9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

hacse 11576 2015. december 24. 16:29   Válasz erre: 11564
Bontóban vásárolni nem e lehet e ? ;o)) Lehet , hogy külön nem adják el , esetleg valami balesetben módosított formájú villáról..
    

indiszogye 11575 2015. december 24. 13:46  
Sziasztok. Mindenkinek békés boldog karácsonyt kívánok. Tegnap érkeztem Portugáliából, és végig irigyeltem a mediterránium lakóit. Ott még 18 fok melegben napi szinten tudnak motorozni. Arról a csoda gépekrõl nem is beszélve amiket volt szerencsém látni.
    

fenyooldrider 11574 2015. december 24. 09:55  
Boldog és stresszmentes ünnepeket mindenkinek!

    

fenyooldrider 11573 2015. december 24. 09:42   Válasz erre: 11564
Azt mondja 'nem bonyolítom", aztán rajzol balos meneteket :)))) !
Egyébként a rajzodnak az a fõ gondja, hogy a telóban lévõ légteret szûkíted,az pedig nagyon érdekes, nem kívánt dolgokat eredményezhet a karakterisztikában!!
Azt úgy tudnám elképzelni, hogy a nyomólapot átjárhatóvá teszed a levegõ számára, akkor tényleg csak a rugóerõt állítod a csavarral!
(szerintem)
    

cblaci 11572 2015. december 24. 06:33  
Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
    

Kovacspeter 11571 2015. december 23. 23:54   Válasz erre: 11569
Ah so.
A 750-esnek, meg az 1.2-esnek majdhogynem ugyanaz az eleje, a csavar megegyezik.
A 11570-es hozzászólást író úriember konstruálta.
Cblaci nyilván azon vacillál hogy nincs még annyira rossz állapotban a rugója, és kis feszítéssel talán lehet javítani a helyzeten.

    

lecso 11570 2015. december 23. 15:18   Válasz erre: 11560
Minek a nitrogén?
    

fenyooldrider 11569 2015. december 23. 15:16   Válasz erre: 11567
Már megbocsáss, de nem tudhattam, hogy te építetted be a szelepet, vagy az 1.2 Inának saját cucca volt-e?
Mivel a 750és az 1.2 elég sok apróságban eltér, nem gondoltam, hogy saját ötlet volt a szelep, eddig azt hittem alapból ilyen a vasad!

Most, hogy már tisztáztuk és kiderült, hogy jól mûködik nem is értem, hogy cblaci min vacillál?
Nekem csak azért ilyen a telóm,mert így vettem,valaki már megcsinálta és nekem is nagyjából bejön ez a beállítás!
Amúgy ha lesz egy kis idõm, meg energiám, át fogom faragni az elejét fordított telósra,meg az ahhoz dukáló 320-as féktárcsásra:) !
    

Kovacspeter 11568 2015. december 23. 14:59  
Alapvetõen a japán gépeken, (a legújabbakat nem tudom) márkától függetlenül nem feltétlenül a legacélosabb futómû van.
Egy Bmw Gs futómûnél bizony nem sok hiányérzete van az embernek, azt azért nem sok motor tudja.

    

Kovacspeter 11567 2015. december 23. 14:52   Válasz erre: 11560
Fenyõ szerinted mirõl brekegek - legalábbis részben- már két három hozzászólás óta?
    

Kovacspeter 11566 2015. december 23. 14:50   Válasz erre: 11558
Nekem már kezdetektõl volt vele problémám, nem voltam vele megelégedve, szívem csücske az Inazuma, de egész egyszerûen az eleje igen gyengécskére sikerült gyárilag. Lehetett persze használni nagyobb gond nélkül, nem emlékszem pontosan, olyan 80 ezer körül jutott oda a lágyulás hogy meg lett lépve az átalakítás.
Az a baj hogy az eredeti rugóállandó változik, kismértékû elõfeszítéssel még lehet játszani, azonban tovább fog lágyulni. Ekkor szokott jönni a még nagyobb elõfeszítés, és már soha nem lesz olyan (sem) mint a gyári új vagy kevés km-es állapot, a lekoppanás elkerülhetõ, viszont pl. a kismértékû kirugózási komfort romlik.

    

Kovacspeter 11565 2015. december 23. 14:32   Válasz erre: 11553
Elõl 1.5 mm hátul 2 mm a határ. Valamint ha sokat állt a szabadban, akkor hamarabb öregszik.
    

cblaci 11564 2015. december 23. 13:46   Válasz erre: 11563
Nem bonyolítom de az is nagyon jó ötlet amit Csabi írt, sõt már tegnap este is jó ötletnek tûnt, csak akkor azt gondoltam hogy az olajtér lezárása (a feszítõ csavar menete miatt) nehézkesebb mint pl. a levegõs vagy a kedvedért :-) nitrogén automata nyomástartó szelep esetében. Ma még gondolkodtam rajta és ebédszünetben csináltam egy ábrát, nem ám belekötni! :-) merhogy méretarány meg külalak meg izé...! :-) Kocsiban készült és egy mûanyag CD tok volt a vonalzó, persze otthon átrajzolhatnám de este már én arra lusta leszek. A kialakítását szebben is meg lehet csinálni pl. imbusz csavar és még számtalan variáció, itt most csak az elv a lényeg és az hogy könnyen állítható a feszesség, ráadásul minimális a szerszámigény.
Egy jó esztergályos kell és két teló zárókupak, mert az eredetit nem kellene szétfaragni.
    

fenyooldrider 11563 2015. december 23. 07:03   Válasz erre: 11562
Ennél sokkal egyszerûbb elõállítani a nitrogént,mivel ennek a legnagyobb az atommérete a levegõ összetevõi közül, csak egyszerûen kirostálod a sûrített levegõbõl!
Ne bonyolítsd túl!
:)
Nekem a 86"- os Gsxr 750-ben is volt ilyen szelep gyárilag,az még nem fordított telós volt! (lehet, hogy simán belemenne a mienkbe is)
De volt cifrább megoldás is,volt egy Kawasaki GPZ 750 vasam is,azon meg az külön leütésgátló volt, ahogy húztad a féket egy külön dugattyú alá nyomta a teleszkópban is a fékolajat a féktuskóval együtt!
Persze ez volt a GDXR-ben is, csak az sokkal egyszerûbb volt.
Akkoriban (85-90") még minden motorgyár külön utakon járt formailag is,meg mûszakilag is több-kevesebb sikerrel!


    

cblaci 11562 2015. december 22. 19:40   Válasz erre: 11560
Jó dolognak tartom én is, Kovács Peti motorján is jól mûködik, a következõ lépés talán még ez is lehet, de elõször a 20mm-es közdarabbal teszek egy próbát. Ha mégis megvalósítás követi a szelepelõs gondolataimat, akkor inkább a levegõt választom töltõ anyagnak, mini kompresszor mindig van a dobozban és ahol én motorozok ott levegõ is akad.
A nitrogén már nyûgösebb, persze ha akarnám éppen elõ tudnám állítani cseppfolyós levegõbõl frakcionált desztillációval... vagy gáz-halmazállapotú levegõbõl mechanikus úton túlnyomásos fordított ozmózisos membrán, vagy pressure swing adsorption révén. Na de azt senki nem várhatja el hogy ehhez még eszközöket is vigyek egy túrára, amivel ráadásul tovább növelném a motor súlyát is. Na meg tartok is tõle egy kicsit mert a skót doki aki 1772-ben felfedezte kártékony levegõnek nevezte el. :-D
    

hacse 11561 2015. december 22. 19:37   Válasz erre: 11560
De bele lehetne csavargatni egy rugóelõfeszítõs záródugót is kábé ugyanannyi energiával, nem tudom melyik érne többet. Kovács tanár bácsi azt az általad említett szelepes megoldást már beépítette és azt állítja , hogy elégedett vele.
    

fenyooldrider 11560 2015. december 22. 15:12   Válasz erre: 11558
Azon még nem gondolkodtál el, hogy a teló felsõ zárócsavarjába tegyél egy-egy pumpálható szelepet, amit nitrogénnel felnyomsz?
Ez a 90-es évek legtöbb motorján mûködött szerintem sokat segíthetne az Ina telóján is, fõleg úgy,hogy a "terepviszonyokhoz" vagy súlyhoz bármikor állítható ez a nyomás pillanatok alatt!
Ha levegõvel töltöd,akkor még egy benzinkútnál is :D!
A nitrogént azért írom,mert nagymatomú gáz,sokkal nehezebben szökik mint a levegõ,ráadásul a hõmérséklet sem zavarja, ezért töltik ezzel a sportgépeket is!
Ez filléres megoldás és szerintem jó is!
    

cblaci 11559 2015. december 22. 05:19   Válasz erre: 11554
Ezt csak megerõsìteni tudom, Andor ülése az egyik legjobb megoldás arra hogy komfortosabbá tegyük a motorozást. Aki szokott utast szállítani az tudja milyen kellemetlen amikor folyamatosan ránk csúsznak, nyilvàn az utasnak is mert tartania kell magát. Szóval a szélesebb és vízszintesebb ülõlap a deréktámasszal nem csak nekünk elõnyös hanem az utasnak is mert a két ülep minimális szintkülönbsége között nincs lankás átmenet, hanem két elkülönülõ vízszintes sík. Andor mint motoros is megtapasztalta ezt a legtöbb motornál is meglévõ problémát és mint profi bõrdíszmûves szépen meg is oldotta.
    

cblaci 11558 2015. december 22. 05:04   Válasz erre: 11552
�Nincs félreértés, tudom hogy nem azért írtad mert kételkedsz, már ismerjük egymást egy ideje ahhoz itt szinte mindenkivel hogy ilyeneket feltételezzünk. Abban látok egy minimális különbséget a véleményeink között, hogy Te inkább rugó lágyulást említesz ami egy természetes folyamat, valószínüleg az én feleannyit futott motoromnál is mérhetö lenne, nálam viszont a 3doboz + utas + Erdély viszontagságai okozták -még ha csak ritkán is- a felütést. Ezen szerintem biztosan segít a minimális feszítés, még ha nem is sokat változik de mégis valami, a közúti viselkedésével nekem soha nem volt problémám.
    

inazuma400 11557 2015. december 22. 04:40   Válasz erre: 11555
Minta mélység jó, dot Számot azt meg nem mondom neked, majd Megnézem vmikor
    

Kovacspeter 11556 2015. december 22. 00:14   Válasz erre: 11547
Viccen kívül, az Mz-be korához képest elég jó futómûvet tettek elõl hátul, ami még manapság is megállja a helyét. Inkább a váz volt ottan kissé csavarodós-nyeklõs.
    

Kovacspeter 11555 2015. december 22. 00:10   Válasz erre: 11553
Akkor valószínûleg csereérett. Dot szám, mintamélység?
    

Kovacspeter 11554 2015. december 22. 00:09   Válasz erre: 11552
Azt még akartam írni, hogy ebben a formában az öreg 1.2-esem eleje annyira kényelmes lett, hogy az Andor mester által átfaragott üléssel összekombinálva csak akkor kell leszállni róla ha benzinhiány mutatkozik, vagy más folyó ügyek lesznek esedékesek.
Wilbers bácsi 29 év garanciát vállalt a rugójára. (lágyulás, törés)
Kezdem elhinni hogy nem alaptalanul, mert ugyanolyan stabil mint újkorában, amire meg letelik a 29 év, addigra úgy se lesz benzin;-)
Szerencsére a hátsó Showa rugója egyáltalán nem lágyul, száraz a porvédõ is, bár ott is lehetne találni vakargatni valót...
    

inazuma400 11553 2015. december 22. 00:07  
Jó persze gondoltam,de érezhetõen túl hamar kezdett fickándozni, pedig még elég mély a minta rajta, énsem emlékszem már pontosan, csak arra h pulcsi is kellett a kabát alá és úgyis majdnem hideg volt, de én fázós vagyok, ha tippelnem kéne olyan 15-17 fok közé lõném be, de fogggalmam sincs hány fok lehetett de biztos több mint 10
    

Kovacspeter 11552 2015. december 22. 00:01   Válasz erre: 11546
Laci, félreértés ne essék, nem Fenyõ tapasztalatát akarom megkérdõjelezni. Nyilván egy kilágyult rugónál javít valamit a feszítés.
Valamennyire javított is, próbáltam anno a kisebb mértékû elõfeszítést, kevésnek bizonyult, aztán jött még nagyobb alátét majd sûrûbb olaj. Nem zuhant akkorát fékezéskor, nem koppant le, de ez csak amolyan tûzoltás szintnek felelt meg.
Csak arra akartam kilyukadni, hogy a két megoldást nem lehet egy lapon említeni, se mûszakilag, se a gyakorlati használatban.
Kisebb elõfeszítéssel kissé még mindig puhány volt, nagyobbal már kissé kemény, a sûrûbb olaj se váltotta be a reményeket, a kismértékû, apróbb útegyenetlenségek csillapítása igazából soha nem volt kellemes, komfortos.
Az Inazumánál már eszembe se jutott ez a megoldás, azóta (115 ezernél) valószínûleg a második közdarab lenne benne, és a jócskán megnövelt feszítéssel, ezzel a nem mindig rendeltetésszerû felhasználással a rugótörés Damoklész kardként lebegne a fejem felett.
Igaz a tiedben kevesebb mint feleannyi km van, ott kismértékû feszítés még segíthet egy darabig, egy próbát gondolom megér.


    

Kovacspeter 11551 2015. december 21. 23:28   Válasz erre: 11544
Fogalmam sincs milyen idõ volt okt. elején. Száraz úton, 10 fokban sem úgy tapad már mint 30 foknál. 5-nél meg pláne nem, a prémium gumi sem.
Igaz öregebb, kopottabb gumiknál jobban kijön ez a hiba, de csodára ne számíts.
    

cblaci 11550 2015. december 21. 19:54   Válasz erre: 11548
Szeretnélek errõl lebeszélni Fenyõ cimbora, remélem még idõben szóltam és nem fogtál hozzá :-D
    

cblaci 11549 2015. december 21. 19:52   Válasz erre: 11547
Jól emlékszem az itt emlegetett MZ típusú street fighter motorkerékpárra. A módszer kissé nyers, de ha mûködött akkor jóvan.
Az a bajom ezzel, hogy nem csak az Inazuma szép, hanem a rugói is, bár ritkán látom õket de valahogy sajnálok rájuk ütni, marad a hézagolásos verzió :-)
    

fenyooldrider 11548 2015. december 21. 19:23   Válasz erre: 11547
Miért nem,ez simán mûködik itt is!!
    

hacse 11547 2015. december 21. 19:01   Válasz erre: 11546
Én úgy "keményítettem be" anno a streetfighter MZ-m nek az elejét , hogy egy vastag lemezre lefektetve kalapáccsal belevertem a tekercsek közé egyenletesen, és forgatva a rugót, a vége felé gyengébb ütésekkel , olyan progresszív - szerûségre törekedve. Kb 25-30mm-t nyújthattam rajta , de nagyon kemény lett tõle az eleje. Annyi volt hogy marha nehezen tudtam behajtani a zárócsavart, ezért elõnyösebb a betét használata. Azért az Ina rugóit ilyen drasztikus módszerrel nem nyújtanám meg.
    

cblaci 11546 2015. december 21. 14:38   Válasz erre: 11543
Visszatérve a telóra, a sûrûbb olaj + rugófeszítést én is soknak gondolom, de hiszek Fenyõnek mert neki bevált. Ettõl függetlenül én egy 20mm-es közdarabbal próbálkozok elõször és marad a gyári 10w-s olaj, szerintem a felkoppanás ellen ez mûködni fog (bár lehet felesleges mert talán 3-4 alkalommal fordult elõ, de az is csak nehéz terepen), az elv egyébként ugyanaz mint a hátsónál és ha ott mûködik akkor elõl is biztos segít valamelyest. Tavaszra megcsinálom és egyúttal akkor már az olajat is lecserélem, bár az elmúlt két szezon elég gyenge volt kilométerekben viszont ha már hozzányúlok legyen az is rendben.

    

cblaci 11545 2015. december 21. 06:29   Válasz erre: 11542
Na igen, csak nekem a Királyerdõrõl nem a kanyarok jutnak az eszembe ;-)
    

inazuma400 11544 2015. december 21. 04:41  
Az oké h nem tapad télen, de azért még október elején nem volt cudar idõ, de ez a gumi már azt sem tolerálta... Inát amúgy sem vinném ki télen, amíg etz volt mentem, de azt is csak azért mert még nem volt kocsim, amióta van hála istennek már nem kell télen motorozom, pedig elõtte évekig enis csináltam és nem élveztem. Még mindig látom h egy csomóan motoroznak ilyen rossz idõben is, de nekem legtöbbjüknél kivagyiságnak tûnik....
    

Kovacspeter 11543 2015. december 20. 23:27  
Urak, elsõ telóhoz pár szó.
Sajnos nem az Inazuma erõssége, még újkorában sem volt az, gyári állapotában túl puha a rugó, ami idõvel hajlamos a kilágyulásra, kedvezõtlenebb útviszonyok méginkább felgyorsítják a folyamatot. Nekem korábban, igaz nem az Inán, ez a plusz alátét-sûrûbb gátlóolaj összeállítás nem igazán vált be, valamivel jobb lett, de a jó az nem olyan.
Frecska úr átalakításaival tökéles lett, gyakorlatilag elérte az eleje a hátsó (az 1.2-esen gázon is állítható) Showa szinvonalát. Kapott egy Wilbers rugót a saját olajával, valamint meg lett szelepelve a zárókupak, 0.3 bar nyomásnál találtam meg a legkedvezõbb béállítást.
Valóban keveset bír a Wilbers olaj, gyakrabban kell cserélni, de mostanában eszembe jutott hogy ki kéne próbálni a jól bevált Motullal vagy Castrollal, megtartava a Wilbers által ajánlott légkamrát.
    

Kovacspeter 11542 2015. december 20. 23:05   Válasz erre: 11521
"sajnos nekem 150km-t kell elmenni ahhoz hogy találjak 3 kanyart egymás után"
Az a baj hogy nem jófelé mész, a másik irányba már 110 km környékén találni nagyon sok kanyart a Királyerdõ-hegységben:-D
    

Kovacspeter 11541 2015. december 20. 22:59   Válasz erre: 11510
Inazuma400, bármilyen gumit is fogsz választani, egy dolgot el kell fogadni: a legdrágább prémium sport vagy túragumi sem fog úgy tapadni hideg idõben mint 30 fokban. Ezek nyári gumik. Hidegben a téli gumi lenne a megoldás, de az legjobb tudomásom szerint csak robogóra meg enduróra létezik.
    

cblaci 11540 2015. december 20. 03:00   Válasz erre: 11537
Szevasz Pocses cimbora! Üdv itt is közöttünk! Részemrõl semmi akadálya ;-)
    

cblaci 11539 2015. december 20. 02:56   Válasz erre: 11536
Mi is ha úgy van, sõt kicsit javul majd az idõ és egyre többször úgy lesz :-)
    

inazuma400 11538 2015. december 19. 22:29  
Foh! az jó szakma, mi is azok lettünk volna, de megszûnt mire oda kerültünk.... kemények a gépek! nah viszont ha már úgyis toltál fel képeket meg tuning, nem hagy nyugodni ez a kipufogó dolog... de utána jártam és újonnan az enyémre való józsimura az 160 ezer, nah most ez lehet hülye kérdés lesz, meg énis úgy gondolom h nem lesz jó, de megkérdezek egy hozzá értõt is (személyedben) ha veszek egy akármilyen józsimurát mondjuk amit gsxr 600hoz árulnak v 1000eshez, v mondjuk ha ne adj isten találnék inazuma 750eshez, azt nem tanácsos felfabrikálni az én gépemre, mert azzal csak ártanék neki, jól gondolom?
    

Pocses 11537 2015. december 19. 19:27   Válasz erre: 11531
Szevasz Laci. Most regeltem, ajánlották sm-on ezt az oldalt. Máris kiszúrtalak mint ismerõst. :-) Ha jövõre erre jársz túrázni, remélem csatlakozhatok egy szakaszon hozzád... ;-)
    

hacse 11536 2015. december 19. 19:04  
Látom megy a "tuning" optikailag meg szerkezetileg is .;o))
Én meg még ezen kívûl motorozni is nagyon szeretek, hát ti? :-))
    

fenyooldrider 11535 2015. december 19. 18:48   Válasz erre: 11532
Szerszámgyártás, ezen belül lézerhegesztõként dolgozok pillanatnyilag:D!
Amúgy közlekedésgépészetin végeztem {hívd egyszerûbben autószerelõnek:)}, ezért csinálom magam a járgányaimat!
Anno nagyon benne voltam a motorépítésben és a terepjárók tuningolásában, innen a tapasztalat!
Sok komoly vasam volt nekem is anno....
A harmadik fotón nézd meg a féktárcsát, na az a pillanatnyi etalon: Beringer 340mm
    

inazuma400 11534 2015. december 19. 14:57  
Most olvasom miket javított bele az autó korrekció. Hát gratulálok.... Nem néztem meg mielõtt Rányomtam a mehetre... Szóval egyedileg kell építeni és 4-5 száz ccm * és a végén csaj helyett csak * bár gondolom rájöttetek de azért na! :D
    

fenyooldrider 11533 2015. december 19. 14:18   Válasz erre: 11531
-------Inkább telóolajat kevergettek ha jó gondolom, csak véletlenül elírtad, fékolajat kevergetni furcsa lenne :-) ------

Igen természetesen ez elírás volt a telóolajra értettem,csak rosszul írtam:(!
    

inazuma400 11532 2015. december 19. 14:17  
Te amúgy mivel foglalkozol fenyõ? Hát szerintem a cafe racer sosem volt motorozható, tudom h kínpad az egész de nekem bejön maga a stílus, tény h nem hosszú motorozásra való, ezeket a gyári gépeket nem is igazán hívnám cafe racernek, az igazit építési kell egyedileg, meg igazából ha jól tudom az igazi Cafe racerek 4-5 szar ccm es 1-2hengeres gépek voltak és enis abból szeretnék mert az passzol a legjobban a stílushoz, de ez még a jövõ zenéje h meg e valósul v sem! Inából láttam YouTubeon 4a4be rendszert, de én szeretem a féloldalas megoldást, bár a kedvencem az a dupla égnek meredõ kipu de az csaj sportmotorokon néz ki jól!
    

cblaci 11531 2015. december 19. 11:26   Válasz erre: 11529
Inkább telóolajat kevergettek ha jó gondolom, csak véletlenül elírtad, fékolajat kevergetni furcsa lenne :-)
Átlag felhasználóként én elégedett vagyok a teleszkópokkal de mint említettem az elsõ felkoppanását átlagos felhasználási tudással is érzékelni tudom, szerencsére nem sokszor fordult elõ de arra szerintem találok megoldást.
Szép munka volt a dupla kipu! Gondolom nem okozna gondot az Inára sem megcsinálni a négy a kettõbe rendszert, a Honda Sevenfifty mennyivel jobban mutat dupla kipuval, pedig csak 150-es a hátsó tappancs... az Inazuma még brutálabb lenne, mondjuk ezt az egyet mindig is hiányoltam.
    

cblaci 11530 2015. december 19. 11:23   Válasz erre: 11528
A Cafe Racer talán még motorozható is volt a 60-as években, persze az akkoriban emelt teljesítményû sportosra faragott utcai gépekkel versenyeztek is, ma már viszont nem errõl szól, bár elképzelhetõ hogy van még hagyománya a régi versenyeknek. A mai café irányzat inkább a megjelenésérõl nevezetes és nehéz lenne elképzelni még túrakörülmények között is, így igazából a küllem a lényeg, míg a motorozhatóság huszadrangú... legalábbis nekem ez jön le ha végignézek rajtuk. Persze vannak kivételek de azok javarészt gyáriak, mint pl. a Yamaha XJR Racer vagy a BMW NineT, de köztünk szólva ezek is inkább csak a gazdag emberek vasárnapi játékszerei.
    

fenyooldrider 11529 2015. december 19. 08:57   Válasz erre: 11525
A futómû beállításokkal az a baj, hogy kell tapasztalatnak lennie jól beállított jó futómûvû gépen, csak ekkor fogod tudni,hogy merre is állítsd és mit?
Ezen kívül nem mindegy mire használod, milyen gumikkal és sorolhatnám estig ezeket kis kérdéseket, amik mind befolyásolhatják a futómûvet!
Az igazság az,hogy egy átlag embernek átlag felhasználásra nagyjából megfelel a gyári beállítás, de ettõl hozzáértéssel sokkal,akár kategóriákkal is többet elõcsalogatni egy meglévõ futómûbõl, de erre csak nagyon kevesek (én is csak mértékkel) képesek!
Mondom ez úgy, hogy supermotó építéssel is foglalkoztam, ezt ne úgy értsd, hogy egy enduró alá befaragtam két 17"felnit aztán kész!
A legtöbbön kapásból rugózóelem csere és hangolás volt,meg ilyesmik,pld Ricsi által említett fordított teló+nagy fékek(320-330mm!) beépítés!
A fékolajokkal is szoktunk játszani,ezt úgy ahogy utcai motoros soha nem tenné,pld 1W-ként bármilyen olajat kikevertünk, itt egyre kell vigyázni,hogy csak szintetikus és ugyanabból a termékcsaládból származónak kell lennie, így a legkisebb 2,5W és a legnagyobb 15W között bárhová be lehet lõni a viszkozitást azok keverésével!
(a 20W már nem használatos itt!)
De legtöbbször progresszív rugót és más szeleprendszert is beépítettünk!
Amúgy mivel a fordított telókat sportgépekbõl vettük át,ezért annak paraméterei legtöbbször bõven elegek voltak a jóval kisebb súlyú supermotókhoz, inkább csak az olajokkal és a húzó-nyomó csillapításokkal kellett játszani!
Itt egy példa, bár ez a vason a kipuépítés volt a lényeg,mivel azt kérte a srác, hogy neki kétoldali legyen!
Ehhez tudni kell,hogy erre a típusra (KTM 450 SMR) nem létezik kétoldalas kipu,egyedül az Akrapovic csinált egyet sponzorációként az egyik gyári versenyzõjének, ezt látta meg egy versenyen a Yokee!
Neki ilyen kell felkiáltással, hát megkapta!




    

inazuma400 11528 2015. december 19. 08:43  
Ebben is van vmi.... Mondjuk nekem onnan jött ez az egész h ugye épített motorokon kiszokták cserélni az elsõ telót, gondolok itt pl az inazuma cafe racerre, nagyon szeretem azt a stílust, de az ina formáját nem bontanám meg mert nagyon szép, régen egy cb 400 n-t akartam átfaragni, mondjuk most is de nemhiszem h lesz belõle vmi.... Mondjuk az biztos h tényleg nagyon jó ez az inazuma dolog! :D pedig nem akartam Suzukit de nem bántam meg! :)
    

cblaci 11527 2015. december 19. 07:58   Válasz erre: 11526
Szerintem nem szabad akkora pénzeket beleölni egyikbe sem, egy fordított teló -ami normális- 150ezer Ft-nál kezdõdik bontva, de akkor már lehetne féknyegeket is cserélni...stb, ráadásul még az se biztos hogy a súlyarányok megváltoztatása elõnyös lenne egy régebbi vázkonstrukcióhoz, még ha csökkenne is a rugózatlan tömeg. Az olyan apró változtatások amiket Fenyõ is csinált segíthetnek és nem kerülnek szinte semmibe, de komolyan hozzányúlni szerintem felesleges, akkor inkább olyat kell venni eleve amin gyárilag adottak ezek a dolgok. Az Inazumát pontosan megalkotta Ina Zu bácsi a múlt évezred végén, jövõre már én is a 7. szezont kezdem vele, de azt nyugodt szívvel állíthatom, hogy jól sikerült a gép! ;-)
    

inazuma400 11526 2015. december 18. 23:21  
Igazad van Laci, bocsi ezt már el árulhattam volna régebben is! szóval richárd. hát nekem egyedül ez a beállítás jó, de utassal van h felkoppan, csak arra voltam kíváncsi ha felkeményítem maxra h változik e vmi a kanyarban, h jobban tartja az ívet v vmi... neked jó kísérletezni az elejével, de nekem valószínûleg nem ez lesz a végleges motorom 400zas lévén, bár nagyon szeretem és még egy pár évet eltöltünk együtt, de elõbb utóbb úgyis kell a nagyobb... de ha mondjuk 750es lenne v 1200 akkor akár simán megéri pénzt bele ölni pl úgy h teló csere, elsõt vmi fordítottra kicserélni, hátsókat is esetleg vmi komolyabbra, de nekem így nem éri meg...
    

cblaci 11525 2015. december 18. 19:26   Válasz erre: 11524
Akkor gondolom a fékdugattyút is körbetakarítottad mielõtt visszanyomtad hogy tudja fogadni az új vastagabb betétet.
A telóval kapcsolatban még nem hallottam hogy egyszerre mindkét dolgot meglépte volna valaki, biztos jóval feszesebb lett. Ha a rugón feszítettél akkor a rugózó tömeg nagyobb ellenállásba ütközik, ehhez még hozzájön a 15W-s olaj ami viszont ugyanakkora járaton kell áramoljon mint a 10W-s de attól nyilván lomhábban, még ha nincs is nagy eltérés... kár hogy nem beszéltünk errõl a találkozón, kíváncsi lettem volna milyen a gyárihoz képest. Az én telóimban Castrol olaj van, még van egy szezonja aztán megint cserés lesz. Annyi változtatás van még, hogy a telószáron egy kicsit lejjebb ültettem a kifliket, mert teljes túrafelszerelésnél farnehéz a gép és ezt kompenzálja némileg hogy egy picit lejjebb került az eleje.
    

fenyooldrider 11524 2015. december 18. 18:48   Válasz erre: 11523
Tavaly õsszel cseréltem fékolajat is, ekkor cseréltem benne fékbetéteket is, így a féktuskó is be lett mozgatva, ki lett tisztítva,rézzsírral megkenve a csúszkák!
Aztán meg szétkaptam a telókat is,kitisztítottam, új Motul 15w olajjal feltöltve!
Nekem már van benne egy általad is említett kitámasztó csõdarab a rugó fölött, ha jól emlékszem olyan 20mm hosszú lehet!
Ezért is mertem beletenni a 15W olajat, mivel nagyobb rugóerõ mellett a kissé sûrûbb olajjal is ugyanolyan gyorsan reagál!
Szerintem az elõzõ tulaj magára állította, de ez nekem is megfelelõ :) !
Még egy dologgal adósa vagyok magamnak, szét kellene kapni a hátsóhimbarendszert,kitisztítani, lezsírozni, ez lesz a mostani téli elfoglaltságom!
    

cblaci 11523 2015. december 18. 17:41   Válasz erre: 11522
Az "inazuma 400" nick-el nincs bajom de megszólításkor nehezebb mondatba szerkezteni, legalább a keresztneved áruld el, ne tûnjön úgy mintha egy motort akarnék megszólítani.
Az Inának jó futómûve van a saját kategóriáján belül, a súlya is megvan ahhoz hogy stabil legyen de nem egy sport célú jármû, ezt nem is várhatjuk. A hátsó telót én mindig variálom, ha egyedül vagyok akkor általában a második fokozatba vannak feszítve a rugók, ha ketten vagyunk és nincs fent doboz akkor 3 vagy 4-es fokozat, ha viszont teljes dobozszettel több napra indultunk akkor maximumra állítottam, volt amikor a két oldalsó 11-11kg volt a középsõ pedig 13kg de nekem még így sem érte el az alsó ütközési pontot, persze mi ketten a feleségemmel együtt jó ha elérjük a 120kilót. Az elsõ viszont már koppant le, gondolkodtam is hogy mivel kellene variálni, a telóolaj cseréjekor a gyári 10W-s ajánlást raktam bele, de hallottam olyat is aki sûrûbb olajjal próbálkozott, ettõl csak azért félek mert a lomhább olajáramlás szerintem rontja a teleszkóp dinamikáját ez pedig nem feltétlen tesz jót a tapadási felületre ható erõ folytonosságára.... de ez csak amolyan hangos gondolkodás. Arra gondoltam inkább a rugóerõt kellene egy kicsit növelni, hasonló elven mint a hátsónál, csak itt megfelelõ méretû hézagoló korongot kellene felülrõl a rugókra tenni, mondjuk 1-1,5-2cm es lépcsõkben és kitapasztalni hogy terhelt állapotban melyik az a középút ami a terheletlen állapotot sem befolyásolja lényegesen. Idén ez elmaradt de talán jövõre kipróbálom. Igazán jó egy progresszív rugó lenne, de én arra sajnálok 50ezret, fõleg hogy csak a saját olajával lehet összerakni ami meg állítólag kevesebbet bír... de ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom.
    

inazuma400 11522 2015. december 18. 11:09  
Mind a 2tõtök hozzászólása alá támasztja h nem én vagyok a hülye! Nekem is a minta széléig sikertült koptatnom a gumit! Egyébként teljesen igazad van Laci, van ahol nem tudok még normálisan menni sem olyan rossz az út minõsége, de szeretem magam elengedni azon a kevés részen ahol lehet! Jó h felhoztad a futomû témát, mert én is rá akartam térni, lehet h nincs díjnyertres futómûve az inának, de egész jól dönthetõ, pedig nem vagyok egy nagy aszfalt betyár, eddig ez a legkomolyabb motor amivel mentem, szóval nemtudom h milyen egy über futomû, de nekem megfelel az övé! Nah viszont ami érdekelt h most nekem közép álláson van, ha teljesen felcsavarnám keményre akkor jobb lenne, v ez csak pályán számít?
    

cblaci 11521 2015. december 18. 06:23  
Nem akarok azzal a közhelyes hülyeséggel jönni, hogy minden agyban dõl el, pedig szerintem úgy van. Olvasom (nem itt) a nagy beszámolókat mekkora májerek az emberek, sõt ma már a motorozási tudást majrécsíkban mérik, tisztelet a kivételnek. Van egy olyan érzésem néha mintha az lenne elterjedve, hogy a motorozás csak a határokat feszegetve élvezetes és ha ahhoz illõ gumit veszünk akkor nem történhet baj. Ezzel szemben azt tapasztalom hogy igazából nincs is élettere -közúton- a határok feszegetésének, év elején elmotoroztam Galyatetõ környékére, gondoltam kanyargok egy jót (sajnos nekem 150km-t kell elmenni ahhoz hogy találjak 3 kanyart egymás után) erre azt látom hogy szinte végig tele van apró törmelékkel és nem csak az út széle hanem a sáv közepe is, mellé még csupa kátyú is... na mert biztos a tél meg az erózió, aztán ugyanaz volt nyáron is és õsszel, csak ott még a lehulló falevelek is fokozták az izgalmat. Ezzel nem azt akarom mondani hogy elég a legolcsóbb és a legszarabb gumit is megvenni, de hiszem hogy a középkategóriás abroncsok sincsenek kihasználva a magyar utakon, fõleg olyan motoron ahol a futómû sem a lapon fordulásra hangolt. Ott az én túraendurós cimborám, tudom más technika, nagyobb rugóút, bütykös abroncs...stb, a történet szempontjából mégis érdekes hogy lendületes motorozáskor is simán tartja velünk a tempót, pedig használtan veszi az abroncsokat, fõleg amióta az egyik frissen beszerzett példányát kivágta egy úton hánykolódó lemez. Aláírom azt is, hogy legyen jó a gumi, sõt cseréljük párban és mindig újat, akár a legdrágábbikat, de arra azért vigyázzunk hogy a körülmények nem mindig kedvezõek, mint mondjuk versenypályán, bár ott is történtek már fura dolgok hiába felügyelték folyamatosan a pályatestet. Ezek mellett kíváncsi lennék én hányan cserélik rendszeresen a telóolajat, vagy kezelik át a féknyerget és cserélnek 2évente fékfolyadékot... a jó gumiban is csak akkor bízhatunk ha jó a futómû is, de ez valahogy nem kap akkora hangsúlyt pedig legalább olyan fontos. Szóval visszatérve az elejére én úgy gondolom, hogy amíg a bátorságot hordozó tulajdonságunk nem jár elõbbre mint a tényleges motoros tudásunk addig nagyobb eséllyel tudjuk elkerülni a ránk leselkedõ veszélyeket.

ui: Az Avonról nekem nincs rossz véleményem, még a gyári teljesen lekopott gumival vettem a motort 19 ezer kilométerrel, akkor vettem rá az Avont ami (gondolom a mintája miatt) olyan optikai csalódást okozott mintha 190-es lett volna pedig gyári 170-es méret volt. Ez egy laposabb profillal megáldott túragumi volt és nyilván óriás változás volt a teljesen lekopott Battlax után. Ezzel a gumival éreztem meg elõször hogy milyen kezes a motor és milyen jó terelgetni. Két évig volt fenn és én is egy õszi idõszakban éreztem meg elõször hogy bizony cserélni kell mert úgy akartam vele menni mint nyáron... vagyis inkább bennem volt a hiba. Amikor lecseréltem még a nagyobbik fiam haverja lecsapott rá mert bõven kopáshatár felett volt még. Figyelmeztettem miért cseréltem le de õ még egy szezont lemotorozott vele és azt mondta kár lett volna kidobni. Ezek a képek kivágott részletek, de látszik a lényeg, ha találnék belõle újat simán megvenném most is, bár elég magas volt az ára akkoriban és abban az árban biztosan vannak már jobbak.
    

fenyooldrider 11520 2015. december 18. 05:06   Válasz erre: 11518
Egyszer volt nekem is Avon hátsóm, nyugodtan merem állítani,hogy az általam használt gumik közül magasan a legsz@rabb volt,pedig nekem is volt rengeteg féle gumám!
Vizesen csúszik,szárazon mászik,gázra kipörög, de csak akkor mikor nem számítasz rá!
Amúgy a Pirelli Diablo Corsa tényleg nagyon jó gumi,ezt én is tanúsíthatom!

Egyébiránt nálam is elõfordul,hogy sikerül pályázott gumikra szert tennem (egyik haverom újságíró) ,mivel ezeknek az oldala lenyalódik, de középen megmarad a futó érintetlenül ezért a profilja kihegyesedik, így brutálisan fordulékonnyá válik!
Arra viszont figyelni kell,nehogy olyat vegyen az ember fia, aminek kék a színe,mert ezt már túlmelegítették és ezekbõl kipárolognak a lágyító olajok!!
Na itt nem a DOT számít!
    

inazuma400 11519 2015. december 17. 21:50  
Hát ja! Mer nagy a felni! Haverom is erõlködött a 170 es gumival a 400zas zxr en, de neki nem mutatott akkorát mert keskeny volt a felnije.... Látom neked az 1200 tesbõl sikerült beszerezned! Jó dög! Arra azért csakjobb a 180 nas hamár olyan nagyra nõtt, és így még durvább a 10ezres fútás, mert ott azért már van némi Nyomaték is! :D

    

inazuma400 11518 2015. december 17. 21:43  
Értem! Hát köszönöm a részletes leírást! Azért az kemény h már 10ezret szaladt és még mindig jó! Bár annyira nem vagyok otthon még ebben a témában... Mert nekem ez az élsõ nagy motorom úgymond, meg az elsõ szett gumi is, szóval nincs nagy tapasztalatom, csak annyit tudok amennyit hallok, meg olvasok, de azt már vhogy az elején sejtettem h nem egy nagy durranás ez a két gumi, avonról azelõtt még nem is hallottam.... :D elõtte nekem is volt kis etz-m, mitas gumikkal vettem, és utána azt is vettem rá, azzal nem volt bajom, mondjuk ezekkel se amíg nem hûlt le az aszfalt, de azért azt sejtem h egy pár Michelinnel, akár road 3mal is többet kitudnék hozni magamból meg a motorból...
    

hacse 11517 2015. december 17. 21:36   Válasz erre: 11514
Az enyémen egyszer volt hátul 170-es gumi , oszt úgy nézett ki vele a mocc, mintha 180 as lenne rajta , mondom akko' minek kajtassak 170-es után. Nem ? :o))
    

hacse 11516 2015. december 17. 21:29   Válasz erre: 11514
Elöl jelenleg Dunlop Sportmax , amit tavasszal szeretnék leváltani egy Michelin Pilot Road valahányas-ra, mert futófelület hiányossá vált.
Hátul Michelin Pilot Road II. , ami kábé 10000 kilométert gördült eddig, de legnagyobb megelégedésemre nem kopott számottevõen. Ez volt az elsõ újonnan vásárolt abroncs , mióta nálam van az Inazuma, 7,5 éve..
Eddig minden abronccsal elégedett voltam. Amik eddig voltak nagyvonalakban : Pirelli Diablo Corsa , Metzeler Roadtech Z6, Bridgestone Battlax B16, meg B21, ebbõl több is volt, mert "nagy" tételben sikerült hozzájutnom olyanokhoz , amiket pályán használtak és a széleik elfogytak a közepük meg nem annyira. A csúcs a Pirelli Diablo Corsa volt nekem eddig, azt párban kaptam úgy , hogy durván mondom, 2 kört mentek vele a Pannonia Ringen valami osztrákok. Az olyan volt , mint a rágógumi, nem lehetett kihozni a sodrából. Nagyjából ennyi. Avon nem volt , arról nem tudok nyilatkozni Heidenau meg csak az MZ-men, az ott jó vót. Az én tapasztalatom, hogy a sportgumi brutálisan tapad és fogy , a túra gumi meg bõségesen tapad és jóval tovább tart. Ha nem jutottam volna hozzá sportgumikhoz nem merem leírni , hogy milyen árakon , de volt úgy , hogy hozzám vágták , akkor nekem soha nem lett volna , mert annyi pénzt nem ér, amennyit kérnek érte még a túra sem nemhogy a sport.
    

hacse 11515 2015. december 17. 20:45   Válasz erre: 11513
..összemosódnak a stílusok, csak nyomaték kérdése...;-))
    

inazuma400 11514 2015. december 17. 20:20  
Nembaj Hacse, érdekel a véleményed! Amúgy fenyõ, te pályázni is jársz? Hacse neked milyen gumma van fent? Meg jól láttam h power 3bol 170 nincs, csak 180 v hülye vok? :D
    

fenyooldrider 11513 2015. december 17. 19:31   Válasz erre: 11511
Hééé,azééé ez durva:
-------jön" ívre a kanyar , aztán kénytelen vagy gázadással , driftelve szûkíteni,------
Azért ez nem az Inazuma világa.....
:D
    

hacse 11512 2015. december 17. 18:57   Válasz erre: 11509
Fenyõ , a közútkezelõ a motorosok barátja , felénk rengeteg alkalommal raknak le meleg , sõt forró aszfaltot, kátyúzási mûveletek alkalmával, A "mocsok" kamionok meg reá gurulnak a kerekeikkel , oszt mivel a gumik melegebbek, mint a kátyú feneke ,ezért a meleg aszfalt a kerekükhöz ragaszkodik inkább. Így hát még attól a kevéske meleg aszfalttól is megfosztanak bennünket télidõben . ;o))
    

hacse 11511 2015. december 17. 18:46   Válasz erre: 11510
Megvan a veszélye a nagyon tapadó gumiknak is . Gondolj csak bele egy olyan szituba , mikor nem "jön" ívre a kanyar , aztán kénytelen vagy gázadással , driftelve szûkíteni, majd hirtelen, a változó aszfaltminõség miatt "betapad" a guma, aztán egy hosszú oldali motorelhagyást produkálsz ! Sebek keletkezhetnek a testeden! Egy kemény futójú abronccsal ilyennek nagyon kicsi az esélye. ....mondjuk ott egy rövid oldali csúszásnak van esélye, ahol szintén sebes lehet a tested... Szumma szummárum megen oda jutok, hogy jó minõségû túra abroncsot érdemes közúti használat esetén ráerõltetni a kerékpántokra szeretettel. ;-)))) Ezt mondom én , de az mindegy ..
    

inazuma400 11510 2015. december 17. 15:29  
Értem, Köszönöm! szóval ezt azt jelenti h a power 3 sem fog tapadni a hideg aszfalton mi? bár azért gondolom jobban fog mint az avon.... mert október 4dikén azért még nem volt cudar idõ, épp csak az aszfalt hült ki, és már dobálta a seggét... hát a tapadás az nem hátrány mert szeretem borigatni a gépet! :D de mégis mennyit megy el a power 3 ? bár gondolom egy 400zason többet kibír a csekélyebb teljesítmény miatt mint mondjuk egy 600zason, v nem feltétlenül?
    

fenyooldrider 11509 2015. december 17. 15:12   Válasz erre: 11504
Igen,ezt elfelejtettem hozzáfûzni,pedig nagy igazság:
a meleg gumi csak az egyik összetevõje a jó tapadásnak,ettõl még az aszfalt ugyanolyan hideg marad,pedig ez {lenne}a másik összetevõ!
    

fenyooldrider 11508 2015. december 17. 15:09   Válasz erre: 11507
Ha nem kifejezett igényed a brutál tapadás, akkor inkább ne a Powert válaszd,mert ennek kb fele a futás teljesítménye, élettartama, mint a Road3-nak!
Sajnos ez az ára a tapadásnak!
    

inazuma400 11507 2015. december 16. 23:46  
Igen tudom, olvasgattam a teszteket, csak még nem döntöttem el h elég tökös vagyok e a power 3 hoz v elég a road 3 is, mert felesleges nem akarok pówert venni ha aztán nem fogom kihasználni....
    

Kovacspeter 11506 2015. december 16. 23:16   Válasz erre: 11502
Szó ami szó, nem igazàn a motorozásról írta;-)

Itt van akkor még egy ´napi bölcsesség´:
    

Kovacspeter 11505 2015. december 16. 23:09   Válasz erre: 11480
Rendeltetésszerû használat;-)
    

Kovacspeter 11504 2015. december 16. 23:07   Válasz erre: 11481
2.5 hidegen.

Vigyázz, ezek hideg idõben nem úgy tapadnak, nem téli gumi.
    

cblaci 11503 2015. december 16. 21:15   Válasz erre: 11502
Ez az obeliszk Kölesd határában van és szomorú apropóból épült, hallottam már róla de még élõben nem láttam. Lenne még arra több látnivaló is, ráadásul nekem még az a környék felfedezetlen terület. Jövõre Kalocsára egész biztosan elmotorozok az egyik motoros cimborámhoz, onnan meg már nem lesz távolság.
Köszönöm a szavaimba vetett bizalmat, igyekszem megbecsülni!
    

fenyooldrider 11502 2015. december 16. 20:34   Válasz erre: 11501
Nem miattad írtam le pontosan,inkább az olyanok miatt,akik nem aktív tagok, nem írnak ide semmit vagy csak ritkán, de olvasgatnak minket és leszûrik a mi véleményeinket,agymenéseinket!
Tudom,hogy Te nem az vagy akinek elvicceled néha magad, hidd el, ha egyszer beszélek valakivel akár csak egy fél órát, azt tudom hová kell besorolni :) !
Mindenkit annyira veszek komolyan,amennyire hitelesnek gondolom és a te szavad hitelesnek tartom !
(egyenlõre :D)
Hogy ne maradjunk napi bölcsesség nélkül:


    

cblaci 11501 2015. december 16. 16:04   Válasz erre: 11498
Vicc volt Fenyõ, nehogy komolyan vedd :-) Ismerem a lézeres mûszereket, mi is használjuk a villamosiparban. A számolás pedig csak egy bugyuta agymenés volt ;-)
    

cblaci 11500 2015. december 16. 16:02   Válasz erre: 11497
A hétköznapi életben én se használom ezt a Besenyõféle nyelvezetet, elég hülyén jönne ki ha mondjuk kiérkezve egy lakáshibához a "Na mi van?" kérdéssel szólítanám meg a fogyasztót. Az én környezetemben egyébként sem annyira elterjedt ez a dolog, sõt vannak akik kifejezetten rosszul vannak Besenyõ úrtól, ettõl függetlenül engem szórakoztat minden egyes rácsodálkozása.

Berecz Andrásról annyit, hogy az én szememben a mese kultúra legnagyobb elõadója, de azért is a kedvencem mert többek között olyan környékrõl (is) hoz meséket amely nekem igen kedves, az ott élõ emberek történeteivel együtt, ilyen pl. a Hazug Pista bácsi Gyergyóalfaluból. Már gondoltam arra, ha úgy hozná a helyzet és Petivel újra eljutnánk a Gyergyó-medencéhez, akkor meg kellene kérdezni él-e még a Pista bácsi, hiszen néhány éve még Berecz András ma is élõ személyként emlegette. Berecz szerénysége is példaértékû, emlékszem amikor Ilyés Szabó Annát (aki a lánya lehetne) mestereként emlegette. Egyébként Annára is érdemes rákeresni, imádom ahogy beszél, van jó pár videója a Youtube-on.
    

fenyooldrider 11499 2015. december 16. 15:33   Válasz erre: 11496
A Power3 és a Road3 nagyon eltérõ karakterisztika, az elsõ a sportgumik élbolya,míg a második a túragumiké!
    

fenyooldrider 11498 2015. december 16. 15:30   Válasz erre: 11495
Az az aránypár nem egészen így mûkszik,mert volt abban a 10 km-ben szándékos melegítés is (erõbõl),mert ezeket minél jobban terheled,annál elõbb bemelegszenek! De a lényegre rávilágít,sokkal elõbb eléri az üzemi hõfokot,mint túrásabb társai!

A hõmérõ nem csal, infrás lézercélzóval,ahova a lézer célzó világít csak ott mér egy 10-15mm-es körben, az egyéb környezeti hõ nem zavarja számottevõen!
    

hacse 11497 2015. december 16. 13:58   Válasz erre: 11491
Egy régebbi munkatársammal orrba - szájba Besenyõ stílusban értekeztünk , kiegészítve helyi "népimotívumokkal" . Hozzáteszem nagyon sok 12 órás szolgálatot nyomtunk le együtt. Az igaz , hogy volt egy másik "besenyõs" munkatársam is . Meg ezen kívûl mégegy..... Na elég az hozzá , hogy sokan megfertõzõdtek evvel a stílussal. Van olyan is aki azt mondta , hogy õ már unja ezt a fajta "világlátást" , de hát mindenkinek szíve joga , hogy mit beszél a szájával. Szerintem az a lényeg , hogy e mellett az ember gyerekében maradjon a saját énjébõl is , ha lehet minél több.
Berecz Bandi bá meg egy sokkal humorosabb mesélõ , nem olyan merev diktatórikus személyiség , mint Besenyõ István. ;o))
    

inazuma400 11496 2015. december 16. 12:14  
Kössz Fenyõ! Igazából enis power 3 ra v road 3ra gondoltam mert azt olvastam h nagyon jók! Köszönöm a képeket Laci! :)
    

cblaci 11495 2015. december 16. 12:04   Válasz erre: 11493
Elkezdtem számolgatni rácsodálkozó tekintettel, a két rendelkezésre álló adatból aránypárokat állítottam fel, vagyis a levegõ 5°C, a gumi pedig kerekítve 47°C, a képletet nem bonyolítottam és maradt a 10km-es távolság mint szorzó (bár egy 100km-es távolságnál vélhetõen változna a helyzet). Ebbõl az jött ki hogy 0°C-nál 42°C a gumi hõje, -5°C-nál pedig 37°C! Jaj kérem, ennél jobb gumi a világon sincs a téli motorozáshoz, ez elolvassza maga elõtt a jeget, mindenkinek ajánlom! :-)

(feltéve ha a kis mûszerecskét nem cseszte át a kipufogó hõje)
    

cblaci 11494 2015. december 16. 12:01   Válasz erre: 11492
Megvannak még a képek csak megfeledkeztem róluk. Az elsõhöz annyit fûznék hogy nem egy elfuserált optikai sufnituningról van szó, aki nem ismeri az elõzményt az még ezt is gondolhatná, aztán jól kinevet... szóval az egy saját fejlesztésû csomagolás aminek addig van létjogosultsága ameddig lecsavarom a régi szûrõt és felcsavarom az újat. Azért alufólia mert azt ha rányomkodom ott is marad a helyén, ugyanakkor könnyen eltávolítható, viszont nem engedi az olajat szûrõcserekor a leömlõk közzé folyni, mert azok pont a szûrõ alatt találkoznak.
    

fenyooldrider 11493 2015. december 16. 05:12  
Sziasztok,válaszul a guminyomásra, én elöl 1.9-2.1 hátul 2.2-2-5 bar nyomással használom,így tapad a legjobban,persze ezt a sportgumikra értem, most nekem Michelin Pilot Powwer3 van fenn,ez elég gyorsan bemelegszik és tartja is a hõfokot!
Az alábbi fotót +5 fok levegõ hõmérséklet mellett lõttem, egy 10km-es karika után:

    

inazuma400 11492 2015. december 15. 23:45  
Hacse, Hát az nekem is feltûnt! :D Dehat sajna ezekkel adták át a gépet! Nekem is megvan még a matrica h 2,5 de érdekelt h ki hogy használja, hátha tud vmi okosságot! Cblaci, enis Michelin -en agyatlam h az kéne rá ha ezek lefutnak! Köszönöm a válaszokat! De azért ha fenyõ itt lesz kíváncsi lennék az õ véleményére is! Meg most h már mûködik a kép feltöltés tudnál nekem küldeni képet olaj leeresztõrõl meg a kipu fóliázásról, Laci?
    

cblaci 11491 2015. december 15. 20:30   Válasz erre: 11490
Két embert nem tudok megunni Csabi, az egyik a Berecz András a másik meg a Besenyõ Pista. Kissé más a két világ, de mindkettõ nagyon közel áll hozzám, úgy a mese mint ahogy a hülyeség :-)

"Na mi van? Eljöttek müvellõdni? Jó alaposan beszopni a kulturát? Nem baj az! Hát én se vótam mindig müvvelt... akkora nagy tahó voltam kérem mint egy betonrépa! Hát az agyam helyén is frutti volt kérem, há komoan mondom akárkinek is akármilyen buta a arca! Igaz? Nem szégyen az..."

A legviszontabb látásra! ;-)
    

hacse 11490 2015. december 15. 18:16   Válasz erre: 11485
"Ha én kannibál vónék akko' se ennék embert.."
    

hacse 11489 2015. december 15. 14:11   Válasz erre: 11486
VHS. :-)) Jó fajta.. Az én Inazumámon még rajta van a láncvédõn a gyári matrica a guminyomás értékekkel , azt nyomtatták oda , hogy 2,5 bar front is meg rear is. Persze ez sok mindentõl - fõleg gumitípustól, terheléstõl is - függhet. Én nem cifrázom, mindig 2,5 bar-t erõltetek bele.
    

hacse 11488 2015. december 15. 14:03   Válasz erre: 11487
Na, ezek közül konkrétan egyik sem az én nevemen van, a quad az öcsémé , az MTZ apám nevén fut, a Kubota meg a nagybátyámé, de úgy nagyvonalakban mindenki használja mindegyiket. Mielõtt még ingyenélõnek gondolnátok nekem is van mire biztosításokat meg teljesítmény adókat fizetnem.. ;o)))
    

cblaci 11487 2015. december 15. 12:49   Válasz erre: 11483
De szép traktor készleted van Csabi! Fõleg a piros és a sárga, a feketérõl nem is beszélve, sõt az kísértetiesen hasonlít egy Quadra. :-)
    

cblaci 11486 2015. december 15. 12:47   Válasz erre: 11481
Csabival már megmondtuk a frankót, az igazi jó gumi neve: Vadi hyperstart system, de csak akkor ha szeretsz hirtelen és vadul elindulni :-)
Viccet félre, én egyikre se esküszök de zömében Bridgestone típusokat nyûttem. Legutóbb a BT 023-ból vettem újat és az nagyon jól szolgál hátul, elõl Michelin Pilot Power 2CT van, az is új volt, mindkettõ kétkomponensû, vagy valami olyasmi, ehhez Fenyõ ért. Gumi nyomás változó, ha az összes túradoboz fent van megpakolva, asszonnyal, mármint nem asszonyokkal van megpakolva a doboz hanem utasként van jelen az az egy akit a nevemre írattam, akkor 2,5-2,6 bar, üresen 2,2-2,4-nél nem fújom keményebbre. Szerintem.
    

cblaci 11485 2015. december 15. 12:44   Válasz erre: 11480
Ennél a résznél azért álljunk meg egy szóra és csudálkozzunk rá egy kicsit, sõt, a szemöldököm úgy felvontam megzsibbadt, már nem azé mondom, csak úgy, na meg az igazságosság is megköveteli. Most megpróbálok komoly lenni bár nehezemre esik, mert elfogadom hogy valaki alkatilag kíváncsibb, vagy meglódult képzeletû, esetleg túlvezérelt, de pont a legnagyobb sárba kell belemászni, oszt még agaskodik is? Nem lehetett volna azt kikerülni, ruhája sáros lesz, jármûrõl leesik, térdét beüti az meg bevérzik, bézbóz sapiját elhagyja... Valamiféle mérték feletti szerelem lehet ez, mer én ha kûdenének se mennék oda, nem barátom! illetve barátom, csak nem mennék oda. Igaz? Nem? De!
;-)
    

hacse 11484 2015. december 15. 12:31   Válasz erre: 11481
Ezek nem éppen csúcs gumik. Addig jó amíg nem az eleje csúszkál. Nekem személy szerint semmilyen erkölcsi alapom nincs , hogy bármilyen gumira is esküdjek, mert már írtam , hogy mindenféle szemét abronccsal gurultam , de ezek szerint én nagyon igénytelen vagyok, vagy felelõtlen. Nekem mindegyik jó volt, nem csúszkált soha feleslegesen sem a hátulja sem az eleje, csak ha én akartam, vagy engedtem. Egyebet elmondani nem tudok.
    

hacse 11483 2015. december 15. 12:21  
A kisebbik fiam még ilyenekkel is nyomul:
    

hacse 11482 2015. december 15. 12:19  
Mi ezzel nyomjuk: összkerékhajtás ,totál diffizár ,csörlõ.
    

inazuma400 11481 2015. december 15. 11:53  
Ha már úgyis nemrég gumikról volt szó, akkor ki mire esküszik, illetve milyen nyomáson használjátok õket? mert nekem most hátul avon van elöl meg heidenau, de nem a legjobbak, nyáron melegben oké volt, de már október elején csúszkált a hátulja a motornak....
    

fenyooldrider 11480 2015. december 15. 06:55   Válasz erre: 11476
Megbízható volt,én is megúsztattam párszor!
Monnyuk ez durvább: https://www.youtube.com/watch?v=35KWYnUgrxs
    

cblaci 11479 2015. december 13. 21:21   Válasz erre: 11477
Na ez aztán egy fura szerzet :-D
    

cblaci 11478 2015. december 13. 21:20   Válasz erre: 11474
De legalább a karácsony teljesen szabad lesz.
    

Kovacspeter 11477 2015. december 13. 21:07   Válasz erre: 11472
Ha már vízen járás, itt egy masszív szerkezet Izsevszkbõl:-)
https://www.youtube.com/watch?v=PpyKy2sImOU
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118