cblaci | 11676 | 2016. január 12. 19:13 | Válasz erre: 11674 |
Akkoriban még útkeresõ voltam a lég-olajos világban, amirõl egyébként elõtte egészen mást gondoltam, és ami aztán alapjaiban rendült meg ahogy a gyakorlati tapasztalataim is gyûltek. Késõbb -amikor megszerettem a motort- a típus szürke eminenciása lettem, egyfajta fogadatlan prókátor aki küldetésének érezte a típustársak összegyûjtését. Ma már sokat csendesedtem, de szerencsére megmaradt néhány barátság ebbõl az idõszakból is. Ez a videó legalább 5 éves, vagy inkább több, egy régi japán Inazuma promóból vágtuk össze a fiammal, a SportMotoron volt fenn de mivel nem nyitott a modi Inazuma topikot le is szedtem... aztán kerültünk ide a Motorozz.hu-ra. A gépemen õrizgettem eddig, most töltöttem fel a Youtube-ra, a régiek biztosan emlékeznek rá ;-) https://www.youtube.com/watch?v=smlhlw0nL1c |
inazuma400 | 11675 | 2016. január 12. 16:25 |
�Jó kis írás Laci! :) és ha már szelephézag, akkor vajon a 400zasnak is ugyan azok az értékek mint a 750esnél?! és ez amúgy konkrétan mennyi? mert én csak egy ilyen iromány találtam róla... https://www.louis.eu/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/suzuki-gsx-750/ae/0851
|
fenyooldrider | 11674 | 2016. január 11. 21:25 | Válasz erre: 11672 |
''''''Fenyõ képviselõtársam """"" :))))) ! Ez jó :D! De a viccet félretéve én anno az Inazuma és az Inazuma 750 keresõszavakkal próbálkoztam, siralmas eredmények jöttek ki, azt hittem egyedül vagyok:(! Aztán a Google keresõben az Inazuma 750 keresésre kidobta cblaci leírását,onnan már nyomon voltam:)!http://www.sportmotor.hu/teszt/suzuki?c=1004&r=1854 |
inazuma400 | 11673 | 2016. január 11. 20:23 |
Jaja! Jól mondod Laci! Ám én asszem úgy találtam meg h vagy alkatrészt v szervízkönyvet kerestem hozzá.
|
cblaci | 11672 | 2016. január 11. 20:02 | Válasz erre: 11669 |
Fenyõ képviselõtársam hozzászólására szeretnék reagálni, merhogy megcáfolom azon állítását miszerint a fórumra bonyolult idetalálni! Beírtam a gugliba "Inazuma fórum" oszt úgy jött a találat mint a távirat, ráadásul a legelsõ volt a sorban :-)
|
cblaci | 11671 | 2016. január 11. 20:00 | Válasz erre: 11668 |
Üdv a támaszponton Répapa! Nem vagyunk sokan, ráadásul abból a kevésbõl alig van 400-as Inazuma. A tavalyi konferencián pl. egy darab nem volt, ez remélem idén változni fog mert már ketten vagytok Ricsivel. Olvasgass vissza bátran, nem sok az a közel 12ezer hozzászólás, megéri majd meglátod, szinte ömleni fog az okosság a monitorból ;-) |
fenyooldrider | 11669 | 2016. január 11. 15:30 | Válasz erre: 11668 |
Üdv közöttünk! Igen,sajnos kissé bonyolult idetalálni, ha ismeret nélkül elkezdesz keresni az Inazumára, akkor sosem találsz ide ez valószínû! |
inazuma400 | 11667 | 2016. január 10. 20:36 |
Ezt láttátok? http://hegylakok.hu/2016/01/esemenyek/turak-esemenyek/motorostura-mostar-piran Nekem feldobta a napom! :) inkább ilyeneket nézegessetek mint bugyuta cikkeket! :D |
Tizedes | 11666 | 2016. január 10. 09:38 | Válasz erre: 11664 |
Amerikai piacra készült. Svájcból került M.o-ra. Nagyon jó kis vas. A blokkja még bontatlan (86e km)! Szeretem :)![]() |
Tizedes | 11665 | 2016. január 10. 09:31 | Válasz erre: 11663 |
Persze! Teljesen igazad van. Éppen arra akartam célozni, hogy ilyet -mint ami a képen is van- az ember otthon nem csinál. Mert ugye erre hivatkozva tennék engedélykötelessé az alkatrész beszerzést. Röhej!
|
Kovacspeter | 11664 | 2016. január 9. 23:50 | Válasz erre: 11656 |
Ínnye, most nézem milyen szép Cb-650-ed van. Ez belpiacos volt anno?
|
Kovacspeter | 11663 | 2016. január 9. 23:37 | Válasz erre: 11656 |
Hátöö, Tizedes, lehet tapasztalni meredek dolgokat, de motornál vissza lehet nyomni két erõs hüvelykujjacskával a dugattyút ha minden rendben van. Ótónál már kevésbé, bár a normális helyeken van visszanyomó célszerszám... |
Kovacspeter | 11662 | 2016. január 9. 23:30 | Válasz erre: 11655 |
A cikkben a légkondis összehasonlítás erõsen sántít. Igaz vagy 5 éve történt, kinéztem a megfelelõ klíma-szettet, bementem a Praktikerbe, kifizettem, aztán oda kellett állni a teherkiadóhoz és kész. Senki sem kérdezte hogyan lesz beszerelve. No meg azt sem érteni, hogy miért olyan ember ír cikket, aki alapvetõ technikai kérdésekkel nincs tisztában. Nemigen jellemzõ hogy a zemberek motorkerékpáron gyújtástérképet módosítgatnak, változtatnak otthon... Aztán a kormánymûves példával is mellé lõtt rendesen, azt sem szokták otthon buherálni. Sõt általában az autószerelõk sem javítják, csak kiszerelik, és viszik az erre szakosodott mûhelybe, ahol felújítják, majd plomba rá, (hogy a KPM-es bácsi ne kekeckedjen ha alánéz;-)) és garanciapapír. A cikket ha értékelni kéne nem is 1-es hanem 0-ás, magyarul fos. Nyilván, valami elhangzott azon az Mge sajtótájékoztatón, aztán egy jó lehetõség volt 'cukkolni' a népet. Azt hiszem nem kell nagy jóstehetség megtippelni hogy ebbõl nem lesz semmi. Na, ezzel a cikkel is el sikerült b@szni 5 percet az életbõl. |
fenyooldrider | 11661 | 2016. január 9. 21:10 |
hacse | 11660 | 2016. január 9. 18:33 | Válasz erre: 11656 |
NEM az ilyen fogások miatt tennék engedélykötelessé az alkatrészvásárlást ebben biztos vagyok, mert akkor a szervízek többsége sem jutna alkatrészhez...
|
hacse | 11659 | 2016. január 9. 18:16 | Válasz erre: 11655 |
Miután ebben az írásban elhangzott az a kifejezés , hogy ALKATRÉSZEK KERESKEDELME máris tudjuk , hogy mi a dörgés... A szervizelésekrõl meg élethossznyi vitákat lehetne folytatni. |
cblaci | 11658 | 2016. január 9. 14:28 | Válasz erre: 11656 |
Mondjuk én nem örülnék neki ha valaki így ugrana neki a féknyergemnek! Festett felületen fekszik fel a szorító, a kezére ütnék az ilyennek! Ez csak arra jó példa hogy miért magamnak csinálom. |
cblaci | 11657 | 2016. január 9. 14:25 | Válasz erre: 11655 |
Erre is lesz megoldás Fenyõ, tudom is hogy mi... ha ténylegesen a balesetek megelõzése volna a cél akkor inkább egyes mûszaki állomásokon kellene jobban szétnézni. Ezzel a szabályozással csak az itthoni alkatrész kereskedõket szúrják tökön!
|
Tizedes | 11656 | 2016. január 9. 11:54 | Válasz erre: 11655 |
"Pillanatszorítóval és erõkarral feszegetett fékmunkahenger? Részben az ilyen fogások miatt tennék engedélykötelessé az alkatrészvásárlást" Miért, a szerelõ nem így csinálja? Ugyan már! ![]() |
fenyooldrider | 11655 | 2016. január 9. 10:53 |
Vége az otthoni javításnak, vagy a mi generációnk még talán megússza a 'nagy testvér" óvó(???) tekintetét? : http://www.sportmotor.hu/magazin/jarmualkatresz-kereskedelem-szigoritasa |
Kovacspeter | 11654 | 2016. január 5. 20:51 | Válasz erre: 11650 |
Persze hogy emlékszem, csak abban nem voltam biztos hogy a Vörös-szakadék volt-e, vagy a Rozsdás-árok. Mindkettõ veres;-)
|
Kovacspeter | 11653 | 2016. január 5. 20:46 | Válasz erre: 11649 |
Nézd Fenyõ, mai szemmel igazad van, de a másik oldalon ott van hogy ez egy szép veteránmotor, amit a mai napig gyártanak Indiában, és megvásárolható újonnan. Semmi értelme ilyet mondani, de nyilvánvaló hogy kb. fél évszázad lemaradásban vannak. Gyakori karbantartás, több odafigyelés, azt tudja mint egy 50-es 60-as évekbeli angol motor az imitt-amott jelen levõ modernizálások ellenére. |
fenyooldrider | 11652 | 2016. január 4. 20:41 | Válasz erre: 11651 |
Hihhetetlenül pontosan azt írtad,amit én is gondolok!!! Egyébként ez a gép egy gyönyörûséges csemege, de eddig sok jót a megbízhatóságáról nem hallottam! Ebben (is) igazad lehet, nagyban a gazditól függ és egy ilyen 'falusi kovács" mint mi simán megbízható állapotban tudnánk tartani kis odafigyeléssel! A 'falusi kovács" elnevezés részemrõl erõsen pozitív, a kreatív, jó mûszaki érzékkel és az ehhez való eredendõ tudással, valamint józan paraszti ésszel rendelkezõ embert jellemzi! |
cblaci | 11651 | 2016. január 4. 20:19 | Válasz erre: 11649 |
Talán kicsit érzékenyebb az Enfieldek lelke, de azok akiket innen személyesen is ismerek biztosan boldogulnának vele. A megbízhatóság nagyban függ a felhasználótól is, aki mûszakilag alultáplált annak még egy Honda se biztos hogy tartósnak bizonyul hosszú távon :-)
|
cblaci | 11650 | 2016. január 4. 20:17 | Válasz erre: 11647 |
Ott bizony, ráadásul bekavart az épülõ autópálya is, biztosan emlékszel, Laci volt a nehéz terep felderítõje járhatósági szempontból.
|
fenyooldrider | 11649 | 2016. január 4. 15:39 | Válasz erre: 11648 |
Szép motor, de a megbízhatóságáról nem szólnak a regék........
|
Kovacspeter | 11648 | 2016. január 3. 22:21 | Válasz erre: 11643 |
Vagy két éve a Török határon éppen az átlépési procedúrát intéztem Bulgáriába, amikor is az ellenkezõ irányból érkezett két idõsebb német úriember Royal Enfieldekkel. Persze ilyenkor a szokásos kérdezõsködés, honnan-hova. Kiderült hogy hosszabb motortúrára vállalkoztak Ázsiában...;-)
|
Kovacspeter | 11647 | 2016. január 3. 22:16 | Válasz erre: 11642 |
Ok, viszek valami adathordozót. Andorhoz is kéne menni, lenne még egy munka számára. ;-D Igen, rémlik Laci monológja az Erdélyi Rozsdahegységel kapcsolatban, de ez hol is volt? Talán Szászsebesnél a Vörös-szakadék? |
cblaci | 11645 | 2016. január 3. 21:30 |
Nemrég volt szó Berecz András tanítójáról Hazug Pistáról, szomorú hírt olvastam, sajnos nem mond már több mesét az öreg. http://kronika.ro/szines/elhunyt-hazug-pista-a-baktai-remetekent-emlegetett-amesemondoa |
cblaci | 11644 | 2016. január 3. 20:45 | Válasz erre: 11643 |
Az Enfieldnél szebb motort rajzolni se lehet, errõl beszéltem én a második Inazuma konferencián a Víg Betyár csárdában. Annyi csak vele a gond, hogy nem szívesen ereszteném neki pl. a Nagy-Biharnak, nem mintha nem bírná, de inkább dédelgetném és amolyan nosztalgia motorozásokhoz venném csak elõ. Szóval ha megveszed annak én örülni fogok de állatkodni hagyd meg a Zumát! ;-)
|
hacse | 11643 | 2016. január 3. 18:50 |
Érdekesség; http://www.origo.hu/auto/20151222-egy-motoros-naploja-indiai-tura-egy-royal-enfield-nyergeben.html Veszek egy ilyet ;http://www.royalenfield.hu/ |
cblaci | 11642 | 2016. január 2. 09:37 | Válasz erre: 11629 |
Ha legközelebb jössz hozzánk pendrive-al gyere Peti, találtam egy 2012-es mappát amin Laci felvételei vannak, ebbõl láttál már részleteket a túravideókon de sajnos voltak olyanok is amiket nem tudtam felhasználni mert hibásak voltak. Most viszont szereztem egy új programot ami javította. Az egyik felvétel a Székelykõ tetején készült, ezen természetfilmes narrátorokat megszégyenítve videózik Laci, aki nem ismerné a magyar nyelvet azt gondolná a csodálatos tájról, vagy a mélységben látható Torockó történelmérõl mesél, ezzel szemben nemes egyszerûséggel az otthonról hozott nápolyit kínálgatja... folyt a könnyem a nevetéstõl, legalább olyan jó mint az "Erdélyi rozsdahegység" címû rövid monológja :-D
|
cblaci | 11641 | 2016. január 2. 09:32 | Válasz erre: 11637 |
A megújulást követõen én pl. be se tudtam lépni mert a gépemen sima fehér mezõ jelent meg, majd amikor mobilneten próbálkoztam "blokkolt felhasználóként" értelmezett az oldal, akkor azt hittem IP alapú letiltás áldozata lettem... szerencsére ismerek rövidebb utat mint az oldal problémáival foglalkozó topik, így hamar megoldódott a dolog. Azóta jól mûködik az új felület, csak egy kicsit szokni kell, a galéria feltöltés egyszerûbb és áttekinthetõbb lett, azóta már azt is kipróbáltam.
|
Kovacspeter | 11640 | 2016. január 1. 20:10 | Válasz erre: 11638 |
Profi gyártónak tûnnek. Megvallom õszintén eddig nem hallottam róluk, lehet hogy Európába nem nagyon szállítanak.
|
Kovacspeter | 11639 | 2016. január 1. 20:06 | Válasz erre: 11636 |
Nem egészen :-D Pl: Viszonylag közel esik az Aranyosfõi-jégbarlang, ahová újonnan épített, kiváló minõségû, de meredek és kanyargós aszfalt visz fel. Addig meg lehet nézni a B-csapatnak. Nem adják vissza a képek a valóságot, de mégis valami: http://www.welcometoromania.ro/Apuseni/Apuseni_Pestera_Scarisoara_m.htm Elég keskeny és meredek lépcsõ van, mondjuk tériszonyosoknak zûrös lehet. |
hacse | 11638 | 2016. január 1. 19:07 | Válasz erre: 11628 |
Olyan hatást kelt , mintha rajta maradt volna az újságpapír csomagolás, egyébként ezt állítják vele kapcsolatosan;http://www.martinsprocket.com/
|
hacse | 11634 | 2016. január 1. 18:56 | Válasz erre: 11620 |
Köszi a jóindulatot Laci, nem vetem el teljesen a lehetõségét annak , hogy egyszer elvetõdjek arrafelé.
|
inazuma400 | 11633 | 2016. január 1. 14:37 |
Ismerem az oldalt, gyakran látogatott, ja felünt h megújult, elõször azt hittem nem bírja rendesen behozni a gép! :D köszönöm a linket! :)
|
Kovacspeter | 11630 | 2015. december 31. 22:07 | Válasz erre: 11620 |
Lehet menni még egyszer, csak valami B-tervet ki kell találni azokra is gondolva, akik nem vállalják a feljövetelt.
|
Kovacspeter | 11629 | 2015. december 31. 21:59 | Válasz erre: 11610 |
Kovacspeter | 11627 | 2015. december 31. 21:42 | Válasz erre: 11612 |
Szépen passzol a nagy tankhoz az Andor-féle ülés.
|
Kovacspeter | 11626 | 2015. december 31. 21:41 | Válasz erre: 11609 |
Tiszta sor hogy nem új dolog hogy az egyik szár rugózik, a másik meg csillapít, de az viszont újdonság hogy nincs rugó. Szóval sem állítottam hogy nincs benne olaj, írtam hogy az elején kitölti, 5 perc után meg visszatölti a gátlóolajat a Cblaci által belinkelt videón. Inkább itt az a kérdés hogy mi lesz ebbõl hosszabb távon, versenytapasztalatok, közúti felhasználás, tartós felhasználás, fenntartási költségek, el fog-e terjedni, fogják-e fejleszteni? Szóval várjunk;-) Tényleg, valaki találkozott már 450-es légrugós Rmz-vel? |
fenyooldrider | 11625 | 2015. december 31. 20:53 |
(Vadi Hyper System) :)))))) ezt a márkát megjegyzem! MINDENKINEK BOLDOG, EGÉSZSÉGBEN, SIKEREKBEN ÉS MOTOROZÁSBAN GAZDAG ÚJ ESZTENDÕT KÍVÁNOK!!!!! |
cblaci | 11624 | 2015. december 31. 16:56 |
Mindenkinek boldog új évet kívánok, sok sok kilométerrel és kellemes élményekkel gazdagítva!
|
cblaci | 11622 | 2015. december 30. 22:33 | Válasz erre: 11621 |
A Nagy-Bihar csúcsán készült. Nem tudom mennyire vagy járatos a napokban megújult SportMotor oldalon, remélem jó lesz a link. Ha rákattintasz a felsõ sorban az elsõ fotóra és aztán a képek felsõ részén lévõ nyilakkal lépkedsz akkor elolvashatod a képek alatt a teljes túra leírását idõrendi sorrendben. Életem egyik legszebb motoros kalandja volt. http://www.sportmotor.hu/album/EN_V8jrY350 |
cblaci | 11620 | 2015. december 30. 21:04 | Válasz erre: 11617 |
Egyszer már igazán eljöhetnél te is, a szállás biztosított számodra és kipihenve indulnánk el reggel, úgy már vállalhatóbb lenne neked is. Mondjuk fent pont nem láttunk semmit, na de az odaút... át kell élni na! ;-)
|
cblaci | 11619 | 2015. december 30. 21:02 | Válasz erre: 11616 |
A Fenyõ filmjét nézve alapjaiban rendült meg az én elképzelésem is, miszerint annál jobb minél jobban tapad. A videón szereplõ fickó is hiába ûzte volna az eszét ha VHS (Vadi Hyper System) gumija van, azzal érintõ irányban repült volna ki már az elsõ kanyarban... :-)
|
hacse | 11618 | 2015. december 30. 20:53 | Válasz erre: 11612 |
Se fürdés , se korcsolyázás. Hosszúak ezek az átmeneti idõszakok.
|
hacse | 11617 | 2015. december 30. 20:49 | Válasz erre: 11615 |
Má' megen a bravúroskodáson meg a triálozáson jár az eszed. Mondjuk nem csodálom , amilyen látni és érezni való érdekességek vannak arrafelé.
|
hacse | 11616 | 2015. december 30. 20:43 | Válasz erre: 11614 |
Na, errõl beszéltem Fenyõ ott amikor a gumikat szakértettük. A nagyon szûkös fordulók miatt ez a szerencsétlen motorbiciklista is kénytelen volt elforgatni a hátulját kisebb-nagyobb mértékben hogy kényelmesen elkanyarodjék a jármûve. Nehogy azt állítsd, hogy te nem egyszerûsítetted volna le a fordulókat ilyenformán.. ;o)))
|
cblaci | 11615 | 2015. december 30. 20:00 | Válasz erre: 11614 |
:-D Benne vagyok, de utána megyünk terepre is ;-) ![]() |
fenyooldrider | 11614 | 2015. december 30. 18:54 | Válasz erre: 11613 |
Szerpentinezzünk?: https://www.youtube.com/watch?v=LRWWOP_IN4U |
cblaci | 11613 | 2015. december 30. 16:17 | Válasz erre: 11612 |
Váljék egészségedre! Jól mutat a gép a balatoni háttérrel, na meg amúgy is jól mutat. Eszembe jutott amit írtál az átfaragásról, fordított teló meg a 320-as tárcsa... akkor viszont le kell venni a camping bicikli kormányt is, mert az odab.sz a sportos jellegnek :-)
|
fenyooldrider | 11612 | 2015. december 30. 14:36 |
Megnéztem a Balcsit is, de kicsit várni kell még a mártózásra:)![]() ![]() ![]() |
cblaci | 11610 | 2015. december 29. 09:02 | Válasz erre: 11603 |
Erõs lenne a második nap ez kétségtelen, de úgy kell hozzáállni mint ahogy Berecz András meséjében Jani bácsi az ördöghöz, nem megijedt, hanem látta benne a feladatot :-) Viccet félre, a tervezés legyen inkább a te feladatod, én majd a képes krónikáról gondoskodok. Nekem amúgy a sátor is teljesen jó és fürödtem már patakban is, ami reggel üti a legerõsebb kávé hatását is. Tudom most még korai tervezni, de olyan jó errõl még gondolkodni is :-) |
fenyooldrider | 11609 | 2015. december 28. 06:52 | Válasz erre: 11608 |
Mondjuk az, hogy egyik oldal rugózik a másik csillapít már egy jó ideje 6-8 éve így van sok sport és versenymotornál, ez nem újdonság! De ha a WP szerint tuti akkor lehet benne valami, hisz a világ élvonalában van! Egyébként nem azt írja, hogy nincs benne olaj, hanem azt, hogy nincs benne rugó, az meg így is van! |
Kovacspeter | 11608 | 2015. december 27. 22:43 | Válasz erre: 11602 |
Aha, az van amit Billig fater ír, hogy az egyik oldal csillapít. A lengéscsillapító olaj az, amit kiönt, meg visszatölt 5:20-nál, meg írja végig a szervizelés menetét. Majd kialakul hogy mi lesz ebbõl hosszabb távon. |
Kovacspeter | 11607 | 2015. december 27. 22:26 | Válasz erre: 11602 |
Ti milyen videót néztek, nekem egy 40 sec. hosszú jön be.
|
Kovacspeter | 11606 | 2015. december 27. 22:24 | Válasz erre: 11597 |
Tényleg nem sok minden derül ki abból a 40 mp-bõl, egyszerû kezelhetõség, meg kurvakönnyû;-)
|
Kovacspeter | 11605 | 2015. december 27. 22:21 | Válasz erre: 11595 |
Hello Évi! Hol jársz, Kárpátok vagy Alpok? |
Kovacspeter | 11604 | 2015. december 27. 22:19 | Válasz erre: 11603 |
Indulási pontnak nagyon kedvezõ Oltszakadát, azonban a falusi turizmus ott nemigen létezik. A lelkésznél aludtunk meg, Zoli bácsi tanítványa volt az egyetemen. Meg kéne tudakolni hogy nagyobb létszámot szét lehetne-e szórni a faluban. Aki nem járt arra, annak egy kis mozi: https://www.youtube.com/watch?v=u2HVONRcb5M Szórványmagyarság a Fogarasi-havasok lábánál. |
Kovacspeter | 11603 | 2015. december 27. 22:11 | Válasz erre: 11594 |
Huha, az nagyon erõs egy napra hogy Torockó-Transzfogaras-Vidraru-tó, át Havasalföldre, aztán vissza Brassónál, majd Hargita. Számszerûleg meg lehet csinálni, de azt nagyon nyomni kell. Muszáj közelebbrõl indulni, és hamarabb kell legyen az esti szállás. Nyáron Oltszakadátról indultunk, (gyakorlatilag tizenpár km-re esett a Transzfogaras kezdetétõl) majd Bilea-tó, Vidraru-tó, stb, Curtea de Argeș, Câmpulung, vissza Erdélybe a Törcsvári-hágón át, majd kis kicsapás még a Tömösi-szoros felé, szállás Brassón túl Négyfaluban. Ez a Kárpátok-nagykanyar egy nap volt, nem túl korai indulással, meg némi bénázással Négyfaluban mert nem emlékeztem a szállás helyére.
|
cblaci | 11602 | 2015. december 27. 08:38 |
Olaj van ebben is, legalábbis 1,25-nél kiöntenek belõle valamit és 5,25-nél feltöltik. A Tesztmotor valami olyasmit írt hogy a fõ csapásirány a motor tömegközéppontjára fókuszált, illetve a súly csökkentésére, ami egy 450-es KTM esetében 5%-ot jelent és afelé haladnak hogy az összsúly 100kg alatt lesz. Szerintem nyugodtan fejlesztgethetem a meglévõt, mire utcai széria túramotoroknál is megjelenik ez a csoda, addigra úgyse lesz benzin :-) mondjuk lesz majd elektromos motor... de arról meg a halászlé jut eszembe amit hal nélkül fõznek... https://www.youtube.com/watch?v=sQnOO_9I7gA |
Billigpeter | 11600 | 2015. december 26. 22:55 |
Boldog karácsonyt, valamint boldog Évinapot kívánok utólag is.
|
Billigpeter | 11599 | 2015. december 26. 22:36 | Válasz erre: 11598 |
A baloldali villaszárban van a légrugó, a jobboldaliban a csillapítás.
|
lecso | 11597 | 2015. december 26. 20:35 | Válasz erre: 11592 |
Lehet, hogy jó az a gátló, de a videó tipikus fos. Semmit sem tudunk meg, de látványosan menõ a digitális semmi.
|
cblaci | 11596 | 2015. december 26. 09:30 | Válasz erre: 11595 |
Köszönjük Évi és mi is boldog karácsonyt kívánunk Neked! Jó géped van, így aztán ki lehet bírni a vashiányos idõszakot :-) |
cblaci | 11594 | 2015. december 25. 18:08 | Válasz erre: 11591 |
Nézegettem a térképet, a legrövidebb útvonal se rövid, de nyilván nem az lenne a cél hogy minél hamarabb odaérjünk. Torockón szinte kötelezõ egy ottalvás és Szabolcs bácsi enyedi borát se hagyhatjuk ki, látnivaló is van annyi hogy az elsõ napot ki lehetne vele bõségesen cifrázni. A második napon egy kis Transfogaras, mivel 2013-ban azt mondtuk Csernakeresztúron hogy majd jövõre... azóta meg már két jövõre is volt. A Vidra tavat se láttam még, na meg aznap még el kellene jutni a Hargitára is, mondjuk Brassón keresztül, és már megint 500km-nél járunk, ami nem sok, csak ott azért másabb a mérték... merhogy a látnivalók mellett nem lehet csak úgy elsuhanni, na meg az útviszonyok se mindig ideálisak. Aztán a harmadik napon haza, de talán kellene még oda egy negyedik nap is. Akárhogy is lesz jó lenne már úgy igazán elfáradni a motoron, mint ahogy régebben már nem egyszer sikerült, mert nappal nem érzi az ember az inger gazdag környezetben, esetleg csak már estefelé, amikor megettem a vacsorát és nem elaludtam hanem elájultam a fáradságtól, na az volt az igazi kábítószer amire rá lehetne szokni :-) Az utóbbi gyengébb két év után reméljük jobb következik, volna mit bepótolni Peti. |
fenyooldrider | 11593 | 2015. december 25. 15:47 | Válasz erre: 11592 |
Ott a pont!! Az a királyság. ezé a jövõ nyilvánvalóan! Nincs hõtágulás, rugalmasság-beállítás vesztés, stb! Ugyanazt tudja -30 fokon mint +50 fokon, ilyen eddig nem volt, sõt még hasonló sem! |
Kovacspeter | 11592 | 2015. december 25. 15:33 |
Lehet ez lesz a jövõ, hogy nincs ami kilágyuljon? http://totalbike.hu/hirek/2015/12/17/az_olajat_is_kihagyjak_a_teleszkopbol/ Majd pár év szakítópróba megmutatja hogyan válnak be. Meg hogy mennyibe kerül karbantartani hosszabb távon, mert ha annyi mint az autóknál, akkor az elég húzós lesz. |
Kovacspeter | 11591 | 2015. december 25. 15:29 | Válasz erre: 11589 |
Érdemes téli idõszakban is ellátogatni, fõképp hogy nálunk egyre ritkább a tél, bár az idõjárás most ott sem az igazi, de állítólag jön a lehûlés, és némi hóutánpótlás. Nyáron meg motorral;-) Egy kis szakasz kivételével aszfaltos lett az út a Madarasi-Hargitára. |
Kovacspeter | 11590 | 2015. december 25. 15:25 | Válasz erre: 11570 |
Gondolom a nitrogénnek annál a pár tized bárnál nem sok elõnye lehet, nem úgy mint hátul?
|
cblaci | 11589 | 2015. december 25. 09:04 | Válasz erre: 11588 |
Nagyon szép táj, kár hogy majd csak akkor tudunk oda eljutni amikor már zöld a háttér és elmegy az Inazuma is, arra meg jó ha van 2-3 hónap az évbõl, a többi elég fagyos. Hosszú a tél... na de innen már nyúlnak a nappalok! :-) |
hacse | 11586 | 2015. december 24. 17:26 | Válasz erre: 11585 |
Én értelek , én is szeretem az "egyedi" megoldásokat.
|
cblaci | 11585 | 2015. december 24. 17:16 | Válasz erre: 11584 |
Köszi Csabi de megoldom, amin sokat "vacillálok" az általában jól szokott sikerülni ;-)
|
hacse | 11584 | 2015. december 24. 17:12 | Válasz erre: 11583 |
Van egy ismerõsöm - igazából több is van - de ennél majd körülnézek , vannak nála bontott sportmocc villák is , amikor én ebben a témában érdeklõdtem nála , akkor azt állította , hogy külön nem adja el a menetes dugót csak egyben , nagyon sérült telók meg nemigen szoktak lenni nála.
|
cblaci | 11583 | 2015. december 24. 17:02 | Válasz erre: 11580 |
Éreztem hogy létezik ilyesmi, mert annyira kézenfekvõ ez a fajta megoldás is. Az olajzárás mindenképpen kell, emiatt gondoltam a nyomókorongra rakni az olajzáró gyûrût, de azért is jobb a menetes száron kialakítani mert akkor felülrõl se tud bejutni a szennyezõdés a menetnél. A légtér csökkenés igazából elenyészõ lenne, sõt talán olyan hatása lenne mintha a levegõ nyomását emelnénk, de ebbe nem vagyok biztos amíg ki nem próbálom. Igazából csak az elv miatt rajzoltam azt az egyszerû ábrát, amibe persze mindenfelõl bele lehet kötni, de én inkább az ehhez hasonló építõ kritikákat vártam. Köszönöm!
|
hacse | 11582 | 2015. december 24. 16:56 | Válasz erre: 11581 |
De gyárilag az állítócsavar szárán van a tömítõgyûrû ha jól emlékszem. Én a nyomólapot gondoltam furatokkal ellátni. Lehet , hogy nem jól gondolom ? |
lecso | 11581 | 2015. december 24. 16:42 | Válasz erre: 11579 |
ebben a formában az állítócsavar menete mellett kifújna a nyomás, és az olaj... |
lecso | 11580 | 2015. december 24. 16:40 | Válasz erre: 11564 |
Ilyen van gyárilag némelyik típuson, bontók. A rajzhoz: Az olajzáró gyûrû nem oda kell, hanem a menetes szárra. Értelemszerûen nem lehet végig menet. Biztosító anya sem kell. |
hacse | 11579 | 2015. december 24. 16:39 | Válasz erre: 11573 |
A tiédben is leszûkített légtér van a betét miatt! De ahogy írtad is lehet furatokkal "díszíteni" a cuccot.
|
hacse | 11577 | 2015. december 24. 16:31 | Válasz erre: 11575 |
Én meg téged irigyellek Portugáliailag . :-]
|