| gezasz | 86868 | 2014. szeptember 26. 17:27 | Válasz erre: 86864 |
|
Mennyi van a mociban elvileg és mennyi olajat eszik, hogy fel kell újítani?
|
| gezasz | 86867 | 2014. szeptember 26. 17:26 | Válasz erre: 86859 |
|
Kicsit amortizált!? Szegény Angus úgy néz ki mint akinek megvannak számlálva a napjai.
|
| Fido71 | 86866 | 2014. szeptember 26. 17:25 | Válasz erre: 86862 |
|
Nekem a Metallica jegyem az elsõ 1988-ból /?/. Az MTK stadionbban volt, a Pokolgép volt az elõzenekar. Szerettem a Pokolgépet, de akkor döbbentem meg, hogy mekkora a kontraszt... :) Még '95-körül volt a Népstadionban a Jacko koncert, ami még nagyon emlékezetes volt. Olyan hangzást a mai napig nem hallottam még koncerten. |
| csokabi | 86865 | 2014. szeptember 26. 17:24 | Válasz erre: 86864 |
|
Húúú, mennyi Yamaha címke! Látszik, hogy hosszútávra tervezel vele. Dicséretes:)
|
| yamatomo | 86862 | 2014. szeptember 26. 16:22 | Válasz erre: 86861 |
|
Én olyan "jegyõrizgetõs" vagyok. Minden komolyabb koncertre szóló jegyemet sikerült megmenteni. Megvan a /1983. május 13. péntek/ Santana koncertjegyem is. Az meg 120 kemény forint volt akkoron.
|
| lendvai | 86861 | 2014. szeptember 26. 16:14 | Válasz erre: 86860 |
|
Azon én is ott voltam, lenn a dühöngõben. :-) Életem elsõ koncertje, illetve mindjárt 4 zenekar koncertje. A jegybõl sajnos csak átázott pép maradt a dzsekim zsebében, ez jelzi, hogy mekkora buli volt. :-)
|
| yamatomo | 86860 | 2014. szeptember 26. 13:48 | Válasz erre: 86859 |
|
Hali! 1991. augusztus 22.-én,csütörtökön este 6h-tól volt az elsõ AC/DC koncert hazánkban a Népstadionban,és volt szerencsém jelen leni a rendezvényen. 800.-Ft volt akkor a beugró. Az most olyan 6-7e forintnak felel meg szerintem. Örök élmény,és örök kedvencek! :)
|
| lendvai | 86859 | 2014. szeptember 26. 12:58 | Válasz erre: 86858 |
| Robi70 | 86858 | 2014. szeptember 26. 12:48 | Válasz erre: 86856 |
|
Szasztok! Valaki megint megölte a fórumot!:) |
| Robi70 | 86856 | 2014. szeptember 25. 23:26 |
|
Integetés?! Nekem a mai napig szimpatikus gesztus. Még most is emlékszem, amikor közel 40 évesen elhatároztam, motorozni fogok és jogsi nélkül próbálgattam egy 750-es egyhengerest. Az elsõ km-ek után szembe jövõ motoros intett, én meg örültem, mint majom a farkának. Mert azt sugallja számíthatunk egymásra. Én is többször megálltam már, mert azt hittem segíthetek egy motorosnak. De szerencsére nem volt szükség a "szolgálataimra". De a tudat, hogy figyelünk egymásra (és ezt egy intéssel jelezzük is minden találkozáskor) JÓ! Persze lehet így gondolkodni hadonászás nélkül is. Én mégis maradok a látványos üdvözlésnél. Vagy, ha nagyon elfoglaltak a felsõ végtagjaim, akkor biccentek egyet. |
| evdem | 86855 | 2014. szeptember 25. 21:04 |
|
Hogyis mondjam finoman, akkor neked nem gond egy kis motor szerelés volt min kitanulni...:)))mondja ezt egy olyan aki karpátia motorral kezdte...jaj:)))
|
| yamatomo | 86854 | 2014. szeptember 25. 20:53 | Válasz erre: 86852 |
|
:) Én is Jawa Mustangon kezdtem. Szép sárga volt. Jó Apám vette nekem,de ezzel meg is fertõzött egy életre. Tudok olyat is aki verseket mond gurulás közben...:))) Mi ez,ha nem kultúrált közlekedés... :)
|
| evdem | 86853 | 2014. szeptember 25. 20:50 | Válasz erre: 86852 |
|
nem olyan nehéz az csak olyankor befele fütyülsz
|
| szodasbacsi | 86852 | 2014. szeptember 25. 20:41 | Válasz erre: 86843 |
|
"viszont zárt a sisakom,és vigyorgok is rendesen,meg szoktam énekelni közben" Én fütyörészni szoktam, ami régebben, nyitott sisaknál (még Jawás koromban) kicsit nehézkes volt. |
| evdem | 86851 | 2014. szeptember 25. 20:15 |
|
Pedig hidd el van ilyen, mondják is sokan nagy a p..a hatalma:))) Mondjuk egyszer Nyíregynél egy vasúti átjáróban összefutottam olyan Harley-s társasággal olyan 15 -20 moci mindenkin color meg ami kell, ha megkérdezték volna melyik a legjobb vas tudtam volna a választ.... |
| lendvai | 86850 | 2014. szeptember 25. 20:03 | Válasz erre: 86849 |
|
Hát nálam asszony nyíghatna, ha én nem akarnék motorozni. :-) Szerencsére mindketten szeretünk. :-) A Harley-sok meg sokszor szerintem azért nem integetnek, mert szétrázza a töküket a blokk és markolni kell a kormányt, különben törésig rezonál az is.:-) Na jó, mondják rám, hogy irigy vagyok.:-) Nekünk amgy állt már meg Harley-s, mert az út szélén álltunk meg nyújtózkodni és azt hitte baj van. Na meg egy Sportstert azért el tudnék lovagolni a TDM mellett.:-) Az az egy, ami tetszik.
|
| evdem | 86849 | 2014. szeptember 25. 19:46 | Válasz erre: 86844 |
|
Azt mondják legszebb öröm a káröröm mert, nincs benne semmi irigység. Szinte ordít róluk sokszor mennyire utálják ezt az egész hajcihõt, de hát az asszony ki nyígta mert a szomszéd Mancikáék is vettek egyet és akkor nekik is kell. Tudom borzasztóan prejoratív ,de hát ez a világ már csak ilyen.
|
| Karex | 86848 | 2014. szeptember 25. 19:30 |
|
Az integetés akkor a legjobb, mikor egy 40-50 motoros konvoj jön szembe. Leszárad a bal kezed a végéig.............
|
| XJRider | 86847 | 2014. szeptember 25. 19:10 | Válasz erre: 86828 |
|
Jó estét! A tágulási tartály környékét nézted már??? Én megnézném a helyedben azt is, mert a folyadék nem csak kifelé szökhet a rendszerbõl... :-) |
| yamatomo | 86846 | 2014. szeptember 25. 19:00 | Válasz erre: 86845 |
|
Ilyen szituációban lehet hogy lassítanék azért én is... :) |
| csokabi | 86845 | 2014. szeptember 25. 18:53 | Válasz erre: 86843 |
|
Pedig van amire beindulnak az arcizmaik is...:) https://www.youtube.com/watch?v=w50hDnNVSB0 |
| csokabi | 86844 | 2014. szeptember 25. 18:46 | Válasz erre: 86842 |
|
Némi irigységet vélek felfedezni a soraidban...:)) Engem nem zavar, hogy valakinek telik új motorra, öltönyre, bõrruhára és utánfutóra. Attól még nem rossz ember, mert van lovettája. |
| yamatomo | 86843 | 2014. szeptember 25. 18:39 |
|
Beugrott,hogy miért gurulásznak morcos arckifejezéssel a csopperes kollégák... Totál idétlen lenne abban a tökhéj sisakban egy vigyorgó fej... Valahogy nem illene bele az idealizált morcos,vagány motoros imázsba. Mert mosolyogna szerintem,csak valahogy idegenül hatna az egész,és borulna a fent említett imázs. Nekem ilyen gondom nincs,mert csopperem nem van,viszont zárt a sisakom,és vigyorgok is rendesen,meg szoktam énekelni közben,de azt mindig...
|
| evdem | 86842 | 2014. szeptember 25. 18:13 |
|
Ennek az integetés dolognak addig volt jelentõsége amíg a motorozás mint olyan egy szubkultúra sajátossága volt, az egy brancsba tartozást volt hivatott kifejezni, ergo egy márkatársnak vagy egy hasonló túrázónak mért ne intenék. De egy a mindennapimunkábajárós öltöny-nyakkendõsnek, a harley-n feszítõnek ( aki ráadásul 5 kilcsivel ezelõtt vette le a futóról a vasat), a talpigbõben250el kitérdelõnek minek. Nincs bennünk semmi közös.
|
| yamatomo | 86841 | 2014. szeptember 25. 18:13 |
|
Szépeket Mindenkinek! Mifelénk olyan integetõs népek laknak,mert szinte mindenki integet mindenkinek. Szép gesztus valahol,az biztos,de félkézzel nem szeretek motorászni. Visszaintek természetesen,de kanyarban azért kihagyom ezt a gesztust. Nekem is vannak integetõs napjaim,amikor is nem motorozni indulok fõképpen,hanem integetni,csak viszem magammal a motorkát is. Ha senki sem integetne senkinek,az sem lenne jó. Legalább van egy kis illúzió,hogy minden rendben van. A HD-sek azért nem annyira integetõsek... Õk morcosan gurulnak...
|
| csokabi | 86840 | 2014. szeptember 25. 17:57 | Válasz erre: 86839 |
|
Nem arról van szó Artúr, hogy a világvégi kalandtúrán a szembe jövõ motorosnak nem int az ember. Hanem egy sima kellemes, napos hétvégén, amikor mindenki hajtja a gépet mást sem csinálsz, mint integetsz. Azért valljuk be õszintén ez így elég nagy baromságnak hangzik.
|
| Annonymus | 86839 | 2014. szeptember 25. 17:38 |
|
Hali Naccságosurak!Valóban "zavaró"lehet ha a világvégén végre szembejön veled 1 motorostársad, zavaró körülmény nuku...te nagy boldogan intesz.... a válasz ledig 1nagy O.
|
| Fido71 | 86838 | 2014. szeptember 25. 16:24 | Válasz erre: 86837 |
|
Amúgy én már rasszista vagyok /lettem köztetek/ és csak a TDM-nek intek.
|
| oraculus | 86837 | 2014. szeptember 25. 16:20 | Válasz erre: 86834 |
|
Én egy ideje csak fejbillenést használok. Sok motoros viszont már fénykürtot (villanást) használ a kézi integetés helyett. Augusztus végén motorral voltunk Pécsen, a belvárosban találkoztunk az úton tíz valahány Magyar rendszámú Harleyssel. Egy se köszönt vissza és mind magasan hordta az orrát. |
| Fido71 | 86836 | 2014. szeptember 25. 16:19 | Válasz erre: 86833 |
|
Hát, nekem is majdnem befagyott a likam /pedig ki van bélelve rendesen/ reggel a 5-6 fokban. Bár csak 50-el jöttem a csühögõvel, de jó volt beérni a melóhelyre. Nem merek a thermós-kordúrába beöltözni, mert így is röhög rajtam az asszony... |
| lendvai | 86834 | 2014. szeptember 25. 15:35 | Válasz erre: 86832 |
|
Integetni én se mindig szoktam, nagyobb tempójú kanyarodás, gázadás közben semmiképp. Múltkor pl furcsállottam azt a sportmotoros csókát, aki balról elhúzott mellettem egy nagy ívû kanyarban a kétsávos úton, majd némi billegés kíséretében visszalassult, mivel elengedte a gázt, hogy integessen. Én a magam részérõl nem sértõdtem volna meg, ha inkább az útra koncentrál. :-) Persze lehet, hogy elõtte leparasztozták szegényt, mert nem integetett. :-)
|
| Petike88 | 86833 | 2014. szeptember 25. 15:31 |
|
kezd bejönni a hideg úgyhogy szokás szerint ilyenkor megyek motorozni. Ha minden klappol, akkor holnap irány Erdély. Remélhetõleg motorral :)
|
| Fido71 | 86832 | 2014. szeptember 25. 15:13 | Válasz erre: 86830 |
|
Jól tettétek, mert én voltam az egyetlen paraszt aki nem szeret integetni. Már többen vagyunk... :) |
| lendvai | 86831 | 2014. szeptember 25. 13:59 | Válasz erre: 86830 |
|
Ja, én is benéztem. :-))) Savazáshoz ideális. :-)))
|
| kawa550 | 86830 | 2014. szeptember 25. 12:33 |
|
Jó az a társaságkeresõ rész, többször kéne odajárnom!:))))))))))))
|
| Flenegen | 86829 | 2014. szeptember 25. 12:04 |
|
Végülis szomszéd Irma néni is megmondta, hogy amikor hideg van kisfiam nem fütteni kell hanem felöltözni:)
|
| lendvai | 86828 | 2014. szeptember 25. 11:27 | Válasz erre: 86824 |
|
Én is fázok reggelente, amíg a vérnyomásom még a nullpont alatt van, de nincs az az isten, hogy bármit beengednék az ágyba kettõnk közé melegítõnek. :-) Össze kell simulni asszonykával és kölcsönösen melegíteni egymást. :-) Különösen, ha tavaly karácsonyra kapott egy fûthetõ takarót a matracra, akkor duplán hatásos lehet. :-) Napközben meg fel kell öltözni rendesen, szerintem november elõtt nem nagyon kapcsoljuk be a fûtést. Addig talán kiderül, hogy hová szökik el alattomosan a nyomás a rendszerbõl. A légtelenítõ szelepekre gyanakszom, de szivárgást nem látok sehol. Illetve láttam az egyik teflonos csavarkötésnél, de az most csontszáraz. Igaz lassan mászik a nyomás, egy hónap alatt 0,2-0,3Bar tûnik el, de nem vagyok nyugodt, az utántöltést nem tartom hosszú távon elfogadható megoldásnak.
|
| csokabi | 86827 | 2014. szeptember 25. 11:17 | Válasz erre: 86825 |
|
Szép lassan kiüti Gyulát a pole pozícióból. Jövõre már õ jár majd Tehénkével oszi földre büdös sajtos nokedlit gyártani:)))
|
| Robi70 | 86825 | 2014. szeptember 25. 11:00 | Válasz erre: 86824 |
|
Óvatos legyél Fõnök! Nehogy Artúriusnak további tervei is legyenek a hitvesi ágyban, mint a melegítés.
|
| kawa550 | 86824 | 2014. szeptember 25. 10:41 |
|
Be hogy rohadna meg! Engem is baxogatnak itten hogy kapcsoljam be a fûtést, de még ellenállok, mert ha bekapcsolom akkor úgy is marad jövõ júniusig. Majd beengedjük Artúriuszt az ágyba melegítõnek, 100% gyapjú, az biztos jó....:)))))))))))))
|
| VVLaci | 86822 | 2014. szeptember 25. 10:15 | Válasz erre: 86821 |
|
Bejött a hideg, lefagyott a fórum! :-)))) Jóreggelapálinka! :-)))))))))))))) |
| Robi70 | 86820 | 2014. szeptember 24. 22:41 | Válasz erre: 86800 |
|
Csaby! Én szélesítettem (2 cm) és magasítottam (2 cm) is az elsõ ülést. Nekem így kényelmesebb lett. A hátsó részt egyenesbe, vízszintesbe hoztam és 4 cm magasítást kapott. Most az állandó benzintyúkom jobban bírja a hosszú távokat, mint én. Viszont a magasítással csínján kell bánni, mert így emeled ki magad és az utasod egyre jobban a menetszélbe. Anyag kiválasztásnál hasonló keménységû szivacsot kerestem, mint a gyári. Most már a legfelsõ 1 cm-es réteget puhább szivaccsal borítanám. Több ülést láttam, próbáltam így elkészítve és komfortosabbnak tûnt. Huzatnak fekete bõrt választottam, (ingyen és bérmentve kaptam). De, ha jön egy esõ, letakarom, mert annak ellenére, hogy használok rá bõr ápolót, nem szereti a vizet. |
| Fido71 | 86819 | 2014. szeptember 24. 21:08 | Válasz erre: 86817 |
|
Jéééé, tényleg! Nem is néztem az adatlapját. :))) Az "érdekes" hsz. íróira szoktam csak rálesni. |
| Englishman | 86818 | 2014. szeptember 24. 20:45 | Válasz erre: 86793 |
|
Nem a flappantyú az élvezet forrása a hegyekben, hanem az injektoros, elektronikus keverékképzés.
|
| csokabi | 86817 | 2014. szeptember 24. 20:42 | Válasz erre: 86815 |
|
Szerintem csaj, mert: -Tímea van az adatlapján -honda NC-vel jár:) -hozzád képest máshogy van összerakva:) |
| Englishman | 86816 | 2014. szeptember 24. 20:42 | Válasz erre: 86793 |
|
Szesztek! Vandis! Ez a Yamaha - Design Cafe cikkeibõl van, a TDM "trilógia" harmadik része. Késõbb lett egy 4., befejezõ rész, a modellpálya lezárása ként: "TDM900: all models, all colours" címmel. Itt a cikk, amit fordítottál: http://www.yamaha-motor.eu/designcafe/en/about-bikes/sport-touring/index.aspx?segment=Sport%20Touring&view=article&id=441496 |
| Fido71 | 86815 | 2014. szeptember 24. 20:37 | Válasz erre: 86814 |
|
Utálatos az hímnemû, nem? Amúgy a gondolatai csapongását néha nehezemre esik követni. Lehet, hogy öregszem? ... vagy csak máshogy vagyok összerakva. |
| csokabi | 86814 | 2014. szeptember 24. 20:28 | Válasz erre: 86813 |
|
Nem a kedvenc csevegõpartnered (Utalatos) tette szóvá utolérhetetlen stílusom, de szerintem õ sem nyelte volna le szó nélkül a kommentemet:)))
|
| Fido71 | 86813 | 2014. szeptember 24. 20:18 | Válasz erre: 86812 |
|
Ez melyik fehérnép? ... mert több ilyet is ismerek. ;) |
| csokabi | 86812 | 2014. szeptember 24. 20:01 | Válasz erre: 86810 |
|
Már megkaptam, hogy én mindig csak a magamét hajtom. Pedig nyitott vagyok mások véleményére is, csak nem érdekelnek:))) Fájt amit összehordott és kicsit bosszant amikor szóba kerül ez a nagy motoros együvé tartozás. |
| Fido71 | 86811 | 2014. szeptember 24. 19:51 | Válasz erre: 86804 |
|
Írhatod ide is, nem vagyunk szégyenlõsek és legalább tudjuk, hogy mire számítsunk... De ha nem publikus /és nem okoz gondot/ küld el nekem is légyszíves! |
| Fido71 | 86810 | 2014. szeptember 24. 19:49 | Válasz erre: 86805 |
|
Kár, jót röhögtem volna egy másik bunkón /rajtam kívül/... :))))
|
| csokabi | 86809 | 2014. szeptember 24. 19:48 | Válasz erre: 86808 |
|
Na oké, akkor nyugodtság van!:) Találtam két fotót a kiképzõirõl, kemény legény lesz, ha végig csinálja a felkészítést...:))) |
| yamaszaki | 86808 | 2014. szeptember 24. 19:39 | Válasz erre: 86775 |
|
A SCOPY rajongókkal megosztanám a infót ,miszerint a hétvégén nálunk voltak a Palikáékkal egy kis edzõtáborozáson.Jót motoroztunk meg egy kis eszem-iszom dínom-dánom.Hétfõtõl pedig bevonult valami kutyás cserkésztáborba kommandózni. Nem emlékszem pontosan két v három hétig odalesz . Ha visszajön szétcsap köztetek és jól megír mindent.
|
| Diravi | 86807 | 2014. szeptember 24. 19:28 | Válasz erre: 86800 |
|
Nekem 900-ason ilyen a minimalista stílus, elöl +2cm magasítás, egyenes legyen az ülõlap + kis szélesítés, hátul is emelés.
|
| csokabi | 86805 | 2014. szeptember 24. 19:16 | Válasz erre: 86802 |
|
Olvastam! Nem tudtam elég finoman reagálni az ott olvasott dolgokra, így inkább küldés helyett a törlést választottam. Az a csaj is csak azért motorozik szerintem, hogy ismeretlenek integessenek neki... Az sem volt gyenge ahogy a világ hanyatlását visszavezette rád, mert te vagy olyan bunkó, hogy nem intesz vissza mindenkinek akivel csak találkozol és ezzel a csalódottság és a depresszió sötét mélységeibe taszítod õket:))) |
| Flenegen | 86803 | 2014. szeptember 24. 19:07 | Válasz erre: 86800 |
|
Nekem hasonlò kialakítás lett. A hátsò rész egyenes lett kis derèktámassal. Elöl én rakattam 2 cm pluszt. Anyagválasztás ne csúszòs legyen.
|
| Fido71 | 86802 | 2014. szeptember 24. 18:58 | Válasz erre: 86801 |
|
Állítólag a tulajok nem szeretnek integetni, ezért nem is igazi motorosok. Lásd, a "társaságkeresõ" topicban. :))) |
| csokabi | 86801 | 2014. szeptember 24. 18:27 |
|
Valaki említette múltkorában, hogy tudomása van a TDM egy típushibájáról, de nem tette közkinccsé az infót. Pedig tényleg érdekelne.
|
| dcsaby | 86800 | 2014. szeptember 24. 18:25 |
| Fido71 | 86797 | 2014. szeptember 24. 18:10 | Válasz erre: 86793 |
|
A flappantyú kikötése elõtt sem húzott jobban a gépem, mint most. Legalábbis nem emlékszem. Viszont "araszoláskor" a láncot csapkodta és az agyamra ment. Ezért döntöttem a kikötés mellett. Most sem olyan, mint egy sornégy, de azért élhetõbb így. |
| csokabi | 86796 | 2014. szeptember 24. 17:57 | Válasz erre: 86793 |
|
Ez jó példa arra, hogy mitõl lesz egy góré alkalmas a posztjára. Eladja neked úgy a hülyeséget, hogy utána még szerencsésnek is érzed magad:) A különbözõ európai jogszabályok miatt szükség volt a motor hangjának csökkentésére. Ezt oldották meg a tetû flappantyúval, majd úgy tálalják, hogy "érzed milyen erõs a géped amikor úgy igazán odacsavarod neki?!" Pedig valójában ez az alapállapot. Azzal a vacakkal nem valami pluszt adtak hozzá, hanem pont ellenkezõleg, lekevertek egy hatalmas pofont szerencsétlen motornak és 4000 alatt egyszerûen fojtogatják. A motor fuldoklása és kiegyensúlyozatlan járása hosszútávon szerintem károsítja a mechanikus kapcsolatokat. Jobb, ha az a cucc a szekrényben van elcsomagolva:) Sok ilyen baromság van a mai világban is. Ma hallgattam a rádióban, hogy a németek egyre erõszakosabban akarják rászoktatni a polgáraikat az elektromos autókra. Jelenleg 100 000 duracell kasztni rohangászik náluk szemben a 43 000 000 db robbanómotorossal. A környezetvédelemmel magyarázzák a dolgot csak éppen arról hallgatnak, hogy az a rohadt sok áram honnan jön majd és mi lesz az irdatlan mennyiségû kipurcant aksival. Így mûködik a reklámgyár, mindent fenntartással kell kezelni. |
| csokabi | 86795 | 2014. szeptember 24. 17:40 |
|
Végre vége a mai mûszaknak is, de legalább a reggel szép volt. Eltekintve a 4 órás kezdéstõl!
|
| VVLaci | 86794 | 2014. szeptember 24. 17:17 | Válasz erre: 86793 |
|
A flappantyú kiiktatását eddig minden 900-tulaj jónak értékelte, elõnyös menettulajdonságokat tapasztaltak alacsony fordulatszámoknál.
|
| Vandis | 86793 | 2014. szeptember 24. 16:45 |
|
Sziasztok! Lehet hogy már olvastátok, de neten nézelõdés közben találtam egy cikket régrõl, mikor a TDM 900 megjelent. Lefordítottam gyorsba, csak úgy olvasgatni: https://drive.google.com/file/d/0B4sgtvjSUVAgQ2k3X0RlMnhxZDQ/edit?usp=sharing Itt egyébként azt írják a flappantyúról (én légbeömlõnek fordítottam :)), fõleg azok élvezik majd az elõnyeit, akik magasabb területeken, hegyekben motoroznak. Javítsatok ki bátran, ha valamit félreértelmeztem! Bár arra nem emlékszem, honnan szedtem az eredeti angol szöveget :) |
| Fido71 | 86791 | 2014. szeptember 24. 15:05 | Válasz erre: 86790 |
|
Még pár nap és fizetnének is, hogy visszaadhassák... :)))) Hasba akasztja õket is a dumájával. ;) |
| Annonymus | 86790 | 2014. szeptember 24. 14:58 |
|
Itt valami ku..a nagy gáz van... Lehet,hogy elrabolták...s most tanakodnak,hogy kérjenek-e váltságdíjat...vagy....nem...
|
| csokabi | 86788 | 2014. szeptember 24. 08:33 | Válasz erre: 86787 |
|
Felcsapott dizájnernek az "önkéntesei" között:)))
|
| Robi70 | 86787 | 2014. szeptember 24. 08:26 | Válasz erre: 86786 |
|
Szasztok! Scopy nem visel ilyen kalapot. Az arc szõrzete is más fazonú. De a kép többi része stimmel.:) Mintha Õt látnám!:))) Ha erre sem jön elõ, akkor nagyon el lehet havazva. De ha egyszer megjelenik... csak gyõzzük olvasni!:) |
| csokabi | 86786 | 2014. szeptember 24. 07:52 | Válasz erre: 86784 |
|
Hosszú Puska a bûnözõkön tartja a szemét...:)))
|
| VVLaci | 86785 | 2014. szeptember 24. 07:40 | Válasz erre: 86784 |
|
Valahogy biztosan helyre kell tennie a sok nyaralás/hiányzás alatt elkutyult bûnözõi társadalmat! :-))))))))))
|
| Annonymus | 86784 | 2014. szeptember 24. 07:18 | Válasz erre: 86768 |
|
Szerintem rohadt sokat dolgozik,a tv is bemondta,hogy az utóbbi idõben drasztikusan visszaesett a bünözés Szolnok s környékén.
|
| evdem | 86783 | 2014. szeptember 24. 00:20 | Válasz erre: 86782 |
|
így olvasva mennyivel érthetõbb a te verziód
|
| Kilos | 86782 | 2014. szeptember 23. 23:42 | Válasz erre: 86779 |
|
Csabi, én úgy gondolom, hogy a kipufogó rendszer lecserélése esetén a szívó oldalon nincs semmivel sem több dolgod mint a gyári kipufogóknál lehetett. A szívócsõ szinkron után egy kipufogógáz elemzõ berendezés segítségével állítsd vagy állíttasd be a karbit és a megfelelõ alapjáratot. A lényeg, hogy hirtelen gázadásra - terhelés alatt is - torpanás nélkül reagáljon a motor. 4 ütemû motornál ennél többet nem tudsz tenni. A szelepek nyitási idejének- vagy átömlési keresztmetszetének változtatásával lehetne a kipufogó rendszerhez hangolni a motort, de ezek egyikén sem tudunk változtatni, ez fix. A henger átöblítése a kipufogó szelep és a szívó szelep együtt-nyitási idejétõl és a kipufogó rendszerben kialakuló gázlengésektõl függ. A gázlengés a kipufogó rendszer kialakításától (keresztmetszet, kanyarok, ívek, sarkok, gáz-visszaverõdések, rezonancia stb.) függ. Jó kipufogó tervezése egy külön szakma. Ha jól sikerült a kipufogó rendszer átalakítása akkor, akár még kisebb teljesítmény növekedésed is lehet, ha nem illeszkedik a motorhoz, akkor pedig akár csökkenhet is. Csokabi jól mondja, hogy én a számítógépben "matattam" egy kicsit, de csak azért mert a sport dobokkal gázelvételkor nagyon durrogott a drágaság. Egy kicsit visszaállítottam a dózist (befecskendezett mennyiség). Ezt Te úgy tudod megoldani, hogy a karbi úszóházában az üzemanyag szintet állítod a határértéken belül a minimumra. Különben nagyon szép lett a géped, gratulálok hozzá! |
| evdem | 86781 | 2014. szeptember 23. 22:46 |
|
A kipufogónak 2 fõ feladata van a töltéscsere elõsegítése és a hang csökkentése elfogadhatóra, ergo amikor a gyár leméretezi akkor õk pöpecre belövik az adott nyomaték csúcsra a és az ilyen olyan elõírásoknak megfelelõ dB értékre a rendszert (a rendszer a légszûrõtõl a kijárat végig tart). Mivel ez így egy egység ezért amikor 1 elemet megváltoztatok akkor borítom az egészet. De ami a lényeg hogy mennyire nyúltam bele? Valamennyi változást a rendszer még tolerál (lásd.: vannak évekig lyukas kipuf-al autózok amely hengerfejnek soha semmi baja) egy bizonyos érték felett viszont már nem. Mivel a kipufogó hang növelése általában a fojtás csökkentésével jár ezért a töltés csere felgyorsul ergo az ideális értékhez egyre nagyobb fordulatra van szükség. Egy sima végdob csere ami ebben a rendszerben jobbára már csak a hangért felel és csak a hang miatt cserélünk nem sok minden tennivalót ad, ha minden egyes Nm számít akkor bele lehet nyúlni aztán vagy sikerül vagy nem.De ha már a közép dob is ment a levesbe akkor viszont nem árt kis többlet levegõt adni a bejáraton és bízni a jól feledzett szelepszárban és fészekben.
|
| csokabi | 86780 | 2014. szeptember 23. 20:55 | Válasz erre: 86778 |
|
Szerintem jól gondolod. Laci (Kilos) állította vissza a sajátján az értékeket amikor visszarakta a gyári dobokat az üvöltõk helyett. De neki könnyû dolga volt, mert csak a motor számítógépében kellett matatnia. Másról még nem hallottam.
|
| dcsaby | 86779 | 2014. szeptember 23. 20:53 | Válasz erre: 86777 |
| Karex | 86778 | 2014. szeptember 23. 20:47 | Válasz erre: 86776 |
|
Elméletileg utána kéne állítani, de én sem kaptam választ ez irányú kérdésemre, ez arra enged következtetni, hogy senki sem csinált még ilyen mûveletet.
|
| yamatomo | 86777 | 2014. szeptember 23. 20:46 | Válasz erre: 86776 |
|
Szia! Szép estét Mindenkinek! Nekem is sportröfögõ van fent,és nincs még utánaállítva,pedig kellene egy jó kis szívócsõszinkron,meg lehetõleg szelepbeállítás is. A gyertya színe szerint nem szegény a keverék,mert szép õzbarna árnyalata van. Durrog aktívan gázelvételkor. De hamarosan elviszem Suri Mesterhez Gödöllõre,aki megejti ezeket a beállításokat... A teljesítményváltozást éreztél a mocin? Vagy már a sportdobokkal vetted?
|
| dcsaby | 86776 | 2014. szeptember 23. 20:35 |
|
Senki nem mondott véleményt a sportkipufogó felszerelése utáni szívó oldali után állításról. Kérdés, hogy kell-e valamit állítani, vagy jó az úgy ahogy van? |
| csokabi | 86775 | 2014. szeptember 23. 20:27 |
|
Tényleg, mi van a "kutyákkal suttogóval"? Hallott róla valaki valamit?
|
| Fido71 | 86772 | 2014. szeptember 23. 18:22 | Válasz erre: 86769 |
|
Az a kommentben megírták neked a tutit... :))
|
| szsolt | 86771 | 2014. szeptember 23. 18:17 |
|
Sziasztok. . Ha valaki esetleg azon gondolkodna, hogy szeretne egy olyan motort mint az enyém, keressen nyugodtan most elvihetõ.. Ne fórumon. .telefonon. .Köszönöm
|
| nferro | 86770 | 2014. szeptember 23. 18:05 |
|
Nahát, miket tudnak ezek a motorok. Asszem hozzá nem nyúlok ezekhez az izékhez, mert a végén még rollert csinálok a dögbõl. Kár, hogy a cikkek nem magyarul vannak írva.:)))
|
| kawa550 | 86769 | 2014. szeptember 23. 17:31 | Válasz erre: 86768 |
|
Eh, ezen a sportmotoron mindenféle grafomán fax járassa az õ pofáját.....:)))))))))))))))))
|