kawa550 | 118793 | 2017. december 31. 11:17 | Válasz erre: 118792 |
Ez is jó, osztrákoknál még mindig sok van belőlük, nyilván nem véletlenül.
|
Fido71 | 118792 | 2017. december 31. 10:58 |
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/starlet/toyota_starlet_1.3_16v_xli_plus-12351147
|
kawa550 | 118791 | 2017. december 31. 10:31 | Válasz erre: 118788 |
Bakancs micra. Rozsdára kell figyelni, meg a fojtószelepházban a légtömegmérő szarakodik néha, újraforrasztás segíthet, vagy a csere bontottra, az is megvan egy tízesből.
|
csanesz | 118789 | 2017. december 31. 01:29 | Válasz erre: 118787 |
:))) És itt jön képbe a RAV4, ami difizáras és csak 40Km/ó -ig tartja zárva a difit. Érthető okokból. Az még belefér, ha automata. Ezt sem tudtam, hogy csak difi zár van és differenciál kapcsoló nincs a SUV -okban. |
Itil900 | 118788 | 2017. december 30. 23:55 | Válasz erre: 118787 |
Jaja! Mint a faék! Régi szép idők honvédségi uazai... Viszont egy mai kérdés: kis csapott hátuljú kicsi kellene olcsóért kezdő női soförnek betanulni,ami aránylag bírja a nyúzást,nem oell hetente tréleren hurcolni! Tudtok ajánlani ilyet? Mi a tapasztalat? |
lendvai | 118787 | 2017. december 30. 23:35 | Válasz erre: 118786 |
Akkor két típus maradt: GAZ69 vagy az UAZ468. :-))) Azok elég egyszerűek.
|
Flenegen | 118786 | 2017. december 30. 20:23 | Válasz erre: 118784 |
Kapcsolható összkerék? Az nem lesz egyszerű. Legalábbis a legtöbb modellben automata az összkerék és max difi vagy osztomű zár van benne...
|
csanesz | 118785 | 2017. december 30. 19:27 | Válasz erre: 118781 |
Na végre! Csak bővüljön a motoros társadalom itthon. És legalább variálhatjuk, hogy kinek melyik hónap jobb. :) |
csanesz | 118784 | 2017. december 30. 19:22 | Válasz erre: 118780 |
Igen ez tény! Jó a használt is. Nekem 11 éve megy a Ford és nincs vele gond. Úgy hajtom ahogy a szerelőm ajánlotta. Amúgy igaz új autó jó autó, de nem mindenki engedheti meg magának, hogy először fingjon az autójába. Csak a Vitarában gondolkodom újban, mert sok érvem van, hogy azt válasszam, de nem fogom figyelmen kívül hagyni az ajánlataitokat sem, mert lehet, hogy Forester lesz, vagy Sportage. És ahogy írtad az érezhető is a 2007 után gyártott autók esetében, hogy valami nincs rendben velük. Már nem olyanok. Ezért is akarok a körmére nézni a dolognak, mert hosszútávra szeretnék autót venni. A 850 4TX -el megszívtam igaz, de jó konstrukció és érdemesnek tartottam rendbe rakatni. Sokáig lesz az még motor, és nálam lesz motor. Már csak egy tartós(abb) kapcsolható 4 kerék hajtású kellene 10 liter alatti fogyasztással. Munkatársnak Volvo CX60 D5 AWD 2,4 (2012 -es vétel) van. 7 literből elmegy, de annak zöme M0. Az már sok lenne, pedig nagyon ott van az autó. Ezért is osztottam meg veletek ezeket az infókat, mert így mindenkinek van hozzáfűzni valója, tapasztalata. Könnyebb lesz körülnéznem, mert irányt adtok. Nem tudom mi lesz a közeljövőben, mert, ha ritkán is, de terepre kell mennem esetleg saját autóval, akkor ne legyek meglőve. |
lendvai | 118783 | 2017. december 30. 17:10 | Válasz erre: 118782 |
Motorozbi=motorozni, öregszem már, remeg a kezem vagy mifene. :-)))
|
lendvai | 118782 | 2017. december 30. 17:06 | Válasz erre: 118781 |
Hát igen, de ki akar egy dögunalmas autópályán idehaza motorozbi? :-))))
|
Flenegen | 118781 | 2017. december 30. 17:00 |
Most néztem a matricákat. Lesz motorra havi matrica 2500-ért persze csak májustól. A megyei marad 5000 mint az autókra és 1470-ért megtartják a 10 napos matricát is . Végülis 7500-ból megvan a június-augusztus 3 legfontosabb hónap. De ha a 2500 ft-os áron nézzük mondjuk az április - szeptember hónapot az is csa 15.000 ft. Végre valami okos dolog.
|
lendvai | 118780 | 2017. december 30. 13:54 | Válasz erre: 118779 |
Nincs a használttal semmi gond. Valaki az élettartamából már elhasznált valamennyit, ami még hátra van, annak egy része jó esetben nálam lesz eltöltve, ennyi. Az értékvesztés jelentős része már az előző tulajnál maradt és ha jól választottam, akkor nem nálam fut ki az élettartam. Ehhez persze törődni is kell a gépekkel, mint a jószággal. Sokaknak ez nem megy. A választást illetően egyik minőségbiztosítási területen dolgozó vezető mondta: ha megbízható, tartós minőséget akarok, akkor célszerű a válság (2007 körüli időszak) előtt készült autót venni, mert utána indult be az a költséghatékonyság, racionalizálás és más hangzatos agymenések mögé rejtett folyamat, ami ugyan a fenntartható fejlődéshez (ez is milyen abszurd kifejezés) szükséges, de mögötte meg a beszerzés 1 centtel alacsonyabb árért eladta a lelkét a gagyinak, a beszállítók torkán pedig olyan nyomott árakat toltak le a versenyképesség jegyében, amiért egyszerűen nem lehetett ugyanazt a minőséget gyártani. Zsákutca: nem működik hosszú távon, mindenki eladta a lelkét a rövid távú sikerekért, ennyi. |
csanesz | 118779 | 2017. december 30. 11:10 | Válasz erre: 118775 |
Ilyen autót használtba tudnék venni. A limit 4 milla. Szerintem jó állapotút kapnék.
|
Fido71 | 118778 | 2017. december 30. 10:26 | Válasz erre: 118776 |
A bogár nem volt vészes. Jó, mondjuk az 50 éves technika volt akkor... |
lendvai | 118777 | 2017. december 30. 09:27 | Válasz erre: 118773 |
A Raptoron komolyan el is gondolkodtam, a Toyota Tundrával együtt. Kívülről nagyon tetszenek, a magyar közlekedési morál kompenzálására ideálisnak tűnnének. Sógoromnak felvetettem egy lízing vagy tartós bérlet lehetőségét. Ő sok vihart megért, tapasztalt autóőrült lévén szelíden le is beszélt róla. A lényeg, hogy nagyjából addig tetszene, míg bele nem ülnék. Parkolni eleve másfélszer annyi hely kéne, mint egy normál méretű autónak, a Honda precizitása és minősége, úttartása után pedig kiábrándító lenne az a baltával faragott, esetlen igénytelenség. Hát ennyiben maradtunk. Ha már úttartás:2003-as Accord futómű vs 2017-es Megane futómű: ahol a Renault-t használtam, ott az autópályák dimbes-dombos, nagy ívű kanyarokkal épített utak. Hát féltem, pedig tartottam a 120-as sebességhatárt. Olyan szinten nem jött semmilyen értékelhető visszajelzés az útról a futóművön keresztül, hogy az rettenetes. A kanyarokban végig úgy viselkedett, mintha a határon autóznék és bármelyik pillanatban lerepülhetbék az útról. Ezt is elmeséltem sógornak, megértően bólogatott, csak annyit mondott, ez a francia futómű, amire állítólag a kényelme miatt annyira büszkék. Hát én nem éreztem jól magam benne nagy tempónál, de még egy egyszerű körforgalomban sem a Hondához képest. |
lendvai | 118776 | 2017. december 30. 09:05 | Válasz erre: 118775 |
Jó kis dög az, csak állítólag a boxer miatt nehéz szervizelni házilag. Nekem boxer még nem volt, nem tudom mekkora szívás lehet.
|
csanesz | 118774 | 2017. december 30. 00:04 | Válasz erre: 118772 |
Korábban néztem a Sportage -t. És Hyundai Tucson -t. A Sorento már nagy lenne. A Kuga is nagy lesz szerintem. Otthon a garázsból ki kell költöznöm, ha autó váltás lesz. Udvaron lesz külön garázs. A jelenlegibe nem igazán férne be egy Fusionnál nagyobb autó. Így ott csak a motor lesz, meg egy műhely rész és a garázs fölötti emelet is így már könnyen elérhető lesz, ami egy műhely lesz. Utána járok az amcsiba forgalmazott SUV -oknak... |
csanesz | 118773 | 2017. december 29. 23:55 | Válasz erre: 118771 |
F150? Ne is mond. ...Raptort néztem! :) Nagyon összehozták. De a sima F150 is szép lett. Szerelőm mindig azon elmélázott, hogy az amcsi gépekhez meg az angol gépekhez nehéz alkatrész szerezni. Nem nehéz az, csak kicsit előre kell gondolkodni. És ahogy írtad jó helyről kell rendelni. |
lendvai | 118772 | 2017. december 29. 22:11 | Válasz erre: 118769 |
A Kia Sorento-ban kapcsolható az összkerékhajtás, de azt nem tudom miket írnak róla a tulajok.
|
lendvai | 118771 | 2017. december 29. 22:09 | Válasz erre: 118769 |
Ezt a japán autóhoz drága az alkatrész városi legendát ne hidd el. Nekem volt dolgom japánnal is, némettel is, nem volt drágább az alkatrész. Csak megfelelő helyen kell a megfelelőt megvenni. Az utolsó korhadt dzsunkán gyártott cucc lehet olcsó, de a minőség az más lapra tartozik. Az én receptem autóhoz eddig a következő volt: legyen hozzá a neten elérhető szervizkönyv, nem feltétlenül ingyen, én eddig fizettem értük, vagy elektronikus forma volt, vagy a Haynes által kiadotg könyv. Ezen kívül nagy előny, ha az adott modellt forgalmazták az USA-ban, mert akkor onnan gyári alkatrész is jóval olcsóbban beszerezhető. Anno tetszett a Saab95. Azért is esett ki a rostán, mert a vezérműszíj cseréhez ki kellett emelni a motorblokkot. :-)) Az amerikaiak szeretik a SUV-okat is, jó eséllyel vehetsz olyat, amit kinn is forgalmaztak. Suzuki Vitarát mondjuk pont egyet se láttam, de lehet csak azért, mert a rengeteg F150 eltakarta őket. :-)) |
Itil900 | 118770 | 2017. december 29. 20:39 | Válasz erre: 118769 |
Szóval,kiskategóriában kezdésnek is jó a Jazz,vagy van párszázas ajánlatod is?
|
csanesz | 118769 | 2017. december 29. 17:54 | Válasz erre: 118766 |
Hondával már szemeztem, de csak a benzinessel. Accord volt ismerősnek, imádta, azóta is visszasírja... Szomszédnak van Jazz. Kipróbáltam jó tágas, de picit nagyobb és magasabb autó az elképzelésem kapcsolható 4 kerék hajtással. Ezért van a SUV dilim. Bár nem értem, ha a szerelőm nem rajong a japán autókért, mert drága az alkatrész, akkor miért javasolta a Suzuki Vitarát? Nem iszik eleget... :) Na ezért érdemes korán kezdeni a szelektálást. Honda táján körülnézek. 2 hétig szabin leszek. Megnézem szalonban is. |
csanesz | 118768 | 2017. december 29. 15:23 | Válasz erre: 118765 |
A Ford teherautókban valamiért nem vált be a dízel. Talán, mert pontosan ugyanazt rakják bele, mint a személyautóikba.
|
csanesz | 118767 | 2017. december 29. 15:22 | Válasz erre: 118764 |
Úgy tudom, hogy az 1,8 -as a Ford motor. A 2 literes Peugeot. 2 liter fölött is van még egy Ford származású dízel, de azt nem tudom melyik.
|
lendvai | 118766 | 2017. december 29. 09:43 | Válasz erre: 118762 |
Olyan nagyon azért én sem értek hozzá, csak sok minden megragadt a fejemben. A memóriám olyan, hogy ami autó, motor, azt megjegyzi, a többit meg hajlamos elfelejteni. Toyota dízelnék a kollégák meg vannak keveredve szerintem, a D4D-ről nem írkáktak azért rosszakat, ami felejtős, az a D-cat. Azon csodálkozom, hogy az 1.4-es tdci-vel semmi bajod nem volt. Persze a rendszeres karbantartás sokat számít. Az egy PSA motor, tehát francia. Az alatt a 2 év alatt, amíg dolgom volt vele többet költöttünk rá, mint az ősrégi szívó benzines Hondámra 10 év alatt. Olajfolyás mindenhol, mert pasztás tömítések vannak, elektronikai hibák. A turbó kezdett meghalni, mert nyakig olajos volt már. A szervizesek értettek hozzá, mert sűrűn vitték hozzájuk ezeket a motorokat. A résolajzás állítólag konstrukcióból adódóan törvényszerűen bedöglik, azt már nem vártam meg. Autópályán tartós 140-nél túlmelegedett. Hidegen beindítva néha rövid ideig olyan hangon kezdett kerregni, amitől kedvem lett volna elszaladni. Nekem ez volt a tapasztalatom. RAV4-ből a benzines az minimum 2 literes, de az is10 litert fog fogyasztani azzal a bódéval. Vannak viszont hibridek. Én azt vallom aki gyorsulásra vágyik az ne vegyen SUV-ot vagy terepjárót, én azokat nem erre valónak tartom. A mai dízelek csábítóak a népek számára, de a technológiából adódóan ha valamit cserélni kell, az mindig fájdalmas és elúszik az üzemanyagon megspórolt pénz. Bérelt autóban szinte mindig dízelt kapok, hát feláll a szőr a hátamon attól az alul halott, felül elfogy karakterisztikától, nem az én világom. 1.5hdi-ről van szó. Volt 2.0hdi, az kellemesebb. A fogyasztás nálam nem elsődleges szempont, mivel a fenntartási költségeknek csak a töredékét teszi ki. Én azt javaslom tanulmányozd a netet, hazait, külföldit egyaránt és az alapján szűkítsd a kört. Pick-upből én a Hi-luxról informálódnék. Nem terepes használatot illetően nekem a kis kategóriában jó tapasztalataim vannak a Honda Jazz-el. A nagyobb motorral érdemes megvenni, azzal is gyengécske, pörgetni kell, ha számottevő gyorsulást akar az ember, de nem hajlandó elromlani. Nálunk a második generáció megy, a mostanit már Kínában szerelték össze, de ennek sincs kutya baja se. Nagyobb kategóriában szintén a Hondát tudom javasolni, az Accordokkal van személyes tapasztalatom, szívó benzines motorokkal. Azokból a legjobbakat szerintem eddig a Honda gyártotta. Szerencsére van egy autóőrült sógorom, aki flittákat üzemeltet. Az ő tapasztalatai alapján amit nem érdemes venni ha hosszú távra, költséghatékony módon akar autót tartani az ember a Mercedes és a BMW. Francia autókkal vallási okokból nem szívesen foglalkozik. :-)) Ha pedig van pénz és erős autó kell, ami garantáltan precízen van összerakva, mindennapi használatra is alkalmas és értékvesztése se nagyon van, akkor Porsche 911. :-))) |
Fido71 | 118765 | 2017. december 29. 06:24 |
A mentőknél az elmúlt huszon évben Toyotával egyszer sem!!!!! robbantam le. 2.0 tdci forddal, crafterral, sprinterrel, MB100-al összesen vagy 15-ször álltam tréleren. Ja, és ezeket sokkal kevesebbet vezettem. Az új sprinter még a 20ezret sem bírta meghibásodás nélkül. A fordnál, ami elektronika az egy határ sz@r. |
Levi990 | 118764 | 2017. december 29. 01:45 | Válasz erre: 118762 |
2.0 tdci az egy hdi motor, nem ? Ami amúgy egy jónak híresztelt motor. A 131lovas tdci-t szidták, havernak is van és szar is, de azok tisztan ford motorok. |
csanesz | 118763 | 2017. december 29. 01:38 | Válasz erre: 118762 |
Monyuk én nem mindig követem a "drága az jobb" nézetet. Van egy elvárásom annak feleljen meg. Mint a gagyi csavarhúzó. Ha egy bizonyos csavart ki tudok vele lazítani, akkor az jó lesz és nem 3 500Ft volt, hanem csak 700Ft (Praktiker). Ha elkopik megköszörülöm.
|
csanesz | 118762 | 2017. december 29. 01:24 | Válasz erre: 118757 |
Nálam biztosan jobban értesz a márkákhoz ez tény. A szerelőm Ford márka szerviznél dolgozik és valóban ért a Fordokhoz. Szabadidejében Rally autót épít vagy alakít át motort rallyzáshoz. Ő csak a 2 literes TDCI -t ajánlja nekem a Fordtól és most felvetette a Vitarát is aminek utána néztem. Én a Fusiont 11 éve nyúzom. 15. évét húzza nálam és teszi a dolgát. De sajnálom a föd utakon. Rohadt jó gép. Sokan bele esnek abba, hogy pl: 1,6 -nál vagy 2,0 literes Ford esetében inkább az erősebbet veszik, mert az többet tud. És itt vérzik el a bizalom. Munkatársnál megvolt többször is (1,6 TDCI 100LE) és egy cimborám apjánál is (2,2 TDCI). Fordból nem vennék 2 literes 400Nm -es dízelt. Jó abból az alap 350Nm. És nekem fontos, hogy mindig első fejlesztés legyen abból a motorból. Ráncfelvarrásnál már belepiszkálnak Fordék az agyament butításaikkal egyszerűsítéseikkel. Na ezt utálom bennük. Az első verziós Fusionnál nem lesz már megbízhatóbb járgányuk. A mostani Kuga motorját viszont jónak tartják. Kivételesen sokat változtattak rajta. Így nem csak egy pelepiszkálás lett belőle. Hát ezért ez a 2 választás. Próbáltam egy korábbi Toyota RAV4 -et. Ez a céges autónk. 1,6 literes benyás harmat gyenge. 10 litert eszik és automata - felejtős, de buli,hogy nem kellett váltani. A menettulajdonságai nagyon tetszettek. Próbáltam terepen - etalon!!! :) A 2 literes dizelről aszem az D4D, hát mondták, hogy ne foglalkozzak vele. Szal Toyotát nem ismerem ezt te ismered jobban, ha ajánlod. Ha nem a legújabb RAV4 kapcsolható 4x4-et ajánlanád dízelben, ami városban elmegy 10 liter alatt, melyiket ajánlanád? Jól tudom, hogy ezekben difi zár van és nem difi kapcsoló? A cégesben zár van és 40Km/ó felett kiold. Minden tanácsot szívesen fogadok. Időm még van, így utánajárni is lesz időm. |
csanesz | 118761 | 2017. december 29. 00:47 | Válasz erre: 118756 |
Ez nem beragadt. Nyomják 1000 -el a 30 éves technológiát. Országúton 5 liter (110 -es átlagnál), városban 6-6,5 liter és nem finomkodva. Autópályán kicsit többet kér 7,7-8,2 körül (130-as átlagnál), de nem is oda tervezték... Sokan orroltak, hogy mit akar a Suzuki ezzel. De ezt most jól összerakták. Egész jó nyomatékgörbével rendelkezik a motor. Bár ráfért a Suzukira, mert 2007 óta visszaestek a népszerűséggel. Összeraktak egy tartós motort. Végül is egy városi embernek erre van szüksége. Csak azért szimpi, mert közel annyit fogyaszt és akkora nyomatéka van, mint az 1.4 -es dízel Fordomnak. És néhány dologban több. Az ára meg barátibb a többihez képest. |
lendvai | 118760 | 2017. december 28. 20:12 | Válasz erre: 118759 |
Na hát te külön dimenzió vagy, szerintem te Gandhit is meg tudtad volna vadítani. :-)))))
|
kawa550 | 118759 | 2017. december 28. 19:53 | Válasz erre: 118758 |
Èn eccer kövesdig racingoltam egy ferrarival meg egy porschéval, igaz a germán cenknél feladta a versenyt, de a digó kemény volt, tolta végig, de forgalomban nem tudta az se otthagyni a tehenet. :))))))))
|
lendvai | 118758 | 2017. december 28. 19:48 | Válasz erre: 118756 |
A mai népeknek valamiért nagyrészt arra áll fel, ha turbós kisautókkal tudják legyorsulni a másikat. Felőlem... Bár nem árt tudni, hogy mindig van nagyobb hal (by Quai Gonn Jinn). :-))) Én még nem nagyon láttam senkit Lamborghinivel vagy hasonlókkal emberkedni a forgalomban. Bezzeg 1 literes Fiestával harcolni a TDM-el az elfogyó sáv előtt, olyat igen. :-))) |
lendvai | 118757 | 2017. december 28. 19:40 | Válasz erre: 118755 |
Miért érzem úgy, hogy valamiért neked igényed van saját magad elé nehézségeket állítani? :-))) Ford Kuga tdci-vel? Bakker. A Rav4 nem került képbe? Ford Ranger helyett a mai napig etalonnak tartott Hi-lux? Persze lehet, hogy drágább, de ha valamit eddigi életem alapján megtanultam, hogy az olcsóbb megoldás hosszú távon mindig drágább. Van egy ár-érték középút, amihez érdemes sok-sok felhasználói visszajelzést olvasni, amikből persze ki kell szűrni azokat a tulajdonosokat, akik szívnak az autójukkal, de soha nem ismerik el, hogy rosszul választottak. A német autóipar már rég nem az a minőség, ami a hőskorban volt. A japán se, de én még mindig jobban érzem azt a szellemiséget a gépeikben, ami alapján bízni tudok bennük. Ha választanom kéne, hogy Mercedes, BMW, Audi vagy Lexus én a magam részéről habozás nélkül a Lexust választanám. Presztízse itt nincs, de minden szempontból jobb autónak taetom, mint az európai prémiummodelleket. Az amerikaiak leszarják az európai presztízst, nekik jó autók kellettek, hát szembetűnő volt a japán dominancia a felső középkategóriától felfelé. Pedig a BMW-nek és a Mercedesnek is van ott gyára, még a vámokra se panaszkodhatnak. |
kawa550 | 118756 | 2017. december 28. 19:12 | Válasz erre: 118755 |
Szívó vitara max beragadt készletből van még 1-2, már a suzuki is lefeküdt a divatnak. Ford tdci-t Tibike tudja dicsérni asszem......:))))))
|
csanesz | 118755 | 2017. december 28. 18:56 | Válasz erre: 118745 |
Bár én még legalább 3 évet várok autó csere ügyben, de már most nézegetem mire érdemes gyűjtögetni. Listán volt a Cherokee. Listán volt a Ford Ranger 2.2 TDCI. ...Azért, mert föld úton is megyek, ha melóba megyek és azt 4 perc alatt kell teljesítenem, amit nem minden autó rugója szeret. A Ford Fusion biztos nem szereti... De a Bécsi úti döcögő kuplunggyilkos tempó végett nem lenne költséghatékony beruházás. Így maradtak a SUV -ok. Abból már csak 2 van versenyben: Ford Kuga 2.0 TDCI. Aszongyák terepre kis híján alkalmatlan. Szal ennek utána kell nézni. Viszont ad egy komfortérzést az biztos. A motorja jól sikerült a futóműve meg bivaly erős. A másik a Vitara 1.6 szívó benyás. Sok jót mondanak róla. Fogyasztása baráti és terepet is bírja. Kissé merevebb felfüggesztésű, mint a SUV -ok többsége. Persze nem olyan terepezés lesz ahol tengelyig süllyedek a sárban. Csak az a cél, hogy kicsit magasabb hasmagasság legyen és kicsit nagyobb kerekek. És a jól bevált szerelőm is szívesen turkáljon a lelkébe, ha muszáj. És mindkettő 4WD manual váltós. Villany autókban én is agyalok. Legalábbis látok benne némi fantáziát. Eleinte trabi vagy kispolák volt az elképzelt donor. De vannak már hasonló paraméterezésű vetélytársaik pl: "kei auto". Moped autó is felmerült, de az akksikat tenni kellene valahova. Az egyszerűbbik megoldás a polimer akksi az jóval könnyebb és ez sokat számít, de a nagy terhelést nem igazán csípi Ill. a gyors kisülést. Azt még nem tudom, hogy a lítium-ionhoz képest mennyire tud instabil lenni. Ólom akksit egyenlőre kizártnak tartom. - Ami motorokat futóműbe lehet építeni 14 coltól és 8 KW kerekenként az nem rossz. 200Nm -től mondják a nyomatékot. Direkt hajtás. A másik a dupla motoros és kompletten futóművel kapható. A harmadik típus specifikus. Autóból motor ki, váltó marad és villanyos motor betesz plusz controller beköt. Sok ilyet nézegettünk a melóhelyen. Az árával már nem vagyok tisztában. De azt tudom, hogy megfizethető. A futás teljesítményt néztem és 200 Km -re terveztem. Ha ólom akksival számolok 24 db akksi kellene a 70 voltos direkt motorokhoz, hogy örülhessek. De az energia nagy részét a brutális súlytöbblet nyelné el. Ezért jött a polimer gondolata. Kérdés mennyibe fájna ezzel, hideget mennyire viseli el és meddig tartana az akksi élete. Így ez még felderítés alatt van. Mivel melóhely váltás miatt jobban fizetnek így már nem csak álmodozok, de lassacskán meg is valósíthatom. A légmotor gondolata még mindig fennáll. Ebben az esetben 3 légtartály lenne, és egy kompresszor akksival. Menet közben töltöd az akksit, ami a kompresszort hajtja meg és így után tudod tölteni legalább az egyik tartályt. 100 Km -t kilehet hozni belőle. 1 bar 300 liter levegő. Ezzel lehet számolni milyen légmotort célszerű felhasználni. Amúgy gyártani is lehet házilag bizonyos körülmények között. Szal a lehetőségek tárháza nyitva áll. |
kawa550 | 118754 | 2017. december 28. 18:21 | Válasz erre: 118748 |
Hogy mi erős, az azon múlik ki mennyire szereti a csípőset, nem azon hogy neked izlik-e. Szerintem pl te nem kicsit voltál erős a múltkor, mikor letámadtad ezt a kawa70 gyereket, és -szerintem- még csak igazad se volt. De mivel nem engem etettél, nem ütöttem bele az orromat hogy csípős-e vagy sem. A vélemény meg többek között arra is jó, hogy ne kelljen vele egyetérteni. |
kawa550 | 118753 | 2017. december 28. 18:16 | Válasz erre: 118752 |
A jutalom pontok bármire jók pénz helyett, volt hogy fizetnem se kellett mert több pontom volt mint amit vettem. Hogy most mennyi van azt nem tom, de csak vásároljál mert attól gyűlik! :)))))
|
lendvai | 118752 | 2017. december 28. 18:03 | Válasz erre: 118750 |
Tegnap még fogalmam se volt mit akarok. Ezek kedvezményes szarok, azokra is érvényes a félár? Mert van még egy D.I.D. nittelő is, ami elkerülte a figyelmem, van még pár nap az évből.:-)))
|
csokabi | 118751 | 2017. december 28. 18:00 | Válasz erre: 118749 |
Tegnap néztem én is, de mivel a garancia érvényes még egy ideig, ezért nem vettem egy újabb porfogót. Egy ilyet https://m.louis.at/artikel/rukka-sturmhaube/209930?filter_article_number=20993004 vettem, remélem beválik...
|
kawa550 | 118750 | 2017. december 28. 18:00 | Válasz erre: 118749 |
B+, ha tegnap kinyögöd mit akarsz, odaadom a kártyám oszt féláron kaptad volna ezt a szart. :)))))))
|
lendvai | 118749 | 2017. december 28. 17:50 | Válasz erre: 118748 |
csokabi | 118748 | 2017. december 28. 17:26 | Válasz erre: 118747 |
Ez szerintem egy kicsit erősre sikeredett. Az, hogy a többség nem ért a technikához, az rendben van. Nekem sem megy a könyvelés. De az, hogy valakit azért leostobázni, mert az új autójában turbós motor hajt, az azért egy kicsit sok. A legtöbben a szemük után vesznek kocsit. Ha kívülről tetszik és belülről is rendben van, akkor már csak a motor-váltó kombót kell kiválasztani hozzá a rendelkezésre álló lehetőségekből. Itt jön a képbe az értékesítő, aki persze csak a vásárló érdekeit tartja szem előtt és az anyacég üzletpolitikájától nem befolyásolva (miszerint tolni kell ezerrel a kisturbós szarokat, mert sok pénzt öltek a fejlesztésükbe) ajánl nekik bele valamit. Biztos egy szívó motor lenne a választása, ha egyáltalán lenne még ilyen a palettán...
|
kawa550 | 118747 | 2017. december 28. 15:44 |
Ez a turbó őrület csak azt mutatja, hogy a vásárlók túlnyomó része segg hülye a technikához, nem gondolkodik, csak veszi a szart amit a reklám tol az ostoba arcába.
|
lendvai | 118745 | 2017. december 28. 10:50 |
Downsizing Suzuki módra a Totalcaron. Máig nem sikerült megbarátkozni ezzel az EuroX agymenéssel. Összehasonlítva, ugyanolyan stílusban vezetve az én 2003-as fejlesztésű 2.4-es szívómotoros, kb 1600 kilós autóm városban annyit fogyaszt, mint a 900 köbcentis 3 hengeres, városon kívül annyit, mint az 1.4-es 4 hengeres turbós pukkancsok. Persze valószínűleg nem olyan tiszta a kipufogógáz, de én a magam részéről már rég beáldoztam a pucinyke kis ökológiai lábnyomomat az élmény oltárán. A teljesítményadó kicsit több nálam, a fenntarthatóság mérlege véleményem szerint egyedül itt billen a downsizing irányába. Vezettem már ilyen gyöszökkel szerelt autókat, a hajam az égnek állt tőlük. Lehet, hogy valami nincs rendben a fejemben, de én inkább állítok a garázsba egy full elektromost ingázáshoz meg egy minimum 5 literes szívó V8-at játszani, hogy szembeköpjem a környezettudatosságot, megkoronázva persze egy motorral a sarokban. :-))) Az EuroX meg bekaphatja. :-)))
|
Flenegen | 118744 | 2017. december 27. 11:07 | Válasz erre: 118743 |
A jezést vettem, ha lesz másik plexi a motorra akkor jelzem:)
|
ati5995 | 118741 | 2017. december 27. 06:42 | Válasz erre: 118736 |
Hogyne lenne!!!Ismersz....hágó-hágó hágó-kaja-hágó hágó-alvás!
|
lendvai | 118740 | 2017. december 26. 22:39 |
Ha valakinek van egy fölöslegessé vált túraplexije 900-ra, ami 41-44cm közötti magassággal bír az meg engem érdekel. :-)
|
Flenegen | 118739 | 2017. december 26. 18:08 |
Ha valakit érdekel valószínű lesz egy eladó egyszer sem használt Aldis automata akku töltőm.
|
tomhahn | 118738 | 2017. december 26. 12:41 |
Csak óvatosan: https://www.facebook.com/anyukamtedragaborogass/photos/a.1626100080996238.1073741827.1626099670996279/2014992142107028/?type=3&theater&ifg=1 |
lendvai | 118735 | 2017. december 25. 23:38 | Válasz erre: 118731 |
Nem hangzik rosszul. Szabadságoktól függ, nekünk van még két másik célpontunk 2018-ra, de csak az egyik motoros. Van útiterv?
|
cizi | 118733 | 2017. december 25. 21:58 | Válasz erre: 118732 |
Amint tavaszodik egyeztetünk! Csak 40-50km távolságra vagyunk.
|
Itil900 | 118732 | 2017. december 25. 21:53 | Válasz erre: 118726 |
Guruljunk együtt,hogy végre bejárasd a masinát! ;)))
|
lendvai | 118730 | 2017. december 25. 21:38 | Válasz erre: 118728 |
Engem felírhatsz, a Dolomitok még hátravan. :-)
|
cizi | 118729 | 2017. december 25. 21:30 | Válasz erre: 118728 |
Csak vicceltem a távolsággal. A találkozókkal minden rendben volt eddig. Kópházától, meg minden messze van országon belül. de kárpótolnak az osztrák utak.
|
ati5995 | 118728 | 2017. december 25. 21:13 | Válasz erre: 118726 |
Mert ami messze volt (Ausztria) nem voltál! Ill.Ha messze terveznék, kevesen jönnének....pedig a Dolomitok-Cortina d. Ampezzó jó hely lenne!! Jövőre....ki jönne???
|
kawa550 | 118727 | 2017. december 25. 21:12 | Válasz erre: 118726 |
Lófaxt tervezik közelre, mindig az ország túloldalán van, most is! :)))))))))))
|
cizi | 118726 | 2017. december 25. 21:01 | Válasz erre: 118725 |
A motorról a következőket tudom elmondani. 2002-ben az első beérkezett és forgalomba helyezett 900-as volt. Én 2007 decemberében vásároltam valós 8ezer kilométerrel. Ezt az állapota, gyári akku, gumigarnitúra, fékbetétek stb. is bizonyította. Magamnak nem játszom a km. órával, ezért van csak 50e benne, meg a TDM találkozókat is nagyon közelre tervezik!:)
|
Itil900 | 118725 | 2017. december 25. 20:18 | Válasz erre: 118720 |
Az első TDM km-ére! Az ellenszélnek a por lefújására nem volt ideje...! ;)))
|
kawa550 | 118724 | 2017. december 25. 19:48 | Válasz erre: 118723 |
Elnézve azt a listát, a 27 nekem is vízválasztó! :)))))
|
cizi | 118723 | 2017. december 25. 18:47 | Válasz erre: 118716 |
A találkozóra feliratkozottak első 27 sorából 21-en ( + feleségek ) ismernek. Szerintem Ők tudják, hogy nem hülyéskedünk ilyennel!:)
|
cizi | 118720 | 2017. december 25. 18:33 | Válasz erre: 118716 |
Melyik részére gondolsz? Az első TDM-re, vagy a km-re?
|
csanesz | 118719 | 2017. december 25. 17:26 | Válasz erre: 118706 |
Bár lehet benne 100 000 -is csak valóban legyen hibátlan. Ha a 850 -es elődöt nézzük nagyon kevés a valós Km azokban. Szal 100 000 vagy többel kell gondolkodni és még mindig mennek.
|
Flenegen | 118718 | 2017. december 25. 17:25 | Válasz erre: 118714 |
Még a motoron. A hosszabbat nem rendeltem meg , most egy rövidebb vagy buborékosabb kivitelen gondolkozom. Talán Csokabi tett fel ilyen típust.
|
csanesz | 118717 | 2017. december 25. 17:18 | Válasz erre: 118706 |
Az a Km túl kerek... Azért, ha vétel lesz belőle egy olajcsere szűrővel érdemes. Utána hallgasd meg a hangját. Anno robesznál csináltam olyat, hogy az eladóval lecseréltettem az olajat és úgy hallgattam meg a hangját és úgy mentem vele. Az én TDM -el részben besz@ptam. Most új a szíve és nem adnám semmiért. |
cizi | 118715 | 2017. december 25. 13:43 | Válasz erre: 118708 |
Sajnos létezik ilyen kevés futásteljesítmény. Ennél a motornál nem tudni mi a valós, de az ország első 900-as motorjában valóban 50e van. Tudom ezzel nem kellene büszkélkedni, de ez van.
|
lendvai | 118714 | 2017. december 25. 13:41 | Válasz erre: 118707 |
Jut eszembe, a túraplexidet végül megtartod?
|
lendvai | 118713 | 2017. december 25. 12:56 | Válasz erre: 118710 |
Ez jó hír nekünk is, ennek megfelelően fogunk arrafelé közlekedni.:-)
|
lendvai | 118712 | 2017. december 25. 12:53 | Válasz erre: 118706 |
Úgy látom mintha a bal oldali lábtartó is hiányozna, a sebváltó kar meg görbének tűnik, lehet az az oldal is kapott valamit. Attól függ ki mennyit hajlandó még költeni rá, én a magam részéről maximum alkatrésznek vennék ilyen motort, elég bizonytalannak tűnik az állapota. Persze ki kell próbálni, de amikor én pár éve 900-asokat nézegettem az egyik kollégának katasztrofálisnak bizonyult a felhozatal és az eladói kultúra (szép állapotúnak, olykor hibátlannak mondott gépeket néztem meg).
|
kawa550 | 118711 | 2017. december 25. 12:53 | Válasz erre: 118706 |
Mostanában olvastam valahol elég jól összefoglalva egy mondatban: A használtpiac kegyetlenül áraz, nézd meg ezt az évjáratot és futásteljesítményt a német és olasz oldalakon, ha jelentősen olcsóbb mint ott, akkor eb van valahol elhantolva......
|
kawa550 | 118710 | 2017. december 25. 12:48 |
http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/m85_penteken_atadjak_a_csornai_elkerulot_-_ader_janos_is_ott_lesz/2542686/
|
kawa550 | 118709 | 2017. december 25. 12:48 |
Ha jöttök, akkor Csornánál figyeljetek, már átadták az M85 teljes Csorna elkerülőt, nem kell se előtte lejönni se átmenni rajta, Farád után jön vissza a 85-re, szóval hesszeljetek és ne menjetek rá az M86-ra. :))))
|
lendvai | 118708 | 2017. december 25. 12:43 | Válasz erre: 118706 |
Az az évi 3600 km elég valószerűtlen, különösen ha olasz import a gép. Ha az itthoni eladó nem, akkor a kinti valószínűleg állított rajta. Persze nem zárható ki, hogy igaz. Ekkortájt érdemes ránézni a vezérlésre is és kicserélni pár dolgot, ha szükséges. Meg kell nézni és ki kell próbálni. A hiányzó lábtartó és plexi arra utalhat, hogy estek vele. De annak a kipufogón és az idomokon nyoma van. A fotóról nem sok minden látszik.
|
Flenegen | 118707 | 2017. december 25. 12:40 | Válasz erre: 118706 |
Ha mechanikailag jó akkor ennyiért ajándék
|
zsotli | 118706 | 2017. december 25. 12:17 |
Sziasztok Urak! Vélemény erről? 2 haver már vett tőle motort. Nem nagyon szokott a srác mahinálni. Lehet berakom a garázsba a másik mellé. https://www.kepesmotor.hu/yamaha-tura_enduro/p1847075
|
lendvai | 118705 | 2017. december 25. 12:06 | Válasz erre: 118703 |
Hosszú évek óta telefonnal navigálok, volt mellette célszerszám is, Tomtom meg Navon. Valahogy egyiknél sem éreztem, hogy jobb lenne, mint a jelenlegi S3. A Tomtomnál határozottan örültem, hogy el tudtam adni. Persze a telefon teljesítményétől és a kijelzőtől is függ a dolog, a Samsung egyelőre ár-érték arányban nekem jobban bejön. A szifont meg majd meglátjuk. :-) |
lendvai | 118704 | 2017. december 25. 12:00 | Válasz erre: 118701 |
Kocsiban a szélvédő mögött hagyni valóban meggondolatlanság. Itt viszont a szabad levegőn van, kering körülötte a menetszél, semmi baja nem lesz.
|
kawa550 | 118703 | 2017. december 25. 11:09 | Válasz erre: 118699 |
Még egy teszkós kalapács is klasszisokkal jobb kalapács, mint egy dolce&gabbana húsklopfoló.:))))))) Az xrider egy (olcsó és kompromisszumos) motoros navi, a telefon meg telefon, sose lesz olyan jó navi mint egy célszerszám. Az esőt meg csak vasárnap délutánonként kerülheted el, egy alpok túrán elkap, ha akarod ha nem. Nekem is van telós tokom, nyáron szárazon belesül, ha meg esni kezd, akkor a belül meleg, kívül hideg szép vastag páraréteget von belülről rá, látni nem látod, de legalább letörölni sem tudod. :D Én is vertem már be szöget klopfolóval, de az akkor se kalapács.
|
kawa550 | 118702 | 2017. december 25. 11:03 | Válasz erre: 118697 |
Nem rossz a könyv, találtam benn pár útvonalat amerre már jártam a környéken, de jó utak és látnivalók kimaradtak mert nem tudtam róluk, nyáron biztos bepótolok párat. Az osztrák-szlovén-balkán még belefér nekem, de portugál meg görög túra az max érdekességként olvasandó, se időm se kedvem nyáron 1 hétig reggeltől estig motoron izzadni, azt meghagyom másnak. Ami még tetszett, az a túramotorokról szóló rész. Ahol pl a fizetett reklámozott K1600 gtl-t elintézik 15 sorban, az isteni gésáról megtudjuk hogy mennyire okos meg ügyes meg percíz meg faxom, az FJR-ről meg a CB 1300-ról meg azt, hogy szerelem első seggre meg hogy milyen kurva jó a motor és milyen kurva jó menni vele. Hát hiába, vannak a precízen megépített GÉPEK, amiket lehet becsülni meg értékelni, meg vannak a MOTOROK amiket szeret az ember. :))))))))))))))))
|
Itil900 | 118701 | 2017. december 25. 11:00 | Válasz erre: 118699 |
Én nem tenném a tűző napra. A kocsiban 2-t olvasztottam sz*rrá. Persze gari smafu!
|
lendvai | 118700 | 2017. december 25. 10:56 | Válasz erre: 118696 |
Azon tűnődtem egyszer, hogy egy ilyen böszme dög hogy lehet relatíve ilyen könnyű. Aztán hallottam, olvasgattam, hogy törik a féknyereg, az első felfüggesztés, a hajtás. Persze lehet, hogy bármilyen összefüggés csak a képzelet szüleménye. :-)))
|
lendvai | 118699 | 2017. december 25. 10:53 | Válasz erre: 118695 |
Az Xrider amit annyit szidtál a nyáron? Minek az nekem, van telefon, van rajta 4-féle navigációs lehetőség, a kijelzője nagyságrendekkel jobb, mint bármelyik célszerszám navié. Esőben meg nem szeretek motorozni, így navigálni se kell. Ha meg mégis, akkor átrakom a régi tokba, mert azt is megtartom, iratokat tárolni jó lesz. :-)
|
kawa550 | 118696 | 2017. december 25. 09:50 | Válasz erre: 118692 |
Alapjában véve az egy jó motor, nagy szükség lenne néha egy teletankolt példányra, ami elég sokáig ég egy beszélgetős evős ivós tábortüzezéshez. :)))))))))))
|
kawa550 | 118695 | 2017. december 25. 09:47 | Válasz erre: 118694 |
Baccki, egy kicsivel többért kaptál volna egy xridert, bölcsővel, beépített töltővel, hő és víz guta nélkül.:))))))))))))))
|
lendvai | 118694 | 2017. december 25. 08:59 |
Meghozta a Jézuska a nyári 30+ fokban navigáláskor a tokban hőgutát kapó telefonra a megoldást. :-)
![]() |
lendvai | 118693 | 2017. december 25. 08:53 | Válasz erre: 118692 |
Szerintem a fizetett reklám szagnál pont erre gondolt. :-))))
|
ati5995 | 118692 | 2017. december 25. 07:36 | Válasz erre: 118691 |
Gondolom a címlapon lévő kétkerekűt nézted ki!!!
|
kawa550 | 118691 | 2017. december 24. 22:55 |
De van ilyen is, pár jó ötletet már ki is néztem a kissé fizetett reklám szagú könyvből. :))))))
![]() |