznál volt és mindenhol drágább lenne kivéve a jelenleginél (alianz), de ott meg ha felmondja nem kötheti újra így marad az emelt tarifa. Állítólag idéntől nem lehet újra kötni ugyanott ahol eddig volt, lehet, hogy csak az alkusz hazudik nem tudom.
    

Utalatos 13512 2018. február 9. 09:36   Válasz erre: 13511
Hello, azt nekem is írták, hogy nem "büntethetnek" meglévö ügyfélként az újonnan kötőkkel összevetésben, de ennek ellenére ők biztosítási adóval együtt több mint 8000Ft-al emelik az éves díjat.
Kössek át olcsóbbra, ha nem fogadom el!
Most utána olvastam a neten, hogy a jan. 1.-i fordulósoknak mennyit emeltek és mindenki arra panaszkodik, hogy hasonló mértékben emelt minden biztosító.
Ezért is lep meg, hogy Neked még csökkent is.
Lehet kapsz valami szuper kedvezményt, ami nekem nincs.
Azért örülnék, ha mások is hasonló tapasztalattal rendelkeznének, mint Te, mert nem akarok ilyen könnyen beletörődni ebbe a számomra brutális emelésbe.
A két motoromnál is váltanom kellett, de ott nem volt ilyen óriási az emelés az elöző évhez képest a régi biztosítóknál.
Viszont olyan macerás volt még alkusz cégen keresztűl is az átkötés, hogy semmi kedvem megint újra kezdeni az autónál is:-(
    

lendvai 13511 2018. február 9. 09:09   Válasz erre: 13510
Nekem kevesebb lett (K&H). Szintén B10. Azt viszont leírták, hogy újrakötésnek náluk nincs értelme, mert nem lesz kevesebb. Az elmúlt években az volt a trand, hogy ha felmondtam és újrakötöttem náluk akkor kevesebb lett. A logikáját nem értettem, gondolom valami üzletkötői dolog, de ez most megszűnt.
Szóval lehet, hogy pofátlan biztosítónál vagy. :-)
    

Utalatos 13510 2018. február 9. 08:56  
Sziasztok. Inkább kérdezek, mielőtt belefognék megint egy hosszas procedúrába.
Most kaptam meg az autómra szóló kötelező bíztosítás új díjszabását( évközi fordulós).
Azt hittem valami tévedés. 30%-ot emeltek. Semmi kockázati tényező nem változott, B10-es vagyok évek óta.
A kérdésem csak annyi, nektek is emelték ennyivel és nincs semmi értelme az újabb biztosító váltásnak, vagy csak az én signalos biztosítom ilyen pofátlan?
Köszi.
    

kisfeher74 13509 2017. december 7. 19:30   Válasz erre: 13508
Cseréld le a böngésződet, az internet explorert a Totalbike nem szereti, állandoan hibás karaktereket használ.

Üdv: Rozsdás.
    

Tomi1 13508 2017. december 5. 11:10   Válasz erre: 13507
Köszönöm ezt megtaláltam, de ha egy adott márka adott típusára kattintok, nem azt adja amit régebben.
Az autók ítéleteit mutatja, de a motoroknál egy ideje gubanc van :-(
    

1Laciapu 13507 2017. december 5. 09:27  
Totalbike.hu és ott van felül a motoros népítélet.
    

Tomi1 13506 2017. december 5. 08:25  
Sziasztok!

Megtudná valaki mondani, hogy a népítélet motoros részét hol, hogyan lehet megnézni?
Vagy valami hasonló oldal érdekelne!

Szép napot mindenkinek!
    

Gringo Rider 13505 2017. november 22. 20:50  
Üdv mindenkinek.Valaki,valahol tud yamaha venture 12td gyári lábtartókat fék meg váltó karokkal?Trepnikkel vettem,de nekem szokatlan.Köszönöm előre is.Jaj és 88-as a motor.
    

raszputyin 13504 2017. augusztus 21. 21:17  
Honda Varadero töltő tekercs javítását,újra terkercselését vállaló szakembert keresek .
    

Englishman 13503 2017. augusztus 3. 09:00  
Még mindig nagyon kell a segítség❗❗
Vasárnap a barátunk súlyos motor balesetet szenvedett. Sürgősen vérre lenne szüksége. A veszprémi kórházban fekszik.Bárhol adhatsz vért csak irányított véradást kell kérni Norbert Molnár névre. (született Gyor, 1971. 12. 17. Taj száma: 030465648) A vércsoportja A negatív.(Nem gond ha más a vércsoportod mert kicserélik az övére)
- Kérjük, aki tud az segítsen❗
Kérlek, osszátok, hogy minél több emberhez eljusson!
    

zizipapa 13500 2017. július 17. 21:08   Válasz erre: 13494
mikori gyártásu a gumi? DOT számot nézd meg
elso 2szám a gyártas hete,a másik két szám jelzi az évet.
    

piratson 13499 2017. július 6. 12:49  
Sziasztok!
Van egy öreg, de eddig tökéletesen működő JAT AP9970 típusú emisszió (CO) mérőm. Pár napja a kijelzője csak úgy kezdett működni, hogy meg kellett egy kicsit rázogatni a ketyerét, de most már ez sem segít. Végigfutottam a közeli Keszthely ismert elektroműszerészeit, de ilyen-olyan indokkal nem vállalták még azt sem, hogy ránézzenek.

Abban kérem a segítségeteket, ha valaki tudna olyan mestert, Szombathely, Veszprém, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Kaposvár körön belül, aki tudna segíteni, nagyon örülnék neki.

A műszert rendszeresen használom, és óriási segítség a diagnosztikában és a pontos beállításában.

Segítségeteket előre is megköszönöm!
    

palibá 13498 2017. július 3. 08:12  
RENDSZÁM aki elveszitette ide írjon.
    

Larten 13497 2017. június 7. 20:16   Válasz erre: 13495
A glicerin egyébként azonos hatású a nem kevés pénzért kapható Black Chrome (gyártó:Turtle Wax) kezelésével,csak anyagilag beljebb vagy.
A glicerin felvihető gumicsíkok, ablaktörlő szár (nem lapát !!!), és minden olyan felületre amit az UV. (napsugár) kifakít.
    

Larten 13496 2017. június 7. 20:04   Válasz erre: 13495
Glicerinnel kezeltük annak idején, kis rony-darabbal bedörzsöltük, a felni melett meg elhasznált fogkefével. Egész évben tartotta magát és nem repedezett.
A futó felületre természetesen tilos!
Gyógyszertárban kapható 1-1,5 deciliter elég vagy két évre, csak ne arabosan állíts be mert akkor nem kapsz. :))))
    

Szabó Z 13495 2017. június 6. 20:22  
Elnézéseteket kérem, ha butaságot kérdezek, de nem kezeltétek le a gumikat v.milyen szerrel?
    

Utalatos 13494 2017. június 6. 18:47   Válasz erre: 13493
Nem is a dongetessel van baj, hanem, hogy erosebb fekezeskor elindul az eleje is meg a hatulja is. Most kb. 6 metert csusztam vele, pedig csak a korforgalom elott akartam finoman lelassitani.
Honda sh 125i, 16-os kerekekkel, Dunlop 100/80 ill. 120/80-as gumikkal.
De eddig minden robogom csuszkalt, fuggetlenul a gumiktol:-(( Evi 7-8000 km alatt annyi necces helyzet van, hogy mar kicsit besokaltam a szánkázástól.
    

Fido71 13493 2017. június 6. 18:35  
Nekem a KisScarán /50 2T/ 16" kerekek vannak IRC gumival szerelve.
Lehet döntögetni rendesen, nincs vele gondom...
    

ztaki 13492 2017. június 6. 18:04   Válasz erre: 13491
Nem... tényleg mondom.
Eddig csak robogóval sodródtam szalagkorlát-kocra... és rendszeresen megcsúsztatom az első kereket fékezésnél is...
Már próbáltam a téli gumit is... - nem sokat javult.
    

Utalatos 13491 2017. június 6. 17:54   Válasz erre: 13490
Most komolyan? Tenyleg neked is van ilyen rossz tapasztalatod vagy csak "főrobogósként" kicikizel?
    

ztaki 13490 2017. június 6. 17:29   Válasz erre: 13487
:)
én meg azt hittem, hogy ez csak engem érint... évente teszek rá új gumit, mert olyan nincs, hogy mindegyik csúszik... pedig de. ;)
    

Yossarian 13489 2017. június 6. 17:24   Válasz erre: 13488
"..Eleve a fel oldala hianyzik is a lapnak( fomenu).."

.., de már elmúlt!.." :)
    

Utalatos 13488 2017. június 6. 07:17  
Sajnalom a sok peldanyozast, de nem en okoztam:-(
Eleve a fel oldala hianyzik is a lapnak( fomenu)
    

Utalatos 13487 2017. június 6. 07:14  
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
    

Utalatos 13487 2017. június 6. 07:14  
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
    

Utalatos 13487 2017. június 6. 07:14  
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
    

Utalatos 13487 2017. június 6. 07:14  
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
    

Utalatos 13487 2017. június 6. 07:14  
Nem baj ha esetleg kinevettek a kerdesem, naivitasom miatt, mert nekem fontosabb, hogy megertsek dolgokat, mintsem a hiusagom.
Bar most jottem haza egy 2200 km-es erdelyi turarol minden problema nelkul, tegnap este atulve a robogomra, hogy meg valami vacsorara valohoz jussak, majdnem belecsusztam egy korforgalomba azon a 20 csepp eson, ami addig leesett.
Mivel en tavasztol keso osz vegeig gyakorlatilag robogoval jarok munkaba, nagyon sokszor megtapasztaltam mar, hogy a robogo sokkal konnyebben csuszik, farol meg alattam, mint a nagy motor ugyanolyan utviszonyok kozott is.
Termeszetesen ezer oka lehet ennek, ezt en is felfogom, (gumi, sulypont, futomu, fekek, vezetesi kulonbsegek, de kell lennie valami generalis oknak is, mert annyira egyiranyba mutatnak a tapasztalataim visszanezve a multra is, vagyis nem tipus vagy gumi fuggo dologrol lehet szo, inkabb valami altalam nehezen megfoghato jarmufizikai jelensegrol.
Probaltam utana olvasni, de olyan, mintha ez csak engem erintene, masok inkabb a robogok nagyobb stabilitasat emelik ki.
Arra a szamomra alapvetonek tuno magyarazatra is rakerestem, hogy a gumi merete es a nyilvanvaloan ezzel aranyos tapadasi felulet nagysaga okozhatja a jelenseget, de ezt szinte mindenhol cafoljak, mert ezzel szemben all a kisebb tomeg, alacsonyabb sulypont, kisebb tengelytav, stb.
Szoval nem ertem es magamban keresem az okot, de az biztos, hogy nem valami kepzelt jelensegrol van szo, mert szamtalanszor megtapasztaltam, szerencsere eddig bukas, baleset nelkul.
Szoval, ha vannak akik vegyesen hasznalnak nagy motort es robogot es van ertelmes magyarazatuk vagy hasonlo tapasztalatuk, ne kimeljenek, megha valami nagyon szoke nos kerdessel is hozakodtam elo!:-)))
    

Hadvezér 13485 2017. május 31. 22:50   Válasz erre: 13484
Lakihegy (bizonytalan ideig zárva, de egy érdeklődést megér), http://faza.web.elte.hu/racsidepo/yamaha.html , tarjáni bontó ( http://www.gerecsemotor.hu ), bár az olyan 50 km.
    

TPBalaton 13484 2017. május 31. 11:02  
Sziasztok!

Bp.-en vagy a környékén tudtok motorkerékpárbontót?
A XX.-kerben találtam eddig a neten csak.
    

1Laciapu 13483 2017. május 30. 16:49  
Nem igazán találtam megfelelő topicot, ide teszem, aztán aki látja, látja...
Gyújtógyertya átváltó kézikészülék. Hasznos lehet.

http://hu.sparkplug-crossreference.com/
    

mati12 13482 2017. április 29. 15:04  
TPali-nak.
Ha most ismerkedsz a videózással akkor én mindenképp a Windows gyári programját a MovieMaker-t ajánlom neked. Az összes általad felsorolt kritériumnak megfelel,egyszerű,ingyenes,magyar nyelvű. A Youtube-on bőven találsz hozzá oktató videót.
    

1Laciapu 13481 2017. április 28. 03:22   Válasz erre: 13479
Köszi, ez jól hangzik, megnézem!
    

kawa550 13480 2017. április 27. 22:26  
Sveti Jurajból fél óra ez is egy tök üres szerpentinen át. :))
    

kawa550 13479 2017. április 27. 22:21   Válasz erre: 13478
Zadar szép, én is voltam 2x, de az aztán nem nyugis az tuti, este az óvárosban csak könyökölve lehet közlekedni, egy tisztességeset nem lehet lépni a tömegben. A tengeri orgona(a víz zenél nem a szél) meg a nap köszöntésének hívott világító naprendszer makett nagyon buli este, de annyian vannak hogy kis túlzással sorba kell állni hogy te is rámehess a kb 30m-es körre. Ezen kívül a drágább régiókhoz tartozik.
Az isztriai kisvárosok is nagyon jók, Porec, Rovinj, meg Pula, de az az anfiteátrumon kívül nem egy nagy durranás, a környéke viszont szép (premantura). Szintén drágább régió.
A kvarner öböl olcsóbb, nyugisabb(mondjuk a crikvenicai plázs este pont hogy tömeg), ha nem bulizni akar esténként az ember, az is egy jó választás. Senj és környéke(pl Sveti Juraj) nyugisabb, kevesebb a túrista, nincs akkora tömeg, látnivaló ott is van, én azt javasolnám elsőnek hogy ne utáld meg a tömeg miatt. :)))))
    

1Laciapu 13478 2017. április 27. 21:04   Válasz erre: 13477
Köszönöm, pont Privlakát néztem egy hirdetésben :)
    

kisfeher74 13477 2017. április 27. 20:56   Válasz erre: 13475
Szervusz! Én első körben Zadar és környékét javaslom, kitünő látnivalók vannak a belvárosban és este a kikötőben megnézhetitek-meghallgathatjátok a szél orgonát. A szállást Zadartól 12 Km-re lévő Privlakán lehetséges ott mindig van kiadó apartman és van kemping is.
A tenger isteni homokos a part és nem utolsósorban nincsenek sünök a vizben.
Én csak ajánlani tudom.

Üdv: Rozsdás.
    

1Laciapu 13476 2017. április 27. 20:48   Válasz erre: 13475
( Miért nem lehet szerkeszteni az előzőt?.... )

Még annyit, hogy nem ragaszkodunk a nagy tömeghez, inkább szeretjük a nyugisabb, csendesebb helyeket. :)
    

1Laciapu 13475 2017. április 27. 20:15  
Sziasztok!

Párommal először mennénk Horvátországba a tengerpartra. Július elején lenne a túra. Hova érdemes menni 4-5 napra, ahol jó a strand, egyéb látnivalók is akadnak, szállásnak apartman vagy lakókocsi is megfelel. Ha tudtok jó áron bejáratott szállást, megköszönném! Jöhet privátban is!

Köszönöm előre is!
    

kawa70 13474 2017. április 9. 13:50   Válasz erre: 13472
Viszont előbb utóbb mindenkit érint a téma, amennyiben idősebb vagy többet futott autója van :)
    

kawa70 13473 2017. április 9. 13:49   Válasz erre: 13472
Mindenképp érdemes a tisztitás, amig nem szakad le a tányér vagy nem megy tönkre a mozgató motor vagy mechanika, a tisztitás egy időre megoldás lehet.
    

Tiger 13472 2017. április 9. 08:36  
Köszönöm, hogy ilyen sokan segítőkészek voltatok. Ami számomra megnyugtató, hogy első lépésben érdemes "csak" egy tisztítással indítani és a csere esetlegesen csak sikertelenség esetén elkerülhetetlen.
Remélem, hogy mások számára is hasznos volt ez a kis beszélgetés, pontosabban abban bízom, hogy senkit nem érint soha ez a téma, mert nem lesz hasonló gondjuk a trágya technikákkal!:-)))
    

pandamaci 13471 2017. április 7. 21:03   Válasz erre: 13463
Abban az autóban elektromos működtetésű egr szelep van. A típust az ebayen vehető 30 eurós , meg android telefonos , de a ..sch xy típusú (300-400eFt) kiolvasók sem kezelik megfelelő szinten.,ha valamiket pl megvezérelni kell. A 8 év alatti 80e Km ha városban ment bele, a részecskeszűrőd,+ annak érzékelője is rettenetesen tele lehet..
Egr szelep mechanikus kivakarással kimosással nemigazán tudsz neki ártani, de visszaszerelés után egy kikényszerített regenerálás (koromleégetés, álló helyben vagy menet közben) még rá fog férni..Gyári műszer a DPF szűrő koromtartalmát is kiolvassa, kitisztított egr-t megvezérli, turbó töltőnyomást és elobbi összeset gyári értékekhez hasonlitja.
Sokáig a kocsit igy ne használd , ha végkeppen nem indulvagy leáll az a kisebbik baj, de a dpf q rvadrága..(bár magyar embör azt is kimossa,, ha tudja..)
    

kawa70 13470 2017. április 7. 19:48   Válasz erre: 13467
Ebben igazad van. A korom az már nem az üzemanyag környezetében van, arra ha már meg van mehet akár kamillás borogatás is.....
Egyébként meg mechanikus eltávolitás amig hozzáférni, aztán meg sok-sok féktisztitó. Ha kint van a helyéről 1-2 óra alatt meg van. Kárt tenni nem nagyon lehet benne, hacsak nem véső kalapács a szerszámod.
    

Tompecs 13469 2017. április 7. 15:02   Válasz erre: 13468
Pontosabban nem a csatlakozót kell leszedni, bár emlékeim szerint azt is le lehet, hanem a szelepház külsején lévő ki műanyag kupakot.
Ez a típus ott szokott szorulni leginkább
Megnézni, hogy működik-e a tisztítás után lehet, vissza kell dugni a csatit a helyére és valamilyen diag.szoftveren keresztül megvezéreltetni.
    

Tompecs 13468 2017. április 7. 14:52   Válasz erre: 13463
Egy ilyenre készülhet a szerelőd : https://www.youtube.com/watch?v=qOIm_8ekuF4

és ez még nem is koszos nagyon..
Szét lehet szedni a csati felőli részét is és ott is szokott korom lenni vastagon...
    

Audimania 13467 2017. április 7. 14:38   Válasz erre: 13464
Kritika helyett csak Idézném a Shell-t:
http://www.shell.hu/motorists/shell-fuels/shell-v-power-nitro-plus/shell-v-power-nitro-plus-diesel.html

A Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyag segíthet megvédeni autója motorját a korróziótól és lerakódásoktól.*
A Shell V-Power Nitro+ speciális Shell adalékanyagot tartalmaz, a legújabb technológiával.
Hogyan tisztíthatja és védheti az üzemanyag a motorját? A Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyagot erőteljes tisztító adalékkal alakítottuk ki, amely megelőzheti a lerakódást, ill. megszabadíthatja a motort a teljesítményt csökkentő lerakódásoktól.
Hogyan véd az üzemanyag a korróziótól?
A Shell V-Power Nitro+ Diesel korróziógátló összetevőket tartalmaz, amivel megóvhatja az üzemanyag-befecskendező rendszert a rozsdásodástól.

*A valós hatást és előnyöket több tényező befolyásolhatja, többek között a jármű típusa és állapota, a vezetési körülmények és a vezetési stílus. ...

Röviden: segítHET, tisztítHAT, megóvHAT, megelőzHET, megszabadítHAT. Igen, ahol üzemanyagként halad át. A korom viszont korom marad, és ott áll meg, ahol akar. Én max. annyiban látok különbséget, hogy aki plusszost tankol, valószínűleg jobban is nyomja neki (ha már úgyis erősebb a gép) és ki sem nyit az EGR, ergo nem is tud eltömődni.
    

Audimania 13466 2017. április 7. 14:18   Válasz erre: 13465
Köszi :)
Ennyi km-rel én sem akarnám kicserélni. A sajátomon tapasztaltak (erős keresztmetszet szűkülés volt) alapján mondom, ha türelmes a szerelő, és tudja, mihez nyúlhat, akkor legfeljebb pár óra, és csodát tesz az autóval.
    

Tiger 13465 2017. április 7. 12:38   Válasz erre: 13461
Pedig bíztam benne, hogy bevállalod, és Te leszel nagyon koszos:-))))
Tudom, hogy milyen precíz ember vagy, Rád szívesen bíztam volna:-))
Csak hülyéskedem itt kínomban:-)
    

Tiger 13464 2017. április 7. 12:33   Válasz erre: 13462
Köszönöm, egyértelmű is volt.
Természetesen nem én akarok barkácsolni, annak csak rossz vége lenne, de szeretném orientálni a régi szerelőmet, hogy nehogy olyasmit vállaljon be( megteszi zokszó nélkül, azután széttárja a kezét, ez nem jött be, mondta ő előre:-))
Szóval, ha értek valamit, akkor könnyebben nyelem le a békát, ehhez pedig fontos körültekintően tájékozódnom, mert ha látom, hogy nekiesik valami rettenetes maró anyaggal, akkor azt ne hagyjam.
Csak egy példa, pénteken követ is kaptam a szélvédőre. Az agyonreklámozott Carglass 17000 körül vállalta volna, míg a 20 éve ezt csináló szaki a Praktiker előtt, 5000-ért hibátlanul megcsinálta( megjegyzem korábban is volt hasonló esetem, minden ilyen szaki után szélvédő csere volt a vége).
Természetesen a Carglass háromszoros áron sem ígér biztosabb munkát, de az a rengeteg fénykép, ami a neten található az elcseszett munkáik után, meggyőzött, hogy semmivel sem különbek a sokat ígérő kóklereknél.
De már messzire mentem, csak azt akartam érzékeltetni, hogy a magukat nagyon ajánlgató cégek, iparosok sokszor szélhámoskodnak.
Pl. a klímából eddig még senki nem tudta végérvényesen kiirtani azt a rohadt penészgombát, ami megkeseríti az életemet.
Ha olyanoktól kérek tanácsot, akikkel összeköt valami( mint itt a motorozás), akkor abban mindig jobban hiszek, meglehet maguk is laikusok, de legalább nem érdekeltek abban, hogy feleslegesen átverjenek, hitegessenek.
    

Tiger 13463 2017. április 7. 12:13   Válasz erre: 13460
Hello, nincs benne semmi titkolódzás, csak már a megrendítette a "szakemberekbe" (nem az itteniekben, nehogy félreértsétek, épp azért írtam ide, mert eddig mindig kaptam hasznos segítséget) vetett bizalmamat, hogy a hibakód kiolvasása, pontosabban értelmezése is csak harmadszorra sikeredett, három diagnosztikán még gyári műszer birtokában is.
Mercedes C osztály, 200cdi, W204 típusjel, 100kw-os diesel, sedan, 2009-es, automata, 86000 futott km.
    

vkami 13462 2017. április 7. 09:37  
Nem véletlenül linkeltem a cikket : finoman próbáltalak a még nem nagyon fájó,de profi megoldás felé orientálni :)
    

Audimania 13461 2017. április 7. 09:20   Válasz erre: 13459
Szia! Osztom pandamaci #13455 véleményét. Ha körültekintően szeditek szét, akkor nem sérülhet elektronika (az enyémben pl. nincs is azon a részen semmi, hiszen ott sok-sok Celsius fok van, a vezérlése pedig vákuumos). Tompecs pedig a tisztítás lehetséges módjait sorolja fel az általam is támogatott sorrendben. Arra azért készülj fel, hogy nagyon koszos leszel :)
    

Tompecs 13460 2017. április 7. 08:12   Válasz erre: 13459
Általában nem kell tanítani az új vagy tisztított EGR-t, de típusa válogatja.
Tisztítani bármivel amihez hozzáférsz benzin, gázolaj, brigéciol, féktisztító, kis csavarhúzó, fogkefe, drótkefe stb. nagy kárt nem tudsz csinálni, ha jó akkor nem ázik be az elektronikája, ha rossz akkor meg mindegy. Kapcsolási rajz ismeretében általában még tápot is lehet neki adni és "satupadon" tesztelni, hogy egyáltalán működik-e
Persze lehet pontosabb választ is kapnál, ha például tudnánk, hogy milyen kocsikád van? Gyártmány, típus, évjárat, térfogat, motorkód...
    

Tiger 13459 2017. április 7. 06:56  
Sajnos csak most kerültem gép elé, ezért nem tudtam korábban megköszönni a tanácsaitokat.
Vkami, a cikket már korábban olvastam, meg még vagy ötvenet, azért lett volna jó, ha valaki már esetleg maga is csinált ilyen tisztítást és megosztja a tapasztalatát, hogy elkerüljek valami fatális hibát.
Pl. a megbontás nem jár-e kockázattal, milyen tisztítóanyagot érdemes használni, mire kell figyelni, vigyázni?
Pandamaci, a spray-röl eleve letettem. A nagy dilemma, hogy pl. az elektronika nem sérül-e benne a tisztítástól, nem változnak-e a beállítási értékek, újra kell-e kalibrálni vagy a gyári hibakiolvasón tesztelni a tisztítás vagy csere után, stb?
Tudom nyűglődöm, miközben a csere lenne az ideális, de nagyon húzós az ára és nem is feltétlenül indokolt.
Emzse, függetlenül az ötletedtől, mert akkor még nem olvastam, mintha megéreztem volna, mert tegnap már pont ezt tankoltam bele, valamiért azt gondolva, hogy esetleg ez kiégetheti a lerakodott kormot.
Egyelőre még nincs változás.
Megy a kocsi, csak egyenetlenebbül jár a motor, lukak vannak a gyorsításban és jóval megnőtt a fogyasztás, már ez is nagy fejlemény azután, hogy hétfőn megállt alattam legalább 10 alkalommal és csak a gyári műszerrel lehetett pontosan kiolvasni a hibát és törölni a hibaüzeneteket, amik egyébként egészen másra vonatkoztak addig (esp hibák, amik tartalék üzemmódba tették a motort).
Köszönöm még egyszer mindenkinek, indulok Szolnokra, remélem kibírja:-((
    

emzse 13458 2017. április 6. 19:16  
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
    

emzse 13458 2017. április 6. 19:16  
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
    

emzse 13457 2017. április 6. 19:16  
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
    

emzse 13456 2017. április 6. 19:16  
Sziasztok! Az EGR szelepen több ismerősömnél segített a Shell V-Power Nitro+ diesel üzemanyag!Nem olcsó,de az EGR csere sem..
    

pandamaci 13455 2017. április 6. 16:26   Válasz erre: 13453
Ha becsületesen meg van állva a koromtól, akkor az üzemanyag adalékok, vagy a szivócsövon át beszívatott spré már nem segit rajta..Azaz ki kell szerelni , mechanikusan kivakarni a kormot, kimosni kint megjáratni. (autótól függően
ez elég hosszadalmas szopás s lehet..)
    

vkami 13454 2017. április 6. 10:14  
Ebben a cikkben van egy cég:
http://www.carstyling.hu/magazin/szerviz/szerviztema-egr-szelep-pucolasa-7522
    

Tiger 13453 2017. április 6. 09:02  
Sziasztok, autós kérdésem lenne:
Nincs valakinek jó (hatékony) ötlete diesel motoros autó EGR szelepének házilagos tisztítására, javítására?
Nem tűnik indokoltnak a csere, mert csak 80000km van benne, hátha egy alapos tisztítás vagy kikormozás is segítene.
köszönöm
    

Tomi1 13452 2017. április 5. 10:40   Válasz erre: 13451
Köszönöm szépen!
    


Tomi1 13450 2017. április 4. 21:34  
Sziasztok!
Keresek Krauser doboztartóhoz 2 db mellékelt alkatrészt!
Ha valakinek van felesleges, vagy tudja hol található, kérem jelezze!
Üdv!
    

kisfeher74 13449 2017. március 24. 20:10   Válasz erre: 13447
Szia! Nekem is belassult már vagy egy hete vagy kettő.

Üdv: Rozsdás.
    

kawa70 13448 2017. március 24. 19:57   Válasz erre: 13447
Nem tom, nekem nem lassú asztali gépen meg telefonon sem. Pedig mostanság sűrűn nézem.
    

1Laciapu 13447 2017. március 24. 17:15  
Nem tudjátok, miért olyan lassú pár napja a ha.hu?
Vagy nálam lehet valami gond?
Bár a többi oldal jön rendesen, ez meg olyan lett mint a tetű...
    

pandamaci 13446 2017. március 20. 20:24   Válasz erre: 13444
Ez is elég király, főleg rövidgatya-póló mellé..

Különben minden motoron van gyárilag kialakított kapaszkodó az utasnak-ha más nem, egy bőröv az ülés közepén.Az miért nem jó?

http://www.motostyling.hu/webshop/motoros-ruhazat/egyeb-ruhazat_rider-hold-tight-utaskapaszkodo
    

pandamaci 13445 2017. március 20. 20:24   Válasz erre: 13444
Ez is elég király, főleg rövidgatya-póló mellé..

Különben minden motoron van gyárilag kialakított kapaszkodó az utasnak-ha más nem, egy bőröv az ülés közepén.Az miért nem jó?
    

Audimania 13444 2017. március 20. 19:51   Válasz erre: 13443
Hali. Kevés gépre terveznek gyárilag ilyesmit, az itt levő képek esetleg adhatnak ötletet: https://www.sportmotor.hu/teszt/honda/?c=1003&r=1187
De az is lehet, ha van a háta mögött egy stabil túradoboz, aminek alkalomadtán nekidőlhet, azzal is beéri.
Oldalirányba meg ne akarjon kapaszkodni (akkor inkább maradjon a földön:( ), beszéld rá, hogy együtt dőljetek.
    

01ricco 13443 2017. március 20. 19:27  
Hááát srácok...nem segítettetek :/ :/
    

Larten 13442 2017. március 18. 19:07   Válasz erre: 13441
Ez nem a motorosnak kell, hanemaz utasnak aki attól érzi biztonságban magát hogy kapaszkodik egy fix valamiben...
Magyarázd meg egy majrés utasnak amit írtál.
De amit írtál abban igazad van, csakhogy a mi szemszögünkből.
:-)))
    

1Laciapu 13441 2017. március 18. 16:10   Válasz erre: 13440
Nekem az a tapasztalatom, hogy normális tempóban nem kell kapaszkodni sehol. Ha állandóan kapaszkodnia kell, előbb utóbb le fog szállni es nem megy sehova. Utassal a hatunk mögött nem száguldozunk. Ha meg neha olyan csajt viszel, az meg csak olelgessen rendesen ☺
    

01ricco 13440 2017. március 18. 13:56  
Sziasztok,

valaki esetleg használt már utas kapaszkodó övet?
Kellene vmi amiben a lány tud kapaszkodni rajtam kívül is, de mivel BMW a tank az ülés alatt tehát a "hagyományos" tankra szerelhető kapaszkodó nem megoldható. Ötleteket, tapasztalatokat várnék.

KÖszi
    

Botanikus 13439 2017. március 13. 20:03  
Sziasztok!
Úgy döntöttem, még nem veszek új sisakot, inkább lefújom a régit ! Nagyon tetszik az új Mazdákon látott metál bordó szín ! Kikevertettem, és lefújtam a bukót ! Azonban a szétszedésnél elszakadt a plexi tömítő gumi ! Szerintetek be lehet valahonnan szerezni ?
    

SZICSU 13438 2017. február 23. 18:15   Válasz erre: 13437
Köszi!Megnézzük...
Jöhet még...
    

F2 13437 2017. február 23. 16:57   Válasz erre: 13436
szia

sztem erre a célra egy probiker traveller bőven jó, nem drága és vízálló

több csizmám is van, az egyik ilyen én meg vagyok vele elégedve, persze bőrruhához nem megy :)
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22120
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők