lendvai | 112355 | 2016. december 10. 11:39 | Válasz erre: 112353 |
Vannak itt borszakértõk? Milyen portóit érdemes itt venni? Annyiféle van itt, hogy nem tudok választani. :-) Annyit találtam, hogy a 30 éves tawny már ár-érték arányban a legjobbak között van, de 70 Euro körül van egy palack. Amennyire meg én értek a borokhoz nagy valószínûséggel nem fogom kiérezni a tölgyfadonga meg a kenyérhéj aromát. :-) Ma is 20 fok körül lesz, még motoroznik itt a nép. Tegnap láttam egy fekete-sárga-fehér XSR700-ast. Nem gyári dob volt rajta, mert messzirõl úgy tûnt egy komplett Hells Angels csoport közeledik. Nem gondoltam volna, hogy 700 köbcentibõl ilyen öblös hangot elõ lehet varázsolni. Amúgy ma is dolgozunk, haladni kell, így a portugál kollégák nagy örömére közülük is berángattak párat, mert felügyelet nélkül nem tartózkodhatunk a gyárban. Gondolom most utálnak bennünket. |
Karex | 112354 | 2016. december 10. 00:58 | Válasz erre: 112353 |
Azt nem lehet. Mindenki más nyaral, eggyik Tátrában, a másik meg délebbre.
|
kawa550 | 112353 | 2016. december 10. 00:02 | Válasz erre: 112352 |
Há írhatnának mások is amire lehetne reagálódni vagy ilyesmi.....
|
Karex | 112352 | 2016. december 9. 23:52 | Válasz erre: 112350 |
Há' mit vársz.... nem szerelsz, nem zõccségezel..... fehérló sem került elõ mostanában. Nincs írnivaló. Persze hogy nem halad a számláló. |
Karex | 112351 | 2016. december 9. 23:50 |
Eggyik motor ma elkészült. Holnap kerékre áll a másik is. Közelítek piroskához..... 👀 |
kawa550 | 112350 | 2016. december 9. 22:19 |
Nem ártana valami speed a fórumnak, le vagytok ülve. Szidjuk kicsit a kinemmonyukokat vagy ilyesmi? :)))))))))
|
VVLaci | 112349 | 2016. december 9. 18:57 | Válasz erre: 112331 |
Szia! Közelnek közel van, csak semmi nem derül ki a hirdetésrõl. Közben megtaláltam! :D |
Gepida | 112348 | 2016. december 9. 12:49 | Válasz erre: 112339 |
Szia Annonymus! hajdu.istvan@chello.hu Ezen a címen tudsz érdeklõdni. Mi évek hosszú során át ebben a panzióban voltunk (6x): Wygrodzisko. A panzió a Gubalowka hegyen van fent a gerincen. Drót vasúttal lehet lemenni a városba. Zakopáné sétáló utca végén van az állomás. Maga a panzió tiszta, csodás helyen van. Reggelit érdemes kérni, bõséges és finom. Síelésre is kiválóan alkalmas a hely. A Gubalowka sípályák kb. 2km-re vannak a szállástól. Tanulóknak is kiváló! |
Karex | 112347 | 2016. december 9. 09:04 | Válasz erre: 112346 |
:D Sokáig.... Van elõtte 2 másik motor...... meg le kell porolni. |
dinnyemag | 112346 | 2016. december 9. 05:03 | Válasz erre: 112345 |
Meddig tart az olajcsere? Órák óta várom azokat a képeket:-)))
|
Karex | 112345 | 2016. december 9. 01:08 |
Úgy látom sürgõsen neki kell állnom a motorszerelésnek...... olajcsere, téli ápolás, képek.
|
Flenegen | 112344 | 2016. december 8. 18:59 | Válasz erre: 112343 |
Nem. Ha garanciális visszahívás volt akkor alvázszám alapján a gyári netes rendszerben bármikor visszakereshetõ.
|
cxkopi | 112343 | 2016. december 8. 17:01 |
A gyári visszahívás (citroen ) esetén a szervízkönybe nem kellene bejegyezni, hogy mit csináltak? |
Flenegen | 112342 | 2016. december 7. 19:34 | Válasz erre: 112341 |
Tibi ezt tõled, pont tõled nem vártam! Színátok csak a vérem!!! |
lendvai | 112341 | 2016. december 7. 11:12 | Válasz erre: 112332 |
Lustaság fél egészség. :-) Én anno Németországig készültem elmenni a TDM-ért. Végül onnan is érkezett, de a tulaj eljött vele Magyarországra, így csak kb 60km-t kellett menni érte. :-) Autóért 1000km-t mentem. Mi itt a probléma? :-) Ha Flenegen kolléga messze talál jó állapotú garázsdekorációt, akkor szerintem megéri elmenni érte. :-)
|
Annonymus | 112340 | 2016. december 7. 08:06 |
A tn szàmot honoràlom ...Nàlam :...(màr 1 extrèm)...korlàtlan Vodka...hàzipàlinka...bor..sör...stb fogyasztàsàval ...amig az illetõ szervezete fel nem adja a szolgàltatàst..☺☺☺☺
|
Annonymus | 112339 | 2016. december 7. 08:03 |
Jò Reggelt Naccsàgosurak!!!Tudna e valaki segiteni :Kellene Zakopànèba tn szàma annak aki szàlàsokkal foglaljozik...vagy kiad...De lehet a Tàtrànak elvileg bàrmelyik rèszèrõl ,ahol az informàciòadò màr volt s szèp a termèszet...Booking...stb...kihuzva...Köszönöm elõre is...
|
kawa550 | 112338 | 2016. december 6. 23:05 | Válasz erre: 112337 |
Az a pezsgõszínû váz nekem se tetszik semmilyen színnel kombinálva sem.
|
Flenegen | 112337 | 2016. december 6. 22:55 | Válasz erre: 112336 |
A JBX szerint 2005- tõl van a fekete váz, amivel tetszi a motor, illetve az ABS amibõl nagyon nehéz találni. Nem évjáratra hajtok, de ha már cserélnék akkor szeretnék egy kicsit fiatalabbat... A 2-3 év miatt nem êrdemes szerintem. Ha már csere akkor lwgalább 5 év...
|
kawa550 | 112334 | 2016. december 6. 21:55 |
Azt tudtátok hogy különbözõ szülõ típusok vannak? Van pl a feledékeny sertéstenyésztõ típusú szülõ, õ kérdezi azt hogy: Mi ez a disznóól fiam?! :)))))))))
|
Flenegen | 112333 | 2016. december 6. 21:51 |
Akad azért pesten is..... Ha TDM lesz továbbra is, akkor vagy marad a mostani, vagy 2005 és utáni gêp kell. |
Hr.Geiger | 112332 | 2016. december 6. 21:31 | Válasz erre: 112329 |
Közelebb nem találtál gépet? :-) Nem néz ki rosszul, de ennyit én nem mennék egy 900-ért. Ugorj ki Bécsbe, nézd meg ezt az 1 tulajost... https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/motorrad/yamaha-tdm-900-183062866/ |
Karex | 112330 | 2016. december 6. 21:07 | Válasz erre: 112329 |
Ez nekem is közel van. Itt van elõttem a monitoron. Mert hogy nem linket teszel, hanem képet. Cím sehol. |
Flenegen | 112329 | 2016. december 6. 20:15 |
Ezt nem nézte valaki? Vagy nincs közel valakinek? Szépnek tûnik de kérdés hogy van-e valami csapda a dologban... |
zsotli | 112328 | 2016. december 6. 19:53 | Válasz erre: 112325 |
Rájöttem hogy a hideggel csak az a baj hogy nem tudok bal kézzel gázt húzni. Mert a kipufogót épp elérem egy kis kézmelegítésre, de amikor a jobb akar épp kékülni a hidegtõl nem megy a motor. Sajnos meg kell tanulnom ballal gázt húzni :)
|
kawa550 | 112327 | 2016. december 6. 19:04 |
Kölyök koromban kemény vótam mint a kád széle, dolgom volt a város másik felén, átmegyek motorral, szarok a télre. 2 saroknyira se jártam, mikor rájöttem hogy a nagy készülõdésben nem vettem fel kesztyût. Ugyammá 5 perc, ki nem szarja le. Odafagyott a kezem a kormányhoz baszki. :))))))))))))))))
|
Lomha 8V | 112326 | 2016. december 6. 18:17 | Válasz erre: 112325 |
Sok ilyen volt, bizony. Tizenévesen bolond az ember, rögtön menni kell. A kétütemû csodáknak meg még a hangja is borzalmas volt (természetesen herélt kipufogóról beszélünk), nagyon szerettek minket. Hányszor volt, hogy a haverokkal reggel 6-kor jöttünk ki a garázsból és mentünk aludni (néha dolgozni). Sztorinak jó, de csinálná a fa**om megint. :D
|
Karex | 112325 | 2016. december 6. 17:30 | Válasz erre: 112324 |
:D Az ilyenrõl mindig az a legénykori szerelés jut eszembe mikor még volt tél. -x fok jeges út, de kész a motor, menni kell. Jeges hajjal jött vissza a tesztpilóta ( sisak, kabát, kesztyû minek? Ahogy bent szereltünk a fûtött mûhelyben, úgy ment), jó a motor....... Meg a hajnal 2 nem halk kipuffal....... akkor készült el. Azóta már kinõttem ebbõl, ha próbaút kell, az már másnap, jobb idõben történik. :D |
zsotli | 112324 | 2016. december 6. 17:19 | Válasz erre: 112300 |
Fent van a kisebb fogaskerék. Érzésre valóban kicsit mintha jobban menne. A fordulatszámon kicsit észrevehetõbb eddig 4400 volt a 120 most 4700. Jobban nem akartam neki húzni mert nem igazán volt 4 fokban melegem :)
|
lendvai | 112322 | 2016. december 6. 14:28 | Válasz erre: 112321 |
Nem baj az, két Honda is van a családban, nem vagyok beoltva ellenük. :-) Az egyetlen kizáró tényezõ, hogy Bragában vagyok, kb 300km-re Lisszabontól. :-)
|
varajani | 112321 | 2016. december 6. 12:18 | Válasz erre: 112318 |
Lisszabonban tudok egy kereskedést, ahol lehet motort bérelni. Sajnos csak Honda van:-)
|
kawa550 | 112319 | 2016. december 6. 10:55 | Válasz erre: 112318 |
Oszt van-é ott a környéken valami jó vastag csõ? :))))))))))
|
lendvai | 112318 | 2016. december 6. 10:18 |
Na mi történt, meghalt a fórum? Mindenki motorozik? :-) Nekem speciel meglenne hozzá az idõjárás, az elkövetkezõ 2 hétben Portugáliában kell dolgoznom, 20 fok volt tegnap is és sütött a nap. Igaz ezt nagyrészt bentrõl tudtam csak szemlélni. A közlekedés mondjuk életveszélyesnek tûnik, de eddig még egy karcolás nincs az autón. Bár a borokkal hadilábon állok, maximum az édes fehéret tartom ízletesnek, azokból se mindet, de a 20%-os portói borok meg kell mondjam ízlenek. Bár még nem volt alkalmam sokat kóstolgatni, de amivel eddig találkoztam az rendben volt. :-) |
kawa550 | 112317 | 2016. december 5. 14:39 | Válasz erre: 112314 |
Dehogynem, csak imádok beleköpni a hazug önfényezõ levesükbe! :-)))
|
lendvai | 112314 | 2016. december 5. 10:35 |
Gyula basszus, már megint a nyivákolóknál jártál? Hát nem jöttél még rá korábban arra, amit ott leírtál? :-)
|
Flenegen | 112313 | 2016. december 5. 06:38 | Válasz erre: 112310 |
Itt a Real Motor csinálja. Minden évben beállîtja 1-2 új tesztmotort, majd azokat kiadják ha van rá fizetõképes kereslet. Van is, de csak azok bérelnek akik az adott gépet szeretnék megvásárolni. Én is gondolkozom egy bizonyos dolog bérbeadásának lehetõségével, de az is erõsen szezonhoz és idõjáráshoz kötött s emiatt még matekozom nagyon.... |
csanesz | 112312 | 2016. december 5. 01:12 | Válasz erre: 112310 |
Pedig mûködhetne. Flotta opció éves tagsággal, túra szervezés kísérõ autóval. Kapcsolat szállodákkal. Motoros ruha és védõfelszerelés biztosítása. Osztrákok zabálnák a dolgot pláne, ha még a szállodához is vinnék a gépeket. Téli idõszakra meg ki lehet találni valami alternatívát. Gombaszedés vagy szerelés és karbantartás oktatás. |
Karex | 112311 | 2016. december 4. 22:49 | Válasz erre: 112309 |
Na ja, a magyar viszonyok. Szerintem én sem találok a közelben bérmotort. De hát nem is keresek..... :D |
kawa550 | 112310 | 2016. december 4. 21:50 | Válasz erre: 112309 |
Sopronban 1x volt egy gyenge próbálkozás hasonló árakkal, legalább 1 hónapig mûködött a vállalkozás.
|
Flenegen | 112309 | 2016. december 4. 21:36 | Válasz erre: 112306 |
Sajnos nem úgy megyen itt Gyõri viszonylatban a bérlês. Utoljára 20 ezer + áfa volt a napi bérletí díj 200 km/nap megkötéssel. Ebbõl az összegbõl simán fentartható a TDM. Meg hát én azért csak ragaszkodom hozzá hogy legyen motorom... |
kawa550 | 112308 | 2016. december 4. 20:57 | Válasz erre: 112306 |
Dobsz nekem egy motorkölcsönzõ címet úgy 80km-es körzetemben, ahova az elhozatalra és visszavitelre szánt idõvel csak 3-4 óra megy el azon a becses napon mikor van idõ motorozni? Viccnek jó, de az ország legnagyobb részén ez nem alternatíva.
|
kawa550 | 112307 | 2016. december 4. 20:54 | Válasz erre: 112299 |
Ez nem kicsit van teátrálisan elõadva. Bár a mondanivaló alapjával egyetértek, de az elõadás valami elképesztõen tenyérbemászó.
|
Karex | 112306 | 2016. december 4. 20:51 | Válasz erre: 112298 |
Szerintem. Ha tényleg 800 Km-t mentél idén, akkor akár el is adhatod a motorod. Bemész a legközelebbi kölcsönzõbe, és olyant viszel el a szabad hétvégédre amilyenhez épp kedved szottyan, Gs, Hayabusa, vagy ami tetszik. Egy biztos, olcsóbb lesz mint üzemben tartani a motorodat egész évben. Szerintem. |
kawa550 | 112305 | 2016. december 4. 20:50 | Válasz erre: 112300 |
Én évek óta így használom. Kicsit jobban harap, jobban megy, a végsebesség csökkenés elméleti adat. Kinek nem mind1 hogy 220 a vége vagy 205? Ki járkál ennyivel? Senki. A fogyasztás a fizika törvényei szerint biztos emelkedik, a mértéke az észrevehetõség határán billeg, nem ezen fog elúszni a ház.
|
pandamaci | 112304 | 2016. december 4. 19:31 | Válasz erre: 112300 |
Gyorsan kiszoroztam: ha egy adott sebességnél eddig 4000F/p -t forgott a motorod,akkor ezután ugyanolyan haladásnál 4250 et fog pörögni. (17es helyett 16os lánckerék elõre,minden más marad ahogyan volt) Aztán hogy ez gyakorlatban milyennek érzed, azt Te fogod kitapasztalni:)) |
csanesz | 112303 | 2016. december 4. 18:37 | Válasz erre: 112300 |
Az 1 -es fokozatot rövidebbnek fogod érezni. De szerintem csak a Km óra és ford.szám mérõn fog feltûnni. A 2 -es fokozat annyira már nem lesz feltûnõ. Városban vagy dugóban hatékonyabb lesz a 1 -es fokozatos döcögés. |
varajani | 112302 | 2016. december 4. 17:50 | Válasz erre: 112301 |
Ha kisebb áttételt választunk, a gép lassabb és erõsebb lesz. Ez a nyomatékváltó feladata.
|
lendvai | 112301 | 2016. december 4. 16:50 | Válasz erre: 112300 |
Erõsebb nem lesz, csak annak fogod érezni. Amit leírtál az így van, hogy mennyivel forog többet azt majd elmondja akinek ilyen módon módosított áttétele van.
|
zsotli | 112300 | 2016. december 4. 14:00 |
Sziasztok! Van valakinek 16 - 42-es áttétele a láncon? 17-42 a gyári de véletlenül 16os elsõ jött. Tapasztalat esetleg? Elvileg erõsebbnek kéne lenni de kicsivel többet fog forogni.
|
lendvai | 112299 | 2016. december 4. 10:56 |
Ezt ma láttam, érdekes, kicsit teátrálisan van elõadva, de szerintem sok hasznos információt tartalmaz. Nekem többek között ezért van motorom. :-) https://www.youtube.com/watch?v=KNmHOni2RCk |
Flenegen | 112298 | 2016. december 4. 09:00 |
Én is nézegetek,de Vessetek rém követ, de nekem az R1200 Gs a szívem vágya. Egy normálisabb darabért aközel 2,5-3 milla kicsit sok. 2 milla alatt meg milyenek vannak... Ha 2,5 akkor inkább egy új MT07 Tracer. Mi lehetne még. TDM900 de abból nem nagy a kínálat, s abból is a legtöbb kinti. Néztem még DL1000-emet de nem túl jó a véleményezés róla.Meg hát ugye a Varadero maradhat, de ott is a 2004 utáni darabok amik tetszenek. Közel 1,7 milla. |
Karex | 112297 | 2016. december 3. 22:29 | Válasz erre: 112289 |
Nem, nem így kell érteni. Szerintem lenne rá jelentkezõ, ha felraknám eladásra..... Hozzám nõtt. Lassan ismerem minden porcikáját. Marad. |
lendvai | 112295 | 2016. december 3. 22:20 | Válasz erre: 112294 |
Hát bekarburálásilag nem vagyok túl tapasztalt. Beállítottam ahogy a könyv írta oszt gó. :-)
|
Karex | 112294 | 2016. december 3. 22:18 | Válasz erre: 112291 |
Nem probléma, inkább csak finomhangolás. Pontos bekarburálás, ahogy a gép kívánja, teljesen más lesz utána, kezelhetõ, pontosan adagolható, akkor megy amikor Te akarod....... Ahogy a 900-on van gyárilag.
|
kawa550 | 112293 | 2016. december 3. 22:00 | Válasz erre: 112285 |
Békés túrázó mi? El ne higgyétek amit beszél! Én a saját szememmel láttam ahogy tejelte a vastag eurókat az osztrák zsaruknak mer ment minta zállat.:))))))))))))
|
Lui79 | 112292 | 2016. december 3. 21:51 | Válasz erre: 112288 |
A középsö,meg a jobb oldali,az brutális Trx,R6 segge van,R1 2007-es telókkal befogókkal,Renthal motocross kormány,Renthal magasitókkal,ugy emlékszem Xjr 1300 lámpa van elöl rajta,Akrapovic komplett rendszer van rajta.Gyönyörüen,igényesen megépítve,és most télen szétszedi,és még lesz rajta alakítva a jövöévre.
|
lendvai | 112291 | 2016. december 3. 21:45 | Válasz erre: 112287 |
Ezt nem igazán értem, milyen beállítási problémára gondoltál?
|
kawa550 | 112289 | 2016. december 3. 21:34 | Válasz erre: 112288 |
Ugye az örök darabot nem nepperi értelemben kell érteni?:))))))))))) http://totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2016/11/25/lagunat_v6-ossal/ |
Karex | 112288 | 2016. december 3. 21:27 | Válasz erre: 112286 |
Mondanám, hogy cseréljünk, de a pirosom nem eladó....... örök darab. A karbival meg lehet játszani, hogy ne ugorjon akkorát a kis gázra. A kényelem a TDM-nél biztosan jobb mint a TRX-en, már kinézetre is. De akkor is lesz egy TRX-em egyszer...... 2223-as hsz-edben a közép és jobb oldali képen lévõ, nagyon bejön....... |
Karex | 112287 | 2016. december 3. 21:19 | Válasz erre: 112285 |
Vagyis azt mondod, ha be lett volna állítva rendesen a karbis 4TX, akkor az is ugyanúgy nem akart volna ledobni, mint a 900......... :D |
Lui79 | 112286 | 2016. december 3. 21:19 |
Én mondjuk pont a nyersességét szeretem ennek a mocsoknak,épp hogy mozzditassz a gázon azonnal olyat ránt hogy a vállam majd ki szakad ha bambáskodok.Csak a környezetem már mindenki új motorokkal van elengedve,Super duke,cb1000r,street triple,mind jóval több lóval van eleresztve,a kanyargóson semmi baj,de ha jön az egyenes,ugy ott hagynak mint a szar,Gondoltam újitanék de nekem ez a kéthengeres,nem szétforgatni való,blokk kell,és kész.A 900-as tol meg ujjabbat nem csinált a yamaha :-( A másik,a lányaimat is mindig vinnem kell, a trx 10km után olyan kényelmetlen,a Tdm meg tura üléses.
|
lendvai | 112285 | 2016. december 3. 21:05 | Válasz erre: 112281 |
Vagyunk páran. Én a békésen túrázók táborában használtam/használom õket. Ennek ellenére a 4TX-el kétszer firkáltam el.:-) A 900-as az aluváz miatt könnyebb, kicsivel lejjebb van a súlypontja és ezért kicsit könnyebben terelhetõ. Injektoros, a fogyasztás mínusz egy liter a 4TX-hez képest. 87 LE, de nem olyan direkt, mint a karburátor, nem igazán érezni. Talán jobban tol a magasabb tartományban 140 után. Nekem ennyi volt a különbség.
|
csanesz | 112283 | 2016. december 3. 20:57 | Válasz erre: 112278 |
Engem már 7 éve szolgál egy Bosch Uneo http://furokalapacs-vesokalapacs.arukereso.hu/bosch/uneo-14-4v-p38467488/#termek-leiras Nem olcsó, és barkácsgép. Némileg túltervezték... Sok olyan munkám volt vele, amit egy normál akksis fúróval nem tudtam megoldani. Ez nem ütvefúró, hanem kalapácsfúró és csavarbehajtó (0,5 Joule). A nyomatékszabályozás elektromos. Minél jobban húzod a ravaszt annál nagyobb a nyomaték. A funkció kapcsolót kellett idén cserélni, de azt is már megerõsített változatban adják 1200Ft Bites szárú fúrók armada van hozzá... És betonfúróból is van választék. Panel lakás falat megeszi. Akksit talán jövõre cserélem 4db lithiumos cella a 18650 -es típusból. Mikor vettem gondoltam csak beválik. A többszörösét hozta vissza azóta. Most 4 000 -el olcsóbb, mint mikor én vettem. |
kawa550 | 112282 | 2016. december 3. 20:57 | Válasz erre: 112281 |
Tibike, meg a dinnye, meg az angol is a te embered. :D
|
Lui79 | 112281 | 2016. december 3. 20:41 |
Van olyan forum tag,aki egyaránt használta a 850 4Tx-es Tdm-et is,és a 900-ast is?Kíváncsi lennék mik a nagyobb külömbségek használatban.Szemezek 900-as Tdm-el,lehet a Trx-et lecserélném egyre.... |
Karex | 112280 | 2016. december 3. 20:40 | Válasz erre: 112276 |
Hasonlóan vagyok vele én is..... de mûködik! :D |
Karex | 112279 | 2016. december 3. 20:39 | Válasz erre: 112278 |
A mechanika az enyémben is újszerû. Amennyit használtam...... az aksi nem tartós ezekben.
|
lendvai | 112278 | 2016. december 3. 17:54 |
Nekem még megéri a felújítás, egy tizenéves Makitám van, 12V-os, de törtem már el vele csavart, piszok kis jószág. Az eredeti cellák NiCd-ok, de a töltõje tud NiMh-t is, így arra lesz tuningolva. A gép maga hibátlan, a mechanikán semmi kopás nem érzõdik. Én ezen megfontolásból maradok ezeknél a gépeknél, mert lehet háromszor-négyszer annyiba kerül, mint a noname verziók, de több, mint háromszor annyi ideig is tart, így összességében nekem jóval olcsóbbnak tûnik.
|
kawa550 | 112277 | 2016. december 3. 17:06 |
Fõleg pl: https://www.mall.hu/akkus-szerszam/einhell-bcd-18-1-2b-bavaria-black |
kawa550 | 112276 | 2016. december 3. 17:00 | Válasz erre: 112275 |
Ja, hát így kiokosodva már én is asszem hogy a tököm jáccik vele, kibacom oszt jónapot.:))))) Ritkán használom, akkor is csak 1-2 csavarozásra 5 percig, de már mindig üres mikor kell, mert bár állandóan a töltõbe rakom már, de az mikor feltölti(szerinte) akkor kikapcsol és csak akkor kapcsol vissza ha kiveszed és újra berakod. Közben meg az állásban rég lemerült. Szóval már semmire se jó. Kábelesre alakított autóakkus nekem is van 2, de hogy tovább tartott megcsinálni mint amennyit összesen használtam, az hétszentség. :))))) |
Karex | 112275 | 2016. december 3. 16:36 | Válasz erre: 112269 |
Eddig én is eljutottam. Aztán kerestem. Itthon is van cég aki ilyent csinál, de a cellákat kínából rendelve sem sokkal olcsóbb. A megállapításom: amennyibe az aksi rendberakása kerül, annyiért újat kapsz. Vagyis az én gépeim is megálltak a bontásnál, illetve csak az egyik. A másik 12v-os, ezért az aksi tokozásba kapott szép vezetéket, amit autó aksira csiptetve tudok használni..... .... A 18-as hosszú pibenõt tart...... Lidli, parkside, majd ha lesz....... |
csanesz | 112274 | 2016. december 3. 16:14 | Válasz erre: 112269 |
Van ahol jó áron kapod a cellákat. Én is szoktam cellákat cserélni. Az ilyen ipari cellák árban nem vészesek. Fontos! - Ha Ni-Cd -van benne, akkor az is legyen és a kapacitás sem változhat, mert a töltõ áramkör még, ha primitív is (kivétel, ami nem tartalmaz IC-t, csak ledet és ellenállást) kapacitásra van tervezve. Komolyabb márkáknál van, hogy több kapacitást tud kezelni. - Fizikai mérete is fontos a típus azonosításhoz. Hossz és átmérõ a papírral együtt. - Más típust (fizikailag kisebbet) nem rakhatsz bele, mert nem akkora amperra tervezték azokat és használat közben túlhevül és hamar tönkremegy. Folyamatos használatnál pár nap. Kadmiumos meg amúgy is érzékeny a hõmérsékletre. Ha töltésnél eléri a 45 fokot, akkor már csak a teljes töltés 70% -át tudja leadni. - Ezek a cellák kifejezetten iparra készültek. Ezért vannak papír tokban mert jobb a hõszigetelésük egymáshoz képest. A lemezeket több esetben tudod forrasztani gyantás ónnal. Ha nem, akkor csiszold meg a forr.fûl felületét. De az akksi ne melegedjen fel forrasztás közben! Ha jól értelmezem cakk-pakk 15 000 körül kapnál egy ilyet 2 akksival? Inkább vegyél másik gépet 2 akksival. Lehet, hogy kapsz még ugyanilyet. és lesz két fúród 2 akksival. Vagy a celláit átrakod a meglévõbe, ha ugyanolyan kapacitásúak és lesz két géped egy-egy akksival. Legjobb esetben 750 Ft/db a cella. Két akku 30 cella. 22.500 mani! Egy Makitánál, Hiltinél, Würthnél ok. De ennél felejtõs. |
kawa550 | 112273 | 2016. december 3. 15:23 | Válasz erre: 112272 |
Akkó má le is tettem a dologról, mert ez 18V, és 15db kis akku van összekötve, ha a 10db-os annyi, akkor a felújítás többe van mint egy új fúró. :D
|
lendvai | 112272 | 2016. december 3. 15:19 | Válasz erre: 112271 |
Azt hiszem 12V 2.0Ah NiMh-el cellázás olyan 9000 körül van, de nézz utána, nem emlékszem pontosan.
|
kawa550 | 112271 | 2016. december 3. 15:02 | Válasz erre: 112270 |
Ez itt a kérdés, hogy megéri-e foglalkozni vele, mert ha macerával kijövök a végén 10 rugóra oszt lesz egy 4 éves használt gépem 1 akkuval, mikor 15-ért kapok hasonlót újan 2 akkuval garanciával, akkor nem érdemes foglalkozni vele.
|
lendvai | 112270 | 2016. december 3. 14:07 | Válasz erre: 112269 |
Vannak cégek, akik újracellázzák a szerszámgép akksikat, nekem is lassan aktuális lesz a csavarozóé. Azt az acéllapkát szerintem forrasztóónnal meg nem fogatod tartósan, eredetileg is ponthegesztéssel rögzítik. De van neked fasza hegesztõkészüléked automata maszkkal, hegeszd meg õket. :-) Lehet egyébként típusspecifikusan összeállított akkucsomagot is kapni, amit csak be kell gyömöszölni a házba és összecsavarozni. |
kawa550 | 112269 | 2016. december 3. 11:28 |
lendvai | 112268 | 2016. december 2. 22:54 |
Azt majd' elfelejtettem, hogy beszereztem egy ilyen kütyüt is Kínából, hogy messzirõl is szemmel tarthassam a vasat. :-) Kell bele egy SIM kártya azt' hadd szóljon! :-)
![]() |
Lui79 | 112267 | 2016. december 2. 19:35 | Válasz erre: 112266 |
Anno kölyök koromban Simsonnal kezdtem :-D na annak csináltam a telóját,meg Suzuki rm-el crossoztam,annak is csináltam a telóját,de az már forditott telós volt,picit másabb de nem lesz probléma ezzel sem remélem.köszönöm a segitséged!!!
|
kawa550 | 112266 | 2016. december 2. 19:27 | Válasz erre: 112265 |
A krómszár átmérõje. Szinte minden teló egy kaptafa. Kikapod, a tejérõl lecsavarod a záródugót, ha állítható mint a tdm akkor záró tuskót, ez esetben lesz egy pálca is ami a szelephez megy. Ha ez lenn van, rugó ki, lé kiönt, kissé megpumpál, aztán a teló alján lévõ imbuszt kell kivenni, ennek általában felül ellen kell tartani, itt vannak különbségek hogy milyen profilú kulccsal vagy ilyesmivel(nálam egy sliccelt csõ) tudsz ellentartani neki, ha az alsó csavar kinn van, akkor a seeger vagy rugó a szimering felett kivesz, aztán türelmesen, de legalább erõsen addig rángatod õket míg szét nem jön. Alapszabály: satu vagy ilyesmi hozzá sem érhet! Csak kézzel markolásszuk! Ezek után a csillapító patron már kiesik magától, alaposan elmosol mindent benzinben, utána tiszta és száraz érzés lényeges, és összerakod fordított sorrendben. A csúszógyûrûk közül az alsó bemegy a szárral együtt, de a felsõt utána kell a helyére pofozni, ehhez megint kellhet célszerszám, mi a minap a Tibiéhez lefolyó csõbõl meg fakockából rögtönöztünk. Ha az is a helyén van, akkor az új szimering, azt meg legegyszerûbb úgy bepofozni, hogy a régibõl kivágzs egy pár mm-es darabot hogy az már ne szoruljon, beteszed az újat, a tetejére arégit és azt ütöd, így az új sérülés nélkül perem alá üthetõ, a besliccelt régit pedig könnyû utána kipattintani. Ha nem érthetõ csak kérdezz, segítünk. |
Lui79 | 112265 | 2016. december 2. 19:16 | Válasz erre: 112257 |
Köszönöm a linket,nekem ugye Trx nem Tdm a teló,4un az eredeti kódja a motornak,de ezekkel a képekkel meg tudom oldani majd gyakorlatban ugy is adja magát szerelés közben,meg azt néztem,hogy csinálok valami "alátét"szerüt a rugóhoz,mert teljesen be van csavarva,de nagyon puha nekem,kanyarban is hajlamos beinogni ha szeretném még dönteni.Mi a 43? |
kawa550 | 112263 | 2016. december 2. 19:05 | Válasz erre: 112262 |
Van egy cimborám , vele szoktuk úgy becézni egymást hogy te pöcs, de hogy ne legyen sértõ, beszédben is betûzzük hogy te péõcées. :))) Õ se pc. :D
|
lendvai | 112262 | 2016. december 2. 18:57 | Válasz erre: 112260 |
Látom bazze, igaz a látásommal van baj, de attól hogy betûzöd még ugyanúgy kell elolvasnom! :-) Amúgy köszönöm, csapatban mindig jobb küzdeni. :-)
|
kawa550 | 112261 | 2016. december 2. 18:34 | Válasz erre: 112259 |
De azt bizton mondhatom, a legjobb helyen élünk! Mert ha eccer megint eljövé a Messiás, hogy összegyûjtse a földön maradt szeplõtlen jóembereket, akkor azt itt, ezen a fórumon, a nyivákolós topikban fogja kezdeni, mert ott a legnagyobb az 1 négyzetméterre esõ szeplõtelenek száma. Legalábbis a szájkaratéjuk(száj kung-fujuk, az kifinomultabb nem?) szerint. :))))))))))))))))
|
kawa550 | 112260 | 2016. december 2. 18:31 | Válasz erre: 112259 |
Már támogatlak te péõcées! (megfejtés: betûzve írtam le) :))))))))))))
|
lendvai | 112259 | 2016. december 2. 18:12 |
Ha már Séf bácsi, tegnap átmentek a nyivákolók a humor topikba, mert sérelmeztek valami fotót, próbáltak temetõi hangulatot teremteni. Lehet oda is érdemes néha átnézned. :-)
|
lendvai | 112258 | 2016. december 2. 18:10 | Válasz erre: 112257 |
Megerõsítem, Séf bácsival néhány hete egy 900-as teleszkópot is rendbe szedtünk, nincs új a nap alatt. Bár elõször kicsit tartottam tõle, ezért mentem Kópházára olajat cserélni benne, de most már nyugodt vagyok, legközelebb egyedül is elbánok vele. :-)
|
kawa550 | 112257 | 2016. december 2. 18:05 | Válasz erre: 112254 |
Úgy is ki lehet, csak nem érdemes. Egyrészt kifeszegetni csak úgy tudod ha beleböksz valami hegyeset és azzal kifeszíted, de ha ilyenkor megcsúszik a valami és összebassza a telószárat darabonként 60.000-ért, akkor nagyon ideges leszel. És megcsúszik, efelõl ne legyen kétséged. És rendesen kimosni is csak szétszedve lehet, ha meg benn marad az üledék meg a kosz, akkor adtál a szarnak egy pofont, inkább csináld meg rendesen, nem nagy meló. https://get.google.com/albumarchive/103973879426139514992/album/AF1QipPFhgleDL5uo634GUveERmq7A8XwhdqkDLp5h3g Ez ugyan 3vd nem 4tx, de az ellentartón kívül nincs különbség. segítség lesz itt dögivel. Tied 43-as? |