kawa550 | 112055 | 2016. november 27. 11:37 | Válasz erre: 112054 |
Hülyeségeken rugózol, de hát amikor a hülyeséget mérte ki nekem a jóisten, akkor kicsit meglöttyenhetett a mérõpohár, szóval rajtam ne múljon....:)))))))) A régebbi népszerû xj olajszint ellenõrzéséhez minden alkalommal a motort a jobbkezeseknek felüléssel ellenkezõ irányból kell elõször megközelíteni, majd lehajolva, szükség szerint legugolva az olajszintet ellenõrizni minden indulás elõtt, ha nem így teszünk, akkor az ülésben ülve kell mélyen oldalra hajolnunk, esetleg tükröt használnunk. Ha oldalsztenderen állt a motor elõtte, akkor még egy kicsit függõlegesben is kell tartanunk hogy a blokk másik felérõl visszafolyjon az olaj. Ha esetleg esõs sáros idõben közlekedtünk, akkor a kémlelõablak tisztítására is szükség lehet. Most pedig tegye fel a kezét, akinek az akármilyen szar és régi autójában nincs olajnyomás visszajelzõ lámpa, ami semmilyen hajlongást meg nézegetést nem igényel, sõt még a menet közben elfogyó olajat is jelzi. Az is tegye fel a kezét, aki szerint egy ilyen hülyeségbõl bármiféle következtetés levonható....... Ja és csak jelzem hogy a 3vd-n még az ülést is le kell venni ehhez, sõt még a nívópálcát is ki kell tekerni, letörölni, visszadugni, kivenni, megnézni, visszatekerni, ülést visszatenni stb...... |
Hr.Geiger | 112054 | 2016. november 27. 10:07 | Válasz erre: 112048 |
Lomha 8V | 112053 | 2016. november 27. 09:45 | Válasz erre: 112048 |
Akkor ott valami nem jó. Nyugalmi állapotban, ha egy ideje nem járt a motor és egyenesen áll (tehát nem oldalsztenderen) , akkor a kémlelõablakban a két csík között kell lennie az olajszintnek.
|
kawa550 | 112052 | 2016. november 27. 08:57 | Válasz erre: 112049 |
Én eddig is nyugodt voltam ez ügyben, nincs ezzel a motorral semmi különös baj, ami más motorokkal ne lenne. Azt meg hogy inkább csak ennek a típusnak a "hibáiról" tudok, betudom annak, hogy más típus fórumait nem látogatom, úgy hogy fogalmam sincs róla hogy azoknak mik a bajaik. De hogy ennyi van azoknak is, az tuti.:)))))))))))) De annak bárki utánanézhet http://www.1000ps.at/gebrauchte-profisuche (ez a legnagyobb csak motorokkal foglakozó osztrák hirdetési oldal, kb mint nálunk a képes motor) hogy bejelölöd a márkánál a yamahát, utána a modellnél a felkínáltak közül bármelyiket és már mutatja is a darabszámot hogy éppen mennyi eladó van. A viszonylag fiatal népszerû járgányokból pl fazer van mondjuk 20, a régebbi népszerûbõl mint pl az xj van 10-12, a tádéból meg van 30(!!) és az csak a 850-es, 900-ból még 17, szóval tádéból 2 annyi van mint az utána következõ legnépszerûbbekbõl. Na, ez a nem véletlen. |
gezasz | 112051 | 2016. november 27. 08:55 | Válasz erre: 112049 |
Az olaszból behozott 55000 km-es TDM-em levegõ illetve üzemanyag szûrûjének látványától szinte sírva fakadtam!Korom fekete volt mind a kettõ. A gyetyát nem tudtam kiszedni mert úgy bele volt rohadva, valószínüleg soha nem cserélték. A szerelõ egy napi áztatás és egyéb procedurák után varázsolta ki. A szelephézagokat 40 ezrenként kell ellenõrizni. Az enyémnek még nem volt levéve a szelepdeknije. Magyarán az olasz szartak az egészre és akár lehet,hogy a kilométer is valós volt benne ,csak a karbantartás volt hiányos. Jelenleg 100 ezer van benne és megy
|
Flenegen | 112050 | 2016. november 27. 07:57 | Válasz erre: 112049 |
Na azt tudjátok, hogy én aztán tényleg alig gyûjtöm a km-eket. Az én motorom is 16 éves 58.000 km-el. A motor 2002-es forgalomba állítás. 2007-ben számoltatta be az elõzõ tulaj a Red Baronba ahol 2007.05-2011.03 hóig ki volt vonva , akkor hoztam el 43.000 km-el. Az idei évben nem került bele még 800 km sem. Így ilyenkor én is elgondolkozom az import motorok futásán. Sajnos ugyan az a probléma mint az autókkal, de hagyjuk is...
|
vasutas | 112049 | 2016. november 27. 06:40 |
Szerelõ barátaimmal sokat beszélgetünk errõl a tdm-fõtengely hibákról . Mindig az a vége, hogy az olasz import és az olaszoknál elhanyagolt olajcserék a hibák fõ okozója . Úgy tudom, már a motor gyártása is olasz,, -:) Aztán a másik ,, a TDM nagyon jó minõségben készült, ha nem töröd össze, húsz évesen is újként tündököl . Lásd a tdm találkozókon, hogy ragyognak a paripák .-:) Ezt a szép állapotot aztán ki is használják a motorok behozatalakor, itthon is, de már tapasztaltuk, hogy az olaszoknál is rendesen tekernek az órákon . Nem tudom, hányan dicsekedhetünk el azzal, hogy a szalonból toltuk ki a motort . Mindig mosolyogva olvasom a hirdetéseket a kevés kilométerrel megkímélt motorokról . Az enyém tizenhat éves, szalon óta nálam van, az órában 84 ezer km van és az utolsó hét nyáron (barátaim tudják mi az oka) sajnos alig mentem vele . Szlovén ismerõseim 4TX-iben mind 150 és 200 ezer közötti a kilométer . A kopókon kívül mást nem cseréltek . Itt meg találgatjuk, hogy mi a baj ezekkel a húsz éves, de 40-50 ezret futott motorokkal ,,-:)) Ja, és hogy megnyugodjatok, barátom erre a télre két Varadeót is vállalt, igen fõtengely gyanúsak és bizony olasz papírokkal ,,,-:))) |
csanesz | 112048 | 2016. november 26. 23:42 | Válasz erre: 112045 |
De nekem kandikáló ablakom van fent a tartályon mint Hr.Geiger fényképén és annak kell 5 km, hogy olvasható legyen a szint. Oldalra fektethetném, akkor talán folydogálna oda valami. Akkor ez most, hogy van? A 4TX és a 3VD belsõben mégis különbözhet? Vagy most, akkor mi van? |
Hr.Geiger | 112047 | 2016. november 26. 22:51 | Válasz erre: 112044 |
De nem ám! :-) A tartályból a nyomópumpa a szûrõn keresztül betolja a rendszerbe, a szívópumpa meg a teknõbõl a szép krómozott csövön keresztül visszatolja a tartályba. Ezért " száraz". :-)
![]() |
kawa550 | 112045 | 2016. november 26. 22:38 | Válasz erre: 112044 |
Pedig nem. :D A 3vd-n még az olajszintet is úgy kell megnézni, hogy a tartályban a dugón van a pálca az ülés alatt, messze a blokktól. |
csanesz | 112044 | 2016. november 26. 22:30 | Válasz erre: 112042 |
Nem lentõl nyomja fel az olajat? Ha nincs használatban, akkor úgy tudom lecsorog.
|
csanesz | 112043 | 2016. november 26. 22:25 | Válasz erre: 112030 |
Vagyis õk is költenének rá. Talán sikerül a dokumentációt megosztanom: Összeg: http://kepkezelo.com/images/tw5a9mresli5dshwd2po.jpg Alkatrészek sajna angolul: http://kepkezelo.com/images/87t60rcy5gkca9t5jclp.jpg http://kepkezelo.com/images/aobhre379kp6kcikctas.jpg http://kepkezelo.com/images/0bpum8wqp6rjjwoc2m3n.jpg |
csanesz | 112041 | 2016. november 26. 22:07 | Válasz erre: 112039 |
Hiányos voltam! Hideg állapotban elsõ indításra értettem a mondókámat. Bocsi! :) |
kawa550 | 112040 | 2016. november 26. 22:05 | Válasz erre: 112039 |
Így van, a tádénál max 1 liter lehet ami a karter alján van(annak van a bal oldali külön leeresztõ) a többi vagy menet közben van éppen, vagy a tartályban. Monnyuk ez szerintem mind1, ha a fõtengely csapágy nem belülrõl a furaton keresztül kapja a folyamatosan áramló olajat hogy azon úszhasson, akkor az az olaj ami kintrõl permetezgeti, már csak halottnak a csók.
|
Hr.Geiger | 112039 | 2016. november 26. 21:56 | Válasz erre: 112038 |
Azért annak a 4 liternek a nagy része a tartályban van, mivel a szívó pumpa visszatolja oda. Nem ázik ott semmi sem.
|
csanesz | 112038 | 2016. november 26. 21:46 | Válasz erre: 112035 |
A fõtengely biztos olajban ázik. 4 literben biztos és az nagyon sok. A henger lehet hogy bánja... |
F.Krisz | 112037 | 2016. november 26. 21:46 |
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a hozzászólását a témához. Bocsi ha ezzel a témával belerondítottam az esti fórumba. :) |
csanesz | 112036 | 2016. november 26. 21:43 | Válasz erre: 112034 |
Szerintem ezek a gépek Qrvára vissza vannak tekerve. Egy Yamaha túraendurót épeszû ember nem vesz városi furikára ergó minimum 2 -szer megjárták vele ejrópát, mert erre alkalmas. |
evdem | 112035 | 2016. november 26. 21:40 |
Szerintem a száraz karteres megoldás a "hiba". Ugyanis ott ahol a fõtengely alatt mindig ott az olaj ha már régi is az olaj akkor is ha más nem csapódik oda annyi ami a fõtengelyt életben tartja. Nyilván ilyenkor a vezérmû tengely és a dugók fognak elköszönik amikor ha felújítják akkor már a fõtengelyt is gatyába rázzák. Míg itt ha nem figyelsz az olajcserére akkor megég ég az olaj eliszaposodik a rendszer leszûkülnek a furatok amin az olajat szállítódik a megfelelõ helyekre, és ilyenkor elõször a fõtengely fogja megköszöni a részvételt.
|
kawa550 | 112034 | 2016. november 26. 21:32 | Válasz erre: 112033 |
Nem tudom hogy van-e egyáltalán más oka a hanyag tulajokon kívül. Ha típushiba lenne, gyári probléma beépítve, akkor nem lenne ennyi öreg, sokat futott, de mégis mozgásképes vas itt. És kíváncsiságból ránéztem az 1000ps profi keresõjével, az összes yamaha típus közül messze tdm850-bõl van a legtöbb eladó, átlag kb 3x több mint bármelyik másik típusból, holott minimum 16 évesnek kell lenniük. Ennek szerinted mi az oka? Lehet hogy a többibõl az ilyen korúak már rég a temetõben vannak azért? Akkor most sok a szám vagy éppen hogy nagyon kevés a korhoz képest? |
Hr.Geiger | 112033 | 2016. november 26. 21:24 | Válasz erre: 112029 |
Ez a fórum csak a jéghegy csúcsa... Amikor én kerestem eladó TDM-et, a kint ( A ; D )hirdetett gépek közül 4 volt fõtengelyhibával eladó, van egy kollégám, akinek 3VD-je fõtengelyhibás volt, mikor vette, itt Janni írta, hogy az övé is meghalt, csaneszé is, most meg F.Krisz kezdi el a rollert hajtani. Azért kérdeztem, hogy mi válthatja ki ezt a problémát? Az biztos, hogy én annyit egyik motoromon sem sasoltam az olajszintet, mint a Tádén... Majd elfelejtettem, de ha a memóriakártyám jól hasít, akkor V.V.Laci is egy fõtengely generálozással kötött örök barátságot a Twin850-el. :-) |
csanesz | 112032 | 2016. november 26. 21:22 | Válasz erre: 112029 |
Nekem is mondták és írták, hogy biztos gyárihiba. Nem valóban nem az csak az enyémben vásárláskor volt vagy 100 000 Km, de az óra csak 51 000 -et mutatott. Kizárt, hogy 50 000 alatt, ilyen olajsár legyen benne. És az alkatrészek ilyen makulátlanok legyenek. |
csanesz | 112031 | 2016. november 26. 21:18 | Válasz erre: 112025 |
Ez az egyik tény! A másik tény az, hogy hozzánk a (szépen írom) "nyugdíjazott gépek" jönnek többnyire. Bár ki vehetne MT-09 Tracer -t, de valljuk be itthon okkal nincs sok belõle az utakon. TDM -en akár egy ülésfeljavítással (meg volt) 3 órán át is elgurulok és nem sajgó fenékkel, kavargó gyomorral, fájó háttal szállok le. Egyre kezdenek elterjedni a túraendurók és a TDM sajna megelõzte a korát. Most van rá szükség. Az emberek most kezdik felfedezni. |
F.Krisz | 112030 | 2016. november 26. 21:17 |
Motorszerelõ szerint minden más rendben van.Az utolsó csavarig szétszedték. Ami cserélendõ az a tömítések (ami ugyan csak egy vagyon) vezérmûlánc és ami a fõtengelyhez kell még. Ezért mondták a szervizben hogy megvennék mert az ismerõsének jó lenne. Meglátjuk |
kawa550 | 112029 | 2016. november 26. 21:15 | Válasz erre: 112028 |
Ok, de melyik az a márka/típus és hol van az a fórum ahol látom azt a 80-100 mocit ami megérte a kort?
|
Hr.Geiger | 112028 | 2016. november 26. 21:13 | Válasz erre: 112025 |
Más márkák is megérik ezt a kort, de ott azért ennyi fõtengely KO-ról nem olvasni..., ezt azért nem tekinteném referenciának. |
kawa550 | 112027 | 2016. november 26. 21:12 | Válasz erre: 112023 |
Osztrák gányolásról nem tok nyilatkozni, de az biztos, minden használt jármû egy nagy lutri, sose tudhatod hogy az elõzõ gazdái liebhaberstück-ként vagy olcsón hajtom míg megyen darabként tekintettek rá. Gányolni lehet hogy nem gányolta, csak épp kifelejtett néhány olajcserét, vagy szûrõt csak minden másodiknál hogy szájba taszajtsa a saját fillérbaszó édesanyját az 5 eurós megtakarítással. Épp most kezd ledõlni a nagy német szobor, hogy ott nem tekerik az órát. Nem a faszt nem, épp a minap írták hogy némely tartományban már tervezik a kötelezõ teljes élettartam szervizkönyv bevezetését minden olajcserénél óraállás rögzítéssel, mert 30% felett vannak már ott is a tekert órák. |
csanesz | 112026 | 2016. november 26. 21:08 | Válasz erre: 112023 |
Sajna ez egy ilyen sport. Nekem cakk-pakk 1.4 milába van a gép és igen ezért kapok egy 900 -t. De annak meg nem tudom mi van belül. Esetenként igazolja magát a mondás, hogy a használt járgány drágább az újnál. ...de szerethetõ. |
kawa550 | 112025 | 2016. november 26. 21:05 | Válasz erre: 112019 |
Azon gondolkodtál már, mi lehet az oka annak, hogy ez itt messze a legnagyobb létszámú márkaklub, ahol a motorok átlagéletkora közelebb van a 20-hoz mint a 15-höz, és mégis ennyien megérik ezt a kort, a behozó és órát soha vissza nem tekerõ nepperek földjén? Biztos hogy innen nézve olyan sok az a 4-5 döglött fõtengely ami összejött itt az évek alatt? Vajon hány típus ér meg ennyi évet/kilométert ilyen nagy számban, fõleg úgy hogy a modell soha nem járt az eladási listák élén?
|
csanesz | 112024 | 2016. november 26. 21:04 | Válasz erre: 112017 |
Egy a lényeg, nézesd át a többi alkatrészt, hogy milyen állapotban vannak. Váltómû mennyire épp. Van a kupacban egy tengelykapcsolós fogaskerék kis körmökkel, hogy az mennyire van elnyalva, okosok szokták csinálni tolóváltónál, hogy kuplung nélkül váltanak. Henger mennyire kopott? Kell gyûrûzni vagy dugót cserélni esetleg felfúrni +0,5 -re ahogy nekem is lett az 10 000 Ft honolással. De ahoz +0,5 -ös dugó kell plusz lehúzók. Tömítéseket szimeringeket érdemes cserélni. Nekem dugig volt olajsárral, ennyit a szerelõ még életében nem látott. Nézesd át alaposan nekem is azt csinálta a szerelõm, de szerintem az egnyémben mindent kicseréltek már korábban mert makulátlan volt minden csak a henger és környéke nem. És nekem még ott volt egy kuplung csere is az EBS lett, "mert megérdemlem". :) Feltették itt korábban a kérdést nekem. Ha ennyi pénz ráköltése után nyugodtan tudok aludni akkor csináljam. Hááát én sokkal nyugodtabb vagyok. 1 hónap állás után pöcre indul full szívatóval, gázfröccs nélkül. Szebb hangja lett és jobban húz. |
F.Krisz | 112023 | 2016. november 26. 20:56 |
Én akkoriban úgy gondoltam ,hogy Ausztriából hozok motort hátha ott nem gányolnak. Ezt azután tettem miután megnéztem az itthoni felhozatalt. Bocs ha ezzel megsértettem valakit. Persze az elsõ motoromra nem akartam egy millát költeni. Sajna megszívtam.
|
lendvai | 112022 | 2016. november 26. 20:51 | Válasz erre: 112019 |
A trehány gazdától egy típushibáktól mentes konstrukció sem menti meg a gépet. :-) Ki tudja hogy használták elõtte, milyen olajat raktak bele, milyen idõközönként cserélték stb.
|
F.Krisz | 112021 | 2016. november 26. 20:50 |
Érdekes mert azt mondják ,hogy a 3 vd nél nem jelentkezik ez a probléma. Ezt ti jobban tudjátok. Talán az elékeléssel lehet a baj? |
lendvai | 112020 | 2016. november 26. 20:50 | Válasz erre: 112011 |
Jól mondod, van a piaci érték, meg az, amennyit neked ér. :-) Igazából nem tudom pl nálam hol lenne a lélektani határ, amikor inkább eladnám. De az a fránya piac úgy mûködik, hogy mindig ráfizetéssel vehetnék másikat, ami megfelelõ. Vagy hazardírozok, hátha bejön. :-)
|
Hr.Geiger | 112019 | 2016. november 26. 20:46 |
Azon gondolkodtatok már, mi lehet ennek a sok fõtengelyhalálnak az oka? Mert elviekben a TDM egy típushibáktól mentes modell...
|
F.Krisz | 112017 | 2016. november 26. 20:43 |
Nem egyszerû eldönteni mi is a jó megoldás. Legurítani a domboldalba és ott hagyni vagy költeni rá több száz ezret de akkor tudod mi van a feneked alatt. Kínáltak már érte egy összeget fõtengely hibásan de még adnék neki esélyt. |
csanesz | 112016 | 2016. november 26. 20:43 | Válasz erre: 112013 |
Megcsinálom neked rendesen! Csak kell egy kis idõ. |
csanesz | 112015 | 2016. november 26. 20:41 |
Az a Qrva konvertálás nem sikerült. Forintban 750 000 a teljes lista, ha tip-topra kell újjítani. De ebbe csak én mentem bele. Nekem mindenestül 680 000 lett az összes tömítéssel vezérmûlánc és még sok kis apró bigyóval együtt. Nálam hajtókar és dugó plusz lehúzók is cserések voltak mert a digók elköszörülték a tengelyt méret alá, hogy az autó csapágy beférjen. Ha csak a fõtengely a gáz akkor ne javítgass! Többe fog kerülni!!! Egy bontás plusz tömítés, olyan 80 000 Ft. |
hucski | 112014 | 2016. november 26. 20:39 | Válasz erre: 111987 |
Köszi. :) Lehet nekem is arra kerül a sor. Amúgy teljesítménybe nem érezhetõ? Az addig rendben van, hogy ezzel a beállítással, nem hozol elõ 100 lovat... :) |
F.Krisz | 112013 | 2016. november 26. 20:38 |
Sajna nem tudom elolvasni a csatolt doksikat.Valami miatt túl kicsi a felbontás.
|
sandryder | 112012 | 2016. november 26. 20:37 |
Sziasztok! Látom vége egy idõre a számkarakter vadászatnak. Viszont nagy érdeklõdéssel követem Lendvai Tibi szakmai beszámolóit, és olvasva a szelepbeállítási procedurát, örültem hogy átlendítette a holtponton az ajándékba vitt s.k. készített alma-dió nevû szeszes italom. |
kawa550 | 112011 | 2016. november 26. 20:34 | Válasz erre: 112007 |
Az nem vészes? Baccki, 2 kiló a fõtengely, ahhoz kell egy új csapágysor is meg egy tömítéskészlet, már 3 kilónál járunk munkadíj nélkül, és akkor még nem került szóba hogy akkor már hülyeség összerakni régi gyûrûkkel, meg nem felújított hengerfejjel, miközben a motor piaci értéke valahol 5 kiló körül jár.....
|
csanesz | 112010 | 2016. november 26. 20:33 | Válasz erre: 112007 |
Aszem 305 Ft a dolcsi. 202 416 Forintocska. Plusz Orbánnak foci pájára... |
F.Krisz | 112009 | 2016. november 26. 20:33 |
Szia Csanesz! Én is néztem a Boats.net-rõl de nem tudtam mennyi lenne a járulékos költség. Nekem úgy rémlik mintha Floridai központú lenne. Honnan postázták pontosan? Mindenestül fizettél 751 dollárt? Ha azt vesszük, hogy itthon "HA" lenne bontott 150.000 ért adnák akkor nem is olyan vészes. |
csanesz | 112008 | 2016. november 26. 20:32 |
"Szevasztok Mivel hosszas keresés után sem találtam a TDM-rõl egy fórumot sem a neten, ezért úgy döntöttem itt nyitok egyet. Jó lenne hasonló motorral rendelkezõ emberekkel beszélgetni, tapasztalatot cserélni, és esetleg túrákat szervezni..... Addig is széles utat és jó idõt kívánok minden motorosnak! Üdv. Zsolt " 1e ati5995 2e vasutas 3e Dewy 4e petyatdm 5e Balu68 6e kawa550 7e CJKrisz 8e egoka 9e vasutas 10e CJKrisz 11e Endruz 12e CJKrisz 13e PalmBela 14e vadasz 15e Suprati 16e Suprati 17e lendvai 18e kawa550 19e cizi 20e Suprati 21e Tamas85 22e heilm72 23e hamster 24e kawa550 25e CJKrisz 26e fazakas66 27e predator9 28e Lokátoros 29e Englishman 30e galoscsabus 31e dinnyemag 32e szsolt 33e Suprati 34e hamster 35e oszika 36e Flenegen 37e Szilárd 38e hamster 39e dinnyemag 40e Suprati 41e furoember 42e hamster 43e fazakas66 44e VVLaci 45e CJKrisz 46e Scopy (Lendvai barátunk "emlékére") 47e tdm lori 48e szsolt 49e jimbeam 50e hgemini 51e fazakas66 52e scopy (bár ez így nem ért!) 53e Vasutas, hgemini, kawa550 3-as holtverseny!:))))))))) 54e hgemini 55e Tamas85 56e hgemini 57e csokabi 58e Robi70 59e Kilos 60e csokabi 61e jimbeam 62e hamster 63e gabor82, iszonyatos küzdelem árán:-))) 64e dinnyemag 65e furoember 66e Kilos 67e csokabi 68e Skuli és ati5995 fej fej mellett:))) 69e MadBob 70e Robi70 71e Endruz az eltévelyedett:) 72e Scopy (Tominak ajánlom!) 73e MadBob (mert mindenki aludt!) 74e Tonio 75e csokabi újabb trófeája:) 76e csabesz1 77e Flenegen újra (2014-02-24) 78e Scopy és Schindler holtversenyben! (2014-03-14) 79e csokabi (2014-03-30) 80e tomhahn (2014-04-13) 81e Tulok99 (2014-04-30.) 82e MadBob (2014-05-14) 83e Schindler (2014-05-29) 84e Tomhahn (2014-06-26) 85e Ati5995 (2014-07-30) 86e BIKE-R (2014-08-29) 87e Tomhahn (2014-09-30) 88e Karex (2014-10-28) 89e galoscsabus (2014-12-01) 90e Hr.Geiger és csokabi (2015-01-05) 91e tulok99 (2015-02-03) <BR>92e Kilos és Skuli (2015-02-27) <BR>93e Hr.Geiger (2015-03-21) <BR>94e Flenegen (2015-04-17) <BR>95e scopy (2015-05-08) <BR>96e MadBob (2015-06-05) <BR>97e Kawakarika (2015-07-08) <BR>98e Schindler (2015 -08-13) <BR>99e Kawakarika, hajnali unalmában:) (21-09-2015) <BR>100e Tomhahn (2015-10-27) <BR>101e Hr.Geiger ( 2015-12-10 ) <BR>102e gesszti (2016-01-10) <BR>103e Kawa550(2016.02.01 <BR>104e Flenegen (2016-02-25) <BR>105e Tomhahn (2016-03-17) <BR>106e Kilos (2016-04-09) <BR>107e Kilos (2016-05-03) <BR>108e Karex (2016-05-31) <BR>109e Kilos (2016-07-04) <BR>110e Kawa550 (2016-08-18) <BR>111e Tomhahn (2016-10-09) <BR>112e Csanesz (2016-11-26) |
lendvai | 112007 | 2016. november 26. 20:29 | Válasz erre: 112005 |
Bakker, tényleg van 4TX fõtengelyük! Lehet más típus is használta. Jelenleg 663,66USD az ára. Az annyira nem is vészes. Persze relatív.
|
csanesz | 112005 | 2016. november 26. 20:25 | Válasz erre: 111999 |
Szóval F.Krisz! A Boats.net -en keresztül jutottam hozzá. Kedves Lendvai cimbora ajánlotta még korábban. Aszem 23% -kal olcsóbban adták ezt az alkatrészt a gyári árhoz képest. Lényegében náluk olcsóbbat nem találtam. Itthon csak 10% kedvezményt kaptam volna a Postaautó Duna zrt -tõl. Fullosan így nézett ki az ár vége plusz 50 000 szerelési költség. De ebbõl a vízpumpa itt egy TDM -es cimbitõl volt, bontott 15 000 -ben megállapodtunk. Próbált tömszelencét cserélni, de az a része nem bontható. A gyári szelepszár szimeringek, hengertalp és hengerfej tömitések és 2 "O" -gyûrû már meg volt 2 éve. Így nem fájt annyira. Plusz Boats.net -el kapcsolatban lehetett játszani az árral. Fe ezt priviben. ![]() ![]() ![]() |
lendvai | 112004 | 2016. november 26. 20:24 | Válasz erre: 111992 |
Ott van az a drót, csak lenn fityeg, az meg nem fért bele a képbe. :-) Kettõt is leeresztettem, ha az egyik leakadna, akkor ott a másik, de nem volt gond.
|
csanesz | 111999 | 2016. november 26. 20:11 | Válasz erre: 111982 |
Szia F.Krisz! Nekem lett idén felújítva a motor! Képletesen ennyibe került: ![]() |
Hr.Geiger | 111998 | 2016. november 26. 20:09 | Válasz erre: 111997 |
:-)) Én inkább arra gondoltam, hogy már ahhoz is lusták lettek, hogy billentyût ragadjanak! :-) |
kawa550 | 111997 | 2016. november 26. 20:07 | Válasz erre: 111996 |
Ezt úgy kell érteni, hogy szerinted nem polírozzák eleget a bohócot?....... :)))))))))
|
Hr.Geiger | 111996 | 2016. november 26. 20:06 | Válasz erre: 111993 |
Biza, mindjárt kerek! :-) Korábban több vadász is kint volt ilyenkor a terepen, de úgy látszik, berozsdált már a fegyverük... :-)))) |
kawa550 | 111994 | 2016. november 26. 20:05 |
Na halló! Hol vannak a lesipuskások? Én má vagy haccor nyertem, ölég vót. :)))
|
kawa550 | 111993 | 2016. november 26. 19:59 | Válasz erre: 111991 |
Hûbazzeg, minnyá kerek a szám, mert aszondom hogy Ó! :)))))
|
kawa550 | 111992 | 2016. november 26. 19:59 | Válasz erre: 111990 |
Azért azt kell mondjam, még mindig nem figyelsz, mert egy igen fontos alkatrész nem látszik a képeden, az, amibõl minden rendes berva 30 centit fogyasztott 100km-en: a DRÓT vazzeg! :))))) A régit egy dróttal kell lefele leengedni kiszedésnél, és ha már úgyis ott van, akkor azzal mindjárt be is lehet húzni az újat. :)))
|
lendvai | 111990 | 2016. november 26. 19:51 | Válasz erre: 111984 |
Karex | 111989 | 2016. november 26. 19:45 | Válasz erre: 111980 |
A fõtengely fogait ne próbáld leszedni, lehet, pl flexel....... de utána neked is szükséged lesz egy cseredarabra. Olajpumpa ki, aztán látod mi a helyzet. Ahogy olvasom megvan már. Nem bonyolult. |
lendvai | 111988 | 2016. november 26. 19:44 | Válasz erre: 111982 |
Amerikából 4TX fõtengelyt nem kapsz, csak 3VD-t, mert csak azt forgalmazták odakinn. De valószínûleg elég húzós ára lenne kintrõl is. Én amit lehet kintrõl veszek, de azok olyan alkatrészek, amiket más, kinn forgalmazott típus is használ, pl FJR vagy XJR. Kifejezetten TDM-hez ne keress kinn semmit, csak ha 3VD-d van. A vám szerencsejáték, ha fennakad fizetni kell, összegtõl függõen ÁFÁ-t, vagy ÁFÁ-t és vámot. De az esetek többségében még így is olcsóbb.
|
lendvai | 111987 | 2016. november 26. 19:40 | Válasz erre: 111983 |
Én baszirgáltam a 900-as menüjében. Azóta egyforma színû a két leömlõ. Azt azért nem árt tudni melyik irányban hogyan változik a kipufogógáz hõmérséklete, ami az elszínezõdést okozza. Ha nagyon lila, akkor szegény a keverék, dúsítani kell egy kicsit. Persze csak apránként, nekem szerencsém volt, az elsõ beállítás megoldotta a dolgot. És a lényeg: mindig fel kell írni mi volt a baszirgálás elõtti állapot. :-) |
kawa550 | 111985 | 2016. november 26. 18:27 | Válasz erre: 111982 |
Nekem bõ 10 évvel ezelõtt a kawám fõtengelycseréjénél jött szóba a javítás, valami fémszórásos technikával http://www.weldtech.hu/elektromos_femszoras amire akkor azt mondták a mûhelyben, hogy láttak olyan fõtengelyt ami tökéletes lett utána és jól mûködött, meg olyant is, ami 500 km után ledobta a felszórt réteget oszt lehetett elölrõl kezdeni, szóval mindenki maga dönthet hogy megpróbálja-e. Akkor én egy használtat vettem németországból, 100eur volt hajtókarostul. Viszont azóta eltelt 10 év, ami technikában valszeg igen nagy idõ, lehet hogy azóta sokat tökéletesedett ez a módszer is. Én azt hiszem megpróbálkoznék vele, ha a másik megoldás az új lenne, mert az kibacottul drága, nem gazdaságos vele a javítás egy tizen huszon éves motornál. |
kawa550 | 111984 | 2016. november 26. 18:21 | Válasz erre: 111979 |
Bár Tibikénk igen tehetséges és már megoldotta a dolgot, azért a szakirodalmat el kell menteni, mert jól jöhet az ugyebár. :))) https://get.google.com/albumarchive/103973879426139514992/album/AF1QipNEIC7uCg0lwzvQZudgGo-aJoYvyi9FzD0Wn8OZ ![]() |
hucski | 111983 | 2016. november 26. 17:59 |
Sziasztok! TDM-en valaki baszírgálta már a CO beállításokat? Ha igen, akkor mi a tapasztalata? Legyen szíves megírni, had javuljon a morálom. Köszi elõre is. |
F.Krisz | 111982 | 2016. november 26. 16:04 |
Flenegen | 111981 | 2016. november 26. 13:45 |
Na nekem meg sajnos élnem kellett a back funkcióval. Ma megpróbáltam motoron os az N44-es Nolant, de olyan vastag a csatja hohy szó szerint majd megfulladtam. Olyan rossz helyen vezetik le a pántot, hogy nyomja a torkom.
|
lendvai | 111980 | 2016. november 26. 13:24 |
Elég szûkszavú a szervizkönyv is, meg a net is. Azt látom, hogy 850 és 900 esetében ugyanaz a módszer, valószínûleg le kell kapni az olajszivattyút és úgy ki lehet szedni a láncot.
|
lendvai | 111979 | 2016. november 26. 12:45 |
Flenegen | 111977 | 2016. november 25. 20:14 | Válasz erre: 111965 |
Tényleg back friday lesz. Elhoztam a sisakot. A hét végén próba pár km erejéig oszt ha nem jó akkor back . A15% kedvezmènnyel 63 ezer huf. Azért ez sem rossz ár. Próbáltam az új N 87-et de szûkös volt nagyon. A végèn majd egy Grex lett belõle de több helyen hibás volt a fényezés , rendelni meg nem lehet, így maradt ez. Meg ez jobban is tetszik. Kíváncsian várom hogy milyen lesz.
|
mati12 | 111976 | 2016. november 25. 19:54 |
Szó se róla,ebben a sisakban tuti,hogy Te voltál a falu bikája,a Kiskörösi-s világban a többiek csak aszisztálhattak melletted-:-)
|
kawa550 | 111974 | 2016. november 25. 19:10 | Válasz erre: 111973 |
17 évesen egy nolan N19 crosserben kezdtem a pályafutásomat a simson hátán. Egész nyáron azért dolgoztam szabadnap nélkül. Aszittem attól menõ leszek. :-D Azóta megjött az eszem. :-)))
|
mati12 | 111973 | 2016. november 25. 18:00 | Válasz erre: 111972 |
Igazából ez csak a Nolan iránt érzett lojalitásomat tükrözi. Abban az idõben amikor még nem voltam ilyen "kõgazdag" mint most csak egy Nolan sisakra tellett,amit azóta is nagy megelégedéssel hordok. :-))))
|
kawa550 | 111972 | 2016. november 25. 17:02 | Válasz erre: 111971 |
Most nagyot csalódtam benned! Hát milyen újgazdag sznob béjemwés vagy te, hogy azt nézed hol lehet olcsóbban kapni, nem azt hogy hol drágább?! Hát a touratech már smafu? :-)))
|
mati12 | 111971 | 2016. november 25. 15:58 | Válasz erre: 111968 |
Igaz,hogy nem az N44 de ez is nagyon jó árban van most.
![]() |
Flenegen | 111970 | 2016. november 25. 15:52 | Válasz erre: 111969 |
Tudtam, hogy Benned bízhatok......Az a baj, hogy kiszámítható vagy:)
|
mati12 | 111969 | 2016. november 25. 15:19 | Válasz erre: 111966 |
Természetesen,sõt....! A molyok után a másik tippem úgyis az lett volna,hogy az ablakon keresztül beszûrödõ napfény UV sugárzása okozott visszafordíthatatlan károkat a sisakodban és ez tette indokoltá a cseréjét. :-)
|
Flenegen | 111966 | 2016. november 25. 09:58 | Válasz erre: 111964 |
Tanult BMW-s kolléga! Semmi sem tiltja a számítógép elötti sisak használatot.:)
|
kawa550 | 111965 | 2016. november 25. 09:31 | Válasz erre: 111963 |
A back friday az miben különbözik a black fridaytól? Vissza lehet vinni ha nem gyó? :)))))))))
|
Flenegen | 111963 | 2016. november 25. 06:32 |
Akit esetleg érdekel, ma a Citybike motoros boltban back friday van a sisakokra. Megyek én is mert a sisakom elhasználódott, meg úgyis szabin vagyok ma végre.
|
mati12 | 111962 | 2016. november 24. 21:34 | Válasz erre: 111960 |
Apámé. Egy kosárból kelt életre néhány év alatt.
|
csanesz | 111961 | 2016. november 24. 21:28 | Válasz erre: 111959 |
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-TDM-850-1996-2001-ALL-MODELS-REAR-BRAKE-LIGHT-SWITCH-/281281101332?hash=item417da8fe14:g:2ngAAMXQ1d1TGj5~ Vagy www.sugomotor.hu Honlapon van elérhetõség és postáznak is. Nekem tükörtartó 3 nap alatt itt volt. Bontott cuccokkal foglalkoznak! |
Star | 111959 | 2016. november 24. 19:21 |
Sziasztok! 2000-es motorra hátsó féklámpakapcsolót keresek. Új, bontott, minden érdekel. Köszi: Star |
csanesz | 111958 | 2016. november 24. 18:07 | Válasz erre: 111957 |
Most nézem telószárat írtam. Sandryder által helyesbítek: teleszkóphüvelyre gondoltam. A teleszkóprúd valóban acél. Köszi! |
sandryder | 111957 | 2016. november 24. 17:24 |
A Tádénál a teleszkóprúd az acél, a teleszkóphüvely az viszont ötvözött alumínium, de általában a mai motoroknál ez a trend. Az hogy a fordított telónál hogy van azt még nem tudom, mert ilyet még nem szereltem szét. |
csanesz | 111956 | 2016. november 24. 16:02 |
Ez a Banggood rafinlált! A motor láncok közé berakta a láncfûrész láncot is! :)))))
|
csanesz | 111955 | 2016. november 24. 16:00 | Válasz erre: 111953 |
Ennek utána járok! Munkatárs csinált valami csoda trutyit levél hamuból meg háztartási szerekbõl. Bár az koptatással mûködik én meg vegyszerre gondoltam. Ennek a RENA -nak utána nézek! Köszönöm az infókat! |