2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
KAWASAKI KLE 500
Következő oldal

kawa550 337 2014. október 4. 21:12   Válasz erre: 336
De, ez egy egész jó kép Kópháza községrõl, de õ szerintem nem olvassa a motorozzt.:))))))))
    

bakos 336 2014. október 4. 21:07  
Haha, véletlenül találtam: https://www.google.hu/maps/@47.5416244,19.0400144,3a,75y,194.77h,61.78t/data=!3m4!1e1!3m2!1sd38_aDRJi9YAu2EFiMwtEg!2e0
Nem ismeri föl magát valaki?:)
    

kawa550 335 2014. október 4. 17:11   Válasz erre: 334
Erre gondoltam én is. Ugye nagyon sokáig, vagy 15 évig gyártották különösebb változtatás nélkül, és bár nagyon jó kis motor volt a megjelenéskor, de már akkor sem õ volt az ász és közben még az idõ is eljárt felette. Szóval lehet kapni nagyon szép állapotú viszonylag fiatal gépet ilyen árakon, de az szinte egy dekával sem jobb mint egy megkímélt idõsebb példány feleannyiért sem. Ez gyakorlatilag az a motor, amit csak olcsón szabad megvenni, mert akkor az árához képest nagyon sokat ad, de ha fél milla fölé mész, akkor már egy csomó hasonló korú de jobb és modernebb motort lehet kapni, erõsebbet, gyorsabbat, kényelmesebbet. Pont ezért mondtam pl a tádét, hasonló felépítés, sokan azt is endúrónak nézik, sorkettõ, csak éppen 2x annyi erõ meg nyomaték, sokkal kényelmesebb ülés és túraalkalmasság. Ezt http://olx.hu/hirdetes/yamaha-tdm850-ID2C4ZH.html pl egy ismerõsöm árulja most, egy megkímélt, ápolt, keveset futott darab és ami fennmarad a vételáron, azon 2 szép túra teljes költsége megvan még.
Mikor én vettem a tádét, elõtte megnéztem egy környékbeli kle-t, de az rendesen túl volt árazva, füstölt, kalapált és a próbaúton lefújt róla egy oldalidomot a menetszél.:))))))))))))
    

Powerslave 334 2014. október 4. 15:58   Válasz erre: 333
Háát, igaz ami igaz, 740-bõl valószínûleg nekem is XT blokkos Pegaso jött volna haza. A Kawicsot viszont 295-bõl még haza is trélerezték nekem, plusz extrák is jutottak (doboz, szivargyújtó-töltõ, tartalék fékbetét).

Egészen a borulásig meg is voltam elégedve vele, úgyhogy egy jódarabig szerintem még nem cserélem le. :)
    

kawa550 333 2014. október 2. 22:48   Válasz erre: 318
Baccki, ennyiért már igen jó állapotú Tdm 850-et kapsz hasonló korban, nem ismeretlen elõttem a kawász, most is áll egy Gpz 500S a garázsban, de a kettõ nem egy kategória, a tádé mindenben klasszisokkal magasabb ligában játszik....
    

Riverboy 332 2014. október 2. 21:20  
Most végeztünk a szereléssel.
úgy tûnik a benzincsap vákuum része szart be mert a tömítés száradt volt...
a benzint nem néztük, hogy folyik-e tovább mert tartalékig elfojt az éjszaka folyamán(durván 4dl)..
Holnap megpróbálok szerezni tömítéseket...
    

Mecsekkawa 331 2014. október 2. 21:16   Válasz erre: 326
Jól láttam, hogy valami túlfolyó csövön jön a benzin. Ha jól gondolom még ha a vákummembrán rossz is nem folyhat belõle benzin, ha a tûszelepek a karburátorban jól zárnak. Le kéne kapni a tankot és megnézni, hogy lehúzott benzincsõvel is folyatja-e? Nem jön egy drain csõ a tankból? Szóval én mindenképp lerántanám a benzincsövet, hogy lássam, ott folyik-e tényleg a benzin...
    

bakos 330 2014. október 2. 15:16   Válasz erre: 326
Milyen állásban folyatja így?
    

DilisDoki 329 2014. október 2. 12:06  
Hali!

Hát én egy '93-as KLE-t vettem néhány hete 60 ezer km-el. Leharcolt, de tekintve az árát (átszámítva 180 ezer) sztem jó vétel volt. természetesen hozzáteszem, hogy én bütykölni is akarom (hozzáteszem, megjött az új hûtõm ventillátorral meg a vezérmûlánc feszítõ, szombaton fogom szerelni).

Az ülés amúgy KÉNYELMETLEN :D Kapásból mentem vele 100 km-et h hazahozzam és hát zsibbadós.
Elõfordult, hogy állva motoroztam egy keveset mert már nem bírtam.
Szitálást én nem tapasztaltam nagyobb sebességnél és a kezelhetõsége is elég jó (korábban egy 125-ös yamaha tdr-em volt) Nehéznek nehéz, de szerintem 500-ashoz képest nem vészes. A 174 cm-el a lábam leér, bár kicsit lábujjhegyre kell állnom, de nem vészes, nincs instabilitás.

A szélvédelem tényleg lehetne jobb.

Én kb ennyit tudok mondani. Utólag is gratula a vételhez
    

Powerslave 328 2014. október 2. 11:38   Válasz erre: 326
Ha rossz a benzincsapod, az baj, mert elég drága alkatrész.

http://www.cmsnl.com/
Tessék, ez egy jó webshop, de átkozottul sokba kerülnek az alkatrészek; ez olyan 90 EUR

51023 a cikkszám eleje, azt hiszem.
    

Riverboy 327 2014. október 1. 23:48  
És itt a video: https://www.dropbox.com/s/a6qv10djj062f19/2014-10-01%2015.40.06.mp4?dl=0
    

Riverboy 326 2014. október 1. 22:49  
Egy nagy gondom támadt....

Remélem tudtok segíteni.
Ma motoroztam megálltam bolt elõtt.
a benzincsapot elfordítottam mert RES-en volt majd boltba be vissza ki, a benzin csap ereszt, és elég durván...
otthon csináltam ezt a videót.(haza érkeztem gondoltam lemosom kint állt 15 percet majd csak megmozgatásra ennyi benzin kijön ha teljesen felállítom spriceli...

Van-e tippetek mi lehet a baj és ha nem megoldható hol tudok szerezni benzincsapot hozzá?(neten nem találtam webshopot)
    

Riverboy 325 2014. október 1. 17:41   Válasz erre: 324
Megnéztem enyembol kiszedtek a szerszám készletet...
A kezvedot hogy tudnám állítani(felfelé nem elõre hátra)
Csak egy csavar fogja látszatra de állítást bem találtam...

    

Powerslave 324 2014. október 1. 11:49   Válasz erre: 322
Hát én mondjuk rábasztam, mint kovács az ujjára azzal az anyagfáradással. Bízom benne, hogy a bontott támasz, amit most felszereltem, nem fog eltörni.

@Riverboy: A túraplexirõl azt hallottam, hogy nem javít annyit a helyzeten, hogy megérje kiadni rá a 40-et. A kézvédõnek igazaíthatónak kellene lennie. Jobb oldalon le tudod venni kulccsal az idomot, az ülés alatt pedig lennie kell(ene) egy szerszámkészletnek. 400 pénzért ez egészen jónak tûnik, legalábbis szépecske.

    

Riverboy 323 2014. szeptember 30. 21:08   Válasz erre: 322
Hmm igen
ma vettem át a gépet(tegnap csak kipróbáltam egy-két perc erejéig)
ma kb 30-40km ment bele így délután/estére.

A plexi nyakig tökéletesen véd de lehet beszerzek egy túra plexit ami fejig véd..
esetleg valami tipp a kézvédõkre, enyém túl lefele áll és kint van még a kezem teteje(bütykök), de úgy láttam hogy nem nagyon lehet mert egy csavar fogja és kész... talán tévedek?
    

Mecsekkawa 322 2014. szeptember 30. 20:33   Válasz erre: 321
Az enyémen van egy Givi túraplexi, azzal vettem, kb 40.000 körül láttam ilyet. A szitálást nem vettem észre, igen nem sokszor megyek 120 felett, lehet, hogy inkább elsõ teleszkóp/futómû probléma lehet.

Egyébként én most egy 125-ös Aprilis Pegaso-ról ültem át, ott tényleg csak pipiskedve ért le a lábujjam. És az ülése kb. olyan puha volt, mint a WC-deszka, szóval ehhez képest valóban kényelmes a KLE (is).

A benzincsap pri állásáról gõze sem volt az eladónak, azt mondta, hogy õ azt sosem szokta használni, csak az után jöttem rá, hogy mire való, miután letöltöttem a kezelési könyvet. Egy-két nap után szoktam abban az állásban bepöccinteni, ahogy elindult a motor már tekerem is ON-ba , így kevesebbet nyektetem az önindítót.

Ami engem meglepett a 2 ütem után az a motorfék, oda kellet figyeljek, hogy egy kanyarnál mennyire engedem vissza a gázt. És szerintem még oda kell figyelni az oldalsztenderre, egyszer nem nyitottam ki rendesen és szépen oldalára feküdt a gép. Talán Poweslave kolléga járta meg jobban az eldõléssel.
    

Riverboy 321 2014. szeptember 30. 11:32   Válasz erre: 320
Hat naked bikerol atulve az a kis szelvedeem is franko :D
Egy turaplexi kb mennyibe van?.

Azt mondta egyik ismerõsöm akinek volt régen ilyenje hogy 120felett nagyon szital az eleje ez általános vagy csak egyedi eset volt nála?
    

Powerslave 320 2014. szeptember 30. 10:09   Válasz erre: 319
A szerviz útmutató alapján az elsõ kerékbe 1.5 bar való, a hátsóba 2.2 bar. Nekem speciel elöl 1.6-tal jobban viselkedik (tegyük hozzá, ez abroncsfüggõ lehet).

A féket én is egy kicsit gyengéllem, de eddig még mindig sikerült megállni.

Az enyém 295 ezerbe került, ráadásul rögtön pár extrával és hazaszállítással együtt, de 20 éves, belpiacos és télen vettem. Kb 55-60 ezer lehet benne, de az elõzõ tulaj cserélte az óracsoportot, ergo passz.
Viszont szinte teljesen gyári mindenhol. A kipun lett reszelve egy nagyon kicsi, meg az ülést látogatta meg a kárpitos, valamint néhány csavar nagyon nem a gyári (roncsolva nincs).

Mire kell még oda figyelni, nézzük csak... Ja! A szélvédelem. Az nincs. 80-nál már nem hallok semmit; igaz, krosszbukóm van perpill, de ez nem változtat azon a tényen, hogy a fejemet veri a szél.

Egyébként viszont nagyon jó útitárs, csak én személy szerint a sorkettõ hangját nem szívlelem. :)

    

Riverboy 319 2014. szeptember 30. 09:16   Válasz erre: 318
125-ös RKV-m nak sokkal rosszabb a féke, szóval ez nekem fejlõdés :D

Hát igen a futott km lehet hogy több(sõt) de állapotra veszünk motort nem km állásra :D

Bármi tipp van szívesen hallgatom :)
    

bkriszb 318 2014. szeptember 30. 08:46   Válasz erre: 313
�Az elsõ villákba max 30psi nyomható az 2 bar és célszerû kézipumpával fújni nehogy túlfújd. De ha elég keménynek érzed akkor felesleges , nekem sincs felfújva.
Szerintem jó áron vetted, én 740 ért vetten dupla ennyi Km el de szerintem az is megérte, mert jó állapotban van. A fékeket én is kicsit gyengéllem de ez ilyen, hozzá lehet szokni...
    

Riverboy 317 2014. szeptember 29. 23:20   Válasz erre: 316
ohh koszi. igy mar ertem.
barmi tanacsotok van az elso par motorozashoz es igy alapvetoen a motorral kapcsolatban?
    

kawa550 316 2014. szeptember 29. 22:31   Válasz erre: 314
A pri állásban a benzin akadálytalanul folyik át csapon, arra való hogy ha hosszabb állás után kiürül a karbi, akkor indítózás elõtt fel tudd tölteni.
A vákuumos csapok alapesetben mindig zárva vannak bármely állásban, csak akkor engedi át a benzint, ha vákuum van a szívótorokban, tehát már jár a motor, vagy indítózol. Ha üres a karbi, akkor nagyon sokáig kéne indítózni mire feltelik, ennek az elkerülésére van ez az állás a csapon, beindulás után azonnal tedd vissza on vagy res állásba, mert különben túlfolyhat a karbiban a benzin.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjwlRcBF2C6u2Z1JX4SqnaSQCD-CqYETNgoCv2zAOVDGE8P9azNw
    

Powerslave 315 2014. szeptember 29. 21:06   Válasz erre: 313
Igazi jófajta valagvágós? :)
Nekem is volt 125-ösöm, de az egy XR1-es Gilera volt. Az meg kényelmesebb, de nem sok mindenre jó egy ilyen kis gyösz...
    

Riverboy 314 2014. szeptember 29. 21:06   Válasz erre: 313
Ma kipróbáltam a kiszemeltet és apukám(autószerelõ) plussz ismerõsünk régi magyar motoros bajnok jelenleg szerelõ õk is és hallgatták a motort(én csak álltam persze :D )
de rendben volt a motor egy kis lánc hangja van azt mondták de nem vészes.

Viszont ha a bmw magasabb akkor fõleg kle eddig 125ösöm volt azon talpon leértem szinte ennél lábujj hegy pedig 183 vagyok...


a pri állás alatt azt érted hogy a kettõ állítás közé rakod?
    

Mecsekkawa 313 2014. szeptember 29. 19:10   Válasz erre: 309
Szia!

Olajos villa van benne, de be van szelepelve, óhaj esetén levegõvel lehet keményíteni rajta.
Nekem 10 fok alatt reggel kicsit rá kell húzni a szivatót, illetve azt tapasztaltam, hogy ha a benzincsapnál kiiktatom a vákummebránt (pri állás) könnyebben indul.
Akkor teszteltem a hûtõventillátort, amikor beszereltem a hõfokmérõt, kellet azért jó pár perc 3 ezres fordulaton mire annyira felmelegedett.
Hogy kényelmes-e az ülés? 125-ös enduróról ültem át, ahhoz képest kényelmes, a barátom Goldwingjéhez képest hát... :)
Egyébként nekem is tetszik a GS, gondolkodtam róla de eléggé árérzékenyít a család :) Nem tudom neked ez számít-e, de nekem a KLE-rõl jobban leért a lábam.
    

Riverboy 312 2014. szeptember 29. 10:27   Válasz erre: 311
Köszönöm szépen.
Eddig BMW F650GS volt kinézve de az húzósabb árba...
Keresgéltem és a kawat találtam jónak..
Szerintem meg is nézzem és ha okés megveszem :)

Még írhatok :D
    

Powerslave 311 2014. szeptember 29. 10:17   Válasz erre: 309
A gyári ülés, úgy tudom, nem túl kényelmes. Nekem maszek kárpitos követett el rá egyet, így nem tudok pontosan nyilatkozni; nekem igen jó.

Hidegen indításkor néha egy kicsit ellenkezik ugyan, de nézzük el neki: idén pont húsz éves. Karcosabb idõben is legfeljebb egy percecskét játszom a szivatóval és már röfög is boldogan.

Olajcserénél le ke kell venni a kartervédõt. Kellemetlen, de ez egy ilyen mûfaj; együtt lehet vele élni, amúgy is csak 6 ezrenként teszed (a kézikönyvek szerint 12 ezrenként, de én biztos ami biztos nem várok vele annyit).

A hûtõventillátor álló motornál is jár, ha a hõmérséklet indokolja, viszont járó motornál nem megy, ha nem annyira meleg.

Típushibáról nem tudok, de nem vagyunk túl régi páros a Kawiccsal: február óta családtag.

    

Riverboy 309 2014. szeptember 28. 23:46   Válasz erre: 308
Segitettel, köszi.
Viszont ezeknek nem levegos a villajuk?
Hidegen, hogy indul a motor?
Apukám autószerelõ így talán konyebb dolgom van, csak hogy specifikusan vannak-e bajai.
A hutoventillator uresbe magason jaratva is beindul?(Ott helybe is tudom tesztelni!?)
Turazasokhoz kényelmes?

    

Mecsekkawa 308 2014. szeptember 28. 21:07   Válasz erre: 307
Szia!
Én 7 évvel idõsebbet vettem egy százassal olcsóbban kétszer ekkora futással (némi borulásnyomokkal). Szerintem- ha a futás reális, de ugye ezt senki nem tudja ellenõrizni- akkor reális az ár, de ugye ez attól függ neked mennyit ér meg. Én csak egy szezont mentem még vele, de meg voltam elégedve, most õsszel szándékszom elvinni szerelõhöz, egy alaposabb átnézésre. Szerintem a közel ötven ló országúti közlekedésre teljesen elég, dinamikusan gyorsul, keskeny, magas úgyhogy jól manõverezhetõ a forgalomban. Rendes fém kartervédõ van rajta, ami földúton és városi patkázásnál is hasznos. DL650-et vezetõ barátom szerint könnyen kezelhetõ, mint egy bicikli. Én használom földúton is, ha kibillen az egyensúlyából akkor a 200 kiló már elég nehéz és fordulhatna nagyobbat is a kormány. Kétszer már sikerült felborítanom, egy kuplungkar bánta de meglepõ módon sem az idomok, sem az index nem sérültek. Az enyémen nem mûködött a vízhõfok visszajelzõ és van némi olajszivárgás a hengerfejnél (ezt majd a szerelõ megmondja, lehet hogy csak egy nem túl friss tömítés a ludas). Hidegen csörög is, bár azt mondták egyébként is csörömpölõs a motorja, szerintem rá kell nézni a vezérmûláncra. A vákumos benzincsap sem zár tökéletesen, de a tûk jók, úgyhogy nem szivárognak a karburátorok csak a tank leszerelésnél kell kicsit ügyeskedni. Amivel nem vagyok megelégedve azok a gyengének tûnõ fékek illetve az 5l/100km is lehetne kicsit kevesebb. Kicsit puhának tûnik az eleje nagy gáznál emelgeti a kormányt, fékezésnél elég nagyot tud bólintani.
Nem tudom van-e olyan dolog, amire más motornál nem kéne ránézni:
- megnéztük, hogy a villa egyenes-e, villanyak nem lötyög-e, van-e rendes csillapítása a teleszkópnak (ne legyen levegõvel felfújva).
- kicsit megjárattuk magasabb fordulatszámon, hogy melegedjen, bekapcsol-e a hûtõventilátor.
- levettük róla az oldalidomokat és az ülést ránézni a vázra ill. a feszszabályzó környékére, nincs-e olvadt vezeték, barkácsolás. Itt van a hûtõfolyadék kiegyenlítõ tartály, érdemes ránézni, hogy nem olajos, üledékes-e a folyadék.

Hát nem tudom segítettem-e valamit...
    

Riverboy 307 2014. szeptember 28. 19:34  
Sziasztok

Lehetõségem lenne egy KLE-t venni.
2001 és évjárat 20.000km és 400e lenne.
Mit gondoltok reális ár?
Mit nézzék meg a vetelnel?
Milyen hibákra számíthatok ezzel a tipussal?

Esetleg pár szót mondtok róla, vélemények?(sok tesztet nem találtam)

Köszi elõre is.
    

DilisDoki 306 2014. szeptember 24. 00:03  
Nem veszem sértésnek, nyugodj meg, sõt inkább megköszönöm, hogy figyelmeztetsz a veszélyekre. Csak józan ésszel lehet belevágni mindenbe. Anno 4 éve egy 125-ös 2 ütemû tdr-t szerelgettem, javítgattam, több, kevesebb sikerrel. Volt már dolgom karbi szétszedéssel, olajcserével, gyertyacsere, fényszórók, teleszkópok, kerék, lánc, stb. Tehát amikhez nem kell egetverõ tudomány, és mint ahogy írtad is, kellõ tudással rendelkezve megoldható, azt megoldottam. Sokszor megakadtam, vagy már összeszerelés közben jöttem rá h nem klappol valami és szétszedtem újra. Ilyen ez, nem lehet másképp csinálni.

A blokk megbontása már más tészta, azt én is biztos h meggondolnám meg 5X h szétszedem e, vagy egyáltalán neki indulok e. Szerencsére van segítségem és követem a tanácsokat. Sajnos nekem nem volt lehetõségem a tdr elõtt máson tanulni, de bízok abban, hogy felismerem, ha valamihez már nem kell odapiszkálnom, hanem szerelõre bízni. Emellett köszönöm a tanácsokat, szem elõtt fogom tartani és ha gondom van informálódni fogok.

u.i.: Laptop, szgép, számtech eszközök szétszedése és összerakása, javítása nekem is megy :)
    

Powerslave 305 2014. szeptember 23. 16:28   Válasz erre: 304
Nice! :)

Én még szerelési könyv birtokában sem biztos, hogy meg merném bontani a vasat. Ne kérdezd, miért; mumus.

Egy laptopot bármikor szétkapok (persze, a kézikönyv követelmény oda is), kipucolok, helyrepofozok, stb., de egy motor az valahogy más tészta. Egy Simsont még talán nem sajnálnék, de a Kawics blokkját nem hiszem, hogy valaha is szétborítom.

    

kawa550 304 2014. szeptember 23. 16:18   Válasz erre: 302
Nem lesz könnyû, de nem is lehetetlen.
Én annak idején simsonon meg mz-n és 2T apriliákon megszerzett tudással vágtam bele a kawa GPz550 prímerlánc cseréjébe, amirõl azt kell tudni hogy a fõtengely közepén viszi át a hajtást a váltótengelyre, egy 4 soros végtelenített lánc, tehát a cseréhez ki kell venni a fõtengelyt és szétszedni a váltót. Mivel pénzem nem volt a szerelõ megelõlegezett 100.000ft-os munkadíjára, vettem egy szerelésit hozzá a Marótiban és belevágtam.
Menet közben aztán lett belõle még egy fúrás+új dugók+felújított fõtengely+csapágyak Németországból, mert csak a szétszedés közben derült ki hogy tropa az egész belseje a vasnak. Munkadíjak nélkül is ráment még 1x a motor ára.
Viszont sikerült, jó lett, a következõ tulaj 3 évvel késõbb még mint jó állapotú, füstmentes gépet hirdette eladásra.
Viszont, és most ezt semmiképpen ne vedd sértésnek, de ha nem ismersz fel egy vezérmûlánc feszítõt sem, akkor te sokkal de sokkal nagyobb fába vágod a fejszéd mint én anno....
Szóval sok szerencsét, és ha elakadsz valamiben, akkor jó tanácsként, inkább túrj napokig a neten, kérdezz, kérj segítséget, mielõtt valamit elrontasz, mert az könnyebben megy és sokkal nagyobb kárt lehet csinálni mint gondolná az ember.
És szerelési könyv nélkül(kézbevehetõ, olyan amit lapozni lehet a motor mellett térdelve, nem netrõl letöltött) ne állj neki semmi komolynak.
    

Powerslave 303 2014. szeptember 23. 15:38   Válasz erre: 302
Engem sem ez aggasztana, én inkább attól tartanék, hogy hozzáértés híján elcseszem a lovam, de az sem kellemes, ha simán nem szúrom ki, hogy valami nem kerek és az késõbb sokba kerül ugye :)
    

DilisDoki 302 2014. szeptember 23. 13:20  
De, egyértelmûen nem lesz könnyû eset az egész, nem kis vállalkozás. Ennek ellenére szerintem semmit nem veszítek vele ha megtanulom megcsinálni magamnak. Persze, abban igazad van, hogy nem áll jó arányban a befektetett munka, idõ azzal amit kapok érte, de ha mindig ezt nézném, akkor nem szenvedélyrõl beszélnénk, hanem unalomûzésrõl
    

Powerslave 301 2014. szeptember 23. 09:48   Válasz erre: 300
Szép elgondolás, de nem lehet, hogy típusismeret nélkül egy kicsit kemény dió rájönni, hogy hol mi nem klappol esetleg? :)

Én tuti nem mertnék ilyesmibe bocsátkozni. Szeretném persze megtanulni szerelni a Kawicsot, de túl kockázatosnak érzem a dolgot.
    

DilisDoki 300 2014. szeptember 23. 01:17  
Én nem csak hogy tartok tõle, hanem egyet is értek vele teljesen, de úgy gondolom, hogy akkor fogom igazán megszeretni ezt a motort, ha sikerül rendbe hoznom. Az idõ nem sürget, anyagilag sem mondhatom, hogy rosszul állok és persze türelmem is van hozzá, úgyhogy követem az utam, és megpróbálok visszahozni az életbe egy motort, amirõl már sokan lemondtak.
    

Powerslave 299 2014. szeptember 22. 16:49   Válasz erre: 298
Tartok tõle, hogy igazad van.
    

kawa550 298 2014. szeptember 22. 16:14   Válasz erre: 295
Azért az megint nem egy jó jel a motor elõéletére, fõleg nem a "csak úgy" kiesõ vezérmû csavarral meg a márkaidegen rágányolt idomokkal. Sajnos szerintem ki fog még esni ott pár csontváz a szekrénybõl....
    

kawa550 297 2014. szeptember 22. 16:11   Válasz erre: 296
Nehéz lenne azt megmondani, sok dolgot befolyásol. Lehetett az oka a nyomatékkal, a rezonanciával, hanggal kapcsolatos igények és ezek közül melyiket milyen arányban gondolták a tervezõk elõtérbe helyezni vagy épp csökkenteni, de itt csak kompromisszum lehet, tökéletes megoldás nem, õk ezt választották. Tetszik vagy sem, eszed nem eszed, választhatsz.
    

Powerslave 296 2014. szeptember 22. 15:11  
Skacok, jól látom amúgy, hogy a két dugattyú egymáshoz képest 180 fokban el van ékelve? Milyen megfontolásból?
Mármint a hangja alapján gyanítottam, de nem tiszta, miért lesz egy így jobb...
    

Mecsekkawa 295 2014. szeptember 21. 12:12   Válasz erre: 293
Szia!

Hát ha barna lötty jött ki a hûtõbõl akkor azért én még átmosnám egyszer, külön a kiegyenlítõ tartályt is. Vannak erre spéci mosószerek, én speciel ecetes vízzel csináltam.

A vízhõfok mérõ nem típusspecifikus, ugyanis csak a vízcsövet kell elvágyni (illetve kivágni kb 3 centit belõle) ahová a szenzor megy. A kijelzõ elemel mûködik, úgyhogy nem kell megbontani az elektromos rendszert, viszont pár év múlva majd elemet kell cserélni benne. A szenzorból több átmérõjû is van, én 22 mm-est szereltem be. Szerintem teljesen jól mûködik, mondjuk nincs háttérvilágítás, úgyhogy éjjel nem látod de hát.. Én itt a gerecsemotor.hu-n rendeltem meg, de közvetlenül az amerikai gyártótól trailtech.net is megrendelhetõ. Szerintem arra is jó, hogy a hõgomba fõzögetése nélkül is láttam, hogy olyan 90 fok felett be is kapcsol a ventillátor

    

kawa550 294 2014. szeptember 21. 11:03  
Biztos nem leszek népszerû, de azt a motort vissza kell vinni és visszakérni a pénzt, mert ha megtartod, akkor a jelek szerint fel fogsz ülni egy böszme nagy szopórollerra.
    

DilisDoki 293 2014. szeptember 21. 03:06   Válasz erre: 292
Amit tudtam komolyabb berhelés nélkül, azt megnéztem. Kiengedtem a benne lévõ hûtõvizet, és nem tudom, hogy a barna trugyi gátló hatására vagy mi okból, viszont a hûtõbõl csak enyhén barna víz jött ki, tisztának nem mondanám, de amire számítottam, ahhoz képest jó volt. Fékrendszert nézegettem meg, olaj, fékvezetékek, ilyenek rendben voltak. Holnap jön a következõ átnézés, meglátom mit találok még. Kérdésem lenne a következõ. Néztem közben ventillátorokat és találtam olyat, hogy csak a ventilátor 30 euróért, vagy hûtõvel együtt 44 ért. Váltás kedvéért, a 30 euró olyan 10 ezer környékén mozog, míg ha 45,el számolok az olyan 14 ezer köröl. Posta mindkét árban benne van. De a hûtõvel nem tudom mi a helyzet, viszont vész esetére jól jöhet.
    

Powerslave 292 2014. szeptember 21. 02:20   Válasz erre: 291
Húú, ez elég fejvakarósan hangzik. Idegen idomok, hiányzó alkatrészek, trutyi a víztartályban... Azt hiszem, itt az ideje, hogy elvidd egy állapotfelmérésre, nehogy gond legyen.
Szintén aggasztó a gondolat, hogy vajon az idegen idomok felszerelése végett az elõzõ tulaj szétbarmolt-e mégvalamit.

Ebayen btw érdemes szétnézni, mert szokott lenni KLE alkatrész (csak sosem az, ami kell :D)
    

DilisDoki 291 2014. szeptember 21. 01:42  
Sziasztok!

Egyfelõl pár napja leszedtem az idomokat, h megnézzem mi is bujkál alatta. Hát, nem mondom, hogy meglepõdtem, de azért kicsit pislogtam. Az észrevehetõ volt, hogy nem a rendes idomok vannak rajta, de gondoltam egy másik évjárat vagy egy másik kawa modell. Nos ennek ellenére, le kellett volna fényképezni az arcom, amikor a 2 elsõ oldalsó és 2 hátsó oldalsó idom belsején megláttam a honda feliratot :D Eddig azt hittem, az elõzõ tulaj hegesztett valamit az idomokkal, mert láttam h hõtõl megolvadtak néhány helyen, de most már tudom, hogy ez annak volt a hibája, hogy nem odavalóak voltak és gondolom a motor hõje olvasztotta meg.

Másfelõl, ami inkább gond, hogy elõször gondolkodtam, hogy mi nem klappol ránézésre, de aztán meg kellett állapítanom, hogy hiányzik a hûtõ ventilátor...Ne kérdezzétek, nem tudom mi lehetett vele. S emellett a víztartály aljában is barna (erõsen besûrûsödött) valamit találtam. A láncfeszítõ jövõhéten jön meg (ide beszúrva köszönöm a kle bontott alkatrészes linket, tõle jön a cucc) és addig ugye nem indítom be, így a hûtõrendszerrõl sem tudok nyilatkozni. A ventilátort valszeg 2 hét múlva rendelem (addig a papíroztatás úgyis elhúzódik, úgyhogy nem lesz gond azzal, hogy lesz e beindítva) addig a motor még áll és persze nézelõdök tovább a javítani valók tekintetében.

Jut eszembe Mecsekkawa kollega ! Láttam a vízhõfok mérõdet és mivel nem bízok a hûtésben jelenleg (bár tény hogy saját lábán jött haza a gép - igen, tudom a menetszél, szerencse h nem jöttem városokon keresztül), szeretném megkérdezni, hogy az neked mennyire megbízható, és egy ilyen vásárlásakor kell valamilyen szempontot figyelembe vennem, vagy simán nézzek egy univerzálisat?

Képeket dobok fel a látottakról holnap vagy holnap után. Kérdés, hogy érdekel titeket a folyamat és irkáljam a dolgokat róla ide a fórumba, vagy hagyjam a beszélgetést ezzel és csak azt kérdezzem, ha gond van?

Széles utat, gumifákat!
    

Powerslave 290 2014. szeptember 20. 12:45   Válasz erre: 289
Hmm... Én is 7-ig szoktam maximum forgatni, de leginkább azért, mert ott valami iszonyatos rezonanciába kezd, nekiáll fájóan ordítani és mintha az ereje is elfogyna. Ez azért meglepõ számomra, mert papíron ugye 8-nál van a nyomaték-, 9-nél a teljesítménycsúcs.
    

Mecsekkawa 289 2014. szeptember 19. 20:37   Válasz erre: 287
Az enyémben Motul 10W40 van. Tulajdonképp indítóztam már én is egyesben és valóban rántott egyet illetve csattan is a váltó az egyesnél, fõleg reggel. Annyira nem veszem a szívemre, 20 éves a jószág, ennél nagyobb baja ne legyen.
Én 7000 fölé nem szoktam pörgetni, esetleg valami neccesebb elõzésnél de akkor meg úgysem a fordulatszám mérõt nézi az ember. Viszont 3000 alá sem szeretem, ha leesik, ott van egy olyan rezonanciája, hogy minden zörög rajta.
    

Powerslave 288 2014. szeptember 19. 15:14  
Egyébként, csak hogy én is bedobjak egy kérdést már megest, ti meddig szoktátok forgatni?
    

Powerslave 287 2014. szeptember 18. 17:17   Válasz erre: 286
Próbáltad már 5w40-nel? Lehet, hogy a viszkozitás miatt van. A 10w40 hamarabb fagy. Persze, ez csak tipp.
Lehet, hogy a következõ cserekor én is 5w-t teszek bele - majd kimatekolom, hogy vajon a többletköltséget visszanyerem-e a fogyasztáson.
    

bakos 286 2014. szeptember 18. 13:56  
én is emiatt a probléma miatt szoktam rá az ilyen beindításra. Ha üresben indítom be akkor iszonyat nagyot reccsen amikor egyesbe teszem. olyan mintha kuplungolás nélkül tenném be egyesbe (ugye az összeragadás miatt nem emel ki)
    

Powerslave 285 2014. szeptember 18. 13:47   Válasz erre: 284
Hmm... Én mindig üresben indítózok.
Motult nem szoktam venni, mert iszonyat ára van, így az enyémben Castrol ActEvo 10w40 lötyög. Az 5w40 jobb lenne ugyan, de annyival nem, amennyivel többe kerül.
    

bakos 284 2014. szeptember 18. 11:03  
Ti milyen olajat használtok? Én Motul 10w40-est (5100) tettem bele eddig, de olyan problémám van vele, hogy ha a mocit hosszabb állás után indítom akkor összeragadva találom a kuplungtárcsákat. Ha egyesbe indítom, behúzott kuplunggal, olyan mintha egyáltalán nem húznám a kuplungot, el akar ugrani. Persze ha rálépek a hátsófékre és úgy indítom akkor minden oké, és meg is szûnik ez a letapadás egy pillanat alatt. De azért dühítõ hogy minden elinduláskor egy külön ceremóniát kell kerekíteni. Tapasztalt már valaki hasonlót?
    

DilisDoki 283 2014. szeptember 16. 20:55   Válasz erre: 282
Tukroznom kellett a kepet a hatas erdekeben :)
    

Mecsekkawa 282 2014. szeptember 16. 19:14   Válasz erre: 281
Bal oldalon van a kipufogó és jobbon az oldaltámasz? Vagy tükrözve van a kép? :)
    

DilisDoki 281 2014. szeptember 16. 13:40  
Csináltam magamnak egy facebook borítóképet. Gondoltam megosztom veletek :)
    

DilisDoki 280 2014. szeptember 15. 23:40  
Köszönöm a számot. Kiderült, hogy a cucc hejõkeresztúrban van nem nyékládházán, de már elintéztem, az alkatrész jövhéten ér ide kb. Szóval reményeim szerint jövõhéten lesz egy kis gurulás :)
    

kawa550 279 2014. szeptember 14. 17:32   Válasz erre: 278
Nálam még él a hirdetés, itt az elérhetõsége a hirdetõnek:
Nyékládháza
mobil: 06-70-220-4624

    

DilisDoki 278 2014. szeptember 14. 17:12  
Ha a linkre kattintok, akkor csak a képesmotor.hu aprójába dob be, szóval szerintem megszûnt a hirdetés :S egy nyíregyházi alktrészest találtam de az meg már megint necces
    

Powerslave 277 2014. szeptember 14. 16:47   Válasz erre: 276
Nno, kedves Doki, akkor méginkább próbáld meg elérni a Kawakarika által hivatkozott KLE tulaját, ugyanis miskolci. Bedobja a családnak, õk meg feladják neked.
    

DilisDoki 276 2014. szeptember 14. 16:23  
Csak valami gebasz volt a laptopommal és amikor frissítettem az oldalt, automatikusan elküldte újra egy régi hozzászólásomat. Már megoldottam, d e köszönöm, az infó hasznos.

Sajnos annyi csavar van még a történetben, hogy Írországban élek, vagyok a motorral együtt. Mivel a család Miskolcról rendszeresen ad fel csomagokat ezért a kisebb alkatrészek elküldése nem vészes, de van amit megéri itt beszereznem. Köszi, hogy említed, le akartam tölteni csak elfelejtettem, viszont van angol manualom is hozzá.

Amúgy harmadik említendõ dolog. Bocsássátok meg, hogy "berontottam".
Ha megengeditek, hogy bemutatkozzak, Krisztián (becenéven Doki) vagyok. Miskolcon születtem és éltem 1 évvel ezelõttig, mikor is 24 éves koromban Írország nyugati partjaihoz költöztem. Régen egy 125 ös Yamaha TDR-em volt, de a motorok iránti vagy régebben megvan. Jobban bízok a régi módszerekben mint az új túltuningolt kütyükben, ezért is vettem a KLE-t, és tervem, hogy szépen felújítsam. Ennyit rólam :)
    

Powerslave 275 2014. szeptember 14. 14:01   Válasz erre: 274
Ez az oldal nagyon jó, érdemes használni, de valószínûleg jobban jársz, ha bontóból szerzel alkatrészt, mert így kikúrt drága. Nekem a hiányzó (sérült) alkatrészek pótlása jattolással együtt 16500 forintomba került. Ha a CMSNL-rõl rendeltem volna vacsiúj alkatrészt, akkor 42000 fölött állt volna meg valamivel.
Ne fizess háromszoros árat, csak ha feltétlenül muszáj.

Lent linkeltem egy szerviz útmutatót (#262), azt érdemes lehet leszedned, még ha nem is a '93-asé...

Ja, és ne törölgesd ilyen szorgalmasan a hozzászólásaidat, mert egyrészt tudod módosítani (5 percen belül asszem), másrészt meg le fog tiltani a rendszer, és egy darabig nem fogsz tudni hozzászólni semmihez.
    

DilisDoki 274 2014. szeptember 14. 13:43  
Meg jah igen. Kb fél óra böngészés után találtam az oldalt. Valszeg amerikai, de nem vészes az otthonra postázás sem, plusz még ha nem is rendel az ember, a sematikus ábrák nagyon jól jöhetnek, és típusra le van bontva. Érdemes megnézni

http://www.cmsnl.com/kawasaki-kle500_model12416/
    

DilisDoki 273 2014. szeptember 14. 13:21  
Tehát akkor nekem (ha ezt a képet vesszük alapul) akkor a 92150 csavar kell, evidensen a 670-es O gyûrûvel igaz?

http://www.cmsnl.com/products/product_quickview.php?partcode=921501380
    

bakos 271 2014. szeptember 14. 09:20  
http://www.kepesmotor.hu/motorblokk/p1375996&st=kle
itt van egy bontott kle árusítva alkatrésznek, kérdezz rá hátha megvan neki még a blokk
    

Powerslave 270 2014. szeptember 14. 00:56   Válasz erre: 269
Gondolom, mókás lesz beszerezni azt a csavart. Elsõ körben a CMA-t javaslom, velem is elég korrektek voltak, nagyon gyorsan válaszoltak, és már jött is a futárral a pakk (és a szállítás sem volt drága, vmi 1600). A másik az a Miskolci srác volt, akinek a bontás alatt álló KLE-jét még Mecsekkawa kolléga linkelte ide a #223-as hozzászólásban. Talán ezt az alkatrészt nem kapkodják el olyan gyorsan, és beújítható.
    

kawa550 269 2014. szeptember 14. 00:07   Válasz erre: 268
Nem nagyon tudok mit hozzátenni a dologhoz azon kívül, hogy amint talán a képeimen látszik is, az a csavar tartja a helyén azt a hosszú rugót ami szintén látszik a képen, és ami az egész feszítõ lelke.
De az a szép a demokráciában, hogy mindenki azt csinál a saját motorjával, amit akar. :)))
    

Powerslave 268 2014. szeptember 13. 23:15   Válasz erre: 267
Nos, csörömpölés addig nem is nagyon lesz, amíg meg nem történik a baj.
Ennek az elveszett jószágnak volna a dolga feszíteni a vezérmûláncot, követve annak nyúlását. Perpillanat ez még lehet pont jó, így a vezérlés még épp nem ugrik. Elõfordulhat azonban, hogy 1-200 km megtétele után már pont lesz annyi lógása a láncnak, hogy ha nincs utánfeszítve (és, ha jól sejtem, akkor a kérdéses csavar híján nem lesz, de kawa úr ezt majd megmondja), akkor átugorhat egy, neadjisten két fogat a lánckeréken. Ilyenkor sajnos az a helyzet áll elõ, hogy a szelepek nyitása és zárása a dugattyú mozgásához beállítotthoz képest el van csúszva valamerre. Ha pl. 36 fog van a lánckeréken, akkor 10 fokkal. Akkor pedig garantáltan belever a szelepbe a dugattyú, és drága véget ér a móka. "Katt-kraccs-csörömpcsörömp-nyekk" és lehet menni újraépíttetni a blokkot.

Ezért merészkedtem javasolni, hogy inkább ne járasd. Lehet, hogy most jól viselkedik, de nem hiszem, hogy megérné a kockázatot. Elõbb pótolni kéne azt a csavart, szétszedni a láncfeszítõt, és helyrerakni az egészet.

Nem tudom, hogy egészen pontosan mi is annak a csavarnak a funkciója (a rögzítés absztrakt fogalmán felül/belül), de jobb nem kísérteni a sorsot, amíg valamelyik nálam sokkal okosabb kolléga el nem magyarázza.

Más: Ha jól látom, az ülésed gyári. Keress fel egy jó kárpitost és jól tedd el a telefonszámát, hogy meglegyen. A gyári fapadra eddig szinte kivétel nélkül mindenki panaszkodott. Állítólag maximum 50km-t lehet vele egyhuzamban megtenni. Az enyémet én már megoperált üléssel vettem, így ezt nem volt szerencsém tapasztalni. Ezt is majd a többiek fogják neked megerõsíteni, avagy cáfolni. :)

    

DilisDoki 267 2014. szeptember 13. 22:44  
Na, megnéztem, menet van, semmi gond. És ha nem leplek meg titeket a hülyeségemmel, a motor a tegnapi napon ment még jó 5-6 km-ert. A lényeg, hogy szerintem csak mintha egy fedél csavar lenne eltûnve. A motor még ma (mielõtt a poszt kikerült ide) is volt beindítva és semmi gondja nem volt. Plusz ugye mondtam, hogy csak mióta hazaértem és kb eltûnt a csavar azóta csöpög. Igazából nem indítom be persze, egyértelmû h hiszek a bölcsebbeknek. Csörömpölés akkor sem volt mikor nem folyt az olaj, meg azóta sincs, szóval egészen jól ment.

Extra: Gondoltam megosztom veletek az örömöm, íme pár kép :)
    

Powerslave 265 2014. szeptember 13. 21:41   Válasz erre: 264
Mi a *csa? Nálad minden van?

Tehát összefoglalva a dolgot, még véletlenül se nyúljak hozzá soha, mert tuti elb*ok valamit :D

Doki, asszem, ez nem lesz a kedvenc alkatrészed :)

    

kawa550 264 2014. szeptember 13. 20:20  
Ez ugyan egy tdm patron, nem kawa, de ugyan olyan elven müxik, talán jobban látható és érthetõ.
    

kawa550 263 2014. szeptember 13. 19:58  
Ez egy tök átlagos feszítõpatron. A középsõ csavar alatti rugó nyomja befelé racsnis feszítõt, ami csak befelé tud menni, kifelé a fogak rögzítõje nem engedi, így követi a fokozatosan nyúló láncot.
A szerelés normál menete: holtpontra állítás, középsõ csavar ki hogy a rugó ne nyomja a kelleténél beljebb a racsnit, és utána a 2 rögzítõcsavar és ki a patron. Ha így csinálod, akkor a racsnin látszik hogy hol jár a lánc a nyúlással, mennyi van még vissza az életébõl. Ha már semennyi, vagy csak 1-2 fog, akkor lehet új lánc után érdeklõdni.
Visszarakásnál a kis nyelvet a racsni alatt benyomva visszatolható a patronba a racsni, így betenni, 2 rögzítõcsavar, rugó, és a végén a rugófeszítõ csavar, ami alatt kéne egy tömítõ alátétnek lenni.
Kivételnél tessék figyelni hogy melyik rész van alul, mert gyakran fejtetõre állítva is vissza megy, de az nem jó az álmoskönyv szerint....
    

Powerslave 262 2014. szeptember 13. 19:26   Válasz erre: 261
A szervizelési útmutató szerint az ott nem csak egy egyszerû csavar van, ráadásul pontos nyomatékértékeket is megad, illetve kiköti, hogy a kérdéses alkatrészt és a vezérmûláncot is szét lehet barmolni, ha nem a megfelelõ sorrendben van sézt- összeszerelve a dolog.

Megpróbálom csatolni a fájlt. Lementés után át kell nevezni PDF-re, és elvileg megnyitható. Az 5-15-ös pontban (127.o.) látható a cucc.

UPDATE: Kipróbáltam, mûködik. A hibás képre klikkelve megnyílik új lapon. Persze, nem kép, ezért nem fog betöltõdni semmi. Nyomsz egy CTRL+S-t. Elõjön a mentés ablaka. Itt a fájlt .jpg-tõl átnevezed .pdf-re (vagy elõbb lemented, aztán nevezed át), és már meg is vagy, meg lehet nyitni.
    

kawa550 261 2014. szeptember 13. 19:18   Válasz erre: 260
Pontosan, ahogy mondani tetszik. Békén kéne hagyni indításilag azt a gépet amíg nem kerül pontosan a helyére ott minden.
Le kéne kapni a fedelet amit a két csavar tart és úgy megnézni hogy mi is történik a középsõ csavar hiányában.
A levétel csak felsõ holtpontra állítás után javasolt, mikor minden szelep zárva és nem nyomják a szeleprugók a vezérmûtengelyt, mert némely motoroknál a vezérlés elugorhat ha laza a lánc és a szeleprugó feszíti a vezérmûtengelyt(pl tdm-nél járt így kolléga).
Lehet hogy be lehet kendácsolni valami másik csavart, de nem ajánlanám, annak pontosan a gyári hosszúságúnak kell lennie.
És gyanús az ügy, fõleg ha leharcolt a gép, hogy esetleg a már túl hosszú(megnyúlt) vezérmûláncot szerették volna a gyárinál beljebb nyomni hogy elhallgattassák a láncot az eladás idejére....
    

Powerslave 260 2014. szeptember 13. 18:36   Válasz erre: 259
Épp azt nézem a SM-ban; elvileg van benne rugó, de az a neked hiányzó cuccal együtt kijön, mert annak a része. Valószínûleg sürgõsen pótolni kéne ezt a láncfeszítõt. Addig be se indítsd, mert ha megugrik a laza verzémûlánc, az elcsúszott vezérlés szétveri a blokkodat.

Persze, még mindig a kolléga úr szava a mérvadó, mert jómagam még nemigen szedtem szét ilyesmit, csak a szerviz kézikönyv alapján próbálok következtetni...
    

DilisDoki 259 2014. szeptember 13. 18:17   Válasz erre: 256
Okés. Tehát a hülye kérdése: Látnom kellene bent a rugót? Tehát ha a csavar hiányzik a rugó ki tud esni? Lemegyek most megnézem, de csak késõbb jutok netközelbe a válasszal. A menetet láttam benne, azzal nem látszódott h lenne ott gond. De akkor egy olyan csavart be kellene szereznem gondolom. Vagy oda egy ugyanolyan nagyságú megadott hosszúságú csavar jó?
    

Powerslave 258 2014. szeptember 13. 18:02   Válasz erre: 256
Tisztelettel elfogadom a Maestro megoldását :)

Viszont akkor az említett érzékelõ hol található a gépen? Nekem meg valószínûleg annak kéne a körmére néznem - a perzisztensnek tûnõ visszajelzõk miatt. A borulás óta nem sikerült megoldást találnom...

2004-es KLE-hez amúgy van Service Manualom, angolul, ha valakinek kellene (nekem 94-es van, de tudtommal a megjelenést leszámítva nem nagyon van különbség).

UPDATE: Ha minden igaz, lokalizáltam a kérdéses alkatrészt, bal oldalon az olajteknõ egyharmada környékén.
    

kawa550 257 2014. szeptember 13. 18:02  
Itt a rajz a kézikönyvbõl:
    

kawa550 256 2014. szeptember 13. 17:58   Válasz erre: 252
Az a vezérmûláncfeszítõ patron, középen egy ugyan olyan méretû csavarfejnek kéne lennie mint az a kettõ ami tartja a fedelet, csak a középsõ ilyen széles kalapos.
Pucold ki és nézd meg hogy nem szakadt-e ki a középsõ csavar a menettel együtt, mert az nem lenne egészséges, az a csavar nyomja be a rugót ami feszíti a láncot.
    

Powerslave 255 2014. szeptember 13. 17:55   Válasz erre: 254
Megnézem, hátha a kartervédõ mögül is látszik... 5 perc, vagy vmi ilyesmi...

update: több, mert elõbb csinálok egy cigit :D
    

DilisDoki 254 2014. szeptember 13. 17:52   Válasz erre: 253
Köszi. Nem mindenképpen fotó kell, csak hogy tudjam h mi afene megy oda, mert nem poén h folyamatosan csöpög az olaj. Meg az olaj még nem is érdekelne, te tudom h zártnak kéne lennie. Szóval ha már pontosan tudom mi az, beljebb vagyok
    

Powerslave 253 2014. szeptember 13. 17:48   Válasz erre: 252
Ez szerintem az olajnyomás-érzékelõ lesz. Nem biztosra mondom, de valahol mintha ilyesmit olvastam volna. Lemennék neked lefotózni, de le kéne hozzá szedni a kartervédõt, azt meg nem forszíroznám, mert rémálom - vagy puhapöcs vagyok :)
    

DilisDoki 252 2014. szeptember 13. 17:00  
Sziasztok! Tegnap büszke tulajdonosa lettem egy '93-as KLE 500-nak, viszont korából fakadóan (meg hát mert viseltes eléggé szegénykém - kitudja milyen tulajok voltak elõttem-) lesz mit rajta csinálni, de pont ezért vettem. Kérdés viszont, hogy tegnap 10 méterre a háztól elkezdett csöpögni az olaj. Szerintem lehetett odagányolva valami csavar, mert visszasétálva megnéztem az utat és semmit nem találtam, de kérdezném, hogy a képeken látható helyen nektek mi van? Tudna valaki küldeni képet ugyanarról a helyrõl vagy esetleg megmondani hogy pontosan mit kell használni oda? Elõre is köszönöm
    

Powerslave 251 2014. szeptember 11. 18:36   Válasz erre: 250
Conti Trail Attack van az enyémen. Összehasonlítási alapom nem nagyon van.
    

Coopland 250 2014. szeptember 11. 11:30  
Sziasztok!
Ti milyen gumit használtok? Mit ajánlatok fõként aszfaltra. (Metzeler Tourance van most fent nekem)
Elõre is köszi mindenkinek!
SZÉLES UTAT!
    

Powerslave 249 2014. szeptember 7. 15:02   Válasz erre: 247
Javagyúúúúgy! Esküszöm, ezen merengtem tegnap, hogy a szerelõk vajon a mi a f****al oldják meg... Hálásan köszi a tippet, szerintem megpróbálok egyet szerezni kölcsönbe.
    

Powerslave 248 2014. szeptember 7. 15:01   Válasz erre: 246
Próbáltam. Nem sikerült annyira meghúzni, hogy a helyére lehessen tolni a csavart.
    

kawa550 247 2014. szeptember 7. 12:28   Válasz erre: 241
Leginkább ilyesmivel érdemes küzdeni, nem kell megvenni, én is magam dobtam össze egyet csak valami jó kemény anyag kell hogy ne hajoljon el a végén a horog.
http://motobox.hu/spd/80220018/Rugobeakaszto-szerszam
    

Diravi 246 2014. szeptember 7. 11:33   Válasz erre: 245
Oldalsztenderrõl van szó? Más motoron én elöbb a rugót akasztottam be, és csak utána került a sztender a helyére, azzal könnyebb a mérete miatt szenvedni.
    

Powerslave 245 2014. szeptember 7. 11:26   Válasz erre: 244
Húbazz... Az szép! Tegnap egy nálam jelentõsen megtermettebb robogós srác (aki szintén itt parkol) jött oda segíteni, még egy leatherman is volt nála, de ketten együtt sem sikerült a szükséges kb 1 centit nyújtani a rugón. Cserébe, amikor a rugó megunta és jellegzetes hanggal távozott - no para, meglett -, fiatalos lendületemben televertem a frissen felszerelt lábtartó konzol csavarját, ami kapva az alkalmon, megtartott egy kis darabot az irhámból.

Hasonló, kábeles/madzagos megoldáson (hurkol -> villáskulcs a két szál közé -> csavar -> "nyomatékmegoldja") mi is gondolkoztunk, de egyrészt nem volt kéznél alkalmas madzag, másrészt nem tiszta, hogy fejezem be a mûveletet mellékhatások nélkül (pl. egy elég vastag hosszabbítókábelrõl hogyan zavarom át a helyére a rugócskát).

Azért nem gondoltam volna, hogy ilyen erõ van ebben a kis toszban...
    

bakos 244 2014. szeptember 6. 21:44   Válasz erre: 241
Powerslave, én hosszabbító kábelt akasztottam a rugó hurokjába majd mindkét kezemre rátekertem és veszettül húztam.
    

bkriszb 243 2014. szeptember 6. 17:50  
Powerslave, csak kitartás, hidd el ha középstandard rugóját cserélnéd, (más mocin) még rosszabb lenne a helyzet...
    

bkriszb 242 2014. szeptember 6. 17:46   Válasz erre: 240
Szia bakos! Köszönöm, a tiéd is szép, látom ugyanolyan típusú az oldaldobozunk is. A Plexi GIVI gyártmány kb 10cm-el hosszabb mint a gyári és szerintem egészen jól szuperál, bár én nem szoktam túl gyorsan menni. Az ülés kényelmes, az elõzõ tulaja szerint kényelmesebb mint a gyári, nekem tetszik hogy van egy kis hátsó tartása. Még az ismerkedõ fázisban vagyunk, mivel nagyon kevés ideje van nálam.
    

Powerslave 241 2014. szeptember 6. 16:37   Válasz erre: 239
Hogy az a jó k... b... @&ßðß^¢¢!!!
Leb*tam a bõrt a ujjamról (tudom, kesztyû), de azt a sz*ronb*szott rugót az istenért sem sikerül a helyére tenni.

Tudja esetleg valaki, hogyan lehet az oldaltámasz rugóját a helyére imádkozni? Eddig kettõbõl két fõ nem járt sikerrel, bármit is próbált...
    

bakos 240 2014. szeptember 6. 11:29   Válasz erre: 236
bkriszb, szép moci! látom átformált ülésed és túraplexid van. Hogy szuperálnak? Ilyesmikben én is gondolkodom egy ideje.

Ittmeg a saját jószágom teljes harcidíszben:)
    

Powerslave 239 2014. szeptember 2. 23:23   Válasz erre: 238
Hehe, ez eddig egyszer már sikerült és most tényleg bütykölni fogok :D
    

Mecsekkawa 238 2014. szeptember 2. 20:05   Válasz erre: 237
Fel kell párszor borítani, aztán lehet bütykölni :)
    

Powerslave 237 2014. szeptember 2. 10:28   Válasz erre: 236
Üdv nálunk, bkriszb!

Van számodra egy rossz hírem: Ezeket nem kell bütykölni. :)

    

bkriszb 236 2014. szeptember 1. 20:35  
Sziasztok! Nemrég sikerült vennem egy KLE 500 ast. Még nincs nagy endúrós, vagy motoros gyakorlatom, de gépészmérnök révén szeretek bütykölni így remélem hamarosan én is tudok majd hasznos szerelési tanácsokkal szolgálni. Tavasszal úgy néz ki már meg is lesz az elsõ feladat, elsõ, hátsó tárcsa csere.
Akinek esetleg még nem lenne meg, egy hasznos olvasmány a motorhoz, innen letöltheti:

http://www.manualslib.com/manual/693564/Kawasaki-Kle500.html

    

Powerslave 235 2014. szeptember 1. 15:43  
Jelentem, megjött a kuplungkar és a motor lába is.
Van valakinek tapasztalata az utóbbi cseréjében?
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők