19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

cblaci 14084 2017. július 25. 17:19   Válasz erre: 14080
Üdv!
A 400-as típushoz meglehetősen kevés az információ, legyen az feltöltési mennyiség, kopóalkatrészek, vagy akár a manuál letöltésének helye. Ránézésre ugyanaz a 400-as mint a nagyobb testvérei, de mivel belpiacos így lehetnek és vannak is eltérések. Az első teló lágysága nem csak nálad probléma, van aki az olaj sűrűségével játszott, van aki változó menetemelkedésű (progresszív) rugóra cserélte a gyárit, sőt azt kiegészítve egy szelepet épített a teló felső kupakjába amin keresztül levegővel tudja szabályozni a keménységet. Az én megoldásom egy olyan közdarab ami a felső zárókupak alá van illesztve és állítható, vagyis hasonló elven működik mint a hátsó. Valahol olvastam hogy 10év alatt átlagosan 1centit ül össze a rugó az első telókban, vagyis folyamatosan fárad, nálam ez a hézagolós megoldás 9mm-ről indul és akár 25mm-ig feszíthetném, egyelőre alapon van de már így is sokkal jobb. Olajból 10W-t használok, tavaly cseréltem és a következő év tavaszán lesz újra esedékes, 2-3 évente nem árt a csere a kopadék okozta minőségromlás miatt, hozzáteszem nálam a futómű használva van rendesen, ezért a rendszeres karbantartás elengedhetetlen.
Régebben amíg pörgött a fórum sok okosság leíródott, sajnos volt egy nagy szerverhiba ami után csak valameddig lehetett visszalapozni, ez nem tudom változott-e, igazából már én is csak nagyon ritkán nézek be ide.
Sok örömet a vashoz!
    

Rick 14083 2017. július 25. 15:12   Válasz erre: 14081
Az előzőt a 14058-ra írtam. Úgy látszik a sör nincs jó hatással rám.
    

Rick 14082 2017. július 25. 15:12   Válasz erre: 14081
Az előzőt a 14058-ra írtam. Úgy látszik a sör nincs jó hatással rám.
    

Rick 14081 2017. július 25. 15:06   Válasz erre: 14060
Direkt írtam, hogy előítéletes vagyok. Tamáskodó, hitetlen. Azért köszönöm, hogy próbálsz segíteni eligazodni. Lehet, hogy tényleg rám férne. Üdv. a 400-asoknak! :-)
    

Retekszisz 14080 2017. július 24. 23:59   Válasz erre: 14079
Tudnátok abban segíteni, hogy mennyi olaj kell az első telókba? És milyen viszkozitású? Kicsit puhának találom(legtöbbször két személlyel utazunk rajta). Le lehet tölteni valahonnan egy gépkönyvet?
    

inazuma400 14079 2017. július 20. 21:54   Válasz erre: 14078
Szívesen! :)
    

Retekszisz 14078 2017. július 17. 20:59   Válasz erre: 14077
Nagyon szépen köszönöm az infót!
    

inazuma400 14077 2017. július 16. 22:09   Válasz erre: 14076
*időm, csak lemaradt az i a dőmről! :D
    

inazuma400 14076 2017. július 16. 22:08   Válasz erre: 14072
Szia! Bocsi h csak most írok, de nem volt dőm! A telo számot elküldtem privátba, amúgy Gödöllőn van helyileg! Gyertyát pedig ilyet tett nekem a motorba NGK 3478 CR8EK
    

fenyooldrider 14074 2017. július 16. 21:02  
Ma voltunk Balatonfüreden a FINA VB-n, ilyenek vannak a bokorba 'elbújva:-)))
    

cblaci 14073 2017. július 13. 18:55   Válasz erre: 14068
Megvan az csak keresni kell, elsőre mi is elmentünk mellette mert a parti fák tökéletesen eltakarják az út felőli szögből. Egészen le kell sétálni a partra, itt írtam arról is:
https://www.sportmotor.hu/album/G8kqDns5-QW
    

Retekszisz 14072 2017. július 12. 22:59   Válasz erre: 14071
Rendben, köszönöm szépen. :)
    

inazuma400 14071 2017. július 12. 15:51   Válasz erre: 14059
Pénteken megyek a sajátomért. Majd konzultálok a szerelőmmel h el e vállal, oszt majd adok számot! Csak amíg nem beszéltem vele nem akarok kavarni... Nem mintha lenne bármi para is.... Csak na! :) nem akarom h megharadjugon! :D
    

inazuma400 14070 2017. július 12. 15:48   Válasz erre: 14065
No para, enyém is gyári... Semmi probléma nem volt... Volt aki a folyton világító indexek miatt nyűglődött h majd megszívom vele... De se a vizsgáztatót, se a rendőröket nem érdekelte...
    

inazuma400 14069 2017. július 12. 15:44   Válasz erre: 14061
Hat azért sok dolog megegyezik, a nagyobb tesókkal, plussz ugye ott a Bandit 600tol felfelé, arról is lehet át tenni, ezt azt! Amúgy nem necces. Csak tudni kell hol kell keresni, inkább borsos! De ha vigyázol rá, igazából kopó alkatrészek vannak hozzá...
    

Penge 14068 2017. július 12. 08:42   Válasz erre: 14060
Múlt héten arra vitt a motoros túránk és szívszorító volt a látvány. Mi sajnos a templomot meg sem találtuk.
    

Penge 14067 2017. július 12. 08:31   Válasz erre: 14065
Szia! Az én motoromnak is ilyen baja volt. A szerelő karbi jav. (javítókészlet),gyertya csere (NGK CR9EK), benzincsap csere, majd szinkron . Most szívató nélkül indul. Rá két napra háromnapos erdélyi túra volt a próba utam, napi 400 km, és minden rendben.
    

vkami 14066 2017. július 12. 08:28  
Van egy gyertya-átváltó, talán segít, ha beírod a gépedben lévő típusát.

http://hu.sparkplug-crossreference.com/
    

Retekszisz 14065 2017. július 11. 23:45   Válasz erre: 14062
Gyári Japán dob van rajta, kicsit tartok is a vizsgától.
    

Retekszisz 14064 2017. július 11. 23:28   Válasz erre: 14061
Nagyon elégedett vagyok a kis masinával, több mint elég első mocinak. Csak karbiszinkron előtt dinamikusabb volt a felsőbb tartományokban. És azóta hidegen nagyobb gázadásra kicsit füstöl(mintha sok anyagot kapna). Egyik ismerős "öreg Banditos" ismerőse csinálta a karbiszinkront jutányos áron, de nem vagyok benne biztos, hogy jól sikerült. Az Inazuma karbija azt hiszem eltér a banditétól, többek közt torok ármérőben.
    

Kovacspeter 14063 2017. július 11. 23:23   Válasz erre: 14053
Sejthető volt, az NGK katalógus nem hoz hozzá gyertyát: http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/2016/02/MotorcycleCat2016.pdf
Esetleg ha nem lesz infó akkor a nemváltozó vezérlésű 400-as Gsf gyertyájával érdemes próbálkozni.
    

Kovacspeter 14062 2017. július 11. 23:19   Válasz erre: 14053
Sportdob van-e rajta?
    

Kovacspeter 14061 2017. július 11. 23:17   Válasz erre: 14053
Üdv!
Kamionmotorral azért ne hasonlítsd össze. Amúgy jó kis gép a 400-as, egy baj van vele hogy az alkatrészbeszerzés a necces hozzá mert japán belpiacos volt a gép.
    

Kovacspeter 14060 2017. július 11. 22:38   Válasz erre: 14058
A videó kb öt éve készült, de azóta is emelkedett a kénsavas zagy- iszap magassága, jelenleg kb 30 méter.
A kép két napja készült, Laci gondolom nem bánja ha közzéteszem:

Valószínű galéria is lesz.
    

Retekszisz 14059 2017. július 11. 22:35   Válasz erre: 14055
Köszönöm a segítséget. Élnék a gyanúperrel miszerint a karbiszinkron nem sikerült maradéktalanul, mert előtte sokal dinamikusabb volt. Budapest környékén tudsz esetleg egy megbízható szerelőt, akihez odavihetem egy karbiszinkronra?
    

Kovacspeter 14058 2017. július 11. 22:33   Válasz erre: 14050
Ez a kisfilm az itthoni médiában is többször emlegetett Verespatakkal kapcsolatban próbálta meg felhívni a figyelmet, egy kevésbé ismert település, Szászavinc példája kapcsán. Szászavinc teljesen román település volt az Érchegységben, a 80-as évek elején kezdték el elárasztani a rézbánya kénsavas zagyával.
A felnőtt férfi egy temesvári fogorvos, aki visszatér a szülőföldjére, legalább is ami abból megmaradt...
https://www.youtube.com/watch?v=vaL_NmVBU4k
    

Kovacspeter 14057 2017. július 11. 22:18   Válasz erre: 14050
Nem a bizonygatás miatt linkeltem be a cikket és a videót, hanem hogy milyen üzenete van ennek a tragédiának...hogy egy település a különböző vallási felekezetekre való tekintet nélkül milyen harmóniában és összetartásban tud együttélni.
A tárlatvezető is csak tanulta, hátöö, ebbe belemenni túlmutat egy ilyen fórum keretein belül. Amit állít az egyértelműen helytálló, hogy a falurombolások nem elsősorban a magyarság ellen irányultak. Volt bőven sok dolog Erdélyben a 20. században amivel kapcsolatban kifejezetten a magyarság volt a célpont...
    

Kovacspeter 14056 2017. július 11. 21:56   Válasz erre: 14048
Azért az izlandi fiatalok nem voltak szívbajosak, gondolom a benzinmennyiségre nem árthatott odafigyelni.
Ja, az elvet értem hogy fékspray-vel csináltad ugyanezt. Méghozzá rámentél a minőségre, jóféle Würth vót'az.:-)
Vicces volt ahogy macska megpucolt a végén:-D
A Jeep-et ahogy elnézem rendesebben bele kellett nyúlni a gumizásához a bugyellárisba.
    

inazuma400 14055 2017. július 11. 16:27   Válasz erre: 14053
Szia! Ha egy kicsit tudsz várni a gyertya témával akkor hétvégén talán megtudom neked mondani h milyen kell bele. Az enyém ugyanis most van szerelőnél gyertya csere, karbi pucolas, át nézés, mivel jövő héten 4 napos túrára készülünk lengyelbe! Én nem tapasztaltam semmi ilyesmit, szal tuti nem normális, hát ha ez a 2 dolog meg van rajta csinálva akkor, passz, nem vagyok szerelő, szal lehet hülyeség, gyertya eselteg V dugulás van a karbiba, v rosszul van beállítva a levegő keverék?! Nemtom... Majd az okosabbak megmondjak! :)
    

fenyooldrider 14054 2017. július 11. 15:15   Válasz erre: 14053
Hali, üdvözöllek közöttünk, sajnos kicsit kihalt ilyenkor a fórum, de ez nem lesz mindig így!
Van egy jó pár ügyes, hozzáértő srác, majd ha kimotorozták magukat visszatalálnak ide is:-)
Tudtommal csak egy 400-as Ina van itt a fórumon, vele tapasztalatot cserélhetsz a típus sajátosságairól!
    

Retekszisz 14053 2017. július 10. 00:50  
Sziasztok,
Kezdő motoros vagyok, és egy 400as Inazuma lett az első paripám. Ugyan jobban szeretem ha olajos a kezem, mintha tintás lenne, de a 16ezres V8-as dízel után óvatos vagyok az aprócska sornégyessel. Első sorban abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen gyertyát tegyek bele?(olajcseréhez beszereztem a dolgokat, Motul5100+szűrők)
Másfelől olyat tapasztaltam, hogy 2-3500 között néha torpan a masina, főleg 2 személlyel. 3500 fölött már húz, de néha 3.ban akarok kigördülni egy kanyarból, és mintha fulladozna.(nincs erő, hörög, és üresben fel kell pörgetnem). Ez vajon normális, vagy valami gubanc van?
Karbiszinkront, szelep állítást megcsináltattam, biztos ami ziher.
Vaálszotokat előre is köszönöm.
    

Retekszisz 14052 2017. július 10. 00:50  
Sziasztok,
Kezdő motoros vagyok, és egy 400as Inazuma lett az első paripám. Ugyan jobban szeretem ha olajos a kezem, mintha tintás lenne, de a 16ezres V8-as dízel után óvatos vagyok az aprócska sornégyessel. Első sorban abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen gyertyát tegyek bele?(olajcseréhez beszereztem a dolgokat, Motul5100+szűrők)
Másfelől olyat tapasztaltam, hogy 2-3500 között néha torpan a masina, főleg 2 személlyel. 3500 fölött már húz, de néha 3.ban akarok kigördülni egy kanyarból, és mintha fulladozna.(nincs erő, hörög, és üresben fel kell pörgetnem). Ez vajon normális, vagy valami gubanc van?
Karbiszinkront, szelep állítást megcsináltattam, biztos ami ziher.
Vaálszotokat előre is köszönöm.
    

Rick 14051 2017. július 9. 10:18   Válasz erre: 14050
Konferencia?
    

Rick 14050 2017. július 9. 10:15   Válasz erre: 14046
Hát elég sok előítélet van bennem, ezt kár is lenne tagadni. Csak temetőről volt szó, zsinagógáról nem, de elhiszem, hogy volt, ha mondod (írod). Szombatosokról hallottam már régebben. Megnéztem a videókat. A tárlatvezető objektívnak tűnt, de fiatal volt, Ő is csak tanulta a történelmet. ( Már ha érted, hogy mire gondolok. ) Talán azok akik hallották a dédszülőktől, nagyszülőktől a velük történt eseményeket, nehezebben fogadják el, az akkori időkről készült könyveket. Velem beszéltek a dédszüleim... :-)
    

fenyooldrider 14049 2017. július 8. 20:02  
Ma 'tankolni" (Tigris) voltunk :
    

fenyooldrider 14048 2017. július 6. 16:01   Válasz erre: 14047
Ez onnan ered,hogy a 2.VH után a szövetségesek által otthagyott némely haditechnikát (pld: a Willys Jeep is ilyen) a helyi fiatalok magukévá tették és nekiálltak hójárókat építgetni belőlük, nagy motorokkal szerelték fel, mint a benzines V-8 5.2L V-8 6.5L és a hónjárás érdekében óriási, 36-40" balonos gumikkal szerelték őket! Ezeket kint a jegesmedvék birodalmában egyéb eszközök híján csak úgy lehetett szerelni, hogy a frissen megjavított gumit felrakták a felnire, de felfújni nem tudták ,mert a felni és a nem rávaló óriási gumik között kb 10-20 cm rés volt! Na erre találták ki azt a megoldást, hogy benzint permeteztek a gumi belsejébe, majd gyufát dobtak rá és a benya berobbant, mint a videómon, csak én féksprayval csináltam ugyanezt a fűnyíróm kerekével, itt is a 10" széles felnire egy 7,5" széles gumit szereltem így:-))
Szeretünk veszélyesen élni:-)

https://www.youtube.com/watch?v=Q-3U-TRkJx8
Amúgy a régi szép időkben nekem is volt hasonlókkal dolgom:-))
Jeep CJ-7 V-8 6.2 benzin, automata:
    

Kovacspeter 14047 2017. július 3. 19:29   Válasz erre: 14028
Ez de jó:-)
De miért izlandi a módszer?
    

Kovacspeter 14046 2017. július 3. 19:28   Válasz erre: 14023
http://index.indavideo.hu/video/Bozodujfalu_1
    

Kovacspeter 14045 2017. július 3. 19:26   Válasz erre: 14023
Rick, az az a helyzet, hogy volt zsinagóga a faluban... Én sem akarok politizálni, de szerintem azt mindenki elismeri hogy egy település elpusztítása származás és vallásra való tekintet nélkül mindenkinek fáj.
Egyébként Bözödújfalu volt az egyik utolsó település ahol fennmaradt az erdélyi szombatosok egy csoportja. Ők az unitárius vallásból váltak ki a 16.-17.sz fordulóján, ez egy nagyon érdekes dolog, érdemes ennek utánaolvasni. A szombatos székelyek egy része később izraelita hitre tért. A történelem is az egyik hobbim, erre sehol máshol nem találtam példát.
Pletykaszinten hallottuk hogy a katolikus templomot fel akarják építeni, nyilván valahol a közelben, ha igaz.
https://szekelyhon.ro/magazin/izraelben-bozodujfalusiakkal-talalkoztama/print
    

Kovacspeter 14044 2017. július 3. 19:04   Válasz erre: 14001
" Néha igyekeznék értékes dolgokat is felrakni ide, legtöbbször a kutya se foglalkozik vele, pedig egy egy ábra nem is hiszed mekkora segítség, nemrég a hátsó fék robbantott ábráját mutattam meg"
Laci, nem biztos hogy a beleszarás van a dologban, előfordul hogy ritkán jár erre az ember. A gyári Suzuki manuálban benne lett volna, de amikor erre jártam már találtál róla leírást.
    

Kovacspeter 14043 2017. július 3. 18:44   Válasz erre: 13999
Igen...ha még esedékes...
    

Kovacspeter 14042 2017. július 3. 18:43   Válasz erre: 13995
Szó sincs arról hogy 100 fokra asszociálnék, az még bőven kiváló hőmérséklet.
Igazából egy laboratóriumi olajvizsgálattal lehetne kideríteni részleteket...node, amit eddig tapasztaltam: Ha a 6000 km-es olajcsereciklus alatt többször-viszonylag sokszor előfordult hogy tartós, 130-140 fokos hőmérsékleten üzemelt az olaj, akkor elkezdte fogyasztani. Ha csak 1x-2x karcolt bele a 130 fokba, az még nem volt probléma ebből a szempontból, az olajfogyasztás ekkor alig volt mérhető. Ez az 50-es végű olajra is igaz volt, de még hatványozottabban a 40-esre. (ezért is hanyagoltam a 40-es olajat)
A legnagyobb olajfogyasztás a legrosszabb körülmények között 50-es olajjal történő üzemeltetésnél kb 1.7-1.8l/6000 km volt, ez kb 3 dl/1000 km-re jön ki, ennyi egyszer fordult elő.
De pl. most mögöttünk a tél, a tavasz, igazán meleg még nem is volt, 5500 km körül jár az olaj, gyakorlatilag nincs olajfogyasztás. A Frecska-féle ventilátor 1x kapcsolt be, amikor elfelejtettem kivenni a hűtőtakarót. Nyilván ez már nem az a színtiszta olaj, de az már más kérdés.
Még egy dolog: a többször nagyobb hőt kapott olaj a későbbiekben ugyanazon körülmények között, (ugyanazon út, hőmérsékleti és sebességi viszonyok között) magasabb hőmérsékleten üzemelt. Amíg a "nem főzött" olaj nem változott ebből a szempontból, ezt többször megfigyeltem. Teljesen mindegy hogy Castrol, Motul, vagy más volt.
Szóval, ahogy viselkedik, az alapján úgy tűnik hogy az az olaj már nem az az olaj. Nyilván egy olajvizsgálat tudna biztosat mondani.
    

harleytom 14041 2017. július 1. 08:37   Válasz erre: 14040
Oké! Ez így szerintem is jó, s akkor a műv. háznál a busz végállomásnál. Üdv
    

inazuma400 14040 2017. június 30. 16:37   Válasz erre: 14039
Oké! Persze! Akkor maradjunk ennyiben, aztán ha változna, akkor hívlak! Legyen a tali a művelődés központnal v mi az, ott a buszmegállóban mellett, a parkolóban!
    

harleytom 14039 2017. június 30. 09:20   Válasz erre: 14038
Szombat délután 5 óra nekem jó lehet. Mielőtt Gödöllőre érnél, előtte kb negyed órával megcsörgetnél?
    

inazuma400 14038 2017. június 30. 07:16   Válasz erre: 14037
Hát szombat jó lenne, de időjárás függő, mert nincs kedvem elázni, kocsim meg behalt, szerintem kb olyan 5 óra környéke, ha neked is jó úgy...
    

harleytom 14037 2017. június 29. 20:23   Válasz erre: 14036
Igen, az a számom ami ott van. Azt esetleg meg tudod mondani, hogy melyik nap és kb mikor tudnál jönni? Üdv, Tamás
    

inazuma400 14036 2017. június 29. 17:21   Válasz erre: 14035
Ha nem szakad le az ég akkor ja! :) elküldöm privátban a számom. Ami az adatlapodon van szám az aktuális?
    

harleytom 14035 2017. június 29. 14:27   Válasz erre: 14034
Természetesen, meg tudom oldani. Hétvégén esetleg jó lenne? Előtte tudunk telefonon egyeztetni? Üdv, Tamás
    

inazuma400 14034 2017. június 28. 14:41   Válasz erre: 14033
Köszönöm! :) megoldhato lenne Gödöllőn a talin?
    

harleytom 14033 2017. június 28. 09:31   Válasz erre: 14032
Helló!
Jobb szerettem volna párban, de csak itt darabra is oda adom. Üdv
    

inazuma400 14032 2017. június 27. 14:31   Válasz erre: 14031
Fú! Index csak párba eladó? Kéne a bal hátsó! :)
    

harleytom 14031 2017. június 27. 09:13  
Helló!

Motorom eladása miatt eladóvá váltak megmaradt alkatrészeim, hátsó idom 10.000.-Ft, gyári kormány 7.500.- Ft, indexek 2.500.-Ft /db ( a hátsó lámpa és az indexek lámpa lakkal voltak megfújva, ez látszik rajtuk, ettől függetlenül teljesen jól működnek ).
Személyes átvétel és postázás megoldható.
Az árak minimálisan alku képesek.

Üdv, Tamás
    

hacse 14030 2017. június 21. 09:31   Válasz erre: 14026
Szerintem érzi az a múzsa is , hogy kinek a homlokát kell csókolgatni ahhoz , hogy efféle lebilincselő tartalmakat láthassunk.
    

hacse 14029 2017. június 21. 09:25   Válasz erre: 14028
Én afrikai meg ázsiai "szakműhelyekben" láttam először ezt a metodikát , nem tudtam , hogy izlandi módszernek nevezik. Én a kicsit unalmasabb tűzmentes technikával operálok. :o)
    

fenyooldrider 14028 2017. június 20. 19:25  
Quad gumit szereltem robbantással ( Izlandi módszer)
https://www.youtube.com/watch?v=Gt9JMy1h9Qg
    

inazuma400 14027 2017. június 11. 15:44   Válasz erre: 14026
El is hiszem! Hát jövőre remélem h mi is kijutunk! :) szép cselekedet! :)
    

cblaci 14026 2017. június 11. 07:51   Válasz erre: 14025
Köszönöm! Abban a környezetben ha nem vigyáz az ember hamar homlokon csókolja a múzsa :-)
Anyám imádja Erdélyt és a hegyeket, de őt már mindenféle mozgásszervi problémák korlátozzák. Amikor hazajövünk egy túrából mindig várja a beszámolót, egy ideje a SportMotor oldalra feltöltött galériák linkjét is elküldöm neki, most is úgy volt, ő meg elsírta magát...
    

inazuma400 14025 2017. június 10. 22:14   Válasz erre: 14022
Jó képek lettek! :) és milyen szépen ki tudod egészíteni szöveggel a látottakat. Én nem tudnék ilyen szépen fogalmazni! :)
    

cblaci 14024 2017. június 9. 22:09   Válasz erre: 14023
A múlt tele van tragédiákkal, elhiszem hogy lehetnek ennek haszonélvezői is, de általában nem az egyszerű embert kárpótolják.
Ha egyszer újra találkozunk szívesen kifejtem az ezzel kapcsolatos véleményem, itt én sem szeretnék politizálni, inkább legyen békés csend, mint elmélkedő okoskodás.
    

Rick 14023 2017. június 9. 15:51   Válasz erre: 14022
Most nem akarok politizálni, de kíváncsi lennék, hogy ha egy zsinagóga lett volna a faluban, akkor is elárasztják-e..? És ha igen, akkor mostanra, nem kellene-e hármat építeni helyette? Most csak ennyit jut eszembe erről. Elnézést. Nem vagyok vallásos, de ez mocskos munka volt.
    

cblaci 14022 2017. június 8. 21:29  
Egy kis képnézegetős olvasnivaló:
https://www.sportmotor.hu/album/SSsWcsjpDNJ
    

inazuma400 14021 2017. június 7. 20:34   Válasz erre: 14020
Szarul indul. És mivel új az aksi, ezért a gyertyara gyanakszom, plusz ugye tavaly volt minden megcsinálva (szelephezag, karbi szinkron) kitakaritva komplett üzemanyag elláto rendszer! Amikor kicsereltem az aksit akkor jó volt, kb addig amíg egyszer menet közben ki nem fogyott a benzin, vhogy nekem úgy rémlik h nem sokkal utána kezdett buziskodni, és halottam olyat h ez nem annyira jó a gyertyának, és mivel a 12ezer is lassan meglesz (pár száz km) úgyis cserélni fogom őket... Pöc röffre kéne indulnia...
    

cblaci 14020 2017. június 7. 17:46   Válasz erre: 14019
Mi az a tünet amit érzel rajta? Mert én még eddig csak azért cseréltem gyertyát mert úgy gondoltam eljött az ideje, de hibát nem tapasztaltam és abban is biztos vagyok hogy még ugyanannyit elment volna...
    

inazuma400 14019 2017. június 7. 16:50   Válasz erre: 14018
Értem! Enis mindent komolyan veszek ha a motoromról van szó! Még a fékolajak és telo olaj téren is! Amit amúgy nagyon sokan elhanyagolnak... Mondjuk hozzám 16evesen került, szóval én már nem fogom megváltani a világot. De mindent megadok neki és a legjobb tudásom szerint járok el karbantartás terén! Nem akkor van javítva ha tönkre megy... Tény h egy fényezés rá férne. De az inkább csak esztétika... Ettől még jól működik! A gyertyat is csak kíváncsiságból kérdeztem. Mert mindjárt csere érett lesz... De ezt érezteti is.... Mert haveromnak is ugyan ez volt a tünet a hornetnél....
    

cblaci 14018 2017. június 6. 22:31   Válasz erre: 14016
Egyszer majdnem 20ezret mentem egy garnitúra gyertyával, legutóbb 15-öt, de azok olyan szépek voltak hogy sajnáltam őket eldobni és biztonsági tartalékként azóta is hordozom a nyereg alatt, pedig tuti nem lesznek visszatéve soha. 12ezrenként légszűrőt, 6ezrenként olajat cserélek a szűrőjével együtt, ezeket viszont komolyan veszem.
    

hacse 14017 2017. június 6. 21:59   Válasz erre: 14016
12 ezrenként cserélem.
    

inazuma400 14016 2017. június 6. 19:40  
Ismét műszaki kérdés következik! :D ugyebár az Ina gyertya csere periódusa 12ezer km. Ha jól tudom. Ti ezt be is tartsátok?! Mert hallottam olyanokat akik arról meséltek h 40-50ezret elment nekik az XX egy gyertyával. Mmint egy garnitúra... Nem ezen akarok spórolni, meg nekem sztem am is cserés lesz. Legalábbis nagyon gyanús... Ti hogyan jártok el a dologban?!
    

Rick 14015 2017. június 5. 19:36   Válasz erre: 14013
Na jó, akkor most már nézem hűségesen. Ki nem hagynám a konferenciát. Lehetőleg valami viharos napon csináljuk úgy 10-12 fokban, 80 km/h-ás szélben, 200-250 mm csapadékkal körítve. Hátha megint eljutok félútig... :-)
    

inazuma400 14014 2017. június 5. 12:29   Válasz erre: 14012
Jólvan na, de azért még tudja viccelni az embert az ilyesmi! :D
    

cblaci 14013 2017. június 4. 21:47   Válasz erre: 14010
Majd a következő konferencián összehasonlítjuk megint a két gépet, merthogy idén még nem volt, van viszont egyenpólónk... látom hűségesen követed a fórumot :)

Fáradt vagyok, itt nem is km-be számoljuk az utat hanem órákba, de ez nem panasz mert Székelyföld csodálatos!
    

cblaci 14012 2017. június 4. 21:40   Válasz erre: 14006
Méghogy mellékelt ábra... ez nem hiba volt vazze :)
A gps a bal oldalon van a kormányon, valószínüleg a töltő vezetékével piszkáltam le a csatit. Amikor megnyomtam a start gombot -és nem történt semmi- azonnal rájöttem hogy az indítás reteszfeltételénél kell szétnézni, 5 másodperc múlva indult a gép.
    

Rick 14011 2017. június 4. 16:23  
Tényleg volt már konferencia? Vagy csak lesz? Ha lesz mikor?
    

Rick 14010 2017. június 4. 15:55   Válasz erre: 14009
Leugrottam Balcsira meg vissza. 2 meleg süti volt, meg pár normál nehézség útközben. Azt vettem észre, hogy a fordulatszám ( ez egy régi téma volt cblacival ) most lejjebb van ugyan annál a sebességnél 6-ban. Nem tudom, hogy a fogaskerekek cseréje ennyit számít-e, de ott van a fordulatszám, ahol neki volt 100-nál egy fényképen. Ua. fogszám mint a réginél, és mint az eredeti. Jó a gép. Mostantól csak Tasihoz viszem.
    

inazuma400 14009 2017. június 4. 10:30   Válasz erre: 14008
Jólvan akkor nem csak én vagyok így ezzel a szerelős dologgal! :D
    

Rick 14008 2017. június 4. 06:34   Válasz erre: 14001
A mikrókapcsolós történet velem is meg volt. Azt még össze rakom fejben. A mocit egyébként nem tréleren vittem Tasihoz, hanem oda gurultam vele. Szóval nem akkor vittem oda, amikor megadta magát rajta valami és üzemképtelen lett. A fék is működött, különben nem indultam volna el vele, és a lánc is jó volt, de teljesen hátul volt már a kerék. És tegnap elhoztam a mocit. Sajnos nem lett belőle 1200-es :-), a váltója jobb lett, a fék is más. Amiben biztos vagyok, hogy ha jönnek a hűvös idők megint a Tasinál kezdek. És nem azért, mert nem megy a gép, csak, hogy nézze meg szakértő szemeivel. Csinálja meg amit meg kell, adjon tanácsot ( amit úgyis elfelejtek) és a félreértések elkerülése végett ide is leírom: 3 szerelőnél volt a Tasi előtt, AZ EGYIKNÉL KIMONDOTTAN A FÉK MIATT VOLTAM. Köveztek rendesen, hogy így elhanyagolt motor, úgy elhanyagolt motor. Most mit tegyek??? Írjam le, hogy mennyit hagytam ott az előző szerelőknél??? Sokat. Csak nem mindenkinek szívügye a sziszifuszi szerelés, és még azt sem mondanám, hogy az előző szerelők közül mind rossz volt. Csak más aspektusból álltak a motorhoz. :-) És még valami. Volt 125-ös MZ-m. A "Bambi" Mz szakértő-mester magyarázása után, én szereltem, a karbitól kezdve, a tank rozsdátlanításán át, benzin szűrőt applikáltam bele stb... Szóval nem vagyok teljesen vakon. De azért ez nem MZ. Ugye?
    

inazuma400 14007 2017. június 3. 23:25   Válasz erre: 14005
Erről eszembe jutott mégvmi, rögtön ahogy elküldtem az előző szöveget. Nemtom ki mennyire olvasgassa a totalbikeot, de pont ma olvastam a Csikos sztoriát a vén beteg ducatival és a dolomitokkal! A lényeg annyi h végignyomta gond nélkül, mondjuk oda és haza futón ment jött a motor, de nem azért mert baja volt. Illetve amikor hazajöttek elvitte szerelőhöz, és kiderült h volt egy csomó gondja, de mégsem rohadt le! Pedig az egy ducati! XD (hozzáteszem szerintem dögös motorokat csinálnak de én félek a megbízhatóságuk miatt. Meg egyéb költségek miatt is.... Bár gondolom itt ezen a fórumon ezért a kijelentésemért nem fognak meglincselni mint egyéb helyeken! :D)
    

inazuma400 14006 2017. június 3. 23:17   Válasz erre: 14005
"Értem én h villanymotor de mitől forog?!" :D nah szóval, azért szerintem amelyik motor karban van tartva az nem nagyon megy tönkre váratlanul, pláne nem mentek közben, mondjuk a mellékelt ábra mást mutat de sebaj! :D igen valszeg kifogott volna rajtam! Vannak vicces sztoriaim még mz-s időkből, de azt nem vállalom XD bízni kell a szerencsében! :D ha meg eljön az ominózus pillanat ráérünk gondolkodni :D akkor üzenem a Tanár Úrnak h köszönöm szépen! :) és további jó szórakozást kívánok! :)
    

cblaci 14005 2017. június 3. 21:27  
Jó az ha tudja az ember "mitől forog", főleg a váratlan helyzetek miatt, mert nincs mindig kéznél szerelő. Ma pl. a határon átérve a pénzváltónál nem indult a motor... bagatel dolog történt, lecsúszott a kuplung mikrokapcsolójáról a csati, tuti lenne olyan akit megfogott volna.
Na de szerencsésen megérkeztünk Székelyföldre, szép idő van, most éppen sörözünk a tanárbával akinek történetesen van egy Jawa motorkerékpárja is és úgy emlékezik elől 1,9 hátul 2,2 a megfelelő nyomás :-)
Aviszonlátás!
    

inazuma400 14004 2017. június 3. 12:43   Válasz erre: 14002
Ebben enis egyet értek fenyovel, megha észrevétlen maradok is, mindig követem a történéseket, bárki bármit ír, posztol, kép videó stb. Mindig megnézem! A szerelős része annyira nem köt le, van egy jó szerelőm, nincs is olyan messze (40km) vele csináltok mindent... Etzt még szétborítottuk itthon. De az eggyel egyszerűbb technika. Jobb szeretem biztos kezekre bízni az én kis drágámat! :)
    

inazuma400 14003 2017. június 3. 12:34  
Nem tudja véletlenül vmelyikőtök a jawa ts 350 638 casnak a gyari guminyomás értékét?!
    

fenyooldrider 14002 2017. június 3. 09:39   Válasz erre: 14001
Ne mond, hogy a kutya sem foglalkozik vele, mert pld én minden egyes általad felrakott fotót, linket megnézek, még a Sportmotoron lévőket is!
Az, ha nem szólok hozzá nem azonos azzal, hogy meg sem nézem!
A karbi szinkront én inkább a szerelőmre bízom, neki van komoly digitális cucca, ami nem hibázik!
Nem utolsó sorban egy karbi tisztítást+szinkronizálást 15eft-ért csinál, ami szerintem korrekt ár
    

cblaci 14001 2017. június 2. 20:45   Válasz erre: 13998
Kicsit bántott a dolog amikor nem vállaltam el, sok valakinek segítettem már, most viszont miután megnéztem a soron következő két videót is, azt kell mondjam áldom az eszemet. Ezeket én megcsinálom itthon magamnak, de rendszeresen, ami azt jelenti hogy kevésbé ér meglepetés. Hova tűnt a porvédő, anélkül össze se raktam volna, azt meg hirtelen nem tudtunk volna rajzolni, Tasinak ehhez is megvannak a forrásai. A munkahengereket majdnem minden évben kitakarítom, ki is jön saját erejéből, a berohadt munkahenger viszont általában karmantyúcserével is jár... persze be lehet előre vásárolni mindenből, de ennyire idült és elhanyagolt szerkezetnél nem igazán lehet felkészülni az összes eshetőségre. A karbiszinkron nálam úgy megy hogy a pilotok gyári értéken vannak, az első szinkront szerelő csinálta 8-éve, ott voltam, azóta az olajoszlopossal minden évben ránézek és csak minimálisan kell állítani a pillangókon. Látva a karbidat itt egy alapos takarítás a minimum, de lehet egy ultrahangos segít majd csak rajta, nekem az nincs. Nem véletlenül használom a spurit (ezt a szert Tasi is elismeri) de volt már takarítva alapjárati problémák miatt az enyém is, nagyon kevés elég ahhoz hogy megbolonduljon... a tiedre hiába tettem volna rá az itthoni tesztert, még ha előtte ki is hézagolom egyformára a pillangókat, úgy rántotta volna ki az olajat az U csőből hogy időm se lett volna állítani. A lényeg egy jól karbantartott állapot, azután már könnyebb lesz a szintet fenntartani, de ahhoz rendszeresen kell foglalkozni majd vele. Néha igyekeznék értékes dolgokat is felrakni ide, legtöbbször a kutya se foglalkozik vele, pedig egy egy ábra nem is hiszed mekkora segítség, nemrég a hátsó fék robbantott ábráját mutattam meg, nehezen találtam rá de nagy segítség volt, a manuálban lévő szart se ér, szerintem észre se lett véve pedig bárkinek szüksége lehet még rá. Vagy mutattam a szinkront is most tavasszal, szívesen beszélgettem volna róla, de az is úgy észrevéltlen maradt. A hülyeségbe is benne vagyok, de ez a fórum ne csak arról szóljon, lassan 20évesek lesznek ezek a vasak, foglalkozni kell velük, jobb megelőzni a nagyobb bajokat. Holnap egy újabb 3 napos erdélyi túrára indulunk, nem mondom hogy nem romolhat el, de eddig töretlen a bizalmam az Inazuma iránt, ehhez viszont nem elég csak néha lemosni.
Most egy ideig rendben lesz a géped, majd meglátod mekkora élmény lesz egy karbantartott állapotot visszakapni.
    

Rick 14000 2017. június 2. 19:52  
Köszönöm CBLacinak az ajánlást, hogy vigyem a mocit a Taschnerékhoz! Olyan jó érzés, hogy szakemberek, akik értenek hozzá, foglalkoznak vele. Valahogy a szívemhez nőtt ez a motor, de nem tudok "műteni", kellenek a dokik.
    

Rick 13999 2017. június 2. 16:25   Válasz erre: 13981
Erről lenne szó? METZELER ROADTEC 01
    

Rick 13998 2017. június 2. 15:17   Válasz erre: 13997
Azért nem toltam fullba a kretént a füstöléssel, nem vagyok állat. Van már tasi videó a fia csinálta, ma került fel. De csak a fékekről a láncról meg a váltóról volt szó. Holnap lesz a karbi puci-szinkron szelep. Az öreg durvábban tolja az oltást, a fia nem kottázott annyira... (lada-riga)
Na majd holnap meglátjuk, és akkor lehet, hogy kész is lesz és akkor lesz mosolygás!! :-)
https://www.facebook.com/299706513435124/videos/1543909995681430/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf
    

cblaci 13997 2017. június 2. 08:35   Válasz erre: 13995
Először az én agyvizem is felfort, aztán rájöttem hogy nem is nekem írtad :-)
Remélem azt azért nem gondoltad komolyan hogy itt bárkiben is keveredne a vízhűtés és a léghűtés fogalma.

Az a huhogtatós szesz jó anyag, de inkább töltsük a viharlámpába :D
    

inazuma400 13996 2017. június 1. 20:26   Válasz erre: 13987
Köszi! :)
    

fenyooldrider 13995 2017. június 1. 15:43   Válasz erre: 13983
120/140 fokos olajtól miért kell megijedni? Ez tök normális üzemi dolog, azért asszociálsz a 100 fokra mert ott forr a víz? Nem sok köze van az Ina blokkhoz!
A vízhőfoknál sem fél senki a 95 foktól, pedig az koccosabb ha felforr, mivel a víz gőzzé válása 1600x nagyobb térfogatot igényel!
    

fenyooldrider 13994 2017. június 1. 15:32   Válasz erre: 13988
Nem is rossz ötlet, gumimatrac/hálózsák kombóval tökéletes, ha meg jönnek a kísértetek megkínálom őket F-16 pálesszal:-))))
(aztán lesz mitől huhogniuk!!)
    

cblaci 13993 2017. június 1. 09:53   Válasz erre: 13991
Még én se de attól még lehet finom, szerintem rántani érdemesebb, legalább a prézlivel jóllakunk....
    

hacse 13992 2017. május 31. 23:44   Válasz erre: 13986
..nincs kedvem :o(
    

hacse 13991 2017. május 31. 23:42   Válasz erre: 13988
Kísértetet még úgyse ettem ...
    

hacse 13990 2017. május 31. 23:41   Válasz erre: 13980
Nyugi Peti , ráér .
    

cblaci 13989 2017. május 31. 23:37   Válasz erre: 13986
Még csak ma sikerült elcserélni az ügyeletet, de így már rendben lesz. Ja és állítólag nincs kanyaró járvány, legalábbis megcáfolták a korábbi híreket.
    

cblaci 13988 2017. május 31. 23:34   Válasz erre: 13979
Szeva Hacse!
Pont a napokban kérdezte Kriszti, merhogy kapott pólót és eszébe jutott hogy véletlenül ő az egyik igazgatósági tag felesége aki hivatalos szokott lenni. Idén is szeretne jönni, merhogy felidézte hogy tavaly is milyen jó volt, főleg amikor 400km-en keresztül áztunk... de legalább volt meleg víz mikor megérkeztünk és este vajas kenyér zöld paprikával, ja mert a konyha is összeborult mire odaértünk :)
Szerintem idén egy elhagyatott várat vagy kolostort válasszunk, ahol nem lesz villany és személyzet sem, viszont lesznek majd kísértetek, mert azok tavaly nem voltak :D
Na?
    

cblaci 13987 2017. május 31. 23:28   Válasz erre: 13978
Facebook, Taschner Garage
    

Kovacspeter 13986 2017. május 31. 23:09  
Gyorsba kigondolt székelyföldi kicsapás szombattól pünkösd hétfőig.
Kiderült hogy van még pár hely, jelentkezni lehet holnap délig.
    

Kovacspeter 13985 2017. május 31. 23:07   Válasz erre: 13979
Mindenképp!
Szerintem most már nagyobbrészt mindenki számára körvonalazódik a nyári időszak.
    

Kovacspeter 13984 2017. május 31. 23:04   Válasz erre: 13976
De 130 körül is előfordulgatott, pl. Pesten a beállt autópálya bevezetőn a sorok közt araszolva, vagy Cblacival a Pádison amikor még 60 km rossz makadámút volt.
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők