antpeter | 2853 | 2008. január 23. 10:16 |
Szerintetek befolyásol vmit,ha kiszakadt/kiberhelték a benzincsap membránját?Most a tank leszedésénél derült ki,hogy vákuumos állásban is folyik a benzin a csapból.
|
antpeter | 2852 | 2008. január 23. 10:13 |
Az én motoromban eddig Valvoline 10w 40es olaj volt.Amikor vettem,akkor cserélte az elõzõ tulaj benne az olajat.Nálam csúszott a kuplung nagyobb,hirtelenebb gázadáskor,amit Vilman is tanusít,mert Õ is próbálta.Most,hogy ez a Repsol van benne,megszûnt a kuplung csúszása. Azért ez az 50 es olaj kell bele,fõleg majd nagy melegben,mivel ezek léghûtésesek.. |
Jose | 2851 | 2008. január 23. 10:11 | Válasz erre: 2850 |
Hát beszéljünk! Én amiket leírtál azzal egyet is értek.Kiegészítem csak annyival, hogy egy 20-50 ásványi és szintetikus olaj között van sûrûségi különbség de ez kb. 5%, tovább mennék mert a viszkozitás= ellenállás 100 celziusznál szinte tizedre egyenlõ, míg 40 foknál jelentkezik kb 8-10 % különbség a szintetikus javára. Tehát egy szintetikus olaj az üzemi hõfokot elérve a viszkozitást figyelve nem mutat plussz jobb adatokat.Az ásványi olajban található adalékok, az ásványi olaj tulajdonságainak javítását szolgálják elsõ sorban, míg a szintetikusban találhatók nagy részben egy filmréteget képeznek az alkatrészeken.A két olaj összehasonlításánál nem is a sûrûségét, hanem "testességét-telítettségét" kéne vizsgálni, de ezt már nem vállalom.:-)) A motoros társadalomban ez az olaj kérdés szerintem örökzöld.Az bizos, hogy az általam korábban és jelenleg is használt olaj megfelel az API sg és a JASO MA mínõsítésnek mégis jobbnak érzem a paripámban a jelenlegi tulajdonságait.Az xj-k nem a túlhegyezett kategóriában foglalnak helyet (szerencsére) ezért a full szintetikus olaj nem indokolt bele. Én ennyit kívántam csak mondani és mindenki meggyõzõdése szerint cselekszik, de nem árt figyelni a gyári ajánlásokat sem. ;-)))) |
Berber | 2850 | 2008. január 23. 09:27 | Válasz erre: 2849 |
Jose | 2849 | 2008. január 23. 08:58 | Válasz erre: 2847 |
Én az egy év alatt már cseréltem háromszor olajat benne szûrõvel együtt.Az elsõ olajcsere az elõzõ tulaj hanyagsága miatt volt esedékes a vételt követõen.A második, hogy a maradék dzsuvát is kieresszem a rendszerbõl.A harmadik és jelenleg is benne lévõ, pedig már a futott km miatt.Ezekbõl az elsõ kettõ Valvoline volt 10-40-es (ásványi)télre és 20-50-es (félszintetikus) nyárra.A jelenlegi 15-50-es Repsol (ásványi) viszont a leg- optimálisabb a paripának.Minden egyes olajcsere idõszakot utántöltés nélkül tudtam lefutni, de a félszintetikus olajjal hangos volt a váltó és nem éreztem hogy olyan jó lenne, mint amennyibe kerül.A jelenlegi Repsol-val telje- sen elégedett vagyok, és nem kellett lecserélnem (nyári-téli) ciklusonként.A hidegben max egy-két perccel tovább melegítek,de ha van szivató nélkül alapjáratom, akkor már lassan goooo. |
Berber | 2848 | 2008. január 22. 18:07 | Válasz erre: 2847 |
Én AGIP 4T 10W 60 fullszint racinget tettem bele a Szakonyitól (fehérvár környékiek elõnyben). Az a 2,2 liter nem volt egy egetrengetõ összeg. Biztos hogy jobb, mé ne adjam meg neki? 1-2 eFt a difi, és meghálálja. 10 a hideg, 60 a meleg napokra jó. Amióta megfõztem az Apriliát komolyan veszem ezt a meleg dolgot.... Szerintem.
|
kilajsanyi | 2847 | 2008. január 22. 17:49 | Válasz erre: 2844 |
Hali, Ha ilyen jó állapotban van a motor nem csak szemre , hanem tényleges mérés után is , akkor simán elbírja a rész-szintetikus 10W40-es olajat is, sõt!. Sajnos nem mindegyik 15W40-es ásványi olaj teljesíti az API SG vagy JASO MA szintet és az olajpumpa is könnyebben tolja fel indításkor. Az , hogy milyen viszkozitású egy olaj szerintem sokadrangú.. Szinkron meg csak korrekt szelephézagértékkel, tiszta légszûrõvel és jól tömített szívóoldallal lehetséges és a két középsõ hengernek 10hgmm-rel többet lehet tekerni. |
antpeter | 2846 | 2008. január 22. 09:05 | Válasz erre: 2845 |
A szelephézagokat leellenõriztük.Jók. Így,hogy ennyire darabokban volt,én is leellenõriztem az állapotát a gépnek.Hát egy szavam sem lehet.Henger tökéletes,vezérmûtengely bütykein sem látható kopás.Egyedül a vezérmûtengely bal oldali csapágyházában volt egy kisebb kopásnyom,amit valószínûleg az eredményezett,hogy a jobb oldali hengernél van az olajzás,és mire eljut a bal oldalra... |
Jose | 2845 | 2008. január 22. 08:24 | Válasz erre: 2844 |
Hali Mindenkinek! Peti! Nem csak a szinkronodat kéne megnézni, hanem a szelephézagokra is ráfért volna a rátekintés.Szelepállítást követõen illik egy szinkron is!!!!!!!!!!!!!! Persze ha csak kis állítások vannak a szelepeken, akkor nem égetõ a karbisor szinkronizálása. Ma reggel hoztam el a paripa szelepfedelét polírozni a szerelõtõl és megnyugodtam attól, amit mondott.A vezérlésem olyan szép bemaródás és kopás mentes, hogy az számára is meglepõ volt. Vilmant idézve: Forever XJ :-)))) Ha azt az olajat töltötted bele amit együtt rendeltünk, akkor nyugodj meg, hogy megszünik a váltód kemény hangja. Ezzel a 15-50-es ásványi olajjal egy kicsit hidegen óvatosabban kell majd közlekedned, de a paripa jobban szereti. Nekem már nyár végén az volt benne és teljesen fer. Ha nem égetõ a csavar téma, akkor majd együtt elgurulunk Cseténybe és ott tuti kapsz.A vákum pedig ua. a csonk állásától függetlenül, max elöbb elkoszosodik a leülepedett szennyezõdésektõl.Ha ellenõrizni akarod az állapotát, akkor egy átlátszó vákumcsõre cseréled és kész.Csak, hogy tudjad ellenõrizni. Ez egy kicsit hosszúra sikeredett. Bocsi! Szép napot Nektek!!!!!!!!!!!!!! :-)))) |
antpeter | 2844 | 2008. január 21. 19:35 | Válasz erre: 2841 |
Tegnap összeraktuk a régi csavarral.Kivülre raktuk,ha esetleg találok,akkor kicserélem.Mondjuk így már nem nagyon akarom fellazítani.Este motorral voltam dolgozni,hát hideg volt.Próbának viszont jól jött. A vezérmûlánc most sokkal feszesebb,csöndesebb.Az olajcserétõl "elmúlt" a kuplung megcsúszása,de úgy érzem,hogy a váltó nagyobbakat csattan váltáskor. A nagyobb probléma,hogy az összerakás óta a porlasztó megváltozott.Eddig hidegindításkor szivatóval indult,pici gázzal.Most a szivatótól leáll,és csak gáz nélkül indul.Vmiért nagyon sok benzint kap.Kicseréltem a szívócsonkokat is.Sajna utólag jöttem rá,hogy négy egyformát kaptam.Így hát a két bal oldalit meg kellett fordítanom úgy,hogy a szívócsonk vákuumcsöve,ami felül szokott lenni,most alulra kerültek.Szerintem ez nem befolyásol semmit. Majd holnap megnézem jobban.El tudod küldeni az Attila tel. számát,a szinkronnal kapcsolatban? |
Vilman | 2842 | 2008. január 21. 17:27 |
Helló, na tegnap mentünk a haverokkal egy kört, kb. 80 km-t összesen. Mocskosul szitált az XJ eleje, úgyhogy az elõbb elvittem az elsõkereket kicentríroztatni. 1500 Ft.- volt de remélem megoldotta a problémát.
|
Jose | 2841 | 2008. január 21. 15:40 | Válasz erre: 2829 |
Hali! Sajnos nem tudok ilyennel szolgálni.A csetényi bontós csávónak szinte biztos, hogy van.Lehet, hogy késõn írok.Egy esztergályost is tudok Veszprémben, ha más megoldásod nincs.
|
Berber | 2840 | 2008. január 21. 07:03 | Válasz erre: 2835 |
Mégegy adalék! Azonos típusról van szó, és évjáratról. Az egyik UK, a másik USA!
![]() |
kilajsanyi | 2839 | 2008. január 20. 18:27 | Válasz erre: 2836 |
http://www.tanga-moteurs.ro/service/ innen pl... |
kilajsanyi | 2838 | 2008. január 20. 18:23 | Válasz erre: 2837 |
Hali Vilman! Nekem is megvan a Haynes, de nincs benne a rugó részletesen, csak a 2 mérete. Nem tudtok más szerelési kézikönyvrõl? |
Vilman | 2837 | 2008. január 20. 13:03 |
Na szasztok! Megint felraktam a rapidra a 600S/SK szerelési útmutatót. Ez is Haynes könyv. Nesztek : http://rapidshare.com/files/85143476/xj600s.pdf.html |
kilajsanyi | 2835 | 2008. január 20. 05:28 | Válasz erre: 2834 |
viszont a TRX 850é ugyanez a kerék , ugyanez a villa....minden...ahhoz meg találtam szervízkönyvet. Má töltöm le.. Nekem a 600-ashoz a Haynes könyv van, de inkább csak szerelésiútmutató és több helyen annyi van, hogy ha szemre nem teccik , cseréld... :) |
Vilman | 2833 | 2008. január 20. 02:56 |
Hali ! A szinkront a Gerlei Attival csináltatom, saját mûszere van és (nekem) olcsón megcsinálja. Hengerfej anyával nem tudlak kisegíteni de megkérdezek pár ismerõs szerelõt hogy nincs-e valakikek véletlenül elfekvõben... Reggel gondolkoztam egy kissebb mocizáson, de amikor kinéztem az ablakon és megint nem láttam a szomszéd házat, (pedig ott volt a helyén) egybõl elment a kedvem... |
antpeter | 2830 | 2008. január 20. 01:45 | Válasz erre: 2829 |
A hengerfej tömítés már nagyon oda volt.De a hengeren semmi kopás.Most cserélünk mindent,aztán jöhet a karbi szinkron. Vilman!Te kinél is szoktad csináltatni a szinkronT? ![]() |
antpeter | 2829 | 2008. január 20. 01:41 | Válasz erre: 2828 |
Jose,Vilman Nincs véletlenül egy fölösleges hengerfej csavarotok?Tudod az a zárt végü anya.Az egyiket sikerült elnyalni,és még ma össze akarom rakni. ![]() |
Berber | 2827 | 2008. január 19. 18:39 |
A spacer a seprûnyél :-) A teljes rugóhossz, a beépítési, amunka hossz, sõt a K tényezõ! Ez igen! FZR ugye? Kilájvagy!
|
Berber | 2824 | 2008. január 19. 17:46 | Válasz erre: 2823 |
Jól látod a dolgot. A havernak meg egészségére! Én is elkövetek sok ökörséget, meg visz a tûz, de mostanában megpróbálom megmagyarázni magamnak hogy szükség van e rá vagy sem. Ez most csak az occsósága miatt hozott tûzbe. Kitaláltam, hogy hosszabbat rendelek, folyamatos spirál emelkedéssel, aztán kiveszem a bennlévõt és mérleg elven összehasonlítom a viselkedésüket. Ugye tudott az üzemi hossz és löket és egyértelmû hogyan kell változnia, az eredetihez képest a progresszívnek. A megfelelõ szakaszt kivágom. Igy lehet a legkissebbet bukni. Na mit szólsz?
|
kilajsanyi | 2823 | 2008. január 19. 17:39 | Válasz erre: 2822 |
oksa. Na minnyá elõbányászom a FZR javítási kézikönyvét és feldobom a képet a pontos méretekrõl. Abban kell lennie rugóméretnek is ( átmérõ, hossz..blabla ) Az ilyen típusú motoroknak, mint az XJ nincs is értelme sokat babrálni a futómûvel, mert akkor már nem lehetne megvenni azon az áron amin anno adták. Egy jó pár elsõ villa, kiflikkel együtt min kb. 350.000 Ft. ( legalábbis a Marzocchi ennyi volt amit egy haverom rendelt a supermotojára ( 50mm belsõcsõ átmérõ ) |
Berber | 2822 | 2008. január 19. 09:02 | Válasz erre: 2821 |
kilajsanyi | 2821 | 2008. január 18. 20:35 | Válasz erre: 2820 |
átméretezés alatt pontosan mit értesz? újraedzeni más méretre?
|
Berber | 2820 | 2008. január 18. 19:51 | Válasz erre: 2819 |
Van ötlet, meg kellene finnanszírozni egy mintát...., de a másik lehetõség, hogy ki kéne venni egy rugót, és átméretezni. A sportmotoron már történik valami, mert az egyik srácnak, (momo) van hajlott telója. Az már jó. Kiveszi és lemérei. Utána meglátjuk. A sajátomból nem annyira akarom kipecálni egyenlõre. Bontós nincs.
|
kilajsanyi | 2819 | 2008. január 18. 19:20 | Válasz erre: 2815 |
Sajnos semennyire. A régi yamahákat pontosan nem tudom mivel szerelték de az én 2000-res motorom Paioli van. Viccet félretéve, ha van ötleted, hogyan lehetne keményebbé tenni ezt a gyakorlatilag nem is létezõ elsõ futómûvet megköszönném. :) |
Jose | 2818 | 2008. január 18. 15:49 |
Bundi!!!! Lecsúsztál a március 15-i elsõ helyrõl.Hogy engedheted Te eztet?? :-))Markolat? Fûthetõ ruha? Mondtam, hogy felkérdezlek! :-O |
imo | 2817 | 2008. január 18. 14:36 | Válasz erre: 2815 |
Berber! Rosszul írtad ! :-) Nem WÜRTH hanem WÜRTZ !!!!!! hehehe :-)))
|
Jose | 2816 | 2008. január 18. 14:07 | Válasz erre: 2815 |
Látom nem bírsz a szerelõs véreddel. :-)) A megszokás nagy úr? ! Veterán cuccok iránt nem érdeklõdsz? Azokat is mindig lehetne bütykölni és még nagy versenyek is vannak, még Engliánus fõldön is. Ez csak egy bogár volt! :-)) |
Berber | 2815 | 2008. január 18. 05:43 | Válasz erre: 2813 |
Sajnos valami minta kéne... Azt kergetek. Na meg, hogy mennyire egyezik az 51j, és a 36-38-41-es száru Diviké. Még csak az se kell, hogy egyforma legyen, 1 db is annyiba jön ki. A minta lehetne egy würth progresszív, vagy bármi, de végsõ soron az eredeti is megteszi, csak az sokkal melósabb, ott számolni is kéne.... |
Berber | 2814 | 2008. január 18. 05:39 | Válasz erre: 2812 |
Annyira elvi síkon beszéltem errõl.... Egy XJ-n ilyen még nem fordult elõ tudtommal... Nem is értem miért vettétek komolyan? Babonából? Bocs. De tényleg. :..(
|
kilajsanyi | 2813 | 2008. január 17. 21:35 | Válasz erre: 2811 |
ez érdekelne engem mert az elsõ villák nincsenek a helyzet magaslatán...:) |
imo | 2812 | 2008. január 17. 21:14 | Válasz erre: 2808 |
Hi mindenki ! Hát egyáltalán nem esne jól ha kikönyökölne egy dugó :-)
|
Berber | 2811 | 2008. január 17. 15:01 | Válasz erre: 2810 |
Én most készülök ujra szétszedni :-O Nem azért mert hiányzik ez a fajta tevékenység, hanem mert lehetõségem adódott brutálisan olcsón progresszív rugókat elõállítani! Elõre, és hátra is akár! Mivel nincs aki beméretezne nekem, egy enyémmel megegyezõ gyári rugót, szét kéne szednem, max 10 napra! A progresszív rugó megoldaná a típus menet és kanyar problémáit. Darabára kb. 2000 Ft ra jönne ki! Hát ennyi. |
Jose | 2810 | 2008. január 17. 14:44 | Válasz erre: 2809 |
Hát tünetek vannak! :-)) De nekem már darabokban van :-(( Ha felénk jönnél akkor lelöknélek a paripádról :-)))))) |
antpeter | 2809 | 2008. január 17. 11:26 |
Így a fórumot olvasva látom,hogy mindenkin elõjöttek az elvonási tünetek.Tök jó idõ van,motorozzatok!Holnap én is megjáratom...
|
Jose | 2806 | 2008. január 17. 07:42 | Válasz erre: 2805 |
Szerintem nem jó fórumba írtál Kolléga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Itt ilyen nem lehetséges!!!! :-O
|
Berber | 2805 | 2008. január 17. 07:30 | Válasz erre: 2801 |
Csak meg ne lepõdj, ha hirtelen igazuk lesz, és kizuhan a blokkból 20 kW, egy dugó képében! :-DDDDPPP
|
Jose | 2804 | 2008. január 17. 07:29 | Válasz erre: 2801 |
Hali! Nekem még nem jött semmi papír a Polgitól.A Jenõnek a Polgármesteri hivatalban a Jenõ megigérte, hogy szociális ingyenhitel, a Jenõ pedig segít ebbe a Hivatal, hogy ójcsóbb legyen a vas adóztatása pedig de?!? |
Jose | 2803 | 2008. január 17. 07:25 | Válasz erre: 2799 |
Hol van ez az "arany" bánya? Devecser? :-DDDDD Végig nézegettem a paripa felépülésének történetét és szívszorongató volt.Az ismeretlenbõl nagyot nõttél a szememben.(képzavar?) :-)) |
Vilman | 2802 | 2008. január 16. 23:26 |
Nekem még nem jött meg a csekk. de remélem nekem is max ennyi lesz... :)
|
imo | 2801 | 2008. január 16. 18:50 |
Hi mindenki ! Ma megjött a Polgármesteri hívataltól a tavalyi teljesítmény adóm ! VÉGRE !!!!! Tavaly mindent elkövettem,hogy igazoljam a motor adatait,teljesitmény stb és fizethessem már be az adót ! Ök mindig elzárkoztak azzal,hogy a központi adatok a hitelesek az enyém nem,csak mondom,hogy 4-5 X telegrafáltam a Polgármesteri hívatalba 2X voltam bent személyesen !!!!!! Mint írtam, ma meg jött !!!!! 2007 évre : 6120 Ft Az okosak 51KW-t állapítottak meg 71KW helyett - 20KW hehehehe Naa, Vilman ! Mit szólsz !? Ja 2008-ra is ennyi lesz !!!! :-))))))))))))))))))))))))
|
kilajsanyi | 2800 | 2008. január 16. 16:22 | Válasz erre: 2799 |
óóbazz. hát ez szépen be lett dobva a sarokba!
|
Berber | 2799 | 2008. január 16. 15:06 | Válasz erre: 2798 |
De Te a 7 év alatt jártál vele, utántöltötted, lötybölted... Ez a moci http://kep.tar.hu/bokerec/50549534#2 6 évig egy tappodtat se mozdult! 3/4 tankbenzinnel támasztották le, és le se eresztették. Egyébiránt ha egyszer õsszel kipucolnál egy karbit, és tevesszal ujra, tátva maradna szád, mint nekem az 50-es Apriliánál, vagy a Simson-Gokartnál. Abban igazad van, hogy maga a benga nem marja de a többi igen! |
kilajsanyi | 2798 | 2008. január 16. 14:44 | Válasz erre: 2791 |
nekem 7 éves a motor, 7 éve tali tankkal pihen és fémtiszta. karbik szintén. én is jobban addógnék a benzinpára miatt ami szárít.. :)
|
Berber | 2796 | 2008. január 16. 09:59 | Válasz erre: 2795 |
1. Igen egysíkú ember lehetsz! (Dreher 0,33 L, YAMAHA XJ, stb) :-DDDD 2. Én sem tartom a szeszt, csak iszom. 3. Nagytételben szintén nem tartom, mer mindig elfogy ami ajtón bellül kerül. 4. Én sem vagyok italozós, mindíg csak annyit iszom amennyi van. 5. Ja és szeretem a változatosságot! Mindíg azt iszom ami van! |
Vilman | 2795 | 2008. január 16. 09:48 |
1 : Nem szeretem a tiszta szeszt. 2 : Nem tartok otthon szeszt nagy tételben. 3 : nem vagyok italozós ! 4 : Kizárólag a 0.33 L-es Dreher-t szeretem ! (De azt nagyon) :DDD |
Jose | 2794 | 2008. január 16. 07:58 | Válasz erre: 2788 |
Nekem már kezelésbe vették a vasmadarat.Remélem a szelepfedelet a hétvégén már polírozhatom. Ha valamennyire kedvel valaki is, akkor péntekre drukkolhat, hogy az uccsó félévi vizsga rendben lemenjen. Ajánlom a Prevent defekt spray-t mindenkinek!!! Inter sparban nem egész 700 pengõ és motornál két akcióra elég. |
Jose | 2793 | 2008. január 16. 07:53 | Válasz erre: 2790 |
Vill! Te aztán tudsz élni! Tiszta alkohol! Meglátszik ki az italozós!!! :-)))))))Érdekes, hogy nekem nincs otthon 22 liter tiszta szeszem! :-DDD
|
Berber | 2792 | 2008. január 16. 07:33 | Válasz erre: 2789 |
Bocs csak mivel Jose-nak válaszoltam, késõbb már nem tudtam ki merészelt hideg indítóval támadni a motorjára!
|
Berber | 2791 | 2008. január 16. 07:31 | Válasz erre: 2788 |
Antpeti. Nagyon rosszul gondolod, de esküszöm! A rep. gépek tankját a robbanás veszély miatt töltik csutkára, és azok mûanyagok is. Láttad volna a tankomat bellülrõl! A benzinszint felett fémtiszta felület, gyönyörû. Alatta szabályosan felhabzott az acéllemez, 3-4 mm! lyukacsos, sajtszerû rozsda keletkezett, mint a fa évgyûrûi, ahogy a 6 év alatt kipárolgott s benga, és ahogy fogyott lett egyre sûrûbb az alján gyûlõ savas anyag! Viszont a porlasztó, ugye ami sokkal hamarabb lehelte ki a párát, ezért a káros savak kevésbé gyültek fel, gyönyörû tiszta maradt! A tankom szinte átkorrodált! Ne felejtsd! 6 éves tesztidõszak van mögöttem. Mivel a karbi viszonylag zárt tér, a benga leürülése után, plussz korrozív pára nem jut be. Tehát : Leengedni(!), ja és utána ha már használod alkalmazz az elsõ idõkben karbi tisztítót, DE TÉLRE NE HAGYD BENNE! |
Vilman | 2790 | 2008. január 15. 23:32 |
Tehát ha minden hozzászólást figyelembe veszünk, akkor az üzemanyagrendszer ne legyen sem száraz, sem pedig benzines... Döntöttem ! A következõ télen leeresztem a benzint és a rendszert feltöltöm tiszta alkohollal !!! NA??? |
imo | 2789 | 2008. január 15. 20:50 | Válasz erre: 2785 |
Hi mindenki! Tee Berber ! Biztos engem emlegettél itt ? :-) " Mert én még nem használtam a paripához indító sprayt " PÖCC RÖFF " Peti igaza van Josenak ! Vigyázz a sprayal,nem tesz jót !!!!!!
|
antpeter | 2788 | 2008. január 15. 19:34 |
Szerintem a benzin gázok sokkal korrozívabbak,mint ha tele lenne a tank. Én is átfolyóra tettem a csapot,de nem akart feltellni a porlasztó,így jött képbe a motorindító spray.Most már úgy döntöttem,hogy legalább havonta egyszer bendítom,akkor nem lesz gond.Ha minden igaz,akkor a 7végén viszem a szerelõhöz,és szétkapjuk a hengerfejet.. |
Berber | 2787 | 2008. január 15. 16:52 | Válasz erre: 2786 |
Okos ember mondta (ÉN), hogy a tankban bennhagyott benzinbõl a hosszú tárolás alatt kiválik a víz, és az adalékokal keveredve fokozott rozsdásodást okoz! Megmarja a rozsdásodásra nem is hajlamos réz és alu dolgokat is. (Pl. nálam a tankban egyértelmûen látszott, hogy leállításkor (6 éve) Meddig volt tankolva!) Szóval inkább üresbe! Ez nagyon komoly, és a rozsda is az volt amit kikapartam!
|
Jose | 2786 | 2008. január 15. 16:02 | Válasz erre: 2785 |
Csatlakozom Berber kolléga véleményéhez,de Peti inditott spray-val :-( Hát abban nem osztom a véleményt, hogy üres legyen a rendszer!!! Inkább fullost pártolom.Én ha beindítom utána kannnyából utána töltöm a tankot is. Ízlések és pofonok, de a beszáradás és a rozsga nagyobb félelem mint a benzin párolgása. Szerintem! Legjobb a Vilmannak! :-)) Már új kesztyûje is van. Tiszta bõr lesz mán a csávó! |
Berber | 2785 | 2008. január 15. 09:13 | Válasz erre: 2783 |
Na végre, új arcok a fórumon! ;D Én nem értem! Hallgatom hüledezve az indítózgatási problémákat, nem értem. Még az Aprilia is elsõ röffre indult tavasszal. Ez dugulós lesz. Nem kéne szûrõt tisztítani? Azt a hidegindítót meg azonnal felejtsd el, ha jövõre is akarsz motorozni Imo! Inkább a karbikból leálláskor a leeresztõ csavarnál engedd elveszni a bengát, mert rosszabb ha beleszárad, sõt célszerû a tankot is leüríteni. Én má csak tudom! :-O Indításkor középállásba a csapot, szabad átfolyásra. Ha nincs vákum, és üresek a porlasztók is, nem nyit a csap és nem fog röfögni! Tiszta legyen a benga rendszer! Különben küzdhettek! |
Jose | 2784 | 2008. január 15. 08:19 | Válasz erre: 2783 |
Imo-nak nem pari-pályálya van!!! Inkább paripája . :-D és tölünk és stb.Bocsi! :-))
|
Jose | 2783 | 2008. január 15. 08:16 | Válasz erre: 2778 |
Én hallottam Imo paripályát is a hét végén! :-))Pedig vagy 100 km-re van tõllünk.(nincs GPS-em ezért nem tudok pontos adatot:-DDD ) Azzal a hideginditóval csak csinnyán!! Nem egy hengerbarát cucc.Ha lehet, akkor egy kis benyo a hengerekbe manuálisan.Kevesebb kárt okoz. |
Jose | 2782 | 2008. január 15. 08:12 | Válasz erre: 2779 |
OK! ;-) E-mailomat megkaptad?Remélem élõre kûldtem.
|
Vilman | 2781 | 2008. január 14. 23:26 |
Antpeter láááááttalak !!! Ma vettem kesztyût (Shoxot) a Koncinál, hát egy rossz szavam sem lehet rá. 40% árengedmény... |
imo | 2780 | 2008. január 14. 20:46 | Válasz erre: 2776 |
Hi mindenki ! Berber ha minden klappol, én bizti,hogy megyek,ott a helyem ,GPS-el vagy anélkül !!! :-)
|
Berber | 2779 | 2008. január 14. 19:46 | Válasz erre: 2777 |
Ne haragudj, de má nem akarom szétoffolni a fórumot! Sajna menet elmaradt, nem jártam arra, de ami késik el nem múlik. Mûszakival kivár, nem izgul. Ma egyébiránt én is összesároztam a vast. Néztek is rendesen a népek a bolondra! Vagy nem is arra? :DDDD
|
antpeter | 2778 | 2008. január 14. 18:19 |
Hi Ma én is elindítottam a motort,így cirka 3 hónap után.Még jó,hogy teljesen feltöltöttem az akksit.Sok indítózás után se indult el.Próbáltam a benzincsapot is több állásba állítani,de úgy sem kapott benzint,szikra volt.Nem gondoltam volna,hogy hasznát veszem a skodáról megmaradt motorindító spraynek.Befújatm a légszûrõházba,és már indult is.2-3 ilyen trükk után már életben tudtam tartani.De azt a füstölést,amit rendezett.Majd teszek fel képet. Végül is azért motoroztam egy fél órát itt Palotán,jó volt. |
Jose | 2777 | 2008. január 14. 15:32 | Válasz erre: 2776 |
Hi!! Már Bundi említette, de felelõtlenül nem jelölgetek. Hát Pajtik ma átgurultam egy 10 km-t a szerelõhöz, de nem izzadtam csak a csúszós lefagyott pára miatt.Hatvannál többet sehol nem közlekedtem, de idén már ültem a paripán.:-))Átfutottam a fórumon, de ezt a GPS,MIO.......meg ilyeneket én nem is tudom értelmezni.Én még ebbõl a szempontból a maradiak közé tartozom. Mindenhol emberek laknak amerre járok, így még nem tartottam fontosnak biztos. Berber! Te sem büfögtél a szombati kávénktól! Azt hittem, hogy elmentél Bamakóig! :-))De látom még itthon vagy. Mûszakival hogy állsz?Errõl nem olvastam.Remélem péntek után (ha nem kell ismétlõvizsát tennem) már megint többet büföghetek hozzá a témákhoz. A tavaszi XJ találkozó fontos program!!!!!!!!!!!!! Bundi Család leszen a házigazda (területileg) és remélem olyan ügyes filmet készítenek, mint az õszi összejövetelen. |
Berber | 2776 | 2008. január 14. 09:21 |
Felhívnám a Fejér-Komárom-Veszprém megyei XJ-sek figyelmét a Kecskeméti motoros bulira! Mintha típus találkozót emlegettetek volna. :-D
|
imo | 2774 | 2008. január 13. 16:24 | Válasz erre: 2773 |
Na most már nem veszek semmit !!! Teljesen kiábrándultam az egészböl :-( Valószínû marad a térkép !!!!!! :-)
|
vlacika | 2773 | 2008. január 13. 16:20 | Válasz erre: 2768 |
Sziasztok Imo az eset amit leírtam az is egy új ,boltban vásárolt készülék volt. |
Vilman | 2771 | 2008. január 13. 16:06 |
Na megvót' !!! 5 perc indítózás, negyed óra tologatás és további 5 perc gyertyacsere után felpörgött a turbina... :D A régi gyertyák elfelejtették a szikraadást. |
imo | 2770 | 2008. január 13. 16:00 | Válasz erre: 2768 |
Nagyon kiváncsi vagyok Vilman :-) Ma én is beröffentettem a paripát,hogy kicsi megnyúgvásra leljek ! :-) Nagyon jól esett hallani újra a paripa hangját :-()
|
imo | 2769 | 2008. január 13. 15:54 | Válasz erre: 2767 |
Köszi Vlacika !A hasznos tanácsod ! Hát ha egy mód van rá akkor csak újat szeretnék ! Remélem azzal nem lesznek hasonló problémák !
|
Vilman | 2768 | 2008. január 13. 09:51 |
Szevasztok pajtások ! Asszem mindjárt kipróbálom milyen is 2008-ban egy XJ900-assal motorozni ! :D Majd jelentek... |
vlacika | 2767 | 2008. január 12. 18:09 | Válasz erre: 2754 |
Sziasztok. Egy kis segítséget tudok adni én is gps ügyben. Nekem ugyan nincs de a munkatársamnak igen. Nos õt átverték,de rendesen. Meg kell nézni mindenképp,hogy milyen kártyát adnak hozzá. Mert van gyári,és van másolt. Az övé IGO-s,aztán egy év múlva egyszer csak nem mûködött többé rendesen. Elvitte szervizbe és mondták neki hogy másolt a kártyája. Az eredetin a kártyára is rá van írva hogy IGO,rajt a logója. Az övé csak egy snassz fekete volt. Most vagy vesz egy új gyári kártyát bele kb 30000ft,vagy megint egy másolt ami nem biztos hogy üzembiztos. Sajnos ez Magyarország,az átverés mindenhol megvan. Tisztelet a kivételnek. De tapasztalat ha pl DVD-t veszel álltalában nincs benne valami a dobozban ami egyébként járna hozzá. Ha motorfûrészt veszel nem adják hozzá a gyertyakulcsot,csavarhúzót....jár hozzá.Nos enyit tudok én a gps-rõl. Remélem segítettem vele,nézd meg alaposan. Üdv. |
imo | 2766 | 2008. január 12. 18:02 | Válasz erre: 2764 |
Húú ! Köszi Berber ! Most már mindent értek ! :-() Ezt a sok adatot hogyan tudod meg jegyezni :-) Tavasszal egy alkohol mentes sör mellett még ezt át vesszük !!!!
|
Berber | 2764 | 2008. január 12. 11:30 | Válasz erre: 2763 |
NEM. Tudtommal nem. A PNA beépített softwares, és hardware hoz kötött. A PDA elsõsorban mini számítógép, Windows2003-5-6 alapsoftwarrel, és tulajdonképpen semmi köze a navigációhoz. Namost ha beleraknak egy GPS "modemet" , vagy Bluetotthon egy vevõt párosítanak vele, és futtanak rajta egy SW-t (IGO, Tom-Tom, stb.) Akkor átmegy PNA-ba, viszont szabadon modulálható + funkciókkal. Még egy "okostelefon" (Nokiák, Pana X700, Sony 900i) is képes navigációra, de ez már más történet. Konklúzió: A PNA-t azzal a softwarrel kell használnod amivel megvetted. (Hogy bonyolítsam, vannak okos emberek akik meg tudják nyúlni, de akkor ugrik a gari, és a gyári frissíthetõség) |
imo | 2763 | 2008. január 12. 10:52 | Válasz erre: 2762 |
Hi Berber ! Amiket írtál, nekem kinai ! Azt le vettem,hogy MIO-t kell vennem SIrFStarIII 400 Mhz proci és tudja az IGO-t, ha jót akarok ! Nézegettem még a ROAD MAP 100 és a BLUE PANTHER V350-t ezek jó árban vannak még,de a MIO-val nem lehet össze hasonlítani öket állitolag ! Tee egy kérdés !!! A PDA software fut-e a PNA-n ?
|
Berber | 2762 | 2008. január 12. 07:53 | Válasz erre: 2761 |
Agyaltam, hogy hubogjak e még a témában, de voltam párhuzamosan GPS boltban... (tartót vettem a kocsiba, mert nem akarom rakosgatni állandóan. nem tesz jót) Szóval azt mondja az eladó, hogy a készülékek software nem csereberélhetõ szabadon, ezért olyan kell ami tud magyarul. Mivel nem nézegetni kell, lényeg, hogy hogyan dumál. Ebbõl a szempontbol a következõ a helyzet: A magyar TOP-Map Kft. (Aki a Magyarország térkép tulajdonosa) 50%-os tulajdonosa a Garmin, és 100%-ig övé az IGO is! A Mitac butitott IGO-t használ alapból. Tehát ha jót akarsz Garmin-t Mitacok, de feltétlen IGO-t futtató készüléket veszel. A nyugatiak nem foglalkoznak kelet Európával annyira. Pl. Horvátország; Trogir csak 2 utca... Pedig több van :-( PDA-ba szabadon rakhatsz softwaret, de ha nincs benne GPS vevõ gagyi az egész... Amit írtál, mintha jó lenne, nagyot nem bukhatsz vele, de mibe kerül? És figyelj! SIRFStar III ! Nem mindegy mennyi idõ alatt áll fel. |
imo | 2761 | 2008. január 11. 15:11 | Válasz erre: 2760 |
Kellemes hét végét mindenkinek ! Van egy ismerösömnek Royal tech PDA-ja ,nekem tetszik az is mindent tud, csak picit nagy. Valszeg sima GPS-t fogok venni mert az kisebb és olcsobb. Igen, a vaterát és a teszvesz-t is nézegetem,gagyit azé nem akarok venni,meg ha lehet újat szeretnék ! Remélem már jövö héten meg lesz és végre betalálok a melóba is :-) A motorra való GPS-t olvastam, bevezetõ áron 115e Ft :-( Köszi nektek az infokat, tanácsokat
|
Bundi | 2760 | 2008. január 11. 08:34 |
Szép reggelt :-) Imo feladtuk Neked a leckét, biztos, hogy az a jó megoldás, ha minél többet megfogsz, ha lehet kipróbálod és a Vatera valóban jó ötlet!
|
Berber | 2759 | 2008. január 11. 07:59 | Válasz erre: 2757 |
Motoron épp a kopp miat gondolom, hogy a kijelzõ mérete mindegy. Kell egy stereo kábelfüles, amit beteszel a bukó alá, és hallgatod az utasítást. Felveszi a telefont ha kell, zenézik, fényképez, és pmr-szerût is tud bluetooth-on keresztül, bár nekem még nem jött össze sajna, mert a megfelelõ alkalmazást még nem találtam meg. Ugyan már egy-két próbán túl vagyok, de nem értékelhetõ az eredmény, a nehézkes kezelhetõség miatt. Rossz idõben zsebre vágható, jó idõben akár egy filmet is meg lehet rajta nézni... mit mondjak még? Ja és occó! 65-70 eFt-bõl van meg. Igaz van 40-ért is GPS de azokat nem ismerem. Amirõl tudom hogy jó, az meg drágább. Ami meg echte motorra való, az meg horror. Mindegy, majd meglátjuk. Nekem a kocsiban elképesztõen jól müxik! Esetleg fékezz vele tavaszig, akkor meg tudom mutatni ezt. Ja és van Vatera, ahol olcsóbban lehet csipkedni ilyesmiket.
|
imo | 2758 | 2008. január 10. 23:09 | Válasz erre: 2757 |
Hi Bundi ! Még én sem használtam mocin,de szerintem a plexi sokat védd és talán a zselés head szettel jól hallhatóak az infok . Minél kisebbre azért gondoltam,hogy zsebben kényelmesen elférjen vagy övon ! Annyi pénzem nincs ,hogy olyat vegyek mint Berbernek van sajna,pedig olyan kéne !!! Tee Bundi a kressz nem tiltja a head szett használatát mocin? Köszi a véleményt neked is !!
|
Bundi | 2757 | 2008. január 10. 21:57 |
Sziasztok! Biztos, hogy motorra az a jó, ha minél kisebb? Csak kérdezem, mert még nem tapasztaltam meg. Abból indulok ki, hogy a sisak, a forgalom zaja, a motor hangja miatt nem biztos, hogy érted az utasítást, bámulni nem lehet, mert abból csak kopp lesz, inkább a periférikus látásoddal "lesed". Szerintem amennyire lehetséges nagyobb kijelzõ kell. De ahogy írtam is az elején, motoron még soha nem használtam GPS-t, így csak egy vélemény volt a részemrõl.
|
imo | 2756 | 2008. január 10. 21:17 | Válasz erre: 2755 |
Csak mocira szeretném kocsim nincs :-( Abban egyetértek,hogy mocira minél kisebb legyen,hogy a zsebben elférjen.Az extremdigitalon nézegetek mert ott a legolcsobb. Sokat járunk gurulni a szlovákokhoz és idén megyünk szlovéniába is, így gondoltam,hogy kellene egy gps. MIO-t szeretnék én a pénztárcámhóz mérten ! Mert azok a piszkos anyagiak mindig közbe szolnak meg aztán új bukó is kellene ! Köszi a tanácsot Berber!
|
Berber | 2755 | 2008. január 10. 20:25 | Válasz erre: 2754 |
imo | 2754 | 2008. január 10. 19:46 |
Hi mindenki ! Hát ennyire még nem volt lent az oldal :-() Kinek van GPS-e ?Most szeretnék venni és minden típus tapasztalat érdekelne a választáshoz jól jöhet ! :-)
|