polya | 1821 | 2006. november 6. 20:24 |
taki: megneztem a scorpa-t nagyon kis torekenynek tunnik endurozni, meg ha a francia kocsik megbizhatosagabol es szerelhetosegebol indulok ki akkor nem biztos hogy be mernek vallalni egy francia motort ;)
|
frpeter | 1820 | 2006. november 6. 15:32 |
Mostmár énse vagyok olyan píprkutyxa, csak jó lenne a túrákat elõre tudni mondjuk 2 héttel, mert én eléggé be vagyok táblázva...
|
ztaki | 1819 | 2006. november 6. 12:07 | Válasz erre: 1818 |
Gunyi: hát ez igaz.. a márciusi hcc-turát (http://www.hcc.bnet.hu/2006-03-11/bemutatkozunk.htm) nehéz lenne ûberelni... mondjuk az is tény, hogy ott is válogatott társaság jött össze... még kobor is... :-(
|
gunyi | 1818 | 2006. november 6. 11:06 |
js, és a klasszikus fektitibi féle mondat mág március elejérõl: ha nem indlunk el, nem lesz honnan visszafordulnunk!
|
gunyi | 1817 | 2006. november 6. 11:04 |
emlékeztek márciusban is mennyi nyûgje volt mindenkinek hogy jöjjön vagy ne jöjjön, s végül milyen jót mociztunk! még sz.vándora is jött velünk, igaz nem mindenhol, de becsületére szól az biztos! |
kveker2 | 1816 | 2006. november 6. 08:21 | Válasz erre: 1811 |
Jók a képek! Láttam rajta egy kék DRZ-t, érdekes látvány volt az elsõ supermoto felnire szerelt hátsó crossgumi. Olyan jó kis dömper jellege lett tõle. Tegnap én is motorozgattam 1-2 kört, de az esõ elvette a kedvem hosszabb úttól.
|
fektitibi | 1815 | 2006. november 6. 07:46 |
Majd péntek,szombat és vasárnap reggel kiderül ki milyen elszánt.
|
ztaki | 1814 | 2006. november 6. 06:23 | Válasz erre: 1811 |
Hát elvileg erre való az enduró... és talán itt még egy-két enduróssal is találkozhatunk volna... Valahogy kezd olyan hangulata lenni az endurózásnak is, hogy ha nem esik az esõ, ha süt a nap, ha nincs sár és ha nincs por és had ne soroljam... lehet, hogy én öregszem, de elvagyok szokva kicsit ettõl a nyavajgástól... Bár az is lehet, hogy felénk még mást értenek endurózás alatt... No mék oszt visszafexem azt megpróbálom jobb lábbal is. ;-) |
gencsydani | 1813 | 2006. november 5. 23:32 | Válasz erre: 1812 |
Igen és még ráadásul hivatásos géprombolók is a srácok, mert képesek belemenni 5 centinél mélyebb pocsolyába, sõt még akár sárba is! Hallatlan! :P |
Koriori | 1812 | 2006. november 5. 23:17 | Válasz erre: 1811 |
Ööööö szerintem elég nagy szopás lehetett, vagy valami szado-mazo klubnak is tagjai vagytok? :-))
|
frpeter | 1811 | 2006. november 5. 22:41 |
Szombaton részt vettük a csolnoki DRZclub talin. Képek itt: http://www.svmedia.hu/egyebmoci/SuzukiLTF2502006/061104csolnok/frpeter1.htm Ami a hazafelé utat jellemezte: hó, köd, hideg, sötét, nagy feeling, fekvõ DRZ :) ![]() |
polya | 1810 | 2006. november 5. 20:54 | Válasz erre: 1807 |
a turan nem nezzuk meg a palya eddig elkeszult reszet?
|
fektitibi | 1809 | 2006. november 5. 20:11 |
Feji!Te hülyének nézel minket!Megnéztem milyen mocid van,hát az kemény még jó,hogy nem te fogsz elöl menni.Bekéne kötni a szemed kiszúrni a gumid,hogy a látómezõbõl ne menjél ki 3 percen belül.Gyere legalább a belsõket cipelheted mivel neked is viszek tartalékot.Meg a szerszámokal is növeljük a súlyodat.Így talán 120kg lesz a géped.Csak azt ne erõltesd,hogy állva motorozzak ezzel az ízületselejtes testel.Ha pénteken ráérsz valahol találkozhatnánk.
|
ztaki | 1808 | 2006. november 5. 19:43 | Válasz erre: 1807 |
Feji: pénteken kövesen fel ócsára - majd teljesem szûz utakon, iránytûvel le Szegedre. Szombaton: terepen fel Ócsára... Tázlár környékéig szerintem nektek való terepen - aztán kb. 80 km teljesen lájt... madj ismét jó kis endurós szakaszok Örkénykörnyékén.... alvás öcséméknél Ladánybenén... Vasárnap: Ócsáról szegedre - kb. kecskemétig izgalmas szakaszokon, aztán csak akkor lesz izgalmas, ha nagy lesz a sár, akkor viszont nagyon. |
Feji | 1807 | 2006. november 5. 18:11 |
taki. merre és hogy is lesz az a menet? meddig mentek? van esetleg nekünk való szakasz is (kis mazsolák nagyonlassú tatás tempóban) esetleg elkisérhetnénk titeket egy darabig a nyomaitokon:) amúgy ma rengetegen voltunk a pályaépítésen!! jól el is haladtunk kb 4 óra ásás és favágás kis lájtos meló.,de megérte! majd egyszer te is meglátod reméljük. ja a léteszám. Viktor és jómagam. kedden kimegyünk csapatni |
ztaki | 1806 | 2006. november 5. 15:17 | Válasz erre: 1805 |
Tibi: Mindenesetre pénteken a drz-vel megyek - terep gumi stb... szóval pénteken nem fogsz tudni zavarba hozni... :-) De tény, hogy pénteken én is legszivesebben csak csapattárs leszek... Szinte biztos, hogy bemelegítésnek egész kemény lesz ez a nap...
|
fektitibi | 1805 | 2006. november 5. 13:45 |
Ha pénteken kifogunk egy kemény idõjárást nekem is lehet,hogy jó lesz szombaton a lassú csoport.Mivel az alap kritériumot tudja a motorom,meg ha rám bizzátok eltévedünk,de jó sokat motorozunk majd.
|
ztaki | 1804 | 2006. november 5. 12:17 | Válasz erre: 1803 |
Tibi: azért csak módjával, mert az utóbbi idõben hullunk mint a legyek - nehogy beállj a sorba! :-) Amugy látom te is inkább a motoron bütykölsz, mint magadon... :-) Az asszony nálunk sem akarja érteni, hogy miért veszek egyre erõsebb motorokat, ahelyett, hogy a régiekhez fogynék vissza... Már én is nagyon várom ezt a hétvégét - bár már elõre jelzem, hogy nekem az xtz-vel a tereptempóm meg sem közelíti a tavalyit... :-) tehát hozzál olvasni valót... :-) Bár bizom, hogy a gyorsakat polya majd csak levezeti nyaktoro tempoban... |
fektitibi | 1803 | 2006. november 5. 10:06 |
Tegnap nyomtunk 100km-t olyan tempóban,hogy még mindig remeg a lábam,sajnos kiderûlt a hátsó ruróstagom gyenge a 110kg-os súlyomhoz, ezért fejlesztés elõtt állok.Már péntekre készülök,irány Szeged!
|
Macko | 1801 | 2006. november 4. 09:45 | Válasz erre: 1800 |
Nagyon sok múlik azon, hogy szerencsénk van-e éppen vagy nincs. Sokszor megy az ember akár motorral, akár autóval hosszú perceket úgy, hogy nem emlékszik semmire. Vagy megússzuk, vagy nem. Nekem is volt autóval hasonló nagyon régen, ami nagyon súlyos balesettel végzõdött, úgyogy sajnos tapasztalatból tudom, hogy mûködik az agyunk. Elõtte én is feszegettem a húrokat, azóta soha.
|
Ice | 1800 | 2006. november 4. 09:38 |
Bocs mindenkitõl de az elsõ infók rosszak voltak, tehát nem Kóbor fékezett 30m-t hanem a teherautó /azt nem tudom hogy volt e Kóbornak féknyoma/, sötét volt már, este 6h körül történt a téli idõszámítás szerint, meg fáradt is lehetett, mert a Szentes-Békéscsaba utat már többször bejárta és általában 2 óra alatt mindig célba ért, most viszont a balesete már a 3. óra körül volt, szóval annyi biztos hogy késõn vette észre a teherautót és nem tudom de úgy látszik a teherautó sofõr is próbálta elkerülni az ütközést, ami tulajdonképpen sikerült is neki, viszont Kóbor úgy esett el hogy a feje a bukóban rossz helyen ütõdött meg, /többen haltak meg már így egyébként, vagy bénultak le örökre, ezt utólag tudtam meg/, ami ugye a mentõben késõbb a halálát okozta, lehet hogy ha elõbb kórházba ért volna még megmenthetik, de ezt már most én is csak találgatni tudom! :( Hajnal 4h-ig fent voltak a barátnõjével, valahol szórakoztak, szóval ezért is lehetett fáradt, ez nem azt jelenti hogy másnapos volt meg ilyenek, hanem csak a lehetséges fáradtságára utalok és így indult haza du.3h felé Csabára! Amúgy a bukósisak védelmét egy kicsit most így már megkérdõjelezem, de nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, ez csak szimplán az én véleményem, és az biztos hogy ahhoz hogy valaki, Kóbor, így meghaljon nagyon szerencsétlenül kellett elesnie, de mint írtam õ sem egy egyedi eset, sajnos mások is haltak meg már így! :( A baleset egy egyenes szakaszon történt, ez is teljesen biztos infó, direkt többször rákérdeztem mert még mindig nem értem az egészet, akárhogy fantáziálok ill. akárhogy Kóbort szeretném kihozni vétlennek. /Ez nem biztos hogy így van: Egy nagyon mellékúton történt a baleset, 4 számjegyû, Csorvást köti össze Kondorossal, vagy fordítva most tök mindegy, ami egy sávos, na ez a nem biztos, viszont az út szélén elég nagy, széles útpadka található. Én csak azt nem értem miért nem kerülte ki azt a nyamvatt teherautót, valószínû azért nem értem mert én még ennyire fáradt ill. figyelmetlen nem voltam, vagy csak nem lett belõle bajom idáig?!:O :(/ |
polya | 1799 | 2006. november 4. 09:15 | Válasz erre: 1797 |
"Mindenhol kompetens vagy?" -nem: de azokat a temakat eleg konnyu felismerni: ott a mondataim vegen a "." helyett "?" talalhato. |
Wili | 1798 | 2006. november 4. 07:52 |
Ice írja, a temetés napja még nem 100 %-os. Ha pontosat tud, közli velünk . |
redbullromaiacs | 1797 | 2006. november 4. 07:44 | Válasz erre: 1793 |
Te minden ugyet kepviselsz? Mindenhol kompetens vagy? Kicsit erdekes a kioktato stilusod, akarhol megfordulsz mindenkit kioktatsz! Nem akarlak minositeni, de kicsit szallj magadba! Sajnalom a baratotokat! Isten nyugtassa bekeben! R.I.P. |
Macko | 1796 | 2006. november 4. 06:41 | Válasz erre: 1793 |
Polya, Kóbor családja egyáltalán szeretné, hogy legyenek ott motorosok? Mert ha az a kívánságuk, hogy egyáltalán ne jelenjünk meg, akkor nyilván azt is tiszteletben kell hogy tartsuk.
|
Macko | 1795 | 2006. november 4. 06:40 | Válasz erre: 1794 |
Akkor viszont pesti indulással 6 fõt tudok vinni-hozni.
|
Dodiba | 1794 | 2006. november 3. 22:59 | Válasz erre: 1793 |
Ebben igazad van! Bocs ha okoskodónak tûntem4Nem akartam az lenni! Ha megyünk,akkor autóval leszünk ott! |
polya | 1793 | 2006. november 3. 22:42 | Válasz erre: 1792 |
Erre azt lehet mondani, hogy ha nem ismered a korulmenyeket es az elozmenyeket, akkor nem biztos hogy kompetens vagy a helyzetrol velemenyt nyilvanitani, de nem tul bonyolult: ha Kobor csaladjanak a fajdalmat tiszteletben akarod tartani akkor nem motorral jelensz meg (meg akkor is ha ezzel nem ertesz egyet).
|
Dodiba | 1792 | 2006. november 3. 20:27 | Válasz erre: 1791 |
Hmm! Most erre mit lehet mondani? Ha autóban ül,akkor az a hibás! :-(( Szerintem (bár nem ismertem személyesen) fentrõl örülne a motorosoknak! A hitvallását olvasva ez lenne neki a legjobb! |
Macko | 1787 | 2006. november 3. 17:45 | Válasz erre: 1786 |
Páran lemehetnénk akár motorral is. 10-12 fok várható csapadék nélkül.
|
Wili | 1786 | 2006. november 3. 16:18 |
Úgy hallottam , a Kóbor temetése szerdán lesz Gyulán, 13 órakor a Szentháromság úti temetõben.
|
gunyi | 1784 | 2006. november 2. 19:14 | Válasz erre: 1782 |
gabi, nembaj az ha csúszik kicsit, nekem is meg-megcsúszik, dehát ez van... valamint várj még egy kicsit ezzel a friss váltóolajjal, használd még, mert ha "bekopik" az olaj, nem biztosa hogy még csúszni fog. 4ütemûnél már többnél tapasztaltam. |
Zsifi | 1783 | 2006. november 2. 17:57 | Válasz erre: 1782 |
Akkor javul!! Ha eddig 6.-ban csúszott az a legrosszabb...3.-ban hamarabb fog csúszni mint feljebb... |
benedek | 1781 | 2006. november 2. 16:44 |
Hát ez tényleg megrázó. Igaz én csak egyszer találkoztam személyesen vele, Szeptember 9.-én A Budapest-Makó futamon, az elsõ napi cél elött kb 10 km el, egy réten jött velem szemben, és nem találta a helyes irányt, valóságal megkönnyebült amikor meglátott, és a célig követett. nekem ez nagyon megmaradt. A verseny közben töbször is találkoztunk, oda vissza elözgettük egymást, mindig utolértem mert gyorsan ment és sokat esett. Én mindkét nap elsõként értem be, õ meg ha jól emlékszem elsõ nap 3. volt második nap meg 7. ként ért be. Sajnálom szegényt. ilyenkor arra gondolok,h ez velem is bármikor megtörténhet. Nyugodj békében!
|
Feji | 1779 | 2006. október 31. 10:54 |
Szegény Kóbor. nyugodjék békében. Peti . jók a képek! az árnyékos tetszik. |
soka63 | 1778 | 2006. október 31. 08:23 | Válasz erre: 1775 |
Köszönöm! Akkor ez az Adriánújtelep Pacsmagi tavak ttk környéke. Meg fogom találni. Hát ezért votl a szmájli, nyitókódot is keresek :-) |
fektitibi | 1777 | 2006. október 31. 05:24 |
Sajnálom nagyon ami Kóbor barátunkal történt.A felelõtlenség legteteje volt amit én csináltam hétvégén,de nekem össze jött.Gyál-Algyõ egyedül oda vissza.Az oda út az olyan jó volt mint a fene 200km alatt ott voltam,viszont a haza út az katasztrófa volt.Esõ,agyag,eltévedés 270 km!Szerintem az óra átállítás miatt volt nem gondoltam,hogy enyire nyugatról süt délutlán 3-kor a nap.Taki neharagudj,hogy nem hívtalak de északról támadtam és egyszer csak ott voltam és azonnal söröztem.
|
polya | 1776 | 2006. október 30. 20:57 | Válasz erre: 1768 |
Le tudod tolteni garmin.hu -rol, de nem tudod felrakni a gps-edre nyitokod nelkul.
|
polya | 1775 | 2006. október 30. 20:56 | Válasz erre: 1765 |
elfelejtettem elmenteni a gps koordinatakat :( a dunafoldvari ktm kereskedo biztos meg tudja mondani hogy jutsz oda - elindulsz tamasibol pincehely fele aztan jobbra le a 61esrol at a vasuton(foldut) aztan balra majd ismet jobbra meg egy bal - ha ott vagyok megtalalom de az ut reszletei nem maradtak meg.
|
polya | 1774 | 2006. október 30. 20:53 | Válasz erre: 1762 |
szamkivetett vagyok ;) pedig a motorom is pont elkeszult meg kocsit is szereztem.
|
Wili | 1773 | 2006. október 30. 20:44 |
Azthiszem elsõk között tudtam meg,de még mindíg nem akarom elfogadni. A HCC-2-n együtt motoroztunk, ott ismertem meg. Két napra rá teljesen véletlenül találkoztunk egy vidéki építkezésen, érdekes szitu volt. Ha visszaolvassátok a HCC-s hozzászólásait, élmény beszámolóit, abból is tisztán látszik , mennyire megfontolt, értelmes srác volt. Egyszer már vissza jött a halál ölelésébõl, akkor egy Astra ütötte ki alóla a motort. Most nem sikerült nagyon sajnálom és õszinte részvétem a hozzátartozóinak. A Motorrevû 2006/11 legújabb számában a 123.ik oldalon "Mecseknádasd úttalan utakon"címû cikknél a fényképen középen látható, piros-szürke dzsekiben. |
Ice | 1772 | 2006. október 30. 20:42 | Válasz erre: 1762 |
frpeter | 1771 | 2006. október 30. 20:15 |
Sajnálom az esetet. Egy másik ismerõsöm is ismerte a srácot :( Más: akik a multkor dícsérték a helyet ami itt van a közelben, nos azoknak küldöm a következõ képeket. A teljes képsorozat itt található meg: http://www.svmedia.hu/egyebmoci/SuzukiLTF2502006/061030csobanka.htm ![]() |
Macko | 1770 | 2006. október 30. 19:59 |
Boxer mondta nemrég, most meg olvasom, mi történt. Rettenetesen megrázott a hír. Õszinte részvétem, Õ pedig Nyugodjék Békében... |
gunyi | 1769 | 2006. október 30. 19:40 | Válasz erre: 1763 |
fogadd legõszintébb részvétem, s nagyon sajnálom!!! Egyszer motoroztam vele, a HCC1-en, de nagyon jól elvoltunk... |
soka63 | 1768 | 2006. október 30. 19:25 |
Ha van esetleg valakinek garminra tereptérképe kölcsön, megköszönném. Mondjuk egy TopoGuide Magyarország. :-) |
Pisti | 1767 | 2006. október 30. 19:23 | Válasz erre: 1763 |
Nagyon sajnálom. A KTM-es fórumon jókat írogattunk egymásnak... :-( Olvastam az Indexet a hírt, persze nem tudtam, hogy õ az. Ott nem írtak teherautóról, csak ismeretlen okokról :-(
|
soka63 | 1765 | 2006. október 30. 19:17 | Válasz erre: 1758 |
Szia Polya! Tamásiban hol? Erre tudnál részletes leírást adni? |
Koriori | 1763 | 2006. október 30. 18:33 | Válasz erre: 1762 |
......"úton lenni boldogság, megérkezni halál". ........ Keresd meg a tagok között, és nézz rá a profiljára. Megérkezett. Egyenlõre amit tudok, azt a kedvesétõl, párjától tudom: Kedves Motoros Barátok és Ismerõsök! Mély fájdalommal tudatom, hogy Kedvesem Tóth Tamás /Kóbor/ okt.29-én Szentesrõl Békéscsabára tartva -eddig tisztázatlan körülmények miatt- egy teherautónak ütközve életét vesztette. Aki ismerte, tudja, hogy rendkívül körültekintõ és óvatos volt, feltételezem most sem õ hibázott. Mások és saját tapasztalatait felhasználva folyamatosan próbált fejlõdni...emlékszem szerencsétlenül járt motoros társainál mindig ezt mondta:"Sokan hiszik, hogy nem,de látod, törékeny az emberi élet." Szentesen együtt voltunk; õ motorral, én autóval. Egész nap esett. Ráadásul aggódott, hogy korán sötétedik, nem szeretne sötétben motorozni, ezért kb. d.u. 3 órakor indult Haza Békéscsabára terepen, én kicsit késõbb. Búcsúzáskor sisakját és kesztyûjét szorongattam, õ átölelt és a fülembe súgta:"Nagyon vigyázz magadra!".... Az Õ üzenetét közvetítve:"Vigyázzatok magatokra, törékeny az emberi élet!" Kóbor Kedvese Edit............ |
viktorazallat | 1762 | 2006. október 30. 18:26 |
részvétem. kérdezhetni mi volt az ok? polyadoktor szekszárdon vagy ? vagy számkivetett? |
kilajsanyi | 1761 | 2006. október 30. 17:32 | Válasz erre: 1759 |
Most olvastam a levlistán. Nyugodjék békében. |
Koriori | 1759 | 2006. október 30. 17:00 |
Mindazoknak akik ismerték és szerették! Tegnap délután Kóbor, alias Tóth Tamás barátunk, motorostársunk halálos motorbalesetet szenvedett. Vigyázzatok magatokra, az élet törékeny! ;-((( |
polya | 1758 | 2006. október 30. 12:56 |
Ktm tesztnap Tamasi: http://motoros.bnet.hu/kepek/061029-ktmtesztnap-tamasi/
|
frpeter | 1755 | 2006. október 28. 16:34 |
Hát ez most elég messze van. Sajnos sátrazni nem nagyon lehet :(
|
ztaki | 1754 | 2006. október 28. 15:58 | Válasz erre: 1753 |
Már csak azért mert hétfõn pl szekszard kornyéken offroadozunk terepjáróval... ha van kedved.
|
frpeter | 1753 | 2006. október 28. 15:10 | Válasz erre: 1752 |
Szegedig biztos nem :D Amúgy megvan a rendszámom :) |
frpeter | 1751 | 2006. október 27. 00:10 |
Két újabb kérdés :) Okt. 28-nov. 3-ig úgymond szabin vagyok, ezért ha lenne valami gurulás szívesen részt vennék benne, elvileg már lesz rendszámom is, szóval iylen esetben akár 100km-es körzetben is mûködik a dolog :) Lesz valami? Más: LTF 250-re nem tudtok esetleg gumit? AT22 x 7-11 és AT22 x 10-9. Nagyobb tételben kéne 3-4 gépre egy ismerõsömnek. Sajnos az elsõ méretében nem találtam semmit. Elõre is köszi! |
Feji | 1750 | 2006. október 26. 13:47 |
Na bementem a gps bázisba. hát ...egy kis picsa dolgozik ott, ha lehet azt mondani totál semmit nem ért az egészhez. annyit tudott kinyögni,hogy 25 ezerért vegyem meg a szoftvert... hehehe..meg vannak jó kiegészítõk a gekkóhoz. van tartó!!! tényleg ?gondoltam...hehehe azért udvariasságból megnéztem ...aztán megállapítottam hogy ügyes vagyok én hogy 3 fillérbõl jobbat csináltam.na ennyivel lettem gazdagabb + 4 db prospektussal amit rámsózott. Úgyhogy mostmár annyira boldog vagyok,hogy mindent tudok" más.HIÁNYZIK EGY KEREKEM!! nem tud valaki egy olyan oldalról ahol állítólag emberkék árulgatnak( egy darab ) mindenféle autógumikat? ezek valszínû pótkerekek lehettek. van ilyen mert a gumiszerelõ tegnap mondta csak nem tudta hol keressem. kellene egy darab NOKIAN 195/65/15 91T 7_8 as kopási állapotú (majnem új) téli gumi. kerestem én mindenhol,de semmi hasonlót nem találtam. hátha olcsóbban találnék mert a boltba kurvadrága. addig három kerékkel járok:)) |
ztaki | 1749 | 2006. október 26. 08:07 | Válasz erre: 1748 |
Feji: vasarnap-hetfo-kedden offroadozunk a haverokkal (altalaban 4 kereken, de azert viszem a motort is...). Ezt mar eleg jol lefixaltam, csak a fonokseg nem tud meg rola. :-) Szoval igy nem tok szurkolni Tibinek - de majd szoritok neki! Ha egy mod van vigyel kamarat oszt csinalj felvetelt - segitek megvagni a vegen csak legyen mit! ;-.) Polya legkesobb november 11-en elvileg szegeden lesz - de valoszinuleg elobb benez a swiftert... |
Feji | 1748 | 2006. október 26. 07:26 |
aha... akkor nem véletlen volt szar az ujratölthetõ elemmel! és nekem úgy írta ki,hogy demó. azért nem találtam azt az egnost. de mindegy is mert jó az a lényeg. Vásárhelyen nyilt egy gps szaküzlet. most indulok oda variálni,de biztos nem segítenek mert nem ott vettem. a szabadidõkiállításon a (bnv-n ) is elküldtek udvariasan a büdöspicsába merthogy nem ott vettem. pedig akkor még csak használati utmutatót szerettem volna .és ez a Garmin standja volt.meg is köszöntem udvariasan a segítséget:) Más. Takibácsi. nem e elmennénk Fáradt Tibinek szurkolni vasárnap Kosdra? van kedved? hétfõn méltó volt a nevéhez! másnaposan jött el a durvába...kurva fáradt volt végig,igaz nem panaszkodott. csak sokat feküdt...biztosan úgy pihent:)) |
frpeter | 1745 | 2006. október 25. 21:33 |
Hmm, köszi az infokat GPS ügyben, mostmár totál nem tudom mi legyen :D amúgy max 50-et szánnék rá, az tuti hogy 100-ért nem veszek egy oylan valamit, ami egyik pillanatról a másikra leeshet és darabokra törhet... Szóval akkor ezekszerint egy nem térképes csak trackpontos GPS-re is lehet valamiylen formában útvonalat feltenni :) |
Ice | 1744 | 2006. október 25. 19:43 | Válasz erre: 1742 |
Nem mondasz hülyeséget, a Map60C-nek van füle, aminél fogva oda tudom kötni a kormányhoz egy hosszú madzaggal és akkor még ha el is repül, könnyen megtalálom! :) >amúgy én ha állatkodom, akkor mindig itthon hagyom a kütyüt... igy szinte soha nincs nálam, de tök jó, hogy van. :-) :DD , így biztos nem töröd össze! ;) |
Ice | 1743 | 2006. október 25. 19:38 | Válasz erre: 1741 |
Gyönyörû az improvizált tartó, de a célnak valóban teljesen megfelel! ;D
|
ztaki | 1742 | 2006. október 25. 19:29 | Válasz erre: 1740 |
ice: hát az elvesztés ellen javaslom a konzol és kormányt összekötni valmi erõs, de rugalmas kötéssel... igy vagy a kormányt is elhagyod, de azt már könnyebb megtalálni... vagy simán a madzag végén lesz a kis ravasz... ;-) amúgy én ha állatkodom, akkor mindig itthon hagyom a kütyüt... igy szinte soha nincs nálam, de tök jó, hogy van. :-) |
polya | 1741 | 2006. október 25. 19:19 |
En lattamIce konzoljat(egybol meg is tetszett:) - kisiparinak tunnik elso ranezesre - de tenyleg jobb mint a touratech. Ar/teljesitmenyben semmi nem veszi Taki altal improvizalt gpstartommal: http://www.pdamania.hu/content/6318/ ami kibirja a hatrasaltot, ugratasokat, esot, vizbenfetrengest, szantoban szaguldast, 1500km-t(ennel meg tobbet is birt volna csak elloptak a dr-t) |
Ice | 1740 | 2006. október 25. 19:15 | Válasz erre: 1734 |
Ötletes megoldás, az emberi leleményesség határtalan, ide sorolom a szigszalaggal odarögzítem ahova csak akarom megoldást is! ;DD Taki: az én tartóm már majdnem fekete doboz, csak a maradék oldalát kell még beborítanom meg lefestenem feketére és kész is, csak akkor hogy látom a kijelzõt! :) Különben azon tényleg gondolkodtam hogy még a tetején is csinálok átkötéseket, meg vastag plexit teszek a kijelzõ elé, de inkább letettem róla, mert szerintem akkor már mindegy lesz a GPS-nek, ha ezeken a plussz szolgáltatásokon fog múlni az élete, meg szerintem nekem is mindegy lesz, a Biggel nem akarok ekkorát esni, a szöcskékkel más a szitu, azokon tényleg nem árt a brutális védelem. Ja és direkt úgy csináltam hogy a tartóba rögzítés nagyon gyengén van megoldva, fejben modelleztem egy esetleges nagyobb esést, azaz nagyon esésnél, mielõtt törne a GPS meg lesz az esélye hogy kirepül a tartóból, viszont azt nem tudom hogyha elrepül hogy találom meg, szóval lehet hogy összetörni nem fog, de elveszni lehet! :) |
gstibb | 1739 | 2006. október 25. 19:05 | Válasz erre: 1727 |
Köszi, de én a PDA-n nem találtam ilyen beállítást.
|
ztaki | 1737 | 2006. október 25. 18:51 | Válasz erre: 1734 |
az a baj ezekkel a tartókkal, hogy amikor eldobom a mocit, vagy hagyom, hogy hadd menjen ha már úgyis akar... esetleg repülni kél kedve... szóval ilyenkor szerintem nincs olyan tok, vagy tartó ami megvédi. Normál körülmények között meg a gabi álltal említett szigszallag egy átlátszó tokkal simon tökéletes. Szerintem... Nekem valami feket dobozszerûre lenne szükségem, mert összegszerûen már nem merem végig gondolni, hogy mennyibe került eddig ez a hobbi... :-( |
faki | 1736 | 2006. október 25. 18:43 | Válasz erre: 1734 |
GPS60-nál a Beállítások > Rendszer oldalon van az EGNOS engedélyezése és alatta az elem típusa (alkáli vagy NiMH).
|
faki | 1735 | 2006. október 25. 18:39 | Válasz erre: 1731 |
Azt írják a hozzáértõk, hogy nálunk még nem mindig javít a pontosságon, sõt néha ront is: http://turistautak.hu/documents.php?id=trackeles
|
Feji | 1734 | 2006. október 25. 18:34 |
Egyre jobb! lassan kezdek képben lenni. ide is beírom,hogy ma megjavult a gekko. kivettem az ujratölthetõ elemeket és rendeset raktam bele. lehet az volt a baja... én utánajártam a gyári tartó gekko 2-höz 25000! én kb egy óra alatt csináltam saválló 2mm es lemezbõl egy nagyon profit! kb olyat mint lejjebb Ice. csak én nem öleltem körbe. hanem vettem egy nokia átlátszó vízhatlan tokot 1000 ért, azt meg kis vékony kötegelõvel rákötegeltem a megfelelõ helyeken kifúrt saválló lemezre. így könnyen kivehetem a tokból ha akarom, viszont rugalmasan ,de mégis stabilan van rajta a lemezen ami közvetlen a kormány fölött a fejidom mögé tettem, úgy hogy fent egy nagyobb sík majd egy hajlítás és kér furat ami a villabefogóhoz fogja egy bennelévõ két gyári menetes furatban. szerintem kurvajó és eddig nagyon jól vizsgázott...pedig járt már egy pár durva helyen ,de még nem akart eltünni..és valószínû nem viszi át a rezonanciát sem mert sose kapcsolt ki csak ha végleg lemerült. remélem kezelni is megtanulom egyszer mert amit eddig tudtam vele az elég csíra. polya megigérte csak sose jön szegedre.:)) ja és azt az EGNOST abszolut nem találtam így ki sem kapcsoltam:) |
Ice | 1733 | 2006. október 25. 17:48 | Válasz erre: 1732 |
Akkor a hiba ezek szerint nem a mi készülékünkben van! :)
|
Ice | 1731 | 2006. október 25. 17:18 | Válasz erre: 1727 |
Elolvastam a cikket, mostmár sejtem mirõl van szó, viszont az nem tudom nekünk miért kell letiltani az Egnost ha már mûködik?! :O Bocsánat ha hülye kérdés, de tök laikus vagyok ez ügyben. :(
|
Ice | 1730 | 2006. október 25. 17:08 | Válasz erre: 1728 |
Mert nem volt ilyen masszív tartód, hányszor borultam már fel a Biggel, a franc tudja egy gyengébb tartó mit bírt volna ki, na meg azért a Map60C is elég masszív ám, szerintem, fogadjunk ilyened még nem volt, ha meg volt biztos csak elhagytad, úgy mehetett tönkre! ;)) A térképet és az iránytût én már elspájzoltam, egyébként iránytûm nem is volt, mindig a napot nézve tájékozódtam! ;) |
Ice | 1729 | 2006. október 25. 17:03 | Válasz erre: 1725 |
Na de emberek, kikérem magamnak, az én tartóm vér profi /jobb mint a Touratech, mert sokkal masszívabb/, ha jól megnézitek még az antenna részt is körül öleli egy 3mm-es alulemez + a GPS egy 4mm szivacsba /egérpad szivacs/ is bele van ágyazva, a rezonancia ellen meg a 3 gumi távtartós csavaros rögzítés véd, amúgy a kezdetekben nekem is kikapcsolt még feltöltött akuknál is, de ezzel a tatóval megszünt minden ilyen bajom, pedig az egyhenger az vibrál rendesen. ;))) Nekem bevált az akkus módszer, Erdélyben is mindennap /1 hét volt/ házban aludtunk ahol mindig feltudtam tölteni az akksikat /a fényképezõ miatt is kellett mindig töltenem az akksikat/, de persze mindig volt pót akksi is nálam, szóval nekem ez a része nem olyan gáz, persze az kényelmesebb ha nem kell velük szarakodni, na mindegy nekem már ilyen és egyenlõre ilyen is marad a tápellátás. ;) |
ztaki | 1728 | 2006. október 25. 14:59 |
En eddig ket gps-t tettem totalkarosra... Szoval, ha vesztek, akkor csak ovatosan, mert az eddig tapasztalataim alapjan egyetlen biztos hely - otthon a polcon... :-) Mindenesetre vettem egy iránytût és egy jó térképet... bizos ami biztos. :-) |
faki | 1727 | 2006. október 25. 12:22 | Válasz erre: 1721 |
Egy régi hír, de a lényeg benne van: http://hirek.prim.hu/cikk_print/33268
|
faki | 1726 | 2006. október 25. 12:13 | Válasz erre: 1723 |
A TKC szerintem azért is bír egy kicsivel többet, mert a szélesebb, alacsonyabb bütykök töve nem kezd el olyan hamar és durván repedni, töredezni. A GPS tartó/töltõ kicsit félreérthetõ volt. Én RAM tartót vettem, mert akkor kb. féláron volt mint a Touratech (~ 9000 Ft) és egy 3000 Ft-os tapadókoronggal kiegészítve autóban is teljesen jól használható, nagyon egyszerû átteni. A Touratech is forgalmazza a részeit, a magát a készüléket tartó részt kivéve, abból a sajátjuk rászerelhetõ. A töltõm Tourateches, mert kb. 2/3 árú a gyárinál, de ezt ügyes kezûek olcsóbban is meg tudják oldani. Ennek ára szerintem az akksik miatt visszajön idõvel és egyébként is nagyon zavaró volt, hogy néha a rázkódástól már félig töltött akksinál is kikapcsolt a GPS. |
pallogabi | 1725 | 2006. október 25. 12:04 | Válasz erre: 1724 |
ice: nem érdemes spórolni angyon az ilyenen. én csatornalemezbõl hajtottam egy pici tartót a gekóhoz, amit awab bilinccsel rögzítettem--még a simsonhoz--, s ugyanígy biciklire is. naná, hogy a bicós túrán egy esésnél szakadt ki a rögzítõcsavar a gps-bõl, azóta celluxxos módszerrel járok minden gumis segítõnek köszi: megrendeltem egy E-09-et elölre, kipróbálom az a 3-7000km-t |
Ice | 1723 | 2006. október 25. 11:50 | Válasz erre: 1718 |
gunyi | 1722 | 2006. október 25. 11:44 |
ice, az egykeréktudásom kb nekem is ennyi, de ha élvezi az ember tanulgassa csak - lehet hogy megpróbálok nemsokára váltani - hogy meggazdagodjanak rajtam a sárvédõ és kormány kereskedõk:)) én jövõre szeretnék Zolika barátommal venni egy GPS-t, csak az a baj hogy satu hüly vagyok még ehhez a témához. Polyáé nagyon tetszett a siroki túrán, meg én olyat is szeretnék amivel lehet útvonalat tervezni. Kb 100 ruppót szánnánk a dologra. Lenne esetleg valamilyen ötletetek így elöljáróban? |
gstibb | 1721 | 2006. október 25. 11:44 | Válasz erre: 1719 |
Lehet, hogy csekélyértelmûmedvebocs vagyok, de mijaza EGNOS? Én PDA-t használok, és a GPStuner progival bármilyen JPG fájltbe lehet kalibrálni. Tök jó mer színes, szép grafikus :-) És Magyarország katonai térképeivel + túrista térképeivel bárhol elboldogul :-) Mondjuk egy jó PDA páncél + tartó jó lenne hozzá, de addig csak akkor veszem elõ a zsebbõl, ha lövésem sincs, hogy hol vagyok. |
Ice | 1720 | 2006. október 25. 11:32 | Válasz erre: 1714 |
Ha az E09 van fent, nem is mindig kerekezek, meg már unalmas hogy csak szabályzásig bírom, és váltani nem merek, úgyhogy asszem az egykerék pályafutásomat ennél a tudásnál be is fejeztem! ;D
|
Ice | 1719 | 2006. október 25. 11:24 | Válasz erre: 1709 |
Én úgy voltam ezzel az egész GPS kérdéssel, hogy ha már lúd legyen kövér, azaz láttam ilyen egyszerûbbeket is, de én elég vizuális tipus vagyok és mivel azokon nem sok infó van, igaz majdnem minden ami a track lekövetésésre kell, na de azt elõtte valakinek bekell járnia ;), viszont térkép sajnos nem, tehát a felfedezés ezekkel szó szerint felfedezés, míg egy pl. Garmin Map 60C-vel sokkal egyszerûbb, mivel lehet rá térképet is tölteni, ami igaz nem mindig pontos, valamelyik út már nincs meg, valamelyik meg még nincs rajta, pont annyira nem pontos a térkép amennyi felfedezésre szükségem van, szóval ezzel is voltak már kalandjaim. A lényeg hogy inkább egyszer adtak ki egy kalap pénzt, de az legyen jó és számomra értékes. Használtan vettem, 1 évesen, Map 60CS-t, komplett ny-eu-val, Magyarország Naviguide-del és ToPo-val 120eFt-ért, tudom sok pénz de mint írtam hosszútávra terveztem, és nem is bántam meg, mióta megvan azóta ha lehet csak terepen megyek, mert terepen az igazi és végre normálisan haladok akár egy tök idegen tájon is. |
faki | 1718 | 2006. október 25. 11:18 | Válasz erre: 1716 |
Gumi: Kerestem tavaly IRC forgalmazót, mert nekem is volt egy szimpatikus mintájú, de nem találtam. Sõt úgy tûnt, már csak bicaj gumikkal foglalkoznak. Az E09 (elöl-hátul) nálam is 3500-4000 km körül már gyakorlatilag használhatatlan volt. A TKC 80 eleje ránézésre még talán kibír egy hátsót (ez kb. 4000-5000 km), de drágább és terepen is, aszfalton is rosszabbnak érzem. GPS: A téképnélküli és térképes GPS között átmenetnek is felfoghatók a POI-t tudók, én is ilyet használok (GPS60). Ha olyan útvonalat akarok bele, amin még nem jártam, akkor Gabihoz hasonlóan oldom meg. Ha nem akar bekapcsolás után normálisan elindulni (nagyon ritkán fordult elõ), akkor a mûholdas menüben a GPS ki- és bekapcsolás, az új pozíciót kiválasztva szokott segíteni, EGNOS-t nem használok. Ha menetközben szûnik meg a kellõ jel és van kedvem 5-10 percet várni, akkor megteszem, mert sokat tud javulni a mûholdak állása ennyi idõ alat is. Ez jellemzõen szinte csak völgyekben fordult elõ vagy nagyon sûrû erdõben. Ha normálisan akarod használni (nem úgy mint Polya :-D), a GPS árához még nyugodtan kalkulálhatsz egy tartó és esetleg szivargyújtó árat is. Én RAM-ot, ill. Touratech-et használok. |
Ice | 1717 | 2006. október 25. 11:12 | Válasz erre: 1708 |
Hát, igen, ha sokat jársz aszfalton akkor ez nem igazán jó alternatíva, akkor az E07-t tudom újra javasolni, legfeljebb füvön ódkodsz majd egy kicsit, vagy gyííte ahogy akarod ! ;) Ja és bocs, hogy elnéztem, elsõ gumi érdekelt csak, még jó hogy van egy Polyánk aki néha egész jól figyel, ill. csak szimplán tud olvasni, ellentétben velem! :O |
polya | 1716 | 2006. október 25. 08:52 | Válasz erre: 1715 |
most epp ilyenek: gpsmap 60csx http://www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=511 145e ique 3600 http://www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=278 70e es most taki-e is nalam van: magellan expolist 500 http://www.magellangps.com/products/product.asp?PRODID=1072 50e hasznaltam meg ipaq-ot (70e), faki gps60-at(~40e), mitac-ot(50-150e), legend-et (35e) De a sirfIIIas 276c-re varok(persze jo darabig meg varhatok mert a tervezett modellekbe is mindenfele szar - idojaraselorejelzes, forgalomfigyeles stb kerul ami itthon persze hasznalhatatlan a sifr helyett) |
gunyi | 1715 | 2006. október 25. 08:35 | Válasz erre: 1714 |
én a cross hátsó gumiban a C10-re szavaznék. Drága árkategóriájú gumikban a Metzelert dícsérték nagyon, de nem visz rá a lélek hogy ilyet vegyek. polya, neked milyen típusú a gps-ed, s mennyibe került cakkumpakk? |