kicsi | 1745 | 2016. január 28. 19:36 | Válasz erre: 1741 |
Légy türelmes, fogok tudni egy megkímélt darabot, nemsokára. Elröppen hamar az a 4-5 :) |
Ullyses | 1744 | 2016. január 28. 19:24 | Válasz erre: 1743 |
Daty! No azt megnézem! talán nem volna butaság...(lábtartó) Most végigolvastam a bejegyzéseket... minek neked még egy motor ? egy feneked van neked is! :))) A DCT egyébként nekem is nagyon bejött!!!! |
Daty | 1743 | 2016. január 28. 19:15 | Válasz erre: 1739 |
Ha erre jársz, megmutatom, én a Honda Safety nélkül is sokat motorozok vele így, mióta megvettem!:-)) Na ezért fogok rátenni egy plusz lábtartót, már folyamatban van!:-) |
Ullyses | 1742 | 2016. január 28. 19:15 | Válasz erre: 1741 |
NA! ...és még Kicsi hozzászólásáig el se jutottam! ...:)) |
Daty | 1741 | 2016. január 28. 19:13 | Válasz erre: 1736 |
Gondolkodtam egy BMW 1600 GT-n, de kicsit gyengének tartom. Neked biztos elég, de én egy hét alatt kinõném!:-DDD |
Daty | 1740 | 2016. január 28. 19:11 | Válasz erre: 1735 |
Hajlok rá, hogy higgyek Neked, hisz Te ismered a stílusomat!:-))
|
Ullyses | 1739 | 2016. január 28. 19:10 | Válasz erre: 1722 |
Hát hallod egy "csuklósérv" eléggé furcsán mutatna...:) de ne legyen! A ctx-re nekem a Honda Safetynél azt a megoldást tanácsolták, h legyen lenn a hátsó lábtartó és akkor próbáljam rátett lábbal a bukkanót átvészelni... meg is mutatták... igen ám, de menet közben akinek van ideje rá és ezt meg tudja csinálni 80-100km-nél...?? Na az mutassa meg nekem is!!! Daty! a 1723-at olvasva úgy látom te lassan elpártolsz! a CTX-tõl :( De akkor BMW-t vegyél! :) |
kicsi | 1736 | 2016. január 28. 18:43 | Válasz erre: 1733 |
Mellééé? Ha van plusz 2 milla, meg ezt is eladod, csaknem annyiért, akkor már vehetsz egy jó motort....:) |
kicsi | 1735 | 2016. január 28. 18:41 | Válasz erre: 1723 |
Volt szerencsém menni egy kört egy NC 700-zal... hidd el, nem az a Te motorod.
|
pandamaci | 1734 | 2016. január 28. 18:39 | Válasz erre: 1700 |
/Pár fotó alapján, a motorkerékpár futómûvének (hitelesitett eszkozzel) bemérése nélkül, hogyan lehet szakvéleményt kiadni a gumikopásról?? Legalább léccel megnézte valaki, hogy a 2 kerék egytengelyû-e?/ |
Daty | 1733 | 2016. január 28. 18:14 | Válasz erre: 1731 |
Szia Ernõ! Persze, hogy jó!:-) Nem is helyette, hanem MELLÉ kellene!:-) Ismersz, szeretek "tempósan" is motorozni!:-DD |
ErErpower | 1731 | 2016. január 28. 17:59 | Válasz erre: 1728 |
Daty! Lassíts jó... :-) jó az amid van.... :) |
Daty | 1730 | 2016. január 28. 17:50 | Válasz erre: 1729 |
Na annyira azért nem állok jól anyagilag! Esetleg egy piros Triumph Sprint ST 1050 megkímélten, 6.000 km-rel Tiszaújvárosból 1 milláért?:-)) Vagy Hyosung GT 650R, 1,3 milláért újonnan? |
Daty | 1728 | 2016. január 28. 17:26 | Válasz erre: 1726 |
Na jó, "félig gyógyszer elgurulósra" gondoltam.:-) Úgy igaz, ahogy írod, teljesen igazad van! Annál is inkább, mert az 1250-es Bandit, és a Triumph Sprint ST 1050 után a 190 is elég "soványnak" tûnne. (A Triumph simán tudta a 250-et.) De az NC legalább nem érne le, mint a CTX!:-) Az sem hátrány!.-D |
Daty | 1727 | 2016. január 28. 17:21 |
Megjött a Bridgestone Hungária válasza a gumikopásra, íme: "Kedves Attila! Átküldtem mindent a Bridgestone H. illetékesének. Eredeti levelet, választ, képeket. Ahogy sejtetem, egyebet nem tud hozzáfûzni õ sem. A válasza: "Teljesen jó amit írtál, nem igazán tudnám mivel kiegészíteni! Az biztos, hogy balra sokkal intenzívebben gyorsít ki az ügyfél a kanyarokból. 12000km után sajnos ezeknél a motoroknál benne van a hátsó kerekek cseréje." A következõ garnitúránál érdemes lesz jobban figyelni a légnyomásra, és szemmel kísérni, hogy hogyan alakul a kopáskép. Üdvözlettel. Szabó Roland" |
ronson | 1726 | 2016. január 28. 17:20 | Válasz erre: 1723 |
... "gyógyszer elgurulósabb" motorra ..., 190 feletti végsebességgel... Hááát, szerintem ez esetben nem a legjobb irányba keresgélsz. Én 2,5 évig használtam egy DCT-s NC-700x-et (amit nagyon kedveltem), de az 52 LE (750 esetén 55 LE), szerintem kevés erre. A 190 feletti végsebesség nehezen kivitelezhetõ szerintem, igaz én nem próbáltam mennyi a vége, de 160-nál felett már nagyon sokat vesztett az agilitásából, így inkább nem is erõltettem. De ez csak az én véleményem :-) |
Daty | 1725 | 2016. január 28. 17:19 | Válasz erre: 1724 |
Az igazán jó az X lenne, de az már nekem magas, az S 790 mm-es ülésmagassága is határeset! Ezért gondoltam az S-re. Az üléspozíciója miatt mindenképpen komfortosabb lenne a CTX-nél! Meg... kicsit tempósabb.:-)) |
gabyyh | 1724 | 2016. január 28. 17:00 |
Azt vedd azért figyelembe, hogy az S-nek a rugóút elöl / hátul: 120/120 mm az X-nek pedig Rugóút elöl / hátul: 154/150 mm. Az S kicsit máshogy viselkedik a rossz utakon. |
Daty | 1723 | 2016. január 28. 16:58 |
Más. Néha azon kapom magam, hogy egyre jobban vágyok egy "gyógyszer elgurulósabb" motorra a CTX mellé. És egyre gyakrabban ugrik elém egy NC700 SD, vagy NC750SD. Igen, ennyire megszerettem a DCT váltót.:-) Kicsit könnyebb lenne, hajszállal jobb futómûvel, kis fogyasztással, 190 feletti végsebességgel... :-) Az a baj, hogy még nem sok van a használt piacon, igaz, az új sem megfizethetetlen, 2 MFt körül van. |
Daty | 1722 | 2016. január 28. 16:54 | Válasz erre: 1720 |
Sajnos ez így van, ahogy mondod. Eddig a gerincsérvemmel a legjobb üléspozíciója a Triump Sprint ST-mnek volt. Kicsit elõredõlõs, de még nem "fekvõs". Az összes terhet levette a gerincemrõl, illetve áthelyezte a csuklómra, de szerencsére "csuklósérvem" még nincs!:-)) Igazából a csuklómat annyira nem terhelte, fõleg 100 felett, mikor már tartott a "sebesség szele".:-) Sajnos a CTX-nél elég problémás kiállni a nyeregbõl, lévén a lábtartó elõl van, ezért én inkább - ha elõre látni az egyenetlenséget - elõre dõlök, úgy tudok csökkenteni a gerincem terhelésén. |
Daty | 1721 | 2016. január 28. 16:48 | Válasz erre: 1717 |
Szia Leo! Köszi, hogy megosztottad velünk tapasztalataidat! (Még épp idõben, mert én egy NC700-as hátsó rúgós tagját akartam beépíteni a CTX-embe.) Ugyanis ha jól olvastam, abban már az elõfeszítés állítható. Valóban állítható? És ha igen, ettõl függetlenül ilyen kemény? Mert ha igen, akkor errõl már le is tettem, próbálok mást kitalálni. |
gabyyh | 1720 | 2016. január 28. 16:44 |
Ez nem jó hír. Azért az NC-n lehet állítani még ha nehézkes is, és az X-nek szerintem egészen jó a futómûve. Ezelõtt egy PCX-et hajtottam, az annyira felütött néha hogy majd leszakadt a derekam, a rossz tartás miatt (mivel 185cm vagyok és nem éppen nádszál termet ezt a robit pedig nem ilyen méretû egyénekre tervezték)pedig lett egy csinos ülõgumó gyulladásom (isiász) amit hetekig kezeltek. Szóval egy kényelmetlen, rossz futómûvû motor eléggé meg tudja keseríteni az életet...
|
Daty | 1719 | 2016. január 28. 16:36 | Válasz erre: 1716 |
Sajnos jól gondolod, okoz gerincfájdalmat, nem is kicsit. Nekem fõleg, mert van egy kifakadt gerinc sérvem jó pár éve. Feleségemnek nincs ilyen szerencsére, de ha egy-egy ilyet elkapunk egy túrán, este igencsak emlegeti a dolgot!:-(( Lengéscsillapító az van, mint láthatod is, de sajnos nem állítható, és nem csak mi nem tudjuk, alapból ilyen tré'. Ennyi pénzért azért tehettek volna bele egy komolyabbat is.:-( |
Daty | 1718 | 2016. január 28. 16:31 | Válasz erre: 1715 |
Sajnos ennyivel!:-( A lengéscsillapító hibája maximum kagylósra koptathatja a gumit, de mindkét oldalon, láttam már ilyet! |
leo770 | 1717 | 2016. január 28. 16:27 | Válasz erre: 1716 |
Sziasztok! 2012 szeptemberétõl 2015 szeptember 28-ig voltam egy NC700SA tulajdonosa. 35700 km-t tettem bele. Összességében jó motor volt, de a hosszirányú gyûrõdéseket nem vasalta ki. 2014-ben a Szászrégen (Reghin)-Apahida úton keresztül jöttem haza Csíksomlyóból, és egyszer-kétszer, amikor nem számítottam rá, és nem álltam fel a lábtartóra, nagyon fenékbe rugott az ülés. Elõtte CB600SA és GS500 tulajdonos voltam, õk (igen, mert a motor is élõlény) nem okoztak ilyen meglepetést. Persze az is lehet, hogy én is elmúltam 18 éves:) Széles utat mindenkinek leo770 |
Ullyses | 1716 | 2016. január 28. 09:30 | Válasz erre: 1708 |
Daty! a "nagyobbakat ütött"-re : nem okoz esetleg gerincfájdalmat egy-egy rosszul elkapott kátyú? Lengéscsillapító van, csak nem állítható... vagy csak nem tudjuk? :) |
Ullyses | 1715 | 2016. január 28. 09:15 | Válasz erre: 1707 |
Igazad van , de ennyivel??? Túlzásnak tartom, hacsak más tényezõ nem játszik közre, és akkor tényleg igaz lehet a kis nyomású gumival való közlekedés lehetõsége... Tényleg a lengéscsillapító! Nem lehet h azzal van a gond? |
ErErpower | 1713 | 2016. január 27. 18:58 | Válasz erre: 1712 |
Megoldotott már a hátsó telo kényelmessége? :) |
Daty | 1712 | 2016. január 27. 17:54 | Válasz erre: 1711 |
Lengéscsillapítás??????? Az mi?:-) A CTX-en ez szinte ismeretlen fogalom.:-( Se elõl, se hátul, semmiféle állítási lehetõség nincs a lengéscsillapítókon.:-( Szóval, ahogy esik, úgy puffan!:-(( De ahol jó az út, ott oké!:-)) Szinte alig van eltérés amúgy az utas nélküli, és az utassal javasolt nyomásnak. |
gabyyh | 1711 | 2016. január 27. 16:52 |
Pattogni??? Ha pattog az már régen rossz. Arra van a lengéscsillapítás. Esetleg kátyúkon, egyenetlenségeken kicsit keményebben jelez a fenekemnek, csuklómnak, mert nem nyeli el az ütközési energia egy részét a gumi. Szerintem nem véletlen van utassal és anélkül is megadva a guminyomás. A gyártó is megad egy optimális értéket, ami alatt fölött károsodik a gumi. Nem beszélve arról, hogy nyáron egy jobb kanyargás után forró a gumi. Olyankor 3,5 is lehet a nyomás benne. 2,6-ról is tuti felmegy 2,9-re. Akkor is pattogós lesz? |
Daty | 1710 | 2016. január 27. 15:40 | Válasz erre: 1709 |
Na, épp ezért jártam én is puhábbal. Kipróbálom majd az elõírttal, de szerintem azon kívül, hogy azonnal "kockulni" kezd középen, meg pattogni fog mint a bolha, nem lesz jobb a kopása, mint most.. Bár, ki tudja.... ha ez az ára a rendes kopásnak, hadd pattogjon!:-) |
Utalatos | 1709 | 2016. január 27. 15:03 |
A kereknyomashoz talan meg kevesbe ertek, mint barmi mas muszaki dologhoz, de ezeken az ertekeken en kiakadtam. Az elsobe legfeljebb 2.3, a hatsoba nagy joindulattal max 2.4 bart toltok es a gumijaim gyariak, 20000km felett is szinte hibatlanok. Ha ennel nagyobb nyomassal hasznalnam, nem maradna meg az uton annyira pattogna, kulonosen az eleje. Mar probaltam, nem a "levegobe" beszelek:-)) |
Daty | 1708 | 2016. január 27. 13:54 | Válasz erre: 1706 |
Az elsõ keréknél semmi eltérés nincs, de abban igaza van Utalatosnak, hogy mivel az nem hajtott, és nem terhelt kerék, azon nem is nagyon lehet. Ja, azt elfelejtettem írni, hogy azt minden további nélkül elismerem, hogy az elõírt 2,9 helyett mindíg 2,6-tal jártam, mert ha annyira felfújtam, nagyobbakat ütött. De mint olvashattuk, hiba volt, többet nem teszek ilyet. |
Utalatos | 1707 | 2016. január 27. 11:58 | Válasz erre: 1706 |
Csak egy apro korrigalas: a hajtott es terhelt kerek mindig jobban kopik, minden jarmunel.
|
Ullyses | 1706 | 2016. január 27. 11:29 | Válasz erre: 1691 |
Erre mondják : gyakorlat teszi a mestert! :))) anno kevésbé, most meg bátrabban dölsz oldalra! :)) Kawának igaza van ezek a tippek megmaradnak az ötletelgetés szintjén, fõleg ha nincsenek hozzá a megfelelõ feltételek... A gumiddal kapcsolatban, meg az elsõ kerékben is ua km van, és azon nincs semmi hasonló kopás? Akkor ? Az alapcsony légnyomást én is tippeltem volna ha nem egyoldali a kopás... de hogy mennyire jársz kisnyomású gumival baloldalt dõlve ezt csak te tudod... |
gabyyh | 1705 | 2016. január 26. 20:09 | Válasz erre: 1704 |
Én még azért teljesen nem tettem le róla. Lehet egy próbát megérne. Nankang vagy Roadtec vagy Pilot Road 4. Még nem döntöttem. |
Daty | 1704 | 2016. január 26. 18:58 | Válasz erre: 1703 |
Úgy látszik, hasonlítunk pár dologban egymáshoz, ugyanis én is Nankang-ot akartam venni!:-) Igaz, engem nem õ beszélt le.:-) |
gabyyh | 1703 | 2016. január 26. 18:51 |
Én is beszéltem már vele, azért mertem ajánlani. Jó fej volt. Eljátszottam a gondolattal hogy veszek Nankang gumit, de ugyan le nem beszélt róla mert szerinte jó és a hegylakok.hu is tesztelte jó véleménnyel, de a piac fényében Õ a Pilot Road 4-et vagy az új Metzelert ajánlotta az NC-re.
|
Daty | 1701 | 2016. január 26. 18:26 |
Meg is érkezett az R17 válasza! Gyorsak, és korrektek voltak. Lehet, hogy semmi baja a motoromnak, gumimnak. Íme a levél: "Tisztelt Domoszlai Attila! A képeken látható "tarajos" kopáskép kialakulása rendszerint alacsony nyomásérték alkalmazása, vagy az abroncs túlterhelése esetén (nehéz motor, utas, csomagok) szokott jellemzõen kialakulni. Esetleg mindkettõ. Nagyon jellemzõ nagysúlyú túramotorokra, ahol szinte védhetetlen az effajta kopáskép kialakulása. Jelen esetben viszont az alacsony légnyomásra tudok gondolni (gyári érték 2.9 bar). Abban pedig teljesen igaza volt a kereskedõnek, hogy gyakorlatilag a motorosok 95%-ának valóban balra kopik a gumija, az egyéni vezetési stílus mértékében, de mindig balra. A gyártásnak olyan folyamata véleményem szerint nincs melynek hibája folytán ilyen félrekopás lehet az eredmény. Az abroncs gyártási hibáját tehát mindenképp kizárnám. Ui.: Érdekességképpen, elküldhetem a képeket a Bridgestone Hungária reklamációkért felelõs ügyintézõjének, de tapasztalataim szerint hasonló válaszai lesznek. Üdvözlettel: Szabó Roland" |
gabyyh | 1698 | 2016. január 26. 12:21 |
Szerintem írd meg a problémád az R17-nek vagy a kékholdnak. Láttak õk már ezt-azt biztos tudnak okosat mondani.
|
Daty | 1697 | 2016. január 26. 12:06 | Válasz erre: 1695 |
Igen, én is úgy látom, és érzem is. Sõt az elsõ gondolatom az is volt, hogy hibás a gumi, de a kereskedõ lehurrogott, így azt passzoltam is. Bár Neked lenne igazad! |
Daty | 1696 | 2016. január 26. 12:05 | Válasz erre: 1694 |
Szia Szoki! Nagyon szépen köszönjük az értesítést, és a meghívást. Személy szerint nekem ezzel csak az a gondom, hogy sajnálom, hogy a Facebookon hoztad létre, és nem egy weblapon, mert elvbõl nem Facebookozok. Pedig szívesen csatlakoztam volna. Sok sikert! Üdv! Daty |
gabyyh | 1695 | 2016. január 26. 11:49 |
Ez eléggé borzasztó!! Nem szálhibás az a gumi??A bal oldali fotón úgy látszik mintha konkrétan egy árok lenne a gumiban.
|
Szoki333 | 1694 | 2016. január 26. 11:48 |
<b>------------------------------- Üdv! Facebookon elindult egy NC széria klub! Szeretettel várjuk a közösségünkbe a tulajokat! Túrák, találkozók, eszmecserék, helytõl és korfüggetlenül, motorosként :) NCClub Hungary: https://www.facebook.com/groups/ncclubhungary/ -------------------------------</b> |
Daty | 1693 | 2016. január 26. 11:27 | Válasz erre: 1690 |
Mint céloztam is rá, én is ilyenektõl tartok, ha méregetésre adom a fejemet. Igazából a "leces" egyenes futás méréstõl várok sokat, mert azon ugye egy 2 méteres egyenes vízmértékkel mérve már látszik elõl, ha hátul akár 1 mm-rel is félre áll. Csak ez a fránya idõ javulna már.:-( |
Daty | 1692 | 2016. január 26. 11:23 |
És még 2 fotó. Ja, és természetesen mind két oldalról tettem fel fotót, hogy jobban lehessen látni a különbséget! ![]() ![]() |
Daty | 1691 | 2016. január 26. 11:22 | Válasz erre: 1689 |
kawa70 | 1690 | 2016. január 25. 22:08 | Válasz erre: 1688 |
Ezt igy a büdös életben nem fogod tudni ki méregetni :) És pontosan azért amiket irtál. Ráadásul a középtámasz nem egy preciz és tökéletesen illesztett alkatrésze a motornak, igy akár gyárilag se fog pont úgy állni rajta mint a cövek. De azért jó ötletelgetést :) Azt azért hegesztették össze nagyjából pontosra és rakták a motor alá mindenféle bonyolult megoldást mellõzve, mert egyetlen feladatát hogy a motort stabilan megtartsa mérnöki precizitás nélkül is el tudja látni. Ami esetleg megoldás lenne de a közelben nem tudok ilyet, az a lézeres váz geometria mérés. Redbaromék tudnak ilyesmit. A villád tuti egymagasságban lesz, selejtet nem tesznek alá és egyébként sem a villa kétoldalán mért távolság nem egyezne hanem lent és fent lenne különbség. a kormánymagasságot meg aki mérni tudja, - illetve abból konzekvenciát levonni, na az ügyes :) |
gabyyh | 1689 | 2016. január 25. 20:27 |
Szerintem Hondáéknál van olyan minõségbiztosítás, hogy csavarodott vázzal illetve torzult villával nem engednek ki motort a gyártósorról. Ha nem ütötted meg akkor szerintem bontás nélkül nem, vagy nagyon nehezen lehet kideríteni mi a gond. Lehet például a villa csapágyazása, vagy nem is a motor gáz, egyszerûen a gumi volt selejt. Vagy a teló hagyta el magát. Dobj be egy fotót a gumiról lássuk mi is. Ha annyira félre van kopva, az látható lesz a futómûvön még Uly módszerével is. Tipp: szedd ki a villát és tedd a konyhaasztalra ha billeg rajta akkor az ferde! :D Vagy, és ez a valószínûbb, hogy túl sokat kanyarodsz a kopás irányába! :) |
Daty | 1688 | 2016. január 25. 15:51 | Válasz erre: 1687 |
Természetesen ez mind oké, amit írtál.... tökéletes mértani tulajdonságokkal rendelkezõ helyen. De szerintem ilyen elég kevés helyen van, legalábbis itt, faluhelyen nem nagyon tudok olyan garázst, ahol vízszintesen van rakva a járólap! Járólap......:-)))))) A másik. Ha a középtámasz egyik oldala csak 1 mm-rel hosszabb/rövidebb, vagy valami kosz alákerül, már dõlt az egész. De ettõl függetlenül, megpróbálom! Köszi az újabb tippet! Ha van még, szívesen fogadom! |
Ullyses | 1687 | 2016. január 25. 13:39 | Válasz erre: 1686 |
Azt gondolom ha a középtámaszra tetted a géped, egy elõtte ellenõrzött sík helyen, akkor a függõleges és vízszintes irányok jók lesznek, és elvileg a kerekek ilyenkor függõbe vannak...(függõvel, vízmértékkel ellenõrizhetõ) és ilyenkor elvileg a kormány két oldala is egy magasságban kell legyen...Ezt követõ második ellenõrzés ha az elõzõ megvolt és jó: a villák teteje a padlótól egyforma magasságban vannak vagy nagyobb, - mint mondjuk 4mm - magasságkülönbséget adnak... vagy tévedtem? sztem ha a kerék függõben van akkor a villának egyforma magasságban kell lennie, hacsak a gyártó nem talált ki mást...Vélemény?
|
Daty | 1686 | 2016. január 25. 10:52 | Válasz erre: 1685 |
Ez igaz, csak hogy méred meg? Ha nincs vízszintben kicsit mozdítok rajta, és már ott is van. Ahhoz kellene egy stabil függõleges állás is. És azt hogy méred meg, mihez viszonyítod? |
Ullyses | 1685 | 2016. január 25. 09:42 | Válasz erre: 1684 |
A vízszintes dolgot [re #1683] kicsit félreértetted...:) de igaz a megállapításod! :) A két hátsó villa tetejére, (felsõ része) gondoltam, h azok egy vízszintes síkban vannak e, mert ha az egyik feljebb mint a másik akkor bejön Utálatos fejtegetése... és oka lehet a kerék ferdeségnek! |
Daty | 1684 | 2016. január 21. 11:45 | Válasz erre: 1682 |
Megnézem, de eddig ezt nem vettem észre. A CTX oldal nem hiszem, hogy olyan sok embert fog érdekelni, hisz mint azt meg is beszéltük, alig vettem az országban páran CTX-et. Ha megnézed a hasznaltauto.hu-t, láthatod, hogy eladó is alig van. Szerintem ha többen vettek volna, eladó is több lenne. Sõt, olyan is van, amelyik fiatal kora ellenére (2013) már második kézbõl kerül eladásra. |
Daty | 1683 | 2016. január 21. 11:41 | Válasz erre: 1681 |
Sz@r lehet már egy olyan motorral motorozni, amelyikben vízszintesen van a kerék!:-) (Bocs, ezt nem tudtam kihagyni!:-)) |
Ullyses | 1682 | 2016. január 21. 11:06 | Válasz erre: 1679 |
Egyelõre ennyi..., ha jön hozzá infó felrakom,(mint pl gabyyh linkjét is beszúrtam) de rajtad kívül mást eddig nem nagyon érdekelt... A villa témával kapcsolatban: azt nézd meg h a két villaszát ha középtámaszon ál vajon egy síkban van? (egyik nincs feljebb mint a másik?) |
Ullyses | 1681 | 2016. január 21. 10:59 | Válasz erre: 1672 |
Hozzászólásod elsõ felénél már kezdtek tágra nyílni szemeim, h mikhez nem értesz... a második felében meg "lelõtted" a csodálkozásom alapját... :) egyébként sztem nem törvényszerû h középen legyen a kerék a villában, az viszont lényeges h a beállításkor függõlegesben legyen és maradjon! |
kawa70 | 1680 | 2016. január 20. 22:32 | Válasz erre: 1676 |
Fizikai törvényszerûség. Különben a tömeg középpont kikerül valamelyik oldalra a hosszirányú középvonalrol. Az pedig erõsen hatással van a jármû irányíthatóságára. másrészt meg ha a hátsó nincs közepén a szimmetrikus villában akkor az elsõnek se kellene, különben nem biztos hogy egynyomon fut a két kerék. Az meg elképzelhetetlen hogy a váz ne lenne szimmetrikus illetve a szimetrikus vázra a szimmetrikus villa nem középre kerül. De mindegy, az én eddigi motorjaimon közepén volt, más meg ugy motorzik ahogy akar :)) |
Daty | 1678 | 2016. január 20. 18:38 | Válasz erre: 1677 |
Hidd el, hogy ha Neked kopott volna így egyoldalasra a gumid, inkább áhítoznál egy egyszerûen orvosolható defektre, mint erre.:-( Én minden esetre, szívesen elcserélném egy defektre!:-) Na, de ha enged a hideg, remélem az egyenes futás megmérése után okosabb leszek. |
Utalatos | 1677 | 2016. január 20. 17:57 | Válasz erre: 1675 |
Elhiszem es nem is mernek vitaba szallni senkivel ilyen temaban, mert egyszeruen nem ertek hozza. Ami biztos, a szervizben direkt megneztem a sajat motoromat es meg vagy 4 lachajtasos Honda hatso kereket es egyik sem volt mertani kozepen a ket villaszarnak. Termeszetesen ez egy szemmel is lathato elteres volt, mert ott fel sem merult bennem, hogy mericskelni kellene. Bar most megtehetnem, hogy kimenjek a garazsba, de hideg is van es eszkozom sincs, hogy ezt ellenorizzem, ezert kerem tekintsetek el ettol:-)) Meg nem is ildomos, hogy tovabbra is olyan dologba artsam magam, ami nem erint es nem is ertek hozza. Nekem mar a defekt is felerne egy kataklizmaval:-))) |
Daty | 1676 | 2016. január 20. 17:51 | Válasz erre: 1675 |
Az biztos, hogy eddig én is csak olyan villában láttam kereket nem középen futni, amelyik nem volt szimmetrikus.
|
kawa70 | 1675 | 2016. január 20. 17:18 | Válasz erre: 1672 |
Hidd el, a fektarcsa es a lanckerek vastagsaga nem befolyasolja a kerek elhelyezkedeset. Ezeken kivul van meg par alkatresz felfuzve tengekyre, amelyek feladata a kerek elhelyezkedeset biztositani. De ha szimmetrikus a villa a kerek csakis kozepen lehet.
|
Daty | 1674 | 2016. január 20. 12:18 | Válasz erre: 1672 |
Ez is mind igaz. Éppen ezért, mint azt írtam is, amint az idõ vasfoga kicsit enged, megnézem az egyenesfutást egy 2 méteres alu vízmértékkel. Természetesen csinálok fotókat is. |
Daty | 1673 | 2016. január 20. 12:15 | Válasz erre: 1671 |
"Ha szimmetrikus a villa, akkor csak közepén lehet a kerék és egy vonalban az elsõ kerékkel'. Ez, és amiket leírtál, szerintem is igaz. |
Utalatos | 1672 | 2016. január 20. 08:43 |
Annak nincs jelentosege,hogy a ket villaszartol, milyen tavolsagban van a felni ket szele, mert ezt rengeteg dolog befolyasolja,(nekem sincs ugy, nem is lehetne, mert a fektarcsa, fogaskerek, stb. mind gondosan megtervezett geometriak, suly egyensuly etc. szerint vannak megtervezve es elhelyezve a vazon) Azzal vitatkoznek, hogy a vazzal alapvetoen nem lehet baj. Lehet. Nekem volt megtekeredett(gyarilag) yamaha jog robogo vazam. Nem is lehetett javitani, bontasra kerult. A kulcsszot mar leirtam itt, de senkit nem erdekelt. " egyenes futas", ha ez valami miatt nem valosul meg, akkor kell keresni az okokat. Lenne tippem, de latom az otleteles kaoszhoz vezetett mar. Alapveto fizikai teny, hogy a forgo kerek mindig torvenyszeruen centralizalt helyzetbe torekszik, vagyis a kerek szeretne a kozepvonalan haladni. Ha ezen torekveset valami gatlo tenyezo folyamatosan akadalyozza, felfuggesztes, vaz, deformalodott hajtas, etc, akkor ez a kenyszerhelyzet a nagyobb (nem optimalis) terheles miatt a gumik aranytalan kopasahoz vezet. De ez mindig erezheto a motor vezethetosegen, kezelhetosegen is(ellentartas, hirtelen terheles valtas kanyarban a kormanyon, kitoresi erzet, stb). A leirtakat nem a sajat kisse korlatolt muszaki ismereteimbol meritettem, hanem mikor felmerult ez a problema itt a forumon eloszor, akkor az eppen aktualis olajcseremen jol kifaggattam a hondas szereloket, akik megosztottak velem ismereteiket.:-) Azert a diagnozist ok sem mertek felallitani, csak egyetlen mondattal: "ahhoz làtni kellene a motort"! |
kawa70 | 1671 | 2016. január 19. 23:56 | Válasz erre: 1670 |
Ha szimmetrikus a villa, akkor csak közepén lehet a kerék és egy vonalban az elsõ kerékkel. Abból kiindulva hogy a váz tuti szimmetrikus. Ha ehhez képest eltolom oldalra mindkét kereket tuti borulás a vége. A középvonalbol kitolodik a sulypont. Ugyanez a helyzet ha a váz nem lenne szimmetrikus. Meg hát elég hülyén nézne ki egy motor, ha az elsõ és a hátsó kerék is ki lenne tolva a szimmetrikus elsõ villában a hátsó lengõvillaban valamelyik oldalra. ( egyenes uton is folyamatosan döntve kellene haladni mint oldalszelben - elég fárasztó lenne a motorozás) Ertelme se sok. Olyan lehet, hogy egy távtarto nem a helyére kerül és akkor a szimmetrikus villaban nincs közepén a kerék.
|
gabyyh | 1670 | 2016. január 19. 14:47 | Válasz erre: 1668 |
suspension/swingarm menü. Ott szimmetrikusnak látszik, de a kerék attól még lehet egyik vagy másik oldalon. Lényeg hogy az elsõ kerékkel legyen egy vonalban. http://www.bikebandit.com/oem-parts/2014-honda-ctx700/o/m155332#sch794852 |
Daty | 1669 | 2016. január 19. 11:38 | Válasz erre: 1665 |
Próbálom kideríteni a dolgokat! Ha van valami, megírom! |
Daty | 1668 | 2016. január 19. 11:37 | Válasz erre: 1663 |
Na, akkor gyorsan keresd meg a hátsó villát, mert én nem találom!:-(
|
Daty | 1667 | 2016. január 19. 11:35 | Válasz erre: 1662 |
Ernõ! Akkor szerinted nem szimmetrikus a villa? Nem taudnál keríteni egy "robbantott" ábrát? Nekem eddig nem sikerült.:-( |
Ullyses | 1665 | 2016. január 18. 20:48 | Válasz erre: 1663 |
Remélem Gabyyh, h a motorom, még messze van attól h ezt az oldalt kelljen böngészni(2év gari van) de persze mit lehet tunni... Daty! a villák nem egyforma távolsága nem adódhat a hátsó fogaskerék miatti többlet vastagságból? A többsebességes bringákon is a fogaskerék felöli oldal a bõvebb ... ErErpowernek- - a kipuff miatti különbségben nem hiszek, mert éppen az az oldal van közelebb... |
gabyyh | 1663 | 2016. január 18. 19:59 |
Biztos már valahol közzétették, de hátha mégsem. Hasznos ha alkatrészt keresel. http://www.bikebandit.com/oem-parts/2014-honda-ctx700/o/m155332#sch794858 |
ErErpower | 1662 | 2016. január 18. 19:25 | Válasz erre: 1597 |
Szerintem a kipufogó elvezetés miatt van kissé alakítva a villák egyoldalon más motorokon is láttam ilyent hasonlót, minden estre érdekes :)
|
gabyyh | 1661 | 2016. január 18. 11:37 | Válasz erre: 1660 |
Mint a mosás után kiderült, ennek a láncnak úgyis mindegy, csere. Az újat pedig már teljes egészében én tartom majd karban, így esélye sem lesz annyira retkesnek lenni, hogy féktisztító kelljen. De valóban, a féktisztító erõsen szárít.
|
kawa70 | 1660 | 2016. január 17. 23:53 | Válasz erre: 1659 |
Féktisztító nem szerencsés. Száritja az "O" gyûrûket, aztán eltöredezik és kihullik a helyérõl. Inkább tovább pepecselni a gázolajjal. Lassabb, de hatékony az is. De jó a petróleum is.
|
gabyyh | 1659 | 2016. január 17. 23:19 | Válasz erre: 1653 |
Nekem a fogkefe és gázolaj/féktisztító páros jött be. A gázolaj leöblíti, a féktisztító meg felold mindent. Próbáltam én többféle láncmosót, de ez maradt.
|
Daty | 1657 | 2016. január 17. 16:38 | Válasz erre: 1656 |
Az M800-as Intruderrõl a kardánt azt én is visszasírom!
|
Daty | 1655 | 2016. január 17. 16:33 | Válasz erre: 1654 |
Ezt az adatot nem mértem, de amint elmúlik ez a rossz idõ, mérek, és megírom! Köszi, hogy megírtad! |
Ullyses | 1654 | 2016. január 17. 16:19 | Válasz erre: 1635 |
Rámértem!!! Nem egyforma!!! Jobb oldalon 7,2cm; a bal oldalon 8,6cm a villa külsõ éle és a felni közti táv. ...és a tiednél mennyi?
|
Ullyses | 1653 | 2016. január 17. 16:06 | Válasz erre: 1651 |
Kössz! ... a soraidat olvasva ... beugrott h vki említette az ecsetes gázolajos lánc mosdatást... Hiába, muszáj ezeket a dolgokat újra-újra olvasni, mert a végén elfeledem... fõleg h még nem rögzültek, nem idegzõdtek a mozdulatok. Lehet hogy kardánosra kell e miatt váltanom? De jó a Kicsinek! :))) Úgy látszik ez a téli semmittevés már elfeledteti velem, mi is kell a motornak :( mentségemre a Burgonyánál nem volt ilyen olajzásigény... |
Ullyses | 1652 | 2016. január 17. 15:58 | Válasz erre: 1650 |
Nem szivatlak!, de mivel a Burgmanon nem kellett lánccal foglalkozni.... Olajozni meg olajzok: kb 500km-ként a tisztítást meg az olajozással megoldottnak hittem...
|
kawa70 | 1651 | 2016. január 17. 13:56 | Válasz erre: 1650 |
Én csak azt tudom mondani, hogy nem szabad spórolni a láncon és a láncsprayn. A hondán ugyan még nem cseréltem, de a ZZR-en több mint 40 ezret ment el úgy, hogy az egyenetlen nyúláson kivül más baja nem volt, amikor levették még egy csopperre felkerült. Pedig a majd 150 LE meg a hozzátartozó asszem 112Nm azért adott neki rendesen, ami párosult az én nem épp preciz lánckenésemhez. Általában 500-800 km-enként fujva jó minõségû spray-vel mosva meg nagyon ritkán gázolajjal. A gázolaj egyébként annyiból jó mert nem száritja a gumigyürüket (ami egyébként is olajálló), nem is oldja, viszont a kosz és a régi spray maradványait igen. De persze mindenki másképp csinálja. Csak képesek némelyek ezek köré is kultuszt épiteni :) Természetesen a kellõ gondoskodást meghálálja a lánc..... |
Daty | 1650 | 2016. január 17. 12:13 | Válasz erre: 1649 |
Te Uly, most szívatsz?:-P A lánc kenés, tisztítás "minden" függõ. Idõjárás, útminõség.... stb. Van úgy, hogy 100 km után is újra olajozom, fõleg, ha elkapott motorozás közben az esõ, vagy pl el kellett hagyjam az aszfaltos utat valami miatt, pl egy nevezetesebb pont, hely megtekintésének okán. De olyan is van, hogy 4-500 km után látom csak szükségét. Általában én minden motorozás után újra olajozom. Felállítom közép sztenderre :-D letakarítom róla a koszt, és újra olajozom. Van aki úgy csinálja, hogy valami oldószeres valamivel (féktisztító, gázolaj, Brigéciol) mossa le/ki a láncot mielõtt újra olajozza. Én soha nem így csinálom, mert igaz ugyan, hogy az tisztára mossa, de sok hasznos kenõanyagot is kimos belõle. Én csak a felületét tisztítom le. De mint mindenben - pl téli beindítgatásokkal kapcsolatban is - ebben is megoszlanak a vélemények. Van aki a spray-ra esküszik, és a kézi, fecskendõs olajozásra. |
Ullyses | 1649 | 2016. január 17. 10:54 | Válasz erre: 1635 |
Nem adtam el!..., de már sokat ülök napközben a gép elõtt így otthon már nem kapcsolom be ha nem muszáj, meg egy darabig itt is "uborkaszezon" volt...:)) nem volt mihez hozzászólni, témám meg nem volt, hacsak h fáj a hátam...október óta... A lánctisztítás mibõl áll, és mi dönti el h szükséges vagy ez is km függõ?(Burgman miatt nincs benne gyakorlat) |
Daty | 1647 | 2016. január 16. 20:09 | Válasz erre: 1646 |
Így már oké a dolog!:-) Nagy hiba csak fújni-fújni-fújni.... semmi tisztítás mellett.:-( |