12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

kawa550 112055 2016. november 27. 11:37   Válasz erre: 112054
Hülyeségeken rugózol, de hát amikor a hülyeséget mérte ki nekem a jóisten, akkor kicsit meglöttyenhetett a mérõpohár, szóval rajtam ne múljon....:))))))))

A régebbi népszerû xj olajszint ellenõrzéséhez minden alkalommal a motort a jobbkezeseknek felüléssel ellenkezõ irányból kell elõször megközelíteni, majd lehajolva, szükség szerint legugolva az olajszintet ellenõrizni minden indulás elõtt, ha nem így teszünk, akkor az ülésben ülve kell mélyen oldalra hajolnunk, esetleg tükröt használnunk. Ha oldalsztenderen állt a motor elõtte, akkor még egy kicsit függõlegesben is kell tartanunk hogy a blokk másik felérõl visszafolyjon az olaj. Ha esetleg esõs sáros idõben közlekedtünk, akkor a kémlelõablak tisztítására is szükség lehet.

Most pedig tegye fel a kezét, akinek az akármilyen szar és régi autójában nincs olajnyomás visszajelzõ lámpa, ami semmilyen hajlongást meg nézegetést nem igényel, sõt még a menet közben elfogyó olajat is jelzi.

Az is tegye fel a kezét, aki szerint egy ilyen hülyeségbõl bármiféle következtetés levonható.......
Ja és csak jelzem hogy a 3vd-n még az ülést is le kell venni ehhez, sõt még a nívópálcát is ki kell tekerni, letörölni, visszadugni, kivenni, megnézni, visszatekerni, ülést visszatenni stb......
    

Hr.Geiger 112054 2016. november 27. 10:07   Válasz erre: 112048
Az olajszint ellenõrzést elméletileg minden motorozás elõtt el kéne végezni, hogy megelõzzük jármûvünk hajtómûvének a károsodását. Tehát nem 5km után csekkolunk...
Ez a szint ellenõrzés elméletileg egyszerû mutatvány, de nem a TDM-en! Az általad említett " kandikáló ablak" szolgál a szint leolvasására és én itt látom az elsõ olyan problémát, ami a fõtengely meghibásodáshoz vezethet. Keressük meg ezt a " kandikáló ablakot" a motoron, immáron beépítve a vázba! ( 1-es kép) Látja? Nem látja? Na látja... :-)
A kontroll a 4TX-tõl egy bonyolult rituálé. Az olvasható szint témához lapozzunk bele a kezelési útmutatóba!

Motort vízszintes helyen leállít. Elindítjuk a gépet, majd felmelegítjük kb. 15 perces járatással. ( ez azért túlzás szerintem, de ez van leírva a manuálban. )
Miután üzemi hõfokon vagyunk, leállítjuk és letérdelünk / lehajolunk / esetleg nyeregben ülve, tükörrel a kezünkben megkeressük a " kandi ablakot " és megnézzük a szintet. Ha kevés, utánatöltünk. Márpedig legtöbbször kevés, mert a konstrukcióból adódóan fogy az olaj..., pláne, ha még " nyelezik" is a motort rendesen.

Ha ezt az elõbb leírt rituálét kényelmi okokból kihagyjuk, netán még tetézzük azzal, hogy szûrõt is csak minden második alkalommal cserélünk - ezt vajon ki találhatta ki? - akkor könnyen elõfordulhat, hogy sérül a felület a fõtengelycsapokon és nem lesz olajfilm a súrlódó felületek közt -> halál a gépre!

Összehasonlításként nézzük meg a kawa által említett " régebbi népszerû XJ-nek" a " kandikáló ablakát" a blokk kiépített állapotában ( 2-es kép ) majd beépített állapotában is. ( 3-as kép )
Tegye fel a kezét, aki szerint ezt könnyebb leolvasni! Bónuszként még a motort sem szükséges elõtte járatni, mert itt hidegen kell leolvasni. Sokkal környezetbarátabb és derékkímélõbb megoldás! :-)))

    

Lomha 8V 112053 2016. november 27. 09:45   Válasz erre: 112048
Akkor ott valami nem jó. Nyugalmi állapotban, ha egy ideje nem járt a motor és egyenesen áll (tehát nem oldalsztenderen) , akkor a kémlelõablakban a két csík között kell lennie az olajszintnek.
    

kawa550 112052 2016. november 27. 08:57   Válasz erre: 112049
Én eddig is nyugodt voltam ez ügyben, nincs ezzel a motorral semmi különös baj, ami más motorokkal ne lenne. Azt meg hogy inkább csak ennek a típusnak a "hibáiról" tudok, betudom annak, hogy más típus fórumait nem látogatom, úgy hogy fogalmam sincs róla hogy azoknak mik a bajaik. De hogy ennyi van azoknak is, az tuti.:))))))))))))
De annak bárki utánanézhet http://www.1000ps.at/gebrauchte-profisuche (ez a legnagyobb csak motorokkal foglakozó osztrák hirdetési oldal, kb mint nálunk a képes motor) hogy bejelölöd a márkánál a yamahát, utána a modellnél a felkínáltak közül bármelyiket és már mutatja is a darabszámot hogy éppen mennyi eladó van. A viszonylag fiatal népszerû járgányokból pl fazer van mondjuk 20, a régebbi népszerûbõl mint pl az xj van 10-12, a tádéból meg van 30(!!) és az csak a 850-es, 900-ból még 17, szóval tádéból 2 annyi van mint az utána következõ legnépszerûbbekbõl. Na, ez a nem véletlen.
    

gezasz 112051 2016. november 27. 08:55   Válasz erre: 112049
Az olaszból behozott 55000 km-es TDM-em levegõ illetve üzemanyag szûrûjének látványától szinte sírva fakadtam!Korom fekete volt mind a kettõ. A gyetyát nem tudtam kiszedni mert úgy bele volt rohadva, valószínüleg soha nem cserélték. A szerelõ egy napi áztatás és egyéb procedurák után varázsolta ki. A szelephézagokat 40 ezrenként kell ellenõrizni. Az enyémnek még nem volt levéve a szelepdeknije. Magyarán az olasz szartak az egészre és akár lehet,hogy a kilométer is valós volt benne ,csak a karbantartás volt hiányos. Jelenleg 100 ezer van benne és megy
    

Flenegen 112050 2016. november 27. 07:57   Válasz erre: 112049
Na azt tudjátok, hogy én aztán tényleg alig gyûjtöm a km-eket. Az én motorom is 16 éves 58.000 km-el. A motor 2002-es forgalomba állítás. 2007-ben számoltatta be az elõzõ tulaj a Red Baronba ahol 2007.05-2011.03 hóig ki volt vonva , akkor hoztam el 43.000 km-el. Az idei évben nem került bele még 800 km sem. Így ilyenkor én is elgondolkozom az import motorok futásán. Sajnos ugyan az a probléma mint az autókkal, de hagyjuk is...
    

vasutas 112049 2016. november 27. 06:40  
Szerelõ barátaimmal sokat beszélgetünk errõl a tdm-fõtengely hibákról . Mindig az a vége, hogy az olasz import és az olaszoknál elhanyagolt olajcserék a hibák fõ okozója . Úgy tudom, már a motor gyártása is olasz,, -:) Aztán a másik ,, a TDM nagyon jó minõségben készült, ha nem töröd össze, húsz évesen is újként tündököl . Lásd a tdm találkozókon, hogy ragyognak a paripák .-:) Ezt a szép állapotot aztán ki is használják a motorok behozatalakor, itthon is, de már tapasztaltuk, hogy az olaszoknál is rendesen tekernek az órákon .
Nem tudom, hányan dicsekedhetünk el azzal, hogy a szalonból toltuk ki a motort . Mindig mosolyogva olvasom a hirdetéseket a kevés kilométerrel megkímélt motorokról .
Az enyém tizenhat éves, szalon óta nálam van, az órában 84 ezer km van és az utolsó hét nyáron (barátaim tudják mi az oka) sajnos alig mentem vele . Szlovén ismerõseim 4TX-iben mind 150 és 200 ezer közötti a kilométer . A kopókon kívül mást nem cseréltek .
Itt meg találgatjuk, hogy mi a baj ezekkel a húsz éves, de 40-50 ezret futott motorokkal ,,-:))

Ja, és hogy megnyugodjatok, barátom erre a télre két Varadeót is vállalt, igen fõtengely gyanúsak és bizony olasz papírokkal ,,,-:)))
    

csanesz 112048 2016. november 26. 23:42   Válasz erre: 112045
De nekem kandikáló ablakom van fent a tartályon mint Hr.Geiger fényképén és annak kell 5 km, hogy olvasható legyen a szint. Oldalra fektethetném, akkor talán folydogálna oda valami.
Akkor ez most, hogy van? A 4TX és a 3VD belsõben mégis különbözhet? Vagy most, akkor mi van?
    

Hr.Geiger 112047 2016. november 26. 22:51   Válasz erre: 112044
De nem ám! :-) A tartályból a nyomópumpa a szûrõn keresztül betolja a rendszerbe, a szívópumpa meg a teknõbõl a szép krómozott csövön keresztül visszatolja a tartályba. Ezért " száraz". :-)
    

F.Krisz 112046 2016. november 26. 22:42   Válasz erre: 112043
Köszi Csanesz!
Így már olvasható :)
    

kawa550 112045 2016. november 26. 22:38   Válasz erre: 112044
Pedig nem. :D
A 3vd-n még az olajszintet is úgy kell megnézni, hogy a tartályban a dugón van a pálca az ülés alatt, messze a blokktól.
    

csanesz 112044 2016. november 26. 22:30   Válasz erre: 112042
Nem lentõl nyomja fel az olajat? Ha nincs használatban, akkor úgy tudom lecsorog.
    

csanesz 112043 2016. november 26. 22:25   Válasz erre: 112030
Vagyis õk is költenének rá.

Talán sikerül a dokumentációt megosztanom:
Összeg:
http://kepkezelo.com/images/tw5a9mresli5dshwd2po.jpg
Alkatrészek sajna angolul:
http://kepkezelo.com/images/87t60rcy5gkca9t5jclp.jpg
http://kepkezelo.com/images/aobhre379kp6kcikctas.jpg
http://kepkezelo.com/images/0bpum8wqp6rjjwoc2m3n.jpg
    

Lomha 8V 112042 2016. november 26. 22:16   Válasz erre: 112041
Akkor sincs ott. A TDM szárazkarteres.
    

csanesz 112041 2016. november 26. 22:07   Válasz erre: 112039
Hiányos voltam!
Hideg állapotban elsõ indításra értettem a mondókámat.
Bocsi! :)
    

kawa550 112040 2016. november 26. 22:05   Válasz erre: 112039
Így van, a tádénál max 1 liter lehet ami a karter alján van(annak van a bal oldali külön leeresztõ) a többi vagy menet közben van éppen, vagy a tartályban. Monnyuk ez szerintem mind1, ha a fõtengely csapágy nem belülrõl a furaton keresztül kapja a folyamatosan áramló olajat hogy azon úszhasson, akkor az az olaj ami kintrõl permetezgeti, már csak halottnak a csók.
    

Hr.Geiger 112039 2016. november 26. 21:56   Válasz erre: 112038
Azért annak a 4 liternek a nagy része a tartályban van, mivel a szívó pumpa visszatolja oda. Nem ázik ott semmi sem.
    

csanesz 112038 2016. november 26. 21:46   Válasz erre: 112035
A fõtengely biztos olajban ázik. 4 literben biztos és az nagyon sok.
A henger lehet hogy bánja...
    

F.Krisz 112037 2016. november 26. 21:46  
Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását a témához.
Bocsi ha ezzel a témával belerondítottam az esti fórumba. :)

    

csanesz 112036 2016. november 26. 21:43   Válasz erre: 112034
Szerintem ezek a gépek Qrvára vissza vannak tekerve.
Egy Yamaha túraendurót épeszû ember nem vesz városi furikára ergó minimum 2 -szer megjárták vele ejrópát, mert erre alkalmas.
    

evdem 112035 2016. november 26. 21:40  
Szerintem a száraz karteres megoldás a "hiba". Ugyanis ott ahol a fõtengely alatt mindig ott az olaj ha már régi is az olaj akkor is ha más nem csapódik oda annyi ami a fõtengelyt életben tartja. Nyilván ilyenkor a vezérmû tengely és a dugók fognak elköszönik amikor ha felújítják akkor már a fõtengelyt is gatyába rázzák. Míg itt ha nem figyelsz az olajcserére akkor megég ég az olaj eliszaposodik a rendszer leszûkülnek a furatok amin az olajat szállítódik a megfelelõ helyekre, és ilyenkor elõször a fõtengely fogja megköszöni a részvételt.
    

kawa550 112034 2016. november 26. 21:32   Válasz erre: 112033
Nem tudom hogy van-e egyáltalán más oka a hanyag tulajokon kívül. Ha típushiba lenne, gyári probléma beépítve, akkor nem lenne ennyi öreg, sokat futott, de mégis mozgásképes vas itt. És kíváncsiságból ránéztem az 1000ps profi keresõjével, az összes yamaha típus közül messze tdm850-bõl van a legtöbb eladó, átlag kb 3x több mint bármelyik másik típusból, holott minimum 16 évesnek kell lenniük.
Ennek szerinted mi az oka? Lehet hogy a többibõl az ilyen korúak már rég a temetõben vannak azért? Akkor most sok a szám vagy éppen hogy nagyon kevés a korhoz képest?
    

Hr.Geiger 112033 2016. november 26. 21:24   Válasz erre: 112029
Ez a fórum csak a jéghegy csúcsa...
Amikor én kerestem eladó TDM-et, a kint ( A ; D )hirdetett gépek közül 4 volt fõtengelyhibával eladó, van egy kollégám, akinek 3VD-je fõtengelyhibás volt, mikor vette, itt Janni írta, hogy az övé is meghalt, csaneszé is, most meg F.Krisz kezdi el a rollert hajtani.
Azért kérdeztem, hogy mi válthatja ki ezt a problémát? Az biztos, hogy én annyit egyik motoromon sem sasoltam az olajszintet, mint a Tádén...
Majd elfelejtettem, de ha a memóriakártyám jól hasít, akkor V.V.Laci is egy fõtengely generálozással kötött örök barátságot a Twin850-el. :-)

    

csanesz 112032 2016. november 26. 21:22   Válasz erre: 112029
Nekem is mondták és írták, hogy biztos gyárihiba.
Nem valóban nem az csak az enyémben vásárláskor volt vagy 100 000 Km, de az óra csak 51 000 -et mutatott.
Kizárt, hogy 50 000 alatt, ilyen olajsár legyen benne. És az alkatrészek ilyen makulátlanok legyenek.
    

csanesz 112031 2016. november 26. 21:18   Válasz erre: 112025
Ez az egyik tény!

A másik tény az, hogy hozzánk a (szépen írom) "nyugdíjazott gépek" jönnek többnyire.

Bár ki vehetne MT-09 Tracer -t, de valljuk be itthon okkal nincs sok belõle az utakon.
TDM -en akár egy ülésfeljavítással (meg volt) 3 órán át is elgurulok és nem sajgó fenékkel, kavargó gyomorral, fájó háttal szállok le.

Egyre kezdenek elterjedni a túraendurók és a TDM sajna megelõzte a korát.
Most van rá szükség. Az emberek most kezdik felfedezni.
    

F.Krisz 112030 2016. november 26. 21:17  
Motorszerelõ szerint minden más rendben van.Az utolsó csavarig szétszedték.
Ami cserélendõ az a tömítések (ami ugyan csak egy vagyon) vezérmûlánc és ami a fõtengelyhez kell még. Ezért mondták a szervizben hogy megvennék mert az ismerõsének jó lenne. Meglátjuk

    

kawa550 112029 2016. november 26. 21:15   Válasz erre: 112028
Ok, de melyik az a márka/típus és hol van az a fórum ahol látom azt a 80-100 mocit ami megérte a kort?
    

Hr.Geiger 112028 2016. november 26. 21:13   Válasz erre: 112025
Más márkák is megérik ezt a kort, de ott azért ennyi fõtengely KO-ról nem olvasni..., ezt azért nem tekinteném referenciának.

    

kawa550 112027 2016. november 26. 21:12   Válasz erre: 112023
Osztrák gányolásról nem tok nyilatkozni, de az biztos, minden használt jármû egy nagy lutri, sose tudhatod hogy az elõzõ gazdái liebhaberstück-ként vagy olcsón hajtom míg megyen darabként tekintettek rá. Gányolni lehet hogy nem gányolta, csak épp kifelejtett néhány olajcserét, vagy szûrõt csak minden másodiknál hogy szájba taszajtsa a saját fillérbaszó édesanyját az 5 eurós megtakarítással.
Épp most kezd ledõlni a nagy német szobor, hogy ott nem tekerik az órát. Nem a faszt nem, épp a minap írták hogy némely tartományban már tervezik a kötelezõ teljes élettartam szervizkönyv bevezetését minden olajcserénél óraállás rögzítéssel, mert 30% felett vannak már ott is a tekert órák.
    

csanesz 112026 2016. november 26. 21:08   Válasz erre: 112023
Sajna ez egy ilyen sport.
Nekem cakk-pakk 1.4 milába van a gép és igen ezért kapok egy 900 -t.
De annak meg nem tudom mi van belül.

Esetenként igazolja magát a mondás, hogy a használt járgány drágább az újnál.
...de szerethetõ.
    

kawa550 112025 2016. november 26. 21:05   Válasz erre: 112019
Azon gondolkodtál már, mi lehet az oka annak, hogy ez itt messze a legnagyobb létszámú márkaklub, ahol a motorok átlagéletkora közelebb van a 20-hoz mint a 15-höz, és mégis ennyien megérik ezt a kort, a behozó és órát soha vissza nem tekerõ nepperek földjén? Biztos hogy innen nézve olyan sok az a 4-5 döglött fõtengely ami összejött itt az évek alatt? Vajon hány típus ér meg ennyi évet/kilométert ilyen nagy számban, fõleg úgy hogy a modell soha nem járt az eladási listák élén?
    

csanesz 112024 2016. november 26. 21:04   Válasz erre: 112017
Egy a lényeg, nézesd át a többi alkatrészt, hogy milyen állapotban vannak.

Váltómû mennyire épp.
Van a kupacban egy tengelykapcsolós fogaskerék kis körmökkel, hogy az mennyire van elnyalva, okosok szokták csinálni tolóváltónál, hogy kuplung nélkül váltanak. Henger mennyire kopott? Kell gyûrûzni vagy dugót cserélni esetleg felfúrni +0,5 -re ahogy nekem is lett az 10 000 Ft honolással. De ahoz +0,5 -ös dugó kell plusz lehúzók.
Tömítéseket szimeringeket érdemes cserélni.

Nekem dugig volt olajsárral, ennyit a szerelõ még életében nem látott.

Nézesd át alaposan nekem is azt csinálta a szerelõm, de szerintem az egnyémben mindent kicseréltek már korábban mert makulátlan volt minden csak a henger és környéke nem.

És nekem még ott volt egy kuplung csere is az EBS lett, "mert megérdemlem". :)

Feltették itt korábban a kérdést nekem. Ha ennyi pénz ráköltése után nyugodtan tudok aludni akkor csináljam. Hááát én sokkal nyugodtabb vagyok. 1 hónap állás után pöcre indul full szívatóval, gázfröccs nélkül.

Szebb hangja lett és jobban húz.

    

F.Krisz 112023 2016. november 26. 20:56  
Én akkoriban úgy gondoltam ,hogy Ausztriából hozok motort hátha ott nem gányolnak. Ezt azután tettem miután megnéztem az itthoni felhozatalt. Bocs ha ezzel megsértettem valakit. Persze az elsõ motoromra nem akartam egy millát költeni. Sajna megszívtam.
    

lendvai 112022 2016. november 26. 20:51   Válasz erre: 112019
A trehány gazdától egy típushibáktól mentes konstrukció sem menti meg a gépet. :-) Ki tudja hogy használták elõtte, milyen olajat raktak bele, milyen idõközönként cserélték stb.
    

F.Krisz 112021 2016. november 26. 20:50  
Érdekes mert azt mondják ,hogy a 3 vd nél nem jelentkezik ez a probléma. Ezt ti jobban tudjátok.
Talán az elékeléssel lehet a baj?
    

lendvai 112020 2016. november 26. 20:50   Válasz erre: 112011
Jól mondod, van a piaci érték, meg az, amennyit neked ér. :-) Igazából nem tudom pl nálam hol lenne a lélektani határ, amikor inkább eladnám. De az a fránya piac úgy mûködik, hogy mindig ráfizetéssel vehetnék másikat, ami megfelelõ. Vagy hazardírozok, hátha bejön. :-)
    

Hr.Geiger 112019 2016. november 26. 20:46  
Azon gondolkodtatok már, mi lehet ennek a sok fõtengelyhalálnak az oka? Mert elviekben a TDM egy típushibáktól mentes modell...
    

F.Krisz 112018 2016. november 26. 20:45  
Bocs a fenekem alatt.
    

F.Krisz 112017 2016. november 26. 20:43  
Nem egyszerû eldönteni mi is a jó megoldás. Legurítani a domboldalba és ott hagyni vagy költeni rá több száz ezret de akkor tudod mi van a feneked alatt.
Kínáltak már érte egy összeget fõtengely hibásan de még adnék neki esélyt.
    

csanesz 112016 2016. november 26. 20:43   Válasz erre: 112013
Megcsinálom neked rendesen!
Csak kell egy kis idõ.
    

csanesz 112015 2016. november 26. 20:41  
Az a Qrva konvertálás nem sikerült.
Forintban 750 000 a teljes lista, ha tip-topra kell újjítani. De ebbe csak én mentem bele.

Nekem mindenestül 680 000 lett az összes tömítéssel vezérmûlánc és még sok kis apró bigyóval együtt. Nálam hajtókar és dugó plusz lehúzók is cserések voltak mert a digók elköszörülték a tengelyt méret alá, hogy az autó csapágy beférjen.

Ha csak a fõtengely a gáz akkor ne javítgass!
Többe fog kerülni!!!
Egy bontás plusz tömítés, olyan 80 000 Ft.
    

hucski 112014 2016. november 26. 20:39   Válasz erre: 111987
Köszi. :) Lehet nekem is arra kerül a sor. Amúgy teljesítménybe nem érezhetõ?
Az addig rendben van, hogy ezzel a beállítással, nem hozol elõ 100 lovat... :)
    

F.Krisz 112013 2016. november 26. 20:38  
Sajna nem tudom elolvasni a csatolt doksikat.Valami miatt túl kicsi a felbontás.
    

sandryder 112012 2016. november 26. 20:37  
Sziasztok!
Látom vége egy idõre a számkarakter vadászatnak. Viszont nagy érdeklõdéssel követem Lendvai Tibi szakmai beszámolóit, és olvasva a szelepbeállítási procedurát, örültem hogy átlendítette a holtponton az ajándékba vitt s.k. készített
alma-dió nevû szeszes italom.
    

kawa550 112011 2016. november 26. 20:34   Válasz erre: 112007
Az nem vészes? Baccki, 2 kiló a fõtengely, ahhoz kell egy új csapágysor is meg egy tömítéskészlet, már 3 kilónál járunk munkadíj nélkül, és akkor még nem került szóba hogy akkor már hülyeség összerakni régi gyûrûkkel, meg nem felújított hengerfejjel, miközben a motor piaci értéke valahol 5 kiló körül jár.....
    

csanesz 112010 2016. november 26. 20:33   Válasz erre: 112007
Aszem 305 Ft a dolcsi.

202 416 Forintocska. Plusz Orbánnak foci pájára...
    

F.Krisz 112009 2016. november 26. 20:33  
Szia Csanesz!

Én is néztem a Boats.net-rõl de nem tudtam mennyi lenne a járulékos költség.
Nekem úgy rémlik mintha Floridai központú lenne. Honnan postázták pontosan?
Mindenestül fizettél 751 dollárt? Ha azt vesszük, hogy itthon "HA" lenne bontott 150.000 ért adnák akkor nem is olyan vészes.


    

csanesz 112008 2016. november 26. 20:32  
"Szevasztok
Mivel hosszas keresés után sem találtam a TDM-rõl egy fórumot sem a neten, ezért úgy döntöttem itt nyitok egyet. Jó lenne hasonló motorral rendelkezõ emberekkel beszélgetni, tapasztalatot cserélni, és esetleg túrákat szervezni..... Addig is széles utat és jó idõt kívánok minden motorosnak!

Üdv.
Zsolt "

1e ati5995
2e vasutas
3e Dewy
4e petyatdm
5e Balu68
6e kawa550
7e CJKrisz
8e egoka
9e vasutas
10e CJKrisz
11e Endruz
12e CJKrisz
13e PalmBela
14e vadasz
15e Suprati
16e Suprati
17e lendvai
18e kawa550
19e cizi
20e Suprati
21e Tamas85
22e heilm72
23e hamster
24e kawa550
25e CJKrisz
26e fazakas66
27e predator9
28e Lokátoros
29e Englishman
30e galoscsabus
31e dinnyemag
32e szsolt
33e Suprati
34e hamster
35e oszika
36e Flenegen
37e Szilárd
38e hamster
39e dinnyemag
40e Suprati
41e furoember
42e hamster
43e fazakas66
44e VVLaci
45e CJKrisz
46e Scopy (Lendvai barátunk "emlékére")
47e tdm lori
48e szsolt
49e jimbeam
50e hgemini
51e fazakas66
52e scopy (bár ez így nem ért!)
53e Vasutas, hgemini, kawa550 3-as holtverseny!:)))))))))
54e hgemini
55e Tamas85
56e hgemini
57e csokabi
58e Robi70
59e Kilos
60e csokabi
61e jimbeam
62e hamster
63e gabor82, iszonyatos küzdelem árán:-)))
64e dinnyemag
65e furoember
66e Kilos
67e csokabi
68e Skuli és ati5995 fej fej mellett:)))
69e MadBob
70e Robi70
71e Endruz az eltévelyedett:)
72e Scopy (Tominak ajánlom!)
73e MadBob (mert mindenki aludt!)
74e Tonio
75e csokabi újabb trófeája:)
76e csabesz1
77e Flenegen újra (2014-02-24)
78e Scopy és Schindler holtversenyben! (2014-03-14)
79e csokabi (2014-03-30)
80e tomhahn (2014-04-13)
81e Tulok99 (2014-04-30.)
82e MadBob (2014-05-14)
83e Schindler (2014-05-29)
84e Tomhahn (2014-06-26)
85e Ati5995 (2014-07-30)
86e BIKE-R (2014-08-29)
87e Tomhahn (2014-09-30)
88e Karex (2014-10-28)
89e galoscsabus (2014-12-01)
90e Hr.Geiger és csokabi (2015-01-05)
91e tulok99 (2015-02-03)
<BR>92e Kilos és Skuli (2015-02-27)
<BR>93e Hr.Geiger (2015-03-21)
<BR>94e Flenegen (2015-04-17)
<BR>95e scopy (2015-05-08)
<BR>96e MadBob (2015-06-05)
<BR>97e Kawakarika (2015-07-08)
<BR>98e Schindler (2015 -08-13)
<BR>99e Kawakarika, hajnali unalmában:) (21-09-2015)
<BR>100e Tomhahn (2015-10-27)
<BR>101e Hr.Geiger ( 2015-12-10 )
<BR>102e gesszti (2016-01-10)
<BR>103e Kawa550(2016.02.01
<BR>104e Flenegen (2016-02-25)
<BR>105e Tomhahn (2016-03-17)
<BR>106e Kilos (2016-04-09)
<BR>107e Kilos (2016-05-03)
<BR>108e Karex (2016-05-31)
<BR>109e Kilos (2016-07-04)
<BR>110e Kawa550 (2016-08-18)
<BR>111e Tomhahn (2016-10-09)
<BR>112e Csanesz (2016-11-26)
    

lendvai 112007 2016. november 26. 20:29   Válasz erre: 112005
Bakker, tényleg van 4TX fõtengelyük! Lehet más típus is használta. Jelenleg 663,66USD az ára. Az annyira nem is vészes. Persze relatív.
    

csanesz 112006 2016. november 26. 20:27   Válasz erre: 112002
Ja igen és az adminisztráció...
    

csanesz 112005 2016. november 26. 20:25   Válasz erre: 111999
Szóval F.Krisz!

A Boats.net -en keresztül jutottam hozzá.
Kedves Lendvai cimbora ajánlotta még korábban.
Aszem 23% -kal olcsóbban adták ezt az alkatrészt a gyári árhoz képest. Lényegében náluk olcsóbbat nem találtam.
Itthon csak 10% kedvezményt kaptam volna a Postaautó Duna zrt -tõl.
Fullosan így nézett ki az ár vége plusz 50 000 szerelési költség.
De ebbõl a vízpumpa itt egy TDM -es cimbitõl volt, bontott 15 000 -ben megállapodtunk. Próbált tömszelencét cserélni, de az a része nem bontható.
A gyári szelepszár szimeringek, hengertalp és hengerfej tömitések és 2 "O" -gyûrû már meg volt 2 éve.
Így nem fájt annyira.


Plusz Boats.net -el kapcsolatban lehetett játszani az árral. Fe ezt priviben.
    

lendvai 112004 2016. november 26. 20:24   Válasz erre: 111992
Ott van az a drót, csak lenn fityeg, az meg nem fért bele a képbe. :-) Kettõt is leeresztettem, ha az egyik leakadna, akkor ott a másik, de nem volt gond.
    

F.Krisz 112003 2016. november 26. 20:20  
Köszi az infót Lendvai.
    

kawa550 112002 2016. november 26. 20:20   Válasz erre: 112000
Na, végre! :)))))))))
    

csanesz 112001 2016. november 26. 20:13  
Pár éve mát itt vagyok. Gondoltam csak azért is! :)))
    

csanesz 112000 2016. november 26. 20:12   Válasz erre: 111998
Kizárt!
    

csanesz 111999 2016. november 26. 20:11   Válasz erre: 111982
Szia F.Krisz!

Nekem lett idén felújítva a motor!
Képletesen ennyibe került:
    

Hr.Geiger 111998 2016. november 26. 20:09   Válasz erre: 111997
:-))
Én inkább arra gondoltam, hogy már ahhoz is lusták lettek, hogy billentyût ragadjanak! :-)
    

kawa550 111997 2016. november 26. 20:07   Válasz erre: 111996
Ezt úgy kell érteni, hogy szerinted nem polírozzák eleget a bohócot?....... :)))))))))
    

Hr.Geiger 111996 2016. november 26. 20:06   Válasz erre: 111993
Biza, mindjárt kerek! :-)
Korábban több vadász is kint volt ilyenkor a terepen, de úgy látszik, berozsdált már a fegyverük...
:-))))
    

kawa550 111994 2016. november 26. 20:05  
Na halló! Hol vannak a lesipuskások? Én má vagy haccor nyertem, ölég vót. :)))
    

kawa550 111993 2016. november 26. 19:59   Válasz erre: 111991
Hûbazzeg, minnyá kerek a szám, mert aszondom hogy Ó! :)))))
    

kawa550 111992 2016. november 26. 19:59   Válasz erre: 111990
Azért azt kell mondjam, még mindig nem figyelsz, mert egy igen fontos alkatrész nem látszik a képeden, az, amibõl minden rendes berva 30 centit fogyasztott 100km-en: a DRÓT vazzeg! :))))) A régit egy dróttal kell lefele leengedni kiszedésnél, és ha már úgyis ott van, akkor azzal mindjárt be is lehet húzni az újat. :)))
    

Hr.Geiger 111991 2016. november 26. 19:58  
Jó estét!
Mi ez a "vérszegény" tempó? :-)
    

lendvai 111990 2016. november 26. 19:51   Válasz erre: 111984
Tibike tehetséges, de a számokkal hadilábon áll olykor. :-) Bár a vezérmûlánc könnyen adta magát (összehasonlítva a régivel az talán egy milliméterrel volt hosszabb, így elraktam), a szívósori vezérmûtengelyt háromszor szedtem ki, mert az egyik szelepnél rossz irányba indultam el a lapkamérettel és másodszorra is csak az eredeti állapotot tudtam beállítani. Ezért az idegállapotomat rendezendõ Sandryder barátunk házi diópálinkájával növeltem a koncentrációt, így most már minden OK. A szétszedéskor úgy tûnt, mintha a szívóoldal fél-egy foggal le lenne maradva, de most tökéletes. Talán ennyi nyúlás volt a régi láncban.
    

Karex 111989 2016. november 26. 19:45   Válasz erre: 111980
A fõtengely fogait ne próbáld leszedni, lehet, pl flexel....... de utána neked is szükséged lesz egy cseredarabra.
Olajpumpa ki, aztán látod mi a helyzet.
Ahogy olvasom megvan már.
Nem bonyolult.
    

lendvai 111988 2016. november 26. 19:44   Válasz erre: 111982
Amerikából 4TX fõtengelyt nem kapsz, csak 3VD-t, mert csak azt forgalmazták odakinn. De valószínûleg elég húzós ára lenne kintrõl is. Én amit lehet kintrõl veszek, de azok olyan alkatrészek, amiket más, kinn forgalmazott típus is használ, pl FJR vagy XJR. Kifejezetten TDM-hez ne keress kinn semmit, csak ha 3VD-d van. A vám szerencsejáték, ha fennakad fizetni kell, összegtõl függõen ÁFÁ-t, vagy ÁFÁ-t és vámot. De az esetek többségében még így is olcsóbb.
    

lendvai 111987 2016. november 26. 19:40   Válasz erre: 111983
Én baszirgáltam a 900-as menüjében. Azóta egyforma színû a két leömlõ. Azt azért nem árt tudni melyik irányban hogyan változik a kipufogógáz hõmérséklete, ami az elszínezõdést okozza. Ha nagyon lila, akkor szegény a keverék, dúsítani kell egy kicsit. Persze csak apránként, nekem szerencsém volt, az elsõ beállítás megoldotta a dolgot.
És a lényeg: mindig fel kell írni mi volt a baszirgálás elõtti állapot. :-)
    

F.Krisz 111986 2016. november 26. 19:03  
Kawa 550 Köszönöm a véleményedet!

    

kawa550 111985 2016. november 26. 18:27   Válasz erre: 111982
Nekem bõ 10 évvel ezelõtt a kawám fõtengelycseréjénél jött szóba a javítás, valami fémszórásos technikával http://www.weldtech.hu/elektromos_femszoras amire akkor azt mondták a mûhelyben, hogy láttak olyan fõtengelyt ami tökéletes lett utána és jól mûködött, meg olyant is, ami 500 km után ledobta a felszórt réteget oszt lehetett elölrõl kezdeni, szóval mindenki maga dönthet hogy megpróbálja-e. Akkor én egy használtat vettem németországból, 100eur volt hajtókarostul.
Viszont azóta eltelt 10 év, ami technikában valszeg igen nagy idõ, lehet hogy azóta sokat tökéletesedett ez a módszer is. Én azt hiszem megpróbálkoznék vele, ha a másik megoldás az új lenne, mert az kibacottul drága, nem gazdaságos vele a javítás egy tizen huszon éves motornál.
    

kawa550 111984 2016. november 26. 18:21   Válasz erre: 111979
Bár Tibikénk igen tehetséges és már megoldotta a dolgot, azért a szakirodalmat el kell menteni, mert jól jöhet az ugyebár. :)))
https://get.google.com/albumarchive/103973879426139514992/album/AF1QipNEIC7uCg0lwzvQZudgGo-aJoYvyi9FzD0Wn8OZ

    

hucski 111983 2016. november 26. 17:59  
Sziasztok!

TDM-en valaki baszírgálta már a CO beállításokat?

Ha igen, akkor mi a tapasztalata? Legyen szíves megírni, had javuljon a morálom.

Köszi elõre is.
    

F.Krisz 111982 2016. november 26. 16:04  
Sziasztok!

Egy éve vagyok TDM 850 4TX tulajdonos. Sajnos engem is utolért a fõtengely probléma és így sikerült rátok találnom.
Az elmúlt idõszakban minden nap bújtam a hozzászólásokat minden témában. A ti leírásaitok alapján nagyon sok mindent megtudtam errõl a típusról. Nekem ez az elsõ motorom és szeretném ,hogy még az is maradjon egy jó ideig.
Egy veszprémi motor szervizben lett szétszerelve a blokk. Sajna õk nem találtak
bontott használható fõtengelyt. A tõlem telhetõ összes motorbontót felhívtam.
A válasz ennyi volt FELEJTSD EL mert Magyarországon nem kapsz. :(
Janni a fórumon azt írta,hogy a bakonymotornál megcsináltatta. Közben én is felhívtam és jövõ héten elviszem nekik(kiváncsi leszek mit mondanak). A veszprémi motorszerviz azt mondta meg lehet próbálni de õ nem gondolja hogy olyan precízen fel tudnák javítani.
Van esetleg valakinek tapasztalata?.
Valaki(bocsánat de nem tudom a nevét) azt is írta ,hogy Amerikából rendelt új fõtengelyt. Érdekelne ez a vonal is, de nem tudom mekkora procedúra( vám,postaköltség stb...)
Remélem tudtok pár apró infóval szolgálni.

Elõre is köszönöm.
Ja és ha megoldódik a problémám akkor ott a helyem a következõ TDM találkozón!
    

Flenegen 111981 2016. november 26. 13:45  
Na nekem meg sajnos élnem kellett a back funkcióval. Ma megpróbáltam motoron os az N44-es Nolant, de olyan vastag a csatja hohy szó szerint majd megfulladtam. Olyan rossz helyen vezetik le a pántot, hogy nyomja a torkom.
    

lendvai 111980 2016. november 26. 13:24  
Elég szûkszavú a szervizkönyv is, meg a net is. Azt látom, hogy 850 és 900 esetében ugyanaz a módszer, valószínûleg le kell kapni az olajszivattyút és úgy ki lehet szedni a láncot.
    

lendvai 111979 2016. november 26. 12:45  
Jó napot kívánok! A mai szent napon végre eljutottam oda, hogy elkezdjem összerakni a vezérlést, új vezérmûlánccal persze. Boldogan csavaroztam le az olajszivattyú fedelet, hogy majd ott kihúzom a régi láncot és behúzom az újat. De ezek ott a Fuji árnyékában mindenhova fogaskerekeket raktak, így egyelõre információt kell gyûjtenem hogyan szabaduljak meg tõlük. :-) A fõtengelyen lévõ úgy tûnik rá van préselve, azt nem tudom mekkora erõfeszítéssel lehet lerántani. Nagy valószínûséggel az olajszivattyút is ki kell rántanom. Valaki 900-ason cserélt már vezérmûláncot? Megnézem a szervizkönyvben, de ott azért néhány trükkrõl hallgatni szoktak. :-)
    

Star 111978 2016. november 25. 21:36   Válasz erre: 111961
Köszi! :-)
    

Flenegen 111977 2016. november 25. 20:14   Válasz erre: 111965
Tényleg back friday lesz. Elhoztam a sisakot. A hét végén próba pár km erejéig oszt ha nem jó akkor back . A15% kedvezm&#232;nnyel 63 ezer huf. Azért ez sem rossz ár. Próbáltam az új N 87-et de szûkös volt nagyon. A vég&#232;n majd egy Grex lett belõle de több helyen hibás volt a fényezés , rendelni meg nem lehet, így maradt ez. Meg ez jobban is tetszik. Kíváncsian várom hogy milyen lesz.
    

mati12 111976 2016. november 25. 19:54  
Szó se róla,ebben a sisakban tuti,hogy Te voltál a falu bikája,a Kiskörösi-s világban a többiek csak aszisztálhattak melletted-:-)
    

kawa550 111975 2016. november 25. 19:12  
Konkrétan ez vót az. :-D
    

kawa550 111974 2016. november 25. 19:10   Válasz erre: 111973
17 évesen egy nolan N19 crosserben kezdtem a pályafutásomat a simson hátán. Egész nyáron azért dolgoztam szabadnap nélkül. Aszittem attól menõ leszek. :-D Azóta megjött az eszem. :-)))
    

mati12 111973 2016. november 25. 18:00   Válasz erre: 111972
Igazából ez csak a Nolan iránt érzett lojalitásomat tükrözi. Abban az idõben amikor még nem voltam ilyen "kõgazdag" mint most csak egy Nolan sisakra tellett,amit azóta is nagy megelégedéssel hordok. :-))))
    

kawa550 111972 2016. november 25. 17:02   Válasz erre: 111971
Most nagyot csalódtam benned! Hát milyen újgazdag sznob béjemwés vagy te, hogy azt nézed hol lehet olcsóbban kapni, nem azt hogy hol drágább?! Hát a touratech már smafu? :-)))
    

mati12 111971 2016. november 25. 15:58   Válasz erre: 111968
Igaz,hogy nem az N44 de ez is nagyon jó árban van most.
    

Flenegen 111970 2016. november 25. 15:52   Válasz erre: 111969
Tudtam, hogy Benned bízhatok......Az a baj, hogy kiszámítható vagy:)
    

mati12 111969 2016. november 25. 15:19   Válasz erre: 111966
Természetesen,sõt....! A molyok után a másik tippem úgyis az lett volna,hogy az ablakon keresztül beszûrödõ napfény UV sugárzása okozott visszafordíthatatlan károkat a sisakodban és ez tette indokoltá a cseréjét. :-)
    

Flenegen 111968 2016. november 25. 14:37  
Valószínû egy Nolan N-44 mellett maradok
    

Flenegen 111967 2016. november 25. 10:00   Válasz erre: 111966
Megnkülönben is:)


    

Flenegen 111966 2016. november 25. 09:58   Válasz erre: 111964
Tanult BMW-s kolléga! Semmi sem tiltja a számítógép elötti sisak használatot.:)
    

kawa550 111965 2016. november 25. 09:31   Válasz erre: 111963
A back friday az miben különbözik a black fridaytól? Vissza lehet vinni ha nem gyó? :)))))))))
    

mati12 111964 2016. november 25. 08:05  
Csak nem megették a szekrényben a molyok.....? :-))
    

Flenegen 111963 2016. november 25. 06:32  
Akit esetleg érdekel, ma a Citybike motoros boltban back friday van a sisakokra. Megyek én is mert a sisakom elhasználódott, meg úgyis szabin vagyok ma végre.
    

mati12 111962 2016. november 24. 21:34   Válasz erre: 111960
Apámé. Egy kosárból kelt életre néhány év alatt.
    

csanesz 111961 2016. november 24. 21:28   Válasz erre: 111959
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-TDM-850-1996-2001-ALL-MODELS-REAR-BRAKE-LIGHT-SWITCH-/281281101332?hash=item417da8fe14:g:2ngAAMXQ1d1TGj5~

Vagy

www.sugomotor.hu
Honlapon van elérhetõség és postáznak is. Nekem tükörtartó 3 nap alatt itt volt.
Bontott cuccokkal foglalkoznak!
    

furfarag 111960 2016. november 24. 21:10   Válasz erre: 111944
Tied a verda??
    

Star 111959 2016. november 24. 19:21  
Sziasztok!
2000-es motorra hátsó féklámpakapcsolót keresek. Új, bontott, minden érdekel. Köszi: Star
    

csanesz 111958 2016. november 24. 18:07   Válasz erre: 111957
Most nézem telószárat írtam.
Sandryder által helyesbítek: teleszkóphüvelyre gondoltam.
A teleszkóprúd valóban acél.

Köszi!
    

sandryder 111957 2016. november 24. 17:24  
A Tádénál a teleszkóprúd az acél, a teleszkóphüvely az viszont ötvözött alumínium, de
általában a mai motoroknál ez a trend. Az hogy a fordított telónál hogy van azt még nem tudom, mert ilyet még nem szereltem szét.
    

csanesz 111956 2016. november 24. 16:02  
Ez a Banggood rafinlált! A motor láncok közé berakta a láncfûrész láncot is! :)))))
    

csanesz 111955 2016. november 24. 16:00   Válasz erre: 111953
Ennek utána járok!
Munkatárs csinált valami csoda trutyit levél hamuból meg háztartási szerekbõl. Bár az koptatással mûködik én meg vegyszerre gondoltam.

Ennek a RENA -nak utána nézek!

Köszönöm az infókat!
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118