| Karex | 86768 | 2014. szeptember 23. 16:55 | Válasz erre: 86767 |
|
Ezzel kezd majd: http://lmgtfy.com/?q=Yamaha+TDM+fut%C3%B3m%C5%B1+%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s Ezt meg olvasni: http://www.motorrevu.hu/beszamolo/csillapitas_helyes_beallitasa_1resz |
| lendvai | 86767 | 2014. szeptember 23. 16:22 |
|
Egyrészt lusta voltam, másrészt meg kicsit tartottam az ilyen keresésektõl, mert néha Kazahsztán-felsõn kötöttem ki a Google-al egy egyszerû kérdés kapcsán. :-) Harmadrészt meg békaphattyák kendtek, legközelebb majd én is cinikus linkeket küldözgetek, ha kérdez valaki valamit! :-)))))))))
|
| fazakas66 | 86766 | 2014. szeptember 23. 15:55 |
|
Szerintem csak egy sörre vágyik valaki társaságába:) Az a szomszéd linkje egy kissé vicces suli:) |
| kawa550 | 86765 | 2014. szeptember 23. 15:55 |
|
Ja és a gyengébb mûszaki érzékû (értsd: mérnökök) emberkék kedvéért: a gáztartályon lévõ +- a nyomófokozathoz tartozik.:)))))
|
| kawa550 | 86764 | 2014. szeptember 23. 15:52 | Válasz erre: 86762 |
|
Most azt nem tom mi a probléma? Nem tod használni a zinternetet, vagy csak nem tudsz jól kérdezni a mindenki barátjától?:)))))) http://www.motorrevu.hu/beszamolo/csillapitas_helyes_beallitasa_1resz http://www.motorrevu.hu/beszamolo/a_csillapitas_helyes_beallitasa |
| galoscsabus | 86763 | 2014. szeptember 23. 14:46 | Válasz erre: 86762 |
|
http://www.mami.hu/?page=motoresti2 Talán még van pótfelvételi :-)) |
| lendvai | 86762 | 2014. szeptember 23. 13:55 |
|
Kicsit off téma most, de a hétvégén szemügyre vettem a felfüggesztések állítási lehetõségeit és teljesen elbizonytalanodtam. Nagyjából tudom, mit állítok vele, de eddig még nem találtam egy jól összeszedett anyagot arról, hogy ennek mire milyen hatása van. Valaki tud ebben segíteni? Az elsõ felfüggesztésnél lehet ugye állítani a rugó elõfeszítését és a lengéscsillapítást. Hátul ugyanez, plusz még van egy kis gáztartály, ahol szintén van egy Hard-Soft tekerõgomb, na itt már elfogytak az ötleteim. Hátul tehát három jellemzõt állíthatok, ha jobban belegondolok ezzel az összesen öt jellemzõvel olyan szinten tudom variálni a rugózást és ezzel a motor viselkedését, hogy halvány gõzöm se lesz róla, hogy ha pl az eleje sodródni hajlamos a kanyarban akkor ha megszûnik az éppen minek köszönhetõ. Na erre kellene valami jó kis írásos anyag. Vagy egy kis okítás valakitõl néhány sör mellett. :-)
|
| Petike88 | 86761 | 2014. szeptember 23. 13:27 |
|
Idén hogy alig tudtam motorozni, fájnak a kiadások amúgy sztem meg megéri minden ráköltött forint
|
| Petike88 | 86760 | 2014. szeptember 23. 13:26 |
|
Az én TDM-em 91-es lerugott állapotban olcsón vettem, rá is költöttem rengeteg sok pénzt. Külsõleg le van ütve. Mûszakilag rendbe raktam 2,5 év 15000km alatt elõjött hibák: Fesszab 2x vezérmûlánc feszítõ patron kuplungbovden elszakadt 2x kuplungozni kellett eresztett a termosztátház mert elvetemedett Többször teleszkópszimmering mert kavicsos volt a villa aztán kapott új telót kormánnyakcsapágy beverõdött csere többször kontakt hiba elsõ fékmunkahenger elfosta magát karburátor tûszelep elkopott Kipufogót csináltattam rá savállót duplát plusz ugye kopó alkatrészek idõ elõtti olajcserék, fékbetét, lánc, lánckerék, gumik, izzók, gyertyák, szûrõk, fékfolyadékok, stb... Teljesítmény adó biztosítás mûszaki ezmegaz... Én excelben írom mennyibe van a motorozás. Sokba... fogyi olyan 5.8-6.2 között van valahol általában |
| sc_zsolt | 86759 | 2014. szeptember 23. 13:21 | Válasz erre: 86757 |
|
Elsõ, ami eszembe jut, ha a motorra gondolok, az a baromi jó hangja, a menettulajdonságai, a komfortja, és hogy mennyire testhezálló nekem. (kormány-ülés-lábtartó pozíciók) Közhely, de mindig vigyorgok a sisakban....;) Ráülve az SMT kissebbnek és könnyebbnek érzõdött számomra a TDM-nél. Biztos a súlypont is befolyásolja az érzést. |
| csokabi | 86758 | 2014. szeptember 23. 13:04 | Válasz erre: 86757 |
|
Persze a link nem úgy sikerült ahogy szerettem volna...
|
| csokabi | 86757 | 2014. szeptember 23. 12:58 | Válasz erre: 86756 |
|
Kösz Zsolti az infókat, nagyjából ezeket szedtem én is össze. Ha valami még eszedbe jut, akkor ne kímélj!:) Egyébként az SMT-nek nagyobb a tengelytávja a TDM-nél http://www.motorhasonlito.hu/vergelijk.html#vergelijk 20 mm-rel. |
| sc_zsolt | 86756 | 2014. szeptember 23. 12:28 | Válasz erre: 86721 |
|
A blokk tartósságáról nincs személyes tapasztalatom. Az én gépemben 31000 km van, de olvastam 100000 feletti futásról is. A fogyasztás igen csukló függõ, 5.5-6 az alja nálam, a tetejét még nem ismerem. A gázreakciója igen élénk, emellett a gáz nagyon könnyen jár. Ezt kellett az elején (fõleg terepen) megszokni, ill a gáz holtjátékát minimalizálni. A terhelésváltás, kis fordulati rángatás szerintem nem rosszabb a TDM-nél. A jóval nagyobb mérete ellenére kezesebb, mint a TDM és terepen is meglepõ dolgokra képes (értõ kezekben). A kuplung alsó munkahenger valóban szokott problémás lenni, ez megelõzhetõ a kuplung folyadék elõírt rendszeres cseréjével. Emellett a vízpumpa tengely tömítésrõl olvastam kb ugyanezt. Én is néztem SMT-t, nagyon szép motor, mértre egy kicsit kissebb, mint a TDM, biztos, hogy nagyon jó vele motorozni. |
| Kilos | 86755 | 2014. szeptember 23. 11:41 |
|
FoTa 2014 Harta /Fórumok Találkozója Szezonzáró, hagyományos rendezvény/ Ideje: 2014. október 4. (Szombat) Helye: Harta - Panoráma Halászcsárda elõtti Duna part Iratkozz fel, fontos!: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmWyAkPgnyngdDJGS09XeWFKcGcxcHRVU25rdU5veWc&usp=drive_web#gid=0 |
| Kilos | 86754 | 2014. szeptember 23. 11:25 |
|
Na persze, hogy YAMAHA http://www.motorrevu.hu/motorteszt/yamaha_mt_09_oda_vissza_veri_a_teljes_mezonyt |
| csokabi | 86753 | 2014. szeptember 23. 09:03 | Válasz erre: 86752 |
|
Igaz, megzavart az oldalt csöcsölt blokk:)))
|
| mati12 | 86752 | 2014. szeptember 23. 07:44 | Válasz erre: 86739 |
|
Máshogy fogalmaznék. Nem bealudtál hanem elvakított a szépsége...!:-) :-) :-)
|
| nferro | 86751 | 2014. szeptember 23. 01:33 | Válasz erre: 86749 |
|
Karex! Nem vagy véletlenül boncorvos?Kawa helyében óvatosan az ismerkedéssel.:)))
|
| Karex | 86749 | 2014. szeptember 23. 00:27 | Válasz erre: 86747 |
|
Mert szeretek érdekes emberekkel beszélgetni! Egyre kevésbé vagyok mazochista, és TDM-em van. Lehetek rossz ember? :DD És tényleg Scopy hol vagy? |
| yamatomo | 86748 | 2014. szeptember 22. 23:06 | Válasz erre: 86744 |
|
Kávézni lehet rajta... :))) A holtszezonban is örömet tud szerezni!
|
| kawa550 | 86747 | 2014. szeptember 22. 23:04 | Válasz erre: 86746 |
|
50 felé közeledek, de még mindig meglepõdök a mazochistákon! Miért is lesz az jó neked? :))))
|
| Karex | 86746 | 2014. szeptember 22. 22:53 | Válasz erre: 86744 |
|
Remélem összefutunk egy egész estés beszélgetésre a következõ találkozón! :D
|
| kawa550 | 86744 | 2014. szeptember 22. 22:50 | Válasz erre: 86742 |
|
Nos, valóban nem lehet rajt barátokköztet nézni, fidesz nagygyûlésen sem válna be hangosításnak, meg tényleg nem lehet zergeként bokrokat átugrani vele, szóval semmi olyan felesleges dologra nem jó, ami egy normális embernek meg sem fordul a fejében. De azon kívül barátom olyan, mint egy vastagon feltöltött Visa kártya, mindenre jó!:))))))))
|
| Karex | 86742 | 2014. szeptember 22. 22:27 | Válasz erre: 86741 |
|
Ok, nem kell dicsérni a masinát, tudjuk hogy jó arra amire használod. De próbálj meg vele zergeként bokrot ugrani egy hegyoldalon, minnyá nem lesz jó. Vagy keress egy jó szûk kanyarokkal tûzdelt versenypályát ahol kb egy MZ is nagyon lehagy, mert sokkal könnyebben terelhetõ az adott helyen. Ne értsd félre imádom a Tádét, szerintem látszik is rajta, és nem cserélném el egy másik motorra sem! Örökbérlete van a garázsban! |
| kawa550 | 86741 | 2014. szeptember 22. 22:13 | Válasz erre: 86740 |
|
Közeleg a tél. (lófaxt közeleg, majd csak április 2.-án, már aki érti mire gondolok) És ugye motorozásmentes idõszakokban szükséges a vérszívás az élet fenntartása érdekében. Erre a célra meg még egy varát vagy egy béjemvés is megteszi.:))))))) És igen is van tökéletes példány, ottan áll kinn a garázsban, úgy hijják Tehénke! És ez a szegény öreg jószág a maga 23 évével még mindig elmondhatja magáról, hogy ellenére a kímélõnek semmiképpen sem mondható használati módot és a csak nálam elkövetett 50.000km-t, még mindig mindenhonnan hazahozta szeretett gazdikáját. És még mindig simán le tud nyomni modern motorokat a kanyarokban, mert azok pont olyanok mint a divatos metrocekcuális gazdáik: puhák vazze!:))))))))))) |
| Karex | 86740 | 2014. szeptember 22. 21:53 |
|
Szerintem jó hogy valakinek az egyik, másnak meg a másik motor tetszik! Így legalább mindegyiknek lesz gazdája ami kijön a gyárakból........ Mint tudjuk nem a motor a lényeg, hanem aki rajta ül! Kívülrõl kicsit úgy tûnik mintha ölnétek egymást, de rendszeres olvasóként tudom hogy nem is............. Amúgy meg a felhasználás módja határozza meg, hogy jónak találod-e az aktuális motort, éppen ezért nincs tökéletes példány. |
| csokabi | 86739 | 2014. szeptember 22. 21:49 | Válasz erre: 86738 |
|
Ott a pont:) Egyébként egy GS mögött aludtam be akkor...:))) |
| galoscsabus | 86738 | 2014. szeptember 22. 21:39 | Válasz erre: 86737 |
|
Azért néha nem árt motorozni sem egy kicsit. A motoron elalvásnak meg legelés a vége, még ha egy TDM mögött poroszkálsz is....de ezt pont neked meséljem? :-)) |
| csokabi | 86737 | 2014. szeptember 22. 21:37 | Válasz erre: 86736 |
|
Mindig az a cél.:))) Kiderült, hogy mi volt a gond múltkor? |
| Kucsi | 86736 | 2014. szeptember 22. 21:19 |
|
Én még nem találkoztam a tipushibával.Már túl vagyunk a 139.ezren is, de a szokásos dolgokon kívül nem kellett cserélnem semmit sem. Azért most már eszegeti az olajat. Szerintem az összes japán motor megbízható, és tartós, ha úgy bánnak vele ahogy kell.Lásd Ispán DL.jét,amiben már annyi km lehet, amit meg sem lehet számolni. Szóval tök hülyeség a más motorok gyepálása.Persze ha csak az a cél,hogy zrikáljuk a szomszédokat,akkor mehet a dolog. :) |
| Suprati | 86735 | 2014. szeptember 22. 21:17 | Válasz erre: 86730 |
|
Ezt kérdezd meg olyanoktól, akik mentek már vara mögött... :)
|
| gezasz | 86732 | 2014. szeptember 22. 20:54 | Válasz erre: 86705 |
|
galoscsabus! Marokkóba elmenni motorozni szerintem nem motor kérdése. Biztos TDM-mel is teljesíthetõ ez 100 százalék. Inkább pénz kérdése az ilyen távoli túrák teljesítése, valmint ki mennyire bírja a több hetes motorozást és az esetleges nem európai szintû kihívásokat. Azaz van -e benned kurázsi. 18000 km szûk másfélév alatt jó pár hosszabb rövidebb túra után nem nevezném megbízhatatlannak a TDM-et. Most 74000 km van benne. A hétvégi túra után is azt mondom jó választás volt. Ennyi pénzért természetesen amennyiért vettem. Ha sokkal több lenne lehet, hogy BMW-s lennék. A Vara elég nagy bálna, bár meglehet szokni biztos. Ja és van tipus hibája szerintem a Tádénak is, csak ez nem nagyon publikus. Mivel nem akarok senkit hergelni, ha érdekel privátba megírom. |
| kawa550 | 86731 | 2014. szeptember 22. 20:53 | Válasz erre: 86729 |
|
Csak helyeselni tudok! Fõleg az afrikai háborús övezetekben, ahol még sok az akna! Ami a bálna alatt nem durran el, azon a könnyûléptû tádécska akár táncolhat is.:)))
|
| csokabi | 86730 | 2014. szeptember 22. 20:53 | Válasz erre: 86729 |
|
:))) Csak el ne aludjunk közben mögötte:))) |
| csokabi | 86728 | 2014. szeptember 22. 20:41 | Válasz erre: 86727 |
|
Ezek után soha többé nem fogom hagyni, hogy egy Varás lihegjen a nyomomban!:)))
|
| kawa550 | 86727 | 2014. szeptember 22. 20:38 | Válasz erre: 86725 |
|
Csak aztán még ki ne derüljön hogy ez többes számban is megy nekik, melegeket és homokosokat.....:))))))))))))))
|
| kawa550 | 86726 | 2014. szeptember 22. 20:36 |
|
Különben ahogy itt nézem, igen sok potenciális beutaltnak való járkál az utakon, akik mind azt hiszik hogy a motorjuk jobb/szebb/stb mint a tádé. Na most két eset lehet: 1. elõbb vagy utóbb meggyógyulnak 2. vagy nem De a mi szempontunkból ez nem tökmind1 ?!:))))))))))))))))))))) |
| csokabi | 86725 | 2014. szeptember 22. 20:36 | Válasz erre: 86722 |
|
Az nem játszik, a Varátok a meleget és a homokot szeretik! :))) Merre jártál egyébként? Gondolom erre felé, mert itt van idén folyamatosan esõs évszak... |
| csokabi | 86723 | 2014. szeptember 22. 20:32 | Válasz erre: 86720 |
|
Valójában még nem is hallottam a TDM-rõl, amikor már piszkosul tetszett az SMT:) Sajnos nem volt rá 2009-ben 14000 euróm és még jogsi sem lapult a zsebemben amikor az oszi szalonban ki akartak vele zavarni egy tesztkörre:( Különben is, lehet engem utálni?! (költõi kérdés volt, nem kell rá válaszolni!:))) ) |
| pacsa | 86722 | 2014. szeptember 22. 20:29 |
|
Most jöttem haza egy 1500 km-es esõs túráról!Kiválóan vizsgázott a Tádé:-)
|
| csokabi | 86721 | 2014. szeptember 22. 20:26 | Válasz erre: 86718 |
|
A különbségek, fogyasztás, terhelésváltási reakciók, meghibásodások és megbízhatóság például. Olvastam, hogy nincs probléma az LC8-as emésztésével, szinte bármennyi benzint képes betermelni:) Aztán több helyen belefutottam, hogy az SMT kuplung munkahengere elengedi az olajat. Igaz ez lehet az elsõ széria hibája is. Mennyire tartós szerinted ez a blokk?
|
| Fido71 | 86720 | 2014. szeptember 22. 20:26 | Válasz erre: 86715 |
|
Te már ennyire osztrák lettél??? Még a végén téged is muszáj lesz utálnunk? :))) |
| Fido71 | 86719 | 2014. szeptember 22. 20:25 | Válasz erre: 86714 |
|
Nálam sajnos minden az Anyegin múlik. :( Nekem ezt dobta a gép. De ha legközelebb mégy és meghívsz /koszttal-kvártéllyal/, gond nélkül bevállalom. :))) De jobban örülnék egy francia-spanyol-portugál túrának. |
| sc_zsolt | 86718 | 2014. szeptember 22. 20:18 | Válasz erre: 86715 |
|
Én 990 Adveture-re cseréltem a TDM -et. Eddig nem bántam meg. Mi érdekel konkrétan? |
| galoscsabus | 86717 | 2014. szeptember 22. 20:13 | Válasz erre: 86716 |
|
Ha nagyon szorulna a hurok, azért megoldanánk ám azt is :-))
|
| csokabi | 86716 | 2014. szeptember 22. 20:06 | Válasz erre: 86712 |
|
De Tomi, próbáltál már egy Vespára frissen lõtt tevét felkötözni?! :)))
|
| csokabi | 86715 | 2014. szeptember 22. 20:01 |
|
Van valakinek tapasztalata KTM-mel? Az újabb verziók (LC8-as blokk, SMT) érdekelnek jobban, de szívesen elolvasok mindent.
|
| Fido71 | 86712 | 2014. szeptember 22. 19:58 | Válasz erre: 86711 |
|
Nem értem, hogy TDM-el miért nem lehet ezt megcsinálni? Múltkor néztem a tv-ben, hogy egy emberke Vespával /talán 125ös?/ körbemotorozta a földet. |
| csokabi | 86711 | 2014. szeptember 22. 19:55 | Válasz erre: 86710 |
|
:)))) Elgurulnak a világ végére csakhogy meggyõzzék magukat, hogy jó választás volt a Varánusz. Aztán ezek után még minket is próbálnak behúzni a csõbe:) |
| Fido71 | 86710 | 2014. szeptember 22. 19:47 | Válasz erre: 86709 |
|
Védik /próbálják/ a mundér becsületét.... :))))) Ezek a repülõs dolgok ilyenek /csirkeszárnyak meg propelleresek/. |
| kawa550 | 86707 | 2014. szeptember 22. 19:39 | Válasz erre: 86705 |
|
Na nesze nektek finom beszéd! :))))))) Még ha bolond lyukból bolond.......(a kipontozott rész szabadon értelmezendõ) |
| tulok99 | 86706 | 2014. szeptember 22. 19:32 | Válasz erre: 86662 |
|
a durrogást én nem írnám így egyértelmûen ennek a javára, ugyanis mikor vettem a motort akkor is durrogott motorféknél, meg mikor a sportdob után visszatettem a gyári rendszert, akkor is durrogott, a karbik hibátlan állapotban vannak, volt szelephézag is ellenõrizve, jó volt mind, karbiszinkron megvolt, mindent körbenéztem, és mégis durogott gyári kipufogórendszerrel is... akkor ez most mié va?
|
| galoscsabus | 86705 | 2014. szeptember 22. 19:30 |
|
Így túl a 75 ezren a Bálnával, már akad némi tapasztalat vele. A Tádét 45 körül adtam el, azóta valószínûleg hõsi halált, Hayabusára vágyó mszmppszmpmsz....mittudommárhogyhíjják fórumtársunknak. Mondjuk szívesen hallgattam volna a motorról pár jó sztorit utána, de úgy eltûnt a nagy mátrixban, mint az pitsa.... Utolsó infóm szerint kiköltözött rumániába és ott a tizenötezermester nagyfaterja elkezdte pimpelni a Tádét.....Isten nyugosztalja szegényt.... :-((( Na de a kis intermezzo után csak annyit tennék még hozzá, hogy ha azt akarnám ecsetelni, hogy a Vara miben jobb a TDM-nél, akkor nincs nehéz dolgom: MINDENBEN :-) Oszt ennyi, köszönjük szépen, megvagyunk az elsõ fesszabályzónkkal együtt boldog egészségben ;-) Ja és: Aki engem baszogat, kapja be a ........ (a kipontozott rész szabadon értelmezendõ) Na, akkor nektek is szép estét, mert most írom továbbb a szokásosan szûkszavú élménybeszámolómat Marokkóról, ahová azért nem TDM-mel indultunk el :-)))) |
| Fido71 | 86703 | 2014. szeptember 22. 18:44 | Válasz erre: 86702 |
|
...vagy ide járnának trollkodni, mert az Õ fórumuk nem is pörög meg dögunalmas is. ;)
|
| VVLaci | 86702 | 2014. szeptember 22. 18:27 | Válasz erre: 86701 |
|
Ha nem kerülnének szóba valami módon, elmagányosodnának, jönnének mindenféle komplexusok, meg költhetnék a pénzt pszihomókusra, ahhelyett, hogy motoroznak! :-)))
|
| Fido71 | 86701 | 2014. szeptember 22. 17:15 | Válasz erre: 86689 |
|
Ne is sározd, de azért szívd a vérüket. Õk igénylik, ilyen a lelkük... :)) |
| Fido71 | 86700 | 2014. szeptember 22. 17:11 | Válasz erre: 86685 |
|
Na, itt a Varát, aki már béjemvés! :)) A Te géped igen szép, megkímélt és újszerû volt, ahogy a mostani is. 20ezernél ne is legyen vele semmi gond, bár én ennyi km-nél még egy fesszabályzó besz@rást is soknak tartom, mivel nem egyedi eset. |
| Diravi | 86699 | 2014. szeptember 22. 17:10 | Válasz erre: 86688 |
|
Mosquito Szép és jó gép a Vara, köszi hogy felülhettem rá :) Nincs vmi jó kis TDMes képed a 7végérõl? Todaytom is biztosan örülne neki :) |
| Daty | 86696 | 2014. szeptember 22. 16:17 | Válasz erre: 86695 |
|
Oké, akkor ezt majd szem elõtt tartom!:-D Peace!:-) |
| kawa550 | 86695 | 2014. szeptember 22. 16:16 | Válasz erre: 86694 |
|
Az biztos hogy az én habitusomnak sokkal szimpatikusabb egy legényes visszavágás -még ha ilyen gyenge is mint ez- mint a kisovis sértõdés.:))))))))))))
|
| Daty | 86694 | 2014. szeptember 22. 16:11 | Válasz erre: 86690 |
|
Ha már tréfálkozunk!:-) értem én mirõl írsz, és megnyugtatlak, ki vagyok békülve magammal és nincsenek komplexusaim.:-) De mint írtam, ha már tréfálkozunk, tegyük két oldalúan.:-) Nem értem miért osztod itt ilyen nagy kanállal az észt. Senki sem mondta neked, hogy amibõl kevés van, arra vigyázni kel?:-)) Na, így már jobb?:-DD |
| kawa550 | 86693 | 2014. szeptember 22. 16:03 | Válasz erre: 86691 |
|
Ne legyé' gonosz, kezded túlfeszíteni a húrt!:))))
|
| lendvai | 86692 | 2014. szeptember 22. 15:57 | Válasz erre: 86690 |
|
Biztosan lemaradtam valamirõl, nekem vannak hiányzó dialógusok most ebben a témában, de nem is fontos, én értem a poént. :-) Akkor is, ha engem savaznak. :-) De igyekszem, magasabb már nem leszek, de hemperegtem már árokparton pl. :-) Most hétvégén mellesleg barátom két lányát kellett közkívánatra motoroztatni Paks és környéke technikás szerpentinjein. :-) Komoly kihívás volt több részrõl. Egyrészt ahol kanyarok voltak, ott 70-nél többel nem lehetett menni az utas elhagyásának komoly kockázata nélkül. Ahol jó volt az út, ott meg messzire lehetett látni mert egy kanyar se volt sehol. Másrészrõl a lányok szerettek volna motorozni, a szülõk viszont azt szerették volna, ha mindez úgy történik, hogy nem szeretik meg túlzottan a motorozást. Végül kompromisszumos megoldásként sikerült félelemben tartani õket, de mellette azt mondták nagyon jó volt. :-) Kanyargás a paksi atomerõmû parkolójában volt második fokozatban, körök és nyolcasok formájában, illetve közeli körforgalmakban. :-) Mindkettõjüknek megfájdult a karja állítólag, pedig nem vagyok egy duhaj motoros. Egyszóval elmondhatjuk, hogy mindenki megkapta a várt élményt és a szülõknek se kell nyugtalankodniuk. :-) Egyelõre. :-) |
| csokabi | 86691 | 2014. szeptember 22. 15:46 | Válasz erre: 86690 |
|
Néz a buzi oszi, hogy min röhögök ilyen jókat! Mondta, hogy fordítsam le, én meg mondtam neki, hogy forduljon fel! Sajnos egyikünk kívánsága sem teljesül ma...:))))))))
|
| kawa550 | 86690 | 2014. szeptember 22. 15:41 | Válasz erre: 86686 |
|
Ja, az is lehet.:))) Bár szerintem sokan nem értenék, mi volt halálosan sértõ ebben a szösszenetben: "a 170 centis magasságomhoz " Khm.... A midhez?! :))))))))))))))) Mert lássuk be, ahol az átlagmagasság 175, ott a 170 az átlagosnál alacsonyabb, és ha egy alacsony ember esetében utalást teszünk arra hogy nem magas, akkor az nem sértés hanem tény. Meglehet ezen sértõdni, meg lehet alacsony ingerküszöbre hivatkozni, de attól még a vak is látja hogy ez inkább komplexus egy olyan embernél aki nem tud kibékülni az alacsonyságával ezért túlreagálja az ezzel kapcsolatos dolgokat. Aztán persze lehetne arra is hivatkozni, hogy politikailag korrekten varázsolunk a szavakkal, a buzi az homoszexuális, a korrupt tolvaj meg politikus, meg nem utalunk más testmagasságára, fõleg nem viccelõdve, de én nem vagyok ilyen politikailag korrekt szóvarázsló, én nem kertelek hanem mondom és kész. Ha vendégségben vagyok, akkor alkalmazkodom a házigazda igényeihez, így mikor ott láttam hogy kihívásokkal küzdesz a saját magad elfogadása terén, akkor egyszerûen mosolyogva meghúztam a vállam és nem fokoztam a helyzetet, nem rontom ott többé a levegõt és kész, gond megszüntetve. De ha házhoz jössz a pofonért, ne csodálkozz ha megkapod, és csak jelzem hogy jobb lesz ha megemeled azt az ingerküszöböt amíg itt vagy, mert itthon sokkal vastagabb tréfákat is megengedek magamnak mint vendégségben. És ezúton is kívánok sok lassú és boldog kilométert a látványtól elszörnyedõ gyalogosok pillantásainak kereszttüzében. :))))))))))))) |
| lendvai | 86689 | 2014. szeptember 22. 14:43 |
|
Én amúgy semmiképp nem sároznám sem a Varát, sem a BMW-t, nekem egész egyszerûen nem felel meg egyik sem. A Vara túl nagy, a BMW meg túl drága ahhoz képest, amit tud. De ez az én privát véleményem. A Dainese cuccok is túl vannak árazva, gerincprotektorból mégis azt vettem, anno valaki összetörte magát vele és a gerincének kutya baja se lett. Lehet, hogy más, olcsóbb protektor is tudja ezt, csak éppen nem találtam még bizonyságot rá. :-) Ahogy arra sem, hogy a TDM mellett vannak valamilyen szempontok szerint jobbnak ítélhetõ motorok. Ha majd bizonyságot nyer számomra, akkor lehet, hogy átülök. :-) Illetve valószínûleg át kéne ülnöm, hogy bizonyságot szerezzek, aztán lehet, hogy maradnék. :-)
|
| Mosquito | 86688 | 2014. szeptember 22. 14:18 | Válasz erre: 86668 |
|
Ehem.. Eddigi 15hó és jelenleg 30eKm alatt kopó/cserés alkatrészeken kívül nem volt semmi hiba. :-P Innen Diravi ült fel rá,szerintem simán lecserélné a TDM-t Varára. :)) Ui, Köszi a hétvégi Tátra gurit. :-) Szóval kinek ez kinak az. :D |
| csokabi | 86687 | 2014. szeptember 22. 14:14 | Válasz erre: 86686 |
|
Vagy a komplexusos csapatnak nincs humorérzéke és túl alacsony az ingerküszöb...:))) |
| Daty | 86686 | 2014. szeptember 22. 13:56 | Válasz erre: 86684 |
|
Az is lehet,. de az is, hogy a "baráti vállon veregetõk" nem ismerik a határt a poénkodásban.:-)
|
| mati12 | 86685 | 2014. szeptember 22. 13:41 | Válasz erre: 86668 |
| kawa550 | 86684 | 2014. szeptember 22. 13:20 | Válasz erre: 86683 |
|
De az is lehet hogy némely emberek a saját komplexusaik foglyaiként páros lábnak éreznek még egy baráti vállveregetést is. Õ bajuk! :-)))
|
| dcsaby | 86682 | 2014. szeptember 22. 12:30 | Válasz erre: 86681 |
|
Én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi az amit esetleg módosítani kellene a szívó oldalon. Biztos, hogy ez a rendszer nyitottabb, mint eredeti, viszont teljesítményromlást még nem tapasztaltam, persze az elsõ kilométerek során a hangot figyeli az ember. Érdekel még mennyiben változik a fogyasztás? Biztos vannak tapasztalatok.
|
| lendvai | 86681 | 2014. szeptember 22. 11:16 | Válasz erre: 86666 |
|
A szívó oldal utánhangolása a karbis gépeknél szerintem kicsit macerásabb. Én nem nagyon ástam még bele magam ebbe a témába, injektoros gépeknél a vezérlés átprogramozásával oldható meg, egy 4TX-nél szerintem a karburátor fúvókáival és a légszûrõvel lehet variálni, de azt valószínûsítem, hogy speckó mérések kellenek hozzá. Amennyiben a sportdobod ellenállása nem különbözik lényegesen a gyári rendszerétõl, akkor valószínûleg nem okoz gondot, de az is nagyon valószínû, hogy nem a legoptimálisabb most a mûködés. Kényes dolog ez a gázlengés jelenség, leginkább csak mérhetõ, ha kicsik az eltérések, egy nagyobb áteresztõ képességû kipufogórendszer esetében viszont már érezhetõ a hangolatlanság, teljesítményvesztés formájában. De lehet vannak itt tapasztaltabb kollégák, akik már csináltak ilyet. Vagy látták, hogyan csinálják. Vagy ismernek valakit, aki látott már olyat, aki csinált ilyet. :-) Én ha lecserélném egy karbis gépen a dobot utána kicsit sûrûbben ellenõrizném a gyertyákat és a szelepeket, az lehet egy visszajelzés. Ez persze az én laikus ötletem, az igazi megoldás egy profi diagnosztika.
|
| VVLaci | 86680 | 2014. szeptember 22. 10:51 | Válasz erre: 86676 |
|
Nincs ezzel semmi baj, így szoktam a túrákat szervezni! :-))) Idõnként lehessen menni, mint a zállat! :-) |
| csokabi | 86679 | 2014. szeptember 22. 10:50 | Válasz erre: 86677 |
|
Dehogy veszem magamra! Laci nem az a bunkó fajta aki a másik lelkivilágát tapossa páros lábbal, az inkább én vagyok. Meg TE! :))))
|
| yamatomo | 86678 | 2014. szeptember 22. 10:41 | Válasz erre: 86672 |
|
Szép napot Mindenkinek! A vezérmûlánc feszítõcsavarjával kapcsolatban meg is osztott egy gyári Yamaha oldalt egy Kedves kolléga,amikor tanácsot kértem a vez.mûlánc csilingelése miatt,ami csak oldaltámasz pozícióban jelentkezett. Csupán annyiról van szó ez esetben,hogy rövidre méretezték a csavart 1,5-2mm-el. A TDM 900 és az FJR tipusoknál fordult ez elõ,lévén ugyanazon láncfeszítõvel rendelkeznek. Egyéb problémám nem volt nekem sem a mocival. Az ülés és a szélvédelem egyéni elbírálás alá esik. Egyik sem sorsdöntõ egy motor vásárlásánál.Motorkerékpárt veszünk és nem ülést. A fogyasztásról csak jókat mondhatok. E nyári tapasztalat volt,hogy késõ este Tokajból hazafelé nem tudtam tankolni a putnoki benzinkúton, mert bezárt mire odaértünk a jobbára chopperes társasággal. Ha igaz a 3.5 literes tartalék mennyiség,akkor ennyivel letudtam a 110 km-es távot. Persze poroszkálós üzemmódban a chopperes kollégáknak köszönhetõen. Annyi még maradt az alján,hogy elguruljak másnap a közeli kúthoz.
|
| kawa550 | 86677 | 2014. szeptember 22. 10:30 | Válasz erre: 86674 |
|
Fel se vedd Csabi! Nem is igazi motoros az aki nem megy idõnként minta zállat és nem hentereg néha az árokban. Puhák vagytok!:)))))))))))))
|
| csokabi | 86676 | 2014. szeptember 22. 10:15 | Válasz erre: 86674 |
|
Vonz a mélység:)))) Szívesen motorozok veled én is, csak út közben néha ki kell engednem a bennem rejlõ idiótát:) |
| petgem | 86675 | 2014. szeptember 22. 10:12 | Válasz erre: 86670 |
|
Nem kéne lekicsinyíteni a km speciel én 604 álltam meg otthon :) ja és az esõ elkerülését is nekem köszönhetitek. :)))) És az évet vissza gondolván az idõ teljesen korrekt volt. |
| VVLaci | 86674 | 2014. szeptember 22. 10:08 | Válasz erre: 86673 |
|
Hát persze! :-))) Aki szeret árokparton legelészni..... De azért komállak! :-)))))))) |
| csokabi | 86673 | 2014. szeptember 22. 09:54 | Válasz erre: 86671 |
|
Szívtam már ott eleget a véredet:) Különben is, Lacival csak nekem nehéz tartani a tempót...:)))))) Bocs Laci! |
| csokabi | 86672 | 2014. szeptember 22. 09:50 | Válasz erre: 86650 |
|
Szia szobi82! Amit még érdemes tudni, hogy 2005-tõl szerelték õket ABS-szel. És ha nem tévedek nagyot, akkor az eddigi példányoknál lehet gond a vezérmûlánc feszítõcsavarjával. Nem óriási gond, de hibákra is kíváncsi voltál:) Az elsõfékek is hajlamosak kissé berohadni, mert túrázós tempó mellett bõven elég a motorfék és a hátsó. Ennyi jutott eszembe:) |
| Daty | 86671 | 2014. szeptember 22. 09:43 | Válasz erre: 86664 |
|
Ezt nem merted megkérdezni tõlem a CTX fórumon?:-PP Jól írta Laci, nem kellett rám várni, sõt elárulok valamit, ettõl sokkal tempósabban is bírta volna a túrát, ha jó idõ lett volna!:- Így olyan 3-3.500-as fordulaton volt a motor, 1-2x ment fel 4.000-ig. A fogyasztásnál most többre számítottam, de most is megállt 3,3-nál.:-) |
| Daty | 86670 | 2014. szeptember 22. 09:39 | Válasz erre: 86663 |
|
Nektek azért volt vagy 530 km a vége!:-) Köszönjük a túravezetést, csodálatos túra volt!:-) A rossz idõ ellenére is! |
| Flenegen | 86669 | 2014. szeptember 22. 09:21 |
|
Ugyan az enyém is 850 4 TX , de csak ismételni tudom a sok elöttem szóló véleményt. A szévédelemmel sokaknak gondja van, ez ilyen. Aki motorozik, az ne várja hogy nem lesz huzat rajta :) arra meg ki jobban, ki kevésbé érzékeny. Én a magam részérõl a mûszaki oldalon csak pozitívumokat tudok mondani . Az ominózus karbi membrán cserén kívül ( ami ugye a 900-on nincs ) gond nélkül futott a vas. Az idei évben sajnos egy kezem is elég az alkalmak megszámolására amikor tudtam gurulni, de nekem minden alkalommal pöcc-re indul a gép. Igazi japán technika. Gomb benyom és duruzsol. Tényleg jó kis gépek .Van egy Yamaha kereskedõ ismerõsöm akivel egy autó bemutató kapcsán ismerkedtünk össze, s egy kicsit tudtunk dumálni .Amikor kiderült milyen gépem van csak elismerõen nyilatkozott róla. Ha az elhatározás megvan akkor bele kell vágni! |