csanesz | 123853 | 2019. március 16. 17:49 | Válasz erre: 123850 |
Monyuk így okés. Én azért rakattam vízzáróval, mert "üzemi" terület. És ott folyik minden mindenhova. Leszedni könnyű, mert patentos. Az alálépés jó ötlet. |
cizi | 123851 | 2019. március 16. 17:30 | Válasz erre: 123848 |
Derékszög nálunk sincs, ezért vettem hozzá egy gérvágótamit azóta természetesen háromszámjegyes magas haszonnal tegnap eladtam.
![]() |
kawa550 | 123850 | 2019. március 16. 17:17 | Válasz erre: 123845 |
A sütő alá még jön egy fiók, ott azért van lyuk, a lábaknál meg direkt nincs takaró, egyrészt kényelmesebb a testtartás ha meló közben alá tudsz lépni az asztalnak, másrészt lehet alatta takarítani. A kibontott földig érő szekrény alatt/mögött szép világ volt 20 év mozdulatlanság után....
|
kawa550 | 123849 | 2019. március 16. 17:15 | Válasz erre: 123843 |
az antikoltra festett ajtók Zsuzsika érdeme, ez a fajta festés a mániája, mindent ilyenre ken. :))))
|
kawa550 | 123848 | 2019. március 16. 17:14 | Válasz erre: 123843 |
Részvétem testvérem, átérzem a szenvedésed. :)))) Sk kivitelezésben készült, a lapokat vágattam méretre a bútorlapcentrumban. Alapvetően 3 dolog nincs a házunkban, függőleges, vízszintes, meg derékszög, így aztán nem egyszerű ide bútort csinálni, én is belefutottam menetközbeni átalakítási kényszerbe, kacifántos és hosszas káromkodások meg falhoz baszott, kerítésen át a sínekre repülő szerszámok kíséretében.
|
cizi | 123847 | 2019. március 16. 16:39 | Válasz erre: 123846 |
És honnan tudod, hogy Kawa nem szándékosn hagyta le a takarólapokat? Így kegalább a háziasszonynak mélyre kell hajolni, ha begurul alå valami...
|
csanesz | 123846 | 2019. március 16. 16:23 | Válasz erre: 123844 |
Szal! Van két bútorasztalos és az egyik még lakásdesigner is? Jó tudni... :)
|
csanesz | 123845 | 2019. március 16. 16:20 | Válasz erre: 123842 |
Kawa! Tudod vannak akik ilyen bútorokat raknak össze és piszok jól keresnek. Szép lett! Alulra érdemes takaró lapokat felrakni. Sok macerás helyzettől megkímél. Gratula! :) |
cizi | 123843 | 2019. március 16. 15:58 | Válasz erre: 123842 |
Úgy látom felétek is "konyhabetegség" van. Nagyon jó lett. Te voltál a kivitelező? Én még küzdök a konyhával
![]() |
kawa550 | 123842 | 2019. március 16. 15:34 | Válasz erre: 123840 |
kawa550 | 123841 | 2019. március 16. 15:30 | Válasz erre: 123839 |
lendvai | 123840 | 2019. március 16. 14:13 | Válasz erre: 123839 |
Gyula főleg bútorlapokat vág mostanában, abban is kérhetsz tanácsot. :-)
|
csanesz | 123839 | 2019. március 16. 13:09 | Válasz erre: 123836 |
Szent meggyőződésem, hogy vágod a témát, csak így motiválsz! :)
|
csanesz | 123838 | 2019. március 16. 13:06 | Válasz erre: 123835 |
Köszi! További kutatásnak ez jó irány! Én is úgy vélem, hogy egy teljesen kompatibilis képletet nem fogok belőle kapni. De érdekel, hogy mi lesz belőle. Jó lenne jutni vele valamire. :) |
lendvai | 123837 | 2019. március 16. 10:08 | Válasz erre: 123836 |
Azt hittem te ezt már ismered, elnézést kérek. :-)
|
kawa550 | 123836 | 2019. március 16. 09:26 |
Anyukátok nem mondta nektek, hogy társaságban nem illik idegen szavakat használni?:))))))
|
lendvai | 123835 | 2019. március 16. 09:02 | Válasz erre: 123831 |
Így szerintem sokkal érthetőbb. :-) Az áram-töltés logikát én megcserélném, mielőtt valaki beleköt, mert a töltés ami az elektron miatt inkább kézzelfoghatóbb fizikai mennyiség (1 elektronnak 1,6x10 a mínusz 19-en C a töltése). Az áram és az áramerősség azok inkább jelenséget, illetve tulajdonságot takarnak. Ebből fogalmazták meg, hogy az áramerősség az időegység alatt a keresztmetszeten átáramló töltésmennyiség. Ebből van az I=dQ/dt differenciálhányados. Ezért látható néhol a C helyett az As a töltés mértékegységeként. Ha az áramerősségből akarsz töltést akkor integrálnod kell az áramerősség függvényt, ha van. Ott viszont meg kell adnod egy tartományt, ha konkrét töltésmennyiséget akarsz számolni, különben csak a primitív függvényt kapod meg a szokásos plusz c konstanssal. :-) A téma jó, kíváncsi vagyok mire jutsz az akkumulátorral. :-) Mindent megmondó képlet szerintem nem nagyon írható fel erre, vagy legalábbis csak nehezen emészthető formában. |
csanesz | 123834 | 2019. március 16. 02:48 |
Így már jó a töltés: 43 200 C / 3 600 mp = 12 Amper másodpercenként. 1,2 Amper óránként / 3 600 mp = 0,0003333 Amper másodpercenként. - Ha töltésen van az akksi másodpercenként 0,0003333 Ampert (0,33 mA) kapna. 0,33mAs x 3600mp (1 óra)= 1188mA = 1,18Ah az óránkénti töltés. 1,18Ah x 3600 Coulomb = 4 248 Coulomb |
csanesz | 123833 | 2019. március 16. 02:21 |
Akksi töltés esetén a számítás sajna nem jó. Az teljesen más lesz. |
csanesz | 123831 | 2019. március 16. 01:37 | Válasz erre: 123830 |
A Coulomb és az áramerősség egy közös pontja az elektron, az elektron mennyisége. Mindkét esetben vezetőn keresztül van megfogalmazva. Egy akksit feltöltve töltéstárolónak is neveznek. Coulombban is kifejezhető a kapacitása, mivel képes a törvény szerinti elektronmennyiség leadására, amit amperórában is lehet számolni visszafejtve másodpercre és a másodpercenkénti 1 amperből számolható a Coulomb. Mértékegysége amperóra vagy amperszekundumban adja meg az SI mértékegység táblázat és Coulomb a jele. 1 Coulomb = 1As, 1Ah (3600sec) = 3600 Coulomb. Ha 1 másodpercen keresztül 1 Amper töltés halad át a vezetőn az 1 Coulomb. Egy nagyadag elektron mennyiségről van szó és egy vezetőn keresztül halad át. Ezt a mennyiséget elektron darabszámban is ki lehet fejezni, hogy egy akkumlátor hány darab elektront képes biztosítani egy adott ideig. És itt jön képbe az amper fogalma. Alapjában véve óránkénti árammal számolunk. Ezért "nevezhetnénk" amperórának egy fogyasztó áramigényét, de ez megkavarná az állóvizet, mert a töltéstárolókat jelölik amperórával, hogy 1 órán át hány ampert képes biztosítani. Így a fogyasztó fogyasztó marad és munkát végez, amit Wattal jelölnek. Ha akksiról megy egy fogyasztó gyakran az átfolyó áramot az akksi kapacitását tekintve amperórában számolják. Nagyon közel áll a Coulomb és az Amper fogalma egymáshoz. A vége felé én is majdnem fordítva kezeltem a jelöléseket, mert azért nem mindegy, hogy Coulomb vagy Amper. Ja és benéztem az 1199,88mA az 1,2A. |
lendvai | 123830 | 2019. március 15. 22:26 | Válasz erre: 123829 |
Hozzá kellett volna írnod, hogy az áramerősség a töltés első idő szerinti differenciálhányadosa, mert lehet, hogy sokan ezért nem értik amit leírtál. :-)
|
lendvai | 123829 | 2019. március 15. 22:21 | Válasz erre: 123821 |
Te, Csanesz, hogy lett az áramerősségből töltés? Nem sumákoltál el valamit az idővel? :-) Vagy ezt direkt egyszerűsítetted így le? :-)
|
lendvai | 123828 | 2019. március 15. 22:15 | Válasz erre: 123820 |
A 2020-as szszont a tervek szerint már mi sem TDM-el kezdjük.
|
csanesz | 123827 | 2019. március 15. 22:08 | Válasz erre: 123823 |
:)))))) Tudom ez így péntek este kegyetlenség volt tőlem. |
csanesz | 123826 | 2019. március 15. 22:06 | Válasz erre: 123824 |
Ez volt a bővített változat. :))))))))) Az egyszerűbb, ha majd kész lesz képlet lesz belőle. |
kawa550 | 123824 | 2019. március 15. 21:52 | Válasz erre: 123821 |
Ezt nem értettem teljesen. Leírnád újra, kicsit bővebben kifejtve?:)))))))))))))))))))
|
cizi | 123823 | 2019. március 15. 21:49 | Válasz erre: 123822 |
Csanesz! Ezt az anyagot csak hígítva hozd Majsára!:)
|
csanesz | 123822 | 2019. március 15. 21:39 |
Csak, hogy teljes legyen: Töltés esetén: 43 200 C / 3 600 mp = 12C másodpercenként - Ha töltésen van az akksi másodpercenként 12 Coulombot kapna, akkor 1 óra a töltés, de csak tizedével számolhatunk 1,2 Coulombbal. 1mA = 3,6 Coulomb 1,2 Coulomb / 3,6 Coulomb = 0,3333 mA másodpercenként. Vagyis 0,3333mA vehet fel másodpercenként az akksi, hogy jó legyen neki. Ezt szorozva 3600 másodperccel a kerekítés miatt = 1199,88 mA (~12 amper barátok között). |
csanesz | 123821 | 2019. március 15. 21:26 |
Erősebb idegzetűeknek: Belemélyedtem egy 12Ah akksi kapacitás számításba: 1 amper - 1000 mA - 3 600 coulomb (1mA - 0,001A = 3,6 Coulomb) 12Ah akksi - 43 200 coulomb (1 óra alatt ennyi töltést tud leadni) 100Ah - 100A óránként - 360 000 coulomb óránként Ha 100A vesz fel 5mp -ig monyuk egy kisebb motor indítása: 100A/3600 másodperc = 0,0277amper másodpercenként Tehát másodpercenként 0,0277 Ampert (27,7mA) veszít 100A terhelésnél. 1A = 3600 coulomb vagyis 1mA=3,6 Coulomb. Így 27,7x3,6=99,72 Coulomb; 27,7mA = 99,72 Coulomb x 5mp = 498,6 Coulomb az 5 másodperces indítás. A visszaellenőrzés 358 992 Coulomb lett (100 amperra), mert sok tizedeseket adott meg és én egyszerűsítettem. Ezt most így estére. Már zavart, hogy nem tudom az akksi töltésleadásának paramétereit. Hogy adott idő alatt mennyi feszültséget kellene veszítenie az majd egy következő lépés lesz. Így majd tudni fogom, hogy hol tart az akksi töltéstárolás terén. |
Endruz | 123820 | 2019. március 15. 21:16 | Válasz erre: 123808 |
Tibi! Szerintem te is hamarosan beállsz a erősödők sorába :-) |
lendvai | 123819 | 2019. március 15. 20:56 | Válasz erre: 123818 |
Egyezzünk meg: te meghirdeted nyár végén, hogy lecsapjanak rá, én meg majd csak szezon után, hogy tavaszig elvigyék. :-)
|
Sander67 | 123815 | 2019. március 15. 19:00 | Válasz erre: 123797 |
Gratula hozzá. Én is nézegetem már régóta a fajtáját, ha minden jól megy, és a nyár végén lecsap a megkímélt Tádémra, akkor Trenere foglalhatja el a helyét. |
csanesz | 123814 | 2019. március 15. 17:30 | Válasz erre: 123811 |
Lehet én vagyok a hibás, mert nem írtam. TDM 850 -ről van szó! :) |
csanesz | 123813 | 2019. március 15. 17:27 | Válasz erre: 123812 |
A Fordomban van elől ilyen nyereg. Na az vicces lenne valóban. :)
|
csanesz | 123812 | 2019. március 15. 17:25 | Válasz erre: 123811 |
Háazenyémnemilyen. ??? Nekem 2 munkahenger van hátul. Egyik oldalt egy és másik oldalt is egy. - De a dicséretet elfogadom, köszönöm! :))) Ez a képen ilyen úszónyereg vagy mi? |
lendvai | 123811 | 2019. március 15. 17:19 | Válasz erre: 123809 |
A féktuskónak nevezett cuccot nem szedted ki, ami fixen fel van csavarozva? Mert ha a féknyereg házat se, akkor írd meg hogy, mert az a Houdini kategória lenne.:-)
![]() |
csanesz | 123809 | 2019. március 15. 16:09 |
Végre először sikerült úgy betétet cserélnem, hogy nem szedtem le a féknyerget. Munkahengereket is megjárattam. Szerelő még 2 évet mondott a nyeregre utána csere. Tovább fogja ez bírni. Mindkét munkahenger szépen dolgozik és vissza is húzódik. Első betétek idén lesznek cserélve. Ha Ferodo Premium beválik előre is az megy. Kicsit gurultam vele az utcákban. Főúton gyorsít fékez, gyorsít fékez - mozgattam a hátsó féket. Hát kell neki kilométer, hogy hatásos legyen. A hátsó tárcsa lassan csere érett. Kora ősszel raktam le a motort, múlthéten kicsit még töltöttem is az akksit a 600mA töltővel. Hosszas első indításra elkapta, de mint egy traktor. Majd szépen elkezdett éledezni benne a tirannoszaurusz. Utána kapott egy kis szívatót is. Elején csúnya hangja volt a szelepeknek, de elmúlt. Olajcsere szerintem holnap. |
Endruz | 123806 | 2019. március 15. 13:20 | Válasz erre: 123797 |
Kucsi eggyel kevesebb TDM a csapatban?? :-) Szép az új szerzemény gratula!!!
|
lendvai | 123804 | 2019. március 15. 11:40 | Válasz erre: 123797 |
Látom Givi Airflow van rajta. Kíváncsi vagyok mi a tapasztalatod, van-e érezhető hatása.
|
Kucsi | 123802 | 2019. március 15. 08:19 | Válasz erre: 123801 |
Köszönöm, alkalomadtán bemutatom a szépséget.
|
yamaszaki | 123796 | 2019. március 13. 21:49 |
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qxJirH2QsVgNXgoH51Ih_AxamDFabAcT1mxEL22Zj_k/edit#gid=0
|
cizi | 123795 | 2019. március 12. 19:46 | Válasz erre: 123794 |
...Palissy vadász teáskészlet és most raktam fel a Sportmotorra 8db kabátot. A szabályzat szerint a 7db nadràg már nem fért fel.:)
![]() |
cizi | 123793 | 2019. március 12. 19:37 | Válasz erre: 123792 |
Minden van! Esetleg egy gérvágó radiálfűrész?:) ![]() |
cizi | 123791 | 2019. március 12. 19:30 | Válasz erre: 123789 |
Kawa,Sander,V.V Laci,Kilos! Lécci vásároljatok már Ti is valamit Ráckevén és az eladó ne akarjon postázni! |
yamaszaki | 123787 | 2019. március 12. 17:28 |
Hogy szem előtt legyen! https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qxJirH2QsVgNXgoH51Ih_AxamDFabAcT1mxEL22Zj_k/edit#gid=0 |
Itil900 | 123786 | 2019. március 11. 20:31 | Válasz erre: 123783 |
No para! A tádék olyanok, mint a rockerek!
|
Balazs007 | 123784 | 2019. március 11. 14:58 | Válasz erre: 123779 |
Háhh ez jó! Kis tádémat begurítom! Remélem odaérek!
|
lendvai | 123783 | 2019. március 11. 12:45 |
Lassan kisebbség lesz a TDM közösségben a TDM tulajdonos. :-)
|
kawa550 | 123781 | 2019. március 11. 10:21 | Válasz erre: 123776 |
Ezt esetleg a tigrincs tulajoknak is megmondanád? :))))))))
|
kawa550 | 123780 | 2019. március 11. 10:20 | Válasz erre: 123770 |
Hű baccki, az nem piti vas, meg tudom érteni hogy azt választottad, nekem is teccik nagyon a dög! :)))))
|
Robi70 | 123779 | 2019. március 11. 09:53 | Válasz erre: 123778 |
Ha szállást nem foglalsz, vacsorát, reggelit nem kérsz, akkor nincs mit fizetned. A kemping területére pedig simán begurulsz, mint mindeni más. Ott már el sem lehet téveszteni, ahol sok motort látsz, ott jó helyen vagy.
|
Balazs007 | 123778 | 2019. március 11. 09:36 | Válasz erre: 123675 |
Sziasztok! Kérdésem az lenne,hogy aki nem marad,és csak a nyitó napra megy el? Az hogy jut be?vagy mit kell fizetni?
|
Fido71 | 123777 | 2019. március 10. 22:27 | Válasz erre: 123773 |
Benevezhetsz, de akkor mutasd meg, hogy hol lehet olyat csinálni. Én csak reggelit és vacsorát látok... ;) |
Robi70 | 123776 | 2019. március 10. 21:17 | Válasz erre: 123770 |
Gratula Kucsi! Ha már lesz vele tapasztalatod, írj róla.
|
Kucsi | 123775 | 2019. március 10. 21:09 | Válasz erre: 123774 |
Sajna ez befizetős, és nem dobnám ki a pénzt. Majd jövőre.
|
yamaszaki | 123774 | 2019. március 10. 20:47 | Válasz erre: 123770 |
Baleset mentest az új szerzeménnyel ! Ferikém tessék lemondani a 48 órást és elhozni bemutatni a vasat!!!!!!!!!!!!!!! |
furfarag | 123773 | 2019. március 10. 20:32 |
Sziasztok. Én csak szombaton néznélek meg benneteket. A kérdésem az lenne, hogy ebédre benevezhetek-e?
|
cizi | 123771 | 2019. március 10. 20:15 | Válasz erre: 123770 |
Én gondoltam,:hogy egy másik motor miatt vagy ennyire csendben! Megérdemled!:)
|
Kucsi | 123770 | 2019. március 10. 19:30 |
Sziasztok! Elég régen jártam erre.Történt egy pár dolog mostanában. Eladtam a szeretett TDM-met. Azt hittem nem fog sikerülni gyorsan, hiszen 179 ezer van benne. De tévedtem és másfélhét alatt elment.Remélem jó gazdája lesz az új tulaj.Aztán elkezdődött az idegbaj,motor keresés,szűkítés és a végén 2 jelölt maradt.Az XT 1200 és a Triumph Explorer 1200.Sajnos a magyar piac igen korlátozott és emiatt még drága is.Így bujtam a német és osztrák hirdetéseket.Végül is Bécsben találtam egy XT-t és tegnap megnéztem,kipróbáltam és megvettem.3-4 nap múlva itt lesz nálam a kicsike.Izgulok mint egy kis iskolás. |
yamaszaki | 123769 | 2019. március 10. 17:41 |
Még van hely bőven!!! https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qxJirH2QsVgNXgoH51Ih_AxamDFabAcT1mxEL22Zj_k/edit#gid=0 |
Robi70 | 123768 | 2019. március 10. 11:01 | Válasz erre: 123767 |
Ami hozzád közelebb van: Pink Motors Tatabánya. Itt árat nem találtam, de tartanak belőle.
![]() |
Robi70 | 123767 | 2019. március 10. 10:49 | Válasz erre: 123765 |
Ilyen gumis anya fogja a plexit is. Ha gyorsan kell: https://adamoto.hu/spd/10003128/Gumis-anya-garnitura-Meret-M5 Ha ráér (mee itt hosszabb a szállítási idő): https://www.ebay.com/itm/121416136105?redirect=mobile |
lendvai | 123766 | 2019. március 10. 10:26 | Válasz erre: 123765 |
Yamahától be lehet szerezni. Lehet, hogy csavarboltban is van hasonló, én megvettem a gyárit.
|
tomhahn | 123765 | 2019. március 10. 10:18 |
Valahonnan lehet ilyen csavart,gumis anyával/ami persze jó/szerezni,venni? Az oldal nagy idom középső felfogatásánál van! ![]() |
Itil900 | 123763 | 2019. március 9. 21:47 | Válasz erre: 123762 |
Akkor túl tágan fogalmaztam az " elmondom mit akarsz" műveletet... Ma is tanultam valamit.:)
|
lendvai | 123762 | 2019. március 9. 21:32 | Válasz erre: 123761 |
Nem, az a marketing azon belül is a reklám. A kereskedelemben már nem csak a szándék van jelen, hanem a csere is.
|
Itil900 | 123761 | 2019. március 9. 21:14 | Válasz erre: 123760 |
Ha rá akarok lőcsölni valakikre valamit díszes csomagolás-rábeszéléssel, az nem kereskedelem?
|
Fido71 | 123759 | 2019. március 9. 08:31 | Válasz erre: 123758 |
Ja tényleg! Bár, én nem a kereskedelemre gondoltam. Meg a Séf se...
|
Itil900 | 123758 | 2019. március 9. 07:01 | Válasz erre: 123757 |
Sajnos, addig süllyedt már a kereskedelem, hogy elhitették a lakosság nagy részével: " amit nem rekl ámoznak, az nincs is!"
|
kawa550 | 123757 | 2019. március 8. 21:27 | Válasz erre: 123756 |
Á, ha ők nem szégyellik semmiért magukat, akkor szerintem nekünk se kell itt finomkodni. :))))))
|
Fido71 | 123756 | 2019. március 8. 20:48 | Válasz erre: 123754 |
Nem akartam ennyire nyilvánvaló lenni... ;)
|
lendvai | 123755 | 2019. március 8. 16:28 | Válasz erre: 123752 |
Én ugyan meg nem eszem, sem veszem. :-) Én genetikailag be vagyok programozva, hogy undort érezzek mindenfajta reklám és propaganda bullshit hatására. Én döntöm el mit teszek és veszek. Ezt biztos nem. :-)
|
kawa550 | 123754 | 2019. március 8. 16:12 | Válasz erre: 123752 |
Ezt sokkal drámaibban kell mondani! Ez ......(közben megy a zene) VESZÉLYES!!!! :))))))) |
Fido71 | 123752 | 2019. március 8. 14:35 | Válasz erre: 123748 |
Mert Te még nem ismered a hasba-akasztós marketing duma hatását. Nem ez megy a médiában 5 percenként? Mindegy, milyen szar az, amivel etetnek. Ha azt mondják róla, hogy jó ez neked... Te meg elhiszed és megeszed, hiszen ők mondják. Pedig szerintem ez a veszélyes! :))) |
kawa550 | 123748 | 2019. március 8. 13:25 | Válasz erre: 123747 |
Jjjjjjja....... :))))))))))))))))))))))))) "míg a régieknél az osztrák Rotax volt a beszállító, ez már a kínai Loncintól érkezik" Fasza kínai blokk, jó is az! :D |