2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Hungarian Cross Country
Következő oldal

polya 1821 2006. november 6. 20:24  
taki: megneztem a scorpa-t nagyon kis torekenynek tunnik endurozni, meg ha a francia kocsik megbizhatosagabol es szerelhetosegebol indulok ki akkor nem biztos hogy be mernek vallalni egy francia motort ;)
    

frpeter 1820 2006. november 6. 15:32  
Mostmár énse vagyok olyan píprkutyxa, csak jó lenne a túrákat elõre tudni mondjuk 2 héttel, mert én eléggé be vagyok táblázva...
    

ztaki 1819 2006. november 6. 12:07   Válasz erre: 1818
Gunyi: hát ez igaz.. a márciusi hcc-turát (http://www.hcc.bnet.hu/2006-03-11/bemutatkozunk.htm) nehéz lenne ûberelni... mondjuk az is tény, hogy ott is válogatott társaság jött össze... még kobor is... :-(
    

gunyi 1818 2006. november 6. 11:06  
js, és a klasszikus fektitibi féle mondat mág március elejérõl: ha nem indlunk el, nem lesz honnan visszafordulnunk!
    

gunyi 1817 2006. november 6. 11:04  
emlékeztek márciusban is mennyi nyûgje volt mindenkinek hogy jöjjön vagy ne jöjjön, s végül milyen jót mociztunk!
még sz.vándora is jött velünk, igaz nem mindenhol, de becsületére szól az biztos!
    

kveker2 1816 2006. november 6. 08:21   Válasz erre: 1811
Jók a képek! Láttam rajta egy kék DRZ-t, érdekes látvány volt az elsõ supermoto felnire szerelt hátsó crossgumi. Olyan jó kis dömper jellege lett tõle. Tegnap én is motorozgattam 1-2 kört, de az esõ elvette a kedvem hosszabb úttól.
    

fektitibi 1815 2006. november 6. 07:46  
Majd péntek,szombat és vasárnap reggel kiderül ki milyen elszánt.
    

ztaki 1814 2006. november 6. 06:23   Válasz erre: 1811
Hát elvileg erre való az enduró... és talán itt még egy-két enduróssal is találkozhatunk volna... Valahogy kezd olyan hangulata lenni az endurózásnak is, hogy ha nem esik az esõ, ha süt a nap, ha nincs sár és ha nincs por és had ne soroljam... lehet, hogy én öregszem, de elvagyok szokva kicsit ettõl a nyavajgástól... Bár az is lehet, hogy felénk még mást értenek endurózás alatt...
No mék oszt visszafexem azt megpróbálom jobb lábbal is. ;-)
    

gencsydani 1813 2006. november 5. 23:32   Válasz erre: 1812
Igen és még ráadásul hivatásos géprombolók is a srácok, mert képesek belemenni 5 centinél mélyebb pocsolyába, sõt még akár sárba is! Hallatlan!
:P
    

Koriori 1812 2006. november 5. 23:17   Válasz erre: 1811
Ööööö szerintem elég nagy szopás lehetett, vagy valami szado-mazo klubnak is tagjai vagytok? :-))
    

frpeter 1811 2006. november 5. 22:41  
Szombaton részt vettük a csolnoki DRZclub talin.
Képek itt: http://www.svmedia.hu/egyebmoci/SuzukiLTF2502006/061104csolnok/frpeter1.htm

Ami a hazafelé utat jellemezte: hó, köd, hideg, sötét, nagy feeling, fekvõ DRZ :)
    

polya 1810 2006. november 5. 20:54   Válasz erre: 1807
a turan nem nezzuk meg a palya eddig elkeszult reszet?
    

fektitibi 1809 2006. november 5. 20:11  
Feji!Te hülyének nézel minket!Megnéztem milyen mocid van,hát az kemény még jó,hogy nem te fogsz elöl menni.Bekéne kötni a szemed kiszúrni a gumid,hogy a látómezõbõl ne menjél ki 3 percen belül.Gyere legalább a belsõket cipelheted mivel neked is viszek tartalékot.Meg a szerszámokal is növeljük a súlyodat.Így talán 120kg lesz a géped.Csak azt ne erõltesd,hogy állva motorozzak ezzel az ízületselejtes testel.Ha pénteken ráérsz valahol találkozhatnánk.
    

ztaki 1808 2006. november 5. 19:43   Válasz erre: 1807
Feji: pénteken kövesen fel ócsára - majd teljesem szûz utakon, iránytûvel le Szegedre.
Szombaton: terepen fel Ócsára... Tázlár környékéig szerintem nektek való terepen - aztán kb. 80 km teljesen lájt... madj ismét jó kis endurós szakaszok Örkénykörnyékén.... alvás öcséméknél Ladánybenén...
Vasárnap: Ócsáról szegedre - kb. kecskemétig izgalmas szakaszokon, aztán csak akkor lesz izgalmas, ha nagy lesz a sár, akkor viszont nagyon.
    

Feji 1807 2006. november 5. 18:11  
taki. merre és hogy is lesz az a menet? meddig mentek? van esetleg nekünk való szakasz is (kis mazsolák nagyonlassú tatás tempóban) esetleg elkisérhetnénk titeket egy darabig a nyomaitokon:)

amúgy ma rengetegen voltunk a pályaépítésen!! jól el is haladtunk kb 4 óra ásás és favágás kis lájtos meló.,de megérte! majd egyszer te is meglátod reméljük. ja a léteszám. Viktor és jómagam. kedden kimegyünk csapatni
    

ztaki 1806 2006. november 5. 15:17   Válasz erre: 1805
Tibi: Mindenesetre pénteken a drz-vel megyek - terep gumi stb... szóval pénteken nem fogsz tudni zavarba hozni... :-) De tény, hogy pénteken én is legszivesebben csak csapattárs leszek... Szinte biztos, hogy bemelegítésnek egész kemény lesz ez a nap...
    

fektitibi 1805 2006. november 5. 13:45  
Ha pénteken kifogunk egy kemény idõjárást nekem is lehet,hogy jó lesz szombaton a lassú csoport.Mivel az alap kritériumot tudja a motorom,meg ha rám bizzátok eltévedünk,de jó sokat motorozunk majd.
    

ztaki 1804 2006. november 5. 12:17   Válasz erre: 1803
Tibi: azért csak módjával, mert az utóbbi idõben hullunk mint a legyek - nehogy beállj a sorba! :-)
Amugy látom te is inkább a motoron bütykölsz, mint magadon... :-) Az asszony nálunk sem akarja érteni, hogy miért veszek egyre erõsebb motorokat, ahelyett, hogy a régiekhez fogynék vissza...

Már én is nagyon várom ezt a hétvégét - bár már elõre jelzem, hogy nekem az xtz-vel a tereptempóm meg sem közelíti a tavalyit... :-) tehát hozzál olvasni valót... :-) Bár bizom, hogy a gyorsakat polya majd csak levezeti nyaktoro tempoban...
    

fektitibi 1803 2006. november 5. 10:06  
Tegnap nyomtunk 100km-t olyan tempóban,hogy még mindig remeg a lábam,sajnos kiderûlt a hátsó ruróstagom gyenge a 110kg-os súlyomhoz, ezért fejlesztés elõtt állok.Már péntekre készülök,irány Szeged!
    

redbullromaiacs 1802 2006. november 4. 18:32   Válasz erre: 1799
Ez nagyon frappans valasz!
    

Macko 1801 2006. november 4. 09:45   Válasz erre: 1800
Nagyon sok múlik azon, hogy szerencsénk van-e éppen vagy nincs. Sokszor megy az ember akár motorral, akár autóval hosszú perceket úgy, hogy nem emlékszik semmire. Vagy megússzuk, vagy nem. Nekem is volt autóval hasonló nagyon régen, ami nagyon súlyos balesettel végzõdött, úgyogy sajnos tapasztalatból tudom, hogy mûködik az agyunk. Elõtte én is feszegettem a húrokat, azóta soha.
    

Ice 1800 2006. november 4. 09:38  
Bocs mindenkitõl de az elsõ infók rosszak voltak, tehát nem Kóbor fékezett 30m-t hanem a teherautó /azt nem tudom hogy volt e Kóbornak féknyoma/, sötét volt már, este 6h körül történt a téli idõszámítás szerint, meg fáradt is lehetett, mert a Szentes-Békéscsaba utat már többször bejárta és általában 2 óra alatt mindig célba ért, most viszont a balesete már a 3. óra körül volt, szóval annyi biztos hogy késõn vette észre a teherautót és nem tudom de úgy látszik a teherautó sofõr is próbálta elkerülni az ütközést, ami tulajdonképpen sikerült is neki, viszont Kóbor úgy esett el hogy a feje a bukóban rossz helyen ütõdött meg, /többen haltak meg már így egyébként, vagy bénultak le örökre, ezt utólag tudtam meg/, ami ugye a mentõben késõbb a halálát okozta, lehet hogy ha elõbb kórházba ért volna még megmenthetik, de ezt már most én is csak találgatni tudom! :(
Hajnal 4h-ig fent voltak a barátnõjével, valahol szórakoztak, szóval ezért is lehetett fáradt, ez nem azt jelenti hogy másnapos volt meg ilyenek, hanem csak a lehetséges fáradtságára utalok és így indult haza du.3h felé Csabára!
Amúgy a bukósisak védelmét egy kicsit most így már megkérdõjelezem, de nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, ez csak szimplán az én véleményem, és az biztos hogy ahhoz hogy valaki, Kóbor, így meghaljon nagyon szerencsétlenül kellett elesnie, de mint írtam õ sem egy egyedi eset, sajnos mások is haltak meg már így! :(
A baleset egy egyenes szakaszon történt, ez is teljesen biztos infó, direkt többször rákérdeztem mert még mindig nem értem az egészet, akárhogy fantáziálok ill. akárhogy Kóbort szeretném kihozni vétlennek.
/Ez nem biztos hogy így van: Egy nagyon mellékúton történt a baleset, 4 számjegyû, Csorvást köti össze Kondorossal, vagy fordítva most tök mindegy, ami egy sávos, na ez a nem biztos, viszont az út szélén elég nagy, széles útpadka található.
Én csak azt nem értem miért nem kerülte ki azt a nyamvatt teherautót, valószínû azért nem értem mert én még ennyire fáradt ill. figyelmetlen nem voltam, vagy csak nem lett belõle bajom idáig?!:O :(/
    

polya 1799 2006. november 4. 09:15   Válasz erre: 1797
"Mindenhol kompetens vagy?"
-nem: de azokat a temakat eleg konnyu felismerni: ott a mondataim vegen a "." helyett "?" talalhato.

    

Wili 1798 2006. november 4. 07:52  
Ice írja, a temetés napja még nem 100 %-os.
Ha pontosat tud, közli velünk .
    

redbullromaiacs 1797 2006. november 4. 07:44   Válasz erre: 1793
Te minden ugyet kepviselsz? Mindenhol kompetens vagy?
Kicsit erdekes a kioktato stilusod, akarhol megfordulsz mindenkit kioktatsz!
Nem akarlak minositeni, de kicsit szallj magadba!
Sajnalom a baratotokat! Isten nyugtassa bekeben!
R.I.P.
    

Macko 1796 2006. november 4. 06:41   Válasz erre: 1793
Polya, Kóbor családja egyáltalán szeretné, hogy legyenek ott motorosok? Mert ha az a kívánságuk, hogy egyáltalán ne jelenjünk meg, akkor nyilván azt is tiszteletben kell hogy tartsuk.
    

Macko 1795 2006. november 4. 06:40   Válasz erre: 1794
Akkor viszont pesti indulással 6 fõt tudok vinni-hozni.
    

Dodiba 1794 2006. november 3. 22:59   Válasz erre: 1793
Ebben igazad van!
Bocs ha okoskodónak tûntem4Nem akartam az lenni!
Ha megyünk,akkor autóval leszünk ott!
    

polya 1793 2006. november 3. 22:42   Válasz erre: 1792
Erre azt lehet mondani, hogy ha nem ismered a korulmenyeket es az elozmenyeket, akkor nem biztos hogy kompetens vagy a helyzetrol velemenyt nyilvanitani, de nem tul bonyolult: ha Kobor csaladjanak a fajdalmat tiszteletben akarod tartani akkor nem motorral jelensz meg (meg akkor is ha ezzel nem ertesz egyet).
    

Dodiba 1792 2006. november 3. 20:27   Válasz erre: 1791
Hmm!
Most erre mit lehet mondani?
Ha autóban ül,akkor az a hibás! :-((
Szerintem (bár nem ismertem személyesen) fentrõl örülne a motorosoknak!
A hitvallását olvasva ez lenne neki a legjobb!
    

gencsydani 1791 2006. november 3. 19:49   Válasz erre: 1790
A család a motort/motorozást hibáztatja.
    

Wili 1790 2006. november 3. 19:32  
Polya mi az oka a határozott tiltásnak?
    

polya 1789 2006. november 3. 18:54  
holnap/holnaputan, hondatesztnap nyarsapat/tapiobicsken.
    

polya 1788 2006. november 3. 18:51  
Ne motorral menjetek!
    

Macko 1787 2006. november 3. 17:45   Válasz erre: 1786
Páran lemehetnénk akár motorral is. 10-12 fok várható csapadék nélkül.
    

Wili 1786 2006. november 3. 16:18  
Úgy hallottam , a Kóbor temetése szerdán lesz Gyulán, 13 órakor a Szentháromság úti temetõben.
    

gunyi 1784 2006. november 2. 19:14   Válasz erre: 1782
gabi, nembaj az ha csúszik kicsit, nekem is meg-megcsúszik, dehát ez van...
valamint várj még egy kicsit ezzel a friss váltóolajjal, használd még, mert ha "bekopik" az olaj, nem biztosa hogy még csúszni fog.

4ütemûnél már többnél tapasztaltam.
    

Zsifi 1783 2006. november 2. 17:57   Válasz erre: 1782
Akkor javul!!
Ha eddig 6.-ban csúszott az a legrosszabb...3.-ban hamarabb fog csúszni mint feljebb...
    

benedek 1781 2006. november 2. 16:44  
Hát ez tényleg megrázó. Igaz én csak egyszer találkoztam személyesen vele, Szeptember 9.-én A Budapest-Makó futamon, az elsõ napi cél elött kb 10 km el, egy réten jött velem szemben, és nem találta a helyes irányt, valóságal megkönnyebült amikor meglátott, és a célig követett. nekem ez nagyon megmaradt. A verseny közben töbször is találkoztunk, oda vissza elözgettük egymást, mindig utolértem mert gyorsan ment és sokat esett. Én mindkét nap elsõként értem be, õ meg ha jól emlékszem elsõ nap 3. volt második nap meg 7. ként ért be. Sajnálom szegényt. ilyenkor arra gondolok,h ez velem is bármikor megtörténhet. Nyugodj békében!
    

ztaki 1780 2006. október 31. 18:29  
Huuu... Kóborról nem tok irni... nem is irok semmit... :-(
    

Feji 1779 2006. október 31. 10:54  
Szegény Kóbor. nyugodjék békében.

Peti . jók a képek! az árnyékos tetszik.
    

soka63 1778 2006. október 31. 08:23   Válasz erre: 1775
Köszönöm!
Akkor ez az Adriánújtelep Pacsmagi tavak ttk környéke.
Meg fogom találni.

Hát ezért votl a szmájli, nyitókódot is keresek :-)
    

fektitibi 1777 2006. október 31. 05:24  
Sajnálom nagyon ami Kóbor barátunkal történt.A felelõtlenség legteteje volt amit én csináltam hétvégén,de nekem össze jött.Gyál-Algyõ egyedül oda vissza.Az oda út az olyan jó volt mint a fene 200km alatt ott voltam,viszont a haza út az katasztrófa volt.Esõ,agyag,eltévedés 270 km!Szerintem az óra átállítás miatt volt nem gondoltam,hogy enyire nyugatról süt délutlán 3-kor a nap.Taki neharagudj,hogy nem hívtalak de északról támadtam és egyszer csak ott voltam és azonnal söröztem.
    

polya 1776 2006. október 30. 20:57   Válasz erre: 1768
Le tudod tolteni garmin.hu -rol, de nem tudod felrakni a gps-edre nyitokod nelkul.
    

polya 1775 2006. október 30. 20:56   Válasz erre: 1765
elfelejtettem elmenteni a gps koordinatakat :( a dunafoldvari ktm kereskedo biztos meg tudja mondani hogy jutsz oda - elindulsz tamasibol pincehely fele aztan jobbra le a 61esrol at a vasuton(foldut) aztan balra majd ismet jobbra meg egy bal - ha ott vagyok megtalalom de az ut reszletei nem maradtak meg.
    

polya 1774 2006. október 30. 20:53   Válasz erre: 1762
szamkivetett vagyok ;) pedig a motorom is pont elkeszult meg kocsit is szereztem.
    

Wili 1773 2006. október 30. 20:44  
Azthiszem elsõk között tudtam meg,de még mindíg nem akarom elfogadni.
A HCC-2-n együtt motoroztunk, ott ismertem meg.
Két napra rá teljesen véletlenül találkoztunk egy vidéki építkezésen, érdekes szitu volt.
Ha visszaolvassátok a HCC-s hozzászólásait, élmény beszámolóit, abból is tisztán látszik , mennyire megfontolt, értelmes srác volt.
Egyszer már vissza jött a halál ölelésébõl, akkor egy Astra ütötte ki alóla a motort.
Most nem sikerült nagyon sajnálom és õszinte részvétem a hozzátartozóinak.
A Motorrevû 2006/11 legújabb számában a 123.ik oldalon "Mecseknádasd úttalan utakon"címû cikknél a fényképen középen látható, piros-szürke dzsekiben.
    

Ice 1772 2006. október 30. 20:42   Válasz erre: 1762
Az XR-el ment haza vasárnap Szentesrõl és egy nagyon mellékúton, egysávoson, szembe jött egy teherautó, õ megijedt , hogy miért nem tudom, csak sejtésem van, lehet hogy a GPS-t böngészte, de ez csak az én tippem, mert magamból indulok ki és én is ilyenkor hajlamos vagyok nem a forgalomra figyelni, igaz ez csak egy pillanat de lehet hogy elég az ijedséghez, szóval satufékezett, 30m féknyomot hagyott majd eleset /valószínû, szerintem orra állt/ mert a fejét olyan súlyosan ütötte meg hogy a mentõben belehalt, a teherautó soför végignézte az esetet, nem ütköztek , egyszerûen elesett és meghalt, Ez a leghihetetlenebb eset amit valaha is hallottam, én nem is tudom elhinni még mindig, nagyon jó motoros barátom volt, sokat gurultunk együtt, mintha a lelkembõl szakítottak ki volna most egy darabot. Vigyázzatok magatokra!!!
    

frpeter 1771 2006. október 30. 20:15  
Sajnálom az esetet. Egy másik ismerõsöm is ismerte a srácot :(

Más: akik a multkor dícsérték a helyet ami itt van a közelben, nos azoknak küldöm a következõ képeket.
A teljes képsorozat itt található meg: http://www.svmedia.hu/egyebmoci/SuzukiLTF2502006/061030csobanka.htm
    

Macko 1770 2006. október 30. 19:59  
Boxer mondta nemrég, most meg olvasom, mi történt.
Rettenetesen megrázott a hír.
Õszinte részvétem, Õ pedig Nyugodjék Békében...
    

gunyi 1769 2006. október 30. 19:40   Válasz erre: 1763
fogadd legõszintébb részvétem, s nagyon sajnálom!!!
Egyszer motoroztam vele, a HCC1-en, de nagyon jól elvoltunk...
    

soka63 1768 2006. október 30. 19:25  
Ha van esetleg valakinek garminra tereptérképe kölcsön, megköszönném.

Mondjuk egy TopoGuide Magyarország. :-)
    

Pisti 1767 2006. október 30. 19:23   Válasz erre: 1763
Nagyon sajnálom. A KTM-es fórumon jókat írogattunk egymásnak... :-( Olvastam az Indexet a hírt, persze nem tudtam, hogy õ az. Ott nem írtak teherautóról, csak ismeretlen okokról :-(
    

soka63 1766 2006. október 30. 19:18   Válasz erre: 1763
Szörnyü!
A mottója is....
R.I.P.
    

soka63 1765 2006. október 30. 19:17   Válasz erre: 1758
Szia Polya!
Tamásiban hol?
Erre tudnál részletes leírást adni?
    

Dodiba 1764 2006. október 30. 19:08   Válasz erre: 1763
Nyugodjon Bbékében!
Részvétem a Családnak!
    

Koriori 1763 2006. október 30. 18:33   Válasz erre: 1762
......"úton lenni boldogság, megérkezni halál". ........

Keresd meg a tagok között, és nézz rá a profiljára. Megérkezett.
Egyenlõre amit tudok, azt a kedvesétõl, párjától tudom:
Kedves Motoros Barátok és Ismerõsök!

Mély fájdalommal tudatom, hogy Kedvesem Tóth Tamás /Kóbor/ okt.29-én
Szentesrõl Békéscsabára tartva -eddig tisztázatlan körülmények miatt- egy
teherautónak ütközve életét vesztette.
Aki ismerte, tudja, hogy rendkívül körültekintõ és óvatos volt, feltételezem
most sem õ hibázott. Mások és saját tapasztalatait felhasználva folyamatosan
próbált fejlõdni...emlékszem szerencsétlenül járt motoros társainál mindig
ezt mondta:"Sokan hiszik, hogy nem,de látod, törékeny az emberi élet."

Szentesen együtt voltunk; õ motorral, én autóval. Egész nap esett. Ráadásul
aggódott, hogy korán sötétedik, nem szeretne sötétben motorozni, ezért kb.
d.u. 3 órakor indult Haza Békéscsabára terepen, én kicsit késõbb.
Búcsúzáskor sisakját és kesztyûjét szorongattam, õ átölelt és a fülembe
súgta:"Nagyon vigyázz magadra!"....

Az Õ üzenetét közvetítve:"Vigyázzatok magatokra, törékeny az emberi élet!"

Kóbor Kedvese Edit............

    

viktorazallat 1762 2006. október 30. 18:26  
részvétem.
kérdezhetni mi volt az ok?

polyadoktor szekszárdon vagy ?
vagy számkivetett?
    

kilajsanyi 1761 2006. október 30. 17:32   Válasz erre: 1759
Most olvastam a levlistán. Nyugodjék békében.

    

kilajsanyi 1760 2006. október 30. 17:27   Válasz erre: 1759
mivaaaaaaaaaa?????????
    

Koriori 1759 2006. október 30. 17:00  
Mindazoknak akik ismerték és szerették! Tegnap délután Kóbor, alias Tóth Tamás barátunk, motorostársunk halálos motorbalesetet szenvedett.

Vigyázzatok magatokra, az élet törékeny! ;-(((
    

polya 1758 2006. október 30. 12:56  
Ktm tesztnap Tamasi: http://motoros.bnet.hu/kepek/061029-ktmtesztnap-tamasi/
    

frpeter 1757 2006. október 29. 02:25   Válasz erre: 1756
www.drzclub.hu :)
    

frpeter 1755 2006. október 28. 16:34  
Hát ez most elég messze van. Sajnos sátrazni nem nagyon lehet :(
    

ztaki 1754 2006. október 28. 15:58   Válasz erre: 1753
Már csak azért mert hétfõn pl szekszard kornyéken offroadozunk terepjáróval... ha van kedved.
    

frpeter 1753 2006. október 28. 15:10   Válasz erre: 1752
Szegedig biztos nem :D
Amúgy megvan a rendszámom :)
    

ztaki 1752 2006. október 27. 05:30   Válasz erre: 1751
frpeter: meddig vagy hajlandó utazni?
    

frpeter 1751 2006. október 27. 00:10  
Két újabb kérdés :)

Okt. 28-nov. 3-ig úgymond szabin vagyok, ezért ha lenne valami gurulás szívesen részt vennék benne, elvileg már lesz rendszámom is, szóval iylen esetben akár 100km-es körzetben is mûködik a dolog :) Lesz valami?

Más: LTF 250-re nem tudtok esetleg gumit?
AT22 x 7-11 és AT22 x 10-9. Nagyobb tételben kéne 3-4 gépre egy ismerõsömnek. Sajnos az elsõ méretében nem találtam semmit.
Elõre is köszi!


    

Feji 1750 2006. október 26. 13:47  
Na bementem a gps bázisba. hát ...egy kis picsa dolgozik ott, ha lehet azt mondani totál semmit nem ért az egészhez. annyit tudott kinyögni,hogy 25 ezerért vegyem meg a szoftvert... hehehe..meg vannak jó kiegészítõk a gekkóhoz. van tartó!!! tényleg ?gondoltam...hehehe azért udvariasságból megnéztem ...aztán megállapítottam hogy ügyes vagyok én hogy 3 fillérbõl jobbat csináltam.na ennyivel lettem gazdagabb + 4 db prospektussal amit rámsózott. Úgyhogy mostmár annyira boldog vagyok,hogy mindent tudok"

más.HIÁNYZIK EGY KEREKEM!! nem tud valaki egy olyan oldalról ahol állítólag emberkék árulgatnak( egy darab ) mindenféle autógumikat? ezek valszínû pótkerekek lehettek. van ilyen mert a gumiszerelõ tegnap mondta csak nem tudta hol keressem. kellene egy darab NOKIAN 195/65/15 91T 7_8 as kopási állapotú (majnem új) téli gumi.
kerestem én mindenhol,de semmi hasonlót nem találtam. hátha olcsóbban találnék mert a boltba kurvadrága.

addig három kerékkel járok:))
    

ztaki 1749 2006. október 26. 08:07   Válasz erre: 1748
Feji: vasarnap-hetfo-kedden offroadozunk a haverokkal (altalaban 4 kereken, de azert viszem a motort is...). Ezt mar eleg jol lefixaltam, csak a fonokseg nem tud meg rola. :-)
Szoval igy nem tok szurkolni Tibinek - de majd szoritok neki! Ha egy mod van vigyel kamarat oszt csinalj felvetelt - segitek megvagni a vegen csak legyen mit! ;-.)
Polya legkesobb november 11-en elvileg szegeden lesz - de valoszinuleg elobb benez a swiftert...
    

Feji 1748 2006. október 26. 07:26  
aha... akkor nem véletlen volt szar az ujratölthetõ elemmel! és nekem úgy írta ki,hogy demó. azért nem találtam azt az egnost. de mindegy is mert jó az a lényeg. Vásárhelyen nyilt egy gps szaküzlet. most indulok oda variálni,de biztos nem segítenek mert nem ott vettem. a szabadidõkiállításon a (bnv-n ) is elküldtek udvariasan a büdöspicsába merthogy nem ott vettem. pedig akkor még csak használati utmutatót szerettem volna .és ez a Garmin standja volt.meg is köszöntem udvariasan a segítséget:)

Más. Takibácsi. nem e elmennénk Fáradt Tibinek szurkolni vasárnap Kosdra? van kedved? hétfõn méltó volt a nevéhez! másnaposan jött el a durvába...kurva fáradt volt végig,igaz nem panaszkodott. csak sokat feküdt...biztosan úgy pihent:))
    

frpeter 1745 2006. október 25. 21:33  
Hmm, köszi az infokat GPS ügyben, mostmár totál nem tudom mi legyen :D
amúgy max 50-et szánnék rá, az tuti hogy 100-ért nem veszek egy oylan valamit, ami egyik pillanatról a másikra leeshet és darabokra törhet...
Szóval akkor ezekszerint egy nem térképes csak trackpontos GPS-re is lehet valamiylen formában útvonalat feltenni :)
    

Ice 1744 2006. október 25. 19:43   Válasz erre: 1742
Nem mondasz hülyeséget, a Map60C-nek van füle, aminél fogva oda tudom kötni a kormányhoz egy hosszú madzaggal és akkor még ha el is repül, könnyen megtalálom! :)

>amúgy én ha állatkodom, akkor mindig itthon hagyom a kütyüt... igy szinte soha nincs nálam, de tök jó, hogy van. :-)
:DD , így biztos nem töröd össze! ;)
    

Ice 1743 2006. október 25. 19:38   Válasz erre: 1741
Gyönyörû az improvizált tartó, de a célnak valóban teljesen megfelel! ;D
    

ztaki 1742 2006. október 25. 19:29   Válasz erre: 1740
ice: hát az elvesztés ellen javaslom a konzol és kormányt összekötni valmi erõs, de rugalmas kötéssel... igy vagy a kormányt is elhagyod, de azt már könnyebb megtalálni... vagy simán a madzag végén lesz a kis ravasz... ;-)

amúgy én ha állatkodom, akkor mindig itthon hagyom a kütyüt... igy szinte soha nincs nálam, de tök jó, hogy van. :-)
    

polya 1741 2006. október 25. 19:19  
En lattamIce konzoljat(egybol meg is tetszett:) - kisiparinak tunnik elso ranezesre - de tenyleg jobb mint a touratech.
Ar/teljesitmenyben semmi nem veszi Taki altal improvizalt gpstartommal: http://www.pdamania.hu/content/6318/ ami kibirja a hatrasaltot, ugratasokat, esot, vizbenfetrengest, szantoban szaguldast, 1500km-t(ennel meg tobbet is birt volna csak elloptak a dr-t)
    

Ice 1740 2006. október 25. 19:15   Válasz erre: 1734
Ötletes megoldás, az emberi leleményesség határtalan, ide sorolom a szigszalaggal odarögzítem ahova csak akarom megoldást is! ;DD

Taki: az én tartóm már majdnem fekete doboz, csak a maradék oldalát kell még beborítanom meg lefestenem feketére és kész is, csak akkor hogy látom a kijelzõt! :) Különben azon tényleg gondolkodtam hogy még a tetején is csinálok átkötéseket, meg vastag plexit teszek a kijelzõ elé, de inkább letettem róla, mert szerintem akkor már mindegy lesz a GPS-nek, ha ezeken a plussz szolgáltatásokon fog múlni az élete, meg szerintem nekem is mindegy lesz, a Biggel nem akarok ekkorát esni, a szöcskékkel más a szitu, azokon tényleg nem árt a brutális védelem.
Ja és direkt úgy csináltam hogy a tartóba rögzítés nagyon gyengén van megoldva, fejben modelleztem egy esetleges nagyobb esést, azaz nagyon esésnél, mielõtt törne a GPS meg lesz az esélye hogy kirepül a tartóból, viszont azt nem tudom hogyha elrepül hogy találom meg, szóval lehet hogy összetörni nem fog, de elveszni lehet! :)
    

gstibb 1739 2006. október 25. 19:05   Válasz erre: 1727
Köszi, de én a PDA-n nem találtam ilyen beállítást.
    

ztaki 1737 2006. október 25. 18:51   Válasz erre: 1734
az a baj ezekkel a tartókkal, hogy amikor eldobom a mocit, vagy hagyom, hogy hadd menjen ha már úgyis akar... esetleg repülni kél kedve... szóval ilyenkor szerintem nincs olyan tok, vagy tartó ami megvédi.
Normál körülmények között meg a gabi álltal említett szigszallag egy átlátszó tokkal simon tökéletes. Szerintem...

Nekem valami feket dobozszerûre lenne szükségem, mert összegszerûen már nem merem végig gondolni, hogy mennyibe került eddig ez a hobbi... :-(
    

faki 1736 2006. október 25. 18:43   Válasz erre: 1734
GPS60-nál a Beállítások > Rendszer oldalon van az EGNOS engedélyezése és alatta az elem típusa (alkáli vagy NiMH).
    

faki 1735 2006. október 25. 18:39   Válasz erre: 1731
Azt írják a hozzáértõk, hogy nálunk még nem mindig javít a pontosságon, sõt néha ront is: http://turistautak.hu/documents.php?id=trackeles
    

Feji 1734 2006. október 25. 18:34  
Egyre jobb! lassan kezdek képben lenni. ide is beírom,hogy ma megjavult a gekko. kivettem az ujratölthetõ elemeket és rendeset raktam bele. lehet az volt a baja... én utánajártam a gyári tartó gekko 2-höz 25000! én kb egy óra alatt csináltam saválló 2mm es lemezbõl egy nagyon profit! kb olyat mint lejjebb Ice. csak én nem öleltem körbe. hanem vettem egy nokia átlátszó vízhatlan tokot 1000 ért, azt meg kis vékony kötegelõvel rákötegeltem a megfelelõ helyeken kifúrt saválló lemezre. így könnyen kivehetem a tokból ha akarom, viszont rugalmasan ,de mégis stabilan van rajta a lemezen ami közvetlen a kormány fölött a fejidom mögé tettem, úgy hogy fent egy nagyobb sík majd egy hajlítás és kér furat ami a villabefogóhoz fogja egy bennelévõ két gyári menetes furatban. szerintem kurvajó és eddig nagyon jól vizsgázott...pedig járt már egy pár durva helyen ,de még nem akart eltünni..és valószínû nem viszi át a rezonanciát sem mert sose kapcsolt ki csak ha végleg lemerült.

remélem kezelni is megtanulom egyszer mert amit eddig tudtam vele az elég csíra.
polya megigérte csak sose jön szegedre.:))
ja és azt az EGNOST abszolut nem találtam így ki sem kapcsoltam:)
    

Ice 1733 2006. október 25. 17:48   Válasz erre: 1732
Akkor a hiba ezek szerint nem a mi készülékünkben van! :)
    

Ice 1731 2006. október 25. 17:18   Válasz erre: 1727
Elolvastam a cikket, mostmár sejtem mirõl van szó, viszont az nem tudom nekünk miért kell letiltani az Egnost ha már mûködik?! :O Bocsánat ha hülye kérdés, de tök laikus vagyok ez ügyben. :(
    

Ice 1730 2006. október 25. 17:08   Válasz erre: 1728
Mert nem volt ilyen masszív tartód, hányszor borultam már fel a Biggel, a franc tudja egy gyengébb tartó mit bírt volna ki, na meg azért a Map60C is elég masszív ám, szerintem, fogadjunk ilyened még nem volt, ha meg volt biztos csak elhagytad, úgy mehetett tönkre! ;))
A térképet és az iránytût én már elspájzoltam, egyébként iránytûm nem is volt, mindig a napot nézve tájékozódtam! ;)
    

Ice 1729 2006. október 25. 17:03   Válasz erre: 1725
Na de emberek, kikérem magamnak, az én tartóm vér profi /jobb mint a Touratech, mert sokkal masszívabb/, ha jól megnézitek még az antenna részt is körül öleli egy 3mm-es alulemez + a GPS egy 4mm szivacsba /egérpad szivacs/ is bele van ágyazva, a rezonancia ellen meg a 3 gumi távtartós csavaros rögzítés véd, amúgy a kezdetekben nekem is kikapcsolt még feltöltött akuknál is, de ezzel a tatóval megszünt minden ilyen bajom, pedig az egyhenger az vibrál rendesen. ;)))
Nekem bevált az akkus módszer, Erdélyben is mindennap /1 hét volt/ házban aludtunk ahol mindig feltudtam tölteni az akksikat /a fényképezõ miatt is kellett mindig töltenem az akksikat/, de persze mindig volt pót akksi is nálam, szóval nekem ez a része nem olyan gáz, persze az kényelmesebb ha nem kell velük szarakodni, na mindegy nekem már ilyen és egyenlõre ilyen is marad a tápellátás. ;)
    

ztaki 1728 2006. október 25. 14:59  
En eddig ket gps-t tettem totalkarosra... Szoval, ha vesztek, akkor csak ovatosan, mert az eddig tapasztalataim alapjan egyetlen biztos hely - otthon a polcon... :-)

Mindenesetre vettem egy iránytût és egy jó térképet... bizos ami biztos. :-)
    

faki 1727 2006. október 25. 12:22   Válasz erre: 1721
Egy régi hír, de a lényeg benne van: http://hirek.prim.hu/cikk_print/33268
    

faki 1726 2006. október 25. 12:13   Válasz erre: 1723
A TKC szerintem azért is bír egy kicsivel többet, mert a szélesebb, alacsonyabb bütykök töve nem kezd el olyan hamar és durván repedni, töredezni.

A GPS tartó/töltõ kicsit félreérthetõ volt. Én RAM tartót vettem, mert akkor kb. féláron volt mint a Touratech (~ 9000 Ft) és egy 3000 Ft-os tapadókoronggal kiegészítve autóban is teljesen jól használható, nagyon egyszerû átteni. A Touratech is forgalmazza a részeit, a magát a készüléket tartó részt kivéve, abból a sajátjuk rászerelhetõ. A töltõm Tourateches, mert kb. 2/3 árú a gyárinál, de ezt ügyes kezûek olcsóbban is meg tudják oldani. Ennek ára szerintem az akksik miatt visszajön idõvel és egyébként is nagyon zavaró volt, hogy néha a rázkódástól már félig töltött akksinál is kikapcsolt a GPS.
    

pallogabi 1725 2006. október 25. 12:04   Válasz erre: 1724
ice: nem érdemes spórolni angyon az ilyenen.
én csatornalemezbõl hajtottam egy pici tartót a gekóhoz, amit awab bilinccsel rögzítettem--még a simsonhoz--, s ugyanígy biciklire is. naná, hogy a bicós túrán egy esésnél szakadt ki a rögzítõcsavar a gps-bõl, azóta celluxxos módszerrel járok

minden gumis segítõnek köszi: megrendeltem egy E-09-et elölre, kipróbálom az a 3-7000km-t
    

Ice 1724 2006. október 25. 11:50   Válasz erre: 1723
Még egy kép:
    

Ice 1723 2006. október 25. 11:50   Válasz erre: 1718
Húú tényleg a TKC nem jutott az eszembe, de ahogy Faki is írta, csak egy kicsivel jobb alternatíva mint az E09 /ha jobb/ és sokkal drágább, és kisebbek meg sûrûbbek a bütykei mint az E09-nek, emiatt valószínû ahogy szintén írta Faki, nem olyan jó terepen, az aszfalt tulajdonságról nem tudok nyilatkozni, ilyen gumim még nem volt nekem, de nem is lesz! Kicsivel lehet hogy jobb mint az E07, de ez csak az én véleményem.
Aszfaton a Michellin Schirak-ot szeretem, most is ez van, és murvás, homokos utakon is kiváló, minden más nem aszfalt minõségen, tehát füvön, sárban ,teljesen rossz!

Csak hogy menõzzek, és bocs mindenkitõl, de egyébként én nem ilyen vagyok, én a Map60-hoz egy qrva jó tartót csináltam, de mielõtt valaki megkérne hogy csináljak neki is, nem vállalom, mert qrva sok idõmbe telt, mire kiforrta magát a technika. Voltak problémáim a kezdetekben, menteközben folyamatosan kikapcsolt, ezt úgy sikerült megoldani, hogy csináltam neki egy gumiágyazású tartót, amivel mostmár végre tökéletes, legközelebb lehet hogy inkább megvenném a Touratech verziót! ;) Felrakok képet róla, ha valakit érdekel komolyabban, szívesen lefényképezem komolyabban , méretekkel együtt stb. és megcsinálhatja otthon ha van kedve hozzá, vagy ötletet meríthet belõle!

    

gunyi 1722 2006. október 25. 11:44  
ice, az egykeréktudásom kb nekem is ennyi, de ha élvezi az ember tanulgassa csak - lehet hogy megpróbálok nemsokára váltani - hogy meggazdagodjanak rajtam a sárvédõ és kormány kereskedõk:))

én jövõre szeretnék Zolika barátommal venni egy GPS-t, csak az a baj hogy satu hüly vagyok még ehhez a témához. Polyáé nagyon tetszett a siroki túrán, meg én olyat is szeretnék amivel lehet útvonalat tervezni.
Kb 100 ruppót szánnánk a dologra. Lenne esetleg valamilyen ötletetek így elöljáróban?

    

gstibb 1721 2006. október 25. 11:44   Válasz erre: 1719
Lehet, hogy csekélyértelmûmedvebocs vagyok, de mijaza EGNOS?

Én PDA-t használok, és a GPStuner progival bármilyen JPG fájltbe lehet kalibrálni. Tök jó mer színes, szép grafikus :-) És Magyarország katonai térképeivel + túrista térképeivel bárhol elboldogul :-)
Mondjuk egy jó PDA páncél + tartó jó lenne hozzá, de addig csak akkor veszem elõ a zsebbõl, ha lövésem sincs, hogy hol vagyok.
    

Ice 1720 2006. október 25. 11:32   Válasz erre: 1714
Ha az E09 van fent, nem is mindig kerekezek, meg már unalmas hogy csak szabályzásig bírom, és váltani nem merek, úgyhogy asszem az egykerék pályafutásomat ennél a tudásnál be is fejeztem! ;D
    

Ice 1719 2006. október 25. 11:24   Válasz erre: 1709
Én úgy voltam ezzel az egész GPS kérdéssel, hogy ha már lúd legyen kövér, azaz láttam ilyen egyszerûbbeket is, de én elég vizuális tipus vagyok és mivel azokon nem sok infó van, igaz majdnem minden ami a track lekövetésésre kell, na de azt elõtte valakinek bekell járnia ;), viszont térkép sajnos nem, tehát a felfedezés ezekkel szó szerint felfedezés, míg egy pl. Garmin Map 60C-vel sokkal egyszerûbb, mivel lehet rá térképet is tölteni, ami igaz nem mindig pontos, valamelyik út már nincs meg, valamelyik meg még nincs rajta, pont annyira nem pontos a térkép amennyi felfedezésre szükségem van, szóval ezzel is voltak már kalandjaim.
A lényeg hogy inkább egyszer adtak ki egy kalap pénzt, de az legyen jó és számomra értékes.
Használtan vettem, 1 évesen, Map 60CS-t, komplett ny-eu-val, Magyarország Naviguide-del és ToPo-val 120eFt-ért, tudom sok pénz de mint írtam hosszútávra terveztem, és nem is bántam meg, mióta megvan azóta ha lehet csak terepen megyek, mert terepen az igazi és végre normálisan haladok akár egy tök idegen tájon is.

    

faki 1718 2006. október 25. 11:18   Válasz erre: 1716
Gumi:
Kerestem tavaly IRC forgalmazót, mert nekem is volt egy szimpatikus mintájú, de nem találtam. Sõt úgy tûnt, már csak bicaj gumikkal foglalkoznak.

Az E09 (elöl-hátul) nálam is 3500-4000 km körül már gyakorlatilag használhatatlan volt. A TKC 80 eleje ránézésre még talán kibír egy hátsót (ez kb. 4000-5000 km), de drágább és terepen is, aszfalton is rosszabbnak érzem.

GPS:
A téképnélküli és térképes GPS között átmenetnek is felfoghatók a POI-t tudók, én is ilyet használok (GPS60). Ha olyan útvonalat akarok bele, amin még nem jártam, akkor Gabihoz hasonlóan oldom meg.

Ha nem akar bekapcsolás után normálisan elindulni (nagyon ritkán fordult elõ), akkor a mûholdas menüben a GPS ki- és bekapcsolás, az új pozíciót kiválasztva szokott segíteni, EGNOS-t nem használok. Ha menetközben szûnik meg a kellõ jel és van kedvem 5-10 percet várni, akkor megteszem, mert sokat tud javulni a mûholdak állása ennyi idõ alat is. Ez jellemzõen szinte csak völgyekben fordult elõ vagy nagyon sûrû erdõben.

Ha normálisan akarod használni (nem úgy mint Polya :-D), a GPS árához még nyugodtan kalkulálhatsz egy tartó és esetleg szivargyújtó árat is. Én RAM-ot, ill. Touratech-et használok.
    

Ice 1717 2006. október 25. 11:12   Válasz erre: 1708
Hát, igen, ha sokat jársz aszfalton akkor ez nem igazán jó alternatíva, akkor az E07-t tudom újra javasolni, legfeljebb füvön ódkodsz majd egy kicsit, vagy gyííte ahogy akarod ! ;)
Ja és bocs, hogy elnéztem, elsõ gumi érdekelt csak, még jó hogy van egy Polyánk aki néha egész jól figyel, ill. csak szimplán tud olvasni, ellentétben velem! :O
    

polya 1716 2006. október 25. 08:52   Válasz erre: 1715
most epp ilyenek:
gpsmap 60csx http://www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=511 145e
ique 3600 http://www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=278 70e
es most taki-e is nalam van:
magellan expolist 500 http://www.magellangps.com/products/product.asp?PRODID=1072 50e
hasznaltam meg ipaq-ot (70e), faki gps60-at(~40e), mitac-ot(50-150e), legend-et (35e)
De a sirfIIIas 276c-re varok(persze jo darabig meg varhatok mert a tervezett modellekbe is mindenfele szar - idojaraselorejelzes, forgalomfigyeles stb kerul ami itthon persze hasznalhatatlan a sifr helyett)

    

gunyi 1715 2006. október 25. 08:35   Válasz erre: 1714
én a cross hátsó gumiban a C10-re szavaznék.
Drága árkategóriájú gumikban a Metzelert dícsérték nagyon, de nem visz rá a lélek hogy ilyet vegyek.

polya, neked milyen típusú a gps-ed, s mennyibe került cakkumpakk?
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők