27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

gezasz 86868 2014. szeptember 26. 17:27   Válasz erre: 86864
Mennyi van a mociban elvileg és mennyi olajat eszik, hogy fel kell újítani?
    

gezasz 86867 2014. szeptember 26. 17:26   Válasz erre: 86859
Kicsit amortizált!? Szegény Angus úgy néz ki mint akinek megvannak számlálva a napjai.
    

Fido71 86866 2014. szeptember 26. 17:25   Válasz erre: 86862
Nekem a Metallica jegyem az elsõ 1988-ból /?/.
Az MTK stadionbban volt, a Pokolgép volt az elõzenekar.
Szerettem a Pokolgépet, de akkor döbbentem meg, hogy mekkora a kontraszt... :)
Még '95-körül volt a Népstadionban a Jacko koncert, ami még nagyon emlékezetes volt.
Olyan hangzást a mai napig nem hallottam még koncerten.
    

csokabi 86865 2014. szeptember 26. 17:24   Válasz erre: 86864
Húúú, mennyi Yamaha címke! Látszik, hogy hosszútávra tervezel vele. Dicséretes:)
    

oraculus 86864 2014. szeptember 26. 17:00  
A felújításhoz már megérkezett egy pár alkatrész :)
    

Annonymus 86863 2014. szeptember 26. 16:22  
Van benne valami!De ha mégsem...hát jó fiú volt...:-)))
    

yamatomo 86862 2014. szeptember 26. 16:22   Válasz erre: 86861
Én olyan "jegyõrizgetõs" vagyok. Minden komolyabb koncertre szóló jegyemet sikerült megmenteni. Megvan a /1983. május 13. péntek/ Santana koncertjegyem is. Az meg 120 kemény forint volt akkoron.
    

lendvai 86861 2014. szeptember 26. 16:14   Válasz erre: 86860
Azon én is ott voltam, lenn a dühöngõben. :-) Életem elsõ koncertje, illetve mindjárt 4 zenekar koncertje. A jegybõl sajnos csak átázott pép maradt a dzsekim zsebében, ez jelzi, hogy mekkora buli volt. :-)
    

yamatomo 86860 2014. szeptember 26. 13:48   Válasz erre: 86859
Hali! 1991. augusztus 22.-én,csütörtökön este 6h-tól volt az elsõ AC/DC koncert hazánkban a Népstadionban,és volt szerencsém jelen leni a rendezvényen. 800.-Ft volt akkor a beugró. Az most olyan 6-7e forintnak felel meg szerintem. Örök élmény,és örök kedvencek! :)
    

lendvai 86859 2014. szeptember 26. 12:58   Válasz erre: 86858
Te voltál az utolsó hozzászóló. :-) Annyit csatarásztunk itt, hogy mindenkinek elfáradt a keze.
Off téma, december 1-én új AC/DC album, Rock or Bust címmel. 2016-ban indul a turné, sajnos Malcolm Young nélkül, aki állítólag agyvérzést kapott és nincs sok esély a teljes felépülésére. Helyette Stevie Young ritmusgitározik majd. A képen jobb oldalon van, a bal oldali Angus Young, kicsit amortizált már, de gitározni szerencsére még tud. :-) Megint lesz mire gyûjteni. :-)
    

Robi70 86858 2014. szeptember 26. 12:48   Válasz erre: 86856
Szasztok!
Valaki megint megölte a fórumot!:)
    

Robi70 86856 2014. szeptember 25. 23:26  
Integetés?! Nekem a mai napig szimpatikus gesztus. Még most is emlékszem, amikor közel 40 évesen elhatároztam, motorozni fogok és jogsi nélkül próbálgattam egy 750-es egyhengerest. Az elsõ km-ek után szembe jövõ motoros intett, én meg örültem, mint majom a farkának. Mert azt sugallja számíthatunk egymásra. Én is többször megálltam már, mert azt hittem segíthetek egy motorosnak. De szerencsére nem volt szükség a "szolgálataimra". De a tudat, hogy figyelünk egymásra (és ezt egy intéssel jelezzük is minden találkozáskor) JÓ!
Persze lehet így gondolkodni hadonászás nélkül is. Én mégis maradok a látványos üdvözlésnél. Vagy, ha nagyon elfoglaltak a felsõ végtagjaim, akkor biccentek egyet.
    

evdem 86855 2014. szeptember 25. 21:04  
Hogyis mondjam finoman, akkor neked nem gond egy kis motor szerelés volt min kitanulni...:)))mondja ezt egy olyan aki karpátia motorral kezdte...jaj:)))
    

yamatomo 86854 2014. szeptember 25. 20:53   Válasz erre: 86852
:) Én is Jawa Mustangon kezdtem. Szép sárga volt. Jó Apám vette nekem,de ezzel meg is fertõzött egy életre. Tudok olyat is aki verseket mond gurulás közben...:))) Mi ez,ha nem kultúrált közlekedés... :)
    

evdem 86853 2014. szeptember 25. 20:50   Válasz erre: 86852
nem olyan nehéz az csak olyankor befele fütyülsz
    

szodasbacsi 86852 2014. szeptember 25. 20:41   Válasz erre: 86843
"viszont zárt a sisakom,és vigyorgok is rendesen,meg szoktam énekelni közben"
Én fütyörészni szoktam, ami régebben, nyitott sisaknál (még Jawás koromban) kicsit nehézkes volt.
    

evdem 86851 2014. szeptember 25. 20:15  
Pedig hidd el van ilyen, mondják is sokan nagy a p..a hatalma:)))
Mondjuk egyszer Nyíregynél egy vasúti átjáróban összefutottam olyan Harley-s társasággal olyan 15 -20 moci mindenkin color meg ami kell, ha megkérdezték volna melyik a legjobb vas tudtam volna a választ....
    

lendvai 86850 2014. szeptember 25. 20:03   Válasz erre: 86849
Hát nálam asszony nyíghatna, ha én nem akarnék motorozni. :-) Szerencsére mindketten szeretünk. :-) A Harley-sok meg sokszor szerintem azért nem integetnek, mert szétrázza a töküket a blokk és markolni kell a kormányt, különben törésig rezonál az is.:-) Na jó, mondják rám, hogy irigy vagyok.:-) Nekünk amgy állt már meg Harley-s, mert az út szélén álltunk meg nyújtózkodni és azt hitte baj van. Na meg egy Sportstert azért el tudnék lovagolni a TDM mellett.:-) Az az egy, ami tetszik.
    

evdem 86849 2014. szeptember 25. 19:46   Válasz erre: 86844
Azt mondják legszebb öröm a káröröm mert, nincs benne semmi irigység. Szinte ordít róluk sokszor mennyire utálják ezt az egész hajcihõt, de hát az asszony ki nyígta mert a szomszéd Mancikáék is vettek egyet és akkor nekik is kell. Tudom borzasztóan prejoratív ,de hát ez a világ már csak ilyen.
    

Karex 86848 2014. szeptember 25. 19:30  
Az integetés akkor a legjobb, mikor egy 40-50 motoros konvoj jön szembe. Leszárad a bal kezed a végéig.............
    

XJRider 86847 2014. szeptember 25. 19:10   Válasz erre: 86828
Jó estét!
A tágulási tartály környékét nézted már???
Én megnézném a helyedben azt is, mert a folyadék nem csak kifelé szökhet a rendszerbõl...
:-)
    

yamatomo 86846 2014. szeptember 25. 19:00   Válasz erre: 86845
Ilyen szituációban lehet hogy lassítanék azért én is... :)

    

csokabi 86845 2014. szeptember 25. 18:53   Válasz erre: 86843
Pedig van amire beindulnak az arcizmaik is...:)
https://www.youtube.com/watch?v=w50hDnNVSB0
    

csokabi 86844 2014. szeptember 25. 18:46   Válasz erre: 86842
Némi irigységet vélek felfedezni a soraidban...:))
Engem nem zavar, hogy valakinek telik új motorra, öltönyre, bõrruhára és utánfutóra. Attól még nem rossz ember, mert van lovettája.
    

yamatomo 86843 2014. szeptember 25. 18:39  
Beugrott,hogy miért gurulásznak morcos arckifejezéssel a csopperes kollégák... Totál idétlen lenne abban a tökhéj sisakban egy vigyorgó fej... Valahogy nem illene bele az idealizált morcos,vagány motoros imázsba. Mert mosolyogna szerintem,csak valahogy idegenül hatna az egész,és borulna a fent említett imázs. Nekem ilyen gondom nincs,mert csopperem nem van,viszont zárt a sisakom,és vigyorgok is rendesen,meg szoktam énekelni közben,de azt mindig...
    

evdem 86842 2014. szeptember 25. 18:13  
Ennek az integetés dolognak addig volt jelentõsége amíg a motorozás mint olyan egy szubkultúra sajátossága volt, az egy brancsba tartozást volt hivatott kifejezni, ergo egy márkatársnak vagy egy hasonló túrázónak mért ne intenék. De egy a mindennapimunkábajárós öltöny-nyakkendõsnek, a harley-n feszítõnek ( aki ráadásul 5 kilcsivel ezelõtt vette le a futóról a vasat), a talpigbõben250el kitérdelõnek minek. Nincs bennünk semmi közös.
    

yamatomo 86841 2014. szeptember 25. 18:13  
Szépeket Mindenkinek! Mifelénk olyan integetõs népek laknak,mert szinte mindenki integet mindenkinek. Szép gesztus valahol,az biztos,de félkézzel nem szeretek motorászni. Visszaintek természetesen,de kanyarban azért kihagyom ezt a gesztust. Nekem is vannak integetõs napjaim,amikor is nem motorozni indulok fõképpen,hanem integetni,csak viszem magammal a motorkát is. Ha senki sem integetne senkinek,az sem lenne jó. Legalább van egy kis illúzió,hogy minden rendben van. A HD-sek azért nem annyira integetõsek... Õk morcosan gurulnak...
    

csokabi 86840 2014. szeptember 25. 17:57   Válasz erre: 86839
Nem arról van szó Artúr, hogy a világvégi kalandtúrán a szembe jövõ motorosnak nem int az ember. Hanem egy sima kellemes, napos hétvégén, amikor mindenki hajtja a gépet mást sem csinálsz, mint integetsz. Azért valljuk be õszintén ez így elég nagy baromságnak hangzik.
    

Annonymus 86839 2014. szeptember 25. 17:38  
Hali Naccságosurak!Valóban "zavaró"lehet ha a világvégén végre szembejön veled 1 motorostársad, zavaró körülmény nuku...te nagy boldogan intesz.... a válasz ledig 1nagy O.
    

Fido71 86838 2014. szeptember 25. 16:24   Válasz erre: 86837
Amúgy én már rasszista vagyok /lettem köztetek/ és csak a TDM-nek intek.
    

oraculus 86837 2014. szeptember 25. 16:20   Válasz erre: 86834
Én egy ideje csak fejbillenést használok.
Sok motoros viszont már fénykürtot (villanást) használ a kézi integetés helyett.
Augusztus végén motorral voltunk Pécsen, a belvárosban találkoztunk az úton tíz valahány Magyar rendszámú Harleyssel. Egy se köszönt vissza és mind magasan hordta az orrát.
    

Fido71 86836 2014. szeptember 25. 16:19   Válasz erre: 86833
Hát, nekem is majdnem befagyott a likam /pedig ki van bélelve rendesen/ reggel a 5-6 fokban.
Bár csak 50-el jöttem a csühögõvel, de jó volt beérni a melóhelyre.
Nem merek a thermós-kordúrába beöltözni, mert így is röhög rajtam az asszony...
    

Fido71 86835 2014. szeptember 25. 16:18   Válasz erre: 86834
Me' az is vót!
    

lendvai 86834 2014. szeptember 25. 15:35   Válasz erre: 86832
Integetni én se mindig szoktam, nagyobb tempójú kanyarodás, gázadás közben semmiképp. Múltkor pl furcsállottam azt a sportmotoros csókát, aki balról elhúzott mellettem egy nagy ívû kanyarban a kétsávos úton, majd némi billegés kíséretében visszalassult, mivel elengedte a gázt, hogy integessen. Én a magam részérõl nem sértõdtem volna meg, ha inkább az útra koncentrál. :-) Persze lehet, hogy elõtte leparasztozták szegényt, mert nem integetett. :-)
    

Petike88 86833 2014. szeptember 25. 15:31  
kezd bejönni a hideg úgyhogy szokás szerint ilyenkor megyek motorozni. Ha minden klappol, akkor holnap irány Erdély. Remélhetõleg motorral :)
    

Fido71 86832 2014. szeptember 25. 15:13   Válasz erre: 86830
Jól tettétek, mert én voltam az egyetlen paraszt aki nem szeret integetni.
Már többen vagyunk... :)

    

lendvai 86831 2014. szeptember 25. 13:59   Válasz erre: 86830
Ja, én is benéztem. :-))) Savazáshoz ideális. :-)))
    

kawa550 86830 2014. szeptember 25. 12:33  
Jó az a társaságkeresõ rész, többször kéne odajárnom!:))))))))))))
    

Flenegen 86829 2014. szeptember 25. 12:04  
Végülis szomszéd Irma néni is megmondta, hogy amikor hideg van kisfiam nem fütteni kell hanem felöltözni:)
    

lendvai 86828 2014. szeptember 25. 11:27   Válasz erre: 86824
Én is fázok reggelente, amíg a vérnyomásom még a nullpont alatt van, de nincs az az isten, hogy bármit beengednék az ágyba kettõnk közé melegítõnek. :-) Össze kell simulni asszonykával és kölcsönösen melegíteni egymást. :-) Különösen, ha tavaly karácsonyra kapott egy fûthetõ takarót a matracra, akkor duplán hatásos lehet. :-) Napközben meg fel kell öltözni rendesen, szerintem november elõtt nem nagyon kapcsoljuk be a fûtést. Addig talán kiderül, hogy hová szökik el alattomosan a nyomás a rendszerbõl. A légtelenítõ szelepekre gyanakszom, de szivárgást nem látok sehol. Illetve láttam az egyik teflonos csavarkötésnél, de az most csontszáraz. Igaz lassan mászik a nyomás, egy hónap alatt 0,2-0,3Bar tûnik el, de nem vagyok nyugodt, az utántöltést nem tartom hosszú távon elfogadható megoldásnak.
    

csokabi 86827 2014. szeptember 25. 11:17   Válasz erre: 86825
Szép lassan kiüti Gyulát a pole pozícióból. Jövõre már õ jár majd Tehénkével oszi földre büdös sajtos nokedlit gyártani:)))
    

Flenegen 86826 2014. szeptember 25. 11:02  
Azért itt van Robi a kertek alatt:)
    

Robi70 86825 2014. szeptember 25. 11:00   Válasz erre: 86824
Óvatos legyél Fõnök! Nehogy Artúriusnak további tervei is legyenek a hitvesi ágyban, mint a melegítés.
    

kawa550 86824 2014. szeptember 25. 10:41  
Be hogy rohadna meg! Engem is baxogatnak itten hogy kapcsoljam be a fûtést, de még ellenállok, mert ha bekapcsolom akkor úgy is marad jövõ júniusig. Majd beengedjük Artúriuszt az ágyba melegítõnek, 100% gyapjú, az biztos jó....:)))))))))))))
    

Robi70 86823 2014. szeptember 25. 10:40   Válasz erre: 86821
Bocccccs!:)
    

VVLaci 86822 2014. szeptember 25. 10:15   Válasz erre: 86821
Bejött a hideg, lefagyott a fórum! :-))))

Jóreggelapálinka! :-))))))))))))))
    

csokabi 86821 2014. szeptember 25. 10:02  
Na, ahogy nézem Robi kinyírta a fórumot...:)
    

Robi70 86820 2014. szeptember 24. 22:41   Válasz erre: 86800
Csaby! Én szélesítettem (2 cm) és magasítottam (2 cm) is az elsõ ülést. Nekem így kényelmesebb lett. A hátsó részt egyenesbe, vízszintesbe hoztam és 4 cm magasítást kapott. Most az állandó benzintyúkom jobban bírja a hosszú távokat, mint én. Viszont a magasítással csínján kell bánni, mert így emeled ki magad és az utasod egyre jobban a menetszélbe.
Anyag kiválasztásnál hasonló keménységû szivacsot kerestem, mint a gyári. Most már a legfelsõ 1 cm-es réteget puhább szivaccsal borítanám. Több ülést láttam, próbáltam így elkészítve és komfortosabbnak tûnt.
Huzatnak fekete bõrt választottam, (ingyen és bérmentve kaptam). De, ha jön egy esõ, letakarom, mert annak ellenére, hogy használok rá bõr ápolót, nem szereti a vizet.

    

Fido71 86819 2014. szeptember 24. 21:08   Válasz erre: 86817
Jéééé, tényleg!
Nem is néztem az adatlapját. :)))
Az "érdekes" hsz. íróira szoktam csak rálesni.

    

Englishman 86818 2014. szeptember 24. 20:45   Válasz erre: 86793
Nem a flappantyú az élvezet forrása a hegyekben, hanem az injektoros, elektronikus keverékképzés.
    

csokabi 86817 2014. szeptember 24. 20:42   Válasz erre: 86815
Szerintem csaj, mert:
-Tímea van az adatlapján
-honda NC-vel jár:)
-hozzád képest máshogy van összerakva:)
    

Englishman 86816 2014. szeptember 24. 20:42   Válasz erre: 86793
Szesztek!

Vandis!
Ez a Yamaha - Design Cafe cikkeibõl van, a TDM "trilógia" harmadik része.
Késõbb lett egy 4., befejezõ rész, a modellpálya lezárása ként:
"TDM900: all models, all colours" címmel.
Itt a cikk, amit fordítottál:
http://www.yamaha-motor.eu/designcafe/en/about-bikes/sport-touring/index.aspx?segment=Sport%20Touring&view=article&id=441496
    

Fido71 86815 2014. szeptember 24. 20:37   Válasz erre: 86814
Utálatos az hímnemû, nem?

Amúgy a gondolatai csapongását néha nehezemre esik követni.
Lehet, hogy öregszem?
... vagy csak máshogy vagyok összerakva.
    

csokabi 86814 2014. szeptember 24. 20:28   Válasz erre: 86813
Nem a kedvenc csevegõpartnered (Utalatos) tette szóvá utolérhetetlen stílusom, de szerintem õ sem nyelte volna le szó nélkül a kommentemet:)))
    

Fido71 86813 2014. szeptember 24. 20:18   Válasz erre: 86812
Ez melyik fehérnép?
... mert több ilyet is ismerek. ;)
    

csokabi 86812 2014. szeptember 24. 20:01   Válasz erre: 86810
Már megkaptam, hogy én mindig csak a magamét hajtom. Pedig nyitott vagyok mások véleményére is, csak nem érdekelnek:)))
Fájt amit összehordott és kicsit bosszant amikor szóba kerül ez a nagy motoros együvé tartozás.
    

Fido71 86811 2014. szeptember 24. 19:51   Válasz erre: 86804
Írhatod ide is, nem vagyunk szégyenlõsek és legalább tudjuk, hogy mire számítsunk...
De ha nem publikus /és nem okoz gondot/ küld el nekem is légyszíves!
    

Fido71 86810 2014. szeptember 24. 19:49   Válasz erre: 86805
Kár, jót röhögtem volna egy másik bunkón /rajtam kívül/... :))))
    

csokabi 86809 2014. szeptember 24. 19:48   Válasz erre: 86808
Na oké, akkor nyugodtság van!:)
Találtam két fotót a kiképzõirõl, kemény legény lesz, ha végig csinálja a felkészítést...:)))
    

yamaszaki 86808 2014. szeptember 24. 19:39   Válasz erre: 86775
A SCOPY rajongókkal megosztanám a infót ,miszerint a hétvégén nálunk voltak a Palikáékkal egy kis edzõtáborozáson.Jót motoroztunk meg egy kis eszem-iszom dínom-dánom.Hétfõtõl pedig bevonult valami kutyás cserkésztáborba kommandózni. Nem emlékszem pontosan két v három hétig odalesz . Ha visszajön szétcsap köztetek és jól megír mindent.
    

Diravi 86807 2014. szeptember 24. 19:28   Válasz erre: 86800
Nekem 900-ason ilyen a minimalista stílus, elöl +2cm magasítás, egyenes legyen az ülõlap + kis szélesítés, hátul is emelés.
    

csokabi 86806 2014. szeptember 24. 19:16   Válasz erre: 86804
Várom.
    

csokabi 86805 2014. szeptember 24. 19:16   Válasz erre: 86802
Olvastam! Nem tudtam elég finoman reagálni az ott olvasott dolgokra, így inkább küldés helyett a törlést választottam. Az a csaj is csak azért motorozik szerintem, hogy ismeretlenek integessenek neki...
Az sem volt gyenge ahogy a világ hanyatlását visszavezette rád, mert te vagy olyan bunkó, hogy nem intesz vissza mindenkinek akivel csak találkozol és ezzel a csalódottság és a depresszió sötét mélységeibe taszítod õket:)))
    

gezasz 86804 2014. szeptember 24. 19:07   Válasz erre: 86801
Privatba megirom
    

Flenegen 86803 2014. szeptember 24. 19:07   Válasz erre: 86800
Nekem hasonlò kialakítás lett. A hátsò rész egyenes lett kis derèktámassal. Elöl én rakattam 2 cm pluszt. Anyagválasztás ne csúszòs legyen.
    

Fido71 86802 2014. szeptember 24. 18:58   Válasz erre: 86801
Állítólag a tulajok nem szeretnek integetni, ezért nem is igazi motorosok.
Lásd, a "társaságkeresõ" topicban. :)))
    

csokabi 86801 2014. szeptember 24. 18:27  
Valaki említette múltkorában, hogy tudomása van a TDM egy típushibájáról, de nem tette közkinccsé az infót. Pedig tényleg érdekelne.
    

dcsaby 86800 2014. szeptember 24. 18:25  
Sziasztok.

Ülésátalakítás elõtt állok. Kérdésem a tapasztalattal rendelkezõkhöz, hogy mire érdemes figyelni. Az utas ülõlapja lejt elõre, ez gondolom jobb lenne ha egyenes lenne. Érdemes-e szélesíteni az elsõ részt? Nekem a képen levõ "minimalista" forma tetszik.
    

Fido71 86799 2014. szeptember 24. 18:23   Válasz erre: 86798
Nem mondod? :)))))
    

csokabi 86798 2014. szeptember 24. 18:11   Válasz erre: 86797
Persze, mert sorkettõ:)))
    

Fido71 86797 2014. szeptember 24. 18:10   Válasz erre: 86793
A flappantyú kikötése elõtt sem húzott jobban a gépem, mint most.
Legalábbis nem emlékszem.
Viszont "araszoláskor" a láncot csapkodta és az agyamra ment.
Ezért döntöttem a kikötés mellett.
Most sem olyan, mint egy sornégy, de azért élhetõbb így.
    

csokabi 86796 2014. szeptember 24. 17:57   Válasz erre: 86793
Ez jó példa arra, hogy mitõl lesz egy góré alkalmas a posztjára. Eladja neked úgy a hülyeséget, hogy utána még szerencsésnek is érzed magad:)
A különbözõ európai jogszabályok miatt szükség volt a motor hangjának csökkentésére. Ezt oldották meg a tetû flappantyúval, majd úgy tálalják, hogy "érzed milyen erõs a géped amikor úgy igazán odacsavarod neki?!" Pedig valójában ez az alapállapot. Azzal a vacakkal nem valami pluszt adtak hozzá, hanem pont ellenkezõleg, lekevertek egy hatalmas pofont szerencsétlen motornak és 4000 alatt egyszerûen fojtogatják. A motor fuldoklása és kiegyensúlyozatlan járása hosszútávon szerintem károsítja a mechanikus kapcsolatokat. Jobb, ha az a cucc a szekrényben van elcsomagolva:)

Sok ilyen baromság van a mai világban is. Ma hallgattam a rádióban, hogy a németek egyre erõszakosabban akarják rászoktatni a polgáraikat az elektromos autókra. Jelenleg 100 000 duracell kasztni rohangászik náluk szemben a 43 000 000 db robbanómotorossal. A környezetvédelemmel magyarázzák a dolgot csak éppen arról hallgatnak, hogy az a rohadt sok áram honnan jön majd és mi lesz az irdatlan mennyiségû kipurcant aksival. Így mûködik a reklámgyár, mindent fenntartással kell kezelni.
    

csokabi 86795 2014. szeptember 24. 17:40  
Végre vége a mai mûszaknak is, de legalább a reggel szép volt. Eltekintve a 4 órás kezdéstõl!
    

VVLaci 86794 2014. szeptember 24. 17:17   Válasz erre: 86793
A flappantyú kiiktatását eddig minden 900-tulaj jónak értékelte, elõnyös menettulajdonságokat tapasztaltak alacsony fordulatszámoknál.
    

Vandis 86793 2014. szeptember 24. 16:45  
Sziasztok!
Lehet hogy már olvastátok, de neten nézelõdés közben találtam egy cikket régrõl, mikor a TDM 900 megjelent. Lefordítottam gyorsba, csak úgy olvasgatni:
https://drive.google.com/file/d/0B4sgtvjSUVAgQ2k3X0RlMnhxZDQ/edit?usp=sharing

Itt egyébként azt írják a flappantyúról (én légbeömlõnek fordítottam :)), fõleg azok élvezik majd az elõnyeit, akik magasabb területeken, hegyekben motoroznak. Javítsatok ki bátran, ha valamit félreértelmeztem! Bár arra nem emlékszem, honnan szedtem az eredeti angol szöveget :)
    

Annonymus 86792 2014. szeptember 24. 16:38  
Van benne valami!De ha mégsem...hát jó fiú volt...:-)))
    

Annonymus 86792 2014. szeptember 24. 16:38  
Van benne valami!De ha mégsem...hát jó fiú volt...:-)))
    

Fido71 86791 2014. szeptember 24. 15:05   Válasz erre: 86790
Még pár nap és fizetnének is, hogy visszaadhassák... :))))
Hasba akasztja õket is a dumájával. ;)
    

Annonymus 86790 2014. szeptember 24. 14:58  
Itt valami ku..a nagy gáz van... Lehet,hogy elrabolták...s most tanakodnak,hogy kérjenek-e váltságdíjat...vagy....nem...
    

dcsaby 86789 2014. szeptember 24. 09:14  
Sziasztok!

Köszönöm válaszaitokat.
    

csokabi 86788 2014. szeptember 24. 08:33   Válasz erre: 86787
Felcsapott dizájnernek az "önkéntesei" között:)))
    

Robi70 86787 2014. szeptember 24. 08:26   Válasz erre: 86786
Szasztok!
Scopy nem visel ilyen kalapot. Az arc szõrzete is más fazonú. De a kép többi része stimmel.:) Mintha Õt látnám!:)))
Ha erre sem jön elõ, akkor nagyon el lehet havazva.
De ha egyszer megjelenik... csak gyõzzük olvasni!:)
    

csokabi 86786 2014. szeptember 24. 07:52   Válasz erre: 86784
Hosszú Puska a bûnözõkön tartja a szemét...:)))
    

VVLaci 86785 2014. szeptember 24. 07:40   Válasz erre: 86784
Valahogy biztosan helyre kell tennie a sok nyaralás/hiányzás alatt elkutyult bûnözõi társadalmat! :-))))))))))
    

Annonymus 86784 2014. szeptember 24. 07:18   Válasz erre: 86768
Szerintem rohadt sokat dolgozik,a tv is bemondta,hogy az utóbbi idõben drasztikusan visszaesett a bünözés Szolnok s környékén.
    

evdem 86783 2014. szeptember 24. 00:20   Válasz erre: 86782
így olvasva mennyivel érthetõbb a te verziód
    

Kilos 86782 2014. szeptember 23. 23:42   Válasz erre: 86779
Csabi, én úgy gondolom, hogy a kipufogó rendszer lecserélése esetén a szívó oldalon nincs semmivel sem több dolgod mint a gyári kipufogóknál lehetett. A szívócsõ szinkron után egy kipufogógáz elemzõ berendezés segítségével állítsd vagy állíttasd be a karbit és a megfelelõ alapjáratot. A lényeg, hogy hirtelen gázadásra - terhelés alatt is - torpanás nélkül reagáljon a motor. 4 ütemû motornál ennél többet nem tudsz tenni. A szelepek nyitási idejének- vagy átömlési keresztmetszetének változtatásával lehetne a kipufogó rendszerhez hangolni a motort, de ezek egyikén sem tudunk változtatni, ez fix. A henger átöblítése a kipufogó szelep és a szívó szelep együtt-nyitási idejétõl és a kipufogó rendszerben kialakuló gázlengésektõl függ. A gázlengés a kipufogó rendszer kialakításától (keresztmetszet, kanyarok, ívek, sarkok, gáz-visszaverõdések, rezonancia stb.) függ. Jó kipufogó tervezése egy külön szakma. Ha jól sikerült a kipufogó rendszer átalakítása akkor, akár még kisebb teljesítmény növekedésed is lehet, ha nem illeszkedik a motorhoz, akkor pedig akár csökkenhet is.
Csokabi jól mondja, hogy én a számítógépben "matattam" egy kicsit, de csak azért mert a sport dobokkal gázelvételkor nagyon durrogott a drágaság. Egy kicsit visszaállítottam a dózist (befecskendezett mennyiség). Ezt Te úgy tudod megoldani, hogy a karbi úszóházában az üzemanyag szintet állítod a határértéken belül a minimumra.
Különben nagyon szép lett a géped, gratulálok hozzá!
    

evdem 86781 2014. szeptember 23. 22:46  
A kipufogónak 2 fõ feladata van a töltéscsere elõsegítése és a hang csökkentése elfogadhatóra, ergo amikor a gyár leméretezi akkor õk pöpecre belövik az adott nyomaték csúcsra a és az ilyen olyan elõírásoknak megfelelõ dB értékre a rendszert (a rendszer a légszûrõtõl a kijárat végig tart). Mivel ez így egy egység ezért amikor 1 elemet megváltoztatok akkor borítom az egészet. De ami a lényeg hogy mennyire nyúltam bele? Valamennyi változást a rendszer még tolerál (lásd.: vannak évekig lyukas kipuf-al autózok amely hengerfejnek soha semmi baja) egy bizonyos érték felett viszont már nem. Mivel a kipufogó hang növelése általában a fojtás csökkentésével jár ezért a töltés csere felgyorsul ergo az ideális értékhez egyre nagyobb fordulatra van szükség. Egy sima végdob csere ami ebben a rendszerben jobbára már csak a hangért felel és csak a hang miatt cserélünk nem sok minden tennivalót ad, ha minden egyes Nm számít akkor bele lehet nyúlni aztán vagy sikerül vagy nem.De ha már a közép dob is ment a levesbe akkor viszont nem árt kis többlet levegõt adni a bejáraton és bízni a jól feledzett szelepszárban és fészekben.
    

csokabi 86780 2014. szeptember 23. 20:55   Válasz erre: 86778
Szerintem jól gondolod. Laci (Kilos) állította vissza a sajátján az értékeket amikor visszarakta a gyári dobokat az üvöltõk helyett. De neki könnyû dolga volt, mert csak a motor számítógépében kellett matatnia. Másról még nem hallottam.
    

dcsaby 86779 2014. szeptember 23. 20:53   Válasz erre: 86777
Helló.

Most kerültek fel a dobok. Itt került szóba az után állítás szükségessége. Gondoltam, aki tapasztaltabb ebben leírja, hogy mit kellene változtatni. Karbiszinkron, tisztítás nemrég volt, esetleg szelephézagra kellene ránézni? Gázelvételkor kicsit durrog, egyébként a teljesítmény nem romlott, sõt....persze lehet, hogy a nagyobb hangnak tulajdonítható.
    

Karex 86778 2014. szeptember 23. 20:47   Válasz erre: 86776
Elméletileg utána kéne állítani, de én sem kaptam választ ez irányú kérdésemre, ez arra enged következtetni, hogy senki sem csinált még ilyen mûveletet.
    

yamatomo 86777 2014. szeptember 23. 20:46   Válasz erre: 86776
Szia! Szép estét Mindenkinek! Nekem is sportröfögõ van fent,és nincs még utánaállítva,pedig kellene egy jó kis szívócsõszinkron,meg lehetõleg szelepbeállítás is. A gyertya színe szerint nem szegény a keverék,mert szép õzbarna árnyalata van. Durrog aktívan gázelvételkor. De hamarosan elviszem Suri Mesterhez Gödöllõre,aki megejti ezeket a beállításokat... A teljesítményváltozást éreztél a mocin? Vagy már a sportdobokkal vetted?
    

dcsaby 86776 2014. szeptember 23. 20:35  
Senki nem mondott véleményt a sportkipufogó felszerelése utáni szívó oldali után állításról. Kérdés, hogy kell-e valamit állítani, vagy jó az úgy ahogy van?

    

csokabi 86775 2014. szeptember 23. 20:27  
Tényleg, mi van a "kutyákkal suttogóval"? Hallott róla valaki valamit?
    

cxkopi 86774 2014. szeptember 23. 20:00  
SCOPY!
valóban elvesztél?

    

csokabi 86773 2014. szeptember 23. 19:05   Válasz erre: 86772
Nyomtam egyet a kommentre!:)))
    

Fido71 86772 2014. szeptember 23. 18:22   Válasz erre: 86769
Az a kommentben megírták neked a tutit... :))
    

szsolt 86771 2014. szeptember 23. 18:17  
Sziasztok. . Ha valaki esetleg azon gondolkodna, hogy szeretne egy olyan motort mint az enyém, keressen nyugodtan most elvihetõ.. Ne fórumon. .telefonon. .Köszönöm
    

nferro 86770 2014. szeptember 23. 18:05  
Nahát, miket tudnak ezek a motorok. Asszem hozzá nem nyúlok ezekhez az izékhez, mert a végén még rollert csinálok a dögbõl. Kár, hogy a cikkek nem magyarul vannak írva.:)))
    

kawa550 86769 2014. szeptember 23. 17:31   Válasz erre: 86768
Eh, ezen a sportmotoron mindenféle grafomán fax járassa az õ pofáját.....:)))))))))))))))))
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22114
5 623 Eddigi túrák
14 222 466 km
34072 Eddigi túra-résztvevők