9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

cblaci 11676 2016. január 12. 19:13   Válasz erre: 11674
Akkoriban még útkeresõ voltam a lég-olajos világban, amirõl egyébként elõtte egészen mást gondoltam, és ami aztán alapjaiban rendült meg ahogy a gyakorlati tapasztalataim is gyûltek. Késõbb -amikor megszerettem a motort- a típus szürke eminenciása lettem, egyfajta fogadatlan prókátor aki küldetésének érezte a típustársak összegyûjtését. Ma már sokat csendesedtem, de szerencsére megmaradt néhány barátság ebbõl az idõszakból is.
Ez a videó legalább 5 éves, vagy inkább több, egy régi japán Inazuma promóból vágtuk össze a fiammal, a SportMotoron volt fenn de mivel nem nyitott a modi Inazuma topikot le is szedtem... aztán kerültünk ide a Motorozz.hu-ra.
A gépemen õrizgettem eddig, most töltöttem fel a Youtube-ra, a régiek biztosan emlékeznek rá ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=smlhlw0nL1c

    

inazuma400 11675 2016. január 12. 16:25  
�Jó kis írás Laci! :) és ha már szelephézag, akkor vajon a 400zasnak is ugyan azok az értékek mint a 750esnél?! és ez amúgy konkrétan mennyi? mert én csak egy ilyen iromány találtam róla... https://www.louis.eu/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/suzuki-gsx-750/ae/0851
    

fenyooldrider 11674 2016. január 11. 21:25   Válasz erre: 11672
''''''Fenyõ képviselõtársam """"" :))))) ! Ez jó :D!
De a viccet félretéve én anno az Inazuma és az Inazuma 750 keresõszavakkal próbálkoztam, siralmas eredmények jöttek ki, azt hittem egyedül vagyok:(!
Aztán a Google keresõben az Inazuma 750 keresésre kidobta cblaci leírását,onnan már nyomon voltam:)!http://www.sportmotor.hu/teszt/suzuki?c=1004&r=1854
    

inazuma400 11673 2016. január 11. 20:23  
Jaja! Jól mondod Laci! Ám én asszem úgy találtam meg h vagy alkatrészt v szervízkönyvet kerestem hozzá.
    

cblaci 11672 2016. január 11. 20:02   Válasz erre: 11669
Fenyõ képviselõtársam hozzászólására szeretnék reagálni, merhogy megcáfolom azon állítását miszerint a fórumra bonyolult idetalálni! Beírtam a gugliba "Inazuma fórum" oszt úgy jött a találat mint a távirat, ráadásul a legelsõ volt a sorban :-)
    

cblaci 11671 2016. január 11. 20:00   Válasz erre: 11668
Üdv a támaszponton Répapa!
Nem vagyunk sokan, ráadásul abból a kevésbõl alig van 400-as Inazuma. A tavalyi konferencián pl. egy darab nem volt, ez remélem idén változni fog mert már ketten vagytok Ricsivel. Olvasgass vissza bátran, nem sok az a közel 12ezer hozzászólás, megéri majd meglátod, szinte ömleni fog az okosság a monitorból ;-)
    

inazuma400 11670 2016. január 11. 16:26  
Ha ez repapanak szól akkor, én segítettem neki! :D
    

fenyooldrider 11669 2016. január 11. 15:30   Válasz erre: 11668
Üdv közöttünk!
Igen,sajnos kissé bonyolult idetalálni, ha ismeret nélkül elkezdesz keresni az Inazumára, akkor sosem találsz ide ez valószínû!
    

Repapa 11668 2016. január 11. 06:15  
Üdv mindenkinek,köszi hogy itt lehetek!
    

inazuma400 11667 2016. január 10. 20:36  
Ezt láttátok? http://hegylakok.hu/2016/01/esemenyek/turak-esemenyek/motorostura-mostar-piran
Nekem feldobta a napom! :) inkább ilyeneket nézegessetek mint bugyuta cikkeket! :D
    

Tizedes 11666 2016. január 10. 09:38   Válasz erre: 11664
Amerikai piacra készült. Svájcból került M.o-ra. Nagyon jó kis vas. A blokkja még bontatlan (86e km)! Szeretem :)

    

Tizedes 11665 2016. január 10. 09:31   Válasz erre: 11663
Persze! Teljesen igazad van. Éppen arra akartam célozni, hogy ilyet -mint ami a képen is van- az ember otthon nem csinál. Mert ugye erre hivatkozva tennék engedélykötelessé az alkatrész beszerzést. Röhej!
    

Kovacspeter 11664 2016. január 9. 23:50   Válasz erre: 11656
Ínnye, most nézem milyen szép Cb-650-ed van. Ez belpiacos volt anno?
    

Kovacspeter 11663 2016. január 9. 23:37   Válasz erre: 11656
Hátöö, Tizedes, lehet tapasztalni meredek dolgokat, de motornál vissza lehet nyomni két erõs hüvelykujjacskával a dugattyút ha minden rendben van.
Ótónál már kevésbé, bár a normális helyeken van visszanyomó célszerszám...
    

Kovacspeter 11662 2016. január 9. 23:30   Válasz erre: 11655
A cikkben a légkondis összehasonlítás erõsen sántít.
Igaz vagy 5 éve történt, kinéztem a megfelelõ klíma-szettet, bementem a Praktikerbe, kifizettem, aztán oda kellett állni a teherkiadóhoz és kész. Senki sem kérdezte hogyan lesz beszerelve.
No meg azt sem érteni, hogy miért olyan ember ír cikket, aki alapvetõ technikai kérdésekkel nincs tisztában.
Nemigen jellemzõ hogy a zemberek motorkerékpáron gyújtástérképet módosítgatnak, változtatnak otthon...
Aztán a kormánymûves példával is mellé lõtt rendesen, azt sem szokták otthon buherálni. Sõt általában az autószerelõk sem javítják, csak kiszerelik, és viszik az erre szakosodott mûhelybe, ahol felújítják, majd plomba rá, (hogy a KPM-es bácsi ne kekeckedjen ha alánéz;-)) és garanciapapír.
A cikket ha értékelni kéne nem is 1-es hanem 0-ás, magyarul fos.
Nyilván, valami elhangzott azon az Mge sajtótájékoztatón, aztán egy jó lehetõség volt 'cukkolni' a népet.
Azt hiszem nem kell nagy jóstehetség megtippelni hogy ebbõl nem lesz semmi.
Na, ezzel a cikkel is el sikerült b@szni 5 percet az életbõl.


    

fenyooldrider 11661 2016. január 9. 21:10  
Ez nem csak a motorkerékpár alkatrészekrõl szól, hanem az alkatrész kereskedelemrõl, ami óriási piaci szegmens.........
Eddig is lesz@rták az állampolgárt mint embert, viszont az érdek, na az más téma!
Itt egy statisztika amin jól látszik, hogy a baleseti okok között a legelenyészõbb a mûszaki hiba, de még ennek is talán tört része a hazai heberáció, vagy nincs is, mivel ezt ki sem mutatták,ez egyszerû üzlet!
Gondolom már fenekednek a erre a szegmensre Tiborcz István, meg a Mészáros Lõrincek...


    

hacse 11660 2016. január 9. 18:33   Válasz erre: 11656
NEM az ilyen fogások miatt tennék engedélykötelessé az alkatrészvásárlást ebben biztos vagyok, mert akkor a szervízek többsége sem jutna alkatrészhez...
    

hacse 11659 2016. január 9. 18:16   Válasz erre: 11655
Miután ebben az írásban elhangzott az a kifejezés , hogy ALKATRÉSZEK KERESKEDELME máris tudjuk , hogy mi a dörgés... A szervizelésekrõl meg élethossznyi vitákat lehetne folytatni.

    

cblaci 11658 2016. január 9. 14:28   Válasz erre: 11656
Mondjuk én nem örülnék neki ha valaki így ugrana neki a féknyergemnek! Festett felületen fekszik fel a szorító, a kezére ütnék az ilyennek!
Ez csak arra jó példa hogy miért magamnak csinálom.
    

cblaci 11657 2016. január 9. 14:25   Válasz erre: 11655
Erre is lesz megoldás Fenyõ, tudom is hogy mi... ha ténylegesen a balesetek megelõzése volna a cél akkor inkább egyes mûszaki állomásokon kellene jobban szétnézni. Ezzel a szabályozással csak az itthoni alkatrész kereskedõket szúrják tökön!
    

Tizedes 11656 2016. január 9. 11:54   Válasz erre: 11655
"Pillanatszorítóval és erõkarral feszegetett fékmunkahenger? Részben az ilyen fogások miatt tennék engedélykötelessé az alkatrészvásárlást"

Miért, a szerelõ nem így csinálja? Ugyan már!
    

fenyooldrider 11655 2016. január 9. 10:53  
Vége az otthoni javításnak, vagy a mi generációnk még talán megússza a 'nagy testvér" óvó(???) tekintetét? :
http://www.sportmotor.hu/magazin/jarmualkatresz-kereskedelem-szigoritasa
    

Kovacspeter 11654 2016. január 5. 20:51   Válasz erre: 11650
Persze hogy emlékszem, csak abban nem voltam biztos hogy a Vörös-szakadék volt-e, vagy a Rozsdás-árok. Mindkettõ veres;-)
    

Kovacspeter 11653 2016. január 5. 20:46   Válasz erre: 11649
Nézd Fenyõ, mai szemmel igazad van, de a másik oldalon ott van hogy ez egy szép veteránmotor, amit a mai napig gyártanak Indiában, és megvásárolható újonnan.
Semmi értelme ilyet mondani, de nyilvánvaló hogy kb. fél évszázad lemaradásban vannak.
Gyakori karbantartás, több odafigyelés, azt tudja mint egy 50-es 60-as évekbeli angol motor az imitt-amott jelen levõ modernizálások ellenére.
    

fenyooldrider 11652 2016. január 4. 20:41   Válasz erre: 11651
Hihhetetlenül pontosan azt írtad,amit én is gondolok!!!
Egyébként ez a gép egy gyönyörûséges csemege, de eddig sok jót a megbízhatóságáról nem hallottam!
Ebben (is) igazad lehet, nagyban a gazditól függ és egy ilyen 'falusi kovács" mint mi simán megbízható állapotban tudnánk tartani kis odafigyeléssel!
A 'falusi kovács" elnevezés részemrõl erõsen pozitív, a kreatív, jó mûszaki érzékkel és
az ehhez való eredendõ tudással, valamint józan paraszti ésszel rendelkezõ embert jellemzi!
    

cblaci 11651 2016. január 4. 20:19   Válasz erre: 11649
Talán kicsit érzékenyebb az Enfieldek lelke, de azok akiket innen személyesen is ismerek biztosan boldogulnának vele. A megbízhatóság nagyban függ a felhasználótól is, aki mûszakilag alultáplált annak még egy Honda se biztos hogy tartósnak bizonyul hosszú távon :-)
    

cblaci 11650 2016. január 4. 20:17   Válasz erre: 11647
Ott bizony, ráadásul bekavart az épülõ autópálya is, biztosan emlékszel, Laci volt a nehéz terep felderítõje járhatósági szempontból.
    

fenyooldrider 11649 2016. január 4. 15:39   Válasz erre: 11648
Szép motor, de a megbízhatóságáról nem szólnak a regék........
    

Kovacspeter 11648 2016. január 3. 22:21   Válasz erre: 11643
Vagy két éve a Török határon éppen az átlépési procedúrát intéztem Bulgáriába, amikor is az ellenkezõ irányból érkezett két idõsebb német úriember Royal Enfieldekkel. Persze ilyenkor a szokásos kérdezõsködés, honnan-hova. Kiderült hogy hosszabb motortúrára vállalkoztak Ázsiában...;-)
    

Kovacspeter 11647 2016. január 3. 22:16   Válasz erre: 11642
Ok, viszek valami adathordozót. Andorhoz is kéne menni, lenne még egy munka számára.
;-D Igen, rémlik Laci monológja az Erdélyi Rozsdahegységel kapcsolatban, de ez hol is volt? Talán Szászsebesnél a Vörös-szakadék?
    

Kovacspeter 11646 2016. január 3. 22:11   Válasz erre: 11645
Isten nyugosztalja öreg Hazug Pistát.
    

cblaci 11645 2016. január 3. 21:30  
Nemrég volt szó Berecz András tanítójáról Hazug Pistáról, szomorú hírt olvastam, sajnos nem mond már több mesét az öreg.
http://kronika.ro/szines/elhunyt-hazug-pista-a-baktai-remetekent-emlegetett-amesemondoa
    

cblaci 11644 2016. január 3. 20:45   Válasz erre: 11643
Az Enfieldnél szebb motort rajzolni se lehet, errõl beszéltem én a második Inazuma konferencián a Víg Betyár csárdában. Annyi csak vele a gond, hogy nem szívesen ereszteném neki pl. a Nagy-Biharnak, nem mintha nem bírná, de inkább dédelgetném és amolyan nosztalgia motorozásokhoz venném csak elõ. Szóval ha megveszed annak én örülni fogok de állatkodni hagyd meg a Zumát! ;-)
    

hacse 11643 2016. január 3. 18:50  
Érdekesség; http://www.origo.hu/auto/20151222-egy-motoros-naploja-indiai-tura-egy-royal-enfield-nyergeben.html
Veszek egy ilyet ;http://www.royalenfield.hu/
    

cblaci 11642 2016. január 2. 09:37   Válasz erre: 11629
Ha legközelebb jössz hozzánk pendrive-al gyere Peti, találtam egy 2012-es mappát amin Laci felvételei vannak, ebbõl láttál már részleteket a túravideókon de sajnos voltak olyanok is amiket nem tudtam felhasználni mert hibásak voltak. Most viszont szereztem egy új programot ami javította. Az egyik felvétel a Székelykõ tetején készült, ezen természetfilmes narrátorokat megszégyenítve videózik Laci, aki nem ismerné a magyar nyelvet azt gondolná a csodálatos tájról, vagy a mélységben látható Torockó történelmérõl mesél, ezzel szemben nemes egyszerûséggel az otthonról hozott nápolyit kínálgatja... folyt a könnyem a nevetéstõl, legalább olyan jó mint az "Erdélyi rozsdahegység" címû rövid monológja :-D
    

cblaci 11641 2016. január 2. 09:32   Válasz erre: 11637
A megújulást követõen én pl. be se tudtam lépni mert a gépemen sima fehér mezõ jelent meg, majd amikor mobilneten próbálkoztam "blokkolt felhasználóként" értelmezett az oldal, akkor azt hittem IP alapú letiltás áldozata lettem... szerencsére ismerek rövidebb utat mint az oldal problémáival foglalkozó topik, így hamar megoldódott a dolog. Azóta jól mûködik az új felület, csak egy kicsit szokni kell, a galéria feltöltés egyszerûbb és áttekinthetõbb lett, azóta már azt is kipróbáltam.
    

Kovacspeter 11640 2016. január 1. 20:10   Válasz erre: 11638
Profi gyártónak tûnnek. Megvallom õszintén eddig nem hallottam róluk, lehet hogy Európába nem nagyon szállítanak.
    

Kovacspeter 11639 2016. január 1. 20:06   Válasz erre: 11636
Nem egészen :-D
Pl: Viszonylag közel esik az Aranyosfõi-jégbarlang, ahová újonnan épített, kiváló minõségû, de meredek és kanyargós aszfalt visz fel. Addig meg lehet nézni a B-csapatnak.
Nem adják vissza a képek a valóságot, de mégis valami: http://www.welcometoromania.ro/Apuseni/Apuseni_Pestera_Scarisoara_m.htm
Elég keskeny és meredek lépcsõ van, mondjuk tériszonyosoknak zûrös lehet.

    

hacse 11638 2016. január 1. 19:07   Válasz erre: 11628
Olyan hatást kelt , mintha rajta maradt volna az újságpapír csomagolás, egyébként ezt állítják vele kapcsolatosan;http://www.martinsprocket.com/
    

hacse 11637 2016. január 1. 19:00   Válasz erre: 11633
Megújult és nem tudja rendesen behozni a gép.
    

hacse 11636 2016. január 1. 18:59   Válasz erre: 11630
B terv : azok addig lent maradnak. ;o)))
    

hacse 11635 2016. január 1. 18:57  
Boldog és sikeres újévet kívánok mindnyájatoknak!
    

hacse 11634 2016. január 1. 18:56   Válasz erre: 11620
Köszi a jóindulatot Laci, nem vetem el teljesen a lehetõségét annak , hogy egyszer elvetõdjek arrafelé.
    

inazuma400 11633 2016. január 1. 14:37  
Ismerem az oldalt, gyakran látogatott, ja felünt h megújult, elõször azt hittem nem bírja rendesen behozni a gép! :D köszönöm a linket! :)
    

inazuma400 11632 2016. január 1. 14:33  
Boldog újévet! :)
    

Kovacspeter 11631 2015. december 31. 22:07  
BÚÉK!
    

Kovacspeter 11630 2015. december 31. 22:07   Válasz erre: 11620
Lehet menni még egyszer, csak valami B-tervet ki kell találni azokra is gondolva, akik nem vállalják a feljövetelt.
    

Kovacspeter 11629 2015. december 31. 21:59   Válasz erre: 11610
Patakfürdés jöhet, sátort nem szoktam erõltetni ha nem muszáj, jobb szeretem az erdélyi vendéglátást;-)
Torockót amúgy igyekszem mindig valahogy belevenni a buliba, nagyon kedves falu számomra, persze van úgy hogy nem sikerül.
Mindig nagyon szívesen beszélgetünk és megfejtünk a Forrásban Szabolcs bácsival, a múltkor sem volt ez másképp, éppen kevés volt a vendég, úgy alakult hogy a végére elég csúnyán beitaloztunk.
Pedig általában szoktam a mértéket tartani.
    

Kovacspeter 11628 2015. december 31. 21:45   Válasz erre: 11614
Milyen lánckerék az ott 0:17-nél?
    

Kovacspeter 11627 2015. december 31. 21:42   Válasz erre: 11612
Szépen passzol a nagy tankhoz az Andor-féle ülés.
    

Kovacspeter 11626 2015. december 31. 21:41   Válasz erre: 11609
Tiszta sor hogy nem új dolog hogy az egyik szár rugózik, a másik meg csillapít, de az viszont újdonság hogy nincs rugó.
Szóval sem állítottam hogy nincs benne olaj, írtam hogy az elején kitölti, 5 perc után meg visszatölti a gátlóolajat a Cblaci által belinkelt videón.
Inkább itt az a kérdés hogy mi lesz ebbõl hosszabb távon, versenytapasztalatok, közúti felhasználás, tartós felhasználás, fenntartási költségek, el fog-e terjedni, fogják-e fejleszteni?
Szóval várjunk;-)
Tényleg, valaki találkozott már 450-es légrugós Rmz-vel?
    

fenyooldrider 11625 2015. december 31. 20:53  
(Vadi Hyper System) :)))))) ezt a márkát megjegyzem!

MINDENKINEK BOLDOG, EGÉSZSÉGBEN, SIKEREKBEN ÉS MOTOROZÁSBAN GAZDAG ÚJ ESZTENDÕT KÍVÁNOK!!!!!
    

cblaci 11624 2015. december 31. 16:56  
Mindenkinek boldog új évet kívánok, sok sok kilométerrel és kellemes élményekkel gazdagítva!
    

Billigpeter 11623 2015. december 31. 13:06  
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
    

cblaci 11622 2015. december 30. 22:33   Válasz erre: 11621
A Nagy-Bihar csúcsán készült. Nem tudom mennyire vagy járatos a napokban megújult SportMotor oldalon, remélem jó lesz a link. Ha rákattintasz a felsõ sorban az elsõ fotóra és aztán a képek felsõ részén lévõ nyilakkal lépkedsz akkor elolvashatod a képek alatt a teljes túra leírását idõrendi sorrendben. Életem egyik legszebb motoros kalandja volt.
http://www.sportmotor.hu/album/EN_V8jrY350
    

inazuma400 11621 2015. december 30. 22:00  
Hol készült a kép Laci?
    

cblaci 11620 2015. december 30. 21:04   Válasz erre: 11617
Egyszer már igazán eljöhetnél te is, a szállás biztosított számodra és kipihenve indulnánk el reggel, úgy már vállalhatóbb lenne neked is. Mondjuk fent pont nem láttunk semmit, na de az odaút... át kell élni na! ;-)
    

cblaci 11619 2015. december 30. 21:02   Válasz erre: 11616
A Fenyõ filmjét nézve alapjaiban rendült meg az én elképzelésem is, miszerint annál jobb minél jobban tapad. A videón szereplõ fickó is hiába ûzte volna az eszét ha VHS (Vadi Hyper System) gumija van, azzal érintõ irányban repült volna ki már az elsõ kanyarban... :-)
    

hacse 11618 2015. december 30. 20:53   Válasz erre: 11612
Se fürdés , se korcsolyázás. Hosszúak ezek az átmeneti idõszakok.
    

hacse 11617 2015. december 30. 20:49   Válasz erre: 11615
Má' megen a bravúroskodáson meg a triálozáson jár az eszed. Mondjuk nem csodálom , amilyen látni és érezni való érdekességek vannak arrafelé.
    

hacse 11616 2015. december 30. 20:43   Válasz erre: 11614
Na, errõl beszéltem Fenyõ ott amikor a gumikat szakértettük. A nagyon szûkös fordulók miatt ez a szerencsétlen motorbiciklista is kénytelen volt elforgatni a hátulját kisebb-nagyobb mértékben hogy kényelmesen elkanyarodjék a jármûve. Nehogy azt állítsd, hogy te nem egyszerûsítetted volna le a fordulókat ilyenformán.. ;o)))
    

cblaci 11615 2015. december 30. 20:00   Válasz erre: 11614
:-D
Benne vagyok, de utána megyünk terepre is ;-)
    

fenyooldrider 11614 2015. december 30. 18:54   Válasz erre: 11613
Szerpentinezzünk?:
https://www.youtube.com/watch?v=LRWWOP_IN4U
    

cblaci 11613 2015. december 30. 16:17   Válasz erre: 11612
Váljék egészségedre! Jól mutat a gép a balatoni háttérrel, na meg amúgy is jól mutat. Eszembe jutott amit írtál az átfaragásról, fordított teló meg a 320-as tárcsa... akkor viszont le kell venni a camping bicikli kormányt is, mert az odab.sz a sportos jellegnek :-)
    

fenyooldrider 11612 2015. december 30. 14:36  
Megnéztem a Balcsit is, de kicsit várni kell még a mártózásra:)

    

fenyooldrider 11611 2015. december 30. 14:28  
Ha már süt a nap, gurultam egyet:


    

cblaci 11610 2015. december 29. 09:02   Válasz erre: 11603
Erõs lenne a második nap ez kétségtelen, de úgy kell hozzáállni mint ahogy Berecz András meséjében Jani bácsi az ördöghöz, nem megijedt, hanem látta benne a feladatot :-)
Viccet félre, a tervezés legyen inkább a te feladatod, én majd a képes krónikáról gondoskodok. Nekem amúgy a sátor is teljesen jó és fürödtem már patakban is, ami reggel üti a legerõsebb kávé hatását is. Tudom most még korai tervezni, de olyan jó errõl még gondolkodni is :-)
    

fenyooldrider 11609 2015. december 28. 06:52   Válasz erre: 11608
Mondjuk az, hogy egyik oldal rugózik a másik csillapít már egy jó ideje 6-8 éve így van sok sport és versenymotornál, ez nem újdonság!
De ha a WP szerint tuti akkor lehet benne valami, hisz a világ élvonalában van!
Egyébként nem azt írja, hogy nincs benne olaj, hanem azt, hogy nincs benne rugó, az meg így is van!
    

Kovacspeter 11608 2015. december 27. 22:43   Válasz erre: 11602
Aha, az van amit Billig fater ír, hogy az egyik oldal csillapít. A lengéscsillapító olaj az, amit kiönt, meg visszatölt 5:20-nál, meg írja végig a szervizelés menetét.
Majd kialakul hogy mi lesz ebbõl hosszabb távon.
    

Kovacspeter 11607 2015. december 27. 22:26   Válasz erre: 11602
Ti milyen videót néztek, nekem egy 40 sec. hosszú jön be.
    

Kovacspeter 11606 2015. december 27. 22:24   Válasz erre: 11597
Tényleg nem sok minden derül ki abból a 40 mp-bõl, egyszerû kezelhetõség, meg kurvakönnyû;-)
    

Kovacspeter 11605 2015. december 27. 22:21   Válasz erre: 11595
Hello Évi!
Hol jársz, Kárpátok vagy Alpok?
    

Kovacspeter 11604 2015. december 27. 22:19   Válasz erre: 11603
Indulási pontnak nagyon kedvezõ Oltszakadát, azonban a falusi turizmus ott nemigen létezik. A lelkésznél aludtunk meg, Zoli bácsi tanítványa volt az egyetemen. Meg kéne tudakolni hogy nagyobb létszámot szét lehetne-e szórni a faluban.
Aki nem járt arra, annak egy kis mozi: https://www.youtube.com/watch?v=u2HVONRcb5M
Szórványmagyarság a Fogarasi-havasok lábánál.
    

Kovacspeter 11603 2015. december 27. 22:11   Válasz erre: 11594
Huha, az nagyon erõs egy napra hogy Torockó-Transzfogaras-Vidraru-tó, át Havasalföldre, aztán vissza Brassónál, majd Hargita. Számszerûleg meg lehet csinálni, de azt nagyon nyomni kell. Muszáj közelebbrõl indulni, és hamarabb kell legyen az esti szállás. Nyáron Oltszakadátról indultunk, (gyakorlatilag tizenpár km-re esett a Transzfogaras kezdetétõl) majd Bilea-tó, Vidraru-tó, stb, Curtea de Argeș, Câmpulung, vissza Erdélybe a Törcsvári-hágón át, majd kis kicsapás még a Tömösi-szoros felé, szállás Brassón túl Négyfaluban. Ez a Kárpátok-nagykanyar egy nap volt, nem túl korai indulással, meg némi bénázással Négyfaluban mert nem emlékeztem a szállás helyére.
    

cblaci 11602 2015. december 27. 08:38  
Olaj van ebben is, legalábbis 1,25-nél kiöntenek belõle valamit és 5,25-nél feltöltik. A Tesztmotor valami olyasmit írt hogy a fõ csapásirány a motor tömegközéppontjára fókuszált, illetve a súly csökkentésére, ami egy 450-es KTM esetében 5%-ot jelent és afelé haladnak hogy az összsúly 100kg alatt lesz. Szerintem nyugodtan fejlesztgethetem a meglévõt, mire utcai széria túramotoroknál is megjelenik ez a csoda, addigra úgyse lesz benzin :-) mondjuk lesz majd elektromos motor... de arról meg a halászlé jut eszembe amit hal nélkül fõznek...
https://www.youtube.com/watch?v=sQnOO_9I7gA
    

Billigpeter 11601 2015. december 26. 22:56   Válasz erre: 11595
Hol találtál havat? :-)
    

Billigpeter 11600 2015. december 26. 22:55  
Boldog karácsonyt, valamint boldog Évinapot kívánok utólag is.
    

Billigpeter 11599 2015. december 26. 22:36   Válasz erre: 11598
A baloldali villaszárban van a légrugó, a jobboldaliban a csillapítás.
    

lecso 11598 2015. december 26. 20:36   Válasz erre: 11597
És mi csillapít?
    

lecso 11597 2015. december 26. 20:35   Válasz erre: 11592
Lehet, hogy jó az a gátló, de a videó tipikus fos. Semmit sem tudunk meg, de látványosan menõ a digitális semmi.
    

cblaci 11596 2015. december 26. 09:30   Válasz erre: 11595
Köszönjük Évi és mi is boldog karácsonyt kívánunk Neked!
Jó géped van, így aztán ki lehet bírni a vashiányos idõszakot :-)
    

KawaÉvi 11595 2015. december 26. 00:06  
Áldott, békés, boldog karácsonyt kívánok Nektek! :-)
    

cblaci 11594 2015. december 25. 18:08   Válasz erre: 11591
Nézegettem a térképet, a legrövidebb útvonal se rövid, de nyilván nem az lenne a cél hogy minél hamarabb odaérjünk. Torockón szinte kötelezõ egy ottalvás és Szabolcs bácsi enyedi borát se hagyhatjuk ki, látnivaló is van annyi hogy az elsõ napot ki lehetne vele bõségesen cifrázni. A második napon egy kis Transfogaras, mivel 2013-ban azt mondtuk Csernakeresztúron hogy majd jövõre... azóta meg már két jövõre is volt. A Vidra tavat se láttam még, na meg aznap még el kellene jutni a Hargitára is, mondjuk Brassón keresztül, és már megint 500km-nél járunk, ami nem sok, csak ott azért másabb a mérték... merhogy a látnivalók mellett nem lehet csak úgy elsuhanni, na meg az útviszonyok se mindig ideálisak. Aztán a harmadik napon haza, de talán kellene még oda egy negyedik nap is. Akárhogy is lesz jó lenne már úgy igazán elfáradni a motoron, mint ahogy régebben már nem egyszer sikerült, mert nappal nem érzi az ember az inger gazdag környezetben, esetleg csak már estefelé, amikor megettem a vacsorát és nem elaludtam hanem elájultam a fáradságtól, na az volt az igazi kábítószer amire rá lehetne szokni :-)
Az utóbbi gyengébb két év után reméljük jobb következik, volna mit bepótolni Peti.
    

fenyooldrider 11593 2015. december 25. 15:47   Válasz erre: 11592
Ott a pont!!
Az a királyság. ezé a jövõ nyilvánvalóan!
Nincs hõtágulás, rugalmasság-beállítás vesztés, stb!
Ugyanazt tudja -30 fokon mint +50 fokon, ilyen eddig nem volt, sõt még hasonló sem!
    

Kovacspeter 11592 2015. december 25. 15:33  
Lehet ez lesz a jövõ, hogy nincs ami kilágyuljon?
http://totalbike.hu/hirek/2015/12/17/az_olajat_is_kihagyjak_a_teleszkopbol/
Majd pár év szakítópróba megmutatja hogyan válnak be. Meg hogy mennyibe kerül karbantartani hosszabb távon, mert ha annyi mint az autóknál, akkor az elég húzós lesz.
    

Kovacspeter 11591 2015. december 25. 15:29   Válasz erre: 11589
Érdemes téli idõszakban is ellátogatni, fõképp hogy nálunk egyre ritkább a tél, bár az idõjárás most ott sem az igazi, de állítólag jön a lehûlés, és némi hóutánpótlás. Nyáron meg motorral;-)
Egy kis szakasz kivételével aszfaltos lett az út a Madarasi-Hargitára.
    

Kovacspeter 11590 2015. december 25. 15:25   Válasz erre: 11570
Gondolom a nitrogénnek annál a pár tized bárnál nem sok elõnye lehet, nem úgy mint hátul?
    

cblaci 11589 2015. december 25. 09:04   Válasz erre: 11588
Nagyon szép táj, kár hogy majd csak akkor tudunk oda eljutni amikor már zöld a háttér és elmegy az Inazuma is, arra meg jó ha van 2-3 hónap az évbõl, a többi elég fagyos. Hosszú a tél...
na de innen már nyúlnak a nappalok! :-)
    

Kovacspeter 11588 2015. december 24. 21:40  
Áldott Karácsonyt Kívánok!
Két kép a havas Hargitáról:
    

inazuma400 11587 2015. december 24. 18:11  
Boldog karácsonyt mindenkinek! :)
    

hacse 11586 2015. december 24. 17:26   Válasz erre: 11585
Én értelek , én is szeretem az "egyedi" megoldásokat.
    

cblaci 11585 2015. december 24. 17:16   Válasz erre: 11584
Köszi Csabi de megoldom, amin sokat "vacillálok" az általában jól szokott sikerülni ;-)
    

hacse 11584 2015. december 24. 17:12   Válasz erre: 11583
Van egy ismerõsöm - igazából több is van - de ennél majd körülnézek , vannak nála bontott sportmocc villák is , amikor én ebben a témában érdeklõdtem nála , akkor azt állította , hogy külön nem adja el a menetes dugót csak egyben , nagyon sérült telók meg nemigen szoktak lenni nála.
    

cblaci 11583 2015. december 24. 17:02   Válasz erre: 11580
Éreztem hogy létezik ilyesmi, mert annyira kézenfekvõ ez a fajta megoldás is. Az olajzárás mindenképpen kell, emiatt gondoltam a nyomókorongra rakni az olajzáró gyûrût, de azért is jobb a menetes száron kialakítani mert akkor felülrõl se tud bejutni a szennyezõdés a menetnél. A légtér csökkenés igazából elenyészõ lenne, sõt talán olyan hatása lenne mintha a levegõ nyomását emelnénk, de ebbe nem vagyok biztos amíg ki nem próbálom. Igazából csak az elv miatt rajzoltam azt az egyszerû ábrát, amibe persze mindenfelõl bele lehet kötni, de én inkább az ehhez hasonló építõ kritikákat vártam. Köszönöm!
    

hacse 11582 2015. december 24. 16:56   Válasz erre: 11581
De gyárilag az állítócsavar szárán van a tömítõgyûrû ha jól emlékszem.
Én a nyomólapot gondoltam furatokkal ellátni. Lehet , hogy nem jól gondolom ?
    

lecso 11581 2015. december 24. 16:42   Válasz erre: 11579
ebben a formában az állítócsavar menete mellett kifújna a nyomás, és az olaj...

    

lecso 11580 2015. december 24. 16:40   Válasz erre: 11564
Ilyen van gyárilag némelyik típuson, bontók.

A rajzhoz: Az olajzáró gyûrû nem oda kell, hanem a menetes szárra. Értelemszerûen nem lehet végig menet. Biztosító anya sem kell.

    

hacse 11579 2015. december 24. 16:39   Válasz erre: 11573
A tiédben is leszûkített légtér van a betét miatt! De ahogy írtad is lehet furatokkal "díszíteni" a cuccot.
    

hacse 11578 2015. december 24. 16:33  
Békés ünnepet kívánok mindnyájatoknak !
    

hacse 11577 2015. december 24. 16:31   Válasz erre: 11575
Én meg téged irigyellek Portugáliailag . :-]
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118