hacse | 11576 | 2015. december 24. 16:29 | Válasz erre: 11564 |
Bontóban vásárolni nem e lehet e ? ;o)) Lehet , hogy külön nem adják el , esetleg valami balesetben módosított formájú villáról..
|
indiszogye | 11575 | 2015. december 24. 13:46 |
Sziasztok. Mindenkinek békés boldog karácsonyt kívánok. Tegnap érkeztem Portugáliából, és végig irigyeltem a mediterránium lakóit. Ott még 18 fok melegben napi szinten tudnak motorozni. Arról a csoda gépekrõl nem is beszélve amiket volt szerencsém látni.
|
fenyooldrider | 11573 | 2015. december 24. 09:42 | Válasz erre: 11564 |
Azt mondja 'nem bonyolítom", aztán rajzol balos meneteket :)))) ! Egyébként a rajzodnak az a fõ gondja, hogy a telóban lévõ légteret szûkíted,az pedig nagyon érdekes, nem kívánt dolgokat eredményezhet a karakterisztikában!! Azt úgy tudnám elképzelni, hogy a nyomólapot átjárhatóvá teszed a levegõ számára, akkor tényleg csak a rugóerõt állítod a csavarral! (szerintem) |
Kovacspeter | 11571 | 2015. december 23. 23:54 | Válasz erre: 11569 |
Ah so. A 750-esnek, meg az 1.2-esnek majdhogynem ugyanaz az eleje, a csavar megegyezik. A 11570-es hozzászólást író úriember konstruálta. Cblaci nyilván azon vacillál hogy nincs még annyira rossz állapotban a rugója, és kis feszítéssel talán lehet javítani a helyzeten. |
fenyooldrider | 11569 | 2015. december 23. 15:16 | Válasz erre: 11567 |
Már megbocsáss, de nem tudhattam, hogy te építetted be a szelepet, vagy az 1.2 Inának saját cucca volt-e? Mivel a 750és az 1.2 elég sok apróságban eltér, nem gondoltam, hogy saját ötlet volt a szelep, eddig azt hittem alapból ilyen a vasad! Most, hogy már tisztáztuk és kiderült, hogy jól mûködik nem is értem, hogy cblaci min vacillál? Nekem csak azért ilyen a telóm,mert így vettem,valaki már megcsinálta és nekem is nagyjából bejön ez a beállítás! Amúgy ha lesz egy kis idõm, meg energiám, át fogom faragni az elejét fordított telósra,meg az ahhoz dukáló 320-as féktárcsásra:) ! |
Kovacspeter | 11568 | 2015. december 23. 14:59 |
Alapvetõen a japán gépeken, (a legújabbakat nem tudom) márkától függetlenül nem feltétlenül a legacélosabb futómû van. Egy Bmw Gs futómûnél bizony nem sok hiányérzete van az embernek, azt azért nem sok motor tudja. |
Kovacspeter | 11567 | 2015. december 23. 14:52 | Válasz erre: 11560 |
Fenyõ szerinted mirõl brekegek - legalábbis részben- már két három hozzászólás óta?
![]() |
Kovacspeter | 11566 | 2015. december 23. 14:50 | Válasz erre: 11558 |
Nekem már kezdetektõl volt vele problémám, nem voltam vele megelégedve, szívem csücske az Inazuma, de egész egyszerûen az eleje igen gyengécskére sikerült gyárilag. Lehetett persze használni nagyobb gond nélkül, nem emlékszem pontosan, olyan 80 ezer körül jutott oda a lágyulás hogy meg lett lépve az átalakítás. Az a baj hogy az eredeti rugóállandó változik, kismértékû elõfeszítéssel még lehet játszani, azonban tovább fog lágyulni. Ekkor szokott jönni a még nagyobb elõfeszítés, és már soha nem lesz olyan (sem) mint a gyári új vagy kevés km-es állapot, a lekoppanás elkerülhetõ, viszont pl. a kismértékû kirugózási komfort romlik. |
Kovacspeter | 11565 | 2015. december 23. 14:32 | Válasz erre: 11553 |
Elõl 1.5 mm hátul 2 mm a határ. Valamint ha sokat állt a szabadban, akkor hamarabb öregszik.
|
cblaci | 11564 | 2015. december 23. 13:46 | Válasz erre: 11563 |
fenyooldrider | 11563 | 2015. december 23. 07:03 | Válasz erre: 11562 |
Ennél sokkal egyszerûbb elõállítani a nitrogént,mivel ennek a legnagyobb az atommérete a levegõ összetevõi közül, csak egyszerûen kirostálod a sûrített levegõbõl! Ne bonyolítsd túl! :) Nekem a 86"- os Gsxr 750-ben is volt ilyen szelep gyárilag,az még nem fordított telós volt! (lehet, hogy simán belemenne a mienkbe is) De volt cifrább megoldás is,volt egy Kawasaki GPZ 750 vasam is,azon meg az külön leütésgátló volt, ahogy húztad a féket egy külön dugattyú alá nyomta a teleszkópban is a fékolajat a féktuskóval együtt! Persze ez volt a GDXR-ben is, csak az sokkal egyszerûbb volt. Akkoriban (85-90") még minden motorgyár külön utakon járt formailag is,meg mûszakilag is több-kevesebb sikerrel! |
cblaci | 11562 | 2015. december 22. 19:40 | Válasz erre: 11560 |
Jó dolognak tartom én is, Kovács Peti motorján is jól mûködik, a következõ lépés talán még ez is lehet, de elõször a 20mm-es közdarabbal teszek egy próbát. Ha mégis megvalósítás követi a szelepelõs gondolataimat, akkor inkább a levegõt választom töltõ anyagnak, mini kompresszor mindig van a dobozban és ahol én motorozok ott levegõ is akad. A nitrogén már nyûgösebb, persze ha akarnám éppen elõ tudnám állítani cseppfolyós levegõbõl frakcionált desztillációval... vagy gáz-halmazállapotú levegõbõl mechanikus úton túlnyomásos fordított ozmózisos membrán, vagy pressure swing adsorption révén. Na de azt senki nem várhatja el hogy ehhez még eszközöket is vigyek egy túrára, amivel ráadásul tovább növelném a motor súlyát is. Na meg tartok is tõle egy kicsit mert a skót doki aki 1772-ben felfedezte kártékony levegõnek nevezte el. :-D |
hacse | 11561 | 2015. december 22. 19:37 | Válasz erre: 11560 |
De bele lehetne csavargatni egy rugóelõfeszítõs záródugót is kábé ugyanannyi energiával, nem tudom melyik érne többet. Kovács tanár bácsi azt az általad említett szelepes megoldást már beépítette és azt állítja , hogy elégedett vele.
|
fenyooldrider | 11560 | 2015. december 22. 15:12 | Válasz erre: 11558 |
Azon még nem gondolkodtál el, hogy a teló felsõ zárócsavarjába tegyél egy-egy pumpálható szelepet, amit nitrogénnel felnyomsz? Ez a 90-es évek legtöbb motorján mûködött szerintem sokat segíthetne az Ina telóján is, fõleg úgy,hogy a "terepviszonyokhoz" vagy súlyhoz bármikor állítható ez a nyomás pillanatok alatt! Ha levegõvel töltöd,akkor még egy benzinkútnál is :D! A nitrogént azért írom,mert nagymatomú gáz,sokkal nehezebben szökik mint a levegõ,ráadásul a hõmérséklet sem zavarja, ezért töltik ezzel a sportgépeket is! Ez filléres megoldás és szerintem jó is! |
cblaci | 11559 | 2015. december 22. 05:19 | Válasz erre: 11554 |
Ezt csak megerõsìteni tudom, Andor ülése az egyik legjobb megoldás arra hogy komfortosabbá tegyük a motorozást. Aki szokott utast szállítani az tudja milyen kellemetlen amikor folyamatosan ránk csúsznak, nyilvàn az utasnak is mert tartania kell magát. Szóval a szélesebb és vízszintesebb ülõlap a deréktámasszal nem csak nekünk elõnyös hanem az utasnak is mert a két ülep minimális szintkülönbsége között nincs lankás átmenet, hanem két elkülönülõ vízszintes sík. Andor mint motoros is megtapasztalta ezt a legtöbb motornál is meglévõ problémát és mint profi bõrdíszmûves szépen meg is oldotta.
|
cblaci | 11558 | 2015. december 22. 05:04 | Válasz erre: 11552 |
�Nincs félreértés, tudom hogy nem azért írtad mert kételkedsz, már ismerjük egymást egy ideje ahhoz itt szinte mindenkivel hogy ilyeneket feltételezzünk. Abban látok egy minimális különbséget a véleményeink között, hogy Te inkább rugó lágyulást említesz ami egy természetes folyamat, valószínüleg az én feleannyit futott motoromnál is mérhetö lenne, nálam viszont a 3doboz + utas + Erdély viszontagságai okozták -még ha csak ritkán is- a felütést. Ezen szerintem biztosan segít a minimális feszítés, még ha nem is sokat változik de mégis valami, a közúti viselkedésével nekem soha nem volt problémám.
|
inazuma400 | 11557 | 2015. december 22. 04:40 | Válasz erre: 11555 |
Minta mélység jó, dot Számot azt meg nem mondom neked, majd Megnézem vmikor
|
Kovacspeter | 11556 | 2015. december 22. 00:14 | Válasz erre: 11547 |
Viccen kívül, az Mz-be korához képest elég jó futómûvet tettek elõl hátul, ami még manapság is megállja a helyét. Inkább a váz volt ottan kissé csavarodós-nyeklõs.
|
Kovacspeter | 11555 | 2015. december 22. 00:10 | Válasz erre: 11553 |
Akkor valószínûleg csereérett. Dot szám, mintamélység?
|
Kovacspeter | 11554 | 2015. december 22. 00:09 | Válasz erre: 11552 |
Azt még akartam írni, hogy ebben a formában az öreg 1.2-esem eleje annyira kényelmes lett, hogy az Andor mester által átfaragott üléssel összekombinálva csak akkor kell leszállni róla ha benzinhiány mutatkozik, vagy más folyó ügyek lesznek esedékesek. Wilbers bácsi 29 év garanciát vállalt a rugójára. (lágyulás, törés) Kezdem elhinni hogy nem alaptalanul, mert ugyanolyan stabil mint újkorában, amire meg letelik a 29 év, addigra úgy se lesz benzin;-) Szerencsére a hátsó Showa rugója egyáltalán nem lágyul, száraz a porvédõ is, bár ott is lehetne találni vakargatni valót... |
inazuma400 | 11553 | 2015. december 22. 00:07 |
Jó persze gondoltam,de érezhetõen túl hamar kezdett fickándozni, pedig még elég mély a minta rajta, énsem emlékszem már pontosan, csak arra h pulcsi is kellett a kabát alá és úgyis majdnem hideg volt, de én fázós vagyok, ha tippelnem kéne olyan 15-17 fok közé lõném be, de fogggalmam sincs hány fok lehetett de biztos több mint 10
|
Kovacspeter | 11552 | 2015. december 22. 00:01 | Válasz erre: 11546 |
Laci, félreértés ne essék, nem Fenyõ tapasztalatát akarom megkérdõjelezni. Nyilván egy kilágyult rugónál javít valamit a feszítés. Valamennyire javított is, próbáltam anno a kisebb mértékû elõfeszítést, kevésnek bizonyult, aztán jött még nagyobb alátét majd sûrûbb olaj. Nem zuhant akkorát fékezéskor, nem koppant le, de ez csak amolyan tûzoltás szintnek felelt meg. Csak arra akartam kilyukadni, hogy a két megoldást nem lehet egy lapon említeni, se mûszakilag, se a gyakorlati használatban. Kisebb elõfeszítéssel kissé még mindig puhány volt, nagyobbal már kissé kemény, a sûrûbb olaj se váltotta be a reményeket, a kismértékû, apróbb útegyenetlenségek csillapítása igazából soha nem volt kellemes, komfortos. Az Inazumánál már eszembe se jutott ez a megoldás, azóta (115 ezernél) valószínûleg a második közdarab lenne benne, és a jócskán megnövelt feszítéssel, ezzel a nem mindig rendeltetésszerû felhasználással a rugótörés Damoklész kardként lebegne a fejem felett. Igaz a tiedben kevesebb mint feleannyi km van, ott kismértékû feszítés még segíthet egy darabig, egy próbát gondolom megér. |
Kovacspeter | 11551 | 2015. december 21. 23:28 | Válasz erre: 11544 |
Fogalmam sincs milyen idõ volt okt. elején. Száraz úton, 10 fokban sem úgy tapad már mint 30 foknál. 5-nél meg pláne nem, a prémium gumi sem. Igaz öregebb, kopottabb gumiknál jobban kijön ez a hiba, de csodára ne számíts. |
cblaci | 11550 | 2015. december 21. 19:54 | Válasz erre: 11548 |
Szeretnélek errõl lebeszélni Fenyõ cimbora, remélem még idõben szóltam és nem fogtál hozzá :-D
|
cblaci | 11549 | 2015. december 21. 19:52 | Válasz erre: 11547 |
hacse | 11547 | 2015. december 21. 19:01 | Válasz erre: 11546 |
Én úgy "keményítettem be" anno a streetfighter MZ-m nek az elejét , hogy egy vastag lemezre lefektetve kalapáccsal belevertem a tekercsek közé egyenletesen, és forgatva a rugót, a vége felé gyengébb ütésekkel , olyan progresszív - szerûségre törekedve. Kb 25-30mm-t nyújthattam rajta , de nagyon kemény lett tõle az eleje. Annyi volt hogy marha nehezen tudtam behajtani a zárócsavart, ezért elõnyösebb a betét használata. Azért az Ina rugóit ilyen drasztikus módszerrel nem nyújtanám meg.
|
cblaci | 11546 | 2015. december 21. 14:38 | Válasz erre: 11543 |
Visszatérve a telóra, a sûrûbb olaj + rugófeszítést én is soknak gondolom, de hiszek Fenyõnek mert neki bevált. Ettõl függetlenül én egy 20mm-es közdarabbal próbálkozok elõször és marad a gyári 10w-s olaj, szerintem a felkoppanás ellen ez mûködni fog (bár lehet felesleges mert talán 3-4 alkalommal fordult elõ, de az is csak nehéz terepen), az elv egyébként ugyanaz mint a hátsónál és ha ott mûködik akkor elõl is biztos segít valamelyest. Tavaszra megcsinálom és egyúttal akkor már az olajat is lecserélem, bár az elmúlt két szezon elég gyenge volt kilométerekben viszont ha már hozzányúlok legyen az is rendben. |
cblaci | 11545 | 2015. december 21. 06:29 | Válasz erre: 11542 |
Na igen, csak nekem a Királyerdõrõl nem a kanyarok jutnak az eszembe ;-)
![]() |
inazuma400 | 11544 | 2015. december 21. 04:41 |
Az oké h nem tapad télen, de azért még október elején nem volt cudar idõ, de ez a gumi már azt sem tolerálta... Inát amúgy sem vinném ki télen, amíg etz volt mentem, de azt is csak azért mert még nem volt kocsim, amióta van hála istennek már nem kell télen motorozom, pedig elõtte évekig enis csináltam és nem élveztem. Még mindig látom h egy csomóan motoroznak ilyen rossz idõben is, de nekem legtöbbjüknél kivagyiságnak tûnik....
|
Kovacspeter | 11543 | 2015. december 20. 23:27 |
Urak, elsõ telóhoz pár szó. Sajnos nem az Inazuma erõssége, még újkorában sem volt az, gyári állapotában túl puha a rugó, ami idõvel hajlamos a kilágyulásra, kedvezõtlenebb útviszonyok méginkább felgyorsítják a folyamatot. Nekem korábban, igaz nem az Inán, ez a plusz alátét-sûrûbb gátlóolaj összeállítás nem igazán vált be, valamivel jobb lett, de a jó az nem olyan. Frecska úr átalakításaival tökéles lett, gyakorlatilag elérte az eleje a hátsó (az 1.2-esen gázon is állítható) Showa szinvonalát. Kapott egy Wilbers rugót a saját olajával, valamint meg lett szelepelve a zárókupak, 0.3 bar nyomásnál találtam meg a legkedvezõbb béállítást. Valóban keveset bír a Wilbers olaj, gyakrabban kell cserélni, de mostanában eszembe jutott hogy ki kéne próbálni a jól bevált Motullal vagy Castrollal, megtartava a Wilbers által ajánlott légkamrát. |
Kovacspeter | 11542 | 2015. december 20. 23:05 | Válasz erre: 11521 |
"sajnos nekem 150km-t kell elmenni ahhoz hogy találjak 3 kanyart egymás után" Az a baj hogy nem jófelé mész, a másik irányba már 110 km környékén találni nagyon sok kanyart a Királyerdõ-hegységben:-D |
Kovacspeter | 11541 | 2015. december 20. 22:59 | Válasz erre: 11510 |
Inazuma400, bármilyen gumit is fogsz választani, egy dolgot el kell fogadni: a legdrágább prémium sport vagy túragumi sem fog úgy tapadni hideg idõben mint 30 fokban. Ezek nyári gumik. Hidegben a téli gumi lenne a megoldás, de az legjobb tudomásom szerint csak robogóra meg enduróra létezik.
|
cblaci | 11540 | 2015. december 20. 03:00 | Válasz erre: 11537 |
Szevasz Pocses cimbora! Üdv itt is közöttünk! Részemrõl semmi akadálya ;-)
|
cblaci | 11539 | 2015. december 20. 02:56 | Válasz erre: 11536 |
Mi is ha úgy van, sõt kicsit javul majd az idõ és egyre többször úgy lesz :-)
|
inazuma400 | 11538 | 2015. december 19. 22:29 |
Foh! az jó szakma, mi is azok lettünk volna, de megszûnt mire oda kerültünk.... kemények a gépek! nah viszont ha már úgyis toltál fel képeket meg tuning, nem hagy nyugodni ez a kipufogó dolog... de utána jártam és újonnan az enyémre való józsimura az 160 ezer, nah most ez lehet hülye kérdés lesz, meg énis úgy gondolom h nem lesz jó, de megkérdezek egy hozzá értõt is (személyedben) ha veszek egy akármilyen józsimurát mondjuk amit gsxr 600hoz árulnak v 1000eshez, v mondjuk ha ne adj isten találnék inazuma 750eshez, azt nem tanácsos felfabrikálni az én gépemre, mert azzal csak ártanék neki, jól gondolom?
|
Pocses | 11537 | 2015. december 19. 19:27 | Válasz erre: 11531 |
Szevasz Laci. Most regeltem, ajánlották sm-on ezt az oldalt. Máris kiszúrtalak mint ismerõst. :-) Ha jövõre erre jársz túrázni, remélem csatlakozhatok egy szakaszon hozzád... ;-)
![]() |
hacse | 11536 | 2015. december 19. 19:04 |
Látom megy a "tuning" optikailag meg szerkezetileg is .;o)) Én meg még ezen kívûl motorozni is nagyon szeretek, hát ti? :-)) |
fenyooldrider | 11535 | 2015. december 19. 18:48 | Válasz erre: 11532 |
inazuma400 | 11534 | 2015. december 19. 14:57 |
Most olvasom miket javított bele az autó korrekció. Hát gratulálok.... Nem néztem meg mielõtt Rányomtam a mehetre... Szóval egyedileg kell építeni és 4-5 száz ccm * és a végén csaj helyett csak * bár gondolom rájöttetek de azért na! :D
|
fenyooldrider | 11533 | 2015. december 19. 14:18 | Válasz erre: 11531 |
-------Inkább telóolajat kevergettek ha jó gondolom, csak véletlenül elírtad, fékolajat kevergetni furcsa lenne :-) ------ Igen természetesen ez elírás volt a telóolajra értettem,csak rosszul írtam:(! |
inazuma400 | 11532 | 2015. december 19. 14:17 |
Te amúgy mivel foglalkozol fenyõ? Hát szerintem a cafe racer sosem volt motorozható, tudom h kínpad az egész de nekem bejön maga a stílus, tény h nem hosszú motorozásra való, ezeket a gyári gépeket nem is igazán hívnám cafe racernek, az igazit építési kell egyedileg, meg igazából ha jól tudom az igazi Cafe racerek 4-5 szar ccm es 1-2hengeres gépek voltak és enis abból szeretnék mert az passzol a legjobban a stílushoz, de ez még a jövõ zenéje h meg e valósul v sem! Inából láttam YouTubeon 4a4be rendszert, de én szeretem a féloldalas megoldást, bár a kedvencem az a dupla égnek meredõ kipu de az csaj sportmotorokon néz ki jól!
|
cblaci | 11531 | 2015. december 19. 11:26 | Válasz erre: 11529 |
Inkább telóolajat kevergettek ha jó gondolom, csak véletlenül elírtad, fékolajat kevergetni furcsa lenne :-) Átlag felhasználóként én elégedett vagyok a teleszkópokkal de mint említettem az elsõ felkoppanását átlagos felhasználási tudással is érzékelni tudom, szerencsére nem sokszor fordult elõ de arra szerintem találok megoldást. Szép munka volt a dupla kipu! Gondolom nem okozna gondot az Inára sem megcsinálni a négy a kettõbe rendszert, a Honda Sevenfifty mennyivel jobban mutat dupla kipuval, pedig csak 150-es a hátsó tappancs... az Inazuma még brutálabb lenne, mondjuk ezt az egyet mindig is hiányoltam. |
cblaci | 11530 | 2015. december 19. 11:23 | Válasz erre: 11528 |
A Cafe Racer talán még motorozható is volt a 60-as években, persze az akkoriban emelt teljesítményû sportosra faragott utcai gépekkel versenyeztek is, ma már viszont nem errõl szól, bár elképzelhetõ hogy van még hagyománya a régi versenyeknek. A mai café irányzat inkább a megjelenésérõl nevezetes és nehéz lenne elképzelni még túrakörülmények között is, így igazából a küllem a lényeg, míg a motorozhatóság huszadrangú... legalábbis nekem ez jön le ha végignézek rajtuk. Persze vannak kivételek de azok javarészt gyáriak, mint pl. a Yamaha XJR Racer vagy a BMW NineT, de köztünk szólva ezek is inkább csak a gazdag emberek vasárnapi játékszerei.
|
fenyooldrider | 11529 | 2015. december 19. 08:57 | Válasz erre: 11525 |
inazuma400 | 11528 | 2015. december 19. 08:43 |
Ebben is van vmi.... Mondjuk nekem onnan jött ez az egész h ugye épített motorokon kiszokták cserélni az elsõ telót, gondolok itt pl az inazuma cafe racerre, nagyon szeretem azt a stílust, de az ina formáját nem bontanám meg mert nagyon szép, régen egy cb 400 n-t akartam átfaragni, mondjuk most is de nemhiszem h lesz belõle vmi.... Mondjuk az biztos h tényleg nagyon jó ez az inazuma dolog! :D pedig nem akartam Suzukit de nem bántam meg! :)
|
cblaci | 11527 | 2015. december 19. 07:58 | Válasz erre: 11526 |
Szerintem nem szabad akkora pénzeket beleölni egyikbe sem, egy fordított teló -ami normális- 150ezer Ft-nál kezdõdik bontva, de akkor már lehetne féknyegeket is cserélni...stb, ráadásul még az se biztos hogy a súlyarányok megváltoztatása elõnyös lenne egy régebbi vázkonstrukcióhoz, még ha csökkenne is a rugózatlan tömeg. Az olyan apró változtatások amiket Fenyõ is csinált segíthetnek és nem kerülnek szinte semmibe, de komolyan hozzányúlni szerintem felesleges, akkor inkább olyat kell venni eleve amin gyárilag adottak ezek a dolgok. Az Inazumát pontosan megalkotta Ina Zu bácsi a múlt évezred végén, jövõre már én is a 7. szezont kezdem vele, de azt nyugodt szívvel állíthatom, hogy jól sikerült a gép! ;-)
|
inazuma400 | 11526 | 2015. december 18. 23:21 |
Igazad van Laci, bocsi ezt már el árulhattam volna régebben is! szóval richárd. hát nekem egyedül ez a beállítás jó, de utassal van h felkoppan, csak arra voltam kíváncsi ha felkeményítem maxra h változik e vmi a kanyarban, h jobban tartja az ívet v vmi... neked jó kísérletezni az elejével, de nekem valószínûleg nem ez lesz a végleges motorom 400zas lévén, bár nagyon szeretem és még egy pár évet eltöltünk együtt, de elõbb utóbb úgyis kell a nagyobb... de ha mondjuk 750es lenne v 1200 akkor akár simán megéri pénzt bele ölni pl úgy h teló csere, elsõt vmi fordítottra kicserélni, hátsókat is esetleg vmi komolyabbra, de nekem így nem éri meg...
|
cblaci | 11525 | 2015. december 18. 19:26 | Válasz erre: 11524 |
Akkor gondolom a fékdugattyút is körbetakarítottad mielõtt visszanyomtad hogy tudja fogadni az új vastagabb betétet. A telóval kapcsolatban még nem hallottam hogy egyszerre mindkét dolgot meglépte volna valaki, biztos jóval feszesebb lett. Ha a rugón feszítettél akkor a rugózó tömeg nagyobb ellenállásba ütközik, ehhez még hozzájön a 15W-s olaj ami viszont ugyanakkora járaton kell áramoljon mint a 10W-s de attól nyilván lomhábban, még ha nincs is nagy eltérés... kár hogy nem beszéltünk errõl a találkozón, kíváncsi lettem volna milyen a gyárihoz képest. Az én telóimban Castrol olaj van, még van egy szezonja aztán megint cserés lesz. Annyi változtatás van még, hogy a telószáron egy kicsit lejjebb ültettem a kifliket, mert teljes túrafelszerelésnél farnehéz a gép és ezt kompenzálja némileg hogy egy picit lejjebb került az eleje. |
fenyooldrider | 11524 | 2015. december 18. 18:48 | Válasz erre: 11523 |
Tavaly õsszel cseréltem fékolajat is, ekkor cseréltem benne fékbetéteket is, így a féktuskó is be lett mozgatva, ki lett tisztítva,rézzsírral megkenve a csúszkák! Aztán meg szétkaptam a telókat is,kitisztítottam, új Motul 15w olajjal feltöltve! Nekem már van benne egy általad is említett kitámasztó csõdarab a rugó fölött, ha jól emlékszem olyan 20mm hosszú lehet! Ezért is mertem beletenni a 15W olajat, mivel nagyobb rugóerõ mellett a kissé sûrûbb olajjal is ugyanolyan gyorsan reagál! Szerintem az elõzõ tulaj magára állította, de ez nekem is megfelelõ :) ! Még egy dologgal adósa vagyok magamnak, szét kellene kapni a hátsóhimbarendszert,kitisztítani, lezsírozni, ez lesz a mostani téli elfoglaltságom! |
cblaci | 11523 | 2015. december 18. 17:41 | Válasz erre: 11522 |
Az "inazuma 400" nick-el nincs bajom de megszólításkor nehezebb mondatba szerkezteni, legalább a keresztneved áruld el, ne tûnjön úgy mintha egy motort akarnék megszólítani. Az Inának jó futómûve van a saját kategóriáján belül, a súlya is megvan ahhoz hogy stabil legyen de nem egy sport célú jármû, ezt nem is várhatjuk. A hátsó telót én mindig variálom, ha egyedül vagyok akkor általában a második fokozatba vannak feszítve a rugók, ha ketten vagyunk és nincs fent doboz akkor 3 vagy 4-es fokozat, ha viszont teljes dobozszettel több napra indultunk akkor maximumra állítottam, volt amikor a két oldalsó 11-11kg volt a középsõ pedig 13kg de nekem még így sem érte el az alsó ütközési pontot, persze mi ketten a feleségemmel együtt jó ha elérjük a 120kilót. Az elsõ viszont már koppant le, gondolkodtam is hogy mivel kellene variálni, a telóolaj cseréjekor a gyári 10W-s ajánlást raktam bele, de hallottam olyat is aki sûrûbb olajjal próbálkozott, ettõl csak azért félek mert a lomhább olajáramlás szerintem rontja a teleszkóp dinamikáját ez pedig nem feltétlen tesz jót a tapadási felületre ható erõ folytonosságára.... de ez csak amolyan hangos gondolkodás. Arra gondoltam inkább a rugóerõt kellene egy kicsit növelni, hasonló elven mint a hátsónál, csak itt megfelelõ méretû hézagoló korongot kellene felülrõl a rugókra tenni, mondjuk 1-1,5-2cm es lépcsõkben és kitapasztalni hogy terhelt állapotban melyik az a középút ami a terheletlen állapotot sem befolyásolja lényegesen. Idén ez elmaradt de talán jövõre kipróbálom. Igazán jó egy progresszív rugó lenne, de én arra sajnálok 50ezret, fõleg hogy csak a saját olajával lehet összerakni ami meg állítólag kevesebbet bír... de ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom. |
inazuma400 | 11522 | 2015. december 18. 11:09 |
Mind a 2tõtök hozzászólása alá támasztja h nem én vagyok a hülye! Nekem is a minta széléig sikertült koptatnom a gumit! Egyébként teljesen igazad van Laci, van ahol nem tudok még normálisan menni sem olyan rossz az út minõsége, de szeretem magam elengedni azon a kevés részen ahol lehet! Jó h felhoztad a futomû témát, mert én is rá akartam térni, lehet h nincs díjnyertres futómûve az inának, de egész jól dönthetõ, pedig nem vagyok egy nagy aszfalt betyár, eddig ez a legkomolyabb motor amivel mentem, szóval nemtudom h milyen egy über futomû, de nekem megfelel az övé! Nah viszont ami érdekelt h most nekem közép álláson van, ha teljesen felcsavarnám keményre akkor jobb lenne, v ez csak pályán számít?
|
cblaci | 11521 | 2015. december 18. 06:23 |
fenyooldrider | 11520 | 2015. december 18. 05:06 | Válasz erre: 11518 |
Egyszer volt nekem is Avon hátsóm, nyugodtan merem állítani,hogy az általam használt gumik közül magasan a legsz@rabb volt,pedig nekem is volt rengeteg féle gumám! Vizesen csúszik,szárazon mászik,gázra kipörög, de csak akkor mikor nem számítasz rá! Amúgy a Pirelli Diablo Corsa tényleg nagyon jó gumi,ezt én is tanúsíthatom! Egyébiránt nálam is elõfordul,hogy sikerül pályázott gumikra szert tennem (egyik haverom újságíró) ,mivel ezeknek az oldala lenyalódik, de középen megmarad a futó érintetlenül ezért a profilja kihegyesedik, így brutálisan fordulékonnyá válik! Arra viszont figyelni kell,nehogy olyat vegyen az ember fia, aminek kék a színe,mert ezt már túlmelegítették és ezekbõl kipárolognak a lágyító olajok!! Na itt nem a DOT számít! |
inazuma400 | 11519 | 2015. december 17. 21:50 |
Hát ja! Mer nagy a felni! Haverom is erõlködött a 170 es gumival a 400zas zxr en, de neki nem mutatott akkorát mert keskeny volt a felnije.... Látom neked az 1200 tesbõl sikerült beszerezned! Jó dög! Arra azért csakjobb a 180 nas hamár olyan nagyra nõtt, és így még durvább a 10ezres fútás, mert ott azért már van némi Nyomaték is! :D |
inazuma400 | 11518 | 2015. december 17. 21:43 |
Értem! Hát köszönöm a részletes leírást! Azért az kemény h már 10ezret szaladt és még mindig jó! Bár annyira nem vagyok otthon még ebben a témában... Mert nekem ez az élsõ nagy motorom úgymond, meg az elsõ szett gumi is, szóval nincs nagy tapasztalatom, csak annyit tudok amennyit hallok, meg olvasok, de azt már vhogy az elején sejtettem h nem egy nagy durranás ez a két gumi, avonról azelõtt még nem is hallottam.... :D elõtte nekem is volt kis etz-m, mitas gumikkal vettem, és utána azt is vettem rá, azzal nem volt bajom, mondjuk ezekkel se amíg nem hûlt le az aszfalt, de azért azt sejtem h egy pár Michelinnel, akár road 3mal is többet kitudnék hozni magamból meg a motorból...
|
hacse | 11517 | 2015. december 17. 21:36 | Válasz erre: 11514 |
Az enyémen egyszer volt hátul 170-es gumi , oszt úgy nézett ki vele a mocc, mintha 180 as lenne rajta , mondom akko' minek kajtassak 170-es után. Nem ? :o))
|
hacse | 11516 | 2015. december 17. 21:29 | Válasz erre: 11514 |
Elöl jelenleg Dunlop Sportmax , amit tavasszal szeretnék leváltani egy Michelin Pilot Road valahányas-ra, mert futófelület hiányossá vált. Hátul Michelin Pilot Road II. , ami kábé 10000 kilométert gördült eddig, de legnagyobb megelégedésemre nem kopott számottevõen. Ez volt az elsõ újonnan vásárolt abroncs , mióta nálam van az Inazuma, 7,5 éve.. Eddig minden abronccsal elégedett voltam. Amik eddig voltak nagyvonalakban : Pirelli Diablo Corsa , Metzeler Roadtech Z6, Bridgestone Battlax B16, meg B21, ebbõl több is volt, mert "nagy" tételben sikerült hozzájutnom olyanokhoz , amiket pályán használtak és a széleik elfogytak a közepük meg nem annyira. A csúcs a Pirelli Diablo Corsa volt nekem eddig, azt párban kaptam úgy , hogy durván mondom, 2 kört mentek vele a Pannonia Ringen valami osztrákok. Az olyan volt , mint a rágógumi, nem lehetett kihozni a sodrából. Nagyjából ennyi. Avon nem volt , arról nem tudok nyilatkozni Heidenau meg csak az MZ-men, az ott jó vót. Az én tapasztalatom, hogy a sportgumi brutálisan tapad és fogy , a túra gumi meg bõségesen tapad és jóval tovább tart. Ha nem jutottam volna hozzá sportgumikhoz nem merem leírni , hogy milyen árakon , de volt úgy , hogy hozzám vágták , akkor nekem soha nem lett volna , mert annyi pénzt nem ér, amennyit kérnek érte még a túra sem nemhogy a sport. |
hacse | 11515 | 2015. december 17. 20:45 | Válasz erre: 11513 |
..összemosódnak a stílusok, csak nyomaték kérdése...;-))
|
inazuma400 | 11514 | 2015. december 17. 20:20 |
Nembaj Hacse, érdekel a véleményed! Amúgy fenyõ, te pályázni is jársz? Hacse neked milyen gumma van fent? Meg jól láttam h power 3bol 170 nincs, csak 180 v hülye vok? :D
|
fenyooldrider | 11513 | 2015. december 17. 19:31 | Válasz erre: 11511 |
Hééé,azééé ez durva: -------jön" ívre a kanyar , aztán kénytelen vagy gázadással , driftelve szûkíteni,------ Azért ez nem az Inazuma világa..... :D |
hacse | 11512 | 2015. december 17. 18:57 | Válasz erre: 11509 |
Fenyõ , a közútkezelõ a motorosok barátja , felénk rengeteg alkalommal raknak le meleg , sõt forró aszfaltot, kátyúzási mûveletek alkalmával, A "mocsok" kamionok meg reá gurulnak a kerekeikkel , oszt mivel a gumik melegebbek, mint a kátyú feneke ,ezért a meleg aszfalt a kerekükhöz ragaszkodik inkább. Így hát még attól a kevéske meleg aszfalttól is megfosztanak bennünket télidõben . ;o))
|
hacse | 11511 | 2015. december 17. 18:46 | Válasz erre: 11510 |
Megvan a veszélye a nagyon tapadó gumiknak is . Gondolj csak bele egy olyan szituba , mikor nem "jön" ívre a kanyar , aztán kénytelen vagy gázadással , driftelve szûkíteni, majd hirtelen, a változó aszfaltminõség miatt "betapad" a guma, aztán egy hosszú oldali motorelhagyást produkálsz ! Sebek keletkezhetnek a testeden! Egy kemény futójú abronccsal ilyennek nagyon kicsi az esélye. ....mondjuk ott egy rövid oldali csúszásnak van esélye, ahol szintén sebes lehet a tested... Szumma szummárum megen oda jutok, hogy jó minõségû túra abroncsot érdemes közúti használat esetén ráerõltetni a kerékpántokra szeretettel. ;-)))) Ezt mondom én , de az mindegy ..
|
inazuma400 | 11510 | 2015. december 17. 15:29 |
Értem, Köszönöm! szóval ezt azt jelenti h a power 3 sem fog tapadni a hideg aszfalton mi? bár azért gondolom jobban fog mint az avon.... mert október 4dikén azért még nem volt cudar idõ, épp csak az aszfalt hült ki, és már dobálta a seggét... hát a tapadás az nem hátrány mert szeretem borigatni a gépet! :D de mégis mennyit megy el a power 3 ? bár gondolom egy 400zason többet kibír a csekélyebb teljesítmény miatt mint mondjuk egy 600zason, v nem feltétlenül?
|
fenyooldrider | 11509 | 2015. december 17. 15:12 | Válasz erre: 11504 |
Igen,ezt elfelejtettem hozzáfûzni,pedig nagy igazság: a meleg gumi csak az egyik összetevõje a jó tapadásnak,ettõl még az aszfalt ugyanolyan hideg marad,pedig ez {lenne}a másik összetevõ! |
fenyooldrider | 11508 | 2015. december 17. 15:09 | Válasz erre: 11507 |
Ha nem kifejezett igényed a brutál tapadás, akkor inkább ne a Powert válaszd,mert ennek kb fele a futás teljesítménye, élettartama, mint a Road3-nak! Sajnos ez az ára a tapadásnak! |
inazuma400 | 11507 | 2015. december 16. 23:46 |
Igen tudom, olvasgattam a teszteket, csak még nem döntöttem el h elég tökös vagyok e a power 3 hoz v elég a road 3 is, mert felesleges nem akarok pówert venni ha aztán nem fogom kihasználni....
|
Kovacspeter | 11506 | 2015. december 16. 23:16 | Válasz erre: 11502 |
Szó ami szó, nem igazàn a motorozásról írta;-) Itt van akkor még egy ´napi bölcsesség´: ![]() |
Kovacspeter | 11504 | 2015. december 16. 23:07 | Válasz erre: 11481 |
2.5 hidegen. Vigyázz, ezek hideg idõben nem úgy tapadnak, nem téli gumi. |
cblaci | 11503 | 2015. december 16. 21:15 | Válasz erre: 11502 |
Ez az obeliszk Kölesd határában van és szomorú apropóból épült, hallottam már róla de még élõben nem láttam. Lenne még arra több látnivaló is, ráadásul nekem még az a környék felfedezetlen terület. Jövõre Kalocsára egész biztosan elmotorozok az egyik motoros cimborámhoz, onnan meg már nem lesz távolság. Köszönöm a szavaimba vetett bizalmat, igyekszem megbecsülni! |
fenyooldrider | 11502 | 2015. december 16. 20:34 | Válasz erre: 11501 |
cblaci | 11501 | 2015. december 16. 16:04 | Válasz erre: 11498 |
Vicc volt Fenyõ, nehogy komolyan vedd :-) Ismerem a lézeres mûszereket, mi is használjuk a villamosiparban. A számolás pedig csak egy bugyuta agymenés volt ;-)
|
cblaci | 11500 | 2015. december 16. 16:02 | Válasz erre: 11497 |
A hétköznapi életben én se használom ezt a Besenyõféle nyelvezetet, elég hülyén jönne ki ha mondjuk kiérkezve egy lakáshibához a "Na mi van?" kérdéssel szólítanám meg a fogyasztót. Az én környezetemben egyébként sem annyira elterjedt ez a dolog, sõt vannak akik kifejezetten rosszul vannak Besenyõ úrtól, ettõl függetlenül engem szórakoztat minden egyes rácsodálkozása. Berecz Andrásról annyit, hogy az én szememben a mese kultúra legnagyobb elõadója, de azért is a kedvencem mert többek között olyan környékrõl (is) hoz meséket amely nekem igen kedves, az ott élõ emberek történeteivel együtt, ilyen pl. a Hazug Pista bácsi Gyergyóalfaluból. Már gondoltam arra, ha úgy hozná a helyzet és Petivel újra eljutnánk a Gyergyó-medencéhez, akkor meg kellene kérdezni él-e még a Pista bácsi, hiszen néhány éve még Berecz András ma is élõ személyként emlegette. Berecz szerénysége is példaértékû, emlékszem amikor Ilyés Szabó Annát (aki a lánya lehetne) mestereként emlegette. Egyébként Annára is érdemes rákeresni, imádom ahogy beszél, van jó pár videója a Youtube-on. |
fenyooldrider | 11499 | 2015. december 16. 15:33 | Válasz erre: 11496 |
A Power3 és a Road3 nagyon eltérõ karakterisztika, az elsõ a sportgumik élbolya,míg a második a túragumiké!
|
fenyooldrider | 11498 | 2015. december 16. 15:30 | Válasz erre: 11495 |
Az az aránypár nem egészen így mûkszik,mert volt abban a 10 km-ben szándékos melegítés is (erõbõl),mert ezeket minél jobban terheled,annál elõbb bemelegszenek! De a lényegre rávilágít,sokkal elõbb eléri az üzemi hõfokot,mint túrásabb társai! A hõmérõ nem csal, infrás lézercélzóval,ahova a lézer célzó világít csak ott mér egy 10-15mm-es körben, az egyéb környezeti hõ nem zavarja számottevõen! |
hacse | 11497 | 2015. december 16. 13:58 | Válasz erre: 11491 |
Egy régebbi munkatársammal orrba - szájba Besenyõ stílusban értekeztünk , kiegészítve helyi "népimotívumokkal" . Hozzáteszem nagyon sok 12 órás szolgálatot nyomtunk le együtt. Az igaz , hogy volt egy másik "besenyõs" munkatársam is . Meg ezen kívûl mégegy..... Na elég az hozzá , hogy sokan megfertõzõdtek evvel a stílussal. Van olyan is aki azt mondta , hogy õ már unja ezt a fajta "világlátást" , de hát mindenkinek szíve joga , hogy mit beszél a szájával. Szerintem az a lényeg , hogy e mellett az ember gyerekében maradjon a saját énjébõl is , ha lehet minél több. Berecz Bandi bá meg egy sokkal humorosabb mesélõ , nem olyan merev diktatórikus személyiség , mint Besenyõ István. ;o)) |
inazuma400 | 11496 | 2015. december 16. 12:14 |
Kössz Fenyõ! Igazából enis power 3 ra v road 3ra gondoltam mert azt olvastam h nagyon jók! Köszönöm a képeket Laci! :)
|
cblaci | 11495 | 2015. december 16. 12:04 | Válasz erre: 11493 |
Elkezdtem számolgatni rácsodálkozó tekintettel, a két rendelkezésre álló adatból aránypárokat állítottam fel, vagyis a levegõ 5°C, a gumi pedig kerekítve 47°C, a képletet nem bonyolítottam és maradt a 10km-es távolság mint szorzó (bár egy 100km-es távolságnál vélhetõen változna a helyzet). Ebbõl az jött ki hogy 0°C-nál 42°C a gumi hõje, -5°C-nál pedig 37°C! Jaj kérem, ennél jobb gumi a világon sincs a téli motorozáshoz, ez elolvassza maga elõtt a jeget, mindenkinek ajánlom! :-) (feltéve ha a kis mûszerecskét nem cseszte át a kipufogó hõje) |
cblaci | 11494 | 2015. december 16. 12:01 | Válasz erre: 11492 |
fenyooldrider | 11493 | 2015. december 16. 05:12 |
inazuma400 | 11492 | 2015. december 15. 23:45 |
Hacse, Hát az nekem is feltûnt! :D Dehat sajna ezekkel adták át a gépet! Nekem is megvan még a matrica h 2,5 de érdekelt h ki hogy használja, hátha tud vmi okosságot! Cblaci, enis Michelin -en agyatlam h az kéne rá ha ezek lefutnak! Köszönöm a válaszokat! De azért ha fenyõ itt lesz kíváncsi lennék az õ véleményére is! Meg most h már mûködik a kép feltöltés tudnál nekem küldeni képet olaj leeresztõrõl meg a kipu fóliázásról, Laci?
|
cblaci | 11491 | 2015. december 15. 20:30 | Válasz erre: 11490 |
Két embert nem tudok megunni Csabi, az egyik a Berecz András a másik meg a Besenyõ Pista. Kissé más a két világ, de mindkettõ nagyon közel áll hozzám, úgy a mese mint ahogy a hülyeség :-) "Na mi van? Eljöttek müvellõdni? Jó alaposan beszopni a kulturát? Nem baj az! Hát én se vótam mindig müvvelt... akkora nagy tahó voltam kérem mint egy betonrépa! Hát az agyam helyén is frutti volt kérem, há komoan mondom akárkinek is akármilyen buta a arca! Igaz? Nem szégyen az..." A legviszontabb látásra! ;-) |
hacse | 11490 | 2015. december 15. 18:16 | Válasz erre: 11485 |
"Ha én kannibál vónék akko' se ennék embert.."
|
hacse | 11489 | 2015. december 15. 14:11 | Válasz erre: 11486 |
VHS. :-)) Jó fajta.. Az én Inazumámon még rajta van a láncvédõn a gyári matrica a guminyomás értékekkel , azt nyomtatták oda , hogy 2,5 bar front is meg rear is. Persze ez sok mindentõl - fõleg gumitípustól, terheléstõl is - függhet. Én nem cifrázom, mindig 2,5 bar-t erõltetek bele.
|
hacse | 11488 | 2015. december 15. 14:03 | Válasz erre: 11487 |
Na, ezek közül konkrétan egyik sem az én nevemen van, a quad az öcsémé , az MTZ apám nevén fut, a Kubota meg a nagybátyámé, de úgy nagyvonalakban mindenki használja mindegyiket. Mielõtt még ingyenélõnek gondolnátok nekem is van mire biztosításokat meg teljesítmény adókat fizetnem.. ;o)))
|
cblaci | 11487 | 2015. december 15. 12:49 | Válasz erre: 11483 |
De szép traktor készleted van Csabi! Fõleg a piros és a sárga, a feketérõl nem is beszélve, sõt az kísértetiesen hasonlít egy Quadra. :-)
|
cblaci | 11486 | 2015. december 15. 12:47 | Válasz erre: 11481 |
Csabival már megmondtuk a frankót, az igazi jó gumi neve: Vadi hyperstart system, de csak akkor ha szeretsz hirtelen és vadul elindulni :-) Viccet félre, én egyikre se esküszök de zömében Bridgestone típusokat nyûttem. Legutóbb a BT 023-ból vettem újat és az nagyon jól szolgál hátul, elõl Michelin Pilot Power 2CT van, az is új volt, mindkettõ kétkomponensû, vagy valami olyasmi, ehhez Fenyõ ért. Gumi nyomás változó, ha az összes túradoboz fent van megpakolva, asszonnyal, mármint nem asszonyokkal van megpakolva a doboz hanem utasként van jelen az az egy akit a nevemre írattam, akkor 2,5-2,6 bar, üresen 2,2-2,4-nél nem fújom keményebbre. Szerintem. |
cblaci | 11485 | 2015. december 15. 12:44 | Válasz erre: 11480 |
Ennél a résznél azért álljunk meg egy szóra és csudálkozzunk rá egy kicsit, sõt, a szemöldököm úgy felvontam megzsibbadt, már nem azé mondom, csak úgy, na meg az igazságosság is megköveteli. Most megpróbálok komoly lenni bár nehezemre esik, mert elfogadom hogy valaki alkatilag kíváncsibb, vagy meglódult képzeletû, esetleg túlvezérelt, de pont a legnagyobb sárba kell belemászni, oszt még agaskodik is? Nem lehetett volna azt kikerülni, ruhája sáros lesz, jármûrõl leesik, térdét beüti az meg bevérzik, bézbóz sapiját elhagyja... Valamiféle mérték feletti szerelem lehet ez, mer én ha kûdenének se mennék oda, nem barátom! illetve barátom, csak nem mennék oda. Igaz? Nem? De! ;-) |
hacse | 11484 | 2015. december 15. 12:31 | Válasz erre: 11481 |
Ezek nem éppen csúcs gumik. Addig jó amíg nem az eleje csúszkál. Nekem személy szerint semmilyen erkölcsi alapom nincs , hogy bármilyen gumira is esküdjek, mert már írtam , hogy mindenféle szemét abronccsal gurultam , de ezek szerint én nagyon igénytelen vagyok, vagy felelõtlen. Nekem mindegyik jó volt, nem csúszkált soha feleslegesen sem a hátulja sem az eleje, csak ha én akartam, vagy engedtem. Egyebet elmondani nem tudok.
|
inazuma400 | 11481 | 2015. december 15. 11:53 |
Ha már úgyis nemrég gumikról volt szó, akkor ki mire esküszik, illetve milyen nyomáson használjátok õket? mert nekem most hátul avon van elöl meg heidenau, de nem a legjobbak, nyáron melegben oké volt, de már október elején csúszkált a hátulja a motornak....
|
fenyooldrider | 11480 | 2015. december 15. 06:55 | Válasz erre: 11476 |
Megbízható volt,én is megúsztattam párszor! Monnyuk ez durvább: https://www.youtube.com/watch?v=35KWYnUgrxs |
cblaci | 11478 | 2015. december 13. 21:20 | Válasz erre: 11474 |
De legalább a karácsony teljesen szabad lesz.
|
Kovacspeter | 11477 | 2015. december 13. 21:07 | Válasz erre: 11472 |
Ha már vízen járás, itt egy masszív szerkezet Izsevszkbõl:-) https://www.youtube.com/watch?v=PpyKy2sImOU |