5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

night-rider 122710 2018. október 2. 19:04   Válasz erre: 122701
Ez egy félelmetesen pofátlan brigád lehet..megnéztem pár mocijukat röhelyesek a km állások
    

lendvai 122709 2018. október 2. 18:32   Válasz erre: 122708
Na igen, a madarakkal sok gond van, Brian is megmondta, 0:45-től. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rqvCHaqoMLo
    

Itil900 122708 2018. október 2. 18:09   Válasz erre: 122707
Mielőtt megvettem volna a Tdm-et egy Kawám volt 84000 km-rel. A kereskedő, akinél be akartam cserélni azt mondta:sok. Kérdem én: egy 2005- ös motorban ennyi km sok? Aki kicsit gondolkodik rájön aránylag ésszerű. Ezek a k...ök a madarakra utaznak!
    

lendvai 122707 2018. október 2. 16:28   Válasz erre: 122705
Ne kezdjen kee' most itten politizálni, tudjuk mi a helyzet. :-)
A lényeg, hogy a szöveg plágium, a km állással nagy valószínűség szerint csúsztattak, ez a színkombináció soha nem létezett, sárga csak a 2002-es modellévben volt, de ott a két oldalidom is sárga volt, így nekem innentől hiteltelen a hirdetés és alapból ejteném. :-)))
    

kawa550 122705 2018. október 2. 16:18   Válasz erre: 122704
Ahhoz kell még csak igazán, viktorék tudnának mesélni...:))))
    

Flenegen 122704 2018. október 2. 16:12   Válasz erre: 122703
a lopáshoz is kell tudás! :)
    

kawa550 122703 2018. október 2. 14:55   Válasz erre: 122701
Ez nem marketing hanem pálgium. :))))))) Ez egy újságcikk bevezetője volt egy tdm teszten.
    

lendvai 122702 2018. október 2. 13:41   Válasz erre: 122701
37 700km egy fél évvel fiatalabb motorban, enyémben meg 90 ezer. Szégyellem is most magam, hogy így szétnyűttem szegényt. :-)
    

Flenegen 122701 2018. október 2. 13:37  
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/tdm_900/yamaha_tdm_900-13464971

Ezt a hirdetési szöveget olvassátok el! Ez nem semmi. komoly típus és történetismeret ami ehhez kellett. Ez ám a marketing!
    

kawa550 122700 2018. október 2. 12:05   Válasz erre: 122694
Szerintem egyrészt ne ess ugyan abba a hibába, mint az előző tulaj, hogy egy 400ft-os lapka miatt inkább sufniköszörülés ment, nagyvason is kapsz, de pl itt Sopronban a márkakereskedésben is lehet lapkát venni ugyan ennyiért. Nyilván nem gyári hanem valami prox, de az tökmind1. Másrészt a mikrométernél olcsóbb megoldás lenne a szívóoldali olvashatóakat áttenni egy mérés erejéig a kipuff oldalra, oszt máris tudod mekkora méretűt kell venned.
    

lendvai 122699 2018. október 2. 08:44   Válasz erre: 122694
Anno a 97-es 4TX-emben nekem is 40 ezer km körül volt óra szerint, úgy tűnik szabványos a visszatekerés.
Az én 40 ezer km-es blokkomban hengerfejet kellett cserélni, mert a szívóoldali vezérműtengely egyik fészke pár tizeddel magasabban volt, mint többi, ergo hozzányúltak, csak kontár módon, ezért aztán szorult, mint a fene. Erre az első szelephézag ellenőrzéskor került sor, szép színes volt a tengely siklófelülete, a fészek meg kezdett galléros lenni. :-)
Szóval ennyit a 40 ezret futott tizen-huszonéves gépekről. :-) Én százezer km fölötti óraállással fogom eladni a mostani 900-ast, magyarországi vásárlás, fórumtárs első tulaj, így valós lesz a futásteljesítmény. Gyanítom, hogy jópár érdeklődőt fogok elzavarni a "sok kilométer van benne" alkualap miatt, mert semmilyen területen nem tolerálom már a hülye vevőjelölteket. :-)
Aki viszont itt van az meg tudja mennyi törődést kapott a gép. :-)
    

lendvai 122697 2018. október 2. 08:34   Válasz erre: 122695
Nem próbáltam, egyelőre úgy néz ki nem is fogom már, vettem egy másik hidraulikát. Még meg is kell érkeznie Lengyelországból.
A konstrukcióból adódóan szétszedni szinte lehetetlen roncsolás nélkül, a belsejébe meg igen nehéz bármilyen folyadékot bejuttatni, mivel a nyomáscsökkentő furat, amit a mágnesszelep zár olyan kicsi, hogy a felületi feszültség miatt bármilyen olajos anyag fennakad. Talán injekciós tűvel át lehet juttatni, de nem tudom pontosan mi van alatta, mivel nincs a neten semmilyen anyag erről a típusról.
Ha az új cucc működni fog, akkor majd megpróbálom ezt szétszedni és akkor kiderül pontosan mi volt a hibaforrás.
    

lendvai 122696 2018. október 2. 08:30   Válasz erre: 122694
Én a nagyvason vettem lapkákat, ott szétnézhetsz.
    

pbr110 122695 2018. október 2. 08:21   Válasz erre: 122685
Kedves Lendvai,
Próbáltad az ABS blokk tisztításához a karburátor tisztító szprét?
Azért kérdezem, mert abba vannak olyan összetevők is, amik kifejezett lerakódások eltávolítására vannak, egyébként meg tartalmaz nagyon híg kenőolajat, ami elpárolgás után nem hagyja teljesen szárazon a felületeket. Olyan finom olaj, mint a hangszer olaj ami marad utána, csak annyit érezni, hogy nem száraz a felület teljesen.
    

pbr110 122694 2018. október 2. 08:14  
Nekem ugye 97-es TDM-em van, azt számolgattam, hogy kizárt, hogy 42ekm-el vettem. Ha csak úgy beletekerek évi 6ekm-et, akkor, az elmúlt 21 évben legalább 1x átpörgött. A tömítéses segítségnek köszönhetően, már a szelep állításnál tartok. Sajnos le vannak köszörülve már a lapkák a kipufogó oldalon (ez jó hír, ezek szerint karbantartották). Itt nem olvasható a szám rajtuk, a szívókon még igen. Kell vennem egy 0-25-ös mikrométert megmérni őket. A szívósornál csak 1 hengernél van kint a limitből, pont az alján, viszont a kipufogó oldalon mindegyik 0,2 alatt van. De ez rendjén is van, ott eszi meg az idő a nagyobb terhelés miatt a szelepüléket. Tudtok esetleg olyan helyet, ahol lehet csereberélni lapkákat? Mivel ez nem kopó alkatrész, csak fix távolságot tart és minden motoron más és más, minden karbantartással változik nincs szükség az újra, csak más méretűre.
    

Fido71 122693 2018. október 1. 21:31   Válasz erre: 122692
Lehet ennyi km-el, csak egy rohadtul trehány gazdával. ;)
    

kawa550 122692 2018. október 1. 20:57   Válasz erre: 122691
Szerintem rekord tartó vagy. :))) Gondolom már főtengelyes, váltóhibás meg ilyesmi. Vajon mennyi lehet azokban a külföldről behozott olcsókban, amiknek mind 40-50 közt van az órájuk, de gatya az összesnek a motorja?
    

Kucsi 122691 2018. október 1. 20:27  
Lassan gyűlik km.
    

lendvai 122690 2018. október 1. 17:54   Válasz erre: 122689
Tesztút megvolt, hátsó ABS továbbra sem működik, a kosz mélyebben van, mint azt kívülről elérhettem volna. Csere.
    

kawa550 122689 2018. október 1. 16:04   Válasz erre: 122688
Ja, tuti úgy lesz, főleg ha a fordulatszám korlát mellé még az első kerekét is ki kell szerelnie Rea-nek hogy még jobban lejtsen a pálya dukiknak. Mit lejtsen, az már baszki lassan függőleges, oszt úgy se mennek vele szarra sem. :))))))))))))
    

lendvai 122688 2018. október 1. 15:10   Válasz erre: 122686
Anno az NKH-nál nekem is ez volt, látták, hogy nagy meg nehéz, senki nem akarta meghúzni a derekát, nagyjáből körbeszaglászták és rendben volt.
Idén már máshová vittem, bevitték, kihozták, nem is láttam, viszont levizsgázott a Leo Vince dobokkal, elkérték a típusbizonylat másolatát, berakták a doksik mellé, ennyi volt.
Felgyújtani nem fogom, jó kis gép ez, a légtelenítő szerintem csak engem szívat, hidraulikára meg igen jó ajánlatot szereztem, ha kell. Az új tárcsákat is megkapja, fő a biztonság. :-)
Rexikéről jut eszembe: vasárnap, Kawasaki, Rea 8. helyről, a pálya negyedénél már negyedik volt, majd megnyerte a második futamot is. :-)
De azt mondják az új V4 Panigale bitang gyors, jövőre talán izgalmasabb lesz, ha Davisék meg tudják rendesen lovagolni. :-)
    

kawa550 122686 2018. október 1. 14:21   Válasz erre: 122685
Gyújtsd fel a gecit, ha kell, adok hozzá vágott rőzsét! :))))))))) Rexikének elég volt egy morcos nézés, és már töltötték is ki a papírjait a friss műszakira. Komoly vizsgálat ez baszki, megmérik a féket, meg fényképeznek vázszámot, motorszámot, km órát meg kipuffot oszt kész. Még azt se nézték meg, hogy a lámpák vagy az idex müxik-e, nem hogy nem indítják be.
    

lendvai 122685 2018. október 1. 11:38  
Na, érzi a motor, hogy el akarom adni, elkezdett bosszantani. Kezdődött az ABS hidraulikával, ma délután kiderül sikeres volt-e a tisztítás. Emellett csálé az első kerék, görgőztetni kell. Az első tárcsák elkoptak, cserélni kell.
A három légtelenítő csavarból a bal első tövénél szivárgásnyom van, a többinél nincs. Mivel egyszerű a tömítés, mint a faék nem értem mitől. Csavart kiszedtem, nincs ráragadva kosz, nem sérült a felület. A féknyeregbe még nem néztem be hosszabban. Feltételeztem, hogy mivel kifújtam a csavar furatát is féktisztítóval és utána ráraktam a kupakot az elpárolgó anyag belülről, a menetek mentén kinyomta a maradék fékfolyadékot. De akkor a másik háromnál miért nem láttam ilyet? Ez a jobbik eset, együtt tudok élni vele, ellenkező esetben rendbe kell szedni a féknyeregben a furat fenekét, mert vagy kosz van ott, vagy levált belőle egy darab, akkor meg jó eséllyel csere. Az már a sokadik légtelenítés lesz, különösen ha az ABS hidraulikát is cserélnem kell, amihez már rendeltem Kínából kompresszorra köthető cuccot, kíváncsi vagyok mekkora vákuumot tud kreálni, ahogy néztem a festékszórók elvén működik, de annál azért nagyobb nyomáskülönbség kell ide. Majd kiderül.
Szóval úgy tűnik lelke van a gépnek. :-))))
    

kawa550 122684 2018. szeptember 30. 22:14   Válasz erre: 122683
:))))
    

Ferdzso 122683 2018. szeptember 30. 21:56   Válasz erre: 122675
Elfogadható mentség, különösen ami a "hajlott korodat" illeti.)))))
    

lendvai 122682 2018. szeptember 30. 21:00   Válasz erre: 122681
Tudomány? Ha lazábban van a kazal, akkor több a zoxigén a gallyak között, nagyobb a láng, ugyanúgy begyújtják egymást. Így meg kivered a saját szemed, aztán a másik meg kifolyik mert ott fogod fujkálni a füstölgő kupacot, hogy odajusson a zoxigén. :-))))))
    

kawa550 122681 2018. szeptember 30. 20:21   Válasz erre: 122678
Pont ezért baszodalássan!:))))) Tűz lesz belőle, de előbb ugye meg kéne kicsit száradnia hogy égjen. Láttad mekkora fa, ha annak az ágait csak úgy ágas bogasan egymásra hajigálom, abból egy házméretű kazal lesz, de ha összevágom a gallyakat, akkor már csak egy kis kazal, ami ráadásul gyorsabban elég mert egymást gyújtják meg az ágak ahogy szorosan vannak egymás mellett, nem szanaszéjjel. Tudomány vagyon ám ebben is, nem játék ez.:)))))
    

Itil900 122680 2018. szeptember 30. 20:17  
Tatabánya Turul. Tdm 900 Umy rendszámmal, kos koponyával a dobozán. Pacsi!!!
Véletlen, hogy már a 3. Umy rendszámú Tdm- et látom???
    

lendvai 122678 2018. szeptember 30. 20:11   Válasz erre: 122677
Fasznak csapkodod a gallyakat baltával? :-))))) Fűrész, vagy tűz és kész. :-))))
    

kawa550 122677 2018. szeptember 30. 19:50   Válasz erre: 122676
A nagy szeder fát vágom vissza a kapu mellett, oszt amikor a gallyakat csapkodtam szét baltával, az egyik visszaugrott, pont a szemembe, pont akkor mikor nem volt rajtam az a kurva szemüveg, pedig mindig hordom. A kínai pumpa még müxik rendesen, tegnap 10 perc alatt lecseréltem az első fékben a lét. Ki is fényesítettem, holnap délelőtt megyünk műszakira, ha belekötnek a fehér indexbe, pofán baxom őket. :)))))
    

lendvai 122676 2018. szeptember 30. 19:19   Válasz erre: 122675
Ág baszott szemközt? Mivel vágtad te azt az ágat? Mifelénk, faluhelyen azt fűrésszel kezdik darabolni, utána hasogatják fejszével, de ilyen gyalázat engem még soha nem ért. :-)
Visszaraktam a hidraulikát, egy csomót légtelenítettem meg diagnosztikáztam, a fékpedálon nem éreztem változást, így majd kedden, amikor világosban hazaérek kiderül egy próbaúton mit használt a féktisztítós áztatás meg a sűrített levegő.
A lajosos vákuumpumpa meg tényleg megy a picsába, most már a fogantyún folyt a fékfolyadék. Veszek egy kompresszorra köthető cuccot, hadd irigykedhess. :-)))))
    

kawa550 122675 2018. szeptember 30. 17:13   Válasz erre: 122674
Mentségemre szóljon hajlott korom, meg hogy szerdán favágás közben úgy szemközt baszott egy ág, hogy azóta is bevérzett szemmel riogatom a népeket. :)))))
    

kawa550 122674 2018. szeptember 30. 17:10  
Hát baszki, én ezt a telón simán egy O gyűrűnek láttam ami árnyékot vet maga alá a fényképen! :))))))) És bár az olajpumpa fedelét minimum 3x leszedtem, még így se ismerős, szerintem én ezt soha nem vettem ki a fedélből. :))
    

pbr110 122673 2018. szeptember 30. 13:41   Válasz erre: 122672
Hálás köszönetem!!
Ez a darab az!
Lógok egy MCs-vel. Folytathatom a blokk összefűzését. Addig nem mertem folytatni amíg ki nem derül, hogy ez még előttem van.
    

Ferdzso 122672 2018. szeptember 30. 12:52   Válasz erre: 122670
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/1998-tdm850-motorcycles/oil-pump
Nekem az ötös számú alkatrésznek tűnik.A hatos (egy kis csődarab) van benne
    

lendvai 122671 2018. szeptember 30. 12:26   Válasz erre: 122670
Átfutottam az alkatrészkatalógust, de elsőre ott semmilyen alkatrész nem tűnt fel. De ez nem jelenti azt, hogy nincs ott, nézd át jó alaposan.
Ez a gumi pont úgy néz ki egyébként, mint az EGR szelepek csatlakozása, ebbe kell beledugni a szelep műanyag csövét. De a TDM-en ilyen nincs (utánégető szelep, ahogy azt egy sugárhajtású TDM tulajdonosa elmésen nevezte :-) ).
Ha még nincs beépítve a blokk akkor érdemes körbekémlelni, olyan helyeken is lehet ilyen, ha a képek alapján jól látom karimás gumi henger, ahol különböző átmérőjű fém csöveket kell összecsatlakoztatni, vagy a blokkba csatlakoztatni, de nincs nyomás alatt lévő folyadék (olaj, vagy hűtőfolyadék). Vagy szenzor a szelepfedélbe, de emlékeim szerint a 4TX-en nincs ilyen.
Mivel ez ha jól sejtem egy utángyártott szett nem lehet, hogy a derék kínaiak pluszban belerakták? Megvan a szétszedett blokkból az eredeti? Engem néha megtréfált a memóriám ilyen dolgokban. :-)))
    

pbr110 122670 2018. szeptember 30. 11:12   Válasz erre: 122669
Bocsánat, a motor amit felújítok: 97-es évjárat TDM 850, 4TX.
Az egész onnan kezdődött, hogy búgott a sebességváltó 3. és 2. fokozata. A robbantott ábrák oda sikerült visszafejtenem, hogy a sebességváltó tengelyeinek golyóscsapágyazása lehet a ludas. De a csapágyak cseréléséhez 1db csavar miatt szét kell húzni a teljes blokkot. így lett a vége, az összes siklócsapágy, golyóscsapágy, tömítések, gyűrűk, csapszegek cseréje. Mondjuk a golyós csapágyak cseréje se volt triviális, mivel a gyári alkatrész szerint a lánckerék felöli csapágy egy alkatrész a tengellyel. De a csapágygyűrűn és a tömítésén a gravírozás alapján sikerült vissza keresni. Na ez nem egy hétköznapi darab, 130C°-ig hőálló tömítés, a normál kivitelhez képest ~20% nagyobb terhelhetőség, és persze nincs benne a rögzítő gyűrűhöz és stifthez a horony és furat, amit utólag kellett belemunkálni. Most lépek vele a 6 hónapba. Most az összerakással akadtam el.
    

lendvai 122669 2018. szeptember 30. 10:11   Válasz erre: 122667
Ott O-gyűrű van 850-nél és 900-nál is. Ezt itt nem tudni milyen motor, de a képen egy olajteknő tömítés van a kérdéses darab körül. Már ha ez jelent valamit, én nem cseréltem semmi ilyesmit amikor az olajteknő tömítés cseréjére került sor. De meglehet, hogy ez valami komplett tömítés szett az egész blokkhoz, mert az a ménkű sok O-gyűrű se nagyon illik a képbe.
Alkatrész katalógusban benne kell legyen, igaz azok rajzok, de hátha sikerül a megnevezéssel együtt beazonosítani. Közben garantáltan kifolyik az ember szeme egyszer, de lehet, hogy kétszer is.
Én az alkatrész katalógus átnyálazásával kezdeném, ha nem lett dokumentálva a szétszedés a felújításkor.
Pdf alkatrész katalógus JBX-ről van?
    

lendvai 122668 2018. szeptember 30. 10:01   Válasz erre: 122665
Azt nem engedi a hiúságom haver...izé, mester. :-))))
    

kawa550 122667 2018. szeptember 30. 00:13   Válasz erre: 122666
Fém vízcső talptömítése ami a hengerfejből jön ki a szelepfedélen át?
    

pbr110 122666 2018. szeptember 29. 23:20  
Sziasztok!

Segítség kéne, mert felújítás közben maradt egy tömítés, aminek nem találom a helyét. Nincs benne az alkatrész katalógusban, nincs a szerelési leírásban, de emlékszem rá, hogy szétszedésnél találkoztam vele. Maga a tömítés benne van a tömítés készletekben is.
    

kawa550 122665 2018. szeptember 29. 22:51  
Én most nem írnék ilyen hosszút, csak egy egysoros, az is kérdés. Mi történt volna ma, ha én bólogatok, te meg felkiáltottál volna hogy "taníts mester, iszom a szavaid!" Nem kő válaszolni. :)))))))))))))))
    

lendvai 122664 2018. szeptember 29. 18:25  
Az is bebizonyosodott a mai napon, hogy a Yamaha az ABS hidraulikát nem arra tervezte, hogy bárki javítgassa. :-)
Egy gyönyörűen megmunkált alumíniumtömb az egész, furatokkal, amibe szépen elhelyezték a mágnesszelepeket, egyéb fémalkatrészeket, majd szépen lezárták csavarokkal, dugókkal. Némely dugó, ami nekem úgy tűnik vagy bele van ragasztva a tömítettség miatt, vagy be van préselve még le van fedve egy süllyesztett, imbuszfejű csavarral, mások meg egy horony alá vannak préselve és a horonyban biztos, ami biztos még van egy masszív rugalmas gyűrű, amit egy irányban szépen betoltak, a végei végigmarták az alumíniumot, majd becsattantak a horonyba és köszönik szépen, jól vannak, nem is vágynak onnan kijönni. :-)
Mivel a neten semmilyen anyag nincs erről a fajta hidraulikáról (egy angol srácnak van egy jó kis anyaga, de az ha jól emlékszem vagy FJR, vagy Kawasaki, az szépen szétszedhető) ezért elég sokat méricskéltem meg forgattam, mielőtt bármihez nyúltam volna. A mágnesszelep egy fúvókát zár, ami fölött van egy oldalsó furat, ott áramlik normál esetben a fékfolyadék. A fúvókán egy pár tized mm átmérőjű lyuk van, ott vezeti el a nyomást ha behúz a szelep, és amibe óvatosan bele lehet tolni egy vékony tű hegyét tisztítási szándékkal, de a legvékonyabb tűm sem megy rajta keresztül. Erőltetni amúgy sem érdemes, mert nem szerettem volna felfúrni, aztán összevissza kapcsolgatott volna utána az ABS. :-)
Az látszott, hogy a hátsó kör fúvókája körül elég retkes a furat, de a tekercs szépen csattogtatta mindkét szelepet. Így aztán maradt az átmosás féktisztítóval, sűrített levegős átfúvás: sajnos pont a nyomáscsökkentő részt nem lehet rendesen átfúvatni, de azért oda is jutott. Most szépen tele lett töltve féktisztítóval, a furatok meg lezárva, így remélhetőleg fel tudja oldani a maradék retket. Közben a motorral is meg lett párszor forgatva a lé, holnap öblítés, átmosás, kompresszor ismét. Aztán majd jöhet egy próba. Ha makacsul be van rohadva, arra az esetre már kinéztem Lengyelországban egy szép darabot egy 2012-es elbontott gépből. Ez van, nemhiába mondták a MAMI-sok, hogy a Yamaha sem úgy lett tervezve, hogy könnyen szerelhető legyen. :-)))
    

lendvai 122663 2018. szeptember 29. 18:09   Válasz erre: 122661
Látod, azt sem fogod fel: minden egyes leírt szóval csak megerősíted amit lenn írtam és ezt rajtam kívül még sokan értik, csak ők annyiban többek nálam, hogy türelmesek és csöndben rád hagyják, nem írnak, különösen nem ilyen direkt stílusban . :-)
Az egy órából most hirtelen másfél óra lett, na meg kérdezem: végigülted te a vonatkozó MAMI-s oktatást? Ha igen, mit hasznosítottál belőle? Megértetted annyira, hogy oktatni tudd? Esetleg valamelyik haver ülte végig, aki mivel nem értette ezért kijelentette a temérdek eszével, hogy ez egy szar? Mint az Égéstérben a Ducati szervizelésről szóló részben: a kontár szerelő sem ismeri be, hogy ő volt a hülye: nem, a motor a szar konstrukció. :-) Ha nem, akkor mit akarsz itt ebben a témában?
Ráadásul a vonatkozó hozzászólásodat nézve mi a francot akarnék én meghallgatni olyantól, aki egy magyar mondatot nem tud helyesen leírni, meg még tapasztalata sincs a témában?
Ha idejössz ezzel az üres, arrogáns stílussal olyanok közé, akiknek már csak a hátuk mögött lévő évek alapján több tapasztalata van sok témában, mint neked, akkor mire számítasz? Ez itt nem a kettőnk fóruma, mindkettőnkben megvan az a fajta alázat, amivel tovább lehet lépni adott területeken. Én a magam részéről sokszor meghallgattam itt olyanokat mindenféle ügyben (elektronika, gépészet, kertészet, konyha stb.), akiknek több a tapasztalata, mert nem az a papír számít amit én anno megszereztem egy területen és ezért úgy gondolom én majd mindent jobban tudok az intelligenciahányadosom alapján. Egy sikeres kapcsolatrendszer nem erről szól. Ezért van itt egy összetartó csapat, amibe te egyszerűen nem illesz bele, csak ilyen-olyan okokból nem fogtad fel, vagy nem vagy hajlandó elfogadni. :-) Ez van, ha nem tetszik el lehet menni a picsába a hasonló generáció fórumaiba, esetleg előtte lehet még itt nyivákolni meg hisztizni (lásd lenti, hosszabb írásomat). Kérdés, hogy mennyi tartás van az emberben. :-)))
    

Levi990 122661 2018. szeptember 29. 17:08   Válasz erre: 122660
A desmora irtam a másfél órát hiszen nagyon keveset tanítottak róla.

Újfent csak annyit tudok mondani hogy mindegy mit ír ide az ember, úgyis elferdítitek ahogy nektek jó.
Mint a Gyula is, lentebb teljesen másról beszél de én vagyok a politikus :) Kár minden egyes szó, vitázni meg pláne

Megmaradt ez a ti kettőtök kis fórumja, ügyesek vagytok, okosak is meg szépek is, nem is csoda hogy a hozzásólások 80%-a a kettőtöké. Elemeztek ti mindenkit de tükörbe nem néztek, persze ti így vagytok boldogok és ketten fel is tornázzátok egymás egoját és el is hiszitek magatokról amiket írtok :)
    

lendvai 122660 2018. szeptember 29. 15:04  
Benne vagyok néhány HR érdekeltségű projektben, illetve részt vettem előadásokokn, ami érinti ezt az úgynevezett Y generációt, illetve volt, amit ők tartottak, hogy felvilágosítsanak minket az ő motivációikról, jellegzetességeikről, egyfajta "használati útmutatóként" ahhoz elsősorban, hogy bánjunk velük egy munkahelyen és mik az ő elvárásaik egy munkahellyel szemben. A szándék az mindenképpen jó volt, ezért is vettem részt rajta, de az általuk tartott előadás pont egy óriási blama volt, mert a gondosan összeállított érvrendszerük ezer sebből vérzett és ezt percek alatt ízekre is szedtük.
Mindemellett vannak nagyon sikeres és zseniális tagjai is ennek a generációnak, ahogy minden korszakban voltak is, de az úgynevezett maradék viselkedése privát véleményem szerint elég gáz és erről sajnos nem ők tehetnek. Olyan szintű megfelelési kényszerrel és szétesett, rettegő személyiségekkel találkozom, hogy félelmetes. A különbség az, hogy a mi generációnkban ezek a személyiségek valóban háttérbe voltak szorítva és annak megfelelően is viselkedtek, néhány tipikus játszmát leszámítva. Most viszont a kényszeres magabiztosság álarca mögé kénytelenek bújni, ebből származik a "minden az ablakban, de semmi a szobában" jelenség, kényszeres viselkedésformákkal, ami elsősorban arroganciában, agresszív kommunikációban és az alázat teljes hiányában nyilvánul meg, ami viszont az első komoly próbatételnél megtöri őket. Ilyen az is, amikor oktatni akarnak, illetve degradálnak olyanokat, akik nyilvánvalóan többet tudnak a témában, csak a másik oldalon van valamilyen szintű alázat és mivel az adott emberek sikeresek a saját területükön és tisztában vannak a képességeikkel és tudásukkal ezért nem éreznek kényszert, hogy lépten-nyomon azt a látszatot akarják kelteni, miszerint ők a fasza gyerekek. :-)
Sajnos ezen generáció érintett tagjaiba nem sok tartás szorult és bár az élet sok területén nekik áll a zászló azért még elég sokáig fognak dominálni azok a minták, ahová ez kevés, illetve nem illik bele.
A MAMI-ra vonatkoztatva az oktatás témát: vannak olyan mérnökök, szakemberek, akik remek dolgokat alkotnak, de továbbadni, elmagyarázni nem tudják azt. Vannak, akik remek elméleti szakemberek, oktatni is nagyon jól tudnak, de nem igazán hatékonyak a gyakorlatban. És vannak olyanok, akik tudják is, csinálják is és el is tudják minden szinten magyarázni azt. Na ilyen emberektől szeretek én tanulni és nem érdekel, hogy húsz éves, vagy hetven.
A lentebb említett Égéstér műsorban ami megragadta a figyelmem sok egyéb mellett az, hogy egy fékpad működéséről szóló előadás közben jutott eszébe valamelyiküknek a nyúlásmérő bélyeg alapú beépített teljesítménymérés és ezt meg is csinálták: na ez az a tudás, ami előtt én fejet hajtok, annál is inkább, mert én soha a közelébe se jutottam ilyen szintnek.
És erre jön az Y generáció és azt mondja, hogy ő egy óra alatt el tudja magyarázni azt, amit ők oktatnak. És azt hiszi, hogy komolyan is veszik, vagy legalábbis azt várja, mert az kell a szorongásai enyhítésére. Hát én nem játszom az ilyen játszmákat és nem is asszisztálok hozzá. :-))
Na meg mint tudjuk pszichopata is vagyok és picsán rúgom az ilyeneket, ha úgy hozza a szükség. :-)))
    

kawa550 122659 2018. szeptember 29. 08:44   Válasz erre: 122657
Micsoda kis politikus vagy te baszki!:)))))))
Mikor kapsz egy kérdést, amire nem tudsz neked tetsző választ adni, akkor gyorsan témát váltasz és neki állsz sorosozni. Na persze ez most nem szó szerint értendő, hanem úgy, ahogy pártunk és kormányunk csinálja, gyorsan témát vált és maga helyett valaki mást kezd el hibáztatni hogy neki meg büdös a lába vagy stb. Monnyuk viktornak ez bejött, kérdés hogy itt is van-e az olvasók közt arányaiban annyi ostoba paraszt mint amennyi a választópolgárok közt van, oszt akkor akár még sikered is lehet ezzel a stílussal. :))))))
    

lendvai 122658 2018. szeptember 28. 22:09  
Na, kezdenek a kislányok hisztizni. :-) Amúgy átjött: egy óra alatt akarsz elmagyarázni valamit, amit te sem értesz. Hányszor hallottam már ilyeneket. :-)
    

Levi990 122657 2018. szeptember 28. 21:48   Válasz erre: 122651
Ezt akár mondhatnám neked is, de ez is mindegy, úgyis addig forgatod a szavakat míg elhiszed, hogy igazad van :)
    

Levi990 122656 2018. szeptember 28. 21:46   Válasz erre: 122653
Látom nem ment át. Na mindegy. Mire neked Ducatid lesz addigra ki is tanulod a szervizelést :)
    

kawa550 122655 2018. szeptember 28. 20:48   Válasz erre: 122654
Addig állj fél lábon......:))))))))))))))
    

mati12 122654 2018. szeptember 28. 20:31   Válasz erre: 122652
Ez a beszéd...! :-)))
    

lendvai 122653 2018. szeptember 28. 19:55   Válasz erre: 122650
Hát azt kötve hiszem, hogy te komoly tapasztalattal rendelkezel Desmo szervizelésben. Azt elhiszem, hogy el tudod mondani, azt nagyon tudod, de ugyanazt elmondani én is tudom. :-) De ahogy a Mátrixban mondták, más dolog tudni az utat és más járni rajta. :-)
Azért lássuk be egy Ducati blokk szervizeléséhez te még kevéske vagy. Ahogy én is, de inkább tanulok olyanoktól, akik értik is mi zajlik egy motor belsejében, molekuláris szinten, ha kell. :-)
    

kawa550 122652 2018. szeptember 28. 19:40   Válasz erre: 122649
Bármi be tud szarni baszki, képzeld el, hogy tegnap mikor kimentem a garázsba, egy féltenyérnyi folt várt a földön a rexi alatt, láthatóan friss szivárgás eredménye. Némi zseblámpázás után a radiátor alsó csöcsének a bilincsénél találódott meg a probléma. Le kellett lazítani, megmozgatni a csövet, oszt újra húzni a bilincset az inkontinencia elhárításához. Állandóan csak a baj van vele, lehet eladom oszt veszek valami jól megtervezett faxa dajcsbikét. :))))))))))))
    

kawa550 122651 2018. szeptember 28. 19:36   Válasz erre: 122647
Mily csodás is az emberi elme, mely a lélek békéjének érdekében néha olyan dolgokat láttat velünk, amik nincsenek is ott, máskor meg - mint most is- figyelmen kívül hagy olyan dolgokat is, amik ott vannak. Szóval gyúrjál mégeccer rá az 1:07:00 környékére úgy 2-3 perc erejéig. Komoly PR teljesítmény lesz ezt úgy kihozni, hogy dicséret. :))))))))))
    

Levi990 122650 2018. szeptember 28. 17:53   Válasz erre: 122649
Hidd el, nem éri meg beiratkozz pláne nem a desmo miatt, azt amit ők ott megtanítanak neked, elmondom én is neked 1óra alatt, de ha nekiállsz guglizni 1,5óra alatt megtalálsz mindent :)
Érdekes amit mondanak a teleleverről és érdekes hogy az újságíró simán megkérdőjelezte őket :)
    

lendvai 122649 2018. szeptember 28. 17:24   Válasz erre: 122647
Meghallgattam, de ettől még a BMW és a Super Tenere csúnya maradt. :-)))
Amit viszont megerősítettek, hogy a Ducati másféle szervizelést igényel, bár a Yamahát is a nehezen szerelhető márkák közé sorolták. Na meg a motorszerelőkről mesélt tanulságos rész, pont a Ducatival kapcsolatban, szépen össze lehet kötni a Taschner-féle ezermesterekkel a mondandót. :-)))
Ami hasznos volt, hogy a MAMI-nak van oktatása a Ducati Desmo vezérlésű blokkokhoz, oda mindenképpen el akarok menni, még ha az csak része is egy globális anyagnak.
A KTM-et tényleg nem nagyon fikázták, az egyik KTM tulaj műsorvezető mondta, hogy bármikor el tud baszódni rajta bármi. :-) Mondjuk ebből még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen ahogy mondták sokszor pont a trehány szerelés eredményeiből vonnak le olyan következtetést, hogy ez a motor szar. :-)
Na de az a lényeg, hogy kinn van a hidraulika, holnap még méricskélek egy sort, megcsattogtatom a mágnesszelepeket, aztán lehet szétszedni és kitisztítani. :-)
    

Flenegen 122648 2018. szeptember 28. 13:43  
4 kerekű elöl motoros hátul hajtós vászontetős ami kell:)
    

Levi990 122647 2018. szeptember 28. 13:05   Válasz erre: 122646
Ajánlom figyemedbe a totalcar mai égésterét aminek címe “KTM? Kérlek Toljon Meg!”. A címe ellenére alig fikázzák a KtM-et :( cserébe beszélnek sokat a bmw futóműről, boxerről, Ducatiról... meg ezekke szemben a japánok. Kawáról nincs szó benne.
    

lendvai 122646 2018. szeptember 27. 21:19   Válasz erre: 122643
A BMW nekem csúnya, én már nem funkcionális célgépet akarok. A Super Tenere is ezért nem tetszik. Egyikben sincs ott a dög. :-)
    

Flenegen 122645 2018. szeptember 27. 19:06   Válasz erre: 122644
Tényleg szar az ülése. A tatabányai kereskedésből indulva kb20 km-t mentem de már ott nem volt jó.
    

kawa550 122644 2018. szeptember 27. 19:03   Válasz erre: 122639
Én értelemszerűen az ezres versyst tolnám haza, de a tracerrel se lenne semmi bajom, ha nem lenne olyan kibaszott kényelmetlen az ülése, hogy már a boltban ülve se volt kényelmes, nemhogy 200km után.
    

Flenegen 122643 2018. szeptember 27. 18:56   Válasz erre: 122640
Én a Tracerből a 700-at és a 900-at is próbáltam, egyik sem jött be igazán. 2 henger???? BMW F850 tiszta mint a TDM vagy az R1200 de abban meg keresztbe állnak a köcsögök;)
    

lendvai 122642 2018. szeptember 27. 15:52   Válasz erre: 122641
Nem tetszik a hangja. :-) Nekem a 2 henger dübörgésétől áll fel. :-)))
    

Levi990 122641 2018. szeptember 27. 15:46   Válasz erre: 122640
Próbáld ki a 3hengert, triumph, yamaha mindegy. Mocskos jó, megy lent-fent, nagyon használható.
    

lendvai 122640 2018. szeptember 27. 11:34   Válasz erre: 122639
Én 2 henger fetisiszta vagyok, amik nem szanaszét lógnak, így kissé beszűkül a kínálat. a 3 henger is kompromisszum lenne már, de még vállalható.
    

Sander67 122639 2018. szeptember 27. 10:38   Válasz erre: 122638
Izlések és pofonok különbözősége alapján, volt szerencsém idén sokféle motoros nyílt napon részt venni, de nálam a Tracer GT mindent visz.Már csak a banknak kéne rám szakadni.Ennek ellenére design-ban a Multisztráda az egyik legszebb motor a kategóriájában, de ott van még a Versys, a Triumph, az AT, a KTM, stb. úgyhogy van választék bőven.
    

lendvai 122638 2018. szeptember 27. 08:51  
Ezzel a színnel igen tetszik:

https://totalbike.hu/tesztek/2018/09/26/teszt_yamaha_tracer_900_gt_-_2018./

De egyelőre még mindig a Multistradát választom. :-)))
    

lendvai 122637 2018. szeptember 27. 08:11   Válasz erre: 122636
Fokozó vagy nyomatékosító jelző, külön írjuk a hivatalos álláspont szerint. De ahogy a tudós nyelvészek megmondták nem az akadémikusok formálják a nyelvet, hanem annak használói. Most tekintsünk el a műveletlenségből származó, szemet-fület bántó ökörségektől, de ha innentől tömegek kezdik el egybeírni, akkor hamarosan az lesz az elfogadott. Így lett gyermekkorom óta a "frisseség" szóból "frissesség".
    

Fido71 122636 2018. szeptember 26. 20:49  
Azt, hogy "jópár", külön kell írni???
Elbizonytalanodtam...
    

Fido71 122635 2018. szeptember 26. 20:48   Válasz erre: 122634
Kérdezd csak meg Atit... ;)
Jópár darabbal és is találkoztam.
    

lendvai 122634 2018. szeptember 26. 20:18   Válasz erre: 122631
Honnan tudod, hogy van jogsijuk? :-))))
    

Fido71 122633 2018. szeptember 26. 20:05   Válasz erre: 122632
Na, erről mesélhetnél... :))))
    

Nmiki 122632 2018. szeptember 26. 19:52   Válasz erre: 122629
Mati!
Tudtommal te is rajta vagy a google térképen. Vagy tévedek?
    

Fido71 122631 2018. szeptember 26. 16:22   Válasz erre: 122629
Akkor lefigyelhették az összes etnikumot is, mert "tanulóautóban" még egyet sem láttam, de mindegyiknek van jogsija...
    

lendvai 122630 2018. szeptember 26. 14:06   Válasz erre: 122629
Te már áldozatként beszélsz róla? :-)))))))
    

mati12 122629 2018. szeptember 26. 13:19   Válasz erre: 122628
Vigyázz ezzel a a street view dologgal! Lefigyel a hamis személyi,és útlevál árus aztán neked annyi. :-))))
    


lendvai 122627 2018. szeptember 26. 11:45   Válasz erre: 122626
Street view?
    

Fido71 122626 2018. szeptember 25. 23:47   Válasz erre: 122625
Ja, leesett... :)))))))
    

Fido71 122625 2018. szeptember 25. 23:44   Válasz erre: 122623
Most nem értem ezt... :(
    

Fido71 122624 2018. szeptember 25. 23:44   Válasz erre: 122622
E
    

kawa550 122623 2018. szeptember 25. 22:27   Válasz erre: 122620
Még a google térképen is rajt van. :))))))
    

lendvai 122622 2018. szeptember 25. 22:16   Válasz erre: 122620
Nem tudom milyen autód van, de ez úgy hangzik, mint egy Toyota Carina. :-)
    

Itil900 122621 2018. szeptember 25. 22:07   Válasz erre: 122620
Haladj már a korral.. .!
    

Fido71 122620 2018. szeptember 25. 21:51   Válasz erre: 122614
...meg azért is, mert nem tudok olyan autót, amit érdemes lenne megvennem. Nagy is legyen, keveset is egyen, ne kelljen a kútnál tankolni sem, az alkatrész is olcsó legyen, megbízható is legyen és a Pista-bá' is meg tudja javítani. Meg attól se kelljen félni, hogy ellopják és ne kapjak infarktust, ha a Lidl előtt nekitolnak egy kocsit...
Na, a mostani pont ilyen 25 évesen. ;)
    

lendvai 122618 2018. szeptember 25. 20:22   Válasz erre: 122617
Nem vagyok az a szopós fajta, én szeretek a másik csapatban maradni. :-)
Van egy ilyen kis Yamaha célszerszám, ezzel lehet működésre bírni a diagnosztikát és azzal lehet légteleníteni a hidraulikát is. Eddig nem volt, ha a mágnesszelepem van beragadva, ahogy az eddigi jelek mutatják akkor az azért van, mert a normál légtelenítés a TDM-nél nem cseréli ki a fékfolyadékot a hidraulikában, én meg elég ritkán fékeztem blokkolásig. Tanulópénz. :-)
    

kawa550 122617 2018. szeptember 25. 20:10   Válasz erre: 122615
Mi ez, abs kocka?Lesz szopás ennek a légtelenítésével is.
    

kawa550 122616 2018. szeptember 25. 20:08   Válasz erre: 122613
Akad hogy az isten bacná mög!
Hétfőn műszakira megy a rexi, a hátsó fék nem volt az igazi, gondoltam megpucoljuk kicsit a dugókat, kipolírozom a betét tartó csapokat, légtelenítünk oszt kécc. Ja ahogy azt móricka elképzelte. Az első csap kijött kézzel, a másikat meg se bírtam mozdítani, egyre nagyobb fogókkal se, a végén már lesarkosodott a picsába, a sasszeg lyukába 3 szerszámot törtem bele miközben próbáltam forgatva megmozdítani azt a szart, a vége az lett hogy le kellett venni a nyerget, fűrészlappal kivágtam a csap közepét, aztán ki kellett ütni a maradványt, a túloldalon meg kifúrni a bennmaradt részt, a dugó púpjától persze nem fér oda a tokmány, így aztán lett egy 3 órás szopás a kis karbantartásból mire jó lett. Azannyapicsájátneki.
    

lendvai 122615 2018. szeptember 25. 20:03  
Íme a "beteg", a hétvégi műtétre előkészítve. :-)
    

lendvai 122614 2018. szeptember 25. 17:17   Válasz erre: 122610
Ez azért lehet, mert nem XXI. századi autód van. :-)))) Meg nem attól lesz kemény a pöcsöd, hogy a forgalmiban 2017 vagy 2018 van gyártási dátumként. :-))))
Én is elleszek még a XXI. század elején gyártott szarommal, a pénzből meg, amit megspórolok veszek egy másik motort. :-)))
    

lendvai 122613 2018. szeptember 25. 17:11   Válasz erre: 122608
Nem tesznek rá kerékbilincset, mert nem tilosban parkolsz, hanem a kijelölt parkolóhelyen. :-)))
Ha meg mégis, akkor mivel azonosítanák? Ja, az alvázszámod ha a szélvédő sarkában van azt még le kell takarni. De akkor is ott az akkus sarokcsiszoló. :-))))
Rengeteg jó ötletem van, akad még problémád? :-))))))
    

Itil900 122611 2018. szeptember 25. 16:40   Válasz erre: 122610
Ha sírsz közben úgysem látod a sok embert...;)))
    

Fido71 122610 2018. szeptember 25. 13:38   Válasz erre: 122605
Látom nem ment át....
Magyarul: Leszarom, hogy Pesten mivel lehet közlekedni és mivel nem....
Már akkor is sírok, ha Veszprémbe kell bemennem és sok embert kell látnom.

Az autóm amúgy most éppen fényezőnél van, előtte kapott egy küszöbvéget és két hátsó sárvédő javítóívet. Jövő héten megy műszakira /arra még cserélni kell két külső féltengely gumiharangot és egy balos talpast/ és elketyeg még 25 évet... :)))))) Hihetetlenül hangzik, de 16 éve van nálam és azóta még izzót sem cseréltem.
Amíg szét nem esik, addig megmarad ez nekem. Hűséges típus vagyok.
    


kawa550 122608 2018. szeptember 25. 11:48   Válasz erre: 122607
Az attól függ. Nekem a 4. szélvédő van az sx4-ben kőfelverődések miatt. Az első kettőnél át tudták tenni melegítéssel a matricát, aztán szétszakadt, kellett egy új, valami 4000Ft-volt és csak 1x lehet újat kérni, a másodiknál már az egész autót újra kell rendszámozni, a te költségeden. Az nem vicces. Kerékbilincsről hallott már kend?
    

lendvai 122607 2018. szeptember 25. 11:22   Válasz erre: 122606
Leveszed rendszámot, szélvédő matricát, az amúgy sem kötelező tudtommal a szélvédőn legyen, mert egy cserekor sem adnak újat, benn lehet a kesztyűtartóban. Ablakba elakadásjelző, így a jelenleg hatályos szabályozások alapján tudtommal elvontatni sem lehet. Na meg miért is kellene, amikor parkolóhelyen áll. :-)))
    

kawa550 122606 2018. szeptember 25. 09:11   Válasz erre: 122604
Konkrétan én is lexarom mit csinálnak a nagyvárosban a népek, meg azt a 3 napot évente még akkor is kibírom motor nélkül ha kisvárosban is lesz ilyen.
De mekkora parasztság már, hogy ha egy ilyen miatt bennragadsz a városban, akkor 3 napig te fizeted a parkolást mert az előírás miatt nem használhatod a gépet? Meg hogy a 20 litert fogyasztó 6L V8 hibrid az mehet, de a 2 litert fogyasztó babetta meg nem?......
    

night-rider 122605 2018. szeptember 25. 08:35   Válasz erre: 122604
tomikám akkor ideje felhivnod a közlekedési múzeumot..))))aztán meg kirázhatod a szalmazsákot ...végre veszel egy 21.században gyártott autót )))
    

Fido71 122604 2018. szeptember 25. 07:24   Válasz erre: 122603
Ez nekem most fenekestül felforgatja az életem.... ;)
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118