Traktoros | 120037 | 2018. március 28. 06:14 |
Konkrétan a Wilbers rugó érdekelne. A hossza és az átmérője. Egy barátom Varaderojából került ki. Vajon jo lehet nekem a 900-asba? Köszönöm, ha valaki tudja a méreteket.
|
lendvai | 120036 | 2018. március 27. 22:44 | Válasz erre: 120035 |
Dehogynem, csak már szenilis kezdesz lenni, nem emlékszel rá: együtt beszéltük meg merre kell álljon a sűrűbbik fele. :-) Amire meg én nem emlékszem, de szerintem felfelé. :-)
|
kawa550 | 120035 | 2018. március 27. 21:52 | Válasz erre: 120034 |
Akkor én tettem progresszív rugót 900-ba! Apám, nem is tudtam róla....:))))))))))))
|
lendvai | 120034 | 2018. március 27. 21:47 | Válasz erre: 120033 |
Nem Wilbers, hanem Wirth-Federn, de ugyanúgy progresszív van benne. Igaz nem én raktam bele. Bár ha jobban belegondolok a legutóbbi olajcserénél kivettük a rugót, utána meg beleraktuk. :-)
|
Traktoros | 120033 | 2018. március 27. 21:09 |
Üdvözletem mindenkinek. 900-as első teleszkópba rakott valaki Wilbers rugót?
|
Fido71 | 120032 | 2018. március 27. 20:00 |
Tavaly Balatonfüreden csak azt kérték minden motorostól a vizes VB idején. Ha volt, akkor se forgalmi, se jogsi nem kellett. Egy buszöbölbe állították le az összes arra közlekedő motorost. Még 6 órával később is, mikor visszafelé mentünk... Pösti "rendőrtanulók" voltak. |
lendvai | 120030 | 2018. március 27. 10:19 | Válasz erre: 120029 |
Elmondtad neki, hogy ki akartam nyuvasztani? Árulkodós! :-))))))))
|
kawa550 | 120029 | 2018. március 27. 09:36 | Válasz erre: 120025 |
Nem akar menni, azt mondta hogy utál téged. :)))))))
|
kawa550 | 120028 | 2018. március 27. 09:35 | Válasz erre: 120027 |
Nálam csak egy 5 centis palló kellett a vizsgabiztos lába alá a fékmérésnél, mert nem ért le a lába a tádéról. Ölég szigorúan néztem rá, megjegyezve hogy ha eldől vele, abból tettlegesség lesz. :)))))))) Minden mást parabóla ívben leszartak.
|
kawa550 | 120028 | 2018. március 27. 09:35 | Válasz erre: 120027 |
Nálam csak egy 5 centis palló kellett a vizsgabiztos lába alá a fékmérésnél, mert nem ért le a lába a tádéról. Ölég szigorúan néztem rá, megjegyezve hogy ha eldől vele, abból tettlegesség lesz. :)))))))) Minden mást parabóla ívben leszartak.
|
lendvai | 120027 | 2018. március 27. 08:17 | Válasz erre: 120026 |
Eü csomag tudomásom szerint kötelező tartozék, ha esetleg van változás az fenn kell legyen a neten. Más kérdés, hogy nekem még sosem nézték meg. A túradobozokat én sose vittem, nem is kérték. A konzolokat illetően sem érdeklődtek, pedig ha nagyon betű szerint akarnák értelmezni a szabályozást akkor minden utólag felszerelt kiegészítőhöz szükség lenne típusbizonyítványra vagy mi a fenére. Én anno megkerestem a Givit, azt mondták nincs külön certificate minden cuccra, maga a cég rendelkezik a szükséges minősítéssel, az elég. Én elhittem nekik, de a konzolok iránt sem érdeklődtek soha. Ahogy a többi, nem gyári kiegészítőt illetően sem.
|
abel92 | 120026 | 2018. március 27. 07:29 |
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. Műszaki előtt állok. És az lenne a kérdésem, hogy a 3 túradobozt vinnem kellene a vizsgára? Illetve eü csomag kötelező-e jelen szabályok szerint? Köszönöm! |
lendvai | 120025 | 2018. március 26. 22:41 | Válasz erre: 120024 |
Hozd le egy hétvégére, elásom a kertben aztán szedegetheti. :-)
|
csanesz | 120023 | 2018. március 26. 21:57 | Válasz erre: 120022 |
Aztán majd téged szidunk, mert kitenyésztetted a módszereddel a tengeri vakondot. :))))
|
lendvai | 120022 | 2018. március 26. 20:53 |
Siettem ma este, hogy hazaérjek fürdetêsre.:-) Szorgalmas egy szerzet a mi vakondunk, a kút tele van vízzel, gondoltam adok neki néhány köbmétert. El is nyelte a járat, erre éjjel nagy duzzogva, remélem ázott bundával odébb vonult néhány métert. Most azt áztatom. Valószínűleg a víz egy részét elnyeli a föld, bár elég tempósan nyomja a szivattyú, de egy próbát megér, a fűnek biztos jót tesz. Meg sok giliszta is lesz, azt meg szereti a vakond. :-)
|
kawa550 | 120021 | 2018. március 26. 12:57 | Válasz erre: 120020 |
Pontosan így történt, előbb fül hegeszt, aztán popszegeccsel a helyére ugrik. :)))))
|
lendvai | 120020 | 2018. március 26. 09:14 | Válasz erre: 120019 |
Lemezfüleket hegesztettél a műanyagra, vagy mi van? :-)))) Elvesztettem a fonalat. :-)
|
kawa550 | 120019 | 2018. március 25. 17:25 | Válasz erre: 120018 |
Én meg lemezfüleket hegesztettem a letört műanyag fülek helyett a gyerek kocsijára. Belement valami hórakásba az úton a múltkor, amiben ezek szerint valami lefagyott jégtömb is lehetett, kiugrott a helyéről az egész hűtőrács rendszámostul, a fülek fele odalett. Aztán leengedtem rexi vérit, kap frisset a szezonra. Csak nincs itthon szűrőm. De majd holnap lesz. :)))
|
lendvai | 120018 | 2018. március 25. 17:03 |
Meghegesztettem a katalizátor csövet, hát rutin hiányában nem egyszerű elfogadható varratokat kreálni. :-) A maszk alatt szépen húz az ív, fogy az elektróda, aztán amikor leverem róla a salakot csupa lyuk meg ragya a varrat. Háromszor mentem át rajta, közte salakeltávolítás, drótkorong, csiszolótárcsa, hogy valamennyire elfogadható legyen. Persze lehet, hogy csak én méreteztem túl. Szép így se lett, de nem fog látszani. :-)
|
kawa550 | 120017 | 2018. március 25. 14:54 | Válasz erre: 120016 |
Na, csak Rea vezeti megint a listát. :))))))))))))
|
lendvai | 120016 | 2018. március 25. 12:38 | Válasz erre: 120015 |
Na, csak jót tett ez a fordulatszám korlátozás a versenynek. De a 600-as verseny előtte nagyon ott volt, elég annyi, hogy a győztes oldalidomát a második helyezett kormánya lyukasztotta ki az utolsó kanyarban.:-)
|
lendvai | 120015 | 2018. március 24. 21:29 | Válasz erre: 120014 |
Hehe, pofátlanok ezek a Kawasakinál, visszafojtott motorral is képesek elverni a többieket.:-) Ez tetszik, kíváncsi vagyok a holnapi futamra is.
|
kawa550 | 120014 | 2018. március 24. 20:15 |
Na, aztán most milyen büntetést kap Rea a fordulatszám korlát után? Ki kell vennie az elsőkerekét, hogy a fakezűek is nyerjenek? :)))))))))))))))
|
kawa550 | 120013 | 2018. március 24. 19:53 | Válasz erre: 120012 |
Nem érdekelnek engem a hjábavalóságok, csak szinház, utána meg felvételről kisfalunk. :))))))
|
lendvai | 120012 | 2018. március 24. 19:45 | Válasz erre: 120011 |
Ma mi is mérgező tortát zabáltunk húgomék törpéivel apuci, a különbség az, hogy rajtam nem látszik meg. :-) Aztán most remélem SBK-t nézel.:-)
|
kawa550 | 120011 | 2018. március 24. 18:55 |
csanesz | 120009 | 2018. március 24. 18:05 |
Mekkcsináltam a kuplungot. Kicsit ránéztem a körmére is. Még mindig látszanak a nagy szerviz nyomai. 5 000 Km ment azóta bele. A csúszásoknak nem volt semmi nyoma. Lamellák bolti állapotúak. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=561IMG_20180324_141430.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=865IMG_20180324_141418.jpg Repsol 10w-40 szépen dolgozik. :) Kawa550! A kiemelő pucuka baba! |
kawa550 | 120008 | 2018. március 24. 12:36 | Válasz erre: 120007 |
Röhögjél csak kisköcsi, tegnap vettem gombelemet, ma már mérni fog a kínai teknika. :)))))
|
lendvai | 120007 | 2018. március 24. 10:44 | Válasz erre: 120006 |
Na akkor kiszedett betéteknél nekem úgy látszik rosszkor fejeli meg az egyik gázcsomag a másikat és fojtja a motort. :-) Most már kíváncsi vagyok mit mutat egy fékpad mérés, ha piszkálgatom az AFR-t meg a kipufogó oldali fojtásokat. Aliexpressen nem láttál valami hordozható kínai fékpadot? :-))) Ketten vehetnénk egyet. :-)))) |
kawa550 | 120006 | 2018. március 24. 10:26 | Válasz erre: 120005 |
Jól hangolt (gyári) kipuffnál az egyik henger kimenő gáza húzza maga után a másikét, a faxán tuningoltnál meg jó esetben pont beleütközik a visszatérő nyomáshullámba. Jók ezek a tunying kipuffok hiába no! :))))))
|
lendvai | 120005 | 2018. március 24. 09:50 |
Tegnap ha már járattam a motort játszottam egy kicsit a kipufogóval is. Nem volt benne a betét, gyönyörű dübörgő hangja van, de! Az alapjárat alacsonyabb lett, bár azt hihetnénk, hogy ha csökken a fojtás akkor kevésbé fogja vissza a dugattyúkat a kipufogógáz. Azon kívül ha megcsavartam a gázt, akkor ugyan felállt a szőr a hátamon olyan szépen dörrent, de aztán a fordulatszám kb 600-ra esett vissza és onnan kúszott fel olyan 900 köré, nem érve el az eredetileg beállított 1050 körüli értéket. Még járó motornál visszaraktam a betéteket és szépen helyreállt minden: alapjárat 1050 körül, gázadás után nem ejtette le a fordulatot az alapjárat alá. Bár én előnyben vagyok és az elektronika egy idő után megtanulja az új karakterisztikát (bár abban nem nagyon bízok, hogy maradéktalanul kompenzálni tudja a megváltozott áramlási viszonyokat), de annak nincs sok értelme, hogy hol kiszedjem a betéteket, hol berakjam, attól függően mit akarok éppen, mert a tuner csak a fejét fogja kapkodni, hogy most akkor mi a fasz van elvtársak? :-) Egy nyitottabb dobnak tehát egyértelmű hatása van a gázlengésekre, ráadásul nem feltétlenül pozitív irányban. Ha csak felrakok egy dobot és semmi mást nem csinálok, az a mellékelt ábra alapján egyértelműen negatív irányban befolyásolja a motor karakterisztikáját bizonyos fordulatszám-tartományokban. Fékpadom nincs (pedig minden rendes férfiember garázsában kéne lennie egynek :-) ), így nem tudom pontosan milyen hatása van ha kiveszem a betéteket. Pedig ez egy TDM900 típusbizonyítvánnyal rendelkező dob. Igaz a betét része a fojtásnak. Így aztán sok szerencsét a sufnituning kínai Akrapovic és hasonló dobokkal kísérletezőknek. Ne legyenek illúziók. :-))) |
lendvai | 120003 | 2018. március 24. 08:22 | Válasz erre: 120000 |
FB-n ne írj, azt nem látom, csak ha belépek, azt meg egyre ritkábban teszem és egyre rövidebb időtartamokra. :-) Nem tetszik amit ott látok. :-) Írj innen pü-t vagy a profilomon lévő elérhetőségen.
|
Englishman | 120002 | 2018. március 24. 07:57 | Válasz erre: 120000 |
"Szevasztok Mivel hosszas keresés után sem találtam a TDM-rõl egy fórumot sem a neten, ezért úgy döntöttem itt nyitok egyet. Jó lenne hasonló motorral rendelkezõ emberekkel beszélgetni, tapasztalatot cserélni, és esetleg túrákat szervezni..... Addig is széles utat és jó idõt kívánok minden motorosnak! Üdv. Zsolt " 1e ati5995 2e vasutas 3e Dewy 4e petyatdm 5e Balu68 6e kawa550 7e CJKrisz 8e egoka 9e vasutas 10e CJKrisz 11e Endruz 12e CJKrisz 13e PalmBela 14e vadasz 15e Suprati 16e Suprati 17e lendvai 18e kawa550 19e cizi 20e Suprati 21e Tamas85 22e heilm72 23e hamster 24e kawa550 25e CJKrisz 26e fazakas66 27e predator9 28e Lokátoros 29e Englishman 30e galoscsabus 31e dinnyemag 32e szsolt 33e Suprati 34e hamster 35e oszika 36e Flenegen 37e Szilárd 38e hamster 39e dinnyemag 40e Suprati 41e furoember 42e hamster 43e fazakas66 44e VVLaci 45e CJKrisz 46e Scopy (Lendvai barátunk "emlékére") 47e tdm lori 48e szsolt 49e jimbeam 50e hgemini 51e fazakas66 52e scopy (bár ez így nem ért!) 53e Vasutas, hgemini, kawa550 3-as holtverseny!:))))))))) 54e hgemini 55e Tamas85 56e hgemini 57e csokabi 58e Robi70 59e Kilos 60e csokabi 61e jimbeam 62e hamster 63e gabor82, iszonyatos küzdelem árán:-))) 64e dinnyemag 65e furoember 66e Kilos 67e csokabi 68e Skuli és ati5995 fej fej mellett:))) 69e MadBob 70e Robi70 71e Endruz az eltévelyedett:) 72e Scopy (Tominak ajánlom!) 73e MadBob (mert mindenki aludt!) 74e Tonio 75e csokabi újabb trófeája:) 76e csabesz1 77e Flenegen újra (2014-02-24) 78e Scopy és Schindler holtversenyben! (2014-03-14) 79e csokabi (2014-03-30) 80e tomhahn (2014-04-13) 81e Tulok99 (2014-04-30.) 82e MadBob (2014-05-14) 83e Schindler (2014-05-29) 84e Tomhahn (2014-06-26) 85e Ati5995 (2014-07-30) 86e BIKE-R (2014-08-29) 87e Tomhahn (2014-09-30) 88e Karex (2014-10-28) 89e galoscsabus (2014-12-01) 90e Hr.Geiger és csokabi (2015-01-05) 91e tulok99 (2015-02-03) 92e Kilos és Skuli (2015-02-27) 93e Hr.Geiger (2015-03-21) 94e Flenegen (2015-04-17) 95e scopy (2015-05-08) 96e MadBob (2015-06-05) 97e Kawakarika (2015-07-08) 98e Schindler (2015 -08-13) 99e Kawakarika, hajnali unalmában:) (21-09-2015) 100e Tomhahn (2015-10-27) 101e Hr.Geiger ( 2015-12-10 ) 102e gesszti (2016-01-10) 103e Kawa550(2016.02.01 104e Flenegen (2016-02-25) 105e Tomhahn (2016-03-17) 106e Kilos (2016-04-09) 107e Kilos (2016-05-03) 108e Karex (2016-05-31) 109e Kilos (2016-07-04) 110e Kawa550 (2016-08-18) 111e Tomhahn (2016-10-09) 112e Csanesz (2016-11-26) 113e Kawa550 (2017-01-15) 114e Kawa550 (2017-03-03) 115e Kucsi (2017-04-13) 116e Fido71 (2017-06-17) 117e Sagipet (2017-08-23) 118e Lenvai (2017-11-07) 119e Englishman (2018-01-17) 120e PalmBela (2018-03-24) |
PalmBela | 120001 | 2018. március 23. 21:45 | Válasz erre: 120000 |
Hehe! És 120000... Mennyivel jobb volt így, mint visszaszámolgatni! :) |
PalmBela | 120000 | 2018. március 23. 21:43 | Válasz erre: 119997 |
Megvandumálva! Remélem még elfér egy ideig a garázsodban. Majd megyek érte! FB-on írok. |
lendvai | 119999 | 2018. március 23. 21:21 |
Megjöttek ma a tömítések, össze is raktam a gépet, járattam, egyelőre száraz minden. :-) Ha már ott voltam vettem egy légszűrőt is. Azt hittem, hogy amit kaptam vele amikor vettem az Yamaha, de az piros, inkább Filtron lesz vagy Hiflofiltro. A gyári az ugyanis zöld. Mint Hulk. Vagy mint a Kawasaki...ugyebár. :-))) Hétvégén Superbike. :-) |
lendvai | 119997 | 2018. március 23. 21:18 | Válasz erre: 119996 |
OK, de akkor már inkább Royal Oporto, lehet kapni bevásárlóközpontokban is. A lényeg, hogy 20% alkoholtartalma legyen, az kellemesen édeskés, nem olyan savanyú lőre, mint a száraz vörösborok. :-)
|
PalmBela | 119996 | 2018. március 23. 20:45 | Válasz erre: 119992 |
Szia Tibi! Mostanában nem járok Porto felé, de ami itthon fellelhető jobb Portugieser azt tudnék Néked vinni, ha megfelel. Mindkét tétel érdekelne. Egy ismerősnek vinném, csak itt nincs fent...
|
lendvai | 119995 | 2018. március 23. 16:23 | Válasz erre: 119993 |
Ez úgy általában a belsőégésű motorok rendeltetésszerű és értő használatát jelenti, neten rengeteg anyag van róla. :-)
|
camerafire | 119993 | 2018. március 23. 15:54 | Válasz erre: 119966 |
Tibi írását olvasva ezen a mondaton akadt meg a szemem: "A blokk alapból egy nagyon tartós konstrukció, bár kitartó munkával azért tönkre lehet tenni, ehhez hanyag tulajdonos és nem megfelelő használat kell." Mit jelent a nem megfelelő használat? |
lendvai | 119992 | 2018. március 23. 12:18 |
Van viszont 900-hoz mosható K&N szűrő, meg fehér LED-es hátsó lámpa, azokat is elvihetné valaki, mert én nem fogom használni. A szűrőhöz van tisztító-kenő szett is. Tételenként egy üveg portóival kiválthatja, akinek kell.
|
lendvai | 119991 | 2018. március 23. 12:12 | Válasz erre: 119990 |
Szia Jocó, sajnos már nincsenek, nem jelentkezett senki, így kukáztam őket.
|
vasutas | 119990 | 2018. március 23. 11:35 | Válasz erre: 119989 |
Szia Tibor! Úgy rémlik Te írtad, hogy maradtak nálad az első telóba való teflon (csúszó) gyűrűk. Jól emlékezem, megvannak még ?
|
lendvai | 119989 | 2018. március 23. 09:37 | Válasz erre: 119988 |
Hát ez az. Ez van, ha olcsó kínai cuccot veszünk. :-) Ha egy darab gyújtókábelra csatlakozol, akkor én az 1 ütem 1 henger beállításra tippelnék, de nem igazán értem mit jelentenek ezek a kombinációk.
|
lendvai | 119987 | 2018. március 22. 20:53 | Válasz erre: 119986 |
Az nálam gyorsan elmúlik, már a fülem mellett is be tudom fűzni. :-))))
|
kawa550 | 119986 | 2018. március 22. 20:32 | Válasz erre: 119985 |
Juteszembe. Te nem hogy 30 év múlva, de már a múlt hónapban se tudtad befűzni a cipődet vazze! :)))))))))
|
lendvai | 119985 | 2018. március 22. 20:18 | Válasz erre: 119982 |
Rita is olvassa a fórumot. Nincs rejtegetnivalóm, a hamvas arcúak meg hadd mászkáljanak ha akarnak. :-)))
|
csanesz | 119984 | 2018. március 22. 20:03 | Válasz erre: 119976 |
Még gondoltam, arra is, hogy ez csupán a regisztráció miatt létezik. Regisztrált tagokat gyűjt az oldal, amit felhasznál társkeresők vagy valami hasonló oldalak létszámnövelésére.
|
csanesz | 119983 | 2018. március 22. 19:59 | Válasz erre: 119976 |
Munkatárs rendelni akart. Találtunk még hasonló oldalakat. Próbáltam valami véleményezőt keresni az oldalakról, de sehol semmi. Innentől már gyanús lett. A netnek zengenie kellene az ilyen oldalak léte esetén, de síri csend. Innentől kezdve nem tudtam komolyan venni. Kemény 2 percet foglalkoztam a kérdéssel. Annyit megért.
|
kawa550 | 119982 | 2018. március 22. 16:57 | Válasz erre: 119980 |
Oszt Rita tud ezekről a hamvas arcúakról? Mer szólok neki szívesen...... :)))))))
|
kawa550 | 119981 | 2018. március 22. 16:54 | Válasz erre: 119979 |
Mer nő a ribanc, és azt nem illik ütni csak rúgni, de az fekve nem megy. Télleg minden alkalommal kéken ződen jövök haza vazze.
|
lendvai | 119980 | 2018. március 22. 13:31 | Válasz erre: 119978 |
Akkor most sétabotot, vagy járókeretet kérsz idén névnapodra? :-)))) Én tegnap futkároztam egy órácskát egy elliptikus tréner gépen, majd egy kis hasizom, hogy beleférjek a nadrágomba, meg nyújtás, hogy simán be tudjam fűzni a cipőmet 30 év múlva is, miközben hamvas arcú nőcskék mászkáltak körülöttem az edzőteremben. Gyógytornász nem volt, véraláfutás se. :-))) Szerintem te rossz helyre jársz. :-)))) |
Robi70 | 119979 | 2018. március 22. 13:25 | Válasz erre: 119978 |
Főni, ne röhögtess már!:) Hangosan felnevettem, mikor olvastam! Ménem baxtál a kezire nekije?! |
kawa550 | 119978 | 2018. március 22. 12:22 | Válasz erre: 119974 |
Most jöttem a gyógytornásztól, ez a köcsög most a bordámra maszirozott véraláfutást.
|
Kucsi | 119977 | 2018. március 22. 11:33 |
Hogyan lehet visszamenni egy általam választott topik oldalra? És hogyan lehet keresni? |
lendvai | 119976 | 2018. március 22. 11:30 | Válasz erre: 119975 |
Csanesz vaze, ugye azt nem hiszed, hogy a Föld lapos? :-)))) Ez hozzánk is elért, irreális árak, PayPal-el, vagy bármivel, ami lehetővé tenné, hogy sikertelen vásárlás esetén visszakapd a pénzed nem lehet fizetni, utánvét sincs, a Google alig ad találatot a honlapra (nekem maintainedplaza.com néven ismert). Na szóval, veszel valamit tőlük? :-)))) |
csanesz | 119975 | 2018. március 22. 11:15 |
Erről az oldalról tudtok valamit? http://www.openedshop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=159 meg erről: http://www.openedshop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=152 |
tomhahn | 119974 | 2018. március 22. 08:38 | Válasz erre: 119973 |
Az "oszi" levegőtől meg majd "berozsdál" ) |
lendvai | 119973 | 2018. március 22. 08:23 | Válasz erre: 119972 |
Jaja, egyre több helyen kezd már meszesedni. :-)))
|
tomhahn | 119972 | 2018. március 22. 08:13 | Válasz erre: 119971 |
Hát Te elég "őskövület" vagy! )))) He-he!!!! |
kawa550 | 119971 | 2018. március 21. 22:39 | Válasz erre: 119970 |
Szerveződik, Scopy és Endruz küzd az elemekkel, kicsit túl sokan lettünk ahhoz képest amit ők eredetileg terveztek, amint lesz fix információ, szólnak. A motorozzos őstagok előnyt fognak élvezni az elosztásnál, ez természetes.
|
csanesz | 119969 | 2018. március 21. 21:38 | Válasz erre: 119968 |
Ok, menni fog a dolog. Rézkefét én is használtam.
|
kawa550 | 119968 | 2018. március 21. 19:36 | Válasz erre: 119967 |
Van aki bemaszírozza kis olajjal, én szárazon szoktam, nem p@na ez. Hántollással csak ésszel, kis karc is elég, de teljesen fém tisztának kell lennie mindenhol, én réz drótkefét használok hozzá.
|
csanesz | 119967 | 2018. március 21. 18:51 | Válasz erre: 119965 |
A franc... ott a pont! :))))) Idén nem hagyom ki! Főnökkel előre egyeztetek. Szar éveim voltak. Az előző cég ahol melóztam rajtam spórolt. Most már kuplung húzogató pucukám is van hála neked. Hétvégén bekerül a helyére. Egy kérdés: A kuplung dekli tömítését csak úgy szárazon illesztem, vagy kenjem körbe egy kis olajjal? Minden más paraméter megvan a szereléshez. Az előzőt szépen lehántoltam a dekliről is. |
yamaszaki | 119966 | 2018. március 21. 18:26 | Válasz erre: 119952 |
Üdv! Nem tudom megtaláltad-e a Lendvai Tibi által megírt cikket,mert ha nem akkor itt van: "A profilképen szereplő motort látva azt mindenképpen le kell szögeznünk, hogy a TDM-nek semmi köze az endurózáshoz, bár néhány helyen ebbe a kategóriába próbálják sorolni. Ez egy utcai motor, túrázásra remekül alkalmas, mert nagyon jól pakolható, terepre is elmerészekdtek már vele, de nekem egy lazább földúton is esetlennek tűnt. A 2000-es évjárat már a ráncfelvarrott verzió, így az egy fokkal még jobb lehet, mint a régebbiek. Ha nézelődsz azt tapasztalod, hogy kis hazánkban szinte az összes használt TDM-ben 35 ezer km körüli futásteljesítmény van. Ez bámulatos. Ha hagyod magad hülyének nézni akár még el is hiszed, de nem javaslom. Biztos vannak ténylegesen ennyit futott, megkímélt, tutujgatott példányok, de ennek valószínűsége a lottó ötöséhez közelít. :-) Egy 18 éves motorban szerintem normál használat mellett több, kint 100 ezer km van, különösen ha olyan országból érkezett, ahol az emberek több pénzt és időt fordítanak motorozásra: Olaszország, Németország, Ausztria. A motor kb 230kg és aránylag magasan van a súlypontja, ez kezdetben okozhat kellemetlen pillanatokat, én kétszer fektettem le a földre szépen, lassan, dagadó erekkel a nyakamon, mert már nem bírtam egyenesbe hozni. :-) Ha szereted a dübörgő kipufogóhangot és az enyhe, de határozottan nyers járáskultúrát akkor tetszeni fog. A 2 henger és a 270 fokban elékelt főtengely izgalmas, kicsit V2-esen dadogó alapjáratot biztosít. A gyári dobokkal is kellemes, de igény szerint meg lehet köszörülni a torkát utángyártott, sportosabb dobokkal. Persze csodák nincsenek, ha a nem "libamáj" árú kiegészítőket keresed, akkor maradsz a gyári dobnál, mert akkor nem kell áthangolni a karburátort se. :-) A blokk alapból egy nagyon tartós konstrukció, bár kitartó munkával azért tönkre lehet tenni, ehhez hanyag tulajdonos és nem megfelelő használat kell. A kiegészítőket illetően elég széles sávban ingadozhatnak az árak. Nézzünk szembe a tényekkel: a motorozás egy luxushobbi, ennek megfelelően árazott termékekkel. Egy 2000-es 4TX aránylag olcsón beszerezhető, bár ez mindenki pénztárcája és lehetőségei szerint relatív. Ami az alkatrészeket illeti szintén lehet választani: vásárolhatunk gyári alkatrészeket hazai márkakereskedésből. Apró csetreszeknél ha gyárit akar az ember ez a legcélszerűbb. Aztán vásárolhatunk gyári alkatrészeket a neten, pl E-bay, vagy USA-ból boats.net, de ott a szállítási költségek miatt jobb nagyobb tételt venni, vagy több embernek összedobni az igényeit. Utángyártott alkatrészeket ki-ki igényei szerint beszerezhet, kiegészítőknek rendben, én a magam részéről olyan cuccokat, amik a blokk belsejébe kerülnek: vezérműlánc, tömítések, belső mechanikai alkatrészek csak gyárit veszek. Az ok egyszerű: nem szeretem fölöslegesen szétbontani a motort és ha valami kétes eredetű vagy minőségű aftermarket alkatrészt rakok be ami idő előtt bemondja az unalmast, vagy éppen szivárog a tömítés akkor szedhetem szét megint, vehetem meg újra az alkatrészt és a végén Murphy törvénye szerint az olcsó alkatrész lesz a legdrágább. :-) Mindemellett rengeteg kiegészítőt lehet beszerezni hozzá a neten, illetve vannak ügyes kezű motorosok itt a motorozz.hu-n is, akik le tudnak gyártani sok mindent: bukócsövet, középállványt. A szélvédelem, olaj, gumi örök téma, ha visszakeres az ember rengeteg hasznos infót talál. Szélvédelem olyan, amilyen, turbulenciára készülni kell, tökéletes megoldást eddig még senki nem talált, illetve igen, de azt autónak hívják. :-) Olajat illetően vannak viták, én kerülöm az olyan embereket, akik azt mondják a 4TX-be ásványi olaj való, mert arra lett tervezve, illetve ha szopogatja az olajat rakj bele sűrűbbet: ezek az emberek semmit nem tudnak a kenéstechnikáról. Ha rendben van a blokk nem eszi az olajat, ha tartósan magas fordulaton jár, mondjuk egy jó kis Grossglockner túrán felfelé, akkor fogyaszja, de ez konstrukciós sajátosság állítólag, nem gond. 10W-40 teljesen jó bele, ha nem sajnálod rá a pénzt, akkor full szintetikus, elvégre a XXI. században élünk már. :-) De a rész-szintetikusokkal sincs semmi baj, csak hát a full szintetikus technológia azért sok előnnyel jár. Karburátoros lévén időnként nem árt beállítani, tisztogatni, szinkronizálni. Fogyasztása 6 liter körül mocorog, voltak itt városi legendák 4 literes, ileltve egyszer-kétszer az alatti fogasztásról is, de egy jól beállított 4TX olyan keveset nem tud enni, szegénykeverékkel meg megsütöd előbb-utóbb. :-) Gyári ynereg alapból korlátozott hatótávolságú, sokan átalakíttatják, munka eredményétől függően megduplázódhat az egy seggel megtehető távolság. :-) Típushibáról nem nagyon tudok. A blokknak van egy sajátos zaja, egyfajta varrógéphangnak lehet leírni, az normális. Szervizeléshez, alkatrészbeszerzéshez tartozó dokumentációk elérhetők, angol nyelvtudás szükséges hozzá. Ha még nem volt dolgod ilyen géppel érdemes segítséget kérni, ha konkrét példány szemléjére kerül sor. Érdemes az itteni csoportból informálódni sok esetben, mert vannak köztünk szép számmal akik gondosan ápolgatják, pátyolgatják, újítgatják a gépeiket (én is közéjük tartozom) :-). Elsőre ennyi. A többit majd a kollégák hozzáadják. :-) " Én még annyit fűznék hozzá hogy ha városban sokat űzték akkor 3.-ban visítósabb a váltója ami kerülendő! |
kawa550 | 119965 | 2018. március 21. 18:15 | Válasz erre: 119964 |
Te majd akkor dumálj, ha egyszer végre ott leszel a talin. :)))))))
|
csanesz | 119964 | 2018. március 21. 18:02 | Válasz erre: 119962 |
Ne kísérts, mert szavadon fogunk! Beállítunk 60 -an és ott fogyasztunk. :)
|
fazakas66 | 119962 | 2018. március 21. 17:06 |
Most már biztos,hogy nem tudok lepacsizni senkivel a TDM találkozón,meló lessz.De ha túrázgattok Szekszárdon a Szent István téren szivesen látlak egy friss kürtőskalácsra és kávéra .
|
kawa550 | 119960 | 2018. március 20. 16:54 | Válasz erre: 119951 |
Mármint hogy azért a számomra értéktelen szarért? Használd egészséggel, nekem meg elég ellenérték érte hogy örülsz neki. :))))))
|
kawa550 | 119959 | 2018. március 20. 16:51 | Válasz erre: 119958 |
Azé irtam neked more, mer tom hogy leléptél, és hogy velem röhöghess. :)))))))
|
lendvai | 119958 | 2018. március 20. 15:30 | Válasz erre: 119955 |
Ezt miért nekem írtad more, van nekem motorom. :-) A leírtak alapján amúgy sem üti meg az én mércémet. Odaátról meg leléptem egy ideje... :-)
|
lendvai | 119957 | 2018. március 20. 15:28 | Válasz erre: 119956 |
Jó ötlet, de ez a kert kellős közepén jelent meg, onnan terjeszkedik. :-)
|
Kucsi | 119956 | 2018. március 20. 15:15 |
A vakond témához én is elárulom a tutit. :) Mi minden esetben, ha megjelenik a kerítés mellett a kis fekete piszok, akkor császár korona hagymát ültetünk a lyukba. Ez kellőképpen távoltartja őket és visszavonulnak a szomszédékhoz. Eddig bevált a módszer. Nem utolsósorban szép virágot hoz a hagyma. |
kawa550 | 119955 | 2018. március 20. 15:04 | Válasz erre: 119954 |
Odaát egy 3vd-t szeretne valaki eladni 580-ért, nem gyári színben, matricák nélkül......
|
lendvai | 119954 | 2018. március 20. 13:08 | Válasz erre: 119952 |
Ha visszakeresel valamikor pár hete, hónapja leírtam valakinek amit tudok, szintén vásárolni akart. Ha megtalálod ott van infó. Ezért a pénzért vállalható állapotban maximum 850-est tudsz egyébként venni, ezzel tervezz.
|
pityke888 | 119952 | 2018. március 20. 12:07 |
Sziasztok, vennek keves penzert (kb 600-700 e Ft) TDM-et. Sokfele gepet kiprobaltam, ez tetszett a legjobban,illetve a magassagomhoz is ez passzolt leginkabb. Kezdo motoros vagyok es nem is igen ertek hozzajuk. A kerdesem az lenne,hogy mire figyeljek a vasarlaskor, hogy kesobb ne feltetlenul kelljen egy zsak penzt a motorra kolteni... Termeszetesen csodat nem varok,mert az ilyen osszegu gepek mar benne vannak a korban,de az epito jellegu velemenyek erdekelnenek :) |
csanesz | 119951 | 2018. március 20. 12:03 | Válasz erre: 119949 |
Majd kitalálsz valami, hogy mivel lógok...
|
csanesz | 119950 | 2018. március 20. 12:02 | Válasz erre: 119949 |
Köszönöm apukám! A héten beszerelésre kerül.
|
lendvai | 119948 | 2018. március 19. 22:17 | Válasz erre: 119946 |
A lyukválasztás filozófiája jellemzi a hímeket, akik egy része férfivé válik. :-) A többi meg nem számít.:-) De ennek a vakondhoz semmi köze.:-)
|
Itil900 | 119947 | 2018. március 19. 22:12 | Válasz erre: 119946 |
Erre én is kíváncsi vagyok! Egyik ismerősömnek semmi sem hatott! A végén az lesz,szegény pára Beruház egy yorkhsire pofára. |
kawa70 | 119946 | 2018. március 19. 21:32 | Válasz erre: 119945 |
Milyen füstpatron? Minden lukba tettél, vagy van valami filozófiája a lyukválasztásnak?
|
lendvai | 119945 | 2018. március 19. 21:24 | Válasz erre: 119944 |
Egyelőre csendben van a vakond. Vagy elfüstölt szép csendben, vagy röhög a markába odalenn.:-) Napokon belül kiderül. Patron még van, nem adom könnyen a kertem.:-)
|
fazakas66 | 119944 | 2018. március 19. 21:02 |
Én arra várok hogy olvadjon el a hó........a frász esz hogy mi lessz a vakond sorsa :)))))
|
kawa550 | 119943 | 2018. március 19. 20:48 | Válasz erre: 119942 |
Ja, haldoklik rendesen, nem tom miért nem adta akkor el a múltkor ennek a bulldog gyereknek. Úgyse foglalkozik vele.
|
Englishman | 119942 | 2018. március 19. 20:36 | Válasz erre: 119941 |
Hááát! Úgy 10 perccel korábban próbáltam benézni, de 'szerver error" volt a válasz. Most már úgy nézem müxik az oldal.
|
lendvai | 119940 | 2018. március 18. 18:07 | Válasz erre: 119939 |
Nem pazarlom én a füstöt, azt mondta a manual, hogy temessem vissza azonnal a likat. Egy ideig füstölgött még a pórusokon át, remélem maradt lenn annyi oxigén, hogy kifüstölhette magát. :-))) Pár nap múlva kiderül, van még cucc, remélem nem valami rasta vakonddal van dolgom, ami még élvezi is ha betéphet. :-)))
|
kawa550 | 119939 | 2018. március 18. 16:22 | Válasz erre: 119938 |
Kiástad a hó alól a vakondtúrásokat? Csak akkor hat, ha mindegyikből száll fel a fehér füst, hogy megválasztotta a pápát. :)))))))) Különben nem jut el minden járatba.
|
lendvai | 119938 | 2018. március 18. 14:06 |
Vakondokunk kapott 2db füstpatront, kíváncsi vagyok abbamarad-e a turkászás.
|
lendvai | 119937 | 2018. március 18. 14:03 | Válasz erre: 119936 |
Kíváncsi természet vagyok, vidámabban húzom a gázt, ha értem is mi zajlik alattam. :-)
|
kawa550 | 119936 | 2018. március 18. 13:13 | Válasz erre: 119935 |
Saccra a tartályból visszafolyásra tippelnék, de nem mind1? :))))
|