19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
SEGITSÉG!!!
Következő oldal

Zsoli86 9900 2012. november 3. 06:23  
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Kérdéseim: 2004-es Honda Hornet 600-ban kellene cserélni hûtõfolyadékot. Lassan jönnek a mínuszok, jó lenne bekeverni a fagyállót is.

-Mennyi liter víz megy bele összesen és abból mennyi rész legyen fagyálló?
-Illetve milyen márkájú, típusú fagyálló-folyadékot ajánlotok?

Köszi
    

kawa70 9899 2012. október 31. 21:29   Válasz erre: 9895
Ezt már nem is értem.......
    

classic 9898 2012. október 31. 19:05   Válasz erre: 9897
Persze, hogy nem ólom....csak be van ónnal futtatva a réz lemez. Egy helyen lekapartam tapéta késsel de a fénykép nem sikrült jól.
Ami most van a tehénkémben az is rézlemezes kivezetésû (amúgy teljesen gondozás mentes u.n. zselés kivitel) csak ahogy te is tudod onnan macerás egyfotóért kiszedni ezek meg vannak a sarokban....vagy húsz darab. Majd elviszem egy átvevõhöz õket.
És igen a kiszakadt az az ólom kivezetésû...
    

ekowob 9897 2012. október 31. 18:07   Válasz erre: 9896
Köszi! :)
Most jobban belegondolva amelyik nem särga az se biztos, hogy olom.
Csak az lehet az ahol oldalt van a lyuk.
    

classic 9896 2012. október 31. 10:02   Válasz erre: 9892
Na így néz ki a törött és neked eko pedig a réz kivezetés...
    

TTné 9895 2012. október 31. 08:30   Válasz erre: 9894
Nem rád gondoltam. :)
De, abban az eseteben, HA te lennél a Recsk-i, akkor rád gondoltam.:))

    

kawa70 9894 2012. október 30. 21:55   Válasz erre: 9888
Pedig néha súrolja a határt :))))
    

kawa70 9893 2012. október 30. 21:53   Válasz erre: 9886
Ha rám gondoltál nem nyert! :-))) Csak sûrûn kell ide járni, és figyelni arra ki mit mondd, és nézegetni az adatlapokat :)
    

ekowob 9892 2012. október 30. 20:14   Válasz erre: 9891
Letörhet. Legalábbis nekem is sikerült már letörni. Hál' Isten ez ahogy kell ólom volt (rezet még nem is láttam) így nem volt nagy mûvészet helyrehozni.
    

Bedouin 9891 2012. október 30. 18:00   Válasz erre: 9889
A legszebb az, hogy most már azt sem tudom mi tört le - persze azért tanácsot azt adtam :)
Az akku saruk a kábelek végein vannak, az akkumulátor pólusait meg pólusoknak nevezzük és az meg, hogy a picsbe törhet le?
Teljesen össze vagyok zavarodva :D
    

Recsk-i 9889 2012. október 30. 17:38  
Szóval, csak azt írtam a törölt hozzászólásban, hogy nem érdemes ezen spórolni, mert eltörhet a forrasztás, zárlat, leégett motor stb. Új testkábel, vagy legalább új saru rápréselése!
    

Recsk-i 9888 2012. október 30. 17:36   Válasz erre: 9884
Okos! Hangulatfüggõ, de nem vagyok skizofrén, csak játszom! :-)))
    

Recsk-i 9887 2012. október 30. 17:33   Válasz erre: 9886
Ennyire azért ne nézz amatõrnek! :-)))
    

TTné 9886 2012. október 30. 09:33   Válasz erre: 9880
Így jár akinek több van, elfelejt átlépni.:)))
Ez csak akkor gáz, ha a jóval rosszalkodik.:)))
    

classic 9885 2012. október 30. 08:06   Válasz erre: 9877
Nem. Konkrétan az akku kivezetése egy viszonylag vékony réz lemezbõl van meghajlítva és az abban lévõ anyához (hasonlóan az ólmos kivitelhez) csavarozod a sarut ami persze szintén réz........
    

kawa70 9884 2012. október 29. 21:52   Válasz erre: 9883
Tudja azt sok mindenki.....Egyszer szóba került és maga is kinyilatkozta, hogy van egy igazi is. Bár egyenlõre még nem tudjuk :) De szerintem használja azt is.
    

desiderus 9883 2012. október 29. 21:07   Válasz erre: 9882
De õ ennek a trollnak a kilétét tudja... :-)))))))))))))
    

Bedouin 9882 2012. október 29. 21:03   Válasz erre: 9881
Látom Macko minden topicban tud valamit :DDDD
    

desiderus 9881 2012. október 29. 21:01   Válasz erre: 9880
Te tudsz valamit... :-)))))
    

Macko 9880 2012. október 29. 20:59   Válasz erre: 9879
Na jó, de van neki egy igazi is. :-)
    

kawa70 9879 2012. október 29. 20:11   Válasz erre: 9878
Mert a másik kettõ most ki van tiltva :-)))
    

ekowob 9878 2012. október 29. 19:57   Válasz erre: 9876
Kell neki is játszani. :-))
Amúgy meg ha nem írsz semmi rosszat, miért ezzel a nickkel teszed?
    

kawa70 9877 2012. október 29. 19:55   Válasz erre: 9873
Én sem :)) az akkué ólom az ellendarab a réz :)
    

Recsk-i 9876 2012. október 29. 19:52  
Apu, most mi rosszat írtam????


    

szelekt 9874 2012. október 29. 16:52   Válasz erre: 9872
Köszönöm szépen,szuper már csináljuk is.
Bedouinnak is köszi.

    

Bedouin 9873 2012. október 29. 09:40   Válasz erre: 9872
"Ma már rengeteg akku saru rézbõl van"
Ezt valóban nem tudtam :)
    

classic 9872 2012. október 29. 09:21   Válasz erre: 9867
Ma már rengeteg akku saru rézbõl van....tehát ne fúrd. Egyszerûen forrassz rá egy, az eredeti test kábelnél vastagabb felsaruzott kábelt és jó lesz.
Kibírja a meleget.....
    

szelekt 9871 2012. október 29. 07:13   Válasz erre: 9870
Igen, 6-os:)

    

manóbácsi 9870 2012. október 29. 07:02  

A 10 az a csavar mérete vagy a kulcsé mivel le lehet szedni ?
Mert a 10 miliméteres csavar igen nagy lenne !
Az szerintem 6-os !
    

manóbácsi 9869 2012. október 29. 07:00  
Sziasztok !
Beduin-nak tök igaza van !
Ez a + oldás !
    

szelekt 9868 2012. október 29. 06:59  
Hali.
Az akkumlátor negatív pólusa tört el.
Robogó akku.
Megnéztem rézbõl van,forditott "U" alak,amiben egy 10-es csavar,és anya van, az rögziti, a szintén rézbõl való testet.
    

Bedouin 9867 2012. október 29. 06:53   Válasz erre: 9866
Jó reggelt!
Esetleg egy olyan lehetõség, hogy ha maradt rajta annyi hely, hogy pl egy M5 vagy M6-os menetet belefúrva, csavarral lehetne hozzárögzíteni a kábelsarut.

Bár még egyszer átolvasva nem teljesen tiszta milyen akksi?
És gondolom a saru bilincs törhetett el, mert az van rézbõl, ugyanis az akku saruk ólomból készülnek. Ez esetben pedig egy 2-300 Ft-os saru bilincs pótlása lesz a megoldás.
    

szelekt 9866 2012. október 29. 06:05  
Sziasztok. Tegnap addig b..tattam az akkusarut, amíg letört az akkuról a negatív csati ,ami rézbõl van. Maradt kb a fele, Szeretném kérdezni, hogy ezt lehet esetleg heggeszteni,forrasztani? Vagy egy uj vásárlása esedékes?
    

Oldi 9865 2012. október 28. 19:51  
Nagyon szépen köszönöm Nektek! :-)

    

KatLaci 9864 2012. október 28. 18:38   Válasz erre: 9861

Oldi....Király utca 11, ha jol látom a térképen..
Deák tér felöl befele a jobb oldalon kb, 300 méter.
40 éve járok odat. Tuti hely.. BMW-hez 2800 Ft kér évek óta.
Utoljára 3 hónapja voltam ott..
Anno Jawara csinált nekem..
    

pandamaci 9863 2012. október 28. 15:42   Válasz erre: 9861
Én kamionosboltban vettem egy nagy tükörlapot , és egyszerû üvegesmûhelyben vágták ki amit rárajzoltam. Többféle görbületû van, legjobb ha viszed az eredeti, és kipróbálod melyikben látsz ugyanúgy.
A kicsi Rámpa, és Holttér tükör (3-400mm görbület) nem jó, nagyon domború, nagyon kicsinyít. Síktükör szintén nem jó, ,,remeg,, bent a kép, sötétnek tûnik, és nagyon kicsi részt mutat -azaz használhatatlan
    

Bedouin 9862 2012. október 28. 14:10   Válasz erre: 9861
Tatabányán tudok profit, nekem a Pegazusba vágott domborút.
    

Oldi 9861 2012. október 28. 13:51  
Hali!

Itt a Nagyfaluban keresek olyan üvegest, aki tud motorhoz való tükröt készíteni. Köszi:-)
    

Recsk-i 9860 2012. október 27. 21:08   Válasz erre: 9859
Elvileg tudnak, de kérdés, hogy akarnak-e?Nekem váltáskor az elsõ zöldkártyámat az alkusz állította ki!
    

fazakas66 9859 2012. október 27. 17:41  
Sziasztok!!!!
Ha lenne valaki aki megtudná mondani,hogy a szig.ál biztosító partner takszövetkezetei akik szerzõdést kötnek zöldkártyát is tudnak kiadni vagy csak a központi iroda???
sürgõsen kellene zöldkártya(hétfõ reggel:)))))
elõre is köszi :)
    

kawa70 9858 2012. október 26. 23:08   Válasz erre: 9855
Ez nem teljesen igaz, sajnos ami nem telepitve van az többnyire képes sötétben is értékelhetõ felvételt késziteni.
    

boxer 9857 2012. október 26. 13:09  
Sziasztok!

Elnézést a nem motoros témáért, de jól jönne pici segítség.

Régebbi, lapra szerelt szobabútor összeszereléséhez keresnék a képen látható összehúzó alaktrészeket. A manapság újonnan kapható hasonlóak sajna nem jók méretben.

Ha valakinek van elfekvõben akár néhány darab is, kérem jelezze a publikus mail-címemen!

Köszönöm. Üdv, Boxer


    

Spapa 9856 2012. október 25. 00:37   Válasz erre: 9852
Tényleg így van! :-)
Egyszer hozzájutottunk (2002-ben) 5W-60 ARAL "szponzor" olajhoz.
Nem igazán bíztunk benne, de nagyon bevált a 100 ezret futott öreg FJ1200-be. 2x cseréltem 12 ezrenként (gyári elõírás) és alig fogyasztott belõle. Az elõtte használt Castrol 10W-40-nek és ESSO 10W-40 (szintén "szponzor") motorkerékpár olajnak meg elég sokat kellett utánatölteni.
A FZS1000-be próbáltam viszonylag jó árú ELF 20W-50-et de meglepõdtem amikor elég hamar kigyulladt az olajszint jelzõ lámpa.:-(
Ebbe is 10 ezrenként cserélek olajat. A magyar nyelvû gépkönyv ugyan 6 ezrenként írta, de a külföldi oldalakon mindenhol 10 ezrenként javasolták. Rákérdeztem e-mailben a Yamaha Hungáriára is, és válaszukban egyetértettek 10 ezres periódussal.
Most aztán kicsit utána olvastam az olajoknak. :-)
Feldúltam a net-et az elérhetõ olajok adataiért.
Arra jutottam, hogy a magasabb viszkozitási indexû olajok a jobbak.
Készítettem magamnak egy excell táblát, ahol a 100oC-on és a 40oC-on is látni a kinematikai viszkozitást, a fajsúlyt, a lobbanás és dermedés pontot. Ja és az árakat!
Az ár/érték alapján választottam a SILKOLENE PRO4 full szintetikus 10W-40-et.
Ráadásul ezt szerelõ barátomon keresztül 30% kedvezménnyel tudtam beszerezni.
És tökéletes! Nem fogyik, minden jól mükszik. :-)
    

kawa550 9855 2012. október 24. 23:13   Válasz erre: 9854
Rendõr kolléganõm szerint van már olyan is az országban, ami éjjel is levadászik, de szerencsére csak pár darab. A nagy átlag még most is csak világosban lát, hála az égnek.:)
    

olika 9854 2012. október 24. 22:06  
Sziasztok!
Arra a kérdésre keresnék választ,hogy a rend éber õre amit manapság használnak traffipaxot,azzal képesek e este, sötétben is mérni valamint értékelhetõ felvételt készíteni.
Egy barátommal beszélgettünk errõl a témáról de egyikünk se tudta a választ.Hátha van itt olyan közöttünk aki tudja :)))))
    

Dokypapa 9853 2012. október 23. 15:10  
Egy dologban mindenki biztos lehet, egy komoly multicég sem engedheti meg magának ,hogy direkte moslék olajat adjon ki a kezébõl.
A szabványokat pedig tuti be fogják tartani ,tehát az egyforma jelölésû olajok kb egyformán is teljesítenek.
Az ,hogy egynémely cég milyen adalékkal dobja meg az olaját az már más, de igazi nagy különbség nem várható, legalábbis úgy nem ,hogy az egyik jó a másiktól meg gajra megy a vas, az vicc.
Az ,hogy 10-40 vagy 10-50 olajat teszel a vasadba inkább anyagi mint sem egyéb megfontolás kérdése lenne.
Ami inkább fontos, megbízható helyrõl vásárolj, és olyan olajat ami szerinted is jó a vasadnak és a fõ ,CSERÉLD IDÕBEN.


    

lecso 9852 2012. október 23. 10:56  
Sok oldalon fellángolt már ez a vita. Heteken keresztül tartott, a vége mindig az lett, hogy a legjobb olaj az ingyen olaj.. :-)
    

ekowob 9851 2012. október 23. 10:12   Válasz erre: 9850
Akkor ezt értettem félre:
"nagyjából egyformák, csak az 50-esnek lényegesen magasabb a hõtûrése,"
    

kawa550 9850 2012. október 23. 09:44   Válasz erre: 9849
Valamit félreértettél, én nem ezt mondtam, de mind1.:)
    

ekowob 9849 2012. október 23. 04:20   Válasz erre: 9848
Nagyon jó helyen nézted!
De ebben nem találsz olyat, hogy a viszkozitási index hõtûrést jelöl, nem pedig folyósságot.
    

kawa550 9848 2012. október 22. 21:13   Válasz erre: 9846
Néztem. Itt van az ágy mellett lapozható formátumban.:))
http://castrolmintabolt.hu/motorolaj-magazin
    

ekowob 9847 2012. október 22. 20:25   Válasz erre: 9842
"De egy kérdés lehet? Ha a 5w30-as rosszabb mutatókkal bír mint az 5w40-es ..."

Ki mondott ilyet??
    

ekowob 9846 2012. október 22. 20:23   Válasz erre: 9844
Tévedni méltóztatol.
Egy picit nézz utána.
    

kawa550 9845 2012. október 22. 18:04   Válasz erre: 9842
Azt attól kéne megkérdezni aki gyártja meg árulja, mert õ biztos tudja.:)))
Az tuti, hogy a gyári elõírás egész biztosan jó, tehát azzal nem lehet mellényúlni. Meg az is biztos, hogy egy jobb(és drágább) nem biztos hogy nem csak felesleges pénzkidobás.
De az emberfijja má' csak ilyen, szereti a legjobbat adni a kicsikéjének, még ha az nem is kívánja meg, és ennek a kereskedõk nagyon örülnek....:)))))))
    

kawa550 9844 2012. október 22. 18:00   Válasz erre: 9839
"Nem ugyan olyan. Az melegoldali viszkozitásukat mutatja a 30-40-50-es szám. Az 50 es melegen sem olyan híg, mint a 40-es. "

Pedig de.:))) A melegoldali viszkozitásnál az 50-es nem attól jobb hogy normál használatú (tehát nem egy afrikai versenypályán gyilkolt) üzemmeleg motornál nem olyan híg mint egy w-40-es, mert a normál üzemben (vízhûtéses motornál ugye olyan 90 fokos vízhõmérséklet körül)nagyjából egyformák, csak az 50-esnek lényegesen magasabb a hõtûrése, sokkal több tartaléka van ha szükség lenne rá, de egy utcán normálisan használt motornál erre szinte semmi esély, ezért felesleges pénzkidobás 50-est használni a 40-es helyett, ha az olcsóbb. A motornak normál használatban ezzel semmit sem használsz, a pénztárcádnak viszont ártasz.
Szóval akkor fogalmazzunk úgy hogy "az 50-es nagyon melegen nem olyan híg, mint a 40-es".
Az más kérdés hogy a motorok 99%-a a használat közben 99%-ban soha nem ilyen meleg. De azért ott van az az 1 %, meg vannak léghûtéses meg lég-olaj hûtéses gépek is, de ennyire azért ne térjünk el a témától.
Persze azért csak töltse aki akarja meg tudja, ártani nem fog vele.:))))
    

classic 9843 2012. október 22. 17:57   Válasz erre: 9841
...mint az 5w40?
    

classic 9842 2012. október 22. 17:55   Válasz erre: 9841
Tényleg nem sok a különbség (10w40 és 5w40)...hacsak nem az ára.
Én egy ilyen egyszerû motorba, és nem csak abba, azt tenném amit a gyártó meghatároz és betartanám az csereintervallumot.
De egy kérdés lehet? Ha a 5w30-as rosszabb mutatókkal bír mint az 5w40-es akkor nagyjából mindenhol szinte minden típusból miért az 5w30-as a drágább?
    

ekowob 9841 2012. október 22. 15:07   Válasz erre: 9840
Hol írta, hogy ismeretlen?
Amúgy inkább eladnám, és vennék mondjuk 5W40-est. De ha futár lennék, vagy táviratos postás, akkor lehet, hogy igen.

A jajj arra vonatkozott, hogy inkább egy 10W40 est ajánlasz egy 5W40-eshez képest. Én fordítva tenném. Üzemmelegen ugyanis szinte semmi különbség nincs a kettõ között, csupán hidegen kedvezõbb az 5w-s olaj. (amennyiben egyéb paramétereikben nincs eltérés.)
A másik, pedig ez: "szerintem ne öntsd bele, fõleg akkor nem, ha autóolaj (nincs ráírva hogy Jaso Ma azaz nem birja a nedves kuplungot) "
Az olaj bírja a "nedves" kuplungot. Semmi baja sem lesz töle.
A kuplungnak lesz "baja" az olajtól. ha nincs benne súrlódás módosító adalék, akkor csúszhat. De nem árt tudni azt sem, hogy ez nem minden olajfürdõs kuplunggal szerelt motorra igaz. Van amelyik simán elmegy "rendes" olajjal is. Csak a japánok elkezdték extrém módon gyengíteni a kuplungjaikat és inkább olajat adalékolnak.
De nem akartam kötözködni. Ne tekintsd annak!
    

pandamaci 9840 2012. október 22. 14:56   Válasz erre: 9839
Na , akkor az 5 w 30 ismeretlen olajat betöltenéd a tízéves yamahába ?
:)
    

ekowob 9839 2012. október 22. 14:47   Válasz erre: 9835
Ezért írtam alább, hogy jajj! :-)
De lássuk:

"Az olajakat nem a normál üzemi hõmérsékletre tervezik?"
Nem csak. Tudnia kell ettõl eltérõ körülmények közt is helytállni.


"Mekkora a viszkozitás különbség egy üzemmeleg motorban a 0-, 5-, 10W-s olajak közt? Nagyjából elhanyagolható?"
Amennyiben a melegoldali viszkozitási indexük azonos, akkor igen.

"Akkor az hogy HIDEGEN mekkora a viszkozitása, csak az elsõ pár km-en számít? Ha igen, akkor nem az a jobb amelyik már hidegen is az üzemmeleghez közelebbi viszkozitással bír és gyorsabban jut el a kenendõ helyekre?"
Igy van. Tökéletes megfogalmazás.

"A magas melegoldali w-40, w-50 olajak nem tartalmaznak egy jó adag viszkozitásmodosító adalékot szép hosszú polimerláncokból, amelyek hidegen nem aktívak, melegen "kinyílva" viszont akadályozzák az olaj áramlását és ezzel növelik a viszkozitást?
Ha mégis lenne bennük ilyen, akkor az nem azt csinálná hogy hidegen is jól folyik de melegen sem hígul be annyira mint a sima w-30-as olaj? Miközben ÜZEMI hõmérsékleten nagyjából ugyan olyan mindegyik?"
Nem ugyan olyan. Az melegoldali viszkozitásukat mutatja a 30-40-50-es szám. Az 50 es melegen sem olyan híg, mint a 40-es.

"A kenés lényege nem az hogy ÁRAMOLJON az olaj az alkatrészek közt, ne csak ott álljon meg tapadjon?"
De. meg kell találni a helyes középutat a térfogatáram a viszkozitás és a szivattyú teljesítményigénye között.

De én sem tudom.. :-))
    

Bedouin 9838 2012. október 22. 14:40   Válasz erre: 9837
Félreértettél, nem azt mondtam, hogy Heuréka ...
    

kawa550 9837 2012. október 22. 14:12   Válasz erre: 9836
Valahogy úgy, ha az 50-es szintetikus elõállítása nem kerülne 5x annyiba mint a sima ásványi. De azért manapság a gazdaságosság is elég lényeges szempont, és van ahol az olcsó ásványi teljesítménye is bõven elég. ;)
    

Bedouin 9836 2012. október 22. 14:09   Válasz erre: 9835
Bakker e szerint elég lenne csak egy fajta olajat gyártani :DDDD
    

kawa550 9835 2012. október 22. 14:03  
Én csak úgy érdeklõdnék, abcolute laikusként....:))
Az olajakat nem a normál üzemi hõmérsékletre tervezik?
Mekkora a viszkozitás különbség egy üzemmeleg motorban a 0-, 5-, 10W-s olajak közt? Nagyjából elhanyagolható?
Akkor az hogy HIDEGEN mekkora a viszkozitása, csak az elsõ pár km-en számít? Ha igen, akkor nem az a jobb amelyik már hidegen is az üzemmeleghez közelebbi viszkozitással bír és gyorsabban jut el a kenendõ helyekre?
A magas melegoldali w-40, w-50 olajak nem tartalmaznak egy jó adag viszkozitásmodosító adalékot szép hosszú polimerláncokból, amelyek hidegen nem aktívak, melegen "kinyílva" viszont akadályozzák az olaj áramlását és ezzel növelik a viszkozitást?
Ha mégis lenne bennük ilyen, akkor az nem azt csinálná hogy hidegen is jól folyik de melegen sem hígul be annyira mint a sima w-30-as olaj? Miközben ÜZEMI hõmérsékleten nagyjából ugyan olyan mindegyik?
A kenés lényege nem az hogy ÁRAMOLJON az olaj az alkatrészek közt, ne csak ott álljon meg tapadjon?
Én nem tom, csak kérdem.....:)))))))))))
    

ekowob 9834 2012. október 22. 12:55   Válasz erre: 9833
Jajj!
    

pandamaci 9833 2012. október 22. 12:06   Válasz erre: 9824
5w 30 at szerintem ne öntsd bele, fõleg akkor nem, ha autóolaj (nincs ráírva hogy Jaso Ma azaz nem birja a nedves kuplungot)

Motorodhoz az ,,olajkeresõk,, is 10w 40 Jaso Ma olajat hoznak alapból. API SG -t minimumként nem emlitem ,ennél ma minden olaj ,,többet tud,,.

5w 40 Jaso Ma -olajon 1 esetben elgondolkodnék, pl akkor, ha télen, rövidtávra , csak 5-10km távokra -dolgozni járásra -használod a gépet.
    

Oldi 9832 2012. október 22. 12:06   Válasz erre: 9830
Az FJR-ben is... :-)
    

ekowob 9831 2012. október 22. 10:02   Válasz erre: 9829
Sehol nem szerepel, hogy a 0W-50 visz mindent és mindenbe jó. Csupán azért lett megemlítve, hogy érzékeltesse, hogy ma már nem lehetetlen ilyen széles spektrumot sem átfedni.
Nyilván ha egy motorba pl. 0W-20-as az elõírás, (van ilyen) akkor ott már nagyon lecsökkenti a térfogatáramot egy 50-es olaj.

A Jaso MA szabvány megemlítése valóban kimaradt. Ez egy ilyen freudi dolog lehet nálam, BMW-s nél. ;-)
    

Macko 9830 2012. október 22. 09:32   Válasz erre: 9829
"szerintem legjobbat akkor teszünk, ha a motorunkba a gyártó által elõírt (másoknak már bevált) motorkerékpár olajat tesszük,és idõben kicseréljük."

Ez nekem is bejött, ugyanazzal a mezei Castrollal Act-EVO-val járok, és nyakunkon a 130 ezres olajcsere. :-)
Sokan javasolták az eltelt évek alatt, hogy valami nívósabb olaj mennyivel jobb lenne, de mindig azt válaszoltam: minek, ha ez már bevált. :-)
    

pandamaci 9829 2012. október 22. 09:26   Válasz erre: 9825
Kis kiegészítés:
Már a képen is egy autó motorja látszik,klímakompresszorral,öreganyám 30 éve kidobott koszos lábasával együtt..
(A bevezetõ kétkerekûekre utal, de a szöveg 99%ban autóba való olajról szól.)
Ha már motorkerékpárokról beszélünk , a JASO MA, MAII szabvány (nedves kuplungok) 4tAutó-és 4t Motorkerékpár olaj közti különbségek miért nincsenek megemlítve ?
És végül : nehogy valaki bevegye, hogy 0W-50 visz mindent, mint a piros ász, és mindenbe jó.
Lehet próbálkozni, saját választásunkhoz bizatást kérni, de szerintem legjobbat akkor teszünk, ha a motorunkba a gyártó által elõírt (másoknak már bevált) motorkerékpár olajat tesszük,és idõben kicseréljük.
    

Macko 9828 2012. október 22. 07:54   Válasz erre: 9826
Hú, kész szerencse, hogy nem én írtam! :-)))

(Eko tudásszintje kissé jobban passzol az ilyen jellegû témákhoz...)
    

Georgie 9827 2012. október 21. 23:19   Válasz erre: 9825
Köszönöm
    

Oldi 9826 2012. október 21. 23:08   Válasz erre: 9825
:-)
Irtó klassz írás! :-) - Sok ilyen kéne!

A 2. old.-on majdnem azt írtad le, amit én...

(Csak az utsó mondatod nem tetszik: olyan reklám, marketing ízû...)
    

Macko 9825 2012. október 21. 22:56   Válasz erre: 9824
Olvasgass:

http://www.onroad.hu/cikk/megfelelo-sikosito-fontossaga.html

Szerintem hasznos.
    

Georgie 9824 2012. október 21. 22:20  
Gyors kérdésem lenne olaj témában. '02 Fazer 600-ba 5w30-as fél szintetikus olajat szánok. Tudom, hogy 5w40-es ajánlott. Lehet-e komolyabb probléma belõle vagy teljesen halva született az ötlet? Ezt kaptam igen olcsón. Hozzáértõ vélemény? Elõre is köszi.
    

qqriq64 9823 2012. október 21. 22:09   Válasz erre: 9822
Az enyém jó csak elállítottam valamit és hülye voltam hozzá hogy visszaállítsam.Ennyi.
    

Deaka 9822 2012. október 21. 21:21  
�Na fasza vélemények az új telefonokról, én most akartam újat venni, de ezek után...
    

qqriq64 9821 2012. október 21. 18:38   Válasz erre: 9818
Új telefont új asszonyt nem verünk.:))))))
    

klimas 9820 2012. október 21. 16:05   Válasz erre: 9819
Az enyémmel nem versenyezhet...)))
    

zooli 9819 2012. október 21. 15:54   Válasz erre: 9816
Jó neked az enyém sík hülye.:)
    

klimas 9818 2012. október 21. 15:21   Válasz erre: 9817
Elõkerült a kalapács ?........)))))
    

qqriq64 9817 2012. október 21. 14:33   Válasz erre: 9816
kösz megoldódott:)))))
    

Deaka 9816 2012. október 21. 14:31  
Elõ kell hívatni fényképésszel! Bocsánat, csak hülyéket beszélek, de nem értek hozzá, nekem még csak olyan félig okos telefonom van.
    

qqriq64 9815 2012. október 20. 22:53  
Sziasztok.
Mi van ha egy androidos telefon minden képnek a negatívját jeleníti meg. Hol lehet átállítani?
    

Rudo 9814 2012. október 19. 22:46  
Bocs,autós téma.
Van valakinek ismerõse Alfa Romeo szervizben?
    

Kawakarika 9813 2012. október 19. 21:14   Válasz erre: 9809
Köszönöm válaszod!
Valami hasonlót olvastam valahol én is arról a bizonyos" összehúzásról",így már azt hiszem nem kérdés milyen méret lesz.Nem utolsó szempont,hogy a 130-as olcsóbb mint a 140es...
    

Ispan 9812 2012. október 19. 13:22   Válasz erre: 9811
Köszönöm.
Egyébként a DL volt a delikvens, két henger V.
Én, ha csak lemosom a motort már jobbnak érzem...:-))))
De most tényleg nagy különbség volt.
    

VVLaci 9811 2012. október 19. 13:04   Válasz erre: 9810
Mivel megszûnt az az állapot, hogy némely hengerek jobban mennének a többihez képest, a motorfék is egyenletesebb és erõsebb. Egy kicsit jobban kell vigyázni a hátsó fékkel! :-)))

Viszont a gyorsítása is egyenletesebb, nem kell kevésbé dolgozó hengerek munkáját elvégezni.
    

Ispan 9810 2012. október 19. 12:55  
Sziasztok!
Kérdésem a szakikhoz.
A motor szinkronizálása van e bármilyen hatással a motorfékre?
Mindenesetre én nagyon úgy érzem, mert nagyon erõs lett.
    

kawa550 9809 2012. október 19. 10:31   Válasz erre: 9806
Ha a gyári elõírás 130, akkor ugyan fel tudod tenni a 140-est(ahogy fenn is van most is), de valódi elõnye nem nagyon van, mert a 130-ashoz méretezett felni "összehúzza" kicsit, megváltozik a profilja és nem tudod kihasználni a + szélességet. Szóval elõnye nem lesz, hátránya sem nagyon, szóval ízlés szerint, ahogy jólesik.:)
    

kawa550 9808 2012. október 19. 10:26   Válasz erre: 9807
Én úgy tudom hogy szeptember óta nem kötelezõ az eü csomag, de ha kell egy balesetnél és nincs nálad, akkor megszexelnek...:))))))))
    

balu7 9807 2012. október 19. 10:17  
Helo,
Egy kezdõ szintû kérdésem lenne. Kresz szerint oldalkocsi nélküli motort fel kell szerelni A típusú elsõsegélynyújtó felszereléssel. Sport/speed motoroknál ez hogyan van?! Még egy zsömlét sem tudok eltenni.
    

Kawakarika 9806 2012. október 16. 22:26  
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék tõletek kérni!
Lassan eljön a gumicsere ideje.
140/70/17es gumim van a gyári elõírt 130/70/17es helyett.
Maradjak a jelenlegi méretnél,vagy ragaszkodjam a gyár által elõírthoz?Árban nem mindegy,de ha a 140-es mellett több a pozitív,akkor nem az árat nézem.Mellesleg pofásabb ezzel...

    

molicx 9805 2012. október 16. 13:01  
Sziasztok!
Tudna valaki abban segíteni, hogy a honda cx650-en kívül alkalmaztak-e a késõbbiekben 82,5- es hengerfurat mellett 1-1-2,4-es gyûrûgarnitúrát?Köszönettel:moli
    

lecso 9804 2012. október 13. 10:08   Válasz erre: 9798
Black Sheep.
    

Pépépe 9803 2012. október 11. 20:12   Válasz erre: 9799
Bowden: Haudeck (ha él még az öreg) igazi régi SZAKI!
    

Oldi 9802 2012. október 11. 18:49   Válasz erre: 9800
köszönöm szépen, Olika el van havazva melóval erre a hónapra...:-)

    

egynyoc 9801 2012. október 11. 18:43   Válasz erre: 9799
HElo!
Pár éve amikor szétment a kuplung bowdenem és égen földön nem volt gyári a Rénóban csináltattam meg, hónapokig kóricáltam vele amíg nem jött meg az eredeti, semmi gondom nem volt vele...mai napig meg van igaz a polcon "tartalék"...
    

klimas 9800 2012. október 11. 17:01   Válasz erre: 9798
Olikát keresd meg !
Bowden ügyben Kawasati , telszám pü-ben.
    

Oldi 9799 2012. október 11. 16:53  
Ja, és, ha tudtok jó bowden készítõ javítót, (a Réno-udvart kivéve..) Köszi!
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22107
5 623 Eddigi túrák
14 222 466 km
34072 Eddigi túra-résztvevők