Itil900 | 118897 | 2018. január 9. 06:21 |
Ücsörgés közepette házi feladat: https://hegylakok.hu/2014/01/mitoszrombolok-a-veszfekezes-tudomanya/ |
csanesz | 118895 | 2018. január 8. 16:50 |
Ez itt a reklám helye: https://www.olajwebshop.hu/obudai-uzlet.html Voltam boltban, vettem olajat Repsol Sintetico 10w-40 -et. A 4lityi 8 000Ft volt. Motulból 5100 10w-40 meg 10 000Ft. Rég volt ilyen jó ára... |
lendvai | 118894 | 2018. január 7. 17:33 | Válasz erre: 118892 |
Lehet, hogy jó, de nincs hova csavarozni eszétikus módon azt a rusnya rudat. :-) Nekem jobban tetszik az Airflow/Airstream.
|
lendvai | 118893 | 2018. január 7. 17:31 | Válasz erre: 118889 |
Ki mondta, hogy ugyanaz a 2001-es és a 2005-ös modell? :-) Aki ismer tudja, hogy mindkét gép volt már nálam és a jelenlegi egy 900-as. :-))
|
Levi990 | 118892 | 2018. január 7. 16:45 | Válasz erre: 118873 |
csanesz | 118890 | 2018. január 7. 16:17 | Válasz erre: 118881 |
Nálam is gumi ágy van. Közel 2 cm -es lengése van már évek óta. Bár enyém 850 -es, de kiindulásnak jó adat lehet számodra. :)
|
1Laciapu | 118889 | 2018. január 7. 16:06 |
Na ez a nem semmi! Egy 2001-ig gyártott típusból hozzájutni egy 2005-öshöz ... Kivételes szerencse... |
lendvai | 118888 | 2018. január 7. 15:51 |
Na, eltűnt a tüskebozót utolsó tüskés maradványa is, már csak a gyökeret kell kikapirgálni hogy a helyére almafa kerülhessen. Azt meg majd szépen apránként. :-)
![]() |
kawa550 | 118887 | 2018. január 7. 14:20 | Válasz erre: 118885 |
Igazából közúton mindenre elég az ereje, csak autópályán fogy el, ott már 160 felett csak gyorsít, nem ugrik, addig viszont nagyon megy, hegyes vidéken főleg a combos középtartománnyal. A Tibi által említett lánccsapkodásra egy kisebb első lánckerék az olcsó megoldás, ráadásul attól még harapósabb lesz. Bőven többet tud mint amit a lóerő adat alapján gondol az ember.
|
Konrád_EXC | 118885 | 2018. január 7. 13:55 |
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, Egy dolgot elfelejtettem, a kuplung az hidraulikus vagy bowdenes? kawa550 Igen, pont ez az egyik félelmem. Képek alapján, ránézésre látványosan jól néz ki minden, belül meg ki tudja mi van... 900-as sajnos az anyagi keret miatt nem megoldható :( lendvai Remekül kifejtetted, pont egy ilyen fejtágításra volt szükségem :D Forgatni nem, akarom. Szépen higgadtan nyugodtan motoroznék vele. F650-es BMW ben gondolkodtam még, de félek nyomatékban/erőben kevés lenne. Nem száguldozni akarok, de egy dinamikusabb előzésnél jó ha van miből gazdálkodni. |
lendvai | 118884 | 2018. január 7. 11:45 | Válasz erre: 118882 |
Szia. Hát először is, ha a nagyendurózás világa ismeretlen számodra, akkor a TDM-el az is marad, mert az egy utcai motor. Persze kicsit magasabb építésű, mint egy túragép, kicsit hosszabbak a rugóutak, de éppen ezért nem tudnak mit kezdeni vele kategorizáláskor. Be lehet vele menni könnyű terepre, de nem oda való, nehéz, felül a középdobra meg ilyesmi. Mivel 2001-ig gyártották ezért a legfiatalabb modellek is 17 évesek. És bár vannak még csodák, csak ritkán, ezért a piacon terjengő gépek alapján én nem hinném el, hogy mindenki, évjárattól függően kb 35 ezer km-rel adja el a gépét. Ez az emberi kapzsiság és hülyeség kombinációjából született, szóval azt javaslom ne hidd el. Egy példa: nekem 2005-ös a gépem és kicsivel több, mint 80 ezer km van benne. garantáltan, mert fórumtárstól vettem második tulajként, aki meg idehaza vette szalonból. Így a 4TX-ek inkább 150-200 ezer km körül járnak ha valaki rendszeresen túrázgatott vele tőlünk nyugatabbra, ahol a jövedelmi és útviszonyok jelentősen jobbak, mint idehaza. Persze vannak kivételek, itt is akad néhány keveset futott, jól karbantartott példány, ha eladók meg kell venni. Típushibáról nem beszélnénk, a hanyag tulajdonosok és az óratekergetés, valamint a nem megfelelő használat a problémák fő forrásai, valamint a fránya anyagiak. Írták, hogy a 4TX-ek hajtókarosak lesznek, ezt én a helyén kezelném, mert sok 4TX tulajdonos van itt, akinek bőven 100 ezer fölött van a blokkban szerintem és nem volt ilyen gondja. Amit tudnod kell: ez egy soros 2 hengeres blokk, nem sportmotor. Tehát ha tartósan a piros tartományban használja az ember, ahol a gyári dobokkal is gyönyörűen ordít (néhányszor kipróbáltam, de nem az én világom, nekem a mélyebb dübörgés jobban bejön), de ott egyrészt eszi az olajat, másrészt meg lehet, hogy tényleg hajtókaros lesz. :-) A hangjával meg kell barátkoznod, mert olyan, mintha egy varrógépet raktak volna a blokkba. Szóval fül kell a nem oda illő zajok, zörejek kiszűréséhez, ezért azt javaslom vigyél magaddal valakit, akinek hosszabb ideje van 4TX-e és tudja milyen az egészséges motorhang. Ami előfordulhat: vezérműlánc hangja, síró harmadik fokozat, ami főleg olasz import gépekre jellemző, nekem is sírt a 4TX-emben, de ez inkább csak esztétikai hiba: ha nem dobálja ki a fokozatokat, akkor nem kell foglalkozni vele. A karburátor vákuumos, van benne két membrán, ami ha elöregszik kireped. Az én tapasztalatom: nem lehet rendesen kihúzatni, magasabb fordulaton dadog, erőtlen, de ez persze a repedés helyétől és nagyságától is függ. Száraz karteres, olajszintet kb 10 perc járatás után lehet nézni a kémlelőablakban, különben hamis amit látsz. Blokk alacsony fordulaton, 2500 alatti gyorsításnál hajlamos rángatni a láncot, ez normális. 270 fokban elékelt főtengellyel szerelték, ettől kellemesen dadog, kicsit V2 hangja is van. Szélvédelem olyan, amilyen, örök téma, turbulenciákra számíts, amit lehet csökkenteni, de megszüntetni soha nem fogod emberi léptékű átalakítással. Nekem sikerült embertelen mértékűvel, de akkor meg nyáron megrohadsz mögötte. :-) Gyári nyereg hosszabb távon kényelmetlen, mert keskeny, ha már át van alakítva, az előny. Az idomok drágák, így ha sérül sokszor egyszerűbb egy jó műanyagossal javíttatni, én ebből nem csinálnék gondot, ha szépen rendbeszedték. Minden évjáratnak vannak adott színkombinációi, a tákolás kiderítésére érdemes utánanézni, az Inside the TDM by JBX oldalon sok hasznos infó van. És persze itt is sok hasznos infót találsz, ha belépsz a TDM-esek táborába. Szerintem az a legszerencsésebb, ha innen tudsz választani egy eladó, jó állapotban lévő gépet. Itt azért kisebb a valószínűsége, hogy átverés áldozata leszel, vagy zsákbamacskát veszel. Cserébe lehet, hogy drágább lesz a gép, de én a magam részéről azt mondom hogy az olcsó megoldás hosszú távon mindig drágább. Gyári új alkarész ellátottsága még van, az angol Ebay-en lehet cuccokat venni, illetve az USA-ból is be lehet jó áron szerezni olyan alkatrészeket, amik közösek más Yamaha típusokkal, mert a 4TX-et kinn nem forgalmazták. Gyári alkatrészkóddal lehet keresni, én a boats.net-ről veszem az ott elérhető gyári alkatrészeket. Modellek közötti átjárhatóság a közös alkatrészekre szorítkozik: pl tükör, index, gumi alkatrészek stb. De erről is vannak infók a neten, alkatrész katalógusok, cikkszámok stb. Idomok, váz teljesen más a modellváltásoknál. Ja, és a hírhedt membrán: 4TX 1999-ig kurva drága, de a Suzukinál meg lehet venni negyedannyiért, mivel ott nem kell megvenni a műanyag csúszkát, amire fel van biggyesztve. :-) 1999 utáninál más a helyzet, más karburátorral szerelték, olcsóbb a membrán is, mert külön lehet kapni. |
kawa550 | 118883 | 2018. január 7. 11:36 | Válasz erre: 118882 |
Először is a lényeg, ha teheted, inkább a 900-asokat nézegesd, azok között nehéz mellényúlni, szinte teljesen probléma mentes. 850-ből szinte mindegy hogy 3vd vagy 4tx, mindegyikben van karbantartott szép és jó, meg kalap szar is. Használati értékükben gyakorlatilag nincs különbség. Blokkban, fékben hátsó futóműben sok alkatrész azonos, ellátásban nincs probléma. 3vd-nél tipushibának a 3. fokozat fogaskereke mondható, az elég gyakran búg, néha ki is dobálja, a csere nem olcsó. Ezen kívül még a korból adódó szívócsonk gumi, karbi membrán, kislánckerék szimering, fesszabályzó, gyújtótrafó, hátsóteló meg telószimering lehet problémás. Ez nagyjából a 4tx-re is igaz, kivéve a váltót. Olajfogyasztás leginkább szelepszár szimering miatt szokott lenni. A fő problémája, hogy nagyon szépen öregszik, szinte nem látszik rajta a 20 éves használat sem, ezért kívülről azok a darabok is jól néznek ki, amiknek belül már véres a torka, így sok a durván visszatekert nepper példány, aztán pont ezért néha megesik egy hajtókaros főtengelyes darab is. Próbálj face csoportban érdeklődni, olyan motort amit esetleg többen is ismernek, kisebb az esélye hogy valami pofátlan átbaxás lesz a vége. |
Konrád_EXC | 118882 | 2018. január 7. 10:52 |
Sziasztok, BUÉK mindenkinek! A nem túl távoli jövőben szeretnék venni egy 850-es TDM-et. Ebben kérek tőletek egy kis iránymutatást, segítséget, mivel szinte teljesen ismeretlen számomra a nagyendurozás világa. Olyan motort keresek, amivel minden nap munkába tudok járni, pár hetente el tudok ingázni vele 1-2 száz kilométert és ha van időm akkor nagyobb távolságokra, környező országokba el tudok vele jutni anélkül, hogy azon kellene görcsölni, mi fogja megadni magát benne. Ha ezek teljesülnek, akkor azt hiszem nekem találták ki a TDM-et. Még nem sikerült eldöntenem, melyik szériából válasszak. Továbbá a következő kérdésekre keresem a válaszokat.: -Van e a modellnek valamilyen széria hibája, amire oda kell figyelni, mert rendszeresen megadja magát? -Vásárlásnál mire figyeljek oda? Használatból adódó "láthatalan" sérülések, kopások jellegzetességei? Sajnos nem tudom milyen a hangja, szaga... nincs mihez viszonyítani (pl valami, csörög ,zörög, aminek nagyon nem kéne) -Van e még gyári új alaktrész ellátottsága? -Kényelem szempontjából mik a tapasztaltok hosszabb út során? -Van e átjárhatóság a modellek közöt, építgetés szempontájából? (gondolok itt az idomok, váz szerelhetőségére) Bocs a hosszú posztért, igyekeztem tömör lenni. A segítséget előre is köszönöm! üdv Konrád |
lendvai | 118881 | 2018. január 6. 21:58 | Válasz erre: 118878 |
A plexi gumiágyas anyával van rögzítve. Ha merevítem azzal többet adok át a fejidomnak a plexi rezgéseiből. A fejidom maga is műanyag, van rugalmassága. Meglátom hogyan mozgatja a szél a jelenlegihez képest (mivel szélcsatornám nincs, amiben előzetesen tesztelhetném, hehe), aztán majd gondolkodom. De sokat nem erőlködöm, a TDm formája miatt csodákra nem lehet számítani, ezt már sokszor átbeszéltük. Ha a turbulencia csökken már sikeresnek tekintem a projektet, de menetszél azért kell a hűtéshez, különben vennék egy Gold Winget. :-)
|
kawa550 | 118880 | 2018. január 6. 21:37 | Válasz erre: 118878 |
Egy magamfajta nakeden szocializálódott kemény csávó nem is érti miről beszéltek....:))))))))))
|
kawa550 | 118879 | 2018. január 6. 21:35 | Válasz erre: 118877 |
Biztos a Venesz is valami régi török könyvet másolt. De sírva ne fakadj, ez csak az itthoni recept. Melóban belebaxuk egy tepsibe, 2x víz, 2 kanál vaj, só, 1 óra a kombisütőben fedő nélkül gőzzel oszt kész. A 3x víz az már jó lesz sushihoz is, tapad majd rendesen. :)
|
csanesz | 118878 | 2018. január 6. 21:32 | Válasz erre: 118873 |
Biztos működni fog. Végül is úgy állítod be, hogy jó legyen. Egy dolog viszont kérdéses. Hogy a menetszél mennyire fogja rángatni, mert bár műanyag, de lesz hatása a fejidomra. Én ezért raktam a burkolatra alulról alcsi merevítést.
|
Itil900 | 118877 | 2018. január 6. 21:29 | Válasz erre: 118869 |
Érdekes,a török szakácskönyv szintén azt írja,hogy át kell mosni és le kell csepegtetni. Én amúgy 3x- os vízben főzöm,előtte szintén megfuttatom az olajon ( 100- on a sprint 8 sec alatt) üvegesre,ízesítem, aztán hadd főjjebep a levét fedő alat! Ahány ház, annyi szobás...:))
|
kawa550 | 118874 | 2018. január 6. 19:26 | Válasz erre: 118871 |
lendvai | 118873 | 2018. január 6. 18:07 |
lendvai | 118871 | 2018. január 6. 17:51 |
lendvai | 118870 | 2018. január 6. 17:37 | Válasz erre: 118867 |
Kézvédőt külön a 900-ra nem gyártottak. Vannak gyártók, akik a 900-hoz való adapterekkel árulják a kézvédőjüket, Ebay-en szét lehet nézni. Meg itt: http://shop.sw-motech.com/en/by+motorbike+or+scooter/yamaha/TDM+900/index,s100.htm Már ha hajlandó az ember kifizetni azt a 100Eurót érte. Ha nem, akkor lehet egyszerűbb és olcsóbb kézvédőket venni és némi barkácsmunkával felrakni. |
kawa550 | 118869 | 2018. január 6. 14:58 | Válasz erre: 118866 |
A rizsfőzés különben nem agysebészet. 1-2 kanál olajat(10w40 félszint minyimum!) felmelegítesz, beledobod a rizst, kedv szerint só vagy ha nem zavar a sárgás szín, akkor delikát is lehet, és ha átforrósodott, akkor 1.5-2x-es mennyiségű forró vízzel felöntöd, aztán fedő alatt 2x megkeverve szép lassan rotyogtatod míg már alig van rajt folyadék, akkor lekapcsolod és hagyod fedő alatt kigőzölődni egy 20 percet, villával felkevered oszt kész.
|
kawa550 | 118868 | 2018. január 6. 14:54 | Válasz erre: 118866 |
Ez még egy régi, a Venesz tankönyvek idejéből megmaradt hülyeség, hogy lemossuk aztán csepegtetjük meg a faxom. Hagyd a pitsába, én se foglalkozok vele.
|
Zsozso197 | 118867 | 2018. január 6. 14:41 |
Sziasztok!! Esetleg tudtok olyanba segítenni hogy hol találhatnék Tdm 900 2002 évjáratuhoz kézvédőt? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv Mindenkinek |
lendvai | 118866 | 2018. január 6. 12:21 |
Séf bácsitól kérdezem: miért kell a hántolt rizst főzés előtt elmosni? Koszos, vagy fertőzött lehet? Van valami, ami a főzéskor nem pusztul el, de a hideg víz alatt igen? Tisztának tűnik, nem nagyon látok a mosogatóba hullani semmi gyanúsat. :-) Na meg állandóan kihabzik, bár ott a figyelmetlenség is szerepet játszhat. :-) |
Itil900 | 118865 | 2018. január 5. 19:02 | Válasz erre: 118860 |
Szólj,ha száraz! Viszem a disznót! Ma is beszólt, így jár...! :)
|
hozy | 118862 | 2018. január 5. 09:25 |
Itil900 | 118861 | 2018. január 4. 20:50 |
https://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=tdm Ha kell alkatrész... Ja,nem kapok terjesztésért díjjat,a fene ott egye meg...! :))) |
lendvai | 118860 | 2018. január 4. 15:58 | Válasz erre: 118859 |
Ott lesz felgyújtva, ahol van, én nem szurkáltatom össze még jobban magam. :-) De még kicsit nyers, hadd száradjon. :-)
|
Robi70 | 118859 | 2018. január 4. 15:50 | Válasz erre: 118858 |
Ezt már akár ott a helyszínen is fel lehet gyújtani.:) Mindegy hol tartod a tűzbe a nyársra szúrt mangalica szalonnát.:) |
lendvai | 118858 | 2018. január 4. 13:55 |
Haszontalan fa kivágva, ez a tüskebozót maradt utána. Ezt még szárítom egy kicsit, majd jó kis tábortűz lesz belőle. Utána még a gyökereket kell kiszedni és jöhet a helyére egy almafa.
![]() |
kawa550 | 118857 | 2018. január 3. 22:57 | Válasz erre: 118856 |
Nem olyan új dolog ez, már vagy 10 éve volt róla cikk a motorrevüben, akkor azt írták, hogy ilyen heliketyerés hegyimentők már használják is. Golyós gyorscsatlakozós, így simán bontható mint a levegős cuccok csatlakozója, csak ki kell építeni neki a vízkörből. Városi szaladgálásra tuti használhatatlan, legfeljebb arra jó hogy el autópályázz vele az elefánt treffenre.
|
lendvai | 118856 | 2018. január 3. 21:05 | Válasz erre: 118854 |
Olyan ez, mint a kezdeti légzsákos ruhák. A derék motoros elfeledkezett a csíptetős madzagról, vidáman leszállt hogy bedobjon egy kávét és magára robbantotta a légzsákot. :-))) Én egy jó több réteges technikai aláöltözetet praktikusabbnak tartok, mint azt, hogy plusz hűtőkört játsszak a ruhámmal, annál is inkább, mert ezzel felborítom a motorra tervezett hűtési rendszert. Ha így működik, de úgy emlékszem ez az elv. Nagy hidegben amúgy se szeretek motorozni, nem lenne jobb, ha jó meleg ruhában dobnám el a gépet a hideg aszfalton. :-))) Bár már vannak téli gumik. Akinek télen is dolgoznia kell a motorral talán megéri, de a praktikumot még nem látom ebben a cuccban. |
csanesz | 118855 | 2018. január 3. 20:20 | Válasz erre: 118853 |
Aszem befizetek egy Repsolra. Egy próbát megér. |
csanesz | 118854 | 2018. január 3. 20:18 | Válasz erre: 118852 |
Ezt már rég kitalálták a profi motorosok. Ha vízálló ruhába bepisálok, fűti a hátsóm a lábam és a csizmám is meleg marad. :))) Amúgy mi van, ha menet közben dobni kell a gépet? A katéter húz magával... |
lendvai | 118853 | 2018. január 3. 18:08 | Válasz erre: 118851 |
A Repsol Moto Sintetico 4T és a Motul 5100 között nem éreztem igazán észrevehető különbséget a 4TX-ben. Bár lehet a váltó finomabban járt tőle, talán anno írtam is róla itt valamit, de úgy tudom a régi kommentek odalettek a szervercserével. A Repsol mellett szól, hogy full szintetikus. Mást még nem igazán próbáltam, kivéve most a Motul 7100-at.
|
Itil900 | 118852 | 2018. január 3. 15:48 |
Őrülteknek magyar találmány: https://hegylakok.hu/2018/01/moto-hotwear-futheto-motorosruha/ |
csanesz | 118851 | 2018. január 2. 17:30 | Válasz erre: 118847 |
Én a Repsolban gondolkodom egy próba erejéig. A 4TX 850 a maga egyszerűségénél fogva, talán mutat némi változást a váltó működésében vagy a kuplung kezelésében. És igen a Motul 5100 -is hasonlóan mosószer illatú. Azaz első mikor kibontom, hogy megszagolom. :) Így tutira csekkolva van. :) Az enyémről elmondható, hogy 72 000 Km -el van benne 5 000 Km. :))) |
Flenegen | 118850 | 2018. január 2. 17:08 | Válasz erre: 118849 |
Még nem néztem mert csak ötlet szerűen jutott eszembe a dolog, de köszi az infót!
|
Sander67 | 118849 | 2018. január 2. 16:00 | Válasz erre: 118848 |
Pofon egyszerű, a saruk levétele után azt a felét felfelé emelve kihúzod a helyéről.
|
Flenegen | 118848 | 2018. január 2. 15:47 |
Inkább arról meséljetek nekem, hogy az akku kiszerelés mennyire gáz a 900-on. A 850-esnél a 6 év alatt egyszer sem kellett kivenni, a 900 lehet ki kell kapnom mert ahol a motor áll télen ott rátölteni nem akarok.
|
lendvai | 118847 | 2018. január 2. 14:23 | Válasz erre: 118845 |
Nem mondanám, hogy a 7100 bevált, inkább a kíváncsiság hajtott. Most van benne másodszor, de nem ígérem meg, hogy megmaradok nála. Egyedisége miatt valószínűleg nehezebben hamisítható (piros színű és mosószer-illatú). Hígabbnak tűnik, mint a Repsol, talán azért, mert a váltó nem jár olyan finoman a Motullal, mint a Repsollal. Viszont minden fórumon odavannak tőle, gondoltam kipróbálom. Ha a kenési tulajdonságai emiatt jobbak (hidegindítási nyomás felépülés stb), akkor megéri. De úgy gondolom olyan nagy különbségek nincsenek a hasonló kategóriájú olajok között. A blokk nem fogyasztotta, de miért is, csak 80 ezer km van még benne. :-) Amiatt egy kicsit aggódom majd, hogy évek múlva hogy fogom ezt az agyonhajtott vackot több, mint 100 ezer km-rel eladni a sok csilivili, jóval öregebb, emiatt biztos nagyon megkímélt 35 ezer km-es TDM mellett. :-))) |
csanesz | 118845 | 2018. január 2. 13:16 | Válasz erre: 118841 |
Szia! Ezek szerint a Motul 7100 bevált neked. Egyéb tapasztalatok az 5100 -hoz képest? Halkabb járás vagy esetleg hidegen folyékonyabbnak tűnik - hígabb? Mert az 5100 hidegen sűrűbb állagú mint a Repsol Moto Sintetico 4T 10W40. |
kokoga | 118844 | 2018. január 2. 13:00 | Válasz erre: 118841 |
Köszönöm az olajjal kapcsolatos segítséget,a zajt pedig megnézetem egy szerelővel,aztán meglátjuk mi lesz,ha új fejlemények lesznek jelentkezem.
|
Itil900 | 118843 | 2018. január 2. 09:30 | Válasz erre: 118840 |
Veletek személyszeint mérettetnék én is,de volt emlegetve korábban valami facse oldal,viszont sok olyat találtam ahová hónapok óta be se néztek.
|
lendvai | 118842 | 2018. január 1. 23:33 | Válasz erre: 118840 |
Jaja, én ragaszkodom a személyes megmérettetéshez. :-)
|
lendvai | 118841 | 2018. január 1. 23:31 | Válasz erre: 118835 |
A Motul 5100 10W-40 is megfelelő a 900-ba, utána úgyis a tapasztalat és a motorozási szokások döntik el kinek mi válik be. Én a 10W-40 viszkozitás mellett full szintetikus olajakat használok. Repsol Moto Sintetico, Motul 7100, nekem mindkettő bevált, a Motullal nyersebben jár a váltó, de lehet, hogy épp emiatt jobb a kenése. Mindenesetre drágább, mint a Repsol. A zörej lehet, hogy vezérműlánc cserét sejtet, a patron egy egyszerű rugós-racsnis szerkezet, azt nem nagyon kell cserélgetni, hacsak a rugó el nem fárad, de én itt ilyenről még nem hallottam ezeknél a gépeknél. |
kawa550 | 118840 | 2018. január 1. 23:24 | Válasz erre: 118838 |
A Tibivel? Olyan facse oldal nincsen. :))))))
|
Itil900 | 118839 | 2018. január 1. 22:17 |
Figyuzzatok oda!!! https://hegylakok.hu/2018/01/van-egy-kis-bibi-az-uj-motoros-autopalya-matricaval/ |
Itil900 | 118836 | 2018. január 1. 21:47 | Válasz erre: 118829 |
Ha látsz TDM felíratú órát,szólj nekem is! Ez frankó
|
kokoga | 118835 | 2018. január 1. 21:08 |
Üdv Mindenkinek! Még új vagyok az oldalon,tekintve,hogy a két ünnep között lettem boldog vagy boldogtalan tulajdonosa egy 900-as TDM-nek8tavaszra minden kiderül vagy mindeki derül,meglátjuk). Viszont lenne néhány kérdésem a motorra kapcsolatban,amire remélem itt válaszokat találok: 1.Milyen olajat érdemes kell tenni a motorba(nem tudom az előző tulaj milyet használt kereskedőtől vettem,szervizkönyve már nincs)Én Motul 5100 10W-40-re gondoltam haverok is használják a motorjaikban és nincs gond vele,gyári utasításban nem találtam ajánlást?! 2.Hidegen a vezérműlánc felől enyhe "zörej" hallható (az eladó szerint ,aki szerelő is)valószínűleg a láncfeszítő patron megérett a cserére?! E két kérdéssel kapcsolatos véleményekére tapasztalótokra lennék kíváncsi,hogy így az év elején legyen mit olvasnom ,míg beindul a szezon! :) Előre is köszönöm! |
Hr.Geiger | 118833 | 2018. január 1. 20:16 | Válasz erre: 118832 |
Persze, ha gesenk akkor nem érdekes, csak gondoltam, mindent, vagy semmit. :-))) Ettől függetlenül nagyon kreatív gesenk..., illik Kendhez ez a cucc! :-))) |
kawa550 | 118832 | 2018. január 1. 20:09 | Válasz erre: 118831 |
Ezt a készítőtől kéne megkérdezni, én gesenkbe kaptam, de nekem tetszik hogy nincs ott, még különlegesebb a használatot meg nem befolyásolja. :))
|
Hr.Geiger | 118831 | 2018. január 1. 20:07 | Válasz erre: 118829 |
BÚÉK minden kedves Fórumozónak! Nagyon ötletes és dekoratív időmérő, tetszik! Pusztán csak kíváncsiságból: a 2-es és a 10-es számok a súlycsökkentés miatt maradtak le a tárgyról? :-))) |
lendvai | 118830 | 2018. január 1. 20:01 | Válasz erre: 118828 |
Ettől függetlenül köszönöm mindenkinek, hogy gondolt rám, de a Facebookon nem érdemes kommunikálni velem, mert havonta egyszer-kétszer nyitom meg arra az egy percre, míg megnézem nem jött-e valami konkrétan nekem szóló dolog. Vagy e-mail, telefon vagy lehet barátkozni személyesen. :-)) Többek szerint társasági ember vagyok. :-))) Többek szerint meg antiszoc bunkó. :-)))
|
kawa550 | 118829 | 2018. január 1. 19:57 |
És a lánckerék órámhoz mit tetszenek szólni? Felhínám a figyelmet a kawa zőőőőőd mutatóra. :)))))))))))))))
![]() |
lendvai | 118828 | 2018. január 1. 19:56 | Válasz erre: 118824 |
Az senkinek nem tűnt fel csak az egyik barátunknak, hogy a face 113 évesnek mutat. :-))) És ez még csak a kezdet. :-)))
|
yamaszaki | 118827 | 2018. január 1. 19:44 | Válasz erre: 118824 |
Az lehet,de vissza már nem mondom,úgy hogy már csak azért is éltesse!!
|
kawa550 | 118824 | 2018. január 1. 19:34 | Válasz erre: 118820 |
Nekem úgy rémlik hogy azt a facse rosszul tudja és nincs szülinapja a Tibikének, de a tévedés jogát fenntartom. :))))))
|
kawa550 | 118822 | 2018. január 1. 19:31 | Válasz erre: 118815 |
Amennyire én tudom, ez a szelep kokszosodás azóta divat, mióta elterjedt a közvetlen befecskendezés és nem a szívócsőbe nyomják a naftát, szóval nem az a kis olaj okozza a problémát, hanem a hűtés nélkül maradt szelepek, és a lecsapatásnak is az az oka hogy ne kerüljön olaj a környezetbe, nem az hogy ettől olyan nagyon védeni kéne a motort. De ártani biztos nem árt ha ott van.
|
yamaszaki | 118820 | 2018. január 1. 19:20 |
Mi is Boldog Új Évet kívánunk mindenkinek és Isten éltesse sokáig Lendvai urat!!!
|
kormi1313 | 118819 | 2018. január 1. 19:17 |
Boldog Új Esztendőt! Minden kedves és még nem is ismerős TDM és volt TDM tulajdonosnak! ![]() |
Robi70 | 118816 | 2018. január 1. 16:17 |
Szasztok Srácok! Boldog Új Évet Mindenkinek! Még furcsa kimondani: 2018 1-2 itt a Május és a találkozó! |
csanesz | 118814 | 2018. január 1. 15:38 | Válasz erre: 118812 |
Ha jól tudom a levegőszűrő házba megy a csapatott olaj. Van értelme foglalkozni vele vagy hülyeség az egész? |
kawa550 | 118813 | 2018. január 1. 14:42 |
Különben meg Buék gyermekeim, a fórum keménymagjától! :))))))))))))))))
![]() |
kawa550 | 118812 | 2018. január 1. 14:33 | Válasz erre: 118809 |
De mi a kérdés? Ez egy olajlecsapató, 20 éve benne van minden motorban meg autóban. https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/kawasaki/zr1100-16021/zr1100-31572/zr1100-c4-805681/breather-cover-oil-pan-14354934 |
Itil900 | 118810 | 2018. január 1. 14:22 |
https://hegylakok.hu/2018/01/sirok-motoros-talalkozo-2018/ Folytatásnak kis pihenés után. |
csanesz | 118809 | 2018. január 1. 13:20 |
Idén elsőként megragadnám az alkalmat és megkérdezném tőletek. Erről mi a véleményetek: ELMÉLET: https://www.youtube.com/watch?v=PWz6vCnJ4CA&index=11&list=PL6XqB0kw8Wl45rymDainQs8vBGVgFBJLS GYAKORLAT: https://www.youtube.com/watch?v=tWLYRvBhJgQ |
Fido71 | 118804 | 2017. december 31. 19:43 | Válasz erre: 118796 |
Édesapámnak is ez van, eddig még csak nem is tüsszentett!
|
Flenegen | 118803 | 2017. december 31. 19:03 |
Km-ekben gazdag, Boldog Új Évet kívànok mindenkinek:) BUÉK 2018 |
night-rider | 118802 | 2017. december 31. 18:08 | Válasz erre: 118796 |
Az jó...annó az egyik utolsó darab japánban gyártottat vettem meg veszprémi toyotánál a nejemnek..6 évesen 34000km-rel adtuk el ...hibátlanul
|
lendvai | 118801 | 2017. december 31. 17:39 | Válasz erre: 118800 |
Ha szeretsz szopni... :-)))) Vagy izgulni azon, higy mit fogtál ki. :-))))
|
Itil900 | 118800 | 2017. december 31. 17:32 | Válasz erre: 118798 |
Némi rugdosás az arcukra is ráfér. 30000 km után motorhiba???? Azt csak új francia autó produkálja...! Kösz a felhomályosítást! Ha már francia!: A 206-os,vagy a 306- os??? |
Tomchy | 118799 | 2017. december 31. 17:21 | Válasz erre: 118798 |
Ezt nem tudom, viszont volt a családban egy, kb. 7 éven keresztül néztem, mi nyúzást kap, és csak tette a dolgát. Idén adtuk el, az új tulaj azóta is elégedett vele. Persze, a kötelező szervizekkel nem volt sose hiány.
|
lendvai | 118798 | 2017. december 31. 17:10 | Válasz erre: 118797 |
Megnéztem: a Yaris is láncos. 2001-től Franciaországban szerelték, ez utóbbi számmra a Micra felé billenti a mérleg nyelvét. Azt írták eleinte voltak is kisebb minőségi problémák. Gondolom utána a japánok szétrúgták a nagy arcú franciák seggét, legalábbis remélem így történt. :-)))
|
lendvai | 118797 | 2017. december 31. 17:00 | Válasz erre: 118796 |
Abból én a nagyobbik motort venném. Fogyasztásban átlag ugyanaz, sőt bizonyos körülmények között még alacsonyabb is lehet, adóvonzatában sincs lényegi különbség. (Jó példa erre a Focus, az 1.6 motorral kevesebbet fogyaszt, mint az 1.4-el). A vezérlését nem ismerem, de a Micra láncos, ami sokat nyom a latban ha "óccsóé" kell a fenntartás.
|
Tomchy | 118796 | 2017. december 31. 16:34 | Válasz erre: 118788 |
Yaris-t vegyél, a régebbi 4 hengeres 1.0 VVti motorral. Mindent kibír
|