lendvai | 112156 | 2016. november 29. 13:33 |
Más téma, de most elõször töltök a motorba Motul 7100-as full szintetikus olajat. Érdekes egy kotyvalék, mert egyrészt piros, másrészt beleszagolva ilyen illatokat leginkább Rita kozmetikumai körül érezni, olajra legkevésbé sem emlékeztet. Kíváncsi vagyok mit tud másfélszer annyiért, mint az eddigi olajaim. Csodákra nem számítok.
|
lendvai | 112155 | 2016. november 29. 13:29 |
Annyit beszéltetek róla, hogy lassan körvonalazódott egy ultrahangos mosó lehetõsége karácsonyra. :-) Nagyjából 10 ezer körül vannak kisebbek, csavarokhoz, kisebb fémalkatrészekhez elég. Persze még utána kell nézni milyen minõséget adnak ennyiért.
|
csanesz | 112154 | 2016. november 29. 12:26 | Válasz erre: 112151 |
Bátyóék amíg szakácskodott citromlé és ecet keverékével tisztogatták a tûzhelyet. Itthon is próbáltam tényleg tuti. A kifutott odaégett löttyöt is felszedi és nem lesz erõs ecet szag utána a citromlé miatt. |
csanesz | 112152 | 2016. november 29. 12:19 |
Amúgy én szintetikus hígítót használok még sok helyre. Legutóbb kormány markolat felhelyezéshez. Zsírtalanító hatású, lassan párolog és jobban szétfut egy felületen mint a víz. Szinte minden mûanyagot kímél, köztük a plexi és az ABS. Anyagtól függõen van, hogy megmarad az aromája, de nem jellemzõ. Kisebb szennyezõdésre kenve van ideje átáztatni. Aránylag olcsó amennyi kell belõle egy-egy alkalommal. Rongyból lassan szárad ki. |
evdem | 112151 | 2016. november 29. 12:16 |
Az egyik autószerelõ kollégám a lejárt szavatosságú citromlére esküszik ami már jó barna, nem teszteltem még nem tudom milyen lehet.
|
csanesz | 112150 | 2016. november 29. 12:12 | Válasz erre: 112148 |
Lényegében a szennyezõdéshez választunk folyadékot. Nálam, ha olajos kérdés van karbantartáson, akkor petróleum. Régen az ólmos (nem természetbari) volt a legjobb! Ma ezek a petróleumnak nevezett szarok márkája válogatja. Némelyik elpárolog az üvegbõl idõvel, vagy a felkent felületrõl. És nem hagy maga után olajos filmet. Azokról nem tudom miféle... Ecetet szerintem ne. Az alu kávéfõzõnket szépen lepucolta a felületét. Bemattult, de nem lett érezhetõen dörcös és kíméli a mûanyagot. Ethanol is jó csak NE melegítsd! :) A benzin vagy szélvédõ mosó vagy mosószeres meleg víz is jó. Nem kell hozzá nagy tudomány vagy a szennyezõdés anyagával tisztítod vagy hasonló tulajdonságú esetleg bázisú anyaggal. Pl. berohadt csavart fékfolyadékban. Baromi jól beszivárog mindenhova plusz ha még meg is rezegteted. Amúgy kisebb anyagoknál az anyag is rezeg. Nagyobb anyagoknál-folyadék mennyiségnél, lehet kicsit türelmesebbnek kell lenni, mert jobban elnyeli a rezgéseket. |
lendvai | 112149 | 2016. november 29. 11:48 | Válasz erre: 112147 |
Hát ha a csiszológéped 40kHz körül tud rezegni, akkor akár jó is lehet. De olyan csiszológépet én még nem láttam. :-)
|
kawa550 | 112148 | 2016. november 29. 09:19 | Válasz erre: 112146 |
Na ugye? És ha melegített etanolba ázna rezegve pár órát, az tuti lepucolná nem?
|
kawa550 | 112147 | 2016. november 29. 09:18 | Válasz erre: 112139 |
Én is azon gondolkodok hogy ezek a mini szarok vajon mennyire képesek megultrahangrezgetni a vizet vagy a löttyöt ami benn van. Nekem van olyan használaton kívüli csiszológépem ami még rezeg, fém vödör is van, semmibe se kerülne a próba, nem kizárt hogy megcsinálom. A löttynek muszáj víznek lennie? Nem hinném hogy a benzinbõl lerakódott szarokat az feloldaná csak úgy magában, még ha meleg is, persze próba cseresznye. De mi van ha pl alkohol? Vagy alkohol meg benzin keverék? Még olyant is olvastam, hogy téli szélvédõmosóban áztatják, az ugye nagyrészt alkohol meg elvileg ilyen zsíroldó adalék is van benn bogarak ellen. Filléres tétel egy kanna. Ha pl ecetes vízbe raknám, az megmarja az alut meg a rezet(fúvókák)? Mennyi kérdés! Jó kis téma mi?! :)))))))) Kis adalék, a minap bejött hozzánk 2 szakadt homlessznek kinézõ alak, és felajánlották a fõninek hogy kipucolják az elszívó filtereket(rozsdamentes keretbe és rácsba zárt fémforgács, mint a mosogató dörzsi) 3eur/db áron. Ez az ökör persze odaadta, pedig mondtam neki hogy ésszel, mert nekem eccer sikerült szétfõzni egyet a tisztítószerrel. De hát az osztrák okosabb, nem hallgat a jó szóra.... Másnap visszahozták, ragyog mint a salamon töke, mint az új. Fõni örül. Amíg meg nem próbáltuk visszarakni, mert úgy potyogott a fejünkre az alu forgács, mintha hó esne, meg persze tûzhelyre, friutba mindenhová. Szétmarta a belsejét a tisztítószer, lehet kidobni az összeset és újat venni 200eur/db áron. Vándor homlesszeknek semmi elérhetõsége. Mondtam is neki, boldog karácsonyt apukám! :D |
pocak75 | 112146 | 2016. november 29. 09:15 |
Egy ismerõsnek az a szokása hogy téli karbantartáskor a karbi fém részeit "tiszta" etanolba áztatja hosszabb idõre, vagyis azt a rossz tulajdonságát használja hogy tankolva az üzemanyag rendszerrõl lemarja a lerakódásokat ezzel dugulást okoz...
|
Fido71 | 112145 | 2016. november 29. 09:07 | Válasz erre: 112137 |
Ha Veszprém környékén jársz, akkor tudok mutatni egy 2005-ös /magyarországi/, valóban 38ezret futott 900-at. A varrógéphang ne ijesszen el. Az olyan. |
Fido71 | 112144 | 2016. november 29. 09:04 |
Ennyit olvasni... Azt hittem, hogy valami hárombetûs fórumot nyitottam meg a sok szerelés miatt. De rájöttem, hogy azok titkolóznak, nem teregetik a nyilvánosság elé a problémákat, mert akkor oda az imidzs. ;) |
lendvai | 112143 | 2016. november 29. 08:58 | Válasz erre: 112137 |
Nekem 2005-ös ABS-es van. ABS elõny, engem egyszer már megmentett a pofára eséstõl. 70 ezer km, itthoni vásárlás, fórumtárs volt az elsõ tulaj, én tõle vettem, így hiteles a km. Féktárcsán alig van kopás, van néhány tizednyi válla, de még bõven a határon belül. Persze attól is függ milyen betéttel használták. Mivel jó erõs motorféke van a blokknak, ha valaki nyugiban, túrázásra használja nem nagyon kell fékezgetni. Ha játszós motor volt és tépték neki, akkor értelemszerûen jobban kopik a fék. Nekem 70 ezer után 3-5 századdal volt elmászva a szelephézag 10-bõl 7 szelepnél, de hangja semmi. Kivéve persze a blokk jellegzetes varrógéphangját, de ez sajátosság, ezért szeretjük. :-) Egy 50 ezres blokkot olajcserén és a 40 ezernél esedékes szelephézag ellenõrzésen kívül nem illik megbontani, a váltó is csöndben kell legyen menet közben. Váltáskor persze jókorát csattan, de ez megint csak konstrukciós jellegzetesség, leginkább az 1. és 2. fokozatokban jellemzõ. Volt olasz import TDM-em, mások is tapasztalták, hogy "sír" a 3. fokozat. A 900-as 6 sebességes, ott még a 4. is sírhat. Alapból nem probléma, de a sûrû használat jele. Rozsdás csavarok ridegtartásra utalnak, ezeket én alapból kerülném, egyéb meglepetéseket is okozhat. Fékfolyadék tiszta kell legyen, 2 évente illik cserélni. Sérülések a kipufogón, lábtartón, kormányvégsúlyon láthatók, szerintem nem gond, ha néhányszor eldõltek vele, én is eldõltem az enyémmel. :-) Leömlõk egyforma színûek kell legyenek jól beállított motornál, de azzal lehet menübõl játszani a mûszerfalon. Ha a hátsó tengelynél a láncfeszesség állító túl van a skála felén, akkor lassan érik a lánccsere, amit lánckerekekkel együtt illik végrehajtani. Teleszkópok tiszták kell legyenek, különben ott is olaj- és szimmering csere aktuális. Nekem még eredeti a lábtaró gumi, a bal oldalon van kezdõdõ kopás a váltások okozta csizma mozgás miatt, ha szarrá van kopva akkor vagy több km van benne, vagy reszelõtalpú csizmával használták, esetleg rövid távú játszadozásra. :-) Gyári nyereg hosszú távon kényelmetlen, ha túrázásra lesz a gép elõny, ha az elõzõ tulaj már átalakíttatta, ha kényelmes típus vagy akkor elõbb-utóbb te magad fogod. :-) Ha jól be van állítva a blokk és ó állapotban van, akkor alapjáraton nem nagyon illik számottevõ vibrációnak lennie, nekem a tükrök meg se rezdülnek. Magasabb atrtományban van egy csúcspont, nekem nagyjából 3500 környékén, ahol csiklandozni kezd, de aztán ismét kisimul. 2000 alatt rángatja a láncot gázadásra, normális, ha megveszed megismered a "flappantyú" jelentését, ami részben megoldja. :-) Olajszivárgásnak nem illik lennie sehol. Most nagyjából ennyi jutott eszembe, a többiek majd kiegészítik.
|
Karex | 112142 | 2016. november 29. 07:49 | Válasz erre: 112137 |
Általános állapotot figyelj, féktárcsák, lánc, idomok állapota, motorhang. Majd jönnek a 900 tulajok tanácsot adni...... |
csanesz | 112139 | 2016. november 29. 02:45 |
vadbagoly | 112137 | 2016. november 29. 00:18 |
Sziasztok! Egy használt TDM 900 megvételén gondolkodom, az lenne a kérdésem, hogy van-e valami speciális dolog ennél a típusnál amire ilyenkor figyelni kell, vagy nagyjából ugyanaz a történet mint más egyéb használt motornál? Egészen konkrétan egy 2006-osról van szó, 2010-ben hozták be az országba (olaszból természetesen), azóta ugyanannál az embernél van. Ahogy megnéztem, a féktárcsák állapota, a lábtartó gumik kopottsága, illetve a gumik szerint (ha jól láttam a súlyok nyomaiból elöl a második, hátul talán a harmadik garnitúra lehet fent) nagyjából valós lehet az 50 ezer körüli futás, amit az óra mutat. Lehet ebben valami nagy buktató? |
Karex | 112136 | 2016. november 28. 23:36 | Válasz erre: 112134 |
http://www.ebay.com/itm/3L-Digital-Ultrasonic-Cleaner-Ultra-Sonic-Bath-Timer-Jewellery-Watch-Cleaning-UK-/271746337335?hash=item3f45580a37:g:SAYAAOSw-CpX9e1l Ebbe mehet a birkapöri is. :D |
csanesz | 112135 | 2016. november 28. 23:07 | Válasz erre: 112119 |
Nagyi vibrátoros hátmasszírozóját én is rá tudom színnyazni egy hordóra... :)))) És meleg vizet vagy elektronikához desztillált vizet lehet használni. Ha komolyabban a szennyezõdött, akkor létezik oxideltávolító adalék ultrahang tisztítókhoz. Esetleg Brigéciol meleg vízzel... A lényeg, hogy a folyadék rezegjen. Mivel sajátos tulajdonsága a víznek, hogy szívó hatása van és ezáltal képes részecskéket kitépni az anyagból. |
kawa550 | 112134 | 2016. november 28. 21:02 |
Monnyuk Artúr fõtengelye majdnem megadta magát a minap. A hülyék valahogy kijöttek éjjel a karámból, persze pont aznap a garázsajtó is nyitva maradt, és a hülyéje bezabált vagy 10x annyi kukoricát mint amennyit szabadna, kevésen múlt hogy el nem halálozott. De már úgy néz ki megmarad.
|
kawa550 | 112133 | 2016. november 28. 21:00 | Válasz erre: 112132 |
A fácánoknak? :)) Ölég száraz jószág, sok szalonnát kíván, de levesnek nem rossz, sõt, jó! :D
|
janni | 112132 | 2016. november 28. 20:50 |
Egyébként most repûlt be 2 fácán a garázsba, most az van szétburítva. Tök egészséges a fõtengelyük!
|
janni | 112130 | 2016. november 28. 20:48 |
Ultrahangos tisztító!? Az én ótószerelõ mesterem még a skoda meg zsiguli karbit kifõzte! 😂😂😂
|
kawa550 | 112129 | 2016. november 28. 20:47 | Válasz erre: 112128 |
Jóvan vazzeg, de miben? Ananászlében (pineapple) vagy fenyõmagban (pine) vagy mijjazanyámban?:))))
|
Muju | 112128 | 2016. november 28. 20:39 | Válasz erre: 112125 |
Szerintem rezegtetheted bármiben akár cines rocskában ultrahanggal is de kell a közeg amibe közben ázik ès oldódik a lerakódott bèkanyál :))) Szerintem:) |
kawa550 | 112127 | 2016. november 28. 20:37 | Válasz erre: 112126 |
Azt tom hogy nekem van igazam, csak azt nem tom miben van igazam, mert nem értek ánglisul. Dajcsisul nem lehetne-e? :))))))))
|
Kawakarika | 112126 | 2016. november 28. 20:32 | Válasz erre: 112124 |
Ne vitatkozz vele,Neki van igaza!:))))))
|
kawa550 | 112125 | 2016. november 28. 20:10 | Válasz erre: 112124 |
Szerintem rossz helyen kotorászol... :)))))) https://www.youtube.com/watch?v=zDkOgnPidPs |
Muju | 112124 | 2016. november 28. 20:02 | Válasz erre: 112122 |
Itt írja-e. http://dualsportalchemy.com/2012/03/maintenance-tip-pine-fresh-carb-dip-2/ gyõzzed elolvasni:)
|
F.Krisz | 112123 | 2016. november 28. 19:57 |
Sziasztok! Úgy látom megindított bennetek valamit ez a fõtengely probléma. : ) De ma is sok okosságot tanultam tõletek. Köszííííí. |
kawa550 | 112121 | 2016. november 28. 19:26 | Válasz erre: 112120 |
Jézusatyamária! Hát de! Mostan meg már orálra akar rábírni.... Hát Tibi! Térj azonnal jó útra, maradj heteró! :)))))))))
|
lendvai | 112120 | 2016. november 28. 19:20 | Válasz erre: 112118 |
Ha már megegyeztünk, hogy nem vagyunk sértõdõsek, hát békaphattya kee'! :-)
|
kawa550 | 112119 | 2016. november 28. 19:18 | Válasz erre: 112113 |
Csaneszkám kisfiam, te nagy buherátor vagy, meditáljál ezen a problémán mert 4db karburátor tisztítása vár rám a télen...... :D https://www.youtube.com/watch?v=6cSdL7I4AHM |
kawa550 | 112118 | 2016. november 28. 18:40 | Válasz erre: 112115 |
De azért most kicsit aggódom, hogy a testrész huncut megfogása ellen nem is tiltakoztál..... Ugye nem?! :)))))))))))))))
|
lendvai | 112117 | 2016. november 28. 18:39 | Válasz erre: 112114 |
Nincs ezeknek a derék fináncoknak kapacitásuk arra, hogy minden egyes tételt ellenõrizzenek, így csak szúrópróbaszerû vizsgálódásra telik. Ebbe olykor belekerülünk, olykor nem. Én egyelõre a nem oldal felé vagyok billenve, de volt már, hogy fennakadtam.
|
kawa550 | 112116 | 2016. november 28. 18:37 | Válasz erre: 112111 |
Ugyehogy ugye? :)))) Tibike beaggódott, de itten még én, a renitens is csak akkor osztok pofonokat ha az ellenoldal megérdemli. Monnyuk akkor osztok.... :)))))))) Szerintem jó vót ez, és ha valaki lát olyan kis sárga g@cit, baxa agyon egy 3 kilós kalapáccsal! :D |
lendvai | 112115 | 2016. november 28. 18:36 | Válasz erre: 112111 |
Nem állt szándékomban eligazítás, mint kiderült ez belefér az egészséges vita légkörébe, ha félreértést okoztam elnézést kérek. :-) Csak láttam már más fórumokon, hogy ennél ártatlanabb beszólások után egymásra borították az asztalt. :-) Gondoltam elébe megyek a dolgoknak, de látom itt nincs ilyen probléma.:-)
|
kawa550 | 112114 | 2016. november 28. 18:33 | Válasz erre: 112112 |
Nem törvényszerû! Nekem kellett már filléres szaroknál is nyilatkoznom hogy mi van a csomagban és mennyibe került, mielõtt megkaptam volna, most meg hogy jött a plexi meg a bukógomba a zõccséghez, semmi kérdés nélkül egyenesen hozzám jöttek csájnából. Most is úton van a kékfogas obd csati meg a csõgörénykamera, majd megássuk arra mit szólnak.
|
sagipet | 112112 | 2016. november 28. 18:26 | Válasz erre: 112068 |
Ha nem freeshippingel rendeled, akkor meg szokott jönni két hét alatt a cucc! Csak mostanában az ázsiai régióból én vámos papírt is kapok hozzá. :( Jobban jársz ha eu raktárban keresgéled!
|
evdem | 112111 | 2016. november 28. 18:08 | Válasz erre: 112105 |
Megmondom õszintén én nem igazán értettem Lendvai forumtárs eligazítását, én semmi bántót nem éreztem abban amit írtam, lehet azért mert mifelénk a bántás avval kezdõdik, hogy " Mivan?! Mivan?!Mivan?!" és valahol még van egy g betûs szó is :)))) Visszatérve a szigorúan szakmai vitánkra valószínû az igazság odaát van. Igaz nem írtam le így kerek perec , de a második " megfejtéssel" tulajdonképpen én is kihátráltam az elsõbõl. Tudod világ életemben az volt a munkám, ha valami elbazirgálódik, akkor megfejtsem, hogy mi és miért, és úgy megjavítani, hogy ez többen ne történjen meg. Itt is felvetõdött egy probléma ami egyesek szerint típus specifikus ilyenkor az szoktam (tuk) nézni mi az amiben eltér és ez hogy hathat a mûködésre. Ezen gondolat menet alapján gyanúsítottam a kenési rendszer sajátosságát. Miután ezt megvitattuk és elvéreztem kerestem más okot ( nyilván küzdöttem mint disznó a jégen, de tulképp már a rotációs kapánál feladtam, de hát az a fránya büszkeség). Lehet most sincs igazam, ahogy az is hogy semmi köze a dolognak a TDM-hez, mint ahogy az is hogy anno a gyárban kis sárga emberkéket tettek minden 100. blokkba és õk tehetnek mindenrõl :))) Lehet tévedek de szerintem ennek a fórumnak kicsit ez is a dolga, hogy az ilyen vitáknak helyet adjon. |
kawa550 | 112110 | 2016. november 28. 17:32 | Válasz erre: 112108 |
Mekkfogtál, ami nem volt nehéz mert több nagyméretû kiálló testrészem is van! Választhatsz hogy hol akarsz megfogni, csak aztán nehogy huncut legyél! :))))))) Tréfán kívül, ha a hézag mûködés közben kizárólag csökkenni tudna, akkor nem az szerepelne a szervizkönyvben hogy x meg y között kell legyen, hanem az hogy minimum ennyinek kell lennie hogy tudjon még csökkenni, de nem így van, szóval nyugodjunk bele hogy bár nem értjük miért, de nõhet is meg csökkenhet is. Majd szólok még Yoda mesternek oszt meditálunk ezen, ha Obi Wan elveszett bolygóját megtaláltuk, ez is meg lesz.....:))))))) |
lendvai | 112108 | 2016. november 28. 16:45 | Válasz erre: 112102 |
Ha nyúlik a szelepszár az nem csökkenti inkább a hézagot? A szeleptányér ugyanott ül fel, de a megnyúlt szelepszár vége magasabban van, közelebb a vezérmûtengely bütyökhöz. Ergo csökken a hézag. Na, megfogtalak? :-) Mindemellett találtam olyan infót a neten, hogy nem igazán lehet megmondani melyik irányba fog elmászni a hézag, mert különféle hatások érik az alkatrészeket. Ezért kell ellenõrizni. |
Kawakarika | 112107 | 2016. november 28. 16:40 | Válasz erre: 112102 |
"A kopàs miatt szelephézag ÁLTALÁBAN csökken." Igy már jó lesz Mester Ùr? Csak hogy a fõnöknek mindig igaza legyen:))))))))) |
lendvai | 112106 | 2016. november 28. 16:40 | Válasz erre: 112103 |
Nem aggódtam én, te vagy olyan verekedõs természet, csak miattad írtam néhány békítõ sort. :-)
|
kawa550 | 112105 | 2016. november 28. 16:37 | Válasz erre: 112091 |
Vágom amit mondasz, és nekem is a totalcaros cikk ugrott be amit sandy is idézett. Azt is vágom, hogy a vastagon áramló olaj nagyobb fordulaton jobb kenést ad mint az alacsony fordulatszámhoz tartozó kisebb nyomású. Ez ugye azt is jelenti, hogy az én tehenem a legmegkíméltebb darab itt, mert ugye én tekerem neki ahol csak lehet....:)))))))))) Csakhogy! Az hogy a fordulatszámmal az olajnyomás is emelkedik a csillagos égig, nem igaz, a max nyomást is szabályozzák, ahogy a biztonságos mûködéshez szükséges minimálist is, szerintem van olyan hülye a japó mérnök, hogy az olajpumpa meg a kenési rendszer méretezésénél gondolt arra hogy alacsony fordulaton is legyen elég kenés. Viszont az nem holtában született ötlet, hogy az idõsebb, sokat futott gépeknél az olajpumpa is kophat, a szállított mennyiség csökken, a már kissé kopott motor résveszteségei is nagyobbak és ezek kombinációja az elhanyagolt olajcserével, kispórolt olajszûrõ cserével, és ezeknek köszönhetõen olajsártól leszûkült furatokkal, eldugult karterszûrõvel vezethet oda, hogy megnyekkenti a fõtengelyt. Csakhogy ehhez legnagyobb mértékben nem a kenési rendszer milyensége(száraz/nedves karter) járul hozzá, hanem a böszme tulaj, aki nem adja meg a gépnek ami jár. Éshát hogy mást ne mondjak, van itt nálunk is minden, kehelycsõ mánia, akkor is szétszedem a csapágyat pucolni meg kenegetni ha semmi baja, stb, de vajon ki és hányszor mérte az olajpumpában a réseket? Nem több mint 20 perc, nagyon könnyû hozzáférni, egy hézagmérõ elég hozzá, ami szinte mindenkinek van. De ki csinálta meg hogy a legnagyobb bajtól megóvja magát? Szerintem senki, én se. Fura nem? Egy kormánycsapágy zsírzáshoz fél napig kell szerelni, de sokan mégis minden évben megcsinálják, pedig az elmulasztásával max egy 10 rugós számlát kockáztatsz, nem félmillásat...... És itten még érzek némi ellentmondást az írásaidban, mert ugye ha a belülrõl, tervezetten kent fõtengely is megnyekken csak az alacsony fordulathoz tartozó kisebb kenéstõl, akkor most komolyan, a karterból kivülrõl ráverõdõ olajocskának mennyi esélye van bármennyire is beleszólni a fõtengely kenésébe? Ugye hogy semennyire? És ez ráadásul vízszintesen álló tengely, ahol az olajnak oldalirányba kéne kúsznia,ahonnan pont kiszorítani akarják az alkatrészek, ellenben a rotikapával, ahol legalább függõleges a tengely és legalább a gravitáció arrafelé viszi ahol szükség van rá. :D És engem abszolút nem zavart a kezdõ mondat, úgyhogy xard le mit mond Tibike, tegyél egyet ehhez a válaszhoz is! :)))))))))) |
csanesz | 112104 | 2016. november 28. 16:18 | Válasz erre: 112101 |
Ez valószínû lehet, mert olyan 1mm körülivel lett aláköszörülve az átmérõ.
|
kawa550 | 112103 | 2016. november 28. 16:18 | Válasz erre: 112093 |
Tibikém kisfiam, ezt most túl aggódtad, olyant is belelátsz ami nincs ott! :))))) Tedd le az agyfurkász szakkönyveidet, nézegesd inkább kicsit a szervizkönyvet. :D Nincs itt semmi olyan vita, amibõl balhé származna, már csak azért sem mert evdem ésszel szokott vitázni nem anyázással, és az ilyen vita jó, okosodik a nép és pörög a fórum. Nézd csak meg, ennek köszönhetõen már dobtunk egy százast csanesz kerek számára. :))) |
kawa550 | 112102 | 2016. november 28. 16:14 | Válasz erre: 112098 |
Én azért egy általábant még beillesztenék ebbe a mondatba.:)))) Csak hogy biztos ami ziher. Mert a Yamaha Sr-el jártam úgy hogy leszakadt a szelep vége az ék alatt. Namost az az erõ ami le tud szakítani egy szelepet (ehhez ugye lefelé kell húznia, kvázi "nyújtani") az hosszú idõ alatt nyújtani is tudja a szelepszárat, amitõl meg ugye nõ a hézag. Nem mondom hogy ez az általános, csak hogy nem kizárt. |
kawa550 | 112101 | 2016. november 28. 16:08 | Válasz erre: 112099 |
Szerencsére a tádé fõtengelyével nincs tapasztalatom(maradjon is így ha kérhetem! :D) de a kawa GPz-vel volt, ott bizony olyan vékony volt az edzett réteg a fõtengelyen, hogy nem lehetett köszörülni. Lehet hogy csanesz aláköszörült fõtengelye is azért volt ilyen rövid életû, mert ott már az edzettlen rétegig köszörülték vissza, ezért tudta megrágni az elvileg puhább csapágy.
|
csanesz | 112100 | 2016. november 28. 14:39 | Válasz erre: 112099 |
Ha anyag szakad le a -nevezzük nevén a dolgot- perselybõl, akkor igen képes berágni. A lentebb említett lánc rángatás is lehet az egyik ok. Vagy az alacsony fordulatú váltáskor, ha dadog.
|
kormi1313 | 112099 | 2016. november 28. 13:15 | Válasz erre: 112097 |
Csanesz! Elfogadom. Abban az idõben kisebb teljesítményû motorok voltak. Azt hiszem valami csonakmotor volt. Én azt gondoltam kéregedzés miatt nem lehet lekoszorulni a fotengelybol. Az érdekes, hogy a puha csapagyfem megeszi az edzett fotengelyt. |
Kawakarika | 112098 | 2016. november 28. 12:35 | Válasz erre: 112095 |
A kopás miatt a szelephézag csökken.Lapkázáskor(hézagállìtásnál)a gyárilag megadott felsõ értékhez kell közelìteni a lapkákkal.Igy biztosìtva a 40ezres szervìz intervallumot.Tehàt ha kicsi a hézag,vékonyabb lapkàt kell betenni.A manual táblázatból leolvasható a szükséges méret. Én is ebben a cipõben járok,épp most rendeltem lapkákat. |
csanesz | 112097 | 2016. november 28. 11:13 | Válasz erre: 112090 |
kormi1313! A tûrés ami, megengedi a köszörülést nagyon kicsi. Ezt mikrométerrel szabják meg. Pár századot kopik és annyi, de ezt bizti tudod. F.Krisz fõtengelyének is vége lehet pedig ránézésre sokan javítgatnák, de az drágábbra is kijöhet a cserénél. Ha hajtókarcsapágyas egy motor többnyire a csap is kopik. Jelen esetben a TDM -nél nem méretet határoznak meg, hanem sablon alapján szabják meg a tûrést. Ha abból kiesik csere van. Hidd el nem mûködik az elképzelésed. Nekem alá volt köszörülve és autó csapágyat raktak be a digók. 25 000 -et ment. Kisebb volt a csapátmérõ - noha nem sokkal -, de nagyobb volt a felületre ható erõ és megzabálták egymást a csapággyal. Még pár ezer és lehet, hogy az egész motor kuka. Egy öntéshez, ha jártas vagy benne, mert a leírtak alapján igen tudod, hogy nem egyszerû. Pláne egy olyan környezetbe ahol ilyen szakaszos terhelést kap. Szívósnak kell lennie de nem annyira, hogy megegye a csapot viszont nem is kophat el túl hamar. És ez csak az összetétel. Itt szinteröntvény nem jöhet szóba a szakaszos terhelés miatt, a kivitelezés sem egyszerû. És még ott a pontosság. Öntés után az az ötvözet mennyire húzódik össze? 8 000 Ft a gyári csapágypár a hajtókarhoz. És többnyire a hajtókar csapágy kopik el. A fõtengely csapágy nem. Nekem is vissza lett rakva a használt, mert olyan jó állapotban van. Ha csak az anyagot akarod önteni az egy dolog. De amit az én motoromnál sem tudtak megoldani -a csoda tartotta a helyén- rendesen az az elfordulás elleni reteszelés, ami a saját anyagából készült és bár egyszerûnek látszik, de valójában nem az. Nem csak egy nyírásos hajlítás kell oda. |
csanesz | 112096 | 2016. november 28. 10:49 | Válasz erre: 112070 |
Lendvai! Most olvastam vissza kicsit. Áldozati kecske? :))))))) Kész vagy. :) |
lendvai | 112095 | 2016. november 28. 10:12 | Válasz erre: 112094 |
Így van, totalcarék írtak errõl egy cikket. Közben elkezdek bogarászni, de ha valakinek van infója szelephézag ügyben kérem ossza meg velem: milyen irányban szokott változni a szelephézag, mert vannak olyan infók, miszerint az idõ elõrehaladtával megnõ, ezáltal elõjön a jellemzõ csettegõ hang, van olyan infó, ami szerint fogy, ami nem jár hallható változással, ellenben szépen alattomosan eléghet a szelep. Mindkettõnek lehet igazsága, ha megnézem a vezérlés mûködését. |
sandryder | 112094 | 2016. november 28. 08:45 |
Összefoglalva,és nem az utolsó szó jogán, van az a mondás,hogy a nyomaték öl, nem a fordulat.
|
lendvai | 112093 | 2016. november 28. 08:30 | Válasz erre: 112091 |
Ez már az általam lentebb említett trehány gazda kategória. A magam részérõl tudok lánccsapkodás nélkül közlekedni 1700 körüli fordulatszámon is, de minek. 3000-nél negyedikben vígan elcsorog, csak nyelezni nem kell, mert akkor az általad említett alacsony olajnyomás-szétnyomott olajfilm szindróma lép fel. Mindemellett nem igazán értem a száraz kartertõl hogy jutottunk el ehhez a fasszal kardozós eszmefuttatós csörtéhez. :-) Mindenkinek van igazsága, csak idõnként elbeszélünk a másik mellett, hogy miénk legyen az utolsó szó. Megy ez anélkül is, pl a lenti hozzászólás az elsõ mondat nélkül szerintem egy hasznos és szemléletes leírása egy jelenségnek. De arra az elsõ mondatra mi szükség van? :-) Ez a véleményem természetesen minden ilyen jellegû hozzászólásra vonatkozik. :-) Ettõl függetlenül én figyelmen kívül hagytam az elejét és köszönöm, hasznos volt, mert én anno még úgy gondoltam, hogy inkább a lerakódások okoznak gondot az "ellustult" motor esetében, de teljesen logikus az elégtelen olajozás is. |
MrBatihu | 112092 | 2016. november 28. 08:21 | Válasz erre: 112059 |
Szerintem ne hallgass senkire! Az alábbi problémák közül nálam az olajfogyás jelentkezett (az óra 83.0000-et mutat, de ez csak egy tájékoztató adat... :-)), ez betudható az Olasz múltjának, azon kívül, amit felsoroltál egyiket sem tapasztaltam még. Ne add fel, ha megvetted imádni fogod! |
evdem | 112091 | 2016. november 28. 07:42 |
Látom nem akarod érteni amit írok :) de akkor mondok mást. Biztos mindenki találkozott már avval, a mondással, hogy el van lustulva egy autó, ez általában azért van mert sokat használták kisfordulaton nagy terhelésen ( alpjárat közeli fordulat és magas sebbeségváltó állás ). Aki bontott már meg ilyen autót az azt is láthata, hogy bizony a csapágy fémen karcok, húzás nyomok vannak. Erre azt írja az irodalom, hogy mível a az olajpumpa a fordulattal arányosan növeli a nyomást ha kis fordulaton használod, de nagy terheléssel akkor bizony ellõfordul hogy a munka ütemben bever a fõtengely csapra a hajtókar, mert a viszonylag kis nyomású olaj nem bír ellentartani a dúgó felõl érkezõ "ütésnek". Na most a TDM nél mind ismerjük a lánccsapkodás jelenségét ez konstrukcíós sajátosága a gépnek függetlenõl a típustól, és az üzemanyag ellátó rendszertõl, valószínüleg maga a 2 hengeres kialakítás az oka. Szerintem a maga a folyamat azért következik be mert a 360 fokra csak 2 munkaütem eseik így van egy viszonylag hosszú idõ amikor csak a lendület tartja fent a mozgást és ilyenkor lassúl persze ezek mili sec.-ek. Ez a lassúlás végig megy az egész mechanikán egész a kerékig, de a kerék sebességét a saját lendülete és az út nem engedi így változni, ergo csapkodja a láncot. Na mikor ez bekövetkezik a lánc rángatás visszahat a fõtengelyig és ilyenkor a kis olajnyomás miatt a fõtenegely és a hajtókar csapágy össze ér. Összefoglalva, ha sokat használod a lánccsapkodás környékén (városban 3. fokozatban) és nem nagyon cseréled az olajat, olajszûrõt elõbb utóbb kapsz egy fõtengely hibás TDM -t. |
kormi1313 | 112090 | 2016. november 28. 07:41 | Válasz erre: 112089 |
Nem nagyon értem, hogy miért kell új fotengely? Nem lehet felkoszorulni és hozzá új csapágy arra a méretre? Amikor gyerek voltam és esztergályos akkor ott öntötték a TMK. ba a csapágyfemet.
|
kawa550 | 112089 | 2016. november 27. 23:13 | Válasz erre: 112087 |
Lehet, nekem robihoz volt szerencsém, az biztos hogy golyós volt. De akkor se lehet egy egész életét a motorjaink alapjárati fordulatszámán eltöltõ, egy motor teljesítményének pár százalékát nyújtó oldaltszelepelt õskövületbõl kiindulni a mi motorjaink olajozási rendszerénél.
|
evdem | 112087 | 2016. november 27. 22:31 | Válasz erre: 112083 |
Most a kedvedért nem szedem szét csak hogy csináljak egy fényképet, de hidd el. Amirõl te beszélsz az 2 ütem ott van golyós csapágy a 4 ütemben nincs golyós csapágy a hajtókar van úgy kialakítva,hogy egyben sikló csapágy is.
|
Flenegen | 112086 | 2016. november 27. 22:24 | Válasz erre: 112085 |
Caberg tourmax és xtrace sisakot nézek, meg a Motorline forgalmaz Acerbis enduro sisakot... De a caberg jobban tetszik. Valamintaz N87 nolan lehet érdekes..
|
lendvai | 112085 | 2016. november 27. 22:17 | Válasz erre: 112084 |
Használtam. Többet nem veszek. Persze nem ártana tudni melyik Cabergrõl van szó. Én a Justissimo GT-re gondoltam. Nehéz, zajos, amúgy kényelmes volt, csak 5 év alatt kitágult a bélés. Vagy az én fejem ment össze. :-) |
kawa550 | 112083 | 2016. november 27. 21:07 | Válasz erre: 112074 |
csanesz | 112081 | 2016. november 27. 20:33 | Válasz erre: 112078 |
Szerencsére minket az EBK nem fenyeget. :) Mi utólag részegységeket építünk be szekrény formájában kész épületekben. Ritkán kerülünk ellenõrzött környezetbe. Legutóbb 5 éve Pannon Powernél Pécsett. |
SzVZoli | 112080 | 2016. november 27. 20:27 | Válasz erre: 112052 |
Azért az oszik is halálra hajtják a vasakat ! Javarészt ugyan az a helyzet mint mindenhol europában ,a Tdm órája 30-40-50e km nél érzi jól magát ! Még hogy ott ritkább az óra tekergetés ! http://www.1000ps.at/gebrauchte-motorraeder/marke/Yamaha/modell/Yamaha-TDM-850 |
evdem | 112078 | 2016. november 27. 20:05 | Válasz erre: 112076 |
Volt egy kollégám, mindig azt mondta ha elejtettem valamit " Mi lenne veled ha a Duna felett dolgoznál ?!" . Azt meg mindig is utáltam mikor a munkavédelmis ( mai szép nevén EBK-s) elõadja, hogy senki nem használhat csak céges eszközöket a melohoz, de ha mész hogy ez is kehes amaz is lóg akkor csak rángatja a vállát, hogy most nincs rá pénz és old meg.
|
csanesz | 112077 | 2016. november 27. 19:47 |
Amúgy a gyengusnak mondott korosabb fesz.szabályzó mellé elõnyösnek vélem, ha beruházok egy utángyártottra. Ha véglegesre nem is építeném be, legalább van tarcsiba egy hosszabb útra. http://www.ebay.com/itm/121214917963?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Már régebben megfogalmazódott bennem. Talán decemberben megrendelem. |
csanesz | 112076 | 2016. november 27. 19:00 | Válasz erre: 112074 |
Igen ezért nézelõdtem és hasonlítgattam még az elmúlt 4 órában ezeket a kütyüket egymáshoz. A márka marad, FLUKE -ra nincs annyim. Meg porba, koszba nem viszek 60 000 -es mûszert, ami 2 emeletet is zuhanhat. A Mastech MS2015A valóban nem jó, de a 2115A tudja a DC áramot is. Ez feltûnt nekem is! :) Köszi! |
csanesz | 112075 | 2016. november 27. 18:55 | Válasz erre: 112072 |
:)))) Nem az amperszám a lényeg ennyire amúgy alkalmatlan. Ahol 1000 amper cikázik ott a feszültség is hatalmas. És nincs az a szaki, aki ilyen kütyüvel megközelítene egy vezetõt. És "lap anyagon" -rézsínen- vezetik az erõátviteli szekrényben ezeket a nagy áramokat. A lakatfogó meg erre fizikailag kicsi. A lényeg az "AC/DC" a voltnál és feszültségnél, valamint az NCV (non-contact-voltage) kontaktus nélküli feszültség érzékelés és az RMS, ami nem csak a szinuszos jeleket méri (hálózati feszültség), hanem a négyszögjeleket is, mint az olcsóbb szünetmentes tápok jelalakja. |
evdem | 112074 | 2016. november 27. 18:45 | Válasz erre: 112068 |
Ha már veszel akkor inkább olyat ami tud DC-t is, jobban ki használható. Azt meg gondolom tudod, hogy a vezetékeket csak elkülönítve lehet mérni. Más: Kicsit vissza a fõtengely témához. Nem fejtettem ki teljesen az elképzelésemet, mert azt hittem így is érthetõ, de látom nem. Nem azt mondtam, hogy a szóró olajozás mindent megold és nyilván az az igazi, ha az olajpumpa odaszállítja a csapokhoz az olajat ( bár aki szedet már szét rotációs kapa motorját az láthatta ott sincs olajszivattyú csak egy kis lemezke csapkodja az olajat a fõtengelyre és mégis mûködnek). Arra gondoltam, hogy a száraz karteres megoldásnál csak az olajpumpa által odaszállított olaj ken és a másik fontos dolog, hogy hût, ezért ha elhanyagolják az olajcserét sokkal hamarabb megbosszulja magát, mint a hagyományos megoldásnál. Ezzel szemben a nedves karternél, mindig csapódik annyi olaj ami lassítja a folyamatot ha más nem avval, hogy hûti a csapágy fémet( és valóban nem ez az ideális állapot), az ilyen rendszereknél a vez. tengely, a himbák, dugók sokkal hamarabb feladják a harcot mint a fõtengely ( az megint egy másik dolog, hogy jó magyar munkásember addig hajtja míg ki nem jön oldalra a hajtókar, de olyankor a hengerfej már rég kuka). Mikor megkotlik mert meg, és szétborítják akkor láták, hogy ez így rossz akkor felújítják az egész miskulanciát, vagy kidobják és vesznek másikat. De ez csak egy elmélet ami ráadásul, autók és munkagépek motorjaiban látottak alapján fogalmazódott meg. Lehet hogy a kétkerekûek ettõl eltérnek, de nem hiszem. |
csanesz | 112073 | 2016. november 27. 18:40 | Válasz erre: 112071 |
Ez szintén drága. Marad az Ali 19 000 Ft -ban meg van mûszerrel az egész december elejére.
|
kawa550 | 112072 | 2016. november 27. 16:46 | Válasz erre: 112068 |
Vedd meg ugyan ezt másik szállítótól, akinél választhatsz a szállítási módtól. Különben tökmind1, mert már úgyse fog ideérni akár mit fizetsz, mán megyen a karácsonyi csomag õrület. Meg amúgy is, 1000A?! Meghasz bammeg! :D |
vkami | 112071 | 2016. november 27. 16:43 |
http://www.ebay.com/itm/MASTECH-AC-DC-Voltage-Digital-Clamp-Meter-Multimeter-1000A-6000-Counts-P5-/182348905114?hash=item2a74d77a9a:g:YZoAAOSw~oFXK-~~ Ez vállal AU $50.99-ért Express küldést ,érkezés: Thu. Dec. 1 and Wed. Dec. 7 |
lendvai | 112070 | 2016. november 27. 16:15 | Válasz erre: 112068 |
Ez ingyenes szállítás, itt kompromisszumot kell kötni. Vagy gyorsan jön, vagy ingyen.:-) De talán segít, ha újholdkor leölsz egy fekete áldozati kecskét és kelet felé öntöd a vérét.:-) Más ötletem egyelõre nincs.:-)
|
csanesz | 112068 | 2016. november 27. 14:46 |
Egy más jellegû kérdés: Ebay -en hol tudom vagy egyáltalán tudom csökkenteni a szállítási idõt költség fejében? A Banggood -on ez nem gond 1 - 2 ejroért megoldható a 7-15 nap. Aliexpress -nél 22 ejró és az sokkk. De Ebay -en nem találok ilyen opciót. Ez lenne a kiszemelt áldozat: http://www.ebay.com/itm/162274784431?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT |
kawa550 | 112066 | 2016. november 27. 14:33 | Válasz erre: 112065 |
A súlypont nem került lejjebb, olyan magas az építés hogy még így is bõven magasabb mint a legtöbb motornál, a zõccséggel pl tuti nem fogok járdázni meg lépcsõzni, olyan mélyen van a karter alja. Az ördög ottan lakozik ahol Tibike mondta, tökmind1 mennyire és milyen irányba dõl a motor, a nagy tartályból mindig ugyan úgy jön az olaj, és állandó stabil kenés van, a szóróolajozás fõtengelynél amúgy sem játszik. Most itten nem mek bele, hogy elhanyagolt olajcseréknél bedugul-e valamelyik olajjárat és elhaláloz-e valaki, pl a fõtengely, mert ahhoz ennek semmi köze. |
csanesz | 112065 | 2016. november 27. 14:26 | Válasz erre: 112063 |
Aszittem azért találták ki ezt, hogy a mechanika lentebb kerüljön a hajtómû házban az alacsonyabb súlypont miatt. A 4 lityi olajból így kb 2,5 liter van fent 0,5 liter az útján cirkulál és 1 lityó lent. Így a 11 Kg -os fõtengely is mélyebbre került. Csak spekuláció! Monyuk én megszoktam az olaj skubizást. Van rá stabil módszerem. Nem kell középsztenderd. |
pocak75 | 112064 | 2016. november 27. 14:26 |
En hülye rosszul csinaltam az olajszint ellenõrzést nem melegitettem.. mikor hazaertem levetkõztem megnéztem helyére toltam a mocit. Mivel egy cseppenés sem volt alatta gondoltam indulaskor is jó lesz...volt vagy 5masodperc. De még tölteni sem kelett rá igaz kíméletesen megyek vele.
|
lendvai | 112063 | 2016. november 27. 14:05 | Válasz erre: 112061 |
Ott van az a kuplungkosár fölött, az olajtartály oldalán. Nekem soha nem okozott gondot, hogy megnézzem, nagyjából két alkalommal két olajcsere között, a lelki nyugalmam biztosítására, mert nem ette az olajat. :-) Az a lenti szárazkarteres diskurzus kicsit érdekes volt, mert a magam részérõl tökmindegy, hogy olajban ázik-e a fõtengely sonkája, vagy sem. A kenést az olajnyomás hozza létre a csapágyfuratokon keresztül. Ebben meg a szárazkarteres kenés elõnyben van, mert tudomásom szerint azt azért találták fel, hogy nagy kanyargyorsulásnál, ha az olajteknõben lötykölõdõ olaj elmászik oldalra, akkor fennáll a veszélye, hogy az olajszivattyú hirtelen levegõt szipákol, az meg a csapágyaknak ugye nem valami jó. :-) |
kawa550 | 112062 | 2016. november 27. 12:36 | Válasz erre: 112059 |
A 3.-ik egyedi hiba(nekem monnyuk pont volt) de kevesebb mint fõtengely gond. A fesszabályzó minden 10 év feletti motoron gyenge pont, márkától függetlenül. Sûrû lánc csere? 40.000 et simán elmegy nálam is ápolással, jocóé 60 felett, mi azon a sûrû?
|
Hr.Geiger | 112061 | 2016. november 27. 12:33 | Válasz erre: 112057 |
Oké, oké igazad van! :-) De a 4TX-en sem látszik olyan frankón, vagy igen? :-) A szemfülességedért pedig majd nyalhatsz egy gombóc fagyit, ha összefutunk! :-))) ![]() |
csanesz | 112060 | 2016. november 27. 12:17 | Válasz erre: 112059 |
Ott komoly gondok vannak, ha kidobálja a 3. fokozatot. Fesz szabályzó nem gyenge. Az én motorom karácsony fa! Olajszint ellenõrzés nem körülményes csak olykor túlspilázzák a gyerekek. Én 5 évig töltögettem az olajat és ette a vizet. De most rendben van és minden baba. Sûrû lánc csere? Ha nem gyári lehet... Enyémben minimum 25 000 van és még nagyon messze van a csere. A fõtengelyt alább leírták, nincs vele gond. De amiben 200 000 van ott elõjöhetnek gondok... |
kisfeher74 | 112059 | 2016. november 27. 12:06 |
Nagyon köszönöm az értékes infókat az olajszint ellenõrzésrõl, kicsit el bizonytalanodtam, hogy kell-e is nekem egy TDM. -Fõtengely gondok -olaj szint ellenõrzés körülményes -kidobáló 3. fokozat -gyenge feszûltség szabályzó -sûrû lánc csere Nagyon köszönöm. Üdv: Rozsdás. |
csanesz | 112058 | 2016. november 27. 12:04 | Válasz erre: 112054 |
Monyuk, lehetne komplikálni a 4TX -et! Arduinóval egy mikrókamera és figyeli a szintet. Nem kell hozzá monitor csak 3 - 4 led. A program pedig szín eltérést figyel. És van olajszint visszajelzõ ami bármikor leszerelhetõ. |
kawa550 | 112057 | 2016. november 27. 11:55 | Válasz erre: 112054 |
Ja és hogy némi kritikával is éljek, benyalok annak többször is, aki a képeden látható motoron bármilyen szögbõl bármilyen tükörrel vagy egyéb segédeszközzel kémlelõablakot mutat nekem, merthogy az egy 3vd, nem 4tx. :))))))))))
|
csanesz | 112056 | 2016. november 27. 11:43 | Válasz erre: 112053 |
Igaz is, mióta fel lett újítva csak melegen néztem rá. 1,5 hónapja nem volt beindítva. Nem tudom, hogy ilyenkor mit fogok tapasztalni. Ma megpróbálok ránézni. Utána középsztenderen járatás és függõlegesbe rakom pihizni pár napig. Azért ilyen körülményes mostanság nálam ez a dolog, mert boka mûtét miatt még mindig sínben van a lábam. Falhoz van tolva a gép oldalsztenderen és a kis ablak a fal felé van. Motort egyenesbe nem tudom állítani, hogy akár tükörrel is megnézzem, mert nincs annyi hely. Téli nyugvó helyén van a garázs végében. Valahogy megoldom... Én eddig abban a tudatban voltam, hogy az biza lecsorog baccameg. Ma és tegnap, megint sokat tanultam. Köszönöm az értékes infókat! :) |