Endruz | 125645 | 2020. április 22. 12:10 | Válasz erre: 125644 |
Ez is azon a találkozón készült...Langaló...
![]() |
lendvai | 125644 | 2020. április 22. 09:15 | Válasz erre: 125643 |
A zánkai zugitalmérés rémlik nekem, ami mellékhatásként körbe rendezte a padokat. :-)))))))
|
kawa550 | 125643 | 2020. április 21. 22:42 | Válasz erre: 125642 |
Nosztalgiázzunk jobb híján Bélám? :))))) Ennek az előzményére emlékeznek kendtek? Bélának ottan jelentős szerepe volt a dobozával meg a fejlámpájával..... :))))) ![]() |
PalmBela | 125642 | 2020. április 21. 20:17 | Válasz erre: 125640 |
ST-t! Hehe! Ottan még én is ottan vagyok! :) De klassz hétvége volt az! Akkor még a 850-essel voltunk. Eztán asszem Kistolmácson volt tali, még ott is 850 essel. Azután már nem tudtam részt venni a talikon, de már a 900 assal nem. Idén meg bármiáron mentem vón, csakhát hüje vírus! Persze a mezőgizdaság nem állhat le. A traktor a legjobb karantén. Na csak ennyi! Szal írogassatok csak, hogy ki mire váltott, mert ha isten is velünk van, akkor mi is cserélünk. Üdv:B |
Hr.Geiger | 125641 | 2020. április 21. 19:49 | Válasz erre: 125640 |
Nézd, a 90 LE és a 88-89Nm-es nyomatékával minden feladat megoldható vele két személlyel és csomagokkal is. A futóműve nem acélos, kicsit lehetne rajta javítgatni, de ha valaki sportolni akar, akkor az ne ilyent vegyen. A ZRX-hez nem érfel, az biztos. Az enyém 96-os évjárat, ebben már lehetett az első villákban állítani a rugók előfeszítését, aztán slussz. Hátul is csak előfeszítést. Láttam már átépített példányt is USD villával, de azért a Lajtán túl fejbe lövik az embert... :-)
|
kawa550 | 125640 | 2020. április 21. 17:02 | Válasz erre: 125639 |
Hr.Geiger | 125639 | 2020. április 21. 15:55 |
Hr.Geiger | 125638 | 2020. április 21. 15:41 |
Endruz | 125633 | 2020. április 21. 13:35 | Válasz erre: 125631 |
Attila hozzászólásában megszólítva éreztem magam :-) Szóval írogatok egy kicsit... A motor többnyire jelen volt az életemben általában robogó formájában. Az átkos világban sem az MHSZ-nél sem a középiskolában sem a főiskolán nem vizsgáztam le direkt nagy motorra, ne vigyen el a vágy abba az irányba, hogy elcsábuljak pedig csak 500 Ft-ba került!!! Így éltem az életem hivatásos jogosítvánnyal de "A" kategória nélkül. Azt az élet úgy hozta, hogy egy robogó értékesítése kapcsán a kereskedésben volt néhány nagy motor Yamaha FZ6-ra emlékszem elkezdtem nézegetni a lehetőségeket egy megvásárlására. Akkor egy Aprilia SR 50 volt első tulaj kereskedésből na az szép kis motor volt :-) de kicsi látva a nagyobb testvéreit. Addig nézegettem, hogy megfogalmazódott a vágy lesz nagy motor. És lett, hamarabb mint a vizsga (amit 2008-ban közel 80.000 Ft-ért csináltam meg) nem tudom miért de egy FZ6S megnézése után és kipróbálást követve nekem nagyobb kellett és túrásabb kategória. Képbe került a TDM egyezkedtem is egy talán Veszprémi úriemberrel de nem jött össze, mert annyi pénzem volt, hogy a robogót is be kellett áldozni és neki nem kellett. És volt még egy kinézett a Ducati Multistrada 1000 DS a pesti Ducati kereskedésben volt megnéztem beindították és kész voltam száraz kuplung csörgés csattogás na ez kell :-)) A tulajjal közvetítettek és a robogót is beszámolták... Így alakult, hogy egy kis cm3 motorral kezdtem életem nagy motoros időszakát. Brutálisan jó volt élveztem minden motoron töltött percet a Ducatival amikor ment. Ismerhettek nem bízom és halasztom a karbantartási dolgokat kontárra és időben sem csúszok az olajok és egyéb cserékkel ha szükséges, de a Ducati többször megtréfált. Felöltözve indulásra készen többször hozott abba a helyzetbe, hogy katt és csak ennyi meg sem mozdította az indító motort :-( levetkőzés akku töltés kapott egy kis feszkót és indult. Senki nem tudta mi lehet az ok :-( Külföldi fórumokon írtak magasabb indító áramú akkumulátorokról meg Solenoid specialitásról de ha menni akartam motorozni és nem indult akkor tök mindegy. Az őszi időszak kicsúcsozta ezt. Az X-dik nem indulás után azt mondtam vége az olasz világnak bármilyen jó ha megy akkor is megy a háztól és soha nem is lesz...Ebben az időszakban már újra nézegettem a TDM-eket és találtam is egyet a BMW Wallisnál amit meg is vettem úgy, hogy beszámolták a Ducatit és ráfizettem. Itt zárójelben mondom, hogy a TDM volt amit drágábban adtam el mint amennyiért vettem. A motor megvásárlásakor az értékesítő több BMW-t is ajánlott de én mondtam, hogy maradnék a TDM-nél 6700 km volt benne első tulajdonosé volt megkaptam a telefonszámát mindent megbeszéltem vele korrekten kaptam meg. 2009 december 24-én a karácsonyfa alá toltam be :-) hoztam haza, lábon :-))) Nagyon tetszett a motor tavasszal használtam és ezzel vettem részt egy Fiedor Feri-Dodor, akkor még együtt csinálták két napos motoros tréningen minden szuper volt. Ezen időszaknak köszönhetem és a TDM márkának a mai napig tartó barátságokat, TDM találkozókat, amin először Alsótoldon voltam. A régiek talán tudják az időpontját. Abban az évben és a motoros tréning után belevágtam életem első motoros túrájába Szlovéniába Bled és környéke, ahol túrára felkészítve új gumi stb. átéltem többször, amit Lendvai Tibi is írt megcsúszott alattam a motor és nem tudtam hova tenni, hogy miért de seggemben volt onnantól kezdve a zabszem :-( hazajöttem és másnap már a ceglédi Yamaha kereskedésben voltam kipróbálni valami másik gépet az FJR túl drága volt, viszont használtan volt egy Fazer 1000-es ami nagyon bejött eztuán hirtelen felindulásból fel is kínáltam eladásra a TDM-et a tulaj ajánlott is érte 1.900.000 Ft-ot azt mondta két napig tartja az ajánlatot gondoljam át. 1.670.000 Ft-ért vettem és mentem vele közel 10.000 km-ert gondoltam nem rossz üzlet :-) Egy nap alatt meg is lett az utód egy FZS 1000 amivel egy szezonban a legtöbbet mentem közel 23.000 km-t az elmúlt szezonok 2-3000 km képest szerintem nem volt kevés :-) Kicsit vissza kanyarodok a Wallishoz és ahhoz az értékesítőhöz, akinél a TDM-et vettem volt egy olyan elejtett mondta, hogy előbb utóbb úgy is BMW-t fogok venni...én meg rövidre is zártam, hogy tuti nem mert arra nem lesz pénzem soha...Aztán 2011-ben egy hirdetésben, mert csak nézegettem a BMW-t ott figyelt velem szemben egy R1200R kevés 9100 km-el és olyan állapotban mint egy álom. Felhívtam az eladót egy pesti orvos volt, aki két év alatt 1800 km-t ment vele és mivel nem volt ideje motorozni meg kisgyereke született eladásra kínálta. Megegyeztünk úgy, hogy volt kp azzal lefoglalóztam, meghirdettem a Fazert eladásra, de még nem adtam el és hogy megtudjam venni arra az összegre hitelt vettem fel. Mivel magyar Wallisos üzembe helyezésű és itt is szervizelték kértem információt az előzőekben említett értékesítőtől, aki szívesen segített és azt mondta ha én nem veszem meg ő azonnal, mert másnap tuti közel félmillióval drágábban eladja. Úgyhogy megvettem. 2011 óta használom és azóta nem találtam jobbat :-))) Ennyit röviden ... Motor hibák: Ducatiról írtam és nem is akarok többet (nem lesz soha) TDM 900 nem volt hiba Fazer 1000 S nem volt hiba BMW kötelező szervizeken és kopó alkatrészeken túl nem volt hiba két akkumulátor csere és tavaly az ABS elosztó, ami a kevés használatból ered...erre a szerelő annyit javasolt használjam többet mozogjanak a dugattyúk az elosztóban járjak vele munkába...Mivel már több mint 10 éve home office-ban dolgozom mondtam is neki egyik szobából a másikba nehéz lesz..így várom az újabb csere időpontját remélem azért kibír ez is 12 évet mint az előző :-))) |
ati5995 | 125631 | 2020. április 21. 07:06 |
Háát..úgy látszik(vagyis pont nem látjuk) ez a topik halott....a nagy karanténban nincs idejük a társaknak írogatni...vagy titkos a TDM csere oka....menjünk vissza a" motoros bandá-"ba..
|
kawa550 | 125629 | 2020. április 20. 13:28 |
És mivel itt némelyek megfeledkeztek az illusztrációról, ezért ezt is pótolnám részben. Itten van Tibike egykori tádéja, Robika egykori tádéja, Atika egykori FJR-je, meghát persze a nagy Ő. :)))))
![]() |
kawa550 | 125628 | 2020. április 20. 13:10 |
Kilos | 125627 | 2020. április 19. 23:11 |
Sziasztok! Mi ez a nagy nosztalgia áradat? - csak nem a karantén hatása! :-) Nálam ez még a '70-es években kezdődött apám "vállalati" Pannóniájával és oda vezetett, hogy '80-ban levizsgáztam. Motorom csak 82-ben lett, az is apám kiselejtezett P10-ese volt, amit a MÉH-telepre szállítástól mentett meg. Nem röhög - nagyon jó kis gép volt - vagyis, hogy lett miután megcsináltam, az akkori divatnak megfelelően átalakítottam! Volt azon kis-Polski lámpa, krómozott MZ lámpatartó, két km-órából műszerfal mindenféle visszajelzővel, MZ irányjelzők, IZS csepp-tank, saját gyártású ülés, farokidom Csepel 344 hátsó lámpával és felfelé álló kipufogók! Szóval nagyon egyedi gép volt, szerettem nagyon, azzal jártam udvarolni is. '84 ben megnősültem, lett autón, aztán jöttek a gyerekek, együtt mentünk mindenhová, a motorozás csak belül élt bennem, nem motoroztam csak néha-néha alkalmanként. A '88 - 89 -ben elkezdtem öreg vasakat gyűjteni, volt is néhány, Csepel D-125, Simson AWO 350, Puch 250 SGS, BMW R-61, Ural M-61, Tatran 125, Balkan 50, pár Simson, sok-sok Komár, stb. A kismotorokat javítgattam, ha kész lett eladtam, a nagyokkal nagy terveim voltak, de jöttek az egyetemi évek (94-98). Család mellett, nappalin jártam a GATE-ra, a nejem munkanélküli lett, a motorokra sem időm sem pénzem nem volt, el kellett adnom mindent! Aztán hosszú időre "csend" lett! A gyerekek megnőttek, mondhatni kirepültek a családi fészekből, katonaságtól leszereltem (2001) és a civil életben próbáltam érvényesülni. Csodálva néztem az utcán ezeket a "mai" motorokat, nagyon szerettem volna, de féltem tőle, féltem az erejétől, a sebességétől és nem utolsó sorban az árától. Úgy voltam vele, hogy "nagyon szépek, de nekem sosem lesz ilyen!" - aztán valamikor 2011.-tavaszán beállított hozzám egy ismerősöm, azzal, hogy felfeszítették a garázsának a tetejét, van ott egy motor, el tudnám-e tárolni, mert tart tőle, hogy ellopják. Ez a motor egy '83-as Suzuki GSX550ES -volt. Mondta a gazdája, hogy van vele egy kis gond, meg ráférne egy karbi tisztítás is, de egyébként jó állapotban van. Kíváncsi lettem rá, szagolni akartam egy kis motorfüstöt, megcsináltam és beindítottam! - és meghallottam ami már annyira hiányzott az életemből! Kértem egy bukósisakot és bár a szívem a torkomban dobogott, kipróbáltam (volt még talán 1 hónap a műszakiig), Nekem akkor az a 65 LE olyan volt mint amikor előszór vezettem T-72-est és a 750 LE megindította azt a 42 tonnányi acélt! Másnap ajánlatot tettem a motorra - nagyon szemtelen ajánlatot - 100 eFt, de azt is csak két részletben. 3 nap gondolkodás után enyém lett a "Csoda". - ezért mondom én azt, hogy csak nem régóta motorozok, még kezdő vagyok itt sok "fiatalhoz" képest is! Na de a TDM! Nagyon tetszett mindig is a motoros túrázás, már a kis Suzuki-t is felszereltem dobozokkal, nagyon készültem nagy távolságokat megtenni. A Suzi hamar megmutatta, hogy jobb ha nem várok tőle sokat, kezdtek előjönni kisebb nagyobb problémák, amiből sokat kijavítottam, de már nagyon ette az olajat, és az elektromos vezetékei is el voltak öregedve, úgy döntöttem, hogy újítok és vágyamnak megfelelő túramotort veszek. Persze kaptam egy kis jubileumi pénzt, így kicsit bátrabban tervezhettem. Néztem a hirdetéseket, jártam a kereskedéseket, ismerkedtem a lehetőségekkel, felültem sok motorra, de sok esetben az ára, sokszor az állapota, kora nem tetszett, nem fogott meg egyik sem. Barcson jártam egy ismerős kereskedőnél és nézegettem a motorjait és valami furcsa érzés kerített a hatalmába, olyan mint amikor megérzed, hogy figyel valaki! Körülnéztem és a legtávolabbi sarokban megláttam a TáDéM szemeit, igen, engem nézett! Odamentem és csak néztem a MOTOR-t, én ilyet előtte még soha sem láttam! Nem tudtam róla semmit, csak azt, hogy kell nekem! Ráültem - kicsit magas, nem baj! - jól érzem magam rajta! Megtudtam, hogy ez egy Yamaha TDM900-as túra-endúró - tudtam, hogy ez az amit keresek! Hazamentem és bújtam az internetet, nyomoztam utána, elolvastam minden fellelhető tesztet, leírást, akkor talltam ide a motorozz.hu-ra és olvastalak benneteket is és csak egyre erősödött az elhatározás, hogy megveszem! Persze ennyi pénzem nem volt és még a Suzi-t is jó lett volna eladni, de én nem tudok addig várni, 2013. január 7.-én, -6 fokos hideg ellenére kipróbáltam és megvettem, kellett nem kevés hitel is hozzá, Azon a nyáron megtörtént az első Erdélyi 10-napos túra - végre úgy motorozhattam ahogy és amire annyira vágytam és a TDM igazán erre és nekem való motornak bizonyult. Azt már tudjátok, hogy mára már hagyományossá vált az Erdélyi 10-napos túra, minden évben megyünk, így a TDM-el bejártam Erdély nagy részét a Máramarostól az Al-Dunáig, a Bihar-hegységtől a Duna-deltáig. A TDM nem csak egy jó motor, ami elvisz és hazahoz, a TDM barátokat is adott, itt a motorozz.hu-n is, de a magyar és az erdélyi utakon egyaránt. 52 ekm-t tettünk bele - nejemmel és csomagokkal felpakolva, soha nem hagyott cserben, mindig mindenhonnan hazahozott és csak az élményeket kaptam tőle. Nem tagadom nagyon szeretem ezt a motort és talán életemben először nagyon nehéz szívvel válok meg tőle - talán ezért nem sikerült még eladni! :-) Mégis, miért váltottam! ................. már vagy 5 perce próbálom megfogalmazni, vagy inkább magamnak megmagyarázni, de nem olyan egyszerű! Az égvilágon semmi bajom a TDM-el! Siker motor volt és a Yamaha abba hagyta a gyártását, ment a "divat" után és nem fejlesztette tovább. Véleményem szerint a TDM900 legalább 5 évvel előzte meg a társait, de 2010-ben már újítani kellett volna. Sajnos nem tették! Én viszont újítani szerettem volna! A motorom még nagyon jó állapotban van, még a km sem sok benne, és itthon igazából most kezdik felismerni a TDM varázsát, Keresik, egyre többen vásárolják. Újítani szeretnék, igen de mire? Egyértelműen olyan motor kell nekem ami helyettesíteni tudja a TDM-t, de mi legyen az? Megnéztem, kipróbáltam az MT09 Tracer-t, nagyon ott van az a gép, szerintem igazi "élmény motor", erős, nyomatékos - de nekem túrázni, két személlyel, feldobozolva, sokszor túlterhelve, kicsi! Ráültem az FJR-re, de nem éreztem, hogy én ezt a motort keresem, nem TDM! Próbáltam a Kawasaki Verys-t, egy Triumph Tiger 900-t, de azok még nagyon újak voltak és nem fért bele a keretbe egyik sem. Már régóta nézegettem a Super Teneréket, nagyon tetszett és mondhatom a képek és videók alapján is éreztem a "bizsergést", nagyon kíváncsi voltam rá. Elmentem egy teszt napra, ahol az ismerős motorkereskedő (Bajnok Attila Kéthely) kérdezte melyiket akarom Kipróbálni? Mondtam, hogy az XT1200-t, erre a kezembe nyomta a kulcsot és mondta, hogy menjek ismerkedjek vele. A többiek mind csoportosan felvezetővel teszteltek, én meg elhúztam egyedül és mentem a Balaton parton egy nagyon jót! Ahogy felültem az ST -re már éreztem ugyanazt amit a TDM-nél, A 260 kg-ot meghaladó tömeg az elindulás után szinte eltűnt, a gép könnyűvé vált, az első pillanattól kezdve kezes volt, a széles kormánnyal könnyen irányítható, kényelmes az üléspozíció - nekem alacsony állásban van az ülés - a kezelőszervek jól kézre és lábra állíthatók, szinte eltűnt a sor-kettőre jellemző remegés, simán jár a motor és már 2000-es fordulatról 2-esben is torpanás nélkül elindul! - de még hogy! Igazán nagy élmény volt a motorozás és tudtam, hogy megtaláltam a TDM utódját, ez az a motor ami a TDM-érzést tovább tudja vinni és még rá is tud tenni egy kövér "gázfröccsel"! Megbeszéltem az Attilával, hogy szeretnék egy ilyen gépet, és hamarosan - tavaly július végén - haza is hozta a motoromat Olaszból! XT1200 ZE Super Tenere 2014.02. havi, de én vagyok az első tulajdonosa mivel Yamaha szalonban volt teszt motor, talán ezért minden extrával fel van szerelve - nekem csak egy középső dobozt kellett rá vennem - az extrák miatt viszont megint csak jelentős hitelt kellett felvennem. Tavaly szezon végén majdnem 4000 km-t tettem bele, szinte észrevétlenül. Rendkívül kényelmes, erős, nyomatékos, gyors motor. A számomra nagyon jó szélvédelemnek, a nem hangos Akrapovic dobnak, a nagyon jól és menet közben is állítható futóműnek és a sima járású motornak köszönhetően nem lehet érezni a sebességet, oda kell figyelni, hogy normális keretek között maradjunk. A dinamika két fokozatban állítható, van egy nekem való, kicsit "öreges" túra mód és egy "ideges" sport mód. Sem teljesítményben sem fogyasztásban nincs különbség a kettő között, csak a gázreakció lesz sokkal gyorsabb a sport módban. Ebben az évben eddig csak 3-400 km-t sikerült mennem vele, de már nagyon várom a járvány végét! Az idei túrák megszervezve, szállások lefoglalva, szabadság betervezve - még bizakodó vagyok! |
ati5995 | 125626 | 2020. április 19. 17:33 |
Na bssz..tényleg...Rt-után FJR 1300 yamaha-az ugyan az a feeling , súly,mint a GT-csak szarabb futóművel, és kevesebb pacival és extrával
|
kawa550 | 125624 | 2020. április 19. 16:48 | Válasz erre: 125623 |
Há'iszeg az xjr-t kihagytad a sorból vazzeg!:))))) Akinek az utaslábtartó süllyesztője jelenleg rexike testének a részét képezi, ahogy az említett robogó akku meg az erdőszéli csopperunkban lehelte ki a maradék elektronjait. :))))
|
ati5995 | 125621 | 2020. április 19. 13:17 |
lendvai | 125619 | 2020. április 19. 08:44 | Válasz erre: 125617 |
Hát Ati, úgy néz ki nem sokat tudsz meg itt az XTZ-kről. :-)
|
ati5995 | 125617 | 2020. április 18. 16:08 |
Figyelem!! Ne riasszon el senkit Tibi írása(hossza), nem baj ha pár mondattal rövidebb a tiétek...csak legyen!
|
lendvai | 125616 | 2020. április 18. 11:47 |
Átveszem Robitól a stafétát. Az én motoros pályafutásom első szakasza 1986-1990 között tartott, egy Simson S51 Enduróval, ami az akkori szocialista éra segédmotorjainak akkori csúcsát képviselte. Majd jött 18 év szünet és kitört belőlem a csavargó ösztön: motorozni akarok! Az első jelölt a Suzuki DR800 Big volt, de aztán előkerült valahol a Hahu-n egy ezüst-sárga 4TX és megállapítottuk Ritával, hogy ez sokkal szebb. Így aztán némi gyűjtögetés után megérkezett 2010-ben „Böszme”, egy 1997-es olasz import TDM850. Sokan mondják, hogy a fokozatosság elve fontos, nagy motorral nem jó kezdeni, meghalsz, pokolra kerülsz stb. Nos, én praktikus szempontok alapján úgy gondoltam, hogy a franc fog pár évente motort cserélni, majd hideg fejjel megoldjuk. Ez többé-kevésbé sikerült is, mert csak kétszer estem el vele: egy kicsit és egy nagyot. Én mindkét alkalommal megúsztam: először csak az egóm sérült, másodszorra meg néhány zúzódással és pár szakadt izomrosttal a bal combomban túl voltam rajta. A 4TX tulajdonságait a jelen lévők ismerik, így azzal nem foglalkoznék, ami hiba volt vele az egy valószínűleg nem hozzáértő módon elvégzett hengerfej felújításból származott, így ha a bukásom utáni alkatrészcseréket nézzük csak egy másik hengerfejet kapott azokon kívül, illetve az egyik karburátor membrán repedt ki. A 4TX 2 év után távozott, a helyére jött egy TDM900A. 2005-ös évjárat volt, egy itteni volt fórumtárs motorja, aki az azóta megszűnt Pesti úti Yamahánál vette és 8 év alatt a Hahu-n szocializálódottak számára szörnyűséges 44 000km-t rakott bele. :-) A 900-ast illetően az karburátor vs. injektor technika minden előnye ami megadatott vele, illetve az alumínium váz okozta alacsonyabb súlypont miatti könnyebb terelhetőség. A hibáit illetően egyszer kellett generátort cserélni, mert szépen lassan megsütötte a tekercs szigetelést és zárlatos lett. Gyanítom, hogy a markolatfűtés okozta plusz terhelés is szerepet játszhatott benne, de ezt már sosem tudom meg. A másik hiba az én felelősségem volt, mivelhogy a fékfolyadék cserét nem megfelelően végeztem rajta, aminek eredményeképp az ABS hidraulika hátsó köre eltömődött. Ez egy gyönyörűen megmunkált alumíniumtömb, belepréselt alkatrészekkel, ennélfogva szétszedni, tisztítani nem lehet. Kapott egy 2012-es bontott hidraulikát. Jó tanács a motorjukat otthon szervizelő, ABS-es fékrendszerrel szerelt 900-as tulajoknak: a fékfolyadék cseréhez szükséges egy diagnosztikai csatlakozó, de leleményesebb tulajok egy darab dróttal is meg tudják oldani. Én megvettem a diagnosztikai csatlakozót. Ezen kívül a hátsó lánckeréken és a láncon kívül csak gyári Yamaha alkatrészeket kapott karbantartás gyanánt, mert szeretem a gépeimet. Ezt meg is hálálta, mert a fentieken kívül semmi más probléma nem volt vele és több, mint 6 évig szolgált hűségesen. Nagyjából 2017 elején kezdtem gondolkodni azon mi lesz, ha a TDM-nek mennie kell, milyen utódja lehet? Mi általában 2 személlyel túrázunk, alkalmanként 3 dobozzal, amiben mindkét TDM remek partner volt, lévén a masszív vázszerkezet miatt remekül dobozolhatók és megfelelő alkatrészeket használva az esztétikát sem rontja el a három doboz. Akkoriban az XTZ1200-at figyelgettem, ami egyik oldalról, hunyorítva tetszett, máskor viszont nem. Végül arra a következtetésre jutottam, hogy az én ízlésemnek ez egy kiváló célgép, de semmilyen érzelmet nem kelt bennem, a két TDM után pedig már igényem volt valami újra a bushido szellemiség megbízható, ám kissé szürke halmazán túlról. A TDM utódjaként beharangozott Tracer önmagában szép motornak tűnt, a blokkról is hozsannákat zengtek de méretben egy számmal kisebb, ezen kívül az esetlen rövid hátsó váznyúlvány miatt számomra esztétikus dobozolást még nem láttam rajta. A váz is kisebb, az üléspozíciója a TDM-hez képest térdben jobban hajlított, ami hosszabb túrán nálunk kizáró ok lett volna. A TDM hátsó üléspozíciója Rita térdét így is sokszor megviselte, nekem szerencsére semmi bajom nem volt vele. Itt került képbe két emocionális jelölt: az akkori KTM 1290 Super Adventure, szürke-fehér színben és az akkori Ducati Multistrada 1200S, természetesen pirosban. Mert ha játszunk, akkor játsszunk nagyban. Én ragaszkodtam a 2 hengerhez és mivel nem nagyon szeretem pörgetni a blokkot (kevés kivételtől eltekintve) az alacsony fordulaton is jelen lévő nyomatékot, amihez ugye lökettérfogat kell. És elkezdődött egy majdnem két évig tartó figyelés, kutatás. A KTM aránylag gyorsan kihullott, mert bár egy bivalyerős, nagy és kényelmes túragép, de az akkori tesztek és vélemények elég vegyes képet festettek róla. Aztán kijött a jelenlegi rovarfejű LED-es fényszórós kivitel, amit volt alkalmam közelről is megszaglászni (menni nem mentem vele) de nem győzött meg. Nevezetesen: ugyanúgy semmilyen érzelmet nem ébresztett bennem. A dizájn, az anyagok megjelenése, az összerakás nekem csalódás volt, biztos van az a réteg akinek ez a tökéletes forma, de az osztrák formatervezés nem az én ízlésemnek való. A Ducatival szemben volt némi előítéletem, az olasz technikák megbízhatóságáról szóló rémtörténetek alapján. Aztán szépen, lassan tisztult a kép, majd 2018-ban megjelent az 1260-as változat, amit az átlag túrázók igényei szerint alacsonyabb fordulaton is nyomatékosra hangoltak, az 1200-as kissé izgága blokkjához képest. Végül közel 2 év kitartó kutatómunka után az derült ki, hogy a felhasználók olyan hibákról számoltak csak be, ami számomra nem válóok: üzemanyagszint jeladó hiba, ami garanciaidő alatt jelentkezett, illetve az első teleszkópszimmering hibája, ami szintén a használat kezdetén jelentkezett. A városi legendák nagy része meg a legtöbbször egyszerűen abból származik, hogy a desmo technika, illetve néhány mechanikai megoldás speciális tudást igényel, a normál motorszerelő ennélfogva nem tudja ezt és a nem megfelelő szerviz és karbantartás problémát okoz. Amit az egyszeri szakember természetesen soha nem vall be, egyszerűbb azt mondani, hogy a Ducati szar, mint bevallani, hogy nem értek hozzá és elbasztam. Persze voltak konstrukciós melléfogások is, de azok inkább a régebbi típusoknál. A másik jelentős tényező az az olasz formatervezés és az összeszerelt alkatrészek esztétikája volt. Ez volt az a motor, ami meg tudta szólítani az érzelmeimet. A menetteljesítmények már csak hab voltak a tortán. Így történt, hogy a magyarországi kereskedőket végigjárva, a fenyegető Euro árfolyambomba hatására november elején megérkezett Gina, egy Ducati Multistrada 1260S. Természetesen piros, de átmatricáztam a 2015-2017 közötti Pikes Peak piros-fehér-fekete színkombinációjára, mivel az tetszett a leginkább. 2 év garanciával érkezett, majd röviddel utána jött a hír, hogy a Multistrada annyira megbízhatónak bizonyult, hogy a gyár a november 1 után gyártott, illetve a 2020-tól forgalmazott modellekre 4 évre emelte a gyári garanciát. Megnyugtatott, hogy az elszállt Euro hatására többet drágult, mint amennyiért plusz két év garanciát tudnék venni rá. Azóta van benne 3300km, így túl sok tapasztalatom nincs vele. Amit a TDM-hez képest el lehet mondani róla, hogy a futómű az nem evilági. Sokan superbike futóműként írják le, lehet benne valami, már csak a gumiméretek miatt is: elöl 120-as, hátul 190-es gumik vannak rajta, a futómű pedig félaktív. Viszont elég széles skálán állítható, az egészen puhától a betonkeményig. Ennélfogva sokkal stabilabb az egész motor, mint a TDM volt. Ha a Yamaha elindult alattam a kanyarban, márpedig aránylag sűrűn elindult, akkor összeszartam magam: itt is elindul, ha kicsit megcsavarom a gázt de itt fülig ér a szám. Részben mert az elektronika megfogja, másrészt meg teljesen más érzés a stabilitás miatt. A menetteljesítmények: 129Nm/7500rpm és 158LE/9500rpm. Viszont teljesen nyugodtan lehet vele békésen poroszkálni, csak kicsivel magasabb fordulatszámra van szükség a kulturáltan járó blokkhoz, mint a TDM-nél. Eddig még csak 120 pacit mertem kivenni belőle, a TDM-hez képest szürreális élmény. A Yamaha egyik gyengesége az autópályán, 140 fölött tapasztalt dinamizmus hiánya volt 2 személlyel, 3 dobozzal. Na itt abban nem lesz hiány. És az a hang: a desmo konstrukció miatt két helyről jön: a kipufogóból és a blokkból. Fogalmam nincs hogy ment át az Euro zajemissziós korlátozásokon, mert a gyári dobbal is szívmelengetően hangos. Én imádom a blokk jellegzetes, agresszív fémes hangját a vezérlés nyüszítésével kombinálva, a kipufogó pedig gyárilag is hörög és durrog motorféknél és visszaváltáskor. Rita meg is jegyezte, hogy ezzel a motorral nem tudok csöndben és észrevétlenül hazaérni. Mindemellett részleteiben gyönyörű, ami nálam külön fontos szempont. Szóval az érzelmi töltet adott. Ami a temperamentumot, az érzelmi töltetet illeti: ez egy hisztis ribanc, abból is a mazochista fajta: minél jobban ütöd annál többért könyörög, és bírja. A tudása messze fölötte van annak, amit én várhatólag valaha is elérhetek. Hideg fej kell hozzá, mert bár tele van pakolva minden olyan elektronikával ami elhiteti velem, hogy kurvára tudok motorozni és driftelve kanyarodni ordító blokkal és kipufogóval nagyon menő, de azért nem mindenható és a szar magyar utak sem tesznek jót az élménynek. A relatíve hideg fej adott, már csak élvezni kell vele a motorozást. :-) |
Robi70 | 125615 | 2020. április 17. 23:35 |
Akkor én elkezdem. 10éve kezdtem motorozni. Első gépem volt a '97-es évjáratú olasz import 4tx. Örültem neki, mint majom a farkának, mert tetszett is, jó is volt, meg nem kellett érte aranyrögöket kiköhögni. 8 szép szezonom volt vele. Ez alatt folyamatosan rak(at)tam rendbe. Azon kívül, hogy fogyott az olaj a blokkból, más komoly baja nem volt. Ezt egy hengerfúrás, dugattyú, gyűrű és szelepszár szimmering cserével orvosolták a Prop-Tech-ben. Úgy adtam el, hogy abban az állapotában, simán elindultam volna vele egy 3 ezer km-es túrára és biztos vagyok benne, gond nélkül végig csinálta volna. Lecserélve a kora miatt lett, meg szerettem volna valami mást is kipróbálni. A kritériumok: 1000ccm környéke, injektor, 6 seb fokozat, 2-nél több henger, újabb évjárat, lehetőleg ABS-es, jól felszerelt legyen. Ha 1 mód van rá, Svájci nyugdíjas, nem dohányzó doktornőtől, aki csak második motorként használta.:) Szóval a Kawasaki Versys 1000 és a Triumph Tiger hirdetéseket nézegettem. Végül 2 Tiger 1050-et néztem meg. Az egyik közülük tavaly előtt ősztől az enyém. Nagyon tetszik. Jó bőrben van. Élvezem azt az erő többletet, ami a Tádéhoz képest van benne. Rugalmasabban adja le az erejét. Komótos motorozásnál nem kell váltogatni túl sokat. De ha dinamikus helyváltoztatás a felatat, abban is partner. Szélesebb és egyenesebb a kormánya. Ettől kényelmesebb hosszú túrán. Ez és az alacsonyabb tömeg középpont, könnyebb bekormányzást tesz lehetővé kanyargásnál. Vmint kevésbbé billegős lassú tempónál. De az 1000es Versysről még nem mondtam le!:) Nagyjából ennyi. |
ati5995 | 125614 | 2020. április 17. 20:48 |
Tibi-írd-nem miattam--hanem a többség miatt!!Én írok vasárnap..akkor dolg .megint..lesz időm
|
kawa550 | 125612 | 2020. április 17. 19:34 | Válasz erre: 125610 |
baszki Ati, ha te csak felsorolás jelleggel leírod ide hogy a tádé óta milyen motorjaid voltak, azzal el leszünk a vírus végéig, ha még véleményt is írsz, akkor 2030-ig megvan a programunk. :))))))
|
lendvai | 125611 | 2020. április 17. 19:26 | Válasz erre: 125610 |
Én is megírjam neked vagy elég amit eddig elmeséltem neked meg amit láttál? :-)))))))
|
ati5995 | 125610 | 2020. április 17. 14:34 |
Na üdv minden TDM-és ex TDM-es motorosnak-remélem mindenki egészséges! Egy kis unalom űző..mert haldoklik a topik: Akik TDM -ről váltottak más mocira, írják meg + és - tapasztalatukat(őszintén) az új vasról vasakról(ez lehet csak engem érint), Mire váltott, miért, ...stb. legyen olvasni való...mert a netes tesztek nem mindig a valóságot adják...
|
Robi70 | 125609 | 2020. április 17. 13:46 | Válasz erre: 125607 |
Bő egy hónap alatt sok minden változhat. Főleg, hogy abban sincs egyet értés, befelé megyünk az erdőbe, vagy már kifelé haladunk belőle.
|
zbrab | 125606 | 2020. április 14. 21:41 |
Sziasztok. TDM 3VD-hez keresek hátsó doboztartó konzolt platnival. Van esetleg valakinek eladó? |
csanesz | 125605 | 2020. április 14. 17:51 |
Első kerékre már nem jutott ihlet. Azt lekapták valamelyik belsőégésű 125 ccm-ről. |
csanesz | 125604 | 2020. április 14. 17:46 |
Most komolyan? Egy elemes motornak Fuell nevet adtak? Van fantázia, ha csak a formájából indulok ki. |
csanesz | 125603 | 2020. április 14. 17:41 | Válasz erre: 125602 |
ffffujj! Miezazizé? És ezt megveszik? Törném kezét aki ezt tervezte, de azét is, aki legyártotta. |
lendvai | 125602 | 2020. április 14. 08:54 | Válasz erre: 125599 |
Csanesz, csak óvatosan, mert ha belerakod a villanymotort akkor az egész motor bumm, átalakul és ilyen ronda lesz. :-))))))
|
csanesz | 125599 | 2020. április 13. 18:35 | Válasz erre: 125598 |
Az se jobb. Szerintem akksisba kell gondolkodnom. Hm... ha majd egyszer a karbisokat is betiltják villanymocit kap a TDM... Ezaz! :))) |
csanesz | 125597 | 2020. április 13. 13:45 | Válasz erre: 125594 |
Ez így van! De azért ez így tök gáz. Télire megkapja a 100 -as benyát. |
roughneck | 125596 | 2020. április 13. 12:59 |
lendvai | 125594 | 2020. április 13. 11:55 | Válasz erre: 125592 |
Csanesz, 100-as benzin és nincs ilyen gondod. :-) Lehet ha utánaszámolsz hosszú távon ez a kevésbé költséges megoldás.
|
cizi | 125593 | 2020. április 13. 11:07 | Válasz erre: 125592 |
Hogy mekkora szopás ez a motorozás! Nem elég ez a sok tilalom, akkor még ez is!:) |
csanesz | 125592 | 2020. április 13. 10:18 |
Utána néztem megint ennek az E10 históriának. Van víztartalma, de úgy határozzák meg, hogy a gyári érték az 0,06% térfogatszázalékban van jelen. Ez nagyon kevés... Mivel az alkohol megköti a vizet, akár a denszesz, ha sokáig van levegőztetve - innen jött a kétségem, hogy mégis van logika a vizesedésben - Így hosszabb tárolás esetén összegyűlhet annyi, hogy az gondot okozzon. Az E10 -et néhány hónap állásnál nem ajánlják hosszabb idejű tárolásra. De így is csak akkor, ha tele tankkal van eltéve a járgány, hogy minél több levegő legyen kiszorítva a tankból. Csakhogy a réteges szétválás ilyenkor is bekövetkezhet a fajsúly különbségek miatt. Szal, ha nehezen indul. Tank felkever - csővel kiszippant egy kis mennyiséget és visszaönt vagy hasonló. ...tök jó, csak, hogy még egy gonddal több legyen. Ez ilyen világszínvonalú sufni megoldás... Lehet, hogy a karbi leeresztőre ideje csapot rakni? :))) ..bakker... :))) |
csanesz | 125591 | 2020. április 11. 13:29 | Válasz erre: 125588 |
Ez azért van így, mert régen a 95 -ös benzin más összetételű volt a mai 95 -ös benzinhez képest. Régen egyből elpárolgott, ha kiöntötted pl. az útra. Ma, ha kiöntöd egy darabig ott marad. Ez nem az E5 -E10 váltás miatt lett, hanem a benzin alkotói finomításkori adalékai változtak. Az etanol és a benzin közötti fajsúly különbség elenyésző, de annyi azért megvan, hogy ketté tudjon válni hosszabb állás után. Víz biztos nincs benne! Vannak a benzinben más - több száz - alkotók jelentős fajsúly különbségekkel, de az olyan kis mennyiségben található benne, hogy az nem tud kiválni hosszabb állás után sem. Ahhoz, hogy ez a szétválás ne történjen meg a benzint vagy hidrogénezik (könnyebb lesz) vagy oxigén atomokkal) nehezítik - itt viszont túl sok oxigént nem adhatnak hozzá, mert az már nem benzin lesz. De mindkettőnek van előnye és hátránya. Hatással van az égési energiára. Így az aranyközépút, ha a kiválás hosszabb idő után mégis csak teljesül. Szal az etanolban több az oxigén és az oxidáció egyes fázisa már lezajlott így az égéshez szükséges levegővel egyenlítik ki a benzinhez szükséges oxigént. Ez adja meg a kibocsájtott égéstermék összetételét. De ez már tudomány... Így hirtelen ennyi. :) |
Itil900 | 125588 | 2020. április 11. 05:49 | Válasz erre: 125580 |
Valami dr.szakértő arról szakértett, hogy az új E10 kb fél év állás után esik szék 3 felé: alapbenzin, számol és víz alkotókra, de használatbavételkor a lötykölődés hatására újra összeáll akkor. Véleményem szerint ilyet körünk egy tagja sem tapasztalt...;)) |
csanesz | 125587 | 2020. április 9. 22:52 | Válasz erre: 125585 |
Igen valóban van neki sisak tartó pucuka. Bár én jobb szeretem dobozban tárolni vagy ami a rosszabb, hogy magammal viszem. :) |
csanesz | 125586 | 2020. április 9. 22:47 | Válasz erre: 125585 |
Minden Yamaha modell kompatibilis, amit 1990 után gyártottak.
|
lendvai | 125585 | 2020. április 9. 21:43 | Válasz erre: 125584 |
Az akkori kezelési útmutató nem nyilatkozik az etanoltartalomról (akkoriban szerintem még nem nagyon törődtek ilyesmivel), csak annyit ír, hogy 91-es vagy annál magasabb oktánszámú ólommentes benzin kell bele. A nyereg alatti bukósisaktartó tüskét meg sose használtam, most láttam hogy olyanja is volt. Néha jól jött volna ha tudok róla. :-) |
csanesz | 125584 | 2020. április 9. 21:23 | Válasz erre: 125581 |
Jó ennek az E10 is. Viszont a céges Aprilia robesz benyacsövét megette az E10 -es benzin. |
night-rider | 125580 | 2020. április 9. 19:56 | Válasz erre: 125579 |
Ja ..mostmár csak verni kell bele a kilométereket mert az etanolos benzin belesavanyodik.
|
Robi70 | 125579 | 2020. április 9. 19:47 | Válasz erre: 125577 |
Lassan lesz egy zsír új TDM-ed Csanesz! Az nem rossz!:) |
csanesz | 125578 | 2020. április 9. 18:48 |
A felújított Nolan N103 -as bukómat is próbálgatom. A szigetelés csere jelentősen csökkentette a szélzajt. Mondhatni. mint újkorában. A bélés csere miatt, ha a fejemen van a sityak, akkor nehezebben működik a napellenző mechanika. De ez legyen a legnagyobb gondja. |
csanesz | 125577 | 2020. április 7. 18:42 |
Lehet még korai. De ma motorral mentem melóba. Hát a reggel nem volt hálás. Csak a hidegre tudtam figyelni. Hazafele már jó volt! :) A kuplung acél lemezeket kicserélve teljesen más lett a váltó. Rövidebbnek tűnik a kiemelés, nem nyúlós. Váltás után visszaengedve azonnal reagál, nincsenek a hosszabb csúsztatások. Indulásnál üközésig behúzva a kuplung finoman visszaengedve, ahogy engedem úgy gyorsul. Az a kis hullámosság a használt lemezeken, aminek nem tulajdonítottunk nagy jelentőséget, hát érezhető, hogy most más. A csúsztatást pont a kuplungkar teljes útjának - elején és végén kis ráhagyással, amolyan dead zone kifejezéssel élve - a teljes út kb. negyedétől egyenletesen lehet adagolni úgy a háromnegyedéig. Nincs olyan, hogy hirtelen harapni kezd valahol. - Ez így nemtom mennyire érthető. - Hogy mikorra várható kopás ezen az acéllemezen? Baromi sokára. A kérdés az lesz, hogy az olaj elhasználódása során történik esetleg újra kuplung megcsúszás vagy a hosszabb, akár 2 hetes állás után lesz vajon letapadás. Az első fék a karmantyúk cseréjével, főfékmunkahengerrel és gyári féktárcsa és betéttel már így nem bejáratósan is nagyon intenzív, pedig gumicsöves a cucc. Drasztikusan csökkent a fékkar útja. Utángyártott gázbowden nem érezhető másnak. ..még. Holnap is motorral mekk! :) |
Itil900 | 125576 | 2020. április 1. 22:34 | Válasz erre: 125575 |
A kanyarokat úgy vettem be, mintha kamionnal mennék, így is karistolt a létra lába. Azt az Érd- Békásmegyer utat csak túlélték akik láttak. Szerintem mai napig kísértem az álmaikat... :)))
|
csanesz | 125575 | 2020. április 1. 17:58 | Válasz erre: 125574 |
Ezzel egy erős kanyar és nem csak földhöz vág, de ráharapsz a sisakra. :)))
|
Itil900 | 125574 | 2020. március 31. 22:27 |
Nosztalgiáztam. Könnyekkel küszködök, ha eszembe jut: hogy guvvadt a szeme a rend éber őreinek...! Munkából mentem hazafelé. ![]() |
lendvai | 125571 | 2020. március 29. 19:12 | Válasz erre: 125570 |
Ne szomorkodj Csanesz, csak tréfálkoztak. :-))) Láncfűrésszel meg kaszapengével motorozni amúgy sem a keménység jele lenne. :-))))) Te még ettől kemény vagy, mint a kád széle. :-)))) |
Itil900 | 125568 | 2020. március 28. 21:16 | Válasz erre: 125566 |
Gondolom a szerszám nyeleket farpofákkal szorítod, mert más rögzítő elem nem látszik! Izgi lehet;))) |
Kawakarika | 125567 | 2020. március 28. 21:00 | Válasz erre: 125564 |
Jól felpakoltál! Jó kis málhás szamár a TDM! Balról a nyél,jobbról a kasza.Aztán spuri a 200km-re levő birtokra...:D ![]() ![]() ![]() |
kawa550 | 125562 | 2020. március 27. 19:59 |
Biztos ami ziher, a jóidőt kihasználva elmentünk egyet itt a Fertő parton tekeregni a gyerekkel, nem kell aggódni, itt az udvaron felültünk, oszt mentünk Fertőújlakig, ott nézelődtünk volna a madárlesről a puszta közepén, csak hát ott a nemzeti park éppen kiscsoportos tárlatvezetést tartott túristáknak, 2 kocsival 8 fő, ezt nyílván lehet, de te egyedül ne motorozgassá' a vírus miatt ugyebár..... A gyereknek a tavalyi nagy zakó óta ez volt az első motorozás, úgyhogy elég uncsi tötymörgős menés volt, de hát a semminél ez is több. Monnyuk abban már most biztos vagyok, hogy amint ez lejárt 11.-én, azonnal elrendelik újra 2 hétre, és azt is ismételni fogják, szóval idén tavasszal max bevásárolni fogunk motorral, ezt má baszhassuk ahogy mi itten falun mondani szoktuk. Azért az tök érdekes, hogy a Vuhani példa alapján gyakorlatilag a világ teljes gazdasága leáll, a vírus meg már a világ összes országába eljutott, és tized annyi lakossal rendelkező országokban is több a halott mint Kínában. Ügyes kis vírus ez, eljut a világon bárhová, még a Tanganyika tó partjára is afrikába, de se Pekingbe, se Sanghajba nem jutott el. Mondom én, ügyes kis vírus ez.....
|
cizi | 125561 | 2020. március 27. 18:27 | Válasz erre: 125558 |
Én is nagyon sajnálom. Gondolom most mindenki szomorú, hogy nem tudja leadni a lottószámokat!:)
|
yamaszaki | 125560 | 2020. március 27. 17:01 | Válasz erre: 125559 |
Hát igen.(szeretek háttal is kezdeni:) Kezd egy kicsit "A Nagy Nemzeti Korona Vírus"lenni az egész,de azért komolyan kell venni mert olyan ez mint a medve!! Gyulám, ha már unod a banánt te is légy online séf, tanítsd a motorosokat sütni-főzni:))))))))))))) Egy kis néznivaló ha még nem látta valaki! https://www.youtube.com/watch?v=mTMgMMmGw6E |
kawa550 | 125559 | 2020. március 27. 09:23 | Válasz erre: 125558 |
Látod Imi, mivel minket már 2 hete bezártak és perpill kinéz 2-3 hónap zárvatartás, így most mégis el tudnék talán én is menni. Erre vazze az összes találkozót fújják le..... De le van xarva, ma még nincs kijárási, gyorsan elmek egyet motorolni míg lehet, de már csak idehaza, mert a határon kedden is csak külön munkáltatói igazolással engedtek ki, már az osztrák taj kártya se volt elég. Nálunk is kis ex tdm buli lett volna a múlt héten a kemény maggal, de végül mi is lemondtunk róla. Az erdő 10m-re van tőlem, pont leszarom a kijárási korlátozást, a sok hülye meg csak tolongjon a piacon egymást taposva. :)))))
|
yamaszaki | 125558 | 2020. március 27. 08:15 | Válasz erre: 125557 |
Kitartás Mindenkinek!!!!!!!!!! Májusban sajnos kicsi az esély,de ha már látjuk az alagút végét akkor megpróbáljuk rendezni a sorokat!!! Addig virtuálisan találkozzunk itt a fórumon ne hagyjuk "lankadni" az oldalt! A grafománoktól jöhetnek a beszámolók ,túrákról,túra útvonalak,tapasztalatokról, "új"motorokról(olasz ribancról,bömösökröl, tenerékről,stb) TDM-ekről,és minden egyébről mert most bármilyen téma belefér! Pl: Mi lett Kucsiék balesetének a vége? (tapasztalat,tanulság) |
csanesz | 125556 | 2020. március 26. 20:28 |
Na most, akkor most mikor megyünk találkozni? Vagy mikor motorozunk a találkozón? Vagy mikor találkozunk motoron??? |
csanesz | 125553 | 2020. március 22. 17:26 | Válasz erre: 125551 |
Igen, ezt korábban is tapasztaltam már. Már mint a zsírozás hiányát... :)))
|
lendvai | 125551 | 2020. március 22. 16:55 | Válasz erre: 125550 |
Kemény vagy Csanesz, mint a kád széle. :-))))) Givi (vagy más olasz) technikát utólag zsírozni kell, valamiért úgy tűnik a gyárban nem szeretik összemaszatolni a kezüket. :-)))
|
csanesz | 125550 | 2020. március 22. 16:46 |
Ez meg elfáradott… Természetesen zárt állapotban maradt benne. ![]() |
csanesz | 125548 | 2020. március 22. 16:36 |
csanesz | 125547 | 2020. március 22. 16:29 | Válasz erre: 125545 |
Néztem azt is! Jó ára van és kényelmes is. A szélzaj nálam másodlagos. A nagy plexi sokat fog. Bár arra jöttem rá, hogy inkább a kavicsok miatt van.
|
night-rider | 125545 | 2020. március 22. 12:23 | Válasz erre: 125544 |
csanesz | 125544 | 2020. március 22. 10:06 |
Megtaláltam az ideális bukósityakot: Mégis csak Nolan lett végül és az N70. Gyakran használom a sisakot felhajtott állrésszel városban vagy lassabb forgalomnál. De így a homlokomnál lévő szivacs bánta a súlypont miatt. A hátrahajtós állrészes verziókat kihagytam. Legyen a legegyszerűbb megoldás. |
csanesz | 125543 | 2020. március 19. 22:37 | Válasz erre: 125542 |
Nekem, hogy egy 7100 -át végig használtam már mondhatom, hogy keményebb, de valamivel pontosabb lett a váltó. Ezt nem eszi, pedig többször is megvolt hajtva autópályán. Hogy váltáskor a csúsztatás mennyiben fog változni nem tudom. Erre leszek kíváncsi.
|