18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

Itil900 118897 2018. január 9. 06:21  
Ücsörgés közepette házi feladat:

https://hegylakok.hu/2014/01/mitoszrombolok-a-veszfekezes-tudomanya/
    

night-rider 118896 2018. január 9. 02:59   Válasz erre: 118895
8500-ért is van több helyen is
    

csanesz 118895 2018. január 8. 16:50  
Ez itt a reklám helye:
https://www.olajwebshop.hu/obudai-uzlet.html
Voltam boltban, vettem olajat Repsol Sintetico 10w-40 -et.
A 4lityi 8 000Ft volt. Motulból 5100 10w-40 meg 10 000Ft. Rég volt ilyen jó ára...
    

lendvai 118894 2018. január 7. 17:33   Válasz erre: 118892
Lehet, hogy jó, de nincs hova csavarozni eszétikus módon azt a rusnya rudat. :-) Nekem jobban tetszik az Airflow/Airstream.
    

lendvai 118893 2018. január 7. 17:31   Válasz erre: 118889
Ki mondta, hogy ugyanaz a 2001-es és a 2005-ös modell? :-) Aki ismer tudja, hogy mindkét gép volt már nálam és a jelenlegi egy 900-as. :-))
    

Levi990 118892 2018. január 7. 16:45   Válasz erre: 118873
Na az előbb jól mellé nyomtam.

Hátha újdonságot mutatok, egy diaveles emberrel beszéltem és azt mondta hogy magyon jó, igaz hogy teljesen más a motor. Hátha hasznosítható lenne belőle valami. Szerintem sokkal esztétikusabb mint az airstream.
    

Levi990 118891 2018. január 7. 16:38   Válasz erre: 118873

    

csanesz 118890 2018. január 7. 16:17   Válasz erre: 118881
Nálam is gumi ágy van. Közel 2 cm -es lengése van már évek óta. Bár enyém 850 -es, de kiindulásnak jó adat lehet számodra. :)
    

1Laciapu 118889 2018. január 7. 16:06  
Na ez a nem semmi!
Egy 2001-ig gyártott típusból hozzájutni egy 2005-öshöz ...
Kivételes szerencse...
    

lendvai 118888 2018. január 7. 15:51  
Na, eltűnt a tüskebozót utolsó tüskés maradványa is, már csak a gyökeret kell kikapirgálni hogy a helyére almafa kerülhessen. Azt meg majd szépen apránként. :-)
    

kawa550 118887 2018. január 7. 14:20   Válasz erre: 118885
Igazából közúton mindenre elég az ereje, csak autópályán fogy el, ott már 160 felett csak gyorsít, nem ugrik, addig viszont nagyon megy, hegyes vidéken főleg a combos középtartománnyal. A Tibi által említett lánccsapkodásra egy kisebb első lánckerék az olcsó megoldás, ráadásul attól még harapósabb lesz. Bőven többet tud mint amit a lóerő adat alapján gondol az ember.
    

kawa550 118886 2018. január 7. 14:14   Válasz erre: 118885
Bowdenes.
    

Konrád_EXC 118885 2018. január 7. 13:55  
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,

Egy dolgot elfelejtettem, a kuplung az hidraulikus vagy bowdenes?

kawa550

Igen, pont ez az egyik félelmem. Képek alapján, ránézésre látványosan jól néz ki minden, belül meg ki tudja mi van...
900-as sajnos az anyagi keret miatt nem megoldható :(

lendvai

Remekül kifejtetted, pont egy ilyen fejtágításra volt szükségem :D
Forgatni nem, akarom. Szépen higgadtan nyugodtan motoroznék vele. F650-es BMW ben gondolkodtam még, de félek nyomatékban/erőben kevés lenne. Nem száguldozni akarok, de egy dinamikusabb előzésnél jó ha van miből gazdálkodni.
    

lendvai 118884 2018. január 7. 11:45   Válasz erre: 118882
Szia. Hát először is, ha a nagyendurózás világa ismeretlen számodra, akkor a TDM-el az is marad, mert az egy utcai motor. Persze kicsit magasabb építésű, mint egy túragép, kicsit hosszabbak a rugóutak, de éppen ezért nem tudnak mit kezdeni vele kategorizáláskor. Be lehet vele menni könnyű terepre, de nem oda való, nehéz, felül a középdobra meg ilyesmi.
Mivel 2001-ig gyártották ezért a legfiatalabb modellek is 17 évesek. És bár vannak még csodák, csak ritkán, ezért a piacon terjengő gépek alapján én nem hinném el, hogy mindenki, évjárattól függően kb 35 ezer km-rel adja el a gépét. Ez az emberi kapzsiság és hülyeség kombinációjából született, szóval azt javaslom ne hidd el. Egy példa: nekem 2005-ös a gépem és kicsivel több, mint 80 ezer km van benne. garantáltan, mert fórumtárstól vettem második tulajként, aki meg idehaza vette szalonból. Így a 4TX-ek inkább 150-200 ezer km körül járnak ha valaki rendszeresen túrázgatott vele tőlünk nyugatabbra, ahol a jövedelmi és útviszonyok jelentősen jobbak, mint idehaza. Persze vannak kivételek, itt is akad néhány keveset futott, jól karbantartott példány, ha eladók meg kell venni.
Típushibáról nem beszélnénk, a hanyag tulajdonosok és az óratekergetés, valamint a nem megfelelő használat a problémák fő forrásai, valamint a fránya anyagiak. Írták, hogy a 4TX-ek hajtókarosak lesznek, ezt én a helyén kezelném, mert sok 4TX tulajdonos van itt, akinek bőven 100 ezer fölött van a blokkban szerintem és nem volt ilyen gondja. Amit tudnod kell: ez egy soros 2 hengeres blokk, nem sportmotor. Tehát ha tartósan a piros tartományban használja az ember, ahol a gyári dobokkal is gyönyörűen ordít (néhányszor kipróbáltam, de nem az én világom, nekem a mélyebb dübörgés jobban bejön), de ott egyrészt eszi az olajat, másrészt meg lehet, hogy tényleg hajtókaros lesz. :-)
A hangjával meg kell barátkoznod, mert olyan, mintha egy varrógépet raktak volna a blokkba. Szóval fül kell a nem oda illő zajok, zörejek kiszűréséhez, ezért azt javaslom vigyél magaddal valakit, akinek hosszabb ideje van 4TX-e és tudja milyen az egészséges motorhang. Ami előfordulhat: vezérműlánc hangja, síró harmadik fokozat, ami főleg olasz import gépekre jellemző, nekem is sírt a 4TX-emben, de ez inkább csak esztétikai hiba: ha nem dobálja ki a fokozatokat, akkor nem kell foglalkozni vele.
A karburátor vákuumos, van benne két membrán, ami ha elöregszik kireped. Az én tapasztalatom: nem lehet rendesen kihúzatni, magasabb fordulaton dadog, erőtlen, de ez persze a repedés helyétől és nagyságától is függ.
Száraz karteres, olajszintet kb 10 perc járatás után lehet nézni a kémlelőablakban, különben hamis amit látsz.
Blokk alacsony fordulaton, 2500 alatti gyorsításnál hajlamos rángatni a láncot, ez normális. 270 fokban elékelt főtengellyel szerelték, ettől kellemesen dadog, kicsit V2 hangja is van.
Szélvédelem olyan, amilyen, örök téma, turbulenciákra számíts, amit lehet csökkenteni, de megszüntetni soha nem fogod emberi léptékű átalakítással. Nekem sikerült embertelen mértékűvel, de akkor meg nyáron megrohadsz mögötte. :-)
Gyári nyereg hosszabb távon kényelmetlen, mert keskeny, ha már át van alakítva, az előny.
Az idomok drágák, így ha sérül sokszor egyszerűbb egy jó műanyagossal javíttatni, én ebből nem csinálnék gondot, ha szépen rendbeszedték. Minden évjáratnak vannak adott színkombinációi, a tákolás kiderítésére érdemes utánanézni, az Inside the TDM by JBX oldalon sok hasznos infó van.
És persze itt is sok hasznos infót találsz, ha belépsz a TDM-esek táborába. Szerintem az a legszerencsésebb, ha innen tudsz választani egy eladó, jó állapotban lévő gépet. Itt azért kisebb a valószínűsége, hogy átverés áldozata leszel, vagy zsákbamacskát veszel. Cserébe lehet, hogy drágább lesz a gép, de én a magam részéről azt mondom hogy az olcsó megoldás hosszú távon mindig drágább.
Gyári új alkarész ellátottsága még van, az angol Ebay-en lehet cuccokat venni, illetve az USA-ból is be lehet jó áron szerezni olyan alkatrészeket, amik közösek más Yamaha típusokkal, mert a 4TX-et kinn nem forgalmazták. Gyári alkatrészkóddal lehet keresni, én a boats.net-ről veszem az ott elérhető gyári alkatrészeket.
Modellek közötti átjárhatóság a közös alkatrészekre szorítkozik: pl tükör, index, gumi alkatrészek stb. De erről is vannak infók a neten, alkatrész katalógusok, cikkszámok stb. Idomok, váz teljesen más a modellváltásoknál.
Ja, és a hírhedt membrán: 4TX 1999-ig kurva drága, de a Suzukinál meg lehet venni negyedannyiért, mivel ott nem kell megvenni a műanyag csúszkát, amire fel van biggyesztve. :-) 1999 utáninál más a helyzet, más karburátorral szerelték, olcsóbb a membrán is, mert külön lehet kapni.
    

kawa550 118883 2018. január 7. 11:36   Válasz erre: 118882
Először is a lényeg, ha teheted, inkább a 900-asokat nézegesd, azok között nehéz mellényúlni, szinte teljesen probléma mentes.
850-ből szinte mindegy hogy 3vd vagy 4tx, mindegyikben van karbantartott szép és jó, meg kalap szar is. Használati értékükben gyakorlatilag nincs különbség. Blokkban, fékben hátsó futóműben sok alkatrész azonos, ellátásban nincs probléma.
3vd-nél tipushibának a 3. fokozat fogaskereke mondható, az elég gyakran búg, néha ki is dobálja, a csere nem olcsó. Ezen kívül még a korból adódó szívócsonk gumi, karbi membrán, kislánckerék szimering, fesszabályzó, gyújtótrafó, hátsóteló meg telószimering lehet problémás. Ez nagyjából a 4tx-re is igaz, kivéve a váltót. Olajfogyasztás leginkább szelepszár szimering miatt szokott lenni.
A fő problémája, hogy nagyon szépen öregszik, szinte nem látszik rajta a 20 éves használat sem, ezért kívülről azok a darabok is jól néznek ki, amiknek belül már véres a torka, így sok a durván visszatekert nepper példány, aztán pont ezért néha megesik egy hajtókaros főtengelyes darab is. Próbálj face csoportban érdeklődni, olyan motort amit esetleg többen is ismernek, kisebb az esélye hogy valami pofátlan átbaxás lesz a vége.
    

Konrád_EXC 118882 2018. január 7. 10:52  
Sziasztok, BUÉK mindenkinek!

A nem túl távoli jövőben szeretnék venni egy 850-es TDM-et. Ebben kérek tőletek egy kis iránymutatást, segítséget, mivel szinte teljesen ismeretlen számomra a nagyendurozás világa. Olyan motort keresek, amivel minden nap munkába tudok járni, pár hetente el tudok ingázni vele 1-2 száz kilométert és ha van időm akkor nagyobb távolságokra, környező országokba el tudok vele jutni anélkül, hogy azon kellene görcsölni, mi fogja megadni magát benne. Ha ezek teljesülnek, akkor azt hiszem nekem találták ki a TDM-et. Még nem sikerült eldöntenem, melyik szériából válasszak.
Továbbá a következő kérdésekre keresem a válaszokat.:

-Van e a modellnek valamilyen széria hibája, amire oda kell figyelni, mert rendszeresen megadja magát?
-Vásárlásnál mire figyeljek oda? Használatból adódó "láthatalan" sérülések, kopások jellegzetességei? Sajnos nem tudom milyen a hangja, szaga... nincs mihez viszonyítani (pl valami, csörög ,zörög, aminek nagyon nem kéne)
-Van e még gyári új alaktrész ellátottsága?
-Kényelem szempontjából mik a tapasztaltok hosszabb út során?
-Van e átjárhatóság a modellek közöt, építgetés szempontájából? (gondolok itt az idomok, váz szerelhetőségére)

Bocs a hosszú posztért, igyekeztem tömör lenni. A segítséget előre is köszönöm! üdv Konrád
    

lendvai 118881 2018. január 6. 21:58   Válasz erre: 118878
A plexi gumiágyas anyával van rögzítve. Ha merevítem azzal többet adok át a fejidomnak a plexi rezgéseiből. A fejidom maga is műanyag, van rugalmassága. Meglátom hogyan mozgatja a szél a jelenlegihez képest (mivel szélcsatornám nincs, amiben előzetesen tesztelhetném, hehe), aztán majd gondolkodom. De sokat nem erőlködöm, a TDm formája miatt csodákra nem lehet számítani, ezt már sokszor átbeszéltük. Ha a turbulencia csökken már sikeresnek tekintem a projektet, de menetszél azért kell a hűtéshez, különben vennék egy Gold Winget. :-)
    

kawa550 118880 2018. január 6. 21:37   Válasz erre: 118878
Egy magamfajta nakeden szocializálódott kemény csávó nem is érti miről beszéltek....:))))))))))
    

kawa550 118879 2018. január 6. 21:35   Válasz erre: 118877
Biztos a Venesz is valami régi török könyvet másolt. De sírva ne fakadj, ez csak az itthoni recept. Melóban belebaxuk egy tepsibe, 2x víz, 2 kanál vaj, só, 1 óra a kombisütőben fedő nélkül gőzzel oszt kész. A 3x víz az már jó lesz sushihoz is, tapad majd rendesen. :)
    

csanesz 118878 2018. január 6. 21:32   Válasz erre: 118873
Biztos működni fog. Végül is úgy állítod be, hogy jó legyen. Egy dolog viszont kérdéses. Hogy a menetszél mennyire fogja rángatni, mert bár műanyag, de lesz hatása a fejidomra. Én ezért raktam a burkolatra alulról alcsi merevítést.
    

Itil900 118877 2018. január 6. 21:29   Válasz erre: 118869
Érdekes,a török szakácskönyv szintén azt írja,hogy át kell mosni és le kell csepegtetni. Én amúgy 3x- os vízben főzöm,előtte szintén megfuttatom az olajon ( 100- on a sprint 8 sec alatt) üvegesre,ízesítem, aztán hadd főjjebep a levét fedő alat! Ahány ház, annyi szobás...:))
    

lendvai 118876 2018. január 6. 20:22   Válasz erre: 118875
Ebay.
    

Flenegen 118875 2018. január 6. 19:42   Válasz erre: 118873
Ezeket meg hol lötted?
    

kawa550 118874 2018. január 6. 19:26   Válasz erre: 118871
Látod ez nem is rossz ötlet. Kéznél van ha kényes a meló, akár még egy rövid kábellel fix is csatlakoztatható a gyári kivezetésre. Én felcsavartam az enyémet fixen a csonkra, de a tartálytól nem fér el, így nem teljesen függőleges, kicsit meg van döntve. De ez elég jó, lehet hogy én is megcsinálom valami ilyesmire.
Én meg hevenyésztem egy próba asztalkát a felsömaróhoz, hogy alsómaró legyen belőle, úgy néz ki működik az ötlet, martam vele próbadarabokat keresztbe meg kasba. Szóval most már csinálhatok egy rendes végleges verziót, a mai gyakorlásnál már kiderült hogy mit és hogy lehet elbaxni. Jó kis játék, eccer lehet még majd hasznát is veszem. :)))))))
    

lendvai 118873 2018. január 6. 18:07  
Úton vannak az alábbi kirakós játék elemek. :-) Mielőtt Séf bácsi és a hasonlók a fejüket fognák közlöm: centire ugyanakkora a plexi, mint a mostani és nem is akarok nagyobbat, csak az MRA-n kívül kipróbálom a Venturi hatást hasznosító Airflow-t. Hólapát formában nekem bevált, csak nyáron meg lehetett rohadni mögötte. Na ez nem lesz akkora. Ha esetleg beválik, akkor járulékos haszon, hogy állítható plexis lesz a TDM-em. :-) Ha nem válik be, akkor eladom más, kísérletező kedvű TDM 900 tulajnak. :-)
    

lendvai 118871 2018. január 6. 17:51  
A ma délutánt a garázsban töltöttem a fejemet törve. Először készítettem a kompresszor vízleválasztóhoz egy konzolt, amivel a fogantyúra támaszkodva többé-kevésbé tehermentesítettem a csatlakozást, de mozgott ide-oda, nem tetszett. Majd hirtelen felindultságból felcsavaroztam az oldalára egy darab alumínium segítségével. Így ott van, ha kell festéshez, ha meg nem kell, akkor nem csatlakoztatom.
    

lendvai 118870 2018. január 6. 17:37   Válasz erre: 118867
Kézvédőt külön a 900-ra nem gyártottak. Vannak gyártók, akik a 900-hoz való adapterekkel árulják a kézvédőjüket, Ebay-en szét lehet nézni. Meg itt:

http://shop.sw-motech.com/en/by+motorbike+or+scooter/yamaha/TDM+900/index,s100.htm

Már ha hajlandó az ember kifizetni azt a 100Eurót érte. Ha nem, akkor lehet egyszerűbb és olcsóbb kézvédőket venni és némi barkácsmunkával felrakni.
    

kawa550 118869 2018. január 6. 14:58   Válasz erre: 118866
A rizsfőzés különben nem agysebészet. 1-2 kanál olajat(10w40 félszint minyimum!) felmelegítesz, beledobod a rizst, kedv szerint só vagy ha nem zavar a sárgás szín, akkor delikát is lehet, és ha átforrósodott, akkor 1.5-2x-es mennyiségű forró vízzel felöntöd, aztán fedő alatt 2x megkeverve szép lassan rotyogtatod míg már alig van rajt folyadék, akkor lekapcsolod és hagyod fedő alatt kigőzölődni egy 20 percet, villával felkevered oszt kész.
    

kawa550 118868 2018. január 6. 14:54   Válasz erre: 118866
Ez még egy régi, a Venesz tankönyvek idejéből megmaradt hülyeség, hogy lemossuk aztán csepegtetjük meg a faxom. Hagyd a pitsába, én se foglalkozok vele.
    

Zsozso197 118867 2018. január 6. 14:41  
Sziasztok!!

Esetleg tudtok olyanba segítenni hogy hol találhatnék Tdm 900 2002 évjáratuhoz kézvédőt?
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv Mindenkinek
    

lendvai 118866 2018. január 6. 12:21  
Séf bácsitól kérdezem: miért kell a hántolt rizst főzés előtt elmosni? Koszos, vagy fertőzött lehet? Van valami, ami a főzéskor nem pusztul el, de a hideg víz alatt igen? Tisztának tűnik, nem nagyon látok a mosogatóba hullani semmi gyanúsat. :-)
Na meg állandóan kihabzik, bár ott a figyelmetlenség is szerepet játszhat. :-)
    

Itil900 118865 2018. január 5. 19:02   Válasz erre: 118860
Szólj,ha száraz! Viszem a disznót! Ma is beszólt, így jár...! :)
    

bromi001 118864 2018. január 5. 12:39  
Hozy! Ment egy üzenet.
    

hozy 118862 2018. január 5. 09:25  
Sziasztok!
Nem gondoltam, hogy ide jutok... Sürgősen eladó lett 4TX-em! :-(
2002-es, tehát az utolsók közül való. Három SHAD dobozzal, bukócsővel, markolatfűtéssel és minimálisan átszabott üléssel van, ezen kívül minden gyári rajta. Műszaki 2019-ben fog csak esedékes lenni. 67000km van benne. Első gumi cserés, a hátsó 2017-es, kb 4000km-et futott. A téli leállás után is hetente indítom, de az akksi az utolsó indításnál már erőlködött, így lehetséges cserés lesz az is. (kb. 30 perc töltés után már szépen indított) Olaj és szűrők, illetve a gyertyák is cserélve lettek, mivel hosszabb időre terveztem vele. Máshol nem hirdetem egyelőre. Fix 590-re gondoltam.
    

Itil900 118861 2018. január 4. 20:50  
https://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=tdm

Ha kell alkatrész...
Ja,nem kapok terjesztésért díjjat,a fene ott egye meg...! :)))
    

lendvai 118860 2018. január 4. 15:58   Válasz erre: 118859
Ott lesz felgyújtva, ahol van, én nem szurkáltatom össze még jobban magam. :-) De még kicsit nyers, hadd száradjon. :-)
    

Robi70 118859 2018. január 4. 15:50   Válasz erre: 118858
Ezt már akár ott a helyszínen is fel lehet gyújtani.:)
Mindegy hol tartod a tűzbe a nyársra szúrt mangalica szalonnát.:)
    

lendvai 118858 2018. január 4. 13:55  
Haszontalan fa kivágva, ez a tüskebozót maradt utána. Ezt még szárítom egy kicsit, majd jó kis tábortűz lesz belőle. Utána még a gyökereket kell kiszedni és jöhet a helyére egy almafa.
    

kawa550 118857 2018. január 3. 22:57   Válasz erre: 118856
Nem olyan új dolog ez, már vagy 10 éve volt róla cikk a motorrevüben, akkor azt írták, hogy ilyen heliketyerés hegyimentők már használják is. Golyós gyorscsatlakozós, így simán bontható mint a levegős cuccok csatlakozója, csak ki kell építeni neki a vízkörből. Városi szaladgálásra tuti használhatatlan, legfeljebb arra jó hogy el autópályázz vele az elefánt treffenre.
    

lendvai 118856 2018. január 3. 21:05   Válasz erre: 118854
Olyan ez, mint a kezdeti légzsákos ruhák. A derék motoros elfeledkezett a csíptetős madzagról, vidáman leszállt hogy bedobjon egy kávét és magára robbantotta a légzsákot. :-))) Én egy jó több réteges technikai aláöltözetet praktikusabbnak tartok, mint azt, hogy plusz hűtőkört játsszak a ruhámmal, annál is inkább, mert ezzel felborítom a motorra tervezett hűtési rendszert. Ha így működik, de úgy emlékszem ez az elv.
Nagy hidegben amúgy se szeretek motorozni, nem lenne jobb, ha jó meleg ruhában dobnám el a gépet a hideg aszfalton. :-))) Bár már vannak téli gumik. Akinek télen is dolgoznia kell a motorral talán megéri, de a praktikumot még nem látom ebben a cuccban.
    

csanesz 118855 2018. január 3. 20:20   Válasz erre: 118853
Aszem befizetek egy Repsolra.
Egy próbát megér.
    

csanesz 118854 2018. január 3. 20:18   Válasz erre: 118852
Ezt már rég kitalálták a profi motorosok.
Ha vízálló ruhába bepisálok, fűti a hátsóm a lábam és a csizmám is meleg marad. :)))

Amúgy mi van, ha menet közben dobni kell a gépet? A katéter húz magával...
    

lendvai 118853 2018. január 3. 18:08   Válasz erre: 118851
A Repsol Moto Sintetico 4T és a Motul 5100 között nem éreztem igazán észrevehető különbséget a 4TX-ben. Bár lehet a váltó finomabban járt tőle, talán anno írtam is róla itt valamit, de úgy tudom a régi kommentek odalettek a szervercserével. A Repsol mellett szól, hogy full szintetikus. Mást még nem igazán próbáltam, kivéve most a Motul 7100-at.
    

Itil900 118852 2018. január 3. 15:48  
Őrülteknek magyar találmány:

https://hegylakok.hu/2018/01/moto-hotwear-futheto-motorosruha/
    

csanesz 118851 2018. január 2. 17:30   Válasz erre: 118847
Én a Repsolban gondolkodom egy próba erejéig. A 4TX 850 a maga egyszerűségénél fogva, talán mutat némi változást a váltó működésében vagy a kuplung kezelésében.

És igen a Motul 5100 -is hasonlóan mosószer illatú. Azaz első mikor kibontom, hogy megszagolom. :) Így tutira csekkolva van. :)

Az enyémről elmondható, hogy 72 000 Km -el van benne 5 000 Km. :)))
    

Flenegen 118850 2018. január 2. 17:08   Válasz erre: 118849
Még nem néztem mert csak ötlet szerűen jutott eszembe a dolog, de köszi az infót!
    

Sander67 118849 2018. január 2. 16:00   Válasz erre: 118848
Pofon egyszerű, a saruk levétele után azt a felét felfelé emelve kihúzod a helyéről.
    

Flenegen 118848 2018. január 2. 15:47  
Inkább arról meséljetek nekem, hogy az akku kiszerelés mennyire gáz a 900-on. A 850-esnél a 6 év alatt egyszer sem kellett kivenni, a 900 lehet ki kell kapnom mert ahol a motor áll télen ott rátölteni nem akarok.
    

lendvai 118847 2018. január 2. 14:23   Válasz erre: 118845
Nem mondanám, hogy a 7100 bevált, inkább a kíváncsiság hajtott. Most van benne másodszor, de nem ígérem meg, hogy megmaradok nála. Egyedisége miatt valószínűleg nehezebben hamisítható (piros színű és mosószer-illatú). Hígabbnak tűnik, mint a Repsol, talán azért, mert a váltó nem jár olyan finoman a Motullal, mint a Repsollal. Viszont minden fórumon odavannak tőle, gondoltam kipróbálom. Ha a kenési tulajdonságai emiatt jobbak (hidegindítási nyomás felépülés stb), akkor megéri. De úgy gondolom olyan nagy különbségek nincsenek a hasonló kategóriájú olajok között. A blokk nem fogyasztotta, de miért is, csak 80 ezer km van még benne. :-)
Amiatt egy kicsit aggódom majd, hogy évek múlva hogy fogom ezt az agyonhajtott vackot több, mint 100 ezer km-rel eladni a sok csilivili, jóval öregebb, emiatt biztos nagyon megkímélt 35 ezer km-es TDM mellett. :-)))
    

furfarag 118846 2018. január 2. 14:02  
Sziasztok.Utólag is Búék:-)
    

csanesz 118845 2018. január 2. 13:16   Válasz erre: 118841
Szia!
Ezek szerint a Motul 7100 bevált neked. Egyéb tapasztalatok az 5100 -hoz képest?
Halkabb járás vagy esetleg hidegen folyékonyabbnak tűnik - hígabb?
Mert az 5100 hidegen sűrűbb állagú mint a Repsol Moto Sintetico 4T 10W40.
    

kokoga 118844 2018. január 2. 13:00   Válasz erre: 118841
Köszönöm az olajjal kapcsolatos segítséget,a zajt pedig megnézetem egy szerelővel,aztán meglátjuk mi lesz,ha új fejlemények lesznek jelentkezem.
    

Itil900 118843 2018. január 2. 09:30   Válasz erre: 118840
Veletek személyszeint mérettetnék én is,de volt emlegetve korábban valami facse oldal,viszont sok olyat találtam ahová hónapok óta be se néztek.
    

lendvai 118842 2018. január 1. 23:33   Válasz erre: 118840
Jaja, én ragaszkodom a személyes megmérettetéshez. :-)
    

lendvai 118841 2018. január 1. 23:31   Válasz erre: 118835
A Motul 5100 10W-40 is megfelelő a 900-ba, utána úgyis a tapasztalat és a motorozási szokások döntik el kinek mi válik be. Én a 10W-40 viszkozitás mellett full szintetikus olajakat használok. Repsol Moto Sintetico, Motul 7100, nekem mindkettő bevált, a Motullal nyersebben jár a váltó, de lehet, hogy épp emiatt jobb a kenése. Mindenesetre drágább, mint a Repsol.
A zörej lehet, hogy vezérműlánc cserét sejtet, a patron egy egyszerű rugós-racsnis szerkezet, azt nem nagyon kell cserélgetni, hacsak a rugó el nem fárad, de én itt ilyenről még nem hallottam ezeknél a gépeknél.
    

kawa550 118840 2018. január 1. 23:24   Válasz erre: 118838
A Tibivel? Olyan facse oldal nincsen. :))))))
    

Itil900 118839 2018. január 1. 22:17  
Figyuzzatok oda!!!


https://hegylakok.hu/2018/01/van-egy-kis-bibi-az-uj-motoros-autopalya-matricaval/
    

Itil900 118838 2018. január 1. 21:52  
Mi a face oldal címe,ahol össze lehet bratyizni???
    

Itil900 118837 2018. január 1. 21:49   Válasz erre: 118828
Isten éltessen,kedves ikertesóm
    

Itil900 118836 2018. január 1. 21:47   Válasz erre: 118829
Ha látsz TDM felíratú órát,szólj nekem is! Ez frankó
    

kokoga 118835 2018. január 1. 21:08  
Üdv Mindenkinek!
Még új vagyok az oldalon,tekintve,hogy a két ünnep között lettem boldog vagy boldogtalan tulajdonosa egy 900-as TDM-nek8tavaszra minden kiderül vagy mindeki derül,meglátjuk). Viszont lenne néhány kérdésem a motorra kapcsolatban,amire remélem itt válaszokat találok:
1.Milyen olajat érdemes kell tenni a motorba(nem tudom az előző tulaj milyet használt kereskedőtől vettem,szervizkönyve már nincs)Én Motul 5100 10W-40-re gondoltam haverok is használják a motorjaikban és nincs gond vele,gyári utasításban nem találtam ajánlást?!
2.Hidegen a vezérműlánc felől enyhe "zörej" hallható (az eladó szerint ,aki szerelő is)valószínűleg a láncfeszítő patron megérett a cserére?!
E két kérdéssel kapcsolatos véleményekére tapasztalótokra lennék kíváncsi,hogy így az év elején legyen mit olvasnom ,míg beindul a szezon! :)
Előre is köszönöm!
    

csanesz 118834 2018. január 1. 20:49   Válasz erre: 118828
Jól tartod magad more! :)))
    

Hr.Geiger 118833 2018. január 1. 20:16   Válasz erre: 118832
Persze, ha gesenk akkor nem érdekes, csak gondoltam, mindent, vagy semmit. :-)))
Ettől függetlenül nagyon kreatív gesenk..., illik Kendhez ez a cucc! :-)))
    

kawa550 118832 2018. január 1. 20:09   Válasz erre: 118831
Ezt a készítőtől kéne megkérdezni, én gesenkbe kaptam, de nekem tetszik hogy nincs ott, még különlegesebb a használatot meg nem befolyásolja. :))
    

Hr.Geiger 118831 2018. január 1. 20:07   Válasz erre: 118829
BÚÉK minden kedves Fórumozónak!

Nagyon ötletes és dekoratív időmérő, tetszik! Pusztán csak kíváncsiságból: a 2-es és a 10-es számok a súlycsökkentés miatt maradtak le a tárgyról? :-)))
    

lendvai 118830 2018. január 1. 20:01   Válasz erre: 118828
Ettől függetlenül köszönöm mindenkinek, hogy gondolt rám, de a Facebookon nem érdemes kommunikálni velem, mert havonta egyszer-kétszer nyitom meg arra az egy percre, míg megnézem nem jött-e valami konkrétan nekem szóló dolog. Vagy e-mail, telefon vagy lehet barátkozni személyesen. :-)) Többek szerint társasági ember vagyok. :-))) Többek szerint meg antiszoc bunkó. :-)))
    

kawa550 118829 2018. január 1. 19:57  
És a lánckerék órámhoz mit tetszenek szólni? Felhínám a figyelmet a kawa zőőőőőd mutatóra. :)))))))))))))))
    

lendvai 118828 2018. január 1. 19:56   Válasz erre: 118824
Az senkinek nem tűnt fel csak az egyik barátunknak, hogy a face 113 évesnek mutat. :-))) És ez még csak a kezdet. :-)))
    

yamaszaki 118827 2018. január 1. 19:44   Válasz erre: 118824
Az lehet,de vissza már nem mondom,úgy hogy már csak azért is éltesse!!
    

Englishman 118826 2018. január 1. 19:36  
BÚÉK a Hölgyeknek és az Uraknak!
    

kawa550 118824 2018. január 1. 19:34   Válasz erre: 118820
Nekem úgy rémlik hogy azt a facse rosszul tudja és nincs szülinapja a Tibikének, de a tévedés jogát fenntartom. :))))))
    

kawa550 118822 2018. január 1. 19:31   Válasz erre: 118815
Amennyire én tudom, ez a szelep kokszosodás azóta divat, mióta elterjedt a közvetlen befecskendezés és nem a szívócsőbe nyomják a naftát, szóval nem az a kis olaj okozza a problémát, hanem a hűtés nélkül maradt szelepek, és a lecsapatásnak is az az oka hogy ne kerüljön olaj a környezetbe, nem az hogy ettől olyan nagyon védeni kéne a motort. De ártani biztos nem árt ha ott van.
    

zsotli 118821 2018. január 1. 19:27  

    

yamaszaki 118820 2018. január 1. 19:20  
Mi is Boldog Új Évet kívánunk mindenkinek és Isten éltesse sokáig Lendvai urat!!!
    

kormi1313 118819 2018. január 1. 19:17  
Boldog Új Esztendőt!

Minden kedves és még nem is ismerős TDM és volt TDM tulajdonosnak!
    

Muju 118818 2018. január 1. 18:15  
Boldog Új Èvet Kívánok mindenkinek!
    

Sander67 118817 2018. január 1. 18:12  
BÚÉK! mindenkinek itt a fórumon.
    

Robi70 118816 2018. január 1. 16:17  
Szasztok Srácok!
Boldog Új Évet Mindenkinek!
Még furcsa kimondani: 2018
1-2 itt a Május és a találkozó!
    

csanesz 118815 2018. január 1. 15:39   Válasz erre: 118814
Mármint hülyeség ez a kiegészítő?
    

csanesz 118814 2018. január 1. 15:38   Válasz erre: 118812
Ha jól tudom a levegőszűrő házba megy a csapatott olaj.
Van értelme foglalkozni vele vagy hülyeség az egész?
    

kawa550 118813 2018. január 1. 14:42  
Különben meg Buék gyermekeim, a fórum keménymagjától! :))))))))))))))))
    

kawa550 118812 2018. január 1. 14:33   Válasz erre: 118809
De mi a kérdés? Ez egy olajlecsapató, 20 éve benne van minden motorban meg autóban.
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/kawasaki/zr1100-16021/zr1100-31572/zr1100-c4-805681/breather-cover-oil-pan-14354934
    

Itil900 118811 2018. január 1. 14:29   Válasz erre: 118809
Fordítasz,ha megkérlek???
    

Itil900 118810 2018. január 1. 14:22  
https://hegylakok.hu/2018/01/sirok-motoros-talalkozo-2018/
Folytatásnak kis pihenés után.
    

csanesz 118809 2018. január 1. 13:20  
Idén elsőként megragadnám az alkalmat és megkérdezném tőletek.
Erről mi a véleményetek:
ELMÉLET:
https://www.youtube.com/watch?v=PWz6vCnJ4CA&index=11&list=PL6XqB0kw8Wl45rymDainQs8vBGVgFBJLS
GYAKORLAT:
https://www.youtube.com/watch?v=tWLYRvBhJgQ
    

Tomchy 118808 2018. január 1. 11:55  
Boldog 2018-at!!!
    

csanesz 118807 2018. január 1. 01:22  
BÚÉK!
    

Itil900 118806 2017. december 31. 19:49  

    

Itil900 118805 2017. december 31. 19:48  

    

Fido71 118804 2017. december 31. 19:43   Válasz erre: 118796
Édesapámnak is ez van, eddig még csak nem is tüsszentett!
    

Flenegen 118803 2017. december 31. 19:03  
Km-ekben gazdag, Boldog Új Évet kívànok mindenkinek:)

BUÉK 2018
    

night-rider 118802 2017. december 31. 18:08   Válasz erre: 118796
Az jó...annó az egyik utolsó darab japánban gyártottat vettem meg veszprémi toyotánál a nejemnek..6 évesen 34000km-rel adtuk el ...hibátlanul
    

lendvai 118801 2017. december 31. 17:39   Válasz erre: 118800
Ha szeretsz szopni... :-)))) Vagy izgulni azon, higy mit fogtál ki. :-))))
    

Itil900 118800 2017. december 31. 17:32   Válasz erre: 118798
Némi rugdosás az arcukra is ráfér. 30000 km után motorhiba???? Azt csak új francia autó produkálja...!
Kösz a felhomályosítást! Ha már francia!: A 206-os,vagy a 306- os???
    

Tomchy 118799 2017. december 31. 17:21   Válasz erre: 118798
Ezt nem tudom, viszont volt a családban egy, kb. 7 éven keresztül néztem, mi nyúzást kap, és csak tette a dolgát. Idén adtuk el, az új tulaj azóta is elégedett vele. Persze, a kötelező szervizekkel nem volt sose hiány.
    

lendvai 118798 2017. december 31. 17:10   Válasz erre: 118797
Megnéztem: a Yaris is láncos. 2001-től Franciaországban szerelték, ez utóbbi számmra a Micra felé billenti a mérleg nyelvét. Azt írták eleinte voltak is kisebb minőségi problémák. Gondolom utána a japánok szétrúgták a nagy arcú franciák seggét, legalábbis remélem így történt. :-)))
    

lendvai 118797 2017. december 31. 17:00   Válasz erre: 118796
Abból én a nagyobbik motort venném. Fogyasztásban átlag ugyanaz, sőt bizonyos körülmények között még alacsonyabb is lehet, adóvonzatában sincs lényegi különbség. (Jó példa erre a Focus, az 1.6 motorral kevesebbet fogyaszt, mint az 1.4-el). A vezérlését nem ismerem, de a Micra láncos, ami sokat nyom a latban ha "óccsóé" kell a fenntartás.
    

Tomchy 118796 2017. december 31. 16:34   Válasz erre: 118788
Yaris-t vegyél, a régebbi 4 hengeres 1.0 VVti motorral. Mindent kibír
    

kawa550 118795 2017. december 31. 16:12   Válasz erre: 118794
K11
    

Itil900 118794 2017. december 31. 16:07   Válasz erre: 118791
"bakancs Micra"??? Az meg melyik???
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118