| furfarag | 87565 | 2014. október 16. 11:03 |
|
Sziasztok. Én az enyémet két hete vettem, 28e. volt a regadó. Nekem mindent az eladó rendezett.Nevemre íratta,még biztosítást is kötött nekem. Hatszáz hetven volt tokkal vonóval.Ja,2000.évj. |
| D.Gabesz | 87564 | 2014. október 16. 10:08 | Válasz erre: 87562 |
|
Sziasztok! Nem tudom, ezekben a kintrõl hozottakban mindig van plusz költség szerintem. A vagyonszerzési illetéket nem mindig teszik bele a trükkös kereskedõk, pedig az is van jan.1 óta. Mûszaki is több, mint a sima itthoni, mert NKH-s kell rá. Én az enyémet rengeteg extrával 725-ért tettem fel, alkudható is bõven. Egy magyar TDM átírása 62ezer, legalábbis nekem a 2000-es 4TX ennyi volt. |
| lendvai | 87563 | 2014. október 16. 10:00 | Válasz erre: 87562 |
|
Hát ezért kell megtartani a dédelgetett vasainkat. :-) Én sem fogok megválni az enyémtõl, sose kapnék annyit érte, amennyit nekem ér. Lesz majd egy jó kis veterán TDM-em úgy 21 év múlva. :-) Persze én lehet, hogy perverz módon kötõdöm a gépeimhez, legyen az autó, motor, vagy egy közönséges fúrógép. :-)
|
| ati5995 | 87562 | 2014. október 16. 09:02 |
|
Ott van h. honosítva 6kiló!És semmi extra rajta!!Akkor az enyémet ami ugyan ez a szín és évjárat, mennyiért áruljam-sok extrával? És 75000km-rel,2. tulajként?8-ért?mert az extrákat beszámítva simán annyi,de a kutya nem adná meg érte,ha esetleg igen-vihetik!
|
| lendvai | 87561 | 2014. október 16. 08:35 | Válasz erre: 87556 |
|
Úgy látom a tükrök nem gyáriak, valami történt vele, szóval a gyári állapot már bukta. Persze ettõl motorikusan még lehet tökéletes, de azt a 40 000 km-t szerintem nyugodtan felejtsd el, import motor révén valószínûleg jóval több van benne. De mint tudjuk, a TDM-et állapot alapján veszi az ember, nem km alapján. :-) Meg kell nézni, kiszámolni mennyibe kerül a honosítás, aztán kiderül.
|
| Kilos | 87560 | 2014. október 16. 08:21 | Válasz erre: 87559 |
|
Ha legközelebb megyek a Bajnok Attilához rákérdezek!
|
| VVLaci | 87559 | 2014. október 16. 07:18 | Válasz erre: 87553 |
|
Ha a 2 motor ugyanaz, ki tett bele 3e km-t??????
|
| Kilos | 87558 | 2014. október 15. 22:52 | Válasz erre: 87557 |
|
Ezt nem vitatom Csabi! Lesz ez még olcsóbb is! |
| SzVZoli | 87556 | 2014. október 15. 22:25 |
|
Mindenféleképpen tartom magam a felsorolt pontokhoz ! :) A nyáron borsodban néztem 1 motort ami telefonon a tulaj (díler) állítása szerint tökéletes gyári hibátlan ,csak mire odaértem másnap "állásában" hajtókarosra verte magát ,traktorokat megszégyenítõ kolompolása volt ! Errõl ki mit tud ,hírdetve van már hónapok óta : http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_tdm_850-8341197 |
| Kilos | 87553 | 2014. október 15. 21:51 |
|
Ezt a "gyönyörûséget" a Bajnok motornál csodáltam meg pár hete. http://www.bajnokmotor.hu/termekeink/hasznalt-motorok/yamaha-tdm900-545.html Valóban "újszerû" állapotú, jól felszerelt, beszámított motor. http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_tdm_900_oszi_akcio-8248708 |
| dinnyemag | 87552 | 2014. október 15. 21:20 |
|
Sziasztok! Azon röhögök itt kínomban, hogy ha egy kívülálló beleolvas a fórumba, a 11. pont a lenti felsorolásból igen furcsa lehet elsõre. Meg másodikra is. Mi az, hogy varát? Ezek szerint több is van? Milyen szerszáma van neki, hogy le lehet vele amortizálni? Mivel szokott próbálkozni? Van ennek köze a 10. ponthoz? :-))))))))))))))))))))))) |
| lendvai | 87551 | 2014. október 15. 21:02 | Válasz erre: 87549 |
|
Az egyik kolléga árulja éppen az én elõzõ 4TX-emet, korábban épp a túráját szervezte vele, most azt hiszem éppen Belgiumban dekkol. A megbízhatóságra ez egy jó kis bizonyíték. Az mondjuk 98-as, olasz import volt, de nekem a szívem sajdul bele ahányszor meglátom a fotóját. Mégiscsak az elsõ szerelem volt, arról meg Máté Peti bácsi is megénekelte, hogy mindhalálig elkísér.:-)
|
| Kilos | 87550 | 2014. október 15. 20:36 | Válasz erre: 87549 |
|
Sziasztok MindenkiNET! SzVZoli, nézz körül a piacon, keresgélj és amelyek neked tetszenek azokat oszd meg itt velünk. itt, a tapasztaltabb fórumtársak elmondják a véleményüket, azt amit a hirdetés alapján már ki lehet következtetni, de arra is lesz jelentkezõ aki szívesen elmegy veled megnézni a kiválasztott gépet. Amit mindenképpen tarts szem elõtt, az a 8. pont! :))) 1 Végy egy TDM-et 2 Regisztrálj a TDM fórumon 3 Segítsd márkatársaid és azokat a tudatlanokat, kik hozzád fordulnak tudásért! 4 Ne fikázd azokat, akiknek nem TDM-ük van, hiszen nem lehet mindenki tökéletes. 5 Ne akarj mindenkit boldoggá tenni, nem vagy te nutella! 6 TDM-es résen van, mint a jó cserkész. 7 Hölgyek részérõl: Rés készen van. 8 A TDM-es állapotot vesz nem kilométert! 9 A TDM-es politikamentesen ad tanácsot. 10 A TDM-es a másik nemet kedveli. 11 A próbálkozó varátokat saját szerszámaikkal amortizáljuk le. :) |
| SzVZoli | 87549 | 2014. október 15. 19:22 |
|
Heló-sziasztok! A napokban regisztráltam hozzátok mert tetszik az oldal,és bõvíteni szeretném a Tdm-esek táborát ! Bár a hõn áhított 4tx még nincs a bírtokomban,de tavasszal már azzal szeretnék túrázni,így ki kérném a véleményeteket vásárlás elõtt ! Egy 2000 kiadás környéki motort szeretnék venni ,az ár miatt a külföldi okmányosokkal szimpatizálok egyenlõre (Gõzerõvel megy a házfelújítás ,ezért) Mit javasoltok mikre figyeljek majd ,valami tipikus hibák amikre kifejezetten figyeljek ,vagy akármi más javaslatot,tanácsot szívesen fogadok ! Elõre is köszönöm ! |
| aramo69 | 87548 | 2014. október 15. 18:57 | Válasz erre: 87547 |
|
Na megtörtént! Egyébként van egy nagyon jó gyógytornászom, ha máson nem is, de a lábamon tuti hogy segíteni fog. :))))))))))))))))) Már húzott ki a csávából váll fájás miatt. Kistolmács elõtt két héttel. Majd nem úgy volt, hogy nem megyek....... De nem úgy lett! :))))))))))))))))))) |
| aramo69 | 87547 | 2014. október 15. 18:49 | Válasz erre: 87543 |
|
Sziasztok! Most veszem le Tádé hirdetését KÉPES M. rõl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ha itt megjelenik, szóljatok, mert két hete már hogy moderálják, és nem férek hozzá az oldalhoz. És innen is törlöm! Volt már rá kapás, a 20 évestõl az 50-60 éves korig..... Ne hogy már én papír kutya legyek és megfutamodjak, mert nem bírok vele. Majd szelídítünk.. :)) A KIS HERCEG.... :))))))) Köszönök nektek mindent skacok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
| sagipet | 87546 | 2014. október 15. 18:00 |
|
Amikor az elõbb emlegetett mocskos anyagiak miatt el kellett adnom az újonan vett, és hõn szeretett Dl 650-esemet, vettem egy 1.2-es Banditot. Meg kell mondjam, az is csak egy pöcsköszörû, hiába a köbcenti. Megfogadtam hogy csak marad ez a kategória, akármi is lesz. Visszavàgytam. Nem bàntam meg!
|
| istvan170 | 87545 | 2014. október 15. 13:28 | Válasz erre: 87542 |
|
Engem nemrég rábeszéltél, most meg eladnád? Milyen hozzáállás ez? :) Viccet félre téve, nagyon jó kis motor ez. Végre valami normális vas, amin ketten elférünk. Örülök, hogy megvettem, pedig nagyon tartottam a mérettõl. Nem tudom mire cserélnéd, de én nyár közepén ugye körbejártam a témát, és azóta sincs kétségem afelõl. hogy ennyi pénzért ár-érték arányban az egyik legjobb választás. |
| Fido71 | 87544 | 2014. október 15. 12:22 | Válasz erre: 87542 |
|
Arról nem beszélve, hogy veszel egy "pöcsköszörût" és amíg élsz vágyni fogsz vissza egy nagyobbra. Ezerszer megbánod, hogy eladtad. Egy esetben tartom elfogadhatónak, ha valaki eladja a vasát és kisebbet, olcsóbbat vesz: a mocskos anyagiak miatt... :((((( |
| Robi70 | 87543 | 2014. október 15. 12:05 | Válasz erre: 87542 |
|
Esetleg Dumb és Dumberné!:))) De lassan el kellene gondolkodnod! Ha ilyen sokan állítanak valamit és Te egyedül spekulálsz másképp, akkor kinek lehet igaza?! |
| aramo69 | 87542 | 2014. október 15. 11:30 | Válasz erre: 87541 |
|
Sziasztok, szia Roby!!! :) Tegnap J. Zolival is gurultunk egy nagyon rövidet. Voltam nála, meg tokodon. Elektronikát bütyköltem neki. 140-re meghúzatta õ is a Tádét! :)))))))) sõt....... :)))))))) Kavarog a lelkem rendesen!!!!!!!!! hmm Már az Évi is cseszeget, hogy kis vason olyanok leszünk, mint Damb és Damber..... :)))))))))))))))))))))))))))))))) |
| Robi70 | 87541 | 2014. október 15. 09:31 | Válasz erre: 87539 |
|
Szasztok! Látod Joci, ettõl az élménytõl akarod magad megszabadítani! Mikor veszed le a vasad hirdetését képesmotorról?! Vagy legalább emeld fel az árát 100e ft-tal. A lelked megnyugszik, hogy Te el akartad adni és mégis megmarad.:))) |
| aramo69 | 87539 | 2014. október 14. 19:41 | Válasz erre: 87511 |
| csokabi | 87537 | 2014. október 14. 18:37 |
|
Azt senki nem mondhatja Gyulára, hogy spur lenne! Petivel fejenként kaptunk egy "békaphassát":)))
|
| kawa550 | 87535 | 2014. október 14. 18:35 | Válasz erre: 87531 |
|
Lacinak igaza van, rosszul emlékeztem, a másik két jómadár meg békaphassa!:))))))
|
| kawa550 | 87535 | 2014. október 14. 18:35 | Válasz erre: 87531 |
|
Lacinak igaza van, rosszul emlékeztem, a másik két jómadár meg békaphassa!:))))))
|
| VVLaci | 87533 | 2014. október 14. 15:26 | Válasz erre: 87532 |
|
Csak azt tudnám, Kawa hogy kanyarodik vele olyan gyorsan?????? :-)
|
| csokabi | 87532 | 2014. október 14. 15:18 | Válasz erre: 87531 |
|
Mondjuk a 130 m légrés sem volt gyenge. Ezek szerint a TDM chopperebb a choppereknél:))))))
|
| VVLaci | 87531 | 2014. október 14. 15:05 | Válasz erre: 87530 |
|
Ne higgy a Séfnek, a 130mm összenyomott állapotban, rugó nélkül mérendõ!
|
| kawa550 | 87530 | 2014. október 14. 13:10 | Válasz erre: 87529 |
|
Pedig ott van 7-39 fejezet. 10W 515ccm vagy 130m légrés összenyomott telónál a rugóval együtt. Az egyszerûség attól függ hogy eszed a pörköltet. Csak belemered a múltheti elmosatlan tányérba és jó az úgy? Mert akkor csak ennyi, felül kitekered, kiöntöd, bele a friss oszt kész. Vagy inkább szétszeded, kimosod belõle az olajiszapot meg a kopadékot és a tiszta telóba töltöd bele a nem éppen olcsó friss olajat. Kinek kinek ízlés szerint.:)) |
| gezasz | 87529 | 2014. október 14. 12:39 |
|
Milyen viszkozotású olaj kell az elsõ teleszkopokba? Egyszerüen nem találtam a manuálban, vagy figyelmetlen voltam. Olajcserénél egyszerüen a felsõcsavart kitekerem és kész vagy még figyelni kell valamire mert az enyémen/ 4TX-es/ van csillapítás állítás is.
|
| oraculus | 87523 | 2014. október 13. 18:39 | Válasz erre: 87521 |
|
Azt tanácsolom, hogy kerüljétek nagy ívben a 1414 DOT számú (2014 év 14. hetében gyártott) Michelin Pilot Road 4 gumikat. Ahogy néztem ezek pont április 1-e körül készültek. Nem tartom jó tréfának, egyáltalán nem. |
| zsukart | 87522 | 2014. október 13. 18:39 |
|
Sziasztok, valaki tudna-e segiteni? Hasidomot keresek a paripámhoz valami közepes méretet. Elöre is köszönettel.
|
| csokabi | 87521 | 2014. október 13. 18:08 | Válasz erre: 87520 |
|
Ez egyszerû gyártási hiba. A forma valószínûleg nem volt azon a részén kellõ mértékben elõmelegítve és a vulkanizálás nem egyenletesen zajlott le a gumi minden pontján. Az, hogy ez a gumi és még jó pár tesója kikerülhetett a forgalomba az a dolog igazán meghökkentõ része.
|
| oraculus | 87520 | 2014. október 13. 17:58 | Válasz erre: 87514 |
|
Kiszedtem a kereket és végigellenõriztem mindkét oldalát. Összesen négy ponton ereszt a gumi. Csak egy oldalon és mind az oldalfalon. Azt nem értem miért csak az egyik oldalán. |
| Fido71 | 87519 | 2014. október 13. 17:18 | Válasz erre: 87499 |
|
Bocs a félreértésért! Valahogy Gálos mester ugrott be, mert ha valaki, akkor Õ ért a vadak lelki világához... :) |
| kawa550 | 87518 | 2014. október 13. 15:48 | Válasz erre: 87511 |
|
Jóvanna! Én is, de csak mer' a Zsuzsi a kocsival együtt a papírjaimat is elvitte oszt késésben voltam..... De mint látszik, átlagosan hajszálpontosan betartom a szabályos sebességet!:))))))))
|
| TIZ | 87517 | 2014. október 13. 15:06 |
|
A hétvégi kiruccanásokról készült képen láttam gyári plexire szerelt állítható MRA terelõket. Ki mennyire elégedett vele, érdemes volt felrakni? Elõre is köszi a visszajelzéseket! |
| yamatomo | 87516 | 2014. október 13. 14:47 | Válasz erre: 87477 |
|
Szia! Ha a vadgázolás a vadveszélyt jelzõ tábla elõtt történt,akkor a "szerencsés vadász" jogosult a kártérítésre. Hogy ezt az illetékes vadásztársaság fizeti,vagy annak a biztosítója-ha van neki-azt nem tudom,de itt is elõfordulnak peres esetek,mert nem szeretnek fizetgetni a vadásztársaságok. Ha viszont a vadveszélyt jelzõ tábla után történt a szerencsétlen találkozás,akkor egészen biztosan nem fizet a vadásztársaság,sõt rendszerint kifizettetik az esetlegesen elpusztult vad árát,ami nem olcsó dolog. Egy kifejlett szarvasbikánál ez millió feletti összeg is lehet. Aztán hallottam itt különbözõ praktikákról,hogyan lehet megúszni egy esetleges vadgázolást...
|
| Petike88 | 87515 | 2014. október 13. 13:38 |
|
Akkor lehet keresgélni az álláshirdetéseket a michelin-nél, mert biztos kirugdosnak egy-két mérnököt, ha ez nem egyedi probléma :)
|
| oraculus | 87514 | 2014. október 13. 13:33 |
|
Sziasztok! Sajnos az új Michelin Pilot Road 4 Trail hátsó gumim gyártási hibás, anyaghibás. Az oldalfalán jön ki a levegõ (porózusos). Remélem zökkenõmentes lesz a garanciális cseréje. Már azután, hogy felkerült furcsa volt hogy folyamatosan utána kellett fújni. A szelepre és a felnire gyanakodtunk aztán kiderül, hogy az új Michelin gumi sz@r. https://www.youtube.com/watch?v=SK-LE2G-_eI&feature=youtu.be |
| lendvai | 87512 | 2014. október 13. 13:21 | Válasz erre: 87509 |
|
Ott van az a mûanyag kupak a generátorház oldalán, alatta van a fõtengely a végén egy anyával, azt tudod forgatni. A kisebbik kupak a fedél szélén meg a felsõ holtpont beállításához van. Valami jókora pénzérme kell hozzá, nekem sikerült elsõre szétbarmolni a hornyot a mûanyagban.
|
| sagipet | 87511 | 2014. október 13. 13:19 |
|
Milyen jó kis gurulások voltak a hétvégén! Érdekes hogy szinte egész nyáron nem lehetett ilyeneket olvasgatni. Na de hát tényleg szuper idõ volt, az ilyen már ajándék ilyenkor! Mi is gurultunk egy jót! Leugrottunk Szegedre rokonokhoz. Elég gyorsra sikerült az etap, mert útközben összefutottunk egy CBR 929, és egy mérgesixer 1000-es barátokkal, akik egész jó tempót diktáltak. A véletlen, és hirtelen összeverbuválódott csapat legalább 160-as átlaggal gurult a célpont irányába. Azt hiszem nem vallott szégyent TDM ebben a helyzetben sem, pedig nem pont erre tervezték. Voltak pedig komoly kigyorsítások, és 190-es sebesség is, és mi ketten voltunk. Ilyet is kell néha. Arra viszont rájöttem hogy 6000 fölött alábbhagy a gyorsulás egy picit, mert a súbertû a legalsó helyzetben van jelenleg. A sportdob pedig teljesítményben nemigen dob, legfeljebb csak úgy érzi az ember, de nekem attól még tetszik a hangja!
|
| Petike88 | 87508 | 2014. október 13. 12:58 |
|
És ezt majdnem minden nap... Nem unod még? minya megsajnállak :)
|
| Robi70 | 87507 | 2014. október 13. 12:51 | Válasz erre: 87504 |
|
Valami oka biztos van. Csak nem tudom , hogy gyalogos védelem, vagy légáramlat terelgetés. Gyalogost nem gázoltam, de az tutti, hogy a szelet mellkasra kaptam. Turbulencia mentesen. Nem rázta, rángatta a fejem 150 fölött sem.
|
| kawa550 | 87506 | 2014. október 13. 12:45 | Válasz erre: 87505 |
|
Akkor így jártál, tovább kell keresgélned.:)) Lassan indulnom kell, itt nálunk rusnya ködös szürke idõ van, cseresznyére csak a szokás szerinti Lackenbach-i dombig, oszt onnan ilyen gyalázatos idõben kell kanyarognom csutkagázon...:)))))) http://www.tornados.at/wp/?page_id=76 |
| lendvai | 87505 | 2014. október 13. 12:38 | Válasz erre: 87501 |
|
A 900-ason nincs ez a szilent, úgy látom egy öntvény a villahíd a kormánytartóval.
|
| kawa550 | 87504 | 2014. október 13. 12:28 | Válasz erre: 87503 |
|
Ha megnézed a mai divatot, sok motornál elõjön ez a 2 végén széles középen vékonyabb megoldás, nyilván nem véletlenül.
|
| Robi70 | 87503 | 2014. október 13. 11:58 | Válasz erre: 87493 |
|
Nem tudom a plexi formának mennyi köze van a gyalogos védelemhez, de az anyaga nagyon érdekes. Nem az a kemény mûanyag, amiket eddig láttam, fogtam. Sokkal lágyabb, hajlékonyabb. Talán egy gyalogos is megköszönné, ha már átmentem a kezén az elsõ kerékkel, beütötte a fejét a telóba, de a plexi nem vágta le a karját!:)))
|
| Petike88 | 87502 | 2014. október 13. 11:44 |
|
Én ilyentájt v 2 éve jöttem haza rámesteledett az alföldön kis utakon, elment töltéssel helyzetjelzõvel kamionok mögött evickéltem hazáig, volt beszarás mikor a kamion ami mögött mentem egy szarvast elütött a másik szarvas megtorpant és a kamion mögött akart átfutni, ahol én voltam, hát mákom volt, hogy ki tudtam kerülni mert nekem rohant volna...
|
| lendvai | 87500 | 2014. október 13. 10:54 | Válasz erre: 87497 |
|
Villahíd biztos van, ha gumi is van benne akkor majd megfujkálom. :-) Közben megnéztem az alkatrészes pdf-et, nem látok semmilyen szilent jellegû alkatrészt benne, szerintem a rugó lesz az, olajfürdõ ide, vagy oda, ha hozzáér a fémcsõhöz az jár némi zajjal. |
| lendvai | 87499 | 2014. október 13. 10:53 | Válasz erre: 87496 |
|
Azt a lobogó hasonlatot én mondtam/írtam anno. :-) Érzékenyebb lelkûeket rendszeresen meg tudok botránkoztatni vele azóta is. :-) De ragaszkodom a véleményemhez. :-) A légkürtre meg lehet, hogy azért jönnek ki, hogy megnézzék ki az az állat, aki ekkora lármát csap az úton. :-) |
| kawa550 | 87498 | 2014. október 13. 10:50 | Válasz erre: 87496 |
|
Így van szerintem is. A lakott területek környékén már úgy megszokták a zajokat hogy le se xarják, bõgésen kívül se.
|
| kawa550 | 87497 | 2014. október 13. 10:48 | Válasz erre: 87494 |
|
Tehénkénél is is nyikorgott ha a kormányra tehénkedtem(képzavar, tehénre tehénkedni) de ott a villahídban lévõ gumi szilent nyikorgott, wd megoldotta. 900-ban nincs olyan?
|
| Fido71 | 87496 | 2014. október 13. 10:48 |
|
Szarvas és kipu ügyben én a Fõvadász Úr nézetét osztom, ahogy megfogalmazta pár hete.... "ha egy bika szarvasbõgéskor lobogó fasszal megindul, azt rohadtul nem érdekli, hogy stb.stb" Valahogy így volt... ;) Éjszaka erdõs részen /ahol tudom, hogy sok a vad/ sûrûn használom a dupla kompresszoros légkürtöt a Scanián, rohadtul nem érdekli õket. 15 másodpercenként rátenyerelek, de akkor is kijönnek. Leszarják... |
| Fido71 | 87495 | 2014. október 13. 10:44 |
|
Azon a kawán én a tankot nézegetem... :( Be kellene kalapálni rendesen, hogy odaférjen a hasam valahogy. :)))) |
| lendvai | 87494 | 2014. október 13. 10:33 | Válasz erre: 87493 |
|
Hallani álló helyben is, ha rátehénkedek és megcibálom a kormányt. Majd hallgasd meg legközelebb. Vagy csinálok egy felvételt róla és felrakom ide, hátha a hozzáértõbbek kiszûrik mi lehet a zaj forrása.
|
| kawa550 | 87493 | 2014. október 13. 10:31 | Válasz erre: 87492 |
|
Biztos hozzáér, de ölég jól be van közben olajozva(konkrétan abban úszik) csodálnám ha az nyikorogna!:))))) Valami más lesz az.
|
| lendvai | 87493 | 2014. október 13. 10:31 | Válasz erre: 87491 |
|
Nekem annyira nem jön be (csak hogy Séf bácsit bosszantsam :-)). A plexin kétoldalt az a bevágás a gyalogosvédelem miatt van? Azt tudom elképzelni, hogy amikor telibe vered szembõl a figyelmetlen gyalogost, akkor a tehetetlenség miatt összecsapódó karjai ott landolnak, de így a plexi nem vágja le õket. :-)
|
| lendvai | 87492 | 2014. október 13. 10:27 | Válasz erre: 87486 |
|
Én errõl a teleszkópolaj cserérõl mindig lemaradtam, mert vagy eladtam a vasat (4TX), vagy a vásárlás elõtt csinálták meg (5PS). :-) De ha legközelebb lesz ilyen leköltöznék Pókházára végignézni, élõben mégiscsak szemléletesebb, mint fotókon vagy rajzokon a szervizkönyvbõl. :-) Annyit tudok, hogy a Würth progresszív rugók, amik vannak benne valószínûleg hozzáérnek a teleszkópcsõ falához, mert keményebb útegyenetlenségnél kopogó-nyikorgó hang jön az elsõ felfüggesztésbõl. A kormánynyak stabilan áll, így maradt a rugó. Remélhetõleg csak akusztik-esztétikai hiba, a 4TX is adott hasonló hangot. |
| Robi70 | 87491 | 2014. október 13. 10:23 | Válasz erre: 87482 |
|
Nekem tetszik a formája. Olyan Kawásan agresszív. Tiszteletet parancsol mikor meglátod magad mögött a tükörben. Jaaa, nagyon bejött, az a hangja. Talán az elsõ gyári kipu, amin nem változtatnék, ha az enyém lenne. Kellõen mély, nem túl hangos, de jól hallható! |
| kawa550 | 87490 | 2014. október 13. 10:19 |
| lendvai | 87489 | 2014. október 13. 10:15 | Válasz erre: 87480 |
|
Ez logikus érvelés, én is szívesen cserélném le a gyári kerekeket valami ultrakönnyû magnézium vagy egyéb ötvözetre, de tartok tõle, hogy utána attól kéne rettegnem a jó magyar utak minõsége miatt, hogy mikor törik ketté alattam egy figyelmetlen kátyúba futáskor. Nem ismerem ezeknek a kerekeknek a mechanikai jellemzõit, de sejtésem szerint valahol ára van a könnyebb anyagnak (ez a pénztárca csökkenõ tömegén is mérhetõ), akár a gyengébb mechanikai jellemzõk révén. De a tévedés jogát fenntartom! :-) Mindenesetre elõbb cserélnék felnit a motoron, mint kipufogót. Az autómon lévõ könnyûfém felni szerintem pont a hazai utakra lett kitalálva, mert amellett, hogy szép elég vastag fala van mindenhol, ezért aztán irdatlan nehéz is. Ez természetesen nem tesz jót sem a mentdinamikának, sem a fogyasztásnak, de cserébe jó eséllyel megúszom egy gumicserével, ha lukra futok valahol. :-) |
| kawa550 | 87488 | 2014. október 13. 10:06 |
| kawa550 | 87487 | 2014. október 13. 09:53 | Válasz erre: 87482 |
|
Nem tom mit beszész vazze. A nagy Z, mint minden Kawa, kibacott szép és jó!:))))))))))))
|
| kawa550 | 87486 | 2014. október 13. 09:50 | Válasz erre: 87470 |
|
Ezt a csúszógyûrû parát nem értem annyira, ha nincs benn a szimmering akkor nagyon könnyen szét lehet kocogtatnia szárat, semmivel se éri közben nagyobb trauma mint amikor cserénél bekocogtatod, a száron lévõt meg még könnyebb lekapni. Szétszedni meg azért jó teljesen, mert ugye a kimosáshoz kell némi benzin vagy petróleum, és hog az tuti az utolsó cseppig kijöjjön a friss olaj betöltés elõtt, ahhoz ugye jól jön a szétszedés... Meg annyira nem is drágák, 30 eur a 4 db. Alsócsavarhoz egyszerûbb és kímélõbb egy ellentartó, 3vd-nél egy darab csõ, 4tx nél egy hegyesre köszörült klinkervas. https://plus.google.com/photos/103973879426139514992/albums/5730071980619768241?banner=pwa |
| Muju | 87485 | 2014. október 13. 09:47 |
|
Szarvas vs sportkipu. Ha sokat számítana nekik a hang ott se kellett volna lennie a Bükkben mert amilyen forgalom és hangzavar ott jelen volt...:-) |
| Muju | 87484 | 2014. október 13. 09:43 | Válasz erre: 87472 |
|
Láttalak is, én föntebb várakoztam,amikor titeket már elengedtek a szervek. |
| kawa550 | 87483 | 2014. október 13. 09:40 | Válasz erre: 87480 |
|
Nono! Azé' vannak a motorosok között is akik csak épeszû tuningra költenek. Nekem pl a kipum gyári, a kerekem meg FZR.:)))))))))))
|
| Karex | 87482 | 2014. október 13. 09:25 | Válasz erre: 87476 |
|
Ok, várlak! D.Gabesz: gyors gyógyulást a társadnak! A kipufogótól nem remélek semmit biztonság terén, továbbra is körültekintõen vezetek. A tapasztalat viszont eddig azt mutatja, hogy észlelhetõbb vagyok az utakon vele. Kinézete és a menet közbeni hangja miatt van fent, hallani kell........... Csúcsteljesítményt ritkán használom ki, nem tudom, hogy dobott-e rajta. Robi: ez a motor elég megosztó lehet külsejében, én pl. nem igazán tudok mit kedvelni a formáin...... Varajani: a középdob -végdob kombó 10-15 Kg, a mostani 3-5Kg. Súlycsökkentés letudva.... :DDD |
| Vandis | 87481 | 2014. október 13. 09:24 |
| varajani | 87480 | 2014. október 13. 09:07 | Válasz erre: 87478 |
|
Az autós, ha tuningolni akarja az autóját, elõször másik kereket vesz, majd azután sportkipufogót. A motoros elõször másik kiput vesz, azután nem vesz másik kereket. Pedig annak lenne értelme! Kisebb lesz a motor össz tömege, valamint kisebb a rugózott tömeg is. Finomabb rugózás, könnyebb kanyarodás.
|
| Robi70 | 87479 | 2014. október 13. 09:00 |
| lendvai | 87478 | 2014. október 13. 08:13 |
|
Ez a sportkipufogós téma sokszor elõkerül, jól meg is vitatják, szerintem nem ad annyi pluszt, amit remélnek tõle. A kipufogó hangja ugye hátrafelé terjed, szembõl egyáltalán nem hangosabb, csak a visszavert hullámokat hallani, az meg szerintem nem sokkal hangosabb, vagy legalábbis nem annyira feltûnõ, mint azt remélik tõle. Amikor elmegy valaki mellett, na akkor be lehet szaratni a delikvenst, de az meg szerintem többet árt, mint használ. Kis tempónál araszolva a kocsisorok között ott igen, arra fel lehet figyelni, de szerintem ha országúti tempónál jön mögöttem, akkor amíg mellém nem ér nem sok különbség van a gyári és a sportdob hangja között. Én a magam részérõl ezért nem áldoznék akkora összeget rá, amibe egy jó dob kerül. Illetve kettõ, mert a TDM nekem többek között a két csõ miatt is tetszik, igaz hátulról ritkán látom. :-) Egyedüli indok részemrõl a menetteljesítmények javulása lenne, de a magm részérõl még ezt a gyári állapotot sem tudom 100%-ig kimotorozni, így egyelõre maradnak a gyári dobok és meresztem a szemem vadveszélyes környéken.
|
| D.Gabesz | 87477 | 2014. október 13. 07:16 | Válasz erre: 87474 |
|
Sziasztok! Mi is mentünk egy kört a Balaton körül szombaton, kevesebb örömmel... 20óra körül már csak hárman maradtunk motorral. Lelle után Siófok felé a Lelle táblától 300méterre bazinagy szarvasbika keresztezte az utunkat :( Nekem a TDM jól le tudott lassulni, ki is tudtam kerülni szerencsére, a második motoros elé viszont be tudott jutni az állat, õ sajnos telibe találta oldalról... Nagy baj nem lett, 70rõl kezdtünk fékezni, de lett egy kézfejtörése, meg zúzódásai. A Horneten lámpa, indexek, fékkar, meg órák sérültek. Puha részt fogott, teljesen az oldalát.A szarvas csúszott 4-5 métert, vergõdött, majd továbbállt. Nemrég olvastam itt cikket a motoros vadászatról, de nem tudom ilyenkor végül fizet a vadásztársaság? A szemlézõ rendõr szerint nem. Köszi elõre is a segítséget! Sportkipufogók voltak minden gépen, nem segített... óvatosan! Ugyanitt eladó TDM, lelki okok miatt :( Sziasztok! |
| Kilos | 87476 | 2014. október 12. 22:08 | Válasz erre: 87474 |
|
Ezt most ünnepélyesen megígérem! Legközelebb vendéged leszek egy kávéra! :) |
| galoscsabus | 87475 | 2014. október 12. 21:29 | Válasz erre: 87457 |
|
Köszi! Ma "majdnem" sikerült arrafelé tekeregnem....direkt elmentem reggel Kurdra savazni.....nagyon készültem már egy kis csapatásra a Balaton északi oldalán....de indulás elõtt csörgött a telefonom....és hát ugye nálunk ilyenkor van a "betakarítás" és szólított a munka....(hogykapnábe a kedves vendég, amiért nem tudott még egy napot elvadászgatni nálunk, de neki ma el kellett számolnia... :-) ). |
| Karex | 87474 | 2014. október 12. 21:15 | Válasz erre: 87473 |
|
Ezért jó a nem gyári dob, aminek van egy kis hangja is....... mióta fent van, azóta egy vadat láttam, az is nagyon igyekezett félre az útról...... 100m-re elõttem. Kilos, jó kör, de ha legközelebb erre jársz, lassíts nálam egy kicsit! :D |
| oraculus | 87473 | 2014. október 12. 21:05 | Válasz erre: 87472 |
| oraculus | 87472 | 2014. október 12. 20:47 | Válasz erre: 87464 |
|
Sziasztok! Én is voltam arra láttam a tetthelyet, nem volt egy szép látvány. |
| Kilos | 87471 | 2014. október 12. 20:17 |
|
Sziasztok! Nagyon szép nap volt a mai! Remélem Ti is gurultatok. Mi Kaposvár - Sántos - Orfû - Pécs - Máriagyûd - Siklós - Magyarbóly - Sátorhely (Mohács Nemzeti Emlékhely) - Dunaszekcsõ - Szekszárd - Szedres (Halászcsárda) - Gyönk - Hõgyész - Dombóvár - Kaposvár útvonalon nézelõdtünk. Szumma: 320 km https://www.facebook.com/photo.php?fbid=969812613035459&set=a.969812573035463.1073741858.100000201883855&type=3&theater |
| Diravi | 87470 | 2014. október 12. 20:00 |
|
Sziasztok, egy kis technika, teló szimeringet cseréltem házibarkács - hátha valakinek érdekes lesz. A csúszógyûrûket nem akartam cserélni ($$$ és nem kotyogtak), így nem szabad széthúzni a szárakat. Szimering kiszedése: telóból rugó kiszed, teljes hosszra kihúz, olajjal teljesen feltölt, kupak vissza, zsiráfos emelõre leköt hevederrel, emelõvel összenyom, olaj kinyomja a szimeringet. Utána ki lehet szedni a csillapító betétet, légkulcs segít az alsó csavarhoz, hogy a betét ne forogjon el, így teljesen el lehet mosni mindent, a csúszógyûrûk továbbra is bent maradnak, szárak nem jönnek szét. Új szimeringhez ha nincs beütõ szerszám: régi szimering kettévág, telószárra rá, szigszalaggal felette csinálni egy ütközõt, és így beleverni az új szimeringet. |
| csokabi | 87468 | 2014. október 12. 19:31 | Válasz erre: 87461 |
|
Lassan tényleg vallásos méreteket ölt nálam a facebook-undor, de most mobilról követem a fórumot, mert "gyûjtünk az új motorra" mûszakban vagyok. Ez vacak meg egybõl rám akart sózni egy fb appot...
|
| Muju | 87467 | 2014. október 12. 18:57 | Válasz erre: 87459 |
|
Csak gratulálni tudok, óriási lett a jószág!!!
|
| lendvai | 87466 | 2014. október 12. 18:53 |
|
Ja, majd elfelejtettem, két Varás kolléga a Mátrában, kanyar elõtt autót elõzve, teliben a szembejövõ sávban, egymás mögött kb öt méterre, hát lehet, hogy túlzottan félek a motoron, nekem sok lett volna. :-) Szembejöhetett volna egy olyan Repsolos ürge, aztán kezet fognak nagy hirtelen...igaz nem jött.
|