cblaci | 14084 | 2017. július 25. 17:19 | Válasz erre: 14080 |
Rick | 14083 | 2017. július 25. 15:12 | Válasz erre: 14081 |
Az előzőt a 14058-ra írtam. Úgy látszik a sör nincs jó hatással rám.
|
Rick | 14082 | 2017. július 25. 15:12 | Válasz erre: 14081 |
Az előzőt a 14058-ra írtam. Úgy látszik a sör nincs jó hatással rám.
|
Rick | 14081 | 2017. július 25. 15:06 | Válasz erre: 14060 |
Direkt írtam, hogy előítéletes vagyok. Tamáskodó, hitetlen. Azért köszönöm, hogy próbálsz segíteni eligazodni. Lehet, hogy tényleg rám férne. Üdv. a 400-asoknak! :-)
|
Retekszisz | 14080 | 2017. július 24. 23:59 | Válasz erre: 14079 |
Tudnátok abban segíteni, hogy mennyi olaj kell az első telókba? És milyen viszkozitású? Kicsit puhának találom(legtöbbször két személlyel utazunk rajta). Le lehet tölteni valahonnan egy gépkönyvet?
|
inazuma400 | 14076 | 2017. július 16. 22:08 | Válasz erre: 14072 |
Szia! Bocsi h csak most írok, de nem volt dőm! A telo számot elküldtem privátba, amúgy Gödöllőn van helyileg! Gyertyát pedig ilyet tett nekem a motorba NGK 3478 CR8EK
|
fenyooldrider | 14074 | 2017. július 16. 21:02 |
Ma voltunk Balatonfüreden a FINA VB-n, ilyenek vannak a bokorba 'elbújva:-)))
![]() ![]() ![]() |
cblaci | 14073 | 2017. július 13. 18:55 | Válasz erre: 14068 |
Megvan az csak keresni kell, elsőre mi is elmentünk mellette mert a parti fák tökéletesen eltakarják az út felőli szögből. Egészen le kell sétálni a partra, itt írtam arról is: https://www.sportmotor.hu/album/G8kqDns5-QW |
inazuma400 | 14071 | 2017. július 12. 15:51 | Válasz erre: 14059 |
Pénteken megyek a sajátomért. Majd konzultálok a szerelőmmel h el e vállal, oszt majd adok számot! Csak amíg nem beszéltem vele nem akarok kavarni... Nem mintha lenne bármi para is.... Csak na! :) nem akarom h megharadjugon! :D
|
inazuma400 | 14070 | 2017. július 12. 15:48 | Válasz erre: 14065 |
No para, enyém is gyári... Semmi probléma nem volt... Volt aki a folyton világító indexek miatt nyűglődött h majd megszívom vele... De se a vizsgáztatót, se a rendőröket nem érdekelte...
|
inazuma400 | 14069 | 2017. július 12. 15:44 | Válasz erre: 14061 |
Hat azért sok dolog megegyezik, a nagyobb tesókkal, plussz ugye ott a Bandit 600tol felfelé, arról is lehet át tenni, ezt azt! Amúgy nem necces. Csak tudni kell hol kell keresni, inkább borsos! De ha vigyázol rá, igazából kopó alkatrészek vannak hozzá...
|
Penge | 14068 | 2017. július 12. 08:42 | Válasz erre: 14060 |
Múlt héten arra vitt a motoros túránk és szívszorító volt a látvány. Mi sajnos a templomot meg sem találtuk.
|
Penge | 14067 | 2017. július 12. 08:31 | Válasz erre: 14065 |
Szia! Az én motoromnak is ilyen baja volt. A szerelő karbi jav. (javítókészlet),gyertya csere (NGK CR9EK), benzincsap csere, majd szinkron . Most szívató nélkül indul. Rá két napra háromnapos erdélyi túra volt a próba utam, napi 400 km, és minden rendben.
|
vkami | 14066 | 2017. július 12. 08:28 |
Van egy gyertya-átváltó, talán segít, ha beírod a gépedben lévő típusát. http://hu.sparkplug-crossreference.com/ |
Retekszisz | 14065 | 2017. július 11. 23:45 | Válasz erre: 14062 |
Gyári Japán dob van rajta, kicsit tartok is a vizsgától.
|
Retekszisz | 14064 | 2017. július 11. 23:28 | Válasz erre: 14061 |
Nagyon elégedett vagyok a kis masinával, több mint elég első mocinak. Csak karbiszinkron előtt dinamikusabb volt a felsőbb tartományokban. És azóta hidegen nagyobb gázadásra kicsit füstöl(mintha sok anyagot kapna). Egyik ismerős "öreg Banditos" ismerőse csinálta a karbiszinkront jutányos áron, de nem vagyok benne biztos, hogy jól sikerült. Az Inazuma karbija azt hiszem eltér a banditétól, többek közt torok ármérőben.
|
Kovacspeter | 14063 | 2017. július 11. 23:23 | Válasz erre: 14053 |
Sejthető volt, az NGK katalógus nem hoz hozzá gyertyát: http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/2016/02/MotorcycleCat2016.pdf Esetleg ha nem lesz infó akkor a nemváltozó vezérlésű 400-as Gsf gyertyájával érdemes próbálkozni. |
Kovacspeter | 14061 | 2017. július 11. 23:17 | Válasz erre: 14053 |
Üdv! Kamionmotorral azért ne hasonlítsd össze. Amúgy jó kis gép a 400-as, egy baj van vele hogy az alkatrészbeszerzés a necces hozzá mert japán belpiacos volt a gép. |
Kovacspeter | 14060 | 2017. július 11. 22:38 | Válasz erre: 14058 |
A videó kb öt éve készült, de azóta is emelkedett a kénsavas zagy- iszap magassága, jelenleg kb 30 méter. A kép két napja készült, Laci gondolom nem bánja ha közzéteszem: Valószínű galéria is lesz. ![]() |
Retekszisz | 14059 | 2017. július 11. 22:35 | Válasz erre: 14055 |
Köszönöm a segítséget. Élnék a gyanúperrel miszerint a karbiszinkron nem sikerült maradéktalanul, mert előtte sokal dinamikusabb volt. Budapest környékén tudsz esetleg egy megbízható szerelőt, akihez odavihetem egy karbiszinkronra?
|
Kovacspeter | 14058 | 2017. július 11. 22:33 | Válasz erre: 14050 |
Ez a kisfilm az itthoni médiában is többször emlegetett Verespatakkal kapcsolatban próbálta meg felhívni a figyelmet, egy kevésbé ismert település, Szászavinc példája kapcsán. Szászavinc teljesen román település volt az Érchegységben, a 80-as évek elején kezdték el elárasztani a rézbánya kénsavas zagyával. A felnőtt férfi egy temesvári fogorvos, aki visszatér a szülőföldjére, legalább is ami abból megmaradt... https://www.youtube.com/watch?v=vaL_NmVBU4k |
Kovacspeter | 14057 | 2017. július 11. 22:18 | Válasz erre: 14050 |
Nem a bizonygatás miatt linkeltem be a cikket és a videót, hanem hogy milyen üzenete van ennek a tragédiának...hogy egy település a különböző vallási felekezetekre való tekintet nélkül milyen harmóniában és összetartásban tud együttélni. A tárlatvezető is csak tanulta, hátöö, ebbe belemenni túlmutat egy ilyen fórum keretein belül. Amit állít az egyértelműen helytálló, hogy a falurombolások nem elsősorban a magyarság ellen irányultak. Volt bőven sok dolog Erdélyben a 20. században amivel kapcsolatban kifejezetten a magyarság volt a célpont... |
Kovacspeter | 14056 | 2017. július 11. 21:56 | Válasz erre: 14048 |
Azért az izlandi fiatalok nem voltak szívbajosak, gondolom a benzinmennyiségre nem árthatott odafigyelni. Ja, az elvet értem hogy fékspray-vel csináltad ugyanezt. Méghozzá rámentél a minőségre, jóféle Würth vót'az.:-) Vicces volt ahogy macska megpucolt a végén:-D A Jeep-et ahogy elnézem rendesebben bele kellett nyúlni a gumizásához a bugyellárisba. |
inazuma400 | 14055 | 2017. július 11. 16:27 | Válasz erre: 14053 |
Szia! Ha egy kicsit tudsz várni a gyertya témával akkor hétvégén talán megtudom neked mondani h milyen kell bele. Az enyém ugyanis most van szerelőnél gyertya csere, karbi pucolas, át nézés, mivel jövő héten 4 napos túrára készülünk lengyelbe! Én nem tapasztaltam semmi ilyesmit, szal tuti nem normális, hát ha ez a 2 dolog meg van rajta csinálva akkor, passz, nem vagyok szerelő, szal lehet hülyeség, gyertya eselteg V dugulás van a karbiba, v rosszul van beállítva a levegő keverék?! Nemtom... Majd az okosabbak megmondjak! :)
|
fenyooldrider | 14054 | 2017. július 11. 15:15 | Válasz erre: 14053 |
Hali, üdvözöllek közöttünk, sajnos kicsit kihalt ilyenkor a fórum, de ez nem lesz mindig így! Van egy jó pár ügyes, hozzáértő srác, majd ha kimotorozták magukat visszatalálnak ide is:-) Tudtommal csak egy 400-as Ina van itt a fórumon, vele tapasztalatot cserélhetsz a típus sajátosságairól! |
Retekszisz | 14053 | 2017. július 10. 00:50 |
Sziasztok, Kezdő motoros vagyok, és egy 400as Inazuma lett az első paripám. Ugyan jobban szeretem ha olajos a kezem, mintha tintás lenne, de a 16ezres V8-as dízel után óvatos vagyok az aprócska sornégyessel. Első sorban abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen gyertyát tegyek bele?(olajcseréhez beszereztem a dolgokat, Motul5100+szűrők) Másfelől olyat tapasztaltam, hogy 2-3500 között néha torpan a masina, főleg 2 személlyel. 3500 fölött már húz, de néha 3.ban akarok kigördülni egy kanyarból, és mintha fulladozna.(nincs erő, hörög, és üresben fel kell pörgetnem). Ez vajon normális, vagy valami gubanc van? Karbiszinkront, szelep állítást megcsináltattam, biztos ami ziher. Vaálszotokat előre is köszönöm. |
Retekszisz | 14052 | 2017. július 10. 00:50 |
Sziasztok, Kezdő motoros vagyok, és egy 400as Inazuma lett az első paripám. Ugyan jobban szeretem ha olajos a kezem, mintha tintás lenne, de a 16ezres V8-as dízel után óvatos vagyok az aprócska sornégyessel. Első sorban abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen gyertyát tegyek bele?(olajcseréhez beszereztem a dolgokat, Motul5100+szűrők) Másfelől olyat tapasztaltam, hogy 2-3500 között néha torpan a masina, főleg 2 személlyel. 3500 fölött már húz, de néha 3.ban akarok kigördülni egy kanyarból, és mintha fulladozna.(nincs erő, hörög, és üresben fel kell pörgetnem). Ez vajon normális, vagy valami gubanc van? Karbiszinkront, szelep állítást megcsináltattam, biztos ami ziher. Vaálszotokat előre is köszönöm. |
Rick | 14050 | 2017. július 9. 10:15 | Válasz erre: 14046 |
Hát elég sok előítélet van bennem, ezt kár is lenne tagadni. Csak temetőről volt szó, zsinagógáról nem, de elhiszem, hogy volt, ha mondod (írod). Szombatosokról hallottam már régebben. Megnéztem a videókat. A tárlatvezető objektívnak tűnt, de fiatal volt, Ő is csak tanulta a történelmet. ( Már ha érted, hogy mire gondolok. ) Talán azok akik hallották a dédszülőktől, nagyszülőktől a velük történt eseményeket, nehezebben fogadják el, az akkori időkről készült könyveket. Velem beszéltek a dédszüleim... :-)
|
fenyooldrider | 14048 | 2017. július 6. 16:01 | Válasz erre: 14047 |
Ez onnan ered,hogy a 2.VH után a szövetségesek által otthagyott némely haditechnikát (pld: a Willys Jeep is ilyen) a helyi fiatalok magukévá tették és nekiálltak hójárókat építgetni belőlük, nagy motorokkal szerelték fel, mint a benzines V-8 5.2L V-8 6.5L és a hónjárás érdekében óriási, 36-40" balonos gumikkal szerelték őket! Ezeket kint a jegesmedvék birodalmában egyéb eszközök híján csak úgy lehetett szerelni, hogy a frissen megjavított gumit felrakták a felnire, de felfújni nem tudták ,mert a felni és a nem rávaló óriási gumik között kb 10-20 cm rés volt! Na erre találták ki azt a megoldást, hogy benzint permeteztek a gumi belsejébe, majd gyufát dobtak rá és a benya berobbant, mint a videómon, csak én féksprayval csináltam ugyanezt a fűnyíróm kerekével, itt is a 10" széles felnire egy 7,5" széles gumit szereltem így:-)) Szeretünk veszélyesen élni:-) https://www.youtube.com/watch?v=Q-3U-TRkJx8 Amúgy a régi szép időkben nekem is volt hasonlókkal dolgom:-)) Jeep CJ-7 V-8 6.2 benzin, automata: ![]() ![]() |
Kovacspeter | 14046 | 2017. július 3. 19:28 | Válasz erre: 14023 |
http://index.indavideo.hu/video/Bozodujfalu_1
|
Kovacspeter | 14045 | 2017. július 3. 19:26 | Válasz erre: 14023 |
Rick, az az a helyzet, hogy volt zsinagóga a faluban... Én sem akarok politizálni, de szerintem azt mindenki elismeri hogy egy település elpusztítása származás és vallásra való tekintet nélkül mindenkinek fáj. Egyébként Bözödújfalu volt az egyik utolsó település ahol fennmaradt az erdélyi szombatosok egy csoportja. Ők az unitárius vallásból váltak ki a 16.-17.sz fordulóján, ez egy nagyon érdekes dolog, érdemes ennek utánaolvasni. A szombatos székelyek egy része később izraelita hitre tért. A történelem is az egyik hobbim, erre sehol máshol nem találtam példát. Pletykaszinten hallottuk hogy a katolikus templomot fel akarják építeni, nyilván valahol a közelben, ha igaz. https://szekelyhon.ro/magazin/izraelben-bozodujfalusiakkal-talalkoztama/print |
Kovacspeter | 14044 | 2017. július 3. 19:04 | Válasz erre: 14001 |
" Néha igyekeznék értékes dolgokat is felrakni ide, legtöbbször a kutya se foglalkozik vele, pedig egy egy ábra nem is hiszed mekkora segítség, nemrég a hátsó fék robbantott ábráját mutattam meg" Laci, nem biztos hogy a beleszarás van a dologban, előfordul hogy ritkán jár erre az ember. A gyári Suzuki manuálban benne lett volna, de amikor erre jártam már találtál róla leírást. |
Kovacspeter | 14042 | 2017. július 3. 18:43 | Válasz erre: 13995 |
Szó sincs arról hogy 100 fokra asszociálnék, az még bőven kiváló hőmérséklet. Igazából egy laboratóriumi olajvizsgálattal lehetne kideríteni részleteket...node, amit eddig tapasztaltam: Ha a 6000 km-es olajcsereciklus alatt többször-viszonylag sokszor előfordult hogy tartós, 130-140 fokos hőmérsékleten üzemelt az olaj, akkor elkezdte fogyasztani. Ha csak 1x-2x karcolt bele a 130 fokba, az még nem volt probléma ebből a szempontból, az olajfogyasztás ekkor alig volt mérhető. Ez az 50-es végű olajra is igaz volt, de még hatványozottabban a 40-esre. (ezért is hanyagoltam a 40-es olajat) A legnagyobb olajfogyasztás a legrosszabb körülmények között 50-es olajjal történő üzemeltetésnél kb 1.7-1.8l/6000 km volt, ez kb 3 dl/1000 km-re jön ki, ennyi egyszer fordult elő. De pl. most mögöttünk a tél, a tavasz, igazán meleg még nem is volt, 5500 km körül jár az olaj, gyakorlatilag nincs olajfogyasztás. A Frecska-féle ventilátor 1x kapcsolt be, amikor elfelejtettem kivenni a hűtőtakarót. Nyilván ez már nem az a színtiszta olaj, de az már más kérdés. Még egy dolog: a többször nagyobb hőt kapott olaj a későbbiekben ugyanazon körülmények között, (ugyanazon út, hőmérsékleti és sebességi viszonyok között) magasabb hőmérsékleten üzemelt. Amíg a "nem főzött" olaj nem változott ebből a szempontból, ezt többször megfigyeltem. Teljesen mindegy hogy Castrol, Motul, vagy más volt. Szóval, ahogy viselkedik, az alapján úgy tűnik hogy az az olaj már nem az az olaj. Nyilván egy olajvizsgálat tudna biztosat mondani. |
harleytom | 14041 | 2017. július 1. 08:37 | Válasz erre: 14040 |
Oké! Ez így szerintem is jó, s akkor a műv. háznál a busz végállomásnál. Üdv
|
inazuma400 | 14040 | 2017. június 30. 16:37 | Válasz erre: 14039 |
Oké! Persze! Akkor maradjunk ennyiben, aztán ha változna, akkor hívlak! Legyen a tali a művelődés központnal v mi az, ott a buszmegállóban mellett, a parkolóban!
|
harleytom | 14039 | 2017. június 30. 09:20 | Válasz erre: 14038 |
Szombat délután 5 óra nekem jó lehet. Mielőtt Gödöllőre érnél, előtte kb negyed órával megcsörgetnél?
|
inazuma400 | 14038 | 2017. június 30. 07:16 | Válasz erre: 14037 |
Hát szombat jó lenne, de időjárás függő, mert nincs kedvem elázni, kocsim meg behalt, szerintem kb olyan 5 óra környéke, ha neked is jó úgy...
|
harleytom | 14037 | 2017. június 29. 20:23 | Válasz erre: 14036 |
Igen, az a számom ami ott van. Azt esetleg meg tudod mondani, hogy melyik nap és kb mikor tudnál jönni? Üdv, Tamás
|
inazuma400 | 14036 | 2017. június 29. 17:21 | Válasz erre: 14035 |
Ha nem szakad le az ég akkor ja! :) elküldöm privátban a számom. Ami az adatlapodon van szám az aktuális?
|
harleytom | 14035 | 2017. június 29. 14:27 | Válasz erre: 14034 |
Természetesen, meg tudom oldani. Hétvégén esetleg jó lenne? Előtte tudunk telefonon egyeztetni? Üdv, Tamás
|
inazuma400 | 14034 | 2017. június 28. 14:41 | Válasz erre: 14033 |
Köszönöm! :) megoldhato lenne Gödöllőn a talin?
|
harleytom | 14033 | 2017. június 28. 09:31 | Válasz erre: 14032 |
Helló! Jobb szerettem volna párban, de csak itt darabra is oda adom. Üdv |
inazuma400 | 14032 | 2017. június 27. 14:31 | Válasz erre: 14031 |
Fú! Index csak párba eladó? Kéne a bal hátsó! :)
|
harleytom | 14031 | 2017. június 27. 09:13 |
hacse | 14030 | 2017. június 21. 09:31 | Válasz erre: 14026 |
Szerintem érzi az a múzsa is , hogy kinek a homlokát kell csókolgatni ahhoz , hogy efféle lebilincselő tartalmakat láthassunk.
|
hacse | 14029 | 2017. június 21. 09:25 | Válasz erre: 14028 |
Én afrikai meg ázsiai "szakműhelyekben" láttam először ezt a metodikát , nem tudtam , hogy izlandi módszernek nevezik. Én a kicsit unalmasabb tűzmentes technikával operálok. :o)
|
fenyooldrider | 14028 | 2017. június 20. 19:25 |
Quad gumit szereltem robbantással ( Izlandi módszer) https://www.youtube.com/watch?v=Gt9JMy1h9Qg |
inazuma400 | 14027 | 2017. június 11. 15:44 | Válasz erre: 14026 |
El is hiszem! Hát jövőre remélem h mi is kijutunk! :) szép cselekedet! :)
|
cblaci | 14026 | 2017. június 11. 07:51 | Válasz erre: 14025 |
Köszönöm! Abban a környezetben ha nem vigyáz az ember hamar homlokon csókolja a múzsa :-) Anyám imádja Erdélyt és a hegyeket, de őt már mindenféle mozgásszervi problémák korlátozzák. Amikor hazajövünk egy túrából mindig várja a beszámolót, egy ideje a SportMotor oldalra feltöltött galériák linkjét is elküldöm neki, most is úgy volt, ő meg elsírta magát... |
inazuma400 | 14025 | 2017. június 10. 22:14 | Válasz erre: 14022 |
Jó képek lettek! :) és milyen szépen ki tudod egészíteni szöveggel a látottakat. Én nem tudnék ilyen szépen fogalmazni! :)
|
cblaci | 14024 | 2017. június 9. 22:09 | Válasz erre: 14023 |
A múlt tele van tragédiákkal, elhiszem hogy lehetnek ennek haszonélvezői is, de általában nem az egyszerű embert kárpótolják. Ha egyszer újra találkozunk szívesen kifejtem az ezzel kapcsolatos véleményem, itt én sem szeretnék politizálni, inkább legyen békés csend, mint elmélkedő okoskodás. |
Rick | 14023 | 2017. június 9. 15:51 | Válasz erre: 14022 |
Most nem akarok politizálni, de kíváncsi lennék, hogy ha egy zsinagóga lett volna a faluban, akkor is elárasztják-e..? És ha igen, akkor mostanra, nem kellene-e hármat építeni helyette? Most csak ennyit jut eszembe erről. Elnézést. Nem vagyok vallásos, de ez mocskos munka volt.
|
cblaci | 14022 | 2017. június 8. 21:29 |
Egy kis képnézegetős olvasnivaló: https://www.sportmotor.hu/album/SSsWcsjpDNJ |
inazuma400 | 14021 | 2017. június 7. 20:34 | Válasz erre: 14020 |
Szarul indul. És mivel új az aksi, ezért a gyertyara gyanakszom, plusz ugye tavaly volt minden megcsinálva (szelephezag, karbi szinkron) kitakaritva komplett üzemanyag elláto rendszer! Amikor kicsereltem az aksit akkor jó volt, kb addig amíg egyszer menet közben ki nem fogyott a benzin, vhogy nekem úgy rémlik h nem sokkal utána kezdett buziskodni, és halottam olyat h ez nem annyira jó a gyertyának, és mivel a 12ezer is lassan meglesz (pár száz km) úgyis cserélni fogom őket... Pöc röffre kéne indulnia...
|
cblaci | 14020 | 2017. június 7. 17:46 | Válasz erre: 14019 |
Mi az a tünet amit érzel rajta? Mert én még eddig csak azért cseréltem gyertyát mert úgy gondoltam eljött az ideje, de hibát nem tapasztaltam és abban is biztos vagyok hogy még ugyanannyit elment volna...
|
inazuma400 | 14019 | 2017. június 7. 16:50 | Válasz erre: 14018 |
Értem! Enis mindent komolyan veszek ha a motoromról van szó! Még a fékolajak és telo olaj téren is! Amit amúgy nagyon sokan elhanyagolnak... Mondjuk hozzám 16evesen került, szóval én már nem fogom megváltani a világot. De mindent megadok neki és a legjobb tudásom szerint járok el karbantartás terén! Nem akkor van javítva ha tönkre megy... Tény h egy fényezés rá férne. De az inkább csak esztétika... Ettől még jól működik! A gyertyat is csak kíváncsiságból kérdeztem. Mert mindjárt csere érett lesz... De ezt érezteti is.... Mert haveromnak is ugyan ez volt a tünet a hornetnél....
|
cblaci | 14018 | 2017. június 6. 22:31 | Válasz erre: 14016 |
Egyszer majdnem 20ezret mentem egy garnitúra gyertyával, legutóbb 15-öt, de azok olyan szépek voltak hogy sajnáltam őket eldobni és biztonsági tartalékként azóta is hordozom a nyereg alatt, pedig tuti nem lesznek visszatéve soha. 12ezrenként légszűrőt, 6ezrenként olajat cserélek a szűrőjével együtt, ezeket viszont komolyan veszem.
|
inazuma400 | 14016 | 2017. június 6. 19:40 |
Ismét műszaki kérdés következik! :D ugyebár az Ina gyertya csere periódusa 12ezer km. Ha jól tudom. Ti ezt be is tartsátok?! Mert hallottam olyanokat akik arról meséltek h 40-50ezret elment nekik az XX egy gyertyával. Mmint egy garnitúra... Nem ezen akarok spórolni, meg nekem sztem am is cserés lesz. Legalábbis nagyon gyanús... Ti hogyan jártok el a dologban?!
|
Rick | 14015 | 2017. június 5. 19:36 | Válasz erre: 14013 |
Na jó, akkor most már nézem hűségesen. Ki nem hagynám a konferenciát. Lehetőleg valami viharos napon csináljuk úgy 10-12 fokban, 80 km/h-ás szélben, 200-250 mm csapadékkal körítve. Hátha megint eljutok félútig... :-)
|
inazuma400 | 14014 | 2017. június 5. 12:29 | Válasz erre: 14012 |
Jólvan na, de azért még tudja viccelni az embert az ilyesmi! :D
|
cblaci | 14013 | 2017. június 4. 21:47 | Válasz erre: 14010 |
Majd a következő konferencián összehasonlítjuk megint a két gépet, merthogy idén még nem volt, van viszont egyenpólónk... látom hűségesen követed a fórumot :) Fáradt vagyok, itt nem is km-be számoljuk az utat hanem órákba, de ez nem panasz mert Székelyföld csodálatos! |
cblaci | 14012 | 2017. június 4. 21:40 | Válasz erre: 14006 |
Méghogy mellékelt ábra... ez nem hiba volt vazze :) A gps a bal oldalon van a kormányon, valószínüleg a töltő vezetékével piszkáltam le a csatit. Amikor megnyomtam a start gombot -és nem történt semmi- azonnal rájöttem hogy az indítás reteszfeltételénél kell szétnézni, 5 másodperc múlva indult a gép. |
Rick | 14010 | 2017. június 4. 15:55 | Válasz erre: 14009 |
Leugrottam Balcsira meg vissza. 2 meleg süti volt, meg pár normál nehézség útközben. Azt vettem észre, hogy a fordulatszám ( ez egy régi téma volt cblacival ) most lejjebb van ugyan annál a sebességnél 6-ban. Nem tudom, hogy a fogaskerekek cseréje ennyit számít-e, de ott van a fordulatszám, ahol neki volt 100-nál egy fényképen. Ua. fogszám mint a réginél, és mint az eredeti. Jó a gép. Mostantól csak Tasihoz viszem.
|
inazuma400 | 14009 | 2017. június 4. 10:30 | Válasz erre: 14008 |
Jólvan akkor nem csak én vagyok így ezzel a szerelős dologgal! :D
|
Rick | 14008 | 2017. június 4. 06:34 | Válasz erre: 14001 |
A mikrókapcsolós történet velem is meg volt. Azt még össze rakom fejben. A mocit egyébként nem tréleren vittem Tasihoz, hanem oda gurultam vele. Szóval nem akkor vittem oda, amikor megadta magát rajta valami és üzemképtelen lett. A fék is működött, különben nem indultam volna el vele, és a lánc is jó volt, de teljesen hátul volt már a kerék. És tegnap elhoztam a mocit. Sajnos nem lett belőle 1200-es :-), a váltója jobb lett, a fék is más. Amiben biztos vagyok, hogy ha jönnek a hűvös idők megint a Tasinál kezdek. És nem azért, mert nem megy a gép, csak, hogy nézze meg szakértő szemeivel. Csinálja meg amit meg kell, adjon tanácsot ( amit úgyis elfelejtek) és a félreértések elkerülése végett ide is leírom: 3 szerelőnél volt a Tasi előtt, AZ EGYIKNÉL KIMONDOTTAN A FÉK MIATT VOLTAM. Köveztek rendesen, hogy így elhanyagolt motor, úgy elhanyagolt motor. Most mit tegyek??? Írjam le, hogy mennyit hagytam ott az előző szerelőknél??? Sokat. Csak nem mindenkinek szívügye a sziszifuszi szerelés, és még azt sem mondanám, hogy az előző szerelők közül mind rossz volt. Csak más aspektusból álltak a motorhoz. :-) És még valami. Volt 125-ös MZ-m. A "Bambi" Mz szakértő-mester magyarázása után, én szereltem, a karbitól kezdve, a tank rozsdátlanításán át, benzin szűrőt applikáltam bele stb... Szóval nem vagyok teljesen vakon. De azért ez nem MZ. Ugye?
|
inazuma400 | 14007 | 2017. június 3. 23:25 | Válasz erre: 14005 |
Erről eszembe jutott mégvmi, rögtön ahogy elküldtem az előző szöveget. Nemtom ki mennyire olvasgassa a totalbikeot, de pont ma olvastam a Csikos sztoriát a vén beteg ducatival és a dolomitokkal! A lényeg annyi h végignyomta gond nélkül, mondjuk oda és haza futón ment jött a motor, de nem azért mert baja volt. Illetve amikor hazajöttek elvitte szerelőhöz, és kiderült h volt egy csomó gondja, de mégsem rohadt le! Pedig az egy ducati! XD (hozzáteszem szerintem dögös motorokat csinálnak de én félek a megbízhatóságuk miatt. Meg egyéb költségek miatt is.... Bár gondolom itt ezen a fórumon ezért a kijelentésemért nem fognak meglincselni mint egyéb helyeken! :D)
|
inazuma400 | 14006 | 2017. június 3. 23:17 | Válasz erre: 14005 |
"Értem én h villanymotor de mitől forog?!" :D nah szóval, azért szerintem amelyik motor karban van tartva az nem nagyon megy tönkre váratlanul, pláne nem mentek közben, mondjuk a mellékelt ábra mást mutat de sebaj! :D igen valszeg kifogott volna rajtam! Vannak vicces sztoriaim még mz-s időkből, de azt nem vállalom XD bízni kell a szerencsében! :D ha meg eljön az ominózus pillanat ráérünk gondolkodni :D akkor üzenem a Tanár Úrnak h köszönöm szépen! :) és további jó szórakozást kívánok! :)
|
cblaci | 14005 | 2017. június 3. 21:27 |
Jó az ha tudja az ember "mitől forog", főleg a váratlan helyzetek miatt, mert nincs mindig kéznél szerelő. Ma pl. a határon átérve a pénzváltónál nem indult a motor... bagatel dolog történt, lecsúszott a kuplung mikrokapcsolójáról a csati, tuti lenne olyan akit megfogott volna. Na de szerencsésen megérkeztünk Székelyföldre, szép idő van, most éppen sörözünk a tanárbával akinek történetesen van egy Jawa motorkerékpárja is és úgy emlékezik elől 1,9 hátul 2,2 a megfelelő nyomás :-) Aviszonlátás! |
inazuma400 | 14004 | 2017. június 3. 12:43 | Válasz erre: 14002 |
Ebben enis egyet értek fenyovel, megha észrevétlen maradok is, mindig követem a történéseket, bárki bármit ír, posztol, kép videó stb. Mindig megnézem! A szerelős része annyira nem köt le, van egy jó szerelőm, nincs is olyan messze (40km) vele csináltok mindent... Etzt még szétborítottuk itthon. De az eggyel egyszerűbb technika. Jobb szeretem biztos kezekre bízni az én kis drágámat! :)
|
inazuma400 | 14003 | 2017. június 3. 12:34 |
Nem tudja véletlenül vmelyikőtök a jawa ts 350 638 casnak a gyari guminyomás értékét?!
|
fenyooldrider | 14002 | 2017. június 3. 09:39 | Válasz erre: 14001 |
Ne mond, hogy a kutya sem foglalkozik vele, mert pld én minden egyes általad felrakott fotót, linket megnézek, még a Sportmotoron lévőket is! Az, ha nem szólok hozzá nem azonos azzal, hogy meg sem nézem! A karbi szinkront én inkább a szerelőmre bízom, neki van komoly digitális cucca, ami nem hibázik! Nem utolsó sorban egy karbi tisztítást+szinkronizálást 15eft-ért csinál, ami szerintem korrekt ár |
cblaci | 14001 | 2017. június 2. 20:45 | Válasz erre: 13998 |
Kicsit bántott a dolog amikor nem vállaltam el, sok valakinek segítettem már, most viszont miután megnéztem a soron következő két videót is, azt kell mondjam áldom az eszemet. Ezeket én megcsinálom itthon magamnak, de rendszeresen, ami azt jelenti hogy kevésbé ér meglepetés. Hova tűnt a porvédő, anélkül össze se raktam volna, azt meg hirtelen nem tudtunk volna rajzolni, Tasinak ehhez is megvannak a forrásai. A munkahengereket majdnem minden évben kitakarítom, ki is jön saját erejéből, a berohadt munkahenger viszont általában karmantyúcserével is jár... persze be lehet előre vásárolni mindenből, de ennyire idült és elhanyagolt szerkezetnél nem igazán lehet felkészülni az összes eshetőségre. A karbiszinkron nálam úgy megy hogy a pilotok gyári értéken vannak, az első szinkront szerelő csinálta 8-éve, ott voltam, azóta az olajoszlopossal minden évben ránézek és csak minimálisan kell állítani a pillangókon. Látva a karbidat itt egy alapos takarítás a minimum, de lehet egy ultrahangos segít majd csak rajta, nekem az nincs. Nem véletlenül használom a spurit (ezt a szert Tasi is elismeri) de volt már takarítva alapjárati problémák miatt az enyém is, nagyon kevés elég ahhoz hogy megbolonduljon... a tiedre hiába tettem volna rá az itthoni tesztert, még ha előtte ki is hézagolom egyformára a pillangókat, úgy rántotta volna ki az olajat az U csőből hogy időm se lett volna állítani. A lényeg egy jól karbantartott állapot, azután már könnyebb lesz a szintet fenntartani, de ahhoz rendszeresen kell foglalkozni majd vele. Néha igyekeznék értékes dolgokat is felrakni ide, legtöbbször a kutya se foglalkozik vele, pedig egy egy ábra nem is hiszed mekkora segítség, nemrég a hátsó fék robbantott ábráját mutattam meg, nehezen találtam rá de nagy segítség volt, a manuálban lévő szart se ér, szerintem észre se lett véve pedig bárkinek szüksége lehet még rá. Vagy mutattam a szinkront is most tavasszal, szívesen beszélgettem volna róla, de az is úgy észrevéltlen maradt. A hülyeségbe is benne vagyok, de ez a fórum ne csak arról szóljon, lassan 20évesek lesznek ezek a vasak, foglalkozni kell velük, jobb megelőzni a nagyobb bajokat. Holnap egy újabb 3 napos erdélyi túrára indulunk, nem mondom hogy nem romolhat el, de eddig töretlen a bizalmam az Inazuma iránt, ehhez viszont nem elég csak néha lemosni. Most egy ideig rendben lesz a géped, majd meglátod mekkora élmény lesz egy karbantartott állapotot visszakapni. |
Rick | 14000 | 2017. június 2. 19:52 |
Köszönöm CBLacinak az ajánlást, hogy vigyem a mocit a Taschnerékhoz! Olyan jó érzés, hogy szakemberek, akik értenek hozzá, foglalkoznak vele. Valahogy a szívemhez nőtt ez a motor, de nem tudok "műteni", kellenek a dokik.
|
Rick | 13998 | 2017. június 2. 15:17 | Válasz erre: 13997 |
Azért nem toltam fullba a kretént a füstöléssel, nem vagyok állat. Van már tasi videó a fia csinálta, ma került fel. De csak a fékekről a láncról meg a váltóról volt szó. Holnap lesz a karbi puci-szinkron szelep. Az öreg durvábban tolja az oltást, a fia nem kottázott annyira... (lada-riga) Na majd holnap meglátjuk, és akkor lehet, hogy kész is lesz és akkor lesz mosolygás!! :-) https://www.facebook.com/299706513435124/videos/1543909995681430/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf |
cblaci | 13997 | 2017. június 2. 08:35 | Válasz erre: 13995 |
Először az én agyvizem is felfort, aztán rájöttem hogy nem is nekem írtad :-) Remélem azt azért nem gondoltad komolyan hogy itt bárkiben is keveredne a vízhűtés és a léghűtés fogalma. Az a huhogtatós szesz jó anyag, de inkább töltsük a viharlámpába :D |
fenyooldrider | 13995 | 2017. június 1. 15:43 | Válasz erre: 13983 |
120/140 fokos olajtól miért kell megijedni? Ez tök normális üzemi dolog, azért asszociálsz a 100 fokra mert ott forr a víz? Nem sok köze van az Ina blokkhoz! A vízhőfoknál sem fél senki a 95 foktól, pedig az koccosabb ha felforr, mivel a víz gőzzé válása 1600x nagyobb térfogatot igényel! |
fenyooldrider | 13994 | 2017. június 1. 15:32 | Válasz erre: 13988 |
Nem is rossz ötlet, gumimatrac/hálózsák kombóval tökéletes, ha meg jönnek a kísértetek megkínálom őket F-16 pálesszal:-)))) (aztán lesz mitől huhogniuk!!) |
cblaci | 13993 | 2017. június 1. 09:53 | Válasz erre: 13991 |
Még én se de attól még lehet finom, szerintem rántani érdemesebb, legalább a prézlivel jóllakunk....
|
cblaci | 13989 | 2017. május 31. 23:37 | Válasz erre: 13986 |
Még csak ma sikerült elcserélni az ügyeletet, de így már rendben lesz. Ja és állítólag nincs kanyaró járvány, legalábbis megcáfolták a korábbi híreket.
|
cblaci | 13988 | 2017. május 31. 23:34 | Válasz erre: 13979 |
Szeva Hacse! Pont a napokban kérdezte Kriszti, merhogy kapott pólót és eszébe jutott hogy véletlenül ő az egyik igazgatósági tag felesége aki hivatalos szokott lenni. Idén is szeretne jönni, merhogy felidézte hogy tavaly is milyen jó volt, főleg amikor 400km-en keresztül áztunk... de legalább volt meleg víz mikor megérkeztünk és este vajas kenyér zöld paprikával, ja mert a konyha is összeborult mire odaértünk :) Szerintem idén egy elhagyatott várat vagy kolostort válasszunk, ahol nem lesz villany és személyzet sem, viszont lesznek majd kísértetek, mert azok tavaly nem voltak :D Na? |
Kovacspeter | 13986 | 2017. május 31. 23:09 |
Gyorsba kigondolt székelyföldi kicsapás szombattól pünkösd hétfőig. Kiderült hogy van még pár hely, jelentkezni lehet holnap délig. |
Kovacspeter | 13985 | 2017. május 31. 23:07 | Válasz erre: 13979 |
Mindenképp! Szerintem most már nagyobbrészt mindenki számára körvonalazódik a nyári időszak. |
Kovacspeter | 13984 | 2017. május 31. 23:04 | Válasz erre: 13976 |
De 130 körül is előfordulgatott, pl. Pesten a beállt autópálya bevezetőn a sorok közt araszolva, vagy Cblacival a Pádison amikor még 60 km rossz makadámút volt.
|